Textová podoba smlouvy Smlouva č. 15160235: smlouva na převzetí odpadu č. NO01/2021

Příloha 2568_1 504 000 Kč_16122020_smlouva na převzetí odpadu č. NO012021_ASTV, s.r.o..pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SAKO Brno, a.s.                                                                        ASTV, s.r.o.

               SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU
                                             č. NO01/2021

   uzavřená podle ustanovení § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákona
č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty a zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech, všechny zákony

   ve znění jejich pozdějších novel a doplňků a vyhlášky MŽP č.381/2001 Sb., kterou se vydává
                                                       Katalog odpadů

                                              Článek I.
                                          Smluvní strany

1. Objednatel:

SAKO Brno, a. s.

se sídlem Jedovnická 4247/2, 628 00 Brno

Zastoupen: Ing. Karel Jelínek, ředitel společnosti na základě plné moci ze dne
zastoupený ve věcech technických: XXX, XXX
IČ: 60713470
DIČ: CZ60713470
Bankovní spojení: KB Brno-město, číslo účtu 79033-621/0100 (SWIFT code:KOMBCZPPXXX)
Zapsán v OR u KS v Brně, oddíl B, vložka 1371
dále jen „objednatel“

2. Zhotovitel:

ASTV, s.r.o.

se sídlem Jedovnická 4247/2, 628 00 Brno

IČ: 27674622

DIČ: CZ27674622

Zastoupen: Mgr. Zdeněk Navrátil, jednatel

                 Ing. Iveta Jurenová, jednatelka

Bankovní spojení:      ČSOB, a.s., číslo účtu: 17608143/0300

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Brně, oddíl C, vložka 50990

dále jen „zhotovitel“

                                                              Článek II.
                                                             Preambule

1. Zhotovitel je osobou oprávněnou k převzetí opadu katalogových čísel uvedených v příloze č. 1
        smlouvy (dále jen odpady) do svého vlastnictví ve smyslu ustanovení zákona č. 185/2001Sb.,
        o odpadech a o změně některých dalších zákonů ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel
        předloží objednateli rozhodnutí příslušného krajského úřadu, kterým je zhotoviteli udělen
        souhlas k provozování zařízení ke sběru, úpravě, využívání a odstranění odpadů a tuto
        skutečnost doložil před podpisem této smlouvy.

                                                             Článek III.
                                                        Předmět smlouvy

1. Předmětem plnění této smlouvy, za podmínek níže specifikovaných, je závazek objednatele
        předat a závazek zhotovitele převzít odpad uvedený v příloze č. 1 této smlouvy. Smluvní strany
        se dohodly, že odpad se má za převzatý zhotovitelem v okamžiku, kdy jej převezme od
        objednatele přímo zhotovitel.

2. Dále předmětem smlouvy je závazek zhotovitele zajistit u předmětného odpadu jeho úpravu a
        výsledný produkt využít nebo není-li využití možné, odpad odstranit v souladu s platnou
        legislativou.

Strana 1 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021
                                                                   “
SAKO Brno, a.s.  ASTV, s.r.o.

                                                             Článek IV.
                                                     Místo a způsob plnění

1. Místem plnění je sběrné místo Líšeňská 35, Brno 636 00, IČZ CZB00927, sklad NO s provozní
      dobou v pracovních dnech od 6,00 hod. do 14,00 hod.

2. Doprava odpadu bude zajišťována dopravními prostředky objednatele.

3. Zhotovitel se zavazuje přebírat předmětný odpad v místě plnění, v termínech a množstvích dle
      potřeb a požadavků objednatele.

4. Kontaktní údaje osob oprávněných k zasílání a potvrzování jednotlivých plnění předmětu
      smlouvy:

       zástupce objednatele:
          XXX, mobil: XXX, e-mail: XXX

       zástupce zhotovitele:
          XXX, mobil: XXX, e-mail: XXX

5. Objednatel je povinen předat zhotoviteli k odstranění pouze ten druh odpadu, který z hlediska své
      povahy a chemického složení odpovídá údajům dle dokladů předaných objednatelem dle této
      smlouvy. Zhotovitel nemá povinnost odebírat takový odpad, který svou povahou nebo složením
      neodpovídá sjednanému druhu či nemá dokladované vlastnosti.

6. Přeprava nebezpečných odpadů podléhá ohlášení dle §40 zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech
      v platném znění. Ohlášení přepravy nebezpečných odpadů v integrovaném systému plnění
      ohlašovacích povinností - ISPOP modul SEPNO (dále jen „přeprava nebezpečných odpadů“)
      zajistí objednatel jakožto odesílatel a zhotovitel jakožto příjemce potvrdí převzetí nebezpečných
      odpadů z ohlášené přepravy nebezpečných odpadů.

7. Objednatel je povinen přebíraný odpad předat zhotoviteli v obalech stanovených příslušnými
      právními předpisy a umožňujícími bezpečnou a plynulou nakládku odpadu na techniku
      zhotovitele a jeho odvoz do místa jeho odstranění nebo dalšího využití.

8. Provoz při předávání odpadů bude zajišťován následně:

      a) odpad ze SSO

           hmotnost převzatého odpadu bude zjišťována na úředně ověřeném vážícím zařízení
                 společnosti objednatele

           objednatel je povinen doložit zjištěnou hmotnost vážním lístkem při každém jednotlivém
                 odvozu a vážní lístek předat zhotoviteli

           objednatel bude odpad předávat ve shromažďovacích prostředcích (plastové bedny 8 ks
                 do vozidla a 8 ks na výměnu), které jsou v jeho vlastnictví,

           vykládku odpadu z vozidla zajistí zhotovitel, vyložení plných shromažďovacích prostředků
                 a naložení prázdných,

           doklady: OLPNO, ADR, potvrzení o převzetí odpadu

      b) odpad ostatních zákazníků
           hmotnost převzatého odpadu bude zjišťována na úředně ověřeném vážícím zařízení
                 zhotovitele umístěném v areálu provozovny na Líšeňské 35 v Brně.
           zhotovitel je povinen doložit zjištěnou hmotnost vážním lístkem při každém jednotlivém
                 převzetí a kopii vážního lístku předat objednateli.
           shromažďovací prostředky: bedny, IBC kontejnery 1100 l, popelnice, sudy vyprazdňovat
                 na počkání, pytle,
           doklady: OLPNO, ADR, potvrzení o převzetí odpadu

9. Zhotovitel se zavazuje zpracovat 1x měsíčně přehled návozů s uvedením množství převzatého
      odpadu k poslednímu dni příslušného kalendářního měsíce a tento přehled předat a tento
      přehled předat do 5 pracovních dnů objednateli k odsouhlasení. Objednatel se zavazuje vyjádřit
      k přehledu návozů do 3 pracovních dnů po obdržení přehledu návozů. Takto zpracované a
      oběma smluvními stranami odsouhlasené přehledy budou současně sloužit jako podklad pro
      vystavení daňových dokladů zhotovitelem.

10. Objednatel i zhotovitel vedou průběžnou evidenci o množství předmětného odpadu včetně RZ
      dopravních prostředků, které přepravu odpadu zajišťují.

                 Strana 2 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021
                                                                                     “
SAKO Brno, a.s.  ASTV, s.r.o.

                                                              Článek V.
                                                                 Cena

1. Cena za provádění sjednaných služeb byla mezi smluvními stranami sjednána dohodou jako
        cena smluvní ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách v platném znění, a to ve výši
        stanovené v příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy.

2. K uvedené ceně bude připočtena DPH platná v době uskutečnění zdanitelného plnění dle
        zákona č.235/2004 Sb.

3. Smluvní strany se výslovně dohodly, že v takto dohodnutých cenách uvedených v příloze č. 1
        jsou zahrnuty veškeré náklady nutné pro řádné plnění této smlouvy (tj. včetně poskytnutí
        shromažďovacích prostředků, manipulace, zákonných poplatků, atd.).

                                                             Článek VI.
                                                       Platební podmínky

1. Cena za poskytované služby bude vyúčtována vždy za fakturační období, kterým je kalendářní
      měsíc. Zhotovitel vystaví na cenu služeb do 10 kalendářních dnů po ukončeném fakturačním
      období daňový doklad s náležitostmi dle zákona 235/2004 Sb. v platném znění se splatností 14
      dní ode dne doručení objednateli. Nedílnou součástí každého daňového dokladu bude souhrnný
      odsouhlasený přehled jednotlivých odvozů v konkrétním měsíci zpracovaný dle článku IV., odst.
      9) této smlouvy.

2. Objednatel souhlasí, v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty, s vystavováním daňových
      dokladů zhotovitelem v elektronické podobě (dále jen „elektronická faktura“). Elektronická faktura
      ve smyslu tohoto ustanovení smlouvy bude vyhotovena ve formátu PDF, přičemž tyto
      elektronické faktury se zasílají z elektronické adresy zhotovitele e-fakturace@fcc-group.cz na
      elektronickou adresu objednatele fakturace@sako.cz. Objednatel i zhotovitel jsou povinni při
      změně elektronické adresy tuto změnu ihned nahlásit druhé smluvní straně.

3. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat některou se zákonem stanovených náležitostí,
      má právo objednatel vrátit daňový doklad zhotoviteli k doplnění či k opravě. Nová lhůta splatnosti
      počíná běžet ode dne opětného doručení daňového dokladu objednateli

4. Smluvní strany se dohodly, v případě, že se zhotovitel stane nespolehlivým plátcem (dle §106a
      zákona č. 235/2004 Sb. o DPH) nebo bude vyžadovat provedení platby na jiný účet než je
      zveřejněný účet zhotovitele (dle §98 zákona o DPH), provede objednatel platbu za plnění ve výši
      základu daně z přidané hodnoty na účet uvedený ve smlouvě a platbu daně z přidané hodnoty na
      účet finančního úřadu (dle §109a zákona o DPH).

                                                             Článek VII.
                                                 Povinnosti smluvních stran

1. Zhotovitel se zavazuje:
      a) Zajistit převzetí odpadů objednatele, které jsou specifikovány v příloze č. 1 této smlouvy.
      b) Zajistit vrácení shromažďovacích nádob na vozidlo objednatele, a to bez zbytečného odkladu
          po jejich vyprázdnění, nebrání-li mu překážka způsobena objednatelem či třetí osobou
          nezávisle na vůli zhotovitele.
      c) Zajistit na své náklady opravu nebo výměnu nádoby, dojde-li k jejímu prokazatelnému
          poškození jednáním ze strany zaměstnanců zhotovitele.
      d) Zajistit neprodleně odstranění nečistoty, dojde-li činností zhotovitele při manipulaci
          s nádobami ke znečištění vozidla objednatele.
      e) Po celou dobu trvání smlouvy plnit povinnosti stanovené pro jeho činnost obecně závaznými
          právními předpisy, zejména zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech v platném znění a
          souvisejícími prováděcími předpisy. Dále je zhotovitel povinen objednateli plnění těchto
          povinností na jeho žádost průběžně osvědčovat a dokládat a před podpisem předložit této
          smlouvy Souhlas k provozování zařízení dle čl. I. odst. 1.
      f) Neprodleně informovat objednatele v případě že zhotovitel přestane splňovat některou se
          zákonných podmínek pro jeho činnost dle této smlouvy.
      g) Nakládat s odpadem tak, aby nedošlo k ohrožení zdraví osob ani poškození životního
          prostředí a je odpovědný za škody způsobené nevhodným nakládáním s určeným odpadem.

                 Strana 3 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021
                                                                                    “
SAKO Brno, a.s.  ASTV, s.r.o.

2. Objednatel se zavazuje:
      a) Předat zhotoviteli odpady specifikované v příloze č.1 této smlouvy.
      b) Zajistit oddělené ukládání jednotlivých druhů odpadů do shromažďovacích prostředků.
      c) Předávat příslušnou dokumentaci předmětného odpadu, kterou je původce odpadu povinen
          předat provozovateli zařízení k nakládání s odpady dle příslušných právních předpisů,
          případně dle požadavku zhotovitele. Tyto doklady je objednatel povinen předat zhotoviteli
          vždy při jednorázové dodávce odpadů, nebo v případě opakovaného plnění pak u prvé z řady
          dodávek v jednom kalendářním roce, dále vždy, když dojde ke změně některého z údajů
          obsažených v dodaných dokladech a vždy na základě výzvy zhotovitele.

3. V případě zjištění neplnění závazků ze strany zhotovitele musí objednatel na zjištěné závady
      písemně upozornit. Nebude-li takové písemné upozornění doručeno zhotoviteli do tří pracovních
      dnů od provedení reklamované služby, nehledí se na případné pozdější reklamace a jsou
      považovány za bezpředmětné. Nebude-li náprava ze strany zhotovitele učiněna včas a řádně (dle
      dohody smluvních stran), je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši
      10% z ceny reklamovaných služeb. Případná smluvní pokuta je zhotovitelem uhrazena formou
      dobropisu.

4. Přestane-li zhotovitel splňovat některou se zákonných podmínek pro jeho činnost dle této
      smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat objednatele.

5. V případě, že nastanou skutečnosti uvedené v odst. 3) tohoto článku, plnění dle této smlouvy
      bude pozastaveno. Obě smluvní strany se v tomto případě zavazují k jednání o dalším postupu.

                                                            Článek VIII.
                                                         Smluvní pokuty

1. V případě, že daňový doklad nebude uhrazen v době splatnosti, bude objednateli účtován
      smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05% z ceny za každý den prodlení.

2. V případě zjištění neplnění závazků ze strany zhotovitele musí objednatel na zjištěné závady
      písemně upozornit. Nebude-li takové písemné upozornění doručeno zhotoviteli do tří pracovních
      dnů od provedení reklamované služby, nehledí se na případné pozdější reklamace a jsou
      považovány za bezpředmětné. Nebude-li náprava ze strany zhotovitele učiněna včas a řádně (dle
      dohody smluvních stran), je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši
      10% z ceny reklamovaných služeb. Případná smluvní pokuta je zhotovitelem uhrazena formou
      dobropisu.

3. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody, která vznikla smluvní straně
      požadující smluvní pokutu v příčinné souvislosti s porušením smlouvy.

                                                             Článek IX.
                                                 Regresní nárok objednatele

1. V případě, že orgán veřejné správy v oblasti odpadového hospodářství či jiný orgán na úseku
      ochrany životního prostředí pravomocně udělí objednateli pokutu v důsledku porušení povinností
      zhotovitele, stanovené touto smlouvou či obecně závazným právním předpisem, zavazuje se
      zhotovitel částku, v níž byla pokuta uložena, uhradit objednateli v plné výši ve lhůtě 15 dnů ode
      dne rozhodnutí právní moci o udělení pokuty.

                                                              Článek X.
                                                   Odstoupení od smlouvy

1. V případě závažného porušení podmínek této smlouvy lze od této smlouvy odstoupit, nedojde-li
      ke zjednání nápravy ani ve lhůtě 15 dní od doručení písemné výzvy ke zjednání nápravy.
      Za závažné porušení podmínek této smlouvy je považováno vždy porušení ustanovení této
      smlouvy nebo zákona č. 185/2001 Sb., včetně příslušných vyhlášek k tomuto zákonu

2. V případě, že zhotovitel opakovaně poruší povinnost převzít od objednatele odpad dle článku III.,
      odst. 1) této smlouvy, je objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit, pokud zhotovitel
      nezjedná nápravu ani ve lhůtě 15 dní od doručení písemné výzvy objednatele ke zjednání
      nápravy.

                 Strana 4 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021
                                                                                     “
SAKO Brno, a.s.  ASTV, s.r.o.

3. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a musí být doručeno druhé smluvní straně
      doporučeným dopisem. Dnem doručení odstoupení se smlouva ruší. V případě, že si druhá
      strana nevyzvedne doporučenou zásilku u příslušného držitele poštovní licence, považuje se den,
      kdy byla zásilka vrácena, za den doručení.

                                                             Článek XI.
                                                      Doba trvání smlouvy

1. Smluvní strany se dohodly, že tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to od 01. 01. 2021 do
      31. 12. 2021.

2. Pokud objednatel doručí zhotoviteli do 30. 11. 2021 písemné oznámení, že má zájem na dalším
      trvání smlouvy i po 31. 12. 2021, smlouva se automaticky za nezměněných podmínek prodlužuje
      do 31. 12. 2022. Dále lze dobu trvání smlouvy prodloužit pouze na základě dohody.

3. Smlouvu může vypovědět kterákoliv ze smluvních stran bez uvedení důvodu písemnou výpovědí
      s výpovědní lhůtou dva měsíce. Výpověď musí být poslána druhé smluvní straně doporučenou
      zásilkou. Výpovědní lhůta začíná běžet první den kalendářního měsíce následujícího po doručení
      výpovědi druhé smluvní straně. V případě, že si druhá smluvní strana nevyzvedne doporučenou
      zásilku uloženou u místně příslušného držitele poštovní licence, považuje se den, kdy se
      doporučená zásilka vrátí odesílateli, za den doručení.

                                                             Článek XII.
                                                     Závěrečná ustanovení

1. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejnění
      v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv.

2. Smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o jejím předmětu a nahrazuje předcházející
      ujednání ať písemná či ústní.

3. Všechny právní vztahy, které vzniknou při realizaci závazků vyplývajících z této smlouvy, se řídí
      právním řádem České republiky. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými
      ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění.

4. Podpisem této smlouvy zhotovitel bere na vědomí, že SAKO Brno, a.s. je povinným subjektem
      dle zákona č. 106/1999 Sb. a dále, že je osobou dle ust. §2, odst. 1, písmeno n) zákona
      340/2015 Sb. Smluvní strany se dohodly, že společnost SAKO Brno, a.s. je oprávněna bez
      dalšího zveřejnit obsah celé smlouvy, a to prostřednictvím registru smluv dle zákona
      č. 340/2015 Sb., tak jiným způsobem.
      Smluvní strany výslovně uvádí, že tato smlouva neobsahuje žádné jejich obchodní tajemství, ani
      jiné informace, které by nemohly být zveřejněny či poskytnuty dle zákona č. 106/1999 Sb.
      Za shora uvedená ujednání či postup dle těchto ujednání si nebudou smluvní strany nic platit ani
      jinak nahrazovat či poskytovat. Tato ujednání zůstávají zachována i v případě zániku této
      smlouvy, či v případě její neplatnosti, neboť podle vůle smluvních stran mají zůstat platnými i
      účinnými bez ohledu na smlouvu samotnou.
      Zhotovitel bere na vědomí, že SAKO Brno, a.s. si vyhrazuje konečné právo rozhodnout, které
      informace budou zveřejněny.

5. Informace o zpracování osobních údajů společností SAKO Brno, a.s. ve smyslu článku 13
      nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 04. 2016 o ochraně fyzických
      osob v souvislosti se zpracováváním osobních údajů (GDPR) jsou dostupné online na
      https://www.sako.cz/stranka/cz/981/informace-o-zpracovani-osobnich-udaju/. Svým podpisem
      druhá strana společnosti SAKO Brno, a.s. potvrzuje, že se s těmito informacemi náležitě
      seznámila před poskytnutím osobních údajů.

6. Smlouvu lze měnit nebo doplňovat pouze písemnými dodatky číslovanými vzestupnou řadou
      po dohodě smluvních stran. Jiné zápisy, protokoly apod. se za změnu smlouvy nepovažují.

7. Stane-li se jakékoliv ustanovení této smlouvy zcela nebo částečně neplatné, nevykonatelné, či
      neúčinné, nebude z takového důvodu dotčena platnost, vykonatelnost a účinnost ostatních
      ustanovení této smlouvy. Smluvní strany se zároveň zavazují zajistit, aby taková zcela nebo
      částečně neplatná, či neúčinná ustanovení byla neprodleně nahrazena v souladu se zákonem.

8. Zhotovitel neposkytne informace třetí osobě o skutečnostech, se kterými se seznámil při realizaci
      plnění.

                 Strana 5 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021
                                                                                     “
SAKO Brno, a.s.                                                                        ASTV, s.r.o.

9. Žádná ze smluvních stran není bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany
      oprávněna postoupit jakékoliv třetí osobě svá práva a povinnosti založené touto smlouvou této
      smlouvy.

10. Obě smluvní strany prohlašují, že si smlouvu před jejím podpisem přečetly, její obsah je jim
      srozumitelný a s ním souhlasí, na důkaz čehož níže připojují své podpisy.

11. Smlouva je vyhotovena ve dvou výtiscích, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom
      výtisku.

V Brně dne ………………….  V Brně dne ………………….
Za objednatele:      Za zhotovitele:

Ing. Karel Jelínek   Mgr. Zdeněk Navrátil
ředitel společnosti  jednatel

                     Ing. Iveta Jurenová
                     jednatelka

Strana 6 (celkem 6) smlouvy „SMLOUVA O PŘEVZETÍ, ÚPRAVĚ A VYUŽITÍ ODPADU č. NO01/2021
                                                                   “