Textová podoba smlouvy Smlouva č. 19906039: panel VIP ZIP 38 ks ZIS

Příloha 001145 00 20 DPP - XS 38ks VIP ZIP 07032022_JO KFK 09032022 final.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Dodávka 38ks držáků a panelů VIP-ZIP

                                                    Č. smlouvy Kupujícího: 001145 00 20
                                                  Č. smlouvy Prodávajícího: XSDPP26022021

                                                     KUPNÍ SMLOUVA
        podle § 2079 a souvisejících ustanovení zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen

                                              „občanský zákoník“), mezi:

                                      1. Smluvní strany

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

sídlo:                    Sokolovská 42/217, Vysočany, 190 00 Praha 9

zastoupená:               Ing. Petrem Witowským, předsedou představenstva

                          Mgr. Matejem Augustínem, členem představenstva

IČO:                      00005886

DIČ:                      CZ00005886, plátce DPH

bankovní spojení:         Česká spořitelna, a.s.

číslo účtu:               1930731349/0800

OR:                       MS Praha, sp. zn.: oddíl B, vložka 847

(dále jen „Kupující“)

Xanthus Servisní a.s.     Chodská 1032/27, Vinohrady, 120 00 Praha 2
sídlo:                    Ing. Karlem Krištofem, předsedou správní rady
zastoupená:               07882157
IČO:                      CZ07882157, plátce DPH
DIČ:                      Raiffeisenbank
bankovní spojení:
číslo účtu:               MS Praha, sp. zn.: oddíl B, vložka 24195
OR:

(dále jen „Prodávající“)

        Smluvní strany se dohodly na uzavření této Kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“):

                                                 2. Předmět smlouvy
Předmětem Smlouvy je dodávka panelů VIP-ZIP (včetně držáků) v celkovém počtu 38 ks, konkrétně
36 ks velikost 42" a 2 ks velikost 55“ na předem určená místa dodání dle přílohy č. 3. Dále jejich
montáž do ukotvených držáků včetně lokálních propojení kabeláží, vytvoření datových sad pro daná
místa (zastávky) v systému ZIS, oživení a otestování na místech dodání. Bližší specifikace je uvedena
v přílohách této Smlouvy. Dodávka 38 ks držáků je označena „Zboží 1“ a dodávka 38 ks panelů VIP-ZIP,
včetně jejich montáže do ukotvených držáků, včetně lokálních propojení kabeláží, vytvoření datových
sad pro daná místa (zastávky) v systému ZIS, oživení a otestování na místech dodání je označena jako
„Zboží 2“. Tam kde není specifikováno dělení je použito souhrnně „Zboží“.

1. V souladu se směrnicí Kupujícího SM 2013-005-04 „Schvalování technických zařízení, výrobků,
    systémů a technických předpisů pro použití v pražském metru“ předloží Prodávající na svůj náklad
    neprodleně po nabytí účinnosti Smlouvy podklady potřebné pro vydání protokolu technického
    ředitele metro „TŘ-M“ na „Zboží“, bez kterého není možné „Zboží“ instalovat na 30ti dotčených
    místech (stanice metra) a doloží splnění požadavků Kupujícího uvedených v této Smlouvě pro
    vydání protokolu a pro vydání protokolu poskytne veškerou součinnost. Doba schvalování

                                                  1/8
Dodávka 38ks držáků a panelů VIP-ZIP

    protokolu Kupujícím se do doby plnění nezapočítává. V případě rozporu jakýchkoli ujednání
    protokolu s ujednáními této Smlouvy má přednost tato Smlouva.

2. V souladu se směrnicí Kupujícího Os 3/1 – „Směrnice pro činnost cizích organizací ve vztahu
    k provozu metra“ se Prodávající zavazuje, že zažádá Kupujícího o vydání souhlasu pro dodávky,
    instalace a oživení na 30ti dotčených místech (stanice metra) a bude se řídit ustanoveními v něm
    uvedenými. Žádost o vydání podá do jednoho měsíce ode dne účinnosti smlouvy. Doba od podání
    žádosti o vydání souhlasu do doby jeho vydání se do doby plnění nezapočítává. V případě rozporu
    jakýchkoli ustanovení souhlasu s ujednáními této Smlouvy má přednost tato Smlouva.

3. Prodávající se zavazuje,

    3.1. dodat 30 ks „Zboží 1“ (atypické konzoly, skládající se z kotvící patky a držáku, které umožní
          konstrukcí držáku vedení potřebné kabeláže a které navrhne a zhotoví Prodávající) pro dané
          rozměry panelů VIP-ZIP, které umožní zavěšení displejů dle PD v přílohách nebo na základě
          upřesnění z místních šetření na místech instalace tak, aby provedení Zboží 1 vyhovělo
          požadavkům Kupujícího, přičemž Prodávající odpovídá za jeho jakost. Zboží 1 dále umožní
          náklony panelů VIP-ZIP z důvodu odrazů stávajících světel v místě instalací či lepší čitelnosti
          pro cestující. Podchodná výška pod panely VIP-ZIP po uchycení bude vždy minimálně 2,1 m,
          přičemž je potřeba počítat s tím, že Zboží 1 bude připevněno kovovými kotvami do stavebních
          částí stanic metra (dále jen „konstrukce“) přes izolační T podložky, aby bylo zajištěno jeho
          odizolování od „konstrukce“ a tím zabráněno šíření bludných proudů.

    3.2. dodat 8 ks „Zboží 1“ pro místa na letišti Václava Havla (dále jen „LVH“) a objektu Centrálního
          dispečinku Kupujícího, Na Bojišti 1452/5 (dále jen „CD“), které speciálně vyrobí po dohodě
          s pracovníky Kupujícího. Těchto 8 ks „Zboží1“ (bez kotvící patky) bude pouze mezikusem,
          mezi nosníky uvedenými v PD (obruče s výložníky uchycené na sloupech, trubky
          v podchodech) a samotným panelem VIP-ZIP. Tento mezikus umožní náklon panelu VIP-ZIP.

    Kotvení „Zboží 1“ do konstrukcí, jeho namontování a přivedení kabeláže ke vstupnímu otvoru
    panelu VIP-ZIP s rezervou 1 m zajistí Kupující. Statické výpočty či jinou projekční činnost zajistí
    Kupující. Prodávající se této projekční činnosti musí podřídit.

4. Použitý materiál na Zboží 1 musí zajistit dostatečnou stabilitu a pevnost, bude v provedení ocel s
    vhodnou povrchovou úpravou do daného venkovního prostředí, odstín RAL 9005 (černá). V místě,
    kde jsou panely VIP-ZIP nad komunikačními koridory jako únikovými cestami ze stanice (např.
    návrh ve výstupu z vestibulu Anděl, stanice Anděl), musí zajistit i stabilitu Zboží 1 do minimálně
    400°C (viz čl.5.1.3 ČSN 73 0810) tak, aby se maximálně eliminovalo riziko rozpadu Zboží 1 a jeho
    pádu s panelem VIP-ZIP na unikající osoby.

5. Prodávající se zavazuje dodat „Zboží 2“ v ochranném krytu, přičemž min. výbava bude průmyslový
    vysoce svítivý monitor (rozlišení displeje 1920 × 1080 px, jas displeje minimálně 450 cd/m², typ
    podsvícení displeje LED), antireflexní bezpečnostní sklo, řídící elektronika Ethernet 100 Mbit (RJ-
    45), USB2, audiovýstup, linka pro povelový přijímač (Tyfloset), spotřeba energie (max) 275W,
    provozní teplota -20 až +30 °C, včetně časově neomezené licence na definované místo. Prodávající
    provede montáž Zboží 2 na ukotvené držáky včetně lokálních propojení (napájení 230V AC, datový
    kabel a zemnění krytu k držáku), oživení a otestování na místě dodání. Prodávající zajistí i včasné
    vytvoření datových sad pro daná místa (zastávky) v systému ZIS.

6. Prodávající se zavazuje dodat, instalovat a zprovoznit Kupujícímu řádně, včas a v bezvadném stavu
    Zboží, včetně veškerých dokladů nutných k jeho převzetí a užívání, do místa dodání, Zboží
    Kupujícímu odevzdat a umožnit mu nabýt vlastnické právo ke Zboží. Kupující se zavazuje řádně a
    včas dodané Zboží, včetně veškerých dokladů nutných k jeho převzetí a užívání ve smyslu
    ustanovení § 2094 OZ (dále jen „Dokumentace“), převzít a zaplatit na základě faktury vystavené
    Prodávajícím kupní cenu Zboží ve výši podle čl. 4. této smlouvy.

7. Za dodání, instalování a zprovoznění Zboží se považuje jeho protokolární předání osobě oprávněné
    za Kupujícího Zboží převzít včetně veškerých dokladů nutných k jeho převzetí a užívání. Předání

                                                                   2/8
Dodávka 38ks držáků a panelů VIP-ZIP

    Zboží proběhne na základě předávacího protokolu. Osobou oprávněnou Zboží za Kupujícího převzít
    je:

    -

    -

    -

8. Prodávající se zavazuje písemně (e-mailem) informovat Kupujícího nejméně 7 dní předem o datu
    dodání „Zboží 1“ včetně potřebné dokumentace, místo dodání bude upřesněno na základě
    vzájemné dohody, přičemž se bude jednat buď o místa daná PD (Příloha č. 1, 2 a 3), nebo o
    skladovací prostory Kupujícího na území hl. m. Prahy. Kupující potvrdí Prodávajícímu dodací list
    (listy) na základě předání „Zboží 1“ (či jeho části). Dodací list (listy) budou ve dvou vyhotoveních
    (pro Prodávajícího a Kupujícího). Nebezpečí škody na dodávaném „Zboží 1“ (či jeho části) a
    vlastnické právo k němu přechází na Kupujícího okamžikem řádného a včasného převzetí, včetně
    veškerých dokladů nutných k jeho převzetí a užívání. Dodací list (listy) neslouží jako daňový doklad.

9. Prodávající se zavazuje písemně (e-mailem) informovat Kupujícího nejméně 7 dní předem o datu
    jeho připravenosti k zahájení dodání, instalování a zprovoznění „Zboží 2“. Místem dodání jsou
    místa daná PD (Příloha č. 1, 2 a 3). Kupující na základě této informace a při splnění požadavků dle
    čl 2., bod 1 a 2 stanoví termín dodání, instalování a zprovoznění připraveného „Zboží 2“. Kupující
    v takovémto případě sdělí termín písemně (lze e-mailem) Prodávajícímu, přičemž termín je pro
    Prodávajícího závazný a Prodávající si zajistí veškerá povolení plynoucí z vydaného souhlasu dle čl.
    2, bod 2 či této Smlouvy. Nebezpečí škody na dodávaném „Zboží 2“ (či jeho části) a vlastnické právo
    k němu přechází na Kupujícího okamžikem řádného vykonání „Funkčních zkoušek“ dle čl. 3, bod 5
    pro konkrétní Zboží 2 a včasného převzetí včetně veškerých dokladů nutných k jeho převzetí a
    užívání.

10. Zboží musí splňovat veškeré požadavky stanovené touto Smlouvou, příslušnými právními předpisy
    a technickými normami. Zboží musí být nové, nepoužité, nepoškozené, plně funkční, v nejvyšší
    jakosti poskytované výrobcem Zboží a spolu se všemi právy nutnými k jeho řádnému a nerušenému
    nakládání a užívání Kupujícím, včetně všech práv duševního vlastnictví. Zboží musí být vybaveno
    veškerými atesty a schváleními nutnými k nerušenému a bezpečnému užívání Zboží, nesmí být
    zatíženo právy třetích osob a musí být prosté jakýchkoliv právních či faktických vad. Prodávající
    potvrzuje, že nerušenému nakládání a užívání Zboží Kupujícím nebrání žádné právní předpisy ani
    žádná práva třetích osob.

                                                    3. Dodací doba

1. Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu „Zboží 1“ nejpozději do 3 měsíců od doručení výzvy.

2. Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu „Zboží 2“ nejpozději do 8 měsíců od doručení výzvy.

3. Prodávající je povinen Zboží na vlastní náklady dodat do místa dodání dle čl. 2, bod 8 a 9 této
    Smlouvy, a to v termínech dodání dle čl. 3, bod 1 a 2 této Smlouvy.

4. Prodávající je povinen Zboží dodat v množství, druhu, technické specifikaci a kvalitě v souladu s
    touto Smlouvou. Společně s dodáním Zboží dle čl. 2, bod 11 této Smlouvy je Prodávající povinen
    Kupujícímu předat veškeré dokumenty a doklady.

5. Při dodání Zboží 2 proběhne detailní prohlídka Zboží a ověření jeho funkčnosti v reálném provozu
    s cílem ověřit, zda Zboží splňuje veškeré technické parametry dle této Smlouvy a příloh (dále také
    jen „Funkční zkouška“). O provedení funkční zkoušky Zboží sepíší Smluvní strany Protokol o
    provedení funkční zkoušky Zboží. Pro vyloučení pochybností se uvádí, že Kupující je oprávněn
    přizvat k prohlédnutí Zboží, ověření jeho funkčnosti a kontrole úplnosti dokumentů a dokladů
    kteréhokoliv svého zaměstnance, zmocněnce, poradce či jakoukoli třetí osobu.

6. Kupující není povinen převzít Zboží vykazující jakékoli vady. To platí i o drobných vadách, které
    samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání řádnému užívání Zboží. Pokud se Kupující rozhodne

                                                                   3/8
Dodávka 38ks držáků a panelů VIP-ZIP

    převzít Zboží s drobnými vadami, bude o tom učiněn zápis s identifikací těchto vad a Kupujícím
    bude stanovena lhůta k jejich odstranění. Kupující rovněž není povinen převzít Zboží, pokud spolu
    se Zbožím nebude předána Dokumentace. Kupující se v těchto případech nedostává do prodlení
    s převzetím Zboží.

7. Prodávající není v prodlení s termínem dodání Zboží při výskytu okolností vyšší moci. Prodávající
    není v prodlení s termínem dodání Zboží způsobeném opatřeními k zamezení šíření epidemie
    COVID 19. Výše uvedené okolnosti však musí Prodávající prokázat nejpozději do 4 pracovních dnů
    od výzvy Kupujícího, jinak platí, že je v prodlení.

                                            4. Cena a platební podmínky

1. Cena je dohodnuta ve výši 10 939 999,- Kč bez DPH (slovy:
    Desetmilionůdevětsettřicetdevěttisícdevětsetdevadesátdevět korun českých bez DPH). Uvedená
    cena je stanovena jako závazná a nejvýše přípustná.

2. K ceně bude připočtena DPH ve výši dle daňových předpisů platných v době uskutečnění
    zdanitelného plnění.

3. Po nabytí účinnosti této Smlouvy vystaví Prodávající Kupujícímu zálohovou fakturu na částku
    7 657 999,30 Kč bez DPH na dodávku Zboží. Splatnost zálohové faktury bude 14 dnů od jejího
    doručení Kupujícímu. Do 15 dnů od přijetí platby vystaví Prodávající daňový doklad k této přijaté
    platbě.

4. Datum uskutečnění zdanitelného plnění bude datum podpisu protokolu o provedení funkční
    zkoušky Zboží Prodávajícím a Kupujícím

5. Konečná faktura – daňový doklad bude Prodávajícím vystavena v zákonné lhůtě od podpisu
    protokolu o provedení funkční zkoušky a bude v ní zohledněna přijatá platba. Protokol bude
    nedílnou přílohou faktury.

6. Každá faktura bude vystavena v zákonné lhůtě a bude mít veškeré náležitosti účetního a daňového
    dokladu. Kromě náležitostí stanovených zákonem č. 235/2004 Sb., o DPH a zákonem č. 563/1991
    Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, musí obsahovat ještě tyto údaje:
     č. objednávky Kupujícího, které pro účely vystavení faktury sdělí Kupující Prodávajícímu,
     č. smlouvy Kupujícího a Prodávajícího,
     splatnost,
     IČO a bankovní spojení Prodávajícího,
     razítko a podpis oprávněné osoby,
     závěrečná faktura také kopii protokolu o provedení funkční zkoušky.

7. Pokud nebude mít faktura sjednané náležitosti nebo pokud nebude její nedílnou přílohou řádně
    oběma stranami podepsaný protokol o provedení funkční zkoušky nebo pokud fakturovaná
    částka nebude odpovídat cenovým ujednáním dle této smlouvy, je Kupující oprávněn ji ve lhůtě
    splatnosti vrátit a nedostává se do prodlení s platbou.

8. Oprávněným vrácením faktury přestává platit původní lhůta splatnosti a celá lhůta splatnosti běží
    znovu ode dne doručení opravené nebo nově vyhotovené řádné faktury v souladu s touto
    smlouvou.

9. Konečná faktura je splatná ve lhůtě splatnosti 30 dnů po jejím doručení Kupujícímu.

10. Faktura je uhrazena řádně a včas, je-li fakturovaná částka nejpozději v poslední den splatnosti
    odepsána z účtu Kupujícího.

11. Faktura musí být Prodávajícím odeslána na adresu sídla Kupujícího, případně elektronicky na
    adresu epodatelna@dpp.cz.

12. Elektronická faktura musí být zaslána ve formátu .pdf a názvem souboru smí být pouze slovo
    faktura. Přílohy faktury mohou být ve formátech .pdf, .docx, .xlsx a musí být číslovány s názvy

                                                                   4/8
Dodávka 38ks držáků a panelů VIP-ZIP

    Příloha 1, Příloha 2 atd. Elektronická faktura, včetně příloh, musí být odeslána v jediné zprávě,
    která nesmí obsahovat reklamní sdělení. Pokud nebude po odeslání elektronické faktury do 1 dne
    doručena notifikace jejího doručení Kupujícímu, je Prodávající povinen elektronickou fakturu
    odeslat opakovaně. Pokud nebudou dodrženy veškeré výše uvedené podmínky pro přijetí
    elektronické faktury, bude elektronická faktura i přes obdrženou notifikaci s odůvodněním vrácena
    Prodávajícímu k opravě či doplnění. V takovém případě se Kupující nedostává do prodlení a platí,
    že nová lhůta splatnosti faktury běží až od okamžiku doručení opravené faktury Kupujícímu.

13. Kupující bude hradit přijaté faktury pouze na zveřejněné bankovní účty ve smyslu § 98 písm. d)
    zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. Pokud Prodávající nebude mít daný účet
    zveřejněný, zaplatí Kupující pouze základ daně a DPH uhradí až po zveřejnění příslušného účtu
    v registru plátců a identifikovaných osob.

14. Stane-li se Prodávající nespolehlivým plátcem ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
    hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, zaplatí Kupující pouze základ daně. Příslušná DPH bude
    uhrazena až po písemném doložení Prodávajícího o její úhradě příslušnému správci daně.

                                                  5. Smluvní pokuta

1. Při nedodržení termínu dodání Zboží uhradí Prodávající Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,025%
    z ceny nedodaného Zboží bez DPH za každý započatý den prodlení.

2. Při neodstranění vad Zboží ve lhůtě dle této smlouvy je Prodávající povinen uhradit Kupujícímu
    smluvní pokutu ve výši 0,025% z ceny Zboží bez DPH za každý započatý den prodlení.

3. Ujednáním smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody, jež se hradí zvlášť a v plné výši
    a za tímto účelem Smluvní strany vylučují aplikaci ustanovení § 2050 občanského zákoníku.
    Uplatněním smluvní pokuty či jejím zaplacením není dotčena povinnost zajištěná smluvní pokutou.

4. V případě prodlení Kupujícího s úhradou řádně vystavené a splatné faktury, jejíž nedílnou přílohou
    je řádně podepsaný předávací protokol, je Prodávající oprávněn požadovat po Kupujícím
    z nezaplacené částky zákonný úrok z prodlení.

                                     6. Odstoupení od smlouvy, nároky z vad

Odstoupení od smlouvy

1. Od této smlouvy lze odstoupit pouze v případech uvedených v této Smlouvě či v souladu
    s občanským zákoníkem.

2. Pokud je Prodávající více jak 1 měsíc v prodlení s dodáním Zboží je Kupující oprávněn od této
    Smlouvy odstoupit.

3. Kupující je oprávněn od této smlouvy odstoupit, pokud byl Prodávající pravomocně odsouzen pro
    trestný čin podle zákona o trestní odpovědnosti právnických osob.

4. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud je Kupující v prodlení s úhradou faktury
    delším než 7 kalendářních dní a Kupující nezjedná nápravu ani do 7 kalendářních dnů ode dne
    doručení písemného oznámení Prodávajícího o takovém prodlení.

5. Ukončením účinnosti této Smlouvy nejsou dotčena ustanovení této Smlouvy týkající se licencí,
    nároků na náhradu škody a nároky na zaplacení smluvních pokut, pokud vznikly před ukončením
    účinnosti smlouvy, ani další ustanovení a nároky, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po zániku
    účinnosti této Smlouvy.

Práva z vadného plnění

1. Prodávající tímto prohlašuje, že Zboží je bez vad. Pokud se prohlášení Prodávajícího ukáže
    nepravdivým, má Kupující právo:

                                                                   5/8
Dodávka 38ks držáků a panelů VIP-ZIP

     a) na dodání nového Zboží bez vad nebo dodání chybějící části Zboží

     b) na odstranění vad opravou Zboží

     c) na přiměřenou slevu z kupní ceny

     d) na odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o podstatné porušení této smlouvy a zároveň byl
     prodávající písemně vyzván k nápravě a Prodávající nezjedná nápravu ani do 7 kalendářních dnů
     ode dne doručení písemné výzvy.

2. Odchylně od právní úpravy občanského zákoníku smluvní strany sjednávají, že Kupující sdělí
    Prodávajícímu do 30 pracovních dní od oznámení vady, jakou volbu zvolil. Provedenou volbu
    nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího (kromě případu neopravitelné vady).

3. Pokud Kupující uplatní právo na odstranění vady a neodstraní-li Prodávající vadu Zboží včas nebo
    vadu Zboží odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy
    odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího.

4. Pokud prodávající neodstraní vadu Zboží včas nebo vadu Zboží odmítne odstranit, má Kupující
    právo zajistit odstranění takové vady Zboží jinou osobou, a to na náklady Prodávajícího.

5. Do řádného odstranění vady nemusí Kupující platit část kupní ceny odhadem přiměřeně
    odpovídající jeho právu na slevu.

                         7. Záruka za jakost a záruční doba, práva z vadného plnění
1. Prodávající poskytuje Kupujícímu na dodané Zboží záruku za jakost. Prodávající se zavazuje, že

    Zboží bude v záruční době způsobilé k použití pro smluvený, jinak obvyklý, účel a že si zachová
    smluvené, jinak obvyklé, vlastnosti, zejména plnou funkčnost. Záruční doba činí 24 měsíců a počíná
    běžet dnem předání Zboží. Kupující na zjištěnou vadu upozorní Prodávajícího neprodleně,
    nejpozději do 7 pracovních dní od zjištění vady.

2. Veškeré vady je Kupující povinen uplatnit u Prodávajícího písemně (dále jen „reklamace“).
    Prodávající je povinen neprodleně odstranit oprávněně reklamované vady, nejpozději však do 30
    dnů od doručení reklamace Kupujícím. U vady, v jejímž důsledku by Kupujícímu mohla vzniknout
    jiná škoda či újma, je Prodávající povinen odstranit do 24 hodin od její reklamace. Kupující je
    v takovém případě povinen specifikovat škodu či újmu, která mu v důsledku vady Zboží hrozí.
    Odstranit vadu je možné i dodáním náhradního Zboží. Pokud charakter, závažnost a rozsah vady
    neumožní odstranit vadu ze strany Prodávajícího v termínu stanoveném v tomto bodě, může být
    dohodnuta přiměřená delší lhůta

3. Po dobu od reklamace vady do doby jejího odstranění záruční doba neběží.

4. Bez ohledu na skutečnost, zda Prodávající reklamaci uzná, je Prodávající povinen reklamovanou
   vadu odstranit.

5. Důvodnost reklamace Kupujícího, kterou Prodávající neuzná, bude zjištěna znaleckým posudkem,
   který zajistí Kupující. Pokud reklamace bude uznána důvodnou, ponese Prodávající náklady na jeho
   vyhotovení. Pokud bude reklamace neoprávněná, uhradí Kupující Prodávajícímu všechny přiměřené
   a v místě obvyklé náklady, které v souvislosti s odstraněním neoprávněně reklamované vady účelně
   vynaložil.

                                              8. Závěrečná ustanovení

1. Pro vyloučení pochybností Strany výslovně potvrzují, že jsou podnikateli, uzavírají tuto Smlouvu při
    svém podnikání, a na tuto Smlouvu se tudíž neuplatní ustanovení § 1793 a násl. Občanského
    zákoníku o neúměrném zkrácení.

                                                                   6/8
Dodávka 38ks držáků a panelů VIP-ZIP

2. Jakékoliv změny a dodatky k této smlouvě musí mít písemnou formu a musí být podepsané oběma
    smluvními stranami. Případné dodatky k této smlouvě budou označeny jako „Dodatek“ a
    vzestupně číslovány v pořadí, v jakém byly postupně uzavírány tak, aby dříve uzavřený dodatek
    měl vždy číslo nižší, než dodatek pozdější.

    Práva vzniklá z této smlouvy nesmí být postoupena bez předchozího písemného souhlasu
    (statutárního orgánu) druhé strany. Za písemnou formu nebude pro tento účel považována
    výměna e-mailových, či jiných elektronických zpráv. Pro případ postoupení této smlouvy si strany
    ujednaly, že postoupená strana nemůže odmítnout osvobození postupitele za žádných okolností.

3. Tato smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a o všech náležitostech, které smluvní
    strany měly a chtěly v této smlouvě sjednat, a které považují za důležité pro závaznost této
    smlouvy. Žádný projev smluvních stran učiněný při jednání o této smlouvě ani projev učiněný po
    uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této smlouvy a
    nezakládá žádný závazek žádné ze smluvních stran.

4. Strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení této smlouvy byla jakákoliv práva a
    povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi smluvními stranami či zvyklostí
    zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu plnění této smlouvy, ledaže by bylo ve
    smlouvě výslovně sjednáno jinak.

5. Strany si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu podpisu této smlouvy věděly
    nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření této smlouvy. Kromě ujištění, která
    si smluvní strany poskytly v této smlouvě, nebude mít žádná ze smluvních stran žádná další práva
    a povinnosti v souvislosti s jakýmikoliv skutečnostmi, které vyjdou najevo a o kterých neposkytla
    druhá smluvní strana informace při jednání o této smlouvě. Výjimkou budou případy, kdy daná
    smluvní strana úmyslně uvedla druhou smluvní stranu v omyl ohledně předmětu této smlouvy.

6. Pro vyloučení pochybností se uvádí, že žádný závazek sjednaný touto smlouvou není fixním
    závazkem podle § 1980 občanského zákoníku.

7. Strany výslovně potvrzují, že základní podmínky této smlouvy jsou výsledkem jednání smluvních
    stran a každá ze smluvních stran měla příležitost ovlivnit obsah základních podmínek této smlouvy.

8. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní tajemství
     ve smyslu § 504 občanského zákoníku ani za důvěrné informace a souhlasí s jejich užitím a
     uveřejněním. Prodávající dále bere na vědomí, že Kupující je povinen na žádost třetí osoby
     poskytovat informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, a bere
     na vědomí, že informace týkající se plnění této Smlouvě budou poskytnuty třetím osobám za
     podmínek stanovených tímto zákonem. Prodávající bere na vědomí, že Smlouva včetně jejích
     dodatků bude uveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb. Uveřejnění smlouvy
     provede Kupující.

9. Každá ze Smluvních stran se zavazuje, že:

      neposkytne, nenabídne ani neslíbí úplatek jinému nebo pro jiného v souvislosti se svojí činností
         za účelem ovlivnění nebo odměnění poskytnuté služby

      nepřijme, nebude vyžadovat, ani si nedá slíbit úplatek, ať už pro sebe nebo pro jiného v
         souvislosti se svojí činností za účelem ovlivnění nebo odměnění poskytnuté služby

      učiní všechna opatření k tomu, aby se ony ani její zaměstnanci či zástupci nedopustili jakékoliv
         formy korupčního jednání, zejména jednání spočívajícího v úplatkářství, které by mohlo naplnit
         znaky skutkové podstaty trestného činu dle zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění
         pozdějších předpisů (dále jen „TZ“), a to trestného činu přijetí úplatku dle § 331 TZ, trestného
         činu podplácení dle § 332 TZ, trestného činu nepřímého úplatkářství dle § 333 TZ, či jiného
         trestného činu spojeného s korupcí dle TZ.

             nebude tolerovat ani u svých obchodních partnerů jakoukoli formu korupce.

10. Každá ze smluvních stran prohlašuje:
              že se nepodílela a nepodílí na páchání trestné činnosti ve smyslu zákona č. 418/2011

                                                                   7/8
Dodávka 38ks držáků a panelů VIP-ZIP

                   Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, v platném znění
              že zavedla náležitá kontrolní a jiná obdobná opatření nad činností svých zaměstnanců
              že učinila nezbytná opatření k zamezení nebo odvrácení případných následků spáchání

                   trestného činu
              že z hlediska prevence trestní odpovědnosti právnických osob učinila vše, co po ní lze

                   spravedlivě požadovat.

11. Tato Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv dle zákona o registru
    smluv.

12. Veškeré soudní spory vzniklé z této Smlouvy budou ve smyslu ustanovení § 89a zákona
    č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, rozhodovány soudem místně
    příslušným podle sídla Kupujícího.

13. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou vyhotoveních s platností originálů, z nichž každá strana obdrží
    po jednom.

Příloha č. 1: PD – 7887_001_00_00_01_000_TECHNOLOGIE A UMÍSTĚNÍ INFOPANELU
Příloha č. 2: PD – pro 9 stanic metra
Příloha č. 3: 30ks panelů VIP-ZIPvelikosti panelů a umístění _v01

za Kupujícího:                      za Prodávajícího:

V Praze dne                         V Praze dne

____________________                ____________________
Dopravní podnik hl. m. Prahy,
akciová společnost                  Xanthus Servisní a.s.
Ing. Petr Witowski                  Ing. Karel Krištof
předseda představenstva             předseda správní rady

____________________

Dopravní podnik hl. m. Prahy,
akciová společnost
Mgr. Matej Augustín
člen představenstva

                               8/8