Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
% a a 5 E Ě E a 3 Centrální Zadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra Č. j.: lVanlÍl.3410--476/SI|(552014— SMLOUVA NA POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB KIVS _ i(TS mezi Českou republikou "- Ministerstvem vnitra na straně jedné společností 02 Czech Republic a.s. na straně druhé Centrální Zadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra Níže uvedeného dne, měsíce a roku následující smluvní strany: Česká republika - Ministerstvo vnitra, se sídlem Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7 —- Letná, lČ: 00007064, zastoupená lng. Vladimírem Velasem, ředitelem odboru provozu informačních technologií a komunikací, na základě pověření ministrem vnitra ze dne 4. června 2012, č.j. MV-63966-1/NS-2012 (dále jen „Ministerstvo" nebo „Centrální zadavatel“) na straně jedné a společnost 02 Czech Republic a.s., se sídlem: Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 — Michle, PSČ 140 22, lČ: 60193336, DIČ: C260193336, zapsaná vobchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl [B], vložka 2322, zastoupená: Jaroslavem Martincem na základě plné moci ze dne 1. 9. 2014 (dále jen „Poskytovatel") na straně druhé (Ministerstvo a Poskytovatel dále jednotlivě také jako „Smluvní strana" a společně jako „Smluvní strany") uzavřely v souladu s © 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ"), ve znění pozdějších předpisů, tuto Smlouvu na poskytování služeb KlVS - KTS (dále jen „Smlouva") VZHLEDEM K TOMU, ŽE: A) Vláda České republiky přijala dne 30. května 2012 usnesení č. 385, o koncepci nákupu datových a hlasových služeb Komunikační infrastruktury veřejné správy vobdobí po 27. březnu 2013 (dále jen „Usnesení“); B) Na základě Usnesení provádí Centrální zadavatel ve smyslu 5 3 odst. 1 písm. b) ZVZ zadávací řízení a zadává veřejné zakázky na poskytování datových a hlasových služeb Komunikační infrastruktury veřejné správy (dále jen „KIVS"), vymezených Usnesením Vlády ČR a Centrálním zadavatelem, a to (i) na účet jednotlivých ústředních orgánů státní správy, organizačních složek státu a jejich příspěvkových organizací a jiných subjektů veřejné správy (dále jen „Pověřující zadavatelé"), které sCentrálním zadavatelem uzavřely dohodu o centrálním zadávání (dále jen „Dohoda o centralizovaném zadávání") podle citovaného ustanovení ZVZ, a (ii) na účet a pro Centrálního zadavatele; C) Centrální zadavatel votevřeném řízení v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., zákon oveřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ"), zavedl dynamický nákupní systém (dále jen „DNS") a zařadil Poskytovatele po posouzení jeho předběžné nabídky v souladu s š 94 ZVZ do DNS; D) Centrální zadavatel a Pověřující zadavatelé vymezení níže ve Smlouvě spolu uzavřeli Dohodu o centralizovaném zadávání, jejímž předmětem je závazek Centrálního zadavatele provádět Zadávací dokumentace Veřejné zakázky „Poskytování služeb KIVS — 2013 - 2017" Strana 2 z celkového počtu 27 mm mm “' “ < 54% F) Centrální Zadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra zadávací řízení a centrálně zadávat veřejné zakázky na poskytování služeb KIVS na účet “těchto Pověřujících zadavatelů; V návaznosti na uzavření Dohody o centralizovaném zadávání a vymezení konkrétních služeb KIVS poptávaných Pověřujícímí zadavateli vyhlásil Centrální zadavatel dne 1. 4. 2015 a dále 6. 2. 2015 zadávací řízení na služby KIVS, jež jsou obsahem Přílohy č. 1 a dále Smlouvy (dále jen Služby“), a následně v tomto zadávacím řízení (dále jen „Zadávací řízení") vybral nabídku Poskytovatelé jako nejvhodnější; Poskytovatel je oprávněn poskytovat Služby dle Smlouvy; SiVILUVNl STRANY SE DOHODLY NA NÁSLEDUJÍCÍIVI: 1.2. 1.3. 2.2. PŘEDMĚT,ÚČEL A MÍSTO PLNĚNÍ SMLOUVY Předmět Smlouvy Předmětem Smlouvy je závazek Poskytovatele poskytovat Ministerstvu a/nebo Pověřujícímu zadavateli, na jehož ůčet Centrální zadavatel provádí centralizované zadávání služeb KIVS a který přistoupí ke Smlouvě, příslušné Služby. Účel Smlouvy Účelem Smlouvy je dosažení cílů stanovených v Usnesení a zajištění řádného poskytování Služeb Ministerstvu a/nebo Pověřujícím zadavatelům. Místo plněníSmlouvy Místem plnění Smlouvyje území České republiky. JEDNÁNÍ MINISTERSTVA PŘI UZAVÍRÁNÍ SMLOUVY Jednání Ministerstva při uzavírání Smlouvy Ministerstvo při uzavírání Smlouvy jedná: (i) vlastním jménem a na vlastní účet; a/nebo (ii) vlastním jménem a na účet Pověřujících zadavatelů níže vymezených ve Smlouvě v souladu s ustanovením 9 3 odst. 1 písm. b) ZVZ. Koncový uživatel Koncovým uživatelem ve smyslu 5 2 písm. c) zákona č. 127/2005 Sb., oelektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZEK") a zároveň příjemcem Služeb (dále jen „Koncový uživatel") je v případě jednání Ministerstva vlastním jménem a na vlastní účet Ministerstvo, v případě jednání Ministerstva vlastním jménem a na účet Pověřujících zadavatelů je to Pověřující zadavatel, na jehož účet je jednáno. Zadávací dokumentace Veřejné zakázky „Poskytování služeb KIVS — 2013 - 2017" Strana 3 z celkového počtu 27 3.2. 3.3. 3.4. 3.5. 3.6. Centrální Zadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra CENA ZA SLUŽBY A PLATEBNÍ PODMÍNKY Cena za Služby poskytované Poskytovatelem dle Smlouw Cena za Služby poskytované Poskytovatelem dle Smlouvy vychází zcenové nabídky Poskytovatele podané v Zadávacím řízení, uvedené pro konkrétní Služby na předtisku (dále jen „Poptávkový list"), obsahujícím detailní specifikaci poptávaných Služeb, jejich kódy, množství, místo a dobu jejich poskytování a cenu (Příloha č. 1). Cena za zavedení Služby (zřizovací poplatek) pro stejné Služby V případě, že Koncovému uživateli byla ke dni předcházejícímu zavedení Služby poskytována Poskytovatelem stejná služba (přičemž není rozhodné, zda Poskytovatel poskytoval Koncovému uživateli stejnou službu na základě dřívější smlouvy uzavřené v zadávacím řízení vrámci DNS nebo na základě jiné smlouvy), není Poskytovatel oprávněn účtovat za zavedení takové Služby dle Smlouvy zřizovací poplatek. Stejnou Službou se rozumí Služba, která svými technickými parametry odpovídá parametrům definujícím v Poptávkovém listu Poskytovatelem zaváděnou Službu, včetně shodné konfigurace těchto parametrů a použitých HW komponent, nedohodne-li se Koncový uživatel 5 Poskytovatelem jinak. Tímto ustanovením není dotčeno právo Poskytovatelé neúčtovat zřizovací poplatek v případech, kdy tak uzná za vhodné nebo kdy se tak dohodne s Pověřujícím zadavatelem a/nebo s Ministerstvem. Zúčtovací období Sohledem na potřebu jednotného systému placení a kontroly se pro účely Smlouvy stanovuje zúčtovací období, za něž Poskytovatel vyúčtuje ceny za poskytnuté Služby, jež odpovídá kalendářnímu měsíci, nedohodou—li se Smluvní strany jinak. Daně a poplatky Pokud není výslovně stanoveno jinak, nezahrnuje žádné ujednání o ceně obsažené ve Smlouvě daň z přidané hodnoty ani jiné daně a poplatky, jež se mohou na Služby poskytované dle Smlouvy v daném okamžiku v souladu s platnými právními předpisy vztahovat. Nestanoví-Ii pro konkrétní daň nebo poplatek obecně závazný právní předpis výslovně jinak, platí, že takovou daň nebo poplatek hradí Poskytovatel. Úhrada ze strany Koncového uživatele Cenu za Služby dle Smlouvy hradí Poskytovateli příslušný Koncový uživatel, není—li písemně dohodnuto mezi Ministerstvem a Poskytovatelem jinak. U Služeb sdílených více Koncovými uživateli hradí Služby zcela nebo zčásti Koncový uživatel (i) uvedený v příslušném Poptávkovém listu dané Služby, (ii) o němž to stanoví Smlouva, nebo (iii) který to písemně sdělí Poskytovateli (a pro informaci též Ministerstvu) po uzavření Smlouvy. Vymezení ceny poskytnutých Služeb jednotlivým Koncovým uživatelům Poskytovatel bude vystavovat daňový doklad jednotlivě na vrub každého Koncového uživatele. Nebude-Ii Koncový uživatel písemně požadovat jinak, vystaví Poskytovatel daňový doklad souhrnně pro všechny Služby dle Poptávkového listu, které byly v příslušném období poskytnuty konkrétnímu Koncovému uživateli. Vpřípadě žádosti Koncového uživatele je Poskytovatel dále povinen: (i) jednotlivé odebrané Služby daným Koncovým uživatelem definovat podle místa poskytnutí Služby; a (ii) u Služby sdílené více Koncovými uživateli rozdělit fakturované Služby podle jednotlivých Koncových uživatelů, vpoměru určeném (i) vpříslušném Poptávkovém Zadávací dokumentace Veřejné zakázky „Poskytování služeb KIVS - 2013 — 2017" Strana 4 z celkového počtu 27 E „% 3.7. 3.8. 3.9. 3.10. 3.11. Centrální Zadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra listu dané Služby, (ii) ve Smlouvě, nebo (iii) písemně sděleném Poskytovateli (a pro informaci též Ministerstvu) po uzavření Smlouvy. Požadavky na zajištění sledování vlastních nákladů Koncových uživatelů Pověřující zadavatel a/nebo Ministerstvo jsou oprávněni Poskytovateli písemně sdělit požadavky na sledování nákladů ve vztahu ke Službám poskytovaným jednotlivému Koncovému uživateli. Poskytovatel je vtakovém případě povinen ve vztahu k takovému Koncovému uživateli vystavovat pouze daňové doklady obsahující podrobný rozpis Služeb poskytnutých ze strany Poskytovatele Koncovému uživateli v příslušném kalendářním měsíci. Takový podrobný rozpis Služeb musí odpovídat Pověřujícím zadavatelem a/nebo Ministerstvem oznámeným požadavkům na sledování vlastních nákladů daného Koncového uživatele, Pokud Pověřujicí zadavatel nebo Ministerstvo nesdělí Poskytovateli své požadavky na sledování vlastních nákladů, platí, že rozpis poskytnutých Služeb bude respektovat členění dle Poptávkového listu. Splatnost ceny Cena za Služby poskytované Poskytovatelem Koncovému uživateli dle Smlouvy bude hrazena zpětně za každý kalendářní měsíc, v němž byly příslušné Služby poskytnuty, s tím, že cena je splatná třicet (30) dní poté, co Poskytovatel doručí Koncovému uživateli daňový doklad na příslušnou částku. V případě doručení daňového dokladu v období od 10. prosince do 31. března bude cena za Služby splatná šedesát (60) dnů od doručení daňového dokladu. Obsah daňového dokladu Jakýkoliv daňový doklad (faktura) musí obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy a bude vystaven a doručen Koncovému uživateli nejpozději do sedmnáctého (17.) dne kalendářního měsíce bezprostředně následujícího po skončení příslušného kalendářního měsíce a bude obsahovat podrobný rozpis Služeb poskytnutých ze strany Poskytovatelé Koncovému uživateli v příslušném kalendářním měsíci, včetně označení Smlouvy, identifikátoru Služby, paušální platby, instalačního poplatku, případného hovorného, jakož ipřípadně dalších náležitostí stanovených ve Smlouvě nebo dohodnutých písemně s Koncovým uživatelem. Vady fakturace a jejich vliv na splatnost cem Koncový uživatel je oprávněn vrátit Poskytovateli přede dnem splatnosti příslušnou fakturu (daňový doklad) bez zaplaceni, pokud taková faktura nemá náležitosti uvedené ve Smlouvě nebo má jiné závady v obsahu nebo formě stanovené obecně závaznými právními předpisy, a to s uvedením důvodu vrácení. Poskytovatel je povinen po vrácení faktury vyhotovit fakturu novou, a to do patnácti (15) dnů ode dne doručení vráceného daňového dokladu nebo výhrad k němu. Důvodným vrácením přestává běžet původní lhůta splatností faktury (daňového dokladu). Nová lhůta splatnosti běží ode dne doručení opravené nebo nové vystavené faktury (daňového dokladu). Vypořádání vadné fakturace Vpřípadě, že Koncový uživatel uhradí částku, která však byla Poskytovatelem nesprávně vyúčtována, je Poskytovatel povinen provést vypořádání vadné fakturace formou daňového dokladu, obsahujícího mj. i vymezení jednotlivých Služeb, na které byla provedena vadná fakturace s vyznačením nesprávných i správných částek, které byly uhrazeny a které měly být správně uhrazeny, případně další údaje dle požadavku Ministerstva a/nebo Pověřujícího zadavatele. Pro vyloučení pochybností Strany konstatuji, že Koncový uživatel není za Služby, které byly nesprávně vyúčtovány, povinen platit cenu nebo její část. Zadávací dokumentace Veřejné zakázky „Poskytování služeb KlVS — 2013 - 2017" Strana 5 z celkového počtu 27 3.12. 3.13. 3.14. 3.15. 3.16. 3.17. CentrálníZadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra Způsob úhrady ceny Cena za Služby poskytované Poskytovatelem Koncovému uživateli dle Smlouvy bude hrazena bezhotovostním převodem na účet Poskytovatele uvedený ve Smlouvě, nebo Poskytovatelem písemně oznámený Koncovému uživateli. Prodlení s úhradou ceny Jestliže Koncový uživatel neuhradí Poskytovateli řádně a včas jakoukoliv část ceny řádně uplatněné daňovým dokladem, bude Koncový uživatel povinen zaplatit příslušnému Poskytovateli úrok z prodlení z dlužné části ceny, a to za každý započatý clen prodlení. Výše úroku z prodlení se řídí příslušnými právními předpisy. Předběžná kontrola fakturace Koncovému uživateli, který to Poskytovateli písemně sdělí, je příslušný Poskytovatel povinen elektronicky doručit nejpozději do pěti (S) kalendářních dnů po ukončení příslušného zúčtovacího období podklad pro vyúčtování ceny za Služby poskytnuté tomuto Koncovému uživateli v uplynulém zúčtovacím období. Koncový uživatel je po doručení podkladů oprávněn nejpozději do tří (3) pracovních dnů doručit Poskytovateli připomínky k doručeným podkladům. Na základě těchto připomínek může Poskytovatel ve vztahu kpříslušnému Koncovému uživateli upravit dané vyúčtování ceny za příslušné zúčtovací období, pokud uzná tyto připomínky jako oprávněné. Tímto není dotčena povinnost Poskytovatele vystavit daňový doklad vřádném termínu vsouladu s příslušnými právními předpisy. Doručením či nedoručením připomínek ze strany Koncového uživatele kpříslušným podkladům nejsou dotčena práva Pověřujícího zadavatele a/nebo Ministerstva na reklamaci vyúčtované ceny za danou Službu a daně zúčtovací období, práva zvad plnění Poskytovatelé, včetně případných práv na poskytnutí slevy zceny, uplatnění sankcí apod. Případné reklamační řízení se řídí příslušnými ustanoveními ZEK. Elektronické doručení daňového dokladu Jakýkoliv řádný nebo opravný daňový doklad, vč. případného vypořádání fakturace daňovým dokladem dle článku 3.11 Smlouvy, doručený dle Smlouvy příslušnému Koncovému uživateli, musí být současně doručen Koncovému uživateli také v elektronické podobě, a to na elektronickou adresu určenou tímto Koncovým uživatelem. Statistiky plateb Koncových uživatelů Za účelem vyhodnocování je Poskytovatel povinen zasílat Ministerstvu ve strukturované datové formě údaje o fakturaci a uskutečněných platbách v detailu jednotlivé Služby, a to nejpozději 25. den po uplynutí měsíce, kněmuž se údaje vztahují. Struktura dat a mechanismus zasilání nebojejich změna může být Ministerstvem písemně oznámena kdykoli po dobu účinnosti Smlouvy. Zálohové platby Koncoví uživatelé neposkytují zálohové platby na cenu Služeb. Zadávací dokumentace Veřejné zakázky „Poskytování služeb KlVS - 2013 - 2017" Strana 6 z celkového počtu 27 l$l 4.2. 4.3. 4.4. 4.5. Centrální Zadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra ZMĚNA SLUŽEB VE srvatouvĚ - OPCE Právo Koncových uživatelů uplatňovat změnové požadavky Vzhledem ktomu, že uspokojování potřeb veřejného zájmu a plnění činnosti Koncových uživatelů s sebou nese dynamické nároky Koncových uživatelů na zajišťování Služeb, jež není sohledem na standardní průběh zadávacího řízení možné smluvně zajistit bezodkladně, a sohledem na povahu Služeb, sjednaly Smluvní strany opční právo Koncových uživatelů během účinnosti Smlouvy písemně uplatnit u Poskytovatele změnové požadavky ohledně Služeb specifikovaných v Poptávkovém listu, které jsou dle Smlouvy poskytovány Koncovému uživateli, a to zejména co do počtu přípojek, rychlosti nebo jiných parametrů Služeb (dále jen „Opce"). Poskytovatel je povinen Opce Koncových uživatelů provést, neznamená-Ii jejich provedení mimořádné technické nároky. Mimořádnými technickými nároky na zavedení příslušné služby se rozumí okolnosti, pro které Poskytovatel postupující svynaložením odborné péče není schopen zdůvodů, za něž není Poskytovatel odpovědný, dodržet maximální Dobu zavedeni Služby dle Smlouvy. Uplatnění opčního práva je Koncový uživatel oprávněn učinit v souladu a v rozsahu upraveném ZVZ a Smlouvou. Centrální registr opcí KIVS Všechny Opce musí být uplatněny prostřednictvím Ministerstva, a to zasláním písemného požadavku Koncového uživatele Ministerstvu. Ministerstvo zaznamená požadavek do své evidence (dále jen „Centrální registr opcí KIVS") a po jeho vyhodnocení uplatní vůči Poskytovateli. Centrální registr opcí KIVS administruje Ministerstvo a shromažďuje vněm všechny změnové požadavky Koncových uživatelů uplatněné dle Smlouvy. Údaje v Centrálním registru opcí KIVS, které se týkají příslušného Koncového uživatele, zpřístupní Ministerstvo Koncovému uživateli k jeho žádosti. Účinnost Opce Pokud není vrámci Opce Koncovým uživatelem požadováno pozdější provedeni změny Služby, je Poskytovatel povinen zavést požadovanou změnu Služby nejpozději ve lhůtě odpovídající příslušné Době zavedení Služby, která běží od okamžiku doručení Opce Poskytovateli. Dojde-Ii uplatněním Opce k rušení Služby, je Poskytovatel povinen poskytování Služby zrušit nejpozději ke konci měsíce, pokud mu byl požadavek na změnu Služby doručen do 15. dne předmětného měsíce, jinak od 15. dne měsíce následujícího po doručení požadavku na změnu Služby. Organizační opce Koncový uživatel je oprávněn opakovaně uplatňovat Opce, které jsou vyvolány organizačními změnami ve struktuře Koncového uživatele (dále jen „Organizační opce"), včetně snížení množství Služeb, změny kvality Služeb, změny místa poskytování Služeb, převedení práv na poskytování Služeb (či jen některých z nich) na jiného Koncového uživatele apod. Uplatnění Organizační opce musí být doloženo řádným odůvodněním Koncového uživatele. Předpokládá-li realizace Organizační opce změnu poštovní adresy poskytování Služby, povede Poskytovatel s příslušným Koncovým uživatelem technické šetření. Cena za Služby poskytované po uplatnění Organizační opce bude stanovena způsobem dle Smlouvy. Zřizovací poplatek při uplatnění Opce Poskytovatel je oprávněn účtovat zřizovací poplatek při uplatnění Opce maximálně ve výši odpovídající rozdílu mezi zřizovacím poplatkem za změněnou Službu a zřizovacím poplatkem za dosavadní Službu, a to pouze v případě, že nová Služba neodpovídá svými technologickými parametry původní Službě, pokud se Koncový uživatel a Poskytovatel nedohodnou jinak. Zadávací (:lokurnentace Veřejné zakázky „Poskytování služeb KIVS - 2013 - 2017" Strana 7 z celkového počtu 27 4.6. 4.7. 4.8. 4.9. Centrální Zadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra Na základě Opcí může být celková cena Služeb dle Poptávkového listu specifikovaných ve. vztahu k určitému Koncovému uživateli navýšena či snížena nejvýše 0 30 % výchozí hodnoty. Výchozí hodnotou je cena Služeb, jež byla nabídnuta Poskytovatelem v nabídce v zadávacím řízení na Veřejnou zakázku v rámci DNS, o níž Ministerstvo rozhodlo jako o nejvhodnější; uplatnění Opcí nebo dohoda o změně poskytovaných Služeb uzavřená s Poskytovatelem po rozhodnutí Ministerstva o nejvhodnější nabídce v Zadávacím řízení jako o nejvhodnější, nemá na určení výchozí hodnoty vliv. Cena za Služby poskytované po uplatnění Opce bude stanovena způsobem dle Smlouvy, resp. bude vycházet zceny variant Služby nabídnuté Poskytovatelem v nabídce podané v Zadávacím řízení. Uplatněním Opce není dotčeno právo Poskytovatelé a Ministerstva a/nebo Pověřujícího zadavatele dohodnout se o snížení rozsahu Služeb poskytovaných dle Smlouvy vjakémkoli rozsahu. Zvýšení rozsahu Služeb poskytovaných dle Smlouvy nad rámec Opcí je možné jen v rozsahu Smlouvy a způsobem dle ZVZ. Postoupení Opcí Každý Koncový uživatel je oprávněn uplatňovat Opce v povoleném rozsahu pouze ve vztahu ke službám, které odebírá, ledaže jiný Koncový uživatel postoupí své právo na uplatnění změnového požadavku dle Smlouvy vrozsahu, vjakém kokamžiku postoupení práva disponuje; postoupení je oprávněno zprostředkovat Ministerstvo. O čerpání Opcí jednotlivými Koncovými uživateli a rozsahu postoupení práva na uplatnění Opcí vede Ministerstvo evidenci v Centrálním registru opcí KIVS. Poskytování Služeb dle Opce Sdělením Ministerstva a/nebo Pověřujícího zadavatele Poskytovateli o uplatnění Opce vzniká povinnost Poskytovatele k poskytování Služby Koncovému uživateli v požadovaném rozsahu. Ve vhodných případech potvrdí Koncový uživatel a Poskytovatel den, od nějž Poskytovatel zahájí či zahájil poskytování Služeb vrozsahu dotčeném uplatněním Opce podepsaným zapisem. Specifické požadavky Koncových uživatelů Koncoví uživatelé jsou oprávněni u jednotlivých Služeb uvést své požadavky na jejich poskytování dané zejména zvláštními technickými podmínkami u příslušného Koncového uživatele. Poskytovatel je povinen k těmto požadavkům při poskytování Služeb přihlédnout. UJEDNÁNÍ o ÚROVNI SLUŽEB Kvalitativní ukazatele Služby Poskytovatel je povinen poskytovat Služby s příslušnou odbornou péčí a svyužitím posledniho stavu techniky. Poskytovatel zajistí dodržování kvalitativních ukazatelů Služby dle Poptávkového listu (dále jen „Kvalitativní ukazatele"). Kvalitativními ukazateli, které jsou měřeny a jejichž porušení je sankcionováno, jsou dostupnost (SLA) a Doba zavedení Služby (jak je tento pojem dále definován), pokud není sjednáno jinak. Při zjišťování, zda byly dodrženy Kvalitativní ukazatele, nebudou brány vúvahu pro Poskytovatelé nepříznivé hodnoty: (i) vzniklé v důsledku nedodržení povinností ze strany Koncového uživatele (ať již vyplývajících ze zákona nebo ze Smlouvyl; nebo Zadávací dokumentace Veřejné zal<á7ky „Poskytování služeb KIVS — 2013 - 2017" Strana 8 z celkového počtu 27 5.2. 5.3. 5.4. 5.5. Centrální Zadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra (ii) vzniklé v důsledku jakékoliv události nebo okolnosti, již nemohl Poskytovatel svynaložením odborné péče rozumně předpokládat ani jí zcela nebo zčásti zabránit; nebo (iii) vzniklé vdůsledku odstávky písemně předem dohodnuté mezi Poskytovatelem a příslušným Koncovým uživatelem ve Smlouvě nebo na jejím podkladě. Kvalitativní ukazatele budou posuzovány vždy odděleně pro jednotlivé Služby poskytované dle Poptávkového listu jednomu Koncovému uživateli. Měření Kvalitativních ukazatelů Poskytovatelem Poskytovatel bude nepřetržitě měřit veškeré Kvalitativní ukazatele, vést prokazatelným způsobem evidenci o těchto měřeních a zpracovávat výkazy (resp. udržovat informace s možností prohlížení on-Iine), přehledy a výstupy 2 měření a provozního sledování tak, aby z nich byla zřejmá úroveň plnění Kvalitativních ukazatelů. Poskytovatel zajistí úplnost, správnost a pravdivost takové evidence, výkazů a výstupů a bude udržovat tyto informace na svých nosičích dat po dobu Smlouvy, nedohodne-li se Poskytovatel s Koncovým uživatelem na delší době uchování. Vvkazování Kvalitativních ukazatelů Poskytovatel je povinen kžádosti Koncového uživatele a/nebo Ministerstva, popř. osoby pověřené ze strany Ministerstva nebo Koncového uživatele sledováním dodržování Kvalitativních ukazatelů, sdělit bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho (1) pracovního dne, aktuální hodnoty Kvalitativních ukazatelů. Do sedmi (7) dnů od konce každého kalendářního měsíce Poskytovatel zpřístupní příslušnému Koncový uživateli a Ministerstvu, popř. osobě pověřené ze strany Ministerstva nebo Koncového uživatele sledováním dodržování Kvalitativních ukazatelů souhrnné výkazy a přehledy plnění Kvalitativních ukazatelů v právě uplynulém kalendářním měsíci. V těchto výkazech a přehledech bude rovněž specifikován výpočet smluvních pokut uplatnitelných v důsledku nesplnění Kvalitativních ukazatelů. Vpřípadě, že má Koncový uživatel nebo Ministerstvo, popř. osoba pověřená ze strany Ministerstva nebo Koncového uživatele sledováním dodržování Kvalitativních ukazatelů oprávněné pochybnosti o úplnosti, správnosti či pravdivosti takovýchto výkazů či přehledů, je Poskytovatel povinen doložit zde uvedené údaje dodatečnými údaji tak, aby umožnil jejich ověření z těchto hledisek. Vlastni měření Ministerstva Žádné ustanovení ve Smlouvě neomezuje možnost Ministerstva, Pověřujicího zadavatele, popř, osoby pověřené ze strany Ministerstva nebo Pověřujicího zadavatele sledováním dodržování Kvalitativních ukazatelů provádět vlastní nezávislé měření Kvalitativních ukazatelů, kčemuž je Poskytovatel povinen poskytnout nezbytnou součinnost. V případě rozdílných hodnot měření a vykazování Kvalitativních ukazatelů ze strany Poskytovatele, je rozhodný výsledek měření Ministerstva nebo Pověřujicího zadavatele. Doba zavedení Služby Poskytovatel je vždy povinen postupovat tak, aby zahájení poskytování Služeb Koncovým uživatelům plynule a bezproblémově navázalo na dosavadní poskytování Služeb Koncovým uživatelům. Poskytovatel je povinen zahájit řádné poskytování Služeb nejpozději na konci lhůty ktomu stanovené (dále jen „Doba zavedení Služby") (i)vzadávacích podmínkách Zadávacího řízení, (ii) ve Smlouvě nebo (iii) v písemné dohodě (individuálním harmonogramu) sjednané na základě Smlouvy mezi Ministerstvem, Koncovým uživatelem a Poskytovatelem; v.v/ přednost má vždy pozdej5| ujednání před dřívějším. Zadávací dokumentace Veřejné zakázky „Poskytování služeb KlVS — 2013 - 2017" Strana 9 z celkového počtu 27 5.6. 5.7. Centrální Zadavatel Česká republika - ministerstvo vnitra Běh Doby zavedeníílužby Není-li ve Smlouvě stanoveno jinak, počíná Doba zavedení Služby běžet: (i) v případě Ministerstva jako Koncového uživatele dnem uzavření Smlouvy; (ii) vpřípadě Pověřujícího zadavatele dnem, kdy je Poskytovateli doručeno písemné sdělení příslušného Pověřujícího zadavatele o přistoupení ke Smlouvě, a končí okamžikem, kdy je Koncový uživatel schopen a oprávněn Službu v plném rozsahu odebírat. Stavení Dobv zavedení Služeb Po dobu, kdy Koncový uživatel neposkytnul potřebnou součinnost pro zahájení poskytování Služby v Době zavedení Služby a Poskytovatel na neposkytnutí této součinnosti bezodkladně Koncového uživatele a Ministerstvo písemně upozornil, včetně uvedení důsledků neposkytnutí vymezené součinnosti (tj. stavení běhu Doby zavedení Služby), neběží Doba zavedení Služby, Po odpadnutí prodlení Koncového uživatele běh Doby zavedení Služby pokračuje (tj. od skončení prodlení Koncového uživatele neběží nová Doba zavedení Služby, nýbrž pokračuje stavená dosavadní Doba zavedení Služby). CENTRÁLNÍ DOHLEDOVÉ MÍSTO A SERVICEDESK Centrální dohledové místo Ministerstvo je oprávněno zřídit centrální dohledové místo, jehož prostřednictvím budou jakékoli incidenty a závady ve 'vztahu ke Službám poskytovaným dle Smlouvy Koncovým uživatelům hlášeny příslušnému Poskytovateli. Poskytovatel se zavazuje, že bude centrálnímu dohledovému místu poskytovat aktuální informace o Službách poskytovaných Poskytovatelem dle Smlouvy Koncovým uživatelům, a to v elektronické formě (formát XIVIL) a umožní centrálnímu dohledovému místu, resp. Ministerstvu a/nebo Pověřujícímu zadavateli přímý přístup do systému Poskytovatele obsahujícího aktuální (on-line) informace o Službách poskytovaných Poskytovatelem dle Smlouvy Koncovým uživatelům. Pokud nebude sjednáno jinak, bude mít centrální dohledové místo přímý přístup do systému Poskytovatele obsahujícího aktuální (on-line) informace o Službách poskytovaných Poskytovatelem dle Smlouvy minimálně v rozsahu umožňujícím: (i) ověřování fakturace za Služby poskytované Poskytovatelem dle Smlouvy, (ii) ověřování informace o poskytovaných Službách Ministerstvu, resp. danému Koncovému uživateli, a to minimálně vymezením KIVS ID, lokalizace Služby a parametríky Služby, (iii) sledování změn Služeb poskytovaných Poskytovatelem dle Smlouvy, a to vč. údajů o doručení požadavku na změnu, stavu změny a datu provedení změny a (iv) ověřování incidentů a závad ve vztahu ke Službám poskytovaným Poskytovatelem dle Smlouvy a sledování jejich řešení (servicedesk). Bez ohledu na existenci centrálního dohledového místa a jeho činnost při sledování závad a incidentů bude Poskytovatel po dobu trvání Smlouvy průběžně prostřednictvím svých dohledových systémů preventivně kontrolovat a monitorovat poskytování a zajištění Služeb dle Smlouvy, a to za účelem prevence incidentů a závad a jejich případného odstraněníještě před nahlášením ze strany centrálního dohledového místa. V případě, že centrální dohledové místo nevznikne, je Poskytovatel povinen Ministerstvu a Koncovým uživatelům dálkovým přístupem do vlastního systému zpřístupnit alespoň informace uvedené vtomto článku Smlouvy. Poskytovatel je povinen zřídit přístup pro dohledový systém centrálního dohledového místa Ministerstva na CPE zařízení Poskytovatelé umístěných u Koncových uživatelů. Zadávací dokumentace Veřejné zakázky „Poskytování služeb KIVS - 2013 - 2017" Strana 10 z celkového počtu 27 % 6.2. 6.3. 6.4. Centrální Zadavatel Česká republika — ministerstvo vnitra Povinnosti Koncového uživatele Ministerstvo, případně Pověřující zadavatel poskytne Poskytovateli v nezbytném rozsahu (avzávislosti na charakteru incidentu či závady) rozumnou součinnost, jež je potřebná k dodržení závazků Poskytovatelé ohledně dodržení Kvalitativních ukazatelů, zejména pak veškeré nezbytné informace a přístup do vlastních prostor. Koncový uživatel bude rovněž v dostatečném předstihu Poskytovatele informovat o veškerých opatřeních na své straně, jež by mohly mít vliv na poskytování Služeb dle Smlouvy, zejména pak ve vztahu k předpokládanému rozsahu využití Služeb ze strany Koncového uživatele a softwarovým a hardwarovým aplikacím a zařízením Koncového uživatele. Bezplatnost řešení incidentů V případě, že bude ze strany centrálního dohledového místa nahlášen Poskytovateli incident či závada, které se nepotvrdí být incidentem či závadou, nebude centrální dohledové místo, Koncový uživatel ani Ministerstvo povinen Poskytovateli uhradit jakékoli náklady, jež Poskytovatel v souvislosti s nahlášeným incidentem či závadou vynaložil (tj. zejména náklady na analýzu a vyhodnocení incidentu či závady a veškeré ostatní aktivity stím související). Řešení incidentů a závad Služeb Evidence incidentů a závad Služeb a jejich řešení a sledování se řídí dle následujících ustanovení: (i) Poskytovatel je bezodkladně po nabytí účinnosti Smlouvy ve vztahu kjednotlivým Koncovým uživatelům povinen písemným vyjádřením adresovaným všem příslušným Koncovým uživatelům uvést telefonní číslo a další kontaktní údaje, na kterém bude existovat non-stop Služba, která bude zaznamenávat všechny hlášené incidenty Koncových uživatelů; (ii) v případě, kdy Koncový uživatel zjistí závadu poskytované Služby, jíž se rozumí nesoulad (zhoršení) poskytovaných parametrů Služeb se sjednanými parametry Služby, bez zbytečného odkladu ji nahlásí Poskytovateli na jeho kontaktní údaje; (iii) Poskytovatel je povinen po nahlášení závady provést bez zbytečného odkladu analýzu závady, a pokud zjistí, že je závada na straně Poskytovatele, závadu odstranit v souladu s čl. 11.3. Smlouvy; (iv) v případě, že po nahlášení závady Poskytovatel zjistí, že příčina nahlášené závady spočívá vjednání Koncového uživatele nebo třetích osob, bez zbytečného odkladu po tomto zjištěníjej vyzve k realizaci kroků, které závadu odstraní, jsou-Ii mu známy nebo měly-li by mu být známy s přihlédnutím |< jeho odborným schopnostem a znalostem. KOORDINACE, INTEGRACE, MIGRACE Koordinace Služeb poskytovaných na základě Smlouvy Hlavním koordinátorem Služeb poskytovaných na základě Smlouvy a služeb v rámci KIVS poskytovaných na základě dalších smluv uzavřených s poskytovateli zařazenými do DNS je Ministerstvo, popř. osoba určená Ministerstvem a oznámená Poskytovateli. Hlavní koordinátor závazně stanoví požadavky na poskytované Služby zhlediska koordinace, integrace a migrace, a to již ve výzvě |< podání nabídek na uzavření Smlouvy. Koordinace Služeb poskytovaných na základě Smlouvy je prováděna zhlediska vzájemného souladu služeb poskytovaných v rámci KIVS a dále též z hlediska vzájemného souladu těchto služeb v rámci jednotlivých komunikačních infrastruktur Koncových uživatelů. Zvláštní požadavky na Zadávací dokumentace Veřejné zakázky „Poskytování služeb |