Textová podoba smlouvy Smlouva č. 15625607: DOT na sociální služby, výplata finanční podpory č. 3 v rámci IP

Příloha smlouva_oa_Slezská_diakonie_12-01-2021.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA

   O POSKYTNUTÍ FINANČNÍ PODPORY NA POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH

                             SLUŽEB

Smlouva č. JMK069172/21/OSV           KUJMXOPI1KJ5

Smluvní strany:

1. Jihomoravský kraj        Mgr. Jan Grolich, hejtman Jihomoravského kraje
zastoupený:                 Žerotínovo nám. 449/3, 601 82 Brno
sídlo:                      70888337
IČ:                         CZ70888337, je plátce DPH
DIČ:                        Ing. Kateřina Djak, Ing. Anna Sedláková, Bc. Tereza Samešová
kontaktní osoby:            541 651 135
tel.:                       541 651 129
fax:                        djak.katerina@kr-jihomoravsky.cz
e-mail:                     sedlakova.anna@kr-jihomoravsky.cz
                            samesova.tereza@kr-jihomoravsky.cz
bankovní spojení:           Komerční banka, a.s.
účet:                       43-8739750287/0100

(dále také „poskytovatel“)

a

2. Slezská diakonie         v příslušném rejstříku
zapsaná:                    Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D., ředitelka
zastoupená:                 Na Nivách 259/7, Český Těšín, 73701 Český Těšín
sídlo:                      65468562
IČ:
DIČ:                        23035791/0100
tel.:                       Je plátce DPH
e-mail:
bankovní spojení:
č.ú.:
je/není plátce DPH:

(dále jen „příjemce“)
                                                 uzavírají tuto

                                                 SMLOUVU
     O POSKYTNUTÍ FINANČNÍ PODPORY NA POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH

                                                   SLUŽEB

                                                   Článek I.
                                          Účel finanční podpory

1. Předmětem této smlouvy je poskytnutí účelové neinvestiční finanční podpory ve formě
     dotace v rámci vyrovnávací platby za plnění závazku veřejné služby
     (dále jen „finanční podpora“), o jejímž poskytnutí rozhoduje kraj v souladu s ustanovením
     § 105 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále
     jen „zákon o sociálních službách“), v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích
     (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o krajích“), zákonem
     č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů (dále jen
     „kontrolní řád“) a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních
     rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech
     územních rozpočtů“).

2. Finanční podpora je poskytována na základě Dotačního programu „Vybrané sociální
     služby na území Jihomoravského kraje“ pro rok 2021, vyhlášeného Radou Jihomoravského
     kraje na 162. schůzi dne 14.9.2020 usnesením č. 10801/20/R162 (dále jen „Dotační
     program“).

3. Příjemce na sebe převzal závazek poskytovat veřejnou službu v souladu s Rozhodnutím
     Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské
     unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené
     určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu
     (2012/21/EU).

4. Veřejnou službou se dle této smlouvy rozumí poskytování sociální služby v rozsahu
     určeném Pověřením k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu
     v Jihomoravském kraji (dále jen „Pověření“) a touto smlouvou.

5. Tato smlouva je uzavřena v návaznosti na Pověření.

6. Finanční podpora je určena na financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním
     základních druhů a forem sociálních služeb v rozsahu stanoveném základními činnostmi
     u jednotlivých druhů sociálních služeb (dále jen „činnost“). Jejich výčet a charakteristiky
     jsou uvedeny v zákoně o sociálních službách. Finanční prostředky nesmí být použity
     na zajištění fakultativních činností (§ 35 odst. 4 zákona o sociálních službách).

7. Příjemce přijímá finanční podporu a zavazuje se, že bude činnost realizovat na vlastní
     zodpovědnost, v souladu s právními předpisy, podmínkami této smlouvy a Pravidly
     financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji pro léta 2021-2022 schválených
     Zastupitelstvem Jihomoravského kraje na 31. zasedání dne 18.06.2020 usnesením č.
     2718/20/Z31, v aktuálním znění (dále jen „Pravidla“), která jsou zveřejněna na stránkách

                                                                                                 Stránka 2 z 15
     http://dotace.kr-jihomoravsky.cz/ a zavazuje se, že sociální služba dle čl. II odst. 3 této
     smlouvy bude poskytována v souladu se Střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb
     Jihomoravského kraje na období 2021 – 2023 a Akčním plánem rozvoje sociálních služeb
     v Jihomoravském kraji pro rok 2021.

8. Na finanční podporu je nahlíženo ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole
     ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění
     pozdějších předpisů (dále jen „zákon o finanční kontrole“), a kontrolního řádu a vztahují
     se na ni všechna ustanovení těchto zákonů.

                                                  Článek II.
                                          Výše finanční podpory

1. Výše finanční podpory se stanoví jako procento spolufinancování sociální služby
     z rozpočtu Jihomoravského kraje z obvyklých (průměrných) nákladů příslušného druhu
     sociální služby na jednotku. Přesná výše spolufinancování je uvedena pro každý druh
     sociální služby v Pravidlech.

2. Finanční podpora se poskytuje příjemci v celkové výši 437.400,- Kč (slovy:
     čtyřistatřicetsedmtisícčtyřista korun českých). Finanční podpora je určena dle kalkulačního
     vzorce v souladu s Pravidly.

3. Finanční podpora na jednotlivé sociální služby se příjemci poskytuje v následující výši:

  Druh služby     Identifikátor služby  Výše finanční podpory dle § 105
Osobní asistence                          zákona o sociálních službách

                  2346070               437.400,- Kč

4. Finanční podpora bude příjemci poskytnuta maximálně do výše požadavku uvedeného
     v žádosti.

                                                  Článek III.
                                 Způsob poskytnutí finanční podpory

1. Finanční podpora bude vyplacena bankovním převodem na účet příjemce uvedený v záhlaví
    smlouvy v jedné splátce takto:
    - splátka ve výši 100 % přiznané finanční podpory bude vyplacena do 31. 1. 2021.

2. Vyplacením se rozumí odeslání finančních prostředků z účtu Jihomoravského kraje.

3. Výše uvedené termíny jsou pro Jihomoravský kraj závazné pouze v případě plné spolupráce
    poskytovatele sociální služby, především při zajištění podpisu smlouvy o poskytnutí
    finanční podpory statutárním orgánem, poskytnutí čísla aktivního bankovního účtu apod.

                                        Stránka 3 z 15
                                                  Článek IV.
               Podmínky použití finanční podpory, práva a povinnosti příjemce

1. Příjemce je oprávněn čerpat finanční podporu k realizaci činnosti od 1. 1. 2021 nejpozději
    do 31. 12. 2021. Prostředky finanční podpory nelze převádět do roku následujícího.
    Čerpáním finanční podpory se rozumí úhrada výdajů souvisejících s uznatelnými náklady
    činnosti hrazených z finanční podpory a vzniklých při realizaci činnosti převodem
    finančních prostředků v hotovosti nebo bankovním převodem ve prospěch jiné oprávněné
    právnické či fyzické osoby.

2. Pokud budou uznatelné výdaje po odečtení souvisejících příjmů, vyjma finanční podpory
    poskytnuté podle této smlouvy, nižší než poskytnutá výše finanční podpory, je příjemce
    povinen část finanční podpory, odpovídající rozdílu výše finanční podpory a uznatelných
    výdajů snížených o související příjmy, vrátit poskytovateli, a to způsobem a v termínu
    určeném pro předložení Závěrečné zprávy a finančního vypořádání finanční podpory
    v čl. IV. odst. 16 této smlouvy.

3. Finanční podpora je poskytována na úhradu výdajů souvisejících s uznatelnými náklady
    činnosti dle čl. I, II. a IV. této smlouvy.

4. Příjemce je povinen v období od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2021 naplnit primární ukazatele
    definované v Příloze č. 1 této smlouvy.

5. V rámci rozpočtu sociální služby lze zohlednit veškeré přímé náklady vynaložené při
    poskytování sociální služby v rozsahu základních činností a odpovídající podíl nákladů
    společných příslušné sociální službě a jiným činnostem poskytovatele služby, které jsou
    však nezbytné pro poskytování sociální služby.

6. Poskytovatel sociální služby musí být schopen doložit (průběžně i po skončení financování
    sociální služby), podle jakého prokazatelného kritéria zahrnul odpovídající podíl
    společných nákladů v rámci nákladů příslušné sociální služby. Kritéria musí být schválena
    odpovědnou osobou poskytovatele sociální služby (touto osobou je statutární zástupce,
    popř. jím pověřená osoba).

7. Příjemce je povinen použít finanční podporu maximálně hospodárným způsobem a
    výhradně k účelu uvedenému v čl. I. této smlouvy.

8. Z poskytnuté finanční podpory nelze hradit tyto náklady (neuznatelné náklady):

         a) nesouvisející s poskytováním základních činností sociální služby,
         b) na zdravotní péči, s výjimkou péče poskytované podle § 36 zákona o sociálních

              službách, hrazené podle § 17a zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním
              pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších
              předpisů,
         c) na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného a nehmotného
              majetku (dlouhodobým hmotným majetkem se rozumí majetek, jehož doba
              použitelnosti je delší než jeden rok a vstupní cena vyšší než 40.000,- Kč;
              dlouhodobým nehmotným majetkem se rozumí majetek, jehož doba použitelnosti
              je delší než jeden rok a vstupní cena vyšší než 60.000,- Kč),

                                                                                                 Stránka 4 z 15
         d) odpisy majetku a ostatní náklady spadající pod účtovou skupinu číslo 55 – odpisy,
              rezervy a opravné položky,

         e) ostatní sociální pojištění a ostatní sociální náklady na zaměstnance, ke kterým
              nejsou zaměstnavatelé povinni podle zvláštních právních předpisů (příspěvky
              na penzijní připojištění, životní pojištění, dary k životním jubileím a pracovním
              výročím, příspěvky na rekreaci apod.),

         f) finanční leasing – výjimkou je pouze finanční leasing vozidla (automobilu)
              využívaného výhradně pro poskytování terénní formy sociální služby, např.
              pro terénní pečovatelskou službu,

         g) daně a poplatky – účtová skupina 53 (v případě, že nesouvisí s poskytováním
              základních činností, tj. nejsou ve vztahu k místu a formě poskytování sociální
              služby) – daň silniční, daň z nemovitých věcí, ostatní daně a poplatky (tj. daň
              z nabytí nemovitých věcí, správní poplatky, poplatky za znečištění ovzduší,
              poplatky za televizi a rozhlas apod.),

         h) DPH, o jejíž vrácení je možné podle příslušného právního předpisu žádat,
         i) smluvní pokuty, úroky z prodlení, ostatní pokuty a penále, odpisy nedobytných

              pohledávek, úroky, kursové ztráty, dary, manka a škody, jiné ostatní náklady
              spadající pod účtovou skupinu 54,
         j) finanční náklady – účtová skupina 56 – výjimkou jsou pouze bankovní poplatky
              spojené s vedením účtu, na který jsou finanční prostředky poskytovateli služby
              zasílány,
         k) na pořádání workshopů, teambuildingů, výjezdních zasedání apod.,
         l) nespecifikované náklady (tj. výdaje, které nelze účetně doložit).

9. Finanční podporu lze použít na úhradu osobních a provozních nákladů souvisejících
    s poskytováním základních činností sociální služby (uznatelné náklady).

     I. Provozní náklady jsou náklady nezbytné pro poskytování sociální služby v rozsahu
     stanoveném základními činnostmi služby, které jsou identifikovatelné, účetně evidované,
     ověřitelné, podložené originálními dokumenty a uvedené v rozpočtu žádosti o finanční
     podporu. Jejich výše nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě a čase.

     II. Osobní náklady jsou mzdové náklady včetně odvodů pojistného na sociální zabezpečení
     a zdravotní pojištění, které hradí příjemce za své pracovníky, a další osobní náklady, které
     je příjemce za pracovníky podle platných právních předpisů povinen odvádět (např. odvody
     do fondu kulturních a sociálních potřeb, zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za
     škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání).

     Jedná se o náklady na osoby pracující u příjemce na základě pracovní smlouvy, dohody o
     pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce (dále „pracovníci“):

     pracovníci v přímé péči – odborní pracovníci uvedení v ustanovení § 115 odst. 1 písm.
         a), b), c), d) a e) zákona o sociálních službách (sociální pracovníci, pracovníci
         v sociálních službách, pedagogičtí pracovníci, manželští a rodinní poradci a další
         odborní pracovníci, kteří přímo poskytují sociální služby),

     ostatní pracovníci, tj. vedoucí pracovníci (vedoucí organizace, vedoucí služby, ostatní
         vedoucí pracovníci), administrativní pracovníci (sekretářské a asistenční pozice, účetní,
         ostatní administrativní pracovníci), obslužný personál (údržba, úklid apod.)

                                                                                                 Stránka 5 z 15
     Činnost ostatních pracovníků musí souviset s poskytováním základních činností sociální
     služby.

     Náklady musí odpovídat nominálním (hrubým) mzdám, event. platům a zákonným
     odvodům na sociální a zdravotní pojištění hrazeným zaměstnavatelem a nesmí přesáhnout
     obvyklou výši v daném místě, čase a oboru.

     Pokud se pracovník podílí na poskytování příslušné sociální služby pouze částí svého
     pracovního úvazku, musí být náklady související s jeho pracovní činností rozděleny na
     základě prokazatelného kritéria na náklady související s příslušnou sociální službou a na
     náklady s ní nesouvisející. Použití zvoleného kritéria musí být poskytovatel sociální služby
     schopen doložit v průběhu i po skončení financování sociální služby.

     Součet veškerých úvazků zaměstnance u příjemce včetně případných DPP a DPČ nesmí
     překročit jeden pracovní úvazek.

10. Za uznatelné náklady lze považovat ty náklady, které věcně a časově souvisejí
    s poskytováním základních činností sociální služby v období od 1. ledna do 31. prosince
    příslušného roku, na který jsou finanční prostředky poskytnuty. Za uznatelné náklady lze
    považovat rovněž výdaje, které byly vyplaceny po 31. prosinci příslušného roku, za
    předpokladu, že náklad věcně a časově souvisí s obdobím do 31. prosince (např. mzdy za
    prosinec, vyplacené v lednu následujícího roku).

11. Příjemce je povinen použít poskytnutou finanční podporu nejpozději
    do 31. 12. příslušného roku, přičemž úhrada osobních nákladů (mzdové náklady
    a související sociální a zdravotní pojištění) a ostatních uznatelných nákladů vztahujících
    se k danému období vyplacených nejpozději do 20. 1. následujícího kalendářního roku,
    se považuje za úhradu nákladů v kalendářním roce, na který byla finanční podpora
    poskytnuta.

12. Pokud příjemce:
    a) je plátcem DPH nebo se jím stane v průběhu realizace činnosti, tj. do data uvedeného
         v odst. 1 tohoto článku nebo po ukončení realizace činnosti, ale do data uvedeného
         v odst. 15 tohoto článku, a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok
         na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
         hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede všechny uznatelné výdaje
         bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem),
    b) je plátcem DPH a nevznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok
         na odpočet DPH na vstupu, může finanční podporu využít i na finanční pokrytí DPH
         vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce
         uznatelným výdajem),
    c) není plátcem DPH, může finanční podporu využít i na finanční pokrytí DPH vztahující
         se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce uznatelným
         výdajem),
    d) není plátcem DPH, ale stane se jím po datu uvedeném v odst. 15 tohoto článku a vznikne
         mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na uplatnění odpočtu DPH
         na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších
         předpisů, je povinen do 30 dnů od data registrace plátce DPH předložit poskytovateli
         novou Závěrečnou zprávu a finanční vypořádání finanční podpory a uvést všechny

                                                                                                 Stránka 6 z 15
         uznatelné výdaje činnosti bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce
         uznatelným výdajem).

13. Je-li příjemce veřejným zadavatelem nebo splní-li příjemce definici zadavatele podle
    zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů,
    je dále povinen postupovat při výběru dodavatele podle tohoto zákona.

14. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu s obecně platnými předpisy, zejm. zákonem
    č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o účetnictví“),
    a zajistit řádné a oddělené sledování čerpání finanční podpory v účetnictví (např. formou
    analytického členění, členění podle středisek, zakázek apod.). Příjemce, který nevede
    účetnictví podle tohoto zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona
    č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby
    příslušné doklady vztahující se k finanční podpoře splňovaly náležitosti účetního dokladu
    ve smyslu ustanovení § 11 zákona o účetnictví, s výjimkou ustanovení § 11 odst. 1 písm.
    f), a aby předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné, srozumitelné, vedené v písemné
    formě chronologicky a způsobem zaručujícím jejich trvanlivost a aby uskutečněné náklady
    a výnosy byly vedeny analyticky ve vztahu k finanční podpoře.

15. Příjemce je povinen zajistit, aby osoby povinné spolupůsobit při kontrole (zejména
    dodavatelé zboží a služeb, příp. stavebních prací pro příjemce) umožnily kontrolnímu
    orgánu prověřit jejich účetnictví a účetní doklady v rozsahu nezbytném ke splnění účelu
    kontroly.

16. Příjemce je povinen předložit poskytovateli nejpozději do 31. 1. 2022 finanční vypořádání
    finanční podpory, které je součástí Závěrečné zprávy k 31.12.2021. V tomto termínu musí
    být finanční vypořádání finanční podpory doručeno poskytovateli. Připadne-li poslední den
    lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní
    den. Nejpozději k termínu pro předložení finančního vypořádání finanční podpory je
    příjemce rovněž povinen vrátit převodem na účet poskytovatele, uvedený v záhlaví této
    smlouvy, případnou nepoužitou část finanční podpory (dále jen „vratka“) nebo část
    prostředků, jež přesáhnou částku specifikovanou v čl. IV. odst. 2 této smlouvy. Současně
    se zasláním vratky nebo její části zpět na účet Jihomoravského kraje, zašle příjemce finanční
    podpory odboru sociálních věcí Krajského úřadu Jihomoravského kraje oznámení, ve
    kterém uvede důvod vrácení prostředků, účel, na který byla finanční podpora poskytnuta,
    číslo účtu plátce, číslo účtu příjemce a symboly platby.

17. Příjemce je povinen předložit poskytovateli finanční vypořádání finanční podpory jako
    součást Závěrečné zprávy k 31.12.2021, která bude dostupná po přihlášení do
    benchmarkingové aplikace Krajského informačního systému sociálních služeb
    Jihomoravského kraje v záložce Moje výkazy nejpozději ke konci sledovaného období.

18. Příjemce je povinen doručit poskytovateli a současně uložit na webové stránky průběžnou
    monitorovací zprávu, soupisku a rozpis mzdových nákladů k 30. 6. 2021 do 20. 7. 2021 a
    závěrečnou monitorovací zprávu, soupisku a rozpis mzdových nákladů k 31. 12. 2021 do
    31.1.2022. Soupiska musí obsahovat soupis všech prvotních účetních a dalších dokladů
    prokazujících vznik uznatelných nákladů sociální služba. Na vyžádání Odboru sociálních
    věcí Krajského úřadu Jihomoravského kraje je příjemce povinen předložit originál účetního
    dokladu.

                                                                                                 Stránka 7 z 15
19. V případě nevyřešeného vypořádání finančních prostředků poskytnutých z rozpočtu kraje
    nebudou žadateli finance v dalším období financování zaslány do doby vyřešení finančního
    vypořádání. V případě prokázané nepravdivosti údajů uvedených v žádosti o finanční
    podporu nebo ve finančním vypořádání může být služba ze systému financování vyřazena.

20. Příjemce je povinen průběžně informovat poskytovatele o všech změnách, které by mohly
    při vymáhání zadržených nebo neoprávněně použitých prostředků finanční podpory zhoršit
    jeho pozici věřitele nebo dobytnost jeho pohledávky. Zejména je příjemce povinen oznámit
    poskytovateli bezodkladně ode dne, kdy došlo k události, skutečnosti, které mají nebo
    mohou mít za následek příjemcův zánik, transformaci, sloučení či splynutí s jiným
    subjektem, změnu statutárního orgánu příjemce apod. Informaci je nutno podat do 8 dnů
    od vzniku skutečnosti.

21. Příjemce souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, názvu činnosti a výše poskytnuté
    finanční podpory, případně dalších údajů uvedených ve zvláštních právních předpisech.

22. Příjemce se zavazuje k tomu, že bude na všech písemnostech, které souvisejí s realizací
    sociální služby, viditelně uvádět skutečnost, že jde o aktivity projektu,
    který je spolufinancován Evropskou unií, státním rozpočtem a Jihomoravským krajem, a to
    dle Pravidel pro informování a komunikaci a vizuální identitu OPZ (ke stažení na stránkách
    www.esfcr.cz).
    Jedná se zejména o:
    a) letáky o poskytované službě, jsou-li tištěny,
    b) webovou stránku o poskytované službě, je-li zřízena,
    c) výroční zprávy, jsou-li zpracovávány.

23. Příjemce je povinen uskutečňovat propagaci činnosti v souladu s Pravidly pro publicitu
    a Manuálem jednotného vizuálního stylu JMK zveřejněnými na webových stránkách
    poskytovatele. Příjemce se zavazuje, že při propagaci činnosti bude uvádět Jihomoravský
    kraj jako poskytovatele části finančních prostředků. Ke splnění této povinnosti uděluje
    poskytovatel příjemci souhlas s použitím loga, a to po celou dobu realizace činnosti.

24. Příjemce se zavazuje, že jak při realizaci činnosti, tak po jejím ukončení, bude dbát dobrého
    jména poskytovatele a činnost realizovat v souladu s právními předpisy, veřejným zájmem
    a Pravidly.

25. Příjemce se zavazuje neposkytovat finanční podporu jiným fyzickým a právnickým
    osobám, pokud se nejedná o úhradu spojenou s realizací činností, na které byla finanční
    podpora poskytnuta.

26. Příjemce je povinen po dobu deseti let od prvního dne kalendářního roku následujícího po
    ukončení financování individuálních projektů, tj. do 31.12.2032 archivovat následující
    podkladové materiály:
    a) žádost včetně povinných příloh,
    b) tuto smlouvu,
    c) originály dokladů, prokazujících čerpání finanční podpory,
    d) dokumentaci o zadání veřejné zakázky, je-li zadávána,
    e) závěrečnou zprávu a finanční vypořádání finanční podpory.

                                                                                                 Stránka 8 z 15
27. Příjemce je v případě nadměrného financování (nadměrná vyrovnávací platba) povinen
    vrátit převodem na účet Jihomoravského kraje uvedeného v záhlaví této smlouvy alikvotní
    část finanční podpory, tj. takovou část, která, v souladu s článkem 13. Pravidel, převyšuje
    stanovenou výši vyrovnávací platby. Sledování, plnění a ohlašování povinností, které se
    vztahují k problematice nadměrného financování, zajišťuje příjemce.

28. Příjemce se zavazuje vkládat údaje do všech modulů benchmarkingové aplikace - Krajský
    informační systém sociálních služeb v JMK (https://kissos.kr-jihomoravsky.cz) dle
    požadavků a termínů sdělovaných poskytovatelem, pokud nejsou stanoveny Pravidly.

                                                  Článek V.
                                                   Kontrola

1. Příslušné orgány poskytovatele jsou oprávněny v souladu se zvláštním právním předpisem
    zákonem o finanční kontrole, zákonem o krajích, kontrolním řádem a zákonem
    o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, kdykoli kontrolovat dodržení podmínek, za
    kterých byla finanční podpora poskytnuta.

2. Příjemce je povinen poskytnout součinnost při výkonu kontrolní činnosti dle odst. 1 tohoto
    článku, zejména předložit kontrolním orgánům poskytovatele kdykoliv k nahlédnutí
    originály všech účetních dokladů prokazujících vznik uznatelných nákladů činnosti a
    využití prostředků v souladu s účelem činnosti.

3. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli provést kontrolu, jak v průběhu, tak
    i po ukončení realizace činnosti, a to ještě po dobu deseti let od ukončení financování
    činnosti ze strany poskytovatele.

4. Za pravdivost i správnost Závěrečné zprávy a finančního vypořádání finanční podpory
    odpovídá osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, která tuto skutečnost
    v Závěrečné zprávě a ve finančním vypořádání finanční podpory písemně potvrdí.

                                                  Článek VI.
                               Důsledky porušení povinností příjemce

1. Jakékoliv porušení smluvních podmínek týkajících se finančního plnění je porušením
    rozpočtové kázně v souladu s ustanovením § 22 odst. 2 zákona o rozpočtových pravidlech
    územních rozpočtů.

2. Pokud se příjemce dopustí porušení rozpočtové kázně, poskytovatel postupuje dle § 22
    zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. V případě prodlení s odvodem za
    porušení rozpočtové kázně je ten, kdo rozpočtovou kázeň porušil, povinen zaplatit penále
    dle § 22 odst. 8 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.

3. Odvody za porušení rozpočtové kázně při použití téže finanční podpory se sčítají. Odvody
    za porušení rozpočtové kázně lze uložit pouze do výše peněžních prostředků poskytnutých
    ke dni porušení rozpočtové kázně. Při podezření na porušení rozpočtové kázně může
    poskytovatel peněžních prostředků pozastavit jejich poskytnutí, a to až do výše
    předpokládaného odvodu. Pokud krajský úřad uloží odvod za porušení rozpočtové kázně,
    v rozhodnutí uvede, že z uloženého odvodu bude odvedena pouze částka ve výši rozdílu

                                                                                                 Stránka 9 z 15
mezi uloženým odvodem a peněžními prostředky neposkytnutými z důvodu podezření na
porušení rozpočtové kázně. Pokud krajský úřad odvod neuloží, poskytovatel peněžních
prostředků poskytne pozastavené peněžní prostředky příjemci.

4. Finanční podpora či její části se považují za vrácené dnem, kdy byly připsány na účet
    poskytovatele.

5. Nedodržení povinnosti vyplývající z odstavce č. 16, 17, 18, 20, 22 a č. 23 článku IV.
    smlouvy je považováno za méně závažné porušení povinnosti ve smyslu ustanovení § 22
    odst. 5 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Odvod za tato porušení
    rozpočtové kázně se stanoví následujícím způsobem:

a) Předložení finančního vypořádání podle odst. 16, 17 a 18 po stanovené lhůtě:

do 5 kalendářních dnů                        1 % poskytnuté finanční podpory

od 6 do 30 kalendářních dnů                  2 % poskytnuté finanční podpory

31 dnů a více                                3 % poskytnuté finanční podpory

b) Porušení povinnosti stanovené v odst. 20  2 % poskytnuté finanční podpory

c) Porušení povinnosti stanovené v odst. 22 a 23 5 % poskytnuté finanční podpory

                                                 Článek VII.
                                             Ukončení smlouvy

1. Smluvní vztah založený touto smlouvou lze ukončit na základě písemné dohody smluvních
    stran nebo výpovědí.

2. Poskytovatel finanční podpory může ukončit smluvní vztah výpovědí z následujících
    důvodů:
    a) příjemci registrující orgán zrušil registraci sociální služby, na niž je finanční podpora
         poskytnuta,
    b) orgán veřejné moci uložil příjemci povinnost spočívající ve významném omezení nebo
         zákazu poskytování služby, na niž je finanční podpora poskytnuta,
    c) příjemce uvedl nepravdivé, neúplné nebo zkreslené údaje, které byly podkladem pro
         výpočet finanční podpory.

3. V případě ukončení smluvního vztahu výpovědí poskytovatelem finanční podpory
    dle odst. 2 tohoto článku, je příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele
    do 15 kalendářních dnů od ukončení smluvního vztahu celou částku poskytnuté finanční
    podpory. Za provedení vratky se považuje připsání na účet poskytovatele.

4. V případě ukončení smluvního vztahu dohodou nebo výpovědí ze strany příjemce je
    příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele do 15 kalendářních dnů od ukončení
    smluvního vztahu poměrnou část finanční podpory za všechna kalendářní čtvrtletí roku
    2021 následující po doručení výpovědi poskytovateli nebo uzavření dohody o ukončení
    smlouvy. Za provedení vratky se považuje připsání na účet poskytovatele.

5. Výpověď je povinně písemná a výpovědní lhůta činící jeden kalendářní měsíc počíná
    plynout 1. dnem následujícího kalendářního měsíce, v němž byla druhé smluvní straně

                                                                                               Stránka 10 z 15
    doručena. Smluvní strany se dohodly, že zásilky odeslané doporučenou poštou na adresy
    uvedené v záhlaví této smlouvy, popř. změněné písemným oznámením druhé straně,
    se považují za doručené třetím dnem ode dne jejich odeslání, a to i v případě, že adresát
    odmítne zásilku převzít, nevyzvedne si ji v uvedené lhůtě, nebo nebude na uvedené adrese
    zastižen, a to z jakéhokoliv důvodu.

6. Ve výpovědní lhůtě poskytovatel pozastaví uvolňování finančních prostředků.

                                                 Článek VIII.
                                           Závěrečná ustanovení

1. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, je k jednání podle této smlouvy jménem
    poskytovatele oprávněn pověřený zaměstnanec Jihomoravského kraje. Toto ustanovení se
    nevztahuje na podpisy dodatků k této smlouvě a na jednání směřující k ukončení platnosti
    či účinnosti této smlouvy.

2. Jakékoli změny této smlouvy, vyjma změn týkajících se údajů uvedených v záhlaví této
    smlouvy, lze provádět pouze formou písemných postupně číslovaných dodatků na základě
    dohody všech smluvních stran. Při změně čísla účtu příjemce, na který má být finanční
    podpora zaslána, je příjemce povinen předložit nebo zaslat žádost o zaslání finanční
    podpory na nové číslo účtu spolu s kopií smlouvy o běžném účtu nebo potvrzení banky o
    existenci účtu žadatele, na který má být finanční podpora poukázána, která bude obsahovat
    číslo nového účtu. Změny smlouvy v jiné než písemné formě a bez předchozího schválení
    Zastupitelstva Jihomoravského kraje jsou vyloučeny.

3. Příjemce podpisem této smlouvy stvrzuje, že:
    a) má vypořádány veškeré závazky (dluhy) vůči Jihomoravskému kraji vzniklé
         ze samostatné i přenesené působnosti kraje, které nabyly právní moci a jsou splatné
         (tj. zejména provedl včasnou úhradu všech splatných odvodů a penále za porušení
         rozpočtové kázně);
    b) nemá neuhrazené závazky po lhůtě splatnosti vůči orgánům veřejné správy České
         republiky, Evropské unie nebo některého z jejích členských států, dále zdravotním
         pojišťovnám a orgánům, poskytujícím finanční prostředky na projekty
         spolufinancované z rozpočtu EU;
    c) nenachází se podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
         (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, v úpadku a nedošlo v jeho případě
         k podání insolvenčního návrhu ani tento návrh sám nepodal a nebylo vydáno rozhodnutí
         o úpadku, a to i za období tří let před podáním žádosti;
    d) nenachází se v procesu zrušení bez právního nástupce (např. likvidace, zrušení nebo
         zánik živnostenského oprávnění), ani není v procesu přeměny (např. sloučení, splynutí,
         rozdělení obchodní společnosti);
    e) nebyl mu soudem nebo správním orgánem uložen zákaz činnosti nebo zrušeno
         oprávnění k činnosti týkající se jeho předmětu podnikání a/nebo související s činností,
         na kterou má být poskytována finanční podpora;
    f) vůči němu (příp. vůči jehož majetku) není navrhováno ani vedeno řízení o výkonu
         soudního či správního rozhodnutí ani navrhována či prováděna exekuce;
    g) nemá v rejstříku trestů záznam o pravomocném odsouzení pro trestný čin,
         jehož skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, paděláním
         či pozměňováním veřejné listiny nebo úplatkářstvím, nebo pro trestný čin hospodářský

                                                                                               Stránka 11 z 15
         anebo trestný čin proti majetku podle hlavy druhé a deváté části druhé zákona
         č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů, či podle hlav páté a šesté
         části druhé zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
         ani proti němu nebylo v souvislosti s takovým trestným činem zahájeno trestní stíhání
         podle zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění
         pozdějších předpisů; je-li žadatel právnickou osobou, týká se prohlášení podle tohoto
         ustanovení všech osob, které jsou jejím statutárním orgánem nebo obdržely plnou moc
         za účelem zastupování právnické osoby pro účely podání žádosti a uzavření a realizace
         (této) smlouvy o poskytnutí finanční podpory.
4. Tato smlouva je vyhotovena v jednom stejnopise v elektronické podobě.
5. Smluvní strany prohlašují, že Pravidla mají k dispozici. Příjemce se zavazuje, že Pravidla
    bude při realizaci činnosti dodržovat.
6. Smluvní strany prohlašují, že při plnění podmínek dle této smlouvy budou postupovat
    v souladu s pravidly týkajícími se veřejné podpory.
7. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, podle
    jejich svobodné a vážné vůle, a na důkaz toho připojují své podpisy.
8. Příjemce svým podpisem stvrzuje správnost údajů uvedených v záhlaví této smlouvy,
    především pak název, sídlo, IČDIČ a číslo účtu.
9. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu všemi smluvními stranami a účinnosti dnem
    uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
    některých smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů.
10. Smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv. Smluvní strany se dohodly, že návrh na
    uveřejnění smlouvy v registru smluv podá poskytovatel.

                                                                                               Stránka 12 z 15
Doložka podle § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších
předpisů

O poskytnutí finanční podpory rozhodlo Zastupitelstvo Jihomoravského kraje v souladu
s ustanovením § 37 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších
předpisů, na svém 2. zasedání konaném dne 17.12.2020 usnesením č. 120/20/Z2.

………………………………………….                             Slezská diakonie
             Jihomoravský kraj                   (příjemce)
               (poskytovatel)

Přílohy:
Příloha č. 1 - Specifikace Sociálních služeb

                                              Stránka 13 z 15
PŘÍLOHA Č. 1 - Specifikace sociálních služeb  Slezská diakonie – ELIADA Brno,
                                              osobní asistence
Specifikace služby                            2346070
Název sociální služby:
                                              12,35 úvazků přímé péče
Identifikátor sociální služby:                13
Primární ukazatele (závazné):                 celkem 12 335 osobohodin
Maximální kapacita služeb vyhrazených
po dobu trvání závazku ze Smlouvy:
Minimální počet unikátních klientů služby
za dobu trvání závazku ze Smlouvy*:
Minimální množství poskytnutých služeb
za dobu trvání závazku ze Smlouvy**:

* Unikátní klient – uživatel (včetně dítěte nad 15 let) evidovaný v systému IS ESF 2014+
provozovaném Ministerstvem práce a sociálních věcí, který může být k naplnění tohoto
ukazatele příjemcem vykázán pouze v tom případě, že ještě nebyl po dobu trvání smlouvy
vykázán a současně nebyl vykázán ani v rámci jiné služby financované v rámci tohoto projektu
(„Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“) a zároveň získal v rámci
realizace projektu podporu min. 40 hodin; počet hodin poskytované podpory bude
poskytovatelem finanční podpory kontrolován při ročním zúčtování na konci kalendářního roku
a v závěrečném vyúčtování.

** Intervencí se rozumí odborná pomoc pracovníka ve prospěch uživatele nebo zájemce o
službu, o které existuje písemný záznam, přičemž ji mohou provádět pouze sociální pracovníci,
pracovníci v sociálních službách a další odborní pracovníci, kteří přímo poskytují sociální
službu. Intervence musí být vztažena k řešení nepříznivé sociální situace konkrétní osoby a musí
přispívat k aktivizaci uživatele nebo zájemce o službu s cílem zvýšení jeho schopností a
kompetencí. Intervence musí směřovat ke zřetelnému cíli, který koresponduje s cíli služby a s
dojednanými, individuálně naplánovanými osobními cíli uživatele, které jsou součástí osobní
dokumentace o uživateli služby. Intervence může mít podobu individuální intervence nebo
skupinové intervence v rámci skupinové práce s více osobami.

Vymezení z hlediska délky trvání:

- délka jedné intervence je 30 minut (tj. min. délka intervence musí být 30 min.);

- intervence se započítává tak, že každých 30 minut se načítá jako další intervence.

Poznámka: Počet vykázaných intervencí musí být přímo úměrný počtu odborných pracovníků
poskytovatele a fondu jejich pracovní doby.

                                                                                               Stránka 14 z 15
** Lůžkoden – den, po který uživatelé reálně využívají službu; do využívání se započítá i doba,
kdy uživatel není ve službě přítomen, ale má platnou smlouvu (např. je na návštěvě u rodiny
apod.)
**Uživatelo-měsíc – jako uživatelo-měsíc lze vykázat jednu osobu pouze jedenkrát v jednom
kalendářním měsíci v případě, že v příslušném kalendářním měsíci využila alespoň jednu ze
základních činností sociální služby.
**Osobohodina – Hodina přímé péče o klienta ze strany sociálního pracovníka a pracovníka v
sociálních službách – především u terénních služeb, bez započítání doby strávené na cestě. Do
osobohodin se započítává pouze základní činnost služby, nikoli fakultativní úkony. Počet
osobohodin se nenásobí počtem účastníků skupinové aktivity.

                                                                                               Stránka 15 z 15