Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O POSKYTNUTÍ FINANČNÍ PODPORY NA POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Smlouva č. JMK069172/21/OSV KUJMXOPI1KJ5 Smluvní strany: 1. Jihomoravský kraj Mgr. Jan Grolich, hejtman Jihomoravského kraje zastoupený: Žerotínovo nám. 449/3, 601 82 Brno sídlo: 70888337 IČ: CZ70888337, je plátce DPH DIČ: Ing. Kateřina Djak, Ing. Anna Sedláková, Bc. Tereza Samešová kontaktní osoby: 541 651 135 tel.: 541 651 129 fax: djak.katerina@kr-jihomoravsky.cz e-mail: sedlakova.anna@kr-jihomoravsky.cz samesova.tereza@kr-jihomoravsky.cz bankovní spojení: Komerční banka, a.s. účet: 43-8739750287/0100 (dále také „poskytovatel“) a 2. Slezská diakonie v příslušném rejstříku zapsaná: Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D., ředitelka zastoupená: Na Nivách 259/7, Český Těšín, 73701 Český Těšín sídlo: 65468562 IČ: DIČ: 23035791/0100 tel.: Je plátce DPH e-mail: bankovní spojení: č.ú.: je/není plátce DPH: (dále jen „příjemce“) uzavírají tuto SMLOUVU O POSKYTNUTÍ FINANČNÍ PODPORY NA POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Článek I. Účel finanční podpory 1. Předmětem této smlouvy je poskytnutí účelové neinvestiční finanční podpory ve formě dotace v rámci vyrovnávací platby za plnění závazku veřejné služby (dále jen „finanční podpora“), o jejímž poskytnutí rozhoduje kraj v souladu s ustanovením § 105 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o sociálních službách“), v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o krajích“), zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „kontrolní řád“) a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů“). 2. Finanční podpora je poskytována na základě Dotačního programu „Vybrané sociální služby na území Jihomoravského kraje“ pro rok 2021, vyhlášeného Radou Jihomoravského kraje na 162. schůzi dne 14.9.2020 usnesením č. 10801/20/R162 (dále jen „Dotační program“). 3. Příjemce na sebe převzal závazek poskytovat veřejnou službu v souladu s Rozhodnutím Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (2012/21/EU). 4. Veřejnou službou se dle této smlouvy rozumí poskytování sociální služby v rozsahu určeném Pověřením k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu v Jihomoravském kraji (dále jen „Pověření“) a touto smlouvou. 5. Tato smlouva je uzavřena v návaznosti na Pověření. 6. Finanční podpora je určena na financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním základních druhů a forem sociálních služeb v rozsahu stanoveném základními činnostmi u jednotlivých druhů sociálních služeb (dále jen „činnost“). Jejich výčet a charakteristiky jsou uvedeny v zákoně o sociálních službách. Finanční prostředky nesmí být použity na zajištění fakultativních činností (§ 35 odst. 4 zákona o sociálních službách). 7. Příjemce přijímá finanční podporu a zavazuje se, že bude činnost realizovat na vlastní zodpovědnost, v souladu s právními předpisy, podmínkami této smlouvy a Pravidly financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji pro léta 2021-2022 schválených Zastupitelstvem Jihomoravského kraje na 31. zasedání dne 18.06.2020 usnesením č. 2718/20/Z31, v aktuálním znění (dále jen „Pravidla“), která jsou zveřejněna na stránkách Stránka 2 z 15 http://dotace.kr-jihomoravsky.cz/ a zavazuje se, že sociální služba dle čl. II odst. 3 této smlouvy bude poskytována v souladu se Střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb Jihomoravského kraje na období 2021 – 2023 a Akčním plánem rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji pro rok 2021. 8. Na finanční podporu je nahlíženo ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o finanční kontrole“), a kontrolního řádu a vztahují se na ni všechna ustanovení těchto zákonů. Článek II. Výše finanční podpory 1. Výše finanční podpory se stanoví jako procento spolufinancování sociální služby z rozpočtu Jihomoravského kraje z obvyklých (průměrných) nákladů příslušného druhu sociální služby na jednotku. Přesná výše spolufinancování je uvedena pro každý druh sociální služby v Pravidlech. 2. Finanční podpora se poskytuje příjemci v celkové výši 437.400,- Kč (slovy: čtyřistatřicetsedmtisícčtyřista korun českých). Finanční podpora je určena dle kalkulačního vzorce v souladu s Pravidly. 3. Finanční podpora na jednotlivé sociální služby se příjemci poskytuje v následující výši: Druh služby Identifikátor služby Výše finanční podpory dle § 105 Osobní asistence zákona o sociálních službách 2346070 437.400,- Kč 4. Finanční podpora bude příjemci poskytnuta maximálně do výše požadavku uvedeného v žádosti. Článek III. Způsob poskytnutí finanční podpory 1. Finanční podpora bude vyplacena bankovním převodem na účet příjemce uvedený v záhlaví smlouvy v jedné splátce takto: - splátka ve výši 100 % přiznané finanční podpory bude vyplacena do 31. 1. 2021. 2. Vyplacením se rozumí odeslání finančních prostředků z účtu Jihomoravského kraje. 3. Výše uvedené termíny jsou pro Jihomoravský kraj závazné pouze v případě plné spolupráce poskytovatele sociální služby, především při zajištění podpisu smlouvy o poskytnutí finanční podpory statutárním orgánem, poskytnutí čísla aktivního bankovního účtu apod. Stránka 3 z 15 Článek IV. Podmínky použití finanční podpory, práva a povinnosti příjemce 1. Příjemce je oprávněn čerpat finanční podporu k realizaci činnosti od 1. 1. 2021 nejpozději do 31. 12. 2021. Prostředky finanční podpory nelze převádět do roku následujícího. Čerpáním finanční podpory se rozumí úhrada výdajů souvisejících s uznatelnými náklady činnosti hrazených z finanční podpory a vzniklých při realizaci činnosti převodem finančních prostředků v hotovosti nebo bankovním převodem ve prospěch jiné oprávněné právnické či fyzické osoby. 2. Pokud budou uznatelné výdaje po odečtení souvisejících příjmů, vyjma finanční podpory poskytnuté podle této smlouvy, nižší než poskytnutá výše finanční podpory, je příjemce povinen část finanční podpory, odpovídající rozdílu výše finanční podpory a uznatelných výdajů snížených o související příjmy, vrátit poskytovateli, a to způsobem a v termínu určeném pro předložení Závěrečné zprávy a finančního vypořádání finanční podpory v čl. IV. odst. 16 této smlouvy. 3. Finanční podpora je poskytována na úhradu výdajů souvisejících s uznatelnými náklady činnosti dle čl. I, II. a IV. této smlouvy. 4. Příjemce je povinen v období od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2021 naplnit primární ukazatele definované v Příloze č. 1 této smlouvy. 5. V rámci rozpočtu sociální služby lze zohlednit veškeré přímé náklady vynaložené při poskytování sociální služby v rozsahu základních činností a odpovídající podíl nákladů společných příslušné sociální službě a jiným činnostem poskytovatele služby, které jsou však nezbytné pro poskytování sociální služby. 6. Poskytovatel sociální služby musí být schopen doložit (průběžně i po skončení financování sociální služby), podle jakého prokazatelného kritéria zahrnul odpovídající podíl společných nákladů v rámci nákladů příslušné sociální služby. Kritéria musí být schválena odpovědnou osobou poskytovatele sociální služby (touto osobou je statutární zástupce, popř. jím pověřená osoba). 7. Příjemce je povinen použít finanční podporu maximálně hospodárným způsobem a výhradně k účelu uvedenému v čl. I. této smlouvy. 8. Z poskytnuté finanční podpory nelze hradit tyto náklady (neuznatelné náklady): a) nesouvisející s poskytováním základních činností sociální služby, b) na zdravotní péči, s výjimkou péče poskytované podle § 36 zákona o sociálních službách, hrazené podle § 17a zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, c) na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku (dlouhodobým hmotným majetkem se rozumí majetek, jehož doba použitelnosti je delší než jeden rok a vstupní cena vyšší než 40.000,- Kč; dlouhodobým nehmotným majetkem se rozumí majetek, jehož doba použitelnosti je delší než jeden rok a vstupní cena vyšší než 60.000,- Kč), Stránka 4 z 15 d) odpisy majetku a ostatní náklady spadající pod účtovou skupinu číslo 55 – odpisy, rezervy a opravné položky, e) ostatní sociální pojištění a ostatní sociální náklady na zaměstnance, ke kterým nejsou zaměstnavatelé povinni podle zvláštních právních předpisů (příspěvky na penzijní připojištění, životní pojištění, dary k životním jubileím a pracovním výročím, příspěvky na rekreaci apod.), f) finanční leasing – výjimkou je pouze finanční leasing vozidla (automobilu) využívaného výhradně pro poskytování terénní formy sociální služby, např. pro terénní pečovatelskou službu, g) daně a poplatky – účtová skupina 53 (v případě, že nesouvisí s poskytováním základních činností, tj. nejsou ve vztahu k místu a formě poskytování sociální služby) – daň silniční, daň z nemovitých věcí, ostatní daně a poplatky (tj. daň z nabytí nemovitých věcí, správní poplatky, poplatky za znečištění ovzduší, poplatky za televizi a rozhlas apod.), h) DPH, o jejíž vrácení je možné podle příslušného právního předpisu žádat, i) smluvní pokuty, úroky z prodlení, ostatní pokuty a penále, odpisy nedobytných pohledávek, úroky, kursové ztráty, dary, manka a škody, jiné ostatní náklady spadající pod účtovou skupinu 54, j) finanční náklady – účtová skupina 56 – výjimkou jsou pouze bankovní poplatky spojené s vedením účtu, na který jsou finanční prostředky poskytovateli služby zasílány, k) na pořádání workshopů, teambuildingů, výjezdních zasedání apod., l) nespecifikované náklady (tj. výdaje, které nelze účetně doložit). 9. Finanční podporu lze použít na úhradu osobních a provozních nákladů souvisejících s poskytováním základních činností sociální služby (uznatelné náklady). I. Provozní náklady jsou náklady nezbytné pro poskytování sociální služby v rozsahu stanoveném základními činnostmi služby, které jsou identifikovatelné, účetně evidované, ověřitelné, podložené originálními dokumenty a uvedené v rozpočtu žádosti o finanční podporu. Jejich výše nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě a čase. II. Osobní náklady jsou mzdové náklady včetně odvodů pojistného na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění, které hradí příjemce za své pracovníky, a další osobní náklady, které je příjemce za pracovníky podle platných právních předpisů povinen odvádět (např. odvody do fondu kulturních a sociálních potřeb, zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání). Jedná se o náklady na osoby pracující u příjemce na základě pracovní smlouvy, dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce (dále „pracovníci“): pracovníci v přímé péči – odborní pracovníci uvedení v ustanovení § 115 odst. 1 písm. a), b), c), d) a e) zákona o sociálních službách (sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách, pedagogičtí pracovníci, manželští a rodinní poradci a další odborní pracovníci, kteří přímo poskytují sociální služby), ostatní pracovníci, tj. vedoucí pracovníci (vedoucí organizace, vedoucí služby, ostatní vedoucí pracovníci), administrativní pracovníci (sekretářské a asistenční pozice, účetní, ostatní administrativní pracovníci), obslužný personál (údržba, úklid apod.) Stránka 5 z 15 Činnost ostatních pracovníků musí souviset s poskytováním základních činností sociální služby. Náklady musí odpovídat nominálním (hrubým) mzdám, event. platům a zákonným odvodům na sociální a zdravotní pojištění hrazeným zaměstnavatelem a nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě, čase a oboru. Pokud se pracovník podílí na poskytování příslušné sociální služby pouze částí svého pracovního úvazku, musí být náklady související s jeho pracovní činností rozděleny na základě prokazatelného kritéria na náklady související s příslušnou sociální službou a na náklady s ní nesouvisející. Použití zvoleného kritéria musí být poskytovatel sociální služby schopen doložit v průběhu i po skončení financování sociální služby. Součet veškerých úvazků zaměstnance u příjemce včetně případných DPP a DPČ nesmí překročit jeden pracovní úvazek. 10. Za uznatelné náklady lze považovat ty náklady, které věcně a časově souvisejí s poskytováním základních činností sociální služby v období od 1. ledna do 31. prosince příslušného roku, na který jsou finanční prostředky poskytnuty. Za uznatelné náklady lze považovat rovněž výdaje, které byly vyplaceny po 31. prosinci příslušného roku, za předpokladu, že náklad věcně a časově souvisí s obdobím do 31. prosince (např. mzdy za prosinec, vyplacené v lednu následujícího roku). 11. Příjemce je povinen použít poskytnutou finanční podporu nejpozději do 31. 12. příslušného roku, přičemž úhrada osobních nákladů (mzdové náklady a související sociální a zdravotní pojištění) a ostatních uznatelných nákladů vztahujících se k danému období vyplacených nejpozději do 20. 1. následujícího kalendářního roku, se považuje za úhradu nákladů v kalendářním roce, na který byla finanční podpora poskytnuta. 12. Pokud příjemce: a) je plátcem DPH nebo se jím stane v průběhu realizace činnosti, tj. do data uvedeného v odst. 1 tohoto článku nebo po ukončení realizace činnosti, ale do data uvedeného v odst. 15 tohoto článku, a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede všechny uznatelné výdaje bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem), b) je plátcem DPH a nevznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na odpočet DPH na vstupu, může finanční podporu využít i na finanční pokrytí DPH vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce uznatelným výdajem), c) není plátcem DPH, může finanční podporu využít i na finanční pokrytí DPH vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce uznatelným výdajem), d) není plátcem DPH, ale stane se jím po datu uvedeném v odst. 15 tohoto článku a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, je povinen do 30 dnů od data registrace plátce DPH předložit poskytovateli novou Závěrečnou zprávu a finanční vypořádání finanční podpory a uvést všechny Stránka 6 z 15 uznatelné výdaje činnosti bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem). 13. Je-li příjemce veřejným zadavatelem nebo splní-li příjemce definici zadavatele podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, je dále povinen postupovat při výběru dodavatele podle tohoto zákona. 14. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu s obecně platnými předpisy, zejm. zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o účetnictví“), a zajistit řádné a oddělené sledování čerpání finanční podpory v účetnictví (např. formou analytického členění, členění podle středisek, zakázek apod.). Příjemce, který nevede účetnictví podle tohoto zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby příslušné doklady vztahující se k finanční podpoře splňovaly náležitosti účetního dokladu ve smyslu ustanovení § 11 zákona o účetnictví, s výjimkou ustanovení § 11 odst. 1 písm. f), a aby předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné, srozumitelné, vedené v písemné formě chronologicky a způsobem zaručujícím jejich trvanlivost a aby uskutečněné náklady a výnosy byly vedeny analyticky ve vztahu k finanční podpoře. 15. Příjemce je povinen zajistit, aby osoby povinné spolupůsobit při kontrole (zejména dodavatelé zboží a služeb, příp. stavebních prací pro příjemce) umožnily kontrolnímu orgánu prověřit jejich účetnictví a účetní doklady v rozsahu nezbytném ke splnění účelu kontroly. 16. Příjemce je povinen předložit poskytovateli nejpozději do 31. 1. 2022 finanční vypořádání finanční podpory, které je součástí Závěrečné zprávy k 31.12.2021. V tomto termínu musí být finanční vypořádání finanční podpory doručeno poskytovateli. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den. Nejpozději k termínu pro předložení finančního vypořádání finanční podpory je příjemce rovněž povinen vrátit převodem na účet poskytovatele, uvedený v záhlaví této smlouvy, případnou nepoužitou část finanční podpory (dále jen „vratka“) nebo část prostředků, jež přesáhnou částku specifikovanou v čl. IV. odst. 2 této smlouvy. Současně se zasláním vratky nebo její části zpět na účet Jihomoravského kraje, zašle příjemce finanční podpory odboru sociálních věcí Krajského úřadu Jihomoravského kraje oznámení, ve kterém uvede důvod vrácení prostředků, účel, na který byla finanční podpora poskytnuta, číslo účtu plátce, číslo účtu příjemce a symboly platby. 17. Příjemce je povinen předložit poskytovateli finanční vypořádání finanční podpory jako součást Závěrečné zprávy k 31.12.2021, která bude dostupná po přihlášení do benchmarkingové aplikace Krajského informačního systému sociálních služeb Jihomoravského kraje v záložce Moje výkazy nejpozději ke konci sledovaného období. 18. Příjemce je povinen doručit poskytovateli a současně uložit na webové stránky průběžnou monitorovací zprávu, soupisku a rozpis mzdových nákladů k 30. 6. 2021 do 20. 7. 2021 a závěrečnou monitorovací zprávu, soupisku a rozpis mzdových nákladů k 31. 12. 2021 do 31.1.2022. Soupiska musí obsahovat soupis všech prvotních účetních a dalších dokladů prokazujících vznik uznatelných nákladů sociální služba. Na vyžádání Odboru sociálních věcí Krajského úřadu Jihomoravského kraje je příjemce povinen předložit originál účetního dokladu. Stránka 7 z 15 19. V případě nevyřešeného vypořádání finančních prostředků poskytnutých z rozpočtu kraje nebudou žadateli finance v dalším období financování zaslány do doby vyřešení finančního vypořádání. V případě prokázané nepravdivosti údajů uvedených v žádosti o finanční podporu nebo ve finančním vypořádání může být služba ze systému financování vyřazena. 20. Příjemce je povinen průběžně informovat poskytovatele o všech změnách, které by mohly při vymáhání zadržených nebo neoprávněně použitých prostředků finanční podpory zhoršit jeho pozici věřitele nebo dobytnost jeho pohledávky. Zejména je příjemce povinen oznámit poskytovateli bezodkladně ode dne, kdy došlo k události, skutečnosti, které mají nebo mohou mít za následek příjemcův zánik, transformaci, sloučení či splynutí s jiným subjektem, změnu statutárního orgánu příjemce apod. Informaci je nutno podat do 8 dnů od vzniku skutečnosti. 21. Příjemce souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, názvu činnosti a výše poskytnuté finanční podpory, případně dalších údajů uvedených ve zvláštních právních předpisech. 22. Příjemce se zavazuje k tomu, že bude na všech písemnostech, které souvisejí s realizací sociální služby, viditelně uvádět skutečnost, že jde o aktivity projektu, který je spolufinancován Evropskou unií, státním rozpočtem a Jihomoravským krajem, a to dle Pravidel pro informování a komunikaci a vizuální identitu OPZ (ke stažení na stránkách www.esfcr.cz). Jedná se zejména o: a) letáky o poskytované službě, jsou-li tištěny, b) webovou stránku o poskytované službě, je-li zřízena, c) výroční zprávy, jsou-li zpracovávány. 23. Příjemce je povinen uskutečňovat propagaci činnosti v souladu s Pravidly pro publicitu a Manuálem jednotného vizuálního stylu JMK zveřejněnými na webových stránkách poskytovatele. Příjemce se zavazuje, že při propagaci činnosti bude uvádět Jihomoravský kraj jako poskytovatele části finančních prostředků. Ke splnění této povinnosti uděluje poskytovatel příjemci souhlas s použitím loga, a to po celou dobu realizace činnosti. 24. Příjemce se zavazuje, že jak při realizaci činnosti, tak po jejím ukončení, bude dbát dobrého jména poskytovatele a činnost realizovat v souladu s právními předpisy, veřejným zájmem a Pravidly. 25. Příjemce se zavazuje neposkytovat finanční podporu jiným fyzickým a právnickým osobám, pokud se nejedná o úhradu spojenou s realizací činností, na které byla finanční podpora poskytnuta. 26. Příjemce je povinen po dobu deseti let od prvního dne kalendářního roku následujícího po ukončení financování individuálních projektů, tj. do 31.12.2032 archivovat následující podkladové materiály: a) žádost včetně povinných příloh, b) tuto smlouvu, c) originály dokladů, prokazujících čerpání finanční podpory, d) dokumentaci o zadání veřejné zakázky, je-li zadávána, e) závěrečnou zprávu a finanční vypořádání finanční podpory. Stránka 8 z 15 27. Příjemce je v případě nadměrného financování (nadměrná vyrovnávací platba) povinen vrátit převodem na účet Jihomoravského kraje uvedeného v záhlaví této smlouvy alikvotní část finanční podpory, tj. takovou část, která, v souladu s článkem 13. Pravidel, převyšuje stanovenou výši vyrovnávací platby. Sledování, plnění a ohlašování povinností, které se vztahují k problematice nadměrného financování, zajišťuje příjemce. 28. Příjemce se zavazuje vkládat údaje do všech modulů benchmarkingové aplikace - Krajský informační systém sociálních služeb v JMK (https://kissos.kr-jihomoravsky.cz) dle požadavků a termínů sdělovaných poskytovatelem, pokud nejsou stanoveny Pravidly. Článek V. Kontrola 1. Příslušné orgány poskytovatele jsou oprávněny v souladu se zvláštním právním předpisem zákonem o finanční kontrole, zákonem o krajích, kontrolním řádem a zákonem o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, kdykoli kontrolovat dodržení podmínek, za kterých byla finanční podpora poskytnuta. 2. Příjemce je povinen poskytnout součinnost při výkonu kontrolní činnosti dle odst. 1 tohoto článku, zejména předložit kontrolním orgánům poskytovatele kdykoliv k nahlédnutí originály všech účetních dokladů prokazujících vznik uznatelných nákladů činnosti a využití prostředků v souladu s účelem činnosti. 3. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli provést kontrolu, jak v průběhu, tak i po ukončení realizace činnosti, a to ještě po dobu deseti let od ukončení financování činnosti ze strany poskytovatele. 4. Za pravdivost i správnost Závěrečné zprávy a finančního vypořádání finanční podpory odpovídá osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, která tuto skutečnost v Závěrečné zprávě a ve finančním vypořádání finanční podpory písemně potvrdí. Článek VI. Důsledky porušení povinností příjemce 1. Jakékoliv porušení smluvních podmínek týkajících se finančního plnění je porušením rozpočtové kázně v souladu s ustanovením § 22 odst. 2 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. 2. Pokud se příjemce dopustí porušení rozpočtové kázně, poskytovatel postupuje dle § 22 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. V případě prodlení s odvodem za porušení rozpočtové kázně je ten, kdo rozpočtovou kázeň porušil, povinen zaplatit penále dle § 22 odst. 8 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. 3. Odvody za porušení rozpočtové kázně při použití téže finanční podpory se sčítají. Odvody za porušení rozpočtové kázně lze uložit pouze do výše peněžních prostředků poskytnutých ke dni porušení rozpočtové kázně. Při podezření na porušení rozpočtové kázně může poskytovatel peněžních prostředků pozastavit jejich poskytnutí, a to až do výše předpokládaného odvodu. Pokud krajský úřad uloží odvod za porušení rozpočtové kázně, v rozhodnutí uvede, že z uloženého odvodu bude odvedena pouze částka ve výši rozdílu Stránka 9 z 15 mezi uloženým odvodem a peněžními prostředky neposkytnutými z důvodu podezření na porušení rozpočtové kázně. Pokud krajský úřad odvod neuloží, poskytovatel peněžních prostředků poskytne pozastavené peněžní prostředky příjemci. 4. Finanční podpora či její části se považují za vrácené dnem, kdy byly připsány na účet poskytovatele. 5. Nedodržení povinnosti vyplývající z odstavce č. 16, 17, 18, 20, 22 a č. 23 článku IV. smlouvy je považováno za méně závažné porušení povinnosti ve smyslu ustanovení § 22 odst. 5 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Odvod za tato porušení rozpočtové kázně se stanoví následujícím způsobem: a) Předložení finančního vypořádání podle odst. 16, 17 a 18 po stanovené lhůtě: do 5 kalendářních dnů 1 % poskytnuté finanční podpory od 6 do 30 kalendářních dnů 2 % poskytnuté finanční podpory 31 dnů a více 3 % poskytnuté finanční podpory b) Porušení povinnosti stanovené v odst. 20 2 % poskytnuté finanční podpory c) Porušení povinnosti stanovené v odst. 22 a 23 5 % poskytnuté finanční podpory Článek VII. Ukončení smlouvy 1. Smluvní vztah založený touto smlouvou lze ukončit na základě písemné dohody smluvních stran nebo výpovědí. 2. Poskytovatel finanční podpory může ukončit smluvní vztah výpovědí z následujících důvodů: a) příjemci registrující orgán zrušil registraci sociální služby, na niž je finanční podpora poskytnuta, b) orgán veřejné moci uložil příjemci povinnost spočívající ve významném omezení nebo zákazu poskytování služby, na niž je finanční podpora poskytnuta, c) příjemce uvedl nepravdivé, neúplné nebo zkreslené údaje, které byly podkladem pro výpočet finanční podpory. 3. V případě ukončení smluvního vztahu výpovědí poskytovatelem finanční podpory dle odst. 2 tohoto článku, je příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele do 15 kalendářních dnů od ukončení smluvního vztahu celou částku poskytnuté finanční podpory. Za provedení vratky se považuje připsání na účet poskytovatele. 4. V případě ukončení smluvního vztahu dohodou nebo výpovědí ze strany příjemce je příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele do 15 kalendářních dnů od ukončení smluvního vztahu poměrnou část finanční podpory za všechna kalendářní čtvrtletí roku 2021 následující po doručení výpovědi poskytovateli nebo uzavření dohody o ukončení smlouvy. Za provedení vratky se považuje připsání na účet poskytovatele. 5. Výpověď je povinně písemná a výpovědní lhůta činící jeden kalendářní měsíc počíná plynout 1. dnem následujícího kalendářního měsíce, v němž byla druhé smluvní straně Stránka 10 z 15 doručena. Smluvní strany se dohodly, že zásilky odeslané doporučenou poštou na adresy uvedené v záhlaví této smlouvy, popř. změněné písemným oznámením druhé straně, se považují za doručené třetím dnem ode dne jejich odeslání, a to i v případě, že adresát odmítne zásilku převzít, nevyzvedne si ji v uvedené lhůtě, nebo nebude na uvedené adrese zastižen, a to z jakéhokoliv důvodu. 6. Ve výpovědní lhůtě poskytovatel pozastaví uvolňování finančních prostředků. Článek VIII. Závěrečná ustanovení 1. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, je k jednání podle této smlouvy jménem poskytovatele oprávněn pověřený zaměstnanec Jihomoravského kraje. Toto ustanovení se nevztahuje na podpisy dodatků k této smlouvě a na jednání směřující k ukončení platnosti či účinnosti této smlouvy. 2. Jakékoli změny této smlouvy, vyjma změn týkajících se údajů uvedených v záhlaví této smlouvy, lze provádět pouze formou písemných postupně číslovaných dodatků na základě dohody všech smluvních stran. Při změně čísla účtu příjemce, na který má být finanční podpora zaslána, je příjemce povinen předložit nebo zaslat žádost o zaslání finanční podpory na nové číslo účtu spolu s kopií smlouvy o běžném účtu nebo potvrzení banky o existenci účtu žadatele, na který má být finanční podpora poukázána, která bude obsahovat číslo nového účtu. Změny smlouvy v jiné než písemné formě a bez předchozího schválení Zastupitelstva Jihomoravského kraje jsou vyloučeny. 3. Příjemce podpisem této smlouvy stvrzuje, že: a) má vypořádány veškeré závazky (dluhy) vůči Jihomoravskému kraji vzniklé ze samostatné i přenesené působnosti kraje, které nabyly právní moci a jsou splatné (tj. zejména provedl včasnou úhradu všech splatných odvodů a penále za porušení rozpočtové kázně); b) nemá neuhrazené závazky po lhůtě splatnosti vůči orgánům veřejné správy České republiky, Evropské unie nebo některého z jejích členských států, dále zdravotním pojišťovnám a orgánům, poskytujícím finanční prostředky na projekty spolufinancované z rozpočtu EU; c) nenachází se podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, v úpadku a nedošlo v jeho případě k podání insolvenčního návrhu ani tento návrh sám nepodal a nebylo vydáno rozhodnutí o úpadku, a to i za období tří let před podáním žádosti; d) nenachází se v procesu zrušení bez právního nástupce (např. likvidace, zrušení nebo zánik živnostenského oprávnění), ani není v procesu přeměny (např. sloučení, splynutí, rozdělení obchodní společnosti); e) nebyl mu soudem nebo správním orgánem uložen zákaz činnosti nebo zrušeno oprávnění k činnosti týkající se jeho předmětu podnikání a/nebo související s činností, na kterou má být poskytována finanční podpora; f) vůči němu (příp. vůči jehož majetku) není navrhováno ani vedeno řízení o výkonu soudního či správního rozhodnutí ani navrhována či prováděna exekuce; g) nemá v rejstříku trestů záznam o pravomocném odsouzení pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, paděláním či pozměňováním veřejné listiny nebo úplatkářstvím, nebo pro trestný čin hospodářský Stránka 11 z 15 anebo trestný čin proti majetku podle hlavy druhé a deváté části druhé zákona č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů, či podle hlav páté a šesté části druhé zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, ani proti němu nebylo v souvislosti s takovým trestným činem zahájeno trestní stíhání podle zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů; je-li žadatel právnickou osobou, týká se prohlášení podle tohoto ustanovení všech osob, které jsou jejím statutárním orgánem nebo obdržely plnou moc za účelem zastupování právnické osoby pro účely podání žádosti a uzavření a realizace (této) smlouvy o poskytnutí finanční podpory. 4. Tato smlouva je vyhotovena v jednom stejnopise v elektronické podobě. 5. Smluvní strany prohlašují, že Pravidla mají k dispozici. Příjemce se zavazuje, že Pravidla bude při realizaci činnosti dodržovat. 6. Smluvní strany prohlašují, že při plnění podmínek dle této smlouvy budou postupovat v souladu s pravidly týkajícími se veřejné podpory. 7. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, podle jejich svobodné a vážné vůle, a na důkaz toho připojují své podpisy. 8. Příjemce svým podpisem stvrzuje správnost údajů uvedených v záhlaví této smlouvy, především pak název, sídlo, IČDIČ a číslo účtu. 9. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu všemi smluvními stranami a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. 10. Smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv. Smluvní strany se dohodly, že návrh na uveřejnění smlouvy v registru smluv podá poskytovatel. Stránka 12 z 15 Doložka podle § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů O poskytnutí finanční podpory rozhodlo Zastupitelstvo Jihomoravského kraje v souladu s ustanovením § 37 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, na svém 2. zasedání konaném dne 17.12.2020 usnesením č. 120/20/Z2. …………………………………………. Slezská diakonie Jihomoravský kraj (příjemce) (poskytovatel) Přílohy: Příloha č. 1 - Specifikace Sociálních služeb Stránka 13 z 15 PŘÍLOHA Č. 1 - Specifikace sociálních služeb Slezská diakonie – ELIADA Brno, osobní asistence Specifikace služby 2346070 Název sociální služby: 12,35 úvazků přímé péče Identifikátor sociální služby: 13 Primární ukazatele (závazné): celkem 12 335 osobohodin Maximální kapacita služeb vyhrazených po dobu trvání závazku ze Smlouvy: Minimální počet unikátních klientů služby za dobu trvání závazku ze Smlouvy*: Minimální množství poskytnutých služeb za dobu trvání závazku ze Smlouvy**: * Unikátní klient – uživatel (včetně dítěte nad 15 let) evidovaný v systému IS ESF 2014+ provozovaném Ministerstvem práce a sociálních věcí, který může být k naplnění tohoto ukazatele příjemcem vykázán pouze v tom případě, že ještě nebyl po dobu trvání smlouvy vykázán a současně nebyl vykázán ani v rámci jiné služby financované v rámci tohoto projektu („Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“) a zároveň získal v rámci realizace projektu podporu min. 40 hodin; počet hodin poskytované podpory bude poskytovatelem finanční podpory kontrolován při ročním zúčtování na konci kalendářního roku a v závěrečném vyúčtování. ** Intervencí se rozumí odborná pomoc pracovníka ve prospěch uživatele nebo zájemce o službu, o které existuje písemný záznam, přičemž ji mohou provádět pouze sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách a další odborní pracovníci, kteří přímo poskytují sociální službu. Intervence musí být vztažena k řešení nepříznivé sociální situace konkrétní osoby a musí přispívat k aktivizaci uživatele nebo zájemce o službu s cílem zvýšení jeho schopností a kompetencí. Intervence musí směřovat ke zřetelnému cíli, který koresponduje s cíli služby a s dojednanými, individuálně naplánovanými osobními cíli uživatele, které jsou součástí osobní dokumentace o uživateli služby. Intervence může mít podobu individuální intervence nebo skupinové intervence v rámci skupinové práce s více osobami. Vymezení z hlediska délky trvání: - délka jedné intervence je 30 minut (tj. min. délka intervence musí být 30 min.); - intervence se započítává tak, že každých 30 minut se načítá jako další intervence. Poznámka: Počet vykázaných intervencí musí být přímo úměrný počtu odborných pracovníků poskytovatele a fondu jejich pracovní doby. Stránka 14 z 15 ** Lůžkoden – den, po který uživatelé reálně využívají službu; do využívání se započítá i doba, kdy uživatel není ve službě přítomen, ale má platnou smlouvu (např. je na návštěvě u rodiny apod.) **Uživatelo-měsíc – jako uživatelo-měsíc lze vykázat jednu osobu pouze jedenkrát v jednom kalendářním měsíci v případě, že v příslušném kalendářním měsíci využila alespoň jednu ze základních činností sociální služby. **Osobohodina – Hodina přímé péče o klienta ze strany sociálního pracovníka a pracovníka v sociálních službách – především u terénních služeb, bez započítání doby strávené na cestě. Do osobohodin se započítává pouze základní činnost služby, nikoli fakultativní úkony. Počet osobohodin se nenásobí počtem účastníků skupinové aktivity. Stránka 15 z 15