Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16610819: úprava výpočtu Finančního modelu, dodatek číslo 2

Příloha DOD_2_SEVER.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KR Mv. Ý Úft/j D              C dop

Plzeňského kraje yfy

                                             Zprac

dosio: ) 7 -05- 2021

                     Jy       Ukl zn

''           P<*..l: přil -M
Počet listu
    POVED

*ský organizátor vet<*|né dopravy

                                             Dodatek č. 2

  ke Smlouvě o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou linkovou
dopravou k zajištění dopravní obslužnosti Plzeňského kraje pro oblast SEVER

Objednatel:                        Škroupova 18, 306 13 Plzeň
                                   Ing. Pavlem Čížkem, náměstkem hejtmanky pro oblast dopravy
Plzeňský kraj                      70890366
Sídlo:                             CZ70890366
Zastoupen:
IČO:                               Mgr. Dušan Pakandl
DIČ:
Č. účtu:
Kontaktní osoba:
Telefon:
e-mail:

(dále jen „Objednatel")

Dopravce:

ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o.

Sídlo:                             Pod Hájem 97; 267 01 Králův Dvůr

Zastoupena:                        Ing. Františkem Soumarem, jednatelem

IČO:                               25620886

DIČ:                               CZ699001947
Č. účtu

Kontaktní osoba:                   Ing. František Soumar

Telefon:

e-mail:

(dále jen „Dopravce")

(Objednatel a Dopravce dále společně jen „Strany" nebo „Smluvnístrany")

uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku tento Dodatek č. 2 (dále jen „Dodatek č. 2") ke Smlouvě
     o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou linkovou dopravou k zajištění dopravní

 obslužnosti Plzeňského kraje pro oblast SEVER uzavřené mezi Smluvními stranami dne 13.03.2019
                                                     (dále jen „Smlouva")
                                                                                       I.

                                                         ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1. Organizátorv průběhu plnění Smlouvy odhalil nepřesnosti ve Finančním modelu, jenž tvoří přílohu
      č. 4 Smlouvy, v podobě nepřesných odkazů, vzorců a popisu v rámci jednotlivých buněk
       Finančního modelu.

2. Organizátor v průběhu plnění Smlouvy odhalil nepřesnosti rovněž ve Výpočtu kompenzace, jenž
      tvoří přílohu č. 5 Smlouvy, v podobě nepřesného popisu Finančního modelu.

                    II.
ÚPRAVA FINANČNÍHO MODELU

3. SS ohledem na uvedené Smluvní strany tímto pro jasné určení vzájemných vztahů sjednávají
       následující úpravy Finančního modelu:

    „Model 3.1. na listu „Model aakkttuuaalliizzoovvaannýý (MA)" se v rámci buňky X22 vzorec „„==' MModel vvýýcchhoozzíí

                ((MMVV))''!!XX2211"" nahrazuje vzorcem MModel vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!XX2222"";;

3.2. na listu „„MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky Y22 vzorec    Modell vvýýcchhoozzíí
        ((MMVV))''!!YY2211"" nahrazuje vzorcem „„=='' Model vvýýcchhoozzíí (MV)'!!YY2222"";;

3.3. na listu „Modeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky Z22 vzorec        Model vvýýcchhoozzíí
        (MV))''IIZZ2211"" nahrazuje vzorcem „='' Modeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!ZZ2222"";;

3.4. na listu „„Modeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky X23 vzorec „„=='' MMooddeell vvýýcchhoozzíí
         ((MMVV))rr!!XX2222""nahrazuje vzorcem MMoodeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!XX2233

3.5. na listu „Modeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky Y23 vzorec „=' Model vvýýcchhoozzíí
        ((MMVV))''!!YY2222"" nahrazuje vzorcem „='' MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!YY2233"";;

3.6. na listu „Moddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky Z23 vzorec       MMooddeell vvýýcchhoozzíí
        ((MMVV))'!'Z!Z2222" " nahrazuje vzorcem „=' Modell vvýýcchhoozzíí (MV)'!Z23"";;

3.7. na listu „MMOO VVýýkkoonn"" se v rámci buňky F18 se vzorec „„==++''MMAA
         VVýýkkoonn''!!GG1188**OObbjjeeddnnáávvkkaa!!DD$$1199"" nahrazuje vzorcem „=+'MA VVýýkkoonn''!!GG1188"".. V následujících

     - buňkách stejného řádku G18 - P18 se vzorce upraví stejným způsobem, a to tak že budou

         znít „„==++''MMAA VVýýkkoonn11!"!"aa bude uveden odkaz na příslušnou buňku.

3.8. na listu „„RRSS VVýýkkoonn"" se v rámci buňky F18 se vzorec „==++''MMAA VVýýkkoonn''IIGG1188**RReeaalliizzaaccee!!DD$$1199""

     - nahrazuje vzorcem „=+'MA VVýýkkoonn''!!GG1188"".. V následujících buňkách stejného řádku G18 -

         P18 se vzorce upraví stejným způsobem, a to tak že budou znít „„==++''MMAA Výkon''!!"" a bude
          uveden odkaz na příslušnou buňku.

3.9. na listu „„RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS))"" se v buňce A60 text: „Doplatekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee
         ((kkllaaddnnáá hooddnnoottaa))//vvrraattkkaa DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hhooddnnoottaa)) mmíínnuuss vvyyrroovvnnáánníí IIII.. vvyyúúččttoovváánníí"
         nahrazuje textem: „VVyyúúttoovváánníí II:: DDooppllaatteekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee ((kkllaaddnnáá hodnotajj//vvrraattkkaa
         DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hhooddnnoottaa)),, VVyyúúččttoovváánníí IIII:: DDooppllaatteekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee ((kkllaaddnnáá
         hodnotaajj//vvrraattkkaa DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hhooddnnoottaa)) mmíínnuuss vvyyrroovvnnáánníí II.. vvyyúúččttoovváánníí

                                                                                                                                   2
3.10.  na listu „„RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS))"" se v buňce A61 text: „Doplateekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee
       ((kkllaaddnnáá hoddnnoottaa))//vvrraattkkaa DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hodnnoottaa)) mmíínnuuss vvyyrroovvnnáánníí II.. vvyyúúččttoovváánníí""
       nahrazuje textem: „„VVyyrroovvnnáánníí II.. vvyyúúččttoovváánníí:: DDooppllaatteekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee ((kkllaaddnnáá
       hhooddnnoottaajj//vvrraattkkaa DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hodnottaa))"";;

4. Úpravou uvedenou v bodech 3.1 až 3.6 Dodatku č. 22 se upřesňuje Finanční model tak, aby
      příslušná cenotvorná položka „SSpprráávvnníí režie" a „Zisk" na listu „„MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))""

       odpovídala poměru nákladů, které se vztahují k Výkonu nebo Vozidlu nebo Fixní složce,
      uvedenému Dopravcem v nabídce ve Finančním modelu na listu „MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))""..

5. Úpravou uvedenou v bodech 3.7 až 3.8 Dodatku č. 2 se upřesňuje Finanční model tak, aby
      příslušná cenotvorná položka „Úhraddaa zzaa poouužžiittíí infraassttrruukkttuurryy - z toohhoo zzaa užžiittíí AAuuttoobbuussoovvýýcchh
      nááddrraažžíí"" zahrnovala vynaložené náklady Dopravce zzaa užití autobusových nádraží.

6. Úpravou uvedenou v bodech 3.9 až 3.10 Dodatku č. 22 se upřesňuje Finanční model tak, aby popis
       příslušných buněk odpovídal zadaným vzorcům při Vyúčtování I. a Vyúčtování IIII..

7. Smluvní strany jako přílohu tohoto Dodatku č. 2 přikládají v tomto Dodatku č. 2 uvedeným
      způsobem upravenou Přílohu č. 4 Smlouvy-Finanční model, a to ve verzi pro objednávku na druhý
       Dopravní rok.

                                                                    III.
                                               ÚPRAVA VÝPOČTU KOMPENZACE

8. SS ohledem na uvedené Smluvní strany tímto pro jasné určení vzájefnnýth vztahů sjednávají
       následující úpravy Výpočtu kompenzace:

      8.1. v oddíle „List Změny" se text: „„CCeennoottvvoorrnnéé ppoolloožžkkyy ((kkrroomměě OOpprraavvyy aa úúddrržžbbaa vvoozziiddeell)),, kktteerréé
                llzzee vv uuvveeddeennéémm ííiissttuu mměěnniitt,, ssee nneevvaalloorriizzuujjíí aannii ssee zz nniicchh nneeppooččííttáá vvaarriiaabbiillnníí sslloožžkkaa nnaa
              VVýýkkoonn//VVoozziiddllaa ččii fiixxnníí sslloožžkkaa.. TTyyttoo hhooddnnoottyy ssee ppřřiiččttoouu kk fiinnáállnníí hhooddnnoottěě ddaannéé cceennoottvvoorrnnéé
                ppoolloožžkkyy aažž vv lliissttuu MMooddell oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO)) aa RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS)).."" nahrazuje
                textem: „Cenottvvoorrnnéé ppoolloožžkkyy ((kkrroomměě OOpprraavvyy aa úúddrržžbbaa vvoozziiddeell)),, kktteerréé llzzee vv uuvveeddeennéémm lliissttuu
              mměěnniitt,, ssee nneevvaalloorriizzuujjíí.. TTyyttoo hoddnnoottyy ssee pprroommííttnnoouu ddoo ffiinnáállnníí hoddnnoottyy ddaannéé cceennoottvvoorrnnéé
                ppoolloožžkkyy aažž vv lliissttuu MModel oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO)) aa RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS))..

      8.2. v oddíle „List Změny" se doplňuje text: „Objednnaatteell bbuuddee vv tomttoo lliissttuu zzaaddáávvaatt hhooddnnoottyy
                cceennoottvvoorrnnýýcchh ppoolloožžeekk pprroo koonnkkrrééttnníí DDoopprraavvnníí rokk ddvvaakkrráátt,, aa to ppřřeeddppookkllááddaannéé hodnnoottyy pprroo
                OObbjjeeddnnáávvkkuu aa sskkuutteeččnnéé hodnoottyy pro VVyyúúččttoovváánníí II.."";;

      8.3. v oddíle „List OObbjjeeddnnáávvkkaa""ssee text: „„VVyyúúččttoovváánnííIIII"" nahrazuje textem: „VVyyúúččttoovváánnííII"";;

     8.4. v oddíle „LLiisstt RReeaalliizzoovvaannáá skuteččnnoosstt"" pododdíle „„VVyyúúččttoovváánníí II"" se v nadpisu text:

                „„VVyyúúččttoovváánníí II ((lleeddeenn rrookkuu nnáásslleedduujjííccííhhoo ppoo sskkoonnččeenníí DDoopprraavvnnííhhoo rrookkuu))"" nahrazuje textem:
                „VVyyúúččttoovváánníí II ((úúnnoorr rrookkuu nnáásslleedduujjííccííhhoo ppoo sskkoonnččeenníí DDoopprraavvnnííhhoo roku))"";;

      8.5. v oddíle „Liisstt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" pododdíle „VVyyúúččttoovváánníí II"" se doplňuje text: „Modeell
                ppřřeeppooččííttáá cceennuu ddoopprraavvnnííhhoo vvýýkkoonnuu vv zzáávviisslloossttii nnaa sskkuutteeččnněě rreeaalliizzoovvaannéémm ddoopprraavvnníímm

                 vvýýkkoonnuu zzaa ppřříísslluuššnnýý DDoopprraavvnníí rrookk ddllee úúddaajjůů ddooppllnněěnnýýcchh ddoo lliissttuu RReeaalliizzaaccee aa ssee zzoohhlleeddnněěnníímm

                                                                                                                                            33
                 sskkuutteeččnnýýcchh hodnnoott vvyyppllnněěnnýýcchh vv listu ZZmměěnnyy.. LLiissttyy RRSS vvýýkkoonn aa RRSS vvoozziiddlloo reefflleekkttuujjíí
                  nnáárrůůsstt//ppookklleess vvýýkkoonnuu aa ppooččttuu vvoozziiddeell zz lliissttuu RReeaalliizzaaccee ((vvýýkkoonn - řřááddeekk 1199,, ppooččeett vvoozziiddeell --
                 řřááddeekk 3311.. HHooddnnoottyy vv lliisstteecchh RRSS vvýýkkoonn aa RRSS vvoozziiddlloo jsou ssoouuččiinneemm hodnott zz lliissttůů MMAA vvoozziiddlloo
                  aa MMAA vvýýkkoonn aa uuvveeddeennééhhoo nnáárrůůssttuu//ppookklleessuu zz lliissttuu RReeaalliizzaaccee.."";;

      8.6. v oddíle „„LListt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" pododdíle „„ VVyyúúččttoovváánníí I" se text: „„MMooddeell ppřřeeppooččííttáá

                  ppoouuzzee rroozzddííll mmeezzii zzáálloohhaammii kkoommppeennzzaaccee ((ppřřeeddppookkllaadd ttrržžeebb)) aa SSkkuutteeččnnýýmmii ((ddoossaažžeennýýmmii))
                 rrooččnníímmii ttrržžbbaammii zz jjíízzddnnééhhoo zzaa uuppllyynnuullýý DDoopprraavvnníí rok." nahrazuje textem: „„Modell ddáállee
                  ppřřeeppooččííttáá rroozzddííll mmeezzii zzáálloohhaammii kkoommppeennzzaaccee ((ppřřeeddppookkllaadd ttrržžeebb)) aa SSkkuutteeččnnýýmmii ((ddoossaažžeennýýmmii))
                 rrooččnníímmii tržbammii zz jjíízzddnnééhhoo zzaa uuppllyynnuullýý DDoopprraavvnníí rrookk..

      8.7. v oddíle „„LLiisstt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" pododdíle „„VVyyúúččttoovváánníí II"" se text: „V řřááddkkuu 5555

                 OObbjjeeddnnaatteell//OOrrggaanniizzááttoorr uuvveeddee vvššeecchhnnyy SSkkuutteeččnnéé kkoommppeennzzaaccee OObbjjeeddnnaatteellee,, kktteerréé DDoopprraavvccii
                 vvyyppllaattiill zzaa uuppllyynnuullýý DDoopprraavvnníí rrookk.. SSkkuutteeččnnáá rrooččnníí kkoommppeennzzaaccee OObbjjeeddnnaatteellee jee vvyyppooččtteennaa
                jjaakko rroozzddííll CCDDVV rreeaalliizzaaccee aa SSkkuutteeččnnýýcchh rrooččnníícchh ttrržžeebb zz jjíízzddnnééhhoo vvččeettnněě ttrržžeebb zzaa kkoommppeennzzaaccii
                 sslleevv ((řřááddeekk 2244 mmiinnuuss řřááddeekk 5544)).."" nahrazuje textem: „Vřáddkkuu 5555 modell vvyyppooččííttáá SSkkuutteeččnnoouu
                 rrooččnníí kkoommppeennzzaaccii OObbjjeeddnnaatteellee vv cceennoovvéé hhllaaddiinněě OObbjjeeddnnáávvkkyy ((ss IInnddeexxyy pprroo OObbjjeeddnnáávvkkuu))..
                 SSkkuutteeččnnáá rrooččnníí kkoommppeennzzaaccee OObbjjeeddnnaatteellee je vvyyppooččtteennaa jako rroozzddííll CCDDVV rreeaalliizzaaccee ((ss IInnddeexxyy
                  pprroo OObbjjeeddnnáávvkkuu)) aa SSkkuutteeččnnýýcchh rrooččnníícchh ttrržžeebb zz jjíízzddnnééhhoo vvččeettnněě ttrržžeebb zzaa kkoommppeennzzaaccii sslleevv
                  ((řřááddeekk 2244 mmiinnuuss řřááddeekk 5544)).."";;

        8.8. v oddíle „List RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" pododdíle „„VVyyúúččttoovváánnííIIII""sseevypouští text: „„LLiissttyy RRSS
                 vvýýkkoonn aa RRSS vvoozziiddlloo reefflleekkttuujjíí nnáárrůůsstt//ppookklleess vvýýkkoonnuu aa ppooččttuu vvoozziiddeell zz listu RReeaalliizzaaccee ((vvýýkkoonn --
                 řřááddeekk 1199,, ppooččeett vvoozziiddeell - řřááddeekk 3311.. HHooddnnoottyy vv lliisstteecchh RRSS''vvýýkkóónn aa RRSS vvoozziiddlloo jjssoouu ssoouuččiinneemm
                 hhooddnnoott zz lliissttůů MMAA vvoozziiddlloo aa MMAA vvýýkkoonn aa uuvveeddeennééhhoo nnáárrůůssttuu//ppookklleessuu zz lliissttuu RReeaalliizzaaccee..""

        8.9. v oddíle „List RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" ssee doplňuje text:: „„LLiisstt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ssee ttaakk
                 ppoouužžiijjee ddvvaakkrráátt,, aa to jednoouu pro VVyyúúččttoovváánníí II ((ss IInnddeexxyy pro OObbjjeeddnnáávvkkuu)) aa jednouu pprroo
                 VVyyúúččttoovváánníí IIII ((ss aakkttuuaalliizzoovvaannýýmmii IInnddeexxyy,, rreesspp.. nnáárrůůssttyy//ppookklleessyy hodnot ooddppoovvííddaajjííccíícchh
                 hhooddnnoottáámm uuppllyynnuullééhhoo DDoopprraavvnnííhhoo rrookkuu,, vvee kktteerréémm DDoopprraavvccee rreeaalliizzoovvaall vvýýkkoonn)).."";;

        8.10. do Výpočtu kompenzace se doplňují pravidla pro první aa poslední Dopravní rok sjednaná
                  Dodatkem č. 11 ke Smlouvě.

 9. Úpravou uvedenou v bodech 8.1 až 8.9 Dodatku č. 2 se upravuje Výpočet kompenzace tak, aby
        odpovídal vzorcům aa výpočetním operacím ve Finančním modelu, postupu při Vyúčtování II aa
        Vyúčtování II a tak, aby pro Vyúčtování II měl Zadavatel delší časový prostor.

10. Úpravou uvedenou v bodě 8.10 Dodatku čč.. 2 se do Výpočtu kompenzace doplňují pravidla pro
        první aa poslední Dopravní rok sjednaná Dodatkem č. 1 ke Smlouvě tak, aby vznikla konsolidovaná
        verze Výpočtu kompenzace v aktuálním úplném znění.

                                                                     IV.
                                 PŘEDLOŽENÍ VYÚČTOVÁNÍ PRO PRVNÍ DOPRAVNÍ ROK

11. SS ohledem na shora uvedené aa ss ohledem na skutečnost, že zavedení Finančního modelu aa
        pravidel vyplývajících zz Výpočtu kompenzace je organizačně aa formálně náročné, sjednávají

                                                                                                                                                                      4
Smluvní strany pro první Dopravní rok termín pro Vyúčtování I a Vyúčtování II odchylně od termínů
stanovených ve Výpočtu kompenzace, a to následovně:

    11.1. Vyúčtování I do 31.05.2021;

    11.2. Vyúčtování II do 31.05.2021.

                                                 V.
                              ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

12. Ustanovení Smlouvy, která nejsou změněna tímto Dodatkem č. 2, zůstávají nedotčena.

13. Užívá-li tento Dodatek č. 2 pojmy s velkými písmeny a zároveň nedefinuje jejich obsahové
        vymezení, uplatní se na jejich obsahové vymezení definice obsažené ve Smlouvě a jejích přílohách.

14. Tento Dodatek č. 2 nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu poslední ze Smluvních stran
         a zveřejněním Dodatku č. 2 v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních
        podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
         (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů.

15. Tento Dodatek č. 2 je vyhotoven v 5 vyhotoveních, z nichž 2 vyhotovení obdrží Objednatel,
         2 vyhotovení obdrží Dopravce a 1 vyhotovení obdrží Organizátor.

16. Uzavření tohoto Dodatku č. 2 bylo schváleno usnesením Rady Plzeňského kraje č. 641/21 ze dne

26.04.2021.                                              #  .

17. Nedílnou součástí tohoto Dodatku č. 2 jsou přílohy:

Příloha č. 1  - Příloha č. 4 Smlouvy Finanční model ve verzi pro objednávku na druhý Dopravní rok
Příloha č. 2
              (viz CD)

              - Příloha č. 5 Smlouvy Výpočet kompenzace

V Plzni                                                        1 2021
za Obji

Ing. Pavel Čížek, náměstek                               ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o.
hejtmanky pro oblast dopravy                             Ing. František Soumar, jednatel

                                                                                          5
       POVED

>lzcrtsky organizátor vefcjná dopravy

                Výpočet kompenzace

                                       ZKRATKY A POJMY

11            Zkratky

    ČČSSÚ      Český statistický úřad, případně jiný úřad, který nahradí kompetence ČČSSÚ

    DPH        Daň z přidané hodnoty

    IDP        Integrovaná doprava Plzeňska

    Nařízení   Nařízení Evropského parlamentu a Rady ((EESS)) č. 1370/2007 ze dne 23. října 2007 o

    veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici aa o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 1191/69
    aa č. 1107/70, v platném znění

    OZ         Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění

    km         Kilometr (výkonu)

    ZoVS       Zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících aa o změně dalších

    zákonů, v platném znění

    zzvz       Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění

    2020/2021  Dopravní rok se zahájením platnosti od prosincové změny JŘ v roce 2020 platící do dne

    předcházející změně Jízdních řádů v prosinci roku 2021 (pro druhý rok trvání smlouvy)

    CV MF      Cenový výměr Ministerstva financí

2             Pojmy

    Finanční model je elektronický výpočetní nástroj v MS Excel, který slouží ke kalkulaci Nabídkové ceny
    aa následnému výpočtu Ceny dopravního výkonu aa Kompenzace ze Smlouvy s vybraným Dopravcem, v
    závislosti na vývoji cenotvorných položek, odchylce Objednávky od Výchozího rozsahu veřejných služeb
    či Výchozího počtu Základních vozidel aa konečném vyúčtování Realizované skutečnosti vůči
    Objednávce. Finanční model se člení na období Dopravních let, nikoliv období kalendářních roků (s
    výjimkou uvedenou dále).

    Pro podání nabídky se vyplňují listy VVoozziiddllaa,, Vaarriiaabbiillnníí nákladdyy ddllee typu a Model vvýýcchhoozzíí ((MMVV)).. Hodnoty
    z těchto listů (žlutě podbarvené, vyplněné Dopravcem) se automaticky přenášejí do dalších listů a dále
    se aktualizují v listech MMVV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh a MMVV iinnddeexxoovvaannýý.. V listu NNaabbííddkkoovváá cceennaa jsou pak uvedeny
    tři hodnoty zz předchozích listů (Model výchozí (MV), MV navýšený rozsah, MV indexový), kterým je
    přiřazena příslušná váha z listu Nabídková cena sloupec CC. Výslednou hodnotou je Nabídková cena
    [Kč/km] (v buňce B6), která je hodnotícím kritériem veřejné zakázky.

                  Model výchozí (MV) slouží k jednorázovému zadání cenotvorných položek Dopravcem,
               které vstupují do výpočtu Ceny dopravního výkonu (CDV) a podle kterých je spočtena jedna
               ze složek Nabídkové ceny. Dopravce zde zadává cenotvorné položky v cenové úrovni roku
               2018 na celou Dobu plnění. Po celé toto období je MV založen na předpokladu Výchozího

                                       Stránka 1 zz 25
    rozsahu veřejných služeb aa Výchozího počtu Základních vozidel. Dopravce dále v

    variabilitu cenotvorných položek k dopravnímu výkonu a k Vozidlům proce

    podílem, neměnným po celé období Smlouvy (sloupce X, Y, Z „Přiřazení položek";

    - - - X - „Výkon", sloupec Y - „Vozidlo", sloupec Z - „Fixní"). Průměrná hodnota
     jednotková (buňka W26) v cenové úrovni roku 2018 je prvním zz hodnotících
     Podklady pro vyplnění tohoto listu Dopravce zadává ii do listů VVoozziiddllaa a VVaarriiaabbiillnníí
     ddllee ttyyppuu..

•• MV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh Dopravce nevyplňuje, list přepočítává náklady z listu MMooddeell

     ((MMVV)) pro navýšený Výchozí rozsah veřejných služeb. Navýšení výkonu def

    Objednatel a je stanoveno na 5 % Výchozího rozsahu veřejných služeb. V list

    přepočítávány ty složky nákladů, které souvisí s výkonem podle hodnot uved

    - Dopravcem zz listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí MV (sloupec X). (Příklad - řádek MV Pohonné hm

    000 000 Kč), navýšení výkonu/rozsahu +5 %, Dopravcem udaná míra dopad

    variabilních nákladů 90 %, náklady pro navýšený výkon/rozsah = (1,05 * 90 %) * 63|

    000). Obdobným způsobem se přepočtou všechny hodnoty v příslušném sloupci

    konkrétní Dopravní rok. Průměrná hodnota zz CDV jednotková (při navýšení výko

    buňce W26 je druhým zz hodnotících kritérií.
    - MV iinnddeexxoovvaannýý - náklady na listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) jsou přepočítány teoretick
••

    indexy stanovenými Objednatelem na listu IInnddeexxyy NNaabbííddkkyy,, které jsou pro všec!

    Dopravce stejné. Takto (v buňce W26) vypočítaná průměrná hodnota zz CDV jednotk

    (indexovaná po dobu 10 let) je třetím (posledním) zz hodnotících kritérií. Má nejvyšší v

    v hodnocení.

••  NNaabbííddkkoovváá cceennaa [Kč/km] je cena, která je předmětem hodnocení zakázky. Vypočte
    - CDV jednotkové [Kč/km] - Průměr (list MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, buňka W26), CDV jednotk
    - po navýšení [Kč/km] - Průměr (list MV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh,, buňka W26) a CDV jednotko
    - [Kč/km] - Průměr (list MMVV IInnddeexxoovvaannýý,, buňka W26) po indexaci teoretickými inde
    - [Kč/km] - Průměr, jako vážená hodnota těchto tří složek. Uvádí se s přesností na d\
    desetinná místa. Hodnota vypočtená v listu MV IInnddeexxoovvaannýý (buňka V24) - předpokládar

    výše nákladů za 10 let plnění smlouvy stanovená zz hodnot Modelu indexovaného, který 11

    nejvíce přibližuje skutečnosti. Uvádí se s přesností na celé koruny.

Objednatel rozhodl, že maximální výše průměrné jednotkové CDV nesmí překročit hodnotu 40,0
Kč/km (list MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, buňka W26). Hodnota se přenáší do listu NNaabbííddkkoovváá cceennaa,, do buňk
B3. V případě, že by hodnota převyšovala Objednatelem stanovenou mez, Nabídková cena pro zakázk
nepůjde vypočítat, buňka B6 bude hlásit chybu.

- Pro průběh 10 leté smlouvy jsou důležité další modely - Model objednávkový (MO), a Realizovaní

skutečnost (RS), která je vyúčtováním konkrétního Dopravního roku. Jako podklady pro Mode
objednávkový slouží Model aktualizovaný (MA), který přepočítává Model výchozí (MV) skutečným
indexy aa počítá novou CDV jednotkovou za předpokladu, že by se neměnil rozsah veřejných služeb an
Základní/Aktualizovaný počet Základních vozidel.

••  Model objednávkový (MO) - po indexaci Indexy skutečnými slouží ke každoročními

    přepočtení hodnot Modelu výchozího (MV), přes Model aktualizovaný (MA) podle

                  Stránka 2 zz 25
       Objednávky. Předmětem Objednávky je prostřednictvím Objednaného dopravního výkonu

       aa Aktuálního počtu Základních aa Zálohových vozidel stanovení výše zálohy na kompenzaci

       pro nadcházející Dopravní rok. Model objednávkový (MO) zobrazuje cenotvorné položky v

       cenové úrovni konkrétního Dopravního roku, při uvažování rozsahu veřejných služeb pro

       aktuální Dopravní rok aa Aktuálního počtu Základních vozidel na totožný Dopravní rok.

   ••  RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS)) slouží pro vyúčtování ukončeného Dopravního roku.

3      Popis modelu

   LLiisstt LLeeggeennddaa
   V listu je definováno, jaké buňky vyplňuje Dopravce (žlutě podbarvené; RGB: 255,255,0), Objednatel
   (hnědě podbarvené; RGB: 255,192,0) a jak Dopravce zjistí, že vyplněná buňka v modelu nesplňuje
   stanovená kritéria (červené podbarvení; RGB: 255,199,206).

   LLiisstt VVoozziiddllaa
   V buňce El je uveden Výchozí rozsah Veřejných služeb stanovený Objednatelem a shodný pro všechny
   Dopravce. Jde o Výchozí dopravní výkon v kilometrech na období jednoho Dopravního roku stanovený
   pro účely nabídky.
   V řádcích 4 až 11 vyplňuje Dopravce počet Základních vozidel podle jednotlivých kategorií, která budou
   nasazována do oběhů (které ssii vytváří Dopravce sám), na spoje vyplývající zz jízdních řádů stanovených
   Objednatelem. Jedná se o Základní vozidla splňující požadované standardy, jejich počet odpovídá
   nejvyššímu počtu současně obsazených vozidlových turnusů. V případě, kdy Dopravce ve své nabídce

   nevyužije některou zz kategorií vozidel, nebude mít možnost využít ji ani v průběhu doby plnění. V tomto

   případě totiž nebude uvedena k nevyužité kategorii vozidla nákladová struktura (cena, spotřeba apod.)
   vozidla.

   V listu VVoozziiddllaa Dopravce vyplňuje počty Vozidel dle jednotlivých kategorií (pro každou kategorii dva

   řádky pro rozlišení počtu vozidel v dané kategorii bez závěsného zařízení aa se závěsným zařízením,

   All buňky A4 až All a A16 až A23). Kategorie vozidel A mini nebude osazena ani cyklodržáky ani závěsným

   zařízením. Vyplnění výrobců je nepovinné (buňky B4 až BBiill aa B16 až B23). Povinné je vyplnění počtů
   Vozidel, které vyplývají zz oběhů vozidel, které vytvoří Dopravce. Počty pro kategorii A-mini--ssee zapíší

   - - - - do buněk C4, C5; pro kategorii BB - midi - do buněk C6, C7; pro kategorii C - standard - do buněk C8,
   - - C9; pro kategorii DD - maxi - do buněk CIO, Cil. Pokud bude Dopravce např. v kategorii A mini kupovat

   pouze jeden typ vozidla, lze vyplnit pouze jeden řádek. Kategorie Vozidel se liší kapacitami Vozidel,

   které jsou uvedeny v příloze (Příloha č. 11 Smlouvy). Nevyužije-li v nabídce Dopravce některou zz

   kategorií vozidel, nebude ji moci v průběhu Doby plnění použít. Objednatel preferuje, aby Dopravce

   měl od každé kategorie minimálně jedno vozidlo.

   V buňkách D4 až DDllii Dopravce uvede předpokládané ceny Vozidel jednotlivých kategorií (v KKčč bez

   DPH). Předpokládané ceny vozidel slouží pro účely kalkulace nabídky. Pokud Dopravce bude pořizovat

   jednotlivé kategorie (s/bez závěsného zařízení) od více výrobců, zapíše průměrnou cenu na vozidlo v

   dané kategorii. V buňkách EE44 až EEllii pak Dopravce uvede roční výkony Vozidel dané kategorie (v km)

   vyplývající z jím zpracovaných oběhů.

                     Stránka 3 zz 25
    Celková předpokládaná hodnota Vozidel (v Kč bez DPH), Doba účetního odpisu Vozidel aa RRoočč™ ™
    odpis Vozidel jsou vypočítány modelem/stanoveny Objednatelem. Celková předpokládaná pol
    hodnota Základních vozidel je dána součtem součinů Celkového počtu vozidel mimo vvaall

    pronájmu (uvedeného v buňkách C4 až CCiill)) aa odpovídající Předpokládané ceny Základního voz4
    až D Dllii)) uvedené kategorie (např. C4*D4, součet (tj. Celková předpokládaná pořizovací hl

    Základních vozidel je uvedena v buňce G12). Doba účetního odpisu Vozidel je stanovena Objednl

    vždy na 10 let (H4 až HHllll)),, aa to ii v případě nasazení nového vozidla v průběhu Doby plnění. Ročnli

    odpis Vozidel (jedné kategorie) je podílem předpokládané ceny Vozidla aa doby účetního ii

ČČ  vynásobený počtem Vozidel uvedené kategorie.

FF

    V případě, že Dopravce Vozidla nebude vlastnit, ale bude je mít v pronájmu či na leasing, uvi

    počet Vozidel v nájmu/na leasing podle jednotlivých kategorií v buňkách K4 až KKiill.. Výkony vol

    která jsou v pronájmu/na leasing, aa které vyplývají zz oběhu, zz jízdních řádů, Dopravce uvede do n

    L4 až LLiill.. V buňkách M4 až MMiill se uvede cena za pronájem či leasing Vozidel za jedno Základní val

    v dané kategorii. Ve sloupci N se automaticky vypočte pronájem aa leasing Vozidel ((HH
    (K4*M4)+(K5*M5)).                                                                                          ]]

    V případě, že Dopravce zajištuje část výkonů prostřednictvím poddodavatele(ů), tak je ss jejich vo4

    v rámci modelu zacházeno shodně, jako kdyby byly v majetku Dopravce (jsou součástí Celkového pp<<
    vozidel mimo vozidla v pronájmu). Dopravce za účelem kontroly podílu výkonu realizován
    poddodávkou uvede počet Vozidel, kterými poddodavatel výkony zajišťuje v buňkách R4 až ffll

    Celkový výkon, který je poddodavatelem(i) vykonán, je uvedervv buňkách S4 až SSiill.. Tyto buňky ssiicc

    pouze pro kontrolu, která je provedena v buňce G46.

    V buňce E13 se kontrolně přepočte celkový počet kilometrů, které jsou zajištěny (základními) Vozil
    v majetku Dopravce aa Vozidly pronajatými plus výkony zajištěné případně prostřednictví
    poddodavatele(ů). Kontroluje se celkový výkon zadaný Objednatelem dle jízdních řádů aa suma výkol

    jednotlivých kategorií (základních) Vozidel, který musí být stejný, jako výkon zz jízdních řádů (tj. výka

    zadaný Objednatelem aa uvedený v buňce El).

    Ve sloupcích UU až AD, v buňkách 4 až 11 Objednatel stanovuje maximálně přípustné procentuáli

    navýšení pořizovací ceny Vozidla v průběhu 10 leté smlouvy. Např. v buňce W8 je 10 % aa znamená tt<<

    že ve 3. roce trvání smlouvy, v případě pořízení nového Vozidla, může být pořizovací cena navýšen

    maximálně o 10 % nad předpokládanou cenu Vozidel (z nabídky). Tyto buňky se budou používat až ppll

    změnách Výchozího/Aktuálního počtu Základních vozidel v průběhu trvání smlouvy, v modelu pra

    objednávku. Pro další výpočty v rámci modelu se nepoužívají.                                                   ''

    V řádcích 16 až 23 vyplňuje Dopravce požadované informace o Vozidlech, která Dopravce považuje zzaa
    Zálohová vozidla aa která splňují standard Základních vozidel. Ve Smlouvě je jejich počet uveden ve
    Výchozím počtu Zálohových vozidel. II Zálohová vozidla může mít Dopravce ve svém majetku nebo vv
    pronájmu/leasingu. Princip výpočtu nákladů na Zálohové vozidlo v majetku nebo Zálohové vozidlo vv
    pronájmu je stejný jako u Základních vozidel.

    Dopravce je povinen si zajistit dostatečný počet Zálohových vozidel tak, aby byl schopen zajistit řádné
    plnění Smlouvy. Minimální počet Zálohových vozidel musí být alespoň 5 % Výchozího počtu Základních

                                                                    Stránka 4 zz 25
vo/idel (kontrola v buňce E50). Zároveň musí Dopravce disponovat minimálně jedním Vozidlem v každé
kategorii (kontrola počtu Zálohových vozidel v jednotlivých kategorií je v buňkách E52 až E55), pakliže
kategorii Základního vozidla Dopravce má ve své nabídce.

LLiisstt VVaarriiaabbiillnníí náklady ddllee ttyyppuu
Do uvedeného listu zapíše Dopravce hodnoty spotřeby, oprav a pojištění Vozidel jednotlivých kategorií,
a to jak pro vozidla Základní, tak Zálohová.

Průměrnou spotřebu Vozidel podle jednotlivých kategorií Dopravce uvede do buněk E4 až EEllii.. Pokud

Dopravce z jedné kategorie vozidel plánuje vlastnit více, jak dvě vozidla s různými průměrnými
spotřebami, průměrnou spotřebu těchto vozidel v kategorii zprůměruje. Počty Vozidel a jejich výkony
se přenáší zz předchozího listu VVoozziiddllaa a v tomto listu VVaarriiaabbiillnníí nnáákkllaaddyy ddllee ttyyppuu je již Dopravce
nevkládá. Přepočtem zz Průměrné spotřeby nafty a jejich ročního výkonu je vypočtena roční spotřeba
pohonných hmot (např. E4/100*F4). Celková roční spotřeba pohonných hmot za všechny kategorie

Vozidel je uvedena v buňce H12 (tj. součet H4 až HHllll)).. Náklady za pohonné hmoty za první rok trvání

smlouvy Dopravce uvede do listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, do buňky G3. Buňka K12 je součtem součinů
Podílu litrů na jednotlivé kategorie a hodnoty zz listu Model výchozí (MV) buňka G3. Pro další využití
jsou vypočteny náklady na pohonné hmoty pro jednotlivé kategorie vozidel uvedené v buňkách L4, L6,
L8 a L10 (v Kč/km).

V listu VVaarriiaabbiillnníí nnáákkllaaddyy ddllee ttyyppuu se dále uvedou náklady na opravy aa údržbu jednotlivých typů
Vozidel (Základních a Zálohových vozidel) (buňky E16 až E23). Celková hodnota oprav uvedená v buňce
F24 (tj. součet buněk E16 až E23, resp. součet buněk F16, F18, F20, F22) je automaticky přenesena do

lliissttuu Model vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, do buňky G6, kde jjii již Dopravce nemá možnost upravit. Stejná výše nákladů

na opravy se přenáší dále do celé Doby plnění. Proto je třeba náklady na opravy Vozidel za danou
kategorii vozidel vyplnit jako průměrné roční náklady za 10 let Doby plnění. Průměrná cena Náklady na
opravy na kilometr uvedená pro jednotlivé kategorie v buňkách G16, G18, G20 a G22 bude používána
dále v Objednávce (v případě přidání nového vozidla).
Poslední údaje, které se do listu VVaarriiaabbiillnníí nnáákkllaaddyy ddllee ttyyppuu Dopravci uvádějí, jsou ceny za pojištění
Vozidel (buňky H16 až H23) (pro Základní a Zálohová vozidla). Celková hodnota pojištění uvedená v
buňce H24 (tj. součet buněk H16 až H23). Hodnoty pojištění se pro dané kategorie sčítají v buňkách 116
až 123.

LLiisstt MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))
Podle pokynů z listu LLeeggeennddaa,, vyplňuje Dopravce v jednotlivých listech ((VVoozziiddllaa,, VVaarriiaabbiillnníí nnáákkllaaddyy ddllee
ttyyppuu,, MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)))) všechny žlutě podbarvené buňky. Bíle podbarvené buňky nelze v tomto listu
měnit, počítají se automaticky nebo se vyplňují hodnotami zz předchozích listů. Hnědě podbarvené
buňky jsou vyplněny Objednatelem.
Jak bylo výše uvedeno, na vozidlo a s ním spojené náklady provozované poddodavateli, je pro potřeby
modelu nahlíženo jako na vozidla v majetku Dopravce. Způsob rozdělení celkových nákladů
poddodávky do cenotvorných položek je v kompetenci Dopravce.
V případě, že by se v průběhu vyplňování objevila červeně podbarvená buňka, znamená to, že Dopravce
vyplnil uvedenou buňku v rozporu se stanovenými pravidly.
V listu Model vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) se vyplňují hodnoty cenotvorných položek pro 10 let trvání Smlouvy v
cenách roku 2018.

                                                               Stránka 5 zz 25
Cenotvorné položky - struktura nákladů (řádky 3 až 22) a zisku (řádek 23), v některých

rozdělená do větší podrobnosti, slovně definovaná v této příloze, cenotvorné položky vy

provozně a ekonomicky odůvodnitelného základu a rozvržení v čase.
           • Pohonné hmoty a oleje
                      o a) pohonné hmoty - předpokládaná spotřeba pohonných hmot (nafta)
                      o b) oleje, maziva a ostatní - náklady na oleje a jiná maziva a příměsi, vó

                Blue a energie (topné nafty) na vytápění vozidel v zimním období
• Přímý materiál a energie - spotřeba materiálu a energie spojená především s pra

   a běžnou údržbou Vozidel, jakož i přímo přiřaditelná spotřeba energie; tj.
   spotřebované přímo na autobus nebo náležitost s ním spojenou (řidič) (např. náhrad

   a materiál na běžné opravy, pneu, spojovací materiál, elektromateriál, čisticí

   potřeby, apod.), shodná pro všechny typy vozidel

•  Opravy a údržba vozidel - opravy Vozidel vyšších stupňů v souladu s údržb

   opravárenskými předpisy, pravidelná kontrola Vozidel v předepsaných interv

   neplánované opravy Vozidel po poškození či nehodě, náhradní díly; uvedou se nákla

   opravy a údržbu, a to jak externí, tak interní; vč. osobních nákladů pracovníků

   (neuvedou se náklady na přímý materiál, pokud je tento uveden v řádku Přímý mate

   energie); v závislosti na typu vozidla

• Odpisy dlouhodobého majetku

   o  c) Vozidla - odpisy za Vozidla sloužící k Plnění Smlouvy při pořízení Vozid^

      majetku Dopravce; každé Vozidlo se odepisuje rovnoměrně po dobu 10 let,«

      v případě pořízení v průběhu Plnění Smlouvy

   o  d) Ostatní majetek - odpisy za majetek (budovy, stroje a zařízení, softv

      sloužící k Plnění Smlouvy, mimo Vozidla; tedy např. odpisy provozních bude

      dále majetku v souvislosti s odbavováním cestujících, předprodeje jízder

      cyklovleky, cyklonosiče apod.; odpisy cyklovleků a cyklonosičů budou počítány

      10 let

•  Pronájem a leasing vozidel - náklady na zajištění Vozidel sloužících k Plnění Smloi)

   formou pronájmu či leasingu, kdy nedochází k pořízení Vozidel do majetku Doprav
   náklady na leasing dopravních prostředků v časovém rozlišení dle leasingové smlouvy; d{

     se zde uvede pronájem od externího pronajímatele;
• Mzdové náklady

          o e) Řidiči-osobní mzdové náklady za zaměstnance, kteří se přímo účastní provoj

        Spojů
   o f) Ostatní zaměstnanci - osobní mzdové náklady za zaměstnance, kteří jsou <

                provozu Spojů zapojeni nepřímým způsobem (např. pokladní)
• Sociální a zdravotní pojištění

          o g) Řidiči - odvody na sociálním a zdravotním pojištění za zaměstnance, kteří«

      přímo účastní provozu Spojů (řidiči)
            h) Ostatní zaměstnanci - odvody na sociálním a zdravotním pojištění zl

      zaměstnance, kteří jsou do provozu Spojů zapojeni nepřímým způsobem (napq

      pokladní)

•  Cestovné - cestovné vyplývající ze zákoníku práce; pouze těch zaměstnancům, jejich^

   mzdy se uvedou v řádcích Mzdové náklady

                 Stránka 6 z 25
••  - Úhrada za použití infrastruktury - náklady na užití infrastruktury, vyjma položky

    Elektronické mýto a Silniční daň

            i) z toho užití autobusových nádraží- náklady vynaložené na užití AN (vjezdy aa

            definované odstavení v souladu ss platným CV MF)

              - j) ostatní - do položky se uvede cena za užití odstavných ploch, pokud není

                 uvedena v řádku i)

•• Elektronické mýto a Silniční daň - náklady (propočtené dle zákona č. 16/1993 Sb., o dani

    silniční, v platném znění) na silniční daň, pokud tyto souvisí s plněním předmětu Smlouvy.

    (Vozidla zabezpečující linkovou osobní vnitrostátní přepravu za předpokladu, že ujedou

    pro tento účel více než 80 % kilometrů z celkového počtu kilometrů jimi ujetých ve

    zdaňovacím období, jsou od silniční daně dle zákona č. 16/1993 Sb., v platném znění od

    silniční daně osvobozena.)

••  Pojištěni (zákonné, havarijní) - náklady na pojistné ze zákonné odpovědnosti za provoz

    Vozidel, popř. havarijní pojištění Vozidel v rámci plnění předmětu VZ; náleží sem ii pojištění

    pro případ pracovních úrazů a nemocí z povolání zaměstnanců (řidičů) a pojištění sedadel
    - Ostatní přímé náklady (zastávkové služby a jiné - náklady spojené s provozními
••

    zaměstnanci (ošacení, pracovní a ochranné pomůcky), finanční náklady Vozidel (úroky)

    apod.;
    - Ostatní služby - náklady na služby nezařazené do výše uvedených položek, které
••

    jednoznačně (přímo) souvisí ss předmětem VZ, avšak je nelze vztáhnout na konkrétní

    vozidlo; jedná se např. o náklady na čištění, úklid a ostrahu Vozidel v případě externí služby,

    platby za přechodné ubytování provozních zaměstnanců, telekomunikační a IT služby,

    marketingové služby a další; provoz nocležen, školení řidičů, technické prohlídky,

    vzdělávání (interní) a lékařské prohlídky zaměstnanců apod.; telekomunikační služby

    související s Vozidlem budou hrazeny Objednatelem dle podmínek Smlouvy
    - Provozní režie - režijní náklady provozního charakteru (řízení a provoz provozoven, např.
••

    garážmistři), nezávislé na výši Objednávky, spojené ss poskytováním Plnění předmětné

    Smlouvy; jedná se např. o provoz odbavovacího systému či jiných zařízení Dopravce,

    provoz služebních vozidel na provozovnách apod.
    - Správní režie - režijní náklady správního charakteru, nezávislé na výši Objednávky,
••

    spojené s řízením a správou Smlouvy (vedení společnosti nebo divize, např. technicko­

    hospodářští pracovníci, provoz služebních vozidel, telekomunikační a IT služby, poplatky

    za účetní SW apod.). Dopravce do této položky může započítat ii výnosy zz komerční

                 činnosti.

- Zisk - kalkulovaný zisk Dopravce zz poskytování v Době plnění dle Smlouvy

V listu IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé Dopravce zjistí míry nárůstu/poklesu hodnot cenotvorných položek po dobu 10
let trvání Smlouvy. Dopravce může v listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) vyplnit hodnoty ve žlutě podbarvených
řádcích podle svých požadavků a výše hodnot pro konkrétní cenotvornou položku se v průběhu 10 let

trvání Smlouvy může měnit. Povoluje-li Objednatel indexaci položky, je zdroj indexu uveden v listu
IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé,, ve sloupci V. Způsob výpočtu indexu je uveden ve sloupcích W (pro objednávku) a XX
(pro realizaci, resp. pro vyúčtování II). Cesta k publikaci konkrétní hodnoty statistického ukazatele je

znázorněna v Tab 2. Publikace indexu.

                                      Stránka 7 zz 25
Na listu Model výchozí (MV) nevyplňuje Dopravce hodnoty buněk G6 a G7 (přenáší se autoii

předchozího listu Variabilní náklady dle typu), dále řádek 8; buňky G8 až P8, kam se autfl
přenáší odpisy všech Vozidel uvedené na listu Vozidla, v buňce 140 (jsou součtem odpisů Vy(

počtu Základních a Zálohových vozidel, která jsou v majetku Dopravce vč. vozidel Í4

poddodávkou).                                                                            I

Na tomto listu Model výchozí (MV) se nevyplňuje ani hodnota buňky G10 a dalších v tomto řádkii

se automaticky přenáší z listu Vozidla, z buňky N40.                                            I

Řádek 18 Úhrada za použití infrastruktury, z toho za použití autobusových nádraží (AN), se fi

automaticky z dat vyplněných Dopravcem/Objednatelem, a sice jako součin počtu vjezdů na AN ai
za vjezd (např. C33*G33). Ceny za vjezdy na autobusová nádraží CAN v Plzni a autobusové nádi
Klatovech si dojedná Dopravce a doplní do buněk C33 a C35. Pro Terminál Hlavní nádraží (v li

Dopravce použije cenu za jeden vjezd hodnotu uvedenou v buňce C34, stanovenou vlastníka

zadanou Objednatelem.                                                                              I

                                                                                                   1

Dopravce vyplní hodnoty žlutě podbarvených buněk v řádcích 3 až 23, CDV celkem (v Kč) (řádek 24

součtem buněk 3 až 23 (např. ve sloupci G pro první rok trvání smlouvy).                              \

Dále v listu Model výchozí (MV) Dopravce vyplní žluté buňky ve sloupcích X, Y, tj. položku Výkort
Vozidlo. Jedná se o stanovení poměru (variabilních) nákladů, které se vztahují k Výkonu nebo k Vozidá

Hodnoty v hnědě podbarvených buňkách stanovil Objednatel a Dopravce je nemůže ovlivnit.                  1

Ve sloupci AA je uvedena Maximálně přípustná meziroční změna, tj. Objednatel stanovil maximálft
možnou meziroční procentuální změnu oproti předchozímu roku. V případě, že by byla buňk*

podbarvena červeně, Dopravce nevyplnil data podle požadavků. Ve sloupci AB Kontrola složek ceny jfl
kontrolní součet buněk z variabilních (Výkony a Vozidlo) a fixních nákladů, který musí být vždy roven!

100 %.                                                                                                      1

Na listu Model výchozí (MV) je vypočítána průměrná Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková (v
Kč/km) (buňka W26), která je prvním z hodnotících kritérií a přenáší se do listu Nabídková cena, do
buňky B3. Průměrná Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková za první rok trvání smlouvy se
automaticky vypočte jako součet buněk G3 až G23 podělený výkonem uvedeným Objednatelem v
buňce G25. V řádcích 3 až 23, sloupce G Dopravce vyplňuje všechny žluté buňky. Dopravce nevyplňuje
buňky G6, G7, G8 a G10, jejichž hodnota se přenáší z předchozích listů a buňky G17, jejíž hodnotu
stanovil Objednatel. Buňku G18 Dopravce rovněž nevyplňuje, hodnota se vypočte z podkladů o cenách
za vjezd na autobusová nádraží (terminály) a počtu těchto vjezdů v souladu s jízdními řády. Průměrná
Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková za další (druhý až desátý) roky trvání Smlouvy se vypočte
analogicky. Hodnotící kritérium, průměrná Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková (v Kč/km)
(buňka W26), se vypočte jako průměr z hodnot Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková za první až
desátý rok smlouvy.

Upozornění: Objednatel rozhodl, že maximální výše průměrné Výchozí jednotkové CDV nesmí překročit
výši hodnotu 40,00 Kč/km (viz Nabídková cena v úvodu tohoto dokumentu).

                                                              Stránka 8 z 25
hhiitt MMV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh

     ''''ttuu MMVV nnaavvýýššeennýý se Model výchozí automaticky přepočte na navýšený výkon (stanovený
ii >>ii nln.itHem) bez potřeby zvýšení Výchozího počtu Základních vozidel.

Hodnota CDV jednotková (v Kč/km) pro navýšený výkon bez potřeby dalšího Vozidla vypočtená v
bbuurrttttrr W26 je druhým hodnotícím kritériem a přenáší se do listu Nabídková cena, do buňky B4.
11'hhíh ip výpočtu této hodnoty je stejný jako v předchozím listu Modell vvýýcchhoozzíí..

V uvedeném listu Dopravce neprovádí žádné doplnění.

LLiisstt IInnddeexxyy naabbíídkkyy
Indexy nabídky jsou teoretické indexy stanovené Objednatelem, které jsou pro všechny Dopravce
stejné. Indexy slouží pro přepočtení Modelu výchozího (MV) do listu Mooddeell IInnddeexxoovvaannýý..

LLiisstt MVV indexovvaannýý
Ani v tomto listu Dopravce nic nevyplňuje. V listu se přepočítají hodnoty zz listuu Model vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) zzaa
použití indexů uvedených v listu IInnddeexxyy NNaabbííddkkyy.. Hodnoty indexů v uvedeném listu stanovil Objednatel.

Hodnota CDV jednotková (v Kč/km) pro MV indexovaný, je vypočtená v buňce W26 aa je třetím
hodnotícím kritériem; přenáší se do listu NNaabbííddkkoovváá cceennaa,, do buňky B5. Princip výpočtu této hodnoty
je stejný jako v listu Modell vvýýcchhoozzíí..

LLiisstt NNaabbííddkkoovváá cceennaa
Do listu NNaabbííddkkoovváá cceennaa se přenášejí automaticky hodnoty "CDV jednotková" zz listů MMooddeell vvýýcchhoozzíí
((MMVV)),, MMVV nnaavvýýššeennýý vvýýkkoonn aa MMVV iinnddeexxoovvaannýý.. SS využitím váhy uvedené v buňkách C3 až C5 je
přepočítána hodnota Nabídkové ceny (v Kč/km), která je uváděna v aukci jako soutěžní hodnota
(buňka B6).
Nabídková cena (v Kč/km) je uváděna s přesností na dvě desetinná místa.
V případě úplné shody v této hodnotě více dopravců, o pořadí rozhoduje nižší hodnota Předpokládané
celkové hodnoty zakázky. Předpokládaná celková hodnota zakázky, uvedená v buňce B12, je
vypočítána jako vážený průměr tří položek -- CDV celkem - zzaa 10 let [Modell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) vvýýcchoozzíí,, buňka
V24), CDV celkem po navýšení rozsahu [MV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh,, buňka V24), CDV celkem po indexaci

teoretickými indexy [MV IInnddeexxoovvaannýý,, buňka V24) ss využitím váhy uvedené v buňkách C9 až CCiill..

Předpokládaná hodnota zakázky se uvádí ss přesností na celé koruny.

Upozornění: Objednatel rozhodl, že maximální výše průměrné Výchozí jednotkové CDV nesmí překročit
hodnotu 40,00 Kč/km (list MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, buňka W26). Hodnota se přenáší do listu NNaabbííddkkoovváá
cceennaa,, do buňky B3. V případě, že by hodnota převyšovala Objednatelem stanovenou hodnotu,
Nabídková cena pro zakázku nepůjde vypočítat, buňka B6 bude hlásit chybu.
Další listy modelu slouží pro stanovení Objednávky a vyúčtování Dopravního roku (list Realizace
skutečná).

LLiisstt IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé

                                                            Stránka 9 zz 25
Na tomto listu jsou uvedeny odkazy na zdroje indexů potřebných k valorizaci Modelu výcho
během Doby plnění. V buňkách G5 až P24 budou doplňovány (po jejich zveřejnění)
nárůstu/poklesu pro úpravu jednotlivých cenotvorných položek pro následující/předchozí
rok. Objednatel bude tedy v tomto listu zadávat indexy pro konkrétní Dopravní rok dval
nárůsty/poklesy pro Objednávku a nárůsty/poklesy pro Vyúčtování II. V řádcích 2 a 3 jsou
měsíc/rok Objednávky (řádek 2) a Realizace (tj. Vyúčtování II realizovaného roku - řádek 3
podbarvená buňka (Objednávka/Realizace) bude značit platnost indexů v řádku 5 až 24 v pí
sloupci pro uvedenou Objednávku/Realizaci (zde příklad pro Dopravní rok 2020/2021).
Do hnědě podbarvených buněk (G5 až P24) zadává Objednatel hodnoty publik
nárůstů/poklesů (dále pak index) popř. hodnoty vypočítané na základě publikovaných abs
hodnot - viz Tab 3. Způsob výpočtu indexu pro Objednávku a Tab 4. Způsob výpočtu inb
Realizaci (Vyúčtování II), vždy ve sloupcích pro konkrétní Dopravní rok. Hodnotou index
odpovídající cenotvorná položka Modelu výchozího (MV) vynásobena. Skutečné hodnoty Inde
získány ze zdroje uvedeného v příslušném řádku ve sloupci Index - publikace indexu (sloupJ
tomto dokumentu je uvedena jako Tab. 1. Typ indexu a jeho publikace.-Přesná cesta kJ
statistických dat se nachází v Tab 2. Publikace indexu.
Objednatel rozhodl o přiřazení Indexů k cenotvorným položkám. Název indexu je uveden v přísl
řádku cenotvorné položky (v buňkách V5 až V25). Vybrapé cenotvorné položky nebudou válo™
(označeno „Bez indexace" v buňkách V5 až V25).

                                                           Stránka 10 z 25
oo ((MMVV))   ii 'i» i lyp indexu a jeho publikace                                Index - publikace indexu
OOddnnoottyy  << << notvorné položky
PPrráávvnníí  ll’’<<>honné hmoty, oleje                                           Průměrná cena naftv v rámci měsíčně reportovaného
.. aa to                                                                          CPI (ČSÚ)
teleny                    oo Nafto                                                Index spotřebitelských cen
HHeenněě                                                                          Index spotřebitelských cen
lnem                      bb OOlleejjee,, mmaazziivvaa aa ossttaattnníí           Dílv a příslušenství pro motorová vozidla (kromě
              11''nnniny iy materiál a energie                                    motocvklů) (CL293)
   hh         << Jpravy a údržba vozidel                                          Pojištění motorových vozidel (K65122)
  hh
 ''00         Pojištění (zákonné, havarijní)                                      Bez indexace
ccllee        Odpisy dlouhodobého majetku                                         Bez indexace
)u                                                                                Bez indexace
VV                         c VVoozziiddllaa
''jjii                     dd OOssttaattnníí mmaajjeetteekk                       Průměrná hrubá měsíční mzda řidičů dle MPSV --
              Pronájem aa leasing Vozidel                                         kategorie 8331 - pro celou ČR
   l          Mzdové náklady                                                      Průměrná hrubá měsíční mzda podle odvětví - doprava
                           ee ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell                         a skladování -- pro celou ČČRR
  i
                    ff OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii                      Průměrná měsíční mzda řidičů dle MPSV - kategorie
   ř                                                                              8331 - pro celou ČR
              Sociální a zdravotní pojištění                                      Průměrná hrubá měsíční mzda podle odvětví - doprava
 n                          gg ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell                        aa skladování - pro celou ČČRR
                                                                                  Index spotřebitelských cen
ii||                        hh OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii              Bez indexace
                                                                                  Bez indexace
              Cestovné
              Ostatní přímé náklady                                               Bez indexace
              Elektronické mýto aa silniční daň
              Úhrada zzaa použití infrastruktury                                  Index spotřebitelských cen
                                                                                  Index spotřebitelských cen
                           / Z ttoohhoo zzaa uužžiittíí AAuuttoobbuussoovvýýcchh  Index spotřebitelských cen
                                                                                  Index spotřebitelských cenZisk
                      j nnááddrraažžíí                                            Bez indexace

                            j OOssttaattnníí
              Ostatní služby
              Provozní režie
              Správní režie aa výnosy z komerční činnosti
              Zisk

                                                                                  Stránka 11 zz 25
Tab 2. Publikace indexu

Index                                          Přesná cesta

Průměrná cena naftv v rámci měsíčně            Tab. 8. Průměrné ceny pohonných hm
reportovaného CCPPII (ČSÚ)                     jednotlivé měsíce, list PPHHMM,, kkaatteeggoorriiee

                                               Tab. 2.1 Indexy ceny průmyslových výi
Dílv a příslušenství pro motorová vozidla (kromě podle CZ-CPA, list: IIRR1155 mměěssííččnníí ((mmoonnttii
                                               kategoorriiee CCLL 229933 DDííllyy aa ppřříísslluuššeennssttvvíí pptt
motocvklů) (CL293)                             motorroovváá vvoozziiddllaa ((kkrroomměě mmoottooccyykkllůů))

Pojištění motorových vozidel (K65122)          viz. odkaz - Kategorie KK6655112222,,                           11

                                               odvětví PPoojjiiššttěěnníí mmoottoorroovvýýcchh vvoozziiddeell
                                               Soubor zzaa celý rok, list MMZZSS--MM88,, kateg<
Průměrná hrubá měsíční mzda řidičů dle MPSV -  88333311 ŘŘiiddiiččii aauuttoobbuussůů,, ttrroolleejjbbuussůů aa ttrraann

kategorie 8331 - pro celou ČR

                                               Tab. 2 Průměrná hrubá mzda podle oodd>>

Průměrná hrubá měsíční mzda podle odvětví -    sekce CZ-NACE, kód: 110030-18, kkaatteegg<

doprava aa skladování                          Doprava aa skladování, sloupec "Q1-Q4'

                                               daný rok

Index spotřebitelských cen                     Indexy spotřebitelských cen podle klasí#
                                               ECOICOP (měsíčně), Úhrn CPI

V modelu se používá 6 indexů (u průměrných hrubých mezd a nafty se jedná o absolutní hodnot

které jsou popsány v Tab 1. Typ indexu a jeho publikace. Způsob výpočtu hodnoty indexu pot

do modelu je pro Objednávku definován v Tab 3. Způsob výpočtu indexu pro Objednávku

Realizaci v Tab 4. Způsob výpočtu indexu pro Realizaci (Vyúčtování II).                                                   I

                                       Stránka 12 zz 25
                                                                                                                               **

    ii >>ii»» i /působ výpočtu indexu pro Objednávku

    ««<< notvomé položky                                                   Výpočet indexu/typ indexu - objednávka

    f’<>>bboonnnnééhmoty, oleje                                            Vážené průměry po měsících (vážené na základě
                               aa NNaaffttaa

                                                                           realizovaného výkonu za daný měsíc) říjen (rok

                                                                           objednávky --11)) až

              bb OOlleejjee,, mmaazziivvaa aa oossttaattnníí               září (rok objednávky)

                                                                           Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky
                                                                           -1) až

                                                                           září (rok objednávky)

    Přímý materiál a energie                                               Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky

                                                                           -1) až

                                                                           září (rok objednávky)

    Opravy a údržba vozidel                                                Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky
                                                                           -1) až

                                                                           září (rok objednávky)

    Pojištění (zákonné, havarijní)                                         Aritmetický průměr zz měsíců říjen (rok objednávky

                                                                           -1) až

                                                                           září (rok objednávky)

    Odpisy dlouhodobého majetku                                            Bez indexace
                              c VVoozziiddllaa                             Bez indexace

                        dd OOssttaattnníí mmaajjeetteekk

    Pronájem a leasing Vozidel                                             Bez indexace

    Mzdové náklady                                                         Průměrná měsíční mzda za tok (rok objednávky -
                         ee ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell

                                                                           1)/

              ff OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii                     roční průměrná mzda 2018
                                                                           Průměrná měsíční mzda za rok (rok objednávky -

                                                                           1)/

                                                                           roční průměrná mzda 2018

    Sociální a zdravotní pojištění                                         Průměrná měsíční mzda za rok (rok objednávky -
                          gg ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell

II            hh OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii                     1)/roční
                                                                           roční průměrná mzda 2018
                                                                           Průměrná měsíční mzda za rok (rok objednávky -

II  Cestovné                                                               1)/roční
                                                                           roční průměrná mzda 2018

                                                                           Aritmetický průměr zz měsíců říjen (rok objednávky

I                                                                          -1) ažzáří
                                                                           září (rok objednávky)

««  Ostatní přímé náklady                                                  Bez indexaceElektronické
                                                                           Bez indexaceÚhrada
nn  Elektronické mýto a silniční daň
    Úhrada za použití infrastruktury                                       Bez indexace
                                                                           Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky
       j // z ttoohhoo zzaa užití AAuuttoobbuussoovvýýcchh nnááddrraažžíí  -1) až
                              j OOssttaattnníí

                                                                           září (rok objednávky)

    Ostatní služby                                                         Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky

                                                                           -1) až

                                                                           září (rok objednávky)

                                                                           Stránka 13 zz 25
Provozní režie                               Aritmetický průměr zz měsíců říjen (rok obji
Správní režie aa výnosy z komerční činnosti
                                             -1) až
Zisk                                         září (rok objednávky)  ]]

                                             Aritmetický průměr zz měsíců říjen (rok obj<
                                             --1) až

                                             září (rok objednávky)

                                             Bez indexace

                                             Stránka 14 zz 25
T.ib 4. Způsob výpočtu indexu pro Realizaci (Vyúčtování II)

cenotvorné položky                                                            Výpočet indexu/typ indexu - realizace

Pohonné hmoty, oleje                                                          Vážené průměry (vážené na základě
                           aa NNaaffttaa

                                                                              realizovaného výkonu za daný měsíc) po

                                                                              měsících leden (rok realizace) až prosinec (rok

          bb OOlleejjee,, mmaazziivvaa aa oossttaattnníí                      realizace)
                                                                              Aritmetický průměr zz měsíců leden (rok

                                                                              realizace) až

                                                                              prosinec (rok realizace)

Přímý materiál aa energie                                                     Aritmetický průměr z měsíců leden (rok

                                                                              realizace) až

                                                                              prosinec (rok realizace)

Opravy a údržba vozidel                                                       Aritmetický průměr z měsíců leden (rok

                                                                              realizace) až

                                                                              prosinec (rok realizace)

Pojištění (zákonné, havarijní)                                                Aritmetický průměr z měsíců leden (rok

                                                                              realizace) až

                                                                              prosinec (rok realizace)

Odpisy dlouhodobého majetku                                                                                                    **

                c VVoozziiddllaa                                              Bez indexace

                dd OOssttaattnníí mmaajjeetteekk                              Bez indexace

Pronájem aa leasing Vozidel                                                   Bez indexace

Mzdové náklady                                                                Průměrná měsíční mzda za rok (rok realizace)/
                      ee ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell

          ff OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii                            roční průměrná mzda 2018
                                                                              Průměrná měsíční mzda za rok (rok realizace)/
                                                                              roční průměrná mzda 2018

Sociální aa zdravotní pojištění                                               Průměrná měsíční mzda za rok (rok realizace)/
                      gg ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell

          hh OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii                            roční průměrná mzda 2018
                                                                              Průměrná měsíční mzda za rok (rok realizace)/

                                                                              roční průměrná mzda 2018

Cestovné                                                                      Aritmetický průměr zz měsíců leden (rok

                                                                              realizace) až

                                                                              prosinec (rok realizace)

Ostatní přímé náklady                                                         Bez indexace

Elektronické mýto aa silniční daň                                             Bez indexace

Úhrada za použití infrastruktury                                              Bez indexace
                                                                              Aritmetický průměr zz měsíců leden (rok
   j //'' z ttoohhoo zzaa uužžiittíí AAuuttoobbuussoovvýýcchh nnááddrraažžíí
                          j OOssttaattnníí                                    realizace) až

                                                                              prosinec (rok realizace)

Ostatní služby                                                                Aritmetický průměr zz měsíců leden (rok

                                                                              realizace) až

                                                                              prosinec (rok realizace)

Provozní režie                                                                Aritmetický průměr z měsíců leden (rok

                                                                              realizace) až

                                                                              prosinec (rok realizace)

                                                          Stránka 15 zz 25
Správní režie a výnosy z komerční činnosti  Aritmetický průměr z měsíců leden (rok
Zisk                                        realizace) až
                                            prosinec (rok realizace)
                                            Bez indexace

Od řádku 28 níže jsou tabulky jednotlivých indexů, které slouží jako zobrazení doposud zveřejni
hodnot jednotlivých indexů (vč. výše průměrných mezd a nafty) z výše uvedených statistických zd
Tab. la. a Tab. 2a. slouží k zobrazení počtu kilometrů v daném měsíci. V Objednávce (Tab. la.) se H
o hodnotu vypočítanou podle jízdních řádů na objednávaný Dopravní rok (prosinec bude sou
odhadovaných výkonů za druhou polovinu měsíce prosince v počátečním měsíci Dopravního ro
první polovinu prosince v konečném měsíci Dopravního roku). Vážený průměr bude počitl
měsíčních cen nafty za leden až září roku tvorby Objednávky a za říjen až prosinec předchozího i
Objednávky a odhadovaných výkonů jednotlivých měsíců objednávaného Dopravního roku. Smyji
váženého průměru je co nejlepší odhad změn výkonu a ceny nafty v rámci jednotlivých ob
(měsíců). Proto používáme nejaktuálnější možné hodnoty ceny nafty k objednaným měsíč^
výkonům.1 Ve Vyúčtování II (Tab. 2a.) se jedná o skutečně realizovaný výkon v daném měsíci zaps
Objednatelem. Uvedený rozsah výkonů slouží jako váha k výpočtu nárůstu/poklesu cenotvorné polo
Pohonné hmoty, oleje (řádek a. nafta).
V případě zrušení nebo významné změny definice cenového indexu2 užitého k indexaci cenotvorný
položek bude použit následující postup. Smluvní strany se dohodnou na výběru nového indexu
indexování cenotvorných položek. Pokud nedojde ke shodě při výběru nového indexu, pak bu
původní index nahrazen nejbližším nadřazeným agregovaným indexem, kterého při zrušení byl ne
při změně definice bude součástí. Nový index již nebude použit k indexaci cenotvorných položek)
cenové hladině roku 2018, ale v cenové hladině předchozího roku, vypočítané pomocí zrušenélt
indexu. Za tímto účelem nebudou použity hodnoty nového indexu s fixním bazickým obdobím,
hodnoty nového indexu se základem ve stejném období předchozího roku.

V případě zrušení nebo změny mzdového agregátu vyjadřujícího průměrnou hrubou mzdu bude dan
mzdový agregát změněn na základě dohody mezi smluvními stranami. Pokud nedojde k dohodě, bud
původní mzdový agregát nahrazen nejbližším nadřazeným mzdovým agregátem (podle kategon
ISCO), který bude v době změny publikován. Výpočet indexů pro indexaci cenotvorných položek budr
proveden tak, aby indexy vyjadřovaly meziroční změny průměrné hrubé mzdy.

List Změny
Hnědě podbarvené řádky doplňuje Objednatel/Organizátor. Změny se týkají počtů, případně ceny
vjezdů na AN a případné změny počtu Základních vozidel/Aktualizovaného počtu Základních vozidel
(řádek odpisy). V případě navýšení Základního počtu vozidel/Aktualizovaného počtu Základních a
Zálohových vozidel budou vyplněny buňky v řádce Odpisy dlouhodobého majetku - vozidla o hodnotu
odpisu nových vozidel, popř. bude doplněn řádek Pronájem a leasing Vozidel. V případě zavedení mýta
by byla vyplněna cena v řádku Elektronické mýto.

1 Pokud tedy budeme dělat Objednávku pro Dopravní rok 2019/2020, budou do výpočtu váženého průměru
vstupovat měsíční ceny nafty za říjen, listopad, prosinec 2018 a leden až září 2019 a výkony druhé poloviny
prosince 2019 a leden až polovina prosince 2020. Ceny daného měsíce přitom budou konzistentně váženy
dopravním výkonem v odpovídajícím měsíci, např. dopravní výkon v lednu 2020 bude vážen cenou nafty z ledna
2019.
2 Významnou změnou definice cenového indexu se rozumí případ, kdy instituce publikující tento index
nezveřejní historii změněného cenového indexu anebo by historické hodnoty změněného indexu implikovaly
odlišné meziroční změny cenotvorných položek.

                                                               Stránka 16 z 25
pnáá   V případě mimořádné potřeby může Objednatel otevřít pro úpravy buňku pro příslušný Dopravní rok
       v řádku Opravy a údržba vozidel.
rrmm   Cenotvorné položky (kromě Opravy a údržba vozidel), které lze v uvedeném listu měnit, se nevalorizují.
       Tyto hodnoty se promítnou do finální hodnoty dané cenotvorné položky až v listu MMooddeell oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý
tt aa  ((MMOO)) a RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS)).. Opravy a údržba vozidel se přepočítávají v závislosti na počtu
 zz    jednotlivých kategorií vozidel v rámci listu OObbjjeeddnnáávvkkaa (řádek 79 až 105) a RReeaalliizzaaccee (78 až 104).
}}uu   Objednatel bude v ttomttoo listu zadávat hodnoty cenotvorných položek pro konkrétní Dopravní rok
¥?))   dvakrát, a to předpokládané hodnoty pro Objednávku a skutečné hodnoty pro Vyúčtování I.

   II  LLiisstt MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA)),, MMAA vvýýkkoonn,, MMAA vvoozziiddlloo,, MMAA fixní
       Hodnoty na listu MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA)) jsou součinem hodnot cenotvorných položek z listu MMooddeell
  I    vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) a příslušných hodnot z listu IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé.. K tomuttoo součinu je také přičtena případná
       změna zz listu ZZmměěnnyy (kromě položek Odpisy dlouhodobého majetku - vozidla, Pronájem a leasing
  II   vozidel, Ostatní přímé náklady, Elektronické mýto a silniční daň). Tím je Model výchozí (MV)
       aktualizovaný/přepooččtteennýý podle indexů a zavedeny změny (rozsahu/výkon a případného počtu
  ?■
       vozidel).
       Hodnoty v odpovídajícím sloupci pro příslušný Dopravní rok (např. sloupec H pro druhý rok Doby

       - plnění, tj. pro Dopravní rok 2020/2021) na listu MMAA vvýýkkoonn se automaticky vynásobí hodnotou

       příslušného řádku (3 až 23) z listu MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA)) sloupce X (variabilní hodnota - výkon) a
       zapíší se do odpovídajícího sloupce příslušného Dopravního roku v listu MMAA vvýýkkoonn.. Stejným způsobem

       - se automaticky vypočítá hodnota variabilních nákladů ovlivňujících vozidla (vynásobení hodnoty pro

       příslušný Dopravní rok hodnotou z listu MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA)) ze sloupce Y (variabilní hodnota -

       - vozidlo)) a hodnota fixních nákladů (vynásobení hodnoty pro příslušný Dopravní rok hodnotou ze

       sloupce Z (fixní hodnota)). Automaticky vypočítané hodnoty se zapíší do odpovídajícího listu - MMAA
       vvýýkkoonn,, MMAA vvoozziiddlloo a MMAA ffiixxnníí..

       LLiisstt OObbjjeeddnnáávvkkaaV
       V listu OObbjjeeddnnáávvkkaa se sumarizují parametry Objednávky příslušného Dopravního roku, a to změnou
       (Výchozího) rozsahu veřejných služeb a zvýšením/snížením Základního počtu/Aktuálního počtu
       Základních vozidel. List vypisuje Objednatel/Organizátorr v hnědých řádcích. Ostatní řádky (bez
       podbarvení) se počítají automaticky.
       V řádku 3 je uveden rozsah veřejných služeb pro příslušný Dopravní rok (automaticky se přenáší z listu
       VVoozziiddllaa)).. V řádcích 5 až 8 je uveden (automaticky se přenáší z listu VVoozziiddllaa)) Výchozí počet Základních
       vozidel (podle kategorií).
       V řádcích 13 až 16 příslušného Dopravního roku jsou Objednatelem/Organniizzááttoorreemm aktualizovány
       rozsahy/výkony jednotlivých kategorií Vozidel (v km/rok) dle výkonů stanovených v Jízdních řádech pro
        připravovaný Dopravní rok.
        Případná, Objednatelem odsouhlasená změna Výchozího/Aktuálnnííhoo počtu Základních vozidel, se
       zapíše do řádků 22 až 25 (zapíší se počty vozidel provozované Dopravcem (bez poddodávky - ta je
       zahrnuta v ostatních službách na listu Model objednávkový (MO))).

        Ostatní řádky listu OObbjjeeddnnáávvkkyy (řádek 34 a níže) automaticky počítají cenu položek Pohonné hmoty
        (světle modré), Opravy a údržba(hnědé) a Pojištění (zelené), dále počítají indexaci těchto položek zz
        listu IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé a variabilní náklady z listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)).. V řádcích 18, 19 aa 28 až 32 se
        vyjadřuje absolutní a procentuální nárůst/pokles rozsahu výkonu a Základního/Aktuálnnííhoo počtu
        Základních vozidel. SS uvedeným nárůstem/poklesem se následně počítá v řádcích 34 aa níže.
        Odpisy nových vozidel se zapisují do příslušného sloupce (příslušný Dopravní rok) v lliissttuu ZZmměěnnaa..
        Objednávka se průběhu roku nemění. Veškeré možné změny v průběhu Dopravního roku se promítnou
        až do listu RReeaalliizzaaccee,, případně do listu ZZmměěnnyy.. Kompenzace za tyto změny bude hrazena až v Realizaci
        (tj. při Vyúčtování II Dopravního roku).

                                                                            Stránka 17 zz 25
Nepředpokládané změny výkonu (zejména objížďky vyká/am* dle podmínek Smlouvy) v prútt
Dopravního roku budou vypořádány v rámci Vyúčtování II,, t). využitím listu RReeaalliizzaaccee,, resp. RReeaalliizzooAA
sskkuutteeččnnoosstt.. Dopravci náleží úhrada za navýšený rozsah /.i ol>|i/ďky realizované v důsledku reálii

akcí na silnicích, na které byl stanoven výlukový jízdní řád                                          11

LLiisstt Model oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO))
Pomocnými listy kk tomuto listu jsou listy MMOO VVýýkkoonn,, MMOO VVoozziiddlloo aa MMAA FFiixxnníí.. Hodnoty automata
vypočítané v těchto pomocných listech se sečtou do lliissttuu MMooddeell oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO)).. Hodnoty v list*
MMOO VVýýkkoonn aa MMOO VVoozziiddlloo se vypočtou zz Modelu aktualizovaného (MO Výkon, MO Vozidlo, MA Fixní
Objednávky, popř. pouze zz listu OObbjjeeddnnáávvkkyy..                                                                  \\

/i CDV objednávková (v Kč), např. pro 2. rok smlouvy v buňce G24, se vypočítá jako součet buněk GJl

G23. Jednotlivé cenotvorné položky jsou počítány součtem hodnot zz listů MMOO VVýýkkoonn,, MMOO VVoozziiddllaa aa /i
FFiixxnníí aa v některých cenotvorných položkách (Odpisy dlouhodobého majetku -- vozidla, Pronájem!
leasing vozidel, Ostatní přímé náklady, Elektronické mýto a silniční daň) součtem listu ZZmměěnnyy..                          \\

V listu MMooddeell oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO)) stanoví Objednatel/Organizátor odhad tržeb pro následující Doprav!

rok. Odhad tržeb se stanoví jako skutečně vybrané tržby za aktuální rok, zzaa období leden až září, ktmi

se dopočtou (aproximují) na celý rok. Aproximovaná hodnota je Předpokládanými ročními tržbami!

jízdného (řádek 37) pro následující Dopravní rok.                                                                             ||||

Předpokládaná roční výše kompenzace (řádek 38) se stanoví jako rozdíl mezi hodnotou CCDDVVl
objednávková (v Kč) (řádek 24) aa hodnotou Předpokládané roční tržby zz jízdného (v Kč) (řádek 3377) 11
Vypočtená hodnota Předpokládané roční kompenzace objednatele (řádek 38) podělená 12 (měsíci) j««--' '

měsíční výše kompenzace. Pro měsíc prosinec se rozdělí na dvě (stejné) hodnoty, pro období oodd
zahájení Dopravního roku do 31.12. aa pak, koncem Dopravního roku zzaa období do změny Jízdních řádů

LLiisstt RReeaalliizzaaccee
Objednatel/Organizátor na listu RReeaalliizzaaccee vyplní skutečně realizované výkony zzaa jednotlivé kategorie
Základních vozidel za příslušný Dopravní rok (řádek 13 až 16) aa Aktualizované počty Vozidel (řádek 2211
až 24), kterými byly v příslušném Dopravním roce realizovány výkony.
Změní-li se počet Vozidel v průběhu (Dopravního) roku, vypočte se poměrná část počtu
přidaného/ubraného Vozidla aa zapíše se do počtu Vozidel na listu RReeaalliizzaaccee.. Např. počet vozidel v
objednávce v kategorii mini je 40, od 1. 7. přidáno 1 vozidlo, na listu RReeaalliizzaaccee se v kategorii vozidel
mini uvede 40,5 vozidla (k 1. 9. je to 40,33). Stejnou logikou, ale na listu ZZmměěnnyy se uvede do řádku
odpisy (řádek 8) výše odpisů na uvedené vozidlo pro poměrnou část roku (např. pořizovací cena vozidla

- - - je 3 mil. Kčč,, k 1. 7. - odpisy 150 tis. KKčč,, k 1. 9. - odpisy 100 tis. Kč - pro aktuální Dopravní rok, odpisy

pro celý následující rok jsou 300 tis. Kč).

Vozidlo se zařazuje do majetku Dopravce od 11.. dne následujícího měsíce po jeho pořízení. Odpisy zzaa
prosinec aktuálního roku se počítají do prosince aktuálního Dopravního roku v plné výši. V následujícím
Dopravním roce ssee odpisy začínají uplatňovat od 1.1.

Ostatní řádky listu RReeaalliizzaaccee (řádek 34 aa níže) automaticky počítají cenu položek Pohonné hmoty
(světle modré), Opravy a údržba (hnědé) aa Pojištění (zelené), dále počítají indexaci těchto položek zz
listu IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé aa variabilní náklady zz listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)).. V řádcích 18, 19 a 26 až 31 se
vyjadřuje absolutní aa procentuální nárůst/pokles rozsahu výkonu aa Základního/Aktuálního počtu
Základních vozidel. SS uvedeným nárůstem/poklesem se následně počítá v řádcích 34 aa níže.

                                                  Stránka 18 zz 25
V listu RReeaalliizzaaccee není řešen skutečný průběh ceny nafty v průběhu roku (změna vstupuje do
Objednávky až pro další Dopravní rok), aa proto Objednatel doporučuje se zajišťovat pro objednaný rok
formou hedgingu na cenu nafty (zajistit se na cenu použitou v Objednávce pro příslušný Dopravní rok).

List RReeaalliizzaaccee bude používán pro list RReeaalliizzoovvaannoouu sskkuutteeččnnoosstt,, tj. pro Vyúčtování II (s Indexy pro
Objednávku) aa Vyúčtování IIII (s aktualizovanými Indexy, resp. nárůsty/poklesy hodnot odpovídajících
hodnotám uplynulého Dopravního roku, ve kterém Dopravce realizoval výkon).

LLiisstt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt
Vyúčtování II (únor roku následujícího po skončení Dopravního roku)
Model přepočítá cenu dopravního výkonu v závislosti na skutečně realizovaném dopravním výkonu za
příslušný Dopravní rok dle údajů doplněných do listu RReeaalliizzaaccee aa se zohledněním skutečných hodnot
vyplněných v listu ZZmměěnnyy..
Listy RRSS vvýýkkoonn aa RRSS vvoozziiddlloo reflektují nárůst/pokles výkonu a počtu vozidel z listu RReeaalliizzaaccee (výkon -
řádek 19, počet vozidel - řádek 31. Hodnoty v listech RRSS vvýýkkoonn a RRSS vvoozziiddlloo jsou součinem hodnot zz listů
MMAA vvoozziiddlloo aa MMAA vvýýkkoonn a uvedeného nárůstu/poklesu zz listu RReeaalliizzaaccee..
Model dále přepočítá rozdíl mezi zálohami kompenzace (předpoklad tržeb) aa Skutečnými (dosaženými)
ročními tržbami zz jízdného za uplynulý Dopravní rok. Rozdíl mezi hodnotami je vyrovnán.

Objednatel/Organizátor na listu RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt vyplní řádky 39 až 51 skutečnými měsíčními
tržbami dosaženými v jednotlivých měsících příslušného Dopravního roku. Součet tržeb (Skutečné
roční tržby zz jízdného) je uveden v řádku 52.
Do řádku 53 uveden Objednatel/Organizátor Tržby za kompenzaci slev (např. celostátní slevy atd.). V
řádku 54 jsou uvedeny Skutečné roční tržby z jízdného včetně tržeb za kompenzaci slev.
V řádku 55 model vypočítá Skutečnou roční kompenzaci Objednatele v cenové hladině Objednávky (s
Indexy pro Objednávku). Skutečná roční kompenzace Objednatele je vypočtena jako rozdíl CDV
realizace (s Indexy pro Objednávku) aa Skutečných ročních tržeb zz jízdného včetně tržeb za kompenzaci
slev (řádek 24 minus řádek 54).

Porovnáním/rozdílem Skutečné roční kompenzace Objednatele aa Skutečně zaplacené zálohy celkem
(řádek 55 - řádek 58) vzniká v případě kladné hodnoty Doplatek Objednatele Dopravci, v případě
záporné hodnoty vratka Dopravce Objednateli (řádek 61).

Vyúčtování II (duben-květen roku následujícího po skončení Dopravního roku)
 Provede se vyúčtování s aktuálními indexy odpovídajícími uplynulému Dopravnímu roku (viz Tab. 4).
Valorizace cenotvorné položky Nafta bude provedena váženým průměrem ceny nafty (za uplynulý
 Dopravní rok) aa reálného výkonu v jednotlivých měsících uplynulého Dopravního roku.
 Doplatek/vratka mezi Objednatelem a Dopravcem z Vyúčtování II uplynulého Dopravního roku se
 přepíše zz řádku 60 do řádku 61. Tím se vynuluje řádek 60 Doplatek Objednatele Dopravci (kladná
 hodnota)/vratka Dopravce Objednateli (záporná hodnota). Řádek 60 tak bude následně ukazovat rozdíl
 mezi nárůstem/poklesem aktualizovaných cenotvorných položek Skutečnými indexy uplynulého
 Dopravního roku sumarizovanými v CDV realizace (Kč).
 Doplatek/vratka zz Vyúčtování II zůstane beze změny zapsán v řádku 61 aa Doplatek/vratka v rámci
 Vyúčtování II bude v řádku 60. Proces výpočtu Doplatku a vratký je tak pro obě vyúčtování shodný,

                                                              Stránka 19 zz 25
  pouze v rámci Vyúčtování IIII se od Doplatku/vratky Vyúčtov.im li <