Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1955282: Doplnění nájmu IS VERA Radnice (Závazné ukazatele, Sleva komunální

Příloha REG_VERA_UstinO_D21_UZ.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        D O D A T E K Č Í S L O 21

                   KE SMLOUVĚ ČÍSLO SWRp/06/33 ze dne 28.12.2006

Smluvní strany     VERA, spol. s r. o.
(1) Poskytovatel:

                   se sídlem Praha 6 - Vokovice, Lužná 2

                   kontaktní adresa: Klicperovo náměstí 39, 503 51 Chlumec n. C.

                   IČ :  62587978

                   DIČ : CZ62587978

                   Zapsán v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem

                   v Praze v oddílu C, vložka 34140

                   Bankovní spojení: Fio banka, a.s., č.ú. 2400431298/2010

                   Zastoupený : Ing. Jiřím Matouškem, jednatelem

a

(2) Nabyvatel:     Město Ústí nad Orlicí

                   se sídlem Sychrova 16, 562 24 Ústí nad Orlicí

                   IČ :  00279676

                   DIČ : CZ00279676

                   Tel.: 465 514 111

                   Fax : 465 525 563

                   Bankovní spojení: KB a. s., č. ú. 9005-527611/0100

                   Zastoupený : Petrem Hájkem, starostou

(dále jen „Smluvní strany“ nebo „Strany“)

                                                      Preambule

Smluvní strany uzavřely dne 28.12.2006 Smlouvu o dílo číslo SWRp/06/33 včetně jejich
dodatků číslo 1 – 20 (dále jen „Smlouva o dílo“). Strany se na základě vzájemného a úplného
souhlasu dohodly na uzavření tohoto Dodatku č. 21 ke Smlouvě o dílo (dále jen „Dodatek“),
kterým se nahrazuje původní znění Smlouvy o dílo v celém rozsahu.

                                                        Článek I
                                               Základní ustanovení

1. Strany se v souladu s ustanovením §1746 odst. 2 a § 2371 a následujících zákona č.
     89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) dohodly,
     že rozsah a obsah vzájemných práv a povinností vyplývajících ze Smlouvy se bude řídit
     příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, zejména §2358 a následujících a zákona
     č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a
     o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů („autorský zákon“).

2. Strany prohlašují, že údaje uvedené v záhlaví Dodatku jsou ke dni jeho uzavření pravdivé.
     Strany se zavazují, že jakékoliv změny těchto údajů oznámí bez prodlení druhé Straně.
     Strany prohlašují, že osoby podepisující Dodatek jsou k tomuto úkonu oprávněny.

3. Poskytovatel prohlašuje, že ASW (jak je tento pojem definován níže) má v době uzavření
     Dodatku platné atesty vyplývající z aktuálně platných zákonů. Zároveň se Poskytovatel
     zavazuje, že po dobu platnosti a účinnosti Smlouvy bude udržovat tyto atesty v platnosti.
4. Předmět technické podpory jakož i návrh, vývoj a testování provádí Poskytovatel dle
      systému managementu jakosti ISO 9001:2008.

5. Poskytovatel prohlašuje, že je v souladu s autorským zákonem oprávněn vykonávat
     majetková autorská práva k ASW (jak je tento pojem definován níže), anebo že je z jiného
     právního důvodu oprávněn udělit k němu Nabyvateli Licenci a poskytovat plnění podle
     Smlouvy.

6. OPRÁVNĚNÉ OSOBY

a/ Osoby oprávněné k jednání ve smluvních vztazích:

za Nabyvatele:      Petr Hájek
                    starosta

za Poskytovatele: Ing. Jiří Matoušek
                             jednatel

b/ Osoby oprávněné k jednání ve věcech technických a provozních:

za Nabyvatele:      Ing. Jiří Čajka

                    vedoucí oddělení informatiky

                    tel: 465 514 310; 777 736 323

                    e-mail: cajka@muuo.cz

                    Lukáš Prokeš
                    informatik
                    tel.: 465 514 211; 777 590 792
                    e-mail: prokes@muuo.cz

za Poskytovatele:   Václav Bareš
                    Key Account Manager
                    tel.: 602 431 631.
                    e-mail: vaclav.bares@vera.cz

c/ Kontaktní e-mail Nabyvatele pro prokazatelné doručování oznámení dle
   ustanovení čl. XVI bod 2 a 4: prokes@muuo.cz

                                                        Článek II
                                                    Výklad pojmů

Níže uvedené pojmy mají pro účely Smlouvy dále uvedený význam:

„ASW“ nebo také „Programové vybavení Radnice VERA®“
Modulární počítačový systém Poskytovatele ve verzi aktuální ke dni podpisu Dodatku, který
tvoří jádro systému, finanční, majetkové, správní a organizační agendy - počítačové programy
(moduly) specifikované v Příloze č. 1. Skladbu modulů je možné po dobu trvání Smlouvy měnit
podle potřeb Nabyvatele, tyto skutečnosti jsou specifikovány vždy v dodatku Smlouvy.
„Dokumentace“
Uživatelské a instalační příručky poskytované Nabyvateli, dostupné v elektronické podobě (na
adrese https://download.vera.cz/download), které obsahují návod k užívání ASW.
„Koncový uživatel“
Zaměstnanec Nabyvatele, který má prostřednictvím jím užívané Pracovní stanice kontrolovaný
přístup do ASW.
„Licence“
Oprávnění udělené Poskytovatelem Nabyvateli k výkonu práva užít ASW v rozsahu a
způsobem stanoveným ve Smlouvě.
„Dočasné užití ASW“

____________________________________________________________________________________________________

                                                              Strana 2 (celkem 28)
Poskytnutí ASW formou pronájmu po dobu platnosti Smlouvy.

„Operační systém“
Systém potřebný k provozování ASW u Nabyvatele, specifikovaný v Příloze č. 4. Operační
systém není součástí ASW a jde o Software třetích stran.

„Pracovní doba“
Doba v pracovní dny od 8 hodin do 17 hodin.

„Software“
Programové vybavení počítače, kterým se zejména rozumí ASW, Operační systém a případně
další Software Třetích stran, který je podle vstupní analýzy potřebný k provozování ASW.

„Software Třetích stran“
Programové vybavení počítače jehož majetková autorská práva vlastní Třetí osoba, jedná se
zejména o další programové vybavení potřebné k provozování ASW.

„Aktualizovaná verze“
Poslední verze ASW určená Poskytovatelem k distribuci.

„Podporované verze“
Poslední dvě po sobě následující verze ASW (t.j. Aktualizovaná verze a předcházející). Verzí
se pro účely Smlouvy rozumí upgrade ASW, který je označován číslem ve formátu X.Y.
Poslední verze je vyjádřena číslem uvedeným na pozici „Y“.

„Testovací prostředí“
Samostatná instalace ASW uvedeného v Příloze č. 1 u Nabyvatele určená výhradně pro účely
ověření funkcionality, případně ověření jiných vlastností ASW v rozsahu dle dohody
s Poskytovatelem. Tato instalace není určena pro „živé“ užívání ASW v provozu Nabyvatele.

„Základní technická podpora“
Technická podpora ve specifikaci dle Přílohy č. 2.

„Help Desk“
Komplex služeb, poskytujících poradenství s využitím všech dostupných komunikačních
prostředků, prostřednictvím specializované aplikace HelpDesk portál, elektronické pošty,
telefonu (dále služba Hotline), faxu, pošty nebo osobním doručením, realizovaných na bázi
komunikace mezi Poskytovatelem a Nabyvatelem, a to ve vazbě na Garantovanou úroveň
servisních služeb (SLA) pouze pro osoby Nabyvatele, které úspěšně absolvovaly Školení
organizované Poskytovatelem. Pokud řešení přesáhne celkovou dobu trvání 1 hodiny a důvod
požadavku na HelpDesk není zaviněn ASW nebo zaměstnancem Poskytovatele, je toto řešení
poskytováno jako placená služba, definovaná výčtem „Doprovodných služeb“. Tato služba se
nevztahuje na návrhy Nabyvatele v rámci jeho možnosti, podávat Poskytovateli náměty a
připomínky.

„Hotline“
Služba pro telefonickou podporu při řešení požadavků Nabyvatele souvisejících s provozem a
funkčností ASW. Veškeré úkony v rámci této služby jsou zaznamenány v evidenci služby
HelpDesk portál. Tato služba je dostupná v Pracovní době.

„Chyba”
Stav, kdy ASW vykazuje funkční vlastnosti, které jsou v rozporu s poskytnutou Dokumentací,
a to včetně Seznamu změn k aktualizacím ASW (tj. stav, kdy po provedení aktualizace ASW
taková aktualizace neodpovídá příslušné Dokumentaci včetně Seznamu změn).

„Rozdílové školení“

Rozdílové školení může být vypsáno mimořádně v souvislosti:

  s vydáním nové verze agendy, která má zásadní změny ve funkčnosti;

  se zákonnými změnami, které přinášejí změny pracovních postupů.

Předpokládá se, že účastník je rutinním uživatelem předchozí verze     agendy.

Rozdílové školení je obvykle prováděno hromadně formou přednášky.

Náplň a doba trvání tohoto školení je individuální.

„Distanční rozdílové školení“

Distanční rozdílové školení může být vypsáno mimořádně v souvislosti:

____________________________________________________________________________________________________
                                                              Strana 3 (celkem 28)
  s vydáním nové verze agendy, která má zásadní změny ve funkčnosti;

  se zákonnými změnami, které přinášejí změny pracovních postupů.

Předpokládá se, že účastník je rutinním uživatelem předchozí verze agendy.

Rozdílové školení je obvykle prováděno distančně, formou virtuální prezentace příslušných

změn, s možností zpětné vazby od uživatele ke školiteli.

Náplň a doba trvání tohoto školení je individuální.

„Doprovodné služby“

Doprovodnými službami se pro účely Smlouvy rozumí služby, které jsou poskytovány nad
rámec Základní technické podpory na základě objednávky Nabyvatele.

Specifikace Doprovodných služeb je uvedena v následující tabulce:

   Pojem             Popis definice
   Školení
                     Školením se rozumí souvislý výklad problematiky nebo její ucelené
   Konzultace        části řízený školitelem a demonstrovaný na zkušebním příkladu.
                     Struktura a náplň školení je předem stanovena pro každou agendu.
   Akreditované      Každý typ školení má podle náročnosti a místních podmínek
   školení           doporučen optimální počet školených osob.
                     Součástí školení je praktický trénink školených činností na
   Telefonická       zkušebním příkladu.
   konzultace
                     Konzultace je poskytování odpovědí na dotazy zákazníka a
   Konzultační den   koncepční pomoc v souvislosti s užíváním agend ASW
   (společný)
   Hromadné školení         konzultace před zahájením provozu agendy (např.
   (společné)                   konzultace k postupu zavádění)
   Odborné dny
                            konzultace během provozu agend (např. doplňující funkce,
                                nadstavby, pomoc s obtížnějšími situacemi,…)

                     Konzultace obvykle navazují na školení, doplňují a prohlubují
                     znalosti uživatele.

                     Akreditované školení je akreditovaný vzdělávací program
                     průběžného vzdělávání dle ustanovení § 31 odst. 5 zák. č.
                     312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o
                     změně některých zákonů. Forma a obsah školení je akreditována
                     Ministerstvem vnitra České republiky. Lektoři akreditovaných
                     školení jsou pro odbornou oblast jmenováni taktéž Ministerstvem
                     vnitra České republiky.
                     Poskytování odpovědí na dotazy Nabyvatele a koncepční pomoc
                     v souvislosti s užíváním agend ASW prováděná telefonickou
                     formou mezi Proškolenou osobou Nabyvatele a Poskytovatelem a
                     to nad rámec Hotline po předchozím upozornění Poskytovatele.
                     Jde o odpovědi na více dotazů současně nebo v několika na sebe
                     navazujících telefonických spojeních.

                     Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem
                     konzultace odborných záležitostí z předem definované odborné
                     oblasti.

                     Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem školení
                     dané odborné záležitosti.

                     Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem jednání
                     o předem definované odborné problematice z oblasti řešené
                     Nabyvatelem formou přednášky Poskytovatele a diskuse k tématu.

____________________________________________________________________________________________________
                                                              Strana 4 (celkem 28)
Vzdálený přístup  Servisní zásah provedený připojením z pracoviště Poskytovatele

Analýza           do informačního systému („IS“) Nabyvatele prostřednictvím

Poradenská        vzdálené plochy.
metodická pomoc
                  Takto lze provést
Instalace
Pohotovost          servisní zásah systémového technika,
systémového
technika            analýzu situace a následnou odpověď na dotaz nebo

Asistence         telefonickou konzultaci konzultantem nebo metodikem,
konzultanta u
Nabyvatele          detekci chyby v datech a její nápravu zaměstnancem

                  Poskytovatele,

                    resp. jiné operace vyžádané Nabyvatelem nebo nabídnuté

                  Poskytovatelem a Nabyvatelem schválené.

                  Vzdálený přístup je prováděn vždy podle pravidel pro připojení

                  dohodnutých v Příloze č. 3 a za současného zachování plné

                  bezpečnosti IS Nabyvatele.

                  Analýza požadavků, procesů a potřeb uživatele. Stanovení cílů a
                  prostředků k jejich dosažení, definice vazeb uvnitř i vně systému a
                  způsoby jejich zajištění.
                  Návrh funkčností pracovních postupů a způsobů použití funkcí a
                  výsledků ASW.
                  V závislosti na rozsahu analyzované oblasti může být součástí také
                  etapové zavádění ASW, přesný harmonogram práce, stanovení
                  kontrolních mechanizmů a určení milníků v Projektu realizace.

                  Poradenská a metodická pomoc spočívá v poskytování odborných
                  rad a informací souvisejících s právními předpisy a se správnými
                  metodickými pracovními postupy. Jedná se o tvorbu analýz a
                  koncepčních dokumentů z různých odborných oblastí, tvorbu
                  interních normativních aktů (řád spisové služby, směrnice
                  tajemníka pro různé oblasti, atd.). Dále se jedná o kvalifikované
                  odborné konzultace, které se týkají optimálního uspořádání
                  činností u Nabyvatele pro efektivní využívání softwarových nástrojů
                  v souladu s právními předpisy pro dané odborné oblasti.

                  Implementace ASW či jiného software do hardware, jeho správné
                  nastavení, zadání a nastavení parametrů, vytvoření datových
                  struktur a uvedení do provozuschopného stavu. Hardware musí
                  splňovat technické parametry definované Poskytovatelem.

                  Zajištění služby systémového technika v mimopracovní dobu,
                  případně dny pracovního volna a klidu. Dostupnost systémového
                  technika pro zaměstnance Nabyvatele je zajištěna předáním
                  telefonního čísla, e-mail adresy nebo jiného odkazu tak, aby doba
                  odezvy prvního kontaktu nepřesáhla 20 minut. V rámci této služby
                  je zahrnuta pohotovost a čas strávený řešením dotazu nebo
                  požadavku maximálně do času 15 minut. Čas strávený nad tuto
                  základní taxu je účtován standardními ceníkovými sazbami, je-li
                  práce prováděna v mimopracovní dobu, je účtována s přirážkou
                  50%.

                  Na základě požadavků Nabyvatele Poskytovatel poskytuje
                  asistenci zaměstnanců Poskytovatele na pracovištích Nabyvatele
                  v době, kdy zaměstnanci Nabyvatele budou s využitím ASW
                  uskutečňovat zpracování dat.

____________________________________________________________________________________________________
                                                              Strana 5 (celkem 28)
Preventivní       Provedení preventivní kontroly systému, databázových tabulek,
systémová údržba  systémových vazeb, dat v nich, kontrola a čištění systémových a
(profylaxe)       aplikačních logů a jednoduché opravy a nastavení systému
                  zajišťující optimální chod „Informačního systému Nabyvatele“
Zakázkové úpravy  v rozsahu max. 4 hodin. Profylaxe je prováděna zásahem
ASW               systémového technika Poskytovatele na pracovišti Nabyvatele
                  nebo vzdáleným přístupem.

                  Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě
                  formalizovaných požadavků Nabyvatele odsouhlasených
                  Poskytovatelem, které mění nebo přidávají funkčnost ASW
                  a nejsou v rozsahu „Legislativní úpravy ASW“, „Rozvoj ASW“,
                  „Obecné úpravy ASW.

„Nadstandardní služby“
služby poskytnuté nad rámec Smlouvy v souladu s čl. XI Dodatku.

„Legislativní úpravy ASW“
Úpravy ASW vyplývající z obecně závazných právních předpisů (tzv. legislativní upgrade)
provedené Poskytovatelem.

„Rozvoj ASW“
Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě vlastního metodického rozvoje.

„Obecné úpravy ASW“
Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě formalizovaných požadavků Nabyvatele
ve shodě s požadavky ostatních uživatelů ASW, odsouhlasených Poskytovatelem v souladu
s konsensuálními požadavky Nabyvatele, přičemž z povahy těchto úprav ASW vyplývá, že
mohou být využívány i ostatními uživateli ASW (obecně požadované úpravy).

„Portlist“
Seznam přenositelnosti ASW.

„Servisní list“
znamená písemný záznam o poskytnutých Doprovodných službách nebo Nadstandardních
službách (předávací protokol služby).

                                                       Článek III
                                                   Předmět plnění

1. Rozšíření předmětu nájmu a udělení práva k dočasnému užití agend:

Agenda                        Roční cena nájmu bez DPH

Závazné ukazatele (QT-Z)      17 640,00 Kč
Slevy Komunální odpad (PJ-T)  16 000,00 Kč
Sleva PJ-T                    -3 200,00 Kč
Celkem bez DPH                30 440, 00Kč

2. Poskytnutí ASW Nabyvateli formou nájmu v rozsahu dle Přílohy č. 1 a udělení Licence
       Nabyvateli k dočasnému užívání ASW po dobu platnosti Smlouvy.

3. Poskytování služby Základní technické podpory uvedené v Příloze č. 2
4. Poskytovatel se dále zavazuje po dobu platnosti Smlouvy na základě Poskytovatelem

       akceptovaných objednávek poskytovat další Doprovodné služby v souladu s čl. II, v
       rozsahu požadavků a specifikací uvedených v objednávce Nabyvatele za ceníkové ceny
       Poskytovatele, platné v době provedení služby.
5. Poskytovatel není povinen plnit své povinnosti vyplývající pro něj z ustanovení bodu 1
       tohoto článku ve vztahu k jiným než Podporovaným verzím.

____________________________________________________________________________________________________

                                                              Strana 6 (celkem 28)
                                                       Článek IV

                                  Dodání Software, termín a místo plnění

1. Programové vybavení uvedené v čl. III bod 1 bude nabyvateli dodáno ke dni účinnosti
       Dodatku.

2. Dodáním se rozumí udělení přístupu k serveru Poskytovatele, z něhož může Nabyvatel
       získat licenční čísla a instalační software pomocí dálkového přístupu (tzv. stažením –
       download).

3. Poskytovatel je oprávněn prodloužit termín poskytnutí služby v případě nedodržení
       závazků Nabyvatele podle čl. VII a dále z důvodu vlivu mimořádné nepředvídatelné a
       nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na vůli Poskytovatele. V těchto případech
       není Poskytovatel v prodlení s dodáním služeb Nabyvateli.

4. Místem plnění je sídlo Nabyvatele Sychrova 16, 562 24 Ústí nad Orlicí a jeho detašovaná
       pracoviště, pracoviště Poskytovatele a další místa určená Poskytovatelem.

5. Poskytovatel je oprávněn pozastavit poskytnutí služby Nabyvateli bez náhrady, pokud
       bude Nabyvatel v prodlení s plněním jakéhokoliv peněžitého dluhu podle Smlouvy
       delším než 90 dnů, a to až do doby jeho úplného uhrazení.

6. Nabyvatel bere na vědomí, že zdrojové kódy k Software mu nejsou poskytovány a že si
       Poskytovatel (případně oprávněné třetí osoby) ponechává veškerá práva k nim, a že jsou
       (včetně datového modelu) součástí jeho obchodního tajemství.

                                                       Článek V

                                                        Licence

1. Ve smyslu § 12 odst. 1 autorského zákona a §2358 a následujících zákona č. 89/2012
       Sb. občanského zákoníku Poskytovatel uděluje Nabyvateli oprávnění k výkonu práva
       ASW užít, a to v rozsahu stanoveném dále tímto Dodatkem (dále jen „Licence“).

2. Licence je udělena Nabyvateli jako nevýhradní, časově omezená po dobu platnosti
       Smlouvy. Udělená licence umožňuje, aby Nabyvatel ASW užíval na neomezeném počtu
       pracovních stanic v místě plnění. Rozsah Licence je stanoven v Příloze č. 1 k Dodatku.
       Nabyvatel se zavazuje, že ASW budou užívat pouze Koncoví uživatelé s potřebnou
       kvalifikací, kteří absolvovali školení provedené Poskytovatelem.

3. Bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele není Nabyvatel oprávněn Licenci
       postoupit třetí osobě ani třetí osobě poskytnout oprávnění tvořící Licenci (udělit
       podlicenci), a to ani z části.

4. Licence nabývá účinnosti poskytnutím licenčních čísel Nabyvateli v elektronické podobě
       na kontaktní e-mail Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c). Poskytovatel se zavazuje tato
       čísla Nabyvateli poskytnout do 14 dnů po podpisu Dodatku.

5. Licence se vztahuje ve stejném rozsahu též na dokumentaci a dodané aktualizované
       verze a změny ASW poskytnuté Nabyvateli Poskytovatelem v rámci poskytování
       Doprovodných služeb a Základní technické podpory.

6. Poskytnutý ASW a dokumentace nesmějí být nad rámec Licence rozmnožovány ani
       zpřístupněny třetím osobám. Nabyvatel není oprávněn k úpravám, změnám, zpracování
       ani jiným zásahům do ASW. Nabyvatel není oprávněn software rozebírat, dekompilovat
       ani zpětně překládat za účelem získání zdrojového kódu. Nabyvatel je oprávněn pořídit
       pouze jednu záložní kopii ASW.

7. Nabyvatel není oprávněn jakkoli Informační systém (včetně Programového vybavení
       VERA Radnice – ASW a jiného Softwaru) zpřístupňovat, zejména jej rozšiřovat či jinak
       distribuovat, pronajímat, půjčovat nebo jinak předávat, tedy jakýmkoli způsobem dát
       Informační systém (včetně Programového vybavení VERA Radnice – ASW a jiného
       Softwaru) k dispozici třetí osobě, či jinak umožňovat třetí osobě jakýmkoli způsobem
       užívat Informační systém (včetně Programového vybavení Radnice VERA®, ASW a
       jiného Softwaru), kromě firem TEPVOS, spol. s r.o. a Démos spol. s.r.o. Nabyvatel

____________________________________________________________________________________________________

                                                              Strana 7 (celkem 28)
       přebírá garance za firmy TEPVOS, spol. s r.o. a Démos spol. s.r.o. z případné
       odpovědnosti za porušení práv Poskytovatele
8. Nabyvatel se zavazuje užívat Software Třetích stran v souladu s licenčními podmínkami
       a dalšími ujednáními nositelů práv k takovému software.
9. Poskytovatel je oprávněn kontrolovat dodržování podmínek Licence Nabyvatelem. V
       rámci výkonu tohoto oprávnění může Poskytovatel zejména kdykoli osobně nebo
       prostřednictvím smluvních partnerů či jiné osoby (daňového poradce nebo jiné osoby
       odborně zdatné) po předchozím písemném oznámení a v Pracovní době zkontrolovat,
       zda Nabyvatel užívá ASW v souladu s Licencí. Nabyvatel se zavazuje, že učiní vše
       potřebné a zajistí, aby Poskytovatel mohl tuto kontrolu provést, zejména mu umožní
       vstup do svých prostorů a přístup k Pracovním stanicím, a tak i ASW, jakož i jinému
       hardwaru a softwaru.
10. Každé užití programového vybavení ASW Nabyvatelem nad rámec Licence vyžaduje
       předchozí písemný souhlas Poskytovatele.
11. V případě užívání ASW Nabyvatelem nad rámec Licence anebo jinak v rozporu s ní
       vzniká Poskytovateli právo na smluvní pokutu, která odpovídá dvojnásobku licenční
       odměny, kterou by Nabyvatel za normálních okolností byl povinen uhradit za získání
       dodatečné Licence k dočasnému užívání, potřebné k takovému užití. Tato licenční
       odměna se určí podle aktuálních ceníků a podmínek Poskytovatele. Tato částka bude
       vyúčtována Nabyvateli jako smluvní pokuta, který je povinen ji uhradit stejným způsobem
       jako odměnu podle čl. VIII Dodatku. Tím nejsou dotčena další práva, která Nabyvateli
       náleží podle tohoto Dodatku anebo vyplývají ze zákona, zejména § 40 autorského
       zákona.

                                                       Článek VI
                                      Práva a povinnosti Poskytovatele

1. Poskytovatel se zavazuje:
        provádět činnosti uvedené v Dodatku ve sjednaných termínech,
        veškeré získané informace používat výhradně pro účely plnění dle Dodatku,
        vést záznamy o provedené práci formou Servisních listů vystavených po realizaci
            práce; Servisní listy budou potvrzeny oprávněnou osobou Nabyvatele, za pracovní
            protokol se považuje Nabyvatelem podepsaný Servisní list,
        oznámit Nabyvateli uvolnění nové verze dle Přílohy č. 2,
        garantovat Základní technickou podporu Podporovaných verzí,
        v případě významné změny uživatelského ovládání ASW při přechodu na nové verze
            provést vyškolení zaměstnanců Nabyvatele,
        k dodání aktualizovaných verzí ASW zahrnujících úpravy právních předpisů.
            V případě nedodržení tohoto závazku může Nabyvatel účtovat smluvní pokutu dle
            čl. XIII, bod 3.

       Poskytovatel má právo:

        vyžadovat součinnost Nabyvatele nezbytnou pro plnění dle Smlouvy.
2. Poskytovatel je oprávněn plnit povinnosti vyplývající ze Smlouvy též prostřednictvím

       třetích osob.

                                                       Článek VII
                                        Práva a povinnosti Nabyvatele

1. Nabyvatel se zavazuje:
     zabezpečit pro ASW odpovídající provozní prostředí specifikované v Dokumentaci
         Poskytovatele, zejména dle Přílohy č. 4.

____________________________________________________________________________________________________

                                                              Strana 8 (celkem 28)
     zajistit předání dokumentace, informací, dat nezbytných k plnění předmětu Smlouvy,

     umožnit zaměstnancům Poskytovatele vstup na pracoviště Nabyvatele v individuálně
         předem sjednaných termínech,

     poskytnout Poskytovateli součinnost při instalaci ASW,

     zajistit přítomnost pověřených osob Nabyvatelem, pokud je to vyžadováno
         Poskytovatelem, a to i po pracovní době, pokud je to nezbytné k plnění předmětu
         Smlouvy,

     určit osobu, která bude zajišťovat chod ASW jako jeho správce, případně správce
         jednotlivých podsystémů,

     instalovat Aktualizované verze,

     používat po dobu platnosti Smlouvy poslední verzi ASW nebo Podporovanou verzi, na
         platformách uvedených v Příloze č. 4. Nedodrží-li Nabyvatel tento závazek, není
         Poskytovatel povinen poskytovat podporu a údržbu ASW.

     poskytovat Poskytovateli další potřebnou součinnost při plnění Smlouvy.

     v nezbytném rozsahu předávat Poskytovateli věci a informace, které Poskytovatel
         potřebuje ke splnění svých závazků ze Smlouvy a to v předem dohodnutých termínech

     zaplatit Poskytovateli za služby poskytované v rozsahu stanoveném Smlouvou
         dohodnutou cenu

2. Nabyvatel má právo :
        předem konzultovat nákup nových hardwarových a softwarových prostředků s
              Poskytovatelem, pokud mají jakýkoliv vztah k ASW a nejsou specifikovány
              v Příloze č. 4.

3. V rámci Základní technické podpory systému má Nabyvatel nárok na poskytování
       aktualizací v rozsahu Legislativní úpravy ASW, Obecné úpravy ASW a Rozvoj ASW
       v rozsahu zakoupených licencí ve specifikaci dle aktualizované Dokumentace. Případné
       vícepráce potřebné k zavedení rozšířené funkcionality, požadované Nabyvatelem nad
       rámec výše uvedených aktualizací, nejsou součástí Základní technické podpory
       systému, ale budou realizovány v rámci Doprovodných služeb. Provedení víceprací musí
       být písemně předem schváleno Nabyvatelem včetně jejich ceny, jinak nemohou být
       Poskytovatelem účtovány a v takovém případě se má za to, že se nejedná o vícepráce,
       ale o součást Základní technické podpory.

                                Článek VIII
                                   Ceny

1. Roční cena nájmu činí:

Původní cena dle Dodatku č. 19               753 759,00 Kč
Inflace za rok 2016                             5 276,00 Kč

Nájem za agend uvedených v čl. III bod 1     30 440,00 Kč

_____________________________________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________

Cena nájmu celkem                            789 475 ,00 Kč

2. Strany se dohodly, že dojde-li v průběhu plnění předmětu Smlouvy ke změně zákonné
       sazby DPH, bude Poskytovatel od okamžiku nabytí účinnosti změny zákonné sazby
       DPH účtovat platnou sazbu DPH. O této skutečnosti není nutné uzavírat dodatek
       ke Smlouvě.

3. Cena za poskytnutí samostatně objednaných Doprovodných služeb, školení či jiných
       služeb bude účtována fakturována po jejich provedení, dle skutečně vykonané práce na
       základě Servisního listu potvrzeného Nabyvatelem, ve výši stanovené podle ceníku
       Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Dnem zdanitelného plnění je den
       poskytnutí služby.

____________________________________________________________________________________________________

                                                              Strana 9 (celkem 28)
4. Cena za poskytnutí objednaných Nadstandardních služeb bude účtována podle ceníku
       Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb.

                                                       Článek IX
                                                Platební podmínky

1. Nabyvatel se zavazuje k úhradě roční ceny za nájem ve dvou pololetních platbách ve výši
       1/2 ročního poplatku, a to na základě daňového dokladu vystaveného vždy do 15. dne
       prvního měsíce každého kalendářního pololetí. Dnem zdanitelného plnění je datum
       vystavení daňového dokladu. Poměrná část ceny za nájem agend uvedených v čl. III bod
       1 za I. pololetí 2017 bude vyfakturována do 14dnů po dodání a udělení licence.

2. Cena za poskytnutí samostatně objednaných Doprovodných služeb, školení či jiných
       služeb bude účtována fakturována po jejich provedení, dle skutečně vykonané práce na
       základě Servisního listu potvrzeného Nabyvatelem, ve výši stanovené podle ceníku
       Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Dnem zdanitelného plnění je den
       poskytnutí služby.

3. Cena za poskytnutí objednaných Nadstandardních služeb bude účtována podle ceníku
       Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Fakturována bude podle skutečně
       provedené práce na základě Servisního listu případně Předávacího protokolu
       potvrzeného Nabyvatelem, pokud se obě Strany nedohodnou jinak. Dnem zdanitelného
       plnění je den poskytnutí služby.

4. Faktury budou splatné do čtrnácti (14) dnů ode dne doručení a uhrazeny bezhotovostním
       převodem ve prospěch bankovního účtu Poskytovatele uvedeného v záhlaví faktury.
       Faktury se považují za zaplacené připsáním příslušné částky ve prospěch bankovního
       účtu Poskytovatele.

5. Cena uvedená v čl. VIII bod 1 může být Poskytovatelem v každém roce platnosti
       Smlouvy upravována v souladu s oficiální mírou inflace definovanou Českým
       statistickým úřadem. Tato úprava o definovanou inflaci se promítne každoročně do
       faktury vystavené v lednu příslušného roku jako změna ceny.

6. Případné změny cen Poskytovatele mimo režim inflace musí být ujednány formou
       písemného Dodatku ke Smlouvě podepsaného oběma Stranami.

                                                       Článek X
                                    Řešení vzniklých Chyb a připomínek

1. Připomínky a Chyby je Nabyvatel povinen prokazatelně uplatňovat prostřednictvím
       služby HelpDesk s uvedením závažnosti problému, popisu Chyby a kdy a za jakých
       okolností se Chyba vyskytla, popisu předchozích kroků a ostatních vstupů. Nabyvatel
       dále uvede požadavek na odstranění Chyby nebo řešení připomínky. Doba zahájení
       řešení vedoucí k odstranění Chyby a způsob řešení jsou určeny podle závažnosti Chyby
       podle tabulky níže.

Závažnost Definice závažnosti Chyby                 Doba zahájení  Míra plnění  Řešení
                                                    řešení (od     SLA          a
Chyby                                               nahlášení)                  a, b
                                                                                a, b,
A      Provoz systému je zcela zastaven.            24 hodiny                   b, c,

       Důležitá funkce systému je narušena – hrozí  v rámci        95 %

       škoda.                                       pracovní doby

B      Provoz je omezen, ale činnosti mohou         48 hodin

       pokračovat po určitou dobu ve formě          v rámci        80 %

       náhradního řešení problému - „jiná cesta“.   pracovní doby

C      Provoz je problémem ovlivněn, ale může       72 hodin

       pokračovat jiným způsobem.                   v rámci        65 %

                                                    pracovní doby

D      Námět na rozvoj IS                           14 pracovních  65 %
                                                    dnů

____________________________________________________________________________________________________
                                                             Strana 10 (celkem 28)
2. Řešením se ve smyslu Dodatku rozumí:

       a/ Odstranění Chyby aplikace nebo lokalizace jiné závady mimo vliv Poskytovatele
              (např. závada hardware). Opravy Chyb ASW bude provádět Poskytovatel do
              Aktualizované verze,

       b/ Poskytnutí přijatelného náhradního řešení problému,

       c/ Poskytnutí informace o akceptování/neakceptování námětu k zapracování do
              budoucích verzí.

3. Poskytovatel řeší nahlášené Chyby a připomínky dle priorit dohodnutých mezi
       oprávněnými osobami a podle závažnosti Chyby stanovené v bodě 1 tohoto článku.
       Poskytovatel má výhradní právo stanovit, zda nahlášené události jsou Chybou ASW a
       jaká je její závažnost, či pouze připomínkami nebo námětem na rozvoj ASW. Závažnost
       Chyby nahlášené Nabyvatelem může být Poskytovatelem změněna, pokud se ukáže, že
       původní posouzení závažnosti neodpovídalo její povaze. Poskytovatel má výhradní
       právo stanovit, zda mají být náměty na rozvoj ASW zahrnuty do nových verzí ASW.

4. Doba zahájení řešení znamená časový úsek od nahlášení Chyby do okamžiku, ve
       kterém Poskytovatel zahájil činnosti směřující k nalezení a poskytnutí řešení Nabyvateli
       podle bodu 2 tohoto článku.

5. Míra plnění SLA se měří pololetně, vyjadřuje poměr Chyb dané závažnosti, u nichž byla
       dodržena doba zahájení řešení (v souladu s předchozím bodem), vůči všem nahlášeným
       Chybám dané závažnosti a stanovuje základ pro výpočet případné sankce.

                                                       Článek XI
                                              Nadstandardní služby

1. Poskytovatel může dále poskytovat Nabyvateli nadstandardní služby nad rámec
       Smlouvy, jako jsou např. převody dat, správa systému, konzultantská podpora v sídle
       Nabyvatele, úpravy, případně vytváření nových sestav, dovývoj specializovaných řešení
       a práce podobného charakteru, školení obsluhy, opravy chyb v datech způsobených
       obsluhou. Tyto služby nejsou předmětem Smlouvy a nejsou cenově zohledněny v čl. VIII
       Dodatku.

2. Nadstandardní služby se sjednávají individuálně na základě písemné objednávky ze
       strany Nabyvatele.

                                                       Článek XII
                                 Záruka za jakost, odpovědnost za škodu

1. Poskytovatel poskytuje záruku na Chyby ASW (záruka) po dobu šesti měsíců od předání
       ASW, jeho části nebo aktualizace do rutinního provozu (záruční doba). Zárukou se
       rozumí, že Poskytovatel bude odstraňovat Chyby, které mu byly řádně oznámeny během
       trvání záruční doby, v rámci Základní technické podpory a bez nároku na další úplatu
       nad rámec ceny za poskytování Základní technické podpory (tím není dotčeno
       ustanovení bodu 3 níže).

2. Záruční doba počíná běžet ode dne předání ASW či poskytnutí služeb dle Předávacího
       protokolu; v případě, že ASW či služby budou Nabyvateli poskytnuty formou dálkového
       přenosu dat, běží záruční doba od okamžiku, kdy se Nabyvatel dozvěděl, že takovýto
       přenos dat je k dispozici.

3. Chyby způsobené Nabyvatelem (a to včetně Chyb oznámených během záruční doby)
       bude Poskytovatel odstraňovat na náklady Nabyvatele nad rámec ceny za poskytování
       Základní technické podpory.

4. Poskytovatel se zavazuje zahájit řešení vedoucí k odstranění Chyby ve lhůtách podle
       tabulky uvedené v čl. X bod 1.

____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 11 (celkem 28)
5. Poskytovatel neodpovídá za ušlý zisk a ztráty Nabyvatele ani za jinou škodu vzniklou
       Nabyvateli nesprávným zadáním, nesprávným použitím programového vybavení
       dodaného Poskytovateli Nabyvatelem nebo neoprávněným zásahem ze strany
       Nabyvatele, či způsobenou mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou
       překážkou vzniklou nezávisle na vůli Poskytovatele.

6. Poskytovatel nenese odpovědnost a nepřebírá záruku za to, že dodané programové
       vybavení bude fungovat bez přerušení, bez chybných výsledků, chyb v datech a jiných
       Chyb či jiných nedostatků způsobených:

        závadami používaného hardware

        vadnou obsluhou či Nabyvatele

        zásahem Nabyvatele nebo třetí stranou bez předchozího souhlasu Poskytovatele,
            způsobí-li takový zásah Chyby, jsou veškeré potřebné úkony Poskytovatele spojené
            s odstraněním takové Chyby předmětem placených Doprovodných služeb nad rámec
            Technické podpory dle Dodatku,

        za chybné výsledky nebo chyby v datech způsobené Chybou, na kterou byl
            Nabyvatel upozorněn způsobem uvedeným v čl. XVI odst. 3.

        kolizí s ostatním programovým vybavením Nabyvatele o jehož užívání Poskytovatel
            prokazatelně nevěděl nebo na možnost kolize Poskytovatel předem Nabyvatele
            upozornil dle ustanovení čl. XVI bod 3.

7. Poskytovatel není odpovědný za produkty třetích stran.

8. Pro rozsah odpovědnosti za škodu a způsob jejího uplatnění platí ust. § 2913 a násl.
       občanského zákoníku.

9. Strany se dohodly, že výše jakékoliv škody vyplývající z porušení Smlouvy anebo
       z plnění Smlouvy, kterou jedna Strana může požadovat po druhé Straně, je pro všechny
       události (mající za následek vznik takové škody) jenž nastanou během jednoho roku,
       omezena částkou odpovídající výši ceny za poskytování Základní technické podpory.

                                                      Článek XIII
                                                        Sankce

1. V případě prodlení Nabyvatele se zaplacením jakéhokoliv dluhu podle Smlouvy, je
       Poskytovatel oprávněn požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky
       za každý den prodlení.

2. Nabyvatel je oprávněn požadovat po Poskytovateli smluvní pokutu za nenaplnění míry
       SLA v termínech dle Dodatku (prodlení Poskytovatele), v jednotlivých kategoriích ve výši
       dle následující tabulky. Smluvní pokutu lze uplatnit pouze v případě, že k prodlení
       Poskytovatele nedošlo vinou technické či jiné nepřipravenosti Nabyvatele

Závažnost Chyby   Jednotka pro  Výše smluvní pokuty pro jednotku za
     (dle čl. X)     výpočet               každý den prodlení
          A.            1%                            500
          B.            1%                            200
          C.           5%                             100
          D.                                    neuplatní se
                  neuplatní se

Celková výše smluvní pokuty se určí tak, že celkový počet případů, kdy nebyla splněna
míra plnění SLA, vyjádřený v procentech v souladu s čl. XI odst. 5, se vydělí jednotkou
pro výpočet, vynásobí počtem dnů prodlení a vynásobí výší smluvní pokuty pro jednotku
za každý den prodlení.

____________________________________________________________________________________________________
                                                             Strana 12 (celkem 28)
3. V případě prodlení Poskytovatele se splněním závazku uvedeného v čl. VI, odst. 1,
       poslední odrážka vzniká Nabyvateli nárok na smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý
       započatý den prodlení.

4. V případě nedodržení závazku Nabyvatele uvedeného v čl. VII odst. 1 může
       Poskytovatel účtovat smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den nesplnění
       povinnosti Nabyvatele.

5. Zaplacením smluvní pokuty není dotčena nárok oprávněné Strany požadovat po druhé
       Straně náhradu škody ve výši převyšující smluvní pokutu.

                                                      Článek XIV
                               Odškodnění za zásah do práv třetích stran

1. ASW, testovací programy, dokumentace a související materiály dle Smlouvy jsou
       chráněny právy z duševního vlastnictví, které náležejí Poskytovateli.

2. Vznese-li jakákoliv třetí osoba nárok, že v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle
       Smlouvy dochází k neoprávněnému zásahu do práv této třetí osoby, je Nabyvatel
       povinen Poskytovatele bez prodlení informovat. Poskytovatel podá Nabyvateli
       neprodleně stanovisko, ve kterém je povinen se zejména vyjádřit k oprávněnosti
       vznesených nároků a navrhnout další postup. Strany se zavazují spolupracovat při
       zjednání nápravy.

3. Bude-li soudem či rozhodčím soudem pravomocně uznán nárok jakékoliv třetí osoby
       vyplývající z neoprávněného zásahu do jejích práv v důsledku užívání ASW
       Nabyvatelem podle Smlouvy, pak se Poskytovatel, za podmínek že:

         a/ Nabyvatel o takovém nároku Poskytovatele vyrozuměl bez zbytečného odkladu
                 poté, co se o něm dozvěděl,

         b/ poskytl mu v souvislosti s tím veškeré potřebné informace a součinnost,
         c/ umožnil Poskytovateli se aktivně účastnit soudního nebo rozhodčího řízení na

                 straně Nabyvatele, zejména uplatňovat tvrzení a předkládat důkazy na svou a
                 Nabyvatelovu obranu
         d/ Nabyvatel bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele neuznal nárok
                 třetí osoby ani s ním neuzavřel soudní či mimosoudní smír
       zavazuje Nabyvateli:
         a/ nahradit to, co bude Nabyvatel povinen podle pravomocného rozsudku či nálezu
              uhradit třetí osobě;
         b/ nahradit další škodu, která Nabyvateli prokazatelně vznikla, avšak pouze do výše
              odměny, kterou Nabyvatel Poskytovateli podle Smlouvy již uhradil;
         c/ podle svého rozhodnutí a na své náklady
                  zajistit Nabyvateli oprávnění ASW i nadále užívat; nebo
                  ASW v nezbytně nutném rozsahu a v přiměřeném termínu upravit nebo

                      nahradit tak, aby byla odstraněna příčina vzniku takového nároku, a aby
                      užívání ASW nebylo podstatným způsobem nepříznivě ovlivněno,
                  přičemž pokud Poskytovatel zjistí, že ani jedna z těchto dvou možností není
                      realizovatelná, dohodne s Nabyvatelem písemně další postup.
4. Ustanovení bodu 3 se neuplatní v případech, kdy Nabyvatel užíval ASW v rozporu
       se Smlouvou anebo jinými písemnými ujednáními mezi Stranami.
5. Ustanovení bodu 3 představuje veškeré nároky, které může Nabyvatel vůči Poskytovateli
       uplatnit v případě, kdy v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle Smlouvy dojde
       k neoprávněnému zásahu do práv třetí osoby.

____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 13 (celkem 28)
                                                      Článek XV

                                                Důvěrné informace

1. Pokud není ve Smlouvě uvedeno jinak, žádná ze Stran nesdělí žádné třetí osobě pro
       jakýkoli účel žádné informace, které tato Strana získá nebo dříve získala v souvislosti
       s plněním Smlouvy nebo jejím projednáváním, a které byly označeny za důvěrné (dále
       jen „Důvěrné informace“). Za Důvěrné informace se považují veškerá ustanovení
       Smlouvy. Důvěrné informace však nezahrnují informace, které:

         a/ jsou v době použití nebo sdělení veřejně dostupné;

         b/ se stanou veřejně dostupnými (jinak než nepovoleným zveřejněním nebo
              použitím); nebo

         c/ jsou poskytnuty Straně třetí stranou, která má k těmto informacím právo a je
              oprávněna je zpřístupnit nebo použít.

2. Žádná ze Stran Důvěrné informace neposkytne žádné třetí osobě bez předchozího
       písemného souhlasu druhé Strany s výjimkou případů, kdy

         a/ zveřejnění nebo poskytnutí Důvěrné informace vyžaduje zákon nebo jiný právní
              předpis nebo je vyžadováno soudem či správním či podobným orgánem

         b/ Důvěrná informace je poskytována právním zástupcům, účetním, auditorům,
              odborným poradcům nebo agenturám provádějícím rating ke splnění jejich úkolů,
              které nejsou v rozporu s účelem Smlouvy

         c/ jde o sdělení informací smluvním partnerům Poskytovatele, a to v rozsahu
              nezbytně nutném pro účely plnění Smlouvy

3. Nabyvatel uděluje svolení, aby Poskytovatel vedl záznamy o své činnosti podle
       Smlouvy, zejména uváděl Nabyvatele v seznamu zákazníků, vedl záznamy o rozsahu
       užití softwaru a poskytoval tyto informace svým smluvním partnerům, jsou-li jimi
       požadovány.

4. Ustanovení tohoto článku nejsou dotčena ukončením platnosti a účinnosti Smlouvy z
       jakéhokoliv důvodu a zůstávají platná i účinná i po zániku Smlouvy, nebude-li Stranami
       dohodnuto jinak.

5. V případě porušení povinnosti plynoucích z tohoto článku Smlouvy je druhá Strana
       oprávněna účtovat Straně, jež se porušení dopustila, smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč
       (deset tisíc korun českých) za každý případ takového porušení. Tím není dotčeno právo
       na náhradu škody převyšující tuto smluvní pokutu.

                                                      Článek XVI

                                                     Doručování

1. Doručování mezi Stranami se uskutečňuje na adresy a další kontaktní údaje uvedené
       v záhlaví Dodatku. Každá Strana má povinnost oznámit do 5 dnů druhé Straně změnu
       své adresy, popř. jiných kontaktních údajů. V případě neoznámení takové změny jsou
       rozhodné údaje uvedené ve Smlouvě.

2. Oznámení o udělení dálkového přístupu Nabyvatele k serveru Poskytovatele za účelem
       stažení – download Licence ASW bude zasláno elektronicky na kontaktní e-mail
       Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c) a považuje se za doručené dnem jeho odeslání.

3. Všechna oznámení a další úkony, které mají za přímý následek vznik práv a povinností
       (např. odstoupení od Smlouvy uplatnění smluvní pokuty, výzvy k zaplacení atp.) musí
       být učiněny v písemné formě a druhé Straně doručeny osobně, kurýrem, doporučeným
       dopisem, prostřednictvím datové schránky nebo elektronickou poštou se zaručeným
       elektronickým podpisem.

4. Ostatní oznámení a jiné úkony, které nemají za následek přímý vznik práv a povinností
       (např. oznámení technické povahy, oznámení o změně kontaktních údajů atp.) mohou
       být vedle výše uvedených způsobů doručeny běžnou elektronickou poštou na kontaktní
       e-mail Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c).

____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 14 (celkem 28)
                                                      Článek XVII

                                         Doba trvání a zánik Smlouvy

1. Dodatek nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti od
       prvního dne měsíce následujícího po jeho uzavření. Smlouva je platná po dobu
       neurčitou.

2. Trvání Smlouvy lze ukončit:

       a/ písemnou dohodou Stran, jejíž nedílnou součástí je i vypořádání vzájemných
              závazků a pohledávek.

       b/ písemnou výpovědí jedné ze smluvních stran s výpovědní lhůtou v délce 6měsíců,
              výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po
              prokazatelném doručení výpovědi druhé smluvní straně.

       c/ odstoupením od Smlouvy v případě podstatného porušení povinností jednou ze
              Stran.

3. Za podstatné porušení povinností Nabyvatele se zejména považuje, užívá-li ASW
       v rozporu se Smlouvou a to i přes Poskytovatelem písemné upozornění obsahující výzvu
       k nápravě, je-li v prodlení s placením po dobu delší než 90 dnů od data splatnosti či v
       prodlení s plněním jiných závazků delším než 30 dnů, zejména poskytování
       spolupůsobení podle čl. VII Dodatku.

4. Za podstatné porušení povinnosti Poskytovatele se považuje prokazatelné a
       Poskytovatelem zaviněné prodlení s plněním jeho závazků podle Smlouvy delším než
       90 dnů.

5. Dnem zániku Smlouvy zaniká i Licence k dočasnému užívání. Nabyvatel je povinen
       nejpozději do 90 dní od tohoto okamžiku přestat užívat ASW a dokumentaci. Ve stejné
       lhůtě je Nabyvatel povinen předat Poskytovateli veškeré rozmnoženiny ASW, které měl
       k dispozici, včetně dokumentace, o předání bude sepsán předávací protokol, který obě
       Strany podepíší. Rozmnoženiny ASW, které nelze předat, je Nabyvatel povinen vymazat
       nebo podle pokynů Poskytovatele jinak zničit a doložit jejich zničení písemným
       oznámením; totéž platí obdobně pro vše, co obsahuje Důvěrné informace.

6. Zánikem Smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se smluvních pokut, ochrany
       důvěrných informací a ustanovení týkající se takových práv a povinností, z jejichž povahy
       vyplývá, že mají trvat i po ukončení Smlouvy. Poskytovatel není po ukončení Smlouvy
       povinen vracet jakékoli částky přijaté od Nabyvatele, ledaže Smlouva stanoví výslovně
       jinak.

7. Po zániku Smlouvy Strany protokolárně provedou inventarizaci veškerých
       nevypořádaných plnění provedených k datu, kdy Smlouva zanikla. Závěrem této
       inventarizace Strany podpisem protokolu odsouhlasí finanční hodnotu doposud
       nevypořádaného plnění. Veškeré závazky budou vyrovnány nejpozději do 30 dnů po
       podpisu odsouhlaseného protokolu.

                                                     Článek XVIII

                                                 Rozhodčí doložka

       Veškeré spory, které vzniknou ze Smlouvy, a které se nepodaří odstranit vzájemným
       jednáním Stran, budou rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při
       Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Podle jeho Řádu a Pravidel jedním
       rozhodcem jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu.

       Návrh na zahájení rozhodčího řízení je oprávněna podat kterákoliv ze Stran, pokud se
       spor nepodaří odstranit do 30 dnů ode dne, kdy jedna ze Stran vyzvala druhou Stranu k
       řešení sporu.

       Strany se výslovně dohodly, že Strana ve sporu úspěšná má vůči Straně právo na
       náhradu nákladů rozhodčího řízení v poměru, který odpovídá úspěchu této Strany ve
       věci.

____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 15 (celkem 28)
                              Článek XIX

                              Závěrečná ustanovení

1. Právní vztahy výslovně neupravené Smlouvou jsou podřízeny právní úpravě obsažené
       v občanském zákoníku.

2. Strany Smlouvy se dohodly, že žádná z nich není oprávněna postoupit svá práva a
       povinnosti vyplývající ze Smlouvy třetí straně bez předchozího písemného souhlasu
       druhé Strany.

3. Nabyvatel souhlasí s uváděním názvu své firmy či názvu při propagačních akcích a na
       propagačních materiálech Poskytovatele.

4. Jakékoli změny, dodatky či zrušení Smlouvy musí být učiněny v písemné formě.
       Písemné změny a doplňky Smlouvy budou provedeny písemnými dodatky s uvedením
       čísla Smlouvy, opatřeny pořadovým číslem, datem a podpisy obou Stran.

5. Nedílnou součástí Dodatku jsou její Přílohy č. 1 – č. 4.

Seznam příloh:

Příloha č. 1         Popis ASW - programového vybavení VERA Radnice
Příloha č. 2         Základní technická podpora
Příloha č. 3         Podmínky pro práci vzdáleným přístupem
Příloha č. 4         Tabulka přenositelnosti – OS, HW apod.

6. Dodatek je vyhotoven ve čtyřech exemplářích, z nichž každý má platnost originálu.
       Poskytovatel obdrží dva a Nabyvatel rovněž dva výtisky.

7. Dodatek byl schválen na 83. zasedání Rady města Ústí nad Orlicí dne 24. 4. 2017 pod
       číslem usnesení 1998/83/RM/2017.

8. Strany prohlašují, že činí tento právní úkon srozumitelně, vážně, určitě a svobodně a na
       důkaz připojují své podpisy.

9. Na tento dodatek ke smlouvě se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím registru
       smluv a nabývá účinnosti dnem uveřejnění.

10. Smluvní strany prohlašují, že žádná část tohoto dodatku ke smlouvě nenaplňuje znaky
       obchodního tajemství ( § 504 z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

11. Poskytovatel souhlasí se zpracováním svých v dodatku uvedených osobních údajů,
       konkrétně s jejich zveřejněním v registru smluv ve smyslu z. č. 340/2015 Sb., o zvláštních
       podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
       (zákon o registru smluv) městem Ústí nad Orlicí. Souhlas uděluje Poskytovatel na dobu
       neurčitou. Osobní údaje poskytuje dobrovolně.

12. Smluvní strany se dohodly, že město Ústí nad Orlicí bezodkladně po uzavření tohoto
       dodatku odešle dodatek ke smlouvě k řádnému uveřejnění do registru smluv vedeného
       Ministerstvem vnitra ČR. O uveřejnění dodatku město Ústí nad Orlicí bezodkladně
       informuje druhou smluvní stranu, nebyl-li kontaktní údaj této smluvní strany uveden
       přímo do registru smluv jako kontakt pro notifikaci o uveřejnění.

13. Smluvní strany berou na vědomí, že nebude-li dodatek ke smlouvě zveřejněn ani
       devadesátý den od jejího uzavření, je následujícím dnem zrušen od počátku s účinky
       případného bezdůvodného obohacení.

Datum: …………………                                       Datum: ………………

Poskytovatel:                                        Nabyvatel:
VERA, spol. s r. o.                                  Město Ústí nad Orlicí

_________________________                            _________________________

Ing. Jiří Matoušek, jednatel                         Petr Hájek, starosta

____________________________________________________________________________________________________

                              Strana 16 (celkem 28)
Příloha č. 1 Popis Programového vybavení VERA Radnice

Ke dni podpisu tohoto Dodatku ke Smlouvě jsou předmětem nájmu tyto agendy Programového
vybavení VERA Radnice:

Programové vybavení VERA Radnice

   Banka
   Doúčtování služeb
   eJednání vč. eÚkolů
   ePodatelna
   Evidence psů
   Export do účetnictví
   Fakturace
   Finanční přehledy
   Hlášení DPH
   Hrací automaty
   Hřbitovní agenda
   Jednotná organizační struktura (Struktura úřadu)
   JOS-oprávnění
   JOSoptIM
   Klikací rozpočet
   Komunální odpad
   Slevy Komunální odpad
   Konverze parcel
   Majetek
   Majetek-odpisy
   Matrika
   Městská policie
   Nahrávač obyvatel ze ZR (RU-B)
   Nahrávač organizací
   Nájemné
   Objednávky
   Organizace voleb
   Platební karty
   Pokladna
   Prodej domů, bytů a parcel
   Programový manažer
   Pronájem nemovitého majetku
   Přestupkové řízení
   Příjmy
   Registry
   Registr přestupků
   Rozhraní CzechPOINT
   Rozhraní Datové schránky Komfort
   Rozhraní EPO
   Rozhraní e-Podatelna
   Rozhraní ISIR (RR)
   Rozhraní Nespolehliví plátci
   Rozhraní OK Nouze
   Rozhraní Smlouvy – Centrální registr smluv
   Rozpočtové účetnictví
   SIPO
   Sklady (MS)
   Smlouvy (Evidence smluv)
   Sociálně právní ochrana dětí (KC)
   Sociální agenda
   Spisová služba
   Splátky a půjčky
   Stavební úřad
____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 17 (celkem 28)
   Střet zájmů
   Tvorba rozpočtu
   VAS VERA aplikační server
   VERAeGON Client eSIR
   VERAeGON Viewer
   VeraSigner komfort
   Vidimace a legalizace
   Volební agenda
   Výdaje
   Výkazy
   Vymáhání pohledávek
   WebServis – Katastr
   WebServis - Konto plátce
   WebServis – Obyvatelé
   WebServis – Pokladna
   WebServis – Psi
   WebServis – Statistik
   Závazné ukazatele
   Změny obyvatel z ROB a AISEO (RU-Z)

 Technologické agendy *)
 Adresy (VA)
 Evidence účtů (KU)
 Společné moduly (AR)
 Správa databáze (VT)
 Datová pumpa – Klikací rozpočet (QT-R)*1)
 Rozhraní – Smlouvy (RIKS) *2)

Technologické licence jsou doplňující Licence nutné k provozování agend Programového vybavení VERA Radnice.
*1) Poskytovatel uděluje Nabyvateli souhlas k užití technologické licence pouze k provozování portálového řešení

    Klikací rozpočet.
*2) Poskytovatel uděluje Nabyvateli souhlas k užití technologické licence pouze k provozování portálového řešení

    Smlouvy on-line.
Poskytovatel si vyhrazuje právo kdykoli ověřit způsob využívání technologických licencí a Nabyvatel se zavazuje
Poskytovateli v tomto poskytnout součinnost. Poskytovatel má právo technologické licence ukončit či odejmout bez
náhrady. Důvodem může být například využívání technologických licencí v rozporu s tímto ustanovením či
v rozporu se Smlouvou, zejména nad rámec agend, k jejichž provozu jsou technologické licence uděleny. Dále
právo užívání technologických licencí končí v případě, že již nebudou nezbytné k provozu Programového vybavení
VERA Radnice. Ukončení či odejmutí technologických licencí se děje bez nároku na náhradu. V případě požadavku
na využití technologických licencí pro jiné účely Nabyvatele je třeba tento status smluvně potvrdit a dle obchodních
podmínek Poskytovatele dokoupit Licence včetně technické podpory.

____________________________________________________________________________________________________
                                                             Strana 18 (celkem 28)
Příloha č. 2

              Základní technická podpora dle Čl. III, odst. 1

1. Základní technická podpora je poskytována po dobu platnosti Smlouvy na agendy IS
         VERA Radnice uvedené v Příloze č. 1.

2. Provádění změn ASW vyplývajících z úprav právních předpisů, obecných úprav ASW,
          rozvoje ASW (aktualizovaná verze ASW).

3. Poskytnutí aktualizovaných verzí ASW k užití Nabyvateli, připravovaných
          Poskytovatelem v souvislosti se změnou právních předpisů a v rámci dalšího vývoje
          tohoto produktu, a to v případě řádného uhrazení ceny Základní technické podpory
          Nabyvatelem, vždy do šedesáti (60) dnů po ukončení vývoje a uvolnění nové verze k
          distribuci. O aktualizované verzi Poskytovatel vždy písemně informuje Nabyvatele, a
          to do 15 dnů od jejího uvolnění k distribuci

4. Verze ASW aktualizované v souvislosti se změnami právních předpisů budou
          Poskytovatelem dodány nejpozději 10 dnů před nabytím účinnosti příslušného
          právního předpisu. Pokud právní předpis nabude účinnosti dříve než 60 dnů po
          uveřejnění ve Sbírce zákonů, bude „distribuce“ „aktualizované verze“ provedena
          nejpozději do 60 dnů ode dne uveřejnění ve Sbírce zákonů.

5. Informování o změnách a nových funkcích v aktualizovaných verzích ASW.

6. Průběžná aktualizace dokumentace.

7. Průběžný upgrade a update ASW při upgradu operačního systému na vyšší verze
          v souladu se specifikacemi uvedenými v Příloze č. 4 Dodatku, a to do šesti (6) měsíců
          od uvedení takového upgradu do prodeje v České republice. Poskytovatel bude
          zajišťovat Technickou podporu pro verze uvedené v Příloze č. 4. Ukončení podpory
          verze musí oznámit Poskytovatel 6 měsíců před termínem ukončení. Aktualizované
          verze ASW budou Poskytovatelem dodány nejpozději 10 dnů před nabytím účinnosti
          příslušného právního předpisu. Pokud právní předpis nabude účinnosti dříve než 60
          dnů po uveřejnění ve Sbírce zákonů, bude „distribuce“ „aktualizované verze“
          provedena nejpozději do 60 dnů ode dne uveřejnění ve Sbírce zákonů.

8. Průběžný upgrade a update ASW při upgradu databázového systému na vyšší verze
          v souladu se specifikacemi uvedenými v Příloze č. 4 této Smlouvy, a to do šesti (6)
          měsíců od uvedení takového upgradu do prodeje v České republice. Poskytovatel
          bude zajišťovat Technickou podporu pro verze uvedené v Příloze č. 4 Ukončení
          podpory verze musí oznámit Poskytovatel 6 měsíců před termínem ukončení.

9. Povinnost průběžného upgrade a update ASW podle ustanovení odstavce 7 a 8 se
          nevztahuje na případy, kdy upgrade produktů třetích stran vykazují takové vlastnosti,
          které omezují, či znemožňují provoz ASW a jejich vzájemné užívání by proto bylo
          neslučitelné.

10. Možnost účasti Nabyvatele na schůzkách uživatelů pořádaných Poskytovatelem.

11. Služba HelpDesk.

12. Řešení vzniklých Chyb a připomínek podle čl. X tohoto Dodatku.

____________________________________________________________________________________________________
                                                             Strana 19 (celkem 28)
Příloha č. 4 Podmínky pro práci vzdáleným přístupem

HotLine VERA :
Tel. : 495703212
Email : hotline@vera.cz

Služba HelpDesk
Služba HelpDesk je poskytována 24 hodin denně na adrese:
https://helpdesk.vera.cz/ih/ihzakaznik

Přístup do aplikace bude přidělen po uzavření Smlouvy pro každého uživatele individuálně
odpovědným pracovníkem Poskytovatele.

Vzdálený přístup

Nabyvatel se zavazuje poskytnout a zabezpečit Poskytovateli SSH přístup a vzdálenou
správu na plochu z následujících IP adres odborných pracovišť společnosti VERA platných
v době uzavření této smlouvy:

 IP adresa        DNS název          lokalita

89.233.168.103    praha.vera.cz      pobočka Praha
88.103.194.131    brno.vera.cz       pobočka Brno
90.182.130.242    chlumec.vera.cz    pobočka Chlumec nad Cidlinou
90.179.135.25     kunovice.vera.cz   detašované pracoviště
109.81.185.147    pardubice.vera.cz  pobočka Pardubice
109.81.186.69     olomouc.vera.cz    pobočka Olomouc
109.81.189.12     ostrava.vera.cz    pobočka Ostrava

Aktuální přístupové IP adresy najdete na webových stránkách společnosti VERA na adrese
www.vera.cz v sekci pro zákazníky.

____________________________________________________________________________________________________
                                                             Strana 20 (celkem 28)
Příloha č. 5 - Seznam přenositelnosti pro systém VERA Radnice (Portlist)
                                               Platnost od: 1.6.2016

1. Obsah

1. Obsah ...........................................................................................................................................................21
2. Obecné ujednání...........................................................................................................................................21
3. Portlist VERA Radnice ..................................................................................................................................22
3.1 Portlist VERA Radnice - serverová část........................................................................................................22
3.3 Portlist VERA Radnice - klientská část..........................................................................................................23
3.4 Portlist VERA Radnice - doplňkové technologie, serverová část ..................................................................24
4. Systémová a technologická omezení na provoz informačního systému VERA Radnice ..............................25
4.1 HW platforma ................................................................................................................................................25
4.2 SW závislost operačního systému a databáze..............................................................................................25
4.3 Nekomerční operační systémy......................................................................................................................25
4.4 Nekomerční databázová prostředí ................................................................................................................25
4.5 Virtualizace ...................................................................................................................................................25
4.6 Klientské aplikace VERA...............................................................................................................................25
4.7 Požadavky na síťovou a HW infrastrukturu ...................................................................................................26
4.8 HW náročnost ...............................................................................................................................................26
4.9 Tiskárny ........................................................................................................................................................26
4.10 Doporučené rozlišení monitoru .....................................................................................................................26
4.11 Platební terminál ...........................................................................................................................................26
4.12 Technika pro frankování odesílaných zásilek................................................................................................26
4.13 Skenery.........................................................................................................................................................27
4.14 Snímače čárového kódu ...............................................................................................................................27
4.15 Kancelářské balíky ........................................................................................................................................27
4.16 Převod do formátu PDF ................................................................................................................................27
4.17 Rozšíření interpretu kódu..............................................................................................................................27
4.18 Použité databázové kódování .......................................................................................................................27
4.19 Portace na jiná prostředí ...............................................................................................................................27
4.20 Klientské prostředí na Linuxu ........................................................................................................................27
4.21 Vazba na hlasovací zařízení z aplikace eJednání ........................................................................................27
4.22 Webové aplikace a režim kompatibility .........................................................................................................28
4.23 Poznámky a omezující ujednání ...................................................................................................................28

2. Obecné ujednání

Portlist VERA Radnice udává doporučené kombinace verzí operačních systémů, databází a aplikačních prostředí
a komponent, u kterých byla ověřena plná funkcionalita systému VERA Radnice.
Společnost VERA, spol. s r.o. (dále jen společnost VERA) na základě vývoje technologií a portací databázových
strojů na jednotlivé operační systémy doporučuje jako perspektivní systémy založené na platformě MS Windows
a Linux RedHat a databázi Oracle. Společnost VERA automaticky sleduje trendy vývoje a po ověření portace se
snaží nabízet aktuální a dostupné verze podporovaných technologií.

____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 21 (celkem 28)
3. Portlist VERA Radnice

Při plánované aktualizaci prosím sledujte u výrobců databázových strojů a jednotlivých komponent i dostupnost
pro zvolený operační systém. Každý databázový stroj má specifikovány SW podmínky pro svůj běh. Níže
uvedený portlist je společný pro Informační systém VERA Radnice - prostředí Genero, Java i Webové aplikace.

Uvedený portlist je platný pro VERA Radnice v. 16.x.

3.1 Portlist VERA Radnice - serverová část  Microsoft Windows Server 2012 R2, 2012,
                                                  2008 R2
 VERA Radnice, serverová část
 Operační systém                            Red Hat Enterprise Linux 5 1, 6, 7

 Databázová prostředí                       Informix IDS 11.7, 12.10
                                            Oracle Databáze 11g, Oracle Databáze 12c
 Nekomerční databázová prostředí 2          Microsoft SQL Server 2014, 2012, 2008 R2

 Grafické uživatelské prostředí             Microsoft SQL Server Express
 Spouštěcí a ověřovací služby               Oracle Database Express Edition
 Prostředí Java
 Java servlet container                     Four J's Genero BDL v. 2.50.x
 Webový server
                                            Genero Application Server, v 2.50.x

                                            Java SE Runtime Environment verze 1.7

                                            Apache Tomcat 7.x

                                            Apache HTTP Server 2.x
                                            Microsoft Internet Information Services (IIS)

1 Podpora VERA Radnice v prostředí RHEL od verze 6 je realizována pouze 64 bitovém prostředí, RHEL verze 5 pak na 32bit.
2 Nekomerční databázová prostředí mají od výrobce omezení a technologické limity pro provoz a nejsou ze strany společnosti
VERA, spol. s. r.o. podporovány pro provoz více než 30 uživatelů.
____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 22 (celkem 28)
3.3 Portlist VERA Radnice - klientská část  Microsoft Windows 10, Windows 8.1,
                                                  Windows 7
 VERA Radnice, klientská část
 Operační systém                            Linux Desktop Client glibc 2.5 a vyšší 3

 Grafické uživatelské prostředí             Genero Desktop Client 2.50.x
 Prostředí Java
 Microsoft .NET Framework                   Java SE Runtime Environment verze 1.7
 Převod do PDF formátu
 Internetový prohlížeč                      Verze 3.5 sp1 a vyšší

 Textový editor                             PDF Creator 1.7.3, MS Office 2007 - 2016

 Formulářová řešení                         IE 10.x – 11.x, Mozilla Firefox 38 Extended
 Mobilní aplikace                                 Support Release

                                            Microsoft Office 2007, 2010, 2013, 2016
                                            OpenOffice do verze 3.4.x 4

                                            Software602 Form Filler v. 4.x

                                            Operační systém: Android 4.4.x - 6.0.x

3 Genero Desktop Client pro linuxovou platformu má určeny SW předpoklady pro provoz.
4 Nové systémové komponenty již nejsou na této platformě vyvíjeny a podporovány.
____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 23 (celkem 28)
3.4 Portlist VERA Radnice - doplňkové technologie, serverová část

Business Intelligence nástroje

Technologie BIRT – Klikací rozpočet      BIRT Runtime Release Build: 4.3.2
                                         Ostatní podmínky stejné, jako pro

                                               serverovou část VERA Radnice

Technologie SpagoBI - Manažerský         SpagoBI 4.2.0
informační
systém                                   Prostředí Java - Java SE Development Kit 7
                                         Ostatní podmínky stejné, jako pro

                                               serverovou část VERA Radnice

Mobilní aplikace                         Stejné podmínky jako VERA Radnice -
                                               serverová část
Technologie Genero Mobile – Městská
      policie

Portálové řešení                         Databáze - pouze Oracle Databáze 11g,
Technologie Liferay – Portál manažera          12c, XE

                                         Ostatní podmínky stejné, jako pro
                                               serverovou část VERA Radnice

Serverové služby převodů                 Adobe Acrobat XI Pro, Acrobat Pro DC
Technologie VAS – Vera Aplikační Server        2015

                                         Microsoft Office 2010, 2013, 2016
                                         Ostatní podmínky stejné, jako pro

                                               serverovou část VERA Radnice

____________________________________________________________________________________________________
                                                             Strana 24 (celkem 28)
4. Systémová a technologická omezení na provoz informačního systému VERA
    Radnice

4.1  HW platforma

V portlistu není uvedena hardwarová platforma. Předpokladem pro provoz programů společnosti VERA je
hardware, pro nějž je zvolený operační systém portován a certifikován. Konkrétní HW konfiguraci je však nutné
stanovit s ohledem na provozované úlohy a na objem zpracovávaných dat.

Provoz verzí operačních systémů a databází uvedených v Portlistu VERA Radnice se předpokládá na platformě
Intel a 32-bit či 64-bit architektuře. Portace na jiné platformy je nutno zkonzultovat pro dostupnost binárně
závislých verzí nutných pro provoz VERA Radnice.

4.2  SW závislost operačního systému a databáze

Každý databázový výrobce uvádí pro konkrétní verze databázového stroje i požadavky na operační systém
v podobě konkrétních verzí, požadovaných aktualizací, verzí jádra v případě Linuxu atd. Při případné migraci
sledujte prosím i dostupnost konkrétních databázových prostředí pro jednotlivé verze operačních systémů. Pro
aktuální informace prosím čtěte technické podmínky provozu, které jsou obvykle dostupné u dodavatele v rámci
dokumentace či specifikace provozu pro daná databázová prostředí.

Doporučujeme mít uzavřenu na všechny technologické produkty smlouvy o technické podpoře, která Vám zajistí
případný bezplatný přechod na aktuální verzi daného produktu.

4.3  Nekomerční operační systémy

Nekomerční operační systémy, typicky volně dostupné linuxové distribuce CentOS atd, založené na bázi Red Hat
Enterprise Linuxu i přes udávanou binární kompatibilitu nejsou nijak firmou RedHat garantovány ani podporovány
oficiálním supportem. Z těchto důvodů obecně nejsou tyto systémy doporučeny pro produkční nasazení, ale spíše
na ověřovací a nekritický provoz. Stejný pohled mají i výrobci databází. Společnost VERA, spol. s r.o. nabízí
zákazníkům uzavření smlouvy na plnou podporu těchto systémů. Podporou získáte údržbu, support a řešení
problémů s operačním systémem v souvislosti s provozem IS VERA Radnice. Pro další podrobnosti kontaktujte
prosím obchodní či projektové manažery.

4.4  Nekomerční databázová prostředí

Nekomerční databázová prostředí jsou zajímavou alternativou na levný provoz systému VERA Radnice. Pro
použití zdarma mají tyto free databázové prostředí záměrně své technologické limity na provoz, přesto jsou
použitelnou variantou pro rozjezd menšího či středního úřadu. Dle našich zkušeností je možno provozovat i
dlouhodoběji pro velikost úřadu do cca souběžně pracujících 20 uživatelů.

Podmínkou provozování IS VERA Radnice na těchto prostředích je uhrazení roční technické podpory
nekomerčních databází ve prospěch společnosti VERA spol. s r.o. Tato podpora obsahuje úpravu IS VERA
Radnice pro podporu verzí dle aktuálního portlistu. VERA, spol. s r.o. negarantuje podporu budoucích verzí free
databází.

V rámci nabízené podpory získáte údržbu, support a řešení problémů s databázovým strojem v souvislosti
s provozem IS VERA Radnice. Pro další podrobnosti kontaktujte prosím obchodní či projektové manažery.

Upozornění:

Pro větší úřady od cca 30 souběžně pracujících uživatelů nebude z důvodů technologických limitů databáze a
možného rizika poškození integrity dat při vyčerpání omezujících limitů databáze, od 30.6.2017 poskytován
support. Kontaktuje prosím obchodní zástupce pro informace o možnostech přechodu na jiné databázové
platformy.

4.5  Virtualizace

Virtualizace je dnes používána jako prostředek na zajištění vysoké dostupnosti, konsolidace serverů a
zjednodušení správy a údržby. Pro IS VERA Radnice je fungování ve virtuálním stroji transparentní, tzn. pokud
virtuální stroj umožní běh operačního systému a databáze obdobně, jako by byl nainstalován na samostatné
hardwarové platformě, není provoz IS VERA Radnice nijak ovlivněn. Ověřenou a běžně provozovanou
virtualizační platformou je VMware.

4.6  Klientské aplikace VERA

Klientské aplikace VERA je soubor podpůrných aplikací pro chod systému VERA Radnice. Obsahuje aplikace pro
připojení elektronického podpisu, volání programů pro převod do formátu PDF, podporu skenování atd. Klientské
aplikace VERA jsou určeny pro platformu MS Windows a nejsou vyvíjeny pro operační systém Linux. Proto
kompletní funkčnost na linuxovém klientu nemusí být plně dostupná či může být řešena jiným způsobem.

____________________________________________________________________________________________________
                                                             Strana 25 (celkem 28)
4.7 Požadavky na síťovou a HW infrastrukturu

VERA Radnice běží v moderní vícevrstvé architektuře typu tenký klient/aplikační server/databázový server s
minimální zátěží na koncové klientské stanici. Síťová komunikace je založena na TCP/IP protokolu. Celá
aplikační logika běží na aplikačním serveru, zatímco strana klienta řeší vždy pouze prezentační vrstvu. Toto
řešení dovoluje použít na klientské straně počítač o běžném výkonu a stávající hardware většinou nevyžaduje
upgrade.

4.8 HW náročnost

Pro provoz VERA Radnice při následujících souběžně pracujících uživatelích doporučujeme orientačně tyto HW
konfigurace:
5–15 uživatelů
CPU INTEL Core i3
4 GB RAM
300 GB SATA disk
25–50 uživatelů
CPU INTEL Xeon (4 core)
8 GB RAM
500 GB diskové pole (SAS disky)
>100 uživatelů
Pro optimální rozdělení zátěže doporučujeme rozložení na samostatný aplikační a databázový server.
Vhodnou volbou jednotlivých komponent se dá pak podpořit účel a výkon serveru – aplikační, databázový,
webový. Dále je nutno zohlednit adekvátní záložní napájecí zdroj UPS a zálohovací koncepci. Diskové kapacity
jsou udávány orientačně, protože dnes běžně dostupné kapacity dalece převyšují nároky informačního systému
VERA Radnice. Typicky pro úřad o provozu 50 uživatelů, včetně databázové instance a aplikačních serverů se
pohybuje po několika letech provozu okolo 50 GB. Se zavedením podpory Informačního systému datových
schránek se ale ukazuje, že přírůstek stažených a uložených dokumentů prostřednictvím datové schránky může
být i 1 GB měsíčně. Tyto data je ale možno ukládat i na levnější úložiště s menším požadavek na výkon.

4.9  Tiskárny

Běžné tisky, např. z prostředí kancelářského editoru, tabulkového procesoru (MS Office, OpenOffice) či pomocí
formátu PDF či HTML se dějí za pomoci běžných prostředků daného klientského PC.

Pro přímé tisky, které jsou použity v Informačním systému VERA Radnice prostředí Genero, je obecně podpora
tiskáren kompatibilních se standardem Epson nebo Hewlett Packard. Příkazy těchto jazyků pak slouží
k programovému řízení tiskárny z počítače. Kompatibilita se standardem Epson spočívá v implementaci jazyka
ESC/P, což je zkratka pro Epson Standard Code for Printers – standardní jazyk pro ovládání tiskáren Epson.
Kompatibilita se standardem Hewlett Packard znamená implementaci jazyka PCL, jazyk Printer Command
Language, který umožňuje programům komunikovat s HP nebo HP-kompatibilní tiskárnou. Pro tento specifický
způsob tisku proto nelze použít tiskárny typu GDI nebo Winprinter.
Tisky z VERA Radnice platforma Java a v prostředí WebServisu se děje plně v grafické podobě prostředky
použitého ovladače tiskárny v operačním systému.

4.10 Doporučené rozlišení monitoru

Pro optimální provoz Informační systém VERA Radnice je doporučené rozlišení zobrazovací jednotky 1440 x 900
bodů, případně 1280 x 1024 bodů.

4.11 Platební terminál

Platební terminál je určen pro platby platební kartou a slouží k okamžité bezhotovostní úhradě za zboží či služby.
Informační systém VERA Radnice prostředí Genero nabízí propojení na platební terminály dle následující
specifikace. HW vybavení je záležitostí příslušné banky, stejně jako i komunikační SW.

Rozhraní          Terminál  Banka
Česká spořitelna  Ingenico  ČS
GPE               Ingenico  KB
SONET             Hypercom  KB
MONET+            Ingenico  ČSOB

4.12 Technika pro frankování odesílaných zásilek
Frankování (vyplacení) korespondence je způsob jak efektivně a s vynaložením minimálního množství ruční
práce zvládnout každodenní záplavu korespondence. Konkrétní řešení si z praxe většinou úřad dohodne
s dodavatelem podle svých podmínek (Kč, objemy pošty atd.) Jako ověřené řešení doporučujeme zařízení firmy
Frama - Sensonic Model 2610T, ověřený na úřadech typu PO3 o počtu cca 150 zaměstnanců.

____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 26 (celkem 28)
4.13 Skenery
Dnešní doba přináší nároky na digitalizaci Vašich dokumentů, grafiky a fotografií. Přímou podporu skenovacích
zařízení najdete i v Informačním systému VERA Radnice. V prostředí Genero krom přímé podpory skenovacího
zařízení můžete použít i obecný postup, kdy je nejprve vzor naskenován, uložen na lokální PC a následně
v agendách VERA Radnice volbou příloha připojen jako obecný objekt. Zobrazení se následně děje v programu
dle asociace přípony.

4.14 Snímače čárového kódu
Čárový kód (barcode) se používá k jednoznačné identifikaci předmětů při vysokém stupni automatické činnosti a
snaze o maximální eliminaci chyb způsobenou lidským faktorem. Snímače čárových kódů zajišťují korektní
přečtení čárového kódu a předání dat ke zpracování. Podle principu čtení se rozeznávají čtecí pera, snímače s
CCD prvkem nebo laserové snímače. Ve VERA Radnice můžete snímače vyžít v agendách Majetek, Sklady či
Evidence písemností, rozšíření do dalších agend se plánuje. Podmínkou provozu je přenastavit čtečku do režimu
„přečti“ a „posun do dalšího pole“ neboli funkce TAB. Doporučené čtečky jsou např. výrobců CipherLab, Opticon
či Datalogic (zkoušené typy CIPHER LAB 1090 CCD Barcode Scanner AT & PS2 Key Board Inte, Opticon OPL-
6845, QuickScan Lite Imager – QW2100). V agendě Majetek lze čárový kód (lineární nebo 2D) využít pro
inventury majetku. Doporučené (v provozu ověřené a často používané) typy snímačů jsou např. řady DT-X7,
Opticon OPH1004, BHT-8XX nebo DTX8. Čtečky jsou programovatelné s využitím speciálního aplikačního SW s
různou nabídkou možností prováděných činností. Komunikace mezi PC a čtečkou probíhá prostřednictvím
komunikačního rozhraní IdentLink nebo IdentCom dle typu konkrétní čtečky. Společnost VERA v této oblasti úzce
spolupracuje se firmou ICS Identifikační systémy, a.s.

4.15 Kancelářské balíky
Informační systém VERA Radnice ve vazbě na textový procesor podporuje obecný RTF editor. Formát RTF (Rich
Text Format) je značkovací jazyk k formátování textu. Protože editorů je velká řada a nelze zaručit jejich 100%
kompatibilitu, společnost VERA se při testování zaměřuje primárně na ověření funkcí textových editorů ze sad
Microsoft Office. U OpenOffice.org se dá vypozorovat vzájemná drobná nekompatibilita, která však nebrání
běžnému použití.
Nekompatibilita spočívá ve vlastní implementaci formátu RTF každého dodavatele. A proto např. OpenOffice
neumí některé specifické formátovací prvky obdobně jako Microsoft Office.

4.16 Převod do formátu PDF
Převod do PDF formátu pro dokumenty z MS Office je preferováno řešení pomocí programu PDFCreator, který je
dostupný zdarma a je lokalizován do českého jazyka. Pro převod pomocí daného programu musí být v systému
VERA Radnice určen tento prostředek v nastavení aplikačního rámce. Editor OpenOffice (doporučena verze
OpenOffice 3.2.x) či MS Office 2007 a vyšší, nástroj pro převod do PDF formátu již obsahuje a není třeba SW
třetí strany.

4.17 Rozšíření interpretu kódu
Pro provoz systému VERA Radnice je nutné rozšířit interpret kódu o nové funkce, vyvinuté a dodávané
společností VERA. V případě, že interpret není pro daný operační systém dodáván společností VERA v binárním
tvaru, je pro zkompilování zdrojových textů programového vybavení vyžadován kompilátor jazyka C - gcc
kompilátor.

4.18 Použité databázové kódování
V databázovém prostředí Informix a Oracle jsou data uložena 8 bitově v kódové stránce ISO 8859-2. Pro MS SQL
Server je použita kódová stránka Win1250 a nastaveno „collation“ databáze na Czech_CI_AS. Při použití jiného
kódování, např. při sdílení databázového serveru mezi více aplikací, nebo požadavku na podporu UTF formátu,
doporučujeme nastavení předem zkonzultovat.

4.19 Portace na jiná prostředí
Portace pro jiná prostředí (operační systém, databázový stroj) jsou možná, závisí na individuální dohodě mezi
zákazníkem a společností VERA.

4.20 Klientské prostředí na Linuxu
Oblíbených linuxových prostředí je celá řada, ale pro účely testování a ověřování funkčnosti si společnost VERA
vybrala linuxovou distribuci OpenSUSE v. 11.0. Vzhledem k malému počtu provozovaných instalací se další
rozvoj či testování klientského prostředí na platformě Linuxu nepředpokládá.

4.21 Vazba na hlasovací zařízení z aplikace eJednání
V případě požadavku na propojení aplikace eJednání s hlasovacím zařízením je třeba projednat kompatibilitu
daného typu a verze hlasovacího zařízení s Key Account Managerem.

____________________________________________________________________________________________________

                                                             Strana 27 (celkem 28)
4.22 Webové aplikace a režim kompatibility
Internet Explorer v10 i 11 obsahuje zvláštní režim Mód kompatibility, který je určen pro zobrazování starších www
stránek emulací funkce starých prohlížečů (IE8 atd). Jeho nastavení ale naopak činí problémy na moderních www
stránkách. Tento mód pro provoz webových aplikací VERA Radnice není podporován.
4.23 Poznámky a omezující ujednání
Společnost VERA si vyhrazuje právo do seznamu přenositelnosti zahrnovat další položky a vyřazovat ty položky,
u nichž nejméně před rokem ukončila podporu některá dodavatelská firma nebo u nichž byly zjištěny takové
závady, že reálně znemožňují provoz programů společnosti VERA.

____________________________________________________________________________________________________
                                                             Strana 28 (celkem 28)