Textová podoba smlouvy Smlouva č. 17381863: Smlouva o dílo na akci: "Václavkova - přeložení obrub"

Příloha SOD_Vaclavkova_k_zverejneni.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo

Spis. znak: 56.2
                                                                                     SMOL/ODUR/109C/81/2021/ZG
Skartační znak/lhůta: V/5
Spis. znak: 56.2

Skartační znak/lhůta: V/5

Stavba: Václavkova – přeložení obrub
Číslo SOD objednatele: SMOL/ODUR/109C/81/2021/ZG,  ODUR/SOD/001559/2021/Var

Prováděcí smlouva o dílo 

na opravu místní komunikace
 „Václavkova – přeložení obrub“

	Číslo SOD zhotovitele: 
	Číslo SOD objednatele: SMOL/ODUR/109C/81/2021/ZG, ODUR/SOD/001559/2021/Var                             


uzavřená mezi níže uvedenými smluvními stranami dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník 

ve znění pozdějších předpisů

I. Smluvní strany

	1. Objednatel:
	statutární město Olomouc 

	
	Horní náměstí č.p. 583

	
	779 11 Olomouc

	
	IČ: 00299308
	


	zastoupené:

	- ve věcech smluvních:

	Ing. Marek Černý, vedoucí odboru dopravy a územního rozvoje

	tel.: 
	…………
	
	
	…………………………….

	- kontaktní osoba ve věcech technických:

	……………, zaměstnanec pověřený organizací práce v oddělení majetkové správy a údržby komunikací, odbor dopravy a územního rozvoje MMOl

	tel.: 
	……………..
	
	
	…………………………

	…………….., odborný referent oddělení majetkové správy a údržby komunikací, odbor dopravy a územního rozvoje MMOl
tel.:  ……………                                              ………………………….

	Bankovní spojení:

	……………………………………

	číslo výdajového účtu: …………………………….


	
	

	2. Zhotovitel:
	R-STAV OLOMOUC s.r.o.

	
	Pavlovická 9/52

	779 00 Olomouc

	

	IČ:
	24142409
	DIČ:
	CZ24142409

	Obchodní rejstřík: 
	Krajský soud v Praze

	oddíl C
	182531


	Zástupce statutárního orgánu:
	

	-ve věcech smluvních:  
František Roller

	tel.: 
	………………..
	                                           
	 
	……………………………


	- ve věcech technických:  
František Roller

	tel:
	………………
	                                        
	
	………………………………


	- osoba odpovědná za provádění stavby, která má autorizací dle zákona č. 360/1992 Sb.:

Pavel Hrobař

	tel:
	…………
	         
	
	

	Bankovní spojení: 

	……………..

	
	………………………………


II. Preambule
1. Smluvní strany výslovně prohlašují, že určují součástí této smlouvy Obchodní podmínky statutárního města Olomouce pro opravy komunikací ze dne 1. 12. 2018 (dále jen „obchodní podmínky“) jakožto přílohy č. 1 této smlouvy. Zhotovitel výslovně prohlašuje, že se s obchodními podmínkami seznámil před uzavřením této smlouvy.

2. Smluvní strany konstatují, že odchylná ujednání v této smlouvě mají přednost před zněním obchodních podmínek.
3. Zhotovitel prohlašuje, že s ohledem na plnění předmětu díla a na své závazky v případě změny díla disponuje kapacitami stavebních techniků, přípravářů a rozpočtářů na včasné plnění požadovaných termínů.

III. Předmět plnění
1. Předmětem plnění je provedení díla s názvem „Václavkova – přeložení obrub“ -  v souladu s:
a) obecně závaznými technickými podmínkami uvedenými v právních a technických předpisech, ČSN,
b) obchodními podmínkami,
c) soupisem prací, dodávek a služeb vč. výkazu výměr
2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo vlastním jménem, na vlastní náklady a odpovědnost.
3. Provedením díla se rozumí stavební i technologická část díla. Jde o úplné a bezvadné provedení všech stavebních a montážních prací a konstrukcí včetně dodávek potřebných materiálů, strojů a zařízení nezbytných pro řádné dokončení provozuschopného díla tak, aby bylo zkolaudovatelné, bude-li kolaudováno, vč. provedení všech dalších činností souvisejících s dodávkou stavebních a montážních prací, konstrukcí a zařízení. Podrobné podmínky plnění a povinnosti smluvních stran jsou uvedeny v jednotlivých oddílech této smlouvy a obchodních podmínek.

4. Zhotovitel je povinen viditelně označit staveniště svým názvem a termínem prováděných prací.
5. Zhotovitel bude vytěžené hmoty ukládat na následující skládky, popř. recyklační střediska:

	skládka / recyklační středisko
	druh / množství
	vzdálenost v km

	Smětal
RESTA
	Hlina , beton,
Hlina , beton,
	Do 12 km

Do 12 km


Zhotovitel jednotlivé jízdy vozidel na skládky / recyklační střediska bude vést v denních záznamech ve stavebním deníku vč. SPZ vozidel. Při fakturaci skládkovného a dopravy na skládku předloží zhotovitel jednotlivé vážní lístky vč. výkazu jízdy vozidel, jejichž identifikace vč. počtu jízd a vzdálenosti bude odpovídat údajům uvedeném ve stavebním deníku a v této smlouvě. V opačném případě zaniká právo zhotovitele na uhrazení těchto položek. 
6. Mimo vlastní provedení stavebních prací je součástí předmětu plnění dále zejména:
-  
zajištění vytýčení veškerých inž. sítí, odpovědnost za jejich porušení během stavby a zpětné předání jejich správcům,
-  
odvoz, uložení a likvidace odpadu vzniklých při provádění stavby,
-  
odsouhlasení přechodného dopravního značení s odborem dopravy a územního rozvoje MMOl (min. 14 dní před jeho umístěním), zajištění jeho stanovení, údržbu dopravního značení, jeho přemisťování a následné odstraňování,
-  
zajištění přístupů k nemovitým věcem dotčeným stavbou po dohodě s vlastníky,
-  
v případě nutnosti předlažby některých vjezdů – přizpůsobení nivelety vjezdů z důvodů navázání na chodník,
-  
zajištění všech ostatních nezbytných zkoušek, kterými bude prokázáno dosažení předepsané kvality a předepsaných parametrů díla,
IV. Termín a místo plnění
1. Zhotovitel se zavazuje zrealizovat předmět plnění v těchto termínech:

	a) předání a převzetí staveniště:
b) zahájení stavebních prací:             
	srpen 2021
do 10 dní od převzetí staveniště  2021

	c) dokončení díla:
d) odstranění zařízení staveniště a jeho vyklizení:

	nejpozději do  30.9.2021
do 1 týdne od dokončení díla


2. Převzetí díla bude provedeno nejpozději ke dni dokončení díla.
3. Objednatel si v souvislosti s financováním stavby vyhrazuje právo na případné jednostranné prodloužení termínu dokončení stavby v případě, že se mu nepodaří zajistit finanční prostředky v předpokládaných termínech.

4. Prodlení zhotovitele s dokončením díla delším jak 30 dnů se považuje za podstatné porušení této smlouvy, ale pouze v případě, že prodlení zhotovitele nevzniklo z průkazných důvodů na straně objednatele.
5.  Místem plnění je ul. Václavkova v Olomouci.
6. Dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li předvedena způsobilost díla sloužit svému účelu, považuje se za nedokončené a objednateli neplyne povinnost jej převzít. Je-li předvedena způsobilost díla sloužit svému účelu, objednatel převezme dokončené dílo s výhradami, nebo bez výhrad.

7. Připadne-li poslední den lhůty pro dokončení díla na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. 
8. Smluvní strany se dohodly, že dodatečné práce, jejichž finanční objem nepřekročí v součtu u všech stavebních objektů 10 % ze sjednané ceny díla bez DPH, nemají vliv na termín řádného a včasného splnění a dílo bude provedeno ve sjednaném termínu dle této smlouvy, ledaže nastanou důvody zvláštního zřetele hodné.

V. Cena díla a platební podmínky
1. Celková cena je stranami sjednána na základě výsledků zadávacího řízení předmětné veřejné zakázky ve výši 284 670,40 Kč bez DPH a 344 451,18 Kč vč. zákonné sazby DPH platné v době uzavření této smlouvy. Celková sjednaná cena díla včetně DPH je cenou nejvýše přípustnou. Cena díla bude uváděna s přesností na 2 desetinná místa s matematickým zaokrouhlením na setiny.
2. Tato cena je platná po celou dobu realizace díla, kryje zisk a veškeré náklady nezbytné k řádnému a včasnému zhotovení díla. Stejně tak sjednaná cena obsahuje i předpokládané náklady vzniklé vývojem cen v národním hospodářství po dobu realizace díla.
3. Příjemce plnění (objednatel) čestně prohlašuje, že přijaté plnění souvisí výlučně s činností příjemce při výkonu veřejné správy, při níž se nepovažuje za osobu povinnou k dani (viz § 5 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění (dále jen „ZDPH“)). Příjemce plnění není v tomto případě v postavení osoby povinné k dani a k tomuto účelu neposkytuje dodavateli své DIČ. Příjemce plnění požaduje z výše uvedených důvodů, aby poskytovatel neuplatnil režim přenesení daňové povinnosti ve smyslu § 92a a § 92e ZDPH.

4. Příjemce zdanitelného plnění si vyhrazuje právo uplatnit institut zvláštního způsobu zajištění daně z přidané hodnoty ve smyslu § 109a ZDPH pokud poskytovatel zdanitelného plnění bude požadovat úhradu za zdanitelné plnění na bankovní účet, který nebude nejpozději ke dni splatnosti příslušné faktury zveřejněn správcem daně v příslušném registru plátců daně (tj. způsobem umožňujícím dálkový přístup). Obdobný postup je příjemce zdanitelného plnění oprávněn uplatnit i v případě, že v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění bude o poskytovateli zdanitelného plnění zveřejněna v příslušném registru plátců daně skutečnost, že je nespolehlivým plátcem, popř. nastanou i jiné pochybnosti o nezaplacení podle §109 odst. 1 nebo 2 ZDPH. V případě, že nastanou okolnosti umožňující příjemci zdanitelného plnění uplatnit zvláštní způsob zajištění daně podle § 109a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, bude příjemce zdanitelného plnění o této skutečnosti poskytovatele zdanitelného plnění informovat. Při použití zvláštního způsobu zajištění daně bude příslušná výše DPH zaplacena na účet poskytovatele zdanitelného plnění vedený u jeho místně příslušného správce daně, a to v původním termínu splatnosti. V případě, že příjemce zdanitelného plnění institut zvláštního způsobu zajištění daně z přidané hodnoty ve shodě s tímto ujednáním uplatní, a zaplatí částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty uvedené na daňovém dokladu vystaveném poskytovatelem zdanitelného plnění na účet poskytovatele zdanitelného plnění vedený u jeho místně příslušného správce daně, bude tato úhrada považována za splnění části závazku příjemce odpovídajícího příslušné výši DPH sjednané jako součást sjednané ceny za zdanitelné plnění.
5. Celková cena obsahuje veškeré náklady zhotovitele, nezbytné k řádnému a včasnému provedení díla

6. Oceněný soupis prací, dodávek a služeb vč. výkazu výměr dle podmínek zadávacího řízení – rozpočet je nedílnou součástí této smlouvy o dílo jako příloha č. 2. 
7. Zhotovitel nemá právo domáhat se zvýšení sjednané ceny z důvodů chyb a nedostatků v nabídkovém rozpočtu.

8. Záloha na cenu díla se nesjednává.

9. Překročit cenu díla lze jen v případech uvedených v obchodních podmínkách. Jiné podmínky pro překročení ceny díla objednatel nepřipouští.

10. Zhotovitel je oprávněn vystavit fakturu po řádném provedení díla, resp. po odstranění všech drobných vad a nedodělků a po vyklizení staveniště. Náležitosti faktury a podmínky její správnosti a úplnosti jsou upraveny v obchodních podmínkách.

11. Objednatel se zavazuje uhradit fakturu bezhotovostním převodem na účet zhotovitele ve lhůtě splatnosti do 30 dnů ode dne doručení faktury objednateli. Dnem zaplacení je odepsání finančních prostředků z účtu objednatele.

12. Platba bude probíhat výhradně v českých korunách a rovněž veškeré cenové údaje budou v této měně.

VI. Součinnost objednatele
1. Zástupce objednatele ve věcech technických dle čl. I. této smlouvy nebo technický dozor stavebníka (TDS) jsou osoby oprávněné k projednání technických záležitostí.
VII. Záruční doba
1. Zhotovitel poskytuje záruku na jakost díla nebo na jeho ucelenou část po dobu 60 měsíců plynoucích od data převzetí díla objednatelem.

2. Smluvní strany se výslovně dohodly na vyloučení § 2605 odst. 2 občanského zákoníku, kdy pro případ, že bude dílo převzato a následně bude objevena zjevná vada, vznikají objednateli práva z odpovědnosti za vady dle občanského zákoníku.

3. Smluvní strany se dále výslovně dohodly na vyloučení § 2630 občanského zákoníku s tím, že za vady díla odpovídá vždy zhotovitel dle této smlouvy.

4. V případě vzniku vad v záruční době musí zhotovitel nastoupit k odstranění vad nejpozději sedmý den po doručení tohoto požadavku ze strany objednatele. Vada musí být odstraněna v termínu stanoveném po dohodě s objednatelem.

5. V případě havárie v záruční době musí zhotovitel nastoupit na její odstranění do 24 hodin od jejího nahlášení. Vada musí být odstraněna v termínu stanoveném po dohodě s objednatelem.
6. Pokud zhotovitel nenastoupí na odstranění oprávněné vady či havárie, ani po opakované výzvě, je objednatel oprávněn provést zajištění opravy uvedené vady či havárie třetí osobou s tím, že náklady spojené s uvedenou opravou vč. smluvní pokuty budou přeúčtovány k tíži zhotovitele akce.
VIII. Smluvní pokuty 
1. Pokud bude zhotovitel v prodlení oproti termínu pro dokončení díla dle čl. IV. odst. 1 písm. c) této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý i započatý den prodlení.
2. Pokud zhotovitel neodstraní vady nebo nedodělky (dále jen „vady“) uvedené v zápise o předání a převzetí díla ve stanoveném termínu, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč za každou vadu či skupinu vad, u nichž je v prodlení, za každý i započatý den prodlení.
3. Nevyklidí-li zhotovitel staveniště ve sjednaném termínu dle čl. IV. odst. 1 písm. d) této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den prodlení.
4. Nenastoupí-li zhotovitel v rámci záruční doby k odstranění reklamovaných vad ve sjednaném termínu, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každou vadu či skupinu vad  a za každý i započatý den prodlení.
5. Pokud zhotovitel v rámci záruční doby neodstraní reklamované vady ve stanoveném termínu, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každou vadu, u níž je v prodlení a za každý i započatý den prodlení.

6. Pokud zhotovitel nenastoupí k odstranění havárie ve stanoveném termínu, je objednatel oprávněn uplatnit u zhotovitele smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den, o který nastoupí k odstraňování havárie později.
7. Pokud zhotovitel v rámci záruční doby neodstraní vadu, která způsobila havárii ve stanoveném termínu, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každou vadu či skupinu vad, u nichž je v prodlení a za každý i započatý den prodlení.

8. Neplnění dalších smluvních nebo zákonných povinností zhotovitele uvedených v obchodních podmínkách v oddíle 3., 6., 7., 8., nebo v této smlouvě, je sankcionováno smluvní pokutou ve výši 1.000,- Kč za každý zjištěný případ a při opakovaném porušení smluvních nebo zákonných povinností 5.000,- Kč za každý zjištěný případ.
9. Smluvní strany se mezi sebou dohodly ve vztahu k smluvním pokutám dle tohoto článku smlouvy na vyloučení použití § 2050 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. Smluvní strany se dohodly na tom, že ujednanou smluvní pokutou není dotčeno právo objednatele požadovat po zhotoviteli náhradu škody vzniklou z porušení povinnosti, ke které se vztahuje smluvní pokuta, a to vedle účtované smluvní pokuty i nad její výši. 
10. Smluvní pokutu oprávněná strana vyúčtuje a druhá strana je povinna uhradit tuto smluvní pokutu nejpozději do 14 dnů od obdržení vyúčtování. Souhrn výše uvedených smluvních pokut se omezuje nejvýše do 30% z ceny díla.
IX. Přehled dalších odchylných ujednání
1. Objednatel se stává vlastníkem díla okamžikem zapracování materiálů a výrobků. 
Nebezpečí škody na díle a všech jeho částech, péče o nezabudované materiály a jejich správa včetně rizik jejich ztráty nebo poškození, nese po celou dobu provádění díla zhotovitel až do převzetí díla objednatelem jako celku.
X. Závěrečná ustanovení
1. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí platnými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem, a obchodními podmínkami pro tuto veřejnou zakázku.

2. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné nezbytné podmínky k bezchybné realizaci díla a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla potřebné.

3. Postup prací bude zhotovitelem průběžně zaznamenáván do stavebního deníku, kde budou zaznamenávány veškeré údaje důležité pro provedení díla. Denní záznamy zapisuje stavbyvedoucí, popřípadě jeho zástupce. Mimo stavby vedoucího může provádět potřebné záznamy v deníku technický dozor objednatele.

4. Případné škody vzniklé v souvislosti s realizací díla budou řešeny dle platných právních předpisů.

5. Změny a doplňky této smlouvy mohou být provedeny na základě dohody smluvních stran. Dohoda musí mít písemnou formu dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Veškeré dodatky a přílohy vzniklé po dobu plnění smlouvy se stávají její nedílnou součástí.

6. Objednatel si vyhrazuje právo jednostranné redukce předmětu veřejné zakázky, pokud se mu nepodaří zajistit finanční prostředky v celém předpokládaném rozsahu. Pokud toto právo uplatní, je zhotovitel povinen na redukci (snížení rozsahu) předmětu veřejné zakázky přistoupit.

7. Objednatel si rovněž vyhrazuje právo jednostranné redukce předmětu veřejné zakázky, pokud u některých částí díla v návaznosti na zjištěný stav komunikace dojde k požadavku na vícepráce a tím i k navýšení ceny této části díla. Pokud toto právo uplatní, je zhotovitel povinen na redukci (snížení rozsahu) předmětu veřejné zakázky přistoupit.

8. Smluvní strany prohlašují, že tuto smlouvu uzavírají dobrovolně, srozumitelně, vážně a určitě, prosty omylu a žádná z nich nebyla ani v tísni ani pod vlivem jednostranně nevýhodných podmínek, na znamení čehož připojují níže podpisy oprávněných zástupců k vypsanému názvu organizace.

9. Účastníci této smlouvy výslovně prohlašují, že jsou  obsahem této smlouvy právně vázáni a že nepodniknou žádné úkony, které by mohly zmařit její účinky. Současně prohlašují, že pro případ objektivních překážek k dosažení účelu této smlouvy si poskytnou vzájemnou součinnost a budou jednat tak, aby i za změněných podmínek mohlo být tohoto účelu dosaženo. Vědomé uvedení nepravdivých skutečností v této smlouvě zakládá druhé straně právo odstoupit od smlouvy a požadovat náhradu škody, včetně ušlého zisku.

10. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněných zástupců obou smluvních stran.

11. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu §504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

12. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle příslušných ustanovení zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

13. Společnost R-STAV Olomouc, s.r.o. bere na vědomí, že obsah této smlouvy včetně všech dodatků může být poskytnut žadateli v režimu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a že tato smlouva včetně všech dodatků bude statutárním městem Olomouc uveřejněna v registru smluv (pokud takovému uveřejnění podléhá) dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

14. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží po dvou vyhotoveních.

15. Nedílnou součást této smlouvy tvoří následující přílohy:

· příloha č. 1 -  Obchodní podmínky statutárního města Olomouce pro opravy komunikací ze dne 1. 12. 2018.
· příloha č. 2 – Soupis prací, dodávek a služeb vč. výkazu výměr
	Podpisy a otisky razítek smluvních stran


	V Olomouci, dne:…………….
	V Olomouci, dne: ……………


	Objednatel
	Zhotovitel

	Ing. Marek Černý
vedoucí odboru
statutární město Olomouc

	František Roller

1
3
5