Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SAKO Brno, a.s. ASTV, s.r.o. SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021 uzavřená podle ustanovení § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty a zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech, všechny zákony ve znění jejich pozdějších novel a doplňků a vyhlášky MŽP č.381/2001 Sb., kterou se vydává Katalog odpadů Článek I. Smluvní strany 1. Objednatel: SAKO Brno, a. s. se sídlem Jedovnická 4247/2, 628 00 Brno Zastoupen: Ing. Karel Jelínek, ředitel společnosti na základě plné moci ze dne zastoupený ve věcech technických: XXX, XXX IČ: 60713470 DIČ: CZ60713470 Bankovní spojení: KB Brno-město, číslo účtu 79033-621/0100 (SWIFT code:KOMBCZPPXXX) Zapsán v OR u KS v Brně, oddíl B, vložka 1371 dále jen „objednatel“ 2. Zhotovitel: ASTV, s.r.o. se sídlem Jedovnická 4247/2, 628 00 Brno IČ: 27674622 DIČ: CZ27674622 Zastoupen: Mgr. Zdeněk Navrátil, jednatel Ing. Iveta Jurenová, jednatelka Bankovní spojení: ČSOB, a.s., číslo účtu: 17608143/0300 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Brně, oddíl C, vložka 50990 dále jen „zhotovitel“ Článek II. Preambule 1. Zhotovitel je osobou oprávněnou k převzetí opadu katalogových čísel uvedených v příloze č. 1 smlouvy (dále jen odpady) do svého vlastnictví ve smyslu ustanovení zákona č. 185/2001Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel předloží objednateli rozhodnutí příslušného krajského úřadu, kterým je zhotoviteli udělen souhlas k provozování zařízení ke sběru, úpravě, využívání a odstranění odpadů a tuto skutečnost doložil před podpisem této smlouvy. Článek III. Předmět smlouvy 1. Předmětem plnění této smlouvy, za podmínek níže specifikovaných, je závazek objednatele předat a závazek zhotovitele převzít odpad uvedený v příloze č. 1 této smlouvy. Smluvní strany se dohodly, že odpad se má za převzatý zhotovitelem v okamžiku, kdy jej převezme od objednatele přímo zhotovitel. 2. Dále předmětem smlouvy je závazek zhotovitele zajistit u předmětného odpadu jeho úpravu a výsledný produkt využít nebo není-li využití možné, odpad odstranit v souladu s platnou legislativou. Strana 1 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021 “ SAKO Brno, a.s. ASTV, s.r.o. Článek IV. Místo a způsob plnění 1. Místem plnění je sběrné místo Líšeňská 35, Brno 636 00, IČZ CZB00927, sklad NO s provozní dobou v pracovních dnech od 6,00 hod. do 14,00 hod. 2. Doprava odpadu bude zajišťována dopravními prostředky objednatele. 3. Zhotovitel se zavazuje přebírat předmětný odpad v místě plnění, v termínech a množstvích dle potřeb a požadavků objednatele. 4. Kontaktní údaje osob oprávněných k zasílání a potvrzování jednotlivých plnění předmětu smlouvy: zástupce objednatele: XXX, mobil: XXX, e-mail: XXX zástupce zhotovitele: XXX, mobil: XXX, e-mail: XXX 5. Objednatel je povinen předat zhotoviteli k odstranění pouze ten druh odpadu, který z hlediska své povahy a chemického složení odpovídá údajům dle dokladů předaných objednatelem dle této smlouvy. Zhotovitel nemá povinnost odebírat takový odpad, který svou povahou nebo složením neodpovídá sjednanému druhu či nemá dokladované vlastnosti. 6. Přeprava nebezpečných odpadů podléhá ohlášení dle §40 zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech v platném znění. Ohlášení přepravy nebezpečných odpadů v integrovaném systému plnění ohlašovacích povinností - ISPOP modul SEPNO (dále jen „přeprava nebezpečných odpadů“) zajistí objednatel jakožto odesílatel a zhotovitel jakožto příjemce potvrdí převzetí nebezpečných odpadů z ohlášené přepravy nebezpečných odpadů. 7. Objednatel je povinen přebíraný odpad předat zhotoviteli v obalech stanovených příslušnými právními předpisy a umožňujícími bezpečnou a plynulou nakládku odpadu na techniku zhotovitele a jeho odvoz do místa jeho odstranění nebo dalšího využití. 8. Provoz při předávání odpadů bude zajišťován následně: a) odpad ze SSO hmotnost převzatého odpadu bude zjišťována na úředně ověřeném vážícím zařízení společnosti objednatele objednatel je povinen doložit zjištěnou hmotnost vážním lístkem při každém jednotlivém odvozu a vážní lístek předat zhotoviteli objednatel bude odpad předávat ve shromažďovacích prostředcích (plastové bedny 8 ks do vozidla a 8 ks na výměnu), které jsou v jeho vlastnictví, vykládku odpadu z vozidla zajistí zhotovitel, vyložení plných shromažďovacích prostředků a naložení prázdných, doklady: OLPNO, ADR, potvrzení o převzetí odpadu b) odpad ostatních zákazníků hmotnost převzatého odpadu bude zjišťována na úředně ověřeném vážícím zařízení zhotovitele umístěném v areálu provozovny na Líšeňské 35 v Brně. zhotovitel je povinen doložit zjištěnou hmotnost vážním lístkem při každém jednotlivém převzetí a kopii vážního lístku předat objednateli. shromažďovací prostředky: bedny, IBC kontejnery 1100 l, popelnice, sudy vyprazdňovat na počkání, pytle, doklady: OLPNO, ADR, potvrzení o převzetí odpadu 9. Zhotovitel se zavazuje zpracovat 1x měsíčně přehled návozů s uvedením množství převzatého odpadu k poslednímu dni příslušného kalendářního měsíce a tento přehled předat a tento přehled předat do 5 pracovních dnů objednateli k odsouhlasení. Objednatel se zavazuje vyjádřit k přehledu návozů do 3 pracovních dnů po obdržení přehledu návozů. Takto zpracované a oběma smluvními stranami odsouhlasené přehledy budou současně sloužit jako podklad pro vystavení daňových dokladů zhotovitelem. 10. Objednatel i zhotovitel vedou průběžnou evidenci o množství předmětného odpadu včetně RZ dopravních prostředků, které přepravu odpadu zajišťují. Strana 2 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021 “ SAKO Brno, a.s. ASTV, s.r.o. Článek V. Cena 1. Cena za provádění sjednaných služeb byla mezi smluvními stranami sjednána dohodou jako cena smluvní ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách v platném znění, a to ve výši stanovené v příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy. 2. K uvedené ceně bude připočtena DPH platná v době uskutečnění zdanitelného plnění dle zákona č.235/2004 Sb. 3. Smluvní strany se výslovně dohodly, že v takto dohodnutých cenách uvedených v příloze č. 1 jsou zahrnuty veškeré náklady nutné pro řádné plnění této smlouvy (tj. včetně poskytnutí shromažďovacích prostředků, manipulace, zákonných poplatků, atd.). Článek VI. Platební podmínky 1. Cena za poskytované služby bude vyúčtována vždy za fakturační období, kterým je kalendářní měsíc. Zhotovitel vystaví na cenu služeb do 10 kalendářních dnů po ukončeném fakturačním období daňový doklad s náležitostmi dle zákona 235/2004 Sb. v platném znění se splatností 14 dní ode dne doručení objednateli. Nedílnou součástí každého daňového dokladu bude souhrnný odsouhlasený přehled jednotlivých odvozů v konkrétním měsíci zpracovaný dle článku IV., odst. 9) této smlouvy. 2. Objednatel souhlasí, v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty, s vystavováním daňových dokladů zhotovitelem v elektronické podobě (dále jen „elektronická faktura“). Elektronická faktura ve smyslu tohoto ustanovení smlouvy bude vyhotovena ve formátu PDF, přičemž tyto elektronické faktury se zasílají z elektronické adresy zhotovitele e-fakturace@fcc-group.cz na elektronickou adresu objednatele fakturace@sako.cz. Objednatel i zhotovitel jsou povinni při změně elektronické adresy tuto změnu ihned nahlásit druhé smluvní straně. 3. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat některou se zákonem stanovených náležitostí, má právo objednatel vrátit daňový doklad zhotoviteli k doplnění či k opravě. Nová lhůta splatnosti počíná běžet ode dne opětného doručení daňového dokladu objednateli 4. Smluvní strany se dohodly, v případě, že se zhotovitel stane nespolehlivým plátcem (dle §106a zákona č. 235/2004 Sb. o DPH) nebo bude vyžadovat provedení platby na jiný účet než je zveřejněný účet zhotovitele (dle §98 zákona o DPH), provede objednatel platbu za plnění ve výši základu daně z přidané hodnoty na účet uvedený ve smlouvě a platbu daně z přidané hodnoty na účet finančního úřadu (dle §109a zákona o DPH). Článek VII. Povinnosti smluvních stran 1. Zhotovitel se zavazuje: a) Zajistit převzetí odpadů objednatele, které jsou specifikovány v příloze č. 1 této smlouvy. b) Zajistit vrácení shromažďovacích nádob na vozidlo objednatele, a to bez zbytečného odkladu po jejich vyprázdnění, nebrání-li mu překážka způsobena objednatelem či třetí osobou nezávisle na vůli zhotovitele. c) Zajistit na své náklady opravu nebo výměnu nádoby, dojde-li k jejímu prokazatelnému poškození jednáním ze strany zaměstnanců zhotovitele. d) Zajistit neprodleně odstranění nečistoty, dojde-li činností zhotovitele při manipulaci s nádobami ke znečištění vozidla objednatele. e) Po celou dobu trvání smlouvy plnit povinnosti stanovené pro jeho činnost obecně závaznými právními předpisy, zejména zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech v platném znění a souvisejícími prováděcími předpisy. Dále je zhotovitel povinen objednateli plnění těchto povinností na jeho žádost průběžně osvědčovat a dokládat a před podpisem předložit této smlouvy Souhlas k provozování zařízení dle čl. I. odst. 1. f) Neprodleně informovat objednatele v případě že zhotovitel přestane splňovat některou se zákonných podmínek pro jeho činnost dle této smlouvy. g) Nakládat s odpadem tak, aby nedošlo k ohrožení zdraví osob ani poškození životního prostředí a je odpovědný za škody způsobené nevhodným nakládáním s určeným odpadem. Strana 3 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021 “ SAKO Brno, a.s. ASTV, s.r.o. 2. Objednatel se zavazuje: a) Předat zhotoviteli odpady specifikované v příloze č.1 této smlouvy. b) Zajistit oddělené ukládání jednotlivých druhů odpadů do shromažďovacích prostředků. c) Předávat příslušnou dokumentaci předmětného odpadu, kterou je původce odpadu povinen předat provozovateli zařízení k nakládání s odpady dle příslušných právních předpisů, případně dle požadavku zhotovitele. Tyto doklady je objednatel povinen předat zhotoviteli vždy při jednorázové dodávce odpadů, nebo v případě opakovaného plnění pak u prvé z řady dodávek v jednom kalendářním roce, dále vždy, když dojde ke změně některého z údajů obsažených v dodaných dokladech a vždy na základě výzvy zhotovitele. 3. V případě zjištění neplnění závazků ze strany zhotovitele musí objednatel na zjištěné závady písemně upozornit. Nebude-li takové písemné upozornění doručeno zhotoviteli do tří pracovních dnů od provedení reklamované služby, nehledí se na případné pozdější reklamace a jsou považovány za bezpředmětné. Nebude-li náprava ze strany zhotovitele učiněna včas a řádně (dle dohody smluvních stran), je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10% z ceny reklamovaných služeb. Případná smluvní pokuta je zhotovitelem uhrazena formou dobropisu. 4. Přestane-li zhotovitel splňovat některou se zákonných podmínek pro jeho činnost dle této smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat objednatele. 5. V případě, že nastanou skutečnosti uvedené v odst. 3) tohoto článku, plnění dle této smlouvy bude pozastaveno. Obě smluvní strany se v tomto případě zavazují k jednání o dalším postupu. Článek VIII. Smluvní pokuty 1. V případě, že daňový doklad nebude uhrazen v době splatnosti, bude objednateli účtován smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05% z ceny za každý den prodlení. 2. V případě zjištění neplnění závazků ze strany zhotovitele musí objednatel na zjištěné závady písemně upozornit. Nebude-li takové písemné upozornění doručeno zhotoviteli do tří pracovních dnů od provedení reklamované služby, nehledí se na případné pozdější reklamace a jsou považovány za bezpředmětné. Nebude-li náprava ze strany zhotovitele učiněna včas a řádně (dle dohody smluvních stran), je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10% z ceny reklamovaných služeb. Případná smluvní pokuta je zhotovitelem uhrazena formou dobropisu. 3. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody, která vznikla smluvní straně požadující smluvní pokutu v příčinné souvislosti s porušením smlouvy. Článek IX. Regresní nárok objednatele 1. V případě, že orgán veřejné správy v oblasti odpadového hospodářství či jiný orgán na úseku ochrany životního prostředí pravomocně udělí objednateli pokutu v důsledku porušení povinností zhotovitele, stanovené touto smlouvou či obecně závazným právním předpisem, zavazuje se zhotovitel částku, v níž byla pokuta uložena, uhradit objednateli v plné výši ve lhůtě 15 dnů ode dne rozhodnutí právní moci o udělení pokuty. Článek X. Odstoupení od smlouvy 1. V případě závažného porušení podmínek této smlouvy lze od této smlouvy odstoupit, nedojde-li ke zjednání nápravy ani ve lhůtě 15 dní od doručení písemné výzvy ke zjednání nápravy. Za závažné porušení podmínek této smlouvy je považováno vždy porušení ustanovení této smlouvy nebo zákona č. 185/2001 Sb., včetně příslušných vyhlášek k tomuto zákonu 2. V případě, že zhotovitel opakovaně poruší povinnost převzít od objednatele odpad dle článku III., odst. 1) této smlouvy, je objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit, pokud zhotovitel nezjedná nápravu ani ve lhůtě 15 dní od doručení písemné výzvy objednatele ke zjednání nápravy. Strana 4 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021 “ SAKO Brno, a.s. ASTV, s.r.o. 3. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a musí být doručeno druhé smluvní straně doporučeným dopisem. Dnem doručení odstoupení se smlouva ruší. V případě, že si druhá strana nevyzvedne doporučenou zásilku u příslušného držitele poštovní licence, považuje se den, kdy byla zásilka vrácena, za den doručení. Článek XI. Doba trvání smlouvy 1. Smluvní strany se dohodly, že tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to od 01. 01. 2021 do 31. 12. 2021. 2. Pokud objednatel doručí zhotoviteli do 30. 11. 2021 písemné oznámení, že má zájem na dalším trvání smlouvy i po 31. 12. 2021, smlouva se automaticky za nezměněných podmínek prodlužuje do 31. 12. 2022. Dále lze dobu trvání smlouvy prodloužit pouze na základě dohody. 3. Smlouvu může vypovědět kterákoliv ze smluvních stran bez uvedení důvodu písemnou výpovědí s výpovědní lhůtou dva měsíce. Výpověď musí být poslána druhé smluvní straně doporučenou zásilkou. Výpovědní lhůta začíná běžet první den kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně. V případě, že si druhá smluvní strana nevyzvedne doporučenou zásilku uloženou u místně příslušného držitele poštovní licence, považuje se den, kdy se doporučená zásilka vrátí odesílateli, za den doručení. Článek XII. Závěrečná ustanovení 1. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. 2. Smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o jejím předmětu a nahrazuje předcházející ujednání ať písemná či ústní. 3. Všechny právní vztahy, které vzniknou při realizaci závazků vyplývajících z této smlouvy, se řídí právním řádem České republiky. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění. 4. Podpisem této smlouvy zhotovitel bere na vědomí, že SAKO Brno, a.s. je povinným subjektem dle zákona č. 106/1999 Sb. a dále, že je osobou dle ust. §2, odst. 1, písmeno n) zákona 340/2015 Sb. Smluvní strany se dohodly, že společnost SAKO Brno, a.s. je oprávněna bez dalšího zveřejnit obsah celé smlouvy, a to prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., tak jiným způsobem. Smluvní strany výslovně uvádí, že tato smlouva neobsahuje žádné jejich obchodní tajemství, ani jiné informace, které by nemohly být zveřejněny či poskytnuty dle zákona č. 106/1999 Sb. Za shora uvedená ujednání či postup dle těchto ujednání si nebudou smluvní strany nic platit ani jinak nahrazovat či poskytovat. Tato ujednání zůstávají zachována i v případě zániku této smlouvy, či v případě její neplatnosti, neboť podle vůle smluvních stran mají zůstat platnými i účinnými bez ohledu na smlouvu samotnou. Zhotovitel bere na vědomí, že SAKO Brno, a.s. si vyhrazuje konečné právo rozhodnout, které informace budou zveřejněny. 5. Informace o zpracování osobních údajů společností SAKO Brno, a.s. ve smyslu článku 13 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 04. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováváním osobních údajů (GDPR) jsou dostupné online na https://www.sako.cz/stranka/cz/981/informace-o-zpracovani-osobnich-udaju/. Svým podpisem druhá strana společnosti SAKO Brno, a.s. potvrzuje, že se s těmito informacemi náležitě seznámila před poskytnutím osobních údajů. 6. Smlouvu lze měnit nebo doplňovat pouze písemnými dodatky číslovanými vzestupnou řadou po dohodě smluvních stran. Jiné zápisy, protokoly apod. se za změnu smlouvy nepovažují. 7. Stane-li se jakékoliv ustanovení této smlouvy zcela nebo částečně neplatné, nevykonatelné, či neúčinné, nebude z takového důvodu dotčena platnost, vykonatelnost a účinnost ostatních ustanovení této smlouvy. Smluvní strany se zároveň zavazují zajistit, aby taková zcela nebo částečně neplatná, či neúčinná ustanovení byla neprodleně nahrazena v souladu se zákonem. 8. Zhotovitel neposkytne informace třetí osobě o skutečnostech, se kterými se seznámil při realizaci plnění. Strana 5 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021 “ SAKO Brno, a.s. ASTV, s.r.o. 9. Žádná ze smluvních stran není bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany oprávněna postoupit jakékoliv třetí osobě svá práva a povinnosti založené touto smlouvou této smlouvy. 10. Obě smluvní strany prohlašují, že si smlouvu před jejím podpisem přečetly, její obsah je jim srozumitelný a s ním souhlasí, na důkaz čehož níže připojují své podpisy. 11. Smlouva je vyhotovena ve dvou výtiscích, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom výtisku. V Brně dne …………………. V Brně dne …………………. Za objednatele: Za zhotovitele: Ing. Karel Jelínek Mgr. Zdeněk Navrátil ředitel společnosti jednatel Ing. Iveta Jurenová jednatelka Strana 6 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021 “