Textová podoba smlouvy Smlouva č. 413913: Sml. o poskytování služeb KIVS - KTS

Příloha smlouva_KIVS_KTS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        %
a
a
5
E
Ě
E
a
3

 

 

 

Centrální Zadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

Č. j.: lVanlÍl.3410--476/SI|(552014—

SMLOUVA NA POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB KIVS _ i(TS

mezi

Českou republikou "- Ministerstvem vnitra

na straně jedné

společností 02 Czech Republic a.s.

na straně druhé

 

 


Centrální Zadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

Níže uvedeného dne, měsíce a roku následující smluvní strany:

Česká republika - Ministerstvo vnitra, se sídlem Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7 —- Letná,
lČ: 00007064, zastoupená lng. Vladimírem Velasem, ředitelem odboru provozu informačních
technologií a komunikací, na základě pověření ministrem vnitra ze dne 4. června 2012,
č.j. MV-63966-1/NS-2012 (dále jen „Ministerstvo" nebo „Centrální zadavatel“)

na straně jedné

a

společnost 02 Czech Republic a.s., se sídlem: Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 — Michle, PSČ 140 22,
lČ: 60193336, DIČ: C260193336, zapsaná vobchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl

[B], vložka 2322, zastoupená: Jaroslavem Martincem na základě plné moci ze dne 1. 9. 2014 (dále
jen „Poskytovatel")

na straně druhé

(Ministerstvo a Poskytovatel dále jednotlivě také jako „Smluvní strana" a společně jako „Smluvní
strany")

uzavřely v souladu s © 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ"), ve
znění pozdějších předpisů, tuto

Smlouvu na poskytování služeb KlVS - KTS

(dále jen „Smlouva")
VZHLEDEM K TOMU, ŽE:

A) Vláda České republiky přijala dne 30. května 2012 usnesení č. 385, o koncepci nákupu
datových a hlasových služeb Komunikační infrastruktury veřejné správy vobdobí
po 27. březnu 2013 (dále jen „Usnesení“);

B) Na základě Usnesení provádí Centrální zadavatel ve smyslu 5 3 odst. 1 písm. b) ZVZ zadávací
řízení a zadává veřejné zakázky na poskytování datových a hlasových služeb Komunikační
infrastruktury veřejné správy (dále jen „KIVS"), vymezených Usnesením Vlády ČR a Centrálním
zadavatelem, a to (i) na účet jednotlivých ústředních orgánů státní správy, organizačních
složek státu a jejich příspěvkových organizací a jiných subjektů veřejné správy (dále jen
„Pověřující zadavatelé"), které sCentrálním zadavatelem uzavřely dohodu o centrálním
zadávání (dále jen „Dohoda o centralizovaném zadávání") podle citovaného ustanovení ZVZ,
a (ii) na účet a pro Centrálního zadavatele;

C) Centrální zadavatel votevřeném řízení v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., zákon
oveřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ"), zavedl dynamický
nákupní systém (dále jen „DNS") a zařadil Poskytovatele po posouzení jeho předběžné
nabídky v souladu s š 94 ZVZ do DNS;

D) Centrální zadavatel a Pověřující zadavatelé vymezení níže ve Smlouvě spolu uzavřeli Dohodu
o centralizovaném zadávání, jejímž předmětem je závazek Centrálního zadavatele provádět

 

Zadávací dokumentace Veřejné zakázky
„Poskytování služeb KIVS — 2013 - 2017"

Strana 2 z celkového počtu 27

 


 

mm mm “' “ < 54%

 

 

F)

Centrální Zadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

zadávací řízení a centrálně zadávat veřejné zakázky na poskytování služeb KIVS na účet “těchto
Pověřujících zadavatelů;

V návaznosti na uzavření Dohody o centralizovaném zadávání a vymezení konkrétních služeb
KIVS poptávaných Pověřujícímí zadavateli vyhlásil Centrální zadavatel dne 1. 4. 2015 a dále
6. 2. 2015 zadávací řízení na služby KIVS, jež jsou obsahem Přílohy č. 1 a dále Smlouvy (dále
jen Služby“), a následně v tomto zadávacím řízení (dále jen „Zadávací řízení") vybral nabídku
Poskytovatelé jako nejvhodnější;

Poskytovatel je oprávněn poskytovat Služby dle Smlouvy;

SiVILUVNl STRANY SE DOHODLY NA NÁSLEDUJÍCÍIVI:

1.2.

1.3.

2.2.

PŘEDMĚT,ÚČEL A MÍSTO PLNĚNÍ SMLOUVY
Předmět Smlouvy

Předmětem Smlouvy je závazek Poskytovatele poskytovat Ministerstvu a/nebo Pověřujícímu
zadavateli, na jehož ůčet Centrální zadavatel provádí centralizované zadávání služeb KIVS a
který přistoupí ke Smlouvě, příslušné Služby.

Účel Smlouvy

Účelem Smlouvy je dosažení cílů stanovených v Usnesení a zajištění řádného poskytování
Služeb Ministerstvu a/nebo Pověřujícím zadavatelům.

Místo plněníSmlouvy

Místem plnění Smlouvyje území České republiky.

JEDNÁNÍ MINISTERSTVA PŘI UZAVÍRÁNÍ SMLOUVY
Jednání Ministerstva při uzavírání Smlouvy
Ministerstvo při uzavírání Smlouvy jedná:

(i) vlastním jménem a na vlastní účet; a/nebo

(ii) vlastním jménem a na účet Pověřujících zadavatelů níže vymezených ve Smlouvě
v souladu s ustanovením 9 3 odst. 1 písm. b) ZVZ.

Koncový uživatel

Koncovým uživatelem ve smyslu 5 2 písm. c) zákona č. 127/2005 Sb., oelektronických
komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických
komunikacích), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZEK") a zároveň příjemcem Služeb
(dále jen „Koncový uživatel") je v případě jednání Ministerstva vlastním jménem a na vlastní
účet Ministerstvo, v případě jednání Ministerstva vlastním jménem a na účet Pověřujících
zadavatelů je to Pověřující zadavatel, na jehož účet je jednáno.

 

Zadávací dokumentace Veřejné zakázky
„Poskytování služeb KIVS — 2013 - 2017"
Strana 3 z celkového počtu 27

 


 

3.2.

3.3.

3.4.

3.5.

3.6.

 

 

Centrální Zadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

CENA ZA SLUŽBY A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Cena za Služby poskytované Poskytovatelem dle Smlouw

Cena za Služby poskytované Poskytovatelem dle Smlouvy vychází zcenové nabídky
Poskytovatele podané v Zadávacím řízení, uvedené pro konkrétní Služby na předtisku (dále
jen „Poptávkový list"), obsahujícím detailní specifikaci poptávaných Služeb, jejich kódy,
množství, místo a dobu jejich poskytování a cenu (Příloha č. 1).

Cena za zavedení Služby (zřizovací poplatek) pro stejné Služby

V případě, že Koncovému uživateli byla ke dni předcházejícímu zavedení Služby poskytována
Poskytovatelem stejná služba (přičemž není rozhodné, zda Poskytovatel poskytoval
Koncovému uživateli stejnou službu na základě dřívější smlouvy uzavřené v zadávacím řízení
vrámci DNS nebo na základě jiné smlouvy), není Poskytovatel oprávněn účtovat za zavedení
takové Služby dle Smlouvy zřizovací poplatek. Stejnou Službou se rozumí Služba, která svými
technickými parametry odpovídá parametrům definujícím v Poptávkovém listu
Poskytovatelem zaváděnou Službu, včetně shodné konfigurace těchto parametrů a použitých
HW komponent, nedohodne-li se Koncový uživatel 5 Poskytovatelem jinak. Tímto
ustanovením není dotčeno právo Poskytovatelé neúčtovat zřizovací poplatek v případech,
kdy tak uzná za vhodné nebo kdy se tak dohodne s Pověřujícím zadavatelem a/nebo
s Ministerstvem.

Zúčtovací období

Sohledem na potřebu jednotného systému placení a kontroly se pro účely Smlouvy
stanovuje zúčtovací období, za něž Poskytovatel vyúčtuje ceny za poskytnuté Služby, jež
odpovídá kalendářnímu měsíci, nedohodou—li se Smluvní strany jinak.

Daně a poplatky

Pokud není výslovně stanoveno jinak, nezahrnuje žádné ujednání o ceně obsažené ve
Smlouvě daň z přidané hodnoty ani jiné daně a poplatky, jež se mohou na Služby
poskytované dle Smlouvy v daném okamžiku v souladu s platnými právními předpisy
vztahovat. Nestanoví-Ii pro konkrétní daň nebo poplatek obecně závazný právní předpis
výslovně jinak, platí, že takovou daň nebo poplatek hradí Poskytovatel.

Úhrada ze strany Koncového uživatele

Cenu za Služby dle Smlouvy hradí Poskytovateli příslušný Koncový uživatel, není—li písemně
dohodnuto mezi Ministerstvem a Poskytovatelem jinak. U Služeb sdílených více Koncovými
uživateli hradí Služby zcela nebo zčásti Koncový uživatel (i) uvedený v příslušném
Poptávkovém listu dané Služby, (ii) o němž to stanoví Smlouva, nebo (iii) který to písemně
sdělí Poskytovateli (a pro informaci též Ministerstvu) po uzavření Smlouvy.

Vymezení ceny poskytnutých Služeb jednotlivým Koncovým uživatelům

Poskytovatel bude vystavovat daňový doklad jednotlivě na vrub každého Koncového
uživatele. Nebude-Ii Koncový uživatel písemně požadovat jinak, vystaví Poskytovatel daňový
doklad souhrnně pro všechny Služby dle Poptávkového listu, které byly v příslušném období
poskytnuty konkrétnímu Koncovému uživateli. Vpřípadě žádosti Koncového uživatele je
Poskytovatel dále povinen:

(i) jednotlivé odebrané Služby daným Koncovým uživatelem definovat podle místa
poskytnutí Služby; a

(ii) u Služby sdílené více Koncovými uživateli rozdělit fakturované Služby podle
jednotlivých Koncových uživatelů, vpoměru určeném (i) vpříslušném Poptávkovém

 

Zadávací dokumentace Veřejné zakázky
„Poskytování služeb KIVS - 2013 — 2017"
Strana 4 z celkového počtu 27

 


 

E

„%

 

3.7.

3.8.

3.9.

3.10.

3.11.

Centrální Zadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

listu dané Služby, (ii) ve Smlouvě, nebo (iii) písemně sděleném Poskytovateli (a pro
informaci též Ministerstvu) po uzavření Smlouvy.

Požadavky na zajištění sledování vlastních nákladů Koncových uživatelů

Pověřující zadavatel a/nebo Ministerstvo jsou oprávněni Poskytovateli písemně sdělit
požadavky na sledování nákladů ve vztahu ke Službám poskytovaným jednotlivému
Koncovému uživateli. Poskytovatel je vtakovém případě povinen ve vztahu k takovému
Koncovému uživateli vystavovat pouze daňové doklady obsahující podrobný rozpis Služeb
poskytnutých ze strany Poskytovatele Koncovému uživateli v příslušném kalendářním měsíci.
Takový podrobný rozpis Služeb musí odpovídat Pověřujícím zadavatelem a/nebo
Ministerstvem oznámeným požadavkům na sledování vlastních nákladů daného Koncového
uživatele, Pokud Pověřujicí zadavatel nebo Ministerstvo nesdělí Poskytovateli své požadavky
na sledování vlastních nákladů, platí, že rozpis poskytnutých Služeb bude respektovat členění
dle Poptávkového listu.

Splatnost ceny

Cena za Služby poskytované Poskytovatelem Koncovému uživateli dle Smlouvy bude hrazena
zpětně za každý kalendářní měsíc, v němž byly příslušné Služby poskytnuty, s tím, že cena je
splatná třicet (30) dní poté, co Poskytovatel doručí Koncovému uživateli daňový doklad na
příslušnou částku. V případě doručení daňového dokladu v období od 10. prosince
do 31. března bude cena za Služby splatná šedesát (60) dnů od doručení daňového dokladu.

Obsah daňového dokladu

Jakýkoliv daňový doklad (faktura) musí obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy a
bude vystaven a doručen Koncovému uživateli nejpozději do sedmnáctého (17.) dne
kalendářního měsíce bezprostředně následujícího po skončení příslušného kalendářního
měsíce a bude obsahovat podrobný rozpis Služeb poskytnutých ze strany Poskytovatelé
Koncovému uživateli v příslušném kalendářním měsíci, včetně označení Smlouvy,
identifikátoru Služby, paušální platby, instalačního poplatku, případného hovorného, jakož
ipřípadně dalších náležitostí stanovených ve Smlouvě nebo dohodnutých písemně
s Koncovým uživatelem.

Vady fakturace a jejich vliv na splatnost cem

Koncový uživatel je oprávněn vrátit Poskytovateli přede dnem splatnosti příslušnou fakturu
(daňový doklad) bez zaplaceni, pokud taková faktura nemá náležitosti uvedené ve Smlouvě
nebo má jiné závady v obsahu nebo formě stanovené obecně závaznými právními předpisy,
a to s uvedením důvodu vrácení. Poskytovatel je povinen po vrácení faktury vyhotovit fakturu
novou, a to do patnácti (15) dnů ode dne doručení vráceného daňového dokladu nebo
výhrad k němu. Důvodným vrácením přestává běžet původní lhůta splatností faktury
(daňového dokladu). Nová lhůta splatnosti běží ode dne doručení opravené nebo nové
vystavené faktury (daňového dokladu).

Vypořádání vadné fakturace

Vpřípadě, že Koncový uživatel uhradí částku, která však byla Poskytovatelem nesprávně
vyúčtována, je Poskytovatel povinen provést vypořádání vadné fakturace formou daňového
dokladu, obsahujícího mj. i vymezení jednotlivých Služeb, na které byla provedena vadná
fakturace s vyznačením nesprávných i správných částek, které byly uhrazeny a které měly být
správně uhrazeny, případně další údaje dle požadavku Ministerstva a/nebo Pověřujícího
zadavatele. Pro vyloučení pochybností Strany konstatuji, že Koncový uživatel není za Služby,
které byly nesprávně vyúčtovány, povinen platit cenu nebo její část.

 

Zadávací dokumentace Veřejné zakázky
„Poskytování služeb KlVS — 2013 - 2017"
Strana 5 z celkového počtu 27

 

 


3.12.

3.13.

3.14.

3.15.

3.16.

3.17.

CentrálníZadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

Způsob úhrady ceny

Cena za Služby poskytované Poskytovatelem Koncovému uživateli dle Smlouvy bude hrazena
bezhotovostním převodem na účet Poskytovatele uvedený ve Smlouvě, nebo
Poskytovatelem písemně oznámený Koncovému uživateli.

Prodlení s úhradou ceny

Jestliže Koncový uživatel neuhradí Poskytovateli řádně a včas jakoukoliv část ceny řádně
uplatněné daňovým dokladem, bude Koncový uživatel povinen zaplatit příslušnému
Poskytovateli úrok z prodlení z dlužné části ceny, a to za každý započatý clen prodlení. Výše
úroku z prodlení se řídí příslušnými právními předpisy.

Předběžná kontrola fakturace

Koncovému uživateli, který to Poskytovateli písemně sdělí, je příslušný Poskytovatel povinen
elektronicky doručit nejpozději do pěti (S) kalendářních dnů po ukončení příslušného
zúčtovacího období podklad pro vyúčtování ceny za Služby poskytnuté tomuto Koncovému
uživateli v uplynulém zúčtovacím období. Koncový uživatel je po doručení podkladů oprávněn
nejpozději do tří (3) pracovních dnů doručit Poskytovateli připomínky k doručeným
podkladům. Na základě těchto připomínek může Poskytovatel ve vztahu kpříslušnému
Koncovému uživateli upravit dané vyúčtování ceny za příslušné zúčtovací období, pokud uzná
tyto připomínky jako oprávněné. Tímto není dotčena povinnost Poskytovatele vystavit
daňový doklad vřádném termínu vsouladu s příslušnými právními předpisy. Doručením či
nedoručením připomínek ze strany Koncového uživatele kpříslušným podkladům nejsou
dotčena práva Pověřujícího zadavatele a/nebo Ministerstva na reklamaci vyúčtované ceny za
danou Službu a daně zúčtovací období, práva zvad plnění Poskytovatelé, včetně případných
práv na poskytnutí slevy zceny, uplatnění sankcí apod. Případné reklamační řízení se řídí
příslušnými ustanoveními ZEK.

Elektronické doručení daňového dokladu

Jakýkoliv řádný nebo opravný daňový doklad, vč. případného vypořádání fakturace daňovým
dokladem dle článku 3.11 Smlouvy, doručený dle Smlouvy příslušnému Koncovému uživateli,
musí být současně doručen Koncovému uživateli také v elektronické podobě, a to na
elektronickou adresu určenou tímto Koncovým uživatelem.

Statistiky plateb Koncových uživatelů

Za účelem vyhodnocování je Poskytovatel povinen zasílat Ministerstvu ve strukturované
datové formě údaje o fakturaci a uskutečněných platbách v detailu jednotlivé Služby, a to
nejpozději 25. den po uplynutí měsíce, kněmuž se údaje vztahují. Struktura dat a
mechanismus zasilání nebojejich změna může být Ministerstvem písemně oznámena kdykoli
po dobu účinnosti Smlouvy.

Zálohové platby

Koncoví uživatelé neposkytují zálohové platby na cenu Služeb.

 

Zadávací dokumentace Veřejné zakázky
„Poskytování služeb KlVS - 2013 - 2017"

Strana 6 z celkového počtu 27

 

 

 

 

 


l$l

 

 

 

4.2.

4.3.

4.4.

4.5.

Centrální Zadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

ZMĚNA SLUŽEB VE srvatouvĚ - OPCE
Právo Koncových uživatelů uplatňovat změnové požadavky

Vzhledem ktomu, že uspokojování potřeb veřejného zájmu a plnění činnosti Koncových
uživatelů s sebou nese dynamické nároky Koncových uživatelů na zajišťování Služeb, jež není
sohledem na standardní průběh zadávacího řízení možné smluvně zajistit bezodkladně,
a sohledem na povahu Služeb, sjednaly Smluvní strany opční právo Koncových uživatelů
během účinnosti Smlouvy písemně uplatnit u Poskytovatele změnové požadavky ohledně
Služeb specifikovaných v Poptávkovém listu, které jsou dle Smlouvy poskytovány Koncovému
uživateli, a to zejména co do počtu přípojek, rychlosti nebo jiných parametrů Služeb (dále jen
„Opce"). Poskytovatel je povinen Opce Koncových uživatelů provést, neznamená-Ii jejich
provedení mimořádné technické nároky. Mimořádnými technickými nároky na zavedení
příslušné služby se rozumí okolnosti, pro které Poskytovatel postupující svynaložením
odborné péče není schopen zdůvodů, za něž není Poskytovatel odpovědný, dodržet
maximální Dobu zavedeni Služby dle Smlouvy. Uplatnění opčního práva je Koncový uživatel
oprávněn učinit v souladu a v rozsahu upraveném ZVZ a Smlouvou.

Centrální registr opcí KIVS

Všechny Opce musí být uplatněny prostřednictvím Ministerstva, a to zasláním písemného
požadavku Koncového uživatele Ministerstvu. Ministerstvo zaznamená požadavek do své
evidence (dále jen „Centrální registr opcí KIVS") a po jeho vyhodnocení uplatní vůči
Poskytovateli. Centrální registr opcí KIVS administruje Ministerstvo a shromažďuje vněm
všechny změnové požadavky Koncových uživatelů uplatněné dle Smlouvy. Údaje
v Centrálním registru opcí KIVS, které se týkají příslušného Koncového uživatele, zpřístupní
Ministerstvo Koncovému uživateli k jeho žádosti.

Účinnost Opce

Pokud není vrámci Opce Koncovým uživatelem požadováno pozdější provedeni změny
Služby, je Poskytovatel povinen zavést požadovanou změnu Služby nejpozději ve lhůtě
odpovídající příslušné Době zavedení Služby, která běží od okamžiku doručení Opce
Poskytovateli. Dojde-Ii uplatněním Opce k rušení Služby, je Poskytovatel povinen poskytování
Služby zrušit nejpozději ke konci měsíce, pokud mu byl požadavek na změnu Služby doručen
do 15. dne předmětného měsíce, jinak od 15. dne měsíce následujícího po doručení

požadavku na změnu Služby.

Organizační opce

Koncový uživatel je oprávněn opakovaně uplatňovat Opce, které jsou vyvolány organizačními
změnami ve struktuře Koncového uživatele (dále jen „Organizační opce"), včetně snížení
množství Služeb, změny kvality Služeb, změny místa poskytování Služeb, převedení práv na
poskytování Služeb (či jen některých z nich) na jiného Koncového uživatele apod. Uplatnění
Organizační opce musí být doloženo řádným odůvodněním Koncového uživatele.
Předpokládá-li realizace Organizační opce změnu poštovní adresy poskytování Služby, povede
Poskytovatel s příslušným Koncovým uživatelem technické šetření. Cena za Služby

poskytované po uplatnění Organizační opce bude stanovena způsobem dle Smlouvy.
Zřizovací poplatek při uplatnění Opce

Poskytovatel je oprávněn účtovat zřizovací poplatek při uplatnění Opce maximálně ve výši
odpovídající rozdílu mezi zřizovacím poplatkem za změněnou Službu a zřizovacím poplatkem
za dosavadní Službu, a to pouze v případě, že nová Služba neodpovídá svými technologickými
parametry původní Službě, pokud se Koncový uživatel a Poskytovatel nedohodnou jinak.

 

Zadávací (:lokurnentace Veřejné zakázky
„Poskytování služeb KIVS - 2013 - 2017"
Strana 7 z celkového počtu 27


4.6.

4.7.

4.8.

4.9.

 

 

   

Centrální Zadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

Na základě Opcí může být celková cena Služeb dle Poptávkového listu specifikovaných ve.
vztahu k určitému Koncovému uživateli navýšena či snížena nejvýše 0 30 % výchozí hodnoty.
Výchozí hodnotou je cena Služeb, jež byla nabídnuta Poskytovatelem v nabídce v zadávacím
řízení na Veřejnou zakázku v rámci DNS, o níž Ministerstvo rozhodlo jako o nejvhodnější;
uplatnění Opcí nebo dohoda o změně poskytovaných Služeb uzavřená s Poskytovatelem po
rozhodnutí Ministerstva o nejvhodnější nabídce v Zadávacím řízení jako o nejvhodnější,
nemá na určení výchozí hodnoty vliv. Cena za Služby poskytované po uplatnění Opce bude
stanovena způsobem dle Smlouvy, resp. bude vycházet zceny variant Služby nabídnuté
Poskytovatelem v nabídce podané v Zadávacím řízení. Uplatněním Opce není dotčeno právo
Poskytovatelé a Ministerstva a/nebo Pověřujícího zadavatele dohodnout se o snížení rozsahu
Služeb poskytovaných dle Smlouvy vjakémkoli rozsahu. Zvýšení rozsahu Služeb
poskytovaných dle Smlouvy nad rámec Opcí je možné jen v rozsahu Smlouvy a způsobem dle
ZVZ.

Postoupení Opcí

Každý Koncový uživatel je oprávněn uplatňovat Opce v povoleném rozsahu pouze ve vztahu
ke službám, které odebírá, ledaže jiný Koncový uživatel postoupí své právo na uplatnění
změnového požadavku dle Smlouvy vrozsahu, vjakém kokamžiku postoupení práva
disponuje; postoupení je oprávněno zprostředkovat Ministerstvo. O čerpání Opcí
jednotlivými Koncovými uživateli a rozsahu postoupení práva na uplatnění Opcí vede
Ministerstvo evidenci v Centrálním registru opcí KIVS.

Poskytování Služeb dle Opce

Sdělením Ministerstva a/nebo Pověřujícího zadavatele Poskytovateli o uplatnění Opce vzniká
povinnost Poskytovatele k poskytování Služby Koncovému uživateli v požadovaném rozsahu.
Ve vhodných případech potvrdí Koncový uživatel a Poskytovatel den, od nějž Poskytovatel
zahájí či zahájil poskytování Služeb vrozsahu dotčeném uplatněním Opce podepsaným
zapisem.

Specifické požadavky Koncových uživatelů

Koncoví uživatelé jsou oprávněni u jednotlivých Služeb uvést své požadavky na jejich
poskytování dané zejména zvláštními technickými podmínkami u příslušného Koncového
uživatele. Poskytovatel je povinen k těmto požadavkům při poskytování Služeb přihlédnout.

UJEDNÁNÍ o ÚROVNI SLUŽEB
Kvalitativní ukazatele Služby

Poskytovatel je povinen poskytovat Služby s příslušnou odbornou péčí a svyužitím
posledniho stavu techniky. Poskytovatel zajistí dodržování kvalitativních ukazatelů Služby dle
Poptávkového listu (dále jen „Kvalitativní ukazatele"). Kvalitativními ukazateli, které jsou
měřeny a jejichž porušení je sankcionováno, jsou dostupnost (SLA) a Doba zavedení Služby
(jak je tento pojem dále definován), pokud není sjednáno jinak. Při zjišťování, zda byly
dodrženy Kvalitativní ukazatele, nebudou brány vúvahu pro Poskytovatelé nepříznivé
hodnoty:

(i) vzniklé v důsledku nedodržení povinností ze strany Koncového uživatele (ať již
vyplývajících ze zákona nebo ze Smlouvyl; nebo

 

Zadávací dokumentace Veřejné zal<á7ky
„Poskytování služeb KIVS — 2013 - 2017"
Strana 8 z celkového počtu 27


 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2.

5.3.

5.4.

5.5.

Centrální Zadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

(ii) vzniklé v důsledku jakékoliv události nebo okolnosti, již nemohl Poskytovatel
svynaložením odborné péče rozumně předpokládat ani jí zcela nebo zčásti zabránit;
nebo

(iii) vzniklé vdůsledku odstávky písemně předem dohodnuté mezi Poskytovatelem a
příslušným Koncovým uživatelem ve Smlouvě nebo na jejím podkladě.

Kvalitativní ukazatele budou posuzovány vždy odděleně pro jednotlivé Služby poskytované
dle Poptávkového listu jednomu Koncovému uživateli.

Měření Kvalitativních ukazatelů Poskytovatelem

Poskytovatel bude nepřetržitě měřit veškeré Kvalitativní ukazatele, vést prokazatelným
způsobem evidenci o těchto měřeních a zpracovávat výkazy (resp. udržovat informace s
možností prohlížení on-Iine), přehledy a výstupy 2 měření a provozního sledování tak, aby z
nich byla zřejmá úroveň plnění Kvalitativních ukazatelů. Poskytovatel zajistí úplnost,
správnost a pravdivost takové evidence, výkazů a výstupů a bude udržovat tyto informace na
svých nosičích dat po dobu Smlouvy, nedohodne-li se Poskytovatel s Koncovým uživatelem
na delší době uchování.

Vvkazování Kvalitativních ukazatelů

Poskytovatel je povinen kžádosti Koncového uživatele a/nebo Ministerstva, popř. osoby
pověřené ze strany Ministerstva nebo Koncového uživatele sledováním dodržování
Kvalitativních ukazatelů, sdělit bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho (1)
pracovního dne, aktuální hodnoty Kvalitativních ukazatelů. Do sedmi (7) dnů od konce
každého kalendářního měsíce Poskytovatel zpřístupní příslušnému Koncový uživateli a
Ministerstvu, popř. osobě pověřené ze strany Ministerstva nebo Koncového uživatele
sledováním dodržování Kvalitativních ukazatelů souhrnné výkazy a přehledy plnění
Kvalitativních ukazatelů v právě uplynulém kalendářním měsíci. V těchto výkazech a
přehledech bude rovněž specifikován výpočet smluvních pokut uplatnitelných v důsledku
nesplnění Kvalitativních ukazatelů. Vpřípadě, že má Koncový uživatel nebo Ministerstvo,
popř. osoba pověřená ze strany Ministerstva nebo Koncového uživatele sledováním
dodržování Kvalitativních ukazatelů oprávněné pochybnosti o úplnosti, správnosti či
pravdivosti takovýchto výkazů či přehledů, je Poskytovatel povinen doložit zde uvedené
údaje dodatečnými údaji tak, aby umožnil jejich ověření z těchto hledisek.

Vlastni měření Ministerstva

Žádné ustanovení ve Smlouvě neomezuje možnost Ministerstva, Pověřujicího zadavatele,
popř, osoby pověřené ze strany Ministerstva nebo Pověřujicího zadavatele sledováním
dodržování Kvalitativních ukazatelů provádět vlastní nezávislé měření Kvalitativních
ukazatelů, kčemuž je Poskytovatel povinen poskytnout nezbytnou součinnost. V případě
rozdílných hodnot měření a vykazování Kvalitativních ukazatelů ze strany Poskytovatele, je
rozhodný výsledek měření Ministerstva nebo Pověřujicího zadavatele.

Doba zavedení Služby

Poskytovatel je vždy povinen postupovat tak, aby zahájení poskytování Služeb Koncovým
uživatelům plynule a bezproblémově navázalo na dosavadní poskytování Služeb Koncovým
uživatelům. Poskytovatel je povinen zahájit řádné poskytování Služeb nejpozději na konci
lhůty ktomu stanovené (dále jen „Doba zavedení Služby") (i)vzadávacích podmínkách
Zadávacího řízení, (ii) ve Smlouvě nebo (iii) v písemné dohodě (individuálním harmonogramu)
sjednané na základě Smlouvy mezi Ministerstvem, Koncovým uživatelem a Poskytovatelem;

v.v/

přednost má vždy pozdej5| ujednání před dřívějším.

 

Zadávací dokumentace Veřejné zakázky
„Poskytování služeb KlVS — 2013 - 2017"
Strana 9 z celkového počtu 27

 

 


5.6.

5.7.

 

Centrální Zadavatel

Česká republika - ministerstvo vnitra

Běh Doby zavedeníílužby

Není-li ve Smlouvě stanoveno jinak, počíná Doba zavedení Služby běžet:

(i) v případě Ministerstva jako Koncového uživatele dnem uzavření Smlouvy;

(ii) vpřípadě Pověřujícího zadavatele dnem, kdy je Poskytovateli doručeno písemné
sdělení příslušného Pověřujícího zadavatele o přistoupení ke Smlouvě,

a končí okamžikem, kdy je Koncový uživatel schopen a oprávněn Službu v plném rozsahu
odebírat.

Stavení Dobv zavedení Služeb

Po dobu, kdy Koncový uživatel neposkytnul potřebnou součinnost pro zahájení poskytování
Služby v Době zavedení Služby a Poskytovatel na neposkytnutí této součinnosti bezodkladně
Koncového uživatele a Ministerstvo písemně upozornil, včetně uvedení důsledků
neposkytnutí vymezené součinnosti (tj. stavení běhu Doby zavedení Služby), neběží Doba
zavedení Služby, Po odpadnutí prodlení Koncového uživatele běh Doby zavedení Služby
pokračuje (tj. od skončení prodlení Koncového uživatele neběží nová Doba zavedení Služby,
nýbrž pokračuje stavená dosavadní Doba zavedení Služby).

CENTRÁLNÍ DOHLEDOVÉ MÍSTO A SERVICEDESK
Centrální dohledové místo

Ministerstvo je oprávněno zřídit centrální dohledové místo, jehož prostřednictvím budou
jakékoli incidenty a závady ve 'vztahu ke Službám poskytovaným dle Smlouvy Koncovým
uživatelům hlášeny příslušnému Poskytovateli. Poskytovatel se zavazuje, že bude centrálnímu
dohledovému místu poskytovat aktuální informace o Službách poskytovaných
Poskytovatelem dle Smlouvy Koncovým uživatelům, a to v elektronické formě (formát XIVIL) a
umožní centrálnímu dohledovému místu, resp. Ministerstvu a/nebo Pověřujícímu zadavateli
přímý přístup do systému Poskytovatele obsahujícího aktuální (on-line) informace o Službách
poskytovaných Poskytovatelem dle Smlouvy Koncovým uživatelům. Pokud nebude sjednáno
jinak, bude mít centrální dohledové místo přímý přístup do systému Poskytovatele
obsahujícího aktuální (on-line) informace o Službách poskytovaných Poskytovatelem dle
Smlouvy minimálně v rozsahu umožňujícím: (i) ověřování fakturace za Služby poskytované
Poskytovatelem dle Smlouvy, (ii) ověřování informace o poskytovaných Službách
Ministerstvu, resp. danému Koncovému uživateli, a to minimálně vymezením KIVS ID,
lokalizace Služby a parametríky Služby, (iii) sledování změn Služeb poskytovaných
Poskytovatelem dle Smlouvy, a to vč. údajů o doručení požadavku na změnu, stavu změny a
datu provedení změny a (iv) ověřování incidentů a závad ve vztahu ke Službám
poskytovaným Poskytovatelem dle Smlouvy a sledování jejich řešení (servicedesk). Bez
ohledu na existenci centrálního dohledového místa a jeho činnost při sledování závad a
incidentů bude Poskytovatel po dobu trvání Smlouvy průběžně prostřednictvím svých
dohledových systémů preventivně kontrolovat a monitorovat poskytování a zajištění Služeb
dle Smlouvy, a to za účelem prevence incidentů a závad a jejich případného odstraněníještě
před nahlášením ze strany centrálního dohledového místa. V případě, že centrální dohledové
místo nevznikne, je Poskytovatel povinen Ministerstvu a Koncovým uživatelům dálkovým
přístupem do vlastního systému zpřístupnit alespoň informace uvedené vtomto článku
Smlouvy. Poskytovatel je povinen zřídit přístup pro dohledový systém centrálního
dohledového místa Ministerstva na CPE zařízení Poskytovatelé umístěných u Koncových
uživatelů.

 

Zadávací dokumentace Veřejné zakázky
„Poskytování služeb KIVS - 2013 - 2017"
Strana 10 z celkového počtu 27


 

 

%

 

 

6.2.

6.3.

6.4.

Centrální Zadavatel

Česká republika — ministerstvo vnitra

Povinnosti Koncového uživatele

Ministerstvo, případně Pověřující zadavatel poskytne Poskytovateli v nezbytném rozsahu
(avzávislosti na charakteru incidentu či závady) rozumnou součinnost, jež je potřebná
k dodržení závazků Poskytovatelé ohledně dodržení Kvalitativních ukazatelů, zejména pak
veškeré nezbytné informace a přístup do vlastních prostor. Koncový uživatel bude rovněž
v dostatečném předstihu Poskytovatele informovat o veškerých opatřeních na své straně, jež
by mohly mít vliv na poskytování Služeb dle Smlouvy, zejména pak ve vztahu
k předpokládanému rozsahu využití Služeb ze strany Koncového uživatele a softwarovým a
hardwarovým aplikacím a zařízením Koncového uživatele.

Bezplatnost řešení incidentů

V případě, že bude ze strany centrálního dohledového místa nahlášen Poskytovateli incident
či závada, které se nepotvrdí být incidentem či závadou, nebude centrální dohledové místo,
Koncový uživatel ani Ministerstvo povinen Poskytovateli uhradit jakékoli náklady, jež
Poskytovatel v souvislosti s nahlášeným incidentem či závadou vynaložil (tj. zejména náklady
na analýzu a vyhodnocení incidentu či závady a veškeré ostatní aktivity stím související).

Řešení incidentů a závad Služeb

Evidence incidentů a závad Služeb a jejich řešení a sledování se řídí dle následujících
ustanovení:

(i) Poskytovatel je bezodkladně po nabytí účinnosti Smlouvy ve vztahu kjednotlivým
Koncovým uživatelům povinen písemným vyjádřením adresovaným všem příslušným
Koncovým uživatelům uvést telefonní číslo a další kontaktní údaje, na kterém bude
existovat non-stop Služba, která bude zaznamenávat všechny hlášené incidenty
Koncových uživatelů;

(ii) v případě, kdy Koncový uživatel zjistí závadu poskytované Služby, jíž se rozumí
nesoulad (zhoršení) poskytovaných parametrů Služeb se sjednanými parametry Služby,
bez zbytečného odkladu ji nahlásí Poskytovateli na jeho kontaktní údaje;

(iii) Poskytovatel je povinen po nahlášení závady provést bez zbytečného odkladu analýzu
závady, a pokud zjistí, že je závada na straně Poskytovatele, závadu odstranit v souladu
s čl. 11.3. Smlouvy;

(iv) v případě, že po nahlášení závady Poskytovatel zjistí, že příčina nahlášené závady
spočívá vjednání Koncového uživatele nebo třetích osob, bez zbytečného odkladu po
tomto zjištěníjej vyzve k realizaci kroků, které závadu odstraní, jsou-Ii mu známy nebo
měly-li by mu být známy s přihlédnutím |< jeho odborným schopnostem a znalostem.

KOORDINACE, INTEGRACE, MIGRACE
Koordinace Služeb poskytovaných na základě Smlouvy

Hlavním koordinátorem Služeb poskytovaných na základě Smlouvy a služeb v rámci KIVS
poskytovaných na základě dalších smluv uzavřených s poskytovateli zařazenými do DNS je
Ministerstvo, popř. osoba určená Ministerstvem a oznámená Poskytovateli. Hlavní
koordinátor závazně stanoví požadavky na poskytované Služby zhlediska koordinace,
integrace a migrace, a to již ve výzvě |< podání nabídek na uzavření Smlouvy. Koordinace
Služeb poskytovaných na základě Smlouvy je prováděna zhlediska vzájemného souladu
služeb poskytovaných v rámci KIVS a dále též z hlediska vzájemného souladu těchto služeb
v rámci jednotlivých komunikačních infrastruktur Koncových uživatelů. Zvláštní požadavky na

 

Zadávací dokumentace Veřejné zakázky
„Poskytování služeb |