Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O POSKYTNUTÍ DOTACE Z ROZPOČTU JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Smlouva č. JMK071192/21/OSV Smluvní strany: 1. Jihomoravský kraj zastoupený: Bc. Jana Leitnerová, členka Rady Jihomoravského kraje, na základě pověření č. j. JMK 19412/2021 ze dne 08.02.2021 sídlo: Žerotínovo náměstí 3, 601 82 Brno IČ: 70888337 DIČ: CZ70888337, je plátce DPH kontaktní osoba/y: Mgr. Bořivoj Sekanina tel.: 541 651 424 fax: 541 651 129 e-mail: sekanina.borivoj@jmk.cz bankovní spojení: Komerční banka, a.s. dotační výdajový účet č. ú.: 35-1416620267/0100 (slouží i pro vratky dotace) (dále také „poskytovatel“) a 2. Slezská diakonie Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D., ředitelka zastoupený: Na Nivách 259/7, 73701 Český Těšín sídlo: 65468562 IČ: - DIČ: tel.: Komerční banka, a.s. e-mail: 23035791/0100 bankovní spojení: není plátce DPH č. ú.: je/není plátce DPH: (dále jen „příjemce“) uzavírají tuto SMLOUVU O POSKYTNUTÍ DOTACE Z ROZPOČTU JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Článek I. Účel dotace 1. Předmětem této smlouvy je poskytnutí účelové neinvestiční finanční podpory z rozpočtu poskytovatele ve formě dotace (dále jen „dotace“) na realizaci projektu Komplexní podpora pečujících (dále jen „projekt“) evidovaného pod č. j. JMK 31650/2021. 2. Pro účely této smlouvy se pod pojmem investice rozumí výdaje na pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku (mimo drobný dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek) u příjemců, kteří vedou účetnictví v rozsahu podle § 9 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů ("podvojné účetnictví"). Pro ostatní příjemce platí, že pod pojmem investice se rozumí výdaje na pořízení hmotného majetku specifikovaného v § 26 a 29 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů a výdaje na pořízení nehmotného majetku specifikovaného v § 32a a 29 téhož předpisu. 3. Dotace je poskytována na základě dotačního programu „Podpora služeb pro pečující osoby“ pro rok 2021 schváleného Radou Jihomoravského kraje na 7. schůzi dne 13.01.2021 usnesením č. 416/21/R7. (dále jen „Dotační program“). 4. Příjemce dotaci přijímá a zavazuje se, že bude projekt realizovat na vlastní zodpovědnost, v souladu s právními předpisy, veřejným zájmem, podmínkami této smlouvy a Dotačním programem, který je zveřejněn na www.jmk.cz. V případě, že k realizaci projektu došlo před uzavřením smlouvy, prohlašuje příjemce, že toto ustanovení smlouvy bylo naplněno. 5. Poskytnutí dotace je v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále také „zákon č. 250/2000 Sb.“). 6. Dotace je ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, veřejnou finanční podporou a vztahují se na ni všechna ustanovení tohoto zákona. 7. Dotace je slučitelná s podporou poskytnutou z rozpočtu jiných územních samosprávných celků, státního rozpočtu nebo strukturálních fondů Evropské unie, pokud to pravidla pro poskytnutí těchto podpor nevylučují. Dotace je slučitelná s další podporou poskytnutou z rozpočtu Jihomoravského kraje na projekt. 8. Prokáže-li se po poskytnutí dotace, že tato naplňuje znaky veřejné podpory dle čl. 107 až 109 Smlouvy o fungování Evropské unie (dříve čl. 87 až 89 Smlouvy o založení Evropského společenství), zavazuje se příjemce poskytnutou dotaci neprodleně vrátit zpět na účet poskytovatele, a to včetně úroků stanovených Komisí (EU). 9. V případě, že příjemce bude poskytovat výhody třetím subjektům a tyto výhody budou naplňovat znaky veřejné podpory, je příjemce povinen postupovat v souladu s příslušnými předpisy v oblasti veřejné podpory. 2 Článek II. Výše dotace Příjemci je poskytována dotace ve výši: 94000 Kč (slovy: devadesátčtyři tisíc korun českých) na realizaci projektu uvedeného v čl. I. této smlouvy. Článek III. Způsob poskytnutí dotace Dotace bude poukázána jednorázově bankovním převodem na účet příjemce uvedený v záhlaví smlouvy nejpozději do 30 dnů ode dne účinnosti této smlouvy. Dotace je poskytována formou zálohy s povinností následného vypořádání. Článek IV. Podmínky čerpání dotace, práva a povinnosti příjemce 1. Příjemce je oprávněn čerpat dotaci k realizaci projektu nejpozději do 31. 12. 2021. Prostředky dotace nelze převádět do roku následujícího. Čerpáním dotace se rozumí úhrada uznatelných výdajů projektu a vzniklých při realizaci projektu hrazených z dotace převodem finančních prostředků v hotovosti nebo bankovním převodem ve prospěch jiné oprávněné právnické či fyzické osoby. Uznatelnými výdaji se rozumí výdaje projektu, které jsou jako uznatelné označeny v této smlouvě a které jsou hrazeny z dotace, příp. i z jiných zdrojů. 2. Příjemce je oprávněn provádět změny projektu na základě uzavřeného dodatku k této smlouvě, jehož předmětem je požadovaná změna. Bez uzavřeného dodatku je možné měnit neuznatelné výdaje. U uznatelných výdajů je příjemce oprávněn měnit výši jednotlivých položek rozpočtu maximálně do výše 30 % celkového rozpočtu (tj. skutečně vyčerpané částky). 3. Příjemce je povinen použít dotaci maximálně hospodárným způsobem a výhradně k účelu uvedenému v čl. I. této smlouvy. 4. Dotace je poskytována na uznatelné výdaje projektu. Uznatelnými výdaji se rozumí: a) provozní a osobní výdaje (nájem, energie, vodné, stočné, internet, mzdy pracovníků, odvody na sociální a zdravotní pojištění, vč. nákladů na pracovníky zaměstnané na základě dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce apod.), b) nákup kancelářských a výtvarných potřeb, odborných knih, c) zajištění konferencí, seminářů, kurzů, přednášek, svépomocných skupin a kulatých stolů (pronájem prostor, lektorné, propagační tiskoviny apod.), d) úhradu cestovních náhrad (prokazatelně souvisejících se vzděláváním a poradenstvím neformálně pečujících v jejich domácím prostředí nebo s pořádáním kulatých stolů a seminářů v regionech, a s dobrovolnickou činností), e) informační a odborné materiály (zpracování, tisk, distribuce informačních a odborných materiálů, brožur a publikací vlastních nebo získaných z jiných projektů). 3 5. Dotaci nelze použít zejména na následující výdaje projektu: a) nákup služeb a činností, které nejsou předmětem aktivit vztahujících se k dotačnímu programu a projektu, b) zajištění výletů, zájezdů a exkurzí (náklady na dopravu), c) náklady na ubytování, d) školení a vzdělávání zaměstnanců, e) nákup a opravy nemovitostí, f) vybudování a rekonstrukce dětských hřišť a hřišť pro seniory, g) investice1, h) úhradu cestovních náhrad, pokud nesouvisí se vzděláváním a poradenstvím neformálně pečujících v jejich domácím prostředí nebo s pořádáním kulatých stolů a seminářů v regionech, a s dobrovolnickou činností, i) vstupné, j) daně a poplatky (např. bankovní, správní poplatky), k) výdaje spojené s vypracováním a předložením žádostí, l) úhradu půjček, m) úhradu leasingu, n) odpisy majetku, o) občerstvení a stravování, p) nákup nábytku a vybavení, q) nákup elektroniky a spotřebičů. 6. Uznatelné výdaje projektu musí vzniknout v době od 1. 1. 2021 do dne uvedeného v odst. 1 tohoto článku. 7. Výdaj na úhradu zálohové faktury, která nejpozději do dne uvedeného v odst. 1 tohoto článku nebyla vyúčtována, není uznatelným výdajem. V případě, že konečná cena po vyúčtování zálohy bude nižší než zaplacená záloha (přeplatek na zálohách) nebo vyšší než zaplacená záloha (doplatek na zálohách), bude výdaj považován za uznatelný maximálně do výše konečné ceny uvedené ve vyúčtovací faktuře. 8. Pokud příjemce: a) je plátcem DPH nebo se jím stane v průběhu realizace projektu, tj. do data uvedeného v odst. 1 tohoto článku nebo po ukončení realizace projektu, ale do data uvedeného v odst. 13 tohoto článku, a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům projektu nárok na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede všechny uznatelné výdaje bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem), b) je plátcem DPH a nevznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům projektu nárok na odpočet DPH na vstupu, může dotaci využít i na finanční pokrytí DPH vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům projektu (DPH je pro příjemce uznatelným výdajem), c) není plátcem DPH, může dotaci využít i na finanční pokrytí DPH vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům projektu (DPH je pro příjemce uznatelným výdajem), 1 Investice – výdaje na pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku (mimo drobný dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek) u příjemců, kteří vedou účetnictví v rozsahu podle § 9 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů ("podvojné účetnictví"). Pro ostatní příjemce platí, že pod pojmem investice se rozumí výdaje na pořízení hmotného majetku specifikovaného v § 26 a 29 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů a výdaje na pořízení nehmotného majetku specifikovaného v § 32a a 29 téhož předpisu. 4 d) není plátcem DPH, ale stane se jím po datu uvedeném v odst. 13 tohoto článku a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům projektu nárok na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, je povinen do 30 dnů od data registrace plátce DPH předložit poskytovateli novou závěrečnou zprávu a finanční vypořádání dotace a uvést všechny uznatelné výdaje projektu bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem). 9. Je-li příjemce veřejným zadavatelem nebo splní-li příjemce definici zadavatele podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, je dále povinen postupovat při výběru dodavatele podle tohoto zákona. 10. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu s obecně platnými předpisy, zejm. zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o účetnictví), a zajistit řádné a oddělené sledování čerpání dotace v účetnictví (např. formou analytického členění, členění podle středisek, zakázek apod.). Příjemce, který nevede účetnictví podle tohoto zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby příslušné doklady vztahující se k dotaci splňovaly náležitosti účetního dokladu ve smyslu § 11 zákona o účetnictví, s výjimkou § 11 odst. 1 písm. f), a aby předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné, srozumitelné, vedené v písemné formě chronologicky a způsobem zaručujícím jejich trvanlivost a aby uskutečněné příjmy a výdaje byly vedeny analyticky ve vztahu k dotaci (na dokladech musí být jednoznačně uvedeno, že se vážou k dotaci). Příjemce odpovídá za řádné vedení a viditelné označení prvotních dokladů (tj. zejména originálů faktur, zálohových faktur, paragonů, pokladních dokladů, smluv apod.) prokazujících použití dotace uvedením „JMK RPP, č. dot. sml. …, v částce …“. Příjemce uvede toto označení zejména na originálech prvotních dokladů. 11. Příjemce je povinen zajistit, aby osoby povinné spolupůsobit při kontrole (zejména dodavatelé zboží a služeb, příp. stavebních prací pro příjemce) umožnily kontrolnímu orgánu prověřit jejich účetnictví a účetní doklady v rozsahu nezbytném ke splnění účelu kontroly. 12. Příjemce je povinen, pokud ho poskytovatel požádá, podat informace o výši čerpání dotace k 31. prosinci příslušného kalendářního roku. 13. Příjemce je povinen předložit poskytovateli nejpozději do 31. 1. 2022 finanční vypořádání dotace jako součást závěrečné zprávy. V tomto termínu musí být závěrečná zpráva a finanční vypořádání dotace doručeny poskytovateli, nepostačuje předání k poštovnímu doručení. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den. Nejpozději k termínu pro předložení závěrečné zprávy a finančního vypořádání dotace je příjemce rovněž povinen vrátit převodem na účet poskytovatele, uvedený v záhlaví této smlouvy, případnou nepoužitou část dotace a informovat poskytovatele o zaslané vratce. Příjemce doloží finanční vypořádání dotace soupisem všech prvotních dokladů prokazujících vznik uznatelných výdajů projektu na formuláři Finanční vypořádání projektu, který je k dispozici na Dotačním portálu Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Příjemce doloží finanční vypořádání dotace také kopiemi všech prvotních dokladů prokazujících čerpání dotace (zejména faktur, dodacích listů, smluv, paragonů apod.). 5 14. Závěrečná zpráva musí obsahovat: a) stručný popis realizovaného projektu, b) celkové vyhodnocení splnění účelu, c) finanční vypořádání dotace s potvrzením pravdivosti a správnosti finančního vypořádání dotace v souladu s čl. V. odst. 4 této smlouvy, d) výpis z účetnictví, e) fotodokumentaci realizace akcí a nákladnějších předmětů pořízených z dotace, f) vzorky informačních materiálů a publikací, pokud byly vytvořeny v rámci projektu a uhrazeny z dotace. 15. Příjemce je povinen průběžně informovat poskytovatele o všech změnách, které by mohly při vymáhání zadržených nebo neoprávněně použitých prostředků dotace zhoršit jeho pozici věřitele nebo dobytnost jeho pohledávky. Příjemce je povinen oznámit poskytovateli bezodkladně ode dne, kdy došlo k události, skutečnosti, které mají nebo mohou mít za následek příjemcův zánik, transformaci, přeměnu nebo zrušení právnické osoby s likvidací, zahájení insolvenčního řízení, změnu statutárního orgánu příjemce apod. 16. Příjemce je povinen uskutečňovat propagaci projektu v souladu s Pravidly pro publicitu a Manuálem jednotného vizuálního stylu JMK zveřejněnými na internetových stránkách poskytovatele. Příjemce se zavazuje, že při propagaci projektu bude uvádět Jihomoravský kraj jako poskytovatele části finančních prostředků. Ke splnění této povinnosti uděluje poskytovatel příjemci souhlas s použitím loga, a to po celou dobu realizace projektu. 17. Příjemce se zavazuje, že jak při realizaci projektu, tak po jeho ukončení, bude dbát dobrého jména poskytovatele a projekt realizovat v souladu s právními předpisy, veřejným zájmem a Dotačním programem. V případě, že k realizaci projektu došlo před uzavřením smlouvy, prohlašuje příjemce, že toto ustanovení smlouvy bylo naplněno. 18. Příjemce je povinen po dobu deseti let od skončení projektu archivovat následující podkladové materiály: a) žádost, včetně povinných příloh, b) tuto smlouvu, c) originály dokladů, prokazujících čerpání dotace, d) dokumentaci o zadání veřejné zakázky, je-li zadávána, e) závěrečnou zprávu a finanční vypořádání dotace. Článek V. Kontrola 1. Příslušné orgány poskytovatele jsou oprávněny v souladu se zvláštním právním předpisem zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, kdykoli kontrolovat dodržení podmínek, za kterých byla dotace poskytnuta. 2. Příjemce je povinen poskytnout součinnost při výkonu kontrolní činnosti dle odst. 1 tohoto článku. 6 3. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli provést kontrolu, jak v průběhu, tak i po ukončení realizace projektu, a to ještě po dobu deseti let od ukončení financování projektu ze strany poskytovatele. 4. Za pravdivost i správnost závěrečné zprávy a finančního vypořádání dotace odpovídá osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, která tuto skutečnost v závěrečné zprávě a ve finančním vypořádání dotace písemně potvrdí. Článek VI. Důsledky porušení povinností příjemce 1. Pokud se příjemce dopustí porušení rozpočtové kázně, poskytovatel postupuje dle § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. V případě prodlení s odvodem za porušení rozpočtové kázně je ten, kdo rozpočtovou kázeň porušil, povinen zaplatit penále dle § 22 odst. 8 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. 2. Odvody za porušení rozpočtové kázně při použití téže dotace se sčítají, s výjimkou odvodů za porušení rozpočtové kázně porušením pravidel pro zadávání veřejných zakázek. Za porušení pravidel pro zadávání veřejných zakázek se uloží odvod ve výši nejzávažnějšího porušení těchto pravidel u stejné zakázky, nestanoví-li tato smlouva o poskytnutí peněžních prostředků jinak. Při neoprávněném použití peněžních prostředků odpovídá odvod za porušení rozpočtové kázně výši poskytnutých prostředků, ledaže se podle veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí peněžních prostředků za porušení méně závažné povinnosti uloží odvod nižší. Při porušení několika méně závažných povinností se odvody za porušení rozpočtové kázně sčítají, nestanoví-li tato smlouva jinak. Odvody za porušení rozpočtové kázně lze uložit pouze do výše peněžních prostředků poskytnutých ke dni porušení rozpočtové kázně. Při podezření na porušení rozpočtové kázně může poskytovatel peněžních prostředků pozastavit jejich poskytnutí, a to až do výše předpokládaného odvodu. Pokud krajský úřad uloží odvod za porušení rozpočtové kázně, v rozhodnutí uvede, že z uloženého odvodu bude odvedena pouze částka ve výši rozdílu mezi uloženým odvodem a peněžními prostředky neposkytnutými z důvodu podezření na porušení rozpočtové kázně. Pokud krajský úřad odvod neuloží, poskytovatel peněžních prostředků poskytne pozastavené peněžní prostředky příjemci. 3. Nedodržení povinnosti vyplývající z odstavce č. 12 až 16 článku IV. smlouvy je považováno za méně závažné porušení povinnosti. Odvod za tato porušení rozpočtové kázně se stanoví následujícím způsobem: a) porušení povinnosti stanovené v odst. 12 nebo v odst. 13 po stanovené lhůtě: do 5 kalendářních dnů 1 % poskytnuté dotace, od 6 do 30 kalendářních dnů 2 % poskytnuté dotace, b) porušení povinnosti stanovené v odst. 14 1 % poskytnuté dotace, c) porušení povinnosti stanovené v odst. 15 2 % poskytnuté dotace, d) porušení povinnosti stanovené v odst. 16 5 % poskytnuté dotace. 4. Dotace či její části se považují za vrácené dnem, kdy byly připsány na účet poskytovatele. 7 Článek VII. Ukončení smlouvy 1. Závazek založený touto smlouvou lze ukončit na základě písemné dohody smluvních stran nebo výpovědí. 2. Kterákoliv smluvní strana je oprávněna závazek z této smlouvy písemně vypovědět bez udání důvodu. Výpovědní lhůta činí 14 dnů a počíná běžet 1. dnem následujícím po dni doručení výpovědi druhé smluvní straně. V případě pochybností se má za to, že výpověď byla doručena 3. den od jejího odeslání. 3. Ve výpovědní lhůtě poskytovatel pozastaví uvolňování finančních prostředků. 4. V případě ukončení závazku dle tohoto článku je příjemce povinen vrátit dotaci poskytovateli ke dni zániku závazku. Článek VIII. Závěrečná ustanovení 1. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, je k jednání podle této smlouvy jménem poskytovatele oprávněna kontaktní osoba uvedená v záhlaví smlouvy nebo jiný pověřený zaměstnanec Krajského úřadu Jihomoravského kraje. 2. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. 3. Smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv. Smluvní strany se dohodly, že návrh na uveřejnění smlouvy v registru smluv podá poskytovatel. 4. Jakékoli změny této smlouvy, vyjma změn týkajících se údajů uvedených v záhlaví této smlouvy, lze provádět pouze formou písemných postupně číslovaných dodatků na základě dohody obou smluvních stran. Při změně čísla účtu příjemce, na který má být dotace zaslána, je příjemce povinen předložit nebo zaslat žádost o zaslání dotace na nové číslo účtu spolu s kopií smlouvy o běžném účtu, která bude obsahovat číslo nového účtu. Změny smlouvy v jiné než písemné formě a bez předchozího schválení Zastupitelstva Jihomoravského kraje jsou vyloučeny. 5. Smluvní strany prohlašují, že Dotační program mají k dispozici. V případě rozporného ustanovení textu Dotačního programu a smlouvy se použije ustanovení smlouvy. 6. Příjemce podpisem této smlouvy stvrzuje, že: a) má vypořádány veškeré závazky (dluhy) vůči Jihomoravskému kraji vzniklé ze samostatné i přenesené působnosti kraje, které nabyly právní moci a jsou splatné (tj. zejména provedl včasnou úhradu všech splatných odvodů a penále za porušení rozpočtové kázně); b) nemá neuhrazené závazky po lhůtě splatnosti vůči orgánům veřejné správy České republiky, Evropské unie nebo některého z jejích členských států, dále zdravotním 8 pojišťovnám a orgánům, poskytujícím finanční prostředky na projekty spolufinancované z rozpočtu EU; c) nenachází se podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, v úpadku a nedošlo v jeho případě k podání insolvenčního návrhu ani tento návrh sám nepodal a nebylo vydáno rozhodnutí o úpadku, a to i za období tří let před podáním žádosti; d) nenachází se v procesu zrušení bez právního nástupce (např. likvidace, zrušení nebo zánik živnostenského oprávnění), ani není v procesu přeměny (např. fúze společnosti, rozdělení společnosti); e) nebyl mu soudem nebo správním orgánem uložen zákaz činnosti nebo zrušeno oprávnění k činnosti týkající se jeho předmětu podnikání a/nebo související s projektem, na který má být poskytována dotace; f) vůči němu (příp. vůči jehož majetku) není navrhováno ani vedeno řízení o výkonu soudního či správního rozhodnutí ani navrhována či prováděna exekuce; g) nemá v rejstříku trestů záznam o pravomocném odsouzení pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, paděláním či pozměňováním veřejné listiny nebo úplatkářstvím, nebo pro trestný čin hospodářský anebo trestný čin proti majetku podle hlavy druhé a deváté části druhé zákona č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů, či podle hlav páté a šesté části druhé zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, ani proti němu nebylo v souvislosti s takovým trestným činem zahájeno trestní stíhání podle zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů; je-li příjemce právnickou osobou, týká se prohlášení podle tohoto ustanovení všech osob, které jsou jejím statutárním orgánem nebo obdržely plnou moc za účelem zastupování právnické osoby pro účely podání žádosti a uzavření a realizace (této) smlouvy o poskytnutí dotace. 7. Nedílnou součástí smlouvy je tato příloha: Příloha č. 1 Finanční vypořádání dotace – vzor 8. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, podle jejich svobodné a vážné vůle, a na důkaz toho připojují své vlastnoruční podpisy. 9. Tato smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom vyhotovení. 10. Příjemce svým podpisem stvrzuje správnost údajů uvedených v záhlaví této smlouvy, především pak název, sídlo, IČ, DIČ a číslo účtu. 9 Doložka podle § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů O poskytnutí dotace a schválení smlouvy rozhodlo Zastupitelstvo Jihomoravského kraje v souladu s § 36 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, na svém 4. zasedání, konaném dne 29.04.2021, usnesením č. 350/21/Z4. V Brně dne 17.5.2021 V Brně dne 28.5.2021 ………………………………………… ………………………………………… Jihomoravský kraj Slezská diakonie (poskytovatel) (příjemce) 10 Finanční vypořádání dotace PŘÍJEMCE (název) Adresa (sídlo) IČ Plátce/neplátce DPH* Nárok na odpočet DPH na vstupu* ANO – NE* Název dotačního programu Název projektu Celkové uznatelné výdaje na projekt (v Kč) Výše dotace z rozpočtu JMK (v Kč) Z dotace vráceno (v Kč): Prostředky vráceny na účet JMK dne Osoba odpovědná za vypořádání projektu (jméno a příjmení, funkce, adresa, telefon) Soupis dokladů vztahujících se k realizaci projektu číslo číslo název datum datum účel platby částka (bez z toho částka účetního prvotního dokladu vystavení úhrady DPH) * hrazená dokladu dokladu prvotního (v Kč) z dotace v účetní dokladu JMK evidenci Potvrzuji pravdivost i správnost závěrečné zprávy a finančního vypořádání dotace. V ................................................. dne .......................................... Název/obchodní firma a podpis příjemce, resp. osoby oprávněné jednat za příjemce (příp. též otisk razítka): ................................................................................................................................. ........................................ * Příjemce je plátcem DPH a má nárok v konkrétním případě uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Je-li příjemce plátcem DPH, ale nemůže v konkrétním případě uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede rovněž celkové výdaje včetně DPH. Není-li příjemce plátcem DPH, uvede celkové výdaje včetně DPH. 11