Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
S M L O U VA O POSKYTNUTÍ DOTACE NA POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB V OBECNÉM HOSPODÁŘSKÉM ZÁJMU Z ROZPOČTU LIBERECKÉHO KRAJE č. OLP/3226/2021 schválená Zastupitelstvem Libereckého kraje dne 21.09.2021, usnesením č. 409/21/ZK Smluvní strany: Liberecký kraj se sídlem U Jezu 642/2a, Liberec IV - Perštýn, 460 01 zastoupený Martinem Půtou, hejtmanem, na základě plné moci Mgr. Petrem Tulpou, náměstkem hejtmana, pověřeným vedením resortu sociálních věcí IČO: 70891508 DIČ: CZ70891508 Číslo účtu: 19-7964240297/0100 dále jen „poskytovatel“ a Sdružení tělesně postižených Česká Lípa, o.p.s. se sídlem Školní 2213, Česká Lípa, 470 01 Česká Lípa osoba oprávněná podepsat smlouvu: Šárka Rikowská, ředitelka IČO: 02107538 DIČ: CZ02107538 Číslo účtu: 261652779/0300 dále jen „příje mce“ uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s částí pátou, zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podle zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů a v souladu s rozhodnutím Komise ze dne 20. 12. 2011 o použití čl. 106 odst. 2 (dále jen Rozhodnutí) Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby poskytované určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu č. 2012/21/EU, tuto veřejnoprávní smlouvu o poskytnutí účelové dotace na závazek veřejné služby z rozpočtu Libereckého kraje strana 1 (celkem 8) Článek I. Účel smlouvy 1. Účelem této smlouvy je zajištění kofinancování služeb obecného hospodářského zájmu na území Libereckého kraje. Obecným hospodářským zájmem se rozumí zájem poskytovatele spočívající v zajištění veřejné služby dle čl. II. této smlouvy. 2. Účelem dotace je zajištění kofinancování sociální služby, která v dostatečné kvalitě a s odpovídající místní dostupností napomáhá efektivně řešit nepříznivé sociální situace občanů kraje v souladu se zjištěnými potřebami těchto osob s využitím dostupných personálních a finančních zdrojů. Článek II. Předmět smlouvy 1. Příjemce byl na základě usnesení č. 1220/20/RK poskytovatelem pověřen výkonem veřejné služby v obecném hospodářském zájmu a vzal na sebe závazek poskytovat tuto službu za podmínek uvedených v Pověření k poskytování služeb v obecném hospodářském zájmu včetně všech dodatků. Veřejnou službou se rozumí rozsah činností uvedených v čl. II., odst. 1 Pověření k poskytování služeb v obecném hospodářském zájmu. 2. Za plnění závazku poskytovat veřejnou službu se poskytovatel zavazuje poskytnout příjemci dotaci, která je součástí vyrovnávací platby, jejíž výše je určena v čl. III., odst. 3. této smlouvy. 3. Příjemce prohlašuje, že k datu uzavření této smlouvy splňuje všechny podmínky pro poskytování veřejné služby v souladu s Pověřením k poskytování služeb v obecném hospodářském zájmu a obecně závaznými právními předpisy, zvláště zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. 4. Dotace bude výhradně použita na druh sociální služby: Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením - číslo registrace 9072226 - § 66 zákona o sociálních službách, č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Článek III. Výše dotace a její uvolnění 1. Dotací, která je součástí vyrovnávací platby se rozumí, finanční prostředky poskytnuté z rozpočtu poskytovatele, určené na kofinancování osobních nákladů, které souvisejí s provozem základních činností, které příjemce finanční podpory provozuje v rámci poskytování sociálních služeb dle zákona o sociálních službách, č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Výše dotace je stanovena na základě hodnoty na 1 úvazek pracovníka v přímé péči dle výše úvazků pracovníků v přímé péči. Poskytnuté finanč ní prostředky lze použít výhradně na krytí výdajů vzniklých od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2021 dle Pravidel pro poskytování a čerpání finančních prostředků určených na dofinanco vá ní sociálních služeb z rozpočtu kraje v roce 2021. 2. Dotace jako součást vyrovnávací platby pro rok 2021 se poskytuje max. do výše 21.000 Kč (slovy: dvacet jeden tisíc korun). 3. Dotace je poskytnuta na níže uvedené sociální služby dle zákona o sociálních službách, pod číslem registrace: strana 2 (celkem 8) Výčet služeb a alokované částky na jednotlivé podpořené služby. Druh sociální služby Číslo Částka v Kč registrace 21.000 §66 - Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením 9072226 4. Výše dotace byla schválena Zastupitelstvem Libereckého kraje dne 21.09.2021, usnesením č. 409/21/ZK. 5. Maximální výše finanční podpory stanovuje nepřekročitelnou hranici dotace dle článku III, odst. 3, která je určena disponibilními prostředky Libereckého kraje pro daný druh sociální služby, které má kraj k dispozici. Výše finanční podpory je stanovena v souladu s platným Střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb a jeho prováděcími částmi a platnou Základní sítí sociálních služeb Libereckého kraje na období 2021 - 2023. 6. Celková výše finanční podpory tj. 21.000 Kč, bude vyplacena ve výši 100% a bude převedena na účet příjemce, po nabytí účinnosti této smlouvy, nejpozději do 30. 11. 2021. Článek IV. Povinnosti příjemce a podmínky čerpání dotace 1. Dotace musí být vyúčtována a finančně vypořádána nejpozději do 19. 2. 2022, a to formou závěrečného vyúčtování na příslušném formuláři uvedeném v příloze č. 1 smlouvy, který musí být v termínu pro vyúčtování předložen odboru sociálních věcí Krajského úřadu Libereckého kraje. Současně se závěrečným vyúčtováním musí být předložena samostatná průkazná evidence o použití a využití poskytovatele m poskytnutých finančních prostředků. Závěrečné vyúčtování není vyžadováno v případě, že výdaje nebyly realizovány a veškerá finanční podpora byla příjemcem vrácena zpět na účet poskytovatele, v termínu dle čl. IV., odst. 10. event., kdy příjemci nebyly finanč ní prostředky zaslány a to ani z části. 2. Při čerpání finanční podpory je příjemce povinen zajistit, aby na stejný výdaj nedocházelo k duplicitnímu čerpání finančních prostředků z více zdrojů. 3. Příjemce se zavazuje viditelně označit účetní resp. prvotní daňové doklady nebo zjednodušené daňové doklady minimálně do výše poskytnuté finanční podpory, že na jejich úhradu či spoluúhradu bylo použito finančních prostředků z dotace Libereckého kraje. 4. Příjemce dotace je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci v souladu s předpisy ČR. - Příjemce, který vede účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, je povinen své příjmy a výdaje (výnosy a náklady) mít vedeny transparentně s jednoznačno u vazbou ke konkrétní sociální službě (např. analytické účty, účetní střediska, zakázky) a ke konkrétnímu zdroji financování. - Příjemce má povinnost vést příjmy a výdaje (výnosy a náklady) spojené s poskytováním příslušné sociální služby v účetnictví příjemce (poskytovatele sociální služby) odděleně od příjmů a výdajů spojených s jinými službami či činnostmi organizace. strana 3 (celkem 8) - O použití a využití poskytovatelem poskytnutých finančních prostředků povede příjemce samostatnou průkaznou evidenci (např. analytické účty, účetní střediska, zakázky atd.). 5. Dále se příjemce zavazuje uchovávat veškeré dokumenty související s poskytováním sociální služby a prokazující čerpání poskytnuté finanční podpory po dobu deseti let od ukončení financování této služby. 6. Příjemce je povinen písemně informovat poskytovatele, odbor sociálních věcí Krajského úřadu Libereckého kraje, o změně v údajích uvedených ve smlouvě ohledně jeho osoby, účelu, termínu realizace výdajů, případně nerealizace a o všech dalších okolnostech, které mají nebo by mohly mít vliv na plnění jeho povinností podle této smlouvy a to nejdéle do 10 pracovních dnů od uskutečněné změny. 7. Příjemce je povinen informovat veřejnost o skutečnosti, že byl podpořen z rozpočtu Libereckého kraje. Tuto informaci předloží při závěrečném vyúčtování finanční podpory. 8. Při závěrečném vyúčtování finanční podpory je poskytovatel povinen předložit kopie účetních resp. prvotních účetních daňových dokladů a příslušné doklady o zaplacení ve vztahu k financované sociální službě za příslušné účetní období a další náležitosti, které se týkají věcného plnění služby vztahující se k základním činnostem. 9. Jestliže organizace obdrží finanční podporu, která je součástí vyrovnávací platby, která převyšuje maximální stanovenou částku, uvedenou v Pověření k poskytování služeb v obecném hospodářském zájmu nebo vykáže přeplatek (zisk organizace z hlavní činnosti) na základě Vyúčtování, musí takové nadměrně poskytnuté finanční prostředky vrátit do 19. 2. 2022 na účet č. 19-7964240297/0100, s variabilním symbolem č. 01 a dále číslem registrace podpořené sociální služby. Současně s vrácenými finanč ními prostředky bude zasláno odboru sociálních věcí avízo. 10. Nevyčerpané finanční prostředky poskytnuté v souladu s touto smlouvou je příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele č. 19-7964240297/0100 do 19. 2. 2022 s variabilním symbolem č. 01 a dále číslem registrace podpořené sociální služby. Současně s vrácenými finančními prostředky bude zasláno odboru sociálních věcí avízo. 11. Méně závažnými podmínkami souvisejícími s účelem, na který byly finanční prostředky poskytnuty, a u kterých lze vyzvat k provedení opatření k nápravě, a za jejichž nedodržení se uloží nižší odvod, jsou: a. Nesplnění povinnosti dodat závěrečné vyúčtování dle čl. IV. odst. 1 této smlouvy. b. Nesplnění povinnosti vrácení nevyčerpaných resp. neprofinancova nýc h poskytnutých finančních prostředků dle čl. IV. odst. 10. c. Nesplnění povinnosti předložení úplného závěrečného vyúčtování poskytnutýc h finančních prostředků dle čl. IV, odst. 1., odst. 8. d. Nesplnění povinnosti příjemce informovat o změnách dle čl. IV. odst. 6. e. Nesplnění povinnosti vést samostatnou průkaznou účetní evidenci dle čl. IV. odst. 4 f. Nesplnění povinnosti informovat veřejnost o podpoře Libereckým krajem dle čl. IV. odst. 7. 12. V případě rozhodnutí o přeměně příjemce, fúzi, zániku s likvidací či rozdělení na dva či více samostatných subjektů v době účinnosti této smlouvy, je příjemce povinen neprodleně kontaktovat poskytovatele za účelem sdělení informace, jak poskytnuto u finanční podporu vypořádat v návaznosti na tuto skutečnost. V případě, že dochází u příjemce k zániku s likvidací, je příjemce povinen vrátit nedočerpané prostředky strana 4 (celkem 8) poskytovateli, a to nejpozději do zahájení likvidace příjemce. V případě, že v důsledku zániku příjemce s likvidací není možné vyčerpat dotaci, je příjemce povinen vrátit celou částku poskytnuté dotace poskytovateli, a to nejpozději do zahájení likvidace příjemce. Pokud příjemce nevrátí do lhůt uvedených výše poskytnutou dotaci, stávají se prostředky dotace zadrženými ve smyslu § 22 a násl. zákona č. 250/2000 Sb., a bude postupováno dle tohoto zákona. Článek V. Kontrola, sankce 1. Příslušné orgány poskytovatele jsou oprávněny zejména v souladu s § 9 odst. 2 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů, provádět kontroly dodržení účelu a podmínek, za kterých byla účelová dotace poskytnuta a čerpána. Dle § 13 odst. 1 zákona č. 320/2001 Sb. platí, že vzájemné vztahy mezi kontrolními orgány a kontrolovanými osobami při výkonu veřejnosprávní kontroly na místě se řídí zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolním řádem), nestanoví- li tento zákon jinak. Podle § 8 písm. f) a § 10 odst. 3 zákona č. 255/2012 Sb. ve vztahu k povinné osobě je kontrolující oprávněn požadovat součinnost potřebnou k výkonu kontroly, přičemž povinná osoba je povinna poskytnout kontrolujícímu tuto součinnost, nelze-li tuto zajistit prostřednictvím kontrolova né osoby. 2. V případě rozhodnutí o zrušení registrace příslušné sociální služby podle §82 odst. 3 zákona o sociálních službách v průběhu roku, na který byla dotace poskytnuta, je příjemce finanč ní podpory povinen do 30 kalendářních dnů ode dne ukončení poskytování sociální služby, který je uveden v rozhodnutí o zrušení registrace, provést vyúčtování a finanční vypořádání poskytnuté dotace a současně převést na účet Libereckého kraje, uvedený v této smlouvě případnou vratku dotace s variabilním symbolem č. 01 a dále číslem registrace podpořené sociální služby. 3. Porušení povinností vyplývajících z této smlouvy je porušením rozpočtové kázně ve smyslu ust. § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění. Za porušení rozpočtové kázně se v souladu s § 22 odst. 6 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů nepovažuje, pokud příjemce splní povinnos t k vrácení dotace nebo její části dobrovolně na písemnou výzvu poskytovatele v jím stanovené lhůtě, zjistí- li poskytovatel na základě kontroly, že příjemce dotace porušil povinnos t stanovenou smlouvou, která souvisí s účelem, na který byly peněžní prostředky poskytnuty, nedodržel účel dotace nebo podmínku, za které byla dotace poskytnuta a u níž nelze vyzvat k provedení opatření k nápravě. 4. Za nedodržení podmínek uvedených v čl. IV. odst. 11, se uloží nižší odvod a to v případě, pokud příjemce neprovedl opatření k nápravě (v případě, že lze objektivní nápravu sjednat) do 30 dnů od prokazatelného doručení výzvy k jejich provedení: a. Za opožděné dodání závěrečného vyúčtování dle čl. IV. odst. 1 této smlouvy ve lhůtě uvedené níže v tabulce. b. Za vrácení nevyčerpaných resp. neprofinancovaných poskytnutých finanč níc h prostředků na účet poskytovatele dle čl. IV. odst. 10. Této smlouvy ve lhůtě uvedené níže v tabulce, strana 5 (celkem 8) c. Za předložení neúplného vyúčtování poskytnutých finančních prostředků dle čl. IV. odst. 1., odst. 8., kdy chybějící doklady příjemce předloží nejpozději ve lhůtě uvedené níže v tabulce, bude uložen odvod ve výši: lhůta výše odvodu z poskytnuté dotace Do 30 kalendářních dnů vč. Do 60 kalendářních dnů vč. 2% 4% Počátek lhůty běží od následujícího dne od uplynutí náhradní 30 denní lhůty pro provedení opatření k nápravě. d. Za nesplnění povinnosti informovat o změnách uvedených v čl. IV. odst. 6 do 14 dnů od uplynutí lhůty pro provedení opatření k nápravě, činí odvod 2 % z poskytnuté dotace. e. Za nesplnění povinnosti vést samostatnou průkaznou účetní evidenci dle čl. IV. odst. 4. nejpozději do 14 dnů od uplynutí náhradní lhůty pro provedení opatření k nápravě, bude uložen odvod 5 % z poskytnuté dotace. f. Za nesplnění povinnosti informovat veřejnost o podpoře Libereckým krajem dle čl. IV. odst. 7 nejpozději do 14 dnů od uplynutí náhradní lhůty pro provedení opatření k nápravě, bude uložen odvod 1 % z poskytnuté dotace. 5. Pokud příjemce dotace provede opatření k nápravě ve lhůtě stanovené k provedení opatření k nápravě, nedošlo k porušení rozpočtové kázně. 6. Veškeré platby jako důsledky porušení závazků provede příjemce formou bezhotovostního převodu na účet poskytovatele č 19-7964240297/0100 s variabilním symbolem č. 01 a dále číslem registrace podpořené sociální služby. Článek VI. Závěrečná ustanovení 1. Příjemce bere na vědomí, že smlouvy s hodnotou předmětu převyšující 50.000 Kč bez DPH včetně dohod, na základě kterých se tyto smlouvy mění, nahrazují nebo ruší, zveřejní poskytovatel v registru smluv zřízeném jako informační systém veřejné správy na základě zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv a na elektronické úřední desce poskytovatele. Příjemce výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva včetně případných dohod o její změně, nahrazení nebo zrušení byly v plném rozsahu zveřejněny v registru smluv a na elektronické úřední desce poskytovatele. 2. Příjemce prohlašuje, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažuje za obchodní tajemství a uděluje svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek. 3. Poskytnutá dotace je veřejnou finanční podporou ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů. 4. Veškeré změny a doplňky k této smlouvě lze činit pouze formou písemných, očíslovanýc h dodatků. strana 6 (celkem 8) 5. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem podpisu obou smluvních stran. V případě, že bude zveřejněna poskytovatelem v registru smluv, nabývá však účinnosti nejdříve tímto dnem, a to i v případě, že bude v registru smluv zveřejněna protistranou nebo třetí osobou před tímto dnem. Smlouva musí být nejprve podepsána příjemcem a následně poskytovatelem. 6. Tuto smlouvu lze zrušit dohodou smluvních stran v souladu s ustanovením § 167 odst. 1 písm. a) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění. Taková dohoda musí být písemná a musí v ní být uvedeny důvody, které vedly k ukončení smlouvy včetně vzájemného vypořádání práv a závazků. 7. Pokud příjemce na základě této smlouvy neobdrží žádné finanční prostředky, a písemně sdělí poskytovateli před termínem pro závěrečné vyúčtování, resp. před termínem pro jeho doložení v náhradní lhůtě, že nemá o dotaci zájem, ztrácí na dotaci nárok dnem, kdy poskytovatel obdrží příjemcovo sdělení. 8. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž dvě vyhotovení si ponechá poskytovatel a jedno vyhotovení obdrží příjemce. 9. Smluvní strany prohlašují, že se s obsahem smlouvy seznámily, porozuměly jí a smlouva plně vyjadřuje jejich svobodnou a vážnou vůli. 10. Nedílnou součástí smlouvy je tato příloha: P1 Závěrečné vyúčtování dotace V Liberci dne ………………. V dne …………….. Příjemce: Poskytovatel: ……………………………………… ……………………………………. statutární zástupce poskytovatele Mgr. Petr Tulpa sociálních služeb náměstek hejtmana strana 7 (celkem 8) Příje mce : Závěrečné vyúčtování dotace Adre sa příje mce : IČ příjemce: č. registrace sociální služby Vyúčtování dotace dle jednotlivých položek (v Kč)* Vyúčtování dotace dle jednotlivých položek (v Kč) Poskytnutá finanční Skutečné Vratka Komentář podpora z rozpočtu čerpání k ** celkem za r. kraje na základě xx. x. 20xx 20xx Smlouvy č. OLP/xxxx/20xx Poskytnutá finanční podpora (účelová neinvestiční) z rozpočtu 0,00 0,00 0,00 LK celkem OSOBNÍ NÁKLADY CELKEM 0,00 0,00 0,00 1.1. Pracovní smlouvy x 0,00 0,00 1.2. Dohody o pracovní činnosti x 0,00 0,00 1.3. Dohody o provedení práce x 0,00 0,00 1.4. Jiné osobní náklady x 0,00 0,00 * Údaje za jednu registrovanou sociální službu - dle č. registrace ** Údaje za osobní náklady např. za leden – prosinec, které je možné vyplatit nejpozději v prosinci Soupis účetních dokladů: pořad. č. číslo datum účel výdaje částka hrazeno hrazeno daňového úhrady z dotace z jiných daného zdrojů příp. výdaje účetního dokladu CELKEM: jméno, příjmení a podpis odpovědné osoby……………… Příjemce dotace vyplní obě tabulky. strana 8 (celkem 8) V …………………………….dne………………….. razítko………………………………..