Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2875278: Smlouva o dílo - Oprava vodovodu ul. Na Zahumení a ul. U Hůry

Příloha smlouva_2393_2017.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Statutární město Ostrava                                                              Smlouva o dílo
magistrát
                                                                      Číslo smlouvy objednatele: 2393/2017/OI/VZKÚ
Smlouva o dílo                                                                                          IVZ: P17V00000132

Smluvní strany

Statutární město Ostrava                                              Miroslav Raška-vodovody a kanalizace s.r.o.
Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava                                   V Korunce 386/34, 713 00 Ostrava, Heřmanice
zastoupeno náměstkem primátora                                        zastoupena jednatelem
Ing. Břetislavem Rigerem                                              Hynkem Raškou
__________________________________________                            _________________________________________

IČO:            00845451                                              IČO:  26843099
DIČ:            CZ00845451 (plátce DPH)
Peněžní ústav:  Česká spořitelna a.s.,                                DIČ:  CZ26843099 (plátce DPH)
                okresní pobočka Ostrava
Číslo účtu:     20028-1649297309/0800                                 Peněžní ústav: Komerční banka, a.s.

                                                                            pobočka Ostrava

                                                                      Číslo účtu: 35-176560237/0100

                                                                      Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u KS v

                                                                      Ostravě, oddíl C, vložka 40318

__________________________________________                            _________________________________________
dále jen objednatel
                                                                      dále jen zhotovitel

Obsah smlouvy

čl. I.
Základní ustanovení

1. Tato smlouva o dílo je uzavřena podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“).
2. Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v záhlaví této smlouvy odpovídají skutečnosti v době

   uzavření smlouvy. Změny údajů se zavazují bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně.
3. Zhotovitel prohlašuje, že je odborně způsobilý k zajištění předmětu této smlouvy.
4. Zhotovitel se zavazuje, že po celou dobu účinnosti této smlouvy bude mít účinnou pojistnou smlouvu

   pro případ způsobení újmy v souvislosti s výkonem předmětné smluvní činnosti ve výši min. 1 mil. Kč,
   kterou kdykoliv na požádání předloží v originále zástupci objednatele k nahlédnutí.
5. Zhotovitel prohlašuje, že není nespolehlivým plátcem DPH a že v případě, že by se jím v průběhu trvání
   smluvního vztahu stal, tuto informaci neprodleně sdělí objednateli.
6. Objednatel prohlašuje, že je držitelem výhradní licence k užití loga statutárního města Ostrava (dále jen
   „logo města“) jako autorského díla a zároveň má výlučné právo užívat logo města jako ochrannou
   známku ve spojení s výrobky a službami, pro něž je chráněna. Objednatel je oprávněn poskytnout
   podlicenci k užití loga města třetí osobě.
7. Objednatel touto smlouvou poskytuje bezúplatně zhotoviteli nevýhradní oprávnění užít logo města
   v rámci realizace stavby „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“ pro účely dle obsahu této
   smlouvy, tzn. umístit logo města na informační tabuli a další nezbytné dokumenty v průběhu realizace
   díla v rozsahu množstevně a časově omezeném ve vztahu k rozsahu a charakteru užití dle této smlouvy.
   Zhotovitel oprávnění užít logo města za uvedeným účelem, uvedeným způsobem a v rozsahu dle této
   smlouvy přijímá.

1/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                              Smlouva o dílo
magistrát

8. Účelem uzavření této smlouvy je oprava nevyhovujícího technického stavu stávajícího vodovodního
   řadu tak, aby odpovídal současným a budoucím potřebám správce a provozovatele sítě a koncovým
   uživatelům.

9. Zhotovitel stavby „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“, která je předmětem této smlouvy,
   ani osoba s ním propojená, nesmí u této stavby provádět technický dozor.

10.Smluvní strany prohlašují, že osoby podepisující tuto smlouvu jsou k tomuto úkonu oprávněny.

čl. II.
Předmět smlouvy

1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést stavbu „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a
    ul. U Hůry“ v městské části Ostrava-Martinov, obec Ostrava (dále jen „stavba“ nebo „dílo“).
    Zhotovitel se zavazuje provést dílo podle projektové dokumentace, kterou zpracovaly Ostravské
    vodárny a kanalizace a.s. se sídlem: Nádražní 3114/28, 702 00 Ostrava v listopadu 2016 (dále též jen
    „dokumentace“). Stavba bude realizovaná v souladu s „Požadavky na provádění vodovodních řadů a
    přípojek“ v aktuálním znění, které zpracoval provozovatel vodovodní a kanalizační sítě Ostravské
    vodárny a kanalizace a.s. (dále jen „OVAK a.s.“) (k dispozici ke stažení na www.ovak.cz v části ke
    stažení).

2. Smluvní strany se dohodly, že provedení díla dále zahrnuje:
     2.1. Zpracování dokumentace skutečného provedení stavby v rozsahu dle čl. XIII. odst. 4. písm. a)
            této smlouvy.
     2.2. Aktualizaci vyjádření správců inženýrských sítí.
     2.3. Projednání prováděcí dokumentace vodního díla se správci dotčených inženýrských sítí
            a zařízení, vyžádání souhlasů s činností v jejich ochranném pásmu, dále vytýčení podzemních
            inženýrských sítí a vedení podle podmínek vyjádření jejich správců a vlastníků a to vše před
            zahájením prací na staveništi, včetně zpětného protokolárního předání jednotlivým správcům.
            Vytýčení inženýrských sítí vyznačí zhotovitel v terénu a doloží objednateli protokoly o vytýčení.
     2.4. Zajištění následujících činností oprávněným geodetem:
            - vytýčení stavby dle souřadnic z projektové dokumentace,
            - průběžné výškopisné a polohopisné zaměřování trasy kanalizace včetně přepojovaných přípojek
              a vodovodu včetně přepojovaných přípojek, povrchových znaků a armatur, a to již před
              zásypem prováděného díla (tato skutečnost, včetně uvedení hloubky uložení a hloubky míst
              křížení s ostatními inženýrskými sítěmi, bude vždy geodetem stvrzena zápisem do stavebního
              deníku, zakreslení případných změn do dokumentace skutečného provedení),
            - veškeré polohopisné a výškopisné souřadnice uvedené v geodetickém zaměření budou
              v systému S-JTSK a Balt po vyrovnání,
            - geodetické zaměření společně s projektovou dokumentací, opravenou dle skutečného provedení
              s okótovanými záměrami potrubí a armatur.
     2.5. Dodávku a montáž informační tabule s uvedením názvu stavby, zhotovitele a investora včetně
            odpovědných osob a termínu realizace a umístění štítku o povolení stavby na viditelném místě
            před zahájením stavby.
     2.6. Projednání napojení na odběr elektrické energie, vody z veřejného vodovodu a kanalizace
            pro potřeby stavby s příslušnými správci těchto sítí.
     2.7. Prověření polohy a hloubky všech napojovacích míst stávajících kanalizačních a vodovodních
            řadů před zahájením zemních prací.
     2.8. Zabezpečení povolení k uzavírkám, prokopávkám, záborům komunikací a zeleně, zajištění
            souhlasů (rozhodnutí) ke zvláštnímu užívání veřejného prostranství a komunikací a zajištění
            vydání příkazu na dočasné dopravní značení dle platných předpisů, zabezpečení plnění veškerých
            podmínek uvedených v povolení zvláštního užívání, využití veškerých komunikací jen v souladu
            s platnými předpisy a povoleními,
     2.9. Aktualizaci, osazení a údržbu dočasného dopravního značení v průběhu provádění stavebních
            prací dle dokumentace dočasného dopravního značení, kterou dodá objednatel, včetně projednání

2/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                              Smlouva o dílo
magistrát

       její změny u příslušného orgánu státní správy, uvedení dopravního značení do původního stavu
       po skončení prací a protokolárního vrácení jeho správci.
2.10. Zajištění trasy mimo obvod staveniště pro dopravu materiálu na stavbu a odvoz ze stavby včetně
       její údržby po dobu výstavby a uložení materiálu a výkopků pro stavbu tak, aby nevznikly žádné
       újmy na sousedních pozemcích.
2.11. Zajištění a vybudování zařízení staveniště a deponie materiálů tak, aby nevznikly žádné újmy na
       sousedních pozemcích a po ukončení prací uvedení staveniště do původního stavu, včetně všech
       nákladů spojených s jeho zřízením a provozem.
2.12. Zhotovitel projedná zařízení a provoz staveniště s vlastníkem pozemku, který je ke zřízení
       zařízení staveniště určen.
2.13. Provedení všech předepsaných zkoušek jako tlakové zkoušky potrubí včetně vyhodnocení,
       rozborů pitné vody, zkoušky míry zhutnění podsypu, obsypu a zásypu potrubí, pevnosti betonu,
       míry hutnění pláně vozovky, případně jiné zkoušky stanovené ČSN a v projektové dokumentaci
       prokazující kvalitu díla. Při provádění požadovaných zkoušek a před záhozem potrubí přizve
       zhotovitel k účasti zástupce budoucího provozovatele, stavebního (technického) dozoru a
       investora min. 3 dny předem.
2.14. Průběžné odstraňování nečistot, vzniklých při provádění prací z příjezdových komunikací
       ke staveništi po celou dobu provádění prací.
2.15. Likvidaci odpadu a jeho uložení na řízenou skládku nebo jinou jeho likvidaci v souladu se
       zákonem č. 185/2001 Sb. o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších
       předpisů, o likvidaci odpadu bude objednateli předložen písemný doklad.
2.16. Doložení oprávnění k odstranění odpadů v případě, že zhotovitel toto oprávnění má. V případě,
       že odstraňování bude zajišťovat prostřednictvím odborné firmy, doloží fotokopii smlouvy
       o odstranění odpadů, uzavřenou mezi ním a touto firmou a fotokopii oprávnění tohoto smluvního
       partnera k odstraňování odpadů, vzniklých při výstavbě. Tyto doklady musí být platné po celou
       dobu výstavby díla.
2.17. Zajištění ochrany veškerého zařízení správců inženýrských sítí v rozsahu daném příslušnými
       zákony a v souladu s ostatními platnými předpisy, učinění veškerých opatření, aby během
       stavební činnosti ani jejím následkem nedošlo k poškození zařízení správců inženýrských sítí –
       zahájení staveb bude předem zhotovitelem oznámeno správcům inženýrských sítí a zástupci
       těchto správců budou přizváni ke kontrole jimi stanovených podmínek.
2.18. Provádění stavby tak, aby okolí nebylo zatěžováno nadměrným hlukem, prašností a znečištěním
       vozovek.
2.19. Průběžné vzorkování všech dodaných materiálů a výrobků, včetně předložení všech technických
       listů a jiných oprávnění; tento materiál a výrobek lze použít teprve po prokazatelném
       odsouhlasení technickým dozorem stavebníka a objednatelem; proces odsouhlasení je stanoven
       min. na 7dní.
2.20. V průběhu realizace stavby příprava změnových listů včetně všech povinných příloh v závislosti
       na vzniku méně a víceprací, které jsou nezbytným podkladem pro uzavření dodatku k této
       smlouvě o dílo.
2.21. Zajištění bezpečných přechodů a přejezdů pro zajištění přístupu a příjezdu ke stávajícím
       objektům po celou dobu výstavby.
2.22. Zajištění příjezdu a přístupu pro požární, sanitní vozidla a vozidla pro svoz komunálního odpadu,
       případně zajištění přepravy odpadních nádob na svozové místo mimo obvod stavby.
2.23. Dodržování podmínek (v rámci stavební činnosti) plynoucích ze smluv (nájemních, směnných,
       kupních, aj.) uzavřených mezi objednatelem a vlastníky pozemků pro potřeby záborů v rámci
       stavby – koordinace s technickým dozorem stavebníka.
2.24. Zpracování plánu zkoušek a jeho projednání a schválení zástupcem objednatele.
2.25. Provedení předepsaných zkoušek, úspěšné provedení těchto zkoušek je podmínkou převzetí díla,
       zpracování a předání dokladů o výsledcích předepsaných zkoušek, atestů, revizí, záručních listů
       v jazyce českém.
2.26. Zajištění odborného vedení stavby v souladu se zákonem č.183/2006 Sb., o územním plánování a
       stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.

3/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                                                             Smlouva o dílo
magistrát

     2.27. Zohlednění vyjádření dotčených orgánů a organizací při provádění stavby a správců inženýrských
            sítí vydaných v průběhu projednávání stavby při provádění díla.

     2.28. Provedení kopaných sond před zahájením prací u problematických křížení s jinými sítěmi.
     2.29. Zajištění zamezení úniku nebezpečných látek a tím i znečištění povrchových vod. Zhotovitel dále

            odpovídá za dobrý technický stav všech svých vozidel a mechanizmů a je odpovědný za případný
            únik pohonných hmot, oleje a jiných závadných látek, který způsobí svou činností na staveništi
            stavby, a jeho následnou likvidaci.
     2.30. V případě, že součástí realizace stavby bude dodání věcí movitých, zajištění zatřídění těchto
            movitých věcí a souborů movitých věcí realizovaného díla, tj. komplexní posouzení položkového
            rozpočtu v elektronické podobě ve formátu kompatibilním s programem Microsoft EXCEL 2000
            dle zákona č.563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a pokynu Generálního
            finančního ředitelství k jednotnému postupu při uplatňování některých ustanovení zákona
            č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, v aktuálním znění a následné
            zatřídění jednotlivých stavebních a inženýrských objektů a jejich části dle statistických klasifikací
            CZ-CPA, CZ-CC. Tyto podklady budou potvrzeny zhotovitelem a ekonomickým poradcem,
            specializujícími se na zatříďování zboží a služeb dle jednotné klasifikace MF ČR.
     2.31. Řádné předání díla nebo jeho části objednateli včetně všech dokladů a náležitostí, nezbytných pro
            zahájení zkušebního provozu a kolaudaci díla.
     2.32. Zpracování rozpočtových částí dokumentací v souladu se zákonem č. 89/1995 Sb., o státní
            statistické službě, ve znění pozdějších předpisů, dle „Standardní klasifikace produkce“, a to
            v případě, že objednateli tato povinnost vznikne.
3. Zhotovitel prohlašuje, že byl seznámen s projektovou dokumentací a s příslušnými dokumenty
   vztahujícími se k provádění díla a dalšími dokumenty na něž je v této smlouvě odkazováno.
4. Předmět smlouvy bude realizován v souladu s ustanoveními této smlouvy, se zadávací dokumentací
   veřejné zakázky č. 132/2017, projektovou dokumentací uvedenou v odst. 1. tohoto článku smlouvy a
   souvisejícími rozhodnutími, nabídkou podanou zhotovitelem k této veřejné zakázce, příslušnými
   platnými právními předpisy a pokyny objednatele.
5. Předmět smlouvy může být rozšířen o práce a činnosti, které vyplynou ze změn, které objednatel
   jednající s náležitou péčí nemohl předvídat, výhradně však na základě souhlasného stanoviska nebo
   požadavku objednatele (vícepráce).
6. Zhotovitel je povinen každou změnu (více/méněpráce) popsat v rámci změnového listu, jehož součástí
   bude vyčíslení nákladů změny ve vztahu k původní položce rozpočtu a jejího technického popisu se
   zdůvodněním změny, popřípadě podrobný technický popis a zdůvodnění na základě objektivně
   nepředpokládané příčiny změny zakládající vícepráce/méněpráce spolu s položkovým rozpočtem této
   změny. Uvedené změny mohou být provedeny pouze po předchozím souhlasu autorského dozoru,
   technického dozoru a objednatele.
7. Smluvní strany se zavazují v případě vzniku víceprací zahájit jednání o rozsahu víceprací a uzavření
   dodatku k této smlouvě. Zhotovitel se zavazuje ocenit vícepráce dle jednotkových cen použitých
   z nabídkového položkového rozpočtu a není-li toto možné, pak ocení položky stavebních a montážních
   prací takto:
    v případě, že celková cena díla je vyšší nebo rovna předpokládané hodnotě veřejné zakázky na
         realizaci díla, zhotovitel stanoví cenu víceprací podle ceníku stavebních prací společnosti ÚRS
         Praha, a.s. v cenové soustavě ÚRS platné v době uzavření dodatku k této smlouvě;
    v případě, že celková cena díla je nižší než předpokládaná hodnota veřejné zakázky na realizaci díla,
         zhotovitel stanoví cenu násobkem cen podle ceníku stavebních prací společnosti ÚRS Praha, a.s.
         v cenové soustavě ÚRS platné v době uzavření dodatku k této smlouvě a koeficientu vypočteného
         jako podíl celkové ceny díla a předpokládané hodnoty veřejné zakázky na realizaci díla dle této
         smlouvy, tj. dle vzorce:

Cena vícepráce = ÚRS x                                                     celková cena díla
                                                                      -----------------------------
                                                                      předpokládaná cena díla

4/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                              Smlouva o dílo
magistrát

8. Předmětné změny může zhotovitel začít provádět pouze na základě vzájemně odsouhlaseného
   písemného dodatku k této smlouvě, podepsaného oběma smluvními stranami. Vícepráce, jejichž
   provedení je nezbytné pro zajištění řádného pokračování prací zhotovitelem při provádění díla a jejichž
   provedení nesnese odkladu do doby uzavření dodatku k této smlouvě o dílo, může zhotovitel provádět
   ihned po jejich odsouhlasení autorským dozorem, technickým dozorem a oprávněným zástupcem
   objednatele. Smluvní strany se zavazují, že následně sjednají rozšíření předmětu díla o vícepráce dle
   předchozí věty v písemném dodatku k této smlouvě.

9. Zhotovitel je dále povinen spolupracovat s objednatelem na doplnění zdůvodnění víceprací/méněprací a
   změn technického řešení bez vlivu na cenu, která mohou být vyvolána, a na doplnění zdůvodnění
   víceprací, které budou provedeny před uzavřením dodatku k této smlouvě v intencích odst. 8 věty druhé.

10.Zhotovitel je povinen provést dílo vlastním jménem, na svůj náklad, na vlastní odpovědnost a na své
   nebezpečí. Způsob provedení díla tak, aby bylo provedeno v souladu s projektovou dokumentací
   uvedenou v odst. 1 tohoto článku smlouvy, je oprávněn si zvolit zhotovitel. Věci potřebné k provedení
   díla je povinen opatřit zhotovitel.

11.V případě požadavku na méněpráce objednatel zapíše svůj požadavek do stavebního deníku a zhotovitel
   zpracuje odpočtový dodatek rozpočtu, kde budou použity ceny dle nabídkového položkového rozpočtu
   zhotovitele. O těchto změnách uzavřou smluvní strany po jejich ocenění písemný dodatek ke smlouvě o
   dílo.

12.Dokumentace uvedená v odst. 1. tohoto článku smlouvy nenahrazuje výrobní dokumentaci. Pokud
   vyvstane v průběhu realizace díla nutnost zpracování výrobní dokumentace, zajistí ji zhotovitel na
   vlastní náklady. Dokumentace bude předložena k odsouhlasení provozovateli zařízení a zhotoviteli
   projektové dokumentace.

13.Zhotovitel se zavazuje provést dílo v souladu s technickými a právními předpisy platnými v České
   republice v době provádění díla. Pro provedení díla jsou závazné všechny platné normy ČSN.

14.Zhotovitel se zavazuje před zahájením stavebních prací písemně dohodnout provádění stavebních prací
   se soukromými vlastníky dotčených pozemků.

15.Smluvní strany prohlašují, že předmět smlouvy není plněním nemožným a že smlouvu uzavírají po
   pečlivém zvážení všech možných důsledků.

16.V případě archeologického nálezu a následného výzkumu, ponechá zhotovitel nezbytné pažení a ostatní
   zajištění výkopů včetně dopravního značení k dispozici objednateli po dobu nezbytně nutnou.

čl. III.
Vlastnictví

1. Vlastníkem zhotovovaného díla je objednatel.
2. Veškeré podklady, které byly objednatelem zhotoviteli předány, zůstávají v jeho vlastnictví a zhotovitel

   za ně zodpovídá od okamžiku jejich převzetí a je povinen je vrátit objednateli po splnění svého závazku.

čl. IV.
Místo plnění

Místem plnění je místo stavby, tj. dotčená oblast v městské části Ostrava-Martinov, obec Ostrava, dle
projektové dokumentace uvedené v článku II. odst. 1 této smlouvy.

čl. V.
Termín plnění

1. Provádění díla dle této smlouvy bude započato do 30 kalendářních dnů od protokolárního předání a
   převzetí staveniště.

2. Termín provedení díla (tj. jeho dokončení a předání objednateli) činí 20 týdnů od protokolárního
   předání a převzetí staveniště. Tento termín provedení díla zahrnuje i přejímací řízení podle odst. 3
   čl. XIII. této smlouvy.

5/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                                Smlouva o dílo
magistrát

3. Zhotovitel může předat dílo před smluveným termínem plnění jen s předchozím písemným souhlasem
   objednatele. V případě požadavku objednatele umožní zhotovitel předčasné užívání dohotovených částí
   stavby.

4. V případě, že o to objednatel požádá, přeruší zhotovitel práce na díle. O tuto dobu se posunují termíny
   tím dotčené za předpokladu, že přerušení nebylo způsobeno důvody ležícími na straně zhotovitele či
   zhotovitelovou činností či nečinností.

5. Pokud zhotovitel nebude schopen plynule pokračovat v provádění díla z důvodu provozních,
   technologických a nepříznivých klimatických podmínek, bude tato skutečnost zhotovitelem
   zaznamenána do stavebního deníku. V případě odsouhlasení této skutečnosti objednatelem a jím
   pověřeným technický dozorem stavebníka do stavebního deníku bude běh lhůty provedení díla dle odst.
   2. tohoto článku smlouvy přerušen. Za nepříznivé klimatické podmínky bude považován stav, kdy
   povětrnostní podmínky, to znamená srážky a venkovní teploty, neumožňují dle platných
   technologických postupů provádět dané stavební práce v souladu s časovým harmonogramem postupu
   prací. Přerušení doby plnění sjednané výše uvedeným způsobem není nutno upravit dodatkem ke
   smlouvě.

6. Bude-li přerušení prací na díle z důvodu uvedeného v odst. 4. tohoto článku smlouvy trvat déle než tři
   měsíce, je objednatel povinen uhradit zhotoviteli již realizované práce, které doposud nebyly uhrazeny
   dílčími fakturami, s výjimkou případů, kdy přerušení bylo způsobeno důvody ležícími na straně
   zhotovitele či zhotovitelovou činností či nečinností.

7. Před započetím dalších prací vyhotoví smluvní strany zápis, ve kterém zhodnotí skutečný technický stav
   již provedených prací a určí rozsah jejich nezbytných úprav.

8. V případě, že zhotovitel bude s prováděním prací ve zřejmém prodlení, které by ohrožovalo plynulost
   výstavby, nebo konečný termín dokončení, vyzve jej objednatele k zintenzivnění prací a zápisem do
   stavebního deníku stanoví lhůtu k vyrovnání skluzu. Pokud ani poté zhotovitel nepodnikne kroky
   k urychlení prací, je objednatel oprávněn do doby vyrovnání skluzu pozastavit financování.

9. V případě, že koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi, technický dozor
   stavebníka, objednatel nebo jiná k tomuto oprávněná osoba (např. Oblastní inspektorát práce) přeruší
   práce na staveništi z důvodu porušení pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi, toto
   přerušení nebude mít vliv na lhůtu provedení díla, uvedenou v odst. 2. tohoto článku smlouvy.

10.V případě přerušení prací dle odst. 5 a 9 tohoto článku smlouvy zhotovitel nemá nárok na úhradu
   nákladů, které mu vznikly po dobu přerušení prací.

čl. VI.
Cena díla

1. Cena za provedené dílo je stanovena dohodou smluvních stran a činí:

Cena bez DPH              1.668.371,66 Kč
DPH                         350.358,05 Kč
Cena celkem včetně DPH
                          2.018.729,71 Kč

2. Cena bez DPH uvedená v odstavci 1. tohoto článku je dohodnuta jako cena bez DPH nejvýše přípustná a
   platí po celou dobu účinnosti smlouvy.

3. Sjednaná smluvní cena bez DPH v odst. 1 tohoto článku zahrnuje veškeré profesně předpokládané
   náklady zhotovitele nutné k provedení celého díla v rozsahu čl. II této smlouvy v kvalitě a druhu
   určených materiálů, komponentů, konstrukčních systémů a parametrů specifikovaných ve zhotoviteli
   předané projektové dokumentaci, předpokládané inflační vlivy, apod.

4. Nedílnou součástí této smlouvy je kalkulace nákladů (příloha č. 1 této smlouvy). Položkový rozpočet je
   součástí nabídky zhotovitele k veřejné zakázce poř. č. 132/2017.

5. Součástí sjednané ceny bez DPH jsou veškeré práce a dodávky, místní, správní a jiné poplatky nezbytné
   pro řádné a úplné zhotovení díla (mimo poplatky za zvláštní užívání zeleně - chodníku - vozovky ve
   správě příslušného městského obvodu, které má město Ostrava, jako investor, zdarma) a další náklady
   nezbytné pro řádné a úplné zhotovení díla (např. na vybudování, provoz a demontáž zařízení staveniště,
   na vypracování dokumentace skutečného provedení, apod.).

6/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                              Smlouva o dílo
magistrát

6. Ke změně ceny bez DPH dle čl. VI., bodu 1. této smlouvy může dojít pouze na základě písemného
   dodatku k této smlouvě, odsouhlaseného a podepsaného oprávněnými zástupci obou smluvních stran v
   případě, že dojde k rozšíření nebo k zúžení předmětu smlouvy uvedeného v čl. II. nebo v případě, že
   dojde ke změně zákonných předpisů týkajících se předmětu díla.

7. Daň z přidané hodnoty se bude řídit právními předpisy platnými a účinnými ke dni uskutečnění
   zdanitelného plnění.

8. Smluvní strany se dohodly, že dojde-li v průběhu plnění předmětu této smlouvy ke změně zákonné
   sazby DPH stanovené pro příslušné plnění vyplývající z této smlouvy, je smluvní strana odpovědná za
   odvedení DPH povinna stanovit DPH v platné sazbě. O změně sazby DPH není nutné uzavírat dodatek k
   této smlouvě.

9. Objednatel prohlašuje, že plnění, které je předmětem této smlouvy, nebude sloužit výlučně pro výkon
   veřejné správy. Pro výše uvedené plnění bude aplikován režim přenesené daňové povinností dle § 92a
   zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o
   DPH“) a v souladu s tím vystaví zhotovitel daňový doklad se všemi náležitostmi.

10.Smluvní strany se dohodly, že vylučují použití ustanovení § 2620 odst. 2 OZ.
11.Zhotovitel odpovídá za úplnost specifikace prací při ocenění celé stavby v rozsahu převzaté

   dokumentace.

čl. VII.
Platební podmínky

1. Zálohy nejsou sjednány.
2. Smluvní strany se dohodly, že vylučují použití ustanovení § 2611 OZ.
3. Podkladem pro úhradu smluvní ceny je vyúčtování nazvané faktura (dále jen „faktura“), které bude mít

   náležitosti daňového dokladu dle zákona o DPH.
4. Faktura musí kromě zákonem stanovených náležitostí pro daňový doklad obsahovat také:

     a) číslo a datum vystavení faktury;
     b) číslo smlouvy;
     c) předmět smlouvy, jeho přesnou specifikaci ve slovním vyjádření (nestačí pouze odkaz na číslo

         uzavřené smlouvy);
     d) soupis provedených prací, dodávek nebo služeb včetně zjišťovacího protokolu,
     e) označení banky a číslo účtu, na který musí být zaplaceno,
     f) dobu splatnosti faktury,
     g) IČO a DIČ objednatele a zhotovitele, jejich přesné názvy a sídla,
     h) informace o zatřídění prací z hlediska CZ-CPA,
     i) sazbu DPH.
5. V souladu s ust. § 21 zákona o DPH sjednávají smluvní strany dílčí plnění. Dílčí plnění se považuje za
   samostatné zdanitelné plnění uskutečněné první pracovní den následujícího měsíce. Zhotovitel vystaví
   na měsíční zdanitelné plnění fakturu, jejíž nedílnou součástí bude soupis provedených prací v souladu
   s časovým harmonogramem postupu prací a v souladu s oceněním položek v nabídkovém rozpočtu a
   zjišťovací protokol podepsaný zhotovitelem a odsouhlasený inženýrskou organizací, vykonávající na
   základě plné moci za objednatele inženýrskou činnost na stavbě. Dílčí faktury (samostatně zdanitelná
   plnění) budou hrazeny objednatelem na základě skutečně provedených prací dle časového
   harmonogramu postupu prací max. do celkové výše 90% ze smluvní ceny díla. Zbývajících 10 % z ceny
   díla bude vyúčtováno konečnou fakturou. Doba splatnosti dílčích faktur je dohodou stanovena na 30
   kalendářních dnů od jejího doručení objednateli.
6. Zhotovitelem budou předkládány pracovní verze soupisů provedených prací včetně zjišťovacího
   protokolu za účelem provádění průběžné kontroly a následného odsouhlasení technickým dozorem
   stavebníka, a to vždy do třetího pracovního dne následujícího měsíce.
7. Konečná faktura obsahující doplatek do 90 % ze smluvní ceny a rovněž 10 % pozastávku z celkové
   smluvní ceny bude vystavena do 15 kalendářních dnů ode dne předání celého díla. Doba splatnosti
   konečné faktury (doplatku), mimo 10 % pozastávku, je 30 kalendářních dnů po jejím doručení
   objednateli. Pro placení jiných plateb (např. úroky z prodlení, smluvní pokuty, náhrady újmy aj.) si
   smluvní strany sjednávají 10-ti denní dobu splatnosti. Pozastávka ve výši 10 % z celkové smluvní ceny

7/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                              Smlouva o dílo
magistrát

   bude splatná do 30 kalendářních dnů po odstranění všech vad uvedených v zápisu o převzetí
   dokončeného díla.
8. Nebude-li faktura obsahovat některou povinnou nebo dohodnutou náležitost, bude-li nesprávně
   vyúčtována cena nebo nesprávně uvedena DPH, sazba DPH (DPH, resp. sazba DPH se nestanoví v
   případě aplikace režimu přenesení daňové povinnosti), nebo zhotovitel vyúčtuje práce, které neprovedl,
   je objednatel oprávněn fakturu před uplynutím doby splatnosti vrátit zhotoviteli k provedení opravy. Ve
   vrácené faktuře vyznačí důvod vrácení. Zhotovitel provede opravu vystavením nové faktury. Ode dne
   odeslání vadné faktury přestává běžet původní doba splatnosti. Celá doba splatnosti běží opět ode dne
   doručení nově vyhotovené faktury objednateli.
9. Faktury budou zpracovány v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb., kterou se provádějí některá
   ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro některé vybrané
   účetní jednotky, ve znění pozdějších předpisů. Rovněž bude ve všech fakturách uplatněn Pokyn
   Generálního finančního ředitelství k jednotnému postupu při uplatňování některých ustanovení zákona č.
   586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, v aktuálním znění.
10.Zhotovitel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné
   správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, povinen poskytnout požadované
   informace a dokumentaci zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (Ministerstva financí,
   Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného finančního úřadu a dalších oprávněných orgánů státní správy)
   a vytvořit výše uvedeným orgánům podmínky k provedení kontroly vztahující se k předmětu této
   smlouvy a poskytnout jim součinnost.
11.Objednatel je oprávněn provést kontrolu vyfakturovaných dodávek, prací a služeb. Zhotovitel je povinen
   oprávněným zástupcům objednatele provedení kontroly umožnit.
12.Objednatel je oprávněn pozastavit financování v případě, že zhotovitel bezdůvodně přeruší práce nebo
   práce provádí v rozporu s projektovou dokumentací.
13.Doručení faktury ve dvou originálních vyhotoveních provede zhotovitel osobně proti podpisu pověřené
   osoby objednatele nebo jako doporučené psaní prostřednictvím držitele poštovní licence nebo ve formě,
   která je v souladu s ust. § 221 ZZVZ.
14.Smluvní strany se dohodly, že platba bude provedena na číslo účtu uvedené zhotovitelem ve faktuře bez
   ohledu na číslo účtu uvedené v záhlaví této smlouvy. Musí se však jednat o číslo účtu zveřejněné
   způsobem umožňujícím dálkový přístup podle § 96 zákona o DPH. Zároveň se musí jednat o účet
   vedený v tuzemsku.
15.Pokud se stane zhotovitel nespolehlivým plátcem daně dle § 106a zákona o DPH, je objednatel oprávněn
   uhradit zhotoviteli za zdanitelné plnění částku bez DPH a úhradu samotné DPH provést přímo na
   příslušný účet daného finančního úřadu dle § 109a zákona o DPH. Zaplacením částky ve výši daně na
   účet správce daně zhotovitele a zaplacením ceny bez DPH zhotoviteli je splněn závazek objednatele
   uhradit sjednanou cenu.
16.V případě fakturace v režimu přenesené daňové působnosti se odstavec 14 věta druhá a třetí a
   odstavec 15 tohoto článku smlouvy neužijí.
17. Objednatel je oprávněn přerušit plnění smlouvy s ohledem na tok financí statutárního města Ostravy.
   O této skutečnosti bude zhotovitel neprodleně po zjištění informován a bude dohodnut další postup
   plnění smluvních závazků, včetně nutných úprav smluvních vztahů.
18.Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele.

čl. VIII.
Plná moc

1. Objednatel uděluje k zabezpečení předmětu této smlouvy zhotoviteli plnou moc, která je uvedena
   v příloze č. 2 a tvoří nedílnou součást této smlouvy.

2. Zhotovitel plnou moc v celém rozsahu přijímá.

8/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                              Smlouva o dílo
magistrát

čl. IX.
Jakost díla

1. Zhotovitel se zavazuje k tomu, že celkový souhrn vlastností provedeného díla bude dávat schopnost
   uspokojit stanovené potřeby, tj. využitelnost, bezpečnost, pohotovost, bezporuchovost, udržovatelnost,
   hospodárnost při dodržení zásad ochrany životního prostředí. Jakost díla bude odpovídat platné právní
   úpravě, českým technickým normám, zadávací dokumentaci, projektové dokumentaci uvedené v čl. II.
   odst. 1 této smlouvy a ustanovením této smlouvy. K tomu se zhotovitel zavazuje použít výhradně
   materiály, konstrukce a komponenty, vyhovující požadavkům kladeným na jakost a mající prohlášení o
   shodě dle zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, a o změně a doplnění
   některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

2. Zhotovitel je povinen postupovat při provádění díla v souladu s platnými právními předpisy, podle
   schválených technologických postupů stanovených platnými českými technickými normami a
   bezpečnostními předpisy, a v souladu se současným standardem u používaných technologií a postupů
   pro tento typ stavby tak, aby dodržel smluvenou kvalitu díla. Dodržení kvality všech prací a dodávek
   sjednaných v této smlouvě je závaznou povinností zhotovitele. Zjištěné vady je zhotovitel povinen
   odstranit na své náklady.

3. V případě, že bude nutno použít postupy a materiály, které nebudou uvedeny v projektové dokumentaci
   dle čl. II. odst. 1 této smlouvy, lze použít pouze takových, které v době realizace díla budou v souladu
   s platnými českými technickými normami. Jakékoliv změny oproti projektové dokumentaci musí být
   předem odsouhlaseny objednatelem a/nebo technickým dozorem objednatele.

4. Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude dokladována předepsaným způsobem při kontrolních
   prohlídkách a při předání a převzetí díla.

5. Při realizaci díla nesmí zhotovitel použít jakýchkoliv materiálů s karcinogenními nebo jinými účinky,
   které negativně působí na lidské zdraví. V případě zjištění této skutečnosti je povinností zhotovitele
   provést náhradu a výměnu i již zabudovaných výrobků a materiálů na své náklady.

6. Zhotovitel je povinen zajistit včasné odborné provedení všech zkoušek předepsaných platnými českými
   technickými normami, bezpečnostními předpisy nebo vyžádaných příslušnými kompetentními orgány.

čl. X.
Staveniště

1. Oprávněný zástupce objednatele předá zhotoviteli staveniště. O jeho předání a převzetí vyhotoví smluvní
   strany zápis. Staveniště bude předáno zhotoviteli prosté práv a závazků třetích osob.

2. Obvod staveniště je vymezen projektovou dokumentací. Pokud bude zhotovitel potřebovat pro realizaci
   díla prostor větší, zajistí si jej na vlastní náklady a vlastním jménem.

3. Zhotovitel projedná zařízení a provoz staveniště s vlastníkem pozemku, který je ke zřízení zařízení
   staveniště určen.

4. Zhotovitel hradí elektrickou energii, vodné, stočné a další odebraná média a zabezpečí na své náklady
   měření jejich odběru.

5. Zhotovitel je povinen zajistit hlídání staveniště. Náklady na ostrahu jsou již zahrnuty v ceně.
6. Zhotovitel se zavazuje vyklidit a vyčistit staveniště do 5 pracovních dnů od převzetí díla objednatelem.

   Při nedodržení tohoto termínu se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli veškeré náklady a újmy, které
   mu tím vznikly.
7. Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště, dodržování
   bezpečnostních předpisů při výkopových pracích, pracích ve výkopu, pohybu na staveništi, za bezpečné
   ohrazení staveniště, za dodržování hygienických a požárních předpisů, bezpečnosti silničního provozu v
   prostoru staveniště a dodržování předpisů týkajících se ochrany životního prostředí. Zhotovitel
   vypracuje pracovní postup z hlediska splnění požadavků bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a
   bezpečnosti technických zařízení včetně stanovení rizik, která mohou působit na zaměstnance při
   provádění díla včetně opatření.
8. Zhotovitel se zavazuje udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu, na svůj náklad odstraňovat
   odpady a nečistoty vzniklé jeho činností, a to v souladu s příslušnými předpisy o likvidaci odpadů.

9/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

9. Při předání staveniště objednatel předá zhotoviteli projektovou dokumentaci stavby včetně kopie
   vyjádření dotčených orgánů a organizací.

čl. XI.
Provádění díla

1. Zhotovitel je povinen zajistit odborné vedení stavby stavbyvedoucím v souladu se zákonem č.183/2006
     Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů. V případě
     prací vyžadujících zvláštní oprávnění také odborné vedení držiteli příslušného oprávnění.

2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo svým jménem a na svou vlastní odpovědnost.
3. Zhotovitel se zavazuje realizovat práce vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení podle

     příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují.
4. Objednatel si vyhrazuje právo projednat a případně odmítnout poddodavatele navržené zhotovitelem.
5. Zhotovitel je povinen ihned po obdržení projektové dokumentace bez zbytečných odkladů prověřit, zda

     projektová dokumentace a další závazné podklady a pokyny objednatele týkající se předmětu smlouvy
     nemají zjevné vady a nedostatky, zda neobsahují nevhodná řešení, materiály, komponenty, konstrukce,
     zda výsledky výpočtů nejsou v rozporu se stanovenými technickými parametry. Zhotovitel se zavazuje
     před započetím prací na díle sdělit objednateli vady v projektové dokumentaci a výši z toho
     vyplývajících dalších nákladů. Pro stanovení výše nákladů se použije postup uvedený v čl. II odst. 7.
     této smlouvy.
6. V případě zjištěných vad projektové dokumentace je zhotovitel povinen na ně ihned písemně upozornit
     objednatele. Pokud se objednatel rozhodne vady odstranit a jejich odstranění bude trvat déle než týden,
     dohodnou se zhotovitel a objednatel na postupu do doby odstranění vady.
7. Zhotovitel je povinen bez odkladu upozornit objednatele na případnou nevhodnost realizace
     vyžadovaných prací. Smluvní strany se dohodly na vyloučení ustanovení § 2595 OZ.
8. V případě, že zhotovitel bude používat stavební stroje, které vyvolávají vibrace a otřesy, zajistí si
     taková opatření, aby na blízkých stávajících objektech nebo inženýrských sítích nedošlo vlivem
     stavební činnosti k újmám. V opačném případě nese plnou odpovědnost za způsobené újmy a tyto
     újmy uhradí.
9. Zhotovitel zajistí, aby na místě realizace byla k dispozici projektová dokumentace stavby a všechny
     doklady týkající se stavby.
10. V případě určení koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi objednatelem dle
     zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
     v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování
     služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví
     při práci), ve znění pozdějších předpisů, je povinností zhotovitele stavby poskytovat koordinátorovi
     součinnost potřebnou pro plnění jeho úkolů po celou dobu přípravy a realizace stavby. Nejpozději 8
     dnů před zahájením prací na staveništi je zhotovitel povinen doložit objednateli, že informoval
     koordinátora o rizicích vznikajících při pracovních nebo technologických postupech, které zvolil.
11. Zhotovitel předloží objednateli před zahájením prací časový harmonogram postupu prací uzpůsobený
     jednotlivým fázím výstavby pro plán provádění kontrolních prohlídek stavby.
12. Před započetím stavebních prací předloží zhotovitel zástupci objednatele prokazatelný doklad,
     že použitý materiál určený pro přímý styk s pitnou vodou, jakož i všechny chemické látky používané
     na úpravu pitné vody, splňují požadavky dle § 5 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví
     a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a požadavky dle vyhlášky
     č. 409/2005 S., o hygienických požadavcích na výrobky přicházejících do přímého styku s vodou a na
     úpravu vody, ve znění pozdějších předpisů. Dále zhotovitel předloží doklad o vhodnosti volby
     použitého materiálu s ohledem na chemické složení podzemních vod v souladu se zákonem
     č. 274/2003 Sb., kterým se mění některé zákony na úseku ochrany veřejného zdraví, ve znění
     pozdějších předpisů. Bez prokázání nelze stavební a montážní práce zahájit. Atesty, certifikáty
     a prohlášení o shodě všech ostatních materiálů budou předány objednateli nejpozději k datu přejímky
     díla.
13. Veškerou manipulaci na veřejné vodovodní síti v provozování společnosti Ostravské vodárny a
     kanalizace, a.s. (dále jen „OVAK a.s.“), včetně provádění proplachu potrubí, desinfekce vodovodních

10/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

     řadů a přípojek (v souladu s požadavky OVAK a.s. uvedenými v příloze č. 1 „Požadavků na provádění
     vodovodních řadů a přípojek – Zajištění kvality vody v nových a rekonstruovaných řadech a
     přípojkách“), otvírání a uzavírání armatur, měření průtočnosti hydrantů, napojování nového řadu apod.
     může provádět pouze provozovatel (pokud nebude s provozovatelem písemně dohodnuto jinak), a to
     na základě objednávky předložené zhotovitelem. Tyto práce, včetně odebraného množství vody, budou
     následně zhotoviteli fakturovány.
14. V průběhu realizace předmětu smlouvy se budou konat kontrolní dny nejméně 1x měsíčně. Organizaci
     kontrolního dne zajišťuje zástupce objednatele, tzn. technický dozor stavebníka. Kontrolního dne jsou
     povinni účastnit se pověření zástupci obou smluvních stran. Zhotovitel je povinen v případě potřeby
     nebo požadavku objednatele zajistit účast svých poddodavatelů.
15. Zhotovitel je povinen řídit se podmínkami a požadavky uvedenými ve vyjádřeních a rozhodnutích
     orgánů státní správy a správců inženýrských sítí vydaných v průběhu projednávání stavby.
16. Při provádění prací musí zhotovitel dodržovat požadavky vlastníků pozemků, které jsou uvedeny
     v souhlasech příp. ve smlouvách budoucích o zřízení věcného břemene/služebnosti inženýrské sítě a
     respektovat projednání přepojení přípojek s vlastníky nemovitostí.
17. Zhotovitel 15 pracovních dnů předem oznámí správcům sítí a zástupci objednatele práci v ochranném
     pásmu či křížení těchto sítí.
18. Zhotovitel zajistí řádné zabezpečení výkopů v souladu s platnými předpisy, zejména nařízením vlády č.
     591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na
     staveništích, ve znění pozdějších předpisů, týkající se zabezpečení zaměstnanců proti sesunutí zeminy
     a zabezpečení výkopů proti pádu osob do hloubky.
19. Zhutnění podsypu, obsypu a zásypu potrubí bude provedeno v souladu s technickou normou ČSN 72
     1016 Kontrola zhutnění zemin a sypanin.
20. Při nakládání se závadnými látkami bude zhotovitel postupovat v souladu se zákonem č. 254/2001 Sb.,
     o vodách a o změně některých dalších zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, v souladu
     se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů a ve smyslu zákona
     č. 350/2011 Sb., o chemických látkách a chemických směsích a o změně některých dalších zákonů
     (chemický zákon), ve znění pozdějších předpisů a v souladu s prováděcími vyhláškami těchto zákonů
     ve znění pozdějších předpisů, přičemž nejpozději při předání staveniště zhotovitel předloží objednateli
     doklady, ze kterých bude zřejmé, že odstranění odpadů vzniklých při výstavbě díla, bude prováděno
     v souladu s těmito prováděcími právními předpisy. Zhotovitel bude také postupovat dle zákona
     č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší, ve znění pozdějších předpisů a prováděcích vyhlášek k tomuto
     zákonu.
21. Zhotovitel zamezí úniku nebezpečných látek a tím i znečištění povrchových vod. Zhotovitel dále ručí
     za dobrý technický stav všech svých vozidel a mechanizmů a je odpovědný za případný únik
     pohonných hmot, oleje a jiných závadných látek, který způsobí svou zaviněnou činností na staveništi
     stavby či v areálu (objednatele) provozovatele a jeho následnou likvidaci.
22. Zhotovitel je povinen provedené stavební práce, zařizovací předměty, materiál, instalované
     komponenty a výrobky nutné pro realizaci stavby zabezpečit před poškozením a krádežemi až do
     předání dokončeného díla objednateli, a to na vlastní náklady.
23. V průběhu realizace předmětu smlouvy zajistí zhotovitel ochranu dřevin před poškozením. Ve
     vzdálenosti 2,5 m od paty kmene stromů nesmí být pojížděno těžkými mechanismy a měněna výšková
     úroveň terénu, prováděny výkopové práce, skladována výkopová zemina a stavební materiál.
24. Ověřování provedených prací bude prováděno zástupci obou smluvních stran do sedmi pracovních dnů
     po uplynutí měsíce. Oprávněný zástupce objednatele a/nebo technický dozor objednatele potvrdí svým
     podpisem objem prací a dodávek na jednotlivých objektech provedených v uplynulém měsíci, a to
     dohodnutou formou a ve lhůtě 3 pracovních dnů od převzetí soupisu prací od zhotovitele.
25. Zhotovitel zajistí přístup a příjezd do domů v místě právě probíhajících prací pro vozidla záchranné
     služby, hasičů a dopravní obsluhy.
26. Zhotovitel je při své činnosti povinen předcházet vzniku havárií. V případě, že zhotovitel způsobí na
     staveništi či v areálu objednatele (provozovatele) havárii, je povinen informovat oprávněného zástupce
     objednatele a provozovatele a účastnit se likvidace následků havárie. V případě, že zhotovitel způsobí
     objednateli svým jednáním újmu, zejména z důvodů porušení předpisů o ochraně životního prostředí,
     předpisů pro nakládání s odpady a chemickými látkami a chemickými přípravky, předpisů bezpečnosti

11/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

     práce, dopravních předpisů a protipožárních předpisů, je zhotovitel povinen újmu uhradit v plné výši,
     pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
27. Zhotovitel prokazatelně vyzve oprávněného zástupce objednatele a/nebo technického dozoru
     objednatele písemnou formou nejméně 3 pracovní dny předem k prověření kvality prací, jež budou
     dalším postupem při zhotovování díla zakryty. V případě, že se na tuto výzvu oprávněný zástupce
     objednatele a/nebo technický dozor objednatele bez vážných důvodů nedostaví, může zhotovitel
     pokračovat v provádění díla po předchozím písemném upozornění objednatele a/nebo technického
     dozoru objednatele.
28. Před záhozem provede zhotovitel zaměření všech podzemních inženýrských sítí a vedení odkrytých při
     výstavbě a zakreslí případné změny do dokumentace skutečného provedení. Dále zajistí odkrytá
     podzemní vedení tak, aby nedošlo k jejich poškození.
29. Zhotovitel písemně vyzve kromě oprávněného zástupce objednatele a/nebo technického dozoru
     objednatele i správce podzemních vedení a inženýrských sítí dotčených stavbou k jejich kontrole a
     převzetí a zjištěnou skutečnost nechá potvrdit zápisem ve stavebním deníku. Zhotovitel před jejich
     zakrytím zajistí na své náklady geodetická zaměření, která nejpozději před dokončením stavby předá
     objednateli.
30. Zhotovitel písemně vyzve kromě oprávněného zástupce objednatele a/nebo technického dozoru
     objednatele i správce komunikace ke kontrole kvality provedení vozovky a k jejímu převzetí a
     zjištěnou skutečnost nechá potvrdit zápisem do stavebního deníku.
31. Zhotovitel bude předkládat oprávněnému zástupci objednatele a/nebo technickému dozoru objednatele
     ke kontrole výsledky dílčích geodetických měření prováděného díla potvrzené oprávněným geodetem
     včetně razítka.
32. Zjistí-li zhotovitel při provádění díla skryté překážky bránící řádnému provedení díla, je povinen to bez
     odkladu oznámit oprávněnému zástupci objednatele a/nebo technickému dozoru objednatele a
     navrhnout mu další postup.
33. Při zjištění nezakreslených podzemních sítí v projektové dokumentaci, které brání realizaci prací, je
     zhotovitel oprávněn přerušit na nezbytně nutnou dobu a v nezbytném rozsahu práce, které jsou těmito
     překážkami dotčeny. Tuto skutečnost písemně oznámí objednateli včetně návrhu řešení. O dobu trvání
     překážky se posouvá termín plnění.
34. Napojení nového vodovodního řadu na řady stávající bude provedeno po obdržení protokolu
     o mikrobiologickém a chemickém rozboru vody, potvrzujícím, že vyšetřené parametry splňují
     požadavky vyhlášky č. 252/2004 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na pitnou a teplou vodu
     a četnost a rozsah kontroly pitné vody, ve znění pozdějších předpisů. Termín bude upřesněn po dohodě
     s provozem vodovodní sítě provozovatele s ohledem na nutnost dodržení 15 denní ohlašovací
     povinnosti objednatele při přerušení zásobování pitnou vodou.
35. Mikrobiologický a chemický rozbor vody z dokončeného řadu před jeho napojením na řady stávající
     objedná zhotovitel u akreditovaných hydroanalytických laboratoří s tím, že odběr vzorku bude
     proveden pracovníkem této laboratoře. Měření průtočnosti hydrantů objedná zhotovitel u střediska
     5225 provozovatele.
36. Po dokončení díla bude provedeno zaslepení a zafoukání starých vodovodních řadů včetně demontáže
     povrchových znaků, demontáže hydrantů, armatur a zákopových souprav, které budou v trase
     opraveného vodovodního řadu. Toto bude dohodnuto zhotovitelem s provozem vodovodní sítě
     provozovatele a výsledek projednání bude zapsán do stavebního deníku.
37. Po ukončení prací budou veškeré dotčené parcely, objekty – místa realizace (komunikace, inženýrské
     sítě, pozemky apod.) předány písemným protokolem jejich vlastníkům (případně správcům). Originály
     protokolů o předání objektů zpět jejich vlastníkům (případně správcům) budou předány zástupci
     objednatele.

čl. XII.
Stavební deník

1. Zhotovitel povede ode dne převzetí staveniště o všech pracích a činnostech prováděných v souvislosti
     s realizací díla stavební deník. V průběhu pracovní doby musí být stavební deník trvale dostupný na
     stavbě.

12/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

2. Stavební deník bude veden v souladu s vyhláškou č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění
     pozdějších předpisů a musí obsahovat:
     a) úvodní list s uvedením názvu a sídla objednatele, zhotovitele a projektanta, a případné změny
          těchto údajů;
     b) základní údaje o stavbě v souladu s projektovou dokumentací stavby;
     c) seznam dokladů a úředních opatření týkajících se stavby;
     d) přehled smluv a dodatků, případně změn;
     e) seznam dokumentace stavby včetně změn a doplnění.

3. Denní záznamy o prováděných pracích se do deníku zapisují čitelně, zásadně v den, kdy byly tyto
     práce provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Zápisy v deníku nesmí být
     přepisovány, nečitelně škrtány a z deníku nesmí být vytrhávány první stránky s originálním textem.
     Každý zápis musí být podepsán stavbyvedoucím zhotovitele, nebo jeho zástupcem. Mezi zápisy
     nebudou vynechána volná místa.

4. Do stavebního deníku budou zapsány všechny skutečnosti související s plněním smlouvy. Jedná se
     zejména o:
     a) časový postup prací a jejich kvalitu;
     b) druh použitých materiálů a technologií;
     c) zdůvodnění odchylek v postupech prací a v použitých materiálech oproti projektové dokumentaci
          stavby uvedené v čl. II. odst. 1 této smlouvy, další údaje, které souvisí s hospodárností a
          bezpečností práce;
     d) stanovení termínů k odstranění zjištěných vad;
     e) údaje potřebné pro posouzení prací orgány státní správy.

5. Zápisy do deníku mohou provádět technický a autorský dozor objednatele, oprávnění zástupci
     objednatele, zhotovitele a provozovatele a dále orgány státního odborného dozoru nebo jiné příslušné
     orgány státní správy, osoba odpovídající za provádění zeměměřičských prací a osoba provádějící
     kontrolní prohlídku stavby.

6. Oprávněný zástupce objednatele a/nebo technický dozor objednatele je povinen sledovat obsah
     záznamů v deníku a stvrzovat je svým podpisem. K zápisům zhotovitele je povinen oprávněný
     zástupce objednatele a/nebo technický dozor objednatele písemně zapsat své připomínky vždy do 3
     pracovních dnů, jinak se předpokládá jeho souhlasné stanovisko. Zhotovitel se však zavazuje ještě před
     uplynutím této lhůty prokazatelně vyzvat oprávněného zástupce objednatele a/nebo technický dozor
     objednatele k zapsání připomínek.

7. V případě nesouhlasného stanoviska k provedenému zápisu od oprávněných zástupců objednatele
     a/nebo technického dozoru objednatele, je stavbyvedoucí zhotovitele povinen do 3 pracovních dnů
     připojit k záznamu své písemné stanovisko, jinak se má za to, že s obsahem tohoto záznamu souhlasí.

8. Zhotovitel bude odevzdávat oprávněnému zástupci objednatele a/nebo technickému dozoru objednatele
     prvý průpis denních záznamů ze stavebního deníku při prováděné kontrolní činnosti.

9. Zápisem ve stavebním deníku nelze měnit obsah této smlouvy.
10. Stavební deník vede a dokladuje zhotovitel ode dne převzetí staveniště do dne dokončení stavby, popř.

     do odstranění vad zjištěných při kontrolní prohlídce. Provádění pravidelných denních záznamů končí
     dnem odevzdání a převzetí díla objednatelem bez vad.

čl. XIII.
Předání díla

1. Objednatel dílo převezme po jeho dokončení v termínu uvedeném v čl. V. odst. 2 této smlouvy.
2. Zhotovitel vyzve technický dozor a zástupce objednatele k zahájení předávacího řízení písemnou

     výzvou (e-mail, doporučený dopis, zápis do stavebního deníku).
3. Přejímací řízení dokončeného díla bude objednatelem zahájeno do 5 pracovních dnů po obdržení

     písemné výzvy zhotovitele a ukončeno nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne zahájení, pokud
     nebude dohodnuto jinak.
4. Zhotovitel je povinen nejpozději s výzvou k předání díla doručit oprávněnému zástupci objednatele
     a/nebo technickému dozoru objednatele následující doklady v českém jazyce ve 4 vyhotoveních:

13/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

     a) dokumentaci skutečného provedení stavby v rozsahu dle vyhlášky č. 499/2006 Sb. o dokumentaci
         staveb, ve znění pozdějších předpisů, tj. se zakreslením všech změn podle skutečného stavu
         provedených prací, podepsanou a autorizovanou zhotovitelem a autorským dozorem, včetně 3
         vyhotovení aktuálních katastrálních situací se zákresem skutečného provedení a geodetického
         zaměření skutečného provedení díla vč. 3 vyhotovení v elektronické podobě, které bude zpracováno
         odpovědným geodetem dle přílohy č. 4 „Požadavky na geodetické zaměření staveb a jejich
         předávání společnosti OVAK a.s.“ uvedené v externím dokumentu společnosti Ostravské vodárny a
         kanalizace, a.s. „Požadavky na provádění vodovodních řadů a přípojek“ v platném znění, zhotovení
         geometrického plánu dokončené stavby;

     b) doklady o řádném provedení díla dle technických norem a předpisů;
     c) závěrečné zprávy ke všem provedeným zkouškám prokazujícím kvalitu díla. Z těchto závěrečných

         zpráv bude zřejmé, že daná zkouška vyhověla. Tyto zprávy budou technickému dozoru a zástupci
         objednatele předány formou samostatných protokolů podepsaných oprávněnou osobou nebo
         zhotovitelem. Průběh individuálního vyzkoušení bude zapsán do stavebního deníku a potvrzen
         zástupcem provozovatele. O průběhu komplexního vyzkoušení bude zhotovitelem vypracována
         samostatná zpráva, která bude rovněž potvrzena zástupcem provozovatele;
     d) certifikáty, atesty a prohlášení o shodě všech použitých materiálů (průkazné zkoušky) a výrobků a
         výsledky provedených „kontrolních zkoušek“, jakož i záruční listy, revizní zprávy apod., dále
         protokoly mikrobiologického a chemického rozboru vzorků vody z dokončených řadů a protokoly o
         měření průtočnosti hydrantů;
     e) zápisy o provedení prací a konstrukcí zakrytých v průběhu provádění díla;
     f) kopie zápisů o provedené kontrole stavu podzemních inženýrských sítí před záhozem, potvrzené
         jejich vlastníky a správci, pokud tyto zápisy nejsou ve stavebním deníku;
     g) stavební deník;
     h) originály dokladů o zpětném převzetí dotčených pozemků, objektů (míst realizace) jejich vlastníky;
     i) originály dokladů o zpětném předání provedené vodovodní přípojky vlastníkům připojované
         nemovitosti - písemný souhlas vlastníka připojované nemovitosti s provedením způsobu realizace
         této přípojky na formuláři dodaném objednatelem při předání staveniště - „Protokol o převzetí
         realizované vodovodní přípojky“;
     j) doklady o odstranění odpadů vzniklých při stavební činnosti v souladu s platnou legislativou;
     k) ověřené geometrické plány pro zřízení služebnosti inženýrské sítě opatřené souhlasem příslušného
         katastrálního úřadu pro pozemky dotčené stavbou, na kterých bude služebnost inženýrské sítě
         zřízena.

     Zahájení přejímacího řízení je podmíněno úspěšným provedením individuálního vyzkoušení a
     úspěšným komplexním vyzkoušením dodávaného zařízení a provedených montáží, čímž bude ověřeno,
     že dílo je způsobilé k uvedení do provozu.

5. O provedení díla bude sepsán „Zápis o převzetí díla“, který sepíše zhotovitel do formuláře, který mu
     předá oprávněný zástupce objednatele v průběhu provádění díla a který bude obsahovat:
     a) označení díla;
     b) označení objednatele a zhotovitele díla;
     c) číslo a datum uzavření smlouvy o dílo, včetně čísel a dat uzavření jejich dodatků;
     d) termín vyklizení staveniště;
     e) datum ukončení záruky na dílo;
     f) technický popis provedeného díla,
     g) soupis nákladů od zahájení po dokončení díla;
     h) zahájení a dokončení prací na zhotovovaném díle;
     i) seznam převzaté dokumentace;
     j) soupis případných drobných vad s termínem jejich odstranění;
     k) prohlášení zhotovitele o úplnosti a kompletnosti díla a o tom, že dílo předává;
     l) prohlášení objednatele, že dílo přejímá;
     m) datum a místo sepsání zápisu;
     n) jména a podpisy technického dozoru, zástupců objednatele a zhotovitele, příp. dalších stran.

14/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

6. Součástí Zápisu o převzetí díla, ve kterém bude prohlášení zhotovitele o úplnosti a kompletnosti díla,
   musí být i doklady uvedené v bodě 4. tohoto článku smlouvy. Zhotovitel, technický dozor i objednatel
   jsou oprávněni uvést v Zápise o převzetí díla cokoli, co budou považovat za nutné. Po podepsání Zápisu
   o převzetí díla oprávněnými zástupci obou smluvních stran se považují veškerá opatření a doby v něm
   uvedené za dohodnuté, pokud některá ze stran neuvede, že s určitými jeho body nesouhlasí. V Zápise o
   převzetí díla popsané vady je zhotovitel povinen bezplatně odstranit. Za vady, které se projevily po
   předání díla, zodpovídá zhotovitel v rozsahu sjednané záruky za jakost.

7. V případě, že objednatel dílo, které je předmětem této smlouvy, nepřevezme, uvede v Zápise o převzetí
   díla důvod jeho nepřevzetí. Po odstranění nedostatků, pro které objednatel odmítl dílo převzít, se
   opakuje přejímací řízení v nezbytně nutném rozsahu. Z opakované přejímky sepíší smluvní strany
   dodatek k předmětnému Zápisu o převzetí díla, v němž objednatel prohlásí, zda dílo od zhotovitele
   přejímá. Smluvní strany se dohodly na vyloučení použití ustanovení § 2609 OZ.

8. Pokud se smluvní strany nedohodnou ani v opakovaném přejímacím řízení na převzetí díla ve lhůtě 5
   pracovních dnů od zahájení opětovného předávacího řízení, bude vzniklý spor předán k rozhodnutí
   příslušnému soudu.

9. K přejímání díla je za objednatele oprávněn vedoucí investičního odboru Magistrátu města Ostravy,
   případně jím pověřený zaměstnanec zařazený do investičního odboru Magistrátu města Ostravy, za
   zhotovitele je k předávání díla oprávněn stavbyvedoucí. Zástupci smluvních stran, kteří jsou oprávněni
   k předání a převzetí díla, budou uvedeni ve stavebním deníku.

čl. XIV.
Práva z vadného plnění a záruka na jakost

1. Práva objednatele z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními OZ. Zjištěné vady je zhotovitel
     povinen odstranit na své náklady.

2. Zhotovitel poskytuje na provedené dílo záruku na jakost v délce:
     - záruční lhůta na dílo 60 měsíců,
     - záruční lhůta na povrchy 36 měsíců.

3. Záruční doba začíná plynout ode dne řádného převzetí celého díla objednatelem.
4. Veškeré vady díla bude objednatel povinen uplatnit u zhotovitele, a to formou písemného oznámení (za

     písemné oznámení se považuje i oznámení e-mailem), obsahující specifikaci zjištěné vady. Odesláním
     tohoto oznámení objednatel požaduje bezplatné odstranění vady, neuvede-li v oznámení jinak.
5. Zhotovitel započne s odstraněním vady do 2 pracovních dnů ode dne doručení písemného oznámení
     o vadě, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě havárie započne s odstraněním vady do
     24 hodin ode dne písemného oznámení (i e-mailového), jinak zajistí objednatel odstranění vady na
     náklady zhotovitele u jiné odborné firmy. Vada bude odstraněna nejpozději do 3 pracovních dnů od
     započetí prací, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Pro termíny odstraňování vad dle tohoto
     ustanovení budou dále respektovány technologické lhůty a klimatické podmínky pro provádění prací.
     Obdobným způsobem se bude postupovat v případě uplatnění práva z vadného plnění.
6. Neodstraní-li zhotovitel vady ve stanovené lhůtě, je objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady jiný
     subjekt nebo odstranit vady sám a zhotovitel je povinen náklady takto vynaložené objednateli v plné
     výši uhradit.
7. Zhotovitel je povinen odstranit vadu i v případech, kdy tuto svou povinnost vadu odstranit neuznává.
     Právo zhotovitele na případnou náhradu škody tím není dotčeno.
8. Oznámení o odstranění vady zhotovitel objednateli předá písemně. Na provedenou opravu v rámci
     záruky za jakost poskytne zhotovitel záruku za jakost ve stejné délce dle bodu 2. tohoto článku
     smlouvy.

čl. XV.
Náhrada újmy

1. Nebezpečí újmy na zhotovovaném díle nese zhotovitel v plném rozsahu až do dne předání a převzetí
     celého díla bez vad. Odpovědnost zhotovitele se nevztahuje na újmy, které jsou pro zhotovitele

15/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

     nepojistitelné (např. živelné události), za které nese odpovědnost objednatel z titulu svého pojištění
     jako vlastníka objektů.
2. Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů, zavazuje se nezpůsobovat únik ropných, toxických či
     jiných škodlivých látek na stavbě.
3. Zhotovitel je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení újmy nebo k jejich zmírnění.
4. Zhotovitel je povinen nahradit objednateli v plné výši újmu, která vznikla při realizaci a užívání díla
     v souvislosti nebo jako důsledek porušení povinností a závazků zhotovitele dle této smlouvy.
     Nemajetkovou újmu jsou smluvní strany povinny hradit pouze, stanoví-li to zvlášť OZ nebo jiný
     právní předpis.
5. Zhotovitel je povinen sjednat pojištění proti újmám, způsobeným vlastní činností. Toto pojištění je
     povinen zhotovitel udržovat v účinnosti po celou dobu zhotovování díla.
6. V případě, že objednateli nebo třetím osobám vznikne při činnosti prováděné zhotovitelem
     prokazatelná újma, která nebude kryta pojištěním sjednaným ve smyslu bodu 5. tohoto článku
     smlouvy, je zhotovitel povinen tuto újmu uhradit z vlastních prostředků.

čl. XVI.
Sankční ujednání

1. Zhotovitel je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % z ceny díla bez DPH za každý
     i započatý den prodlení s předáním díla.

2. Nebude-li kterákoliv faktura uhrazena v době splatnosti, je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli úrok
     z prodlení ve výši 0,015 % z dlužné částky bez DPH za každý i započatý den prodlení.

3. Zhotovitel je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý prokazatelně
     zjištěný případ nedodržení pořádku na pracovišti. Pokuta bude vyúčtována až poté, kdy zhotovitel
     zjištěné nedostatky zapsané ve stavebním deníku objednatelem nebo jeho zástupcem ve stanoveném
     termínu neodstraní.

4. V případě nedodržení termínu k odstranění drobných vad zjištěných při předání a převzetí díla je
     zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý i započatý den
     prodlení a zjištěný případ.

5. V případě nesplnění povinnosti vést stavební deník v souladu s touto smlouvou a vyhláškou č.
     499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů, je zhotovitel povinen zaplatit
     objednateli smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč za každý zjištěný případ.

6. V případě nesplnění povinnosti přizvat oprávněného zástupce (tzn. technický dozor objednatele)
     k částem stavby a konstrukcí, které budou trvale zakryty nebo se stanou trvale nepřístupnými, je
     zhotovitel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč. Přesto je ponecháno právo objednatele a
     technického dozoru stavebníka požadovat po zhotoviteli takovouto část stavby odkrýt k provedení
     řádné kontroly.

7. V případě prodlení s vyklizením a vyčištěním staveniště je zhotovitel povinen zaplatit objednateli
     smluvní pokutu 10.000,- Kč za každý i započatý den prodlení.

8. V případě nedodržení termínu k odstranění vady, která se projevila v záruční době, je zhotovitel
     povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý i započatý den prodlení a
     zjištěný případ.

9. V případě, že závazek provést dílo zanikne před řádným ukončením díla, nezaniká nárok na smluvní
     pokutu, pokud vznikl dřívějším porušením povinnosti.

10. V případě, že bude zjištěno, že stavební deník nebo projektová dokumentace nejsou přístupné v
     pracovní době na stavbě, bude zhotoviteli účtována jednorázová smluvní pokuta ve výši 5.000,- Kč za
     každý zjištěný případ.

11. V případě nesplnění dalších povinností zhotovitele mimo povinností uvedených výše, vyplývajících
     z této smlouvy, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý
     zjištěný případ.

12. Smluvní pokuty sjednané touto smlouvou zaplatí povinná strana nezávisle na zavinění a na tom, zda a
     v jaké výši vznikne druhé straně újma, kterou lze vymáhat samostatně. Smluvní strany se dohodly, že
     smluvní strana, která má právo na smluvní pokutu dle této smlouvy, má právo také na náhradu újmy
     vzniklé z porušení povinností, ke kterému se smluvní pokuta vztahuje.

16/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

13. Smluvní pokuty je objednatel oprávněn započíst proti pohledávce zhotovitele.

čl. XVII.
Závěrečná ujednání

1. Doložka platnosti právního jednání dle § 41 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve
     znění pozdějších předpisů: O uzavření této smlouvy rozhodla rada města usnesením č.
     06937/RM1418/99 ze dne 25.07.2017, kterým bylo rozhodnuto o výběru dodavatele a uzavření
     smlouvy k veřejné zakázce malého rozsahu poř. č.132/2017.

2. Smluvní strany berou na vědomí, že k nabytí účinnosti této smlouvy je vyžadováno uveřejnění v
     registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
     uveřejňování některých smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Zaslání smlouvy do registru
     smluv zajistí Statutární město Ostrava.
     Tato smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv.

3. Smluvní strany se dohodly, že pro tento svůj závazkový vztah vylučují použití ustanovení § 1765,
     § 1978 odst. 2 a § 2591 OZ.

4. Smluvní strany se dále dohodly ve smyslu § 1740 odst. 2 a 3 OZ, že vylučují přijetí nabídky, která
     vyjadřuje obsah návrhu smlouvy jinými slovy, i přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou, i když
     dodatek či odchylka podstatně nemění podmínky nabídky.

5. Tato smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které strany měly a
     chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této smlouvy. Žádný projev stran
     učiněný při jednání o této smlouvě ani projev učiněný po uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v
     rozporu s výslovnými ustanoveními této smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze stran.

6. Změnit nebo doplnit tuto smlouvu (s výjimkou změny sazby DPH dle čl. VI. odst. 6 této smlouvy a
     posunu termínů dle čl. V odst. 4 a 5 této smlouvy) mohou smluvní strany pouze formou písemných
     dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy a podepsány
     oprávněnými zástupci smluvních stran. Za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna
     e-mailových či jiných elektronických zpráv.

7. Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah písemnou dohodou.
8. Objednatel může smlouvu vypovědět i bez udání důvodů písemnou výpovědí s 30 denní výpovědní

     dobou, která začíná běžet dnem doručení druhé smluvní straně. Objednatel může v případě rozhodnutí
     insolvenčního soudu o tom, že se zhotovitel nachází v úpadku, smlouvu vypovědět písemnou výpovědí
     bez výpovědní doby, výpověď je účinná doručením zhotoviteli.
9. V případě zániku závazku před řádným splněním této smlouvy je zhotovitel povinen ihned předat
     objednateli nedokončené dílo, včetně věcí, které opatřil a které jsou součástí díla a uhradit případně
     vzniklou újmu, pokud je jejím prokazatelným původcem. Objednatel je povinen uhradit zhotoviteli
     cenu provedených prací a cenu věcí, které zhotovitel opatřil a které se staly součástí díla. Smluvní
     strany uzavřou dohodu, ve které upraví vzájemná práva a povinnosti.
10. Zhotovitel se zavazuje, že jakékoliv informace, které se dozvěděl v souvislosti s plněním předmětu
     smlouvy nebo které jsou obsahem předmětu smlouvy, neposkytne třetím osobám.
11. Zhotovitel nemůže bez písemného souhlasu objednatele postoupit kterákoliv svá práva ani převést
     kterékoliv své povinnosti plynoucí ze smlouvy třetí osobě ani není oprávněn tuto smlouvu postoupit.
12. Zhotovitel je povinen poskytovat objednateli veškeré informace, doklady apod. písemnou formou.
13. Písemnosti se považují za doručené i v případě, že kterákoliv ze stran její doručení odmítne, či jinak
     znemožní.
14. Ukáže-li se některé z ustanovení této smlouvy zdánlivým (nicotným), posoudí se vliv této vady
     na ostatní ustanovení smlouvy obdobně podle § 576 OZ.
15. Vše, co bylo dohodnuto před uzavřením smlouvy je právně irelevantní a mezi stranami platí jen to, co
     je dohodnuto ve smlouvě.
16. Za objednatele je oprávněn jednat ve věcech technických vedoucí odboru investičního Magistrátu
     města Ostravy, případně jím pověřený zaměstnanec zařazený do odboru investičního Magistrátu města
     Ostravy.

17/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

17. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech s platností originálu podepsaných oprávněnými
     zástupci smluvních stran, přičemž objednatel obdrží tři a zhotovitel jedno vyhotovení.

18. Přílohy, které jsou nedílnou součástí smlouvy:
     Příloha č. 1 – Kalkulace nákladů,
     Příloha č. 2 – Plná moc.

Za objednatele                                                         Za zhotovitele

__________________________________________                             _________________________________________
Datum: 26.7.2017____________________________                           Datum: 4.8.2017 ___________________________
Místo: Ostrava ______________________________                          Místo: Ostrava ____________________________

__________________________________________                             _________________________________________

Ing. Břetislav Riger                                                   Hynek Raška

náměstek primátora                                                     jednatel
na základě plné moci

18/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                                           Smlouva o dílo
magistrát

                                          Příloha č. 1 ke sml. č. objednatele: 2393/2017/OI/VZKÚ
                                                                                              Počet listů: 1

                          Kalkulace nákladů

                          REKAPITULACE ROZPOČTU

Stavba:                   Oprava vodovodu ul. Na Záhumení, U Hůry

Objekt:                 Oprava vodovodu ul. - Oprava vodovodu ul. ...

  Místo:                                                               Datum:      27.6.2017
  Objednatel:
  Zhotovitel:                                                          Projektant
                                                                       :
           Kód - Popis                                                 Zpracovat
                                                                       el:

                                                                                   Cena celkem [CZK]

1) Náklady z rozpočtu                                                                         1 668 371,66
HSV - Práce a dodávky HSV                                                                      1 448 371,66

   1 - Zemní práce                                                                                   941 334,65
   4 - Vodorovné konstrukce                                                                            24 614,92
   5 - Komunikace                                                                                        2 227,50
   8 - Trubní vedení
   9 - Ostatní konstrukce a práce-bourání                                                            284 846,10
   997 - Přesun sutě                                                                                     9 136,80
   998 - Přesun hmot                                                                                     8 618,89

VRN - Vedlejší rozpočtové náklady                                                                    177 592,80

   VRN1 - Průzkumné, geodetické a projektové práce                                                220 000,00
   VRN3 - Zařízení staveniště
                                                                                                       10 000,00
2) Ostatní náklady                                                                                   210 000,00

Celkové náklady za stavbu 1) + 2)                                                                         0,00

                                                                                              1 668 371,66

19/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“
Statutární město Ostrava                                               Smlouva o dílo
magistrát

                                                              Příloha č. 2 ke sml. č. objednatele: 2393/2017/OI/VZKÚ
                                                                                                                   Počet listů: 1

PLNÁ MOC

ke smlouvě č. 2393/2017/OI/VZKÚ na realizaci stavby „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a
ul. U Hůry“ v městské části Ostrava-Martinov, obec Ostrava.

Objednatel:  Statutární město Ostrava, Prokešovo nám. č. 8, 729 30 Ostrava
             IČO: 00845451
             zastoupeno: Ing. Břetislavem Rigerem, náměstkem primátora

Zhotovitel:    Miroslav Raška-vodovody a kanalizace s.r.o.

             V Korunce 386/34, 713 00 Ostrava, Heřmanice
               IČO: 26843099
               zastoupen: Hynkem Raškou, jednatelem

1. Zhotovitel bude jménem a na účet objednatele zastupovat objednatele při jednáních, ve všech správních
     řízeních vedených před správními orgány k zajištění potřebných povolení a rozhodnutí, podávat
     žádosti, návrhy, ohlášení a přijímat za objednatele písemnosti, spojené s dodavatelskou činností.

2. Zhotovitel jménem a na účet objednatele zabezpečí povolení k uzavírkám, prokopávkám, záborům
     komunikací a zeleně a zabezpečí projednání provizorního dopravního značení včetně organizace
     dopravy po dobu realizace výše uvedené stavby.

3. Tato plná moc se vystavuje na dobu určitou, a to na období ode dne účinnosti smlouvy do odstranění
     všech případných vad z přejímacího řízení výše uvedené stavby.

V Ostravě dne: 26.7.2017

Prohlašuji, že plnou moc přijímám.                                         za objednatele
V Ostravě dne: 4.8.2017
                                                                       Ing. Břetislav Riger

                                                                       náměstek primátora
                                                                       na základě plné moci

                                                                         za zhotovitele

                                                                         Hynek Raška

                                                                             jednatel

20/20 Smlouva o dílo – „Oprava vodovodu ul. Na Záhumení a ul. U Hůry“