Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
D O D A T E K Č Í S L O 21 KE SMLOUVĚ ČÍSLO SWRp/06/33 ze dne 28.12.2006 Smluvní strany VERA, spol. s r. o. (1) Poskytovatel: se sídlem Praha 6 - Vokovice, Lužná 2 kontaktní adresa: Klicperovo náměstí 39, 503 51 Chlumec n. C. IČ : 62587978 DIČ : CZ62587978 Zapsán v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddílu C, vložka 34140 Bankovní spojení: Fio banka, a.s., č.ú. 2400431298/2010 Zastoupený : Ing. Jiřím Matouškem, jednatelem a (2) Nabyvatel: Město Ústí nad Orlicí se sídlem Sychrova 16, 562 24 Ústí nad Orlicí IČ : 00279676 DIČ : CZ00279676 Tel.: 465 514 111 Fax : 465 525 563 Bankovní spojení: KB a. s., č. ú. 9005-527611/0100 Zastoupený : Petrem Hájkem, starostou (dále jen „Smluvní strany“ nebo „Strany“) Preambule Smluvní strany uzavřely dne 28.12.2006 Smlouvu o dílo číslo SWRp/06/33 včetně jejich dodatků číslo 1 – 20 (dále jen „Smlouva o dílo“). Strany se na základě vzájemného a úplného souhlasu dohodly na uzavření tohoto Dodatku č. 21 ke Smlouvě o dílo (dále jen „Dodatek“), kterým se nahrazuje původní znění Smlouvy o dílo v celém rozsahu. Článek I Základní ustanovení 1. Strany se v souladu s ustanovením §1746 odst. 2 a § 2371 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) dohodly, že rozsah a obsah vzájemných práv a povinností vyplývajících ze Smlouvy se bude řídit příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, zejména §2358 a následujících a zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů („autorský zákon“). 2. Strany prohlašují, že údaje uvedené v záhlaví Dodatku jsou ke dni jeho uzavření pravdivé. Strany se zavazují, že jakékoliv změny těchto údajů oznámí bez prodlení druhé Straně. Strany prohlašují, že osoby podepisující Dodatek jsou k tomuto úkonu oprávněny. 3. Poskytovatel prohlašuje, že ASW (jak je tento pojem definován níže) má v době uzavření Dodatku platné atesty vyplývající z aktuálně platných zákonů. Zároveň se Poskytovatel zavazuje, že po dobu platnosti a účinnosti Smlouvy bude udržovat tyto atesty v platnosti. 4. Předmět technické podpory jakož i návrh, vývoj a testování provádí Poskytovatel dle systému managementu jakosti ISO 9001:2008. 5. Poskytovatel prohlašuje, že je v souladu s autorským zákonem oprávněn vykonávat majetková autorská práva k ASW (jak je tento pojem definován níže), anebo že je z jiného právního důvodu oprávněn udělit k němu Nabyvateli Licenci a poskytovat plnění podle Smlouvy. 6. OPRÁVNĚNÉ OSOBY a/ Osoby oprávněné k jednání ve smluvních vztazích: za Nabyvatele: Petr Hájek starosta za Poskytovatele: Ing. Jiří Matoušek jednatel b/ Osoby oprávněné k jednání ve věcech technických a provozních: za Nabyvatele: Ing. Jiří Čajka vedoucí oddělení informatiky tel: 465 514 310; 777 736 323 e-mail: cajka@muuo.cz Lukáš Prokeš informatik tel.: 465 514 211; 777 590 792 e-mail: prokes@muuo.cz za Poskytovatele: Václav Bareš Key Account Manager tel.: 602 431 631. e-mail: vaclav.bares@vera.cz c/ Kontaktní e-mail Nabyvatele pro prokazatelné doručování oznámení dle ustanovení čl. XVI bod 2 a 4: prokes@muuo.cz Článek II Výklad pojmů Níže uvedené pojmy mají pro účely Smlouvy dále uvedený význam: „ASW“ nebo také „Programové vybavení Radnice VERA®“ Modulární počítačový systém Poskytovatele ve verzi aktuální ke dni podpisu Dodatku, který tvoří jádro systému, finanční, majetkové, správní a organizační agendy - počítačové programy (moduly) specifikované v Příloze č. 1. Skladbu modulů je možné po dobu trvání Smlouvy měnit podle potřeb Nabyvatele, tyto skutečnosti jsou specifikovány vždy v dodatku Smlouvy. „Dokumentace“ Uživatelské a instalační příručky poskytované Nabyvateli, dostupné v elektronické podobě (na adrese https://download.vera.cz/download), které obsahují návod k užívání ASW. „Koncový uživatel“ Zaměstnanec Nabyvatele, který má prostřednictvím jím užívané Pracovní stanice kontrolovaný přístup do ASW. „Licence“ Oprávnění udělené Poskytovatelem Nabyvateli k výkonu práva užít ASW v rozsahu a způsobem stanoveným ve Smlouvě. „Dočasné užití ASW“ ____________________________________________________________________________________________________ Strana 2 (celkem 28) Poskytnutí ASW formou pronájmu po dobu platnosti Smlouvy. „Operační systém“ Systém potřebný k provozování ASW u Nabyvatele, specifikovaný v Příloze č. 4. Operační systém není součástí ASW a jde o Software třetích stran. „Pracovní doba“ Doba v pracovní dny od 8 hodin do 17 hodin. „Software“ Programové vybavení počítače, kterým se zejména rozumí ASW, Operační systém a případně další Software Třetích stran, který je podle vstupní analýzy potřebný k provozování ASW. „Software Třetích stran“ Programové vybavení počítače jehož majetková autorská práva vlastní Třetí osoba, jedná se zejména o další programové vybavení potřebné k provozování ASW. „Aktualizovaná verze“ Poslední verze ASW určená Poskytovatelem k distribuci. „Podporované verze“ Poslední dvě po sobě následující verze ASW (t.j. Aktualizovaná verze a předcházející). Verzí se pro účely Smlouvy rozumí upgrade ASW, který je označován číslem ve formátu X.Y. Poslední verze je vyjádřena číslem uvedeným na pozici „Y“. „Testovací prostředí“ Samostatná instalace ASW uvedeného v Příloze č. 1 u Nabyvatele určená výhradně pro účely ověření funkcionality, případně ověření jiných vlastností ASW v rozsahu dle dohody s Poskytovatelem. Tato instalace není určena pro „živé“ užívání ASW v provozu Nabyvatele. „Základní technická podpora“ Technická podpora ve specifikaci dle Přílohy č. 2. „Help Desk“ Komplex služeb, poskytujících poradenství s využitím všech dostupných komunikačních prostředků, prostřednictvím specializované aplikace HelpDesk portál, elektronické pošty, telefonu (dále služba Hotline), faxu, pošty nebo osobním doručením, realizovaných na bázi komunikace mezi Poskytovatelem a Nabyvatelem, a to ve vazbě na Garantovanou úroveň servisních služeb (SLA) pouze pro osoby Nabyvatele, které úspěšně absolvovaly Školení organizované Poskytovatelem. Pokud řešení přesáhne celkovou dobu trvání 1 hodiny a důvod požadavku na HelpDesk není zaviněn ASW nebo zaměstnancem Poskytovatele, je toto řešení poskytováno jako placená služba, definovaná výčtem „Doprovodných služeb“. Tato služba se nevztahuje na návrhy Nabyvatele v rámci jeho možnosti, podávat Poskytovateli náměty a připomínky. „Hotline“ Služba pro telefonickou podporu při řešení požadavků Nabyvatele souvisejících s provozem a funkčností ASW. Veškeré úkony v rámci této služby jsou zaznamenány v evidenci služby HelpDesk portál. Tato služba je dostupná v Pracovní době. „Chyba” Stav, kdy ASW vykazuje funkční vlastnosti, které jsou v rozporu s poskytnutou Dokumentací, a to včetně Seznamu změn k aktualizacím ASW (tj. stav, kdy po provedení aktualizace ASW taková aktualizace neodpovídá příslušné Dokumentaci včetně Seznamu změn). „Rozdílové školení“ Rozdílové školení může být vypsáno mimořádně v souvislosti: s vydáním nové verze agendy, která má zásadní změny ve funkčnosti; se zákonnými změnami, které přinášejí změny pracovních postupů. Předpokládá se, že účastník je rutinním uživatelem předchozí verze agendy. Rozdílové školení je obvykle prováděno hromadně formou přednášky. Náplň a doba trvání tohoto školení je individuální. „Distanční rozdílové školení“ Distanční rozdílové školení může být vypsáno mimořádně v souvislosti: ____________________________________________________________________________________________________ Strana 3 (celkem 28) s vydáním nové verze agendy, která má zásadní změny ve funkčnosti; se zákonnými změnami, které přinášejí změny pracovních postupů. Předpokládá se, že účastník je rutinním uživatelem předchozí verze agendy. Rozdílové školení je obvykle prováděno distančně, formou virtuální prezentace příslušných změn, s možností zpětné vazby od uživatele ke školiteli. Náplň a doba trvání tohoto školení je individuální. „Doprovodné služby“ Doprovodnými službami se pro účely Smlouvy rozumí služby, které jsou poskytovány nad rámec Základní technické podpory na základě objednávky Nabyvatele. Specifikace Doprovodných služeb je uvedena v následující tabulce: Pojem Popis definice Školení Školením se rozumí souvislý výklad problematiky nebo její ucelené Konzultace části řízený školitelem a demonstrovaný na zkušebním příkladu. Struktura a náplň školení je předem stanovena pro každou agendu. Akreditované Každý typ školení má podle náročnosti a místních podmínek školení doporučen optimální počet školených osob. Součástí školení je praktický trénink školených činností na Telefonická zkušebním příkladu. konzultace Konzultace je poskytování odpovědí na dotazy zákazníka a Konzultační den koncepční pomoc v souvislosti s užíváním agend ASW (společný) Hromadné školení konzultace před zahájením provozu agendy (např. (společné) konzultace k postupu zavádění) Odborné dny konzultace během provozu agend (např. doplňující funkce, nadstavby, pomoc s obtížnějšími situacemi,…) Konzultace obvykle navazují na školení, doplňují a prohlubují znalosti uživatele. Akreditované školení je akreditovaný vzdělávací program průběžného vzdělávání dle ustanovení § 31 odst. 5 zák. č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů. Forma a obsah školení je akreditována Ministerstvem vnitra České republiky. Lektoři akreditovaných školení jsou pro odbornou oblast jmenováni taktéž Ministerstvem vnitra České republiky. Poskytování odpovědí na dotazy Nabyvatele a koncepční pomoc v souvislosti s užíváním agend ASW prováděná telefonickou formou mezi Proškolenou osobou Nabyvatele a Poskytovatelem a to nad rámec Hotline po předchozím upozornění Poskytovatele. Jde o odpovědi na více dotazů současně nebo v několika na sebe navazujících telefonických spojeních. Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem konzultace odborných záležitostí z předem definované odborné oblasti. Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem školení dané odborné záležitosti. Pracovní setkání organizované Poskytovatelem za účelem jednání o předem definované odborné problematice z oblasti řešené Nabyvatelem formou přednášky Poskytovatele a diskuse k tématu. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 4 (celkem 28) Vzdálený přístup Servisní zásah provedený připojením z pracoviště Poskytovatele Analýza do informačního systému („IS“) Nabyvatele prostřednictvím Poradenská vzdálené plochy. metodická pomoc Takto lze provést Instalace Pohotovost servisní zásah systémového technika, systémového technika analýzu situace a následnou odpověď na dotaz nebo Asistence telefonickou konzultaci konzultantem nebo metodikem, konzultanta u Nabyvatele detekci chyby v datech a její nápravu zaměstnancem Poskytovatele, resp. jiné operace vyžádané Nabyvatelem nebo nabídnuté Poskytovatelem a Nabyvatelem schválené. Vzdálený přístup je prováděn vždy podle pravidel pro připojení dohodnutých v Příloze č. 3 a za současného zachování plné bezpečnosti IS Nabyvatele. Analýza požadavků, procesů a potřeb uživatele. Stanovení cílů a prostředků k jejich dosažení, definice vazeb uvnitř i vně systému a způsoby jejich zajištění. Návrh funkčností pracovních postupů a způsobů použití funkcí a výsledků ASW. V závislosti na rozsahu analyzované oblasti může být součástí také etapové zavádění ASW, přesný harmonogram práce, stanovení kontrolních mechanizmů a určení milníků v Projektu realizace. Poradenská a metodická pomoc spočívá v poskytování odborných rad a informací souvisejících s právními předpisy a se správnými metodickými pracovními postupy. Jedná se o tvorbu analýz a koncepčních dokumentů z různých odborných oblastí, tvorbu interních normativních aktů (řád spisové služby, směrnice tajemníka pro různé oblasti, atd.). Dále se jedná o kvalifikované odborné konzultace, které se týkají optimálního uspořádání činností u Nabyvatele pro efektivní využívání softwarových nástrojů v souladu s právními předpisy pro dané odborné oblasti. Implementace ASW či jiného software do hardware, jeho správné nastavení, zadání a nastavení parametrů, vytvoření datových struktur a uvedení do provozuschopného stavu. Hardware musí splňovat technické parametry definované Poskytovatelem. Zajištění služby systémového technika v mimopracovní dobu, případně dny pracovního volna a klidu. Dostupnost systémového technika pro zaměstnance Nabyvatele je zajištěna předáním telefonního čísla, e-mail adresy nebo jiného odkazu tak, aby doba odezvy prvního kontaktu nepřesáhla 20 minut. V rámci této služby je zahrnuta pohotovost a čas strávený řešením dotazu nebo požadavku maximálně do času 15 minut. Čas strávený nad tuto základní taxu je účtován standardními ceníkovými sazbami, je-li práce prováděna v mimopracovní dobu, je účtována s přirážkou 50%. Na základě požadavků Nabyvatele Poskytovatel poskytuje asistenci zaměstnanců Poskytovatele na pracovištích Nabyvatele v době, kdy zaměstnanci Nabyvatele budou s využitím ASW uskutečňovat zpracování dat. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 5 (celkem 28) Preventivní Provedení preventivní kontroly systému, databázových tabulek, systémová údržba systémových vazeb, dat v nich, kontrola a čištění systémových a (profylaxe) aplikačních logů a jednoduché opravy a nastavení systému zajišťující optimální chod „Informačního systému Nabyvatele“ Zakázkové úpravy v rozsahu max. 4 hodin. Profylaxe je prováděna zásahem ASW systémového technika Poskytovatele na pracovišti Nabyvatele nebo vzdáleným přístupem. Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě formalizovaných požadavků Nabyvatele odsouhlasených Poskytovatelem, které mění nebo přidávají funkčnost ASW a nejsou v rozsahu „Legislativní úpravy ASW“, „Rozvoj ASW“, „Obecné úpravy ASW. „Nadstandardní služby“ služby poskytnuté nad rámec Smlouvy v souladu s čl. XI Dodatku. „Legislativní úpravy ASW“ Úpravy ASW vyplývající z obecně závazných právních předpisů (tzv. legislativní upgrade) provedené Poskytovatelem. „Rozvoj ASW“ Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě vlastního metodického rozvoje. „Obecné úpravy ASW“ Úpravy ASW provedené Poskytovatelem na základě formalizovaných požadavků Nabyvatele ve shodě s požadavky ostatních uživatelů ASW, odsouhlasených Poskytovatelem v souladu s konsensuálními požadavky Nabyvatele, přičemž z povahy těchto úprav ASW vyplývá, že mohou být využívány i ostatními uživateli ASW (obecně požadované úpravy). „Portlist“ Seznam přenositelnosti ASW. „Servisní list“ znamená písemný záznam o poskytnutých Doprovodných službách nebo Nadstandardních službách (předávací protokol služby). Článek III Předmět plnění 1. Rozšíření předmětu nájmu a udělení práva k dočasnému užití agend: Agenda Roční cena nájmu bez DPH Závazné ukazatele (QT-Z) 17 640,00 Kč Slevy Komunální odpad (PJ-T) 16 000,00 Kč Sleva PJ-T -3 200,00 Kč Celkem bez DPH 30 440, 00Kč 2. Poskytnutí ASW Nabyvateli formou nájmu v rozsahu dle Přílohy č. 1 a udělení Licence Nabyvateli k dočasnému užívání ASW po dobu platnosti Smlouvy. 3. Poskytování služby Základní technické podpory uvedené v Příloze č. 2 4. Poskytovatel se dále zavazuje po dobu platnosti Smlouvy na základě Poskytovatelem akceptovaných objednávek poskytovat další Doprovodné služby v souladu s čl. II, v rozsahu požadavků a specifikací uvedených v objednávce Nabyvatele za ceníkové ceny Poskytovatele, platné v době provedení služby. 5. Poskytovatel není povinen plnit své povinnosti vyplývající pro něj z ustanovení bodu 1 tohoto článku ve vztahu k jiným než Podporovaným verzím. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 6 (celkem 28) Článek IV Dodání Software, termín a místo plnění 1. Programové vybavení uvedené v čl. III bod 1 bude nabyvateli dodáno ke dni účinnosti Dodatku. 2. Dodáním se rozumí udělení přístupu k serveru Poskytovatele, z něhož může Nabyvatel získat licenční čísla a instalační software pomocí dálkového přístupu (tzv. stažením – download). 3. Poskytovatel je oprávněn prodloužit termín poskytnutí služby v případě nedodržení závazků Nabyvatele podle čl. VII a dále z důvodu vlivu mimořádné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na vůli Poskytovatele. V těchto případech není Poskytovatel v prodlení s dodáním služeb Nabyvateli. 4. Místem plnění je sídlo Nabyvatele Sychrova 16, 562 24 Ústí nad Orlicí a jeho detašovaná pracoviště, pracoviště Poskytovatele a další místa určená Poskytovatelem. 5. Poskytovatel je oprávněn pozastavit poskytnutí služby Nabyvateli bez náhrady, pokud bude Nabyvatel v prodlení s plněním jakéhokoliv peněžitého dluhu podle Smlouvy delším než 90 dnů, a to až do doby jeho úplného uhrazení. 6. Nabyvatel bere na vědomí, že zdrojové kódy k Software mu nejsou poskytovány a že si Poskytovatel (případně oprávněné třetí osoby) ponechává veškerá práva k nim, a že jsou (včetně datového modelu) součástí jeho obchodního tajemství. Článek V Licence 1. Ve smyslu § 12 odst. 1 autorského zákona a §2358 a následujících zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku Poskytovatel uděluje Nabyvateli oprávnění k výkonu práva ASW užít, a to v rozsahu stanoveném dále tímto Dodatkem (dále jen „Licence“). 2. Licence je udělena Nabyvateli jako nevýhradní, časově omezená po dobu platnosti Smlouvy. Udělená licence umožňuje, aby Nabyvatel ASW užíval na neomezeném počtu pracovních stanic v místě plnění. Rozsah Licence je stanoven v Příloze č. 1 k Dodatku. Nabyvatel se zavazuje, že ASW budou užívat pouze Koncoví uživatelé s potřebnou kvalifikací, kteří absolvovali školení provedené Poskytovatelem. 3. Bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele není Nabyvatel oprávněn Licenci postoupit třetí osobě ani třetí osobě poskytnout oprávnění tvořící Licenci (udělit podlicenci), a to ani z části. 4. Licence nabývá účinnosti poskytnutím licenčních čísel Nabyvateli v elektronické podobě na kontaktní e-mail Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c). Poskytovatel se zavazuje tato čísla Nabyvateli poskytnout do 14 dnů po podpisu Dodatku. 5. Licence se vztahuje ve stejném rozsahu též na dokumentaci a dodané aktualizované verze a změny ASW poskytnuté Nabyvateli Poskytovatelem v rámci poskytování Doprovodných služeb a Základní technické podpory. 6. Poskytnutý ASW a dokumentace nesmějí být nad rámec Licence rozmnožovány ani zpřístupněny třetím osobám. Nabyvatel není oprávněn k úpravám, změnám, zpracování ani jiným zásahům do ASW. Nabyvatel není oprávněn software rozebírat, dekompilovat ani zpětně překládat za účelem získání zdrojového kódu. Nabyvatel je oprávněn pořídit pouze jednu záložní kopii ASW. 7. Nabyvatel není oprávněn jakkoli Informační systém (včetně Programového vybavení VERA Radnice – ASW a jiného Softwaru) zpřístupňovat, zejména jej rozšiřovat či jinak distribuovat, pronajímat, půjčovat nebo jinak předávat, tedy jakýmkoli způsobem dát Informační systém (včetně Programového vybavení VERA Radnice – ASW a jiného Softwaru) k dispozici třetí osobě, či jinak umožňovat třetí osobě jakýmkoli způsobem užívat Informační systém (včetně Programového vybavení Radnice VERA®, ASW a jiného Softwaru), kromě firem TEPVOS, spol. s r.o. a Démos spol. s.r.o. Nabyvatel ____________________________________________________________________________________________________ Strana 7 (celkem 28) přebírá garance za firmy TEPVOS, spol. s r.o. a Démos spol. s.r.o. z případné odpovědnosti za porušení práv Poskytovatele 8. Nabyvatel se zavazuje užívat Software Třetích stran v souladu s licenčními podmínkami a dalšími ujednáními nositelů práv k takovému software. 9. Poskytovatel je oprávněn kontrolovat dodržování podmínek Licence Nabyvatelem. V rámci výkonu tohoto oprávnění může Poskytovatel zejména kdykoli osobně nebo prostřednictvím smluvních partnerů či jiné osoby (daňového poradce nebo jiné osoby odborně zdatné) po předchozím písemném oznámení a v Pracovní době zkontrolovat, zda Nabyvatel užívá ASW v souladu s Licencí. Nabyvatel se zavazuje, že učiní vše potřebné a zajistí, aby Poskytovatel mohl tuto kontrolu provést, zejména mu umožní vstup do svých prostorů a přístup k Pracovním stanicím, a tak i ASW, jakož i jinému hardwaru a softwaru. 10. Každé užití programového vybavení ASW Nabyvatelem nad rámec Licence vyžaduje předchozí písemný souhlas Poskytovatele. 11. V případě užívání ASW Nabyvatelem nad rámec Licence anebo jinak v rozporu s ní vzniká Poskytovateli právo na smluvní pokutu, která odpovídá dvojnásobku licenční odměny, kterou by Nabyvatel za normálních okolností byl povinen uhradit za získání dodatečné Licence k dočasnému užívání, potřebné k takovému užití. Tato licenční odměna se určí podle aktuálních ceníků a podmínek Poskytovatele. Tato částka bude vyúčtována Nabyvateli jako smluvní pokuta, který je povinen ji uhradit stejným způsobem jako odměnu podle čl. VIII Dodatku. Tím nejsou dotčena další práva, která Nabyvateli náleží podle tohoto Dodatku anebo vyplývají ze zákona, zejména § 40 autorského zákona. Článek VI Práva a povinnosti Poskytovatele 1. Poskytovatel se zavazuje: provádět činnosti uvedené v Dodatku ve sjednaných termínech, veškeré získané informace používat výhradně pro účely plnění dle Dodatku, vést záznamy o provedené práci formou Servisních listů vystavených po realizaci práce; Servisní listy budou potvrzeny oprávněnou osobou Nabyvatele, za pracovní protokol se považuje Nabyvatelem podepsaný Servisní list, oznámit Nabyvateli uvolnění nové verze dle Přílohy č. 2, garantovat Základní technickou podporu Podporovaných verzí, v případě významné změny uživatelského ovládání ASW při přechodu na nové verze provést vyškolení zaměstnanců Nabyvatele, k dodání aktualizovaných verzí ASW zahrnujících úpravy právních předpisů. V případě nedodržení tohoto závazku může Nabyvatel účtovat smluvní pokutu dle čl. XIII, bod 3. Poskytovatel má právo: vyžadovat součinnost Nabyvatele nezbytnou pro plnění dle Smlouvy. 2. Poskytovatel je oprávněn plnit povinnosti vyplývající ze Smlouvy též prostřednictvím třetích osob. Článek VII Práva a povinnosti Nabyvatele 1. Nabyvatel se zavazuje: zabezpečit pro ASW odpovídající provozní prostředí specifikované v Dokumentaci Poskytovatele, zejména dle Přílohy č. 4. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 8 (celkem 28) zajistit předání dokumentace, informací, dat nezbytných k plnění předmětu Smlouvy, umožnit zaměstnancům Poskytovatele vstup na pracoviště Nabyvatele v individuálně předem sjednaných termínech, poskytnout Poskytovateli součinnost při instalaci ASW, zajistit přítomnost pověřených osob Nabyvatelem, pokud je to vyžadováno Poskytovatelem, a to i po pracovní době, pokud je to nezbytné k plnění předmětu Smlouvy, určit osobu, která bude zajišťovat chod ASW jako jeho správce, případně správce jednotlivých podsystémů, instalovat Aktualizované verze, používat po dobu platnosti Smlouvy poslední verzi ASW nebo Podporovanou verzi, na platformách uvedených v Příloze č. 4. Nedodrží-li Nabyvatel tento závazek, není Poskytovatel povinen poskytovat podporu a údržbu ASW. poskytovat Poskytovateli další potřebnou součinnost při plnění Smlouvy. v nezbytném rozsahu předávat Poskytovateli věci a informace, které Poskytovatel potřebuje ke splnění svých závazků ze Smlouvy a to v předem dohodnutých termínech zaplatit Poskytovateli za služby poskytované v rozsahu stanoveném Smlouvou dohodnutou cenu 2. Nabyvatel má právo : předem konzultovat nákup nových hardwarových a softwarových prostředků s Poskytovatelem, pokud mají jakýkoliv vztah k ASW a nejsou specifikovány v Příloze č. 4. 3. V rámci Základní technické podpory systému má Nabyvatel nárok na poskytování aktualizací v rozsahu Legislativní úpravy ASW, Obecné úpravy ASW a Rozvoj ASW v rozsahu zakoupených licencí ve specifikaci dle aktualizované Dokumentace. Případné vícepráce potřebné k zavedení rozšířené funkcionality, požadované Nabyvatelem nad rámec výše uvedených aktualizací, nejsou součástí Základní technické podpory systému, ale budou realizovány v rámci Doprovodných služeb. Provedení víceprací musí být písemně předem schváleno Nabyvatelem včetně jejich ceny, jinak nemohou být Poskytovatelem účtovány a v takovém případě se má za to, že se nejedná o vícepráce, ale o součást Základní technické podpory. Článek VIII Ceny 1. Roční cena nájmu činí: Původní cena dle Dodatku č. 19 753 759,00 Kč Inflace za rok 2016 5 276,00 Kč Nájem za agend uvedených v čl. III bod 1 30 440,00 Kč _____________________________________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________ Cena nájmu celkem 789 475 ,00 Kč 2. Strany se dohodly, že dojde-li v průběhu plnění předmětu Smlouvy ke změně zákonné sazby DPH, bude Poskytovatel od okamžiku nabytí účinnosti změny zákonné sazby DPH účtovat platnou sazbu DPH. O této skutečnosti není nutné uzavírat dodatek ke Smlouvě. 3. Cena za poskytnutí samostatně objednaných Doprovodných služeb, školení či jiných služeb bude účtována fakturována po jejich provedení, dle skutečně vykonané práce na základě Servisního listu potvrzeného Nabyvatelem, ve výši stanovené podle ceníku Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Dnem zdanitelného plnění je den poskytnutí služby. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 9 (celkem 28) 4. Cena za poskytnutí objednaných Nadstandardních služeb bude účtována podle ceníku Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Článek IX Platební podmínky 1. Nabyvatel se zavazuje k úhradě roční ceny za nájem ve dvou pololetních platbách ve výši 1/2 ročního poplatku, a to na základě daňového dokladu vystaveného vždy do 15. dne prvního měsíce každého kalendářního pololetí. Dnem zdanitelného plnění je datum vystavení daňového dokladu. Poměrná část ceny za nájem agend uvedených v čl. III bod 1 za I. pololetí 2017 bude vyfakturována do 14dnů po dodání a udělení licence. 2. Cena za poskytnutí samostatně objednaných Doprovodných služeb, školení či jiných služeb bude účtována fakturována po jejich provedení, dle skutečně vykonané práce na základě Servisního listu potvrzeného Nabyvatelem, ve výši stanovené podle ceníku Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Dnem zdanitelného plnění je den poskytnutí služby. 3. Cena za poskytnutí objednaných Nadstandardních služeb bude účtována podle ceníku Poskytovatele platného v době poskytnutí služeb. Fakturována bude podle skutečně provedené práce na základě Servisního listu případně Předávacího protokolu potvrzeného Nabyvatelem, pokud se obě Strany nedohodnou jinak. Dnem zdanitelného plnění je den poskytnutí služby. 4. Faktury budou splatné do čtrnácti (14) dnů ode dne doručení a uhrazeny bezhotovostním převodem ve prospěch bankovního účtu Poskytovatele uvedeného v záhlaví faktury. Faktury se považují za zaplacené připsáním příslušné částky ve prospěch bankovního účtu Poskytovatele. 5. Cena uvedená v čl. VIII bod 1 může být Poskytovatelem v každém roce platnosti Smlouvy upravována v souladu s oficiální mírou inflace definovanou Českým statistickým úřadem. Tato úprava o definovanou inflaci se promítne každoročně do faktury vystavené v lednu příslušného roku jako změna ceny. 6. Případné změny cen Poskytovatele mimo režim inflace musí být ujednány formou písemného Dodatku ke Smlouvě podepsaného oběma Stranami. Článek X Řešení vzniklých Chyb a připomínek 1. Připomínky a Chyby je Nabyvatel povinen prokazatelně uplatňovat prostřednictvím služby HelpDesk s uvedením závažnosti problému, popisu Chyby a kdy a za jakých okolností se Chyba vyskytla, popisu předchozích kroků a ostatních vstupů. Nabyvatel dále uvede požadavek na odstranění Chyby nebo řešení připomínky. Doba zahájení řešení vedoucí k odstranění Chyby a způsob řešení jsou určeny podle závažnosti Chyby podle tabulky níže. Závažnost Definice závažnosti Chyby Doba zahájení Míra plnění Řešení řešení (od SLA a Chyby nahlášení) a, b a, b, A Provoz systému je zcela zastaven. 24 hodiny b, c, Důležitá funkce systému je narušena – hrozí v rámci 95 % škoda. pracovní doby B Provoz je omezen, ale činnosti mohou 48 hodin pokračovat po určitou dobu ve formě v rámci 80 % náhradního řešení problému - „jiná cesta“. pracovní doby C Provoz je problémem ovlivněn, ale může 72 hodin pokračovat jiným způsobem. v rámci 65 % pracovní doby D Námět na rozvoj IS 14 pracovních 65 % dnů ____________________________________________________________________________________________________ Strana 10 (celkem 28) 2. Řešením se ve smyslu Dodatku rozumí: a/ Odstranění Chyby aplikace nebo lokalizace jiné závady mimo vliv Poskytovatele (např. závada hardware). Opravy Chyb ASW bude provádět Poskytovatel do Aktualizované verze, b/ Poskytnutí přijatelného náhradního řešení problému, c/ Poskytnutí informace o akceptování/neakceptování námětu k zapracování do budoucích verzí. 3. Poskytovatel řeší nahlášené Chyby a připomínky dle priorit dohodnutých mezi oprávněnými osobami a podle závažnosti Chyby stanovené v bodě 1 tohoto článku. Poskytovatel má výhradní právo stanovit, zda nahlášené události jsou Chybou ASW a jaká je její závažnost, či pouze připomínkami nebo námětem na rozvoj ASW. Závažnost Chyby nahlášené Nabyvatelem může být Poskytovatelem změněna, pokud se ukáže, že původní posouzení závažnosti neodpovídalo její povaze. Poskytovatel má výhradní právo stanovit, zda mají být náměty na rozvoj ASW zahrnuty do nových verzí ASW. 4. Doba zahájení řešení znamená časový úsek od nahlášení Chyby do okamžiku, ve kterém Poskytovatel zahájil činnosti směřující k nalezení a poskytnutí řešení Nabyvateli podle bodu 2 tohoto článku. 5. Míra plnění SLA se měří pololetně, vyjadřuje poměr Chyb dané závažnosti, u nichž byla dodržena doba zahájení řešení (v souladu s předchozím bodem), vůči všem nahlášeným Chybám dané závažnosti a stanovuje základ pro výpočet případné sankce. Článek XI Nadstandardní služby 1. Poskytovatel může dále poskytovat Nabyvateli nadstandardní služby nad rámec Smlouvy, jako jsou např. převody dat, správa systému, konzultantská podpora v sídle Nabyvatele, úpravy, případně vytváření nových sestav, dovývoj specializovaných řešení a práce podobného charakteru, školení obsluhy, opravy chyb v datech způsobených obsluhou. Tyto služby nejsou předmětem Smlouvy a nejsou cenově zohledněny v čl. VIII Dodatku. 2. Nadstandardní služby se sjednávají individuálně na základě písemné objednávky ze strany Nabyvatele. Článek XII Záruka za jakost, odpovědnost za škodu 1. Poskytovatel poskytuje záruku na Chyby ASW (záruka) po dobu šesti měsíců od předání ASW, jeho části nebo aktualizace do rutinního provozu (záruční doba). Zárukou se rozumí, že Poskytovatel bude odstraňovat Chyby, které mu byly řádně oznámeny během trvání záruční doby, v rámci Základní technické podpory a bez nároku na další úplatu nad rámec ceny za poskytování Základní technické podpory (tím není dotčeno ustanovení bodu 3 níže). 2. Záruční doba počíná běžet ode dne předání ASW či poskytnutí služeb dle Předávacího protokolu; v případě, že ASW či služby budou Nabyvateli poskytnuty formou dálkového přenosu dat, běží záruční doba od okamžiku, kdy se Nabyvatel dozvěděl, že takovýto přenos dat je k dispozici. 3. Chyby způsobené Nabyvatelem (a to včetně Chyb oznámených během záruční doby) bude Poskytovatel odstraňovat na náklady Nabyvatele nad rámec ceny za poskytování Základní technické podpory. 4. Poskytovatel se zavazuje zahájit řešení vedoucí k odstranění Chyby ve lhůtách podle tabulky uvedené v čl. X bod 1. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 11 (celkem 28) 5. Poskytovatel neodpovídá za ušlý zisk a ztráty Nabyvatele ani za jinou škodu vzniklou Nabyvateli nesprávným zadáním, nesprávným použitím programového vybavení dodaného Poskytovateli Nabyvatelem nebo neoprávněným zásahem ze strany Nabyvatele, či způsobenou mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou vzniklou nezávisle na vůli Poskytovatele. 6. Poskytovatel nenese odpovědnost a nepřebírá záruku za to, že dodané programové vybavení bude fungovat bez přerušení, bez chybných výsledků, chyb v datech a jiných Chyb či jiných nedostatků způsobených: závadami používaného hardware vadnou obsluhou či Nabyvatele zásahem Nabyvatele nebo třetí stranou bez předchozího souhlasu Poskytovatele, způsobí-li takový zásah Chyby, jsou veškeré potřebné úkony Poskytovatele spojené s odstraněním takové Chyby předmětem placených Doprovodných služeb nad rámec Technické podpory dle Dodatku, za chybné výsledky nebo chyby v datech způsobené Chybou, na kterou byl Nabyvatel upozorněn způsobem uvedeným v čl. XVI odst. 3. kolizí s ostatním programovým vybavením Nabyvatele o jehož užívání Poskytovatel prokazatelně nevěděl nebo na možnost kolize Poskytovatel předem Nabyvatele upozornil dle ustanovení čl. XVI bod 3. 7. Poskytovatel není odpovědný za produkty třetích stran. 8. Pro rozsah odpovědnosti za škodu a způsob jejího uplatnění platí ust. § 2913 a násl. občanského zákoníku. 9. Strany se dohodly, že výše jakékoliv škody vyplývající z porušení Smlouvy anebo z plnění Smlouvy, kterou jedna Strana může požadovat po druhé Straně, je pro všechny události (mající za následek vznik takové škody) jenž nastanou během jednoho roku, omezena částkou odpovídající výši ceny za poskytování Základní technické podpory. Článek XIII Sankce 1. V případě prodlení Nabyvatele se zaplacením jakéhokoliv dluhu podle Smlouvy, je Poskytovatel oprávněn požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. 2. Nabyvatel je oprávněn požadovat po Poskytovateli smluvní pokutu za nenaplnění míry SLA v termínech dle Dodatku (prodlení Poskytovatele), v jednotlivých kategoriích ve výši dle následující tabulky. Smluvní pokutu lze uplatnit pouze v případě, že k prodlení Poskytovatele nedošlo vinou technické či jiné nepřipravenosti Nabyvatele Závažnost Chyby Jednotka pro Výše smluvní pokuty pro jednotku za (dle čl. X) výpočet každý den prodlení A. 1% 500 B. 1% 200 C. 5% 100 D. neuplatní se neuplatní se Celková výše smluvní pokuty se určí tak, že celkový počet případů, kdy nebyla splněna míra plnění SLA, vyjádřený v procentech v souladu s čl. XI odst. 5, se vydělí jednotkou pro výpočet, vynásobí počtem dnů prodlení a vynásobí výší smluvní pokuty pro jednotku za každý den prodlení. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 12 (celkem 28) 3. V případě prodlení Poskytovatele se splněním závazku uvedeného v čl. VI, odst. 1, poslední odrážka vzniká Nabyvateli nárok na smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den prodlení. 4. V případě nedodržení závazku Nabyvatele uvedeného v čl. VII odst. 1 může Poskytovatel účtovat smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den nesplnění povinnosti Nabyvatele. 5. Zaplacením smluvní pokuty není dotčena nárok oprávněné Strany požadovat po druhé Straně náhradu škody ve výši převyšující smluvní pokutu. Článek XIV Odškodnění za zásah do práv třetích stran 1. ASW, testovací programy, dokumentace a související materiály dle Smlouvy jsou chráněny právy z duševního vlastnictví, které náležejí Poskytovateli. 2. Vznese-li jakákoliv třetí osoba nárok, že v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle Smlouvy dochází k neoprávněnému zásahu do práv této třetí osoby, je Nabyvatel povinen Poskytovatele bez prodlení informovat. Poskytovatel podá Nabyvateli neprodleně stanovisko, ve kterém je povinen se zejména vyjádřit k oprávněnosti vznesených nároků a navrhnout další postup. Strany se zavazují spolupracovat při zjednání nápravy. 3. Bude-li soudem či rozhodčím soudem pravomocně uznán nárok jakékoliv třetí osoby vyplývající z neoprávněného zásahu do jejích práv v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle Smlouvy, pak se Poskytovatel, za podmínek že: a/ Nabyvatel o takovém nároku Poskytovatele vyrozuměl bez zbytečného odkladu poté, co se o něm dozvěděl, b/ poskytl mu v souvislosti s tím veškeré potřebné informace a součinnost, c/ umožnil Poskytovateli se aktivně účastnit soudního nebo rozhodčího řízení na straně Nabyvatele, zejména uplatňovat tvrzení a předkládat důkazy na svou a Nabyvatelovu obranu d/ Nabyvatel bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele neuznal nárok třetí osoby ani s ním neuzavřel soudní či mimosoudní smír zavazuje Nabyvateli: a/ nahradit to, co bude Nabyvatel povinen podle pravomocného rozsudku či nálezu uhradit třetí osobě; b/ nahradit další škodu, která Nabyvateli prokazatelně vznikla, avšak pouze do výše odměny, kterou Nabyvatel Poskytovateli podle Smlouvy již uhradil; c/ podle svého rozhodnutí a na své náklady zajistit Nabyvateli oprávnění ASW i nadále užívat; nebo ASW v nezbytně nutném rozsahu a v přiměřeném termínu upravit nebo nahradit tak, aby byla odstraněna příčina vzniku takového nároku, a aby užívání ASW nebylo podstatným způsobem nepříznivě ovlivněno, přičemž pokud Poskytovatel zjistí, že ani jedna z těchto dvou možností není realizovatelná, dohodne s Nabyvatelem písemně další postup. 4. Ustanovení bodu 3 se neuplatní v případech, kdy Nabyvatel užíval ASW v rozporu se Smlouvou anebo jinými písemnými ujednáními mezi Stranami. 5. Ustanovení bodu 3 představuje veškeré nároky, které může Nabyvatel vůči Poskytovateli uplatnit v případě, kdy v důsledku užívání ASW Nabyvatelem podle Smlouvy dojde k neoprávněnému zásahu do práv třetí osoby. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 13 (celkem 28) Článek XV Důvěrné informace 1. Pokud není ve Smlouvě uvedeno jinak, žádná ze Stran nesdělí žádné třetí osobě pro jakýkoli účel žádné informace, které tato Strana získá nebo dříve získala v souvislosti s plněním Smlouvy nebo jejím projednáváním, a které byly označeny za důvěrné (dále jen „Důvěrné informace“). Za Důvěrné informace se považují veškerá ustanovení Smlouvy. Důvěrné informace však nezahrnují informace, které: a/ jsou v době použití nebo sdělení veřejně dostupné; b/ se stanou veřejně dostupnými (jinak než nepovoleným zveřejněním nebo použitím); nebo c/ jsou poskytnuty Straně třetí stranou, která má k těmto informacím právo a je oprávněna je zpřístupnit nebo použít. 2. Žádná ze Stran Důvěrné informace neposkytne žádné třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu druhé Strany s výjimkou případů, kdy a/ zveřejnění nebo poskytnutí Důvěrné informace vyžaduje zákon nebo jiný právní předpis nebo je vyžadováno soudem či správním či podobným orgánem b/ Důvěrná informace je poskytována právním zástupcům, účetním, auditorům, odborným poradcům nebo agenturám provádějícím rating ke splnění jejich úkolů, které nejsou v rozporu s účelem Smlouvy c/ jde o sdělení informací smluvním partnerům Poskytovatele, a to v rozsahu nezbytně nutném pro účely plnění Smlouvy 3. Nabyvatel uděluje svolení, aby Poskytovatel vedl záznamy o své činnosti podle Smlouvy, zejména uváděl Nabyvatele v seznamu zákazníků, vedl záznamy o rozsahu užití softwaru a poskytoval tyto informace svým smluvním partnerům, jsou-li jimi požadovány. 4. Ustanovení tohoto článku nejsou dotčena ukončením platnosti a účinnosti Smlouvy z jakéhokoliv důvodu a zůstávají platná i účinná i po zániku Smlouvy, nebude-li Stranami dohodnuto jinak. 5. V případě porušení povinnosti plynoucích z tohoto článku Smlouvy je druhá Strana oprávněna účtovat Straně, jež se porušení dopustila, smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč (deset tisíc korun českých) za každý případ takového porušení. Tím není dotčeno právo na náhradu škody převyšující tuto smluvní pokutu. Článek XVI Doručování 1. Doručování mezi Stranami se uskutečňuje na adresy a další kontaktní údaje uvedené v záhlaví Dodatku. Každá Strana má povinnost oznámit do 5 dnů druhé Straně změnu své adresy, popř. jiných kontaktních údajů. V případě neoznámení takové změny jsou rozhodné údaje uvedené ve Smlouvě. 2. Oznámení o udělení dálkového přístupu Nabyvatele k serveru Poskytovatele za účelem stažení – download Licence ASW bude zasláno elektronicky na kontaktní e-mail Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c) a považuje se za doručené dnem jeho odeslání. 3. Všechna oznámení a další úkony, které mají za přímý následek vznik práv a povinností (např. odstoupení od Smlouvy uplatnění smluvní pokuty, výzvy k zaplacení atp.) musí být učiněny v písemné formě a druhé Straně doručeny osobně, kurýrem, doporučeným dopisem, prostřednictvím datové schránky nebo elektronickou poštou se zaručeným elektronickým podpisem. 4. Ostatní oznámení a jiné úkony, které nemají za následek přímý vznik práv a povinností (např. oznámení technické povahy, oznámení o změně kontaktních údajů atp.) mohou být vedle výše uvedených způsobů doručeny běžnou elektronickou poštou na kontaktní e-mail Nabyvatele uvedený v čl. I bod 6 c). ____________________________________________________________________________________________________ Strana 14 (celkem 28) Článek XVII Doba trvání a zánik Smlouvy 1. Dodatek nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti od prvního dne měsíce následujícího po jeho uzavření. Smlouva je platná po dobu neurčitou. 2. Trvání Smlouvy lze ukončit: a/ písemnou dohodou Stran, jejíž nedílnou součástí je i vypořádání vzájemných závazků a pohledávek. b/ písemnou výpovědí jedné ze smluvních stran s výpovědní lhůtou v délce 6měsíců, výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po prokazatelném doručení výpovědi druhé smluvní straně. c/ odstoupením od Smlouvy v případě podstatného porušení povinností jednou ze Stran. 3. Za podstatné porušení povinností Nabyvatele se zejména považuje, užívá-li ASW v rozporu se Smlouvou a to i přes Poskytovatelem písemné upozornění obsahující výzvu k nápravě, je-li v prodlení s placením po dobu delší než 90 dnů od data splatnosti či v prodlení s plněním jiných závazků delším než 30 dnů, zejména poskytování spolupůsobení podle čl. VII Dodatku. 4. Za podstatné porušení povinnosti Poskytovatele se považuje prokazatelné a Poskytovatelem zaviněné prodlení s plněním jeho závazků podle Smlouvy delším než 90 dnů. 5. Dnem zániku Smlouvy zaniká i Licence k dočasnému užívání. Nabyvatel je povinen nejpozději do 90 dní od tohoto okamžiku přestat užívat ASW a dokumentaci. Ve stejné lhůtě je Nabyvatel povinen předat Poskytovateli veškeré rozmnoženiny ASW, které měl k dispozici, včetně dokumentace, o předání bude sepsán předávací protokol, který obě Strany podepíší. Rozmnoženiny ASW, které nelze předat, je Nabyvatel povinen vymazat nebo podle pokynů Poskytovatele jinak zničit a doložit jejich zničení písemným oznámením; totéž platí obdobně pro vše, co obsahuje Důvěrné informace. 6. Zánikem Smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se smluvních pokut, ochrany důvěrných informací a ustanovení týkající se takových práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po ukončení Smlouvy. Poskytovatel není po ukončení Smlouvy povinen vracet jakékoli částky přijaté od Nabyvatele, ledaže Smlouva stanoví výslovně jinak. 7. Po zániku Smlouvy Strany protokolárně provedou inventarizaci veškerých nevypořádaných plnění provedených k datu, kdy Smlouva zanikla. Závěrem této inventarizace Strany podpisem protokolu odsouhlasí finanční hodnotu doposud nevypořádaného plnění. Veškeré závazky budou vyrovnány nejpozději do 30 dnů po podpisu odsouhlaseného protokolu. Článek XVIII Rozhodčí doložka Veškeré spory, které vzniknou ze Smlouvy, a které se nepodaří odstranit vzájemným jednáním Stran, budou rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Podle jeho Řádu a Pravidel jedním rozhodcem jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu. Návrh na zahájení rozhodčího řízení je oprávněna podat kterákoliv ze Stran, pokud se spor nepodaří odstranit do 30 dnů ode dne, kdy jedna ze Stran vyzvala druhou Stranu k řešení sporu. Strany se výslovně dohodly, že Strana ve sporu úspěšná má vůči Straně právo na náhradu nákladů rozhodčího řízení v poměru, který odpovídá úspěchu této Strany ve věci. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 15 (celkem 28) Článek XIX Závěrečná ustanovení 1. Právní vztahy výslovně neupravené Smlouvou jsou podřízeny právní úpravě obsažené v občanském zákoníku. 2. Strany Smlouvy se dohodly, že žádná z nich není oprávněna postoupit svá práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy třetí straně bez předchozího písemného souhlasu druhé Strany. 3. Nabyvatel souhlasí s uváděním názvu své firmy či názvu při propagačních akcích a na propagačních materiálech Poskytovatele. 4. Jakékoli změny, dodatky či zrušení Smlouvy musí být učiněny v písemné formě. Písemné změny a doplňky Smlouvy budou provedeny písemnými dodatky s uvedením čísla Smlouvy, opatřeny pořadovým číslem, datem a podpisy obou Stran. 5. Nedílnou součástí Dodatku jsou její Přílohy č. 1 – č. 4. Seznam příloh: Příloha č. 1 Popis ASW - programového vybavení VERA Radnice Příloha č. 2 Základní technická podpora Příloha č. 3 Podmínky pro práci vzdáleným přístupem Příloha č. 4 Tabulka přenositelnosti – OS, HW apod. 6. Dodatek je vyhotoven ve čtyřech exemplářích, z nichž každý má platnost originálu. Poskytovatel obdrží dva a Nabyvatel rovněž dva výtisky. 7. Dodatek byl schválen na 83. zasedání Rady města Ústí nad Orlicí dne 24. 4. 2017 pod číslem usnesení 1998/83/RM/2017. 8. Strany prohlašují, že činí tento právní úkon srozumitelně, vážně, určitě a svobodně a na důkaz připojují své podpisy. 9. Na tento dodatek ke smlouvě se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím registru smluv a nabývá účinnosti dnem uveřejnění. 10. Smluvní strany prohlašují, že žádná část tohoto dodatku ke smlouvě nenaplňuje znaky obchodního tajemství ( § 504 z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). 11. Poskytovatel souhlasí se zpracováním svých v dodatku uvedených osobních údajů, konkrétně s jejich zveřejněním v registru smluv ve smyslu z. č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) městem Ústí nad Orlicí. Souhlas uděluje Poskytovatel na dobu neurčitou. Osobní údaje poskytuje dobrovolně. 12. Smluvní strany se dohodly, že město Ústí nad Orlicí bezodkladně po uzavření tohoto dodatku odešle dodatek ke smlouvě k řádnému uveřejnění do registru smluv vedeného Ministerstvem vnitra ČR. O uveřejnění dodatku město Ústí nad Orlicí bezodkladně informuje druhou smluvní stranu, nebyl-li kontaktní údaj této smluvní strany uveden přímo do registru smluv jako kontakt pro notifikaci o uveřejnění. 13. Smluvní strany berou na vědomí, že nebude-li dodatek ke smlouvě zveřejněn ani devadesátý den od jejího uzavření, je následujícím dnem zrušen od počátku s účinky případného bezdůvodného obohacení. Datum: ………………… Datum: ……………… Poskytovatel: Nabyvatel: VERA, spol. s r. o. Město Ústí nad Orlicí _________________________ _________________________ Ing. Jiří Matoušek, jednatel Petr Hájek, starosta ____________________________________________________________________________________________________ Strana 16 (celkem 28) Příloha č. 1 Popis Programového vybavení VERA Radnice Ke dni podpisu tohoto Dodatku ke Smlouvě jsou předmětem nájmu tyto agendy Programového vybavení VERA Radnice: Programové vybavení VERA Radnice Banka Doúčtování služeb eJednání vč. eÚkolů ePodatelna Evidence psů Export do účetnictví Fakturace Finanční přehledy Hlášení DPH Hrací automaty Hřbitovní agenda Jednotná organizační struktura (Struktura úřadu) JOS-oprávnění JOSoptIM Klikací rozpočet Komunální odpad Slevy Komunální odpad Konverze parcel Majetek Majetek-odpisy Matrika Městská policie Nahrávač obyvatel ze ZR (RU-B) Nahrávač organizací Nájemné Objednávky Organizace voleb Platební karty Pokladna Prodej domů, bytů a parcel Programový manažer Pronájem nemovitého majetku Přestupkové řízení Příjmy Registry Registr přestupků Rozhraní CzechPOINT Rozhraní Datové schránky Komfort Rozhraní EPO Rozhraní e-Podatelna Rozhraní ISIR (RR) Rozhraní Nespolehliví plátci Rozhraní OK Nouze Rozhraní Smlouvy – Centrální registr smluv Rozpočtové účetnictví SIPO Sklady (MS) Smlouvy (Evidence smluv) Sociálně právní ochrana dětí (KC) Sociální agenda Spisová služba Splátky a půjčky Stavební úřad ____________________________________________________________________________________________________ Strana 17 (celkem 28) Střet zájmů Tvorba rozpočtu VAS VERA aplikační server VERAeGON Client eSIR VERAeGON Viewer VeraSigner komfort Vidimace a legalizace Volební agenda Výdaje Výkazy Vymáhání pohledávek WebServis – Katastr WebServis - Konto plátce WebServis – Obyvatelé WebServis – Pokladna WebServis – Psi WebServis – Statistik Závazné ukazatele Změny obyvatel z ROB a AISEO (RU-Z) Technologické agendy *) Adresy (VA) Evidence účtů (KU) Společné moduly (AR) Správa databáze (VT) Datová pumpa – Klikací rozpočet (QT-R)*1) Rozhraní – Smlouvy (RIKS) *2) Technologické licence jsou doplňující Licence nutné k provozování agend Programového vybavení VERA Radnice. *1) Poskytovatel uděluje Nabyvateli souhlas k užití technologické licence pouze k provozování portálového řešení Klikací rozpočet. *2) Poskytovatel uděluje Nabyvateli souhlas k užití technologické licence pouze k provozování portálového řešení Smlouvy on-line. Poskytovatel si vyhrazuje právo kdykoli ověřit způsob využívání technologických licencí a Nabyvatel se zavazuje Poskytovateli v tomto poskytnout součinnost. Poskytovatel má právo technologické licence ukončit či odejmout bez náhrady. Důvodem může být například využívání technologických licencí v rozporu s tímto ustanovením či v rozporu se Smlouvou, zejména nad rámec agend, k jejichž provozu jsou technologické licence uděleny. Dále právo užívání technologických licencí končí v případě, že již nebudou nezbytné k provozu Programového vybavení VERA Radnice. Ukončení či odejmutí technologických licencí se děje bez nároku na náhradu. V případě požadavku na využití technologických licencí pro jiné účely Nabyvatele je třeba tento status smluvně potvrdit a dle obchodních podmínek Poskytovatele dokoupit Licence včetně technické podpory. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 18 (celkem 28) Příloha č. 2 Základní technická podpora dle Čl. III, odst. 1 1. Základní technická podpora je poskytována po dobu platnosti Smlouvy na agendy IS VERA Radnice uvedené v Příloze č. 1. 2. Provádění změn ASW vyplývajících z úprav právních předpisů, obecných úprav ASW, rozvoje ASW (aktualizovaná verze ASW). 3. Poskytnutí aktualizovaných verzí ASW k užití Nabyvateli, připravovaných Poskytovatelem v souvislosti se změnou právních předpisů a v rámci dalšího vývoje tohoto produktu, a to v případě řádného uhrazení ceny Základní technické podpory Nabyvatelem, vždy do šedesáti (60) dnů po ukončení vývoje a uvolnění nové verze k distribuci. O aktualizované verzi Poskytovatel vždy písemně informuje Nabyvatele, a to do 15 dnů od jejího uvolnění k distribuci 4. Verze ASW aktualizované v souvislosti se změnami právních předpisů budou Poskytovatelem dodány nejpozději 10 dnů před nabytím účinnosti příslušného právního předpisu. Pokud právní předpis nabude účinnosti dříve než 60 dnů po uveřejnění ve Sbírce zákonů, bude „distribuce“ „aktualizované verze“ provedena nejpozději do 60 dnů ode dne uveřejnění ve Sbírce zákonů. 5. Informování o změnách a nových funkcích v aktualizovaných verzích ASW. 6. Průběžná aktualizace dokumentace. 7. Průběžný upgrade a update ASW při upgradu operačního systému na vyšší verze v souladu se specifikacemi uvedenými v Příloze č. 4 Dodatku, a to do šesti (6) měsíců od uvedení takového upgradu do prodeje v České republice. Poskytovatel bude zajišťovat Technickou podporu pro verze uvedené v Příloze č. 4. Ukončení podpory verze musí oznámit Poskytovatel 6 měsíců před termínem ukončení. Aktualizované verze ASW budou Poskytovatelem dodány nejpozději 10 dnů před nabytím účinnosti příslušného právního předpisu. Pokud právní předpis nabude účinnosti dříve než 60 dnů po uveřejnění ve Sbírce zákonů, bude „distribuce“ „aktualizované verze“ provedena nejpozději do 60 dnů ode dne uveřejnění ve Sbírce zákonů. 8. Průběžný upgrade a update ASW při upgradu databázového systému na vyšší verze v souladu se specifikacemi uvedenými v Příloze č. 4 této Smlouvy, a to do šesti (6) měsíců od uvedení takového upgradu do prodeje v České republice. Poskytovatel bude zajišťovat Technickou podporu pro verze uvedené v Příloze č. 4 Ukončení podpory verze musí oznámit Poskytovatel 6 měsíců před termínem ukončení. 9. Povinnost průběžného upgrade a update ASW podle ustanovení odstavce 7 a 8 se nevztahuje na případy, kdy upgrade produktů třetích stran vykazují takové vlastnosti, které omezují, či znemožňují provoz ASW a jejich vzájemné užívání by proto bylo neslučitelné. 10. Možnost účasti Nabyvatele na schůzkách uživatelů pořádaných Poskytovatelem. 11. Služba HelpDesk. 12. Řešení vzniklých Chyb a připomínek podle čl. X tohoto Dodatku. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 19 (celkem 28) Příloha č. 4 Podmínky pro práci vzdáleným přístupem HotLine VERA : Tel. : 495703212 Email : hotline@vera.cz Služba HelpDesk Služba HelpDesk je poskytována 24 hodin denně na adrese: https://helpdesk.vera.cz/ih/ihzakaznik Přístup do aplikace bude přidělen po uzavření Smlouvy pro každého uživatele individuálně odpovědným pracovníkem Poskytovatele. Vzdálený přístup Nabyvatel se zavazuje poskytnout a zabezpečit Poskytovateli SSH přístup a vzdálenou správu na plochu z následujících IP adres odborných pracovišť společnosti VERA platných v době uzavření této smlouvy: IP adresa DNS název lokalita 89.233.168.103 praha.vera.cz pobočka Praha 88.103.194.131 brno.vera.cz pobočka Brno 90.182.130.242 chlumec.vera.cz pobočka Chlumec nad Cidlinou 90.179.135.25 kunovice.vera.cz detašované pracoviště 109.81.185.147 pardubice.vera.cz pobočka Pardubice 109.81.186.69 olomouc.vera.cz pobočka Olomouc 109.81.189.12 ostrava.vera.cz pobočka Ostrava Aktuální přístupové IP adresy najdete na webových stránkách společnosti VERA na adrese www.vera.cz v sekci pro zákazníky. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 20 (celkem 28) Příloha č. 5 - Seznam přenositelnosti pro systém VERA Radnice (Portlist) Platnost od: 1.6.2016 1. Obsah 1. Obsah ...........................................................................................................................................................21 2. Obecné ujednání...........................................................................................................................................21 3. Portlist VERA Radnice ..................................................................................................................................22 3.1 Portlist VERA Radnice - serverová část........................................................................................................22 3.3 Portlist VERA Radnice - klientská část..........................................................................................................23 3.4 Portlist VERA Radnice - doplňkové technologie, serverová část ..................................................................24 4. Systémová a technologická omezení na provoz informačního systému VERA Radnice ..............................25 4.1 HW platforma ................................................................................................................................................25 4.2 SW závislost operačního systému a databáze..............................................................................................25 4.3 Nekomerční operační systémy......................................................................................................................25 4.4 Nekomerční databázová prostředí ................................................................................................................25 4.5 Virtualizace ...................................................................................................................................................25 4.6 Klientské aplikace VERA...............................................................................................................................25 4.7 Požadavky na síťovou a HW infrastrukturu ...................................................................................................26 4.8 HW náročnost ...............................................................................................................................................26 4.9 Tiskárny ........................................................................................................................................................26 4.10 Doporučené rozlišení monitoru .....................................................................................................................26 4.11 Platební terminál ...........................................................................................................................................26 4.12 Technika pro frankování odesílaných zásilek................................................................................................26 4.13 Skenery.........................................................................................................................................................27 4.14 Snímače čárového kódu ...............................................................................................................................27 4.15 Kancelářské balíky ........................................................................................................................................27 4.16 Převod do formátu PDF ................................................................................................................................27 4.17 Rozšíření interpretu kódu..............................................................................................................................27 4.18 Použité databázové kódování .......................................................................................................................27 4.19 Portace na jiná prostředí ...............................................................................................................................27 4.20 Klientské prostředí na Linuxu ........................................................................................................................27 4.21 Vazba na hlasovací zařízení z aplikace eJednání ........................................................................................27 4.22 Webové aplikace a režim kompatibility .........................................................................................................28 4.23 Poznámky a omezující ujednání ...................................................................................................................28 2. Obecné ujednání Portlist VERA Radnice udává doporučené kombinace verzí operačních systémů, databází a aplikačních prostředí a komponent, u kterých byla ověřena plná funkcionalita systému VERA Radnice. Společnost VERA, spol. s r.o. (dále jen společnost VERA) na základě vývoje technologií a portací databázových strojů na jednotlivé operační systémy doporučuje jako perspektivní systémy založené na platformě MS Windows a Linux RedHat a databázi Oracle. Společnost VERA automaticky sleduje trendy vývoje a po ověření portace se snaží nabízet aktuální a dostupné verze podporovaných technologií. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 21 (celkem 28) 3. Portlist VERA Radnice Při plánované aktualizaci prosím sledujte u výrobců databázových strojů a jednotlivých komponent i dostupnost pro zvolený operační systém. Každý databázový stroj má specifikovány SW podmínky pro svůj běh. Níže uvedený portlist je společný pro Informační systém VERA Radnice - prostředí Genero, Java i Webové aplikace. Uvedený portlist je platný pro VERA Radnice v. 16.x. 3.1 Portlist VERA Radnice - serverová část Microsoft Windows Server 2012 R2, 2012, 2008 R2 VERA Radnice, serverová část Operační systém Red Hat Enterprise Linux 5 1, 6, 7 Databázová prostředí Informix IDS 11.7, 12.10 Oracle Databáze 11g, Oracle Databáze 12c Nekomerční databázová prostředí 2 Microsoft SQL Server 2014, 2012, 2008 R2 Grafické uživatelské prostředí Microsoft SQL Server Express Spouštěcí a ověřovací služby Oracle Database Express Edition Prostředí Java Java servlet container Four J's Genero BDL v. 2.50.x Webový server Genero Application Server, v 2.50.x Java SE Runtime Environment verze 1.7 Apache Tomcat 7.x Apache HTTP Server 2.x Microsoft Internet Information Services (IIS) 1 Podpora VERA Radnice v prostředí RHEL od verze 6 je realizována pouze 64 bitovém prostředí, RHEL verze 5 pak na 32bit. 2 Nekomerční databázová prostředí mají od výrobce omezení a technologické limity pro provoz a nejsou ze strany společnosti VERA, spol. s. r.o. podporovány pro provoz více než 30 uživatelů. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 22 (celkem 28) 3.3 Portlist VERA Radnice - klientská část Microsoft Windows 10, Windows 8.1, Windows 7 VERA Radnice, klientská část Operační systém Linux Desktop Client glibc 2.5 a vyšší 3 Grafické uživatelské prostředí Genero Desktop Client 2.50.x Prostředí Java Microsoft .NET Framework Java SE Runtime Environment verze 1.7 Převod do PDF formátu Internetový prohlížeč Verze 3.5 sp1 a vyšší Textový editor PDF Creator 1.7.3, MS Office 2007 - 2016 Formulářová řešení IE 10.x – 11.x, Mozilla Firefox 38 Extended Mobilní aplikace Support Release Microsoft Office 2007, 2010, 2013, 2016 OpenOffice do verze 3.4.x 4 Software602 Form Filler v. 4.x Operační systém: Android 4.4.x - 6.0.x 3 Genero Desktop Client pro linuxovou platformu má určeny SW předpoklady pro provoz. 4 Nové systémové komponenty již nejsou na této platformě vyvíjeny a podporovány. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 23 (celkem 28) 3.4 Portlist VERA Radnice - doplňkové technologie, serverová část Business Intelligence nástroje Technologie BIRT – Klikací rozpočet BIRT Runtime Release Build: 4.3.2 Ostatní podmínky stejné, jako pro serverovou část VERA Radnice Technologie SpagoBI - Manažerský SpagoBI 4.2.0 informační systém Prostředí Java - Java SE Development Kit 7 Ostatní podmínky stejné, jako pro serverovou část VERA Radnice Mobilní aplikace Stejné podmínky jako VERA Radnice - serverová část Technologie Genero Mobile – Městská policie Portálové řešení Databáze - pouze Oracle Databáze 11g, Technologie Liferay – Portál manažera 12c, XE Ostatní podmínky stejné, jako pro serverovou část VERA Radnice Serverové služby převodů Adobe Acrobat XI Pro, Acrobat Pro DC Technologie VAS – Vera Aplikační Server 2015 Microsoft Office 2010, 2013, 2016 Ostatní podmínky stejné, jako pro serverovou část VERA Radnice ____________________________________________________________________________________________________ Strana 24 (celkem 28) 4. Systémová a technologická omezení na provoz informačního systému VERA Radnice 4.1 HW platforma V portlistu není uvedena hardwarová platforma. Předpokladem pro provoz programů společnosti VERA je hardware, pro nějž je zvolený operační systém portován a certifikován. Konkrétní HW konfiguraci je však nutné stanovit s ohledem na provozované úlohy a na objem zpracovávaných dat. Provoz verzí operačních systémů a databází uvedených v Portlistu VERA Radnice se předpokládá na platformě Intel a 32-bit či 64-bit architektuře. Portace na jiné platformy je nutno zkonzultovat pro dostupnost binárně závislých verzí nutných pro provoz VERA Radnice. 4.2 SW závislost operačního systému a databáze Každý databázový výrobce uvádí pro konkrétní verze databázového stroje i požadavky na operační systém v podobě konkrétních verzí, požadovaných aktualizací, verzí jádra v případě Linuxu atd. Při případné migraci sledujte prosím i dostupnost konkrétních databázových prostředí pro jednotlivé verze operačních systémů. Pro aktuální informace prosím čtěte technické podmínky provozu, které jsou obvykle dostupné u dodavatele v rámci dokumentace či specifikace provozu pro daná databázová prostředí. Doporučujeme mít uzavřenu na všechny technologické produkty smlouvy o technické podpoře, která Vám zajistí případný bezplatný přechod na aktuální verzi daného produktu. 4.3 Nekomerční operační systémy Nekomerční operační systémy, typicky volně dostupné linuxové distribuce CentOS atd, založené na bázi Red Hat Enterprise Linuxu i přes udávanou binární kompatibilitu nejsou nijak firmou RedHat garantovány ani podporovány oficiálním supportem. Z těchto důvodů obecně nejsou tyto systémy doporučeny pro produkční nasazení, ale spíše na ověřovací a nekritický provoz. Stejný pohled mají i výrobci databází. Společnost VERA, spol. s r.o. nabízí zákazníkům uzavření smlouvy na plnou podporu těchto systémů. Podporou získáte údržbu, support a řešení problémů s operačním systémem v souvislosti s provozem IS VERA Radnice. Pro další podrobnosti kontaktujte prosím obchodní či projektové manažery. 4.4 Nekomerční databázová prostředí Nekomerční databázová prostředí jsou zajímavou alternativou na levný provoz systému VERA Radnice. Pro použití zdarma mají tyto free databázové prostředí záměrně své technologické limity na provoz, přesto jsou použitelnou variantou pro rozjezd menšího či středního úřadu. Dle našich zkušeností je možno provozovat i dlouhodoběji pro velikost úřadu do cca souběžně pracujících 20 uživatelů. Podmínkou provozování IS VERA Radnice na těchto prostředích je uhrazení roční technické podpory nekomerčních databází ve prospěch společnosti VERA spol. s r.o. Tato podpora obsahuje úpravu IS VERA Radnice pro podporu verzí dle aktuálního portlistu. VERA, spol. s r.o. negarantuje podporu budoucích verzí free databází. V rámci nabízené podpory získáte údržbu, support a řešení problémů s databázovým strojem v souvislosti s provozem IS VERA Radnice. Pro další podrobnosti kontaktujte prosím obchodní či projektové manažery. Upozornění: Pro větší úřady od cca 30 souběžně pracujících uživatelů nebude z důvodů technologických limitů databáze a možného rizika poškození integrity dat při vyčerpání omezujících limitů databáze, od 30.6.2017 poskytován support. Kontaktuje prosím obchodní zástupce pro informace o možnostech přechodu na jiné databázové platformy. 4.5 Virtualizace Virtualizace je dnes používána jako prostředek na zajištění vysoké dostupnosti, konsolidace serverů a zjednodušení správy a údržby. Pro IS VERA Radnice je fungování ve virtuálním stroji transparentní, tzn. pokud virtuální stroj umožní běh operačního systému a databáze obdobně, jako by byl nainstalován na samostatné hardwarové platformě, není provoz IS VERA Radnice nijak ovlivněn. Ověřenou a běžně provozovanou virtualizační platformou je VMware. 4.6 Klientské aplikace VERA Klientské aplikace VERA je soubor podpůrných aplikací pro chod systému VERA Radnice. Obsahuje aplikace pro připojení elektronického podpisu, volání programů pro převod do formátu PDF, podporu skenování atd. Klientské aplikace VERA jsou určeny pro platformu MS Windows a nejsou vyvíjeny pro operační systém Linux. Proto kompletní funkčnost na linuxovém klientu nemusí být plně dostupná či může být řešena jiným způsobem. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 25 (celkem 28) 4.7 Požadavky na síťovou a HW infrastrukturu VERA Radnice běží v moderní vícevrstvé architektuře typu tenký klient/aplikační server/databázový server s minimální zátěží na koncové klientské stanici. Síťová komunikace je založena na TCP/IP protokolu. Celá aplikační logika běží na aplikačním serveru, zatímco strana klienta řeší vždy pouze prezentační vrstvu. Toto řešení dovoluje použít na klientské straně počítač o běžném výkonu a stávající hardware většinou nevyžaduje upgrade. 4.8 HW náročnost Pro provoz VERA Radnice při následujících souběžně pracujících uživatelích doporučujeme orientačně tyto HW konfigurace: 5–15 uživatelů CPU INTEL Core i3 4 GB RAM 300 GB SATA disk 25–50 uživatelů CPU INTEL Xeon (4 core) 8 GB RAM 500 GB diskové pole (SAS disky) >100 uživatelů Pro optimální rozdělení zátěže doporučujeme rozložení na samostatný aplikační a databázový server. Vhodnou volbou jednotlivých komponent se dá pak podpořit účel a výkon serveru – aplikační, databázový, webový. Dále je nutno zohlednit adekvátní záložní napájecí zdroj UPS a zálohovací koncepci. Diskové kapacity jsou udávány orientačně, protože dnes běžně dostupné kapacity dalece převyšují nároky informačního systému VERA Radnice. Typicky pro úřad o provozu 50 uživatelů, včetně databázové instance a aplikačních serverů se pohybuje po několika letech provozu okolo 50 GB. Se zavedením podpory Informačního systému datových schránek se ale ukazuje, že přírůstek stažených a uložených dokumentů prostřednictvím datové schránky může být i 1 GB měsíčně. Tyto data je ale možno ukládat i na levnější úložiště s menším požadavek na výkon. 4.9 Tiskárny Běžné tisky, např. z prostředí kancelářského editoru, tabulkového procesoru (MS Office, OpenOffice) či pomocí formátu PDF či HTML se dějí za pomoci běžných prostředků daného klientského PC. Pro přímé tisky, které jsou použity v Informačním systému VERA Radnice prostředí Genero, je obecně podpora tiskáren kompatibilních se standardem Epson nebo Hewlett Packard. Příkazy těchto jazyků pak slouží k programovému řízení tiskárny z počítače. Kompatibilita se standardem Epson spočívá v implementaci jazyka ESC/P, což je zkratka pro Epson Standard Code for Printers – standardní jazyk pro ovládání tiskáren Epson. Kompatibilita se standardem Hewlett Packard znamená implementaci jazyka PCL, jazyk Printer Command Language, který umožňuje programům komunikovat s HP nebo HP-kompatibilní tiskárnou. Pro tento specifický způsob tisku proto nelze použít tiskárny typu GDI nebo Winprinter. Tisky z VERA Radnice platforma Java a v prostředí WebServisu se děje plně v grafické podobě prostředky použitého ovladače tiskárny v operačním systému. 4.10 Doporučené rozlišení monitoru Pro optimální provoz Informační systém VERA Radnice je doporučené rozlišení zobrazovací jednotky 1440 x 900 bodů, případně 1280 x 1024 bodů. 4.11 Platební terminál Platební terminál je určen pro platby platební kartou a slouží k okamžité bezhotovostní úhradě za zboží či služby. Informační systém VERA Radnice prostředí Genero nabízí propojení na platební terminály dle následující specifikace. HW vybavení je záležitostí příslušné banky, stejně jako i komunikační SW. Rozhraní Terminál Banka Česká spořitelna Ingenico ČS GPE Ingenico KB SONET Hypercom KB MONET+ Ingenico ČSOB 4.12 Technika pro frankování odesílaných zásilek Frankování (vyplacení) korespondence je způsob jak efektivně a s vynaložením minimálního množství ruční práce zvládnout každodenní záplavu korespondence. Konkrétní řešení si z praxe většinou úřad dohodne s dodavatelem podle svých podmínek (Kč, objemy pošty atd.) Jako ověřené řešení doporučujeme zařízení firmy Frama - Sensonic Model 2610T, ověřený na úřadech typu PO3 o počtu cca 150 zaměstnanců. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 26 (celkem 28) 4.13 Skenery Dnešní doba přináší nároky na digitalizaci Vašich dokumentů, grafiky a fotografií. Přímou podporu skenovacích zařízení najdete i v Informačním systému VERA Radnice. V prostředí Genero krom přímé podpory skenovacího zařízení můžete použít i obecný postup, kdy je nejprve vzor naskenován, uložen na lokální PC a následně v agendách VERA Radnice volbou příloha připojen jako obecný objekt. Zobrazení se následně děje v programu dle asociace přípony. 4.14 Snímače čárového kódu Čárový kód (barcode) se používá k jednoznačné identifikaci předmětů při vysokém stupni automatické činnosti a snaze o maximální eliminaci chyb způsobenou lidským faktorem. Snímače čárových kódů zajišťují korektní přečtení čárového kódu a předání dat ke zpracování. Podle principu čtení se rozeznávají čtecí pera, snímače s CCD prvkem nebo laserové snímače. Ve VERA Radnice můžete snímače vyžít v agendách Majetek, Sklady či Evidence písemností, rozšíření do dalších agend se plánuje. Podmínkou provozu je přenastavit čtečku do režimu „přečti“ a „posun do dalšího pole“ neboli funkce TAB. Doporučené čtečky jsou např. výrobců CipherLab, Opticon či Datalogic (zkoušené typy CIPHER LAB 1090 CCD Barcode Scanner AT & PS2 Key Board Inte, Opticon OPL- 6845, QuickScan Lite Imager – QW2100). V agendě Majetek lze čárový kód (lineární nebo 2D) využít pro inventury majetku. Doporučené (v provozu ověřené a často používané) typy snímačů jsou např. řady DT-X7, Opticon OPH1004, BHT-8XX nebo DTX8. Čtečky jsou programovatelné s využitím speciálního aplikačního SW s různou nabídkou možností prováděných činností. Komunikace mezi PC a čtečkou probíhá prostřednictvím komunikačního rozhraní IdentLink nebo IdentCom dle typu konkrétní čtečky. Společnost VERA v této oblasti úzce spolupracuje se firmou ICS Identifikační systémy, a.s. 4.15 Kancelářské balíky Informační systém VERA Radnice ve vazbě na textový procesor podporuje obecný RTF editor. Formát RTF (Rich Text Format) je značkovací jazyk k formátování textu. Protože editorů je velká řada a nelze zaručit jejich 100% kompatibilitu, společnost VERA se při testování zaměřuje primárně na ověření funkcí textových editorů ze sad Microsoft Office. U OpenOffice.org se dá vypozorovat vzájemná drobná nekompatibilita, která však nebrání běžnému použití. Nekompatibilita spočívá ve vlastní implementaci formátu RTF každého dodavatele. A proto např. OpenOffice neumí některé specifické formátovací prvky obdobně jako Microsoft Office. 4.16 Převod do formátu PDF Převod do PDF formátu pro dokumenty z MS Office je preferováno řešení pomocí programu PDFCreator, který je dostupný zdarma a je lokalizován do českého jazyka. Pro převod pomocí daného programu musí být v systému VERA Radnice určen tento prostředek v nastavení aplikačního rámce. Editor OpenOffice (doporučena verze OpenOffice 3.2.x) či MS Office 2007 a vyšší, nástroj pro převod do PDF formátu již obsahuje a není třeba SW třetí strany. 4.17 Rozšíření interpretu kódu Pro provoz systému VERA Radnice je nutné rozšířit interpret kódu o nové funkce, vyvinuté a dodávané společností VERA. V případě, že interpret není pro daný operační systém dodáván společností VERA v binárním tvaru, je pro zkompilování zdrojových textů programového vybavení vyžadován kompilátor jazyka C - gcc kompilátor. 4.18 Použité databázové kódování V databázovém prostředí Informix a Oracle jsou data uložena 8 bitově v kódové stránce ISO 8859-2. Pro MS SQL Server je použita kódová stránka Win1250 a nastaveno „collation“ databáze na Czech_CI_AS. Při použití jiného kódování, např. při sdílení databázového serveru mezi více aplikací, nebo požadavku na podporu UTF formátu, doporučujeme nastavení předem zkonzultovat. 4.19 Portace na jiná prostředí Portace pro jiná prostředí (operační systém, databázový stroj) jsou možná, závisí na individuální dohodě mezi zákazníkem a společností VERA. 4.20 Klientské prostředí na Linuxu Oblíbených linuxových prostředí je celá řada, ale pro účely testování a ověřování funkčnosti si společnost VERA vybrala linuxovou distribuci OpenSUSE v. 11.0. Vzhledem k malému počtu provozovaných instalací se další rozvoj či testování klientského prostředí na platformě Linuxu nepředpokládá. 4.21 Vazba na hlasovací zařízení z aplikace eJednání V případě požadavku na propojení aplikace eJednání s hlasovacím zařízením je třeba projednat kompatibilitu daného typu a verze hlasovacího zařízení s Key Account Managerem. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 27 (celkem 28) 4.22 Webové aplikace a režim kompatibility Internet Explorer v10 i 11 obsahuje zvláštní režim Mód kompatibility, který je určen pro zobrazování starších www stránek emulací funkce starých prohlížečů (IE8 atd). Jeho nastavení ale naopak činí problémy na moderních www stránkách. Tento mód pro provoz webových aplikací VERA Radnice není podporován. 4.23 Poznámky a omezující ujednání Společnost VERA si vyhrazuje právo do seznamu přenositelnosti zahrnovat další položky a vyřazovat ty položky, u nichž nejméně před rokem ukončila podporu některá dodavatelská firma nebo u nichž byly zjištěny takové závady, že reálně znemožňují provoz programů společnosti VERA. ____________________________________________________________________________________________________ Strana 28 (celkem 28)