Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
OPTIMALIZACE CYKLISTICKÉ INFRASTRUKTURY MIKROREGIONU DAČICKO - RÁMCOVÁ SMLOUVA RÁMCOVÁ SMLOUVA O DÍLO uzavřená dle ust. § 1746 odst. 2 a ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, (dále „občanský zákoník“) mezi: Objednatel: I. zastoupený: Smluvní strany se sídlem: DSO Mikroregion Dačicko IČ: Ing. Karlem Macků, předsedou DIČ: Krajířova 27, 380 13 Dačice e-mail: 71223649 Bankovní spojení: není plátcem DPH č. účtu: spolupracedacicko@gmail.com Waldviertler Sparkasse, a.s., pobočka Dačice dále jen „objednatel“ 2100006070/7940 Zhotovitel: MS PARTNERS s.r.o. zastoupený: Mag. Rainerem Miksche, jednatelem se sídlem: Rudolecká 248, 378 81, Slavonice IČ: 28074327 DIČ: není plátcem DPH e-mail: mspartners@seznam.cz Bankovní spojení: GE Money Bank a.s. č. účtu: 185507587/0600 údaj o zápise v OR: spol. zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, spisová značka 15743 C dále jen „zhotovitel“ II. Předmět a účel smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele řádně, včas, s odbornou péčí a dle požadavků a potřeb objednatele provádět na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele kompletní a proveditelné dílo spočívající v realizaci zakázky ,,Optimalizace cyklistické infrastruktury Mikroregionu Dačicko“ (dále též „dílo“) a závazek objednatele za řádně, včas a odborně provedené dílo zaplatit zhotoviteli dohodnutou cenu. Dílo se skládá celkem z 6 etap, které jsou uvedeny v příloze č. 1 této smlouvy, přičemž provedení díla bude upraveno na podkladě jednotlivých dílčích objednávek, které objednatel zašle pro každou jednotlivou etapu samostatně zhotoviteli na základě této smlouvy, v rozsahu a za podmínek dohodnutých v této smlouvě. 2. Při zpracovávání díla je zhotovitel povinen dodržovat obecně závazné právní předpisy, technické normy, ujednání této smlouvy a bude se řídit jednotlivými objednávkami, předanými výchozími podklady objednatele a jeho pokyny. 1 OPTIMALIZACE CYKLISTICKÉ INFRASTRUKTURY MIKROREGIONU DAČICKO - RÁMCOVÁ SMLOUVA III. Cena díla 1. Smluvní strany si sjednaly celkovou cenu díla dle této smlouvy ve výši 250 684 Kč s tím, že objem práce bude rozdělen podle jednotlivých etap a specifikován v dílčích objednávkách vždy ke konkrétní etapě. V objednávce bude rovněž uvedena cena za daný objem práce týkající se jednotlivé etapy v souladu s čl. IV. odst. 2 a čl. VI. odst. 1 písm. d) této smlouvy. 2. Smluvní strany se dohodly, že finanční prostředky vyčleněné na všechny objednávky učiněné v průběhu plnění předmětu této smlouvy nesmí překročit celkovou částku 270 000 Kč. Případné vícepráce nad rámec částek v rámci jednotlivých etap projektu budou uhrazeny po jejich písemném odsouhlasení oběma smluvními stranami po řádném ukončení závěrečné etapy projektu. Na tyto případné vícepráce bude vystavena zvláštní objednávka. Vícepracemi se rozumí např. tisk a vazba výstupních materiálů, použití relevantního SW apod. 3. Sjednaná cena díla je sjednána jako cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu provádění díla. Cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele související s podanou nabídkou na provedení díla dle této smlouvy. IV. Platební podmínky 1. Cena za provedení díla je splatná na základě jednotlivých faktur vystavených zhotovitelem na podkladě objednatelem vyhotovených dílčích objednávek a písemných předávacích protokolů o předání a převzetí řádně provedeného díla bez vad a nedodělků. Zhotovitel je oprávněn fakturovat jednotlivá dílčí díla - etapy až po jejich protokolárním předání a převzetí objednatelem. 2. Cena jednotlivých dílčích děl - etap je splatná následovně: částka 38 520 Kč je splatná po předání 1. etapy díla objednateli částka 44 640 Kč je splatná po předání 2. etapy díla objednateli částka 24 660 Kč je splatná po předání 3. etapy díla objednateli částka 35 350 Kč je splatná po předání 4. etapy díla objednateli částka 56 870 Kč je splatná po předání 5. etapy díla objednateli částka 31 440 Kč je splatná po předání 6. etapy díla objednateli doplňkové náklady 3 000 Kč je splatná po předání 6. etapy díly objednateli je splatná po předání 6. etapy díly objednateli režijní a ost. náklady 16 204 Kč 3. Splatnost faktur se se mezi stranami sjednává na 20 kalendářních dnů od prokazatelného doručení faktury objednateli. Faktura se považuje za uhrazenou okamžikem připsání fakturované částky na účet zhotovitele. Do této doby zůstává fakturované dílo ve vlastnictví zhotovitele. Faktura musí kromě náležitostí stanovených právními předpisy obsahovat předmět díla dle této smlouvy a číslo etapy, ke které se uvedená faktura vztahuje. Přílohou faktury bude kopie předávacího protokolu podepsaného objednatelem. 4. Jestliže faktura nebude mít náležitosti vyžadované právními předpisy nebo náležitosti ujednané v této smlouvě, je objednatel oprávněn fakturu vrátit zhotoviteli k opravě. Vrácením faktury zhotoviteli se přeruší lhůta splatnosti. Nová lhůta splatnosti běží až doručením řádně opravené faktury objednateli. 5. Cena za provedení díla je ze strany objednatele splatná formou bezhotovostních převodů na bankovní účet zhotovitele číslo 185507587/0600 uvedený v čl. I. této smlouvy. 2 OPTIMALIZACE CYKLISTICKÉ INFRASTRUKTURY MIKROREGIONU DAČICKO - RÁMCOVÁ SMLOUVA V. Termín plnění 1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo po prokazatelném obdržení dílčí objednávky pro každou jednotlivou etapu v následujících termínech: 1. etapa – do 1 měsíce od doručení příslušné objednávky zhotoviteli 2. etapa – do 2 měsíců od ukončení realizace 1. etapy a doručení příslušné objednávky zhotoviteli 3. etapa – do 1 měsíce od ukončení realizace 2. etapy a doručení příslušné objednávky zhotoviteli 4. etapa – do 1 měsíce od ukončení realizace 3. etapy a doručení příslušné objednávky zhotoviteli 5. etapa – do 2 měsíců od ukončení realizace 4. etapy a doručení příslušné objednávky zhotoviteli 6. etapa - do 2 měsíců od ukončení realizace 5. etapy a doručení příslušné objednávky zhotoviteli Dílo bude v plném rozsahu (tj. realizace všech 6 etap bez vad a nedodělků) zrealizováno a předáno objednateli nejpozději do 30. 11. 2017. VI. Způsob plnění 1. Zhotovitel bude provádět sjednané dílo na základě odsouhlasené dílčí objednávky objednatele, zaslané zhotoviteli emailem (mspartners@seznam.cz) s následujícími náležitostmi: a) datum a číslo objednávky, zadání a odvolávka na tuto smlouvu, b) specifikace díla včetně uvedení konkrétní etapy díla, c) termín plnění, d) cena, e) další specifické požadavky. 2. Zhotovitel potvrdí do 5 pracovních dnů přijetí dílčí objednávky. Pokud zhotovitel s dílčí objednávkou nesouhlasí, je povinen tuto skutečnost oznámit objednateli do 5 pracovních dnů od obdržení dílčí objednávky a v této lhůtě navrhnout a objednateli zaslat změny, které požaduje za nutné k tomu, aby dílčí objednávku mohl přijmout. Dílčí objednávka potvrzená oběma smluvními stranami je závazná pro obě smluvní strany a představuje dílčí smlouvu k této smlouvě. Nebude-li v takovéto dílčí smlouvě výslovně stanoveno jinak, řídí se taková dílčí smlouva ustanoveními této smlouvy. 3. Předání a převzetí díla bude provedeno v sídle objednatele, a to po jeho řádném dokončení na základě předávacího protokolu s uvedením eventuálních vad a termínem jejich odstranění podepsaného oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 4. Podpisem předávacího protokolu oběma smluvními stranami vzniká zhotoviteli právo fakturovat objednateli cenu za provedené dílo dle příslušné dílčí objednávky. 5. Objednatel poskytne zhotoviteli potřebnou součinnost při provádění díla. 6. Objednatel je oprávněn kontrolovat průběh provádění díla. Zhotovitel je povinen objednateli kontrolu umožnit a na požádání objednatele poskytnout bezodkladně veškeré informace o stavu rozpracovanosti díla. 3 OPTIMALIZACE CYKLISTICKÉ INFRASTRUKTURY MIKROREGIONU DAČICKO - RÁMCOVÁ SMLOUVA 7. Závazek zhotovitele provést dílčí dílo je splněn jeho řádným ukončením a předáním dílčího díla objednateli v sídle objednatele na adrese uvedené v čl. I. této smlouvy. Dílo se pokládá za řádně ukončené, jestliže nebude mít při převzetí vady a nedodělky. Dílo, které má vady, není dokončeno a objednatel není povinen jej převzít. VII. Nebezpečí škody a vlastnické právo Nebezpečí škody na zhotovovaném předmětu díla a vlastnické právo k němu přejde na objednatele okamžikem připsání platby za dílo na účet zhotovitele, a to po převzetí řádně provedeného díla bez vad a nedodělků objednatelem. O připsání platby na účet zhotovitele je zhotovitel povinen objednatele e-mailem na adresu: spolupracedacicko@gmail.com bezodkladně informovat. VIII. Záruka za jakost a odpovědnost za vady díla 1. Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude zhotoveno podle této smlouvy a bude způsobilé k účelu uvedenému v čl. II. této smlouvy. 2. Zhotovitel odpovídá objednateli za to, že dílo bude mít po stanovenou dobu (záruční dobu) vlastnosti dojednané v této smlouvě. 3. Zhotovitel poskytuje záruku za jakost předmětu díla po 24 měsíců. Záruční doba plyne ode dne předání a převzetí dokončeného díla. 4. Případné vady díla zjištěné v záruční době budou písemně reklamovány u zhotovitele na adrese uvedené v čl. I. bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. 5. Zhotovitel se zavazuje na své náklady odstranit vady díla bez zbytečného odkladu po jejich písemném oznámení objednatelem, nejpozději do 5 dnů od doručení písemného oznámení o vadě nebo ve lhůtě dohodnuté s objednatelem. 6. Objednatel je povinen umožnit zhotoviteli odstranění vady. Provedení opravy vady sdělí zhotovitel objednateli písemně. 7. Doba od doručení oznámení o vadě do odstranění vady se do záruční doby nezapočítává. IX. Sankce 1. Smluvní strany se dohodly na smluvní pokutě, kterou je objednatel oprávněn účtovat zhotoviteli a zhotovitel je povinen zaplatit v případě, že zhotovitel a) je v prodlení s předáním kterékoliv části díla, a to ve výši 100 Kč za každý započatý den prodlení, b) je v prodlení s dohodnutým odstraněním vad dle čl. VIII. odst. 5 této smlouvy, a to ve výši 100 Kč za každý započatý den, o který nesplní výše stanovený nebo jinak dohodnutý termín odstranění vad. Smluvní pokuta se vztahuje samostatně na každou jednotlivou vadu s tím, že zaplacením smluvní pokuty zůstává pro objednatele na náhradu škody nedotčeno. 2. Smluvní strany se dohodly na smluvní pokutě, kterou je zhotovitel oprávněn účtovat objednateli a objednatel je povinen zaplatit v případě, že objednatel je v prodlení s úhradou faktury, a to ve výši 100 Kč za každý započatý den prodlení. Smluvní strany tímto současně vylučují možnost zhotovitele požadovat po objednateli zaplacení úroku z prodlení při prodlení objednatele s úhradou faktury. 3. Sjednané smluvní pokuty jsou splatné do 20 dnů poté, co některá smluvní strana vyzvala druhou smluvní stranu k jejich zaplacení. 4 OPTIMALIZACE CYKLISTICKÉ INFRASTRUKTURY MIKROREGIONU DAČICKO - RÁMCOVÁ SMLOUVA 4. Uhrazením smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody, kterou je možno vymáhat samostatně vedle smluvní pokuty. 5. Uhrazením smluvní pokuty nezaniká povinnost odstranit závadný stav. X. Ostatní ujednání 1. Zhotovitel je povinen v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, spolupůsobit při výkonu finanční kontroly. 2. V případě, že na dílo, které je předmětem této smlouvy, bude poskytnuta dotace, zavazuje se zhotovitel dále spolupůsobit při provádění kontrol ze strany orgánů poskytovatele dotace a zavazuje se uchovat veškerou dokumentaci související s předmětem této smlouvy po dobu nejméně 5 let od předání a převzetí díla nebo po dobu stanovenou dotačními pravidly poskytovatelem dotace. 3. Obě smluvní strany se zavazují, že informace, které jim byly svěřeny druhou smluvní stranou, neposkytnou třetím osobám bez písemného souhlasu druhé strany a nepoužijí tyto informace k jiným účelů, než k plnění podmínek této smlouvy. Tímto není dotčena povinnost objednatele stanovená zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. 4. V případě, že výsledkem činnosti zhotovitele podle této smlouvy a jednotlivých objednávek bude plnění, které podléhá ochraně dle zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „autorský zákon“), přechází na objednatele trvalé, časově neomezené právo užití a šíření takového díla nebo jeho části ve smyslu § 12 a násl. autorského zákona. Licence je udělena po dobu trvání autorských práv, bez omezení teritorií. 5. Smluvní strany prohlašují, že informace obsažené v této smlouvě nejsou předmětem obchodního tajemství. 6. Zhotovitel není oprávněn postoupit tuto smlouvu jinému zhotoviteli. XI. Odstoupení od smlouvy 1. Objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit z důvodů uvedených v občanském zákoníku. 2. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy rovněž pokud: a) zhotovitel je v prodlení s řádným dokončením a předáním díla déle než 20 dnů, b) zhotovitel neoprávněně nebo bezdůvodně přeruší či ukončí provádění díla před jeho řádným dokončením a předáním objednateli, c) zhotovitel při provádění díla postupuje v rozporu s pokyny objednatele, d) bylo vůči zhotoviteli zahájeno insolvenční řízení, včetně případů, kdy byl na majetek zhotovitele vyhlášen konkurz, povoleno oddlužení nebo reorganizace nebo byl insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku nebo zhotovitel vstoupil do likvidace, e) pokud zhotovitel postoupí tuto smlouvu jinému zhotoviteli, f) objednatel neobdrží dotaci z Programu obnovy venkova pro rok 2017 a Valná hromada objednatele rozhodne o tom, že nemá zájem na dalším plnění díla. 3. Zhotovitel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že objednatel je v prodlení s uhrazením faktury déle než 30 dní. Odstoupení od smlouvy je možné až potom, co zhotovitel objednatele na tuto skutečnost písemně upozornil a vyzval objednatele k nápravě. 5 OPTIMALIZACE CYKLISTICKÉ INFRASTRUKTURY MIKROREGIONU DAČICKO - RÁMCOVÁ SMLOUVA 4. Odstoupení musí být učiněno písemně a je účinné od okamžiku doručení druhé smluvní straně na adresu uvedenou shora. Odstoupením od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti stran ze smlouvy. Odstoupení od smlouvy se nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení, pokud již dospěl, práva na náhradu škody vzniklé z porušení smluvní povinnosti ani ujednání, které má vzhledem ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od smlouvy, zejména ujednání o způsobu řešení sporů. Byl-li dluh zajištěn, nedotýká se odstoupení od smlouvy ani zajištění. 5. Pro náhradu škody platí ustanovení občanského zákoníku s tím, že smluvní strany se dohodly na vyloučení možnosti uplatňovat ušlý zisk. 6. Ukončením této smlouvy jakýmkoliv způsobem zanikají také všechny dílčí objednávky, ledaže se smluvní strany dohodnou písemně jinak. Smluvní strany se zavazují do jednoho měsíce od ukončení smlouvy provést věcné a finanční vypořádání závazků vyplývajících z této smlouvy. XII. Závěrečná ustanovení 1. Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel požádal o dotaci z Programu obnovy venkova pro rok 2017 na realizaci této akce. Zhotovitel je povinen respektovat a zapracovat případné požadavky poskytovatele dotace. 2. Tato smlouva může být měněna či doplňována pouze po vzájemné dohodě smluvních stran formou písemných dodatků podepsaných smluvními stranami. Veškeré dodatky k této smlouvě musí mít písemnou formu, jinak jsou neplatné. 3. Smluvní strany se dohodly, že spory vzniklé z této smlouvy nebo v souvislosti s ní budou řešit přednostně vzájemnou dohodou a pokud se takové dohody nepodaří dosáhnout do tří měsíců od vzniku sporu, předají spor k řešení věcně a místně příslušnému soudu. 4. Tato smlouva je vyhotovena ve třech vyhotoveních s platností originálu, z nichž objednatel obdrží dvě vyhotovení a zhotovitel jedno vyhotovení. 5. Pro případ, že tato smlouva není uzavírána za přítomnosti obou smluvních stran, platí, že smlouva nebude uzavřena, pokud ji zhotovitel podepíše s dodatkem či odchylkou, byť nepodstatnou. 6. Smluvní strany této smlouvy prohlašují, že si ji před podpisem přečetly a že souhlasí s jejím obsahem. Na důkaz toho připojují své podpisy. 7. Smluvní strany souhlasí se zveřejněním této smlouvy v registru smluv. Zveřejnění zajistí objednatel. 8. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. V Dačicích dne 2017. V dne 2017. Za objednatele Za zhotovitele ______________________________ _____________________________ Ing. Karel Macků, předseda Mag. Rainer Miksche, jednatel 6 OPTIMALIZACE CYKLISTICKÉ INFRASTRUKTURY MIKROREGIONU DAČICKO - RÁMCOVÁ SMLOUVA Nedílnou součást smlouvy tvoří tato příloha: 1. podrobný popis jednotlivých etap vč. termínu plnění 7