Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16574659: Dodatek č. 18 ke Smlouvě o poskytování služeb Národního datového

Příloha zz_RS_SML_147700001418_P4_AN.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Katalogový list GFŘ/008

                             KATALOGOVÝ LIST
                                     GFŘ/008

Název služby:                Správa syslog serverů

1. OBDOBÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Služba GFŘ/008 Správa syslog serverů (v rámci tohoto Katalogového listu dále jen „Služba“) je
poskytována od termínu milníku, který definuje její zahájení, do termínu ukončení jejího poskytování.

Název milníku                                           Termín splnění
Zahájení poskytování Služby                                   milníku
Ukončení poskytování Služby
                                                            na základě
                                                      účinnosti Dodatku

                                                                 č.18

                                                            24 měsíců
                                                           od zahájení
                                                      poskytování Služby

2. REŽIM POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Služba podle tohoto Katalogového listu bude poskytována, jak je uvedeno v tabulce takto:

Oblast Služby                    Režim poskytování    Doba poskytování
Správa serverů                              Služby
Rozvoj serverů                                        Pracovní dny 6:00 – 20:00
                             Běžná provozní doba      hod
                                                      Pracovní dny 20:00 – 6:00
                             Rozšířená provozní doba  hod a mimo pracovní dny 24
                                                      hodin denně
                             Na vyžádání              Pracovní dny 08:00 – 16:00
                                                      hod

3. VSTUPY A VÝSTUPY SLUŽBY

            3.1 Vstupy

       Vstupy dodané Objednatelem pro Službu jsou:
                relevantní dokumenty Objednatele (technická provozní a bezpečnostní dokumentace)
                politika pro systém řízení bezpečnosti GFŘ
                PoA GFŘ
                Registr rizik GFŘ a jejich protiopatření;

                                                         1/10
                                        Katalogové číslo: 1/008
Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra
                                                                                                                             Katalogový list GFŘ/008

            3.2 Výstupy

       Výstupem Služby je dokumentace (dále jen „Dokumentace“), která se skládá z:
                výstupu poskytování Služby;
                měsíční zpráva o stavu služby dle tohoto Katalogového listu.

4. POPIS ROZSAHU SLUŽBY

Předmětem Služby podle tohoto Katalogového listu je správa operačního systému serverů dedikovaných
pro provoz syslog serverů a na nich provozovaných Syslog NG serverů včetně jejich rozvoje.

Katalogový list  ID                       Název Služby             Oblast Služby
                                     Správa syslog serverů         Správa serverů
GFŘ/008          01                  Správa syslog serverů         Rozvoj serverů

GFŘ/008          02

       4.1 Správa serverů

Součástí Služby, Oblast Služby – Správa serverů (v rámci tohoto Katalogového listu dále jen „Služba
(01)“), je převzetí správy operačních systémů a na nich provozovaných Syslog NG serverů týmem
Poskytovatele. Dále se Poskytovatel zavazuje dodržovat relevantní ustanovení politiky GFŘ a VoKB.
V následujících bodech jsou jednotlivé činnosti podrobněji specifikovány. Služba (01) je
Poskytovatelem zajišťována jako paušální plnění.

4.1.1 Správa serverů – jednotlivé činnosti

Správa operačních systémů serverů dedikovaných pro provoz dvou syslog serverů a na nich
provozovaných Syslog NG serverů (servery dc1log1, dc2log1) obsahuje následující činnosti:

o správu operačního systému AIX včetně jeho dohledu a patchování;

o správu produktu Syslog NG;

o přidání/odebrání logsources;

o aplikace patchů;

o řešení chybových stavů a součinnost při řešení problémů;

o řešení zranitelností

o administrace rozhraní Syslog NG, konfigurace přeposílání logů;

o administrace TSM klienta pro potřeby zálohování;

o dohled běhu standardního syslog (součást AIX);

o aktualizace Dokumentace

o dohled běhu produktu Syslog NG;

o dohled nad platností certifikátů pro Syslog NG, měsíc před vypršením zaslání žádosti
       na Objednatele o obnovení certifikátů;

o dohled nad kapacitami diskových prostorů

o předání logu/ů syslog a Syslog NG serverů do sdíleného úložiště Objednatele, na

         základě požadavku určených osob Objednatele (datum, server, typ logu) v aplikaci

         Service Desk Poskytovatele                 dále jen „Service Desk“, analýza

         obsahu logu není součástí Služby;

                                                         2/10
                                        Katalogové číslo: 1/008
Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra
                                                                                                                      Katalogový list GFŘ/008

              o pro případné testování prostředí před rekonfigurací a aplikaci patchů Syslog NG a
                     potřebných restartů bude využit server dc2log1, kam logují neostrá prostředí.

       4.1.2 Správa serverů neobsahuje

              o garanci doručení logů na Syslog NG server, správu infrastruktury, správu odesílajících
                     zdrojů;

              o pořízení nových certifikátů, nové certifikáty budou předávány elektronicky (vzdáleným
                     přístupem);

              o správu HW a virtualizační platformy;

              o rozvojové práce.

       4.2 Rozvoj serverů

Součástí Služby, Oblast Služby – Rozvoj serverů (v rámci tohoto Katalogového listu dále jen „Služba
(02)“), je realizace změn a podpora rozvoje, viz níže uvedené činnosti. Jedná se o rozvoj nad rámec
Služby (01). V případě větší změny Služby, která má vliv na rozsah nebo funkcionalitu poskytované
Služby, dle tohoto Katalogového listu, s dopadem do paušální ceny Služby (01), probíhá realizace
formou Změnového řízení, nad rámec Služby (02). Služba (02) je poskytována prostřednictvím
odborných rolí na základě objednávky.

       4.2.1 Rozvoj serverů – jednotlivé činnosti

         Služba (02) zahrnuje rozvoj serverů Syslog NG (servery dc1log1, dc2log1) a obsahuje
         následující činnosti:

              o upgrade Syslog NG;

              o migraci do jiného prostředí, jiný OS;

              o rekonfiguraci způsobu ukládání logů;

              o ověření a realizaci požadavků na nové nebo zatím nevyužívané vlastnosti Syslog NG a
                     syslog serverů;

              o vývoj a nastavení čtení logů ze zdrojů, které neumožňují odesílání logů do Syslog NG
                     (nutnou podmínkou je umožnit Poskytovateli přístup na tyto zdroje ze strany
                     Objednatele);

              o aktualizace Dokumentace nad rámec Služby (01);

              o Poskytovatel zejména iniciuje projednání možných dalších směrů rozvoje použití
                     Syslog NG a syslog serverů.

       4.2.2 Rozvoj serverů neobsahuje

              o garanci doručení logů na Syslog NG server, správu infrastruktury, správu odesílajících
                     zdrojů;

              o pořízení nových certifikátů;

              o správu HW a virtualizační platformy.

       4.2.3 Forma vyžádání Služby (02)

         Požadavek na poskytování Služby (02) (dále jen „Požadavek“) bude zaslán Odpovědnou
         osobou Objednatele za jednání věcná a technická prostřednictvím elektronické pošty na email
         Odpovědné osoby Poskytovatele za jednání věcná technická s tím, že touto osobou bude
         obratem potvrzeno přijetí Požadavku.

                                                                      3/10
                                                     Katalogové číslo: 1/008
             Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra
                                                                                                            Katalogový list GFŘ/008

Odpovědná osoba Poskytovatele za jednání věcná a technická ve lhůtě 5 (pěti) pracovních dnů
od potvrzení přijetí Požadavku na poskytování Služby (02) vyvolá jednání k zajištění
požadovaného rozsahu Služby (02) za účasti odpovědných osob Objednatele a Poskytovatele.

Na základě výsledku jednání k zajištění požadovaného rozsahu Služby (02) bude ve lhůtě 5
(pěti) pracovních dnů od ukončení jednání zaslán Odpovědnou osobou Poskytovatele za
jednání věcná a technická prostřednictvím elektronické pošty na email Odpovědné osoby
Objednatele za jednání věcná technická návrh objednávky na Službu (02) (dále jen „Návrh
objednávky“) s tím, že touto osobou bude obratem potvrzeno přijetí Návrhu objednávky.
Nevznese-li Objednatel k tomuto Návrhu objednávky připomínky, zavazují se smluvní strany
uzavřít bez zbytečného odkladu objednávku. Má-li Objednatel k tomuto Návrhu objednávky
připomínky, zavazuje se Poskytovatel s Objednatelem o těchto podmínkách jednat. Obě strany
jsou při těchto jednáních povinny postupovat tak, aby došlo co nejdříve k uzavření
objednávky.

Poskytovatel bude poskytovat Službu (02) v rozsahu, který bude odpovídat požadavkům
Objednatele uvedeným v objednávce na dané období. Objednávka bude obsahovat následující
informace:

    o název: Objednávka pro Katalogový list GFŘ/ 008 – Rozvoj serverů;

    o identifikační údaje Objednatele a Poskytovatele;

    o číselné označení;

    o specifikaci zadání – název role/í pro zajištění Služby (02);

    o zadaný počet člověkodní (dále jen „MD“) tj. pracovních dní v rozsahu 8 pracovních
           hodin;

    o období realizace, tj. doba trvání objednávky;

    o rozsah a popis požadovaných činností;

    o specifikace výstupů činností;

    o cenu za Službu (02) stanovenou v souladu s čl. 6 odst. 6.2 tohoto Katalogového listu;

    o podpisy smluvních stran.

5. KVALITATIVNÍ PARAMETRY POSKYTOVANÉ SLUŽBY

     1.1 Roční dostupnost Služby (01)

       Požadavek na roční dostupnost Služby (01) podle tohoto Katalogového listu je uveden v následující
       tabulce:

                       Roční dostupnost

v běžné provozní době                    v rozšířené provozní době

v%      výpadek v      v%                výpadek v hodinách
99,5     hodinách      98,0                  104 hod 38 min

      17 hod 38 min

                                                         4/10
                                        Katalogové číslo: 1/008
Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra
                                                                                                                      Katalogový list GFŘ/008
Požadované lhůty pro obnovení Služby (01), tj. řešení závad nebo problémů v běžné provozní době:

                                         Lhůta pro obnovení Služby v hodinách

Incident kategorie A                       Incident kategorie B  Incident kategorie C
               24                                         36                   168

1.2 Reakční doby Služby

5.1.1 Reakční doby Služby (01)

Doba reakce úrovně L1 je počítána od zaevidování odpovídajícího hlášení do aplikace Service

Desk                  . Podpora L1 musí do doby uvedené v tabulce níže přijmout

v aplikaci Service Desk hlášení k řešení.

                      Maximální doba zahájení řešení incidentu v běžné provozní
                                                          době v hodinách

Oblast Služby:             Incident               Incident         Incident
Správa serverů           kategorie A            kategorie B      kategorie C

                                1               1                                3

Poskytovatel je povinen Incident vyřešit v co nejkratším možném termínu, případně v termínu
dle dohody s Objednatelem. Incident se považuje za vyřešený jeho úplným vyřešením
nedohodnou-li se smluvní strany jinak.

Tabulka: Kategorizace provozních incidentů:

Incident kategorie A  Službu není možno využívat, žádné logy nejsou přijímány a
                      zpracovávány. Tento stav kritickým způsobem omezuje běžný provoz.

Incident kategorie B  Službu je možno využívat v omezeném rozsahu, logy jsou přijímány a
                      zpracovávány pouze z některých zdrojů.

Incident kategorie C  Ostatní incidenty, které nespadají do kategorií A nebo B.

Požadovaná roční dostupnost ve výše uvedených provozních dobách se posuzuje vždy pro
aktuální kalendářní rok. Na počátku každého kalendářního roku Poskytovatel vypočítá
maximální možné trvání nedostupnosti Služby (01) pro dané období podle uvedených
procentuálních hodnot požadované roční dostupnosti.

5.1.2 Reakční doby Služby (02)

Doba reakce je počítána od zadání odpovídajícího požadavku do aplikace Service Desk v rámci
předmětné objednávky. Za reakci je považována odpověď Poskytovatele na požadavek s
návrhem dalšího postupu řešení.

Oblast Služby:          Maximální doba reakce      Doba vyřešení požadavku
                      na požadavek Objednatele

Rozvoj serverů           Do tří pracovních dnů     Po dohodě obou smluvních
                                                                   stran

                                                         5/10
                                        Katalogové číslo: 1/008
Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra
                                                            Katalogový list GFŘ/008

       5.2 Definice měření dostupnosti

Dostupnost Služby (01) je definovaná jako splnění všech následujících podmínek:
         OS syslog NG serverů je dostupný pro provoz aplikace;
         procesy aplikace syslog NG fungují, tj. aplikace je připravena přijímat data z odesílajících
              klientů (s výjimkou případů nedostatečnosti HW prostředků).

Za nahlášení nedostupnosti Služby (01) se považuje okamžik založení odpovídajícího hlášení
Objednatelem v aplikaci Service Desk nebo založení na základě automatického hlášení incidentu
dohledovým systémem Poskytovatele. Pro výpočet nedostupnosti jsou časy zaokrouhleny na celé
minuty. Do doby nedostupnosti se započítávají všechny doby incidentů kategorie A včetně
neplánovaných odstávek. Pokud byl incident způsoben prokazatelně mimo zodpovědnost
Poskytovatele, do doby nedostupnosti se nezapočítává. Do doby nedostupnosti se také nezapočítává
doba plánovaných odstávek.

Dostupnost služby se vypočítá podle následujícího vzorce:

                   D =100 .  T-N
                               T

kde

     D je dostupnost [%] v daném období

     T  vyjadřuje fond provozní doby služby v daném období

     N vyjadřuje dobu v daném období, kdy byla služba nedostupná. Do doby

        nedostupnosti se nezapočítávají pravidelné odstávky a schválené mimořádné

        odstávky.

       5.3 Nedodržení kvalitativního parametru Služby

V případě, že ze strany Poskytovatele dojde k nedodržení kvalitativního parametru Služby (01)
a pokud se Poskytovatel s Objednatelem nedohodnou jinak, Objednateli vzniká právo na uplatnění
smluvní pokuty.

Poskytovatel bude zproštěn povinnosti dodržet kvalitativní parametr Služby (01), pokud:

         k nedostupnosti nebo závadě dojde ze strany Objednatele mimo působnost Poskytovatele

         k nedostupnosti nebo závadě dojde mimo infrastrukturu Poskytovatele (zejména
              v infrastruktuře GFŘ);

         Poskytovatel není informován o změnách, které mohou mít vliv na příjem logů ze zdrojů
              logů a na přenosovou infrastrukturu;

         vyskytnou se okolnosti, které představují událost vyšší moci.

       5.4 Služba (02)

Potvrzení o poskytnutí Služby (02) bude realizováno formou podpisu Akceptačního protokolu
zpracovaného vždy za daný kalendářní měsíc poskytování Služby (02) na základě příslušné
objednávky. Poskytovatel bude předkládat ke schválení Akceptační protokol Objednateli. Výkaz se
seznamem skutečně provedených činností bude přílohou Akceptačního protokolu.
Akceptační protokol bude obsahovat:

         číselné označení Akceptačního protokolu;

         číslo Objednávky, která je zadáním pro daný Akceptační protokol;

         specifikace dodané činnosti;

                                                                      6/10
                                                     Katalogové číslo: 1/008
             Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra
                                                                                                                             Katalogový list GFŘ/008

                počet poskytnutých MD v rámci daného kalendářního měsíce;

                rozhodnutí o rozsahu akceptace - akceptováno, akceptace s výhradou nebo není
                     akceptováno;

                datum rozhodnutí;

                schválení Akceptačního protokolu oprávněnými zástupci smluvních stran uvedenými vždy v
                     objednávce;

                datum schválení.

       Každá objednávka je uzavřena okamžikem, kdy dojde k podpisu příslušné objednávky oběma
       smluvními stranami a účinností jejím zveřejněním v registru smluv, a to vždy do vyčerpání
       objednaného počtu MD uvedeného v dané objednávce na Službu (02) nebo do termínu stanoveného
       v dané objednávce na Službu (02), podle toho, která ze skutečností nastane dříve.

            5.5 Plánované odstávky

       V rámci poskytování Služby si Poskytovatel vyhrazuje právo na plánované odstávky celého nebo
       částí systému. Nedostupnost Služby v době schválených plánovaných a mimořádných odstávek
       se nezapočítává do celkové roční nedostupnosti Služby. Odstávka probíhá vždy jen v rozšířené
       provozní době, přednostně v době od 20:00 do 06:00 a po odsouhlasení Objednatelem, případně v
       jiný oběma stranami schválený čas.

       Doba odstávky, která byla předem řádně ohlášena, se nezapočítává do nedostupnosti Služby. Za
       ohlášení se považuje informování určených osob Objednatele e-mailem, a to minimálně 24h před
       zahájením mimořádné odstávky. Doba odstávky, která byla předem řádně ohlášena, se nezapočítává
       do nedostupnosti Služby. Ovlivnění chodu Služby ze strany Objednatele se nezapočítává do
       nedostupnosti Služby.

6. CENA SLUŽBY

            6.1 Měsíční cena za Službu (01)

       Měsíční cena za službu dle pododst. 4.1 tohoto Katalogového listu je uvedena v následující tabulce:

ID  Služba /Oblast služby             Měsíční cena za Službu (01) v Kč

                                      bez DPH    DPH                      s DPH

             Správa syslog serverů /  69 439,00  14 582,19  84 021,19
01

             Správa serverů

Objednatel hradí měsíční cenu za Službu dle tohoto odstavce měsíčně, a to vždy zpětně za každý
kalendářní měsíc poskytování Služby, poprvé však v měsíci, ve kterém byla Služba předána
Objednateli postupem dle čl. 1 tohoto Katalogového listu, a to vždy na základě faktury vystavené
Poskytovatelem. Smluvní strany se dohodly, že v případě, že Služba nebude poskytována po celý
kalendářní měsíc, (tj. v případě, když bude s poskytováním Služby započato v průběhu kalendářního
měsíce, případně bude poskytování Služby ukončeno v průběhu kalendářního měsíce), se měsíční
cena za Službu dle tohoto odstavce poměrně krátí, a to s přesností na celé dny poskytování
Služby a Poskytovateli náleží alikvotní část měsíční ceny za Službu dle tohoto odstavce.

       6.2 Cena za službu (02)

Cena Služby (02) je fakturována na základě skutečně realizovaných a akceptovaných činností.
Zúčtovacím obdobím za poskytnutí služby je kalendářní měsíc.

                                                             7/10
                                            Katalogové číslo: 1/008
    Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra
                                                        Katalogový list GFŘ/008

6.2.1 Ceník rolí pro poskytování Služby (02)

                                                Cena za 1 MD v Kč

                           Název role  bez DPH          DPH       včetně DPH

Administrátor UNIX                     10 900,00        2 289,00   13 189,00
Aplikační administrátor
IT analytik / IT architekt                    9 700,00  2 037,00   11 737,00
Projektový manažer
Konzultant architekt                   10 000,00        2 100,00   12 100,00
Architekt KB
                                       11 600,00        2 436,00   14 036,00

                                       14 000,00        2 940,00   16 940,00

                                       12 100,00        2 541,00   14 641,00

            Celková cena je stanovena následovně:

                cena za jeden člověkoden (jeden člověkoden se skládá z osmi člověkohodin) pro danou roli;
                celková cena je stanovena, součtem násobku vynaložených člověkodnů pro jednotlivé role

                     a jednotkové ceny, na základě objednávky;

                Poskytovatelem může být účtován čas s přesností na 1/8 člověkodne.

7. PLATEBNÍ PODMÍNKY

Platební podmínky pro úhradu ceny dle čl. 6 tohoto Katalogového listu jsou uvedeny v čl. 5 Smlouvy.

8. SMLUVNÍ POKUTY

                V případě, že Poskytovatel nedodrží parametr Roční dostupnost Služby (01) čl. 5 odst. 5.1
                     dle tohoto Katalogového listu, je Objednatel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši
                     110% z poměrné části měsíční Ceny za Službu (01) bez DPH za dobu, kdy Služba (01)
                     nesplnila stanovené SLA.

                V případě, že Poskytovatel nedodrží parametr požadované lhůty pro obnovení Služby (01)
                     čl. 5 odst. 5.1 dle tohoto Katalogového listu, je Objednatel oprávněn požadovat smluvní
                     pokutu:

                           o ve výši 10 000 Kč (slovy: deset tisíc korun českých) jednorázově za každé
                                 odpovídající hlášení/ incident, u kterého došlo k prodlení pro Incident Kategorie A;

                           o ve výši 5 000 Kč (slovy: pět tisíc korun českých) jednorázově za každé odpovídající
                                 hlášení/ incident, u kterého došlo k prodlení pro Incident Kategorie B;

                           o ve výši 1 000 Kč (slovy: jeden tisíc korun českých) jednorázově za každé
                                 odpovídající hlášení/ incident, u kterého došlo k prodlení pro Incident Kategorie C.

                V případě, že Poskytovatel nedodrží parametr Maximální doba zahájení řešení incidentu pro
                     Službu(01) čl. 5 odst. 5.2.1 dle tohoto Katalogového listu, je Objednatel oprávněn

                                                                             8/10
                                                            Katalogové číslo: 1/008
                    Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra
                                                                                                                             Katalogový list GFŘ/008

                     požadovat smluvní pokutu ve výši 1 000 Kč (slovy: tisíc korun českých) za každou jednu
                     započatou hodinu prodlení.

                V případě, že Poskytovatel nepředá Objednateli ke schválení Návrh objednávky v termínu
                     uvedeném v čl. 4 odst. 4.2.3 tohoto Katalogového listu, je Poskytovatel povinen uhradit
                     Objednateli smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč (slovy: pět tisíc korun českých) za každý
                     i započatý den prodlení.

                V případě, že Poskytovatel nesplní parametr Maximální doba reakce na požadavek
                     Objednatele Služby (02) dle čl. 5 odst. 5.2.2 tohoto Katalogového listu, je Objednatel
                     oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 1 000 Kč (slovy: tisíc korun českých)
                     jednorázově za každý požadavek, u kterého došlo k prodlení.

9. POŽADOVANÁ SOUČINNOST

Za účelem zajištění Služby poskytne Objednatel nezbytnou součinnost při:

                předání seznamu určených osob pro plnění Služby Poskytovateli do 5ti dnů od zahájení
                     poskytování Služby. Objednatel je povinen každou změnu určených osob prokazatelně
                     ohlásit Poskytovateli. Požadavky v rámci Služby jsou Objednatelem zadávány pomocí
                     Service Desku dle seznamu určených osob;

                zajištění nepřetržitého spojení na cílové systémy, tj. prostup z perimetru Poskytovatele
                     do perimetru Objednatele formou nastavení pravidel na Firewallu Objednatele/ site-to-
                     site VPN;

                stanovení termínů odstávek;

                předání přístupové informace (účet root);

                zajištění podpory produktu Syslog NG a zprostředkování této podpory pro Poskytovatele;

                využívání Service Desku za účelem zadání a řešení provozních požadavků a incidentů;

                provozním dohledu HW, virtualizačního prostředí, zálohování a automatizovaného
                     předávání informací o stavu;

                předání aktuální technické provozní a bezpečnostní dokumentace pro ověření realizace
                     provozu Poskytovatelem;

                přístupu na HMC (ovládací prvek Power serverů) s právy ovládat dotyčné AIXy (restartovat
                     je z úrovně HW, zpřístupnění HW konzole, pokud AIX neodpovídá);

                obnově certifikátů;

                zajištění veškerých nezbytných licencí;

                přidělení přístupu pro zápis a síťového spojení do sdíleného úložiště Objednatele při předání
                     logů, dle požadavku Objednatele.

Poskytovatel poskytne nezbytnou součinnost při:

                ukončení Služby, včetně předání aktuální veškeré Dokumentace Objednateli;

                kontrole objednatele;

                auditu objednatele.

10. PŘEDPOKLADY PRO ZAJIŠTĚNÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Bude naplněna požadovaná součinnost z čl. 9.
Komunikačním kanálem pro hlášení incidentů a požadavků určenými pracovníky Objednatele je Service
Desk. Service Desk je dostupný v režimu 24x7.

                                                                             9/10
                                                            Katalogové číslo: 1/008
                    Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra
                                               Katalogový list GFŘ/008

ServiceDesk je pracoviště Poskytovatele přijímající servisní hlášení od určených osob Objednatele přes
webové rozhraní Service Desku, telefonicky nebo e-mailem.

 aplikaci Service Desk  – preferovaný způsob

 telefon:

 e-mail:

Service Desk je standardním nástrojem a službou SPCSS pro poskytování podpory a řízení provozních
procesů. Service Desk je využíván jako prostředek formalizovaného způsobu komunikace s uživateli a
pracovníky podpory provozu GFŘ i třetích stran.
Service Desk bude využíván pro předávání informací o provozních incidentech a požadavcích a sledování
postupu jejich řešení. Řešitelé incidentů a požadavků budou pracovat přímo v prostředí Service Desk.
SPCSS je odpovědný za včasný záznam postupu řešení incidentů (v rozsahu jeho odpovědnosti) v Service
Desku, v úrovni detailu dostatečné pro spolupráci ostatních účastníků provozu na jejich řešení a pro
zpětný audit příčin incidentů a způsobu řešení.
Plnění smluvních SLA parametrů SPCSS podle této Smlouvy souvisejících s řešením incidentů bude
vyhodnocováno na základě údajů zaznamenaných v Service Desku.

       10.1 Úrovně podpory

Při popisu a řízení Služby jsou používány následující definice úrovně podpory:

 První úroveň podpory (Level 1, L1, někdy také nazýván "First line" nebo "Front end
      support") – zajišťuje přímou komunikaci s Objednatelem a uživateli (v definovaném
      rozsahu), převzetí informací, evidenci požadavků a incidentů v podpůrných nástrojích a
      prvotní analýzu požadavku nebo incidentu. Odpovídá na jednoduché požadavky na základě
      znalostní báze nebo na základě stavu aktuálně řešených incidentů. Pokud řešení požadavku
      převyšuje vědomosti podpory první úrovně, předává požadavek nebo incident vyšší úrovni
      podpory. V rámci provozních služeb SPCSS je tato úroveň podpory interně realizována
      prostřednictvím ServiceDesku.

 Druhá úroveň podpory (Level 2, L2) – řeší složitější požadavky a incidenty, jejichž řešení
      ovšem nevyžaduje hluboké znalosti aplikací, systémů nebo SW/HW a přístup ke
      zdrojovému kódu nebo náhradním dílům.

 Třetí úroveň podpory (Level 3, L3, v případě HW/SW produktů rovněž nazývána HW/SW
      maintenance) - řeší nejsložitější požadavky a incidenty, jejichž řešení vyžaduje hluboké
      znalosti aplikací, systémů nebo SW/HW a přístup ke zdrojovému kódu nebo náhradním
      dílům. Podpora L3 je zodpovědná za finální vyřešení problému, ať už řešení zahrnuje
      komunikaci s výrobcem SW produktů, ať jde o opravu nebo výměnu hardwaru,
      doprogramování kódu nebo instalaci nezbytných programů.

11. DEFINICE POJMŮ

SPCSS          Státní pokladna Centrum sdílených služeb, s. p.
GFŘ            Generální finanční ředitelství
MD             Man Day – člověkoden, pracovní den v rozsahu 8 pracovních hodin
AIX            Advanced Interactive eXecutive je název proprietárního UNIXového
               operačního systému firmy IBM.
Syslog NG      Aplikace, která shromažďuje a ukládá systémové logy ze satelitních systémů.
syslog server  V tomto případě operační systém (AIX), na kterém je provozována aplikace
               Syslog NG. Součástí je i systémová komponenta AIXu syslog.

                                                        10/10
                                        Katalogové číslo: 1/008
Příloha č.1 – Smlouvy o poskytování služeb Národního datového centra