Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Smlouva o poskytování služeb „Zajištění správy, provozu a rozvoje aplikace eTesty 2016+“ uzavřená na základě § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „Občanský zákoník“) mezi smluvními stranami: Česká republika – Ministerstvo dopravy se sídlem nábřeží L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1 IČO: 66003008 DIČ: CZ66003008 zastoupené: Ing. Danem Ťokem, ministrem dopravy bankovní spojení: (dále jen „Objednatel“) a UNIPROG SOLUTIONS, a.s. se sídlem Vyskočilova 1481/4, Michle, 140 00 Praha 4 IČO: 25094670 DIČ: CZ05094670 bankovní spojení: Raiffeisenbank, a.s. zastoupená: Ing. Marošem Jančovičem (dále jen „Dodavatel“) Preambule vzhledem k tomu, že: (a) Objednatel vyzval k podání nabídky do výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu podle § 27 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „ZZVZ“), s názvem „Zajištění správy, provozu a rozvoje aplikace eTesty 2016+“ (dále jen „Veřejná zakázka“), (b) Dodavatel disponuje všemi příslušnými oprávněními k podnikání nezbytnými pro všechny činnosti, k jejichž plnění se níže zavazuje, uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 Občanského zákoníku tuto smlouvu o poskytování služeb: Zajištění správy, provozu a rozvoje aplikace eTesty 2016+ evidovanou u Objednatele pod č. S-255-160/2016 evidovanou u Dodavatele pod č. 2017/01/M (dále jen „Smlouva”) Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Článek 1. Úvodní ustanovení 1.1. Objednatel prohlašuje, že je ústředním orgánem státní správy, jehož působnost, zásady činnosti a organizace jsou stanoveny zákonem č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů, splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je oprávněn tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. 1.2. Dodavatel prohlašuje, že splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je oprávněn Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. Článek 2. Účel Smlouvy 2.1. Aplikace eTesty je samostatnou aplikací sloužící k podpoře evidence výuky a výcviku a vedení záznamů o průběhu zkoušky žadatelů o řidičská oprávnění. Koncovými uživateli jsou uchazeči o řidičské oprávnění, pracovníci autoškol a zkušební komisaři. 2.2. Účelem Smlouvy je vytvoření právního rámce pro zajištění řádné a bezproblémové funkcionality aplikace eTesty (dále jen „eTesty“ nebo též „aplikace“), a to na základě poskytování ve Smlouvě specifikovaných služeb ze strany Dodavatele pro Objednatele. 2.3. Dodavatel touto Smlouvou garantuje Objednateli splnění podmínek této Smlouvy a výzvy k podání nabídky na předmětnou veřejnou zakázku (dále jen „Výzva“), a dále v souladu s nabídkou Dodavatele podanou na Veřejnou zakázku (dále jen „Nabídka“). Článek 3. Předmět Smlouvy 3.1. Předmětem této Smlouvy je závazek Dodavatele řádně a včas poskytnout Objednateli v souladu s touto Smlouvou níže uvedené služby (dále jen „Služby“ nebo jednotlivě jen „Služba“), blíže specifikované v katalogových listech (dále jen „Katalogové listy“ nebo jednotlivě jen „Katalogový list“ či „KL“), které tvoří Přílohu č. 1 této Smlouvy: a) Katalogový list č. 1 – Služba uživatelské a aplikační podpory aplikace eTesty (KL001); b) Katalogový list č. 2 – Služba provozu Maintenance aplikace eTesty (KL002); c) Katalogový list č. 3 – Služba rozvoje aplikace eTesty podle objednávek Objednatele (KL003) včetně příloh Katalogových listů. 3.2. Služby dle odst. 3.1. písm. a) a b) tohoto článku je Dodavatel povinen poskytovat průběžně ode dne nabytí účinnosti této Smlouvy do dne ukončení její účinnosti, případně do předčasného ukončení poskytování Služby dle čl. 5. odst. 5.2. této Smlouvy; Služby dle odst. 3.1. písm. c) je Dodavatel povinen poskytovat na písemné vyžádání Objednatele a v termínu stanoveném písemně Objednatelem. 3.3. Katalogové listy tvoří závaznou specifikaci Služeb (dále jen „Specifikace služeb“). 2 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 3.4. Objednatel prohlašuje, že je oprávněným uživatelem aplikace a disponuje veškerými oprávněními k tomu, aby Dodavatel mohl poskytovat Služby dle této Smlouvy ode dne její platnosti a účinnosti za podmínek a v rozsahu stanoveném touto Smlouvou, aniž by došlo k porušení práv třetích osob, zejména z titulu práv duševního vlastnictví. 3.5. V případě, že v rámci poskytování Služeb dle této Smlouvy bude Dodavatel jakýmkoli způsobem modifikovat, rozvíjet, upravovat či měnit aplikaci, Dodavatel poskytuje Objednateli nevýhradní časově a územně neomezenou licenci k užití takových výstupů podle odst. 3.8 tohoto článku. Dodavatel je zároveň povinen nejpozději do patnácti (15) pracovních dní po předání plnění předmětu této Smlouvy předat Objednateli veškeré zdrojové kódy změn aplikace a její komplexní (upravenou) dokumentaci. Cena za poskytnutí těchto licencí, zdrojových kódů a dokumentace, je zahrnuta v ceně za poskytování plnění dle této Smlouvy. 3.6. Objednatel se zavazuje vyvinout maximální možné úsilí s cílem poskytnout Dodavateli součinnost nezbytnou pro řádné plnění předmětu Smlouvy v rozsahu, který je stanoven v této Smlouvě, zejména pak v Příloze č. 2 Smlouvy, včetně zajištění provozu technické infrastruktury pro provoz aplikace dle této Smlouvy. Dodavatel je povinen zajistit součinnost při případné migraci aplikace a jejích dat ze stávající infrastruktury používané před zahájením poskytování Služeb dle této Smlouvy, bude-li o tuto migraci Objednatelem požádán. Cena plnění předmětu této Smlouvy dle věty druhé a třetí je zahrnuta v ceně Služeb. 3.7. Objednatel se zavazuje za podmínek stanovených touto Smlouvou platit Dodavateli za poskytování řádného a včasného plnění předmětu Smlouvy cenu dle čl. 6. Smlouvy. 3.8. Dnem předání jakéhokoliv plnění předmětu této Smlouvy Dodavatelem Objednateli, které naplňuje znaky autorského díla, ve smyslu ustanovení § 2358 a násl. Občanského zákoníku uděluje Dodavatel Objednateli, jakož i dalším osobám, které mají tohoto plnění pro účely Smlouvy využívat, oprávnění k užití (licenci) takového plnění všemi způsoby nezbytnými pro účely Smlouvy bez množstevního, časového nebo územního omezení. Tato licence je ke každé části plnění předmětu této Smlouvy akceptovaného podle této Smlouvy Objednatelem udělena jednorázově jako licence nevýhradní, neodvolatelná a udělená na celou dobu trvání majetkových práv k dílu. Odměna Dodavatele za poskytnutí licence je zahrnuta v ceně za poskytování Služeb dle této Smlouvy. Součástí licence je i souhlas Dodavatele udělený Objednateli k provedení jakýchkoliv změn nebo modifikací uvedeného plnění, a to i prostřednictvím třetích osob, a souhlas k poskytnutí oprávnění užít toto plnění třetím osobám dle uvážení Objednatele, oprávnění spojit toto plnění s jiným autorským dílem, zařadit do jiného díla, zařadit do souborného díla a takto je užít způsobem dle tohoto odstavce, oprávnění k rozmnožování plnění, oprávnění k užívání zdrojových programových kódů zákaznického řešení aplikace a dokumentace plnění včetně jejich poskytnutí třetím osobám. 3.9. Dodavatel je povinen poskytovat Služby a jakékoliv další plnění podle této Smlouvy v souladu se všemi příslušnými právními národními předpisy, i předpisy Evropské unie, s odbornou péčí a aplikovat při plnění Smlouvy nejlepší osvědčené postupy, procesy a metody („best practices“) příslušného odvětví. Stejně tak je Dodavatel povinen poskytovat Služby v souladu se standardním prostředím Objednatele tak, aby byly vyloučeny možné negativní dopady do tohoto prostředí. 3 3.10. Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Dodavatel je povinen poskytovat Služby v souladu s touto Smlouvou, Výzvou a Nabídkou Dodavatele. V případě rozporu mezi těmito dokumenty mají přednost jejich ustanovení podle uvedeného pořadí. Článek 4. Poddodavatelé 4.1. Dodavatel se zavazuje Služby poskytovat sám, s výjimkou těch Služeb nebo jejich částí, které jsou včetně identifikačních údajů příslušných poddodavatelů uvedeny v Příloze č. 4 této Smlouvy. Dodavatel je oprávněn použít jiných poddodavatelů, než uvedených v Příloze č. 4 této Smlouvy, jen s předchozím písemným souhlasem Objednatele a za předpokladu, že tyto subjekty splňují podmínky Výzvy a z ní vycházející parametry uvedené v Nabídce Dodavatele, která je nedílnou součástí smlouvy jako její Příloha č. 7. 4.2. Dodavatel odpovídá za poskytování Služeb jednotlivými poddodavateli, jako by je poskytoval sám. Článek 5. Doba a místo plnění 5.1. Dodavatel se zavazuje zahájit řádné poskytování Služeb dle čl. 3 odst. 3.1. písm. a) až c) této Smlouvy ode dne účinnosti této Smlouvy. 5.2. Poskytování Služeb bude ukončeno ke dni skončení účinnosti této Smlouvy. Objednatel je však oprávněn požadovat ukončení jednotlivé konkrétní Služby, resp. jednotlivých konkrétních činností, i před skončením účinnosti této Smlouvy. Tuto skutečnost je Objednatel povinen sdělit Dodavateli ve lhůtě nejméně třicet (30) kalendářních dnů přede dnem požadovaného ukončení takové Služby. 5.3. Místem plnění je sídlo Objednatele a dále podle jeho písemných pokynů a Specifikace služeb (viz bod 4. Katalogových listů). Veškeré náklady vzniklé v souvislosti s přístupem pracovníků Dodavatele a/nebo dodávkou materiálu, služeb či zboží do místa plnění této Smlouvy jsou zahrnuty v ceně Služeb. Článek 6. Cena a platební podmínky 6.1. Smluvní strany se dohodly, že celková cena poskytovaných služeb za celou dobu účinnosti této Smlouvy nepřesáhne 1 620 456,00 Kč bez DPH, tj 1 960 751,76 Kč s DPH. Jednotlivé dílčí ceny za poskytování služeb dle čl. 3 odst. 3.1. písm. a) až c) této Smlouvy jsou uvedeny v Příloze č. 3 této Smlouvy. 6.2. Jednotlivé dílčí ceny za plnění poskytnutých Služeb bude Objednatel hradit takto: a) cenu Služeb dle čl. 3. odst. 3.1. písm. a) a b) této Smlouvy – Služba uživatelské a aplikační podpory aplikace eTesty (KL001) a Služba provozu Maintenance aplikace eTesty (KL002) - měsíčně, po písemné akceptaci poskytování Služeb v daném kalendářním měsíci Objednatelem, přičemž měsíční cena Služeb pro jednotlivé roky trvání této Smlouvy je určena v Příloze č. 3 této Smlouvy; b) cenu Služeb dle čl. 3. odst. 3.1. písm. c) této Smlouvy – Služba rozvoje aplikace eTesty podle objednávek Objednatele (KL003) - po písemné akceptaci dané dílčí úpravy Objednatelem, a to ve výši odpovídající součinu 4 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 skutečného počtu člověkodnů strávených Dodavatelem na realizaci dané dílčí úpravy a ceny za člověkoden práce Dodavatele uvedené v Příloze č. 3 této Smlouvy, nejvýše však ve výši schválené Objednatelem při zadání realizace dané dílčí úpravy. Celkem nesmí být překročeno 120 (stodvacet) člověkodnů za celou dobu plnění předmětu této Smlouvy. Objednatel není povinen tento počet vyčerpat; při nečerpání podle předchozí věty nevzniká Dodavateli nárok na finanční plnění nebo náhradu škody. 6.3. Ceny bez DPH uvedené Příloze č. 3 této Smlouvy jsou cenami nejvýše přípustnými a nepřekročitelnými a zahrnují veškeré náklady potřebné ke splnění předmětu této Smlouvy, jakož i veškeré náklady související. K těmto cenám bude vždy přiúčtována DPH dle sazby platné ke dni zdanitelného plnění v případě, je-li Dodavatel plátcem DPH. 6.4. Cena za poskytování Služeb dle čl. 3 odst. 3.1. písm. a) a b) této Smlouvy je splatná na základě měsíčních faktur – daňových dokladů (dále jen ,,faktura“ nebo ,,faktury“) řádně vystavených Dodavatelem za Služby poskytnuté v předcházejícím kalendářním měsíci podle této Smlouvy po písemné akceptaci poskytnutých Služeb Objednatelem podle čl. 7 této Smlouvy. Bude-li poskytování Služeb zahájeno nebo ukončeno v průběhu kalendářního měsíce, bude za daný měsíc uhrazena poměrná část ceny Služeb odpovídající skutečné době poskytovaných Služeb v daném měsíci. 6.5. Cena za poskytování Služeb dle čl. 3. odst. 3.1. písm. c) této Smlouvy je splatná na základě faktury vystavené po řádném ukončení a písemné akceptaci Služby Objednatelem podle čl. 7 této Smlouvy za předpokladu, že plnění je akceptováno bez výhrad. 6.6. Dodavatel není oprávněn vystavit fakturu dříve, než bude podepsán akceptační protokol Objednatelem. Smluvní strany se dohodly na době splatnosti faktury třicet (30) kalendářních dnů ode dne doručení faktury Objednateli. 6.7. Faktura musí splňovat všechny náležitosti stanovené právními předpisy a musí vždy obsahovat zejména následující údaje: označení smluvních stran (Dodavatel a Objednatel) a jejich adresy, IČO, DIČ, údaj o tom, že vystavovatel faktury je zapsán v obchodním rejstříku včetně spisové značky, evidenční č. Smlouvy Objednatele, označení poskytnutého plnění, číslo faktury, den vystavení a označení peněžního ústavu a číslo účtu, na který se má platit, fakturovanou částku, razítko a podpis oprávněné osoby. Přílohou faktury musí být kopie akceptačního protokolu podepsaného Objednatelem, přílohou faktury za služby dle čl. 3. odst. 3.1 písm. c) této Smlouvy musí být též kopie příslušných písemných objednávek Objednatele na fakturovanou poskytnutou Službu. 6.8. Nebude-li faktura obsahovat stanovené náležitosti, nebo v ní nebudou správně uvedené údaje dle Smlouvy, nebo nebude-li doložena Objednatelem schváleným akceptačním protokolem, je Objednatel oprávněn ji vrátit Dodavateli ve lhůtě splatnosti k opravě či doplnění. V takovém případě se přeruší běh lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti počne běžet ode dne doručení bezvadné faktury Objednateli. 6.9. Faktura bude hrazena bankovním převodem na účet Dodavatele uvedený ve faktuře, který musí odpovídat číslu účtu uvedenému v záhlaví této Smlouvy, popř. číslu účtu Dodavatele, který je uveden v registru plátců DPH. Případnou změnu čísla účtu, které je uvedeno v záhlaví této Smlouvy, je Dodavatel povinen Objednateli písemně oznámit a na zpětný dotaz Objednatele opětovně písemně potvrdit, jinak je Objednatel 5 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 oprávněn vrátit fakturu Dodavateli podle odst. 6.8 tohoto článku. Dnem platby se rozumí den, kdy je fakturovaná částka z účtu Objednatele na tento účet odeslána. Článek 7. Akceptační procedury 7.1. Akceptační procedura zahrnuje ověření, zda Dodavatelem provedené plnění odpovídá Specifikaci služeb, která je na základě této Smlouvy závazná, a to porovnáním skutečných vlastností poskytnutého plnění předmětu této Smlouvy s jeho specifikací obsaženou ve Specifikaci služeb. 7.2. Výsledky plnění poskytovaného Dodavatelem podle této Smlouvy budou Objednatelem písemně akceptovány na základě akceptačních protokolů. V případě vadného nebo neúplného plnění předmětu této Smlouvy není Objednatel povinen podepsat akceptační protokol ani za takové plnění zaplatit sjednanou cenu. 7.3. Akceptačnímu protokolu za Služby dle odst. 3.1. písm. a) a b) této Smlouvy musí vždy předcházet Měsíční zpráva předložená Dodavatelem a schválená Objednatelem. Měsíční zpráva musí popisovat veškeré události, které v daném období proběhly, v členění struktury Katalogových listů č. 1 a 2. Měsíční zpráva musí obsahovat rovněž veškeré významné informace z Řídícího výboru a Pracovní skupiny (bude-li v daném období aktivní). Součástí Měsíční zprávy musí být informace o plnění Service Level Agreement (dále též „SLA“). Každá odchylka od standardního provozu v daném období musí být zachycena v Měsíční zprávě a současně s ní musí být uveden její konkrétní dopad na plnění SLA. Plnění SLA za jednotlivé Katalogové listy vycházející z Měsíční zprávy musí být uvedeno v příslušném akceptačním protokolu. Kopii Objednatelem podepsaného akceptačního protokolu je Dodavatel povinen vždy připojit jako přílohu faktury. 7.4. Bude-li plnění Dodavatele spočívat ve vypracování dokumentu v listinné nebo elektronické podobě, bude jeho akceptace provedena v souladu s odst. 7.5. tohoto článku. 7.5. Akceptace dokumentů 7.5.1. Dodavatel se zavazuje průběžně konzultovat vypracování dokumentů s Objednatelem. Objednatel se zavazuje při průběžných konzultacích Dodavateli poskytovat veškerou nezbytnou součinnost a dle svých možností se vyjadřovat k průběžným výstupům Dodavatele. 7.5.2. Dodavatel se zavazuje předat první verzi dokumentu Objednateli k akceptaci ve lhůtě písemně stanovené Objednatelem. 7.5.3. Objednatel se zavazuje vznést veškeré své výhrady nebo připomínky k první verzi dokumentu do dvaceti (20) kalendářních dnů ode dne jejího doručení, není-li v případě konkrétního dokumentu mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Nevznese-li Objednatel ve stanovené lhůtě k první verzi dokumentu žádné výhrady ani připomínky, je Dodavatel povinen písemně vyžádat stanovisko Objednatele, který je povinen do tří (3) pracovních dnů ode dne doručení žádosti toto stanovisko poskytnout. 7.5.4. Vznese-li Objednatel ve stanovené lhůtě své výhrady nebo připomínky k první verzi dokumentu, zavazuje se Dodavatel do deseti (10) kalendářních dnů od jejich doručení provést veškeré potřebné úpravy dokumentu dle výhrad a připomínek 6 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Objednatele a takto upravený dokument předat jako jeho druhou verzi Objednateli k akceptaci. 7.5.5. Objednatel se zavazuje vznést veškeré své výhrady nebo připomínky k druhé verzi dokumentu do patnácti (15) kalendářních dnů od jejího doručení, není-li v případě konkrétního dokumentu mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Nevznese-li Objednatel ve stanovené lhůtě k druhé verzi dokumentu žádné výhrady ani připomínky, je Dodavatel povinen písemně vyžádat stanovisko Objednatele, který je povinen do tří (3) pracovních dnů od doručení žádosti toto stanovisko poskytnout. 7.5.6. Vznese-li Objednatel ve stanovené lhůtě své výhrady nebo připomínky k druhé verzi dokumentu, zavazují se smluvní strany zahájit společné jednání za účelem odstranění veškerých vzájemných rozporů a akceptace dokumentu, a to nejpozději do pěti (5) pracovních dnů od výzvy kterékoliv smluvní strany doručené druhé smluvní straně. Smluvní strany se zavazují nepřerušit zahájené jednání za účelem odstranění vzájemných rozporů a akceptace dokumentu až do úspěšné akceptace dokumentu s výjimkou, že pokud nedojde k úspěšné akceptaci dokumentu do šedesáti (60) kalendářních dní od vznesení připomínek Objednatele k druhé verzi dokumentu je dokument neakceptován. 7.5.7. Případné nevznesení výhrad nebo připomínek Objednatelem nelze v jakémkoli stádiu akceptace vykládat jako automatickou akceptaci dokumentu. 7.5.8. Smluvní strany se zavazují, že po akceptaci dokumentu potvrdí akceptaci sepsáním písemného akceptačního protokolu, a to nejpozději do tří (3) pracovních dnů od akceptace dokumentu. Účinky akceptace nastávají dnem podpisu akceptačního protokolu oběma smluvními stranami. 7.5.9. K podpisu akceptačního protokolu je oprávněn statutární orgán smluvní strany, dále oprávněná osoba smluvní strany, případně těmito osobami písemně pověřená osoba, nestanoví-li tato Smlouva výslovně jinak. 7.6. Kontrolní dny 7.6.1. Na konci každého tříměsíčního období poskytování Služeb dle této Smlouvy Objednatel stanoví termín „kontrolního dne“. V rámci kontrolního dne bude Objednatelem za součinnosti Dodavatele ověřeno, zda všechny dokumenty dle odst. 7.5. tohoto článku a ostatní dokumentace dle čl. 18 Smlouvy předaná Dodavatelem je aktuální a úplná. 7.6.2. V případě, že při kontrolním dni budou shledány vady dokumentů či dokumentace, včetně její neaktuálnosti či neúplnosti, je Dodavatel povinen tyto vady odstranit nejpozději ve lhůtě do pěti (5) pracovních dnů a předat Objednateli upravenou a doplněnou dokumentaci. Marné uplynutí této lhůty se považuje za porušení této Smlouvy Dodavatelem dle čl. 16 odst. 16.3 této Smlouvy. 7.6.3. Po předání upravené a doplněné dokumentace dle odst. 7.6.2. tohoto článku bude kontrolní den opakován. 7.7. Objednatel si vyhrazuje právo stanovit Dodavateli, že ve vymezeném časovém období může Dodavatel provádět změny a úpravy aplikace a jejich konfigurace pouze po předchozím písemném souhlasu Objednatele. Dodavatel před každou takovou změnou nebo úpravou požádá Objednatele písemně o schválení této změny nebo úpravy, přičemž součástí této žádosti vždy musí být minimálně popis plánované změny či úpravy, nároky na součinnost, dopady na provoz aplikace, nároky na počet 7 člověkodní Dodavatele k realizaci změn nebo úprav, Ev. č. S-255-160/2016 a zhodnocení rizik včetně opatření na jejich minimalizaci. Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 návrh harmonogramu Článek 8. Service Level Agreements (SLA) 8.1. Dodavatel je povinen v rámci poskytování Služeb nebo jejich částí (podslužeb), pro které je sjednáno ve Specifikaci služeb samostatné SLA (dále jen „SLA služby“), udržovat vlastní technické prostředky a aplikační vybavení, jež slouží k poskytování SLA služeb, ve stavu umožňujícím zabezpečení garantované a dohodnuté kvality poskytovaných SLA služeb v souladu s tímto článkem Smlouvy. 8.2. Dodavatel je povinen nepřetržitě a proaktivně monitorovat stav a podmínky poskytování SLA služeb způsobem definovaným ve Specifikaci služeb a tato zjištění vykazovat Objednateli způsobem definovaným ve Specifikaci služeb. V případě poruchy či snížené kvality SLA služeb je Dodavatel povinen zahájit bez prodlení práce pro dosažení nápravy. 8.3. Dodavatel je povinen poskytovat SLA služby minimálně ve sjednané kvalitě a úrovních poskytovaných SLA služeb. 8.4. Jednotlivá SLA musí obsahovat měřené parametry pro jednotlivé SLA služby poskytované Objednateli a čl. 10. této Smlouvy obsahuje výši slevy z ceny a vedle ní i výši smluvní pokuty za neposkytnutí SLA služby ve sjednané kvalitě a úrovních. 8.5. V případě, že Dodavatel nebude poskytovat Objednateli SLA služby v souladu s příslušným SLA, je povinen: 8.5.1. poskytnout Objednateli slevu z ceny způsobem uvedeným v čl. 10 odst. 10.10. Smlouvy, 8.5.2. zaplatit smluvní pokutu ve výši podle čl. 10 odst. 10.10. Smlouvy, 8.5.3. bez zbytečného odkladu zajistit na své náklady další zdroje nebo kapacity s cílem poskytovat Objednateli SLA služby v souladu s SLA, 8.5.4. odstranit takový závadný stav v nejkratší možné době. 8.6. Pokud Dodavatel neodstraní závadný stav do pěti (5) pracovních dnů od vzniku závady, jde o porušení smlouvy Dodavatelem dle čl. 16 odst. 16.3 Smlouvy. 8.7. Dodavatel se zavazuje v souladu s principy Incident a Change Managementu upozorňovat Objednatele v odůvodněných případech na možné rozšíření či změny Služeb za účelem lepšího využívání SLA služeb. 8.8. Výklad a chápání všech odborných termínů užívaných v příslušných SLA musí odpovídat obecně platným definicím ICT služeb. V případě rozporu je rozhodující definice uznaná Objednatelem. Článek 9. Odpovědnost za škodu 9.1. Každá ze smluvních stran nese odpovědnost za způsobenou škodu v rámci platných právních předpisů a této Smlouvy. Dodavatel plně odpovídá za plnění této Smlouvy rovněž v případě, že příslušnou část plnění poskytuje prostřednictvím třetí osoby (poddodavatele). 9.2. Obě smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod. 8 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 9.3. Dodavatel je povinen po celou dobu plnění této Smlouvy udržovat v platnosti a účinnosti pojistnou smlouvu, jejímž předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou Dodavatelem při výkonu podnikatelské činnosti třetí osobě, přičemž limit pojistného plnění nesmí být nižší než 5 mil. Kč, a na požádání Objednatele neprodleně předložit takovouto pojistnou smlouvu k ověření Objednateli. Zároveň je Dodavatel povinen oznámit Objednateli každé ukončení platnosti pojistné smlouvy, dojde-li k takovéto skutečnosti a bezodkladně sjednat novou smlouvu odpovídající výše uvedeným podmínkám. 9.4. Žádná ze smluvních stran neodpovídá za škodu, která vznikla v důsledku věcně nesprávného nebo jinak chybného zadání, které obdržela od druhé smluvní strany. V případě, že Objednatel poskytl Dodavateli chybné zadání nebo pokyn a Dodavatel s ohledem na svou povinnost poskytovat plnění s odbornou péčí mohl a měl chybnost takového zadání nebo pokynu zjistit, je oprávněn se ustanovení předchozí věty dovolávat pouze v případě, že na chybné zadání Objednatele písemně upozornil a Objednatel trval na původním zadání. Žádná ze smluvních stran není odpovědná za nesplnění svého závazku v důsledku porušení povinností druhou smluvní stranou nebo v důsledku mimořádných nepředvídatelných a nepřekonatelných překážek vzniklých nezávisle na jejich vůli podle ustanovení § 2913 odst. 2 Občanského zákoníku. 9.5. Případná náhrada škody bude zaplacena v měně platné na území České republiky, přičemž pro propočet na tuto měnu je rozhodný kurs České národní banky ke dni vzniku škody. 10.1. Článek 10. Smluvní pokuta, úrok z prodlení, sleva z ceny Smluvní strana je v prodlení s plněním svého závazku, který pro smluvní stranu vyplývá z této Smlouvy a/nebo platných právních předpisů, jestliže jej nesplní řádně a včas. 10.2. V případě, že Dodavatel na žádost Objednatele nepředloží doklady o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě při výkonu podnikatelské činnosti, je povinen Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý započatý den, ve kterém je v prodlení, a to za každý jednotlivý případ. 10.3. V případě, že Dodavatel poruší některou z povinností dle čl. 17 nebo 18 této Smlouvy, je povinen Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 30.000,- Kč za každé takové porušení jeho povinnosti; Dodavatel je povinen smluvní pokutu dle předchozí věty zaplatit i opakovaně v případě, kdy na opakovanou písemnou výzvu Objednatele svou povinnost nesplní. 10.4. V případě, že Dodavatel poruší ustanovení čl. 19 odst. 4 této Smlouvy, je povinen Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč za každý jednotlivý případ. 10.5. V případě, že Dodavatel poruší jakoukoli jinou smluvní či zákonnou povinnost, jejíž porušení není kryto výše nebo níže uvedenými pokutami, je povinen Objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den, ve kterém trvalo porušení takové povinnosti, a to za každý jednotlivý případ. 10.6. Pro jeden případ porušení povinností stanovených touto Smlouvou nelze kumulativně uplatnit více smluvních pokut. 9 10.7. Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 V případě prodlení Objednatele se zaplacením řádně vystavené faktury, je Objednatel povinen zaplatit Dodavateli úrok z prodlení z dlužné částky v zákonné výši za každý započatý den prodlení. 10.8. Smluvní pokuta a úrok z prodlení jsou splatné ve lhůtě třicet (30) kalendářních dnů ode dne doručení jejich vyúčtování druhé smluvní straně. 10.9. Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody ani povinnost Dodavatele poskytovat plnění předmětu této Smlouvy. 10.10. Pro období řádného provozu Služeb jsou stanoveny slevy z ceny a smluvní pokuty následovně: 10.10.1. V případě, že Dodavatel v daném měsíci nedodrží SLA parametr „Dostupnost služby měsíční“ stanovený v části „SLA parametry“ (viz „SLA parametry“ v Katalogových listech uvedených v Příloze č. 1 Smlouvy), je povinen poskytnout Objednateli slevu z ceny a ve stejné výši zaplatit smluvní pokutu. Výše slevy a smluvní pokuty za každé jednotlivé nesplnění parametru SLA se stanovuje procentuálně z měsíční ceny (bez DPH) Služby tímto vzorcem: MP * PP *0,5 kde: MP = Výše měsíční platby stanovená smlouvou. PP = Procento, o který byl překročen stanovený limit měsíční dostupnosti služby. 10.10.2. V případě, že Dodavatel v daném měsíci nedodrží SLA parametry „Plnění parametru dle priorit“ nebo „Plnění parametru“ stanovené v části „SLA parametry“ (viz „SLA parametry – Incident management“, „SLA parametry – Incident management pro testovací (resp. školící) prostředí“, „SLA parametry – Release management“ a „SLA parametry – Aktualizace dokumentace“ v Katalogových listech uvedených v Příloze č. 1 Smlouvy), je povinen poskytnout Objednateli slevu z ceny a ve stejné výši zaplatit smluvní pokutu. Výše slevy a smluvní pokuty za každé jednotlivé nesplnění parametru SLA se stanovuje procentuálně z měsíční ceny (bez DPH) Služby tímto vzorcem: MP * PP *0,5 kde: MP = Výše měsíční platby stanovená smlouvou. PP = Procento, o který byl překročen stanovený limit plnění parametru. 10.10.3. V případě, že Dodavatel nesplní SLA parametr „Doba zahájení práce na odstranění incidentu“ nebo „Doba vyřešení“ stanovený v části „SLA parametry“ (viz „SLA parametry – Incident management“ v Katalogových listech uvedených v Příloze č. 1 Smlouvy), je povinen poskytnout Objednateli slevu z ceny a ve stejné výši zaplatit smluvní pokutu ve výši dle příslušné priority takto: a) Priorita 1 – 3% z měsíční ceny (bez DPH) Služby za každé započaté 4 hodiny trvání každého takového porušení Služby. b) Priorita 2 – 1,5% z měsíční ceny (bez DPH) Služby za každý započatý pracovní den trvání každého takového porušení Služby. c) Priorita 3 – 0,75% z měsíční ceny (bez DPH) Služby za každé započaté 3 pracovní dny trvání každého takového porušení Služby. 10 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 10.10.4. V případě, že Dodavatel nesplní SLA parametr „Doba zahájení práce na odstranění incidentu“ nebo „Doba vyřešení“ stanovený v části „SLA parametry“ (viz „SLA parametry – Incident management pro testovací (resp. školící) prostředí“ v Katalogových listech uvedených v Příloze č. 1 Smlouvy), je povinen poskytnout Objednateli slevu z ceny a ve stejné výši zaplatit smluvní pokutu ve výši dle příslušné priority takto: a) Priorita 1 – 1,5% z měsíční ceny (bez DPH) Služby za každý započatý pracovní den trvání každého takového porušení Služby. b) Priorita 2, 3 – o 0,75% z měsíční ceny (bez DPH) Služby za každých započatých 5 pracovních dnů trvání každého takového porušení Služby. 10.11. Pro účely této Smlouvy se slevy z ceny nepovažují za smluvní pokuty a uplatňují se vedle smluvních pokut. Článek 11. Ochrana informací 11.1. Smluvní strany jsou si vědomy toho, že v rámci plnění závazků ze Smlouvy: 11.1.1. si mohou vzájemně vědomě nebo opomenutím poskytnout informace, které budou považovány za důvěrné (dále jen „důvěrné informace“), 11.1.2. mohou jejich zaměstnanci a osoby v obdobném postavení získat vědomou činností druhé smluvní strany nebo i jejím opomenutím přístup k důvěrným informacím druhé smluvní strany. 11.2. Smluvní strany se zavazují, že žádná z nich nezpřístupní třetí osobě důvěrné informace, které při plnění Smlouvy získala od druhé smluvní strany. 11.3. Za třetí osoby se nepovažují: 11.3.1. zaměstnanci smluvních stran a osoby v obdobném postavení, 11.3.2. orgány smluvních stran a jejich členové, 11.3.3. ve vztahu k Dodavateli jeho poddodavatelé, za předpokladu, že se podílejí na plnění této Smlouvy, důvěrné informace jsou jim zpřístupněny výhradně za tímto účelem a zpřístupnění důvěrných informací je v rozsahu nezbytně nutném pro naplnění jeho účelu a za stejných podmínek, jaké jsou stanoveny smluvním stranám v této Smlouvě. 11.4. Smluvní strany se zavazují v plném rozsahu zachovávat povinnost mlčenlivosti a povinnost chránit důvěrné informace vyplývající z této Smlouvy a též z příslušných právních předpisů, zejména povinnosti vyplývající ze zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně osobních údajů“). Smluvní strany se v této souvislosti zavazují poučit veškeré osoby, které se budou podílet na plnění této Smlouvy, o výše uvedených povinnostech mlčenlivosti a ochrany důvěrných informací a dále se zavazují vhodným způsobem zajistit dodržování těchto povinností všemi osobami podílejícími se na plnění této Smlouvy. V případě nutnosti nebo na základě požadavků zákona či jiného právního předpisu uzavřou smluvní strany samostatnou smlouvu o zpracování osobních údajů Dodavatelem dle zákona o ochraně osobních údajů. 11.5. Budou-li informace poskytnuté Objednatelem či třetími stranami, které jsou nezbytné pro plnění dle Smlouvy, obsahovat data podléhající režimu zvláštní ochrany podle zákona o ochraně osobních údajů, zavazuje se Dodavatel zajistit ochranu poskytnutých údajů podle tohoto zákona. 11 11.6. Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Veškeré důvěrné informace zůstávají výhradním vlastnictvím předávající smluvní strany a přijímající smluvní strana vyvine pro zachování jejich důvěrnosti a pro jejich ochranu stejné úsilí, jako by se jednalo o její vlastní důvěrné informace. S výjimkou rozsahu, který je nezbytný pro plnění této Smlouvy, se obě smluvní strany zavazují neduplikovat žádným způsobem důvěrné informace druhé smluvní strany, nepředat je třetí straně ani svým vlastním zaměstnancům a zástupcům s výjimkou těch, kteří s nimi potřebují být seznámeni, aby mohli plnit tuto Smlouvu. Obě smluvní strany se zároveň zavazují nepoužít důvěrné informace druhé smluvní strany jinak, než za účelem plnění této Smlouvy. 11.7. Nedohodnou-li se smluvní strany výslovně písemnou formou jinak, považují se za důvěrné implicitně všechny informace, které jsou nebo by mohly být součástí obchodního tajemství, tj. například, ale nejenom, popisy nebo části popisů technologických procesů a vzorců, technických vzorců a technického know-how, informace o provozních metodách, procedurách a pracovních postupech, obchodní nebo marketingové plány, informace týkající se zahájených i ukončených správních řízení, informace o agendách Objednatele, koncepce a strategie nebo jejich části, nabídky, kontrakty, smlouvy, dohody nebo jiná ujednání s třetími stranami, informace o výsledcích hospodaření, o vztazích s obchodními partnery, orgány veřejné správy či adresáty veřejné správy, o pracovněprávních otázkách a všechny další informace, jejichž zveřejnění přijímající smluvní stranou by předávající smluvní straně mohlo způsobit škodu. 11.8. Za důvěrné informace se výslovně považují rovněž veškerá uživatelská data, údaje či informace, obsažené v informačních systémech využívaných pro poskytování plnění dle této Smlouvy a která budou přímo či nepřímo souviset s činností Objednatele. 11.9. Bez ohledu na výše uvedená ustanovení se za důvěrné nepovažují informace, které: 11.9.1. se staly veřejně známými, aniž by to zavinila záměrně či nedbalostně přijímající smluvní strana; 11.9.2. měla přijímající smluvní strana legálně k dispozici před uzavřením této Smlouvy, pokud takové informace nebyly předmětem jiné, dříve mezi smluvními stranami uzavřené smlouvy o ochraně informací; 11.9.3. jsou výsledkem postupu, při kterém k nim přijímající smluvní strana dospěje nezávisle a je to schopna doložit svými záznamy nebo důvěrnými informacemi třetí strany; 11.9.4. po podpisu této Smlouvy poskytne přijímající smluvní straně třetí osoba, jež takové informace přitom nezíská přímo ani nepřímo od smluvní strany, jež je jejich vlastníkem; 11.9.5. je Objednatel povinen zveřejnit na základě právních předpisů, zejména dle ustanovení § 2 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o registru smluv”), a/nebo které je Objednatel povinen poskytovat dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů; 11.9.6. jejichž zveřejnění je důvodně vyžadováno jakýmkoliv jiným zákonem či pravomocným rozhodnutím orgánu státní správy, obecných či stálých rozhodčích soudů. 11.10. Smluvní strana, která poruší povinnosti vyplývající z této Smlouvy ohledně ochrany důvěrných informací, je povinna zaplatit druhé smluvní straně smluvní pokutu ve výši 2.000.000,- Kč za každé porušení takové povinnosti, a to do třiceti (30) kalendářních 12 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 dnů ode dne doručení písemné výzvy na její uhrazení, přičemž maximální výše této pokuty je omezena v souhrnu na částku 20.000.000,- Kč. Tím není dotčen ani omezen nárok na náhradu vzniklé škody. 11.11. Za porušení povinnosti mlčenlivosti smluvní stranou se považují též případy, kdy tuto povinnost poruší kterákoliv z osob uvedených v odst. 11.3. tohoto článku. 11.12. Povinnost chránit důvěrné informace uvedená v tomto článku zavazuje smluvní strany po dobu účinnosti této Smlouvy i po ukončení smluvního vztahu. 12.1. Článek 12. 12.2. Oprávněné osoby Každá ze smluvních stran jmenuje oprávněnou osobu či osoby. Oprávněné osoby budou zastupovat smluvní stranu ve smluvních, technických a obchodních záležitostech souvisejících s plněním dle Smlouvy. Jména oprávněných osob jsou uvedena v Příloze č. 5, která je nedílnou součástí této Smlouvy. Každá ze smluvních stran je oprávněna jednostranně změnit své oprávněné osoby, je však povinna takovou změnu druhé smluvní straně písemně oznámit nejpozději do tří (3) pracovních dnů. Účinnost změny oprávněných osob vůči druhé smluvní straně nastává dnem doručení oznámení o této změně. Změna oprávněných osob není považována za změnu Smlouvy ve smyslu čl. 19 odst. 19.1 této Smlouvy. 13.1. Článek 13. 13.2. 13.3. Součinnost a vzájemná komunikace 13.4. 13.5. Dodavatel je povinen zajistit, aby jeho pracovníci při plnění předmětu této Smlouvy 13.6. dodržovali příslušné vnitřní předpisy a normy Objednatele. Objednatel seznámí Dodavatele písemně se všemi vnitřními předpisy a normami, k jejichž dodržování je Dodavatel dle tohoto odstavce této Smlouvy zavázán. Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškeré informace potřebné pro řádné plnění svých závazků. Smluvní strany jsou povinny informovat druhou smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění této Smlouvy. Smluvní strany jsou povinny plnit své závazky vyplývající z této Smlouvy tak, aby nedocházelo k prodlení s plněním jednotlivých termínů a se splatností jednotlivých peněžních závazků. Veškerá komunikace mezi smluvními stranami musí probíhat prostřednictvím oprávněných osob nebo jimi pověřených pracovníků nebo statutárních zástupců smluvních stran. Všechna oznámení mezi smluvními stranami, která se vztahují k této Smlouvě, nebo která mají být učiněna na základě této Smlouvy, musí být učiněna v písemné podobě a druhé smluvní straně doručena, pokud není výslovně stanoveno jinak. Smluvní strany se zavazují doručovat jakoukoliv písemnost, jejíž povaha to umožňuje, podle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, do datové schránky druhé smluvní strany, bude-li pro doručování přístupná. 13 13.7. Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Písemnost, která má být dle Smlouvy doručena druhé smluvní straně (oznámení, výpověď, odstoupení od Smlouvy, reklamace vad atp.), je doručena dnem jejího převzetí oprávněnou osobou dle této Smlouvy, dnem, kdy byla doručena osobně nebo prostřednictvím držitele poštovní licence do sídla této smluvní strany a převzata osobou oprávněnou za smluvní stranu jednat nebo zaměstnancem pověřeným přejímáním písemností, nebo v případě doručování do datové schránky dnem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti. 13.8. Nepodaří-li se písemnost doručit dle předchozího odstavce, za den doručení se považuje též den, kdy bylo přijetí této písemnosti adresátem odmítnuto, nebo v případě doručování do datové schránky desátý (10.) kalendářní den po dni, kdy byla písemnost dodána do datové schránky adresáta, nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti. 13.9. Účinky doručení mohou nastat též doručením písemnosti telegraficky, faxem nebo elektronickou poštou za podmínky, že taková písemnost bude neprodleně, nejpozději však do tří (3) pracovních dnů, potvrzena způsobem uvedeným v tomto článku této Smlouvy, ledaže by tato Smlouva výslovně připouštěla v konkrétním případě doručení pouze elektronickou formou. 13.10. Ukládá-li tato Smlouva doručit některý dokument v písemné podobě, bude doručen v listinné podobě a na elektronickém nosiči dat jako dokument ve formátu PDF a ve formě textového editoru MS Word, příp. tabulkového kalkulátoru MS, na dohodnutém médiu. 13.11. Smluvní strany se zavazují, že v případě změny adresy svého sídla budou o této změně druhou smluvní stranu písemně informovat nejpozději do tří (3) pracovních dnů. 14.1. Článek 14. 14.2. Změna, doplnění smlouvy 14.3. V případě, že Objednatel či Dodavatel požaduje změnu rozsahu poskytovaných Služeb nebo podmínek, za nichž jsou Služby poskytovány, předloží navrhující smluvní strana návrh této změny druhé smluvní straně písemně. Takováto změna však nesmí představovat podstatnou změnu práv a povinností vyplývajících z této Smlouvy ve smyslu ZZVZ. Změnový požadavek se stane závazným uzavřením písemného dodatku ke Smlouvě. Vznikne-li při poskytování Služeb dle této Smlouvy dokument podléhající akceptaci Objednatele a upřesňující podmínky poskytování Služeb nebo jejich části, stane se takovýto dokument dle úvahy Objednatele závaznou součástí Specifikace plnění, a to okamžikem doručení jednostranného oznámení Objednatele o této skutečnosti Dodavateli. 15.1. Článek 15. 15.2. Řešení sporů Práva a povinnosti Smluvních stran výslovně Smlouvou neupravené se řídí Občanským zákoníkem a ostatními příslušnými právními předpisy českého právního řádu. Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí k odstranění vzájemných sporů vzniklých na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně sporů o její výklad 14 15.3. Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 či platnost a usilovat o smírné vyřešení těchto sporů nejprve prostřednictvím jednání oprávněných osob nebo pověřených zástupců. Nebude-li sporná záležitost vyřešena do šedesáti (60) kalendářních dnů ode dne doručení výzvy k takovému jednání, je kterákoli ze smluvních stran oprávněna předložit spor k rozhodnutí věcně příslušnému soudu v České republice, přičemž místní příslušnost soudu sjednávají smluvní strany podle sídla Objednatele. Článek 16. Účinnost Smlouvy a její ukončení 16.1. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti okamžikem uveřejnění v registru smluv, nejdříve však od 1. 1. 2017. Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to v délce trvání 1 roku ode dne její účinnosti. 16.2. Účinnost této Smlouvy před uplynutím doby uvedené v odst. 16.1. tohoto článku zaniká: 16.2.1. písemnou dohodou smluvních stran dle § 1981 Občanského zákoníku, přičemž účinky ukončení Smlouvy nastanou k okamžiku stanovenému v takovéto dohodě. Nebude-li takový okamžik stanoven, pak tyto účinky nastanou ke dni podpisu dohody oběma smluvními stranami; součástí dohody bude vypořádání vzájemných závazků a pohledávek; 16.2.2. písemným odstoupením od Smlouvy za podmínek stanovených v § 2002 Občanského zákoníku v případě podstatného porušení Smlouvy jednou ze smluvních stran; 16.2.3. písemným odstoupením od Smlouvy Objednatelem v souladu s § 2001 Občanského zákoníku v případě porušení smluvních povinností ze strany Dodavatele uvedených v odst. 16.3. a 16.4. tohoto článku. 16.2.4. písemnou výpovědí Objednatele s výpovědní dobou dvou (2) měsíců, která začíná běžet dnem doručení písemné výpovědi Dodavateli. 16.3. Objednatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit v následujících případech: 16.3.1. prodlení Dodavatele s plněním závazků podle této Smlouvy po dobu delší než třicet (30) kalendářních dnů, pokud Dodavatel nezjedná nápravu ani v dodatečné přiměřené lhůtě, která mu byla Objednatelem poskytnuta na základě písemné výzvy ke splnění povinnosti, přičemž tato lhůta nesmí být kratší než patnáct (15) kalendářních dnů ode dne doručení takovéto výzvy; 16.3.2. neodstranění vad Dodavatelem ve lhůtě dle čl. 7 odst. 7.6.2 této Smlouvy nebo neodstranění závadného stavu Dodavatelem ve lhůtě dle čl. 8 odst. 8.6 této Smlouvy; 16.3.3. dále rovněž porušení povinnosti Dodavatele uvedené v čl. 11 a 18 této Smlouvy. 16.4. Objednatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit i v případě opakovaného neplnění služeb Dodavatelem dle SLA se zásadním dopadem na celkové poskytované plnění. Opakovaným neplněním služeb se rozumí tři (3) a více opakování za šest (6) kalendářních měsíců počínajících od prvního dne kalendářního měsíce, kdy došlo k prvnímu neplnění služby. 16.5. Účinky odstoupení od této Smlouvy nastávají dnem doručení písemného oznámení o odstoupení druhé smluvní straně. Při odstoupení od Smlouvy se poskytnuté plnění nevrací. 15 16.6. Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Ukončením účinnosti této Smlouvy není dotčen nárok na zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení, pokud již dospěl, případně nárok na náhradu škody vzniklé porušením této Smlouvy. Článek 17. Povinnosti smluvních stran při ukončení Smlouvy 17.1. Nedohodnou-li se smluvní strany ve zvláštní písemné dohodě o ukončení účinnosti Smlouvy jinak, v okamžiku skončení účinnosti Smlouvy z jakéhokoliv důvodu vznikají smluvním stranám následující závazky: 17.1.1. Dodavatel je povinen zejména: a) předložit Objednateli konečné vyúčtování vzájemných pohledávek z plnění poskytnutého v souladu touto Smlouvou do třiceti (30) kalendářních dnů od ukončení účinnosti Smlouvy; b) neprodleně uhradit všechny případné nedoplatky vůči Objednateli; c) k datu ukončení této Smlouvy předat Objednateli v elektronické podobě veškerá Dodavateli dostupná provozní data či uživatelské údaje obsažené v aplikaci a v jakémkoliv dalším systému vytvořeném a/nebo provozovaném Dodavatelem na základě této Smlouvy, nebo na žádost Objednatele poskytnout součinnost k migraci těchto dat; d) k datu ukončení této Smlouvy umožnit Objednateli provést migraci aplikace e) do třiceti (30) kalendářních dnů od ukončení účinnosti Smlouvy protokolárně vymazat nebo jinak zlikvidovat veškerá Dodavateli dostupná provozní data či uživatelské údaje Objednatele, které byly Dodavateli zpřístupněny na základě Smlouvy, a to dle pokynů písemně stanovených Objednatelem; f) k datu ukončení této Smlouvy předat Objednateli komplexní dokumentaci dle čl. 18 Smlouvy. g) k datu ukončení této Smlouvy předat Objednateli všechna hesla, šifrovací klíče, certifikáty a další autentizační prostředky, které Objednateli umožní administrátorský přístup k veškerým datům, databázím, systémům a aplikaci, případně k dalším technickým prostředkům potřebným pro poskytování Služeb; h) k datu ukončení této Smlouvy předat Objednateli všechny konfigurační soubory potřebné pro provoz aplikace; i) k datu ukončení této Smlouvy předat kompletní komunikační matice (poskytnutí přehledu všech nutných kontaktních/ kompetentních osob pro poskytování Služeb, včetně kontaktů na poddodavatele Dodavatele); j) poskytnout konzultace Objednateli spojené zejména s přípravou nového poskytovatele Služeb, a to nejpozději do tří (3) pracovních dnů od doručení písemného požadavku Objednatele na poskytnutí těchto konzultací, a to po dobu max. šesti (6) měsíců ode dne ukončení účinnosti této Smlouvy; k) pokud v okamžiku skončení účinnosti Smlouvy nebyly některé poskytované Služby ukončeny a jejich okamžité ukončení by Objednateli způsobilo náklady vyšší, než je cena Služeb podle této Smlouvy, neprodleně vypracovat za součinnosti Objednatele plán ukončení Služeb (dále jen „Exit plán“), jehož předmětem bude plán postupného ukončení Služeb, které byly v okamžiku předčasného skončení účinnosti Smlouvy poskytovány Objednateli, dle požadavků Objednatele za účelem 16 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 minimalizace dopadů jejich ukončení na činnost Objednatele zabezpečovanou uvedenými Službami, a to v časovém rozpětí až 6 měsíců ode dne předčasného skončení účinnosti této Smlouvy; l) pokud v okamžiku skončení účinnosti Smlouvy nebyly některé poskytované Služby ukončeny a jejich okamžité ukončení by Objednateli způsobilo náklady vyšší, než je cena Služeb podle této Smlouvy, od okamžiku skončení účinnosti Smlouvy až do akceptace Exit plánu způsobem definovaným v této Smlouvě i nadále poskytovat Služby v rozsahu, ve kterém byl Dodavatel dle této Smlouvy povinen je poskytovat v okamžiku ukončení účinnosti této Smlouvy, nestanoví-li Objednatel rozsah nižší; m) pokud v okamžiku skončení účinnosti této Smlouvy nebyly některé poskytované Služby ukončeny a jejich okamžité ukončení by Objednateli způsobilo náklady vyšší, než je cena Služeb podle této Smlouvy, dle schváleného Exit plánu ukončit nebo postupně ukončovat poskytované Služby; n) pokud byly ukončeny všechny poskytované Služby, na výzvu Objednatele zajistit odvoz všech technických prostředků Dodavatele, které Dodavatel užíval k poskytování Služeb a které se nacházejí v prostorách či lokalitách Objednatele; o) na základě písemného pokynu Objednatele provést případné další činnosti vyplývající z potřeb Objednatele při ukončení této Smlouvy a výlučně směřující k předání aplikace s cílem zajistit její řádný provoz, a to po dobu max. šesti (6) měsíců ode dne ukončení účinnosti této Smlouvy. 17.1.2. Objednatel je na písemnou žádost Dodavatele povinen: a) neprodleně uhradit všechny případné splatné nedoplatky vůči Dodavateli; b) má-li být vypracován Exit plán, poskytnout na své náklady veškerou nezbytnou součinnost k vypracování Exit plánu Dodavatelem či zajistit k jeho vypracování poskytnutí součinnosti třetích stran; c) pokud byly ukončeny všechny poskytované Služby, umožnit Dodavateli manipulaci a odvoz všech technických prostředků Dodavatele, které Dodavatel užíval k poskytování Služeb a které se nacházejí v prostorách či lokalitách Objednatele. 17.2. Smluvní strany prohlašují, že v případě, dojde-li k ukončení účinnosti této Smlouvy a nedohodnou-li se smluvní strany ve zvláštní písemné dohodě o ukončení účinnosti této Smlouvy jinak, se pro postupné ukončování Služeb a veškerá plnění Smluvních stran do úplného vypořádání přiměřeně použijí ostatní ustanovení této Smlouvy upravující způsob poskytování Služeb, cenu a platební podmínky, akceptaci výsledků poskytovaných Služeb, úroveň poskytování plnění a jeho monitoring, reporting, smluvní pokuty a ustanovení, která nemají být dotčena ukončením účinnosti Smlouvy. 17.3. Pro vyloučení pochybností se smluvní strany dohodly, že cena za plnění uvedené v tomto článku, vyjma plnění dle odst. 17.1.1. písm. l), m) a o), je zahrnuta v paušální platbě za služby dle odst. 3.1. písm. a) a b) Smlouvy za poslední období. 18.1. Článek 18. Zpřístupnění dokumentace Dodavatel je povinen zpřístupnit Objednateli veškeré podkladové materiály a komplexní dokumentaci, definovanou v čl. 18 odst. 18.2. této Smlouvy, ke všem 17 18.2. Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ 18.3. 18.4. Výtisk č. 1 částem aplikace vytvořené nebo užívané Dodavatelem pro poskytování Služeb dle této Smlouvy (dále jen „dokumentace“), a to nejpozději do patnácti (15) pracovních dní po vytvoření dokumentace nebo po její aktualizaci. Dokumentací dle odst. 18.1 tohoto článku se rozumí: a) administrátorská dokumentace (včetně komplexního popisu všech užitých analytických a monitorovacích nástrojů, provozního deníku aplikace, evidovaného v rámci akceptačních výkazů, logické a fyzické architektury aplikace, včetně propojení na externí systémy), b) uživatelská dokumentace, c) zdrojové kódy aplikace a seznamu, popisu a verzí všech užitých softwarových produktů třetích stran, d) bezpečnostní dokumentace (včetně komplexního popisu přístupových práv), Dokumentace bude zpracována v souladu se zákonem č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, ve znění pozdějších předpisů, a s příslušnými prováděcími předpisy. Povinností Dodavatele je při změnách aplikace anebo její konfigurace dokumentaci aktualizovat. Dnem předání dokumentace poskytuje Dodavatel touto Smlouvou Objednateli též oprávnění k užití dokumentace, a to jako licenci nevýhradní, teritoriálně a časově neomezenou, umožňující všemi známými způsoby užít dokumentaci a jakkoliv ji měnit, a to v obou případech i prostřednictvím třetích stran, avšak výhradně pro účely činnosti Objednatele. 19.1. Článek 19. 19.2. Závěrečná ustanovení 19.3. 19.4. Tato Smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o předmětu Smlouvy, 19.5. přičemž Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran ve formě 19.6. číslovaných dodatků Smlouvy, oboustranně odsouhlasených a podepsaných 19.7. oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Pokud by se kterékoliv ustanovení této Smlouvy ukázalo být neplatným z důvodů rozporu s kogentním ustanovením obecně závazných právních předpisů, pak tato skutečnost nepůsobí neplatnost než onoho konkrétního ustanovení, pokud je toto oddělitelné od ostatního obsahu Smlouvy. Smluvní strany se zavazují takové neplatné ustanovení dohodou nahradit ustanovením svým obsahem nejbližším duchu takového neplatného ustanovení, respektujícím požadavky kogentních ustanovení právních předpisů. Dodavatel uzavřením Smlouvy uděluje souhlas s uveřejněním Smlouvy, a to včetně všech jejích příloh a dodatků, jakož i s uveřejněním skutečně uhrazené ceny, a to způsobem a v rozsahu stanoveném v ustanovení § 219 ZZVZ a zákonem o registru smluv. Žádná ze smluvních stran nemá právo postoupit či jinak převést svá práva či povinnosti vyplývající z této Smlouvy bez předchozího písemného souhlasu druhé Smluvní strany. Toto omezení trvá i po ukončení trvání Smlouvy. Tato Smlouva a právní vztahy vzniklé na jejím základě se řídí zejména Občanským zákoníkem. Nedílnou součástí Smlouvy jsou následující přílohy: 18 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Příloha č. 1: Katalogové listy Příloha č. 2: Součinnost Objednatele Příloha č. 3: Specifikace ceny Příloha č. 4: Poddodavatelé Příloha č. 5: Oprávněné osoby 19.8. Tato Smlouva byla vyhotovena a smluvními stranami podepsána v pěti (5) vyhotoveních s platností originálu, z nichž Objednatel obdrží tři (3) a Dodavatel dvě (2) vyhotovení. V Praze dne 10.3.2017 V Praze dne 13.2.2017 ______ ____ ___ UNIPROG SOLUTIONS, a.s. Česká republika – Ministerstvo dopravy Ing. Maroš Jančovič Ing. Dan Ťok ministr dopravy 19 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Příloha č. 1 Katalogové listy Preambule Informační systém Aplikace eTesty je samostatnou aplikací sloužící k podpoře evidence výuky a výcviku a vedení záznamů o průběhu zkoušky žadatelů o řidičská oprávnění a zkoušení odborné způsobilosti dopravců pro osobní a nákladní dopravu. Koncovými uživateli jsou uchazeči o řidičské oprávnění a odbornou způsobilost, pracovníci autoškol a zkušební komisaři. Jedná se o aplikaci, která je provozována na infrastruktuře IT zajišťované Objednatelem. Instalace u koncových uživatelů je vázána na konkrétní PC stanici. 1. Služba uživatelské a aplikační podpory aplikace eTesty Služba KL001 Kód služby Služba bude zajišťovat činnosti týkající se podpory a běžné údržby aplikačního Popis služby prostředí eTesty, a to pro centrální část provozovanou v infrastruktuře Objednatele i pro klientskou část provozovanou na celkem 206 obecních úřadech obcí s rozšířenou působností (ORP), krajských úřadech a Magistrátu hlavního města Prahy (KÚ+MHMP). Tato služba bude obsahovat následující činnosti: Centrální Help-desk – služba zahrnuje v pracovním kalendáři každý pracovní den v době od 7.00 – 18.00 s přihlédnutím k pracovní době Objednatele, resp. pracovišť obecních úřadů ORP a KÚ+MHMP: o Provoz helpdesk systému (zákaznického centra) pro L1 i L2 support o Komunikace s uživateli aplikace o Evidenci požadavku v informačním systému o Konzultace, přímé řešení incidentu – L1 support o Předání incidentu k řešení odbornému pracovišti Poskytovatele – L2 support o Příprava podkladů pro zprávy o provozní údržbě L1 podpora aplikace eTesty – v rámci L1 supportu jsou obvykle řešeny incidenty týkající se: o Přihlášení uživatele k aplikaci o Předání informace o využívání/nefunkčnost podpisových certifikátů v rámci aplikace objednateli o Uživatelské obsluhy aplikace o Nefunkčnosti jednotlivých funkcí v lokální části aplikace o Sběr problémů v datové komunikaci s podstatným vlivem na provozuschopnost aplikace včetně eskalace těchto 20 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 problémů na objednatele a součinnost při řešení problému. o Komunikace komisařské stanice s žákovskými stanicemi o Komunikace komisařské stanice s externími uživateli aplikace (autoškoly) o Tiskových služeb v rámci aplikace o Podpory uživatelů při změnách, opravách a upgrade klientské části aplikace o Předání incidentů, požadavků na změnu na L2 support ve stanoveném SLA Služby L2 podpory aplikačního prostředí eTesty o Poskytování podpory provozu, výhradně ve smyslu zabezpečení funkčnosti/dostupnosti eTesty o Specifikace configuration managementu eTesty (IIS, SQL Server, SIS server) o Profylaktické činnosti eTesty (kontrola aplikačních/ systémových/datových logů, kontrola logů auditu systému) o Zajištění pomoci při řešení případných technických obtíží spojených s rutinním užíváním provozního a vývojového systému v prostředí operačních systémů a DB společnosti Microsoft, a to: poskytování metodických, aplikačních a technických informací k eTesty, poskytování opravných balíčků (Patch management) aplikace, ladění výkonu systému z pohledu aplikace vůči aplikační infrastruktuře (která je ve správě Objednatele) – databáze, aplikační servery apod., vytvořit a udržovat, ve spolupráci s pracovníky Objednatele, „Disaster recovery plan“ pro řešení kritických situací o Plánování a řízení aktualizace eTesty včetně nasazení nových verzí o Řešení incidentů (jakéhokoliv neplánovaného přerušení služby nebo omezení její kvality) eTesty, tato činnost se řídí principy Incident managementu dle metodiky ITIL o Řešení problémů (příčin jednoho nebo více incidentů) eTesty, a to na úrovni centrální aplikace i lokálních tlustých klientů; tato činnost se řídí principy Problem managementu dle metodiky ITIL Služby L2 podpory pro prostředí technické infrastruktury o Spolupráce na Patch managementu OS a DB 21 Akceptace služby Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Kvalitativní ukazatele (SLA) Výtisk č. 1 o Reakce na hlášení od centrálního dohledu a spolupráce s Sledované období ním o Reinstalace aplikační části eTesty v případě nutnosti (např. hardwarová závada serveru, apod.) o Spolupráce na obnově dat ze záložních médií v případě potřeby o Spolupráce při nastavení správných propojeni mezi eTesty a DB, údržba a ladění výkonu o Spolupráce při nastavení správných propojení mezi eTesty a SMTP serverem k odeslání notifikaci pomocí mailové komunikace o Spolupráce na zapojení eTesty do infrastruktury dohledového systému, a to zejména: napojení kanálů pro předávání požadavků na výstupní kanály dohledového systému pro efektivní předávání informací o stavu eTesty, definování dohledových pravidel platných pro eTesty a návazné softwarové platformy, reakce na výstupy a hlášení od kontaktní osoby Objednatele a centrálního dohledového systému Součinnost se 3. stranami v záležitostech zajištění provozu, oprav, aktualizace eTesty a jejich rozhraní a řešení problémů Komunikace s Objednatelem o Průběžná informovanost Objednatele o stavu vyřizování jimi hlášených incidentů, problémů a požadavků o Informování Objednatele a jeho uživatelů o plánovaných odstávkách eTesty, o připravovaných změnách a dopadu těchto změn a odstávek o Generování automatických hlášení prostřednictvím elektronické pošty na definované pracoviště Objednatele o Zajištění kvartálního vyhodnocení kvality poskytované služby Helpdesk. Služba bude realizována prostřednictvím elektronického dotazníku spokojenosti aktivních uživatelů systému a následného dodání statistiky spokojenosti objednateli. Služby budou poskytovány průběžně a předávány na základě akceptační procedury. Akceptační procedura je řešena monitorováním a reportováním sjednaných parametrů (SLA). Viz tabulka. Na základě vzájemného odsouhlasení Dodavatele a Objednatele či případně dalších subjektů účastnících se na poskytování služby mohou být stanoveny na konkrétní řešení další kvalitativní ukazatele. Kalendářní měsíc SLA parametry 22 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Služba Dostupnost služby měsíční Rozsah zaručeného provozu služby (v %) Dostupnost aplikace eTesty 98,00 V pracovních dnech po-pá 7:00-18:00 v produkčním prostředí Dostupnost 98,00 V pracovních dnech po-pá 7:00-18:00 podpory Dostupnost služby znamená, že všichni uživatelé dané služby ji mohou v plném rozsahu využívat, a to s dobou odezvy obvyklou v místě a čase. V opačném případě je služba nedostupná. Dostupnost se vypočítává pouze z období stanoveného sloupcem „Rozsah zaručeného provozu služby“. Do nedostupnosti se rovněž započítávají plánované odstávky, pokud se uskutečnily v období zaručeného provozu služby. Do neplnění dostupnosti služby se nezapočítává doba, po kterou byla služba nedostupná z prokazatelných důvodů mimo působnost dodavatele služby. Za každé jednotlivé překročení stanoveného parametru dostupnosti služby ze strany Dodavatele bude uplatněna sleva stanovená Smlouvou. Plánované odstávky každou středu 22:00 – 5:00, maximálně na dobu 5 hodin Vymezující podmínky Počet uživatelů Skupina uživatelů 550 1500 Zkušební komisaři obecních úřadů ORP, uživatelé aplikace eTesty zařazení pod příslušnými krajskými úřady, kteří provádějí zkoušky učitelů autoškol a dopravců, školicí středisko zkušebních komisařů Centra služeb pro silniční dopravu, kde jsou přezkušováni zkušební komisaři a administrátoři systému eTesty Ministerstva dopravy Ostatní uživatelé aplikace, kteří ji využívají v místech plnění dle těchto Katalogových listů 23 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 2. Služba provozu Maintenance aplikace eTesty Služba KL002 Kód služby Tato služba bude obsahovat následující činnosti: Popis služby Údržba (maintenance) aplikace eTesty v souladu s platnou legislativou Akceptace služby Oprava záručních a pozáručních vad Kvalitativní o Zajištění záručních oprav od dodavatele aplikace ukazatele (SLA) o Zajištění aktualizace dokumentace po záručních opravách Sledované období o Nasazení opravných verzí Tato činnost se řídí principy Incident a Release managementu dle metodiky ITIL Aktualizace standardní dokumentace po provedení změn: o Administrátorská dokumentace o Uživatelská dokumentace o Bezpečnostní dokumentace Tato činnost se řídí principy Configuration a Release managementu dle metodiky ITIL Služby budou předávány na základě akceptačního protokolu mezi Objednatelem a Dodavatelem stanovenou vzájemně odsouhlasenou formou a úrovní dokumentace. Podkladem pro akceptaci budou dílčí protokoly o provedených jednotlivých úkonech služeb, které budou vždy přílohou Akceptačního protokolu. Viz tabulka. Na základě vzájemného odsouhlasení Objednatele a Dodavatele či případně dalších subjektů účastnících se na poskytování služby, mohou být stanoveny na konkrétní řešení další kvalitativní ukazatele. Kalendářní měsíc 24 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 SLA parametry – Incident management Parametr Popis Priorita Doba Dobou zahájení práce se myslí čas, který Priorita 1 do 8 pracovních uplyne od nahlášení závady (Incidentu) hodin do doby zahájení prací na odstranění Doba zahájení práce závady. Priorita 2 do 2 pracovních na odstranění Za čas nahlášení incidentu se považuje v dnů incidentu pracovní době Zákaznického centra čas doručení Zákaznickému centru nebo kontaktní osobě Poskytovatele technické Priorita 3 do 5 pracovních podpory. Mimo pracovní dobu dnů Zákaznického centra čas zahájení nejbližšího pracovního dne. Termíny odstranění následků incidentu se vztahují k pracovním dnům, tj. prodlužují se o případné volné dny. Pracovní dobou jsou pracovní dny od 8:00 do 17:00 hod. Dobou vyřešení se myslí čas, který Priorita 1 do 24 hodin uplyne od nahlášení závady (Incidentu) Doba vyřešení do doby odstranění závady nebo alespoň Priorita 2 do 3 pracovních do zprovoznění náhradního dnů (provizorního) řešení. Poskytovatel vyvine maximální úsilí k co Priorita 3 do 15 nejrychlejšímu odstranění Incidentu. pracovních dnů Do doby vyřešení není započítáván čas čekání na přímo související součinnost Objednatele. Za každé jednotlivé překročení stanovené doby zahájení práce na odstranění incidentu, doby vyřešení nebo plnění parametrů dle priorit ze strany Dodavatele bude uplatněna sleva stanovená Smlouvou. SLA parametry – Incident management pro testovací (resp. školící) prostředí Parametr Popis Priorita Doba Priorita 1 Doba zahájení práce Dobou zahájení práce se myslí čas, který do 2 pracovních na odstranění uplyne od nahlášení závady (Incidentu) dnů incidentu do doby zahájení prací na odstranění závady. Za čas nahlášení incidentu se považuje v pracovní době Zákaznického centra čas doručení Zákaznickému centru nebo kontaktní osobě Poskytovatele technické podpory. Mimo pracovní dobu 25 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Zákaznického centra čas zahájení Priorita 2, 3 do 10 nejbližšího pracovního dne. Termíny pracovních dnů odstranění následků incidentu se vztahují k pracovním dnům, tj. prodlužují se o případné volné dny. Pracovní dobou jsou pracovní dny od 8:00 do 17:00 hod. Dobou vyřešení se myslí čas, který Priorita 1 do 3 pracovních uplyne od nahlášení závady (Incidentu) dnů do doby odstranění závady nebo alespoň Doba vyřešení do zprovoznění náhradního (provizorního) řešení. Poskytovatel vyvine maximální úsilí k co Priorita 2, 3 do 21 nejrychlejšímu odstranění Incidentu. pracovních dnů Do doby vyřešení není započítáván čas čekání na přímo související součinnost Objednatele. Za každé jednotlivé překročení stanovené doby zahájení práce na odstranění incidentu, doby vyřešení nebo plnění parametrů dle priorit ze strany Dodavatele bude uplatněna sleva stanovená Smlouvou. SLA parametry – Release management Parametr Popis Priorita Doba Hodnotí se dodržení dohodnutého Termín vydání termínu mezi Objednatelem N/A N/A a Dodavatelem na vydání nové verze eTesty do produkce. Za každé jednotlivé překročení stanoveného plnění parametru ze strany Dodavatele bude uplatněna sleva stanovená Smlouvou. SLA parametry – Aktualizace dokumentace Parametr Popis Priorita Doba Doba vyřešení Dobou vyřešení se myslí čas, který N/A 15 pracovních uplyne od vydání nové verze eTesty do dní produkce do předání aktualizované dokumentace. Za každé jednotlivé překročení stanoveného plnění parametru ze strany Dodavatele bude uplatněna sleva stanovená Smlouvou. 2.1. Definice priorit incidentů Incidentem se rozumí situace, kdy je technologický celek nebo jeho část ze SW důvodů: zcela nefunkční (priorita 1), vykazuje odchylky od parametrů garantovaných Poskytovatelem (priorita 2, 3). 26 Definice priorit incidentů Ev. č. S-255-160/2016 Priorita Č. j. 20/2016-160-MTZ Priorita 1 Výtisk č. 1 Definice Priorita 2 priorit Definice incidentů Obecně se jedná o riziko finanční ztráty. Jedná se o dopad do funkčnosti, který znemožňuje korektní využití eTesty. Priorita 3 Jedná se o Incidenty i z kat. A, které lze řešit procesně a existuje u nich náhradní řešení na straně Objednatele nebo ve spolupráci s Poskytovatelem. Chyba s nastavením systému, nepovolení přístupu. Ostatní problémy s minimálním dopadem na funkčnost systému a nenarušením produkce. Vylučují se zde problémy s prací v eTesty. 3. Služba rozvoje aplikace eTesty podle objednávek MD Služba KL003 Kód služby Služba bude zajišťovat rozvoj a úpravy eTesty podle objednávek MD (customizace), zejména v souladu se zákony 111/1994 Sb., 247/2000 Sb., v platném znění a vyhlášky a předpisy s nimi souvisejícími. Popis služby Služby rozvoje eTesty o Podpora uživatelů při definicí požadavků na změny a rozvoj eTesty Akceptace služby o Zpracování návrhu řešení požadovaných změn nebo rozšíření eTesty Kvalitativní o Realizace úprav a změn – analytické, programátorské, testovací, implementační a další práce, zpracování dokumentace ukazatele (SLA) Předpokládaný Požadavek na rozvoj bude předán Objednavatelem Dodavateli k nacenění. rozsah služby Dodavatel připraví cenovou nabídku nejpozději do 10 pracovních dnů, pokud Sledované období nebude stanoveno jinak. Na základě odsouhlasených cenových nabídek připraví Objednatel objednávku. Na základě objednávek předaných Objednatelem Dodavateli připraví Dodavatel kapacitu odborných konzultantů (programátorů) a poskytne zákazníkovi příslušnou podporu v podobě vybraných a odpovídajících služeb při definování a vytváření požadavků na úpravy aplikačního SW vybavení včetně programování nových funkcionalit. Tato činnost se řídí principy Change Management a Release Management dle metodiky ITIL. Služby budou předávány na základě Akceptačního protokolu mezi Objednatelem a Dodavatelem stanovenou vzájemně odsouhlasenou formou a úrovní dokumentace. Podkladem pro akceptaci budou dílčí protokoly o provedených jednotlivých úkonech služeb, které budou vždy přílohou Akceptačního protokolu. Realizace dle vzájemně odsouhlaseného harmonogramu. Maximální rozsah poskytování služby rozvoje za období 12 měsíců bude 120 člověkodní. Dle dohody 27 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 4. Místa plnění Místo plnění pro Centrální část aplikace Praha 3, U nákladového nádraží Místa plnění pro lokální část aplikace Praha 3, U nákladového nádraží Školicí střediska zkušebních komisařů o Centrum služeb pro silniční dopravu o ISŠ automobilní o Centrum dopravní výchovy při Vojenské akademii Vyškov o a další dle potřeb MD Ministerstvo dopravy ČR Obecní úřady obcí s rozšířenou působností (ORP) Krajské úřady a Magistrát hlavního města Prahy Seznam míst obecních úřadů obcí s rozšířenou působností Aš Holice Lanškroun Pardubice Teplice Tišnov Benešov Horažďovice Liberec Pelhřimov Trhové Sviny Trutnov Beroun Horšovský Týn Lipník nad Bečvou Písek Třebíč Třeboň Bílina Hořice Litoměřice Plzeň Třinec Turnov Bílovec Hořovice Litomyšl Podbořany Týn nad Vltavou Uherské Hradiště Blansko Hradec Králové Litovel Poděbrady Uherský Brod Blatná Hranice Litvínov Pohořelice Uničov Blovice Humpolec Louny Polička Ústí nad Labem Ústí nad Orlicí Bohumín Hustopeče Lovosice Prachatice Valašské Klobouky Boskovice Cheb Luhačovice Prostějov Valašské Meziříčí Brandýs nad Chomutov Lysá nad Labem Přelouč Varnsdorf Labem Velké Meziříčí Brno Chotěboř Mariánské Lázně Přerov Veselí nad Broumov Chrudim Mělník Přeštice Moravou Vimperk Bruntál Ivančice Mikulov Příbram Břeclav Jablonec nad Milevsko Rakovník Nisou Bučovice Jablunkov Mladá Boleslav Rokycany Bystřice nad Jaroměř Mnichovo Hradiště Rosice Pernštejnem Bystřice pod Jeseník Mohelnice Roudnice nad Hostýnem Labem Čáslav Jičín Moravská Třebová Rožnov pod Radhoštěm Černošice Jihlava Moravské Budějovice Rumburk 28 Česká Lípa Jilemnice Moravský Krumlov Rychnov nad Ev. č. S-255-160/2016 Most Kněžnou Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Vítkov Česká Třebová Jindřichův Rýmařov Vizovice Hradec České Kadaň Náchod Říčany Vlašim Budějovice Vodňany Votice Český Brod Kaplice Náměšť nad Oslavou Sedlčany Vrchlabí Nepomuk Semily Vsetín Český Krumlov Karlovy Vary Neratovice Slaný Vysoké Mýto Nová Paka Slavkov u Brna Český Těšín Karviná Nové Město na Soběslav Vyškov Moravě Zábřeh Dačice Kladno Nové Město nad Sokolov Zlín Metují Stod Znojmo Děčín Klatovy Nový Bor Strakonice Nový Bydžov Dobruška Kolín Dobříš Konice Nový Jičín Stříbro Kopřivnice Domažlice Kostelec nad Nymburk Sušice Žamberk Orlicí Nýřany Žatec Dvůr Králové Odry Světlá nad Žďár nad Sázavou nad Labem Králíky Sázavou Frenštát pod Svitavy Radhoštěm Frýdek-Místek Kralovice Frýdlant Kralupy nad Vltavou Frýdlant nad Kraslice Olomouc Šlapanice Železný Brod Ostravicí Opava Šternberk Židlochovice Havířov Kravaře Orlová Šumperk Praha Ostrava Tábor Havlíčkův Brod Krnov Ostrov Tachov Otrokovice Tanvald Hlinsko Kroměříž Pacov Telč Hlučín Kuřim Hodonín Kutná Hora Holešov Kyjov 29 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Příloha č. 2 Součinnost Objednatele 1. Zajištění součinnosti vůči provozovateli technické infrastruktury (dále jen „TI“). 2. Přístup na TI (HW, síť, základní SW) odpovídající požadavkům z provozní dokumentace a prostupům do veřejných či neveřejných sítí v souladu s provozní dokumentací. 3. Zajištění součinnosti při provedení zátěžových testů a realizace navržených doporučení vyplývající z těchto test 4. Vymezení vzájemných kompetencí při správě, diagnostice a monitorování TI mezi Dodavatelem a provozovatelem TI. 5. Zajištění proaktivního monitoringu pro TI a součinnost při diagnostice případných závad při provozu aplikace. 6. Poskytování informací o zatížení jednotlivých částí technické infrastruktury. 7. Zajištění účasti technických specialistů při řešení problémů s dostupností či odezvou aplikace. 8. Nastavení zálohování v souladu s provozní dokumentací ze strany správce TI. 9. Zajištění uchování veškerých auditních záznamů (systémových a aplikačních logů) a zajištění přístupu k těmto záznamům. 10. Předání plánu obnovy systému po havárii nebo spolupráce při jeho vytvoření. 11. Zajištění součinnosti při řešení havarijních situací a stavů. 12. Instalace opravných patchů pro základní SW a DB po vzájemné dohodě. 13. Přístup do TI prostřednictvím VPN připojení. 14. Zpřístupnění prostředků pro hlášení závad na TI. 30 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Příloha č. 3 Specifikace ceny Cena za poskytnutí jednotlivých Služeb dle Smlouvy je stanovena následovně: Číslo Předmět plnění veřejné Cena za Cena za Maximální Nabídková cena Nabídková cena řádku zakázky dle bodu 3.1 počet bez DPH (počet včetně DPH Jednotka jednotku bez jednotku jednotek x cena tohoto zadání jednotek (počet jednotek DPH včetně DPH za příslušnou x cena za jednotku bez příslušnou DPH) jednotku včetně DPH) Služba uživatelské 1 měsíc 32 069,00 38 803,49 Kč 12 měsíců 384 828,00 Kč 465 641,88Kč a aplikační podpory Kč 1 aplikace eTesty (KL001), celkově za období 12 měsíců Služba provozu 2 Maintenance aplikace 1 měsíc 23 069,00 27 913,49 Kč 12 měsíců 276 828,00 Kč 334 961,88 Kč eTesty (KL002), celkově Kč za období 12 měsíců Služba rozvoje aplikace 3 eTesty podle objednávek 1 člověkoden 7 990,00 Kč 9 667,90 Kč 120 958 800,00 Kč 1 160 148,00 Kč Objednatele (KL003), člověkodnů celkově za 120 člověkodnů Celková cena 1 620 456,00 Kč 1 960 751,76 Kč (součet hodnot uvedených v řádcích 1 až 3) 31 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Příloha č. 4 Poddodavatelé se sídlem Galvaniho 17/B, 821 04 Bratislava 2, Slovenská republika, IČ: 31326650, společnost zapsaná u Okresného súdu Bratislava I, oddíl Sa, vložka 3771/B, zastoupená 32 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 33 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 Příloha č. 5 Oprávněné osoby 1. Oprávněné osoby Objednatele: 1.1 Ve věcech smluvních: Jméno: Ing. Dan Ťok, ministr dopravy E-mail: Telefon: 1.2 Ve věcech obchodních: Jméno: E-mail: Telefon: 1.3 Ve věcech věcných: Jméno: E-mail: Telefon: 1.4 Ve věcech technických: Jméno: E-mail: Telefon: Pokud je kterákoli osoba z výše uvedených odvolána z funkce, končí dnem odvolání její oprávněnost vůči této smlouvě a oprávněnou osobou se stává osoba pověřená řízením nebo nově jmenovaná do funkce. Analogicky se toto ustanovení použije pro osobu výše neuvedenou, ale rovněž odvolanou z funkce po dobu platnosti této smlouvy. 2. Oprávněné osoby Dodavatele: 2.1 Ve věcech obchodních: Jméno: Ing. Maroš Jančovič E-mail: Telefon: 2.2 Ve věcech smluvních: Jméno: E-mail: Telefon: 34 Ev. č. S-255-160/2016 Č. j. 20/2016-160-MTZ Výtisk č. 1 2.3 Ve věcech technických: Jméno: E-mail: Telefon: 35