Textová podoba smlouvy Smlouva č. 19940047: Smlouva o ustavení Národního centra kompetence „Centrum pro průmyslový

Příloha Smlouva_NCK_3D_tisk_3.kolo_změny_FINAL_bez_rezimu_zmen.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o ustavení Národního centra kompetence „Centrum pro průmyslový 3D tisk“

Tato Smlouva o ustavení Národního centra kompetence (dále jen „Smlouva“) je uzavírána 
v souladu s ustanovením § 2 odst. 2 písm. h) zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu a vývoje), v platném znění (dále jen „Zákon o podpoře VaV“), jakož i v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“)
mezi
Technická univerzita v Liberci, Ústav pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace
Sídlem: 		Studentská 1402/2, 461 17 Liberec 1 
IČ:		46747885 (právní subjektivita dle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách)
DIČ:		CZ46747885 
Bankovní spojení:		xxx
Zastoupená: 			doc. RNDr. Miroslav Brzezina, CSc., rektor
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Hlavním příjemce“ nebo „Účastník“

a

ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s
Sídlem:		Na Karmeli 1457, 29301, Mladá Boleslav
IČ:			29142890
DIČ: 		CZ29142890
Bankovní spojení: xxx		
Zastoupená:	 doc. Ing. Pavel Mertlík, CSc. – rektor/ ředitel a Ing. Sandra Lacinová – kvestorka	 
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“
	
	a

České vysoké učení technické v Praze
Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky a Kloknerův ústav
Sídlem:		Jugoslávských partyzánů 1580/3, 160 00 Praha 6
IČ:	68407700 (právní subjektivita dle zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách a výzkumná organizace dle zákona č. 130/2002 Sb.)
DIČ:		CZ68407700
Bankovní spojení:		xxx
Zastoupená:			doc. RNDr. Vojtěch Petráček, CSc., rektor 
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“
 
	a

Vysoké učení technické v Brně
Sídlem: Antonínská 548/1, 601 90 Brno
IČ:			00216305
DIČ:		CZ00216305
Bankovní spojení:		xxx
Zastoupená:			doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LL.M., rektor
Odpovědný zaměstnanec:	xxx	
dále jen „Účastník“

a

Vysoká škola chemicko-technologická v Praze
Sídlem:	Technická 5, Praha 6 – Dejvice, 166 28	
IČ:		60461373		 
DIČ:	CZ60461373	
Bankovní spojení:		xxx
Zastoupená:			prof. Dr. RNDr. Pavlem Matějkou, rektorem
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

Krajská nemocnice Liberec, a.s.
Sídlem: 	Husova 357/10, Liberec I-Staré Město, 46001	 
IČ:		27283933	
DIČ:	CZ27283933	
Bankovní spojení:	xxx
Zastoupená:		MUDr. Richard Lukáš, Ph.D. – předseda představenstva	 
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“
 
a

ŠKODA AUTO a.s.
Sídlem:	tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav, 293 01	
IČ:		00177041	
DIČ:	CZ00177041	
Bankovní spojení: xxx
Zastoupená:	 Ing. Jiří Drbout – vedoucí plánování značky (PP) a Ing. Jan Bečvařík, MBA, Vedoucí plánování a koordinace (ES)
Odpovědný zaměstnanec: xxx
dále jen „Účastník“.

a

Prusa Development a.s.
Sídlem:		Partyzánská 188/7a; 170 00 Praha 7 - Holešovice
IČ:			06662277
DIČ:		CZ06662277
Bankovní spojení:		xxx
Zastoupená:			Josefem Průšou, předsedou představenstva
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

Prusa Polymers a.s.
Sídlem:		Partyzánská 188/7a; 170 00 Praha 7 - Holešovice
IČ:			06593615	
DIČ:		CZ06593615	
Bankovní spojení:		xxx
Zastoupená:			Josefem Průšou, předsedou představenstva		
Odpovědný zaměstnanec:	xxx	
dále jen „Účastník“

a

Siemens, s.r.o.
Sídlem:	Siemensova 1, 15500, Praha 13	
IČ:		00268577	
DIČ:	CZ00268577	
Bankovní spojení: 	xxx	
Zastoupená:	Ing. Eduard Palíšek, Ph.D., MBA a Dipl.-Wirtsch. -Ing. (FH) Jens Franke – jednatelé	
Odpovědný zaměstnanec:	
dále jen „Účastník“

a

Entry Engineering s.r.o.
Sídlem:	1. máje 871/13, 46007, Liberec	
IČ:		28750098	
DIČ:	CZ28750098	
Bankovní spojení:	xxx		
Zastoupená:		Ing. Pavel Paickr – jednatel a Ing. Jan Souček – jednatel
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

Narran s.r.o.
Sídlem:	 Bayerova 802/33, Veveří, 60200 Brno	
IČ:		01835483	
DIČ:	CZ01835483	
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Ing. Pavel Dvořáček – jednatel	
Odpovědný zaměstnanec: xxx	
dále jen „Účastník“

a

Červenka Consulting s.r.o.
Sídlem:		Na Hřebenkách 2667/55, 15000, Praha 5
IČ:			28399269
DIČ:		CZ28399269
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Ing. Jan Červenka, Ph.D. - jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a


Azu design s.r.o.
Sídlem:	Bayerova 806/40, 60200 Brno	
IČ:		26898764	
DIČ:	CZ26898764	
Bankovní spojení:	2689876430/5500	
Zastoupená:		Ing. Tomáš Cenek – jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	Ing. Tomáš Cenek
dále jen „Účastník“

a

Clean – air s.r.o.
Sídlem:	Luční 1391/11, Jablonec nad Nisou, 46601	
IČ:		27316475	
DIČ:	CZ27316475	
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Ing. Radek Malina – jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

Dřevoplast Ludvík s.r.o.
Sídlem:		Roveň 46, Všelibice, 46348 Liberec
IČ:			25022695
DIČ:		CZ25022695
Bankovní spojení:	xxx		
Zastoupená:		Martin Ludvík – jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

Aries a.s.
Sídlem:	 Studenec 309, Semily, 51233	
IČ:		28824563	
DIČ:	CZ28824563	
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Ing. Ladislav Šulc – člen představenstva	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

ORLEN UniCRE a.s.
Sídlem:		Revoluční 1521/84, 40001, Ústí nad Labem
IČ:			62243136
DIČ:		CZ62243136
Bankovní spojení:	xxx
Zastoupená:		Ing. Jiří Hájek, MBA – předseda představenstva a Ing. Josef Šimek, Ph.D. – místopředseda představenstva	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

TriLAB Group s.r.o.
Sídlem:		Purkyňova 649/127, 61200 Brno
IČ:			05288746
DIČ:		CZ05288746
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Mgr. Vojtěch Tambor – jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

Meretech s.r.o.
Sídlem:		Nad Školkou 237, Jablonec nad Nisou, 46804
IČ:			03194680
DIČ:		CZ03194680
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Martin Preissler – jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

ProSpon, spol. s r.o.
Sídlem:		Jiřího Voskovce 3206, Kladno, 27201
IČ:			45145466
DIČ:		CZ45145466
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Ing. Zdeněk Čejka – jednatel a Jindřich Foubík – jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

Scoolpt s.r.o.
Sídlem:		Doubravická 1867/1a, 37008, České Budějovice
IČ:			08519391
DIČ:		CZ08519391
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		MgA. Michal Trpák, ArtD. - jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

GZR plast s.r.o.
Sídlem:		Bezovka 197, Chrást, 33003
IČ:			26414180
DIČ:		CZ26414180
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Karel Dvořák – jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

Electroforming s.r.o.
Sídlem:		1. máje 182, 54901, Nové Město nad Metují
IČ:			27514391
DIČ:		CZ27514391
Bankovní spojení:	xxx
Zastoupená:		doc. Ing. Lukáš Vojtěch, Ph.D. - jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

Brainhot Technologies, s.r.o.
Sídlem:		Hradešínská 1768/22, Praha 10, Vinohrady, 10100
IČ:			03435776
DIČ:		CZ03435776
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Daria Zapletalová – jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“

a

IQS nano s.r.o.
Sídlem:		Hlavní 130, Řež, 250 68 Husinec
IČ:			29137756
DIČ:		CZ03435776
Bankovní spojení:	xxx	
Zastoupená:		Ing. Milan Matějka, Ph.D. – jednatel a Ing. Tomáš Těthal CSc. - jednatel	
Odpovědný zaměstnanec:	xxx
dále jen „Účastník“


I. PREAMBULE

1. Dne 16. 12. 2021 byl Technologickou agenturou ČR vyhlášen Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací Národní centra kompetence 2 (dále jen „Program“). Program je zaměřen na podporu dlouhodobé spolupráce mezi výzkumnou a aplikační sférou a posílení institucionální základny aplikovaného výzkumu. 
2. Účastníci touto Smlouvou zakládají Národní centrum kompetence s názvem „Centrum pro průmyslový 3D tisk“ (dále jen „Centrum“) a akronymem P3DT. Prostřednictvím pracovišť výše uvedených Účastníků zapojených svými týmy pracovníků, infrastrukturou, existujícím know-how, vlastními zdroji a probíhajícími i budoucími projekty budou Účastníci intenzivně spolupracovat s aplikačním sektorem a vytvářet poznatky s vysokým potenciálem pro přímé uplatnění v praxi. Druhotným záměrem je posílit výzkumné a inovační aktivity podniků, tedy stimulovat rozvoj aktivit výzkumu a vývoje včetně zvýšení konkurenceschopnosti podniků a absorbovat výsledky výzkumu realizovaného ve spolupracujících výzkumných organizacích. 
3. Centrum je vytvořeno v návaznosti na projektovou žádost s názvem Centrum pro průmyslový 3D tisk, identifikační kód projektu TN02000033 (dále jen „Projekt“). Jedná se o společný Projekt, do kterého každý Účastník přinese své specifické know-how, přivede své odborníky, příp. umožní dalším Účastníkům využívat vlastní přístrojové vybavení pro účely této Smlouvy. Poskytovatelem podpory je Technologická agentura České republiky (dále jen „Poskytovatel“).
4. Účastníci se zavazují spolupracovat na realizaci Projektu, jehož povaha, účel a cíl jsou podrobně specifikovány v Návrhu Projektu.

II. PŘEDMĚT SMLOUVY

1. Předmětem Smlouvy je:
· založení Centra a stanovení vzájemných práv, povinností a vztahů mezi Účastníky při činnosti Centra,
· vymezení činnosti Centra, jeho orgánů a stanovení rozhodovacích a řídicích pravomocí v Centru,
· následná spolupráce při zajištění a udržitelnosti výsledků a výstupů Projektu, a to po dobu nejméně 3 roky od ukončení realizace Projektu,
· vymezení podmínek, za kterých bude Hlavním příjemcem poskytnuta část účelových finančních prostředků Účastníkům a stanovuje pravidla pro rozdělení finančního příspěvku Poskytovatele.
· úprava vzájemných práv a povinností Účastníků k hmotnému i nehmotnému majetku nutnému k řešení Projektu a nabytému Účastníky,
· úprava vzájemných práv a povinností Účastníků k výsledkům Projektu a využití výsledků Projektu,
· ujednání všech členů Centra o odpovědnosti za škodu, odškodnění a povinnosti zachovávat mlčenlivost,
· povinnost všech členů Centra plnit stejné povinnosti vůči Poskytovateli týkající se provádění kontroly řešení Projektu, vše rozvedeno dále v této Smlouvě.


III.  ORGANIZACE CENTRA

1. Centrum je složeno z Účastníků, kteří podávají společně Návrh Projektu do Programu.
2. Centrum nemá vlastní právní osobnost a navenek jej reprezentuje Manažer Centra.
3. Centrum je složeno z výzkumných organizací (dále jen „VO“), pro něž představuje účast v Centru jistou prestiž, zvýšení ratingu, ale zejména zvyšování odborné úrovně poznání ve spolupráci s dalšími participujícími VO a podniky. Dalšími Účastníky Centra jsou podniky, pro něž přestavuje účast v Centru zejména získání nového know-how a zvýšení konkurenceschopnosti, potažmo zisku.
4. Spolupráce Účastníků bude realizována za podmínek Smlouvy, v souladu s Návrhem Projektu, cíli Programu a Smlouvou o poskytnutí podpory. 
5. Účastníci prohlašují, že se s Projektem seznámili, a to před podpisem Smlouvy.
6. Účastníci se zavazují, že vyvinou veškeré nezbytné úsilí, aby byl naplněn účel, cíl a výsledek Projektu. Nedosažení účelu, cíle a výsledku Projektu lze odůvodnit pouze při naplnění okolností obecně uznávaných a definovaných jako vyšší moc.
7. Účastníci se zavazují jednat způsobem, který neohrožuje realizaci Projektu a zájmy jednotlivých Účastníků.
8. Cílem Účastníků je vytvářet poznatky s vysokým potenciálem pro přímé uplatnění v praxi a získávat tak významnou část svých příjmů ze smluvního výzkumu, ale i dalších zdrojů, především formou komercializace výsledků Projektu.
9. Činnost Centra, jeho organizační struktura, jakož i jeho kompetence a rozhodovací a řídící pravomoci, jsou specifikovány ve Smlouvě, Jednacím řádu Rady Centra jakožto přílohy č. 1 této Smlouvy a Jednacím řádu Valné hromady Centra jakožto přílohy č. 2 této Smlouvy.

IV. KOORDINACE A ŘÍZENÍ CENTRA

1. Aktivity Účastníků, které se týkají činnosti Centra, jsou podřízené společnému řízení Centra, které představuje Rada Centra (dále jen „Rada“), Valná hromada členů Centra (dále jen „VH“) a Manažer Centra (dále jen „Manažer“). Dalšími orgány Centra jsou Koordinátoři výzkumných oblastí.
2. Vrcholným orgánem Centra je Rada. Účastníci musí respektovat Radu především v oblasti určování směrů výzkumu a specifikace dílčích projektů.
3. Podpisem této Smlouvy Účastníci schvalují:
a) Jednací řád VH.
b) Jednací řád Rady Centra.
c) Složení Rady centra 
d) Předsedu Rady Centra.

Rada centra

1. Rada představuje hlavní rozhodovací orgán Centra splňující podmínky Programu na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací Národní centra kompetence 2 a jedná dle přílohy č. 1 této Smlouvy (tj. Jednacím řádem Rady centra).
2. Určuje koncepční a strategické směřování Centra a činí zásadní rozhodnutí týkající se fungování Centra, zejména dohlíží na plnění strategické výzkumné agendy a spolupráci s aplikační sférou.
3. V čele Rady je Předseda Rady Centra („dále jen „Předseda Rady“). Předsedou Rady je člen Rady za Hlavního řešitele.
4. Rada je devítičlenná a je tvořena Předsedou Rady, zástupci výzkumné a aplikační sféry a státní správy, které jmenuje VH s podmínkou, že minimálně polovina členů Rady je tvořena zástupci institucí, které nejsou zapojené v Centru a adekvátní část členů je tvořena zástupci zahraničních institucí.
5. Místopředsedu určuje Předseda Rady.
6. Rada má tyto pravomoci:
a) schvaluje návrh projektu do programu Národní centra kompetence 2;
b) schvaluje realizaci dílčích projektů předkládaných Manažerem Centra, včetně jejich výzkumné strategie a finančních plánů. Do sedmi pracovních dnů od Zasedání Rady informuje Předseda Poskytovatele o Radou schválených dílčích projektech. Předseda uváží závažnost připomínek a navržené řešení a svolá Zasedání Rady nebo jen informuje členy Rady o zapracování připomínek;
c) navrhuje Poskytovateli ukončení neúspěšných dílčích projektů. Projekt může být Radou vyhodnocen jako neúspěšný prostřednictvím předložených etapových zpráv dílčího projektu či na základě podnětu VH či Předsedy. Návrh o ukončení realizace neúspěšného dílčího projektu zasílá Předseda Poskytovateli písemně;
d) kontroluje a schvaluje plnění dílčích projektů včetně plnění závazných parametrů projektu a na základě požadavku Manažera Centra schvaluje případné změny při plnění jednotlivých dílčích projektů;
e) schvaluje plánované činnosti Centra na příslušné období;
f) projednává a schvaluje návrhy komplementárních projektů Centra jako je například zapojení do projektů Horizon Europe, dalších projektů s veřejnou podporou nebo projektů realizovaných z neveřejných zdrojů;
g) navrhuje smírčí řešení sporu vzniklého mezi členy Centra a má právo vynést řešení, pokud účastnici sporu nedojdou ke smíru dohodou;
h) Předkládá výroční zprávu o své činnosti dle pravidel Poskytovatele. Zpráva bude obsahovat souhrnné informace o činnostech centra, o hospodaření centra, prezenční listiny se zápisem o projednávaných záležitostech ze zasedání Rady atd;
i) kontroluje všechny zprávy a výstupy předkládané Manažerem Centra Poskytovateli. 

Předseda Rady centra

1. Předseda Rady centra je hlavním řešitelem Projektu a garantuje plnění stanovených cílů, závazných parametrů, indikátorů a plánovaných výstupů Centra. 
2. Předseda Rady centra úzce spolupracuje s Manažerem centra. 
3. Předseda Rady svolává jednání Rady, a to minimálně 2x ročně.
4. Předsedu Rady jmenuje a odvolává Hlavní Příjemce.

Valná hromada
1. VH je orgánem Centra. VH navrhuje Radě koncepční a strategické směřování Centra, včetně návrhů na směřování dílčích projektů.
2. VH tvoří vždy jeden zástupce každého Účastníka zapojeného do Projektu Centra (členové).
3. Zástupce instituce na VH je jmenován statutárním orgánem instituce, který může udělit univerzální plnou moc libovolné osobě na celou dobu trvání Centra. 
4. Předsedou VH je zástupce Technické univerzity v Liberci (dále jen „TUL“). 
5. Jednání VH jsou neveřejná. Jednání VH se jako host bez hlasovacího práva zpravidla účastní Manažer Centra a může se zúčastnit libovolný člen Rady.
6. VH má tyto pravomoci:
a. schvaluje a upravuje jednací řád VH.
b. schvaluje a upravuje jednací řád Rady.
c. volí a odvolává členy Rady.
d. schvaluje nové členy Centra na základě návrhu Manažera Centra.
e. rozhoduje o vyloučení člena Centra na základě návrhu Manažera Centra.
f. navrhuje změny Smlouvy. Změny Smlouvy budou následně upraveny v dodatku ke Smlouvě a podepsány všemi Účastníky.
g. navrhuje Manažerovi Centra témata, která Manažer Centra společně s Koordinátory výzkumných oblastí zpracuje a předloží Radě jako dílčí projekt.
h. navrhuje TUL odvolat Manažera Centra. O jeho odvolání rozhoduje výlučně zástupce Hlavního příjemce.
i. schvaluje účetní závěrky Centra a kontrolní zprávy o činnosti Centra a Rady, které VH předkládá Manažer Centra.
j. VH dále projednává a schvaluje záležitosti, jež nejsou touto Smlouvou či Jednacím řádem Rady vyhrazeny jinému orgánu Centra, nebo kterými VH výslovně pověří Rada.

Manažer Centra 
1. Manažer Centra je zodpovědný za jeho chod a reprezentuje Centrum navenek.
2. Koordinuje finančního manažera, PR manažera, garanta pro komercializaci případně právní zástupce.
3. Manažer Centra je pověřen Hlavním příjemcem.
4. Odvolání Manažera Centra je výhradní kompetencí Hlavního příjemce. Návrh na odvolání musí být nejméně 7 dnů předem oznámen Radě.
5. Manažer se může účastnit jednání VH a jednání Rady jako host.
6. Manažer navrhuje VH vyloučení členů Centra.
7. Manažer má povinnost:
a) Předkládat podklady pro jednání VH a Rady a řídit se jejich rozhodnutími.
b) Připravovat jednání Rady v součinnosti s Předsedou Rady.
c) Předkládat Radě dílčí projekty předložené na základě podmínek interní soutěže. Po jejich schválení je předkládá Poskytovateli, vyhodnotí případné připomínky, navrhne jejich řešení. U schválených projektů zajišťuje jejich řádné plnění. V případě návrhu Rady na ukončení dílčího projektu, předkládá žádost Poskytovateli.
d) Vypracovávat společně s Předsedou Rady všechny zprávy a výstupy pro Poskytovatele a Poskytovateli je předat. 
e) Kontrolovat finanční plnění Projektu ve spolupráci s finančním manažerem projektu.
f) Zajišťovat komunikaci mezi Účastníky Projektu, udržovat a rozšiřovat vnější a mezinárodní vztahy Centra.
8. Manažer Centra má právo
a) Jmenovat řešitele dílčích projektů, kontrolovat jejich činnost a případně je odvolat. 
b) Nahlížet do zápisu z jednání VH a Rady.
c) Iniciovat ustanovení Koordinátorů výzkumných oblastí 

Koordinátoři výzkumných oblastí
1. Koordinátory výzkumných oblastí (dále jen „Koordinátoři oblastí“) ustanovuje Manažer Centra. 
2. Koordinátoři oblastí připravují a předkládají Manažerovi Centra návrhy jednotlivých dílčích projektů.
3. Koordinátoři oblastí jsou povinni koordinovat činnosti v rámci dílčích projektů, udržovat kontakt s Manažerem Centra, VH a Radou 

Dílčí projekty
1. Dílčími projekty se rozumí soubor věcných, časových a finančních podmínek pro činnosti potřebné k dosažení cílů ve výzkumu, vývoji a inovacích formulovaný uchazečem v rámci realizace projektu. Dílčí projekt obsahuje zejména deklaraci konkrétních výstupů/výsledků a to včetně plánovaných aktivit, činností a milníků vedoucích k dosažení výstupů/výsledků, povinné přílohy k plánovanému výsledku včetně plánovaného rozpočtu na jednotlivé uchazeče projektu. 

V. DOBA TRVÁNÍ

1. Tato Smlouva nabývá platnosti po jejím podpisu Účastníky a bude ukončena poté, co nastane dřívější z následujících událostí:
a. Projekt nebyl v rámci 2. veřejné soutěžně Programu Poskytovatelem přijat k realizaci;
b. 31. prosinec 2031, nebo pozdější datum, které Účastníci upraví dodatkem k této Smlouvě.

VI. DŮVĚRNOST / ZÁKAZ VEŘEJNÝCH OZNÁMENÍ

1. 
2. 
3. 
4. 
5. 
6. 
7. 
1. Účastníci jsou si vědomi, že po dobu plnění této Smlouvy a Projektu budou mezi Účastníky předávána citlivá data a informace týkající se Účastníků, obchodních záležitostí, výzkumu, ekonomických hodnocení, technické dokumentace apod. (souhrnně označovány jako „Data“) nebo se s těmito Daty budou seznamovat. Mohou-li být Data s určitostí považována za důvěrná, nebo jsou-li jako důvěrná označena, platí následující ustanovení:
a. Každý Účastník tímto potvrzuje, že si je vědom toho, že Data jsou přísně důvěrná a jsou výhradním vlastnictvím Účastníka, kterému tato Data náleží, a zavazuje se v tomto směru informovat a poučit své zástupce, zmocněnce a zaměstnance.
b. Účastníci se zavazují, že nebudou vyzrazovat, sdělovat ani jinak předávat Data žádné třetí osobě (s výjimkou takových třetích stran, u kterých je znalost Dat a Smlouvy nezbytná) jakýmkoli způsobem, a neumožní žádné osobě nebo orgánu přístup k Datům nebo pořizování jejich kopií, ledaže:
a) před tím, než došlo k jejich zveřejnění některým z Účastníků, byla Data uveřejněna Poskytovatelem; nebo
b) příslušný soud nebo regulační orgán nařídil takovému Účastníkovi zpřístupnit taková Data, a to pouze v nařízeném rozsahu.
1. 
2. 
3. 
4. 
5. 
6. 
7. 
7.1. 
2. Účastníci souhlasí a berou na vědomí, že Účastníci Prusa Development a.s. a Prusa Polymers a.s. mohou předávat informace také svým Spřízněným osobám. Spřízněná osoba" znamená (i) osobu/osoby ovládající Smluvní stranu; (ii) osobu ovládanou Smluvní stranou; nebo (iii) osobu, která je ovládaná stejnou osobou ovládající Smluvní stranu, zejména pak společnosti Prusa Manufacturing a. s. (IČ: 06662277) a Prusa Research a. s. (IČ: 06649114).
3. Dříve než dojde k poskytnutí Dat, Účastník přijímající Data je povinen zajistit, aby příslušné třetí osoby (např. poradci, dodavatelé, subdodavatelé apod.) podepsaly prohlášení o zachování důvěrnosti a učinit vhodná opatření k zajištění toho, že zaměstnanci této třetí osoby a osoby s ní spolupracující zachovají přísnou důvěrnost Dat. Výše uvedený závazek důvěrnosti Účastníky zavazuje po celou dobu trvání této Smlouvy. 
4. Zákaz veřejných oznámení: Žádný z Účastníků neumožní publicitu a neučiní žádné veřejné oznámení jakékoli povahy týkající se předmětu spolupráce mezi Účastníky, bez předchozího písemného souhlasu ostatních Účastníků této Smlouvy. Tento zákaz se týká zejména vydávání tiskových zpráv či obdobných veřejných výstupů informujících o postupu přípravy Projektu a jeho cílem je zachovat jednotnou a koordinovanou publicitu, stejně jako předcházení negativní medializaci. Zákaz se nevztahuje na informace obecné povahy, jako je např. informace o zapojení konkrétního partnera do Projektu, využívání názvu Projektu a jeho cílů apod. v prezentacích atd. 
5. Závazek k ochraně Dat se nevztahuje na informace již oprávněně zveřejněné a na informace povinně předávané Poskytovateli, kontrolním orgánům v souvislosti s poskytnutou dotací a do Rejstříku informací o výsledcích (RIV).

VII. ODPOVĚDNOST A SANKCE ZA PORUŠENÍ

6. 
1. Hlavní příjemce odpovídá Poskytovateli za zákonné použití poskytnuté podpory. 
2. Účastníci si navzájem odpovídají za škodu způsobenou porušením povinností vyplývajících z této Smlouvy a podmínek Smlouvy o poskytnutí podpory, včetně Všeobecných podmínek a dalších dokumentů Poskytovatele závazných pro Program.
3. Účastníci berou na vědomí, že porušení některé z povinností Účastníka má za následek uplatnění sankčních ustanovení ze strany Poskytovatele nebo uložení dodatečných finančních i nefinančních povinností ze strany Poskytovatele či orgánů finanční či veřejné správy, ať už sankčních či jiných, a to vše vůči Hlavnímu příjemci („Sankce“). V případě, že je Sankce udělena Hlavnímu příjemci v důsledku jednání či opominutí některého z Účastníků, je takový Účastník povinen: 
a) Uhradit Hlavnímu příjemci částku Sankce včetně veškerých úroků z prodlení a pokut a nákladů spojených se Sankcí; a/nebo 
b) Splnit povinnost uloženou Sankcí; a 
c) Nahradit Hlavnímu příjemci veškeré náklady spojené s uložením Sankce včetně nákladů na obranu proti uložení Sankce a zcela odškodnit Hlavního příjemce v plném rozsahu, přičemž odškodněním se rozumí úhrada finančních prostředků nebo zbavení uplatněného nároku, připouští-li to povaha Sankce. 
4. V případě, že je Sankce udělena Hlavnímu příjemci v důsledku jednání či opominutí více Účastníků zároveň, jsou tito Účastníci povinni vůči Hlavnímu příjemci ke splnění povinností dle odst. 3 tohoto článku v poměru míry zavinění. Míra zavinění se určí na základě dohody Účastníků, kteří své povinnosti porušili. Pokud k takové dohodě nedojde, jsou Účastníci, kteří své povinnosti porušili, povinni vůči Hlavnímu příjemci ke splnění povinností dle odst. 3 tohoto článku společně a nerozdílně.
5. Pokud Účastník není schopen plnit své závazky vyplývající z této Smlouvy, nebo poruší jakýkoli podstatný závazek nebo podstatnou povinnost podle této Smlouvy, nastane „Případ porušení“.
6. Nastane-li Případ porušení a trvá-li i poté, co byl formálně oznámen všem ostatním Účastníkům, a uplynula přiměřená lhůta pro nápravu, má Rada právo navrhnout smírčí řešení sporu vzniklého mezi členy Centra a má právo vynést řešení, pokud účastnici sporu nedojdou ke smíru dohodou. Manažer Centra může Účastníka, u kterého trvá Případ porušení („Prodlévající Strana“), navrhnout VH na vyloučení z účasti v Centru a navrhnout jiného Účastníka, aby pokračoval a dokončil část připadající na Prodlévající Stranu.
7. Pokud Účastník v podobě VO použije účelové finanční prostředky v rozporu s účelem a/nebo k jinému účelu, než ke kterému mu byly Hlavním příjemcem poskytnuty, či je bude jinak neoprávněně používat či zadržovat, bude takové jednání považováno za porušení rozpočtové kázně ve smyslu ustanovení § 44 a násl. Zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Toto jednání bude mít důsledky analogické důsledkům uvedeným v tomto zákoně a porušující Účastník se zavazuje uhradit jakékoliv sankce v této souvislosti vzniklé.

VIII. ROZHODNÉ PRÁVO A ŘEŠENÍ SPORŮ
8. 
1. Tato Smlouva je uzavřena a bude se řídit a vykládat podle práva České republiky.
2. Účastníci se zavazují učinit takové rozumné kroky, které povedou k nalezení smírčího řešení všech případných sporů. Pokud se Účastníkům nepodaří spor vyřešit smírčí cestou do 30 dnů od iniciace sporu jedním z Účastníků, může kterýkoli Účastník předložit spor k závaznému rozhodnutí v soudním řízení.
3. Postoupení sporu k soudu ani vedení soudního řízení neopravňuje žádného z Účastníků k tomu, aby přestala plnit své povinnosti a závazky podle této Smlouvy, nebo je neplnil řádně a včas, pokud tak výslovně a pravomocně nestanoví soud.


IX. PRÁVA K HMOTNÉMU MAJETKU

1. Vlastníkem hmotného majetku, nutného k řešení Projektu a pořízeného z poskytnutých účelových prostředků, je ten Účastník, který si uvedený majetek pořídil nebo ho při řešení Projektu vytvořil. Byl-li tento majetek pořízen či vytvořen Účastníky společně, je jejich podíl na vlastnictví tohoto majetku stejný, nedohodnou-li se jinak. 
2. S majetkem, který Účastník Projektu získá v přímé souvislosti s plněním cílů Projektu a který pořídí z poskytnutých účelových finančních prostředků, není Účastník oprávněn nakládat ve vztahu k třetím osobám v rozporu s touto Smlouvou bez předchozího písemného souhlasu Hlavního příjemce, a to až do doby úplného vyrovnání všech závazků, které pro Účastníka vyplývají z této Smlouvy.
3. Účastníci se zavazují zpřístupnit si vzájemně zařízení potřebná k řešení Projektu. 

X. OCHRANA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ

1. Účastníci výslovně prohlašují, že všechny informace vztahující se k řešení Projektu včetně jeho návrhu, k vkládaným znalostem, k výsledkům řešení Projektu anebo jejich částem považují za důvěrné, případně za své obchodní tajemství, pokud se v konkrétním případě výslovně nedohodnou jinak. Za důvěrné budou Účastníci považovat všechny informace technické nebo obchodní povahy týkající se Projektu, které jeden Účastník zpřístupní jinému Účastníkovi, pokud poskytující Účastník výslovně při jejich předání neuvede, že důvěrný charakter nemají. Účastníci se zavazují dbát o utajení všech důvěrných informací s náležitou péčí a nepředat důvěrné informace získané od jiného Účastníka bez jeho předchozího písemného souhlasu třetí osobě. S důvěrnými informacemi se mohou seznámit jen takoví pracovníci Účastníka a jeho subdodavatelé, kteří je potřebují znát pro řádné plnění Projektu. Závazek k ochraně důvěrných informací se nevztahuje na informace již oprávněně zveřejněné a na informace povinně předávané poskytovateli dotace, kontrolním orgánům v souvislosti s poskytnutou dotací a do Rejstříku informací o výsledcích (RIV). Pokud jsou předmětem Projektu též utajované skutečnosti podle zvláštního zákona, řídí se nakládání s nimi platnou legislativou.
2. Znalosti vkládané do Projektu: Účastníci při vstupu do Projektu explicitně nevymezili dovednosti, know-how a jiná práva duševního vlastnictví, které jsou potřebné pro realizaci Projektu a které vložili do Projektu. Nicméně každý Účastník je oprávněn takové znalosti označit v souvislosti s realizací dílčího projektu, a to před započetím jeho řešení.
3. Vkládané znalosti, předměty duševního vlastnictví, které jsou ve vlastnictví jednotlivých Účastníků před uzavřením Smlouvy, nebo které byly vneseny v průběhu Projektu, a které jsou potřebné pro realizaci Projektu nebo pro užívání jeho výsledků, zůstávají ve vlastnictví příslušného Účastníka. Ostatní Účastníci jsou oprávněni použít vkládané znalosti ve vlastnictví jiného Účastníka pro práce na Projektu, pokud jsou nezbytně potřebné, po dobu trvání Projektu zdarma. Účastníci mají právo na nevýhradní licenci za běžných tržních podmínek k vkládaným znalostem ve vlastnictví jiného Účastníka, pokud je nezbytně potřebují pro využití vlastních výsledků Projektu, protože bez nich by bylo užití vlastních výsledků technicky nebo právně nemožné. O licenci je třeba požádat do dvou let od skončení projektu. 
4. Účastníci nejsou oprávněni použít vkládané znalosti ve vlastnictví jiného Účastníka k jinému účelu a jiným způsobem, pokud si předem písemně nesjednají jinak zvláštní smlouvou.
5. Vlastníkem výsledku je ten Účastník, jehož zaměstnanci daný výsledek vytvořili. Podíleli-li se na vzniku výsledku společně zaměstnanci více Účastníků, pak jim náleží práva k Výsledku v poměru, ve kterém se jednotlivé řešitelské týmy podílely na vzniku příslušného výsledku.
6. Vlastník výsledků je povinen na svůj náklad a odpovědnost navrhnout a realizovat vhodnou ochranu duševního vlastnictví ztělesněného v dosažených výsledcích. Ochrana duševního vlastnictví spočívá zejména v podání domácích a/nebo zahraničních přihlášek technického řešení jako patentově chráněný vynález, užitný vzor a průmyslový vzor, utajení informací o výsledcích, případně ochrana autorským právem.
7. Pokud výsledek vlastní Účastníci společně, podají přihlášku k ochraně společně a to tak, aby se Účastníci stali spolumajiteli (spoluvlastníky) příslušného ochranného institutu. Pro vztahy mezi Účastníky jako spolumajiteli příslušného předmětu práv průmyslového vlastnictví se použijí ustanovení obecně závazných právních předpisů upravující podílové spoluvlastnictví; na nákladech spojených se získáním a udržováním ochrany se Účastníci podílejí podle spoluvlastnických podílů, není-li mezi spoluvlastníky dohodnuto jinak. K převodu předmětu práv průmyslového vlastnictví, zejména převodu patentu anebo užitného vzoru, k nabídce licence předmětu práv duševního vlastnictví či k uzavření licenční smlouvy s třetí osobou bude vždy zapotřebí písemného souhlasu všech spoluvlastníků. Každý ze spoluvlastníků je oprávněn samostatně uplatňovat nároky z prokazatelných porušení práv k předmětu (předmětům) duševního vlastnictví. Výnosy z licencování společných výsledků třetím osobám se rozdělí podle výše spoluvlastnických podílů.
8. Účastníci jsou povinni zajistit si vůči nositelům chráněných práv duševního vlastnictví vzniklých v souvislosti s realizací části Projektu možnost volného nakládání s těmito právy (zejména řádně a včas uplatnit vůči původci právo na zaměstnanecký vynález, užitný vzor nebo průmyslový vzor, popřípadě se vypořádat s původci a autory smluvně). Každý Účastník je zodpovědný za vypořádání nároků autorů a původců na své straně.
9. Pokud se Účastníci nedohodnou písemně jinak, uplatní se ustanovení tohoto článku obdobně na nároky k výsledkům Projektu v případě předčasného ukončení Smlouvy.

XI. FINANČNÍ POSTAVENÍ CENTRA
1. Účastníci se zavazují postupovat při finančním zajištění dílčích projektů v souladu s podmínkami Poskytovatele.
2. Finanční podpora z Projektu je poskytována dle pravidel Poskytovatele.
3. V případě, že Poskytovatel rozhodne o poskytnutí odlišné částky na řešení Projektu, než je uvedena v Projektu, zavazují se Účastníci upravit podmínky interní soutěže. Pokud bude mít tato změna dopad na již schválené dílčí projekty, zavazují se Účastníci upravit náplň tohoto dílčího projektu.
4. Hlavní příjemce se zavazuje stanovenou část poskytnuté účelové podpory Poskytovatelem dle Radou schválených dílčích projektů převést na bankovní účet Účastníka, kterého se dílčí projekt týká. Účelová podpora bude převedena na bankovní účet uvedený v záhlaví Smlouvy nejpozději do 30 dnů od schválení dílčího projektu Poskytovatelem. Hlavní příjemce se zavazuje u víceletých dílčích projektů ve druhém a dalších letech řešení začít poskytovat Účastníku účelovou podporu bezodkladně, nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů od jejího poskytnutí Poskytovatelem Hlavnímu příjemci. Současně musí být splněny závazky dalšího účastníka vyplývající z této Smlouvy.
5. Převedení stanovené části účelové podpory se považuje pouze za převod finančních prostředků a nepovažuje se za úplatu za uskutečněné zdanitelné plnění.
6. Pracoviště Účastníka sdruženého do Centra má oddělené účetnictví. Oddělené účetnictví je zajištěno zřízením samostatných analytických účtů/nákladových středisek u jednotlivých Účastníků, které slouží výhradně pro pracoviště fungující v rámci Centra, a to po celou dobu existence Centra. Účastník má také povinnost vést oddělenou účetní evidenci pro každý dílčí projekt, který realizuje. 
7. VO deklarují, že v průběhu realizace Projektu zajistí celkově příjmy z komercializačních aktivit v objemu alespoň 19 % z celkové finanční podpory jim poskytnuté v daném kalendářním roce. Uvedených 19 % nejsou povinny generovat VO jednotlivě, ale VO jako celek. Za tyto příjmy jsou pro účely Projektu považovány zejména příjmy ze smluvního výzkumu, příjmy z licencí, náklady VO uhrazené podnikem v rámci řešení projektů kolaborativního výzkumu, tzn. formou účinné spolupráce, na které nebyla poskytnuta účelová veřejná podpora. Uvedené příjmy, případně i další příjmy z komercializačních aktivit musejí pokrývat plnění realizované či vzniklé v rámci výzkumné či vývojové činnosti, nemůže se proto jednat např. o příjmy ze servisních služeb nevýzkumné povahy, pronájem apod. 

XII. VYUŽITÍ VÝSTUPŮ A VÝSLEDKŮ

1. Výsledky Centra budou ve většině případů výstupy/výsledky podporované Programem. Ve většině případů se bude jednat o hodnoty vyjádřitelné v penězích (patenty, know-how, apod.)
2. Práva k výsledkům:
a. Výsledky, kterých bude v rámci Projektu dosaženo pouze jedním Účastníkem, budou zcela ve vlastnictví Účastníka, který tyto výsledky vyvinul (vytvořil vlastní tvůrčí prací).
b. Výsledky, které budou dosaženy v rámci Projektu více Účastníky společně tak, že jednotlivé tvůrčí příspěvky Účastníků nelze oddělit bez ztráty jejich podstaty, budou ve společném vlastnictví Účastníků. Pokud nelze určit tvůrčí podíly jednotlivých Účastníků na výsledku a Účastníci se nedohodli jinak, platí, že jsou spoluvlastnické podíly rovné.
3. Využití výsledků:
a. Účastník je oprávněn k nevýhradnímu užití výsledků ve vlastnictví druhého Účastníka, pokud jsou nezbytné pro užívání výsledků Projektu vlastněných tímto Účastníkem, za obvyklých tržních podmínek, o licenci je třeba požádat nejpozději do dvou let od skončení Projektu. 
b. Výsledky ve společném vlastnictví Účastníků je oprávněn samostatně užívat každý Účastník. Výsledek ve společném vlastnictví více Účastníků je oprávněn používat ke komerčním účelům každý ze spoluvlastníků, je však povinen předtím uzavřít s ostatními spoluvlastníky smlouvu o využití předmětného výsledku, která stanoví způsob dělení příjmů z komerčního využití. Nebude-li taková smlouva uzavřena, mají ostatní Účastníci – spoluvlastníci výsledku – právo na podíl na výnosech takového komerčního využití odpovídající jejich spoluvlastnickému podílu.
3.	Ustanovení předchozích odstavců nebrání tomu, aby Účastníci po vzájemné dohodě upravili vlastnická a užívací práva k výsledkům Projektu v jednotlivých případech odlišně při respektování platné legislativy a podmínek Projektu stanovených Poskytovatelem.
4.	Pokud se Účastníci nedohodnou písemně jinak, uplatní se ustanovení tohoto článku obdobně na nároky k výsledkům Projektu v případě předčasného ukončení Smlouvy.
5. Na výsledky a výstupy se v plné míře vztahuje čl. VI. Smlouvy.
6. Všechny výsledky publikované na pracovištích Centra ponesou vždy afiliaci „Centrum průmyslový 3D tisk“ spolu s odpovídající příslušností autorů k Účastníkům sdruženým v Centru.


XIII. PŘEDÁVÁNÍ INFORMACÍ

XIV. 
XV. 
XVI. 
XVII. 
XVIII. 
XIX. 
1. Účastníci jsou povinni se pravidelně informovat o všech skutečnostech, které jsou pro chod Centra podstatné. 
2. Z důvodu praktičnosti Účastníci souhlasí s tím, že veškerá korespondence činěná v souvislosti s touto Smlouvou může být činěna listině nebo elektronicky (tj. formou elektronické pošty).

XIV. DALŠÍ ZÁVAZKY
Účastníci jsou povinni:
a. Použít účelovou podporu v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „rozpočtová pravidla“), zákonem č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu experimentálního vývoje a inovací, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o podpoře výzkumu a vývoje“) a zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o finanční kontrole“), vždy do konce příslušného kalendářního roku výhradně k úhradě prokazatelných, nezbytně nutných nákladů přímo souvisejících s plněním cílů a parametrů předmětného Projektu, a to buď přímým převodem/přímou platbou dodavatelům z bankovního účtu Účastníka nebo převodem na jiný vlastní běžný účet (nebo do vlastní pokladny) v případech, kdy uznané náklady byly již uhrazeny z veřejných nebo neveřejných zdrojů. V případě převodu na jiný vlastní bankovní účet (nebo do vlastní pokladny) je Účastník povinen tento převod doložit soupisem nákladů, které byly takto uhrazeny.
b. Vést o uznaných nákladech Projektu oddělenou účetní evidenci podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a v rámci této evidence sledovat výdaje nebo náklady hrazené z poskytnuté účelové podpory. 
c. Přiměřeně dodržovat veškeré povinnosti stanovené v čl. 4 Všeobecných podmínek Poskytovatele, resp. všechny povinnosti stanovené Projektem a Smlouvou o poskytnutí podpory, a to v termínech a v rozsahu dle uvedených dokumentů, resp. s dostatečným časovým předstihem tak, aby Hlavní příjemce byl schopen dostát svým povinnostem vůči Poskytovateli.
d. Dodržet v rámci celkových uznaných nákladů skutečně vynaložených na řešení Projektu jejich stanovené členění a stanovený poměr mezi uznanými náklady hrazenými z účelové podpory a z neveřejných zdrojů, dohodnuté pro každý jednotlivý kalendářní rok realizace Projektu.
e. Uvést případnou žádost o změnu výše uznaných nákladů při zachování stanoveného podílu financování pro další rok řešení projektu, včetně jejího zdůvodnění. 
f. Předložit Hlavnímu příjemci písemnou zprávu o finančním vypořádání poskytnuté účelové podpory a o vynaložených nákladech na řešení Projektu v průběhu každého kalendářního roku řešení, vypracovanou k 31. prosinci, a to nejpozději do 15. ledna následujícího roku. 
g. Vrátit Hlavnímu příjemci část účelové podpory, která nebyla efektivně čerpána v průběhu řešení projektu, včetně připsaných úroků z této částky dle pravidel Poskytovatele, z bankovního účtu určeného pro financování projektu z účelové podpory poskytované na jeho řešení, nejpozději do 31. prosince kalendářního roku, v němž bylo ukončeno řešení projektu, a to na účet Hlavního příjemce. Nejvýše 5 % nevyčerpané části podpory z podpory poskytnuté v posledním kalendářním roce vrátit Hlavnímu příjemci nejpozději do 10. února následujícího kalendářního roku po ukončení řešení projektu.  Vrácená část účelové podpory bude Hlavnímu příjemci avizována předem. V případě, že vznikne povinnost k vrácení části účelové podpory z jiných důvodů než na podkladě finančního vypořádání, je Účastník povinen neprodleně písemně požádat Hlavního příjemce o sdělení podmínek a způsobu vypořádání těchto prostředků. 
h. Umožnit Poskytovateli či jím pověřeným osobám provádět komplexní kontrolu jak splnění cílů Projektu, tak i účetní evidence o uznaných nákladech a čerpání a využití poskytnuté účelové podpory, a to kdykoli v průběhu řešení Projektu nebo do pěti let od ukončení účinnosti této Smlouvy. Tímto ujednáním nejsou dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní správy České republiky.
i. Postupovat při nakládání s účelovou podporou poskytnutou na základě této Smlouvy a s majetkem a právy za ně pořízenými v souladu s obecně závaznými právními předpisy, týkajícími se hospodaření s prostředky státního rozpočtu a s majetkem státu v souladu zejména s rozpočtovými pravidly.
j. Práva a povinnosti dle této Smlouvy není Účastník oprávněn převést na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Hlavního příjemce a Poskytovatele.
k. Informovat Hlavního příjemce o své případné neschopnosti plnit řádně a včas povinné zákonné odvody, povinnosti vyplývající pro Účastníky z této Smlouvy a o všech významných změnách svého majetkoprávního postavení či údajů požadovaných pro prokázání způsobilosti, jakými jsou zejména vznik, spojení či rozdělení společnosti, změna právní formy, snížení základního kapitálu, vstup do likvidace, podání návrhu na zahájení insolvenčního řízení, jehož předmětem je úpadek nebo hrozící úpadek, zánik příslušného živnostenského oprávnění apod., a to nejpozději do 7 dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozví. Účastník je dále povinen kdykoliv na žádost Poskytovatele prokázat, že je stále způsobilý pro řešení Projektu ve smyslu § 18 Zákona o podpoře VaV. Účastník se zavazuje, že v případě jeho zrušení bez likvidace převede práva a závazky vyplývající pro něj z této Smlouvy na svého právního nástupce.
l. Vrátit po vyzvání na účet Hlavního příjemce účelovou podporu poskytnutou v daném kalendářním roce, včetně majetkového prospěchu získaného v souvislosti s použitím účelové podpory, a to do 15 dnů ode dne, kdy oznámí, nebo kdy měla oznámit Hlavnímu příjemci, že nastaly skutečnosti, na jejichž základě Účastník nebude moci nadále plnit své povinnosti vyplývající pro něj z této Smlouvy. Podání insolvenčního návrhu na zahájení insolvenčního řízení, jehož předmětem je úpadek Účastníka nebo hrozící úpadek, je vždy důvodem pro vrácení účelové podpory poskytnuté v daném kalendářním roce.
m. Předložit prostřednictvím Hlavního příjemce veškeré dokumenty k průběžné/závěrečné zprávě, které budou uvedeny v příručce pro vyplnění průběžných zpráv.
n. Spolupracovat na implementačním plánu k výsledkům řešení, v němž budou stanoveny podrobnosti využití výsledků dílčího projektu.
o. Dosáhnout do stanoveného data všech výsledků deklarovaných ve schváleném dílčím projektu.
p. Postupovat v souladu s dokumentem „Pravidla pro publicitu projektů podpořených z prostředků TA ČR“.

XV. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ

1. Tato Smlouva představuje úplnou dohodu a souhlasný projev vůle všech Účastníků. Jakékoli změny této Smlouvy nebudou platné a závazné, dokud nebudou provedeny písemně a podepsány všemi Účastníky s výjimkou změn přílohy č. 1 a 2, o kterých rozhoduje VH.
2. Účastníci se dále zavazují, že pokud to bude nezbytné, upraví tuto Smlouvu dodatkem ještě před vydáním Smlouvy o poskytnutí podpory na základě požadavků Poskytovatele.
3. Účastníci souhlasí se skutečností, aby údaje o Projektu, Hlavním příjemci, Účastnících a jednotlivých řešitelích byly uloženy v Informačním systému výzkumu, experimentálního vývoje a inovací.
4. Právní vztahy touto Smlouvou výslovně neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, popř. dalšími obecně závaznými právními předpisy.
5. Kterýkoli Účastník může tuto Smlouvu vypovědět v písemné formě a doručit výpověď Hlavnímu příjemci. Výpovědní doba je tříměsíční a její běh začíná prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi Hlavnímu příjemci. Výpověď nezbavuje Účastníka povinností vyplývajících z dílčích projektů.
6. Ustanovení týkající se důvěrnosti / zákazu veřejných oznámení, odpovědnosti a sankcí za porušení, rozhodného práva a řešení sporů, práv k hmotnému majetku, ochraně duševního vlastnictví a využití výstupů a výsledků přetrvají i po ukončení této Smlouvy, resp. po jejím vypovězení Účastníkem nebo po vyloučení člena Centra.
7. Smlouva bude uveřejněna Hlavním příjemcem dle zákona č. 340/2015 Sb. (o registru smluv) v registru smluv vedeném Ministerstvem vnitra ČR, s čímž všichni Účastníci výslovně souhlasí. Účastníci jsou v této souvislosti povinny označit ve Smlouvě údaje, které jsou předmětem anonymizace a nebudou ve smyslu zákona o registru smluv zveřejněny. Hlavní příjemce nenese žádnou odpovědnost za zveřejnění takto neoznačených údajů.
8. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněných zástupců Účastníků. Smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. 
9. Smlouva je vyhotovena v českém a anglickém jazyce. V případě rozporu mezi jazykovými verzemi je rozhodné české znění.
10. Smlouva je vyhotovena v 27 stejnopisech rovné právní síly, z nichž každý člen Centra obdrží jedno vyhotovení a Poskytoval jedno vyhotovení.
11. Nedílnou součástí Smlouvy jsou následující přílohy:
a. Příloha č. 1 – Jednací řád Rady Centra
b. Příloha č. 2 – Jednací řád Valné hromady Centra
c. Příloha č. 3 – Vzor Smlouvy o poskytnutí podpory
d. Příloha č. 4 – Všeobecné podmínky
e. Příloha č. 5 – Organizační struktura Centra
12. Účastníci tímto prohlašují, že si Smlouvu před podpisem přečetli a že Smlouva odpovídá jejich svobodné, vážné a určité vůli, prosté omylu.

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Technickou univerzitu v Liberci, Ústav pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace


Jméno a příjmení, funkce   		

doc. RNDr. Miroslav Brzezina, CSc., rektor


25.3.2022………………………………………………………
Datum, podpis a razítko 

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA


Jméno a příjmení, funkce   		25.3.2022 Datum, podpis a razítko
doc. Ing. Pavel Mertlík, CSc. – rektor/ ředitel

Ing. Sandra Lacinová – kvestorka

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
České vysoké učení technické v Praze
Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky a Kloknerův ústav


Jméno a příjmení, funkce   		24.3.2022Datum, podpis a razítko
doc. RNDr. Vojtěch Petráček, CSc., rektor

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Vysoké učení technické v Brně


Jméno a příjmení, funkce   		23.3.2022 Datum, podpis a razítko
doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LL.M., rektor

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze


Jméno a příjmení, funkce   		21.3.2022 Datum, podpis a razítko
prof. Dr. RNDr. Pavel Matějka, rektor


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Krajská nemocnice Liberec a.s.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
MUDr. Richard Lukáš, Ph.D. – předseda představenstva	                               30.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
ŠKODA AUTO a.s.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Jiří Drbout – vedoucí plánování značky (PP)

Ing. Jan Bečvařík, MBA – vedoucí plánování a koordinace (ES)                       25.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Prusa Development a.s.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Josef Průša – předseda představenstva                                                                    25.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Prusa Polymers a.s.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Josef Průša – předseda představenstva                                                                    25.3.2022


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Siemens s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Eduard Palíšek, Ph.D., MBA – jednatel                                                             24.3.2022

Dipl.-Wirtsch.-Ing. (FH) Jens Franke - jednatel		


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Entry Engineering s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Pavel Paickr – jednatel                                                                                         25.3.2022


Ing. Jan Souček – jednatel

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Narran s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Pavel Dvořáček – jednatel                                                                                25.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Červenka Consulting s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Jan Červenka, Ph.D. – jednatel                                                                         21.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Azu design s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Tomáš Cenek – jednatel                                                                                        21.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Clean – air s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Radek Malina – jednatel	                                                                               21.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Dřevoplast Ludvík s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Martin Ludvík – jednatel                                                                                                22.3.2022
                                                   


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Aries a.s.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Ladislav Šulc – člen představenstva                                                                    22.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
ORLEN UniCRE a.s.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Jiří Hájek, MBA – předseda představenstva                                                     29.3.2022

Ing. Josef Šimek, Ph.D. – místopředseda představenstva	                                      29.3.2022


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
TriLAB Group s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Mgr. Vojtěch Tambor – jednatel	                                                                               30.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Meretech s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Martin Preissler – jednatel                                                                                           21.3.2022


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
ProSpon, spol. s r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Ing. Zdeněk Čejka – jednatel                                                                                    22.3.2022


Jindřich Foubík – jednatel	                                                                              22.3.2022


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Scoolpt s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
MgA. Michal Trpák, ArtD. - jednatel	                                                                   30.3.2022


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
GZR plast s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Karel Dvořák – jednatel	                                                                                            23.3.2022


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Electroforming s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
doc. Ing. Lukáš Vojtěch, Ph.D. - jednatel	                                                              23.3.2022


NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
Brainhot Technologies, s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko
Daria Zapletalová – jednatel	                                                                                  28.3.2022

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU s obsahem této Smlouvy připojili v den níže uvedený své podpisy všichni Účastníci. 

Za			
IQS nano s.r.o.


Jméno a příjmení, funkce   		Datum, podpis a razítko

Ing. Milan Matějka, Ph.D. – jednatel                                                                     21.3.2022


Ing. Tomáš Těthal CSc. – jednatel                                                                         21.3.2022

33
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI | Studentská 1402/2 | 461 17 Liberec 1 
tel.: +420 485 351 111 | jmeno.prijmeni@tul.cz | www.tul.cz | IČ: 467 47 885 | DIČ: CZ 467 47 885