Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11193176: Smlouva o dílo - Kontrola kvality betonu dle platných technických

Příloha 2170001181_Příloha č. 2_Redacted.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

Příloha č. 2 – Podmínky pro oblast bezpečnosti práce, požární ochrany, ochrany
                   životního prostředí a fyzické ochrany majetku

         PODMÍNKY PRO OBLAST BEZPEČNOSTI PRÁCE, POŽÁRNÍ OCHRANY,
           OCHRANY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ A FYZICKÉ OCHRANY MAJETKU
                                             (dále jen „Podmínky“)

Tato příloha tvoří nedílnou součást výše specifikované smlouvy a je pro obě smluvní strany
závazná.

ÚVOD

Opatření stanovená k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále jen „BOZP“),
požární ochrany (dále jen „PO“), ochrany životního prostředí (dále jen „OŽP“) a fyzické
ochrany majetku (FOM), se vztahují na všechny smluvní strany, přičemž se aplikují zejména
ta ustanovení těchto Podmínek, která se vztahují k plnění předmětu smlouvy. Smluvní
strana, která si k plnění svého závazku sjedná dílčí plnění prostřednictvím třetí osoby
(subdodavatele), je povinna ve stejném rozsahu zavázat k plnění opatření dle těchto
Podmínek i uvedenou třetí osobu a nese veškerou odpovědnost za jejich porušení takovou
třetí osobou.

Pokud činnosti v oblasti BOZP, PO, OŽP a FOM související s předmětem plnění smlouvy
nezajišťují externí osoby, ale zaměstnanci objednatele nebo poskytovatele služeb PS, musí
být toto jednoznačně uvedeno ve smlouvě, případně je nutno uvést, kterou část povinností
plní externí osoby, a kterou objednatel nebo poskytovatel služeb PS. Jinak platí, že
odpovědnost za BOZP, PO, OŽP a FOM související s předmětem plnění smlouvy mají vždy
externí osoby.

Objednatel i poskytovatel služeb PS jsou právnickými osobami, které na základě licence
poskytují službu přenosu resp. distribuce elektrické energie. Pro tuto činnost, ve smyslu
zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických
odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), v platném znění, je stanovena
povinnost držitelům licence dodržovat nejen právní předpisy, ale také technické normy,
kterými je řešena bezpečnost používaných technických zařízení v elektroenergetice, i když
tyto technické normy nejsou obecně závazné. Každá smluvní strana, která přistupuje
k plnění předmětu smlouvy, je povinna to respektovat a také činnosti, které jsou předmětem
plnění smlouvy, tomu podřizovat.

ZÁKLADNÍ POJMY

Objednatel - smluvní strana, pro kterou je prováděno sjednané plnění předmětu smlouvy,
a která se zavazuje k zaplacení za jeho provedení.

Odpovědný zaměstnanec objednatele - zaměstnanec objednatele, oprávněný jednat za
objednatele ve věci plnění předmětu smlouvy a dodržování smluvních podmínek (jmenný
seznam, viz smlouva).

Poskytovatel služeb PS - právnická osoba, která má s objednatelem uzavřenou smlouvu
o poskytování služeb souvisejících s provozem zařízení přenosové soustavy. K naplnění

                                                            1
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

této smlouvy má pravomoc ve věci BOZP, PO, OŽP a FOM jednat se
zhotovitelem/subdodavatelem jménem objednatele.

                                                                             jednají ve věci BOZP, PO, OŽP a
FOM jeho odpovědní zaměstnanci, či jiní zmocněnci uvedení ve smlouvě a působí pouze
ve smlouvou stanovených objektech objednatele, není-li ve smlouvě ujednáno jinak.

Odpovědný zaměstnanec poskytovatele služeb PS - zaměstnanec, který je oprávněný
jednat ve věci bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany, ochrany životního
prostředí a fyzické ochrany majetku s externí osobou v dané lokalitě (jmenný seznam, viz
smlouva).

Externí osoby – fyzické nebo právnické osoby, které dodávají zboží, poskytují služby nebo
provádí stavební práce pro objednatele za podmínek uvedených ve smlouvě. Ve smlouvě
jsou externí osoby označovány zpravidla jako „zhotovitel“, „poskytovatel“, „dodavatel“,
„kupující“ nebo „prodávající“. Za externí osobu se považuje i subdodavatel zhotovitele,
poskytovatele, dodavatele, kupujícího nebo prodávajícího.

Odpovědný vedoucí zaměstnanec externí osoby - zaměstnanec externí osoby pověřený
řízením a plněním předmětu smlouvy nebo jeho části (jmenný seznam, viz smlouva)
a v případě provádění prací na elektrickém zařízení bez omezení napětí nad 1kV AC,
s kvalifikací pracovníka pro řízení činností prováděné dodavatelským způsobem bez
omezení napětí nad 1kV AC podle §8, vyhlášky Českého úřadu bezpečnosti práce
a Českého báňského úřadu č. 50/1978 Sb., o odborné způsobilosti v elektrotechnice,
v platném znění. U externích osob s živnostenským oprávněním „Montáž, opravy, revize
a zkoušky elektrických zařízení“ podle zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání,
v platném znění, je vyžadována kvalifikace pracovníka pro řízení činnosti bez omezení
napětí nad 1kV AC podle §8, vyhlášky Českého úřadu bezpečnosti práce a Českého
báňského úřadu č. 50/1978 Sb., o odborné způsobilosti v elektrotechnice, v platném znění.

Subdodavatel (třetí osoba) – externí osobou pověřená osoba (právnická či fyzická)
k plnění předmětu smlouvy nebo jeho části v rámci odpovědnosti externí osoby.
Subdodavatelem se pro účely těchto Podmínek rozumí i jakýkoli další subdodavatel v řadě.

Mimořádná událost - nenadálý částečně nebo zcela neovladatelný, časově a prostorově
ohraničený děj, který vznikl v souvislosti s poruchou technických zařízení, působením
živelné pohromy, neopatrným zacházením s nebezpečnými látkami, pracovním úrazem,
požárem, apod.

Předané pracoviště – určený prostor, část objektu nebo celý objekt, který je předmětem
plnění smlouvy nebo v němž se předmět smlouvy provádí. Toto pracoviště se předává
písemně. Pracoviště může být označováno též jako „staveniště“.

Koordinace BOZP - (ve smyslu zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění).
Všechny smluvní strany, které se podílejí na plnění předmětu smlouvy, nebo plní úkol na
základě objednávky, v případech, kdy jejich zaměstnanci plní úkoly na jednom pracovišti se
zaměstnanci druhé strany, jsou povinni vzájemně se písemně informovat o rizicích
a o přijatých opatřeních k ochraně před jejich působením, která se týkají výkonu práce
a pracoviště v rámci plnění předmětu smlouvy.

                                                            2
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

Koordinace BOZP na staveništích - (ve smyslu zákona o zajištění dalších podmínek
bezpečnosti a ochrany zdraví při práci č. 309/2006 Sb., v platném znění). Budou-li na
staveništi působit zaměstnanci více než jedné externí osoby a bude-li zřejmé, že dojde
k naplnění podmínek pro určení koordinátora ve smyslu zák. č. 309/2006 Sb., v platném
znění, objednatel určí koordinátora BOZP pro toto staveniště.
Koordinátor BOZP - osoba určená k provádění stanovených činností z oblasti zajišťování
bezpečné práce při přípravě a realizaci stavby.

Zóna havarijního plánování - území v okolí objektu nebo zařízení, v němž krajský úřad, v
jehož působnosti se nachází objekt nebo zařízení, uplatňuje požadavky havarijního
plánování formou vnějšího havarijního plánu.

Osoba s konečnou odpovědností za elektrické zařízení – odpovědný zástupce (fyzická
osoba) pověřený osobou odpovědnou (držitelem licence), jmenovitě určená, která má
odpovědnost za stanovenou část elektrického zařízení, za příslušné činnosti (obsluhu
a práce) na těchto zařízeních včetně činnosti v jejich blízkosti.
Osoba pověřená kontrolou elektrického zařízení během pracovní činnosti – osoba
odpovědná za bezpečný stav elektrického zařízení během pracovní činnosti na něm nebo
v jeho blízkosti.
Oprávněná osoba - každá právnická nebo podnikající fyzická osoba oprávněná
k podnikání na základě obecných právních předpisů (např. zákon č. 455/1991 Sb., o
živnostenském podnikání, v platném znění nebo zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník,
v platném znění), která je oprávněna k nakládání s odpady podle zákona č. 185/2001 Sb.,
o odpadech a o změně některých dalších zákonů, v platném znění.
Prodávající – smluvní strana, která se zavazuje dodat kupujícímu movitou věc určenou
jednotlivě nebo co do množství a druhu a převést na něho vlastnické právo k této věci.
V případech, kdy objednatel je kupující, platí pro prodávajícího stejné podmínky jako pro
externí osoby uvedené v této příloze.
Kupující – smluvní strana, která s prodávajícím uzavřela kupní smlouvu a zavázala se
zaplatit kupní cenu. V případech, kdy objednatel je prodávající, platí pro kupujícího stejné
podmínky jako pro externí osoby uvedené v této příloze.
Předmět plnění kupní smlouvy – předmětem plnění kupní smlouvy je koupě/prodej movité
věci určené jednotlivě nebo co do množství a druhu, která byla sjednána v kupní smlouvě
k prodeji/odkoupení. Plnění smlouvy začíná dnem, kdy kupující započne s věcí nakládat.
Společnost ČEPS - ČEPS, a.s., se sídlem Praha 10, Elektrárenská 774/2, PSČ 101 52
IČO: 257 02 556, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu
v Praze, Spisová značka: B 5597. V textu smluvních podmínek může být společnost ČEPS
označována jako Provozovatel.

                                                            3
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

OBECNĚ

1. Externí osoby odpovídají za jednání svých zaměstnanců, zvláště při dodržování zásad
     BOZP, PO, OŽP a FOM, včetně respektování pracovních a dalších rizik. Povinnosti
     v oblasti BOZP, PO, OŽP a FOM se vztahují v plném rozsahu na všechny smluvní
     strany, které se plnění předmětu smlouvy účastní.

2. Externí osoby odpovídají za řádný (aktuální a odpovídající) stav odborných oprávnění,
     zdravotní a odborné způsobilosti, apod. svých zaměstnanců při vykonávání činností
     podle smlouvy.

3. Při plnění předmětu smlouvy jsou externí osoby povinny jednat tak, aby nezpůsobily
     vznik pracovního úrazu, úrazu elektrickým proudem, požáru, ohrožení života a zdraví
     osob, ohrožení majetku, životního prostředí nebo vznik jiné mimořádné události.

4. Na předaných pracovištích externí osoby zajišťují péči o BOZP, PO, OŽP a FOM
     samostatně ve smyslu platných právních a ostatních předpisů (zejména zákona
     č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, v platném znění a zákona č. 133/1985 Sb., o požární
     ochraně, v platném znění) a příslušných rozhodnutí orgánů státní správy.

5. Na všech pracovištích (předaných i nepředaných), na kterých je plněn předmět
     smlouvy, nebo na kterých se (v rámci plnění předmětu smlouvy) zaměstnanci externích
     osob zdržují, jsou povinni respektovat stanovená opatření BOZP, PO, OŽP a FOM.
     Externí osoby jsou odpovědné za případné vzniklé škody, které jejich činností vzniknou.

6. Zaměstnanci objednatele nebo poskytovatele služeb PS, mající odpovědnost za
     provozované zařízení jsou oprávněni při nedodržování zásad BOZP, PO, OŽP a FOM
     externími osobami, přerušit jejich činnost a vykázat je z objektu nebo pracoviště. O této
     skutečnosti musí být informována odpovědná osoba externí osoby a proveden zápis.

7. Odpovědný zaměstnanec objednatele nebo poskytovatele služeb PS je oprávněn
     okamžitě vykázat z objektu nebo ze zařízení společnosti ČEPS jakoukoliv osobu externí
     osoby, pokud se dopustila trestného činu, přestupku nebo její chování není slučitelné
     s dobrými mravy, anebo pokud taková osoba nerespektuje pokyny odpovědného
     zaměstnance objednatele nebo poskytovatele služeb PS.

8. Externí osoby jsou povinny respektovat v oblasti BOZP, PO, OŽP a FOM rozhodnutí
     odpovědného zaměstnance objednatele nebo poskytovatele služeb PS a jím
     stanovených bezpečnostních opatření.

9. Pro každou samostatnou zakázku jsou externí osoby povinny vést stavební deník,
     event. jiný deník/jednoduchý záznam, ve kterém jsou zaznamenávány všechny
     skutečnosti rozhodné pro plnění předmětu smlouvy a dodatků k ní, zejména údaje
     o časovém postupu prací a jejich jakosti, zdůvodnění odchylek prováděných prací od
     projektové dokumentace, zvláště pak stanovená bezpečnostní opatření. Stavební deník
     musí být přístupný odpovědnému zaměstnanci objednatele nebo poskytovatele služeb
     PS, který je oprávněn do něj provádět záznamy. Náležitosti a způsob vedení stavebního
     deníku podrobně určuje vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, v platném
     znění.

10. Externí osoby jsou dále povinny vést Knihu evidence vstupu a kontrol BOZP, kterou
     obdrží při předání staveniště a která bude na stavbě uložena společně se Stavebním
     deníkem. Do ní zapisuje všechny osoby, včetně těch, které se přímo nepodílí na
     realizaci stavby, ale na staveništi se zdržují (např. osoby při prohlídce stavby, kontroly).

                                                            4
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

11. Externí osoby jsou povinny před započetím plnění předmětu smlouvy provést
     bezpečnostní opatření, opatření proti požáru, opatření na ochranu životního prostředí a
     opatření na ochranu majetku v rozsahu vymezeném smlouvou, projektem, zápisem o
     předání a převzetí pracoviště nebo zápisem ve stavebním deníku. Externí osoby jsou
     povinny opatření plnit, kontrolovat a případně i doplňovat podle rizik, které se mohou
     vyskytnout v průběhu plnění předmětu smlouvy.

12. Při vzniku mimořádné události jsou externí osoby povinny:

      zajistit v případě ohrožení zdraví a života osob neprodleně první pomoc a přivolat
           zdravotní záchrannou službu,

      ihned zastavit práci i bez vyzvání, pokud jsou ohroženy životy a zdraví osob anebo
           hrozí-li nebezpečí havárie provozního zařízení nebo ohrožení životního prostředí,

      provést nezbytná opatření k omezení nepříznivého vlivu vzniklé události na zdraví
           přítomných osob, k zabránění dalším škodám na majetku, např. přivoláním
           hasičského záchranného sboru (dále „HZS“), příp. Policie ČR,

      provést nezbytná opatření na ochranu životního prostředí. V případě úniku
           závadných látek se řídit schválenými havarijními plány objednatele (použít
           vlastních havarijních prostředků k zamezení šíření havárie, přivolání a ohlášení
           místně příslušnému HZS, který je součástí integrovaného záchranného systému,
           případně Policii ČR),

      neprodleně informovat Technické dohledové centrum (TDC) a vrátenskou či strážní
           službu, pokud je v místě zřízena.

     Externí osoby jsou povinny ihned zajistit ohlášení těchto událostí objednateli nebo
     poskytovateli služeb PS, se kterým spolupracuje při společném řešení či odstranění
     těchto událostí, a to za nezbytné přítomnosti pracovníků zajišťujících povinnosti PO,
     BOZP, OŽP a FOM všech stran. Externí osoby ohlašují objednateli nebo poskytovateli
     služeb PS tyto události a následná opatření i v takovém případě, kdy nesouvisí
     bezprostředně s majetkem a zařízením objednatele, ale mohou být jimi dotčena.
     Objednatel určí kontaktní osobu pro případ mimořádné události ještě před zahájením
     prací a informuje externí osoby o určení kontaktní osoby.

BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI

13. Externí osoby jsou povinny přijmout veškerá opatření k prevenci rizik ve vztahu
     k vlastním zaměstnancům a dalším osobám. Prevencí rizik se rozumí všechna opatření,
     která vyplývají z právních a ostatních obecně závazných předpisů k zajištění BOZP
     a z opatření, která mají za cíl předcházet rizikům, odstraňovat je nebo minimalizovat
     působení neodstranitelných rizik.

14. Plní-li úkoly na jednom pracovišti zaměstnanci dvou a více zaměstnavatelů, jsou
     zaměstnavatelé povinni vzájemně se písemně informovat o rizicích a přijatých
     opatřeních k ochraně před jejich působením podle §101, zákona č. 262/2006 Sb.,
     v platném znění, která se týkají výkonu práce a pracoviště.
     Písemná informace o rizicích objednatele, podle §101 zákona č. 262/2006 Sb.,
     v platném znění, jsou součástí těchto smluvních podmínek. Koordinaci opatření BOZP,
     PO a OŽP zajišťuje objednatel, příp. poskytovatel služeb PS.

                                                            5
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

15. Externí osoby jsou povinny před zahájením činnosti předat objednateli nebo
     poskytovateli služeb PS písemnou informaci o rizicích a přijatých opatřeních k ochraně
     před jejich působením (§ 101, zákona č. 262/2006 Sb., v platném znění), které se týkají
     výkonu práce a pracoviště podle předmětu plnění smlouvy.

16. Při účasti více než jedné externí osoby stavby bude objednatelem určen koordinátor
     BOZP na staveništi, pokud tak vyžaduje zákon č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších
     podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, v platném znění. Koordinovaným
     postupem jsou vytvářeny bezpečné podmínky pro všechny zaměstnance na pracovišti.
     Způsoby koordinace s upřesněním kontaktních osob musí být stanoveny písemně,
     obvykle ve smlouvě, ve stavebním deníku nebo v zápise o předání a převzetí
     pracoviště. Za zápis o předání a převzetí pracoviště se považuje i vydaný příkaz B,
     pokud je pracoviště shodné s pracovištěm vymezeným příkazem B (PNE 33 0000-6,
     v platném vydání).

17. Externí osoby jsou povinny chránit při práci ve výškách zaměstnance přednostně
     kolektivním nebo individuálním zajištěním proti pádu. Musí mít zpracovaný pracovní
     postup pro výstup a sestup na mřížové konstrukce, který musí mít k nahlédnutí na
     pracovišti. Stavba a práce na pomocných ochranných a záchytných konstrukcích
     (lešení, záchytná lešení, ochranná zábradlí, ochranné hrazení) musí být prováděny
     v souladu s ustanovením platné legislativy a návody výrobce k montáži a používání.

18. O předání a převzetí konstrukcí pro práce ve výškách do užívání musí externí osoby
     provést zápis do stavebního deníku nebo jiného provozního dokladu podle nařízení
     vlády č. 362/2005 Sb., o bližších požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci
     na pracovištích s nebezpečím pádu z výšky nebo do hloubky, v platném znění.
     Konstrukce lze předat do užívání až po jejich úplném dokončení a vybavení. Akt předání
     konstrukcí musí mimo jiné obsahovat konkrétní informace k jejich bezpečnému užívání,
     zejména lhůty a způsob provedení odborných periodických prohlídek těchto konstrukcí.

19. Externí osoby jsou povinny vést evidenci svých zaměstnanců na pracovišti v souladu
     s „povolením vstupu“ vydaného objednatelem nebo poskytovatelem služeb PS.
     Samostatný vstup do objektů objednatele je povolen pouze zaměstnancům externích
     osob s kvalifikací dle ustanovení §6 (nad 1000V) nebo vyšším podle vyhl. č. 50/1978
     Sb., o odborné způsobilosti v elektrotechnice, v platném znění. Ostatní zaměstnanci
     externích osob musí mít zajištěn doprovod s požadovanou kvalifikací.

20. Objednatel nebo poskytovatel služeb PS je povinen před zahájením plnění předmětu
     smlouvy seznámit odpovědné vedoucí zaměstnance externích osob, kteří budou práce
     řídit, se skutečným stavem konkrétního pracoviště v rozsahu uvedené osnovy
     přizpůsobené místním podmínkám:

      se jménem osoby objednatele nebo poskytovatele služeb PS, pověřené konečnou
           odpovědností za elektrické zařízení, týkající se předmětu smlouvy,

      se vstupy a dopravními cestami k pracovišti,

      s vymezením pracoviště ve smyslu PNE 33 0000-6, v platném vydání,

      s kontaktními adresami, telefonickým spojením a způsoby dorozumívání pro
           informování objednatele nebo poskytovatele služeb PS,

      se zásadami bezpečného chování na pracovišti, s příkazy, zákazy a pokyny
           platnými pro místa, kde budou zaměstnanci externích osob pracovat nebo se
           zdržovat,

                                                            6
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

      se způsobem zabezpečení pracoviště (opatření BOZP, PO, OŽP),

      o rizicích a přijatých opatřeních k ochraně před jejich působením,

      s upozorněním na bezpečnostní, požární a ekologická rizika pracoviště.

21. Odpovědní vedoucí zaměstnanci externích osob jsou povinni předem (nejpozději před
     započetím prací) zajistit proškolení všech svých zaměstnanců podílejících se na
     realizaci předmětu plnění smlouvy. Seznámit je se skutečným stavem konkrétního
     pracoviště aspoň v rozsahu výše uvedené osnovy přizpůsobené místním podmínkám.
     O tomto školení je povinen sepsat záznam a předat jej odpovědnému zaměstnanci
     objednatele nebo poskytovatele služeb PS nejpozději v den zahájení smluvené
     činnosti, vždy však před jejím započetím. Protokol musí obsahovat minimálně tyto
     náležitosti:

     - název externí osoby,

     - datum provedeného školení,

     - obsah školení,

     - jmenný seznam školených, vč. podpisů,

     - jméno a podpis školitele.

22. Pokud by došlo v průběhu plnění předmětu smlouvy ke změnám, které mají vliv na
     BOZP, PO, OŽP a FOM (např. z provozních důvodů), zaměstnanci objednatele nebo
     poskytovatele služeb PS provedou doplňkové proškolení, seznámení odpovědných
     vedoucích zaměstnanců externích osob v rozsahu těchto změn.

23. Externí osoby se zavazují pověřovat k provádění prací, které jsou předmětem smlouvy
     jen osoby s příslušnou odbornou a zdravotní způsobilostí. Externí osoby odpovídají za
     to, že všichni jejich zaměstnanci podílející se na plnění předmětu smlouvy jsou
     zdravotně i odborně způsobilí k výkonu bezpečné práce (pracovní činnosti, které jsou
     potřebné pro plnění předmětu smlouvy) a jsou prokazatelně proškoleni o bezpečném
     chování na konkrétním pracovišti.
     Doklady o jejich způsobilosti musí být pro účel ověření údajů dosažitelné
     u odpovědných vedoucích zaměstnanců externích osob v místě výkonu práce.

24. Externí osoby jsou povinny v objektech a na zařízeních společnosti ČEPS, zdržovat se
     jen v místech k tomu předem určených a používat jen přístupových cest, se kterými byli
     seznámeni. Externí osoby jsou povinny tyto objekty udržovat volné od všech překážek,
     které nejsou nezbytné k plnění předmětu smlouvy.

25. Externí osoby jsou povinny zajistit okamžitý úklid příjezdových cest, jestliže došlo
     k jejich znečištění nebo omezení průjezdu v důsledku jeho činnosti. Při provozu vozidel
     musí respektovat dopravní značení a dodržovat maximální povolenou rychlost 10 km/h,
     s přihlédnutím k místním podmínkám.

26. Předané pracoviště bude externími osobami řádně ohraničeno a označeno jeho
     názvem nebo logem a bude řádně označeno příslušnými zákazovými, příkazovými
     nebo informativními bezpečnostními značkami.

27. Externí osoby jsou povinny ukládat materiál, stroje, zařízení, náhradní díly jen na
     místech k tomu určených (objednatelem, poskytovatelem služeb PS). Předaná
     pracoviště, včetně prostoru pro uložení nutné zásoby materiálu, jsou pracovišti
     užívanými externími osobami po celou dobu plnění předmětu smlouvy až do zpětného
     převzetí objednatelem nebo poskytovatelem služeb PS.

                                                            7
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

28. Externí osoby jsou povinny vybavit své zaměstnance osobními ochrannými pracovními
     prostředky (dále jen „OOPP“), kontrolovat jejich stav a vyžadovat jejich používání.
     OOPP se volí na základě prevence rizik, přičemž při pohybu v objektech nebo na
     zařízeních společnosti ČEPS je vždy vyžadována minimálně ochranná přilba.
     V případech, kdy se zaměstnanec externí osoby spolupodílí na zajištění pracoviště, je
     povinen mít ochranné dielektrické rukavice. Současně musí být tento zaměstnanec
     prokazatelně seznámen s používáním zkoušeček napětí a správnou montáží zkratovací
     soupravy. Vždy používá zkoušečku a zkratovací soupravy příslušné napěťové úrovně,
     které jsou majetkem společnosti ČEPS.

29. V objektech a na pracovištích objednatele je zakázáno požívat alkohol nebo užívat
     návykové, příp. psychotropní látky a je zakázáno vstupovat do těchto objektů pod jejich
     vlivem. Zákaz kouření, stanovený vnitřním předpisem a zákazovými tabulkami
     umístěnými v objektech objednatele platí pro všechny osoby.

30. Zaměstnanci externích osob, pokud zpozorují nebezpečí, které by mohlo ohrozit zdraví
     nebo životy osob, nebo způsobit provozní nehodu (havárii) nebo poruchu technického
     zařízení, případně příznaky takového nebezpečí, jsou povinni i bez vyzvání, nemohou-
     li nebezpečí bezprostředně sami odstranit, neprodleně přerušit práci a podle možnosti
     upozornit všechny osoby, které mohou být tímto nebezpečím ohroženy. Dále jsou
     povinni tuto skutečnost ihned oznámit objednateli. Jde-li o ohrožení jinými vlivy, např.
     provozem zařízení objednatele, musí být informována osoba, která může nebezpečí
     eliminovat, u elektrické stanice odpovědný zaměstnanec objednatele nebo
     poskytovatele služeb PS, se kterým jsou externí osoby v kontaktu při realizaci předmětu
     smlouvy. O důvodu přerušení a dalším postupu provede odpovědný zaměstnanec
     externí osoby písemný záznam do stavebního deníku.

31. V objektech a prostorách na předaných i nepředaných pracovištích smí externí osoby
     zřizovat prozatímní elektrická zařízení (elektrické přípojky) jen po předchozím
     písemném povolení objednatele nebo poskytovatele služeb PS.

32. Externí osoby mohou používat nebo zasahovat do zařízení objednatele, jen obdrží-li
     k tomu předchozí písemný souhlas objednatele, např. zápisem do stavebního deníku,
     ve kterém bude přesně vymezena míra zásahu do zařízení.

33. Dojde-li k pracovnímu úrazu zaměstnance externích osob na zařízení, v objektech
     a prostorách vymezených pro realizaci předmětu plnění smlouvy, plní ohlašovací
     povinnost zaměstnavatel poškozeného. V tomto případě externí osoby musí přerušit
     práce a oznamují ihned vznik úrazu také objednateli nebo poskytovateli služeb PS, který
     vyšle neprodleně svého pověřeného zaměstnance k účasti v komisi vyšetřující příčinu
     úrazu. Současně musí neprodleně informovat Technické dohledové centrum a
     vrátenskou nebo strážní službu, pokud je v místě zřízena.

34. Utrpí-li pracovní úraz zaměstnanec externí osoby v jiných případech než uvedených
     v předchozím bodě, tj. v místech, která nejsou vymezena pro realizaci předmětu plnění
     smlouvy, provádí šetření příčin pracovního úrazu provozovatel zařízení, objektu,
     prostoru, na kterém, nebo ve kterém k úrazu došlo.

35. V případě šetření pracovního úrazu zaměstnance externí osoby, který je cizím státním
     příslušníkem, jsou externí osoby povinny, pokud je to nezbytné z důvodů jazykové
     bariéry, zajistit na vlastní náklady účast překladatele. Toto se netýká slovensky
     hovořících zaměstnanců.

                                                            8
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

36. Externí osoby plní ohlašovací povinnost o „ukončení stavebních prací na vyhrazených
     technických zařízeních“ jako celku v těch případech, kdy to vyžaduje platná právní
     úprava. Po dokončení plnění předmětu smlouvy jako celku jsou externí osoby povinny
     uvést pracoviště (staveniště) do stavu, který odpovídá platným bezpečnostním,
     požárním a ekologickým předpisům.

37. Zaměstnanci externích osob jsou povinni strpět kontrolní činnost zaměstnanců
     odborných útvarů objednatele, poskytovatele služeb PS nebo strážní služby
     pověřených jejich prováděním. Zaměstnanci externích osob jsou povinni umožnit
     kontrolu plnění opatření BOZP, PO, OŽP a FOM ve všech objektech a prostorách
     vymezených pro plnění předmětu smlouvy (předaná pracoviště) a bez námitek předložit
     veškerou dokumentaci týkající se prováděné kontrolní činnosti. O provedené kontrole
     bude proveden písemný záznam. Všichni zaměstnanci externích osob jsou povinni
     poskytnout vyčerpávající a pravdivé požadované informace.

38. Externí osoby jsou odpovědné za bezpečnost svých zaměstnanců vykonávající činnost
     v zónách havarijního plánování v blízkosti jaderných zařízení. Při vyhlášení poplachu
     v zóně havarijního plánování musí externí osoby postupovat v souladu se všeobecně
     platnými předpisy a všeobecně vydanými příkazy (např. pokyny k ukrytí, pokyny
     k evakuaci, apod.).

PRÁCE PROVÁDĚNÉ NA ELEKTRICKÉM ZAŘÍZENÍ

39. Externí osoby jsou povinny objednateli nebo poskytovateli služeb PS předat seznam
     všech svých zaměstnanců, kteří v rámci plnění předmětu smlouvy vstupují do objektů
     nebo prostoru objednatele. Externí osoby jsou dále povinny předat seznam svých
     zaměstnanců, kteří v rámci plnění předmětu smlouvy jsou oprávněni vykonávat práce
     na elektrickém zařízení nebo v jeho blízkosti, a kteří mají kvalifikaci (s uvedením
     napěťové hladiny „do i nad 1000 V“) dle vyhl. ČÚBP a ČBÚ č. 50/1978 Sb., v platném
     znění, o odborné způsobilosti v elektrotechnice. Seznam těchto zaměstnanců s jejich
     kvalifikací o odborné způsobilosti v elektrotechnice musí být předáno Odpovědnému
     zaměstnanci objednatele při provádění vstupní instruktáže odpovědného vedoucího
     zaměstnance externí osoby.

40. Externí osoby jsou povinny zajistit, aby jejich zaměstnanci, kteří budou plnit předmět
     smlouvy v objektech s elektrickým zařízením, měli alespoň kvalifikaci pracovníků
     poučených dle § 4 vyhlášky č. 50/1978 Sb., v platném znění.

41. Pohyb zaměstnanců externích osob v areálech elektrických stanic musí být vymezen,
     to se obvykle provádí v rámci proškolení zaměstnanců externích osob podle bodu 19.
     Proškolení obsahuje i určení, které komunikační cesty a prostory jsou k dispozici
     externím osobám. Pokud zaměstnanci externích osob musí vstoupit i do prostorů nad
     rámec původního vymezení, mohou tak učinit jen na základě souhlasu a za podmínek,
     které určí objednatel nebo poskytovatel služeb PS.

42. Odpovědní vedoucí zaměstnanci externích osob jsou v rámci technologického nebo
     pracovního postupu (před zahájením každé směny) povinni upřesnit podmínky pro
     bezpečné provedení prací na této směně. V případě pochybnosti o správnosti
     technologického postupu jsou povinni jednat s osobou, která zajišťuje provoz
     technologických zařízení v místech určených pro provedení prací. Budou-li práce
     vykonávány v elektrických stanicích VN, VVN, ZVN, musí odpovědní vedoucí

                                                            9
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

     zaměstnanci externích osob provádět prokazatelné seznámení všech dalších
     zaměstnanců externích osob každodenně před započetím prací (výjimku může udělit
     pouze osoba s konečnou odpovědností za elektrická zařízení daného elektrické
     zařízení). V případě, že je na konkrétní pracovní činnosti vydán Příkaz B, postupuje
     odpovědný vedoucí zaměstnanec externích osob v souladu s PNE 33 0000-6 v platném
     vydání. Seznámení s obsahem vydaného příkazu B je povinným preventivním
     opatřením pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

43. Odpovědný vedoucí zaměstnanec externí osoby při výkonu obsluhy nebo práce na
     elektrickém zařízení nebo v jeho blízkosti odpovídá za plnění povinností „Osoby
     pověřené kontrolou elektrického zařízení během pracovní činnosti“, podle PNE 33
     0000-6, v platném vydání.

44. Činnost zaměstnanců externích osob na elektrickém zařízení ve stanicích a na
     elektrickém vedení musí být prováděna v souladu s platnými technologickými postupy,
     s respektováním platných technických norem a právních předpisů, zejména ČSN EN
     50 110-1, ed.3, v platném vydání a PNE 33 0000-6, v platném vydání, která na výše
     uvedenou normu navazuje a rozpracovává základní bezpečnostní požadavky při
     obsluze a práci na elektrických zařízeních nebo v jejich blízkosti v přenosové
     a distribuční soustavě.

45. Zajištění pracoviště musí být prováděno v souladu s PNE 33 0000-6, v platném vydání.
     Zajištění pracoviště je prováděno některými z níže uvedených způsobů:
     a) Zajištění je prováděno osobami s konečnou odpovědností za elektrická zařízení
          (zaměstnanci objednatele nebo poskytovatele služeb PS).
     b) Zajištění je prováděno osobami s konečnou odpovědností za elektrická zařízení
          objednatele nebo poskytovatele služeb PS spolu se zaměstnanci externí osoby. V
          tomto případě je vždy jeden ze zaměstnanců externí osoby budoucí vedoucí práce
          nebo dozor na daném pracovišti.

     Vždy musí být splněny veškeré kvalifikační a dokumentační požadavky k provedení této
     činnosti. Zaměstnanci externích osob nejsou oprávněni provádět jakoukoliv činnost,
     která je v rozporu s citovanou normou.

46. Po převzetí zajištěného pracoviště odpovídají za bezpečnost na tomto pracovišti
     vedoucí práce nebo dozor externí osoby. Pokud zaměstnanec objednatele nebo
     poskytovatele služeb PS vykonává dozor při práci nad zaměstnanci externích osob,
     tento zaměstnanec objednatele nebo poskytovatele služeb PS nepřebírá povinnosti
     vedoucího práce, ale zabezpečuje, aby nedošlo k ohrožení zaměstnanců externích
     osob přiblížením se k živým částem pod napětím (v souladu s PNE 33 0000-6,
     v platném vydání). Vedoucí práce nebo dozor externí osoby je na předaném zajištěném
     pracovišti osobou odpovědnou za dané zařízení a osobou pověřenou kontrolou
     elektrického zařízení během pracovní činnosti. Toto platí až do doby zpětného předání
     tohoto zajištěného pracoviště zpět odpovědnému zaměstnanci objednatele. Vedoucí
     práce nebo dozor externí osoby musí být po celou dobu výkonu této činnosti viditelně
     označen.

47. Předání a převzetí zajištěného pracoviště, pokud se pracoviště zajišťovalo dle bodu 45.
     a), pro práce na elektrickém zařízení jsou povinni se zúčastnit společně ve stejnou dobu
     vedoucí práce nebo dozor externí osoby a osoba s konečnou odpovědností za
     elektrická zařízení provozovatele. Dozor, vedoucí práce nebo vedoucí pracovní skupiny
     externích osob ve funkci vedoucího práce (podle PNE 33 0000-6, v platném vydání) je

                                                           10
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

     v případě potřeby povinen provést další opatření v souladu s PNE 33 0000-6, v platném
     vydání.

48. Vypínání a zapínání elektrického zařízení nad 1000 V provádí výhradně objednatel
     nebo poskytovatel služeb PS svými osobami s konečnou odpovědností za elektrické
     zařízení, včetně vystavení příslušného příkazu B.

49. Před zahájením prací jsou povinni vedoucí pracovní skupiny externích osob, kteří
     vykonávají činnost vedoucího práce nebo dozor, vyžádat si u objednatele nebo
     poskytovatele služeb PS závaznou informaci o charakteru prováděných prací
     a způsobu zajištění bezpečnosti podle PNE 33 0000-6, v platném vydání. Externí osoby
     musí mít zpracovány a odsouhlaseny odpovědnými zaměstnanci objednatele pracovní
     postupy ve smyslu PNE 33 0000-6, v platném vydání.

50. U prací na elektrických zařízeních vn, vvn a zvn, u kterých jsou splněny podmínky
     „Práce na elektrických zařízeních bez napětí“ podle PNE 33 0000-6, v platném vydání,
     potvrzuje vedoucí práce nebo dozor externích osob svým podpisem v příkazu B
     (vydaného pro zajištění a odjištění pracoviště) převzetí pracoviště. Zajištěné pracoviště
     musí splňovat pět základních požadavků, které musí být dodrženy v následujícím
     pořadí při zajišťování pracoviště v souladu s PNE 33 0000-6, v platném vydání:
      úplné odpojení (vypnutí),
      zabezpečení proti opětovnému zapnutí,
      ověření beznapěťového stavu,
      uzemnění a zkratování,
      ochranná opatření proti vlivům zařízení pod napětím, která jsou v blízkosti.

     Pracující osoby jsou povinny v souladu s PNE 33 0000-6, v platném vydání, počínat si
     při práci tak, aby chránily sebe a neohrožovaly život dalších osob. Pracující osoby musí
     dbát všech pokynů vedoucího práce, vedoucího pracovní skupiny nebo osoby
     vykonávající dohled nebo dozor podle PNE 33 0000-6, v platném vydání a důsledně
     dodržovat bezpečnostní předpisy.

     Po skončení práce na zajištěném pracovišti předá vedoucí práce nebo dozor toto
     pracoviště odpovědnému zaměstnanci objednatele nebo poskytovatele služeb PS,
     který bude provádět odjištění. Musí být potvrzeno písemně na platném příkazu B.

51. Každé elektrické zařízení po dokončení výstavby, provedené opravě nebo
     technologické změně musí být před uvedením do provozu prohlédnuto a vyzkoušeno
     v rámci výchozí revize. Externí osoby o výsledku odborné prohlídky (prohlášení o tom,
     že zařízení je schopné bezpečného provozu) musí předat objednateli příslušný doklad
     (zprávu o revizi elektrického zařízení) neprodleně před uvedením daného zařízení pod
     napětí. Pokud není revize vyhotovena (při provádění opravy, odstranění havarijního
     stavu) a zařízení je nutné uvést do provozu, vydá externí osoba „Prohlášení
     o provozuschopnosti zařízení“ (na tisku s hlavičkou společnosti ČEPS). Výchozí revize
     je následně doručena do 5 kalendářních dnů odpovědnému zaměstnanci objednatele.

52. V případě potřeby uvedení zařízení pod napětí z důvodu provedení zkoušek a měření
     ještě před vyhotovením zprávy o výchozí revizi, jsou externí osoby, objednatel nebo
     poskytovatel služeb PS, povinni stanovit písemnou formou podmínky takového
     postupu.

53. V případě, kdy zaměstnanec externí osoby je členem skupiny pro zajištění nebo
     odjištění elektrického zařízení, je vedoucím práce – zajišťování nebo odjišťování vždy

                                                           11
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

     zaměstnanec objednatele nebo poskytovatele služeb PS. Zaměstnanec externí osoby
     je při této činnosti podřízen vedoucímu práce – zajišťování nebo odjišťování v souladu
     s PNE 33 0000-6, v platném vydání. V případě neuposlechnutí příkazu vedoucího práce
     – zajišťování nebo odjišťování, má právo tento vedoucí práce – zajišťování nebo
     odjišťování tyto práce přerušit, popřípadě ukončit. Externí osoba následně může nést
     následky, které vzniknou ze zpoždění či neprovedení zajištění pracoviště.
Poznámka:
Norma PNE 33 0000-6, v platném vydání je externím osobám předána při podpisu smlouvy
s upozorněním, že ji musí plně respektovat a dodržovat v ní stanovená bezpečnostní
opatření.

POŽÁRNÍ OCHRANA

54. Zaměstnanci externích osob jsou povinni v objektech a na zařízeních společnosti ČEPS
     si počínat tak, aby svým jednáním nezavdaly příčinu ke vzniku požáru, výbuchu,
     ohrožení života nebo škody na majetku.

55. Provozování elektrické stanice je činnost se zvýšeným požárním nebezpečím (nejsou
     zde běžné podmínky při hašení požáru) ve smyslu §4, odst. 2, písm. j) zákona
     č. 133/1985 Sb., a § 18 vyhlášky č. 246/2001 Sb., o stanovení podmínek požární
     bezpečnosti a výkonu státního požárního dozoru (vyhláška o požární prevenci),
     v platných zněních. Školení o požární ochraně pro elektrickou stanici zajistí objednatel
     nebo poskytovatel služeb PS podle své dokumentace.

56. Pokud budou externí osoby provádět činnost se zvýšeným požárním nebezpečím,
     kterou vyžaduje předmět plnění smlouvy (např. svařování, řezání nebo pálení), za
     zajištění této činnosti, vč. školení zaměstnanců a stanovení požárně bezpečnostních
     opatření, jsou odpovědné externí osoby. Rozsah stanovení požárně bezpečnostních
     opatření, vč. potřebného školení a určení preventivních požárních hlídek, si zajišťují
     externí osoby samy s přihlédnutím k místním podmínkám a před zahájením plnění
     předmětu smlouvy.

57. Školení o požární ochraně odpovědných vedoucích zaměstnanců externích osob, ze
     strany objednatele nebo poskytovatele služeb PS, obsahuje zejména (v nezbytném
     rozsahu pro zajištění požární bezpečnosti) seznámení:
      s požárním nebezpečím vznikajícím při činnostech se zvýšeným požárním
           nebezpečím a s opatřeními, která se vztahují na podmínky daného pracoviště,
      s požárním řádem pracoviště, požárními poplachovými směrnicemi a evakuačním
           plánem,
      se zvláštními požadavky na provoz, údržbu a obsluhu zařízení v případě požáru,
      s rozmístěním věcných prostředků PO, umístěných na pracovištích, v objektech
           (přenosných a pojízdných hasicích přístrojů, hydrantů),
      se způsobem a místem pro ohlášení požáru a vyhlášení požárního poplachu,
      s postupem zaměstnanců při vyhlášení požárního poplachu (evakuace, pomoc při
           zdolávání požáru), se způsobem přivolání jednotky hasičského záchranného sboru,
           záchranné služby.

58. Odpovědní vedoucí zaměstnanci externích osob jsou povinni zajistit, aby zaměstnanci
     určení k plnění předmětu smlouvy, byli seznámeni s povinnostmi při zajišťování požární

                                                           12
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

     bezpečnosti na pracovištích, kde externí osoby provádí práce. Zápis o provedeném
     školení o požární ochraně se provádí do dokumentace PO externích osob a záznam
     o tomto školení se také provede do stavebního deníku.
59. Externí osoby odpovídají za zajištění požární bezpečnosti při svých činnostech na
     převzatých pracovištích, zejména u těch činností, u kterých hrozí nebezpečí vzniku
     požáru. Stejně tak odpovídá za dodržování povinností vyplývajících z charakteru
     činností, pracovišť nebo objektů objednatele (dodržování požárních předpisů). Je
     povinen ustavit požární preventivní hlídky z vlastních zaměstnanců v případech
     stanovených zákonem o PO, pokud smlouvou není stanoveno jinak. Úkolem preventivní
     požární hlídky je dohlížet na dodržování požárních předpisů a v případě vzniku požáru
     provést nutná opatření k záchraně ohrožených osob, přivolat jednotku požární ochrany
     a zúčastnit se likvidace vzniku požáru.
60. Zaměstnanci externích osob jsou povinni v případě požáru neprodleně postupovat
     podle požární poplachové směrnice a současně jsou povinni ihned ohlásit objednateli,
     poskytovateli služeb PS nebo vrátenské či strážní službě, pokud je v místě zřízena,
     každý požár zapříčiněný činností svých zaměstnanců nebo vzniklý z jiných příčin.
61. Externí osoby jsou povinny označit názvem firmy zařízení staveniště a pracoviště, která
     se nacházejí v prostorách objednatele nebo byla externím osobám svěřena do užívání.
     Musí je vybavit věcnými prostředky PO (přenosnými hasicími přístroji) a v přiměřeném
     rozsahu i dokumentací PO, pokud smlouvou není stanoveno jinak.
62. Pokud bude nutné uskladnit v objektu objednatele pro přechodnou dobu větší množství
     laku nebo barev, které jsou hořlavými kapalinami (např. pro obnovu nátěrů ocelových
     konstrukcí), dohodnou se obě smluvní strany na zajištění uložení těchto zásob.
     Doporučuje se skladovat množství do 50 kg, aby sklad nevyžadoval samostatný požární
     úsek.
63. Externí osoby jsou povinny při poškození požárně bezpečnostního zařízení nebo
     věcných prostředků požární ochrany zajistit jejich uvedení původního stavu.
64. Zaměstnanci externích osob jsou dále povinni:
     - dodržovat zákaz kouření v objektech nebo na zařízeních společnosti ČEPS,

          s výjimkou k tomu určených a vyznačených prostorů,
     - dodržovat všechna ustanovení vyhl. MV č. 87/2000 Sb., v platném znění, kterou se

          stanoví podmínky požární bezpečnosti při svařování a nahřívání živic v tavných
          nádobách,
     - řádně označit prostory, objekty nebo pracoviště, kde se vykonávají činnosti se
          zvýšeným nebo vysokým požárním nebezpečím, příkazy, zákazy a pokyny podle
          zákona č. 133/1985 Sb., v platném znění a vyhl. MV č. 246/2001 Sb., v platném
          znění,
     - dbát na to, aby všechny věcné prostředky PO a požárně bezpečnostní zařízení byly
          neporušené, nepoškozené a byly udržovány vždy v provozuschopném stavu
          a přístupné ve všech prostorách, které má předané,
     - v případě ztráty, použití nebo poškození části nebo celého požárního zařízení tuto
          skutečnost ihned ohlásit odpovědnému zaměstnanci objednatele nebo
          poskytovatele služeb PS.

                                                           13
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ

65. Externí osoby jsou povinny při plnění předmětu smlouvy v objektech, na pracovištích
     nebo na pozemcích objednatele dodržovat zásady ochrany životního prostředí
     v rozsahu příslušných obecně platných právních předpisů. Je dále povinen respektovat
     rozhodnutí orgánů státní správy v oblasti ochrany životního prostředí, s nimiž byl
     seznámen objednatelem. V případě, že externí osoby zjistí jakékoliv porušení právních
     předpisů nebo příslušných rozhodnutí orgánů státní správy je povinen neprodleně tuto
     skutečnost ohlásit zaměstnanci objednatele.

66. V případě, že objednatel na základě plné moci pověří externí osoby jednáním s orgány
     státní správy, jsou externí osoby povinny objednatele přizvat k takovým jednáním, jakož
     i vyžadovat souhlas objednatele při sdělování stanovisek dotýkajících se plnění
     předmětu smlouvy.

OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY

67. Externí osoby jsou při plnění předmětu smlouvy v objektech, na pracovištích nebo na
     pozemcích objednatele povinny dodržovat ustanovení zákona č. 114/1992 Sb.,
     o ochraně přírody a krajiny, v platném znění, a prováděcích vyhlášek k tomuto zákonu
     č. 395/1992 Sb. a č. 189/2013 Sb., v platném znění. Zejména je povinen dodržovat
     ustanovení § 4, odst. 2 zákona č. 114/1992 Sb. (Ochrana významných krajinných
     prvků), § 5 zákona č. 114/1992 Sb. (Obecná ochrana rostlin a živočichů), § 5a zákona
     č. 114/1992 Sb. (Ochrana volně žijících ptáků), § 7 zákona č. 114/1992 Sb. (Ochrana
     dřevin), § 8 zákona č. 114/1992 Sb. (Povolení ke kácení dřevin), § 9 zákona
     č. 114/1992 Sb. (Náhradní výsadba a odvody), § 14 až § 36 zákona č. 114/1992 Sb.
     (zvláště chráněná území), § 46 zákona č. 114/1992 Sb. (Památné stromy a jejich
     ochranná pásma), § 49 a 50 zákona č. 114/1992 Sb. (Základní podmínky ochrany
     zvláště chráněných rostlin a živočichů) a § 67 zákona č. 114/1992 Sb. (Povinnosti
     investorů). Externí osoby jsou rovněž povinny respektovat ochranné podmínky ve
     zvláště chráněných územích (přírodní památky a rezervace, národní přírodní památky
     a rezervace Chráněné krajinné oblasti a Národní parky, resp. a v soustavě Natura 2000
     (Evropsky významné lokality a Ptačí oblasti).

68. Povolení ke kácení dřevin a Oznámení o kácení dřevin podle zákona o ochraně přírody
     a krajiny (§ 8, odst. 2) a prováděcí vyhlášky k tomuto zákonu č. 189/2013 Sb. o ochraně
     dřevin a povolování jejich kácení, v platném znění, zajistí externí osoby, pokud není
     smlouvou stanoveno jinak. Objednatel upřesní na žádost externích osob potřebné
     informace k podání žádosti resp. oznámení. Oznámení je třeba provést na základě
     věcných příslušností jednotlivých orgánů ochrany přírody (Obecní úřad, Městský úřad,
     Magistrát, Krajský úřad, CHKO, NP, vojenské újezdy apod.). Pokud je toto oznámení
     předloženo věcně a místně příslušnému orgánu ochrany přírody počíná běžet
     patnáctidenní lhůta, ve které může orgán ochrany přírody zahájit správní řízení
     o povolení, pozastavení, omezení či zákazu oznámeného kácení. Když tato lhůta
     uplyne je možné ke kácení neprodleně přistoupit. Pokud se má zásah realizovat ve
     zvláště chráněných územích budou jeho parametry aktivně dohodnuty s příslušnými
     orgány ochrany přírody (zejména s Krajskými úřady a Správami CHKO) a oznámení se
     provede následně dle předjednaných podmínek. Pokud by byl zamýšlen zásah do
     dřevin na lesních pozemcích ve zvláště chráněných územích a nelze využít režim § 8,
     odst. 2 ani režim § 4, odst. 2 zákona č. 114/1992, v platném znění, je však nezbytné

                                                           14
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

     postupovat s ohledem na příslušný ochranný režim příslušného chráněného území,
     přičemž je třeba podle výše popsané kompetence orgánů ochrany přírody chystané
     zásahy s nimi vždy předjednat a dále postupovat podle jejich pokynů.

VODNÍ HOSPODÁŘSTVÍ

69. Externí osoby jsou při plnění předmětu smlouvy v objektech, na pracovištích nebo
     na pozemcích objednatele povinny dodržovat ustanovení obecně platných
     vodohospodářských právních předpisů, zejména zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o
     změně některých zákonů (vodní zákon), v platném znění (dále též „vodní zákon“)
     a zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o
     změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), v platném znění (dále
     též zákon o vodovodech a kanalizacích) a rozhodnutí orgánů státní správy, se kterými
     byl seznámen. Tím není nijak dotčena odpovědnost za způsobenou škodu ani trestní
     odpovědnost dle platných předpisů a smluvních podmínek.

70. V případech, kdy činnost externích osob může ohrozit jakost povrchových nebo
     podzemních vod, např. při zacházení se závadnými látkami (§ 39 vodního zákona), jsou
     externí osoby povinny si vyžádat u provozovatele plán opatření pro případy havárie
     (dále jen „havarijní plán“). Odpovědní vedoucí zaměstnanci externích osob jsou povinni
     se s obsahem havarijního plánu seznámit a zajistit jeho plnění zaměstnanci externích
     osob.

71. V případě úniku závadných látek nebo zjištění kontaminace povrchových či podzemních
     vod jsou externí osoby povinny tuto skutečnost neprodleně ohlásit nejbližšímu
     zaměstnanci objednatele. Bezprostředně zahájí opatření k odstraňování příčin
     a následků havárie v souladu s havarijním plánem objednatele dle bodu č. 70. Není tím
     dotčena odpovědnost za škodu, kterou externí osoby svou činností způsobí, ani jejich
     případná trestní odpovědnost.

72. Pokud se objekt objednatele nachází v záplavovém území dle § 66 vodního zákona, tak
     externí osoba bude seznámena s Povodňovým plánem objednatele dle § 71 vodního
     zákona. Externí osoba je povinná se Povodňovým plánem řídit v době povodňové
     aktivity.

ODPADOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ

73. Odpady vznikající při plnění předmětu smlouvy jsou odpady externích osob. Externí
     osoby zajistí na svoji odpovědnost a na své náklady využití či odstranění odpadů
     vzniklých při plnění předmětu smlouvy, a to v souladu se zákonem č. 185/2001Sb.,
     o odpadech a o změně některých dalších zákonů, v platném znění. Pokud to okolnosti
     dovolují, využívají externí osoby režim zpětného odběrů výrobků ve smyslu uvedeného
     zákona. Externí osoby, jako původci odpadů, si zodpovídají za plnění vybraných
     legislativních povinností (vedení průběžné evidence o odpadech, případné hlášení o
     odpadech prostřednictvím Integrovaného systému plnění ohlašovacích povinností
     ISPOP, vystavování Ohlašovacích listů pro přepravu nebezpečných odpadů po území
     ČR prostřednictvím ISPOP a volbu identifikačního čísla provozovny IČP).

74. Ve vlastnictví objednatele zůstanou pouze odpady, které byly výslovně specifikovány
     v písemné smlouvě, a bylo předem písemně dohodnuto, že takto specifikované odpady
     mají zůstat ve vlastnictví objednatele. Pouze v tomto případě se za původce odpadů

                                                           15
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

     považuje objednatel. Veškeré následné administrativní úkony plnění vybraných
     legislativních povinností (vedení průběžné evidence o odpadech, případné hlášení o
     odpadech prostřednictvím Integrovaného systému plnění ohlašovacích povinností
     ISPOP, vystavování Ohlašovacích listů pro přepravu nebezpečných odpadů po území
     ČR prostřednictvím ISPOP a volbu identifikačního čísla provozovny IČP, vyplývající ze
     zákona č. 185/2001 Sb., v platném znění, o odpadech a o změně některých dalších
     zákonů, jsou povinností objednatele jako původce odpadů.
75. Zbytky dřevní hmoty po provedeném kácení nebo okleštění stromoví a jiných porostů
     jsou vlastnictvím majitele nebo uživatele pozemku. Způsob nakládání s nimi písemně
     dojednají externí osoby, pokud není smlouvou stanoveno jinak.
76. V případě, že externí osoby při plnění předmětu smlouvy budou provádět
     jakoukoliv manipulaci (demontáž, odstranění atd.) se zařízeními s náplní
     elektroizolačního oleje, je objednatel povinen externím osobám doložit neexistenci PCB
     (polychlorovaných bifenylů) v zařízení, a to formou Protokolu o stanovení PCB, nebo
     Čestným prohlášením výrobce, v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech
     a o změně některých dalších zákonů, v platném znění.
77. V případě nakládání s odpady s obsahem azbestu jsou původcem těchto odpadů
     externí osoby ve smyslu bodu č. 73. Externí osoby dále na svoji odpovědnost plní
     veškeré povinnosti v rámci bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci, tzn. povinnosti
     dané § 41 v zákoně č. 258/2000 Sb., ochraně veřejného zdraví, v platném znění a § 5
     (Náležitosti hlášení prací s azbestem a jiných prací, které mohou být zdrojem expozice
     azbestu, podání hlášení nejméně 30 dní před zahájením prací) ve vyhlášce č. 432/2003
     Sb., kterou se stanoví podmínky pro zařazování prací do kategorií, limitní hodnoty
     ukazatelů biologických expozičních testů, podmínky odběru biologického materiálu pro
     provádění biologických expozičních testů a náležitosti hlášení prací
     s azbestem a biologickými činiteli, v platném znění.

OBALOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ

78. Obaly vznikající při plnění předmětu smlouvy jsou obaly externích osob. Bez ohledu na
     to, kdo je původcem obalu, externí osoby zajistí na svoji odpovědnost a na své náklady
     využití obalů (zpětný odběr, využití případně odstranění) při plnění smlouvy a to
     v souladu se zákonem č. 477/2001 Sb., o obalech, a o změně některých zákonů (zákon
     o obalech), v platném znění a v souladu se souvisejícími právními předpisy.

79. Obaly, které mají zůstat ve vlastnictví objednatele, musí být předem takto smluvně
     stanoveny.

CHEMICKÉ LÁTKY A CHEMICKÉ SMĚSI

80. Používají-li externí osoby při plnění předmětu smlouvy nebezpečné chemické látky
     a chemické směsi (základní rozdělení viz v nařízení „CLP“ nařízení Evropského
     parlamentu a Rady (ES) č. 1272/2008), je jeho povinností nakládat s nimi v souladu
     se zákonem č. 350/2011 Sb., o chemických látkách a chemických směsích a o změně
     některých dalších zákonů (chemický zákon), v platném znění. Rovněž plní základní
     povinnosti dané zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, v platném
     znění.

                                                           16
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

PREVENCE ZÁVAŽNÝCH HAVÁRIÍ

81. V případě, že v důsledku činnosti externích osob se bude jednat o umístění nebezpečné
     látky uvedené v zákoně č. 224/2015 Sb., o prevenci závažných havárií způsobených
     vybranými nebezpečnými chemickými látkami nebo chemickými směsmi a o změně
     zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, (zákon o prevenci závažných havárií),
     v platném znění, do objektu nebo na pozemek objednatele, jsou externí osoby povinny
     na tuto skutečnost dotčený subjekt předem upozornit a je povinností externích osob
     přijmout opatření k zamezení vzniku závažné havárie a k minimalizaci jejich následků
     v návaznosti na bod č. 68 těchto Podmínek.

OCHRANA OVZDUŠÍ

82. Používají-li externí osoby v rámci plnění předmětu smlouvy vlastní vyjmenované
     stacionární zdroje, které mohou znečišťovat ovzduší, odpovídají externí osoby
     samostatně za dodržování předpisů v oblasti ochrany ovzduší zákon č. 201/2012 Sb.,
     o ochraně ovzduší, v platném znění, a související právní předpisy.

OCHRANA OZONOVÉ VRSTVY, NAKLÁDÁNÍ S FLUOROVANÝMI SKLENÍKOVÝMI
PLYNY

83. Jestliže předmětem smlouvy je i činnost externích osob na klimatizačních zařízeních
     objednatele, jsou externí osoby plně odpovědné za všechny úkony (doplňování,
     znovuzískávání chladícího média, kontrola úniků aj.). Zaměstnanci externích osob
     provádějící jakoukoliv činnost na klimatizačním zařízení musí disponovat „certifikátem“
     vydaným Ministerstvem životního prostředí ČR, případně certifikačním orgánem v jiném
     členském státě EU. Po ukončení činnosti provedou zaměstnanci externích osob,
     v případě povinnosti, vždy zápis do evidenční knihy klimatizačního zařízení, kterou si
     vyžádají u zástupce objednatele.
     Externí osoby se zavazují plnit veškeré povinnosti, které pro ně v souvislosti s plněním
     závazků dle smlouvy s objednatelem vyplývají z právních předpisů, a to primárně ze
     zákona č. 73/2012 Sb., o látkách, které poškozují ozonovou vrstvu, a o fluorovaných
     skleníkových plynech, v platném znění, NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A
     RADY (EU) č. 517/2014 o fluorovaných skleníkových plynech a o zrušení (ES)
     č. 842/2006 a dle PROVÁDĚCÍHO NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2015/2067 ze dne 17.
     listopadu 2015, kterým se podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.
     517/2014 zavádějí minimální požadavky na certifikaci fyzických osob, pokud jde o
     stacionární chladicí a klimatizační zařízení a tepelná čerpadla a chladicí jednotky
     chladírenských nákladních vozidel a přívěsů obsahující fluorované skleníkové plyny, a
     na certifikaci společností, pokud jde o stacionární chladicí a klimatizační zařízení a
     tepelná čerpadla obsahující fluorované skleníkové plyny, a podmínky pro vzájemné
     uznávání těchto certifikací.
     V případě odstranění klimatizační jednotky je dále postupováno v souladu s body č. 71
     nebo č. 72 těchto Podmínek.

84. Jestliže předmětem smlouvy je i činnost externích osob na stabilních hasících
     systémech objednatele, jsou externí osoby plně odpovědné za všechny úkony
     (doplňování, znovuzískání hasícího média, kontrola úniků, aj.). Zaměstnanci externích
     osob provádějící jakoukoliv činnost na stabilním hasicím zařízení musí disponovat

                                                           17
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

     „certifikátem“ vydaným Ministerstvem životního prostředí ČR, případně certifikačním
     orgánem v jiném členském státě EU. Po ukončení činnosti provedou zaměstnanci
     externích osob vždy zápis do evidenční knihy hasicího zařízení, kterou si vyžádají
     u zástupce objednatele. Externí osoby se zavazují plnit veškeré povinnosti, které pro
     ně v souvislosti s plněním závazků dle smlouvy s objednatelem vyplývají z právních
     předpisů, a to primárně ze zákona č. 73/2012 Sb., o látkách, které poškozují ozonovou
     vrstvu a o fluorovaných skleníkových plynech, v platném znění, NAŘÍZENÍ
     EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) č. 517/2014 o fluorovaných skleníkových
     plynech a o zrušení (ES) č. 842/2006 a dle NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 304/2008 ze
     dne 2. dubna 2008, kterým se v souladu s nařízením EVROPSKÉHO PARLAMENTU
     A RADY (ES) č. 842/2006 stanoví minimální požadavky na certifikaci společností
     a osob a podmínky pro vzájemné uznávání certifikace, pokud jde o stacionární systémy
     požární ochrany a hasicí přístroje obsahující některé fluorované skleníkové plyny.
     V případě odstranění hasícího systému je dále postupováno v souladu s body č. 71
     nebo č. 72 těchto Podmínek.
85. Jestliže předmětem smlouvy je činnost externích osob na elektrickém spínacím zařízení
     objednatele, jsou externí osoby plně odpovědné za všechny úkony (doplňování,
     znovuzískávání média, kontrola úniků aj.). Zaměstnanci externích osob provádějící
     jakoukoliv činnost na elektrickém spínacím zařízení musí disponovat „certifikátem“
     vydaný Ministerstvem životního prostředí ČR, případně certifikačním orgánem v jiném
     členském státě EU.
     Externí osoby se zavazují plnit veškeré povinnosti, které pro ně v souvislosti s plněním
     závazků dle smlouvy s objednatelem vyplývají z právních předpisů, a to primárně ze
     zákona č. zákona č. 73/2012 Sb., o látkách, které poškozují ozonovou vrstvu,
     a o fluorovaných skleníkových plynech, v platném znění, NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO
     PARLAMENTU A RADY (EU) č. 517/2014 o fluorovaných skleníkových plynech
     a o zrušení (ES) č. 842/2006, a dle PROVÁDĚCÍHO NAŘÍZENÍ KOMISE (EU)
     2015/2066 ze dne 17. listopadu 2016, kterým se podle nařízení Evropského parlamentu
     a Rady (EU) č. 517/2014 zavádějí minimální požadavky na certifikaci fyzických osob
     provádějících instalaci, servis, údržbu, opravu nebo vyřazení z provozu elektrických
     spínacích zařízení obsahujících fluorované skleníkové plyny nebo znovuzískávání
     fluorovaných skleníkových plynů ze stacionárních elektrických spínacích zařízení a
     podmínky pro vzájemné uznávání této certifikace.

     V případě odstranění elektrických spínacích zařízení je dále postupováno v souladu
     s body č. 71 nebo č. 72 těchto Podmínek.

FYZICKÁ OCHRANA MAJETKU

86. Externím osobám je při plnění předmětu smlouvy v objektech, na pracovištích nebo na
     pozemcích objednatele zakázáno:

    a) Vstupovat či vjíždět do objektu objednatele bez příslušného povolení.
    b) Vnášet zbraně, výbušniny a jiné obdobné nebezpečné látky a předměty, které by

        mohly být se zbraní zaměnitelné,
    c) Vstupovat se zvířaty, pokud není ve smlouvě stanoveno jinak,

                                                           18
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

    d) Pořizovat foto a audio dokumentaci bez předchozího písemného povolení
        objednatele.

    e) Omezovat průchodnost prostupů (např. vjezdové brány, branky, dveře, vstupy do
        šachet) do objektu objednatele, či jiným způsobem omezovat jejich funkčnost.

    f) Provádět jakékoli činnosti, které by mohly mít vliv na funkčnost technických
        prostředků fyzické ochrany objednatele (TSFO), pokud není ve smlouvě stanoveno
        jinak. V případě pochybností jsou externí osoby povinny vyžádat stanovisko či
        souhlas objednatele,

87. Externí osoby jsou při plnění předmětu smlouvy v objektech, na pracovištích nebo na
     pozemcích objednatele povinny:
    a) Označit příslušnost externí osoby, motorových vozidel, pracovních strojů, zařízení
         staveniště a skladovaného materiálu názvem, logem nebo jiným viditelným
         způsobem prokazujícím příslušnost k externí osobě. Označení externích osob,
         motorových vozidel, pracovních strojů, zařízení staveniště a skladovaného materiálu
         musí být počínaje po celou dobu jejich dislokace v objektech, na pracovištích nebo
         na pozemcích objednatele, počínaje jejich vjezdem nebo vstupem.
    b) Na výzvu pracovníků fyzické ostrahy objektu prokázat se identifikačním průkazem
         vydaným objednatelem a současně platným dokladem totožnosti.
    c) Uposlechnout pokynů pracovníků fyzické ostrahy směřující k zajištění bezpečnosti
         osob a majetku v objektu objednatele.
    d) Zajistit ochranu všech technických prostředků fyzické ochrany majetku v případě, že
         činností externí osoby může být jejich funkčnost ohrožena nebo jiným způsobem
         narušena (např. zvýšená prašnost, vlhkost, vibrace, hlučnost, změna teploty).
         V takovém případě je nutné vždy vyžádat souhlas a součinnost objednatele (např.
         demontáž technických prostředků, zakrytí, dočasné vyřazení z funkce).
    e) Udržovat volné průchozí pásmo min. 2 metry od oplocení objektu objednatele.
         V případě, že plnění předmětu smlouvy vyžaduje narušení oplocení objektu
         objednatele, je externí osoba povinna vyžádat souhlas objednatele a navrhnout
         náhradní způsob zajištění fyzické ochrany objektu.
    f) Používat k otevření prostupů identifikační průkaz vydaný objednatelem, pokud je
         prostup vybaven prvky elektronické kontroly vstupu.
    g) Po každém jednorázovém průchodu či průjezdu prostupem zkontrolovat jejich
         uzavření, pokud z povahy plnění předmětu smlouvy nevyplývá jinak. V případě, že
         plnění předmětu smlouvy vyžaduje dlouhodobé otevření prostupu, je externí osoba
         povinna zajistit nepřetržitý dohled nad otevřeným prostupem nebo jiným způsobem
         zamezit vstupu nepovolaných osob.

88. Externí osoby jsou při plnění předmětu smlouvy v objektech, na pracovištích nebo na
     pozemcích objednatele povinny v případě, že jí byl objednatelem svěřen identifikační
     průkaz nebo klíče vydané objednatelem povinny:

   a) Vyzvednout klíč nebo identifikační průkaz z klíčového depozitu pouze v rozsahu

        nezbytně nutném pro zajištění plnění předmětu smlouvy. Klíč nebo identifikační

        průkaz je povinen uložit zpět do depozitu nejpozději při ukončení činností v daném

        kalendářním dni.

   b) Chránit přidělený klíč či identifikační průkaz před ztrátou, poškozením, zničením,

        odcizením a zneužitím. Pořizovat kopie nebo duplikáty přidělených klíčů či

        identifikačních průkazů objednatele je striktně zakázáno.

                                                           19
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

   c) Využívat klíč či identifikační průkaz pouze k účelu, pro který byl vydán.
   d) Oznámit neprodleně objednateli každou ztrátu, poškození, zničení, odcizení

        a zneužití klíče nebo identifikačního průkazu.
   e) Oznámit neprodleně nalezení cizího klíče či identifikačního průkazu a předat je

        objednateli.
   f) Oznámit objednateli opětovné nalezení klíče či identifikačního průkazu po

        předchozím oznámení ztráty.
   g) Vrátit všechny vydané klíče či identifikační průkazy vydané objednatelem

        v souvislosti s ukončením plnění předmětu smlouvy objednateli, a to nejpozději v den
        ukončení plnění předmětu smlouvy.
   h) Uzavřít anebo uzamknout (identifikačním průkazem nebo klíčem) individuálně určený
        prostor v objektu objednatele při každém jeho opuštění.
   i) Uhradit škodu, která vznikne objednateli v důsledku porušení povinností uživatele
        klíče či identifikačního průkazu.
   j) Plnit další povinnosti držitelů klíčů nebo identifikačních průkazů, se kterými byla
        externí osoba prokazatelně seznámena objednatelem.
89. Externí osoby jsou při plnění předmětu smlouvy v objektech, na pracovištích nebo na
     pozemcích objednatele povinny při ovládání technických prostředků TSFO postupovat
     v souladu s pokyny objednatele. Technické prostředky TSFO smí ovládat pouze osoba
     k tomu řádně proškolená. Tísňová tlačítka TSFO, sloužící k automatizovanému hlášení
     mimořádné události, je možné použít pouze v případě bezprostředního ohrožení života,
     zdraví anebo majetku. O použití tísňového tlačítka je externí osoba povinna sepsat
     záznam, který předá objednateli, nejpozději následující pracovní den.
90. Externí osoby jsou při plnění předmětu smlouvy v uzavřeném prostoru nebo objektu
     objednatele povinny dodržovat pravidla silničního provozu zákon č. 361/2000Sb.,
     o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon
     o silničním provozu), v platném znění. Všechny pozemní komunikace v uzavřeném
     prostoru nebo objektu objednatele, které slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele
     uzavřeného prostoru nebo objektu se považují za účelové komunikace podle § 7 zákona
     č. 13/1997Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění. Parkování motorových
     vozidel externí osoby je povoleno pouze na místech k tomu určených a po předchozím
     souhlasu objednatele. Řidič motorového vozidla smí jet v uzavřeném prostoru nebo
     objektu objednatele rychlostí nejvýše 10 km. h-1.
91. Externí osoby jsou při plnění předmětu smlouvy v objektech, na pracovištích nebo na
     pozemcích objednatele povinny skladovat materiál v uzamykatelných objektech,
     přednostně vybavenými technickými prostředky TSFO. Materiál, který svým
     charakterem (např. rozměry, hmotností) neumožňuje skladování uvnitř uzamykatelných
     objektů, jsou externí osoby povinny skladovat zpravidla v prostoru dobře osvětleném,
     s možností jejich monitorování prvky kamerového systému, ve vzdálenosti min. 2 metry
     od venkovního oplocení a učinit další případná opatření k prevenci jeho odcizení či
     poškození. Plánovaná doba skladování musí být minimalizována a být v souladu
     s principy „just in time“. Externí osoby jsou povinny vést průkaznou evidenci

                                                           20
                                 Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

     o skladovaném materiálu. Každou ztrátu nebo odcizení skladovaného materiálu je
     externí osoba povinna bezodkladně oznámit Policii ČR a objednateli. Při objasňování
     příčin ztráty nebo krádeže skladovaného materiálu jsou externí osoby povinny
     poskytnout orgánům činným v trestním řízení plnou součinnost. V případě uskladnění
     materiálu vyšší hodnoty (nad 1 mil. Kč), ve stejném místě a čase, je externí osoba
     povinna navrhnout další způsoby adekvátní fyzické ochrany skladovaného materiálu
     a vyžádat k jeho skladování souhlas objednatele.
92. Externí osoby jsou při plnění předmětu smlouvy v objektech, na pracovištích nebo na
     pozemcích objednatele povinny zajistit oplocení zařízení staveniště a přijmout opatření
     pro zajištění kontroly vstupu a vjezdu do prostoru staveniště. Technické požadavky na
     způsob provedení oplocení zařízení staveniště stanoví objednatel.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
93. Externí osoby berou na vědomí, že porušení těchto výše uvedených podmínek ze
     strany externích osob může být důvodem k uplatnění jakékoli smluvní či zákonné
     sankce ze strany objednatele. Tím není dotčen nárok objednatele na náhradu škody.
94. V souvislosti se změnou právních norem a vnitřních předpisů závazných pro
     objednatele, jakož i v souvislosti se zjištěnými nedostatky v chování zaměstnanců
     externích osob při vykonávání smluvených činností, mohou být tyto závazné podmínky
     změněny.

                                                           21
Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

                                                    22
Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

                                                    23
Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne

                                                    24
Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne
Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne
Předáno prostřednictvím elektronického portálu (e-obálky) pro podání nabídek dne