Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SPRÁVA ŽELEZN IC SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ČÍSLO SMLOUVY OBJEDNATELE: ITS202108 ČÍSLO SMLOUVY POSKYTOVATALE: E791-S-3698/2021 Č.J. 14809/2021-SŽ-CTD-ÚP uzavřená podle ustanovení ust. § 1 746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „NOZ") Poskytovatel: Správa železnic, státní organizace se sídlem Praha 1 - Nové Město, Dlážděná 1003/7, PSČ 110 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou A 48384 IČO: 709 94 234, DIČ: CZ70994234 zastoupená Bc. Jiřím Svobodou, MBA., generálním ředitelem organizační složka: Centrum telematiky a diagnostiky (CTD) zastoupená Ing. Petrem Mádlem, ředitelem CTD (dále jen „Poskytovatel" nebo „SŽ") Adresa pro doručování daňových dokladů v elektronické podobě: ePodatelnaCFU@spravazeleznic.cz Objednatel: ITS - Intelligent Transport Systems, s.r.o. se sídlem Italská 2565/61,120 00 Praha, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou C 227965 IČ: 03211223 DIČ: CZ 03211223 Zastoupená: Lubošem Šmolcem - Jednatelem (dále jen „Objednatel") Adresa pro zasílání daňových dokladů v elektronické podobě: itsgroup@itsgroup.cz Preambule Smlouvo oposkytováníslužeb se uzavírá dle PPD č.5/2010 mezi Správou železnic, státní organizace afirmou ITS - Intelligent Transport Systems, s.r.o., které se podílí na realizaci výzkumného projektu „INTELIGENTNÍ DIAGNOSTIKA DOPRAVNÍ CESTY POMOCÍ LASEROVÝCH TECHNOLOGIÍ". Bude docházet ke sběru a vyhodnocování dat, která budou použita výhradně pro účely uvedeného výzkumného projektu a nebudou poskytnuta třetím stranám. Výsledky měření budou k dispozici rovněž Poskytovateli, tj. Správě železnic, státní organizaci, a nebudou využita v neprospěch Poskytovatele. Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Sídlo: Dlážděná 1003/7.110 00 Praha 1 Technická ústředna dopravní cesty zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze. IČ: 709 94 234 DIČ: CZ 709 94 234 Malletova 10/2363,190 00 Praha 9 spisová značka A 48384 www.spravazeleznic.czwww.tudc.cz 1. Režim Sm louvy 1.1. Na základě této Smlouvy se Poskytovatel zavazuje poskytnout služby Objednateli, které jsou specifikovány ve čl. 2.1. Smlouvy. 2. Předmět Sm louvy 2.1. Předmětem Smlouvy je pronájem měřicího vozu pro železniční spodek (dále jen MV GPR) a další služby spojená se záměrem Objednatele za účelem testovat laserové technologie (dále jen LT) na tratích SŽ. 2.2. Tato Smlouva se uzavírá na základě žádosti Objednatele, uvedené v dopise společnosti ITS ze dne 15.6.2021 a doručené Správě železnic, státní organizaci., který se podílí na realizaci výzkumného projektu „INTELIGENTNÍ DIAGNOSTIKA DOPRAVNÍ CESTY POMOCÍ LASEROVÝCH TECHNOLOGIÍ" č. CZ.01.1.02/0.0/0.0/19_262/0020267. 3. Druh služby a ceny 3.1. Pronájem MV GPR pro měření Objednatele činí 31.000 Kč (bez DPH) / den. Položka obsahuje pronájem MV GPR na jeden (i započatý) den měření. V ceně je zahrnuta max. 12 hodinová směna, obsluha vozu, obsluha a poskytnutí dat ze systému MP HOST a zpracování zaváděcího souboru. V ceně nejsou zahrnuty služby dopravce, tj. zajištění jízdy celé soupravy po tratích SŽ včetně zajištění hnacího vozidla. 3.2. Pronájem MV GPR při pravidelném měření GPR činí 1.950 Kč / hod (bez DPH). Výkon zahrnuje účast Objednatele při měření GPR. Výkon obsahuje: účast na jízdě MV GPR při jeho pravidelném měření, poskytnutí dat z lokalizačního systému MP HOST. 3.3. Poskytnutí MV GPR (v místě jeho odstavení) pro přípravu měření (bez jízdy) činí 800 Kč / hod. (bez DPH). Minimální fakturovaný výkon Poskytovatele jsou 4 hodiny. 3.4. SW úpravy MP Host pracovníky Poskytovatele pro připojení laserových technologií. Cena výkonu činí 900 Kč / hod. (bez DPH) za každou započatou hodinu. 3.5. Konzultace a poradenství pracovníků SŽ CTD bude účtováno Objednateli výkonu částkou 900 Kč / hod. 3.6. Cena služby bude fakturována daňovým dokladem, po ukončení předmětu plnění s vystaveným předávacím protokolem, a to vždy za každý celý uzavřený kalendářní měsíc. 3.7. Zaplacení smluvní ceny služby provede Objednatel úhradou faktury Poskytovatele, podle dále uvedených podmínek a v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH"). Faktury, vč. všech příloh, budou zasílány elektronicky na e-mailovou adresu ePodatelnaCFU@spravazeleznic.cz. V případě technických problémů s vyhotovením elektronické podoby faktury či jejích příloh bude objednatel akceptovat fakturu doručenou v listinné podobě na adresu Správa železnic, státní organizace, Centrální finanční účtárna Čechy, Náměstí Jana Pernera 217, 530 02 Pardubice nejpozději do 15. dne následujícího měsíce. 3.8. Objednatel se zavazuje za uskutečněné služby zaplatit Poskytovateli dohodnutou cenu. 3.9. O předání a převzetí poskytnuté služby bude pořízen Předávací protokol ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno obdrží Objednatel a jedno Poskytovatel, podepsaní budou za Objednatele služby i za Poskytovatele kontaktními osobami ve věcech technických. Předávací protokol se bude vydávat za každý celý uzavřený kalendářní měsíc, ve kterém proběhlo měření. 3.10. Objednatel nese odpovědnost nebezpečí vzniku škody na MV GPR při instalaci i při provádění měření LT. Dále nese odpovědnost za bezpečnost a plynulost železničního provozu při jízdě MV GPR až do doby řádného ukončení služby v případě, že se jedná o plnění dle bodu 3.1 3.11. V případě požadavků na jiné činnosti, které se vyskytnou nad rámec předmětu plnění, budou řešeny Objednatelem formou samostatné objednávky. 3.12. Při splnění podmínek § 92e ZDPH, je Objednavatel povinen vystavovat daňové doklady se zřetelem na pravidla režimu přenesené daňové povinnosti dle § 92a ZDPH. 4. Podmínky plnění 4.1. Objednatel prohlašuje, že se s kompletním rozsahem plnění seznámil a je s ním srozuměn. 4.2. Objednavatel prohlašuje, že se seznámil a zavazuje se dodržovat všechny obecně závazné právní předpisy České republiky a EU, technické normy a interní předpisy a dokumenty SŽ, vše v platném znění. 4.3. Objednavatel při samostatném měření LT musí vždy určit vedoucího měření. Vedoucí měření Objednatele plně zodpovídá za průběh měření a organizaci jízd. Dále komunikuje se zaměstnancem Poskytovatele (obsluha MV GPR a lokalizačního systému MP HOST). 4.4. Objednatel před zahájením plnění Smlouvy doloží, že všichni jeho zaměstnanci vykonávající předmět Smlouvy jsou proškoleni a mají platné oprávnění vstupu do kolejiště ŽDC. 4.5. Objednatel se zavazuje min. 15 pracovních dní předem oznámit Poskytovateli objem plánovaného měření (termín, plánovanou délku a trasu měření), dále pak si na vlastní náklady zajistit kompletní služby dopravce pro realizaci jízdy. 4.6. Poskytovatel před instalací měřícího systému po vzájemné dohodě poskytne Objednateli prostor pro inspekci na MV GPR za účelem přípravy měření a realizaci jízd dle níže uvedených pravidel. 4.7. V případě plnění dle bodu 3.1. Poskytovatel neodpovídá za činnost dopravce a nezajišťuje žádné výkony pro zavádění jízd Objednatele za účelem testování systému LT. Pro tento případ Poskytovatel Objednavateli poskytne radiokomunikační zařízení pro komunikaci osádky s dopravcem. 4.8. MV GPR může Objednatel využít pro měření LT v termínech pouze se souhlasem Poskytovatele. 4.9. Při souběžných měření GPR a LT musí být vždy respektovány plány měření GPR a nesmí omezit ani ohrozit měření a organizaci jízd GPR. 4.10. Denní směny budou plánovány v časových rozmezích 7:00 - 19:00 h., při dodržení délky pracovního týdne max. 40 hodin. 4.11. Při souběžných měření GPR a LT smí být systém LT obsluhován pouze jednou osobou Objednatele, přítomnou na vozidle. Tato osoba se musí řídit pokyny vedoucího měření GPR. 4.12. Poskytovatel si vyhrazuje právo neposkytnutí MV GPR z důvodu vlastního měření GPR nebo změny plánu měření MV GPR. 5. Základní technické param etry MV GPR (99 54 9362 001-8): 5.1. Max. dovolená rychlost 160 km/h; 5.2. Nejmenší poloměr oblouku 150 m; 5.3. Hmotnost 42,81; 5.4. Brzda samočinná a zajišťovací (P 401, R 58 1, ruční 22 t); 5.5. Největší hmotnost na nápravu 10.9 t; 5.6. Počet náprav 4; 5.7. Délka přes nárazníky 24,5 m; 5.8. Vzdálenost otočných čepů 17,20 m; 5.9. Při jízdě, manipulaci ve stanici, odstavení je nutno dodržovat předpisy SŽ; 5.10. Odstavený MV GPR musí být připojen ke zdroji elektrické energie 400 V. 5.11. Poskytovatel prohlašuje, že MV GPR má platné všechny předepsané zkoušky a revize. 6. Místo a doba plnění 6.1. Místem plnění je MV GPR na tratích SŽ. 6.2. Doba plnění je v době účinností této Smlouvy. 7. Další ujednání 7.1. Smlouva je uzavřena na dobu určitou do 19. 11. 2021. 7.2. Objednatel je povinen se při pohybu na MV GPR, při inspekci na MV GPR, kolejišti a areálech SŽ řídit pokyny Poskytovatele. Při účasti Objednatele na jízdě MV GPR budou jeho pracovníci proškoleni zástupcem Poskytovatele. O proškolení všech osob bude proveden zápis v dokumentaci MV GPR. 7.3. Před instalací měřicího systému Objednatele musí být předložena jeho dokumentace Objednateli, za účelem poskytnutí informací o způsobu montáže na MV GPR a způsobilosti zařízení pro jízdu na MV GPR při rychlosti až 120 km/h. Způsob instalace na vozidlo musí být odsouhlasen Poskytovatelem. Měřicí systém LZ nesmí nijak ovlivnit provoz a činnost měřicího systému MV GPR. 7.4. Způsob montáže a provozování měřicího systému Objednatele musí být odsouhlasen Poskytovatelem. Objednatel doloží Poskytovateli technické specifikace laserových systémů LZ a bezpečné podmínky jeho provozu. 7.5. Montáž LT musí provádět odborně způsobilá osoba. 7.6. Měření systémem LT bez účasti pracovníka Poskytovatele není možné. 7.7. Objednatel prohlašuje, že je způsobilý k řádnému a včasnému plnění Smlouvy a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou třeba k řádnému plnění Smlouvy. 7.8. Poskytovatel neodpovídá za případné škody na měřicím systému Objednatele při jeho instalaci, provozu a odstavení (poškození, odcizení, vandalizmus,...), ledaže byly způsobeny přímou činností Poskytovatele. 7.9. Poskytovatel upozorňuje, že měřicí systémy instalované vně MV GPR nejsou v době jeho odstavení chráněny proti poškození cizími osobami ani dalšími vlivy. Měřící systémy (nebo jeho části) umístěné v MV GPR jsou chráněny uzamčením vozidla. Vozidlo není v době odstavení střeženo. 7.10. Objednatel odpovídá za škody způsobené vlastním působením na MV GPR nebo dalším majetku SŽ. 7.11. Po celou dobu trvání závazků dle této Smlouvy včetně záruční doby, bude Objednatel povinen se na své vlastní náklady pojistit -t j. mít uzavřené pojištění obecné odpovědnosti za škodu (z provozní činnosti) na majetku a zdraví třetích osob. Pojištění bude sjednáno s limitem plnění nejméně ve výši 10.000.000,- Kč. Objednatel je povinen udržovat deklarované pojištění odpovědnosti za škodu způsobené Poskytovateli po celou dobu trvání Smlouvy. Pro případ, že se v České republice změní podmínky nebo právní předpisy týkající se odpovědnosti, bude Objednatel udržovat takové pojistné částky, případně rozšíří rozsah krytí tak, jak může Poskytovatel v dané době odůvodněně požadovat. 7.12. Výsledky měření a hodnocení budou ze strany Objednatele v uvedeném projektu prezentovány jako anonymizované, tj. bez uvedení jejich lokalizace, úseků tratí apod. 8. Kontaktními osobami smluvních stran jsou 8.1. za Poskytovatele: Ve věcech smluvních: ....... .......................... ....... ....... ....... ...... . .......................................................... Ve věcech technických: .................................... .. ...... ............... ....... ............. . ... ........ ................................................. 8.2. za Objednavatele: Ve věcech smluvních i technických: ....................... ...................... ...... . ........... ........................ 9. Obchodní a platební podmínky 9.1. Cena za služby uvedená v čl. 3 Smlouvy je stanovena jako cena pevná, úplná a celková. 9.2. Úhrada ceny bude realizována uvolněním platby na základě doručení daňového dokladu Objednateli, vystaveného Poskytovatelem. Daňový doklad vystaví a zašle SŽ Centrum telematiky a diagnostiky. 9.3. Faktura vystavená Poskytovatelem musí obsahovat náležitosti daňového dokladu, zejména jeho označení „faktura", evidenční číslo dokladu, název a sídlo Poskytovatele a Objednatel, předmět plnění díla, datum vystavení dokladu, datum uskutečněného zdanitelného plnění, označení bankovního spojení Poskytovatele a výše ceny bez a s DPH. 9.4. Doba splatnosti faktury-daňového dokladu se stanovuje na 30 kalendářních dnů plynoucích ode dne doručení faktury - daňového dokladu Objednateli. Objednatel je oprávněn vrátit Poskytovateli fakturu před uplynutím její splatnosti, obsahuje-li neúplné nebo nesprávné údaje. Objednatel je povinen uvést důvod vrácení. Učiní-li tak po lhůtě splatnosti, dostává se do prodlení s plněním svého peněžitého závazku. 9.5. V případě prodlení Objednatele s úhradou daňového dokladu - faktury je Poskytovatel oprávněn Objednateli vyúčtovat úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky, určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena orgánu právnické osoby jmenované soudce, a upravují některé otázky Obchodního věstníku a veřejných rejstříků právnických a fyzických osob, v platném znění - dle NOZ. 9.6. Smluvní strany se dohodly, že Objednatel odpovídá za škody způsobené jeho činností při plnění ustanovení této Smlouvy. 9.7. Vztahy, které nebudou upraveny smlouvou, se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména Občanským zákoníkem v platném znění. Obě smluvní strany činí nesporným, že výkon práv a povinností bude realizován v souladu s dobrými mravy. Případné spory budou řešeny nejprve vzájemnou dohodou a nedojde-li ke shodě, pak na návrh některé ze stran příslušným soudem ČR. 9.8. Ve smyslu § 2002 odst. 1 Občanského zákoníku v platném znění se pokládá za podstatné porušení smlouvy nedodržení předmětu této Smlouvy. V ostatním se má za to, že porušení Smlouvy není podstatné. Podstatné porušení Smlouvy je důvodem k odstoupení od Smlouvy. Odstoupení od Smlouvy se však nedotýká nároku na náhradu škody vzniklé smluvní straně ve smyslu § 2005 odst. 2 a souvisejících dle Občanského zákoníku v platném znění. 9.9. Smlouvu lze měnit pouze číslovanými písemnými dodatky, na základě dohody smluvních stran. Návrh na změnu či doplnění Smlouvy může předložit kterákoliv ze smluvních stran. 10. Závěrečná ujednání 10.1. Tato Smlouva se řídí Obchodními podmínkami ke Smlouvě o poskytování služeb (dále jen „Obchodní podmínky"). Odchylná ujednání ve Smlouvě o poskytování služeb mají před zněním Obchodních podmínek přednost. 10.2. Objednatel prohlašuje, že: • se zněním Obchodních podmínek se před podpisem této Smlouvy seznámil; • v dostatečném rozsahu se seznámil s veškerými požadavky Objednatele dle této Smlouvy, přičemž si není vědom žádným překážek, které by mu bránily v poskytnutí sjednaného plnění v souladu s touto Smlouvou. 10.3. Tato Smlouva je vyhotovena v elektronické podobě, přičemž obě Smluvní strany obdrží její elektronický originál opatřený elektronickými podpisy. V případě, že tato Smlouva z jakéhokoli důvodu nebude vyhotovena v elektronické podobě, bude sepsána ve třech vyhotoveních, ve dvou vyhotoveních pro Poskytovatele a jedno obdrží Objednatel. 10.4. Veškerá práva a povinnosti Smluvních stran vyplývající ze Smlouvy o poskytování služeb a Obchodních podmínek se řídí českým právním řádem. 10.5. Smluvní vztahy neupravené Smlouvou o poskytování služeb a Obchodními podmínkami se řídí Občanským zákoníkem a dalšími právními předpisy. 10.6. Všechny spory vznikající ze Smlouvy o poskytování služeb a v souvislosti s ní budou dle vůle Smluvních stran rozhodovány soudy České republiky, jakožto soudy výlučně příslušnými. 10.7. Smlouvu o poskytování služeb lze měnit pouze písemnými dodatky. 10.8. Poté, co Objednatel poprvé obdrží spolu se Smlouvou o poskytování služeb i Obchodní podmínky v písemné formě, postačí pro veškeré další případy Smluv o poskytování služeb mezi Smluvními stranami pro to, aby se Smlouva o poskytování služeb řídila Obchodními podmínkami, pokud Smlouva o poskytování služeb na Obchodní podmínky pouze odkáže, aniž by bylo třeba Obchodní podmínky činit fyzickou součástí vyhotovení Smlouvy o poskytování služeb, neboť Objednateli již bude obsah Obchodních podmínek známý. 10.9. Pokud některá ustanovení Obchodních podmínek nebo jejich část nelze vzhledem k povaze služby objektivně a zcela zřejmě použít, pak z takových ustanovení nebo jejich částí práva ani povinnosti Smluvním stranám nevznikají. 10.10. Zvláštní podmínky, na které odkazuje tato Smlouva, mají přednost před zněním Obchodních podmínek, Obchodní podmínky se užijí v rozsahu, v jakém nejsou v rozporu s takovými zvláštními podmínkami. 10.11. Poskytovatel jakožto povinný subjekt ve smyslu §2 Zákona č. 340/215 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování smluv a o registru smluv, věznění pozdějších předpisů je povinen uveřejnit tuto smlouvu v registru smluv. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma stranami. Smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. V Praze, dne V Praze, dne Poskytovatel Objednatel Ing. Petr Mádle Luboš Smolec ředitel CTD Jednatel Správa železnic, státní organizace ITS - Intelligent Transport Systems, s.r.o.