Textová podoba smlouvy Smlouva č. 17444275: Rámcová smlouva o dílo

Příloha Rámcová smlouva o dílo H A.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        RÁMCOVÁ SMLOUVA O DÍLO

Smluvní strany:

Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace
IČ: 003 90 780
se sídlem U Nemocnice 3066/1, 690 02 Břeclav
zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, oddíl Pr, vložka 1233
zastoupená Ing. Petrem Baťkou, ředitelem

datová schránka: zmmk6ii
na straně jedné jako objednatel (dále jen „Objednatel")
a
obchodní společnost
Hrušecká stavební spol. s r.o.
IČ: 25585142
se sídlem U zbrojnice 588, 691 56 Hrušky
zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 35924
zastoupená Ing. Vladimírem Kubíkem, jednatelem; Vladimírem Kubíkem, prokuristou

bankovní účet 4200365803/6800 vedený u Sberbank CZ
datová schránka: 7kbay2h

na straně druhé jako zhotovitel (dále jen „Zhotovitel" a Objednatel a Zhotovitel společně jen jako
„Smluvnístrany" nebo jednotlivě jako „Smluvnístrana")

                                         spolu níže uvedeného dne, měsíce a roku
  uzavřely dle ustanovení § 2586 a následujících zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném

          znění (dále jen „občanskýzákoník") tuto rámcovou smlouvu o dílo (dále jen „smlouva")

                                                                    I.
                                                       Úvodní ustanovení

1.1 Účelem této smlouvy je úprava práv a povinností Smluvních stran při zajištění oprav budov
        v areálu Nemocnice Břeclav tak, aby došlo k odstranění následků krupobití ze dne 24.06.2021,
        nahlášeného ze strany Objednatele jako pojistná událost.

1.2 V souladu s ustanovením bodu 6.8 „Zásad vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení
        příspěvkových organizací" ze dne 01.09.2017 ev.č.: 36/INA-VOK, je tato smlouva uzavírána na
        základě jednacího řízení bez uveřejnění, neboť se jedná o krajně naléhavý případ, který
        Objednatel svým jednáním nezpůsobil, nemohl jej ani předvídat a z časových důvodů není
        možné zadat veřejnou zakázku v jiném druhu zadávacího řízení.

                                                                   II.
                                                        Předmět smlouvy

2.1 Předmětem smlouvy je závazek Zhotovitele na vlastní náklady a nebezpečí provádět pro
        Objednatele dle jednotlivých objednávek a požadavků Objednatele stavební práce a dodávky
        pro opravu budov v areálu Nemocnice Břeclav za účelem odstranění následků krupobití ze dne
        24.06.2021 (dále jen „Dílo") a předávat jej Objednateli, a na druhé straně závazek Objednatele
        řádně provedené dílo převzít a zaplatit Zhotoviteli za řádně provedené a předané dílo
        dohodnutou cenu.
2.2 Zhotovitel je povinen provést Dílo v kvalitě stanovené technickými specifikacemi a
        uživatelskými standardy, a to vlastním jménem, na svůj náklad, na vlastní odpovědnost a na
        své nebezpečí.

2.3 Součástí předmětu Díla je rovněž:
        - zhotovení dokumentace skutečného provedení Díla a její předání Zadavateli ve 3
               vyhotoveních, z toho jedno v elektronické podobě na datovém nosiči ve formátu PDF a
               DWG;
        - odvoz a ekologická likvidace veškerých odpadů vzniklých při provádění Díla v souladu se
               zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a změně některých dalších zákonů ve znění
               pozdějších předpisů;
        - koordinace veškerých prací a dodávek, které jsou součástí Díla;
        - celkový úklid stavby, místa plnění a jeho okolí, a to všech konstrukcí a výrobků zabudovaných
               ve stavbě, venkovního prostoru v hranici staveniště a dotčených vnitřních prostor, před
               předáním a převzetím.

                                                                  IV.
                                                            Objednávka

3.1 Objednatel zašle nezávazný dotaz Zhotoviteli, který musí obsahovat alespoň:
        a) informaci, že se jedná o objednávku,
        b) označení Objednatele,
        c) specifikaci Díla,
        d) způsob předání Díla,
        e) termín provedení Díla.
               (dále jen „Objednávka")

3.2 Objednatel doručí Objednávku Zhotoviteli jedním z následujících způsobů:
        a) písemně na adresu Zhotovitele uvedenou v záhlaví této smlouvy
        b) elektronicky datovou schránkou uvedenou v záhlaví této smlouvy
               (dále jen „Doručení Objednávky")

3.3 Na základě Doručení Objednávky sdělí Zhotovitel Objednateli Cenu za Dílo uvedené v dané
        Objednávce, a to jedním z následujících způsobů:
        a) písemně na adresu Objednatele uvedenou v záhlaví této smlouvy
        b) elektronicky datovou schránkou uvedenou v záhlaví této smlouvy
               (dále jen „SděleníCeny")

3.4 Sdělení Ceny Objednateli je návrhem na uzavření Smlouvy o Dílo ze strany Zhotovitele.
3.5 Objednatel má právo na základě Sdělení Ceny potvrdit svou Objednávku (dále jen „Potvrzení

        Objednávky").
3.6 Potvrzení Objednávky se považuje za bezvýhradní přijetí návrhu na uzavření Smlouvy o dílo

        (Sdělení ceny).
3.7 Potvrzení Objednávky doručí Objednatel Zhotoviteli jedním ze způsobů uvedených vodst. 3.2

        tohoto článku.
3.8 Za potvrzení Objednávky se nepovažuje pouhé oznámení (potvrzení) o doručení Sdělení ceny.

                                                                   IV.
                                                    Uzavření Smlouvy o Dílo
4.1 Doručením Potvrzení Objednávky Zhotoviteli je uzavřena Smlouva o Dílo.
4.2 Nevyjádří-li se Objednatel žádným způsobem ke Sdělení Ceny ve lhůtě 10 dnů od doručení
        Sdělení Ceny, platí, že Objednatel návrh na uzavření Smlouvy o dílo (Sdělení Ceny) odmítl.
                                                v.

                                                          Smlouva o dílo
5.1 Předmětem Smlouvy o Dílo je závazek Zhotovit pro Objednatele Dílo specifikované

        v Objednávce a závazek Objednatele zaplatit Zhotoviteli Cenu za Dílo, a to vše za podmínek
        uvedených v této smlouvě a ve Smlouvě o dílo.
5.2 Smlouvu o dílo tvoří zejména Objednávka a Sdělení Ceny.
5.3 Smlouva o dílo se řídí touto smlouvou. V případě, že Smlouva o dílo stanoví práva a povinnosti
        odlišně od této smlouvy, mají přednost ustanovení Smlouvy o dílo.

                                                                   VI.
                                                        Platební podmínky

6.1 Úhrada ceny za Dílo bude provedena v české měně bezhotovostním převodem na bankovní
        účet Zhotovitele uvedený v záhlaví této smlouvy spolu s uvedením čísla hrazené faktury.

6.2 Cena za Dílo bude Zhotoviteli uhrazena na základě konečné faktury - daňového dokladu
        vystaveného Zhotovitelem na základě skutečně provedených prací.

6.3 Podkladem k vystavení faktury (daňového dokladu) je písemný soupis skutečně provedených
        prací vystavený Zhotovitelem a potvrzený a podepsaný Objednatelem. Nedílnou součástí
        soupisu provedených prací budou certifikáty použitých materiálů a výrobků, prohlášení o
        shodě použitých materiálů a výrobků a přehled zápisů a protokolů o kontrolách prováděných v
        souladu s plánem jakosti, který Objednatel jako součást kontroly skutečně provedených prací v
        uplynulém kalendářním měsíci prověří. V případě, že nebudou výše uvedené doklady doloženy,
        má se za to, že práce nebyly vykonány v souladu s touto smlouvou a do předání takovýchto
        dokumentů nebude soupis provedených prací uznán. Objednatel připojí své stanovisko k
        soupisu provedených prací a dodávek, jeho správnost potvrdí svým podpisem a vrátí jej zpět
        Zhotoviteli nejpozději do tří (3) pracovních dnů od jeho obdržení. Soupis provedených prací
        není předávacím protokolem a slouží pouze pro účely fakturace. Plnění poskytnutá podle
        tohoto odstavce budou započtena na cenu Díla.

6.4 Faktura musí splňovat veškeré náležitosti daňového dokladu dané obecně závaznými právními
        předpisy.

6.5 V případě, že faktura nebude splňovat veškeré předepsané náležitosti, je Objednatel oprávněn
        zaslat ji Zhotoviteli do data splatnosti zpět s tím, že Zhotovitel je povinen vystavit fakturu
        novou, obsahující veškeré náležitosti. Do doby vystavení řádného účetního dokladu se lhůta
        splatnosti přerušuje.

6.6 Zjistí-li Objednatel před úhradou faktury u provedených prací vady na předmětu Díla, je
        oprávněn Zhotoviteli fakturu vrátit, přičemž běh veškerých lhůt splatnosti se přerušuje do doby
        odstranění těchto vad. Po odstranění vady nebo po jiném zániku odpovědnosti Zhotovitele za
        vadu předloží Zhotovitel Objednateli novou fakturu se splatností uvedenou v odstavce 6.7
        tohoto článku smlouvy.

6.7 Splatnost faktur, které budou současně daňovým dokladem, činí 14 kalendářních dnů ode dne
        jejich doručení Objednateli do sídla Objednatele uvedeného v záhlaví této smlouvy.

6.8 Konečnou fakturu Zhotovitel vystaví po úplném dokončení Díla a jeho předání a převzetí na
        základě předávacího protokolu po odstranění všech případných vad a nedodělků.

6.9 Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu Objednatele.
6.10 Bude-li Objednatel doporučovat snížení fakturované částky, informuje písemně o této změně a

        důvodech pro ni Zhotovitele bez zbytečného odkladu.
6.11 Ke stanovisku Objednatele k výstupní kontrole Zhotovitele, provedené v souladu se systémem

        řízení jakosti Zhotovitele, bude připojen, bude-li to třeba, písemný seznam vad a nedodělků
        vyhotovených Zhotovitelem jako součást Zhotovitelovy výstupní kontroly. V něm budou přesně
        určeny a popsány veškeré prvky nebo části Díla, které jsou vadné nebo nedostatečné,
        neodpovídají požadavkům, této smlouvě a Smlouvě o dílo a budou muset být opraveny či
        nahrazeny před úplným dokončením a předáním každé z částí Díla, a to ve lhůtě pro
        Objednatele přijatelném. Objednatel stanoví datum předání teprve po ukončení prohlídky vad
        a nedodělků poté, co od Zhotovitele obdrží požadované doklady.

                                                                  VII.
                                                             Staveniště

7.1 Staveništěm se rozumí prostor určený ve Smlouvě o dílo. Objednatel předá Zhotoviteli
        staveniště nejpozději do 5 pracovních dnů přede dnem zahájení stavby dle Smlouvy o dílo. O
        předání staveniště bude pořízen protokol o předání a převzetí staveniště podepsaný
        oprávněnými zástupci Objednatele i Zhotovitele. Součástí protokolu bude soupis oprávněných
        osob Objednatele a Zhotovitele a soupis organizačních požadavků Objednatele.

7.2 Ode dne převzetí staveniště nese Zhotovitel nebezpečí všech škod na prováděném Díle až do
        doby jeho předání Objednateli na základě předávacího protokolu po odstranění všech
        případných vad a nedodělků.

7.3 Zhotovitel je v rámci sjednané ceny Díla plně zodpovědný za:
        - správnost umístění úrovní, rozměrů a zaměření všech částí Díla;
        - zabezpečení všech přístrojů, nástrojů, prací a dodávek nezbytných k zajištění činností v této
            smlouvě uvedených.

7.4 Bude-li během provádění Díla zjištěna jakákoliv chyba v umístění, úrovni, rozměrech nebo
        zaměření jakékoliv části Díla, je Zhotovitel povinen bezodkladně na výzvu Objednatele
        odstranit takové nedostatky na vlastní náklad, a to způsobem stanoveným Objednatelem.

7.5 Zhotovitel je povinen udržovat staveniště i Dílo v čistotě a pořádku, bez hromadění odpadů a
        zbytků materiálu. Po celou dobu provádění Díla je Zhotovitel povinen provádět řádný úklid
        staveniště a dotčených prostor, odstraňovat všechny přebytečné překážky, manipulovat se
        svými prostředky a uskladněným materiálem a skladovat je tak, aby nepřekážely, při provádění
        prací a dodávek a odstraňovat pravidelně ze staveniště veškerý staveništní rum, odpadky a
        dočasné konstrukce, kterých při provádění Díla není nezbytně třeba. Při nakládání s odpady je
        Zhotovitel povinen se řídit ustanoveními zákona č. 241/2020 Sb., o odpadech ve znění
        pozdějších předpisů a jeho prováděcími předpisy. Zhotovitel je povinen předávat Objednateli
        doklady o zajištění likvidace odpadů vzniklých stavebními pracemi na Díle v souladu s posledně
        citovaným zákonem.

7.6 Zhotovitel je povinen po celou Dobu provádění Díla postupovat tak, aby neomezoval
        Objednatele a třetí osoby v běžném provozu v okolí místa provádění prací nad míru nutnou
        provádění Díla.

7.7 Zhotovitel umožní Objednateli průběžnou kontrolu prací. Zhotovitel je vždy povinen pozvat
        Objednatele ke kontrole Díla, v případě prací, které mají být v dalším postupu zakryty nebo se
        stanou nepřístupnými.

7.8 Objednatel je oprávněn kdykoliv v průběhu provádění Díla kontrolovat způsob provádění Díla
        Zhotovitelem. Za účelem provádění kontroly jsou Objednatel nebo zástupci Objednatele
        oprávněni kdykoliv vstupovat na staveniště a Zhotovitel je povinen jim vstup na staveniště
        kdykoliv umožnit. Objednatel je oprávněn při zjištění vad v průběhu provádění Díla požadovat,
        aby Zhotovitel vady odstranil a Dílo prováděl řádným způsobem. Odstranění takto zjištěných
        vad je Zhotovitel povinen zajistit na své náklady ve lhůtě určené Objednatelem. Vznikne-li tím
        Objednateli škoda, je Zhotovitel povinen ji uhradit. Pokud Zhotovitel v určené lhůtě vady
        neodstraní, je Objednatel oprávněn nechat vady odstranit na náklady Zhotovitele, nebo
        odstoupit od této smlouvy a Smlouvy o dílo.

7.9 Zhotovitel je povinen nejpozději do 5 pracovních dnů po dni předání Díla staveniště zcela
        vyklidit a uvést jej do stavu, v jakém mu bylo Objednatelem předáno, včetně přilehlých
        komunikací a zeleně. Zhotovitel odpovídá za škodu na budově, jim způsobenou, v níž se
        staveniště nachází, až do vyklizení a předání staveniště Objednateli.
                                                                  Vlil.
                                                          Stavební deník

8.1 Zhotovitel je povinen vést ode dne, kdy byly zahájeny práce na staveništi, stavební deník v
        rozsahu stanoveném příslušnými právními předpisy, to je zejména v ust. § 157 zákona č.
        183/2006 Sbv stavebního zákona, ve znění pozdějších předpisů, a v prováděcích předpisech, a
        to až do dne odstranění veškerých vad a nedodělků. Poté je Zhotovitel povinen předat stavební
        deník Objednateli.

8.2 Zápisy do stavebního deníku provádí stavbyvedoucí vždy v ten den, kdy byly práce provedeny
        nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Mimo stavbyvedoucího může do
        stavebního deníku provádět potřebné záznamy pouze Objednatel případně jimi písemně
        pověřený zástupce, zpracovatel projektové dokumentace, autorský dozor nebo oprávněné
        orgány státní správy.

8.3 Zhotovitel je povinen předkládat stavební deník Objednateli denně (případně kdykoliv na
        vyzvání) ke kontrole a k provádění zápisů a současně mu bez zbytečného odkladu vydat průpisy
        uzavřených stran stavebního deníku.

8.4 Objednatel je oprávněn kontrolovat obsah stavebního deníku Zhotovitele, nejméně jednou za
        týden potvrdit kontrolu svým podpisem a k zápisům připojit své stanovisko. Nesouhlasí-li
        Zhotovitel se zápisem ve stavebním deníku, musí k tomuto zápisu připojit svoje stanovisko
        nejpozději do tří pracovních dnů.

8.5 Zhotovitel je povinen organizovat a zúčastňovat se jednou za týden pravidelných kontrolních
        dnů za účelem kontroly provádění Díla za účasti Objednatele a autorského dozoru projektanta
        a zhotovitele projektu pro provedení stavby. Kontrolní dny budou zaměřeny zejména na
        dodržování časového harmonogramu výstavby a na kvalitu prováděných prací. Ke kontrolním
        dnům je Zhotovitel povinen písemně pozvat účastníky nejméně 7 dní před kontrolním dnem,
        nebude-li smluvními stranami předem dohodnuto jinak.

8.6 Zápis z kontrolního dne bude obsahovat:
        - předmět kontrolního dne;
        - vyjádření Objednatele a Zhotovitele k výsledku kontroly;
        - soupis jednotlivých řešených bodů s uvedením termínů jejich plnění a odpovědnosti
             konkrétních účastníků výstavby za jejich plnění;
        - sjednaný termín odstranění zjištěných vad a drobných nedodělků;
        - soupis provedených, předem Objednatelem odsouhlasených víceprací a méněprací ve formě
             touto smlouvou dohodnuté;
        - podpisy zúčastněných osob.

8.7 Kontrolní den povede Zhotovitel, který z něj rovněž pořídí zápis.
8.8 Výše uvedenými kontrolními dny nejsou dotčeny pravidelné průběžné kontroly provádění Díla

        Objednatelem a jím oprávněných osob na staveništi, jež budou zaznamenány ve stavebním
        deníku.
8.9 Zápisy ve stavebním deníku ani zápisy z kontrolních dnů se nepovažují za změnu smluv ani
        Smlouvy o dílo ani nezakládají nárok na změnu smlouvy ani Smlouvy o dílo.

                                                                   IX.
                                                           Provádění Díla

9.1 Zhotovitel bude mít úplnou kontrolu nad prováděním Díla, bude je účinně řídit a dohlížet na ně
        tak, aby zajistil, že Dílo bude odpovídat Smlouvě o dílo a této smlouvě. Výlučně bude Zhotovitel
        zodpovědný za stavební a konstrukční prostředky, metody, techniky, užité technologie a za
        koordinaci různých části Díla, a to zejména za bezpečnost a stabilitu konstrukcí na staveništi a
        za přiměřenost a bezpečnost veškerých užitých technologických postupů. Za projektovou
        dokumentaci, kterou Zhotovitel zpracoval nebo dodal a k jejímuž zpracování a dodání je
        oprávněn nebo povinen podle zákona či této smlouvy nebo Smlouvy o dílo, nese plnou
        zodpovědnost.
9.2 Zhotovitel bude výlučně zodpovědný za bezpečnost práce při provádění Díla a za to, že
         pravidla, regulace a pracovní metody či postupy požadované příslušnými předpisy budou
         dodržovány.

9.3 Zhotovitel bude výlučně zodpovědný za návrh, provoz, údržbu a odstranění dočasného
         konstrukčního či jiného dočasného vybavení a za návrh a provádění pracovních či stavebních
         metod požadovaných při jejich použití. Zhotovitel zajistí pro výkon těchto činností spolupráci
         osoby autorizované v příslušných oborech, ve kterých je činnost autorizované osoby
         požadována zákonem, určena smlouvou, nebo je-li přítomnosti autorizované osoby zapotřebí k
         tomu, aby byly zaručeny bezpečné, a i jinak náležité výsledky.

9.4 Zhotovitel se zavazuje pro všechny fáze provádění Díla zajistit dostatečný počet pracovníků tak,
         aby byly dodrženy všechny termíny provádění Díla.

9.5 Zhotovitel je výkonem dozoru nad provedením Díla povinen pověřit autorizovanou osobu,
         oprávněnou k výkonu této činnosti podle zákona a podle plánu jakosti Zhotovitele (dále jen
         „dozor Zhotovitele")- Vyžaduje-li to rozsah činnosti, je Zhotovitel povinen zajistit i dostatečný
         počet způsobilých spolupracovníků. Všechny tyto osoby jsou povinny být přítomny na místě
         Díla, a to v pracovní době, po celou dobu provádění Díla. Dozor Zhotovitele bude pro
         Objednatele přijatelný a nebude po dobu realizace předmětu Díla vyměněn, pokud se tak
         nestane ze závažných důvodů, avšak vždy po předchozí vzájemné dohodě Zhotovitele s
         Objednatelem. Osoba pověřená Zhotovitel bude Objednateli sdělena spolu se Sdělením ceny.
         Osoba vykonávající dozor Zhotovitele bude zastupovat Zhotovitele na místě Díla a pokyny,
         které jí budou předány, budou platit stejně, jako by byly předány Objednatelem přímo
         Zhotoviteli. Veškeré pokyny Objednatele budou Zhotoviteli potvrzeny písemně ve stavebním
         deníku.

9.6 Zhotovitel se zavazuje, že odpady, suť a znečištění bude neodkladně a průběžně odstraňovat ze
         staveniště.

9.7 Zhotovitel oznámí Objednateli 3 pracovní dny předem termín provádění zkoušek a seznámí
         Objednatele písemně s jejich výsledky. Provedené zkoušky jsou v ceně Díla. Objednatel si
         vyhrazuje právo se k výsledkům zkoušek vyjádřit a v případě pochybností o jejich průkaznosti
         nařídit jejich opakování. Náklady na tyto dodatečné zkoušky jdou k tíži Zhotovitele v případě,
         že jejich výsledky prokážou oprávněnost pochybností Objednatele, v opačném případě hradí
         náklady na opakované zkoušky Objednatel.

9.8 Zhotovitel je povinen v průběhu stavby zaznamenávat do jednoho vyhotovení projektové
         dokumentace postup provádění Díla. Tato dokumentace, která slouží jako závazný podklad pro
         zpracování dokumentace skutečného provedení Díla, bude trvale uložena na stavbě a bude v
         průběhu realizace Díla na vyžádání předložena ke kontrole Objednatele.

9.9 Zhotovitel se zavazuje k tomu, že po celou dobu realizace předmětu Díla bude mít k dispozici
         potřebný počet dostatečně odborně kvalifikovaných pracovníků jak vlastních, tak i u
         subdodavatelů. U pracovních postupů a technologií, kde budou používány speciální materiály,
         nebo kde jsou vyžadovány speciální odborné znalosti či dovednosti pro jejich aplikaci, bude
         Zhotovitel na žádost Objednatele předkládat před započetím takovýchto prací doklad o
         odborné způsobilosti pracovníků (kopií o zaškolení pracovníků u autorizované organizace).

                           X.
      Práva a povinnosti Objednatel

10.1  Objednatel je povinen zajistit při předání staveniště jedno odběrné místo elektrické energie
10.2  230/400 V 50 Hz a vody z přístupných zdrojů.
      Oprávněná osoba Objednatele uvedená v záhlaví této smlouvy pověřuje výkony funkce
      technického dozoru Objednatele dle této smlouvy tyto osoby:

      a to každou z nich samostatně.
10.3 Objednatel nebo jím řádně zmocněné osoby budou mít kdykoli právo kontrolovat Dílo. Budou-
        li části Díla připravovány na místě jiném, než je místo Díla, budou mít Objednatel nebo jím
        řádně zmocněné osoby kdykoliv přístup k těmto částem Díla v kterékoliv fázi jejich výroby.

10.4 Bude-li muset Dílo projít podle projektové dokumentace nebo této smlouvy nebo Smlouvy o
        dílo zvláštními zkouškami, kontrolami nebo schvalováním, bude-li to požadovat Objednatel
        nebo vyplývá-li takový požadavek ze zákonů, vyhlášek či nařízení platných v místě provádění
        Díla, předá Zhotovitel Objednateli včas informaci o jejich vykonání. Zhotovitel je povinen
        zajistit zkoušky, kontrolu nebo schválení příslušnými orgány či úřady a včas písemně
        Objednatele vyrozumět o místě a čase jejich konání. Objednatel průběžně kontroluje
        provádění prací a uplatňování postupů, stanovených plánem jakosti Zhotovitele, a to včetně
        záznamů o nich - zejména záznamy Zhotovitele o provádění vstupních, mezioperačních a
        výstupních kontrol, aniž by byl zodpovědný za plnění jakýchkoli povinností Zhotovitele.

10.5 Skryje-li nebo zatají-li Zhotovitel sám nebo prostřednictvím někoho část Díla, která byla určena
        ke zvláštním zkouškám, kontrolám nebo schválení, před jejich provedením, zadáním nebo
        dokončením, je Zhotovitel na pokyn Objednatele povinen tuto část Díla odkrýt nebo jinak
        zpřístupnit a umožnit ji podrobit určeným zkouškám, kontrolám nebo schvalovacím
        procedurám, nechat je uspokojivě provést a ukončit a na vlastní náklady navrátit a uvést část
        Díla do řádného stavu.

10.6 Objednatel je oprávněn vydat pokyn k vykonání zvláštních zkoušek jakékoli části Díla, dojde-li k
        závěru, že tato část Díla neodpovídá smlouvě. Potvrdí-li se zkouškami jeho závěry, bude
        Zhotovitel povinen na vlastní náklady tuto část Díla opravit a uhradit zároveň náklady spojené s
        vykonáním zkoušky. V opačném případě uhradí náklady spojené s vykonáním takovéto zkoušky
        Objednatel.

10.7 Náklady na kontroly nebo zkoušky ponese Zhotovitel ze svého, pokud:
        - jsou kontroly a zkoušky stanoveny nebo předpokládány přímo v této smlouvě nebo v obecně
            závazných právních předpisech a technických normách;
        - se s nimi počítá ve smlouvě natolik podrobně a určitě, aby mohl Zhotovitel zahrnout cenu za
            tyto kontroly a zkoušky do svého rozpočtu a přihlédnout k nim ve své nabídce;
        - se kontrolou nebo zkouškou prokáže jakékoliv vadné plnění Zhotovitele, nebo pokud plnění
            Zhotovitele je prováděno v rozporu s Projektem, právními předpisy, technickými normami a
            touto smlouvou nebo Smlouvu o dílo.

10.8 Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění Díla. Zjistí-li Objednatel, že Zhotovitel provádí
        Dílo v rozporu se svými povinnostmi stanovenými touto smlouvou nebo Smlouvou o dílo, je
        Objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby Zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným
        prováděním a Dílo prováděl řádným způsobem. Jestliže Zhotovitel tak neučiní ani v přiměřené
        lhůíě k tomu poskytnuté a postup Zhotovitele by vedl nepochybně k podstatnému porušení
        smlouvy, je Objednatel oprávněn od této smlouvy a Smlouvy o dílo odstoupit.

                                                                   XI.
                                                     Povinnosti Zhotovitele

11.1 Zhotovitel je povinen zajišťovat koordinaci a součinnost poddodavatelů stavby a dalších
        účastníků tak, aby nedošlo k narušení plynulého provádění Díla.

11.2 Zhotovitel je povinen provádět důslednou kontrolu nakupovaných materiálů, hmot, surovin a
        dalších věcí potřebných pro plnění předmětu této smlouvy a vyžadovat od výrobců a
        dodavatelů atesty, prohlášení o shodě, certifikáty, záruční dokumentaci a návody k obsluze
        podle této smlouvy.

11.3 Zhotovitel se zavazuje, že bude při provádění Díla postupovat s odbornou péčí. Zavazuje se
        dodržovat obecně závazné předpisy, technické normy a ustanovení této smlouvy. Zhotovitel se
        zavazuje, že se bude řídit výchozími podklady Objednatele, pokyny Objednatele, rozhodnutími
        příslušných správních orgánů.
11.4 Zhotovitel je povinen zajišťovat po celou dobu plnění předmětu této smlouvy okamžité
        odstraňování odpadů a nečistot vzniklých v souvislosti s prováděním Díla.

11.5 Zhotovitel je povinen zajistit dozor nad prováděním Díla odborně způsobilým stavbyvedoucím.
11.6 Zhotovitel se zavazuje provést Dílo vlastním jménem a na vlastní nebezpečí. Zhotovitel je

        oprávněn zajistit provádění částí předmětu Díla dle této smlouvy třetími, k tomu odborně
        způsobilými osobami, není však oprávněn zadat provedení Díla takovýmto třetím osobám jako
        celek.

                                                                  XII.
                                  Vlastnické právo ke zhotovení Díla, pojištění Díla

12.1. Vlastníkem zhotovovaného Díla je Objednatel.
12.2. Uplatňování nároků na náhradu škody se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
12.3. Zhotovitel se zavazuje mít po celou dobu realizace Díla platně sjednanou pojistnou smlouvu na

        pojištění jeho odpovědnosti za škodu vzniklou jeho činností, přičemž výše pojistného plnění z
        tohoto pojištění musí činit minimálně částku 5.000.000,-Kč (slovy: pět miliónů korun českých)
        za jednu pojistnou událost. Zhotovitel je povinen splnění této povinnosti Objednateli na
        požádání prokázat.

                                                                 XIII.
                                                 Předání Díla nebo jeho částí

13.1. Předání Díla probíhá jako řízení, jehož předmětem je šetření o skutečném stavu dokončeného
        Díla, případně jeho části na staveništi za účasti Objednatele a Zhotovitele či jimi písemně
        zmocněných osob.

13.2. Dílo je provedeno jeho řádným protokolárním předáním a převzetím bez vad, ve stavu
        způsobilém pro kolaudaci. Podmínkou dokončení díla je i úspěšné provedení zkoušek, revizí a
        předání požadovaných dokladů. O předání a převzetí díla bude vyhotoven písemný protokol,
        který podepíší oprávnění zástupci obou smluvních stran nebo jimi pověření zástupci.

13.3. Zhotovitel nejpozději 7 dnů předem oznámí písemně Objednateli, že Dílo je připraveno k
        převzetí. Zhotovitel s Objednatelem dohodnou harmonogram přejímky. Na tomto základě
        Objednatel svolá předávací a přejímací řízení.

13.4. Zhotovitel je povinen u přejímacího řízení předat Objednateli minimálně ve třech vyhotoveních
        veškeré nezbytné doklady, zejména:
        - doklady o zajištění likvidace odpadů vzniklých stavebními pracemi na Díle v souladu s
               platným zněním zákona o odpadech a jeho prováděcími předpisy;
        - zápisy a protokoly o provedení předepsaných zkoušek;
        - zápisy a osvědčení o zkouškách použitých zařízení a materiálů;
        - zápisy o prověření prací a konstrukcí zakrytých v průběhu prací;
        - doklady o provedení dalších předepsaných zkoušek, atesty, certifikáty, prohlášení o shodě
               použitých materiálů a výrobků;
        - návod na údržbu Díla;
        - pokud tyto doklady nepředal dříve, předává-li se pouze část Díla, předá Zhotovitel
              Objednateli doklady týkající se takové části Díla.

13.5. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí Díla v případě, že vykazuje drobné vady a
        nedodělky. Pokud tak učiní, je povinen do protokolu o předání a převzetí díla uvést svoje
        důvody, proč Dílo nepřebírá.

                                                                 XIV.
                                                     Odpovědnost za vady
14.1. Odpovědnost za vady se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, není-li dále
        stanoveno jinak.

14.2. Zhotovitel poskytuje záruku za jakost díla. Záruční doba činí 60 měsíců ode dne protokolárního
        předání a převzetí dokončeného Díla mezi Zhotovitelem a Objednatelem. V této době
        odpovídá Zhotovitel, že Dílo bude úplné a funkční, způsobilé řádného použití a zachová si
        sjednané nebo Zhotovitelem uvedené vlastnosti a bude odpovídat právním předpisům a
        technickým normám. Záruka se nevztahuje na závady způsobené násilně, nevhodným
        použitím, vyšší mocí, prokázaným zanedbáním údržby a nesprávnou manipulací ze strany
        Objednatele, pokud Zhotovitel Objednatele s pravidly řádné údržby a správné manipulace s
        Dílem předem písemně seznámil. Poskytnutá záruka se nevztahuje na vady způsobené
        nedodržováním předpisů výrobců pro provoz a údržbu zařízení, které Objednatel od
        Zhotovitele převzal při převzetí předmětu Díla nebo o kterých Zhotovitel Objednatele
        prokazatelně písemně poučil (např. zaškolením).

14.3. Objednatel je povinen vady na Díle, které vzniknou, případně se projeví během záruční doby, u
        Zhotovitele reklamovat po jejich zjištění, nejpozději však v reklamační době určené délkou
        záruční doby. Objednatel je povinen současně vady popsat a uvést, jak se projevují.
        Objednateli náleží práva z vadného plnění, oznámí-li Zhotoviteli vady Díla kdykoliv do konce
        záruční doby, bez ohledu na to zda jde o vady zjevné či skryté, o vady které mělo Dílo již při
        přechodu nebezpečí škody na objednatele, nebo půjde-li o vady, které vzniknou nebo se
        projeví později.

14.4. Zhotovitel je povinen zahájit účinné odstraňování veškerých vad Díla nejpozději následující
        pracovní den od jejich reklamace objednatelem a odstranit veškeré vady, které se na Díle
        objeví v průběhu záruční doby, a to na své náklady a bez zbytečného odkladu a v nejkratší
        možné lhůtě, nejpozději však do 20 dnů po obdržení reklamace, nebude-li stranami dohodnut
        termín jiný.

14.5. Záruční doba vadou dotčené části Díla se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace
        Objednatelem až do doby, kdy Zhotovitel vadu odstranil.

                                                                  XV.
                                                          Smluvní pokuty

15.1. V případ, že se Zhotovitel dostane do prodlení s provedením Díla ve lhůtě uvedené
        v Objednávce a nebude-li ve Smlouvě o dílo (Objednávce) lhůta uvedena, tak ve lhůtě
        přiměřené rozsahu a náročnosti Díla, zavazuje se Objednateli uhradit smluvní pokutu ve výši
        1.000,- Kč za každý i započatý den prodlení.

15.2. V případě prodlení Zhotovitele s nástupem k odstranění vad či vlastním odstraněním vad je
        Zhotovitel povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý případ a den prodlení.

15.3. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody v plném rozsahu.
15.4. Při prodlení Objednatele s úhradou dlužné částky je Zhotovitel oprávněn účtovat úrok z

        prodlení v zákonné výši.

                                                                  XVI.
                                                  Trvání a ukončení smlouvy

16.1. Tato smlouva je uzavřena na dobu určitou, a to do 31.12.2021
16.2. Kterákoliv Smluvní strana má právo tuto Smlouvu vypovědět písemnou výpovědí s výpovědní

        lhůtou 2 měsíce, která počíná běžet prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve které je
        výpověď doručena Smluvní straně.
16.3. Ukončení účinnosti této smlouvy nemá vliv na Smlouvy o dílo, které byly uzavřeny v době
        účinnosti této smlouvy, a dále na ustanovení článků XII, XIV, XV této smlouvy.
                                                                 XVII.
                                                     Závěrečná ustanovení

17.1. Pokud není v této smlouvě výslovně uvedeno jinak, předkládá Zhotovitel Objednateli veškeré
        písemné dokumenty vždy ve třech vyhotoveních, která budou sloužit pro vnitřní potřeby
        Objednatele.

17.2. Smlouvou neupravená práva a povinnosti smluvních stran se řídí příslušnými právními
        předpisy, zejména občanským zákoníkem.

17.3. Jsou-li nebo stanou-li se jednotlivá ustanovení této smlouvy neplatná a/nebo neúčinná, nemá
        to za následek neplatnost a/nebo neúčinnost celé smlouvy. Smluvní strany se v takovém
        případě zavazují, že místo neplatných a/nebo neúčinných ustanovení sjednají takovou úpravu,
        která se co nejvíce přiblíží účelu, který sledovalo neplatné a/nebo neúčinné ustanovení.

17.4. Zhotovitel prohlašuje, že přebírá na sebe nebezpečí změny okolností a že jakákoliv změna
        okolností nezakládá zhotoviteli právo uplatňovat jakékoliv nároky s tím související. Smluvní
        strany tímto výslovně vylučují aplikaci ust. § 1765 odst. 1, § 1766 a § 2000 občanského
        zákoníku.

17.5. Tato smlouva je jedinou a úplnou dohodou smluvních stran. Jakékoliv změny nebo doplnění
        této smlouvy vyžadují formu písemného dodatku podepsaného oběma smluvními stranami. To
        samé platí i pro vzdání se písemné formy a prominutí jakéhokoli dluhu dle této smlouvy.

17.6. Nastanou-li u některé ze stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, je povinna to
        ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně.

17.7. Žádná ze smluvních stran není oprávněna bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní
        strany postoupit třetí osobě pohledávku nebo její část, která vznikla na základě této smlouvy.
        Žádná ze smluvních stran není oprávněna bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní
        strany převést třetí osobě svá práva a povinnosti z této smlouvy nebo její část.

17.8. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž dva obdrží Objednatel a jeden
        Zhotovitel.

17.9. Zhotovitel prohlašuje, že jako dodavatel ve smyslu ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001
        Sb., o finanční kontrole, je osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly a
        zavazuje se poskytnout kontrolním orgánům a Objednateli veškerou svou součinnost při jejím
        výkonu. Zhotovitel je povinen archivovat originální vyhotovení smlouvy včetně jejich dodatků,
        originály účetních dokladů a dalších dokladů vztahujících se k realizaci předmětu této smlouvy
        po dobu 10 let od zániku závazků vyplývajících z této smlouvy.

17.10.Tato smlouva podléhá povinnosti zveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních
        podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv {dále jen
        „zákon o registru smluv"). Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění v registru smluv včetně
        uvedení metadat provede Objednatel, který současně zajistí, aby informace o uveřejnění této
        smlouvy byly zaslány druhé smluvní straně do její datové schránky.

17.11.Smluvní strany shodně a výslovně prohlašují, že mezi nimi došlo k dohodě o celém obsahu
        smlouvy a že je jim obsah smlouvy dobře znám v celém jeho rozsahu s tím, že smlouva je
        projevem jejich vážné, pravé a svobodné vůle a nebyla uzavřena v tísni či za nápadně
        nevýhodných podmínek. Na důkaz souhlasu připojují oprávnění zástupci smluvních stran své
        vlastnoruční podpisy, jak následuje.

V Břeclavi dne  2021  V Hruškách dne <££* £ • 2021