Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6091603: SÚ Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) číslo akce: 13455 - stavební

Příloha TSKRP008SF2Q.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        TSKRP008SF2Q

                                      Smlouva o dílo

   uzavřená dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen občanský

                                                        zákoník), v platném znění

                          ý/j /n/t-iíD/3%

  název akce: „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SU, ě. akce 13455,

                                                     Praha 1 a Praha 8“

    Soutěžené jako: „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SU, č. akce

                                              13458, Praha 1 a Praha 8“

číslo smlouvy objednatele: A/3/18/4230/38

číslo smlouvy zhotovitele: SD1/2621-841/TC/26/18/14

mezi:                                                                                       "\
Název:
Sídlo:                     Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s.

                           Řásnovka 770/8, 1 10 00 Praha 1

IČO:                       03447286

DIČ:                       CZ03447286

Právní forma:              akciová společnost

Zápis v OR:                OR vedený Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka č. 20059

Bankovní spojení:          PPF Banka, a. s.

Číslo účtu:                2023100003/6000

Osoby zmocněné k jednání:  Ing. Petrem Šmolkou, generálním ředitelem a předsedou
ve věcech smluvních:       představenstva
                           PhDr. Ing. Matějem Fichtnerem, MBA, místopředsedou
                           představenstva
                           Filipem Neusserem, místopředsedou představenstva
                           Bc. Františkem Adámkem, členem představenstva
                           Ing. Jiřím Tumpachem, MBA, členem představenstva

ve věcech technických:     Ing. Jiří Mayer, ředitel investičního úseku
                           Milan Zach, vedoucí oddělení přípravy a realizace oprav

Při podpisu Smlouvy a veškerých jejich Dodatků jsou oprávněni zastupovat Objednatele dva
členové představenstva společně, z nichž nejméně jeden musí být předsedou anebo
místopředsedou představenstva.

(„objednatel44 nebo „TSK, a.s.“)

a

Název:                     STRABAG a. s.
Sídlo:
                           Praha 5, Na Bělidle 198/21, PSČ 150 00
IČO:
                           60838744

                                                                                                str. 1 z 17
   Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 1 3458, Praha 1 a Praha 8“

   DIČ:                       CZ60838744

   Právní forma:              akciová společnost

   Zápis v OR:                OR vedený Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 7634
   Bankovní spojení:
                              Československá obchodní banka, a.s.
   Číslo účtu:
                              112071233/0300

   Zastoupen                  Ing. Michael Procházka, ekonomický vedoucí oblasti, na
                              základě plné moci

                              Ing. Jan Černý, technický vedoucí oblasti, na základě plné moci

   Osoby zmocněné k jednání:

   ve věcech smluvních        Ing. Michael Procházka, ekonomický vedoucí oblasti
   ve věcech technických:
                              Ing. Jan Černý, technický vedoucí oblasti

                              Ing. Martin Pilát, hlavní stavbyvedoucí

   („zhotovitel*4)

i        VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ

   1.1.  Objednatelem je zadavatel zadávacího řízení „ Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ,
   1.2.  č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8 („zadávací řízení“) po podpisu této smlouvy o dílo.
   1.3.
   1.4.  Zhotovitelem je dodavatel, který podal nabídku v rámci zadávacího řízení, se kterým byla na
         základě tohoto zadávacího řízení uzavřena smlouva.
   1.5.
         Podzhotovitelem je i poddodavatel uvedený v nabídce podané zhotovitelem v zadávacím
         řízení.

         Příslušnou či projektovou dokumentací je projektová dokumentace ve stupni pro provedení

           stavby na akci „Wilsonova SÚ (Hlávkův most - Hybernská), č. akce 13458, Praha 1 a Praha

            8“

         Položkovým rozpočtem je zhotovitelem oceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb,
         v němž jsou zhotovitelem uvedeny jednotkové ceny u všech položek, které byly součástí
         nabídky podané zhotovitelem v zadávacím řízení.

12.        PŘEDMĚT SMLOUVY

  2.1.   Předmětem smlouvy je provedení stavebních prací a souvisejících dodávek specifikovaných
  2.2.   v čl. 3 této smlouvy.
  2.3.
         Zhotovitel se zavazuje, že provede pro objednatele dílo v rozsahu, způsobem a jakosti dle čl. 3
         této smlouvy na svůj náklad a nebezpečí a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu.

         Zhotovitel není oprávněn převést celý závazek provedení díla na jiného zhotovitele. V případě,
         že tak učiní, je povinen objednateli uhradit škodu vzniklou zejména tím, že mu nebudou
         poskytnuty finanční prostředky od poskytovatele dotace, jakož i další finanční újmu s tímto
         související.

                                                                                                str. 2 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č, akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

      předmět lF”---  ~ ~_—

3.

3.1.  Předmětem díla je zejména, nikoli však výlučně, provedení stavebních prací dle

      projektové dokumentace, a to zejména stavebních prací spočívajících v souvislé

      údržbě komunikace Wilsonova oba směry v úseku Hlávkův most - Hybernská.

3.2.  Nedílnou součástí provedení díla a ceny za provedení díla je:

      a) dokumentace skutečného provedení, zaměření skutečného provedení v digitální formě vč

           potvrzení o jej ím předání na ÍPR Praha

      b) zajištění včasného vyrozumění a projednání čas. harmonogramu prací a způsobu příp.

           omezení dopravy u vjezdů do objektů, které se nacházejí na vymezeném úseku, a to
           nej později 7 dní před zahájením prací

       c) uzavření smlouvy o dílo s PVK, a.s. na zajištění ochrany vodovodů a kanalizací při realizaci

            opravy vozovky. V případě poškození vodovodů a kanalizací je zhotovitel povinen uvést tyto
            vodovody a kanalizace na svůj náklad do původního stavu a provozovateli uhradit vzniklé
            škody. Výměna stávajících kanalizačních poklopů za nové bude provedena pouze při předání

           nových poklopů od PVK, a.s. (dodavatel provede výškovou úpravu poklopů). Objednatel

            nebude platit výměnu stávajících poklopů za nové, pokud jsou v majetku jiného subjektu.

       d) týdně aktualizovaný popis stavby a jejího průběhu umístěný na www.tskas.cz

       e) zajištění ukončení akce u odd. informačního rozvoje a GIS 5140 TSK a.s. předáním

            geodetického zaměření a projektové dokumentace skutečného provedení stavby.

      f) zřízení, odstranění a zajištění zařízení staveniště včetně napojení na inženýrské sítě, odvozu
           odpadu a likvidace odpadu a zajištění skládky, střežení a ochrana staveniště;

      g) zajištění a umístění informačního panelu s údaji objednatele, dodavatele, a údaji o stavbě, a
           to v souladu s manuálem grafických a konstrukčních standardů pro tvorbu informačních

           panelů hl. m. Prahy doplnění o QR kód odkazující na www.tskas.cz;

      h) týdně aktualizovaný popis a průběhu realizace stavebních pro umístění na www.tskas.cz;
      i) fotodokumentace o průběhu prací vč. fotodokumentace stavby před zahájením prací po

          předání staveniště;

      j) zajištění a provedení všech opatření organizačního a stavebně technologického charakteru

          k řádnému provedení díla;

      k) účast na pravidelných kontrolních dnech stavby;

      1) veškeré práce a dodávky související s bezpečnostními opatřeními na ochranu osob

           a majetku;

      m) likvidace, odvoz a uložení vybouraných hmot a stavební suti na skládku včetně poplatku za
           uskladnění v souladu s ustanoveními zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, v platném znění;

      n) uvedení všech povrchů, které nejsou předmětem plnění, ale budou stavbou dotčené, do

           původního nebo dohodnutého stavu;

      o) zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí;

      p) projednání a zajištění případného zvláštního užívání komunikací a veřejných ploch včetně
           úhrady vyměřených poplatků a nájemného;

      q) aktualizace a realizace DIO; projednání a zajištění DIR v souladu s harmonogramem plnění

           veřejné zakázky, a to včetně naplnění stanovených podmínek, osazení dopravního značení a

          obnova vodorovného dopravního značení;

      r) aktualizace, dodržení a naplnění podmínek uvedených ve vyjádření vlastníků a správců

           inženýrských sítí a dotčených orgánů státní správy po dobu celého průběhu akce, vše
           v souladu s platným stavebním povolením;

                                                                                            str. 3 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

       s) provedení přejímky stavby;

       t) zajištění všech nezbytných zkoušek, atestů a revizí podle ČSN a případných jiných právních

            neb° technických předpisů platných v době provádění a předání díla, kterými bude
            prokázáno dosažení předepsané kvality a předepsaných technických parametrů díla, péče o
           nepředané objekty a konstrukce stavby, jejich ošetřování, pojištění atd.;

       u) průvodní technická dokumentace, zkušební protokoly, revizní zprávy, atesty a doklady dle

            zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění
           některých zákonů, v platném znění, prohlášení o shodě, předepsané ochranné a bezpečnostní
           pomůcky ve dvou vyhotoveních.

 3.3.   Místo plnění je blíže specifikováno projektovou dokumentací.
3.4.
        Zhotovitel se zavazuje, že si na své náklady zajistí nové PD - DIO dle připomínek nového
3.5.
3.6.     požadavku od MHMP pro vydání DIRu na zajištění „Wilsonova (Hlávkův most -
3.7.
         Hybernská) SU, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“ .Zhotovitel do 14 dnů od podepsání SoD
3.8.     podá žádost o DIR, která bude následně předána TD1.

       Zhotovitel zajistí DIR (dopravně inženýrské rozhodnutí) od ODA MHMP, dodrží jeho

         podmínky a podmínky dopravní obslužnosti a uhradí jakékoliv sankce za jeho porušení.

       V případě, že oprava komunikace nebude dokončena v termínu dle DIRu, si zhotovitel sám

         zajistí prodloužení ( vydání) DIRu k řádnému dokončení opravy vozovky.

       Zhotovitel si na vlastní náklady zajistí zařízení staveniště, jeho vytýčení příp, projednání
         záboru jeho plochy, zákresy stávajících inženýrských sítí a jejich vytýčení. Požadavky
         správců sítě bude zhotovitel respektovat.

       Před předáním díla předá zhotovitel objednateli dokumentaci skutečného provedení stavby

        (DSPS) a veškeré doklady potřebné k řádnému dokončení stavby: nakládání s odpady,

        výsledky předepsaných zkoušek, prohlášení o shodě na všechny použité materiály, protokoly
        o materiálu předaném či vyzvednutém ze skladu objednatele, případně další zkoušky
        předepsané laboratoří objednatele.

3.9.   Osazení dopravního značení bude provedeno odbornou firmou.
3.10.
3.11.  Zhotovitel zajistí dopracování projektové realizační dokumentace.

       Platné technické podmínky (TP TSK, a.s.) budou zhotovitelem při realizaci opravy vozovky

        dodrženy.

3.12.  Součástí předání stavby bude měření plochy realizované opravy vozovky, včetně vyznačení
        bodů začátku a konce komunikace.

3.13.  V případě hlukového měření zajišťovaného zhotovitelem bude doloženo souhlasné
3.14.   stanovisko od HSHMP.
3.15.
3.16.  Zhotovitel si zajistí místní šetření s DP HMP, a.s. - autobusy, Na Bojišti 5, Praha 2. DIR
       bude předán na DP minimálně 20 dní před zahájením stavby, oznámení na ROPID o zahájení
3.17.
       prací 1 5 dní předem.

       Zhotovitel zajistí případné úpravy SSZ nutné pro realizaci SÚ, úhradu provede objednatel

       přímo společnosti ELTODO a.s. v rámci Projektu Praha.

       Zhotovitel se zavazuje, že se bude v průběhu provádění díla řídit technickými normami a

       předpisy, které předložil k odsouhlasení objednateli před podpisem smlouvy, a že při

       přeď realizaci budou použity asfaltové směsi, jejichž průkazní zkoušky předložil     podpisem

       smlouvy ke schválení objednateli.

       Zhotovitel se zavazuje, že předloží při předání díla kontrolní zkoušky materiálů, které byly
       na stavbě použity, dále přejímací zkoušky hotové úpravy provedené zkušební laboratoří
       akreditovanou pro tento typ zkoušek. Dále zhotovitel předloží naměřené hodnoty parametrů

       provozní způsobilosti vozovky, eventuálně další zkoušky a měření, jak jsou uvedena
       v zadávací dokumentaci stavby. Všechna měření parametrů provozní způsobilosti vozovky

                                                                                            str. 4 z 1 7
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

       budou prováděna podle platných ČSN 736175 a 736177 zařízeními splňujícími podmínky

       těchto norem,

3.18.  Zhotovitel se zavazuje, že předloží naměřené hodnoty parametrů provozní způsobilosti
       vozovky, podélnou nerovnost povrchu vozovky profilometrem s vyhodnocením
       mezinárodního indexu nerovností IR1. Dále předloží výsledky měření drsnosti povrchu

       vozovky z hlediska součinitele podélného tření ( TRT ).

        Ukončení stavby ie podmíněno dosažením hodnot

       • výsledky přejímacích zkoušek živičné úpravy dle ČSN 736121
       • výsledky měření podélné nerovnosti profilometrem dle ČSN 736 1 75 čl. 8

       • výsledky měření drsnosti povrchu vozovky z hlediska součinitele podélného tření

             (TRT)
       • podle tab, 16 ČSN 736121 atab. 17 ČSN 736122
       • u bodu 2 ve třídě 1 nebo 2 - dle přílohy A ČSN 736175
       • u bodu 3 ve třídě 1 nebo 2 - dle přílohy A ČSN 736177

       Další měření uvedených parametrů provozní způsobilosti vozovky budou                 provedena
       Zhotovitelem před koncem záruční doby. Přitom musí být dosaženy výsledky:
       • nejvýše ve třídě 3

       Pokud nebude dosaženo požadovaných hodnot, Zhotovitel je povinen na svůj náklad provést
       úpravy, které zajistí parametry provozní způsobilost.

3.19,  Zhotovitel je povinen provést dílo v souladu s příslušnou dokumentací, rozhodnutími
       a vyjádřeními státní správy a samosprávy, předpisy upravujícími provádění stavebních děl,
       ustanoveními této smlouvy a se svojí nabídkou podanou v rámci zadávacího řízení

       („nabídka”).

3.20.  Dílo je provedeno řádně v případě úplného, bezvadného provedení všech stavebních
        a montážních prací a konstrukcí včetně dodávek potřebných materiálů, strojů a zařízení
3.21.  nezbytných pro řádné dokončení díla, dále provedení všech činností souvisejících s dodávkou
3.22.  stavebních a montážních prací, jejichž provedení je pro řádné dokončení díla nezbytné (např.
       zařízení staveniště, bezpečností opatření apod.), a to v celém rozsahu zadání, který je vymezen
       projektovou dokumentací, určenými standardy a obecně technickými požadavky na výstavbu.

       Všechny použité materiály musí vyhovovat požadavkům kladeným na jejich jakost a musí mít
       prohlášení o shodě dle zákona č. 22/1997 Sb. Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude
       dokládána předepsaným způsobem při kontrolních prohlídkách a při předání a převzetí díla.

       Dle dohody smluvních stran je předmětem díla provedení všech činností, prací a dodávek
       obsažených v nabídce (výkazu výměr), nebo které vyplývají ze zadávacích podmínek

       zadávacího řízení (dále též „výchozí dokumenty”), které tvoří nedílnou součást této smlouvy,

       a to bez ohledu na to, v kterém z těchto výchozích dokumentů jsou uvedeny, resp. z kterého
       z nich vyplývají. Předmětem díla jsou rovněž činnosti, práce a dodávky, které nejsou ve
       výchozích dokumentech obsaženy, ale o kterých zhotovitel věděl, nebo podle svých
       odborných znalostí a zkušeností vědět měl anebo mohl, že jsou k řádnému a kvalitnímu
       provedení díla dané povahy třeba, a to i s přihlédnutím ke standardní praxi při realizaci děl
       podobného charakteru. Toto ustanovení však nevylučuje odpovědnost objednatele za
       správnost a úplnost předané příslušné dokumentace ani tuto odpovědnost na zhotovitele
       nepřenáší. Přednost výchozích dokumentů je stanovena následovně: text této smlouvy,
       položkový rozpočet, textová část zadávací dokumentace k zadávacímu řízení, projektová
       dokumentace, nabídka, ostatní výchozí dokumenty.

3.23.  Cena rovněž zahrnuje cenu za vypracování výrobní dokumentace, dokumentace skutečného
       provedení stavby ve třech vyhotoveních včetně geodetického zaměření, na zařízení staveniště,
       vodné, stočné, elektrickou energii, teplo, odvoz a likvidaci odpadů, náklady na skládky sutě a
       vybouraných hmot až do skutečného skončení díla, náklady na zhotovování, výrobu,
       obstarání, přepravu věcí, zařízení, materiálů, dodávek, náklady na případné dopravní značení,
       náklady na zřízení identifikační tabule na staveništi a jakékoliv další výdaje potřebné pro
       realizaci zakázky.

                                                                                            str. 5 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

3.24,   Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, není zhotovitel oprávněn ani povinen provést jakoukoliv
        změnu díla bez písemné dohody s objednatelem ve formě písemného dodatku.
3.25.
        Zhotovitel jako odborník prohlašuje, že se pečlivě seznámil se zadáním objednatele, rozsahem
        a povahou díla a příslušné dokumentace a že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní
        a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla. Zhotovitel prohlašuje, že disponuje takovými
        kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné.

r

1 4.

 4.1.   Zhotovitel se zavazuje provést dílo ve sjednané době;
 4.2.
        zahájení plnění:  Po zveřejnění SoD v registru smluv v
4.3.
4.4.                      závislosti na vydaném DIRu.
4.5.
4.6.    zahájení realizace stavebních prací: v souladu s termínem uvedeným v pravomocném
                                                                            DER

        lhůta pro provedení stavebních prací: ...60... kalendářních dní od zahájení realizace
                                                                            stavebních prací.

        K předání staveniště objednatel vyzve objednatel nejpozději 5 pracovních dnů před datem
        předání staveniště. Zhotovitel je povinen vykonat veškerou nezbytnou součinnost. Staveniště
        bude zhotoviteli předáno v rozsahu určeném v projektové dokumentaci a dohodou stran.
        Objednatel je oprávněn předávat zhotoviteli staveniště po částech, a to i s ohledem na
        zachování svého provozu.

        V případě omezení postupu prací vlivem objednatele nebo z důvodů, které nevznikly
        jednáním, opomenutím případně nečinností zhotovitele (např. vyšší moc či nepříznivé počasí),
        může být posunut nejzazší termín dokončení díla. V případě prodloužení termínu dokončení
        díla musí být uzavřen dodatek k této smlouvě.

        Objednatel si vyhrazuje právo změny termínu realizace, pokud to dopravní nebo jiné

        podmínky budou vyžadovat (např. požadavek odboru dopravních agend MHMP, Policie ČR,
        správců sítí atd.). Zhotovitel bere toto ujednání na vědomí, neboť je srozuměn s tím, že

        s ohledem na charakter díla je nezbytné respektovat dopravní a jiné podmínky.

        Zkrácení lhůty plnění při dodržení veškerých technologických postupů je možné.

u       CENA DÍLA

  5.1.  Cena díla byla stanovena dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele
        vč. smluvního položkového rozpočtu (příloha č. 1 smlouvy), podané v zadávacím řízení dle
  5.2.  zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, a činí:
  5.3.
        Cena celkem

        Cena bez DPH:     20 239 999,42 Kč
        DPH 21 %: ......  4 250 399,88 Kč

        Cena s DPH .....  24 490 399,30 Kč

        Cena bez DPH je dohodnuta jako nejvýše přípustná po celou dobu platnosti smlouvy. Dojde-li
        v průběhu realizace stavby ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty, bude v takovém případě
        k ceně díla bez DPH připočtena DPH v aktuální sazbě platné v době vzniku zdanitelného
        plnění.

        Cena obsahuje veškeré náklady zhotovitele nutné k úplné a řádné realizaci díla

        a předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví až do konce její platnosti, rovněž obsahuje
        i předpokládaný vývoj kurzů české koruny k zahraničním měnám až do konce její platnosti.

                                                                                            str. 6 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

 5.4.   Cena obsahuje i vedlejší náklady související s umístěním stavby, zařízením staveniště a také
5.5.    ostatní náklady související s plněním podmínek zadávacího řízení.

5.6.    V případě, že dojde k prodlení s předáním díla z důvodů ležících na straně zhotovitele, je tato
        cena neměnná až do doby skutečného ukončení díla.
5.7.
5.8.   Cenu lze změnit pouze v případě, že:

       a) objednatel požaduje práce, které nejsou v předmětu díla,

       b) objednatel požaduje vypustit některé práce z předmětu díla,

       c) při realizaci se zjistí skutečnosti, které nebyly v době podpisu smlouvy známy a dodavatel

               je nezavinil aní nemohl předvídat a mají vliv na cenu díla,

       d) při realizaci se zjistí skutečnosti odlišné od příslušné dokumentace (např. neodpovídající

               geologické údaje apod.).

       Případné vícepráce musí být písemně odsouhlaseny objednatelem a musí o nich být uzavřen
       dodatek. V takovém případě zhotovitel ocení veškeré činnosti v položkovém rozpočtu dle
       jednotkových cen použitých v položkovém rozpočtu, který je přílohou této smlouvy. Tam, kde
       nelze použít popsaný způsob ocenění, zhotovitel doplní jednotkové ceny dle cenové soustavy

       vydané společností ÚRS PRAHA, a.s. pro to období, ve kterém mají být vícepráce

       realizovány, nedohodnou-li se strany na jiném postupu.

       Pokud zhotovitel nedodrží tento postup, má se za to, že práce a dodávky jím realizované byly
       předmětem díla a jsou v ceně zahrnuty.

       Cena díla bude snížena o práce, které oproti projektu nebudou objednatelem vyžadovány
       (méněpráce) a tedy nebudou provedeny, a to podle jednotkových cen uvedených
       v položkovém rozpočtu, který je přílohou této smlouvy. Případné méněpráce musí být
       objednatelem odsouhlaseny a musí o nich být uzavřen dodatek.

       Veškeré změny závazků z této smlouvy jsou podmíněny dodržením náležitostí daných § 222

       zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění.

6*       PLATEBNÍ PODMÍNKY

6.1.   Úhrada ceny díla bude realizována objednatelem na základě faktur (dílčích daňových
6.2.   dokladů). Dílčí faktury (daňové doklady) budou vystavovány za kalendářní měsíce na základě

6.3.   soupisu skutečně a řádně provedených prací potvrzených objednatelem a odsouhlasených
6.4.   technickým dozorem objednatele (,,TDU). Faktura musí být vystavena k poslednímu dni
       příslušného kalendářního měsíce, který je zároveň dnem uznatelného zdanitelného plnění.

       Zhotovitel s fakturou (dílčím daňovým dokladem) včetně soupisu prací (výkazu výměr)

       předloží i elektronickou podobu soupisu prací (výkazu výměr). Soubor bude v otevřeném

       formátu (např. ve formátu *.xls programu MS Excel či jiném otevřeném tabulkovém formátu)

       ve struktuře dle vyhlášky č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky

       na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr Členění

       soupisu prací (výkazu výměr) přiloženého k faktuře musí odpovídat soupisu prací (výkazu
       výměr) z nabídky zhotovitele, pokud se smluvní strany v konkrétním případě nedohodnou
       jinak.

       Zhotovitel musí předložit dílčí faktury nejpozději do 7 dne měsíce následujícího po měsíci
       uskutečnitelného zdanitelného plnění, konečnou fakturu musí zhotovitel předložit nejpozději
       do 15 dnů po ukončení přejímacího řízení doloženého protokolem o předání a převzetí díla
       podepsaným oběma smluvními stranami.

       Objednatel je ve vztahu k danému předmětu plnění osobou povinnou kdani ve smyslu
       uplatnění přenesené daňové povinnosti dle zákona ě. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty,
       v platném znění.

                                                                                            str. 7 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

6.5.   Zhotovitel je oprávněn fakturovat až do výše 90 % z celkové ceny díla. Pozastávku ve výší

       10% uvolní objednatel až po konečném převzetí prací, na základě protokolu o předání a

       převzetí díla a po odstranění všech vad a nedodělků, a to včetně těch, které nebrání řádnému

       užívání díla.

6.6.   Splatnost daňových dokladů (faktur) činí 30 dní ode dne doručení objednateli.

6.7.   Dílčí daňový doklad (faktura) je uhrazen dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele.

       Platba bude provedena na účet zhotovitele uvedený na faktuře.

6.8.   Veškeré účetní doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu (na faktuře zhotovitel

       výslovně uvede: daň odvede zákazník) a náležitosti uvedené v této smlouvě, případně i další

       náležitosti, jejichž požadavek objednatel písemně sdělí zhotoviteli po podpisu této smlouvy.

       V případě, že účetní doklady nebudou obsahovat požadované náležitosti, je objednatel

       oprávněn je vrátit zpět k doplnění, lhůta splatnosti počne běžet znovu od doručení řádně

       opraveného dokladu.

6.9.   Postoupení nebo zastavení pohledávek zhotovitele vůči objednateli z této smlouvy je možné

       jen na základě předchozího písemného souhlasu objednatele, jinak je takové postoupení nebo

       zastavení pohledávky neúčinné.

7      STAVENIŠTĚ

7.1.   Prostor staveniště je vymezen příslušnou dokumentací. Pokud bude zhotovitel potřebovat pro

       realizaci díla prostor větší, zajistí si jej na vlastní náklady.

7.2.   Vytýčení obvodu staveniště v souladu s projektovou dokumentací, průběhu sítí apod. zajistí

       zhotovitel jako součást díla.

7.3.   Zařízení staveniště zabezpečuje zhotovitel v souladu se svými potřebami, projektovou

       dokumentací předanou objednatelem a s požadavky objednatele.

7.4. Nejpozději při předání staveniště budou objednatelem předána zhotoviteli pravomocná
            rozhodnutí orgánů státní správy. Bez výše uvedených dokladů není zhotovitel povinen
             staveniště převzít.

7.5. Nejpozději při předání staveniště předá objednatel zhotoviteli odsouhlasenou projektovou
            dokumentaci. Objednatel nese odpovědnost za správnost a úplnost předané příslušné
            dokumentace.

7.6.   Zhotovitel se zavazuje, udržovat na převzatém staveništi na svůj náklad pořádek a ěistotu,

       odstraňovat vzniklé odpady, a to v souladu s příslušnými předpisy.

7.7.   Zhotovitel je povinen dodržovat veškeré platné technické a právní předpisy, týkající se

       zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a bezpečnosti technických zařízení, požární

       ochrany apod.

7.8.   Zhotovitel se zavazuje vysílat k provádění prací pracovníky odborně a zdravotně způsobilé

       a řádně proškolené v předpisech bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

7.9.   Zhotovitel se zavazuje zajistit vlastní dozor nad bezpečností práce a soustavnou kontrolu na

       pracovišti.

7.10.  Zhotovitel nebude bez písemného souhlasu používat zařízení objednatele a naopak.
7.11.
       V případě pracovního úrazu zaměstnance zhotovitele či poddodavatele vyšetří a sepíše záznam
       o pracovním úrazu příslušný zaměstnanec zhotovitele a seznámí bezpečnostního technika
       objednatele s výsledky šetření.

7.12.  Porušování předpisů bezpečnosti práce a technických zařízení a bezpečnosti provozu se
       považuje za neplnění povinností zhotovitele podle smlouvy o dílo.

                            7.13. Zhotovitel se zavazuje informovat objednatele s dostatečným předstihem o pohybu jiných
                                          osob než zaměstnanců zhotovitele na staveništi a objednatel je oprávněn tento pohyb omezit

:

                                                                                                                                                                                                                        str. 8 z 17
I
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č, akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

       nebo vyloučit. Toto ustanovení se vztahuje na všechny pracovníky případných poddodavatelů
       a jejich zaměstnanců a na všechny ostatní fyzické osoby, jejichž pohyb na staveništi zhotovitel
       vyžaduje.

7,14.  Zhotovitel vyklidí staveniště do 5 dnů po předání a převzetí celého díla objednatelem. Za
       vyklizené se považuje staveniště zbavené všech odpadů a nečistot a uvedené do stavu
7.15.  předpokládaného projektovou dokumentací a dohodou stran, jinak do stavu původního.
7.16.
       Zhotovitel se zavazuje, že v případě, že budou stavební práce na určité části staveniště
       přerušeny, zajistí zhotovitel ochranu díla před poškozením klimatickými vlivy. V případě, že
       tyto škody vzniknou, je zhotovitel povinen je v plném rozsahu odstranit na vlastní náklady.

       Zhotovitel je povinen pro své pracovníky a na své náklady zabezpečit na staveništi chemické
       WC a je povinen zajistit, aby jej používali.

       PROVÁDĚNÍ DÍLA

8.1.    Ode dne převzetí staveniště je zhotovitel povinen vést stavební deník v souladu s ust. § 157
8.2.    zákona č. 1 83/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném
8.3.
8.4.    znění, a zapisovat do něho veškeré skutečnosti rozhodné pro plnění této smlouvy.
8.5.
        Stavební deník musí být přístupný na stavbě u mistra nebo stavbyvedoucího pro oprávněné
8.6.    zástupce objednatele a případného koordinátora BOZP stavby, a to každý den minimálně
8.7.   v době od 07:00 hodin do 16:00 hodin.
8.8.
        TD na stavbě nesmí provádět zhotovitel ani osoba s ním propojená. To neplatí, pokud TD
       provádí objednatel.

       Zhotovitel má povinnost umožnit výkon TD a autorského dozoru projektanta, případně výkon
       činnosti koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi, pokud to stanoví
       platné a účinné právní předpisy. Zároveň je zhotovitel povinen zajistit pro výkon těchto
       činností odpovídající zázemí v rámci staveniště.

       TD objednatele je oprávněn kontrolovat dodržování projektu, technických norem, smluvních
       podmínek a právních předpisů a rozhodnutí státní správy. Na nedostatky zjištěné v průběhu
       prací je povinen zhotovitele neprodleně písemně upozornit a stanovit zhotoviteli lhůtu pro
       odstranění vzniklých závad. Zhotovitel je povinen činit neprodleně veškerá potřebná opatření
       k odstranění vytknutých závad. V případě, že zhotovitel vytknuté vady ve sjednaném termínu
       neodstraní, použije objednatel sankční opatření uvedené v čl. 12.

       Případné změny stavby oproti schválené projektové dokumentaci musí být písemně
       odsouhlaseny TD objednatele.

       Zhotovitel je povinen předávat TD objednatele zjišťovací protokoly, faktury a případné
       soupisy dodatečných stavebních prací a méněprací i v elektronické podobě ve formátech
       použitých u jednotlivých výkazů v nabídce.

       Zhotovitel je povinen veškerý nepoužitelný materiál, který vznikl při realizaci díla, zlikvidovat
       ve smyslu zákona o odpadech a prokázat toto objednateli, a to i v případě, že by skutečný
       objem takového materiálu přesahoval objemy uvedené ve výkazu výměr. Pokud bude muset
       zhotovitel odstranit odlišné množství materiálu, než bylo stanoveno v projektové dokumentaci
       a ve výkazu výměr, provede zhotovitel jeho přesný soupis včetně ocenění dle jednotkových
       cen použitých v položkovém rozpočtu, který je přílohou této smlouvy. V případě, že zhotovitel
       může část materiálu, který je dle projektu označen jako nepoužitelný a u kterého
       v položkovém rozpočtu, který je přílohou této smlouvy, ocenil jeho vytěžení, manipulaci
       s ním, jeho odvoz a poplatky za uložení na skládku a který by musel být zlikvidován ve
       smyslu zákona o odpadech, využít ať už při stávající stavební nebo jiné stavební akci, provede
       v rámci konečné fakturace soupis tohoto materiálu a následně tento soupis včetně kalkulace
       předloží objednateli k odsouhlasení. Tento postup musí být taktéž v souladu s ustanoveními
       čl. 5.

                                                                                            str. 9 z 17
       Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most  Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

       8,9.                                                                                  svoiávat a Hdit obJ'ed™tei

        “                                                                    S5í

                                                      7?°v“ f*1

        prací v

8.10.

        na

                                   ZoX|Snym ZaStaVe"ím Pr°Vádění díla> a Pokud ned°jde

                                                                                                                         o dobu
        PZlrL dob/n, k jiné dohodě, pak
        plkte l SS shodnou s

8.11. fd“l,mco”                                                                                k Pr°Věření PraCÍ 3 kon*> které

        hrSSSSřMsrí tsz nejméně 5 pracovních dnů předem kv v
                                                             J                              ,     dasim Přepsaným zkouškám, a to

                                                      +/                                       ,

        vv konstrukcí předloží zhotovitel veškeré                                           za va cil a znepřístupňovaných prací a

        noužSh 7 jakosti použitých materiálů                                                ° Provedenych douškách prací, důkazy o

        zápisek dr T ento! kontroly bude dokladováno
        H,; Pokud se objednatel nedostav              t,                                                 Cfrtlfikáty a atesty" Pr°vedení

                                                                                               ,dcmku nebo samostatným protokolem.

        zalíbí k provádění předepsaných zkoušek J                  subdodavatelc. Zhotovitel je povinen

        Sí kterého se zkouška                      Pr'SlUSn0U n°™U neb° tech“ický Př-dP podle

 8.12.  Zhotovitel

8.13.   dotčených stovblu kTejich koIfrdeÍpfeirtíTziír 12emních „vedení a inženýrských sítí
8.14.                                                                                       en°U S ,utecnost nechá potvrdit zápisem
        do stavebního deníku. Zhotovitel nřeH m;- u
        Iředáo Steli.ZaJ,St' nejpozději při protokolárním předání díla                               8e°detÍCká zan,ěření> která

        Zjisti-h  zhotovitel při   provádění díla skryté překážky                               bránící řádnému    provádění  díla,  je
                  tuto skutečnost  bez odkladu oznámit objednateli                             a navrhnout další  postup.
        povmen

        „Klí zrsrfsg «-
        zsjir projektového řešení z iakéhntr.1; a°a
                                                                                            P páde,  ze zhotovitel navrhuje změnu

                                                   ■

        lil tude Ivfd T"?- "nou samostatném        *
                        kde                                                                          ‘° pís“                         „a

                                   vždv                                                  Z           ,lavrbovand změny podepsané

        ''I!' oprávněným zástupcem zhotovitele Součást"                                     ?Vane, fneny vždy bude i vyčíslení
        předpokládaného cenového rozdílu řdalšírh

        včem evhodnost

8.15.

        vdúsleckTo o nlůr edbidotti kIebTUS°br“ technických či jiných norem případně tétn                 objednaleli lleb<> třetím osobám

                                                                                         11601 .podmmek vyplývajících ze zákona,

        s i asxssttSMB sta Í2

                                                                                                                  str. 10 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č, akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

8.16,  Vzmkne-li v průběhu provádění díla nutnost působení koordinátora BOZP, podle části třetí
       zákona 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci,
       v platném znění, resp. podle jeho prováděcích předpisů, aniž by tato skutečnost již vyplývala

       ze skutečností známých objednateli před zahájením díla, je zhotovitel povinen tuto skutečnost
       bezodkladně sdělit objednateli. Objednatel je povinen v takovém případě imenovat
       koordinátora BOZP.

8.17.  Objednatel může rozhodnout, že koordinátor BOZP bude na stavbě působit i tehdy, když
       právní předpisy jeho působení nevyžadují.

8.18.  Zhotovitel je povinen poskytnout koordinátorovi BOZP, pokud byl objednatelem určen, plnou
8.19.  součinnost ve smyslu zákona č. 309/2006 Sb. a jeho prováděcích předpisů.

       Zhotovitel prohlašuje, že před zahájením stavebních prací uskuteční veškeré úkony nutné pro
       zjištění skrytých překážek pro provedení díla, jimiž jsou myšleny zejména kontrolní průzkumy
       daného staveniště a ověří tak, že staveniště umožňuje provedení díla dohodnutým způsobem.
       Dále zhotovitel prohlašuje, že před zahájením stavebních prací provede kontrolu výpočtů pro
       návrh některých částí díla, překontroluje údaje uvedené ve výkazu výměr a veškeré poskytnuté
       podklady vzájemně porovná a ověří jejich správnost a proveditelnost díla. Případný soupis vad
       a nedostatků včetně návrhů na jejich odstranění a dopadu na předmět a cenu díla zhotovitel
       bezodkladně předá objednateli. Tím není dotčena odpovědnost objednatele za správnost
       a úplnost projektové dokumentace.

8.20.  Součástí plnění zhotovitele dle této smlouvy a průkazem řádného provedení díla či jeho části
       je organizace, provedení a doložení úspěšných výsledků potřebných individuálních,
       komplexních, garančních zkoušek díla a dodržování požadavků orgánů státního stavebního
       dohledu, příp. jiných orgánů příslušných ke kontrole staveb.

8.21.  Všechny povrchy, konstrukce, zařizovací předměty, součásti vnitřního vybavení, venkovní
       plochy apod. poškozené v důsledku stavební činnosti uvede zhotovitel před odevzdáním díla
       objednateli do původního stavu, v případě jejich zničení je zhotovitel povinen nahradit ie
       novými.

8.22.  Stavbyvedoucím je íng. Martin Pilát, tel.: +420 724 861792, e-mail: martin.mlat@straban.com

       Tato .  osoba musí osobně při realizací díla vykonávat funkci stavbyvedoucího. Pokud
       v průběhu provádění díla dojde ke změně v osobě stavbyvedoucího, je zhotovitel povinen tuto

       skutečnost oznámit písemně objednateli a to před zahájením působení nového

       stavbyvedoucího na stavbě. Nový stavbyvedoucí musí splňovat minimální kvalifikační

       požadavky kladené na stavbyvedoucího obsažené v zadávací dokumentaci k zadávacímu
       řízení. Stavbyvedoucí je na požádání objednatele povinen prokázat svoji totožnost.

       Zhotovitel prohlašuje, že schopen zajistit dostatečné množství asfaltových směsí nutných
        k realizaci veřejné zakázky v době jejího plnění, neboť má smluvně zajištěnou dodávku
        asfaltových směsí pro realizaci veřejné zakázky, což dokládá smlouvou o budoucí

        spolupráci, přičemž tuto smlouvu o budoucí spolupráci přikládá jako přílohu k této smlouvě,

8.23.  Zhotovitel zajistí informování o omezení provozu na příslušném úseku komunikace v

       souvislosti s jím prováděnými pracemi, a to formou informačních tabulí s uvedením počátku a
       konce trvání prací, které omezení provozu způsobují. Tyto Informativní tabule budou mít
       schválený rozměr dopravní značky o rozměrech 1500 x 1000 mm se zaoblenými hranami a
       budou umístěny na sloupku s reflexními červeno bílými prvky. Zhotovitel je povinen tyto

       tabule zajistit a po nabytí účinnosti příslušného opatření obecné povahy (OOP) je umístit v

       souladu s OOP neprodleně, nejpozději však v den započetí stavby, na předem určené vhodné
       místo. Přesné umístění tabulí bude součástí dopravně inženýrského opatření (DIO), které je

       součástí žádosti o dopravně inženýrské rozhodnutí (DIR). Po ukončení omezení provozu,

       nejpozději však v den předání díla, je zhotovitel povinen tyto tabule demontovat. V případě

       změny doby trvání prací je zhotovitel povinen zajistit aktualizaci na tabuli uváděných údajů, a

       to neprodleně od okamžiku, co bude změna doby trvání prací známa. Zhotovitel nese veškerou
       odpovědnost za dodržení veškerých zákonných postupů při umisťování těchto informačních
       tabulí.

                                                                                            str. 1 1 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

9,    PŘEVZETÍ DÍLA

9.1.  Zhotovitel vyzve nejméně 5 pracovních dnů před termínem dokončení díla objednatele
      k předání a převzetí díla. Podmínkou předání a převzetí díla objednatelem je řádné splnění
9.2.  předmětu díla bez vad a nedodělků s výjimkou vad dle čl. 9.5. Zápis o předání a převzetí musí
9.3.  obsahovat soupis případných vad a nedodělků. Zápis o předání a převzetí díla bude proveden
9.4.  společně objednatelem se zhotovitelem dle obvyklých obchodních zvyklostí ve dvou
      stejnopisech, z nichž jeden obdrží objednatel ajeden zhotovitel

      Zhotovitel je povinen k předání a převzetí díla přizvat TD, autorský dozor, veškeré dotčené
      orgány a jiné osoby, které určí objednatel zápisem do stavebního deníku.

      Objednatel je oprávněn, nikoliv však povinen, převzít dílo i s ojedinělými drobnými vadami
      a nedodělky, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání řádnému a bezpečnému užívání
      předmětu díla. Pokud objednatel v takovém případě dílo převezme, je zhotovitel povinen
      drobné vady nebo nedodělky odstranit v dohodnutých lhůtách.

      K zahájení přejímacího řízení je zhotovitel povinen předložit zejména:

             stavební deník

      atesty použitých materiálů a doklady o provedených zkouškách

      souhlasy vlastníků či správců inženýrských sítí se záhozem

      dokumentaci skutečného provedení stavby či jejích částí ve třech vyhotoveních včetně
      geodetického zaměření . Zhotovitel předá 2 paré TDI. Zhotovitel dále dokumentaci předá
      objednateli, resp. jeho odd. info. rozvoje GIS dokumentaci skutečného provedení stavby a

      před finální přejímkou objednateli (TDI) předá originál dokladu kompletně ukončeného

      dokladu “Oznámení o ukončení prací“.

      geodetické zaměření skutečného stavu včetně dokladu o předání IPR
      prohlášení o shodě

      doklady o likvidaci odpadů

      změnové listy

      dokumentaci skutečného provedení stavby či jejích částí ve třech vyhotoveních a
      v digitální podobě

      další doklady, které bude v souvislosti s kolaudačním řízením (příp. předčasným

      užíváním) požadovat zejména stavební úřad, Policie ČR či jiný účastník kolaudačního

      řízení.

9.5.  Předávací řízení je zahájeno kontrolou dokladové části, kterou předá zhotovitel v originálech,
9.6.  s očíslováním jednotlivých dokladů a jejich úplným seznamem. Zhotovitel jako součást
      dokladové části předloží i oběma stranami podepsané předávací protokoly zpřejímek
      jednotlivých poddodávek, včetně soupisu vad a nedodělků z těchto přejímek. Doba, kterou
      poskytne zhotovitel objednateli ke kontrole úplnosti dokladové části je jeden pracovní den.
      V případě předložení neúplné dokladové dokumentace vyzve objednatel zhotovitele k jejímu
      doplnění a vlastní předávací řízení bude zahájeno v náhradním termínu po jejím doplnění.
      Minimální doba, kterou zhotovitel poskytne zástupci objednatele ke kontrole předávané části
      díla a zpracování soupisu vad a nedodělků, je 5 pracovních dnů.

      Přejímka je ukončena podpisem předávacího protokolu zmocněnými zástupci obou stran.
      Podpis předávacího protokolu je datem předání ve smyslu ustanovení čl. 4.1. a 12.1. této
      smlouvy.

9.7.  O předání a převzetí díla bude sepsán protokol, ve kterém mimo jiné budou uvedeny vady

      a nedodělky dle čl. 9.3. této smlouvy a íhůty pro odstranění, datum vyklizení staveniště apod.

9.8.  V případě dohody stran, je možné dílo předávat v ucelených, samostatně funkčních částech.

                                                                                            str. 12 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

 9.9,  Zhotovitel je oprávněn za účelem zajištění realizace předmětu díla v termínech stanovených
       touto smlouvou provést dílo prostřednictvím svých dalších poddodavatelů, a to vyjma prací
9.10.
       vyloučených z poddodavatelského systému v souladu s ustanovením § 105 odst, 2 zákona
       5. 134/2016 Sb.s o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, a specifikovaných v zadávací

       dokumentaci, V případě, že by zhotovitel hodlal provést změnu v seznamu poddodavatelů
       předloženého v nabídce, je povinen o tom písemně informovat objednatele, který je
       v odůvodněných případech oprávněn nového poddodavatele odmítnout.

       Ke změně poddodavatele, prostřednictvím kterého zhotovitel prokazoval v zadávacím řízení
       me
           Jen ve výjimečných případech se souhlasem objednatele, nový
       poddodavatel musí splňovat minimálně ty kvalifikační předpoklady, jako původní
       poddodavatel prokázal v rámci zadávacího řízení,

9.11.  Má-li být část díla realizována prostřednictvím poddodavatele, který za zhotovitele prokázal
       určitou část kvalifikace, musí se poddodavatel podílet na plnění díla v tom rozsahu v jakém
       prokázal kvalifikaci.

10     ZÁRUČNÍ PODMÍNKY

10.1.  Záruční doba díla je dohodnuta na 60 měsíců (na stavební část), 36 měsíců (vodorovné DZ).

       Záruční doba počíná běžet dnem předáním a převzetím díla nebo jednotlivé části díla v
       případě převzetí díla po částech.

10.2.          má vady, pokud jeho provedení neodpovídá požadavkům uvedeným ve smlouvě o dílo,
       příslušným CSN, TKP nebo jiné dokumentaci, vztahující se k provedení díla.

10.3.  Zhotovitel, odpovídá za vady, které má dílo v době předání nebo které se vyskytly v záruční

       d°bě- Za vady díla> které se projevily po záruční době, odpovídá zhotovitel v případě, že jejich

       příčinou bylo porušení povinností zhotovitele. Zhotovitel neodpovídá za vady způsobené
       nesprávným provozováním díla, jeho poškozením živelnou událostí nebo třetí osobou.

10.4.  Objednatel je povinen zjištěné vady písemně reklamovat u zhotovitele, a to do 14 pracovních
       dnů ode dne, kdy tuto vadu zjistil. V reklamaci objednatel uvede popis vady, jak se projevuje
       zda požaduje vadu odstranit nebo zda požaduje finanční náhradu.

10.5.  Zhotovitel započne s odstraňováním reklamované vady do 10 dnů ode dne doručení
       písemného oznámení o vadě, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě havárie
       bránící plynulému provozu objednatele započne zhotovitel s odstraněním vady bezodkladně,
       tj. do 24 hodin od jejího oznámení, pokud se strany nedohodnou jinak. Zhotovitel odstraní
       reklamované vady v technologicky nejkratším termínu, nejdéle však v termínu dohodnutém
       s objednatelem. Pokud se jedná o vadu omezující provoz (výrobu) objednatele, je zhotovitel
       povinen ji odstranit do 72 hodin od nahlášení. Jestliže zhotovitel neodstraní vadu
       v dohodnutém termínu, je objednatel oprávněn na náklady zhotovitele vadu odstranit sám
       nebo za pomoci třetí osoby. Objednatel je povinen umožnit zhotoviteli odstranění vady.
       Zhotovitel je povinen nastoupit k odstranění vady i v případě, že reklamaci neuznává.

10.6.  Oznámení o ukončení odstranění vady a předání provedené opravy objednateli provede
       zhotovitel protokolárně. Na provedenou opravu poskytne zhotovitel novou záruku ve stejné
       delce jako je uvedena v či. 10.1. této smlouvy, která počíná běžet dnem předání a převzetí

       opravy potvrzením předávacího protokolu oběma smluvními stranami a ostatními účastníky
       řízení o předání a převzetí opravy.

1 1L ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU

ll.l.  Nebezpečí škody na realizovaném díle nese zhotovitel v plném rozsahu až do dne předání
       a převzetí díla.

                                                                                            str. 13 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

11.2.   Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů a zavazuje se nezpůsobit unik ropnvch
        toxických či jiných škodlivých látek na stavbě,

11.3.    Zhotovitel je povinen nahradit objednateli v plné výši škodu, která vznikla při realizaci díla
11.4.   v souvislosti nebo jako důsledek porušení povinností a závazků zhotovitele dle této smlouvy.
        Zh“l Pr°hlašuje, že má ke dni podpisu smlouvy uzavřenou pojistnou smlouvu, týkající se
11.5.   pojištění jeho odpovědnosti za škody způsobené jeho činností jakožto zhotovitele včetně
        možných škod způsobených jeho pracovníky či spolupracujícími osobami, a to do výše
        mmimáíně 10 milionů Kč. Zhotovitel se zavazuje, že bude po celou dobu stavby takto
        pojištěn. Zhotovitel předloží pojistnou smlouvu objednateli na vyžádání,
        Zhotovitel tímto prohlašuje, že je odpovědný za vzniklou škodu v důsledku neproplacení
        dotace objednateli z důvodu nedodržení těchto smluvních podmínek, a to zejména nedodržení
        terminu dokončení díla. Zhotovitel se pak zavazuje uhradit objednateli škodu rovnající se výši
        neproplacené dotace z důvodu nedodržení smluvních podmínek ze strany zhotovitele. Ostatní
        nároky na náhradu škody či sankce zůstávají nedotčeny.

ni SANKCE

12.1.   V případě nedodržení dohodnutého termínu předání díla se zhotovitel zavazuje uhradit
12.2.   objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny díla za každý i započatý den prodlení.
        Zhotovitel se zavazuje, že v případě nedodržení termínu vyklizení a vyčištění staveniště
        zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny díla za každý i jen započatý den

        prodlení.

12.3.   Zhotovitel se zavazuje, že v případě nedodržení termínu k odstranění vady uvedené
12.4.   v protokolu o předání a převzetí zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1 .000 Kč za
12.5.   každou jednotlivou vadu a každý i jen započatý den prodlení.

        V případě, že objednatel neuhradí fakturu v termínu splatnosti, zavazuje se uhradit úrok
        z prodlení ve výši 0,1 % z fakturované částky za každý i jen započatý den prodlení.

        Zhotovitel se zavazuje zaplatit smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč v případě porušení
        povinností vyplývajících z bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, a to za každé jednotlivé
        porušení.

12.6.   V případě prodlení zhotovitele s odstraněním nahlášené reklamace ve sjednaném termínu, je
12.7.   zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč za každou
        reklamovanou vadu a za každý započatý den prodlení, v případě havárie smluvní pokutu ve

        výši 1 0.000 Kč za každou reklamovanou vadu (havárii) a za každý započatý den prodlení.

        Jestliže zhotovitel i přes písemné upozornění objednatele pokračuje ve stavebních pracích
        v rozporu se svými povinnostmi či zadáním, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní
        pokutu ve výši 10.000 Kč za každý takový případ.

12.8,   V případě porušení ustanovení v čl. 7.16. smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit objednateli

12.9.   smluvní pokutu ve výši 1 .000 Kč za každé porušení (doložené např. fotodokumentací).

        V případě porušení ustanovení v čl. 8.22. nebo 9.9. smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit
        objednateli smluvní pokutu ve výši 50.000 Kč za každé porušení.

12.10.  V případě, že závazek provést dílo zanikne před řádným ukončením díla, nezanikají nároky na
        smluvní pokuty, pokud vznikly dřívějším porušením povinností. Zánik závazku jeho pozdním
        plněním neznamená zánik nároku na smluvní pokutu za prodlení s plněním či s plněním ze
        záruky za odstranění vad.

12. 1 1 . Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody.

12.12. Smluvní pokuty je objednatel oprávněn započítat proti pohledávce zhotovitele.

12.13. Splatnost smluvních pokut je dohodnuta na 30 dnů po obdržení daňového dokladu (faktury)
            s vyčíslením smluvní pokuty.

                                                                                            str. 14 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8"

r           ODSTOUPENÍ od smlouvy

í 13.

13.1.   Za podstatné porušení smlouvy dle § 2002 a násl. občanského

        strana oprávněná odstoupit od smlouvy, se považuje zejména:        zákoníku,  při  kterém                                                       je  druhá

        a)  vady díla již v průběhu jeho provádění,     pokud  zhotovitel  na  písemnou  výzvu                                                          objednatele
            vady neodstraní ve stanovené lhůtě,

        b) prodlení zhotovitele se zahájením stavby o více než 10 dnů

        c) prodlení zhotovitele s dokončením díla o více než 30 dnů,

        d)  úpadek zhotovitele ve  smyslu   zákona  č.  1 82/2006  Sb.,  insolvenčního zákona,                                                          v platném

            znění

        e) vstup zhotovitele do likvidace,

        í) porušování předpisů bezpečnosti práce a technických zařízení, v případě, že byl

            nápravu6 m             ned°Statky Písemné upozorněn a v přiměřené lhůtě nezjednal

        g) nedodržování povinnosti stanovené v odst. 1 1 .4. této smlouvy.

13.2.   Účinky odstoupení  od  smlouvy  nastávají  dnem  doručení  oznámení

        smlouvy.                                                                o  odstoupení  druhé                                                    straně

14. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 14.1.  Veškerá jednání o stavbě a na stavbě s objednatelem či státními orgány budou probíhat

14.2.   objednate/iLdou v českém jazyce.             P°UŽÍtýCh                  a konstrukcích předávané
14.3.
14.4.   Tuto smlouvu lze měnit pouze číslovanými dodatky, podepsanými oběma smluvními stranami.
        Tuto smlouvu je možno ukončit písemnou dohodou smluvních stran.
14.5.
        Objednatel muže smlouvu vypovědět písemnou výpovědí s jednoměsíční výpovědní lhůtou

        vn hS                                           měSÍd: měSÍCe náSledUjíCÍh° P° kalendářním

14.6.   Zhotovitel není oprávněn bez  souhlasu  objednatele  postoupit   práva  a  povinnosti  vyplývající
14.7.   z této smlouvy třetí osobě.

        uPesřtpíaplnaaotdnvnyeámnn.,.epsPelarotsnmoplsřutívpnnaěídk,tsetžrréaehnyoseuzsaktvtaeanrzoéukvjoei nlibívetzéutosztbasynmtoelvočenunévíhyotnéeotomdkáslamzdaluonuánvsaylhedrsaetdakintneetapnkleoaútvnčéionsuntsýotmasntaotnvneeíbcnhoí

        novým.

14.8.   V případě, že některá ze smluvních stran odmítne       převzít   písemnost  nebo   její                                                         převzetí
14.9.   znemožní, se má za to, že písemnost byla doručena.
M'10'
        Smlouva   se řídí českým právním řádem. Obě strany se dohodly, že pro       neupravené                                                          vztahyy
        plynoucí  z teto smlouvy platí příslušná ustanovení občanského zákoníku

        sm°u™PstrSuUjíCÍ Sml°UVU            P°dpisem stvrzuÍí Platnost svého oprávnění zastupovat

111 ■
                                                                                                                                                     v

                                                                                               str. 15 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most - Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

14,12.  Zhotovitel je na základě § 2e) zákona č. 320/2001 Sb,, o finanční kontrole, v platném znění

        osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly. Zhotovitel je v tomto případě
        povinen vykonat veškerou součinnost s kontrolou.

14,13. Smluvní strany prohlašují, že žádná informace uvedená v této smlouvě není předmětem

          obchodního tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku.

14,14,  Smluvní strany vysloveně souhlasí s tím, aby tato smlouvy byla uvedena v Centrální evidenci

        smluv vedené Technickou správou komunikací hl, m. Prahy, a. s. (CES TSK), která obsahuje

        údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselné označení této smlouvy, datum jejího
        uzavření, dobu účinnosti od/do a dále vlastní text smlouvy.

14.15.  Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv dle zákona
        č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto

        smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), v platném znění, zajistí objednatel.

14.16.  Zhotovitel se zavazuje, že bude uvádět v informačních a dalších materiálech k této akci

        (včetně informačních tabulí instalovaných na místě realizované akce nebo instalovaných na

        místě dokončené stavby) údaj, že akce je financována z prostředků Státního fondu dopravní

        infrastruktury (dále jen „SFDI14). Současně s touto informací bude na těchto materiálech

        uváděno i logo poskytovatele, které je ke stažení pro tento účel zveřejněno na www.sfdi.cz

14.17.  Zhotovitel se zavazuje, že poskytne SFDI veškeré podklady a údaje nutné pro případnou

        kontrolu této zakázky dle zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) a zákonem č.
        320/2001 Sb. o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o

        finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.

14.18.  Zhotovitel se zavazuje vypracovat harmonogram věcného a finančního plnění v rámci
14.19.  sjednaných prostředků poskytnutých ze SFDI tak, aby nebyla překročena jejich výše pro

        příslušný kalendářní rok. Tento harmonogram předloží zhotovitel zástupci TSK (TDI).

        Zhotovitel neposkytne žádné informace týkající se prováděného díla dalším osobám, s
        výjimkou oprávněných zástupců objednatele a SFDI,

14.20. Obě strany smlouvy prohlašují, že si smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí a že byla
            sepsána na základě jejich pravé a svobodné vůle, prosté omylů.

14.21. Tato smlouvaje vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každý má platnost originálu,
            objednatel obdrží 2 stejnopisy a zhotovitel 2 stejnopisy.

14.22. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv.

14.23.  Každá ze smluvních stran potvrzuje, že při sjednávání této smlouvy postupovala čestně a
        transparentně a současně se zavazuje, že takto bude postupovat i při plnění této smlouvy a
        veškerých činnostech s ní souvisejících. Smluvní strany potvrzují, že se seznámily se zásadami

        Criminal compliance programu TSK (dále jen ,,CCP“), které jsou uveřejněny na webových

        stránkách objednatele zejména s Kodexem CCP, a zavazují se tyto zásady po dobu
        trvání smluvního vztahu dodržovat. Každá ze smluvních stran se zavazuje, že bude jednat a
        přijme opatření tak, aby nevzniklo důvodné podezření na spáchání trestného činu či k jeho
        spáchání, tj. tak, aby kterékoli ze smluvních stran nemohla být přičtena odpovědnost podle
        zák. č. 418/2011 Sb., nebo nevznikla trestní odpovědnost jednajících osob podle zák. č.
        40/2009.

                                                                                            str. 16 z 17
Smlouva o dílo „Wilsonova (Hlávkův most Hybernská) SÚ, č. akce 13458, Praha 1 a Praha 8“

14.24. Nedílnou součástí této smlouvy jsou přílohy:

                  položkový rozpočet;
                   finanční a časový harmonogram;
                   seznam poddodavatelů;
                manuál hospodaření s vybouraným materiálem;
                  doklad o vlastmctví obalovny asfaltových směsí, případně doklad o zajištění dodávky
                  potřebného množství asfaltových směsí

               plná moc - Ing. Černý, Ing. Procházka, Ing. Morav

V Praze dne  .2018                                     V Praze dne               .2018

Objednatel: TSK hl.m.Prahy a.s.                        Zhotovitel: STRABAG a.s.

                                               MBA     Ing- Jan                  dě plné moci
                                                               Te                 oblasti
                                 ner, MBA
  PhDr.ing,                                                      •rav, na základě plné moci
                                                    %  vedoucí OTU
i

                                                                    *}5£S**~
                                                                                                     p.*26
                                                                    strabao®;,;;          16000

                                                                    (291

                                                                                          str. 17 z 17