Textová podoba smlouvy Smlouva č. 12089144: Dodatek č. 5 ke Smlouvě o poskytnutí neinvestiční dotace na podporu

Příloha DRUG-OUT.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Číslo smlouvy u poskytovatele dotace: 17/SML1411/05/SoPD/SV

                                        Dodatek č. 5

                      KE SMLOUVĚ O POSKYTNUTÍ NEINVESTIČNÍ DOTACE
                                   NA PODPORU SOCIÁLNÍCH SLUŽEB

Poskytovatel:              Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem
Ústecký kraj               Mgr. Ing. Miroslavem Andrtem, členem rady Ústeckého kraje
Sídlo (místo podnikání):   Bc. Klára Chytrá
Zastoupený:                chytra.k@kr-ustecky.cz; 475 657 342
Kontaktní osoba:           70892156
E-mail/telefon:            CZ70892156
IČ (RČ):                   Česká spořitelna a.s.
DIČ:                       1626152/0800
Bankovní spojení:
číslo účtu:
(dále jen „Poskytovatel“)

a

Příjemce:                  Velká Hradební 13/47, 400 01 Ústí nad Labem
DRUG-OUT Klub, z.s.        MUDr. Zdeňkou Staňkovou
Sídlo (místo podnikání):   Mgr. Radka Kobližková
Zastoupený:                drugout@volny.cz; 475 210 626
Kontaktní osoba:           44554559
E-mail/telefon:            ---
IČ (RČ):                   Československá obchodní banka a.s.
DIČ:                       3601493/0300
Bankovní spojení:
číslo účtu:

(dále jen „Příjemce“)

zapsaný ve veřejném rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl L, vložka 1844.

Kopie dokladu o právní subjektivitě Příjemce je součástí složky, uložené na odboru sociálních
věcí Krajského úřadu Ústeckého kraje.

   uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tento
                                       DODATEK č. 5

ke Smlouvě o poskytnutí neinvestiční dotace na podporu sociálních služeb
      č. 17/SML1411/SoPD/SV ze dne 9. 5. 2017 (dále jen „Smlouva")

                                                             1.
1. V souladu s Částí VIIl. odst. 2. Smlouvy, dochází k následující změně Smlouvy:

a. V hlavičce Smlouvy se text mění a nahrazuje tímto:

Smlouva o poskytnutí neinvestiční dotace na podporu sociálních služeb uzavřená s ust.
10a odst. 5 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve
znění pozdějších předpisů na období od 1. 4. 2017 do 31. 12. 2020

b. V Části I. odstavec 1. Smlouvy se text ve třetím odstavci a následující tabulka mění
    a nahrazuje tímto zněním:

Dotace se poskytuje v celkové maximální výši 11 523 900,- Kč, a to v následujícím
členění:

  Identifikátor  Druh sociální služby                  Poskytnutá dotace celkem
sociální služby    Terénní programy
                                                       na rok 2017  1 996 000 Kč
    7108907                                            na rok 2018  2 984 900 Kč
                                                       na rok 2019  3 330 600 Kč
                                                       na rok 2020  3 212 400 Kč

c. V Části III. Smlouvy se text mění a nahrazuje tímto zněním:

   1. Příjemce odpovídá za hospodárné a efektivní použití dotace v souladu s účelem,
         na který byla dotace poskytnuta.

   2. Příjemce je povinen dotaci použít pouze na úhradu uznatelných nákladů
         na poskytování sociální služby/sociálních služeb, uvedené/uvedených v Části I., odst.
         1. a 2. této Smlouvy, v rozsahu stanoveném základními činnostmi pro příslušný druh
         sociální služby zákonem o sociálních službách, a ve lhůtě uvedené v Části I., odst. 3.
         této Smlouvy, v souladu s Metodikou POSOSUK 2.

   3. Při čerpání dotace je Příjemce povinen postupovat v souladu s údaji uvedenými
         v Žádosti POSOSUK 2 a dodržet skutečnosti mající vliv na poskytování sociálních
         služeb, které jsou uvedeny v této Žádosti POSOSUK 2.

   4. Z poskytnuté dotace Příjemce nesmí hradit náklady (tzv. neuznatelné náklady)
         specifikované v Části IV., odst. 16. Metodiky POSOSUK 2.

   5. Příjemce je povinen vést přidělenou dotaci na jednotlivé Služby v účetnictví odděleně
         a vést účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění
         pozdějších předpisů. Příjemce je povinen jednotlivé originály účetních dokladů
         označit tak, aby bylo zřejmé, že se jedná o výdaj hrazený na základě této Smlouvy,

                                                   Stránka 2 z 11
     tzn. uvést „Výdaj na službu je hrazen z dotace od OPZ prostřednictvím ÚK ÚZ 13013
     ve výši …..Kč – projekt POSOSUK II., reg.č.: CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0005703“

     Příjemce je při vedení účetnictví povinen postupovat v souladu s příslušnými právními
     předpisy a Metodikou POSOSUK 2 (zejména její Částí X., odst. 3. a 4.).

6. Příjemce je povinen dodržet nákladové rozpočty jednotlivých sociálních služeb, které
     jsou nedílnou součástí ujednání podle této Smlouvy, uložené ve složce na Krajském
     úřadě Ústeckého kraje odboru sociálních věcí. Od jednotlivých nákladových rozpočtů
     služeb je možno se odchýlit (za předpokladu nepřekročení limitu maximální výše
     dotace) jen následujícím způsobem:

       a. bez omezení provádět vzájemné finanční úpravy jednotlivých nákladových
           položek hrazených z dotace v rámci jednoho druhu uznatelného nákladu
           za předpokladu, že bude dodržena stanovená výše příslušného druhu
           uznatelného nákladu a změny nebudou mít vliv na stanovené účelové určení,

       b. vzájemnými finančními úpravami jednotlivých nákladových druhů hrazených
           z dotace navýšit jednotlivý druh uznatelných nákladů (uvedený v nákladovém
           rozpočtu služby) maximálně o 30 % z částky dotace přiznané na tento nákladový
           druh za předpokladu, že bude dodržena celková výše poskytnuté dotace
           a provedené změny nebudou mít vliv na účelové určení; na snižování
           uznatelných nákladů v jednotlivých nákladových druzích se omezení nevztahuje.

       c. vzájemnými finančními úpravami jednotlivých nákladových druhů hrazených z
           dotace navýšit jednotlivý druh uznatelných nákladů (uvedený v nákladovém
           rozpočtu služby) o více než 30 % z částky dotace přiznané na tento nákladový
           druh za předpokladu, že bude dodržena celková výše poskytnuté dotace a
           provedené změny nebudou mít vliv na účelové určení – pouze se souhlasem
           projektového týmu. Projektový tým, o těchto změnách budou rozhodovat na
           základě písemné žádosti poskytovatele sociálních služeb (Příjemce).

7. V případě, že Příjemce realizaci sociální služby nezahájí, případně nezahájí od 1. 7.
     2018 nebo bude vydáno rozhodnutí o zrušení registrace dle § 82 odst. 3 zákona
     o sociálních službách, je povinen do patnáctého dne kalendářního měsíce
     následujícího po kalendářním měsíci, ve kterém k těmto skutečnostem došlo, ohlásit
     tuto skutečnost Poskytovateli písemně na Formuláři hlášení změn (v případě
     poskytovatele sociální služby registrovaného v Ústeckém kraji se oznamovací
     povinnost týká jen nezahájení realizace sociální služby) a následně vrátit poměrnou
     část vyplacené dotace (dle počtu měsíců, ve kterých služba nebyla realizována) zpět
     na účet Poskytovatele do 30 kalendářních dnů ode dne ohlášení, nejpozději však do
     30 kalendářních dnů ode dne, kdy byl toto ohlášení povinen učinit. Rozhodným
     okamžikem vrácení finančních prostředků dotace zpět na účet Poskytovatele je den
     jejich odepsání z účtu Příjemce.

      V případě, že Příjemce nevrátí poskytnuté finanční prostředky ve stanovené lhůtě,
     jedná se o porušení rozpočtové kázně ve smyslu ustanovení § 22 zákona
     o rozpočtových pravidlech a Poskytovatel zahájí další kroky k jejich vymáhání.
     Ustanovení tohoto odstavce se použije i v případě výpovědi smlouvy Poskytovatelem.

8. Při použití dotace je Příjemce povinen zajistit, aby nedocházelo k duplicitnímu použití
     finančních prostředků z více zdrojů na stejný uznatelný náklad.

                                               Stránka 3 z 11
9. Převod dotace mezi jednotlivými sociálními službami poskytovanými Příjemcem není
     možný.

10. V případě, že během roku, na který byla dotace poskytnuta, Příjemce obdrží podporu
     na poskytování sociální služby od jiného poskytovatele, a to i z veřejných prostředků
     nebo finanční prostředky z Evropského sociálního fondu (dále jen „ESF“), je povinen
     o této skutečnosti písemně informovat Poskytovatele a uvést veškeré údaje o výši
     a účelu poskytnuté podpory (dotace). Hlášení dle tohoto odst. jsou předmětem
     hlášení v rámci průběžné zprávy o realizaci a roční zprávy o realizaci vyjma
     finančních prostředků z ESF (finanční prostředky z ESF podléhají hlášení na
     Formuláři hlášení změn a to nejpozději do patnáctého dne kalendářního měsíce
     následujícího po kalendářním měsíci, ve kterém Příjemce obdrží rozhodnutí/smlouvu
     o přidělení této podpory).

11. V případě, že služba podpořená v rámci tohoto dotačního programu získá/la na rok,
     na který je dotace poskytována, plnou nebo částečnou podporu z ESF
     prostřednictvím grantového projektu nebo individuálního projektu, bude dotace
     přidělená na službu z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím
     Operačního programu Zaměstnanost, státního rozpočtu a rozpočtu Ústeckého kraje
     krácena o alikvotní částku.

     Pro výpočet krácení bude použit poměr dvanáctin a podíl okamžité kapacity,
     resp. průměrných přepočtených úvazků pracovních úvazků pracovníků v přímé péči,
     služby financované z ESF.

12. V případě, že by na základě svého posouzení Poskytovatel dospěl k závěru, že by
     vzhledem k poskytnuté podpoře z veřejných zdrojů mohla část přiznané dotace
     v rámci tohoto programu POSOSUK 2 představovat neslučitelnou veřejnou podporu
     s vnitřním trhem, uvědomí o tom neprodleně Příjemce a případně nárok na poskytnutí
     dotace přiměřeně zkrátí či vyzve Příjemce k vrácení části dotace, která představuje
     zakázanou veřejnou podporu.

13. Příjemce je povinen písemně informovat Poskytovatele o následujících změnách
     údajů uváděných v Žádosti POSOSUK 2, a to nejpozději do patnáctého dne
     kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, ve kterém k těmto
     změnám došlo na Formuláři hlášení změn:
        a) změny v rozpočtu sociální služby, které se týkají přiznané dotace,
        b) změna bankovního účtu Příjemce.

     Údaje o změnách v kontaktních údajích (změna kontaktní osoby, telefonického
     spojení, e-mailové adresy), o změnách v souvislosti se změnou (změna rozhodnutí o
     registraci) či zrušením registrace sociální služby jsou přebírány z údajů povinně
     hlášených dle zákona o sociálních službách (na oddělení sociálních služeb
     (registrace) odboru sociálních věcí Krajského úřadu Ústeckého kraje).

     Poskytovatel sociální služby (Příjemce) registrovaný v jiném kraji má povinnost
     písemně informovat odbor sociálních věcí, oddělení plánování a rozvoje služeb
     Krajského úřadu Ústeckého kraje, o změnách údajů uváděných v Žádosti POSOSUK
     2 ve výše uvedeném termínu.

     Jakákoliv změna ve vztahu k poskytovatelům veřejných prostředků z důvodu
     vyloučení možného rizika zneužití poskytnuté dotace, či poskytnutí neslučitelné

                                               Stránka 4 z 11
      veřejné podpory s vnitřním trhem je předmětem hlášení změny v průběžné zprávě o
      realizaci nebo roční zprávě o realizaci vyjma nahlášení finančních prostředků z
      Evropského sociálního fondu.

      Z důvodů změn identifikačních/kontaktních údajů smluvních stran není nutné
      uzavírat dodatek ke Smlouvě.

 14. Je-li Příjemce právnickou osobou, je povinen zajistit, aby případné rozhodnutí o jeho
      likvidaci nebo přeměně podle příslušných právních předpisů bylo přijato
      až po předchozím souhlasu Poskytovatele. Má se za to, že předchozí souhlas
      Poskytovatele byl dán, pokud se Poskytovatel nevyjádří k Příjemcem doručenému
      oznámení o záměru likvidace nebo přeměny ve lhůtě 90 dnů od jeho doručení.
      Příjemce je povinen Poskytovateli poskytnout veškeré informace o záměru likvidace
      nebo přeměny, které mohou podle názoru Poskytovatele ovlivnit podmínky a účel
      poskytnuté dotace.

 15. Příjemce je povinen na žádost Poskytovatele bezodkladně písemně poskytnout
      požadované doplňující informace související s poskytovanými sociálními službami
      (včetně podkladů pro výpočet vyrovnávací platby).

 16. Příjemce je povinen řádně uchovávat veškeré dokumenty související s poskytováním
      sociální služby a prokazující čerpání poskytnuté dotace na sociální službu po dobu
      10 let od ukončení financování této služby způsobem, který je v souladu s platnými
      právními předpisy České republiky. Lhůta začíná běžet od 1. 1. následujícího roku
      po roce, na který byla dotace poskytnuta.

 17. Při výběru dodavatelů na zajištění dodávek a služeb je Příjemce povinen postupovat
      v souladu s právními předpisy o zadávání veřejných zakázek.

18. Příjemce je povinen předložit:
      k 30. 9. 2017 průběžnou zprávu o realizaci za období od 1. 4. 2017 do 31. 8. 2017

      k 20. 1. 2018 roční zprávu o realizaci za období od 1. 4. 2017 do 31. 12. 2017

      k 31. 5. 2018 průběžnou zprávu o realizaci za období od 1. 1. 2018 do 30. 4. 2018

      k 30. 9. 2018 průběžnou zprávu o realizaci za období od 1. 5. 2018 do 31. 8. 2018

      k 5. 2. 2019 roční zprávu o realizaci za období od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2018

      k 31. 5. 2019 průběžnou zprávu o realizaci za období od 1. 1. 2019 do 30. 4. 2019

      k 30. 9. 2019 průběžnou zprávu o realizaci za období od 1. 5. 2019 do 31. 8. 2019

      k 5. 2. 2020 roční zprávu o realizaci za období od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2019

      k 31. 5. 2020 průběžnou zprávu o realizaci za období od 1. 1. 2020 do 30. 4. 2020

      k 30. 9. 2020 průběžnou zprávu o realizaci za období od 1. 5. 2020 do 31. 8. 2020

      k 5. 2. 2021 závěrečnou zprávu o realizaci za období od 1. 4. 2017 do 31. 12. 2020

      Roční i Závěrečná zpráva o realizaci poskytnuté dotace zahrnuje i související
      náklady, které budou proplaceny do 20. ledna následujícího roku.

      Bez řádného předložení zpráv o realizaci v předepsaném termínu nebudou Příjemci
      v následujícím období uvolněny prostředky dotace.

                                                Stránka 5 z 11
     Příjemce je v rámci předložení ročních zpráv o realizaci a závěrečné zprávy o
     realizaci povinen také doložit, že poskytnutá dotace spolu s další podporou, kterou
     Příjemce na Službu obdrží, nepřesáhla výši vyrovnávací platby ve smyslu čl. 5
     Rozhodnutí EK, která je stanovena v příloze B Pověření. Vyrovnávací platba bude
     vyúčtována na formuláři, který bude součástí roční a závěrečné zprávy o realizaci
     dostupné na webu Ústeckého kraje.

     V případě, že došlo k nadměrnému vyrovnání, je Příjemce povinen nadměrně
     vyplacenou částku vrátit na bankovní účet Poskytovatele č. 1626152/0800 v termínu
     do 5. února následujícího roku po roku, na který byla vyrovnávací platba kalkulována.

19. V rámci každé roční zprávy o realizaci a v rámci závěrečné zprávy o realizaci je
     Příjemce povinen prokázat, že dodržel maximální možný podíl dotace z programu
     POSOSUK 2 na celkových nákladech služby, který byl Poskytovatelem stanoven ve
     vyhlášení programu POSOSUK 2 ve výši 95 %. Tato podmínka musí být naplněna po
     celou dobu realizace programu POSOSUK 2. Toto znamená, že dotace z rozpočtu
     Ústeckého kraje v rámci programu POSOSUK 2 tvoří maximálně 95 % z celkových
     nákladů sociální služby vykázaných v roční zprávě o realizaci za uplynulé období či
     v závěrečné zprávě o realizaci.

20. Pokud Příjemci byla na příslušný rok přidělena dotace ve výši 3 mil. Kč a více, předloží
     do 31. 8. následujícího roku odboru sociálních věcí Krajského úřadu Ústecké kraje
     (dále také „KÚÚK“)

      a. výrok auditora nebo vyjádření auditora ke způsobu účtování a použití poskytnuté
           dotace – v případě poskytovatelů sociálních služeb, na které se podle § 20
           zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje
           povinnost ověřování účetní závěrky auditorem.

      b. vyjádření auditora ke způsobu účtování a použití poskytnuté dotace – v případě
           ostatních poskytovatelů sociálních služeb.

     Výrok a/nebo vyjádření auditora musí být předloženy jako samostatný dokument
     nikoli jako součást jiného dokumentu (např. výroční zprávy, jejíž předložení KÚUK
     nepožaduje).

21. V případě, že Příjemce nedodá výrok nebo vyjádření auditora ve stanoveném
     termínu, může být tato skutečnost důvodem pro neposkytnutí dotace v následujících
     letech.

22. Při kontrole dodržování podmínek stanovených touto Smlouvou se postupuje
     dle zákona č. 126/2019 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně
     některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů a č.
     255/2012 Sb., o kontrole, (kontrolní řád). Při uplatnění sankcí za neoprávněné
     použití nebo zadržení dotace se postupuje podle § 22 zákona o rozpočtových
     pravidlech. V rámci veřejnosprávní kontroly bude kontrolováno dodržení veškerých
     podmínek čerpání dotace včetně splnění podmínek pro poskytnutí vyrovnávací platby
     ve smyslu čl. 5 Rozhodnutí EK.

23. Příjemce je povinen v souladu se zákonem č. 126/2019 Sb., o finanční kontrole
     ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění
     pozdějších předpisů, a v souladu se zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní
     řád), umožnit výkon kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnuté dotaci,
     umožnit průběžné ověřování souladu údajů o realizaci projektu uváděných ve

                                               Stránka 6 z 11
           zprávách o realizaci projektu se skutečným stavem v místě jeho realizace a
           poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly.

           Těmito oprávněnými osobami jsou zaměstnanci odboru sociálních věcí a odboru
           kontroly Krajského úřadu Ústeckého kraje a přizvané osoby dle § 6 zákona č.
           255/2012Sb., o kontrole (kontrolní řád), dále pak MPSV, Ministerstvo financí, Nejvyšší
           kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány
           oprávněné k výkonu kontroly.

     24. Příjemce je povinen s Poskytovatelem spolupracovat při plnění jeho povinnosti vůči
           Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a Evropské komisi.

     25. Příjemce je povinen registrovat se v Katalogu sociálních služeb Ústeckého kraje,
           v případě změny v něm aktualizovat uvedené údaje a do 31. 7. každého roku finanční
           podpory vyplnit výkaznictví registrovaných sociálních služeb, na něž bylo Příjemci
           uděleno rozhodnutí o registraci.

     26. Příjemce je povinen plnit i veškeré další povinnosti vyplývající zejména z právních
           předpisů EU a ČR, Rozhodnutí o poskytnutí dotace č. OPZ005-871-15/2016,
           Metodiky POSOSUK 2 a pravidel Operačního programu Zaměstnanost.

     27. Příjemce je povinen naplnit celkové cílové hodnoty indikátorů uvedených v Části I,
           odst. 1; definice indikátorů je obsažena v Metodice POSOSUK 2 a v Obecné části
           pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost.

     28. Celkovou cílovou hodnotu indikátorů, resp. výsledků Příjemce naplní, pokud celková
           míra naplnění indikátorů výstupů, resp. výsledků dosáhne 100 %.

     29. Pro zjištění celkové míry naplnění indikátorů výstupů se sečtou procenta naplnění
           cílových hodnot uvedených v Části I., odst. 1 této Smlouvy u jednotlivých indikátorů
           výstupů a vydělí se počtem těchto indikátorů. Pokud nebyla vyčerpána celková
           maximální výše dotace, snižují se cílové hodnoty v Části I., odst. 1 této Smlouvy tak,
           že se vynásobí podílem skutečně vyčerpané částky dotace k celkové maximální výši
           dotace. Překročení cílové hodnoty jednotlivých indikátorů výstupů bude zohledněno
           maximálně v míře 120 %. Při zjištění celkové míry naplnění indikátorů výsledků se
           postupuje obdobně.

d. V Části IV. Smlouvy se text mění a nahrazuje tímto zněním:

     1. Dotace je poskytována bezhotovostně a vyplácena v souladu s případnými
           regulačními opatřeními ve státním rozpočtu následovně:

              a) poskytovatelům sociálních služeb, pokud nejsou zřizovány územními
                   samosprávnými celky a poskytovatelem dotace, ve splátkách platebním
                   poukazem na jejich běžné účty,

              b) příspěvkovým organizacím zřizovanými územními samosprávnými celky
                   ve splátkách platebním poukazem na běžné účty zřizovatele, a to
                   prostřednictvím účtu zřizovatele, ………………….., č.ú.: ………………, pod UZ
                   (účelovým znakem) 13013,

              c) příspěvkovým organizacím zřizovaným Poskytovatelem na jejich běžné účty.

                                                     Stránka 7 z 11
            Předpokládané výše a termíny záloh:

            1. záloha v termínu do 31. 5. 2017 ve výši maximálně 60 % poskytnuté dotace na
                 daný rok po uzavření Smlouvy

            2. záloha v termínu do 31. 10. 2017 ve výši maximálně 40 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení průběžné zprávy o realizaci

            3. záloha v termínu do 28. 2. 2018 ve výši maximálně 40 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení roční zprávy o realizaci

            4. záloha v termínu do 30. 6. 2018 ve výši maximálně 30 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení průběžné zprávy o realizaci

            5. záloha v termínu do 31. 10. 2018 ve výši maximálně 30 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení průběžné zprávy o realizaci

            6. záloha v termínu do 28. 2. 2019 ve výši maximálně 40 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení roční zprávy o realizaci

            7. záloha v termínu do 30. 6. 2019 ve výši maximálně 30 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení průběžné zprávy o realizaci

            8. záloha v termínu do 31. 10. 2019 ve výši maximálně 30 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení průběžné zprávy o realizaci

            9. záloha v termínu do 28. 2. 2020 ve výši maximálně 40 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení roční zprávy o realizaci

            10. záloha v termínu do 30. 6. 2020 ve výši maximálně 30 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení průběžné zprávy o realizaci

            11. záloha v termínu do 31. 10. 2020 ve výši maximálně 30 % poskytnuté dotace
                 na daný rok po předložení průběžné zprávy o realizaci

     2. Faktické výplatě záloh dotace předchází „přijetí“ záloh z prostředků Evropského
           sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost, státního
           rozpočtu do rozpočtu Ústeckého kraje. V případě, že Poskytovatel neobdrží tuto
           zálohu nebo obdrží zálohu ve snížené výši, může přistoupit k neposkytnutí nebo
           snížení dotace Příjemci.

e. V Části V. Smlouvy se text mění a nahrazuje tímto zněním:

    1. Vznikne-li při uvolňování záloh v průběhu doby realizace programu POSOSUK 2
         podezření na porušení rozpočtové kázně ve smyslu zákona o rozpočtových pravidlech,
         je Poskytovatel oprávněn Příjemci pozastavit poskytnutí další zálohy. Tato skutečnost
         bude Příjemci oznámena dopisem vedoucím odboru sociálních věcí KÚÚK, a to
         neprodleně po vzniku podezření na porušení rozpočtové kázně. V případě, že
         na základě proběhnutého šetření se podezření z porušení rozpočtové kázně
         neprokáže, budou pozastavené zálohy Příjemci následně uvolněny.

    2. V případě, že porušení podmínek Smlouvy bude kvalifikováno jako porušení
         rozpočtové kázně dle ustanovení § 22 zákona o rozpočtových pravidlech, vrátí
         Příjemce Poskytovateli zpět dotaci ve výši částky neoprávněně použitých nebo
         zadržených prostředků včetně vyměřeného penále ve výši 1 promile denně z
         neoprávněně použitých nebo zadržených prostředků.

   3. V případě, že Příjemce nepředloží Poskytovateli roční zprávu o realizaci v uvedeném
         termínu, dopustí se Příjemce závažného porušení rozpočtové kázně ve smyslu §
         22 odst. 2 písm. c) zákona o rozpočtových pravidlech. V případě porušení

                                                     Stránka 8 z 11
     rozpočtové kázně se s Příjemcem zahájí řízení o porušení rozpočtové kázně, v jehož
     rámci může být Příjemci uložen odvod za porušení rozpočtové kázně.

4. Poskytovatel je oprávněn vypovědět Smlouvu v případě, že Příjemce porušil smluvní
     povinnost stanovenou v části III., odst. 10., 12., 13. a 14., nebo do patnáctého dne
     kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, ve kterém k těmto změnám
     došlo, neoznámí změny v souvislosti se změnou (změna rozhodnutí o registraci) či
     zrušením registrace sociální služby. Výpověď musí mít písemnou formu a nabývá
     účinnosti uplynutím výpovědní lhůty, která činí 30 dnů od doručení výpovědi.

5. Příjemce předloží Závěrečné vyúčtování dotace a vyrovnávací platby ve stanoveném
     termínu, ale bude neúplné (nebude obsahovat všechny stanovené náležitosti) či
     vyplněné chybně, bude mu umožněna oprava či doplnění. V případě, že nedoplní
     neúplné či neopraví chybné Závěrečné vyúčtování dotace ani po marném uplynutí
     náhradní lhůty 3 kalendářních dnů ode dne doručení výzvy Poskytovatele k nápravě
     (zasílají pracovníci OFKZ kontaktní osobě, po domluvě, na email), dopustí se Příjemce
     závažného porušení rozpočtové kázně. Výzva Poskytovatele k nápravě Závěrečného
     vyúčtování dotace a vyrovnávací platby bude doručena maximálně dvakrát, pokud
     Závěrečné vyúčtování dotace a vyrovnávací platby bude i po druhé opravě neúplné či
     vyplněné chybně dopustí se Příjemce závažného porušení rozpočtové kázně.

6. Převýší-li poskytnutá dotace celkové náklady služby, je příjemce povinen vrátit tu část
     dotace, která tvoří „zisk“ služby (zisk z dotace nesmí být realizován).

     V případě kladného rozdílu mezi výnosy a náklady služby, je příjemce povinen vrátit tu
     část účelové dotace, která tvoří „zisk“ služby.

7. V případě nedodržení podmínky stanovené v Části III. odst. 19. Smlouvy se uloží
     odvod za nesplnění této podmínky. Pro výpočet výše odvodu se použije rozdíl mezi
     maximálním možným podílem dotace ve výši 95 % na celkových nákladech Služby
     a skutečně vykázaným podílem dotace na celkových nákladech Služby vykázaný
     ve zprávě o realizaci.

8. Za nesplnění podmínek v tomto odstavci je porušení povinností uvedených v Části III.,
     odst. 5., 13., 18., 25. a v části VI., odst. 2. Smlouvy považováno za méně závažné
     porušení rozpočtové kázně ve smyslu ustanovení § 22 odst. 5 zákona o rozpočtových
     pravidlech. Odvod za tato porušení rozpočtové kázně se stanoví následujícím
     procentním rozmezím za daný rok:

        a. vedení účetnictví v rozporu s Části III., odst. 5. této Smlouvy (např.: vedení
             účetnictví v rozporu se zákonem o účetnictví; není odděleně účtováno v rozsahu
             veškerých příjmů a výdajů, respektive výnosů a nákladů vzniklých při poskytování
             sociální služby); - 10 % částky vyplacené dotace na základě Smlouvy

        b. informování Poskytovatele o změnách vymezených v Části III., odst. 13.
             Smlouvy po stanovené lhůtě:

        - do 7 kalendářních dnů -5 % dotace poskytnuté na danou Službu,

        - od 8 do 30 kalendářních dnů -10 % dotace poskytnuté na danou Službu,

        - od 31 do 50 kalendářních dnů -20 % dotace poskytnuté na danou Službu,

                                                 Stránka 9 z 11
- nad 50 kalendářních dnů -30 % dotace poskytnuté na danou Službu,

c. nepředložení průběžné zprávy o realizaci v termínu stanovém v části III., odst.
    18. Smlouvy; -10 % částky vyplacené dotace na základě Smlouvy,

d. nevyplnění nebo neúplné vyplnění nebo nepravdivé vyplnění výkaznictví
    registrované sociální služby, na něž bylo Příjemci uděleno rozhodnutí o
    registraci, v Katalogu sociálních služeb Ústeckého kraje v termínu stanoveném
    v Části III., odst. 25. Smlouvy; - 15 % dotace poskytnuté na danou Službu,

e. porušení povinnosti stanovené v Části VI., odst. 2. Smlouvy – 1 % dotace
    poskytnuté na danou službu.

9. V případě, že do data ukončení realizace projektu nebude dosažena celková cílová
     hodnota indikátorů výstupů a výsledků uvedená v Části I., odst. 1. této Smlouvy, bude
     dle 44a odst. 4 písm. a) rozpočtových pravidel vyměřen následující odvod z částky,
     ve které byla porušena rozpočtová kázeň (tj. z vyčerpané částky dotace), přičemž
     odvod za porušení rozpočtové kázně nemůže být vyšší než celková částka dotace,
     která byla vyplacena.

Sankce při nesplnění celkové cílové hodnoty indikátorů výstupů

Celková míra naplnění indikátorů výstupů  Procento odvodu z částky, ve které
        uvedených v Části I., odst. 1.     byla porušena rozpočtová kázeň
         méně než 85 % až 70 %                                15 %
         méně než 70 % až 55 %                                20 %
         méně než 55 % až 40 %                                30 %
         méně než 40 %                                        50 %

Sankce při nesplnění celkové cílové hodnoty indikátorů výsledků

   Celková míra naplnění indikátorů       Procento odvodu z částky, ve které
výsledků uvedených v Části I., odst. 1.    byla porušena rozpočtová kázeň
                                                             10 %
       méně než 75 % až 50 %                                 20 %
       méně než 50 %

10. Odvody za porušení rozpočtové kázně při použití téže dotace se sčítají, s výjimkou
    odvodů za porušení rozpočtové kázně porušením pravidel pro zadávání veřejných
    zakázek. Za porušení pravidel pro zadávání veřejných zakázek se uloží odvod ve výši
    nejzávažnějšího porušení těchto pravidel u stejné zakázky. Při neoprávněném použití
    peněžních prostředků dle § 22 odst. 2 písm. a) nebo b) zákona č. 250/2000 Sb.
    odpovídá odvod za porušení rozpočtové kázně výši poskytnutých prostředků, mimo
    případů, kdy se podle této Smlouvy (odst. 3 tohoto čl.) za porušení méně závažné
    povinnosti uloží odvod nižší. Při porušení několika méně závažných povinností
    se odvody za porušení rozpočtové kázně sčítají. Odvody za porušení rozpočtové kázně
    lze uložit pouze do výše peněžních prostředků poskytnutých ke dni porušení
    rozpočtové kázně. Při podezření na porušení rozpočtové kázně může Poskytovatel
    pozastavit poskytnutí peněžních prostředků, a to až do výše předpokládaného odvodu.
    Pokud KÚÚK uloží odvod za porušení rozpočtové kázně, v rozhodnutí uvede,

                                                Stránka 10 z 11
         že z uloženého odvodu bude odvedena pouze částka ve výši rozdílu mezi uloženým
         odvodem a peněžními prostředky neposkytnutými z důvodu podezření na porušení
         rozpočtové kázně. Pokud KÚÚK odvod neuloží, Poskytovatel poskytne pozastavené
         peněžní prostředky Příjemci.

                                                             2.

1. Ostatní ustanovení Smlouvy zůstávají tímto dodatkem nedotčena.

2. Poskytovatel potvrzuje, že o uzavření tohoto dodatku ke smlouvě o poskytnutí neinvestiční
   dotace bylo rozhodnuto Zastupitelstvem Ústeckého kraje usnesením č. 055/27Z/2020 ze
   dne 9. 3. 2020.

3. Tento dodatek ke smlouvě bude v úplném znění uveřejněn prostřednictvím registru smluv
   postupem dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
   uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších
   předpisů. Příjemce prohlašuje, že souhlasí s uveřejněním svých osobních údajů
   obsažených v tomto dodatku ke smlouvě, které by jinak podléhaly znečitelnění, v registru
   smluv, popř. disponuje souhlasem třetích osob uvedených na své straně s uveřejněním
   jejich osobních údajů v registru smluv, které by jinak podléhaly znečitelnění. Smluvní strany
   se dohodly na tom, že uveřejnění v registru smluv provede poskytovatel, který zároveň
   zajistí, aby informace o uveřejnění tohoto dodatku smlouvy byla zaslána příjemci na e-mail:
   drugout@volny.cz. Dodatek ke smlouvě nabývá platnosti dnem jeho uzavření a účinnosti
   dnem uveřejnění v registru smluv.

4. Tento dodatek je vyhotoven ve 2 vyhotoveních s platností originálu, přičemž Poskytovatel
   obdrží dvě vyhotovení a Příjemce obdrží jedno vyhotovení.

V Ústí nad Labem dne ………………..        V …………………………… dne ……………

…………………………………………….                   ………………………………………………….

Poskytovatel                         Příjemce
Ústecký kraj                         DRUG-OUT Klub, z.s.
Mgr. Ing. Miroslav Andrt             MUDr. Zdeňka Staňková
člen rady Ústeckého kraje
na základě pověření Ústeckého kraje

                               Stránka 11 z 11