Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
é, ":· SMLOUVA O DÍLO na zpracování urbanisticko-architektonické studie ,,Koláčkovo náměstí ve Slavkově u Brna" uzavřená v souladu s ustanoveníini § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen ,,NOZ"), v platném znění ČI. I. Smluvní štram' 1. Objednatel: Město Slavkov u Brna se sídlení: Palackého náměstí 65, 684 01 Slavkov u Brna zastoupené: Be. Michalem Boudným, starostou města IČ: 00292311 Ba1ikovl1í spojení: Komerč11í banka Vyškov a.s., expozitura Slavkov u Brna Č. ú.: 729731/0100 Osoby zmocněné k jednání: - ve věcech smluvních: Bc. Michal Boudný - ve věcech technických: I ldále jen ,,objednatel"l 2. Zhotovitel: Rusina Frei s.r.o. se sídlem Bubenská 225/49, 170 00 Praha 7 IČ: 02308002 Bankovní spojení: ČSOB a.s., Kamenická 26/599, 170 00 Praha 7 č.ú.: 262 522 677 l 0300 Osoby zmocnčnC k jednání: - ve včcech smluvních: - ve věcech technických tel.: e-mail: dále jen ,,zhotovitel"l. V případě změny údajů uvedených v bodě 1 a 2 Článku Ĺ této smlouvy je povinna smluvní strana, u které změna nastala, informovat o ní druhou smluvní stranu, a to průkazným způsobem a bez zbytečného odkladu. V případě, že z důvodů nedodržení nebo porušení této povinnosti dojde ke škodě, zavazuje se strana, která škodu způsobila, tuto nahradit. l Ý: É' S. ÝE e ČI. II. ÚČel a předmčt smlouvy 2.1. Účelem této smlouvy je zpracování urbanisticko-architektonické studie Koláčkova náměstí ve Slavkově u Brna. 2.2. Předmět této smlouvy je specifikován v Zadání urbanisticko-architektonické studie Koláčkova náměstí ve Slavkově u Brna, které je nedílnou součásti této smlouvy (dále jen Zadání). 2.3. Předmět díla je vymezen: a) obecně závaznými předpisy, b) die zákona Č.1 83/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, c) písemnými pokyny objednatele, d) technickýini normaini vztahující se k materiálům a činnostem projektovaným na základě této smlouvy. 2.4. Zhotovitel je povinen provést dílo řádně. Dílo je provedeno řádně, je-li úplně a bezvadně ukončeno a je-li řádně a včas předáno. Dílo je provedeno úplně a bezvadně, odpovídá-li této smlouvě a je-li způsobilé ke svému účelu použití. 2.5. Zhotovitel je povinen konzultovat provádění díla s objednatelem v souladu s podmínkaini Zadání. 2.6. Zhotovitel je oprávnčn navrhnout případnou zmäiu, která je dle jeho odborných a technických znalostí nezbytná. Objednatel se zavazuje návrli zhotovitele projednat a uzná-li to za vhodl1é, jej akceptovat. 2.7. Objednatel má právo doplnit předmět díla o další práce, které je povinen zhotovitel za úhradu zajistit. Toto další plnění musí být předmětem dodatku k této smlouvě o dílo. Pokud zhotovitel provede některé z těchto prací bez písemného souhlasu objednatele, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu. 2.8. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznániil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné. Zhotovitel prohlašuje, že je schopen předmět díla podle této smlouvy provést řádně a včas. ČI. III. LhůW plnění 3.1. Smluvní strany se dohodly na lhůtě plnění maximálně do 10.12.2020, průběžná prezentace před komisí nad rozpracovaností proběhne v září 2020. 3.2. Lhůty plnění dle odst. l tohoto článku mohou být prodlouženy v případě vzniku nepředvídatelných a neodvratitelných okolností. Nepředvídatelnou okolností je okolnost, o které zhotovitel nevěděl a nemohl vědět. Za nepředvídatelnou okolnost se považuje i skutečnost, že činnost orgánů státní správy, správců, či vlastníků dotčených pozemků trvá déle, než je obvyklé. Zhotovitel je povinen do lS-ti kalendářních dnů 2 e od vzniku takové nepředvídatelné okolnosti písemně požádat objednatele o uzavřeni dodatku k této smlouvě za účelem změny lhůty plnění, pokud tak ve stanovené lhůtě neučiní, platí, že nepředvídatelná a neodvratitelná okolnost nevyvolala potřebu zniěny lhůty plnění. ČI. IV. Cena díla 4.1. Objednatel je povinen zaplatit za zhotovení díla, za podmínek a způsobeni dále sjednaným, celkovou smluvní cenu: 100.000,- Kč VC. DPH 4.2. Objednatelem budou hrazeny pouze skutečně a řádně provedené práce. 4.3. Cena je stanovena jako nejvyšší přípustná, zahrnující veškeré náklady zhotovitele a cenové vlivy v průběhu plnění této smlouvy. 4.4. Pokud objednatel udělí zhotoviteli písemný pokyn, z něhož plyne, že část zhotovitelem již vykonaných prací bude zmařena, objednatel zhotoviteli uhradí poměrnou část ceny. Zhotovitel je povinen prokázat, že práce byly skutečnč vykonány. ČI. V. Platební podlnínkY 5.1. Cena bude hrazena na základě faktury s náležitostmi daňového dokladu po odevzdání a převzetí díla. 5.2. Splatnost faktur je 14-ti denní. Lhůta splatnosti běží od následujícího dne po doručeni faktury objednateli. Za doručení faktury se považuje den předání faktury do poštovni evidence objednatele. Povinnost zaplatit je splněna dneni odepsání fakturované částky z účtu objednatele. 5.3. Faktury musí splňovat náležitosti daňového dokladu dle zákona o DPH ve znění pozdějších předpisů a bude vždy obsahovat: - označení objednatele a zhotovitele, sídlo, IČ, DIČ - číslo faktury den vystavení a den splatnosti - označení banky a č. účtu, na který se má platit - označení díla fakturovanou částku - číselný kód klasifikace produkce - razítko a podpis oprávněné osoby - přílohou faktury bude soupis provedených prací potvrzený objednatelem V případě, že faktura bude obsahovat nesprávné nebo nepravdivé údaje nebo neúplné náležitosti, je objednatel oprávněn fakturu neprodleně vrátit zhotoviteli. U takové 3 Z' faktury běží nová lhůta splatnosti až po doručení opravené faktury objednateli. 5.4. Při prodlení objednatele se zaplacením oprávněné faktury činí úrok z prodlení 0,05 % z fakturované částky za každý i započatý den prodlení. ČI. VI. Provádění díla 6.1. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno. 6.2. Zhotovitel je povi11en zabezpečit účast pověřených kvalifikovaných a odborně způsobilých pracovníků. 6.3. Zhotovitel je povinen naplňovat předmět smlouvy s odbornou a potřebnou péčí, šetřit práv objednatele a třetích osob a činit tak, aby navrhované řešení naplňovalo kritéria hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti vynakládání veřejných prostředků. Zhotovitel zodpovídá pInč za dodržování zákona č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, zejména za dodrženi § 159 tohoto zákona, tj. odpovídá za správnost, celistvost a úplnost a bezpečnost stavby provedel1é podle jím zpracované projektové dokumentace a za proveditelnost stavby podle této dokunlel1tace, jakož i za technickou a ekonomickou úroveň projektu technologického zařízení, včetně vlivů na Životní prostředí. 6.4. Zhotovitel je povinen bezodkladně objednatele infonnovat o veškerých významných skutečnostech souvisejících s plněním předmětu smlouvy. 6.5. Zhotovitel je povinen upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu věcí převzatých od objednatele nebo pokynů daných mu objednatelem, jestliže zhotovitel mohl nebo měl nevhodnost při vynaložení odborné a potřebné péče zjistit. 6.6. Objednatel je oprávněn kontrolovat plnění této smlouvy průběžně. Zhotovitel je povinen poskytnout objednateli ke kontrole součinnost. 6.7. Zhotovitel je v odůvodněných případech povinen předložit či odevzdat i předmět smlouvy v rozpracovanosti; za odůvodněné případy se zejména považuje prokázání provedení inamých prací. ČI.VII. Záruka a vady díla 7.1. Zhotovitel zodpovídá za to, že dílo dle této smlouvy je provedeno dle podmínek této smlouvy. 7.2. Zhotovitel je povinen být pojištěn proti škodám způsobeným jeho činnosti na majetku a zdraví třetích osob. Zhotovitel je povinen být po celou dobu zhotovování díla 4 pojištěn alespoň do výše odpovídající možné výši škod. Pro účely tohoto ustanovení se Činnost subdodavatelů považuje za činnost zhotovitele. Zhotovitel na výzvu předloží doklady o pojištění. 7.3. Práva objednatele z vady díla - Vzpaůdsyobpillonsětni ík jvsyouužitoídpcřheydlmkyětuopdlnvěýnsílkednkauplnsětanni oúvčeenluéhtoétotosumtloousvmy.louvou a od - Objednateli vznikají práva z vad, které má dílo v době předání a převzetí. - Smluvní strany se dohodly, že délka promlčecí doby pro uplatnění nároků objednatele z práv z vad, které má dílo v době předání a převzetí se prodlužuje na 5 let. - rOebkjleadmnoavtealnéjevadpyoovdinsternanitredkola1m0opvraatcovvnadícyh opdísuepmlantěn.ěníZhoportáo\v'nitěe1l1é jreeklapmovaicneena to bezplatně. 7.4. Zhotovitel je povinen k náhradě případné škody na majetku nebo na zdraví zapříčiněné činností zhotovitele při plnění této smlouvy, nebo způsobené v důsledku vadného plnění. ČI. VIII. Smluvní pokuty 8.1. Objednatel může uplatnit následující smluvní pokuty: - nedodrženi termínů plnění 1000,- KČ dennč - za každou jednotlivou vadu, u které dojde k nedodrženi termi.nu pro odstrane.ni, 1000,- Kc denne 8.2. Ke smluvní pokutě bude vystavena samostatná faktura se lhůtou splatnosti 21 dnů. 8.3. Úrok z prodlení - zhotovitel může uplatnit úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky denně v případě prodlení s úhradou faktur. ČI. IX. UkonČení smlouvv 9.1. Snilouvu lze ukončit písemnou dohodou. 9.2. Objednatel může od smlouvy odstoupit v případě jejího podstatného porušení zhotovitelem. Za podstatné porušení smlouvy se zejména považuje: - ovabdjeadnpalnteělneí vzjdeovbněápvřimprěůřbeněhéunepordosvtárdaěnní,i, pokud ji zhotovitel po písemné výzvě - zhotovováni předn]ětu plnění v rozporu s podklady, - provádění díla osobami, které nejsou náležitě odborně způsobilé a kvalifikované, - skutečnost, že zhotovitel není pojištěn v souladu s touto smlouvou, - zahájení insolvenčního řízení, ve kterém je zhotovitel v postavení dlužníka, - prodlení s plněním o vice než 30 kalendářních dnů. 5 9.3. Zhotovitel může od smlouvy odstoupit v následujících případech: - zahájení insolvenčniho řízeni, ve kterém je objednatel v postavení dlužníka, 9.4. Odstoupení musí být učiněno písenině a je účimié dnem jeho doručeni druhé smluvní straně s účinky ex nunc. 9.5. Odstoupením od smlouvy nezaniká vzájeniná sankční odpovědnost stran. 9.6. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu dle odst. 9.2. bod ,,zhotovování předmětu plnění v rozporu s podklady" a ,,prodlení s plnčním o více než 30 kalendářních dnů" nemá zhotovitel nárok na náklady vynaložené na prováděni díla. ČI. X. Závěrečná ustanovení 10.1. Smlouvu lze změnit, upřesnit nebo zrušit jen písemnou formou - dodatkem, který dohodnou obě smluvní stral1y svými zástupci, oprávně11ýn1i k zastupováni stran při podpisu smlouvy. 10.2. Tato smlouva se řídí právem České republiky. 10.3. Zhotovitel není oprávněn bez souhlasu objednatele postoupit práva a povinnosti vyplývající z této smlouvy třetí osobč. 10.4. Z11otovitel bere na vědomí, že je osobou povimiou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly. 10.5. Písemně či písemný znamená: trvalý záznam psaný ručně, strojem, tištěný či elektronicky zhotovený. 10.6. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejněni v Registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (o registru smluv) v platném znění. Zveřejnění této smlouvy v Registru smluv zajisti Objednatel. 10.7. Smluvní strany po přečtení této smlouvy prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že tato smlouva byla sepsána vážnč, určitě srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, na důkaz čehož připojují své podpisy. 10.8. Pro případ, že některá ze smluvních stran odmítne převzít písemnost nebo její převzetí znemožni, se má za to, že písemnost byla doručena. Pro případ pochybností se má za to, že písemnost byla doručena třetí den po jejím předání držiteli poštovní licence. 10.9. Případné obchodní zvyklosti, týkající se sjednaného či navazujícího plnění, nemají přednost před smluvními ujednáními, ani před ustanoveními zákona, byt' by tato ustanovení neměla donucující účinky. 6 10.10. Smluvní strany souhlasí s uveřejněním této smlouvy vC. jejich příloh. 10.11. Smluvní strany se dohodly, že na jejich vztah upravený touto smlouvou se neužijí § 1921, § 1976, § 2050, § 2051, § 2112, § 2364 odst. 2, § 2595, § 2605 odst. 2, § 2606, § 2611 občanského zákoníku. 10.12. Smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech s platností originálu, z nichž každá smluvní strana obdrží 2 vyhotovení. 10.13. Uzavření této smlouvy schválila Rada města Slavkov u Brna usnesením k bodu č. 1184/78/RM/2020 na své 78. schůzi dne 10.08.2020. Nedílnou součástí této smlouvy je: Příloha č. l: Zadání urbanisticko-architektonické studie Koláčkova náměstí Ve Slavkově u Brna dne 12.08.2020 Bc. Michal Boudný ÉS r 0 rr Martin Rusina starosta města 0 -1- O 7 E Kdáčkovo náměStí- zadání Urbanisticko-arch itektonická studie KOLÁČKOVO NÁMĚSTÍ Zadání 10. 8. 2020 Ko/áčkQvQ náměstí- zadání A. Předmět studie Předmětem studie je zpracováni architektonicko-urbanistického návrhu Koláčkova náměstí ve Slavkově u Brna. Návrh má přinést do historického jádra kvalitní městský veřejný prostor a také má definovat funkční, objemovou a provozní přiměřenost nové zástavby na vybraných parcelách. Zájmem vyhlašovatele je vytvořit kvalitní veřejný prostor, který bude moci plnit vÍcero městských funkcí a který bude atraktivní jak pro občany města, tak pro návštěvníky. B. Cíl revitalizace Koláčkova náměstí Cílem revitalizace Koláčkova náměstí ve Slavkově u Brna je zejména: · Navrhnout kvalitníveřejný prostor atraktivní jak pro občany města, tak pro návštěvníky. · Respektovat urbanistické a architektonické hodnoty místa. · Vyřešit dopravní obslužnost a parkování v odpovídajícim rozsahu a formě (zklidnění dopravy, kultivace a redukce ploch pro parkování, upřednostněni pohybu chodců, bezbariérovost, dobrá prostu pnost); minimálně zachovat stávajIcI počet stání (cca 60 PS v řešeném území). · Vegetační úpravy a hospodaření s dešťovou vodou řešit komplexně jako modroze|enou infrastrukturu, a to jak s ohledem na kompozici náměstí, tak s cílem adaptace města na klimatické změny. · Vhodně umístit veřejné osvětlenI, mobiliář, výtvarný prvek, případně vodní prvek s ohledem na funkčnost, univerzálnost uživánI prostoru a jeho atmosféru. · Navrhnout vhodnou formu a um Istění místa pro kontejnery na separovaný odpad · Navrhnout vhodnou formu a umístění pro plánovanou TS společnosti E.on na p.č. 607, 608 · Hledat a navrhnout obecně nové vztahy a funkce. · Vytvořit místa pro setkávání a pro odpočinek. · PosIlit společenský význam místa a vytvořit podmínky pro jeho aktivní uživánÍ. · Navrhnout urbanistické a hmotové řešeni zástavby exponovaných $ouvi$ejÍcÍch parcel: o parcely severně od objektu bývalé synagogy, kde má developer zájem o výstavbu bytového domu; o parcela jižně od synagogy (p.č. 699), kde má stejný developer zájem o výstavbu rodinného domu; o parcela při jižní hraně prostoru (p.č. 622/1), která přejde do vlastň ictvi města - prověřte vhodnost záměru města na parkování l startovní byty l byty pro sen iory l sociálnI služby, případě navrhnout jiné využití; c) přístavba objektu býv. židovské školy na její jižní straně (p.č. 574), navrhněte využití školy a přístavby (město zväZuje expozici o židovské historii místa) C. V rámci návrhu je vhodné klást důraz zejména na: · ekonomickou přiměřenost a rea|i2ovate|nost ve městě velikosti a významu Slavkova · architektonický detail · vlastň ické vztahy (nutno obhájit řešení, pokud nebudou zcela respektovány) · možnost etapizace prací D. V rámci návrhu je vhodné respektovat: · využití objektu bývalé Synagogy jako obřadní sIň (konají se 2-3 pohřby za týden, nutnost příjezdu auta) · bezbariérovost provozu, bezkoliznost provozu Koláčkovo náměstí- zadáni E. Zadavatel pro účely studie předpokládá ná$leduiÍcÍ: · Regulační pIán zóny Koláčkovo náměstí není závazný, návrh bude podkladem pro změnu tohoto regulačního plánu zóny · Územní pIán města se doporučuje brát jako závazný, resp. se požaduje pečlivě zdůvodnit jiné řešeni f. předpokládaný časový harmonoRram - podpis smlouvy o dílo, zahájení prací 08/2020 - do 25. 8. 2020 možnost položení písemných dotazů k zadánístudie; dotazy budou zodpovězeny do max. 5 pracovních dnů, budou zaslány mailem všem zpracovatelům; dotazy možno posílat na email: lukas@archisluzba.cz,, v kopii na petr.loka j@meuslavkov.cz - pracovni prezentace (průběžná konzu ltace) před jmenovanou komisí 10/2020 (prezentace bude obsahovat základni urbanistické a architektonické řešení veřejného prostranství a souvisejÍcÍch vazeb, bude probíhat osobně, s využitím projekce) - odevzdání dopracované studie: 12/2020 studie bude předána ve formátu A3 (příp. poskládaná na tento formát) a na dvou prezentačních panelech formátu 700/1000 mm z lehkého materiálu pro výstavní účely ti. 5 mm (kapadeska, forex) a lx CD se všemi dokumenty ve formátu PDF a DOC, DWG); - po odevzdáni bude následovat autorská prezentace řešení za účasti komise - návrhy mohou být dále prezentovány veřejnosti formou výstavy odevzdaných panelů - veřejnosti může být dána možnost se k návrhům vyjádřit na webových stránkách města - komise stanoví pořadí návrhů dle kvality řešeni a splněni požadavků - zpracovatel vybraného návrhu bude následně vyzván k následnému zpracováni změny RPZ Koláčkovo náměstia následnému dopracováni studie do DŮR, DSP a DPS. G. Forma odevzdání Urbanisticko-architektonická studie bude obsahovat textovou a grafickou část, jejíž minimální náležitosti stanovi toto zadá n í: · Tištěná část o Studie (poskládaná na formát A3, počet výtisků 2) o 2 panely s návrhem (formát 700/1000 mm na výšku) · DigitálnI část o data odevzdaná v tištěné podobě (studie a 2 panely) ve formátu PDF a JPG, výkresy navíc ve formátu DGN nebo DWG) H. Obsah odevzdání · textová část, vysvět|ujÍcÍ koncept a zdůvodňujÍcÍ zvolené řešeni celku a jeho jednotlivých částí, popis možností etapizace · tabulka s popisem, výměrami základních prostorových prvků a odhadem realizačních nákladů; tabulku koncipovat tak, aby bylo možné rámcově spočítat finanční náročnost navrženého řešeni · situace širších vztahů · situace komp|exního urbanisticko-architektonického řešeni, měřítko 1 : 400 Koláčkovo náměstí - zadání · charakteristické řezy, pohledy, řezopohledy · vizualizace a další prostorová vyjádření návrhu · detaily, schémata provozu · schémata řešení objektů L Komise Komise posuzujÍcÍ návrhy bude tvořena zástupci města a architekty v roli odborných oponentů. Předpokládájí se celkem tři zasedání (l. úvod, prohlídka, výběr ,,divokých karet", popř. upřesnění zadání; 2. prezentace v poločase; 3. konečná prezentace a u rčení pořadí). Složení kom ise je nás|edujÍcÍ: 7 členů s hlasem Bc. Michal Boudný — starosta města Ing. Marie jedličková - místostarostka města Ing. Ivan Charvát - zastupitel města Ing. arch. Zdeňka Vydrová - autorizovaný architekt ČKA Ing. arch. David Mikulášek - autorizovaný architekt ČKA Ing. arch. Lu káš Pecka, Ph.D. - městský architekt Ing. Petr Lokaj - vedoucí odboru správy majetku, investic a rozvoje l ; jednotlivých jednání se mohou účastniti přizvaní odbornici jako konzultanti, poradci, nemohou však hlasovat: Přizvaný odborník - NPÚ, OÚP, doprava, historie, zeleň j. Podk[adY 001— zadání 002 - Petruzziho plán 1728 003 - ortofoto 1953, 2015 004 - výkres DKM a inž. síti (PDF, DGN, DWG) 005 - výřez z územního plánu {výkres urb. struktury, arch. Mend) 006 - výřez z neaktuálniho RPZ Koláčkovo náměstí (2001, arch. Zemánek) 007 - výřez z mapy 1984 008 - výřez z císařského povinného otisku 009 - vyhodnocení odpovědí zastu pitelů na otázky městského architekta 010 - dendrologický průzkum 011- polohopisné a výškopisné zaměření území- DODÁ ODBOR INVESTIC 012 - výsledky ankety mezi občany s komentářem městského architekta (6/2020) 013 - popis stavebního záměru ing. Čáslavy - severně od synagogy 014 - popis stavebního záměru ing. Čáslavy - jižně od synagogy Koláčkovo náměstí - zadání Řešené území: