Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
KR Mv. Ý Úft/j D C dop Plzeňského kraje yfy Zprac dosio: ) 7 -05- 2021 Jy Ukl zn '' P<*..l: přil -M Počet listu POVED *ský organizátor vet<*|né dopravy Dodatek č. 2 ke Smlouvě o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou linkovou dopravou k zajištění dopravní obslužnosti Plzeňského kraje pro oblast SEVER Objednatel: Škroupova 18, 306 13 Plzeň Ing. Pavlem Čížkem, náměstkem hejtmanky pro oblast dopravy Plzeňský kraj 70890366 Sídlo: CZ70890366 Zastoupen: IČO: Mgr. Dušan Pakandl DIČ: Č. účtu: Kontaktní osoba: Telefon: e-mail: (dále jen „Objednatel") Dopravce: ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o. Sídlo: Pod Hájem 97; 267 01 Králův Dvůr Zastoupena: Ing. Františkem Soumarem, jednatelem IČO: 25620886 DIČ: CZ699001947 Č. účtu Kontaktní osoba: Ing. František Soumar Telefon: e-mail: (dále jen „Dopravce") (Objednatel a Dopravce dále společně jen „Strany" nebo „Smluvnístrany") uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku tento Dodatek č. 2 (dále jen „Dodatek č. 2") ke Smlouvě o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou linkovou dopravou k zajištění dopravní obslužnosti Plzeňského kraje pro oblast SEVER uzavřené mezi Smluvními stranami dne 13.03.2019 (dále jen „Smlouva") I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1. Organizátorv průběhu plnění Smlouvy odhalil nepřesnosti ve Finančním modelu, jenž tvoří přílohu č. 4 Smlouvy, v podobě nepřesných odkazů, vzorců a popisu v rámci jednotlivých buněk Finančního modelu. 2. Organizátor v průběhu plnění Smlouvy odhalil nepřesnosti rovněž ve Výpočtu kompenzace, jenž tvoří přílohu č. 5 Smlouvy, v podobě nepřesného popisu Finančního modelu. II. ÚPRAVA FINANČNÍHO MODELU 3. SS ohledem na uvedené Smluvní strany tímto pro jasné určení vzájemných vztahů sjednávají následující úpravy Finančního modelu: „Model 3.1. na listu „Model aakkttuuaalliizzoovvaannýý (MA)" se v rámci buňky X22 vzorec „„==' MModel vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!XX2211"" nahrazuje vzorcem MModel vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!XX2222"";; 3.2. na listu „„MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky Y22 vzorec Modell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!YY2211"" nahrazuje vzorcem „„=='' Model vvýýcchhoozzíí (MV)'!!YY2222"";; 3.3. na listu „Modeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky Z22 vzorec Model vvýýcchhoozzíí (MV))''IIZZ2211"" nahrazuje vzorcem „='' Modeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!ZZ2222"";; 3.4. na listu „„Modeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky X23 vzorec „„=='' MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))rr!!XX2222""nahrazuje vzorcem MMoodeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!XX2233 3.5. na listu „Modeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky Y23 vzorec „=' Model vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!YY2222"" nahrazuje vzorcem „='' MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))''!!YY2233"";; 3.6. na listu „Moddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" se v rámci buňky Z23 vzorec MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))'!'Z!Z2222" " nahrazuje vzorcem „=' Modell vvýýcchhoozzíí (MV)'!Z23"";; 3.7. na listu „MMOO VVýýkkoonn"" se v rámci buňky F18 se vzorec „„==++''MMAA VVýýkkoonn''!!GG1188**OObbjjeeddnnáávvkkaa!!DD$$1199"" nahrazuje vzorcem „=+'MA VVýýkkoonn''!!GG1188"".. V následujících - buňkách stejného řádku G18 - P18 se vzorce upraví stejným způsobem, a to tak že budou znít „„==++''MMAA VVýýkkoonn11!"!"aa bude uveden odkaz na příslušnou buňku. 3.8. na listu „„RRSS VVýýkkoonn"" se v rámci buňky F18 se vzorec „==++''MMAA VVýýkkoonn''IIGG1188**RReeaalliizzaaccee!!DD$$1199"" - nahrazuje vzorcem „=+'MA VVýýkkoonn''!!GG1188"".. V následujících buňkách stejného řádku G18 - P18 se vzorce upraví stejným způsobem, a to tak že budou znít „„==++''MMAA Výkon''!!"" a bude uveden odkaz na příslušnou buňku. 3.9. na listu „„RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS))"" se v buňce A60 text: „Doplatekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee ((kkllaaddnnáá hooddnnoottaa))//vvrraattkkaa DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hhooddnnoottaa)) mmíínnuuss vvyyrroovvnnáánníí IIII.. vvyyúúččttoovváánníí" nahrazuje textem: „VVyyúúttoovváánníí II:: DDooppllaatteekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee ((kkllaaddnnáá hodnotajj//vvrraattkkaa DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hhooddnnoottaa)),, VVyyúúččttoovváánníí IIII:: DDooppllaatteekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee ((kkllaaddnnáá hodnotaajj//vvrraattkkaa DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hhooddnnoottaa)) mmíínnuuss vvyyrroovvnnáánníí II.. vvyyúúččttoovváánníí 2 3.10. na listu „„RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS))"" se v buňce A61 text: „Doplateekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee ((kkllaaddnnáá hoddnnoottaa))//vvrraattkkaa DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hodnnoottaa)) mmíínnuuss vvyyrroovvnnáánníí II.. vvyyúúččttoovváánníí"" nahrazuje textem: „„VVyyrroovvnnáánníí II.. vvyyúúččttoovváánníí:: DDooppllaatteekk OObbjjeeddnnaavvaatteellee ((kkllaaddnnáá hhooddnnoottaajj//vvrraattkkaa DDoopprraavvccee ((zzááppoorrnnáá hodnottaa))"";; 4. Úpravou uvedenou v bodech 3.1 až 3.6 Dodatku č. 22 se upřesňuje Finanční model tak, aby příslušná cenotvorná položka „SSpprráávvnníí režie" a „Zisk" na listu „„MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA))"" odpovídala poměru nákladů, které se vztahují k Výkonu nebo Vozidlu nebo Fixní složce, uvedenému Dopravcem v nabídce ve Finančním modelu na listu „MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV))"".. 5. Úpravou uvedenou v bodech 3.7 až 3.8 Dodatku č. 2 se upřesňuje Finanční model tak, aby příslušná cenotvorná položka „Úhraddaa zzaa poouužžiittíí infraassttrruukkttuurryy - z toohhoo zzaa užžiittíí AAuuttoobbuussoovvýýcchh nááddrraažžíí"" zahrnovala vynaložené náklady Dopravce zzaa užití autobusových nádraží. 6. Úpravou uvedenou v bodech 3.9 až 3.10 Dodatku č. 22 se upřesňuje Finanční model tak, aby popis příslušných buněk odpovídal zadaným vzorcům při Vyúčtování I. a Vyúčtování IIII.. 7. Smluvní strany jako přílohu tohoto Dodatku č. 2 přikládají v tomto Dodatku č. 2 uvedeným způsobem upravenou Přílohu č. 4 Smlouvy-Finanční model, a to ve verzi pro objednávku na druhý Dopravní rok. III. ÚPRAVA VÝPOČTU KOMPENZACE 8. SS ohledem na uvedené Smluvní strany tímto pro jasné určení vzájefnnýth vztahů sjednávají následující úpravy Výpočtu kompenzace: 8.1. v oddíle „List Změny" se text: „„CCeennoottvvoorrnnéé ppoolloožžkkyy ((kkrroomměě OOpprraavvyy aa úúddrržžbbaa vvoozziiddeell)),, kktteerréé llzzee vv uuvveeddeennéémm ííiissttuu mměěnniitt,, ssee nneevvaalloorriizzuujjíí aannii ssee zz nniicchh nneeppooččííttáá vvaarriiaabbiillnníí sslloožžkkaa nnaa VVýýkkoonn//VVoozziiddllaa ččii fiixxnníí sslloožžkkaa.. TTyyttoo hhooddnnoottyy ssee ppřřiiččttoouu kk fiinnáállnníí hhooddnnoottěě ddaannéé cceennoottvvoorrnnéé ppoolloožžkkyy aažž vv lliissttuu MMooddell oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO)) aa RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS)).."" nahrazuje textem: „Cenottvvoorrnnéé ppoolloožžkkyy ((kkrroomměě OOpprraavvyy aa úúddrržžbbaa vvoozziiddeell)),, kktteerréé llzzee vv uuvveeddeennéémm lliissttuu mměěnniitt,, ssee nneevvaalloorriizzuujjíí.. TTyyttoo hoddnnoottyy ssee pprroommííttnnoouu ddoo ffiinnáállnníí hoddnnoottyy ddaannéé cceennoottvvoorrnnéé ppoolloožžkkyy aažž vv lliissttuu MModel oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO)) aa RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS)).. 8.2. v oddíle „List Změny" se doplňuje text: „Objednnaatteell bbuuddee vv tomttoo lliissttuu zzaaddáávvaatt hhooddnnoottyy cceennoottvvoorrnnýýcchh ppoolloožžeekk pprroo koonnkkrrééttnníí DDoopprraavvnníí rokk ddvvaakkrráátt,, aa to ppřřeeddppookkllááddaannéé hodnnoottyy pprroo OObbjjeeddnnáávvkkuu aa sskkuutteeččnnéé hodnoottyy pro VVyyúúččttoovváánníí II.."";; 8.3. v oddíle „List OObbjjeeddnnáávvkkaa""ssee text: „„VVyyúúččttoovváánnííIIII"" nahrazuje textem: „VVyyúúččttoovváánnííII"";; 8.4. v oddíle „LLiisstt RReeaalliizzoovvaannáá skuteččnnoosstt"" pododdíle „„VVyyúúččttoovváánníí II"" se v nadpisu text: „„VVyyúúččttoovváánníí II ((lleeddeenn rrookkuu nnáásslleedduujjííccííhhoo ppoo sskkoonnččeenníí DDoopprraavvnnííhhoo rrookkuu))"" nahrazuje textem: „VVyyúúččttoovváánníí II ((úúnnoorr rrookkuu nnáásslleedduujjííccííhhoo ppoo sskkoonnččeenníí DDoopprraavvnnííhhoo roku))"";; 8.5. v oddíle „Liisstt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" pododdíle „VVyyúúččttoovváánníí II"" se doplňuje text: „Modeell ppřřeeppooččííttáá cceennuu ddoopprraavvnnííhhoo vvýýkkoonnuu vv zzáávviisslloossttii nnaa sskkuutteeččnněě rreeaalliizzoovvaannéémm ddoopprraavvnníímm vvýýkkoonnuu zzaa ppřříísslluuššnnýý DDoopprraavvnníí rrookk ddllee úúddaajjůů ddooppllnněěnnýýcchh ddoo lliissttuu RReeaalliizzaaccee aa ssee zzoohhlleeddnněěnníímm 33 sskkuutteeččnnýýcchh hodnnoott vvyyppllnněěnnýýcchh vv listu ZZmměěnnyy.. LLiissttyy RRSS vvýýkkoonn aa RRSS vvoozziiddlloo reefflleekkttuujjíí nnáárrůůsstt//ppookklleess vvýýkkoonnuu aa ppooččttuu vvoozziiddeell zz lliissttuu RReeaalliizzaaccee ((vvýýkkoonn - řřááddeekk 1199,, ppooččeett vvoozziiddeell -- řřááddeekk 3311.. HHooddnnoottyy vv lliisstteecchh RRSS vvýýkkoonn aa RRSS vvoozziiddlloo jsou ssoouuččiinneemm hodnott zz lliissttůů MMAA vvoozziiddlloo aa MMAA vvýýkkoonn aa uuvveeddeennééhhoo nnáárrůůssttuu//ppookklleessuu zz lliissttuu RReeaalliizzaaccee.."";; 8.6. v oddíle „„LListt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" pododdíle „„ VVyyúúččttoovváánníí I" se text: „„MMooddeell ppřřeeppooččííttáá ppoouuzzee rroozzddííll mmeezzii zzáálloohhaammii kkoommppeennzzaaccee ((ppřřeeddppookkllaadd ttrržžeebb)) aa SSkkuutteeččnnýýmmii ((ddoossaažžeennýýmmii)) rrooččnníímmii ttrržžbbaammii zz jjíízzddnnééhhoo zzaa uuppllyynnuullýý DDoopprraavvnníí rok." nahrazuje textem: „„Modell ddáállee ppřřeeppooččííttáá rroozzddííll mmeezzii zzáálloohhaammii kkoommppeennzzaaccee ((ppřřeeddppookkllaadd ttrržžeebb)) aa SSkkuutteeččnnýýmmii ((ddoossaažžeennýýmmii)) rrooččnníímmii tržbammii zz jjíízzddnnééhhoo zzaa uuppllyynnuullýý DDoopprraavvnníí rrookk.. 8.7. v oddíle „„LLiisstt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" pododdíle „„VVyyúúččttoovváánníí II"" se text: „V řřááddkkuu 5555 OObbjjeeddnnaatteell//OOrrggaanniizzááttoorr uuvveeddee vvššeecchhnnyy SSkkuutteeččnnéé kkoommppeennzzaaccee OObbjjeeddnnaatteellee,, kktteerréé DDoopprraavvccii vvyyppllaattiill zzaa uuppllyynnuullýý DDoopprraavvnníí rrookk.. SSkkuutteeččnnáá rrooččnníí kkoommppeennzzaaccee OObbjjeeddnnaatteellee jee vvyyppooččtteennaa jjaakko rroozzddííll CCDDVV rreeaalliizzaaccee aa SSkkuutteeččnnýýcchh rrooččnníícchh ttrržžeebb zz jjíízzddnnééhhoo vvččeettnněě ttrržžeebb zzaa kkoommppeennzzaaccii sslleevv ((řřááddeekk 2244 mmiinnuuss řřááddeekk 5544)).."" nahrazuje textem: „Vřáddkkuu 5555 modell vvyyppooččííttáá SSkkuutteeččnnoouu rrooččnníí kkoommppeennzzaaccii OObbjjeeddnnaatteellee vv cceennoovvéé hhllaaddiinněě OObbjjeeddnnáávvkkyy ((ss IInnddeexxyy pprroo OObbjjeeddnnáávvkkuu)).. SSkkuutteeččnnáá rrooččnníí kkoommppeennzzaaccee OObbjjeeddnnaatteellee je vvyyppooččtteennaa jako rroozzddííll CCDDVV rreeaalliizzaaccee ((ss IInnddeexxyy pprroo OObbjjeeddnnáávvkkuu)) aa SSkkuutteeččnnýýcchh rrooččnníícchh ttrržžeebb zz jjíízzddnnééhhoo vvččeettnněě ttrržžeebb zzaa kkoommppeennzzaaccii sslleevv ((řřááddeekk 2244 mmiinnuuss řřááddeekk 5544)).."";; 8.8. v oddíle „List RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" pododdíle „„VVyyúúččttoovváánnííIIII""sseevypouští text: „„LLiissttyy RRSS vvýýkkoonn aa RRSS vvoozziiddlloo reefflleekkttuujjíí nnáárrůůsstt//ppookklleess vvýýkkoonnuu aa ppooččttuu vvoozziiddeell zz listu RReeaalliizzaaccee ((vvýýkkoonn -- řřááddeekk 1199,, ppooččeett vvoozziiddeell - řřááddeekk 3311.. HHooddnnoottyy vv lliisstteecchh RRSS''vvýýkkóónn aa RRSS vvoozziiddlloo jjssoouu ssoouuččiinneemm hhooddnnoott zz lliissttůů MMAA vvoozziiddlloo aa MMAA vvýýkkoonn aa uuvveeddeennééhhoo nnáárrůůssttuu//ppookklleessuu zz lliissttuu RReeaalliizzaaccee.."" 8.9. v oddíle „List RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt"" ssee doplňuje text:: „„LLiisstt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ssee ttaakk ppoouužžiijjee ddvvaakkrráátt,, aa to jednoouu pro VVyyúúččttoovváánníí II ((ss IInnddeexxyy pro OObbjjeeddnnáávvkkuu)) aa jednouu pprroo VVyyúúččttoovváánníí IIII ((ss aakkttuuaalliizzoovvaannýýmmii IInnddeexxyy,, rreesspp.. nnáárrůůssttyy//ppookklleessyy hodnot ooddppoovvííddaajjííccíícchh hhooddnnoottáámm uuppllyynnuullééhhoo DDoopprraavvnnííhhoo rrookkuu,, vvee kktteerréémm DDoopprraavvccee rreeaalliizzoovvaall vvýýkkoonn)).."";; 8.10. do Výpočtu kompenzace se doplňují pravidla pro první aa poslední Dopravní rok sjednaná Dodatkem č. 11 ke Smlouvě. 9. Úpravou uvedenou v bodech 8.1 až 8.9 Dodatku č. 2 se upravuje Výpočet kompenzace tak, aby odpovídal vzorcům aa výpočetním operacím ve Finančním modelu, postupu při Vyúčtování II aa Vyúčtování II a tak, aby pro Vyúčtování II měl Zadavatel delší časový prostor. 10. Úpravou uvedenou v bodě 8.10 Dodatku čč.. 2 se do Výpočtu kompenzace doplňují pravidla pro první aa poslední Dopravní rok sjednaná Dodatkem č. 1 ke Smlouvě tak, aby vznikla konsolidovaná verze Výpočtu kompenzace v aktuálním úplném znění. IV. PŘEDLOŽENÍ VYÚČTOVÁNÍ PRO PRVNÍ DOPRAVNÍ ROK 11. SS ohledem na shora uvedené aa ss ohledem na skutečnost, že zavedení Finančního modelu aa pravidel vyplývajících zz Výpočtu kompenzace je organizačně aa formálně náročné, sjednávají 4 Smluvní strany pro první Dopravní rok termín pro Vyúčtování I a Vyúčtování II odchylně od termínů stanovených ve Výpočtu kompenzace, a to následovně: 11.1. Vyúčtování I do 31.05.2021; 11.2. Vyúčtování II do 31.05.2021. V. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 12. Ustanovení Smlouvy, která nejsou změněna tímto Dodatkem č. 2, zůstávají nedotčena. 13. Užívá-li tento Dodatek č. 2 pojmy s velkými písmeny a zároveň nedefinuje jejich obsahové vymezení, uplatní se na jejich obsahové vymezení definice obsažené ve Smlouvě a jejích přílohách. 14. Tento Dodatek č. 2 nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu poslední ze Smluvních stran a zveřejněním Dodatku č. 2 v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. 15. Tento Dodatek č. 2 je vyhotoven v 5 vyhotoveních, z nichž 2 vyhotovení obdrží Objednatel, 2 vyhotovení obdrží Dopravce a 1 vyhotovení obdrží Organizátor. 16. Uzavření tohoto Dodatku č. 2 bylo schváleno usnesením Rady Plzeňského kraje č. 641/21 ze dne 26.04.2021. # . 17. Nedílnou součástí tohoto Dodatku č. 2 jsou přílohy: Příloha č. 1 - Příloha č. 4 Smlouvy Finanční model ve verzi pro objednávku na druhý Dopravní rok Příloha č. 2 (viz CD) - Příloha č. 5 Smlouvy Výpočet kompenzace V Plzni 1 2021 za Obji Ing. Pavel Čížek, náměstek ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o. hejtmanky pro oblast dopravy Ing. František Soumar, jednatel 5 POVED >lzcrtsky organizátor vefcjná dopravy Výpočet kompenzace ZKRATKY A POJMY 11 Zkratky ČČSSÚ Český statistický úřad, případně jiný úřad, který nahradí kompetence ČČSSÚ DPH Daň z přidané hodnoty IDP Integrovaná doprava Plzeňska Nařízení Nařízení Evropského parlamentu a Rady ((EESS)) č. 1370/2007 ze dne 23. října 2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici aa o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 1191/69 aa č. 1107/70, v platném znění OZ Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění km Kilometr (výkonu) ZoVS Zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících aa o změně dalších zákonů, v platném znění zzvz Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění 2020/2021 Dopravní rok se zahájením platnosti od prosincové změny JŘ v roce 2020 platící do dne předcházející změně Jízdních řádů v prosinci roku 2021 (pro druhý rok trvání smlouvy) CV MF Cenový výměr Ministerstva financí 2 Pojmy Finanční model je elektronický výpočetní nástroj v MS Excel, který slouží ke kalkulaci Nabídkové ceny aa následnému výpočtu Ceny dopravního výkonu aa Kompenzace ze Smlouvy s vybraným Dopravcem, v závislosti na vývoji cenotvorných položek, odchylce Objednávky od Výchozího rozsahu veřejných služeb či Výchozího počtu Základních vozidel aa konečném vyúčtování Realizované skutečnosti vůči Objednávce. Finanční model se člení na období Dopravních let, nikoliv období kalendářních roků (s výjimkou uvedenou dále). Pro podání nabídky se vyplňují listy VVoozziiddllaa,, Vaarriiaabbiillnníí nákladdyy ddllee typu a Model vvýýcchhoozzíí ((MMVV)).. Hodnoty z těchto listů (žlutě podbarvené, vyplněné Dopravcem) se automaticky přenášejí do dalších listů a dále se aktualizují v listech MMVV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh a MMVV iinnddeexxoovvaannýý.. V listu NNaabbííddkkoovváá cceennaa jsou pak uvedeny tři hodnoty zz předchozích listů (Model výchozí (MV), MV navýšený rozsah, MV indexový), kterým je přiřazena příslušná váha z listu Nabídková cena sloupec CC. Výslednou hodnotou je Nabídková cena [Kč/km] (v buňce B6), která je hodnotícím kritériem veřejné zakázky. Model výchozí (MV) slouží k jednorázovému zadání cenotvorných položek Dopravcem, které vstupují do výpočtu Ceny dopravního výkonu (CDV) a podle kterých je spočtena jedna ze složek Nabídkové ceny. Dopravce zde zadává cenotvorné položky v cenové úrovni roku 2018 na celou Dobu plnění. Po celé toto období je MV založen na předpokladu Výchozího Stránka 1 zz 25 rozsahu veřejných služeb aa Výchozího počtu Základních vozidel. Dopravce dále v variabilitu cenotvorných položek k dopravnímu výkonu a k Vozidlům proce podílem, neměnným po celé období Smlouvy (sloupce X, Y, Z „Přiřazení položek"; - - - X - „Výkon", sloupec Y - „Vozidlo", sloupec Z - „Fixní"). Průměrná hodnota jednotková (buňka W26) v cenové úrovni roku 2018 je prvním zz hodnotících Podklady pro vyplnění tohoto listu Dopravce zadává ii do listů VVoozziiddllaa a VVaarriiaabbiillnníí ddllee ttyyppuu.. •• MV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh Dopravce nevyplňuje, list přepočítává náklady z listu MMooddeell ((MMVV)) pro navýšený Výchozí rozsah veřejných služeb. Navýšení výkonu def Objednatel a je stanoveno na 5 % Výchozího rozsahu veřejných služeb. V list přepočítávány ty složky nákladů, které souvisí s výkonem podle hodnot uved - Dopravcem zz listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí MV (sloupec X). (Příklad - řádek MV Pohonné hm 000 000 Kč), navýšení výkonu/rozsahu +5 %, Dopravcem udaná míra dopad variabilních nákladů 90 %, náklady pro navýšený výkon/rozsah = (1,05 * 90 %) * 63| 000). Obdobným způsobem se přepočtou všechny hodnoty v příslušném sloupci konkrétní Dopravní rok. Průměrná hodnota zz CDV jednotková (při navýšení výko buňce W26 je druhým zz hodnotících kritérií. - MV iinnddeexxoovvaannýý - náklady na listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) jsou přepočítány teoretick •• indexy stanovenými Objednatelem na listu IInnddeexxyy NNaabbííddkkyy,, které jsou pro všec! Dopravce stejné. Takto (v buňce W26) vypočítaná průměrná hodnota zz CDV jednotk (indexovaná po dobu 10 let) je třetím (posledním) zz hodnotících kritérií. Má nejvyšší v v hodnocení. •• NNaabbííddkkoovváá cceennaa [Kč/km] je cena, která je předmětem hodnocení zakázky. Vypočte - CDV jednotkové [Kč/km] - Průměr (list MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, buňka W26), CDV jednotk - po navýšení [Kč/km] - Průměr (list MV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh,, buňka W26) a CDV jednotko - [Kč/km] - Průměr (list MMVV IInnddeexxoovvaannýý,, buňka W26) po indexaci teoretickými inde - [Kč/km] - Průměr, jako vážená hodnota těchto tří složek. Uvádí se s přesností na d\ desetinná místa. Hodnota vypočtená v listu MV IInnddeexxoovvaannýý (buňka V24) - předpokládar výše nákladů za 10 let plnění smlouvy stanovená zz hodnot Modelu indexovaného, který 11 nejvíce přibližuje skutečnosti. Uvádí se s přesností na celé koruny. Objednatel rozhodl, že maximální výše průměrné jednotkové CDV nesmí překročit hodnotu 40,0 Kč/km (list MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, buňka W26). Hodnota se přenáší do listu NNaabbííddkkoovváá cceennaa,, do buňk B3. V případě, že by hodnota převyšovala Objednatelem stanovenou mez, Nabídková cena pro zakázk nepůjde vypočítat, buňka B6 bude hlásit chybu. - Pro průběh 10 leté smlouvy jsou důležité další modely - Model objednávkový (MO), a Realizovaní skutečnost (RS), která je vyúčtováním konkrétního Dopravního roku. Jako podklady pro Mode objednávkový slouží Model aktualizovaný (MA), který přepočítává Model výchozí (MV) skutečným indexy aa počítá novou CDV jednotkovou za předpokladu, že by se neměnil rozsah veřejných služeb an Základní/Aktualizovaný počet Základních vozidel. •• Model objednávkový (MO) - po indexaci Indexy skutečnými slouží ke každoročními přepočtení hodnot Modelu výchozího (MV), přes Model aktualizovaný (MA) podle Stránka 2 zz 25 Objednávky. Předmětem Objednávky je prostřednictvím Objednaného dopravního výkonu aa Aktuálního počtu Základních aa Zálohových vozidel stanovení výše zálohy na kompenzaci pro nadcházející Dopravní rok. Model objednávkový (MO) zobrazuje cenotvorné položky v cenové úrovni konkrétního Dopravního roku, při uvažování rozsahu veřejných služeb pro aktuální Dopravní rok aa Aktuálního počtu Základních vozidel na totožný Dopravní rok. •• RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS)) slouží pro vyúčtování ukončeného Dopravního roku. 3 Popis modelu LLiisstt LLeeggeennddaa V listu je definováno, jaké buňky vyplňuje Dopravce (žlutě podbarvené; RGB: 255,255,0), Objednatel (hnědě podbarvené; RGB: 255,192,0) a jak Dopravce zjistí, že vyplněná buňka v modelu nesplňuje stanovená kritéria (červené podbarvení; RGB: 255,199,206). LLiisstt VVoozziiddllaa V buňce El je uveden Výchozí rozsah Veřejných služeb stanovený Objednatelem a shodný pro všechny Dopravce. Jde o Výchozí dopravní výkon v kilometrech na období jednoho Dopravního roku stanovený pro účely nabídky. V řádcích 4 až 11 vyplňuje Dopravce počet Základních vozidel podle jednotlivých kategorií, která budou nasazována do oběhů (které ssii vytváří Dopravce sám), na spoje vyplývající zz jízdních řádů stanovených Objednatelem. Jedná se o Základní vozidla splňující požadované standardy, jejich počet odpovídá nejvyššímu počtu současně obsazených vozidlových turnusů. V případě, kdy Dopravce ve své nabídce nevyužije některou zz kategorií vozidel, nebude mít možnost využít ji ani v průběhu doby plnění. V tomto případě totiž nebude uvedena k nevyužité kategorii vozidla nákladová struktura (cena, spotřeba apod.) vozidla. V listu VVoozziiddllaa Dopravce vyplňuje počty Vozidel dle jednotlivých kategorií (pro každou kategorii dva řádky pro rozlišení počtu vozidel v dané kategorii bez závěsného zařízení aa se závěsným zařízením, All buňky A4 až All a A16 až A23). Kategorie vozidel A mini nebude osazena ani cyklodržáky ani závěsným zařízením. Vyplnění výrobců je nepovinné (buňky B4 až BBiill aa B16 až B23). Povinné je vyplnění počtů Vozidel, které vyplývají zz oběhů vozidel, které vytvoří Dopravce. Počty pro kategorii A-mini--ssee zapíší - - - - do buněk C4, C5; pro kategorii BB - midi - do buněk C6, C7; pro kategorii C - standard - do buněk C8, - - C9; pro kategorii DD - maxi - do buněk CIO, Cil. Pokud bude Dopravce např. v kategorii A mini kupovat pouze jeden typ vozidla, lze vyplnit pouze jeden řádek. Kategorie Vozidel se liší kapacitami Vozidel, které jsou uvedeny v příloze (Příloha č. 11 Smlouvy). Nevyužije-li v nabídce Dopravce některou zz kategorií vozidel, nebude ji moci v průběhu Doby plnění použít. Objednatel preferuje, aby Dopravce měl od každé kategorie minimálně jedno vozidlo. V buňkách D4 až DDllii Dopravce uvede předpokládané ceny Vozidel jednotlivých kategorií (v KKčč bez DPH). Předpokládané ceny vozidel slouží pro účely kalkulace nabídky. Pokud Dopravce bude pořizovat jednotlivé kategorie (s/bez závěsného zařízení) od více výrobců, zapíše průměrnou cenu na vozidlo v dané kategorii. V buňkách EE44 až EEllii pak Dopravce uvede roční výkony Vozidel dané kategorie (v km) vyplývající z jím zpracovaných oběhů. Stránka 3 zz 25 Celková předpokládaná hodnota Vozidel (v Kč bez DPH), Doba účetního odpisu Vozidel aa RRoočč™ ™ odpis Vozidel jsou vypočítány modelem/stanoveny Objednatelem. Celková předpokládaná pol hodnota Základních vozidel je dána součtem součinů Celkového počtu vozidel mimo vvaall pronájmu (uvedeného v buňkách C4 až CCiill)) aa odpovídající Předpokládané ceny Základního voz4 až D Dllii)) uvedené kategorie (např. C4*D4, součet (tj. Celková předpokládaná pořizovací hl Základních vozidel je uvedena v buňce G12). Doba účetního odpisu Vozidel je stanovena Objednl vždy na 10 let (H4 až HHllll)),, aa to ii v případě nasazení nového vozidla v průběhu Doby plnění. Ročnli odpis Vozidel (jedné kategorie) je podílem předpokládané ceny Vozidla aa doby účetního ii ČČ vynásobený počtem Vozidel uvedené kategorie. FF V případě, že Dopravce Vozidla nebude vlastnit, ale bude je mít v pronájmu či na leasing, uvi počet Vozidel v nájmu/na leasing podle jednotlivých kategorií v buňkách K4 až KKiill.. Výkony vol která jsou v pronájmu/na leasing, aa které vyplývají zz oběhu, zz jízdních řádů, Dopravce uvede do n L4 až LLiill.. V buňkách M4 až MMiill se uvede cena za pronájem či leasing Vozidel za jedno Základní val v dané kategorii. Ve sloupci N se automaticky vypočte pronájem aa leasing Vozidel ((HH (K4*M4)+(K5*M5)). ]] V případě, že Dopravce zajištuje část výkonů prostřednictvím poddodavatele(ů), tak je ss jejich vo4 v rámci modelu zacházeno shodně, jako kdyby byly v majetku Dopravce (jsou součástí Celkového pp<< vozidel mimo vozidla v pronájmu). Dopravce za účelem kontroly podílu výkonu realizován poddodávkou uvede počet Vozidel, kterými poddodavatel výkony zajišťuje v buňkách R4 až ffll Celkový výkon, který je poddodavatelem(i) vykonán, je uvedervv buňkách S4 až SSiill.. Tyto buňky ssiicc pouze pro kontrolu, která je provedena v buňce G46. V buňce E13 se kontrolně přepočte celkový počet kilometrů, které jsou zajištěny (základními) Vozil v majetku Dopravce aa Vozidly pronajatými plus výkony zajištěné případně prostřednictví poddodavatele(ů). Kontroluje se celkový výkon zadaný Objednatelem dle jízdních řádů aa suma výkol jednotlivých kategorií (základních) Vozidel, který musí být stejný, jako výkon zz jízdních řádů (tj. výka zadaný Objednatelem aa uvedený v buňce El). Ve sloupcích UU až AD, v buňkách 4 až 11 Objednatel stanovuje maximálně přípustné procentuáli navýšení pořizovací ceny Vozidla v průběhu 10 leté smlouvy. Např. v buňce W8 je 10 % aa znamená tt<< že ve 3. roce trvání smlouvy, v případě pořízení nového Vozidla, může být pořizovací cena navýšen maximálně o 10 % nad předpokládanou cenu Vozidel (z nabídky). Tyto buňky se budou používat až ppll změnách Výchozího/Aktuálního počtu Základních vozidel v průběhu trvání smlouvy, v modelu pra objednávku. Pro další výpočty v rámci modelu se nepoužívají. '' V řádcích 16 až 23 vyplňuje Dopravce požadované informace o Vozidlech, která Dopravce považuje zzaa Zálohová vozidla aa která splňují standard Základních vozidel. Ve Smlouvě je jejich počet uveden ve Výchozím počtu Zálohových vozidel. II Zálohová vozidla může mít Dopravce ve svém majetku nebo vv pronájmu/leasingu. Princip výpočtu nákladů na Zálohové vozidlo v majetku nebo Zálohové vozidlo vv pronájmu je stejný jako u Základních vozidel. Dopravce je povinen si zajistit dostatečný počet Zálohových vozidel tak, aby byl schopen zajistit řádné plnění Smlouvy. Minimální počet Zálohových vozidel musí být alespoň 5 % Výchozího počtu Základních Stránka 4 zz 25 vo/idel (kontrola v buňce E50). Zároveň musí Dopravce disponovat minimálně jedním Vozidlem v každé kategorii (kontrola počtu Zálohových vozidel v jednotlivých kategorií je v buňkách E52 až E55), pakliže kategorii Základního vozidla Dopravce má ve své nabídce. LLiisstt VVaarriiaabbiillnníí náklady ddllee ttyyppuu Do uvedeného listu zapíše Dopravce hodnoty spotřeby, oprav a pojištění Vozidel jednotlivých kategorií, a to jak pro vozidla Základní, tak Zálohová. Průměrnou spotřebu Vozidel podle jednotlivých kategorií Dopravce uvede do buněk E4 až EEllii.. Pokud Dopravce z jedné kategorie vozidel plánuje vlastnit více, jak dvě vozidla s různými průměrnými spotřebami, průměrnou spotřebu těchto vozidel v kategorii zprůměruje. Počty Vozidel a jejich výkony se přenáší zz předchozího listu VVoozziiddllaa a v tomto listu VVaarriiaabbiillnníí nnáákkllaaddyy ddllee ttyyppuu je již Dopravce nevkládá. Přepočtem zz Průměrné spotřeby nafty a jejich ročního výkonu je vypočtena roční spotřeba pohonných hmot (např. E4/100*F4). Celková roční spotřeba pohonných hmot za všechny kategorie Vozidel je uvedena v buňce H12 (tj. součet H4 až HHllll)).. Náklady za pohonné hmoty za první rok trvání smlouvy Dopravce uvede do listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, do buňky G3. Buňka K12 je součtem součinů Podílu litrů na jednotlivé kategorie a hodnoty zz listu Model výchozí (MV) buňka G3. Pro další využití jsou vypočteny náklady na pohonné hmoty pro jednotlivé kategorie vozidel uvedené v buňkách L4, L6, L8 a L10 (v Kč/km). V listu VVaarriiaabbiillnníí nnáákkllaaddyy ddllee ttyyppuu se dále uvedou náklady na opravy aa údržbu jednotlivých typů Vozidel (Základních a Zálohových vozidel) (buňky E16 až E23). Celková hodnota oprav uvedená v buňce F24 (tj. součet buněk E16 až E23, resp. součet buněk F16, F18, F20, F22) je automaticky přenesena do lliissttuu Model vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, do buňky G6, kde jjii již Dopravce nemá možnost upravit. Stejná výše nákladů na opravy se přenáší dále do celé Doby plnění. Proto je třeba náklady na opravy Vozidel za danou kategorii vozidel vyplnit jako průměrné roční náklady za 10 let Doby plnění. Průměrná cena Náklady na opravy na kilometr uvedená pro jednotlivé kategorie v buňkách G16, G18, G20 a G22 bude používána dále v Objednávce (v případě přidání nového vozidla). Poslední údaje, které se do listu VVaarriiaabbiillnníí nnáákkllaaddyy ddllee ttyyppuu Dopravci uvádějí, jsou ceny za pojištění Vozidel (buňky H16 až H23) (pro Základní a Zálohová vozidla). Celková hodnota pojištění uvedená v buňce H24 (tj. součet buněk H16 až H23). Hodnoty pojištění se pro dané kategorie sčítají v buňkách 116 až 123. LLiisstt MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) Podle pokynů z listu LLeeggeennddaa,, vyplňuje Dopravce v jednotlivých listech ((VVoozziiddllaa,, VVaarriiaabbiillnníí nnáákkllaaddyy ddllee ttyyppuu,, MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)))) všechny žlutě podbarvené buňky. Bíle podbarvené buňky nelze v tomto listu měnit, počítají se automaticky nebo se vyplňují hodnotami zz předchozích listů. Hnědě podbarvené buňky jsou vyplněny Objednatelem. Jak bylo výše uvedeno, na vozidlo a s ním spojené náklady provozované poddodavateli, je pro potřeby modelu nahlíženo jako na vozidla v majetku Dopravce. Způsob rozdělení celkových nákladů poddodávky do cenotvorných položek je v kompetenci Dopravce. V případě, že by se v průběhu vyplňování objevila červeně podbarvená buňka, znamená to, že Dopravce vyplnil uvedenou buňku v rozporu se stanovenými pravidly. V listu Model vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) se vyplňují hodnoty cenotvorných položek pro 10 let trvání Smlouvy v cenách roku 2018. Stránka 5 zz 25 Cenotvorné položky - struktura nákladů (řádky 3 až 22) a zisku (řádek 23), v některých rozdělená do větší podrobnosti, slovně definovaná v této příloze, cenotvorné položky vy provozně a ekonomicky odůvodnitelného základu a rozvržení v čase. • Pohonné hmoty a oleje o a) pohonné hmoty - předpokládaná spotřeba pohonných hmot (nafta) o b) oleje, maziva a ostatní - náklady na oleje a jiná maziva a příměsi, vó Blue a energie (topné nafty) na vytápění vozidel v zimním období • Přímý materiál a energie - spotřeba materiálu a energie spojená především s pra a běžnou údržbou Vozidel, jakož i přímo přiřaditelná spotřeba energie; tj. spotřebované přímo na autobus nebo náležitost s ním spojenou (řidič) (např. náhrad a materiál na běžné opravy, pneu, spojovací materiál, elektromateriál, čisticí potřeby, apod.), shodná pro všechny typy vozidel • Opravy a údržba vozidel - opravy Vozidel vyšších stupňů v souladu s údržb opravárenskými předpisy, pravidelná kontrola Vozidel v předepsaných interv neplánované opravy Vozidel po poškození či nehodě, náhradní díly; uvedou se nákla opravy a údržbu, a to jak externí, tak interní; vč. osobních nákladů pracovníků (neuvedou se náklady na přímý materiál, pokud je tento uveden v řádku Přímý mate energie); v závislosti na typu vozidla • Odpisy dlouhodobého majetku o c) Vozidla - odpisy za Vozidla sloužící k Plnění Smlouvy při pořízení Vozid^ majetku Dopravce; každé Vozidlo se odepisuje rovnoměrně po dobu 10 let,« v případě pořízení v průběhu Plnění Smlouvy o d) Ostatní majetek - odpisy za majetek (budovy, stroje a zařízení, softv sloužící k Plnění Smlouvy, mimo Vozidla; tedy např. odpisy provozních bude dále majetku v souvislosti s odbavováním cestujících, předprodeje jízder cyklovleky, cyklonosiče apod.; odpisy cyklovleků a cyklonosičů budou počítány 10 let • Pronájem a leasing vozidel - náklady na zajištění Vozidel sloužících k Plnění Smloi) formou pronájmu či leasingu, kdy nedochází k pořízení Vozidel do majetku Doprav náklady na leasing dopravních prostředků v časovém rozlišení dle leasingové smlouvy; d{ se zde uvede pronájem od externího pronajímatele; • Mzdové náklady o e) Řidiči-osobní mzdové náklady za zaměstnance, kteří se přímo účastní provoj Spojů o f) Ostatní zaměstnanci - osobní mzdové náklady za zaměstnance, kteří jsou < provozu Spojů zapojeni nepřímým způsobem (např. pokladní) • Sociální a zdravotní pojištění o g) Řidiči - odvody na sociálním a zdravotním pojištění za zaměstnance, kteří« přímo účastní provozu Spojů (řidiči) h) Ostatní zaměstnanci - odvody na sociálním a zdravotním pojištění zl zaměstnance, kteří jsou do provozu Spojů zapojeni nepřímým způsobem (napq pokladní) • Cestovné - cestovné vyplývající ze zákoníku práce; pouze těch zaměstnancům, jejich^ mzdy se uvedou v řádcích Mzdové náklady Stránka 6 z 25 •• - Úhrada za použití infrastruktury - náklady na užití infrastruktury, vyjma položky Elektronické mýto a Silniční daň i) z toho užití autobusových nádraží- náklady vynaložené na užití AN (vjezdy aa definované odstavení v souladu ss platným CV MF) - j) ostatní - do položky se uvede cena za užití odstavných ploch, pokud není uvedena v řádku i) •• Elektronické mýto a Silniční daň - náklady (propočtené dle zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční, v platném znění) na silniční daň, pokud tyto souvisí s plněním předmětu Smlouvy. (Vozidla zabezpečující linkovou osobní vnitrostátní přepravu za předpokladu, že ujedou pro tento účel více než 80 % kilometrů z celkového počtu kilometrů jimi ujetých ve zdaňovacím období, jsou od silniční daně dle zákona č. 16/1993 Sb., v platném znění od silniční daně osvobozena.) •• Pojištěni (zákonné, havarijní) - náklady na pojistné ze zákonné odpovědnosti za provoz Vozidel, popř. havarijní pojištění Vozidel v rámci plnění předmětu VZ; náleží sem ii pojištění pro případ pracovních úrazů a nemocí z povolání zaměstnanců (řidičů) a pojištění sedadel - Ostatní přímé náklady (zastávkové služby a jiné - náklady spojené s provozními •• zaměstnanci (ošacení, pracovní a ochranné pomůcky), finanční náklady Vozidel (úroky) apod.; - Ostatní služby - náklady na služby nezařazené do výše uvedených položek, které •• jednoznačně (přímo) souvisí ss předmětem VZ, avšak je nelze vztáhnout na konkrétní vozidlo; jedná se např. o náklady na čištění, úklid a ostrahu Vozidel v případě externí služby, platby za přechodné ubytování provozních zaměstnanců, telekomunikační a IT služby, marketingové služby a další; provoz nocležen, školení řidičů, technické prohlídky, vzdělávání (interní) a lékařské prohlídky zaměstnanců apod.; telekomunikační služby související s Vozidlem budou hrazeny Objednatelem dle podmínek Smlouvy - Provozní režie - režijní náklady provozního charakteru (řízení a provoz provozoven, např. •• garážmistři), nezávislé na výši Objednávky, spojené ss poskytováním Plnění předmětné Smlouvy; jedná se např. o provoz odbavovacího systému či jiných zařízení Dopravce, provoz služebních vozidel na provozovnách apod. - Správní režie - režijní náklady správního charakteru, nezávislé na výši Objednávky, •• spojené s řízením a správou Smlouvy (vedení společnosti nebo divize, např. technicko hospodářští pracovníci, provoz služebních vozidel, telekomunikační a IT služby, poplatky za účetní SW apod.). Dopravce do této položky může započítat ii výnosy zz komerční činnosti. - Zisk - kalkulovaný zisk Dopravce zz poskytování v Době plnění dle Smlouvy V listu IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé Dopravce zjistí míry nárůstu/poklesu hodnot cenotvorných položek po dobu 10 let trvání Smlouvy. Dopravce může v listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) vyplnit hodnoty ve žlutě podbarvených řádcích podle svých požadavků a výše hodnot pro konkrétní cenotvornou položku se v průběhu 10 let trvání Smlouvy může měnit. Povoluje-li Objednatel indexaci položky, je zdroj indexu uveden v listu IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé,, ve sloupci V. Způsob výpočtu indexu je uveden ve sloupcích W (pro objednávku) a XX (pro realizaci, resp. pro vyúčtování II). Cesta k publikaci konkrétní hodnoty statistického ukazatele je znázorněna v Tab 2. Publikace indexu. Stránka 7 zz 25 Na listu Model výchozí (MV) nevyplňuje Dopravce hodnoty buněk G6 a G7 (přenáší se autoii předchozího listu Variabilní náklady dle typu), dále řádek 8; buňky G8 až P8, kam se autfl přenáší odpisy všech Vozidel uvedené na listu Vozidla, v buňce 140 (jsou součtem odpisů Vy( počtu Základních a Zálohových vozidel, která jsou v majetku Dopravce vč. vozidel Í4 poddodávkou). I Na tomto listu Model výchozí (MV) se nevyplňuje ani hodnota buňky G10 a dalších v tomto řádkii se automaticky přenáší z listu Vozidla, z buňky N40. I Řádek 18 Úhrada za použití infrastruktury, z toho za použití autobusových nádraží (AN), se fi automaticky z dat vyplněných Dopravcem/Objednatelem, a sice jako součin počtu vjezdů na AN ai za vjezd (např. C33*G33). Ceny za vjezdy na autobusová nádraží CAN v Plzni a autobusové nádi Klatovech si dojedná Dopravce a doplní do buněk C33 a C35. Pro Terminál Hlavní nádraží (v li Dopravce použije cenu za jeden vjezd hodnotu uvedenou v buňce C34, stanovenou vlastníka zadanou Objednatelem. I 1 Dopravce vyplní hodnoty žlutě podbarvených buněk v řádcích 3 až 23, CDV celkem (v Kč) (řádek 24 součtem buněk 3 až 23 (např. ve sloupci G pro první rok trvání smlouvy). \ Dále v listu Model výchozí (MV) Dopravce vyplní žluté buňky ve sloupcích X, Y, tj. položku Výkort Vozidlo. Jedná se o stanovení poměru (variabilních) nákladů, které se vztahují k Výkonu nebo k Vozidá Hodnoty v hnědě podbarvených buňkách stanovil Objednatel a Dopravce je nemůže ovlivnit. 1 Ve sloupci AA je uvedena Maximálně přípustná meziroční změna, tj. Objednatel stanovil maximálft možnou meziroční procentuální změnu oproti předchozímu roku. V případě, že by byla buňk* podbarvena červeně, Dopravce nevyplnil data podle požadavků. Ve sloupci AB Kontrola složek ceny jfl kontrolní součet buněk z variabilních (Výkony a Vozidlo) a fixních nákladů, který musí být vždy roven! 100 %. 1 Na listu Model výchozí (MV) je vypočítána průměrná Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková (v Kč/km) (buňka W26), která je prvním z hodnotících kritérií a přenáší se do listu Nabídková cena, do buňky B3. Průměrná Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková za první rok trvání smlouvy se automaticky vypočte jako součet buněk G3 až G23 podělený výkonem uvedeným Objednatelem v buňce G25. V řádcích 3 až 23, sloupce G Dopravce vyplňuje všechny žluté buňky. Dopravce nevyplňuje buňky G6, G7, G8 a G10, jejichž hodnota se přenáší z předchozích listů a buňky G17, jejíž hodnotu stanovil Objednatel. Buňku G18 Dopravce rovněž nevyplňuje, hodnota se vypočte z podkladů o cenách za vjezd na autobusová nádraží (terminály) a počtu těchto vjezdů v souladu s jízdními řády. Průměrná Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková za další (druhý až desátý) roky trvání Smlouvy se vypočte analogicky. Hodnotící kritérium, průměrná Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková (v Kč/km) (buňka W26), se vypočte jako průměr z hodnot Cena dopravního výkonu (CDV) jednotková za první až desátý rok smlouvy. Upozornění: Objednatel rozhodl, že maximální výše průměrné Výchozí jednotkové CDV nesmí překročit výši hodnotu 40,00 Kč/km (viz Nabídková cena v úvodu tohoto dokumentu). Stránka 8 z 25 hhiitt MMV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh ''''ttuu MMVV nnaavvýýššeennýý se Model výchozí automaticky přepočte na navýšený výkon (stanovený ii >>ii nln.itHem) bez potřeby zvýšení Výchozího počtu Základních vozidel. Hodnota CDV jednotková (v Kč/km) pro navýšený výkon bez potřeby dalšího Vozidla vypočtená v bbuurrttttrr W26 je druhým hodnotícím kritériem a přenáší se do listu Nabídková cena, do buňky B4. 11'hhíh ip výpočtu této hodnoty je stejný jako v předchozím listu Modell vvýýcchhoozzíí.. V uvedeném listu Dopravce neprovádí žádné doplnění. LLiisstt IInnddeexxyy naabbíídkkyy Indexy nabídky jsou teoretické indexy stanovené Objednatelem, které jsou pro všechny Dopravce stejné. Indexy slouží pro přepočtení Modelu výchozího (MV) do listu Mooddeell IInnddeexxoovvaannýý.. LLiisstt MVV indexovvaannýý Ani v tomto listu Dopravce nic nevyplňuje. V listu se přepočítají hodnoty zz listuu Model vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) zzaa použití indexů uvedených v listu IInnddeexxyy NNaabbííddkkyy.. Hodnoty indexů v uvedeném listu stanovil Objednatel. Hodnota CDV jednotková (v Kč/km) pro MV indexovaný, je vypočtená v buňce W26 aa je třetím hodnotícím kritériem; přenáší se do listu NNaabbííddkkoovváá cceennaa,, do buňky B5. Princip výpočtu této hodnoty je stejný jako v listu Modell vvýýcchhoozzíí.. LLiisstt NNaabbííddkkoovváá cceennaa Do listu NNaabbííddkkoovváá cceennaa se přenášejí automaticky hodnoty "CDV jednotková" zz listů MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, MMVV nnaavvýýššeennýý vvýýkkoonn aa MMVV iinnddeexxoovvaannýý.. SS využitím váhy uvedené v buňkách C3 až C5 je přepočítána hodnota Nabídkové ceny (v Kč/km), která je uváděna v aukci jako soutěžní hodnota (buňka B6). Nabídková cena (v Kč/km) je uváděna s přesností na dvě desetinná místa. V případě úplné shody v této hodnotě více dopravců, o pořadí rozhoduje nižší hodnota Předpokládané celkové hodnoty zakázky. Předpokládaná celková hodnota zakázky, uvedená v buňce B12, je vypočítána jako vážený průměr tří položek -- CDV celkem - zzaa 10 let [Modell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) vvýýcchoozzíí,, buňka V24), CDV celkem po navýšení rozsahu [MV nnaavvýýššeennýý rroozzssaahh,, buňka V24), CDV celkem po indexaci teoretickými indexy [MV IInnddeexxoovvaannýý,, buňka V24) ss využitím váhy uvedené v buňkách C9 až CCiill.. Předpokládaná hodnota zakázky se uvádí ss přesností na celé koruny. Upozornění: Objednatel rozhodl, že maximální výše průměrné Výchozí jednotkové CDV nesmí překročit hodnotu 40,00 Kč/km (list MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)),, buňka W26). Hodnota se přenáší do listu NNaabbííddkkoovváá cceennaa,, do buňky B3. V případě, že by hodnota převyšovala Objednatelem stanovenou hodnotu, Nabídková cena pro zakázku nepůjde vypočítat, buňka B6 bude hlásit chybu. Další listy modelu slouží pro stanovení Objednávky a vyúčtování Dopravního roku (list Realizace skutečná). LLiisstt IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé Stránka 9 zz 25 Na tomto listu jsou uvedeny odkazy na zdroje indexů potřebných k valorizaci Modelu výcho během Doby plnění. V buňkách G5 až P24 budou doplňovány (po jejich zveřejnění) nárůstu/poklesu pro úpravu jednotlivých cenotvorných položek pro následující/předchozí rok. Objednatel bude tedy v tomto listu zadávat indexy pro konkrétní Dopravní rok dval nárůsty/poklesy pro Objednávku a nárůsty/poklesy pro Vyúčtování II. V řádcích 2 a 3 jsou měsíc/rok Objednávky (řádek 2) a Realizace (tj. Vyúčtování II realizovaného roku - řádek 3 podbarvená buňka (Objednávka/Realizace) bude značit platnost indexů v řádku 5 až 24 v pí sloupci pro uvedenou Objednávku/Realizaci (zde příklad pro Dopravní rok 2020/2021). Do hnědě podbarvených buněk (G5 až P24) zadává Objednatel hodnoty publik nárůstů/poklesů (dále pak index) popř. hodnoty vypočítané na základě publikovaných abs hodnot - viz Tab 3. Způsob výpočtu indexu pro Objednávku a Tab 4. Způsob výpočtu inb Realizaci (Vyúčtování II), vždy ve sloupcích pro konkrétní Dopravní rok. Hodnotou index odpovídající cenotvorná položka Modelu výchozího (MV) vynásobena. Skutečné hodnoty Inde získány ze zdroje uvedeného v příslušném řádku ve sloupci Index - publikace indexu (sloupJ tomto dokumentu je uvedena jako Tab. 1. Typ indexu a jeho publikace.-Přesná cesta kJ statistických dat se nachází v Tab 2. Publikace indexu. Objednatel rozhodl o přiřazení Indexů k cenotvorným položkám. Název indexu je uveden v přísl řádku cenotvorné položky (v buňkách V5 až V25). Vybrapé cenotvorné položky nebudou válo™ (označeno „Bez indexace" v buňkách V5 až V25). Stránka 10 z 25 oo ((MMVV)) ii 'i» i lyp indexu a jeho publikace Index - publikace indexu OOddnnoottyy << << notvorné položky PPrráávvnníí ll’’<<>honné hmoty, oleje Průměrná cena naftv v rámci měsíčně reportovaného .. aa to CPI (ČSÚ) teleny oo Nafto Index spotřebitelských cen HHeenněě Index spotřebitelských cen lnem bb OOlleejjee,, mmaazziivvaa aa ossttaattnníí Dílv a příslušenství pro motorová vozidla (kromě 11''nnniny iy materiál a energie motocvklů) (CL293) hh << Jpravy a údržba vozidel Pojištění motorových vozidel (K65122) hh ''00 Pojištění (zákonné, havarijní) Bez indexace ccllee Odpisy dlouhodobého majetku Bez indexace )u Bez indexace VV c VVoozziiddllaa ''jjii dd OOssttaattnníí mmaajjeetteekk Průměrná hrubá měsíční mzda řidičů dle MPSV -- Pronájem aa leasing Vozidel kategorie 8331 - pro celou ČR l Mzdové náklady Průměrná hrubá měsíční mzda podle odvětví - doprava ee ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell a skladování -- pro celou ČČRR i ff OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii Průměrná měsíční mzda řidičů dle MPSV - kategorie ř 8331 - pro celou ČR Sociální a zdravotní pojištění Průměrná hrubá měsíční mzda podle odvětví - doprava n gg ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell aa skladování - pro celou ČČRR Index spotřebitelských cen ii|| hh OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii Bez indexace Bez indexace Cestovné Ostatní přímé náklady Bez indexace Elektronické mýto aa silniční daň Úhrada zzaa použití infrastruktury Index spotřebitelských cen Index spotřebitelských cen / Z ttoohhoo zzaa uužžiittíí AAuuttoobbuussoovvýýcchh Index spotřebitelských cen Index spotřebitelských cenZisk j nnááddrraažžíí Bez indexace j OOssttaattnníí Ostatní služby Provozní režie Správní režie aa výnosy z komerční činnosti Zisk Stránka 11 zz 25 Tab 2. Publikace indexu Index Přesná cesta Průměrná cena naftv v rámci měsíčně Tab. 8. Průměrné ceny pohonných hm reportovaného CCPPII (ČSÚ) jednotlivé měsíce, list PPHHMM,, kkaatteeggoorriiee Tab. 2.1 Indexy ceny průmyslových výi Dílv a příslušenství pro motorová vozidla (kromě podle CZ-CPA, list: IIRR1155 mměěssííččnníí ((mmoonnttii kategoorriiee CCLL 229933 DDííllyy aa ppřříísslluuššeennssttvvíí pptt motocvklů) (CL293) motorroovváá vvoozziiddllaa ((kkrroomměě mmoottooccyykkllůů)) Pojištění motorových vozidel (K65122) viz. odkaz - Kategorie KK6655112222,, 11 odvětví PPoojjiiššttěěnníí mmoottoorroovvýýcchh vvoozziiddeell Soubor zzaa celý rok, list MMZZSS--MM88,, kateg< Průměrná hrubá měsíční mzda řidičů dle MPSV - 88333311 ŘŘiiddiiččii aauuttoobbuussůů,, ttrroolleejjbbuussůů aa ttrraann kategorie 8331 - pro celou ČR Tab. 2 Průměrná hrubá mzda podle oodd>> Průměrná hrubá měsíční mzda podle odvětví - sekce CZ-NACE, kód: 110030-18, kkaatteegg< doprava aa skladování Doprava aa skladování, sloupec "Q1-Q4' daný rok Index spotřebitelských cen Indexy spotřebitelských cen podle klasí# ECOICOP (měsíčně), Úhrn CPI V modelu se používá 6 indexů (u průměrných hrubých mezd a nafty se jedná o absolutní hodnot které jsou popsány v Tab 1. Typ indexu a jeho publikace. Způsob výpočtu hodnoty indexu pot do modelu je pro Objednávku definován v Tab 3. Způsob výpočtu indexu pro Objednávku Realizaci v Tab 4. Způsob výpočtu indexu pro Realizaci (Vyúčtování II). I Stránka 12 zz 25 ** ii >>ii»» i /působ výpočtu indexu pro Objednávku ««<< notvomé položky Výpočet indexu/typ indexu - objednávka f’<>>bboonnnnééhmoty, oleje Vážené průměry po měsících (vážené na základě aa NNaaffttaa realizovaného výkonu za daný měsíc) říjen (rok objednávky --11)) až bb OOlleejjee,, mmaazziivvaa aa oossttaattnníí září (rok objednávky) Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky -1) až září (rok objednávky) Přímý materiál a energie Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky -1) až září (rok objednávky) Opravy a údržba vozidel Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky -1) až září (rok objednávky) Pojištění (zákonné, havarijní) Aritmetický průměr zz měsíců říjen (rok objednávky -1) až září (rok objednávky) Odpisy dlouhodobého majetku Bez indexace c VVoozziiddllaa Bez indexace dd OOssttaattnníí mmaajjeetteekk Pronájem a leasing Vozidel Bez indexace Mzdové náklady Průměrná měsíční mzda za tok (rok objednávky - ee ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell 1)/ ff OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii roční průměrná mzda 2018 Průměrná měsíční mzda za rok (rok objednávky - 1)/ roční průměrná mzda 2018 Sociální a zdravotní pojištění Průměrná měsíční mzda za rok (rok objednávky - gg ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell II hh OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii 1)/roční roční průměrná mzda 2018 Průměrná měsíční mzda za rok (rok objednávky - II Cestovné 1)/roční roční průměrná mzda 2018 Aritmetický průměr zz měsíců říjen (rok objednávky I -1) ažzáří září (rok objednávky) «« Ostatní přímé náklady Bez indexaceElektronické Bez indexaceÚhrada nn Elektronické mýto a silniční daň Úhrada za použití infrastruktury Bez indexace Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky j // z ttoohhoo zzaa užití AAuuttoobbuussoovvýýcchh nnááddrraažžíí -1) až j OOssttaattnníí září (rok objednávky) Ostatní služby Aritmetický průměr z měsíců říjen (rok objednávky -1) až září (rok objednávky) Stránka 13 zz 25 Provozní režie Aritmetický průměr zz měsíců říjen (rok obji Správní režie aa výnosy z komerční činnosti -1) až Zisk září (rok objednávky) ]] Aritmetický průměr zz měsíců říjen (rok obj< --1) až září (rok objednávky) Bez indexace Stránka 14 zz 25 T.ib 4. Způsob výpočtu indexu pro Realizaci (Vyúčtování II) cenotvorné položky Výpočet indexu/typ indexu - realizace Pohonné hmoty, oleje Vážené průměry (vážené na základě aa NNaaffttaa realizovaného výkonu za daný měsíc) po měsících leden (rok realizace) až prosinec (rok bb OOlleejjee,, mmaazziivvaa aa oossttaattnníí realizace) Aritmetický průměr zz měsíců leden (rok realizace) až prosinec (rok realizace) Přímý materiál aa energie Aritmetický průměr z měsíců leden (rok realizace) až prosinec (rok realizace) Opravy a údržba vozidel Aritmetický průměr z měsíců leden (rok realizace) až prosinec (rok realizace) Pojištění (zákonné, havarijní) Aritmetický průměr z měsíců leden (rok realizace) až prosinec (rok realizace) Odpisy dlouhodobého majetku ** c VVoozziiddllaa Bez indexace dd OOssttaattnníí mmaajjeetteekk Bez indexace Pronájem aa leasing Vozidel Bez indexace Mzdové náklady Průměrná měsíční mzda za rok (rok realizace)/ ee ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell ff OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii roční průměrná mzda 2018 Průměrná měsíční mzda za rok (rok realizace)/ roční průměrná mzda 2018 Sociální aa zdravotní pojištění Průměrná měsíční mzda za rok (rok realizace)/ gg ŘŘiiddiiččii VVoozziiddeell hh OOssttaattnníí zzaamměěssttnnaannccii roční průměrná mzda 2018 Průměrná měsíční mzda za rok (rok realizace)/ roční průměrná mzda 2018 Cestovné Aritmetický průměr zz měsíců leden (rok realizace) až prosinec (rok realizace) Ostatní přímé náklady Bez indexace Elektronické mýto aa silniční daň Bez indexace Úhrada za použití infrastruktury Bez indexace Aritmetický průměr zz měsíců leden (rok j //'' z ttoohhoo zzaa uužžiittíí AAuuttoobbuussoovvýýcchh nnááddrraažžíí j OOssttaattnníí realizace) až prosinec (rok realizace) Ostatní služby Aritmetický průměr zz měsíců leden (rok realizace) až prosinec (rok realizace) Provozní režie Aritmetický průměr z měsíců leden (rok realizace) až prosinec (rok realizace) Stránka 15 zz 25 Správní režie a výnosy z komerční činnosti Aritmetický průměr z měsíců leden (rok Zisk realizace) až prosinec (rok realizace) Bez indexace Od řádku 28 níže jsou tabulky jednotlivých indexů, které slouží jako zobrazení doposud zveřejni hodnot jednotlivých indexů (vč. výše průměrných mezd a nafty) z výše uvedených statistických zd Tab. la. a Tab. 2a. slouží k zobrazení počtu kilometrů v daném měsíci. V Objednávce (Tab. la.) se H o hodnotu vypočítanou podle jízdních řádů na objednávaný Dopravní rok (prosinec bude sou odhadovaných výkonů za druhou polovinu měsíce prosince v počátečním měsíci Dopravního ro první polovinu prosince v konečném měsíci Dopravního roku). Vážený průměr bude počitl měsíčních cen nafty za leden až září roku tvorby Objednávky a za říjen až prosinec předchozího i Objednávky a odhadovaných výkonů jednotlivých měsíců objednávaného Dopravního roku. Smyji váženého průměru je co nejlepší odhad změn výkonu a ceny nafty v rámci jednotlivých ob (měsíců). Proto používáme nejaktuálnější možné hodnoty ceny nafty k objednaným měsíč^ výkonům.1 Ve Vyúčtování II (Tab. 2a.) se jedná o skutečně realizovaný výkon v daném měsíci zaps Objednatelem. Uvedený rozsah výkonů slouží jako váha k výpočtu nárůstu/poklesu cenotvorné polo Pohonné hmoty, oleje (řádek a. nafta). V případě zrušení nebo významné změny definice cenového indexu2 užitého k indexaci cenotvorný položek bude použit následující postup. Smluvní strany se dohodnou na výběru nového indexu indexování cenotvorných položek. Pokud nedojde ke shodě při výběru nového indexu, pak bu původní index nahrazen nejbližším nadřazeným agregovaným indexem, kterého při zrušení byl ne při změně definice bude součástí. Nový index již nebude použit k indexaci cenotvorných položek) cenové hladině roku 2018, ale v cenové hladině předchozího roku, vypočítané pomocí zrušenélt indexu. Za tímto účelem nebudou použity hodnoty nového indexu s fixním bazickým obdobím, hodnoty nového indexu se základem ve stejném období předchozího roku. V případě zrušení nebo změny mzdového agregátu vyjadřujícího průměrnou hrubou mzdu bude dan mzdový agregát změněn na základě dohody mezi smluvními stranami. Pokud nedojde k dohodě, bud původní mzdový agregát nahrazen nejbližším nadřazeným mzdovým agregátem (podle kategon ISCO), který bude v době změny publikován. Výpočet indexů pro indexaci cenotvorných položek budr proveden tak, aby indexy vyjadřovaly meziroční změny průměrné hrubé mzdy. List Změny Hnědě podbarvené řádky doplňuje Objednatel/Organizátor. Změny se týkají počtů, případně ceny vjezdů na AN a případné změny počtu Základních vozidel/Aktualizovaného počtu Základních vozidel (řádek odpisy). V případě navýšení Základního počtu vozidel/Aktualizovaného počtu Základních a Zálohových vozidel budou vyplněny buňky v řádce Odpisy dlouhodobého majetku - vozidla o hodnotu odpisu nových vozidel, popř. bude doplněn řádek Pronájem a leasing Vozidel. V případě zavedení mýta by byla vyplněna cena v řádku Elektronické mýto. 1 Pokud tedy budeme dělat Objednávku pro Dopravní rok 2019/2020, budou do výpočtu váženého průměru vstupovat měsíční ceny nafty za říjen, listopad, prosinec 2018 a leden až září 2019 a výkony druhé poloviny prosince 2019 a leden až polovina prosince 2020. Ceny daného měsíce přitom budou konzistentně váženy dopravním výkonem v odpovídajícím měsíci, např. dopravní výkon v lednu 2020 bude vážen cenou nafty z ledna 2019. 2 Významnou změnou definice cenového indexu se rozumí případ, kdy instituce publikující tento index nezveřejní historii změněného cenového indexu anebo by historické hodnoty změněného indexu implikovaly odlišné meziroční změny cenotvorných položek. Stránka 16 z 25 pnáá V případě mimořádné potřeby může Objednatel otevřít pro úpravy buňku pro příslušný Dopravní rok v řádku Opravy a údržba vozidel. rrmm Cenotvorné položky (kromě Opravy a údržba vozidel), které lze v uvedeném listu měnit, se nevalorizují. Tyto hodnoty se promítnou do finální hodnoty dané cenotvorné položky až v listu MMooddeell oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý tt aa ((MMOO)) a RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt ((RRSS)).. Opravy a údržba vozidel se přepočítávají v závislosti na počtu zz jednotlivých kategorií vozidel v rámci listu OObbjjeeddnnáávvkkaa (řádek 79 až 105) a RReeaalliizzaaccee (78 až 104). }}uu Objednatel bude v ttomttoo listu zadávat hodnoty cenotvorných položek pro konkrétní Dopravní rok ¥?)) dvakrát, a to předpokládané hodnoty pro Objednávku a skutečné hodnoty pro Vyúčtování I. II LLiisstt MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA)),, MMAA vvýýkkoonn,, MMAA vvoozziiddlloo,, MMAA fixní Hodnoty na listu MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA)) jsou součinem hodnot cenotvorných položek z listu MMooddeell I vvýýcchhoozzíí ((MMVV)) a příslušných hodnot z listu IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé.. K tomuttoo součinu je také přičtena případná změna zz listu ZZmměěnnyy (kromě položek Odpisy dlouhodobého majetku - vozidla, Pronájem a leasing II vozidel, Ostatní přímé náklady, Elektronické mýto a silniční daň). Tím je Model výchozí (MV) aktualizovaný/přepooččtteennýý podle indexů a zavedeny změny (rozsahu/výkon a případného počtu ?■ vozidel). Hodnoty v odpovídajícím sloupci pro příslušný Dopravní rok (např. sloupec H pro druhý rok Doby - plnění, tj. pro Dopravní rok 2020/2021) na listu MMAA vvýýkkoonn se automaticky vynásobí hodnotou příslušného řádku (3 až 23) z listu MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA)) sloupce X (variabilní hodnota - výkon) a zapíší se do odpovídajícího sloupce příslušného Dopravního roku v listu MMAA vvýýkkoonn.. Stejným způsobem - se automaticky vypočítá hodnota variabilních nákladů ovlivňujících vozidla (vynásobení hodnoty pro příslušný Dopravní rok hodnotou z listu MMooddeell aakkttuuaalliizzoovvaannýý ((MMAA)) ze sloupce Y (variabilní hodnota - - vozidlo)) a hodnota fixních nákladů (vynásobení hodnoty pro příslušný Dopravní rok hodnotou ze sloupce Z (fixní hodnota)). Automaticky vypočítané hodnoty se zapíší do odpovídajícího listu - MMAA vvýýkkoonn,, MMAA vvoozziiddlloo a MMAA ffiixxnníí.. LLiisstt OObbjjeeddnnáávvkkaaV V listu OObbjjeeddnnáávvkkaa se sumarizují parametry Objednávky příslušného Dopravního roku, a to změnou (Výchozího) rozsahu veřejných služeb a zvýšením/snížením Základního počtu/Aktuálního počtu Základních vozidel. List vypisuje Objednatel/Organizátorr v hnědých řádcích. Ostatní řádky (bez podbarvení) se počítají automaticky. V řádku 3 je uveden rozsah veřejných služeb pro příslušný Dopravní rok (automaticky se přenáší z listu VVoozziiddllaa)).. V řádcích 5 až 8 je uveden (automaticky se přenáší z listu VVoozziiddllaa)) Výchozí počet Základních vozidel (podle kategorií). V řádcích 13 až 16 příslušného Dopravního roku jsou Objednatelem/Organniizzááttoorreemm aktualizovány rozsahy/výkony jednotlivých kategorií Vozidel (v km/rok) dle výkonů stanovených v Jízdních řádech pro připravovaný Dopravní rok. Případná, Objednatelem odsouhlasená změna Výchozího/Aktuálnnííhoo počtu Základních vozidel, se zapíše do řádků 22 až 25 (zapíší se počty vozidel provozované Dopravcem (bez poddodávky - ta je zahrnuta v ostatních službách na listu Model objednávkový (MO))). Ostatní řádky listu OObbjjeeddnnáávvkkyy (řádek 34 a níže) automaticky počítají cenu položek Pohonné hmoty (světle modré), Opravy a údržba(hnědé) a Pojištění (zelené), dále počítají indexaci těchto položek zz listu IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé a variabilní náklady z listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)).. V řádcích 18, 19 aa 28 až 32 se vyjadřuje absolutní a procentuální nárůst/pokles rozsahu výkonu a Základního/Aktuálnnííhoo počtu Základních vozidel. SS uvedeným nárůstem/poklesem se následně počítá v řádcích 34 aa níže. Odpisy nových vozidel se zapisují do příslušného sloupce (příslušný Dopravní rok) v lliissttuu ZZmměěnnaa.. Objednávka se průběhu roku nemění. Veškeré možné změny v průběhu Dopravního roku se promítnou až do listu RReeaalliizzaaccee,, případně do listu ZZmměěnnyy.. Kompenzace za tyto změny bude hrazena až v Realizaci (tj. při Vyúčtování II Dopravního roku). Stránka 17 zz 25 Nepředpokládané změny výkonu (zejména objížďky vyká/am* dle podmínek Smlouvy) v prútt Dopravního roku budou vypořádány v rámci Vyúčtování II,, t). využitím listu RReeaalliizzaaccee,, resp. RReeaalliizzooAA sskkuutteeččnnoosstt.. Dopravci náleží úhrada za navýšený rozsah /.i ol>|i/ďky realizované v důsledku reálii akcí na silnicích, na které byl stanoven výlukový jízdní řád 11 LLiisstt Model oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO)) Pomocnými listy kk tomuto listu jsou listy MMOO VVýýkkoonn,, MMOO VVoozziiddlloo aa MMAA FFiixxnníí.. Hodnoty automata vypočítané v těchto pomocných listech se sečtou do lliissttuu MMooddeell oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO)).. Hodnoty v list* MMOO VVýýkkoonn aa MMOO VVoozziiddlloo se vypočtou zz Modelu aktualizovaného (MO Výkon, MO Vozidlo, MA Fixní Objednávky, popř. pouze zz listu OObbjjeeddnnáávvkkyy.. \\ /i CDV objednávková (v Kč), např. pro 2. rok smlouvy v buňce G24, se vypočítá jako součet buněk GJl G23. Jednotlivé cenotvorné položky jsou počítány součtem hodnot zz listů MMOO VVýýkkoonn,, MMOO VVoozziiddllaa aa /i FFiixxnníí aa v některých cenotvorných položkách (Odpisy dlouhodobého majetku -- vozidla, Pronájem! leasing vozidel, Ostatní přímé náklady, Elektronické mýto a silniční daň) součtem listu ZZmměěnnyy.. \\ V listu MMooddeell oobbjjeeddnnáávvkkoovvýý ((MMOO)) stanoví Objednatel/Organizátor odhad tržeb pro následující Doprav! rok. Odhad tržeb se stanoví jako skutečně vybrané tržby za aktuální rok, zzaa období leden až září, ktmi se dopočtou (aproximují) na celý rok. Aproximovaná hodnota je Předpokládanými ročními tržbami! jízdného (řádek 37) pro následující Dopravní rok. |||| Předpokládaná roční výše kompenzace (řádek 38) se stanoví jako rozdíl mezi hodnotou CCDDVVl objednávková (v Kč) (řádek 24) aa hodnotou Předpokládané roční tržby zz jízdného (v Kč) (řádek 3377) 11 Vypočtená hodnota Předpokládané roční kompenzace objednatele (řádek 38) podělená 12 (měsíci) j««--' ' měsíční výše kompenzace. Pro měsíc prosinec se rozdělí na dvě (stejné) hodnoty, pro období oodd zahájení Dopravního roku do 31.12. aa pak, koncem Dopravního roku zzaa období do změny Jízdních řádů LLiisstt RReeaalliizzaaccee Objednatel/Organizátor na listu RReeaalliizzaaccee vyplní skutečně realizované výkony zzaa jednotlivé kategorie Základních vozidel za příslušný Dopravní rok (řádek 13 až 16) aa Aktualizované počty Vozidel (řádek 2211 až 24), kterými byly v příslušném Dopravním roce realizovány výkony. Změní-li se počet Vozidel v průběhu (Dopravního) roku, vypočte se poměrná část počtu přidaného/ubraného Vozidla aa zapíše se do počtu Vozidel na listu RReeaalliizzaaccee.. Např. počet vozidel v objednávce v kategorii mini je 40, od 1. 7. přidáno 1 vozidlo, na listu RReeaalliizzaaccee se v kategorii vozidel mini uvede 40,5 vozidla (k 1. 9. je to 40,33). Stejnou logikou, ale na listu ZZmměěnnyy se uvede do řádku odpisy (řádek 8) výše odpisů na uvedené vozidlo pro poměrnou část roku (např. pořizovací cena vozidla - - - je 3 mil. Kčč,, k 1. 7. - odpisy 150 tis. KKčč,, k 1. 9. - odpisy 100 tis. Kč - pro aktuální Dopravní rok, odpisy pro celý následující rok jsou 300 tis. Kč). Vozidlo se zařazuje do majetku Dopravce od 11.. dne následujícího měsíce po jeho pořízení. Odpisy zzaa prosinec aktuálního roku se počítají do prosince aktuálního Dopravního roku v plné výši. V následujícím Dopravním roce ssee odpisy začínají uplatňovat od 1.1. Ostatní řádky listu RReeaalliizzaaccee (řádek 34 aa níže) automaticky počítají cenu položek Pohonné hmoty (světle modré), Opravy a údržba (hnědé) aa Pojištění (zelené), dále počítají indexaci těchto položek zz listu IInnddeexxyy sskkuutteeččnnéé aa variabilní náklady zz listu MMooddeell vvýýcchhoozzíí ((MMVV)).. V řádcích 18, 19 a 26 až 31 se vyjadřuje absolutní aa procentuální nárůst/pokles rozsahu výkonu aa Základního/Aktuálního počtu Základních vozidel. SS uvedeným nárůstem/poklesem se následně počítá v řádcích 34 aa níže. Stránka 18 zz 25 V listu RReeaalliizzaaccee není řešen skutečný průběh ceny nafty v průběhu roku (změna vstupuje do Objednávky až pro další Dopravní rok), aa proto Objednatel doporučuje se zajišťovat pro objednaný rok formou hedgingu na cenu nafty (zajistit se na cenu použitou v Objednávce pro příslušný Dopravní rok). List RReeaalliizzaaccee bude používán pro list RReeaalliizzoovvaannoouu sskkuutteeččnnoosstt,, tj. pro Vyúčtování II (s Indexy pro Objednávku) aa Vyúčtování IIII (s aktualizovanými Indexy, resp. nárůsty/poklesy hodnot odpovídajících hodnotám uplynulého Dopravního roku, ve kterém Dopravce realizoval výkon). LLiisstt RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt Vyúčtování II (únor roku následujícího po skončení Dopravního roku) Model přepočítá cenu dopravního výkonu v závislosti na skutečně realizovaném dopravním výkonu za příslušný Dopravní rok dle údajů doplněných do listu RReeaalliizzaaccee aa se zohledněním skutečných hodnot vyplněných v listu ZZmměěnnyy.. Listy RRSS vvýýkkoonn aa RRSS vvoozziiddlloo reflektují nárůst/pokles výkonu a počtu vozidel z listu RReeaalliizzaaccee (výkon - řádek 19, počet vozidel - řádek 31. Hodnoty v listech RRSS vvýýkkoonn a RRSS vvoozziiddlloo jsou součinem hodnot zz listů MMAA vvoozziiddlloo aa MMAA vvýýkkoonn a uvedeného nárůstu/poklesu zz listu RReeaalliizzaaccee.. Model dále přepočítá rozdíl mezi zálohami kompenzace (předpoklad tržeb) aa Skutečnými (dosaženými) ročními tržbami zz jízdného za uplynulý Dopravní rok. Rozdíl mezi hodnotami je vyrovnán. Objednatel/Organizátor na listu RReeaalliizzoovvaannáá sskkuutteeččnnoosstt vyplní řádky 39 až 51 skutečnými měsíčními tržbami dosaženými v jednotlivých měsících příslušného Dopravního roku. Součet tržeb (Skutečné roční tržby zz jízdného) je uveden v řádku 52. Do řádku 53 uveden Objednatel/Organizátor Tržby za kompenzaci slev (např. celostátní slevy atd.). V řádku 54 jsou uvedeny Skutečné roční tržby z jízdného včetně tržeb za kompenzaci slev. V řádku 55 model vypočítá Skutečnou roční kompenzaci Objednatele v cenové hladině Objednávky (s Indexy pro Objednávku). Skutečná roční kompenzace Objednatele je vypočtena jako rozdíl CDV realizace (s Indexy pro Objednávku) aa Skutečných ročních tržeb zz jízdného včetně tržeb za kompenzaci slev (řádek 24 minus řádek 54). Porovnáním/rozdílem Skutečné roční kompenzace Objednatele aa Skutečně zaplacené zálohy celkem (řádek 55 - řádek 58) vzniká v případě kladné hodnoty Doplatek Objednatele Dopravci, v případě záporné hodnoty vratka Dopravce Objednateli (řádek 61). Vyúčtování II (duben-květen roku následujícího po skončení Dopravního roku) Provede se vyúčtování s aktuálními indexy odpovídajícími uplynulému Dopravnímu roku (viz Tab. 4). Valorizace cenotvorné položky Nafta bude provedena váženým průměrem ceny nafty (za uplynulý Dopravní rok) aa reálného výkonu v jednotlivých měsících uplynulého Dopravního roku. Doplatek/vratka mezi Objednatelem a Dopravcem z Vyúčtování II uplynulého Dopravního roku se přepíše zz řádku 60 do řádku 61. Tím se vynuluje řádek 60 Doplatek Objednatele Dopravci (kladná hodnota)/vratka Dopravce Objednateli (záporná hodnota). Řádek 60 tak bude následně ukazovat rozdíl mezi nárůstem/poklesem aktualizovaných cenotvorných položek Skutečnými indexy uplynulého Dopravního roku sumarizovanými v CDV realizace (Kč). Doplatek/vratka zz Vyúčtování II zůstane beze změny zapsán v řádku 61 aa Doplatek/vratka v rámci Vyúčtování II bude v řádku 60. Proces výpočtu Doplatku a vratký je tak pro obě vyúčtování shodný, Stránka 19 zz 25 pouze v rámci Vyúčtování IIII se od Doplatku/vratky Vyúčtov.im li <