Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4091068: Převedená smlouva z TSK PO ( 3/16/2400/74) - SÚ Československého

Příloha TSKRP008SC0L.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        TSKRP008SC0LSMLOUVA O BÍLO

uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 8b., občanský zákoník (dále jen „občanský
zákoník”)

- fililulžtfovmčísl© smlouvy objednatele: 3/16/2400/74
číslo smlouvy zhotovitele: 10000119078

L

Smluvní strany

1. Objednatel: Technická správa komunikací hl.m. Prahy
Řásnovka 770/8 , 110 15 Praha 1
IČ: 63834197
DIČ: CZ63834197
Bankovní spojení: PPF banka a.s.
č.ú.: 50024-5157-998/6000
zastoupena: Ing. Jiřím Sládkem, pověřeným řízením organizace

Osoby zmocněné k jednání:
- ve věcech smluvních: Ing. Jiří Sládek, pověřený řízením organizace
- ve věcech technických: Ing. Karel Rezek, investiční náměstek

Ing. Ctibor Kocinger, vedoucí oddělení 2400
Milan Zach - TDI

2. Zhotovitel: Skaliska a.s.
Křižíkova 682/34a, 186 00 Praha 8
IČ:26271303
DIČ: CZ26271303
Bankovní spojení : Citibank Europe plc.,
č.ú. 2038057204/2600
zastoupena : Ing. Alešem Novákem - regionálním ředitelem závodu Čechy západ
aMichalem Pfafem - oblastním manažerem oblasti Praha, závodu Čechy západ
na základě pověření P/4927/2016

Osoby zmocněné k jednání :
- ve věcech smluvních : Ing. Aleš Novák - regionální ředitel závodu Čechy západ

Michal Pfaf- oblastní manažer oblasti Praha

- ve věcech technických : Michal Pfaf- oblastní manažer oblasti Praha

hlavní stavbyvedoucí: Ing. Lukáš Radil

V případě změny údajů uvedených v bodě 1 a 2 článku I této smlouvy je povinna smluvní strana, u
které změna nastala, informovat o ní druhou smluvní stranu, a to průkazným způsobem a bez
zbytečného odkladu. V případě, že z důvodů nedodržení nebo porušení této povinnosti dojde ke
škodě, zavazuje se strana, která škodu způsobila, tuto nahradit bez zbytečného odkladu, co k tomu
bude poškozenou stranou vyzvána.

|



II.
Předmět smlouvy

1 • Předmětem jsmlouvv je zhotovení díla: „Československého exilu SŮ5 4. etapa ásek Krouzova
~ Generála Šišky, Praha 12, cl akce 13293/4“ dle projektové dokumentace, kterou zpracovala
společnost AVS Projekt, s.r.o., Jirčanská 828/31, 142 00 Praha 4.

Dílo je vymezeno následovně:

Předmětem plnění je souvislá údržba vozovky o délce 509 bm. Bude provedeno frézování o tl.
90 mm s následnou živičnou náhradou ACL 16S o tl. 50 mm, AGO 1 1S o tl. 40 mm a opravu
BUS zálivů. Dojde k ošetření trhlin dle TP 1 15,vyrovnání nebo k případné výměně poničených
obrub. V místě přechodu pro chodce s ul. Povodňová bude provedena úprava BBP a dělící
ostrůvek. Dále dojde k rektifikaci nebo výměně UV a rektifikaci ostatních povrchových znaků
IS. VDZ bude obnoveno dle odsouhlaseného stanovení,

Dále součástí předmětu plnění je:

• zajištění a projednání DIO a DIR od odboru dopravy MČ Praha 12
• dokumentace skutečného provedení, zaměření skutečného provedení v digitální formě vč.

potvrzení o jejím předání na IPR Praha
• zajištění včasného vyrozumění a projednání čas. harmonogramu prací a způsobu příp.

omezení dopravy u vjezdů do objektů, které se nacházejí na vymezeném úseku,
nejpozději 7 dní před zahájením prací

• zajištění místního šetření s DP HMP, a.s. - autobusy, Na Bojišti 5, Praha 2. DIR bude předán
na DP minimálně 20 dní před zahájením stavby, oznámení na ROPID o zahájení prací 15 dní
předem.

• uzavření smlouvy o dílo s PVK, a.s. na zajištění ochrany vodovodů a kanalizací při realizaci
opravy vozovky. V případě poškození vodovodů a kanalizací je zhotovitel povinnen uvést
tyto vodovody a kanalizace na svůj náklad do původního stavu a provozovateli uhradit
vzniklé škody. Výměna stávajících kanalizačních poklopů za nové bude provedena pouze při
předání nových poklopů od PVK, a.s. (dodavatel provede výškovou úpravu poklopů).
Objednatel nebude platit výměnu stávajících poklopů za nové, pokud jsou v majetku jiného
subjektu.

• týdně aktualizovaný popis stavby a jejího průběhu umístěný na www.tsk-praha.cz
• zajištění umístění informačních tabulí MHMP dle přiloženého manuálu doplněných o QR kód

odkazující na popis stavby na www.tsk-praha.cz.
• zajištění ukončení akce u odd. informačního rozvoje 5300 TSK předáním geodetického

zaměření a projektové dokumentace skutečného provedení stavby do ukončenky předané
technickým dozorem stavby.

• v případě provádění autorizovaného měření hluku zajištění kladného vyjádření Hygienické
stanice hlavního města Prahy.

Vyfrézovaný materiál nebude odvážen na skládku, ale dodavatel ho od TSK vykoupí.

Vybraný dodavatel zajistí případné úpravy SSZ nutné pro realizaci SÚ, které provede
společnost ELTODO a.s. v rámci Projektu Praha.

a to

(dále jen ,,dílo“).

2. Místo realizace díla: komunikace Československého exilu SÚ, 4. etapa úsek Krouzova -
Generála Šišky, Praha 12

-2-



3. Zhotovitel se zavazuje řádně provést dílo v rozsahu a za podmínek dohodnutých v této smlouvě
a ve stanovené době předat dílo objednateli. Objednatel se zavazuje, že dokončené dílo
převezme a zaplatí za jeho zhotovení dohodnutou cenu.

4. Dílo bude provedeno v souladu s podmínkami výběrového řízení, přijatou nabídkou zhotovitele,
předanou projektovou dokumentací, pravomocným stavebním povolením případně ohlášením
stavby a v souladu se stavebním zákonem č. 183/2006 Sb. v platném znění a předpisy
souvisejícími.

III.
Doba plnění díla

Termín zahájení :

Dle vydaného DIR, který zajišťuje zhotovitel.

V případě nepřidělení finančních prostředků si objednatel vyhrazuje právo posunout termín
zahájení až do doby přidělení finančních prostředků. Zhotovitel bere toto ujednání na vědomí a
souhlasí s ním.

Termín dokončení ; do 38 kalendářních dnů od zahájení prací

Lhůta výstavby uvedená v kalendářních dnech činí: 38

Při pozdním zahájení díla z důvodu prodlení objednatele s předáním místa realizace díla se
termíny dokončení o toto prodlení prodlouží.

Zhotovitel se zavazuje při provádění díla postupovat řádně a efektivně, aby bylo dílo provedeno
dle vydaného stavebního povolení.

IV,

Cena díla

1. Cena za zhotovení díla v rozsahu čl. II. této smlouvy je stanovena pevnou cenou, jako
nejvýše přípustná, zahrnující všechny náklady související s kompletním zhotovením díla.

2, Celkem cena za dílo bez DPH : 14 199 706,17 Ke

DPH : 2 981 938,30 Kč

Cena celkem včetně DPH : 17 181 644,47 Kč

V ceně za zhotovení díla jsou zahrnuty i náklady na vybudování, provoz, údržbu a vyklizení
zařízení staveniště zhotovitele, zpracování dokumentace skutečného provedení díla ve 3
vyhotoveních, včetně geodetického zaměření i v digitální formě podle pravidel IPR Praha ve
dvojím vyhotovení, projednání dopravních opatření, zajištění DIO a DIR a jejich realizaci,
náklady na skládky přebytečného materiálu, vybouraných konstrukcí a hmot.

V ceně jsou zahrnuty i náklady za přejímací zkoušky a měření parametrů provozní způsobilosti.

3. Cena může být změněna pouze dohodou obou smluvních stran formou dodatku k této smlouvě

4. Zhotovitel nese nebezpečí změny okolností ve smyslu ust. § 2620 odst. 2 občanského zákoníku.

-3- 1

I
I
i



v.

Platební podmínky

1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu ve výši dohodnuté v či. IV. Právo fakturovat
vznikne zhotoviteli po provedení prací event. po předání a převzetí předmětu díla nebo jeho
části za podmínek stanovených v tomto článku níže.

2. Zhotovitel je oprávněn předložit dílčí fakturu vystavenou na základě objednatelem
odsouhlaseného soupisu provedených prací, přičemž faktura bude mít náležitosti daňového
dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v platném znění a bude doplněna
předávacím protokolem dílčího zdanitelného plnění včetně všech příloh k němu. Na předávacím
protokolu dílčího zdanitelného plnění musí být výslovně uveden den předání a převzetí dílčího
zdanitelného plnění a podpisy konkrétní osoby předávajícího a přebírajícího.

Veškeré daňové doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004
Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňové doklady
nebudou mít odpovídající náležitosti, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět k
doplnění; splatnost takovéto vrácené faktury v takovém případě nenastává a lhůta splatnosti
počíná běžet poté, co bude doručena faktura náležitě doplněna či opravena.

Vzhledem ktomu, že objednatel hospodaří s veřejnými prostředky hlavního města Prahy, bude
na fakturách - daňových dokladech zhotovitele zohledněna tato skutečnost v údaji „objednatel"
takto:

Hlavní město Praha
IČ: 00064581
Mariánské náměstí 2
1 10 00 Praha 1
zastoupené TSK hl.m.Prahy
Řásnovka 770/8
110 15 Praha 1

3 . V průběhu prováděných prací budou zhotovitelem vyhotovovány „Soupisy provedených prací“
a „Předávací protokoly dílčího zdanitelného plnění", které budou předloženy objednateli ke
kontrole. Objednatel je potvrdí, příp. zamítne nejpozději do 3 pracovních dnů po předložení.

4. Splatnost dílčích faktur i konečné faktury je stanovena na 21 dní po převzetí faktury
objednatelem. Konečná faktura bude vystavena do 15 dní po ukončení přejímacího řízení
doloženého protokolem o předání a převzetí díla podepsaným oběma smluvními stranami.

5. Zhotovitel předloží jako doklad pro fakturaci dodací listy nově dodaného a zabudovaného
materiálu na stavbě.

6. Zhotovitel souhlasí s proplácením faktur ve výši 90 % odsouhlasených prací (z ceny včetně
DPH). Po konečném převzetí prací, na základě protokolu o předání a převzetí díla, uvolní
objednatel po odstranění všech vad a nedodělků zbývajících 10 %.

7. Objednatel prohlašuje, že přijaté plnění bude použito výhradně pro veřejnoprávní činnost, tj. pro
účely, které nejsou předmětem daně z přidané hodnoty (DPH) a příjemce k danému plnění
nevystupuje jako osoba povinná k DPH.

VL
Podmínky provedení díla

1. Objednatel odevzdá zhotoviteli plochu staveniště nejpozději ke dni zahájení díla. Zápis o
předání staveniště bude proveden přímo ve stavebním deníku (dále jen „SD"), nebo bude
nedílnou součástí SD jako jeho příloha. iI

I
I

- 4 -



2. Doba plnění díla se přiměřeně prodlužuje v následujících případech:

a) dojde-li během výstavby ke změně zásadního rozsahu díla a druhu prací na základě žádosti
objednatele a strany zahájí jednání o obsahu dodatku ke smlouvě

b) nebude-li moci zhotovitel pokračovat v provádění díla z důvodu na straně objednatele, které
brání řádnému provádění díla

c) při zastavení prací státními a kontrolními orgány nebo z důvodu vyšší moci (pokud není
odpovědnost na straně zhotovitele)

d) prodlení vzniklé v souvislosti archeologickými nálezy.

3. Zhotovitel prohlašuje, že si prohlédl místo provádění díla, seznámil se s místními podmínkami
a místo je vhodné k provedení díla za podmínek sjednaných touto smlouvou. Zhotovitel není
oprávněn prodloužit dobu provádění díla či požadovat zvýšení ceny díla, pokud se po podpisu
smlouvy ukáží jakékoli okolnosti související s místem provádění díla, které provádění díla
jakkoli ztíží, s výjimkou archeologických nálezů. Zjistí-li však zhotovitel při provádění díla
skryté překážky týkající se místa, kde má být dílo provedeno, znemožňující provést dílo
dohodnutým způsobem, které nemohl odhalit ani při vynaložení potřebné odborné péče,
oznámí to bez zbytečného odkladu objednateli a navrhne mu změnu díla. Do dosažení dohody
o změně díla může jeho provádění přerušit.

4. Zhotovitel prohlašuje, že je schopen zajistit dostatečné množství asfaltových směsí nutných
k realizaci veřejné zakázky v době jejího plnění, neboť má smluvně zajištěnou dodávku
asfaltových směsí pro realizaci veřejné zakázky, což dokládá smlouvou o budoucí spolupráci,
přičemž tuto smlouvu o budoucí spolupráci přikládá jako přílohu k této smlouvě.

5. Vzhledem k výše uvedenému prohlášení v čl. VI odst.4. této smlouvy zhotovitel dokládá plán
dopravní trasy s uvedením vzdáleností k místu plnění VZ v km, po které bude zajišťovat
včasnou dodávku potřebného množství asfaltových směsí na staveniště zpracovaný v souladu
s čl. 6.4 zadávací dokumentace.

VIL
Kontrola prací a vedení stavebního deníku

1. Objednatel je oprávněn provádět průběžnou kontrolu prací svými pracovníky, resp. osobou
zmocněnou. V případě zjištění závad učiní záznam do stavebního deníku s požadavkem na
jejich odstranění ve stanoveném termínu.

2. Stavební deník bude na stavbě veden ode dne jejího zahájení do řádného ukončení prací včetně
doby na odstranění vad a nedodělků, a to způsobem obvyklým dle přílohy č. 9 vyhlášky č.
499/2006 Sb., o dokumentaci staveb v platném znění.

- Záznamy o průběhu prací, kontrolách přejímání prací a všech dalších skutečnostech budou
zapisovány denně.

- Během pracovní doby musí být stavební deník na stavbě trvale přístupný pro objednatele.
— Denní záznamy budou čitelné a objednatel je bude podepisovat způsobem stanoveným v

zápisu na první straně stavebního deníku.
- Denní záznamy musí obsahovat zejména množství, místo a způsob provedení práce a

množství zabudovaného materiálu, údaje o počasí, odběr vzorků, provedená měření, atesty a
jejich vyhodnocení, odchylky od projektu.

- Veškeré požadavky zhotovitele vůči objednateli uvedené ve stavebním deníku musí být
podepsány objednatelem nebo uvedeno stanovisko objednatele nejdéle do 3 pracovních dnů.

3. Po skončení stavby převezme objednatel originál stavebního deníku dle stavebního zákona.

- 5 -



4. Současně se stavebním deníkem je nezbytné vést stavební deník víceprací a méněprací, ve
kterém je zhotovitel povinen vést veškeré vícepráce a méněpráce, včetně jednotkových cen. Pro
jeho vedení platí stejné povinnosti jako pro stavební deník.

5. Na stavbě bude objednatele zastupovat stavební dozor investora (TDI).

Převzetí díla

1. Po provedení díla, příp. jeho samostatné části vyzve zhotovitel objednatele k předání a převzetí
dokončeného díla zápisem do stavebního deníku nejméně 1 týden předem. Přejímací řízení se
uskuteční v místě provádění díla. Objednatel se zavazuje přejímací řízení v této lhůtě zahájit.

2. O přejímacím řízení se vyhotoví zápis, který podepíší zástupci obou smluvních stran. Drobné
vady a nedodělky, které samostatně ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla funkčně či
esteticky, ani užívání díla podstatným způsobem neomezují, nejsou důvodem, pro který by
objednatel mohl převzetí díla odmítnout.

3. V případě zjištění vad při přejímacím řízení, budou tyto sepsány v zápise o předání a převzetí
díla a bude dohodnuta lhůta k jejich odstranění,
Při přejímacím řízení pro odstraněné vady a nedodělky bude postupováno obdobně dle čk VIII.
odst. 1-2 smlouvy.

4. Práce, které budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými, prověří objednatel (TDI) na základě
výzvy ve SD minimálně 3 dny předem anebo po telefonické dohodě, nejpozději do druhého
pracovního dne od této výzvy. Pokud tak neučiní, má se za to, že provedené práce jsou
provedeny řádně a zhotovitel je oprávněn pokračovat v dalších pracích. Pokud bude objednatel
dodatečně požadovat odkrytí těchto prací, je zhotovitel povinen tento požadavek splnit. Nebude-
ií zjištěna vada, za kterou odpovídá zhotovitel, bude hrazeno odkrytí a uvedení do původního
stavu objednatelem.

5. Zakryje-li zhotovitel práce před uplynutím lhůty uvedené v předchozím odstavci bez souhlasu
objednatele, je povinen na žádost objednatele práce odkrýt a uvést do původního stavu na svůj
náklad, i když nebude žádná vada zjištěna.

6. V případě přejímání dílčí části stavebního díla musí být vždy zhotoven zápis s popisem
předávané části, který podepíší zástupci obou smluvních stran.

7. Objednatel požaduje, aby zhotovitel předložil k přejímacímu řízení stavby tyto doklady:
- originál SD
- výsledky prováděných zkoušek předepsaných v PD a příslušných ČSN či v TP TSK.
- atesty použitých materiálů a prohlášení o shodě
- dokumentaci skutečného provedení díla v počtu 3 paré
- zaměření stavby jak v písemné podobě, tak v digitální formě na CD (lx pro IPR Praha -

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy, Vyšehradská 57, Praha 2, lx pro TSK -
odd. 5300 a lx pro oddělení 2400)

- doklad o předání geodet, zaměření na IPR Praha
- vyúčtování likvidace vybouraného materiálu
- hospodaření s odpady, doklad o likvidaci odpadů
- vyjádření správců inž. sítí

Zhotovitel je povinen dodat případné další doklady, které bude v souvislosti s kolaudačním
řízením (resp. předčasným užíváním) požadovat stavební úřad, Policie ČR, či jiný účastník
kolaudačního řízení.

-6-



8. V případě předčasného užívání komunikace objednatel dílo nepřevezme, přejímku pouze zahájí
a obě strany uzavřou „Dohodu o předčasném užívání stavby

“ dle ust. § 123 zákona č. 183/2006
Sb. o územním plánování a stavebním řádu ( stavební zákon), v platném znění,

Zárněnl doba

1 . Záruční doba díla je dohodnuta na 60 měsíců.

Záruční doba počíná běžet dnem předáním a převzetím díla nebo jednotlivé části díla v případě
převzetí díla po částech.

2. Záruční doba materiálů nebo výrobků, které se stanou součástí díla, u nichž výrobce, ČSN či
právní předpis stanoví kratší dobu životnosti, než je dohodnutá záruční doba, končí dnem
uplynutí takto stanovené doby životnosti,

3. Objednatel uplatní právo ze záruky u zhotovitele písemným oznámením vad díla doručeným na
adresu zhotovitele uvedenou v záhlaví smlouvy.

4. Zhotovitel je povinen odstranit vady bezodkladně, příp. v době dohodnuté pro daný konkrétní
případ s objednatelem v rámci reklamačního řízení.

5. Zhotovitel je povinen se v období do 2 let od dokončení díla účastnit kontroly kvality
realizovaného díla prováděné správcem komunikace (příslušným oblastním správcem
objednatele) na základě jeho výzvy.

6. Budou-li při kontrole kvality díla dle odst. 5 zjištěny jakékoli závady či nedostatky, je
zhotovitel povinen je odstranit na své náklady bez zbytečného odkladu.

X.
Smluvní pokuty

Smluvní strany sjednávají následující smluvní pokuty:

1 . smluvní pokuta za prodlení zhotovitele s provedením díla, a to ve výši 1 % ze
sjednané celkové ceny díla za každý započatý den prodlení,

2. smluvní pokuta za porušení povinnosti zhotovitele provést dílo řádně v souladu s touto
smlouvou, a to ve výši 0,5 % ze sjednané celkové ceny díla za každý započatý den, a to až do
doby uvedení díla do řádného stavu,

3. smluvní pokuta za prodlení zhotovitele s odstraněním vad díla zjištěných v přejímacím řízení
ve lhůtě sjednané pro odstranění vad, a to ve výši 0,5 % ze sjednané celkové ceny díla za
každou vadu a každý započatý den prodlení,

4. smluvní pokuta za prodlení zhotovitele s odstraněním záručních vad díla ve lhůtě stanovené
v čl. IX. odst. 4 této smlouvy, a to ve výši 0,1 % ze sjednané celkové ceny díla za každou vadu
a každý den prodlení,

5. smluvní pokuta za prodlení objednatele s úhradou faktury nebo její části v dohodnutých
termínech ve výši 0,01 % z dlužné částky za každý den prodlení,

6. smluvní pokuta za nesplnění povinnosti zhotovitele provést dílo řádně v souladu s relevantními
právními předpisy, technickými normami nebo rozhodnutími orgánů státní správy či
samosprávy, a to ve výši 2 % ze sjednané celkové ceny díla za každé jednotlivé porušení
povinnosti,

-7-



7. smluvní pokuta za porušení povinnosti zhotovitele postupovat při změně subdodavatele
způsobem stanoveným v čl. XI. bodu č. 9 této smlouvy ve výši 10 % ze sjednané celkové ceny
díla za každý jednotlivý případ,

8. smluvní pokuta za nepředložení dokladů o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetí
osobě zhotovitelem na žádost Objednatele, a to ve výši 10.000,- Ke za každý započatý den
prodlení.

Celková výše smluvních pokut je omezena limitem 100 % výše celkové ceny díla, přičemž smluvní
pokuty mohou být kombinovány (uplatnění jedné smluvní pokuty nevylučuje souběžné uplatnění
jakékoliv jiné smluvní pokuty).

Uplatnění kterékoliv ze smluvních pokut nezbavuje objednatele práva k uplatnění nároku na
náhradu vzniklé škody v plné výši.

Smluvní pokuta je splatná do 21 dnů po doručení výzvy oprávněné smluvní strany druhé smluvní
straně kjejí úhradě. Výzva musí vždy obsahovat popis a časové určení události, která v souladu
s uzavřenou smlouvou zakládá právo účtovat smluvní pokutu. Smluvní strany sjednávají právo
objednatele provést jednostranný zápočet vzájemných pohledávek, a to i v případě pohledávky
nejisté nebo neurčité ve smyslu ust. § 1987 odsí. 2 občanského zákoníku.

XI.

Ostatní ujednání

1. Na základě usnesení č. 2026 Rady hl.m. Prahy ze dne 11.12.2007 je zhotovitel povinen
umístit na viditelném místě informační panel stavby, Informační panel musí být v souladu
s Manuálem grafických a konstrukčních standardů pro tvorbu informačních panelů staveb
Hlavního města Prahy, který zhotovitel obdržel jako součást zadávací dokumentace veřejné
zakázky. Zhotovitel bere tuto povinnost na vědomí a zavazuje seji splnit.

2. Zhotovitel odpovídá za to, že bude provádět dílo s vynaložením veškeré odborné péče tak, aby
nedošlo k:

a) porušení obecně závazných předpisů,
b) porušení smluvních podmínek,
c) porušení příkazů daných objednatelem,
d) zničení, ztrátě, poškození či snížení hodnoty majetku objednatele, veřejného majetku či

majetku třetích osob.

e) porušení bezpečnosti práce, zejména zák. č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, v platném znění
a zák. č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci,
v platném znění.

Za případné škody, které vzniknou v souvislosti s činností zhotovitele, nese tento zhotovitel
plnou odpovědnost. Této odpovědnosti se však může částečně nebo úplně zprostit, pokud
jednoznačně a nezpochybnitelně prokáže, že škoda vznikla v jednoznačné příčinné souvislosti s
příkazem objednatele a přitom zhotovitel objednatele na možný vznik této škody předem
prokazatelně upozornil a objednatel na dodržení příkazu výslovně i přes toto upozornění trval.

Zhotovitel souhlasí s tím, že v případě, že objednateli nebudou přiděleny finanční prostředky
z rozpočtu hl. m. Prahy, má objednatel právo od smlouvy odstoupit. V takovém případě
smlouva zaniká ke dni doručení odstoupení zhotoviteli a zhotovitel má nárok na zaplacení ceny
části díla, která byla provedena do okamžiku, kdy obdržel odstoupení od smlouvy ze strany
objednatele.

4. Objednatel si vyhrazuje právo změny termínu realizace, pokud to dopravní nebo jiné podmínky
budou vyžadovat (požadavek ODA MHMP, PČR atd.). Zhotovitel bere toto ujednání

3.

na

-8-



vědomí, neboť je srozuměn s tím, že s ohledem na charakter díla je nezbytné respektovat

dopravní a jiné podmínky.

5. Zhotovitel prohlašuje, že je seznámen s místními poměry stavby a ujišťuje objednatele, že dílo
lze provést za podmínek stanovených touto smlouvou.

6. Zhotovitel se zavazuje k provedení případných víceprací požadovaných vůči objednateli
investorem, event. kolaudačními orgány, a to v termínech jimi předepsanými. Vícepráce

sjednané nad rámec smlouvy formou dodatku ke smlouvě budou zapsány v samostatném
deníku víceprací (SD) a odsouhlaseny objednatelem. V případě neodsouhlasení těchto prací
v SD nebudou tyto práce objednatelem zaplaceny.

Vícepráce s odhadem ceny (vycházející z položek uvedených v soupisu prací (VV) a
z maximální ceny uvedené v ceníku URS v případě, že se položka v soupisu prací nevyskytuje)
budou předloženy bez podrobného vyčíslení TDI, který nechá okamžitě tyto vícepráce schválit
investičnímu náměstkovi objednatele (IN). Vícepráce mohou být zahájeny až po souhlasu IN,
v naléhavých případech, kdy vícepráce přímo ovlivňují splnění termínu vydaného DIR nebo
brání dalším navazujícím pracím, může být dán souhlas telefonicky.

7. Při přerušení nebo zastavení prací na díle z důvodů na straně objednatele zaplatí objednatel

zhotoviteli skutečně vynaložené náklady s tím spojené.

8. Zhotovitel odpovídá za škody vzniklé při provádění díla objednateli nebo třetím osobám.

9. Zhotovitel uvádí v příloze smlouvy seznam svých subdodavatelů. Zhotovitel se zavazuje
v případě zájmu o zadání prací subdodavateli neuvedenému v příloze vyžádat si předem
souhlas objednatele.

10. Zhotovitel se zavazuje dodržovat při provádění díla podmínky stavebního povolení, ohlášení
stavby a veškerých dalších vyjádření orgánů státní správy.

1 1 . Při realizaci díla budou strany akceptovat podmínky provádění díla dle závazných rozhodnutí
orgánů státní správy.

12. Zhotovitel se zavazuje, že si na své náklady zajistí nové PD - DIO dle připomínek nového

požadavku od MHMP pro vydání DIRu na zajištění SÚ Československého exilu.

13. Zhotovitel do 14 dnů od podepsání SoD podá žádost o DIR, která bude následně předána TDI.

14. Zhotovitel zajistí DIR (dopravně inženýrské rozhodnutí) od odboru dopravy MČ Praha 12,
dodrží jeho podmínky a podmínky dopravní obslužnosti a uhradí jakékoliv sankce za jeho
porušení.

15. V případě, že oprava komunikace nebude dokončena v termínu dle DIRu, si zhotovitel sám
zajistí prodloužení ( vydání) DIRu k řádnému dokončení opravy vozovky.

16. Zhotovitel si na vlastní náklady zajistí zařízení staveniště, jeho vytýčení příp. projednání záboru
jeho plochy, zákresy stávajících inženýrských sítí a jejich vytýčení. Požadavky správců sítě
bude zhotovitel respektovat.

17. Před předáním díla předá zhotovitel objednateli dokumentaci skutečného provedení stavby

(DSPS) a veškeré doklady potřebné k řádnému dokončení stavby: nakládání s odpady.
výsledky předepsaných zkoušek, prohlášení o shodě na všechny použité materiály, protokoly o
materiálu předaném či vyzvednutém ze skladu objednatele, případně další zkoušky předepsané
laboratoří objednatele.

18. Osazení dopravního značení bude provedeno odbornou firmou.

19. Zhotovitel zajistí dopracování projektové realizační dokumentace a zábor veřejného
prostranství.

-9-



20. Zhotovitel bere na vědomí, že použití náhradních hmot, materiálů nebo výrobků musí
odsouhlasit objednatel a zpracovatel PD.

21. Zhotovitel se zavazuje, že se bude v průběhu provádění díla řídit technickými normami a
předpisy, které předložil k odsouhlasení objednateli před podpisem smlouvy, a že při realizaci
budou použity asfaltové směsi, jejichž průkazní zkoušky předložil před podpisem smlouvy
ke schválení objednateli.

22. Zhotovitel se zavazuje, že předloží při předání díla kontrolní zkoušky materiálů, které byly na
stavbě použity, dále přejímací zkoušky hotové úpravy provedené zkušební laboratoří
akreditovanou pro tento typ zkoušek. Dále zhotovitel předloží naměřené hodnoty parametrů
provozní způsobilosti vozovky, eventuálně další zkoušky a měření, jak jsou uvedena v zadávací
dokumentaci stavby. Všechna měření parametrů provozní způsobilosti vozovky budou
prováděna podle platných ČSN 736175 a 736177 zařízeními splňujícími podmínky těchto
norem.

23. Zhotovitel se zavazuje, že předloží naměřené hodnoty parametrů provozní způsobilosti
vozovky, podélnou nerovnost povrchu vozovky profilometrem s vyhodnocením mezinárodního
indexu nerovnosti IRI. Dále předloží výsledky měření drsnosti povrchu vozovky z hlediska
součinitele podélného tření ( TRT ).

Ukončení stavby je podmíněno dosažením hodnot

@ výsledky přejímacích zkoušek živičné úpravy dle ČSN 736121
® výsledky měření podélné nerovnosti profilometrem dle ČSN 736175 čl. 8
• výsledky měření drsnosti povrchu vozovky z hlediska součinitele podélného tření

(TRT)
• podle tab. 16 ČSN 736121 atab. 17 ČSN 736122
• u bodu 2 ve třídě 1 nebo 2 - dle přílohy A ČSN 736175
• u bodu 3 ve třídě 1 nebo 2 - dle přílohy A ČSN 736177

Další měření uvedených parametrů provozní způsobilosti vozovky budou provedena
Zhotovitelem před koncem záruční doby. Přitom musí být dosaženy výsledky:
• nejvýše ve třídě 3

Pokud nebude dosaženo požadovaných hodnot, Zhotovitel je povinen na svůj náklad provést
úpravy, které zajistí parametry provozní způsobilosti vozovky v požadované kvalitativní třídě.

24. Zhotovitel se zavazuje, že veškerý dlažební materiál, který nebude následně použit zpět na
komunikaci, bude vyčištěn a odvezen do skladu objednatele v souladu s přílohou smlouvy
„Hospodaření s vybouraným materiálem'".

25. Platné TP- TSK budou zhotovitelem při realizaci opravy vozovky dodrženy.

26. Součástí předání stavby bude měření plochy realizované opravy vozovky, včetně vyznačení
bodů začátku a konce komunikace.

27. Zhotovitel zajistí vhodným způsobem (např. vhozením informace do poštovní schránky nebo
jejím umístěním na vchodové dveře nemovitosti) informování přímo dotčených fyzických a
právnických osob o době trvání, místě a rozsahu prací prováděných na pozemní komunikaci, a
to nejpozději 7 dní před zahájením prací.

28. Zhotovitel zajistí včasné vyrozumění a projednání časového harmonogramu prací a způsobu
příp. omezení dopravy u vjezdů do objektů, které se nacházejí na vymezeném úseku

29. Zhotovitel zajistí případné úpravy SSZ nutné pro realizaci SU, úhradu provede objednatel
přímo společnosti ELTODO a.s. v rámci Projektu Praha.

- 10-



30. Zhotovitel uzavře SoD s PVK, a.s. na zajištění ochrany vodovodů a kanalizací pří realizací

opravy vozovky. V případě poškození vodovodů a kanalizací je zhotovitel povinen uvést tyto
vodovody a kanalizace na svůj náklad do původního stavu a provozovateli uhradit vzniklé
škody. Výměna stávajících kanalizačních poklopů a povrchových znaků IS za nové bude
provedena pouze při předání nových poklopů a IS od PVK, a.s. (zhotovitel provede výškovou
úpravu poklopů). Objednatel nebude platit výměnu stávajících poklopů za nové, pokud jsou
v majetku jiného subjektu.

31. Zhotovitel si zajistí místní šetření s DP HMP, a.s. - autobusy, Na Bojišti 5, Praha 2. DIR bude
předán na DP minimálně 20 dní před zahájením stavby, oznámení na ROPID o zahájení prací
1 5 dní předem,

32. Zhotovitel předá na oddělení 5300 dokumentaci skutečného provedení stavby, geodetické
zaměření (papírově a digitálně) a potvrzení o předání na IPR Praha. Doklad k potvrzení
zhotovitel obdrží od TDI dané akce.

33. V případě hlukového měření zajišťovaného zhotovitelem bude doloženo souhlasné stanovisko
od HSHMP.

34. Zhotovitel je povinen předat zadavateli informace uvedené v § 147a odst. 4 a 5 zákona č.
137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, v elektronické podobě
souborem ve formátu.pdf, opatřeným certifikováným podpisem zhotovitele. Informace budou
zasílány v zákonných termínech na adresu: katerina.honzatkova@tsk-praha.cz.

XII.

Pojištění

1. Zhotovitel se zavazuje mít po dobu trvání této Smlouvy sjednáno pojištění své odpovědnosti
za škodu způsobenou třetí osobě, a to tak, aby limit pojistného plnění sjednaný zhotovitelem na
základě takové pojistné smlouvy činil pro jednu škodnou událost minimálně 10 000 000,- Kč.
Tento limit nelze nahradit kumulací pojistných plnění na základě více pojistných smluv.

2. Zhotovitel je povinen předložit kdykoliv po dobu trvání této smlouvy na žádost objednatele
uzavřenou pojistnou smlouvu, pojistku nebo potvrzení příslušné pojišťovny, příp. potvrzení
pojišťovacího zprostředkovatele (insurance broker), prokazující existenci pojištění v rozsahu
požadovaném v předchozím odstavci.

XIII.

Závěrečná ujednání

1. Zhotovitel podpisem této smlouvy potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s povahou a
předmětem díla a jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k
realizaci díla a disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení
předmětu díla nezbytné. Zhotovitel prohlašuje, že se před podpisem smlouvy podrobně seznámil
se všemi dokumenty tvořícími její přílohy. Kontrolou dokumentace zhotovitel nezjistil jakékoliv
nesrovnalosti, které by mu bránily provést dílo úplné, odpovídající kvality, schopné funkce a
předání objednateli. Současně zhotovitel prohlašuje, že správně vyhodnotil a ocenil veškeré
práce trvalého či dočasného charakteru včetně materiálu, které jsou obsaženy v předané
projektové dokumentaci. Prohlašuje také, že do ceny díla jsou zahrnuty též veškeré práce,
jejichž provedení by měl zhotovitel v rámci své odborné způsobilosti předpokládat.

2. Smluvní strany berou na vědomí a uzavírají tuto smlouvu s přihlédnutím k usnesení
Zastupitelstva hlavního města Prahy číslo 40/19 ze dne 19.6.2014, jímž bylo zřizovatelem
Objednatele rozhodnuto o převodu veškerých činností příspěvkové organizace na akciovou

- 11 -



společnost Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s., jež je obchodní korporací ve

výlučném vlastnictví hlavního města Prahy, přičemž součástí převodu těchto činností je i převod

(postoupení) všech smluvních vztahů příspěvkové organizace na akciovou společnost.

Zhotovitel tímto výslovně souhlasí s tím, aby práva a povinnosti Objednatele z této smlouvy

byly k rozhodnému datu převodu činností postoupeny na akciovou společnost Technická správa

komunikací hl. m. Prahy, a.s., která nastoupí do právního postavení Objednatele.

3. Změny této smlouvy mohou být realizovány pouze formou písemných dodatků podepsaných

oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

4. Otázky touto smlouvou neupravené se budou řídit příslušnými ustanoveními občanského

zákoníku.

5. Tato smlouvaje sepsána ve čtyřech vyhotoveních, z nichž každé má platnost originálu.

6. Smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla uvedena v Centrální evidenci

smluv Technické správy komunikací hl. m. Prahy (CES TSK) vedené Technickou správou
komunikací hkm. Prahy, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o smluvních stranách,

předmětu smlouvy, číselné označení této smlouvy a datum jejího podpisu.

7, Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní

tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez
stanovení jakýchkoli dalších podmínek, v platném znění.

8. Zhotovitel neposkytne žádné informace týkající se této smlouvy a prováděného díla dalším

osobám, s výjimkou ředitele TSK, investičního náměstka TSK a stavebního dozoru

objednatele.

9. Nedílnou součástí této smlouvy jsou přílohy:

Podrobný harmonogram prací

Položkový rozpočet

Seznam subdodavatelů

Obalovna Smlouva o budoucí spolupráci

Plán dopravní trasy s uvedením vzdáleností k místu plnění VZ v km, po které bude

zajišťovat včasnou dodávku potřebného množství asfaltových směsí na staveniště

Hospodaření s vybouraným materiálem

-8, 06. 201
V Praze dne

objednatel : dodavatel :

MÍcHiá f
oblastní manažer oblasti Praha

závodu Cechy západ

Ing. Áles Novák
ředitefregionálního

závodu Cechy západ

Mgc/uří Sládek

pověřepy řízením organizace

rsCH. CPxÁVA komunikací
h!. m. PRAHY

riásnovks 770/8, 110 15 PRAHA 1 gs«NSttft. Skanska a.s.
Křižíkova 682/34a

Karlín, 188 00 Praha 8

ič: 28271308
DIČ: CZ26271303

17

0378

12-



                    

Příloha TSKRP008SC0L.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        TSKRP008SC0LSMLOUVA O BÍLO

uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 8b., občanský zákoník (dále jen „občanský
zákoník”)

- fililulžtfovmčísl© smlouvy objednatele: 3/16/2400/74
číslo smlouvy zhotovitele: 10000119078

L

Smluvní strany

1. Objednatel: Technická správa komunikací hl.m. Prahy
Řásnovka 770/8 , 110 15 Praha 1
IČ: 63834197
DIČ: CZ63834197
Bankovní spojení: PPF banka a.s.
č.ú.: 50024-5157-998/6000
zastoupena: Ing. Jiřím Sládkem, pověřeným řízením organizace

Osoby zmocněné k jednání:
- ve věcech smluvních: Ing. Jiří Sládek, pověřený řízením organizace
- ve věcech technických: Ing. Karel Rezek, investiční náměstek

Ing. Ctibor Kocinger, vedoucí oddělení 2400
Milan Zach - TDI

2. Zhotovitel: Skaliska a.s.
Křižíkova 682/34a, 186 00 Praha 8
IČ:26271303
DIČ: CZ26271303
Bankovní spojení : Citibank Europe plc.,
č.ú. 2038057204/2600
zastoupena : Ing. Alešem Novákem - regionálním ředitelem závodu Čechy západ
aMichalem Pfafem - oblastním manažerem oblasti Praha, závodu Čechy západ
na základě pověření P/4927/2016

Osoby zmocněné k jednání :
- ve věcech smluvních : Ing. Aleš Novák - regionální ředitel závodu Čechy západ

Michal Pfaf- oblastní manažer oblasti Praha

- ve věcech technických : Michal Pfaf- oblastní manažer oblasti Praha

hlavní stavbyvedoucí: Ing. Lukáš Radil

V případě změny údajů uvedených v bodě 1 a 2 článku I této smlouvy je povinna smluvní strana, u
které změna nastala, informovat o ní druhou smluvní stranu, a to průkazným způsobem a bez
zbytečného odkladu. V případě, že z důvodů nedodržení nebo porušení této povinnosti dojde ke
škodě, zavazuje se strana, která škodu způsobila, tuto nahradit bez zbytečného odkladu, co k tomu
bude poškozenou stranou vyzvána.

|



II.
Předmět smlouvy

1 • Předmětem jsmlouvv je zhotovení díla: „Československého exilu SŮ5 4. etapa ásek Krouzova
~ Generála Šišky, Praha 12, cl akce 13293/4“ dle projektové dokumentace, kterou zpracovala
společnost AVS Projekt, s.r.o., Jirčanská 828/31, 142 00 Praha 4.

Dílo je vymezeno následovně:

Předmětem plnění je souvislá údržba vozovky o délce 509 bm. Bude provedeno frézování o tl.
90 mm s následnou živičnou náhradou ACL 16S o tl. 50 mm, AGO 1 1S o tl. 40 mm a opravu
BUS zálivů. Dojde k ošetření trhlin dle TP 1 15,vyrovnání nebo k případné výměně poničených
obrub. V místě přechodu pro chodce s ul. Povodňová bude provedena úprava BBP a dělící
ostrůvek. Dále dojde k rektifikaci nebo výměně UV a rektifikaci ostatních povrchových znaků
IS. VDZ bude obnoveno dle odsouhlaseného stanovení,

Dále součástí předmětu plnění je:

• zajištění a projednání DIO a DIR od odboru dopravy MČ Praha 12
• dokumentace skutečného provedení, zaměření skutečného provedení v digitální formě vč.

potvrzení o jejím předání na IPR Praha
• zajištění včasného vyrozumění a projednání čas. harmonogramu prací a způsobu příp.

omezení dopravy u vjezdů do objektů, které se nacházejí na vymezeném úseku,
nejpozději 7 dní před zahájením prací

• zajištění místního šetření s DP HMP, a.s. - autobusy, Na Bojišti 5, Praha 2. DIR bude předán
na DP minimálně 20 dní před zahájením stavby, oznámení na ROPID o zahájení prací 15 dní
předem.

• uzavření smlouvy o dílo s PVK, a.s. na zajištění ochrany vodovodů a kanalizací při realizaci
opravy vozovky. V případě poškození vodovodů a kanalizací je zhotovitel povinnen uvést
tyto vodovody a kanalizace na svůj náklad do původního stavu a provozovateli uhradit
vzniklé škody. Výměna stávajících kanalizačních poklopů za nové bude provedena pouze při
předání nových poklopů od PVK, a.s. (dodavatel provede výškovou úpravu poklopů).
Objednatel nebude platit výměnu stávajících poklopů za nové, pokud jsou v majetku jiného
subjektu.

• týdně aktualizovaný popis stavby a jejího průběhu umístěný na www.tsk-praha.cz
• zajištění umístění informačních tabulí MHMP dle přiloženého manuálu doplněných o QR kód

odkazující na popis stavby na www.tsk-praha.cz.
• zajištění ukončení akce u odd. informačního rozvoje 5300 TSK předáním geodetického

zaměření a projektové dokumentace skutečného provedení stavby do ukončenky předané
technickým dozorem stavby.

• v případě provádění autorizovaného měření hluku zajištění kladného vyjádření Hygienické
stanice hlavního města Prahy.

Vyfrézovaný materiál nebude odvážen na skládku, ale dodavatel ho od TSK vykoupí.

Vybraný dodavatel zajistí případné úpravy SSZ nutné pro realizaci SÚ, které provede
společnost ELTODO a.s. v rámci Projektu Praha.

a to

(dále jen ,,dílo“).

2. Místo realizace díla: komunikace Československého exilu SÚ, 4. etapa úsek Krouzova -
Generála Šišky, Praha 12

-2-



3. Zhotovitel se zavazuje řádně provést dílo v rozsahu a za podmínek dohodnutých v této smlouvě
a ve stanovené době předat dílo objednateli. Objednatel se zavazuje, že dokončené dílo
převezme a zaplatí za jeho zhotovení dohodnutou cenu.

4. Dílo bude provedeno v souladu s podmínkami výběrového řízení, přijatou nabídkou zhotovitele,
předanou projektovou dokumentací, pravomocným stavebním povolením případně ohlášením
stavby a v souladu se stavebním zákonem č. 183/2006 Sb. v platném znění a předpisy
souvisejícími.

III.
Doba plnění díla

Termín zahájení :

Dle vydaného DIR, který zajišťuje zhotovitel.

V případě nepřidělení finančních prostředků si objednatel vyhrazuje právo posunout termín
zahájení až do doby přidělení finančních prostředků. Zhotovitel bere toto ujednání na vědomí a
souhlasí s ním.

Termín dokončení ; do 38 kalendářních dnů od zahájení prací

Lhůta výstavby uvedená v kalendářních dnech činí: 38

Při pozdním zahájení díla z důvodu prodlení objednatele s předáním místa realizace díla se
termíny dokončení o toto prodlení prodlouží.

Zhotovitel se zavazuje při provádění díla postupovat řádně a efektivně, aby bylo dílo provedeno
dle vydaného stavebního povolení.

IV,

Cena díla

1. Cena za zhotovení díla v rozsahu čl. II. této smlouvy je stanovena pevnou cenou, jako
nejvýše přípustná, zahrnující všechny náklady související s kompletním zhotovením díla.

2, Celkem cena za dílo bez DPH : 14 199 706,17 Ke

DPH : 2 981 938,30 Kč

Cena celkem včetně DPH : 17 181 644,47 Kč

V ceně za zhotovení díla jsou zahrnuty i náklady na vybudování, provoz, údržbu a vyklizení
zařízení staveniště zhotovitele, zpracování dokumentace skutečného provedení díla ve 3
vyhotoveních, včetně geodetického zaměření i v digitální formě podle pravidel IPR Praha ve
dvojím vyhotovení, projednání dopravních opatření, zajištění DIO a DIR a jejich realizaci,
náklady na skládky přebytečného materiálu, vybouraných konstrukcí a hmot.

V ceně jsou zahrnuty i náklady za přejímací zkoušky a měření parametrů provozní způsobilosti.

3. Cena může být změněna pouze dohodou obou smluvních stran formou dodatku k této smlouvě

4. Zhotovitel nese nebezpečí změny okolností ve smyslu ust. § 2620 odst. 2 občanského zákoníku.

-3- 1

I
I
i



v.

Platební podmínky

1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu ve výši dohodnuté v či. IV. Právo fakturovat
vznikne zhotoviteli po provedení prací event. po předání a převzetí předmětu díla nebo jeho
části za podmínek stanovených v tomto článku níže.

2. Zhotovitel je oprávněn předložit dílčí fakturu vystavenou na základě objednatelem
odsouhlaseného soupisu provedených prací, přičemž faktura bude mít náležitosti daňového
dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v platném znění a bude doplněna
předávacím protokolem dílčího zdanitelného plnění včetně všech příloh k němu. Na předávacím
protokolu dílčího zdanitelného plnění musí být výslovně uveden den předání a převzetí dílčího
zdanitelného plnění a podpisy konkrétní osoby předávajícího a přebírajícího.

Veškeré daňové doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004
Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňové doklady
nebudou mít odpovídající náležitosti, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět k
doplnění; splatnost takovéto vrácené faktury v takovém případě nenastává a lhůta splatnosti
počíná běžet poté, co bude doručena faktura náležitě doplněna či opravena.

Vzhledem ktomu, že objednatel hospodaří s veřejnými prostředky hlavního města Prahy, bude
na fakturách - daňových dokladech zhotovitele zohledněna tato skutečnost v údaji „objednatel"
takto:

Hlavní město Praha
IČ: 00064581
Mariánské náměstí 2
1 10 00 Praha 1
zastoupené TSK hl.m.Prahy
Řásnovka 770/8
110 15 Praha 1

3 . V průběhu prováděných prací budou zhotovitelem vyhotovovány „Soupisy provedených prací“
a „Předávací protokoly dílčího zdanitelného plnění", které budou předloženy objednateli ke
kontrole. Objednatel je potvrdí, příp. zamítne nejpozději do 3 pracovních dnů po předložení.

4. Splatnost dílčích faktur i konečné faktury je stanovena na 21 dní po převzetí faktury
objednatelem. Konečná faktura bude vystavena do 15 dní po ukončení přejímacího řízení
doloženého protokolem o předání a převzetí díla podepsaným oběma smluvními stranami.

5. Zhotovitel předloží jako doklad pro fakturaci dodací listy nově dodaného a zabudovaného
materiálu na stavbě.

6. Zhotovitel souhlasí s proplácením faktur ve výši 90 % odsouhlasených prací (z ceny včetně
DPH). Po konečném převzetí prací, na základě protokolu o předání a převzetí díla, uvolní
objednatel po odstranění všech vad a nedodělků zbývajících 10 %.

7. Objednatel prohlašuje, že přijaté plnění bude použito výhradně pro veřejnoprávní činnost, tj. pro
účely, které nejsou předmětem daně z přidané hodnoty (DPH) a příjemce k danému plnění
nevystupuje jako osoba povinná k DPH.

VL
Podmínky provedení díla

1. Objednatel odevzdá zhotoviteli plochu staveniště nejpozději ke dni zahájení díla. Zápis o
předání staveniště bude proveden přímo ve stavebním deníku (dále jen „SD"), nebo bude
nedílnou součástí SD jako jeho příloha. iI

I
I

- 4 -



2. Doba plnění díla se přiměřeně prodlužuje v následujících případech:

a) dojde-li během výstavby ke změně zásadního rozsahu díla a druhu prací na základě žádosti
objednatele a strany zahájí jednání o obsahu dodatku ke smlouvě

b) nebude-li moci zhotovitel pokračovat v provádění díla z důvodu na straně objednatele, které
brání řádnému provádění díla

c) při zastavení prací státními a kontrolními orgány nebo z důvodu vyšší moci (pokud není
odpovědnost na straně zhotovitele)

d) prodlení vzniklé v souvislosti archeologickými nálezy.

3. Zhotovitel prohlašuje, že si prohlédl místo provádění díla, seznámil se s místními podmínkami
a místo je vhodné k provedení díla za podmínek sjednaných touto smlouvou. Zhotovitel není
oprávněn prodloužit dobu provádění díla či požadovat zvýšení ceny díla, pokud se po podpisu
smlouvy ukáží jakékoli okolnosti související s místem provádění díla, které provádění díla
jakkoli ztíží, s výjimkou archeologických nálezů. Zjistí-li však zhotovitel při provádění díla
skryté překážky týkající se místa, kde má být dílo provedeno, znemožňující provést dílo
dohodnutým způsobem, které nemohl odhalit ani při vynaložení potřebné odborné péče,
oznámí to bez zbytečného odkladu objednateli a navrhne mu změnu díla. Do dosažení dohody
o změně díla může jeho provádění přerušit.

4. Zhotovitel prohlašuje, že je schopen zajistit dostatečné množství asfaltových směsí nutných
k realizaci veřejné zakázky v době jejího plnění, neboť má smluvně zajištěnou dodávku
asfaltových směsí pro realizaci veřejné zakázky, což dokládá smlouvou o budoucí spolupráci,
přičemž tuto smlouvu o budoucí spolupráci přikládá jako přílohu k této smlouvě.

5. Vzhledem k výše uvedenému prohlášení v čl. VI odst.4. této smlouvy zhotovitel dokládá plán
dopravní trasy s uvedením vzdáleností k místu plnění VZ v km, po které bude zajišťovat
včasnou dodávku potřebného množství asfaltových směsí na staveniště zpracovaný v souladu
s čl. 6.4 zadávací dokumentace.

VIL
Kontrola prací a vedení stavebního deníku

1. Objednatel je oprávněn provádět průběžnou kontrolu prací svými pracovníky, resp. osobou
zmocněnou. V případě zjištění závad učiní záznam do stavebního deníku s požadavkem na
jejich odstranění ve stanoveném termínu.

2. Stavební deník bude na stavbě veden ode dne jejího zahájení do řádného ukončení prací včetně
doby na odstranění vad a nedodělků, a to způsobem obvyklým dle přílohy č. 9 vyhlášky č.
499/2006 Sb., o dokumentaci staveb v platném znění.

- Záznamy o průběhu prací, kontrolách přejímání prací a všech dalších skutečnostech budou
zapisovány denně.

- Během pracovní doby musí být stavební deník na stavbě trvale přístupný pro objednatele.
— Denní záznamy budou čitelné a objednatel je bude podepisovat způsobem stanoveným v

zápisu na první straně stavebního deníku.
- Denní záznamy musí obsahovat zejména množství, místo a způsob provedení práce a

množství zabudovaného materiálu, údaje o počasí, odběr vzorků, provedená měření, atesty a
jejich vyhodnocení, odchylky od projektu.

- Veškeré požadavky zhotovitele vůči objednateli uvedené ve stavebním deníku musí být
podepsány objednatelem nebo uvedeno stanovisko objednatele nejdéle do 3 pracovních dnů.

3. Po skončení stavby převezme objednatel originál stavebního deníku dle stavebního zákona.

- 5 -



4. Současně se stavebním deníkem je nezbytné vést stavební deník víceprací a méněprací, ve
kterém je zhotovitel povinen vést veškeré vícepráce a méněpráce, včetně jednotkových cen. Pro
jeho vedení platí stejné povinnosti jako pro stavební deník.

5. Na stavbě bude objednatele zastupovat stavební dozor investora (TDI).

Převzetí díla

1. Po provedení díla, příp. jeho samostatné části vyzve zhotovitel objednatele k předání a převzetí
dokončeného díla zápisem do stavebního deníku nejméně 1 týden předem. Přejímací řízení se
uskuteční v místě provádění díla. Objednatel se zavazuje přejímací řízení v této lhůtě zahájit.

2. O přejímacím řízení se vyhotoví zápis, který podepíší zástupci obou smluvních stran. Drobné
vady a nedodělky, které samostatně ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla funkčně či
esteticky, ani užívání díla podstatným způsobem neomezují, nejsou důvodem, pro který by
objednatel mohl převzetí díla odmítnout.

3. V případě zjištění vad při přejímacím řízení, budou tyto sepsány v zápise o předání a převzetí
díla a bude dohodnuta lhůta k jejich odstranění,
Při přejímacím řízení pro odstraněné vady a nedodělky bude postupováno obdobně dle čk VIII.
odst. 1-2 smlouvy.

4. Práce, které budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými, prověří objednatel (TDI) na základě
výzvy ve SD minimálně 3 dny předem anebo po telefonické dohodě, nejpozději do druhého
pracovního dne od této výzvy. Pokud tak neučiní, má se za to, že provedené práce jsou
provedeny řádně a zhotovitel je oprávněn pokračovat v dalších pracích. Pokud bude objednatel
dodatečně požadovat odkrytí těchto prací, je zhotovitel povinen tento požadavek splnit. Nebude-
ií zjištěna vada, za kterou odpovídá zhotovitel, bude hrazeno odkrytí a uvedení do původního
stavu objednatelem.

5. Zakryje-li zhotovitel práce před uplynutím lhůty uvedené v předchozím odstavci bez souhlasu
objednatele, je povinen na žádost objednatele práce odkrýt a uvést do původního stavu na svůj
náklad, i když nebude žádná vada zjištěna.

6. V případě přejímání dílčí části stavebního díla musí být vždy zhotoven zápis s popisem
předávané části, který podepíší zástupci obou smluvních stran.

7. Objednatel požaduje, aby zhotovitel předložil k přejímacímu řízení stavby tyto doklady:
- originál SD
- výsledky prováděných zkoušek předepsaných v PD a příslušných ČSN či v TP TSK.
- atesty použitých materiálů a prohlášení o shodě
- dokumentaci skutečného provedení díla v počtu 3 paré
- zaměření stavby jak v písemné podobě, tak v digitální formě na CD (lx pro IPR Praha -

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy, Vyšehradská 57, Praha 2, lx pro TSK -
odd. 5300 a lx pro oddělení 2400)

- doklad o předání geodet, zaměření na IPR Praha
- vyúčtování likvidace vybouraného materiálu
- hospodaření s odpady, doklad o likvidaci odpadů
- vyjádření správců inž. sítí

Zhotovitel je povinen dodat případné další doklady, které bude v souvislosti s kolaudačním
řízením (resp. předčasným užíváním) požadovat stavební úřad, Policie ČR, či jiný účastník
kolaudačního řízení.

-6-



8. V případě předčasného užívání komunikace objednatel dílo nepřevezme, přejímku pouze zahájí
a obě strany uzavřou „Dohodu o předčasném užívání stavby

“ dle ust. § 123 zákona č. 183/2006
Sb. o územním plánování a stavebním řádu ( stavební zákon), v platném znění,

Zárněnl doba

1 . Záruční doba díla je dohodnuta na 60 měsíců.

Záruční doba počíná běžet dnem předáním a převzetím díla nebo jednotlivé části díla v případě
převzetí díla po částech.

2. Záruční doba materiálů nebo výrobků, které se stanou součástí díla, u nichž výrobce, ČSN či
právní předpis stanoví kratší dobu životnosti, než je dohodnutá záruční doba, končí dnem
uplynutí takto stanovené doby životnosti,

3. Objednatel uplatní právo ze záruky u zhotovitele písemným oznámením vad díla doručeným na
adresu zhotovitele uvedenou v záhlaví smlouvy.

4. Zhotovitel je povinen odstranit vady bezodkladně, příp. v době dohodnuté pro daný konkrétní
případ s objednatelem v rámci reklamačního řízení.

5. Zhotovitel je povinen se v období do 2 let od dokončení díla účastnit kontroly kvality
realizovaného díla prováděné správcem komunikace (příslušným oblastním správcem
objednatele) na základě jeho výzvy.

6. Budou-li při kontrole kvality díla dle odst. 5 zjištěny jakékoli závady či nedostatky, je
zhotovitel povinen je odstranit na své náklady bez zbytečného odkladu.

X.
Smluvní pokuty

Smluvní strany sjednávají následující smluvní pokuty:

1 . smluvní pokuta za prodlení zhotovitele s provedením díla, a to ve výši 1 % ze
sjednané celkové ceny díla za každý započatý den prodlení,

2. smluvní pokuta za porušení povinnosti zhotovitele provést dílo řádně v souladu s touto
smlouvou, a to ve výši 0,5 % ze sjednané celkové ceny díla za každý započatý den, a to až do
doby uvedení díla do řádného stavu,

3. smluvní pokuta za prodlení zhotovitele s odstraněním vad díla zjištěných v přejímacím řízení
ve lhůtě sjednané pro odstranění vad, a to ve výši 0,5 % ze sjednané celkové ceny díla za
každou vadu a každý započatý den prodlení,

4. smluvní pokuta za prodlení zhotovitele s odstraněním záručních vad díla ve lhůtě stanovené
v čl. IX. odst. 4 této smlouvy, a to ve výši 0,1 % ze sjednané celkové ceny díla za každou vadu
a každý den prodlení,

5. smluvní pokuta za prodlení objednatele s úhradou faktury nebo její části v dohodnutých
termínech ve výši 0,01 % z dlužné částky za každý den prodlení,

6. smluvní pokuta za nesplnění povinnosti zhotovitele provést dílo řádně v souladu s relevantními
právními předpisy, technickými normami nebo rozhodnutími orgánů státní správy či
samosprávy, a to ve výši 2 % ze sjednané celkové ceny díla za každé jednotlivé porušení
povinnosti,

-7-



7. smluvní pokuta za porušení povinnosti zhotovitele postupovat při změně subdodavatele
způsobem stanoveným v čl. XI. bodu č. 9 této smlouvy ve výši 10 % ze sjednané celkové ceny
díla za každý jednotlivý případ,

8. smluvní pokuta za nepředložení dokladů o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetí
osobě zhotovitelem na žádost Objednatele, a to ve výši 10.000,- Ke za každý započatý den
prodlení.

Celková výše smluvních pokut je omezena limitem 100 % výše celkové ceny díla, přičemž smluvní
pokuty mohou být kombinovány (uplatnění jedné smluvní pokuty nevylučuje souběžné uplatnění
jakékoliv jiné smluvní pokuty).

Uplatnění kterékoliv ze smluvních pokut nezbavuje objednatele práva k uplatnění nároku na
náhradu vzniklé škody v plné výši.

Smluvní pokuta je splatná do 21 dnů po doručení výzvy oprávněné smluvní strany druhé smluvní
straně kjejí úhradě. Výzva musí vždy obsahovat popis a časové určení události, která v souladu
s uzavřenou smlouvou zakládá právo účtovat smluvní pokutu. Smluvní strany sjednávají právo
objednatele provést jednostranný zápočet vzájemných pohledávek, a to i v případě pohledávky
nejisté nebo neurčité ve smyslu ust. § 1987 odsí. 2 občanského zákoníku.

XI.

Ostatní ujednání

1. Na základě usnesení č. 2026 Rady hl.m. Prahy ze dne 11.12.2007 je zhotovitel povinen
umístit na viditelném místě informační panel stavby, Informační panel musí být v souladu
s Manuálem grafických a konstrukčních standardů pro tvorbu informačních panelů staveb
Hlavního města Prahy, který zhotovitel obdržel jako součást zadávací dokumentace veřejné
zakázky. Zhotovitel bere tuto povinnost na vědomí a zavazuje seji splnit.

2. Zhotovitel odpovídá za to, že bude provádět dílo s vynaložením veškeré odborné péče tak, aby
nedošlo k:

a) porušení obecně závazných předpisů,
b) porušení smluvních podmínek,
c) porušení příkazů daných objednatelem,
d) zničení, ztrátě, poškození či snížení hodnoty majetku objednatele, veřejného majetku či

majetku třetích osob.

e) porušení bezpečnosti práce, zejména zák. č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, v platném znění
a zák. č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci,
v platném znění.

Za případné škody, které vzniknou v souvislosti s činností zhotovitele, nese tento zhotovitel
plnou odpovědnost. Této odpovědnosti se však může částečně nebo úplně zprostit, pokud
jednoznačně a nezpochybnitelně prokáže, že škoda vznikla v jednoznačné příčinné souvislosti s
příkazem objednatele a přitom zhotovitel objednatele na možný vznik této škody předem
prokazatelně upozornil a objednatel na dodržení příkazu výslovně i přes toto upozornění trval.

Zhotovitel souhlasí s tím, že v případě, že objednateli nebudou přiděleny finanční prostředky
z rozpočtu hl. m. Prahy, má objednatel právo od smlouvy odstoupit. V takovém případě
smlouva zaniká ke dni doručení odstoupení zhotoviteli a zhotovitel má nárok na zaplacení ceny
části díla, která byla provedena do okamžiku, kdy obdržel odstoupení od smlouvy ze strany
objednatele.

4. Objednatel si vyhrazuje právo změny termínu realizace, pokud to dopravní nebo jiné podmínky
budou vyžadovat (požadavek ODA MHMP, PČR atd.). Zhotovitel bere toto ujednání

3.

na

-8-



vědomí, neboť je srozuměn s tím, že s ohledem na charakter díla je nezbytné respektovat

dopravní a jiné podmínky.

5. Zhotovitel prohlašuje, že je seznámen s místními poměry stavby a ujišťuje objednatele, že dílo
lze provést za podmínek stanovených touto smlouvou.

6. Zhotovitel se zavazuje k provedení případných víceprací požadovaných vůči objednateli
investorem, event. kolaudačními orgány, a to v termínech jimi předepsanými. Vícepráce

sjednané nad rámec smlouvy formou dodatku ke smlouvě budou zapsány v samostatném
deníku víceprací (SD) a odsouhlaseny objednatelem. V případě neodsouhlasení těchto prací
v SD nebudou tyto práce objednatelem zaplaceny.

Vícepráce s odhadem ceny (vycházející z položek uvedených v soupisu prací (VV) a
z maximální ceny uvedené v ceníku URS v případě, že se položka v soupisu prací nevyskytuje)
budou předloženy bez podrobného vyčíslení TDI, který nechá okamžitě tyto vícepráce schválit
investičnímu náměstkovi objednatele (IN). Vícepráce mohou být zahájeny až po souhlasu IN,
v naléhavých případech, kdy vícepráce přímo ovlivňují splnění termínu vydaného DIR nebo
brání dalším navazujícím pracím, může být dán souhlas telefonicky.

7. Při přerušení nebo zastavení prací na díle z důvodů na straně objednatele zaplatí objednatel

zhotoviteli skutečně vynaložené náklady s tím spojené.

8. Zhotovitel odpovídá za škody vzniklé při provádění díla objednateli nebo třetím osobám.

9. Zhotovitel uvádí v příloze smlouvy seznam svých subdodavatelů. Zhotovitel se zavazuje
v případě zájmu o zadání prací subdodavateli neuvedenému v příloze vyžádat si předem
souhlas objednatele.

10. Zhotovitel se zavazuje dodržovat při provádění díla podmínky stavebního povolení, ohlášení
stavby a veškerých dalších vyjádření orgánů státní správy.

1 1 . Při realizaci díla budou strany akceptovat podmínky provádění díla dle závazných rozhodnutí
orgánů státní správy.

12. Zhotovitel se zavazuje, že si na své náklady zajistí nové PD - DIO dle připomínek nového

požadavku od MHMP pro vydání DIRu na zajištění SÚ Československého exilu.

13. Zhotovitel do 14 dnů od podepsání SoD podá žádost o DIR, která bude následně předána TDI.

14. Zhotovitel zajistí DIR (dopravně inženýrské rozhodnutí) od odboru dopravy MČ Praha 12,
dodrží jeho podmínky a podmínky dopravní obslužnosti a uhradí jakékoliv sankce za jeho
porušení.

15. V případě, že oprava komunikace nebude dokončena v termínu dle DIRu, si zhotovitel sám
zajistí prodloužení ( vydání) DIRu k řádnému dokončení opravy vozovky.

16. Zhotovitel si na vlastní náklady zajistí zařízení staveniště, jeho vytýčení příp. projednání záboru
jeho plochy, zákresy stávajících inženýrských sítí a jejich vytýčení. Požadavky správců sítě
bude zhotovitel respektovat.

17. Před předáním díla předá zhotovitel objednateli dokumentaci skutečného provedení stavby

(DSPS) a veškeré doklady potřebné k řádnému dokončení stavby: nakládání s odpady.
výsledky předepsaných zkoušek, prohlášení o shodě na všechny použité materiály, protokoly o
materiálu předaném či vyzvednutém ze skladu objednatele, případně další zkoušky předepsané
laboratoří objednatele.

18. Osazení dopravního značení bude provedeno odbornou firmou.

19. Zhotovitel zajistí dopracování projektové realizační dokumentace a zábor veřejného
prostranství.

-9-



20. Zhotovitel bere na vědomí, že použití náhradních hmot, materiálů nebo výrobků musí
odsouhlasit objednatel a zpracovatel PD.

21. Zhotovitel se zavazuje, že se bude v průběhu provádění díla řídit technickými normami a
předpisy, které předložil k odsouhlasení objednateli před podpisem smlouvy, a že při realizaci
budou použity asfaltové směsi, jejichž průkazní zkoušky předložil před podpisem smlouvy
ke schválení objednateli.

22. Zhotovitel se zavazuje, že předloží při předání díla kontrolní zkoušky materiálů, které byly na
stavbě použity, dále přejímací zkoušky hotové úpravy provedené zkušební laboratoří
akreditovanou pro tento typ zkoušek. Dále zhotovitel předloží naměřené hodnoty parametrů
provozní způsobilosti vozovky, eventuálně další zkoušky a měření, jak jsou uvedena v zadávací
dokumentaci stavby. Všechna měření parametrů provozní způsobilosti vozovky budou
prováděna podle platných ČSN 736175 a 736177 zařízeními splňujícími podmínky těchto
norem.

23. Zhotovitel se zavazuje, že předloží naměřené hodnoty parametrů provozní způsobilosti
vozovky, podélnou nerovnost povrchu vozovky profilometrem s vyhodnocením mezinárodního
indexu nerovnosti IRI. Dále předloží výsledky měření drsnosti povrchu vozovky z hlediska
součinitele podélného tření ( TRT ).

Ukončení stavby je podmíněno dosažením hodnot

@ výsledky přejímacích zkoušek živičné úpravy dle ČSN 736121
® výsledky měření podélné nerovnosti profilometrem dle ČSN 736175 čl. 8
• výsledky měření drsnosti povrchu vozovky z hlediska součinitele podélného tření

(TRT)
• podle tab. 16 ČSN 736121 atab. 17 ČSN 736122
• u bodu 2 ve třídě 1 nebo 2 - dle přílohy A ČSN 736175
• u bodu 3 ve třídě 1 nebo 2 - dle přílohy A ČSN 736177

Další měření uvedených parametrů provozní způsobilosti vozovky budou provedena
Zhotovitelem před koncem záruční doby. Přitom musí být dosaženy výsledky:
• nejvýše ve třídě 3

Pokud nebude dosaženo požadovaných hodnot, Zhotovitel je povinen na svůj náklad provést
úpravy, které zajistí parametry provozní způsobilosti vozovky v požadované kvalitativní třídě.

24. Zhotovitel se zavazuje, že veškerý dlažební materiál, který nebude následně použit zpět na
komunikaci, bude vyčištěn a odvezen do skladu objednatele v souladu s přílohou smlouvy
„Hospodaření s vybouraným materiálem'".

25. Platné TP- TSK budou zhotovitelem při realizaci opravy vozovky dodrženy.

26. Součástí předání stavby bude měření plochy realizované opravy vozovky, včetně vyznačení
bodů začátku a konce komunikace.

27. Zhotovitel zajistí vhodným způsobem (např. vhozením informace do poštovní schránky nebo
jejím umístěním na vchodové dveře nemovitosti) informování přímo dotčených fyzických a
právnických osob o době trvání, místě a rozsahu prací prováděných na pozemní komunikaci, a
to nejpozději 7 dní před zahájením prací.

28. Zhotovitel zajistí včasné vyrozumění a projednání časového harmonogramu prací a způsobu
příp. omezení dopravy u vjezdů do objektů, které se nacházejí na vymezeném úseku

29. Zhotovitel zajistí případné úpravy SSZ nutné pro realizaci SU, úhradu provede objednatel
přímo společnosti ELTODO a.s. v rámci Projektu Praha.

- 10-



30. Zhotovitel uzavře SoD s PVK, a.s. na zajištění ochrany vodovodů a kanalizací pří realizací

opravy vozovky. V případě poškození vodovodů a kanalizací je zhotovitel povinen uvést tyto
vodovody a kanalizace na svůj náklad do původního stavu a provozovateli uhradit vzniklé
škody. Výměna stávajících kanalizačních poklopů a povrchových znaků IS za nové bude
provedena pouze při předání nových poklopů a IS od PVK, a.s. (zhotovitel provede výškovou
úpravu poklopů). Objednatel nebude platit výměnu stávajících poklopů za nové, pokud jsou
v majetku jiného subjektu.

31. Zhotovitel si zajistí místní šetření s DP HMP, a.s. - autobusy, Na Bojišti 5, Praha 2. DIR bude
předán na DP minimálně 20 dní před zahájením stavby, oznámení na ROPID o zahájení prací
1 5 dní předem,

32. Zhotovitel předá na oddělení 5300 dokumentaci skutečného provedení stavby, geodetické
zaměření (papírově a digitálně) a potvrzení o předání na IPR Praha. Doklad k potvrzení
zhotovitel obdrží od TDI dané akce.

33. V případě hlukového měření zajišťovaného zhotovitelem bude doloženo souhlasné stanovisko
od HSHMP.

34. Zhotovitel je povinen předat zadavateli informace uvedené v § 147a odst. 4 a 5 zákona č.
137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, v elektronické podobě
souborem ve formátu.pdf, opatřeným certifikováným podpisem zhotovitele. Informace budou
zasílány v zákonných termínech na adresu: katerina.honzatkova@tsk-praha.cz.

XII.

Pojištění

1. Zhotovitel se zavazuje mít po dobu trvání této Smlouvy sjednáno pojištění své odpovědnosti
za škodu způsobenou třetí osobě, a to tak, aby limit pojistného plnění sjednaný zhotovitelem na
základě takové pojistné smlouvy činil pro jednu škodnou událost minimálně 10 000 000,- Kč.
Tento limit nelze nahradit kumulací pojistných plnění na základě více pojistných smluv.

2. Zhotovitel je povinen předložit kdykoliv po dobu trvání této smlouvy na žádost objednatele
uzavřenou pojistnou smlouvu, pojistku nebo potvrzení příslušné pojišťovny, příp. potvrzení
pojišťovacího zprostředkovatele (insurance broker), prokazující existenci pojištění v rozsahu
požadovaném v předchozím odstavci.

XIII.

Závěrečná ujednání

1. Zhotovitel podpisem této smlouvy potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s povahou a
předmětem díla a jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k
realizaci díla a disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení
předmětu díla nezbytné. Zhotovitel prohlašuje, že se před podpisem smlouvy podrobně seznámil
se všemi dokumenty tvořícími její přílohy. Kontrolou dokumentace zhotovitel nezjistil jakékoliv
nesrovnalosti, které by mu bránily provést dílo úplné, odpovídající kvality, schopné funkce a
předání objednateli. Současně zhotovitel prohlašuje, že správně vyhodnotil a ocenil veškeré
práce trvalého či dočasného charakteru včetně materiálu, které jsou obsaženy v předané
projektové dokumentaci. Prohlašuje také, že do ceny díla jsou zahrnuty též veškeré práce,
jejichž provedení by měl zhotovitel v rámci své odborné způsobilosti předpokládat.

2. Smluvní strany berou na vědomí a uzavírají tuto smlouvu s přihlédnutím k usnesení
Zastupitelstva hlavního města Prahy číslo 40/19 ze dne 19.6.2014, jímž bylo zřizovatelem
Objednatele rozhodnuto o převodu veškerých činností příspěvkové organizace na akciovou

- 11 -



společnost Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s., jež je obchodní korporací ve

výlučném vlastnictví hlavního města Prahy, přičemž součástí převodu těchto činností je i převod

(postoupení) všech smluvních vztahů příspěvkové organizace na akciovou společnost.

Zhotovitel tímto výslovně souhlasí s tím, aby práva a povinnosti Objednatele z této smlouvy

byly k rozhodnému datu převodu činností postoupeny na akciovou společnost Technická správa

komunikací hl. m. Prahy, a.s., která nastoupí do právního postavení Objednatele.

3. Změny této smlouvy mohou být realizovány pouze formou písemných dodatků podepsaných

oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

4. Otázky touto smlouvou neupravené se budou řídit příslušnými ustanoveními občanského

zákoníku.

5. Tato smlouvaje sepsána ve čtyřech vyhotoveních, z nichž každé má platnost originálu.

6. Smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla uvedena v Centrální evidenci

smluv Technické správy komunikací hl. m. Prahy (CES TSK) vedené Technickou správou
komunikací hkm. Prahy, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o smluvních stranách,

předmětu smlouvy, číselné označení této smlouvy a datum jejího podpisu.

7, Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní

tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez
stanovení jakýchkoli dalších podmínek, v platném znění.

8. Zhotovitel neposkytne žádné informace týkající se této smlouvy a prováděného díla dalším

osobám, s výjimkou ředitele TSK, investičního náměstka TSK a stavebního dozoru

objednatele.

9. Nedílnou součástí této smlouvy jsou přílohy:

Podrobný harmonogram prací

Položkový rozpočet

Seznam subdodavatelů

Obalovna Smlouva o budoucí spolupráci

Plán dopravní trasy s uvedením vzdáleností k místu plnění VZ v km, po které bude

zajišťovat včasnou dodávku potřebného množství asfaltových směsí na staveniště

Hospodaření s vybouraným materiálem

-8, 06. 201
V Praze dne

objednatel : dodavatel :

MÍcHiá f
oblastní manažer oblasti Praha

závodu Cechy západ

Ing. Áles Novák
ředitefregionálního

závodu Cechy západ

Mgc/uří Sládek

pověřepy řízením organizace

rsCH. CPxÁVA komunikací
h!. m. PRAHY

riásnovks 770/8, 110 15 PRAHA 1 gs«NSttft. Skanska a.s.
Křižíkova 682/34a

Karlín, 188 00 Praha 8

ič: 28271308
DIČ: CZ26271303

17

0378

12-