Textová podoba smlouvy Smlouva č. 16920047: DOT RPP 2021

Příloha Slezská diakonie.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA
       O POSKYTNUTÍ DOTACE Z ROZPOČTU JIHOMORAVSKÉHO KRAJE

                                                                          Smlouva č. JMK071192/21/OSV

Smluvní strany:

1. Jihomoravský kraj

zastoupený:                 Bc. Jana Leitnerová, členka Rady Jihomoravského kraje,

                            na základě pověření č. j. JMK 19412/2021 ze dne 08.02.2021

sídlo:                      Žerotínovo náměstí 3, 601 82 Brno

IČ:                         70888337

DIČ:                        CZ70888337, je plátce DPH

kontaktní osoba/y:          Mgr. Bořivoj Sekanina

tel.:                       541 651 424

fax:                        541 651 129

e-mail:                     sekanina.borivoj@jmk.cz

bankovní spojení:           Komerční banka, a.s.

dotační výdajový účet č. ú.: 35-1416620267/0100 (slouží i pro vratky dotace)

(dále také „poskytovatel“)

a

2. Slezská diakonie         Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D., ředitelka
zastoupený:                 Na Nivách 259/7, 73701 Český Těšín
sídlo:                      65468562
IČ:                         -
DIČ:
tel.:                       Komerční banka, a.s.
e-mail:                     23035791/0100
bankovní spojení:           není plátce DPH
č. ú.:
je/není plátce DPH:

(dále jen „příjemce“)

                                                 uzavírají tuto

                                                 SMLOUVU
        O POSKYTNUTÍ DOTACE Z ROZPOČTU JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
                                                   Článek I.
                                                 Účel dotace

1. Předmětem této smlouvy je poskytnutí účelové neinvestiční finanční podpory z rozpočtu
    poskytovatele ve formě dotace (dále jen „dotace“) na realizaci projektu Komplexní
    podpora pečujících (dále jen „projekt“) evidovaného pod č. j. JMK 31650/2021.

2. Pro účely této smlouvy se pod pojmem investice rozumí výdaje na pořízení dlouhodobého
    hmotného a nehmotného majetku (mimo drobný dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek)
    u příjemců, kteří vedou účetnictví v rozsahu podle § 9 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
    ve znění pozdějších předpisů ("podvojné účetnictví"). Pro ostatní příjemce platí, že pod
    pojmem investice se rozumí výdaje na pořízení hmotného majetku specifikovaného v § 26
    a 29 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů a výdaje na
    pořízení nehmotného majetku specifikovaného v § 32a a 29 téhož předpisu.

3. Dotace je poskytována na základě dotačního programu „Podpora služeb pro pečující osoby“
    pro rok 2021 schváleného Radou Jihomoravského kraje na 7. schůzi dne
    13.01.2021 usnesením č. 416/21/R7. (dále jen „Dotační program“).

4. Příjemce dotaci přijímá a zavazuje se, že bude projekt realizovat na vlastní zodpovědnost,
    v souladu s právními předpisy, veřejným zájmem, podmínkami této smlouvy a Dotačním
    programem, který je zveřejněn na www.jmk.cz. V případě, že k realizaci projektu došlo
    před uzavřením smlouvy, prohlašuje příjemce, že toto ustanovení smlouvy bylo naplněno.

5. Poskytnutí dotace je v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve
    znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
    územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále také „zákon č. 250/2000 Sb.“).

6. Dotace je ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě
    a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů,
    veřejnou finanční podporou a vztahují se na ni všechna ustanovení tohoto zákona.

7. Dotace je slučitelná s podporou poskytnutou z rozpočtu jiných územních samosprávných
    celků, státního rozpočtu nebo strukturálních fondů Evropské unie, pokud to pravidla pro
    poskytnutí těchto podpor nevylučují. Dotace je slučitelná s další podporou poskytnutou
    z rozpočtu Jihomoravského kraje na projekt.

8. Prokáže-li se po poskytnutí dotace, že tato naplňuje znaky veřejné podpory dle čl. 107 až
    109 Smlouvy o fungování Evropské unie (dříve čl. 87 až 89 Smlouvy o založení Evropského
    společenství), zavazuje se příjemce poskytnutou dotaci neprodleně vrátit zpět na účet
    poskytovatele, a to včetně úroků stanovených Komisí (EU).

9. V případě, že příjemce bude poskytovat výhody třetím subjektům a tyto výhody budou
    naplňovat znaky veřejné podpory, je příjemce povinen postupovat v souladu s příslušnými
    předpisy v oblasti veřejné podpory.

                                                        2
                                                  Článek II.
                                                 Výše dotace

Příjemci je poskytována dotace ve výši: 94000 Kč (slovy: devadesátčtyři tisíc korun českých)
na realizaci projektu uvedeného v čl. I. této smlouvy.

                                                  Článek III.
                                        Způsob poskytnutí dotace

Dotace bude poukázána jednorázově bankovním převodem na účet příjemce uvedený v záhlaví
smlouvy nejpozději do 30 dnů ode dne účinnosti této smlouvy. Dotace je poskytována formou
zálohy s povinností následného vypořádání.

                                                  Článek IV.
                     Podmínky čerpání dotace, práva a povinnosti příjemce

1. Příjemce je oprávněn čerpat dotaci k realizaci projektu nejpozději do 31. 12. 2021.
    Prostředky dotace nelze převádět do roku následujícího. Čerpáním dotace se rozumí úhrada
    uznatelných výdajů projektu a vzniklých při realizaci projektu hrazených z dotace
    převodem finančních prostředků v hotovosti nebo bankovním převodem ve prospěch jiné
    oprávněné právnické či fyzické osoby. Uznatelnými výdaji se rozumí výdaje projektu, které
    jsou jako uznatelné označeny v této smlouvě a které jsou hrazeny z dotace, příp. i z jiných
    zdrojů.

2. Příjemce je oprávněn provádět změny projektu na základě uzavřeného dodatku k této
    smlouvě, jehož předmětem je požadovaná změna. Bez uzavřeného dodatku je možné měnit
    neuznatelné výdaje. U uznatelných výdajů je příjemce oprávněn měnit výši jednotlivých
    položek rozpočtu maximálně do výše 30 % celkového rozpočtu (tj. skutečně vyčerpané
    částky).

3. Příjemce je povinen použít dotaci maximálně hospodárným způsobem a výhradně k účelu
    uvedenému v čl. I. této smlouvy.

4. Dotace je poskytována na uznatelné výdaje projektu. Uznatelnými výdaji se rozumí:
    a) provozní a osobní výdaje (nájem, energie, vodné, stočné, internet, mzdy pracovníků,
         odvody na sociální a zdravotní pojištění, vč. nákladů na pracovníky zaměstnané na
         základě dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce apod.),
    b) nákup kancelářských a výtvarných potřeb, odborných knih,
    c) zajištění konferencí, seminářů, kurzů, přednášek, svépomocných skupin
         a kulatých stolů (pronájem prostor, lektorné, propagační tiskoviny apod.),
    d) úhradu cestovních náhrad (prokazatelně souvisejících se vzděláváním a poradenstvím
         neformálně pečujících v jejich domácím prostředí nebo s pořádáním kulatých stolů
         a seminářů v regionech, a s dobrovolnickou činností),
    e) informační a odborné materiály (zpracování, tisk, distribuce informačních
         a odborných materiálů, brožur a publikací vlastních nebo získaných z jiných projektů).

                                                        3
5. Dotaci nelze použít zejména na následující výdaje projektu:
    a) nákup služeb a činností, které nejsou předmětem aktivit vztahujících se k dotačnímu
         programu a projektu,
    b) zajištění výletů, zájezdů a exkurzí (náklady na dopravu),
    c) náklady na ubytování,
    d) školení a vzdělávání zaměstnanců,
    e) nákup a opravy nemovitostí,
    f) vybudování a rekonstrukce dětských hřišť a hřišť pro seniory,
    g) investice1,
    h) úhradu cestovních náhrad, pokud nesouvisí se vzděláváním a poradenstvím neformálně
         pečujících v jejich domácím prostředí nebo s pořádáním kulatých stolů a seminářů
         v regionech, a s dobrovolnickou činností,
    i) vstupné,
    j) daně a poplatky (např. bankovní, správní poplatky),
    k) výdaje spojené s vypracováním a předložením žádostí,
    l) úhradu půjček,
    m) úhradu leasingu,
    n) odpisy majetku,
    o) občerstvení a stravování,
    p) nákup nábytku a vybavení,
    q) nákup elektroniky a spotřebičů.

6. Uznatelné výdaje projektu musí vzniknout v době od 1. 1. 2021 do dne uvedeného v odst.
    1 tohoto článku.

7. Výdaj na úhradu zálohové faktury, která nejpozději do dne uvedeného v odst. 1 tohoto
    článku nebyla vyúčtována, není uznatelným výdajem. V případě, že konečná cena po
    vyúčtování zálohy bude nižší než zaplacená záloha (přeplatek na zálohách) nebo vyšší než
    zaplacená záloha (doplatek na zálohách), bude výdaj považován za uznatelný maximálně
    do výše konečné ceny uvedené ve vyúčtovací faktuře.

8. Pokud příjemce:
    a) je plátcem DPH nebo se jím stane v průběhu realizace projektu, tj. do data uvedeného
         v odst. 1 tohoto článku nebo po ukončení realizace projektu, ale do data uvedeného
         v odst. 13 tohoto článku, a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům projektu nárok
         na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
         hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede všechny uznatelné výdaje bez daně
         z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem),
    b) je plátcem DPH a nevznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům projektu nárok na
         odpočet DPH na vstupu, může dotaci využít i na finanční pokrytí DPH vztahující se ke
         konkrétním uznatelným výdajům projektu (DPH je pro příjemce uznatelným výdajem),
    c) není plátcem DPH, může dotaci využít i na finanční pokrytí DPH vztahující se
         ke konkrétním uznatelným výdajům projektu (DPH je pro příjemce uznatelným
         výdajem),

1 Investice – výdaje na pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku (mimo drobný dlouhodobý
hmotný a nehmotný majetek) u příjemců, kteří vedou účetnictví v rozsahu podle § 9 zákona č. 563/1991 Sb.,
o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů ("podvojné účetnictví"). Pro ostatní příjemce platí, že pod pojmem
investice se rozumí výdaje na pořízení hmotného majetku specifikovaného v § 26 a 29 zákona č. 586/1992 Sb.,
o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů a výdaje na pořízení nehmotného majetku specifikovaného v §
32a a 29 téhož předpisu.

                                                        4
    d) není plátcem DPH, ale stane se jím po datu uvedeném v odst. 13 tohoto článku a vznikne
         mu ve vztahu k uznatelným výdajům projektu nárok na uplatnění odpočtu DPH na
         vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších
         předpisů, je povinen do 30 dnů od data registrace plátce DPH předložit poskytovateli
         novou závěrečnou zprávu a finanční vypořádání dotace a uvést všechny uznatelné
         výdaje projektu bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným
         výdajem).

9. Je-li příjemce veřejným zadavatelem nebo splní-li příjemce definici zadavatele podle
    zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, je
    dále povinen postupovat při výběru dodavatele podle tohoto zákona.

10. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu s obecně platnými předpisy, zejm. zákonem
    č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o účetnictví),
    a zajistit řádné a oddělené sledování čerpání dotace v účetnictví (např. formou analytického
    členění, členění podle středisek, zakázek apod.). Příjemce, který nevede účetnictví podle
    tohoto zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních
    z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby příslušné doklady vztahující se
    k dotaci splňovaly náležitosti účetního dokladu ve smyslu § 11 zákona o účetnictví,
    s výjimkou § 11 odst. 1 písm. f), a aby předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné,
    srozumitelné, vedené v písemné formě chronologicky a způsobem zaručujícím jejich
    trvanlivost a aby uskutečněné příjmy a výdaje byly vedeny analyticky ve vztahu k dotaci
    (na dokladech musí být jednoznačně uvedeno, že se vážou k dotaci). Příjemce odpovídá za
    řádné vedení a viditelné označení prvotních dokladů (tj. zejména originálů faktur,
    zálohových faktur, paragonů, pokladních dokladů, smluv apod.) prokazujících použití
    dotace uvedením „JMK RPP, č. dot. sml. …, v částce …“. Příjemce uvede toto označení
    zejména na originálech prvotních dokladů.

11. Příjemce je povinen zajistit, aby osoby povinné spolupůsobit při kontrole (zejména
    dodavatelé zboží a služeb, příp. stavebních prací pro příjemce) umožnily kontrolnímu
    orgánu prověřit jejich účetnictví a účetní doklady v rozsahu nezbytném ke splnění účelu
    kontroly.

12. Příjemce je povinen, pokud ho poskytovatel požádá, podat informace o výši čerpání dotace
    k 31. prosinci příslušného kalendářního roku.

13. Příjemce je povinen předložit poskytovateli nejpozději do 31. 1. 2022 finanční vypořádání
    dotace jako součást závěrečné zprávy. V tomto termínu musí být závěrečná zpráva
    a finanční vypořádání dotace doručeny poskytovateli, nepostačuje předání k poštovnímu
    doručení. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem
    lhůty nejblíže následující pracovní den. Nejpozději k termínu pro předložení závěrečné
    zprávy a finančního vypořádání dotace je příjemce rovněž povinen vrátit převodem na účet
    poskytovatele, uvedený v záhlaví této smlouvy, případnou nepoužitou část dotace
    a informovat poskytovatele o zaslané vratce. Příjemce doloží finanční vypořádání dotace
    soupisem všech prvotních dokladů prokazujících vznik uznatelných výdajů projektu na
    formuláři Finanční vypořádání projektu, který je k dispozici na Dotačním portálu Krajského
    úřadu Jihomoravského kraje. Příjemce doloží finanční vypořádání dotace také kopiemi
    všech prvotních dokladů prokazujících čerpání dotace (zejména faktur, dodacích listů,
    smluv, paragonů apod.).

                                                        5
14. Závěrečná zpráva musí obsahovat:
    a) stručný popis realizovaného projektu,
    b) celkové vyhodnocení splnění účelu,
    c) finanční vypořádání dotace s potvrzením pravdivosti a správnosti finančního
         vypořádání dotace v souladu s čl. V. odst. 4 této smlouvy,
    d) výpis z účetnictví,
    e) fotodokumentaci realizace akcí a nákladnějších předmětů pořízených z dotace,
    f) vzorky informačních materiálů a publikací, pokud byly vytvořeny v rámci projektu
         a uhrazeny z dotace.

15. Příjemce je povinen průběžně informovat poskytovatele o všech změnách, které by mohly
    při vymáhání zadržených nebo neoprávněně použitých prostředků dotace zhoršit jeho pozici
    věřitele nebo dobytnost jeho pohledávky. Příjemce je povinen oznámit poskytovateli
    bezodkladně ode dne, kdy došlo k události, skutečnosti, které mají nebo mohou mít za
    následek příjemcův zánik, transformaci, přeměnu nebo zrušení právnické osoby s likvidací,
    zahájení insolvenčního řízení, změnu statutárního orgánu příjemce apod.

16. Příjemce je povinen uskutečňovat propagaci projektu v souladu s Pravidly pro publicitu
    a Manuálem jednotného vizuálního stylu JMK zveřejněnými na internetových stránkách
    poskytovatele. Příjemce se zavazuje, že při propagaci projektu bude uvádět Jihomoravský
    kraj jako poskytovatele části finančních prostředků. Ke splnění této povinnosti uděluje
    poskytovatel příjemci souhlas s použitím loga, a to po celou dobu realizace projektu.

17. Příjemce se zavazuje, že jak při realizaci projektu, tak po jeho ukončení, bude dbát dobrého
    jména poskytovatele a projekt realizovat v souladu s právními předpisy, veřejným zájmem
    a Dotačním programem. V případě, že k realizaci projektu došlo před uzavřením smlouvy,
    prohlašuje příjemce, že toto ustanovení smlouvy bylo naplněno.

18. Příjemce je povinen po dobu deseti let od skončení projektu archivovat následující
    podkladové materiály:
    a) žádost, včetně povinných příloh,
    b) tuto smlouvu,
    c) originály dokladů, prokazujících čerpání dotace,
    d) dokumentaci o zadání veřejné zakázky, je-li zadávána,
    e) závěrečnou zprávu a finanční vypořádání dotace.

                                                  Článek V.
                                                   Kontrola

1. Příslušné orgány poskytovatele jsou oprávněny v souladu se zvláštním právním předpisem
    zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých
    zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 129/2000
    Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 250/2000 Sb.,
    o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, kdykoli
    kontrolovat dodržení podmínek, za kterých byla dotace poskytnuta.

2. Příjemce je povinen poskytnout součinnost při výkonu kontrolní činnosti dle odst. 1 tohoto
    článku.

                                                        6
3. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli provést kontrolu, jak v průběhu, tak i po
    ukončení realizace projektu, a to ještě po dobu deseti let od ukončení financování projektu
    ze strany poskytovatele.

4. Za pravdivost i správnost závěrečné zprávy a finančního vypořádání dotace odpovídá osoba
    oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, která tuto skutečnost v závěrečné zprávě
    a ve finančním vypořádání dotace písemně potvrdí.

                  Článek VI.
Důsledky porušení povinností příjemce

1. Pokud se příjemce dopustí porušení rozpočtové kázně, poskytovatel postupuje dle § 22
    zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších
    předpisů. V případě prodlení s odvodem za porušení rozpočtové kázně je ten, kdo
    rozpočtovou kázeň porušil, povinen zaplatit penále dle § 22 odst. 8 zákona č. 250/2000 Sb.,
    o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.

2. Odvody za porušení rozpočtové kázně při použití téže dotace se sčítají, s výjimkou odvodů
    za porušení rozpočtové kázně porušením pravidel pro zadávání veřejných zakázek. Za
    porušení pravidel pro zadávání veřejných zakázek se uloží odvod ve výši nejzávažnějšího
    porušení těchto pravidel u stejné zakázky, nestanoví-li tato smlouva o poskytnutí peněžních
    prostředků jinak. Při neoprávněném použití peněžních prostředků odpovídá odvod za
    porušení rozpočtové kázně výši poskytnutých prostředků, ledaže se podle veřejnoprávní
    smlouvy o poskytnutí peněžních prostředků za porušení méně závažné povinnosti uloží
    odvod nižší. Při porušení několika méně závažných povinností se odvody za porušení
    rozpočtové kázně sčítají, nestanoví-li tato smlouva jinak. Odvody za porušení rozpočtové
    kázně lze uložit pouze do výše peněžních prostředků poskytnutých ke dni porušení
    rozpočtové kázně. Při podezření na porušení rozpočtové kázně může poskytovatel
    peněžních prostředků pozastavit jejich poskytnutí, a to až do výše předpokládaného odvodu.
    Pokud krajský úřad uloží odvod za porušení rozpočtové kázně, v rozhodnutí uvede, že
    z uloženého odvodu bude odvedena pouze částka ve výši rozdílu mezi uloženým odvodem
    a peněžními prostředky neposkytnutými z důvodu podezření na porušení rozpočtové kázně.
    Pokud krajský úřad odvod neuloží, poskytovatel peněžních prostředků poskytne
    pozastavené peněžní prostředky příjemci.

3. Nedodržení povinnosti vyplývající z odstavce č. 12 až 16 článku IV. smlouvy je

považováno za méně závažné porušení povinnosti. Odvod za tato porušení rozpočtové

kázně se stanoví následujícím způsobem:

a) porušení povinnosti stanovené v odst. 12 nebo v odst. 13 po stanovené lhůtě:

do 5 kalendářních dnů                        1 % poskytnuté dotace,

od 6 do 30 kalendářních dnů                  2 % poskytnuté dotace,

b) porušení povinnosti stanovené v odst. 14  1 % poskytnuté dotace,

c) porušení povinnosti stanovené v odst. 15  2 % poskytnuté dotace,

d) porušení povinnosti stanovené v odst. 16  5 % poskytnuté dotace.

4. Dotace či její části se považují za vrácené dnem, kdy byly připsány na účet poskytovatele.

                                         7
                                                 Článek VII.
                                             Ukončení smlouvy

1. Závazek založený touto smlouvou lze ukončit na základě písemné dohody smluvních stran
    nebo výpovědí.

2. Kterákoliv smluvní strana je oprávněna závazek z této smlouvy písemně vypovědět bez
    udání důvodu. Výpovědní lhůta činí 14 dnů a počíná běžet 1. dnem následujícím po dni
    doručení výpovědi druhé smluvní straně. V případě pochybností se má za to, že výpověď
    byla doručena 3. den od jejího odeslání.

3. Ve výpovědní lhůtě poskytovatel pozastaví uvolňování finančních prostředků.

4. V případě ukončení závazku dle tohoto článku je příjemce povinen vrátit dotaci
    poskytovateli ke dni zániku závazku.

                                                 Článek VIII.
                                           Závěrečná ustanovení

1. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, je k jednání podle této smlouvy jménem
    poskytovatele oprávněna kontaktní osoba uvedená v záhlaví smlouvy nebo jiný pověřený
    zaměstnanec Krajského úřadu Jihomoravského kraje.

2. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem
    uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
    některých smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů.

3. Smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv. Smluvní strany se dohodly, že návrh na
    uveřejnění smlouvy v registru smluv podá poskytovatel.

4. Jakékoli změny této smlouvy, vyjma změn týkajících se údajů uvedených v záhlaví této
    smlouvy, lze provádět pouze formou písemných postupně číslovaných dodatků na základě
    dohody obou smluvních stran. Při změně čísla účtu příjemce, na který má být dotace
    zaslána, je příjemce povinen předložit nebo zaslat žádost o zaslání dotace na nové číslo účtu
    spolu s kopií smlouvy o běžném účtu, která bude obsahovat číslo nového účtu. Změny
    smlouvy v jiné než písemné formě a bez předchozího schválení Zastupitelstva
    Jihomoravského kraje jsou vyloučeny.

5. Smluvní strany prohlašují, že Dotační program mají k dispozici. V případě rozporného
    ustanovení textu Dotačního programu a smlouvy se použije ustanovení smlouvy.

6. Příjemce podpisem této smlouvy stvrzuje, že:
    a) má vypořádány veškeré závazky (dluhy) vůči Jihomoravskému kraji vzniklé ze
         samostatné i přenesené působnosti kraje, které nabyly právní moci a jsou splatné (tj.
         zejména provedl včasnou úhradu všech splatných odvodů a penále za porušení
         rozpočtové kázně);
    b) nemá neuhrazené závazky po lhůtě splatnosti vůči orgánům veřejné správy České
         republiky, Evropské unie nebo některého z jejích členských států, dále zdravotním

                                                        8
    pojišťovnám a orgánům, poskytujícím finanční prostředky na projekty
    spolufinancované z rozpočtu EU;
c) nenachází se podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
    (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, v úpadku a nedošlo v jeho případě
    k podání insolvenčního návrhu ani tento návrh sám nepodal a nebylo vydáno rozhodnutí
    o úpadku, a to i za období tří let před podáním žádosti;
d) nenachází se v procesu zrušení bez právního nástupce (např. likvidace, zrušení nebo
    zánik živnostenského oprávnění), ani není v procesu přeměny (např. fúze společnosti,
    rozdělení společnosti);
e) nebyl mu soudem nebo správním orgánem uložen zákaz činnosti nebo zrušeno
    oprávnění k činnosti týkající se jeho předmětu podnikání a/nebo související
    s projektem, na který má být poskytována dotace;
f) vůči němu (příp. vůči jehož majetku) není navrhováno ani vedeno řízení o výkonu
    soudního či správního rozhodnutí ani navrhována či prováděna exekuce;
g) nemá v rejstříku trestů záznam o pravomocném odsouzení pro trestný čin, jehož
    skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, paděláním či pozměňováním
    veřejné listiny nebo úplatkářstvím, nebo pro trestný čin hospodářský anebo trestný čin
    proti majetku podle hlavy druhé a deváté části druhé zákona č. 140/1961 Sb., trestní
    zákon, ve znění pozdějších předpisů, či podle hlav páté a šesté části druhé zákona
    č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, ani proti němu nebylo
    v souvislosti s takovým trestným činem zahájeno trestní stíhání podle zákona
    č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů;
    je-li příjemce právnickou osobou, týká se prohlášení podle tohoto ustanovení všech
    osob, které jsou jejím statutárním orgánem nebo obdržely plnou moc za účelem
    zastupování právnické osoby pro účely podání žádosti a uzavření a realizace (této)
    smlouvy o poskytnutí dotace.

7. Nedílnou součástí smlouvy je tato příloha:

Příloha č. 1  Finanční vypořádání dotace – vzor

8. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, podle
    jejich svobodné a vážné vůle, a na důkaz toho připojují své vlastnoruční podpisy.

9. Tato smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po
    jednom vyhotovení.

10. Příjemce svým podpisem stvrzuje správnost údajů uvedených v záhlaví této smlouvy,
    především pak název, sídlo, IČ, DIČ a číslo účtu.

                                               9
Doložka podle § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších
předpisů

O poskytnutí dotace a schválení smlouvy rozhodlo Zastupitelstvo Jihomoravského kraje
v souladu s § 36 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších
předpisů, na svém 4. zasedání, konaném dne 29.04.2021, usnesením č. 350/21/Z4.

V Brně dne 17.5.2021                V Brně dne 28.5.2021

…………………………………………                    …………………………………………
             Jihomoravský kraj                    Slezská diakonie
                (poskytovatel)                       (příjemce)

                                10
                           Finanční vypořádání dotace

PŘÍJEMCE (název)

Adresa (sídlo)

IČ

Plátce/neplátce DPH*

Nárok na odpočet DPH na vstupu*              ANO – NE*

Název dotačního programu

Název projektu

Celkové uznatelné výdaje na projekt (v Kč)

Výše dotace z rozpočtu JMK (v Kč)

Z dotace vráceno (v Kč):

Prostředky vráceny na účet JMK dne

Osoba odpovědná za vypořádání projektu
(jméno a příjmení, funkce, adresa, telefon)

Soupis dokladů vztahujících se k realizaci projektu

  číslo            číslo    název              datum    datum   účel platby  částka (bez  z toho částka
účetního        prvotního  dokladu           vystavení  úhrady                 DPH) *        hrazená
dokladu          dokladu                     prvotního                          (v Kč)       z dotace
v účetní                                      dokladu                                          JMK
evidenci

Potvrzuji pravdivost i správnost závěrečné zprávy a finančního vypořádání dotace.

V ................................................. dne ..........................................

Název/obchodní firma a podpis příjemce, resp. osoby oprávněné jednat za příjemce (příp. též otisk razítka):

................................................................................................................................. ........................................
* Příjemce je plátcem DPH a má nárok v konkrétním případě uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu podle
zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
Je-li příjemce plátcem DPH, ale nemůže v konkrétním případě uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu podle
zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede rovněž celkové výdaje
včetně DPH.
Není-li příjemce plátcem DPH, uvede celkové výdaje včetně DPH.

                                                       11