Textová podoba smlouvy Smlouva č. 20731515: Smlouva o dílo - "Dodávka a montáž vnitřních automatických dvěří v

Příloha 0110_D_K_22_rs.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO                         MĚSTSKY ÚŘAD TRUTNOV
                                                                SMLOUVA ZAEVIDOVÁNA
                               č. objednatele ...
                                                                            pod číslem:

                      uzavřená podle ustanovení § 2586 a následujících
         zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném a účinném znění

                        k investiční akci
„Dodávka a montáž vnitřních automatických dveří

   v budově MěÚ Trutnov - opakovaná zakázka"

I. SMLUVNÍ STRANY

1.1. Objednatel:        město Trutnov
Sídlo:                  Slovanské náměstí 165, 541 16 Trutnov
Adresa pro doručování:  Slovanské náměstí 165,541 16 Trutnov

IČO:                    00278360
DIČ:                    CZ00278360

zastoupený ve věcech smluvních:
Ing. arch. Michalem Rosou, starostou města Trutnova

zastoupený ve věcech technických v rozsahu této smlouvy:

         , vedoucí odd. správy budov (tel.                     )

Bankovní spojení:       Komerční banka, a.s., pobočka Trutnov
Číslo účtu:             124601/0100

1.2. Zhotovitel:        ASSA ABLOY Entrance Systems, spol. s r.o.
Sídlo:                  U Blaženky 2155/18, 150 00 Praha 5
Adresa pro doručování:  U Blaženky 2155/18, 150 00 Praha 5

IČO:                    44846444
DIČ:                    CZ44846444

zastoupený ve věcech smluvních:
Jiřím Chalupou, prokuristou společnosti

zastoupený ve věcech technických v rozsahu této smlouvy:

         project manager (tel.               )

E-mail:                                  @assaabloy.com

Bankovní spojení:       Komerční banka a.s.
Číslo účtu:             43-5614900217/0100

1.3. Zástupci ve věcech smluvních prohlašují, že jsou oprávněni strany této smlouvy zastupovat,
je bez omezení zavazovat, zejména tuto smlouvu platně uzavřít.
i VOMTUHT <3Ami ÝMeraáM |

AMÁVOGIV 1  '«VU( ;vtií

II. PŘEDMĚT SMLOUVY

II. 1. Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele
dílo a objednatel se zavazuje provedené dílo převzít a zaplatit zhotoviteli sjednanou cenu za
jeho provedení.
11.2. Dílem se v této smlouvě rozumí práce dle zadávací dokumentace k veřejné zakázce s
názvem „Dodávka a montáž vnitřních automatických dveří v budově MěU Trutnov -
opakovaná zakázka", včetně všech změn a dodatečných informací (dále též jen „zadávací
dokumentace44), tedy zejména v souladu se soupisem prací a dodávek a nákresem, které tvoří
přílohy zadávací dokumentace. Před zahájením plnění předmětné veřejné zakázky a
zadáním dveří do výroby je zhotovitel povinen učinit zaměření skutečných rozměrů dveří
na místě. Smluvní strany činí nesporným, že obsah zadávací dokumentace je jim znám.

11.3. Provedením díla se rozumí jeho řádné dokončení zhotovitelem bez jakýchkoliv vad
a nedodělků a jeho předání objednateli. O předání díla bude mezi zhotovitelem a objednatelem
sepsán předávací protokol, který bez jakéhokoliv nátlaku obě strany podepíší.

11.4. Při výkladu smlouvy se bude vycházet z těchto dokumentů, seřazených zde podle jejich
právní síly, a to od dokumentu nejvyšší právní síly po dokument nejnižší právní síly:

     • vlastní text této smlouvy o dílo,
     • textová část zadávací dokumentace (vyjma dokumentů, které jsou součástí dokumentace

          stavby) a případné změny či dodatečné informace,
     • soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, jak byl součástí zadávací

          dokumentace,
     • soupis stavebních prací, dodávek a služeb s uvedením cen jednotlivých položek

          (položkový rozpočet), jak byl součástí nabídky zhotovitele,
     • ostatní části zadávací dokumentace.

III. DOBA PLNĚNÍ

Zhotovitel se zavazuje provést dílo uvedené v čl. „II. Předmět smlouvy44 v termínu nejpozději
do 30.09.2022 za podmínky nepřekročení předpokládaného data uzavření této smlouvy podle
zadávací dokumentace a termínu předání staveniště podle ustanovení čl. VI. odst. VI. 1. této
smlouvy. Dojde-li však k překročení předpokládaného data uzavření této smlouvy, anebo
termínu předání staveniště, posouvá se termín provedení díla o počet pracovních dnů
spadajících do doby tohoto prodlení. Ve lhůtě k provedení díla je zhotovitel povinen též vyklidit
staveniště.

IV. CENA ZA PROVEDENÍ DÍLA

IV. 1. Cena za provedení díla se sjednává ve výši:

• Cena bez DPH: 190.500 Kč

• DPH:                     40.005Kč

• Cena vč. DPH:            230.505Kč

IV.2. Tato cena byla určena odkazem na rozpočet, který byl součástí nabídky zhotovitele
ve výběrovém řízení, avšak s výhradou, že se nezaručuje jeho úplnost. Zhotovitel tak může
požadovat zvýšení ceny, objeví-li se při provádění díla potřeba činností (nebo materiálů) do
rozpočtu nezahrnutých, popřípadě zahrnutých v menším množství než je skutečně zapotřebí,
pokud se nejedná o záležitosti předvídatelné v době uzavření smlouvy.

                                      2
  IV.3. Smluvní strany dále sjednávají, že objednatel může požadovat změnu předmětu díla
  atomu odpovídající snížení ceny, zjistí-li se při provádění díla, že některé činnosti (nebo
  materiály) zahrnuté do rozpočtu buďto nejsou při provádění díla potřeba vůbec, anebo jsou
  potřeba jen v menším množství.

  IV.4. Na případných změnách ceny za provedení díla v souladu s ustanoveními předchozích
 odstavců se smluvní strany zavazují dohodnout formou dodatku k této smlouvě. Při kalkulaci
 změny ceny díla budou smluvní strany vycházet především z cenové úrovně původního
 rozpočtu. Není-li to možné a nesouhlasí-li jedna ze smluvních stran s rozsahem zvýšení/snížení
 ceny, rozhodne na návrh druhé smluvní strany soud.

 IV.5. Objednatel může bez zbytečného odkladu odstoupit od smlouvy, požaduje-li zhotovitel
 ve výsledku (tedy po provedení odeětů) zvýšení ceny o více než 10 % ceny podle rozpočtu.
 V tomto případě je objednatel povinen nahradit zhotoviteli část ceny odpovídající rozsahu
 skutečně provedené části díla podle rozpočtu.

 IV.6. Objednatel a zhotovitel ujednali, že je vyloučeno postoupení pohledávky zhotovitele
 z této smlouvy, jakož i jakékoliv její části, bez písemného souhlasu objednatele.

 V. PLATEBNÍ PODMÍNKY

 V. 1. Cena za provedení díla bude uhrazena na základě daňového dokladu - faktury vystaveného
 zhotovitelem po provedení díla (tj. po jeho dokončení a protokolárním předání bez vad
 a nedodělků). Přílohou daňového dokladu - faktury bude smluvními stranami odsouhlasený
 soupis provedených prací a dodávek ke dni zdanitelného plnění.

 V.2. Objednatel nebude poskytovat zálohy.

 V.3. Splatnost daňového dokladu - faktury je stanovena 30 kalendářních dní ode dne doručení
objednateli. Dnem úhrady se rozumí den, kdy byla celková účtovaná částka prokazatelně
odepsána z účtu objednatele ve prospěch zhotovitele.

V. 4. Veškeré platby objednatele ke zhotoviteli budou prováděny v Kč.

VI. STAVENIŠTĚ

VI. 1. Staveništěm se rozumí soubor nemovitostí nezbytných k řádnému a včasnému provedení
díla sjednaným, jinak obvyklým způsobem. Objednatel předá zhotoviteli staveniště prosté
soukromých práv třetích osob k datu zahájení prací..

VI.2. Zhotovitel je oprávněn užívat staveniště po dobu provádění díla v souladu s touto
smlouvou.

VI.3. Zhotovitel provede veškerá bezpečnostní, hygienická, ochranná a jiná opatření na
staveništi předepsaná platnými a účinnými právními předpisy.

VII. PROVÁDĚNÍ DÍLA

VII.l. Zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí a obstará vše, co je k provedení díla potřeba.
Při provádění díla bude zhotovitel dodržovat platné a účinné právní předpisy, podmínky všech

                                                                       3
veřejnoprávních orgánů, zahrnuté do jejich souhlasů, rozhodnutí a stanovisek, a dále normy
ČSN.

VII.2. Zhotovitel je povinen použít k provádění díla subdodavatele, prostřednictvím kterého
prokázal splnění kvalifikace v zadávacím/výběrovém řízení, a to v rozsahu, ve kterém jeho
prostřednictvím prokázal splnění kvalifikace. To neplatí, pokud prokáže splnění kvalifikace
v předmětném rozsahu buďto nový subdodavatel, anebo sám zhotovitel.

VII.3. Zjistí-li zhotovitel při provádění díla skryté překážky týkající se místa, kde má být dílo
provedeno, znemožňující (ať už fyzicky či po právní stránce) provést dílo dohodnutým
způsobem, oznámí to bez zbytečného odkladu objednateli a navrhne mu změnu díla. Do
dosažení dohody o změně díla může jeho provádění přerušit. Nedohodnou-li se strany na změně
smlouvy v přiměřené lhůtě, může kterákoli z nich od smlouvy odstoupit. Zhotovitel má právo
na cenu za část díla provedenou do doby, než překážku mohl při vynaložení potřebné péče
odhalit.

VII.4. Zhotovitel je oprávněn postupovat při provádění díla zásadně samostatně. Současně je
ale povinen umožnit objednateli kdykoliv vstup na staveniště a kontrolu prováděných prací.
Příkazy objednatele je zhotovitel vázán jen směřují-li k řádnému plnění jeho zákonných
a smluvních povinností. Příkazy osoby vykonávající technický dozor (dále též jen ,,TDI“)
a osoby vykonávající autorský dozor se považují za příkazy objednatele. Pokud objednatel
neuvede jinak, platí, že jeho zástupce ve věcech technických je současně TDI. Zhotovitel
prohlašuje, že TDI není osobou jemu blízkou či s ním propojenou a že v případě změny TDI dá
bez zbytečného odkladu vědět objednateli, zda uvedené platí i ve vztahu k novému TDI.

VII.5. TDI je oprávněn k nařízení přerušení prací zhotovitele, je-li ohrožena bezpečnost
realizace díla, a dále v případě, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se sjednanou kvalitou.

VII.6. Zhotovitel je povinen nejméně tři pracovní dny předem vyzvat objednatele ke kontrole
prací, které budou zakryty, a to zápisem ve stavebním deníku/prostým e-mailem. Nevyzve-li
zhotovitel řádně a včas objednatele ke kontrole takových prací, je povinen na žádost objednatele
zakryté práce na vlastní náklady odkrýt.

VII.7. V případě, že se objednatel ke kontrole bez předchozí omluvy nedostaví, má se za to, že
kontrolu nepožaduje a zhotovitel bude oprávněn pokračovat v provádění prací. Bude-li však
objednatel dodatečně požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na
náklady objednatele.

VII.8. Jestliže objednatel svou neúčast na kontrole omluví a požaduje-li dodatečnou kontrolu,
je zhotovitel sice povinen mu vyhovět, ale je oprávněn žádat úměrné prodloužení termínu
a úhradu nákladů s tím spojených.

VII.9. Zhotovitel zajistí po celou dobu plnění díla:
■ důstojné pracovní podmínky, plnění povinností vyplývající z právních předpisů České
republiky, zejména pak z předpisů pracovněprávních, předpisů z oblasti zaměstnanosti
a bezpečnosti ochrany zdraví při práci, a to vůči všem osobám, které se na plnění smlouvy
budou podílet; plnění těchto povinností zajistí účastník i u svých poddodavatelů;
• řádné a včasné plnění finančních závazků svým poddodavatelům;
■ eliminaci dopadů na životní prostředí ve snaze o trvale udržitelný rozvoj,
- zhotovitel se zavazuje provádět práce mimo dny označené jako úřední,
- zhotovitel se zavazuje provádět veškeré bourací, vrtací, hlučné práce, které by narušily
chod úřadu vždy až po 14 hodině,
- zhotovitel může provádět uvedené hlučné práce kdykoliv o víkendech a svátcích, a to bez

                                                                        4
 časového omezení.

 VIII. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA NEBO JEHO ČÁSTI

 VIII. 1. Pořízení soupisu dokončených prací a jeho potvrzení zástupcem objednatele ve věcech
 technických či TDI za účelem pravidelné fakturace ve smyslu platebních podmínek není
 předáním a převzetím díla ve smyslu této části smlouvy.

 VIII.2. Dílo bude předáno najednou jako celek, a veškeré případné zmínky o předání části díla
 kdekoliv v této smlouvě je tedy třeba považovat za irelevantní. Zhotovitel současně s předáním
 díla, nebo té které jeho části, předá objednateli veškeré doklady, zejména protokoly
 o provedených zkouškách, pokud jsou nutné pro kolaudaci či legální užívání díla. O předání
 díla, nebo té které jeho části, a předmětných dokladů se sepíše předávací protokol, podepsaný
 za každou smluvní stranu alespoň zástupcem ve věcech technických.

 VIII.3. Objednatel, prostřednictvím svého TDI, zajistí pořízení zápisu (protokolu) o předání.
 Následně sdělí zhotoviteli písemnou formou, zda dílo, resp. tu kterou jeho část v předané
podobě přebírá, či nikoliv, a pokud nikoliv, uvede důvody, a to nejpozději do konce týdenní
akceptační lhůty, jejíž běh započne předáním díla, resp. té které části díla. Pro případ, že tak
v uvedené lhůtě neučiní, smluvní strany sjednávají fikci, že dílo, resp. tu kterou jeho část,
v předané podobě převzal. Objednatel není povinen dílo převzít, má-li předané dílo jakékoliv,
byť i jen drobné vady.

VIII.4. Pokud dílo nebude převzato, bude o opakovaném předání díla, nebo té které jeho části,
rovněž sepsán předávací protokol; ustanovení odst. VIII.3. se pro další postup použije obdobně.

IX. ZÁRUKA ZA JAKOST DÍLA, VADY DÍLA

IX. 1. Zhotovitel poskytuje záruku za jakost díla. Záruční doba činí 24 měsíců a dnem
rozhodným pro její počátek je den převzetí díla, resp. té které jeho části. Vady, které objednatel
zjistil a které reklamoval v záruční době, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu
bezplatně odstranit. Od oznámení vady do jejího odstranění záruční doba neběží.

IX.2. Objednatel je povinen jakékoliv zjištěné vady neprodleně oznámit zhotoviteli písemnou
formou, nebo alespoň prostým e-mailem. V reklamaci musí být vady popsány. Zhotovitel
bezodkladně navrhne a projedná s objednatelem způsob odstranění vad.

IX.3. Zhotovitel je povinen vady odstranit neprodleně, nelze-li tak učinit, je povinen nejpozději
do 7 dní po doručení reklamace písemně oznámit objednateli termín odstranění vad. V případě,
že zhotovitel do 7 dní od doručení reklamace vady neodstraní, termín odstranění neoznámí,
anebo snad oznámí termín odstranění vad pozdější než 10. den od doručení reklamace, platí že
je zavázán odstranit vady nejpozději 10. den od doručení reklamace.
IX.4. Jestliže zhotovitel do 10 dnů od doručení reklamace neodstraní vady, může objednatel
zajistit odstranění vad třetími osobami; zhotovitel je v tom případě povinen objednateli nahradit
náklady spojené s odstraněním vad do 15 dnů od doručení vyúčtování, povinnost zhotovitele
zaplatit objednateli smluvní pokutu tím není dotčena.

IX.5. Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční doby, přičemž za včas
uplatněnou se považuje i reklamace odeslaná objednatelem v poslední den záruční doby, doj dě­
li následně k jejímu doručení.

                                                                       5
  IX.6. V ostatním se na vady díla použijí ustanovení občanského zákoníku.

  X. SMLUVNÍ POKUTY PRO PŘÍPAD PRODLENÍ

  X.l. Pro případ prodlení zhotovitele s provedením díla, resp. té které jeho části, zavazuje se
  zhotovitel zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,25 % z ceny díla, resp. té které jeho
  části, vč. DPH, za každý započatý den prodlení. Za prodlení s provedením díla, resp. té které
  jeho části, se považuje též případ, kdy dílo, resp. ta která jeho část, je předána s vadou, kterou
  objednatel vytkne zhotoviteli během týdenní akceptační lhůty, ledaže by došlo k jejímu
  odstranění ještě ve lhůtě k provedení díla. Pro případ prodlení s odstraněním vytknuté záruční
  vady zavazuje se zhotovitel zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,25 % z celkové ceny
  díla, resp. té které části díla, vč. DPH, za každou vadu a každý započatý den prodlení.

 X.2. V případě prodlení objednatele s placením účetního dokladu zaplatí objednatel zhotoviteli
 zákonné úroky z prodlení z dlužné ěástky za každý započatý den prodlení.

 X.3. Smluvní strany výslovně sjednávají, že zaplacením jakékoliv smluvní pokuty není dotčeno
 právo na náhradu škody, která z porušení předmětné povinnosti vznikla.

 XI. POJIŠTĚNÍ ZHOTOVITELE

 Zhotovitel je povinen mít na dobu ode dne zahájení prací až do předání dokončeného díla bez
 jakýchkoliv vad a nedodělků uzavřenu pojistnou smlouvu na pojištění odpovědnosti za škodu
 způsobenou třetím osobám při realizaci předmětné veřejné zakázky s limitem pojistného plnění
 alespoň ve výši dvounásobku předpokládané hodnoty zakázky uvedené v zadávací
 dokumentaci. Pro případ porušení této povinnosti se zhotovitel zavazuje zaplatit objednateli
 smluvní pokutu ve výši jedné poloviny předpokládané hodnoty zakázky uvedené v zadávací
 dokumentaci.

XII. DORUČOVÁNÍ

 Smluvní strany sjednávají, že doručování mezi nimi se bude řídit následujícími pravidly.
Písemnosti mohou být doručeny osobním předáním, doručením do datové schránky, anebo
mohou být doručeny prostřednictvím pošty. Poštou budou písemnosti zasílány vždy
doporučeně, a to na adresu pro doručování uvedenou v úvodních ustanoveních této smlouvy,
ledaže by z písemného a doručeného oznámení adresáta vyplývala změna jeho adresy pro
doručování. Pro takto poštou zaslané písemnosti platí, že byly doručeny druhého pracovního
dne po jejich podání na poštu, ledaže by vůbec nedošlo k jejich doručení z důvodů na straně
pošty.

XIII. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ

XIII. 1. Pokud nebylo v této smlouvě ujednáno jinak, řídí se právní poměry z ní českým právním
řádem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění platném a účinném ke
dni, ve kterém uplynula lhůta pro podání nabídek k veřejné zakázce. Tuto smlouvu lze změnit
jen písemným dodatkem.

XIII.2. Zhotovitel výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla vedena v objednatelově
evidenci smluv, která bude přístupná podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, v platném a účinném znění, a která obsahuje údaje o smluvních stranách,

                                                                       6
předmětu smlouvy, číselné označení této smlouvy a datum jejího podpisu. Zhotovitel rovněž
výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla uveřejněna objednatelem na jeho profilu
zadavatele a v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
Zhotovitel v této souvislosti prohlašuje, že tato smlouva neobsahuje žádné obchodní tajemství.
Tato smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem jejího uveřejnění v registru smluv.

XIII.3. Zhotovitel je srozuměn a souhlasí s tím, aby subjekty oprávněné dle zákona č. 320/2001
Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční
kontrole), v platném a účinném znění, provedly finanční kontrolu závazkového vztahu
vyplývajícího z této smlouvy s tím, že zhotovitel se podrobí této kontrole a bude působit jako
osoba povinná ve smyslu ustanovení § 2 písm. e) uvedeného zákona.

XIII.4. Smluvní strany se zavazují, že osobní údaje poskytnuté v souvislosti s plněním této
smlouvy, budou zpracovávat pouze v zákonném rozsahu a přijmou veškerá opatření k tomu,
aby dodržely požadavky obecného nařízení (GDPR) tedy, že je neposkytnou někomu dalšímu,
zabrání jejich neoprávněnému zpracování, ztrátě nebo výmazu.

XIII.5. Smlouva o dílo se uzavírá ve 4 vyhotoveních, z nichž objednatel obdrží 3 vyhotovení
a zhotovitel obdrží 1 vyhotovení. Tato smlouva o dílo je uzavřena a nabývá platnosti převzetím
oboustranně podepsané smlouvy poslední ze smluvních stran.

XIII.5. Smlouva se uzavírá na základě usnesení porady vedení města Trutnova č. 2022-125/11
ze dne 23.05.2022.

V Trutnově dne  3 0 05- - 2022              V Praze dne:     ion

           Město Trutnov                    SSA V13       .  -p                   ..
Ing. arch. Michal Rosa, starosta m sta-
                                            Jiří Chalupa, prokurista společnosti

                                         7
Příloha č. 1 k zadávací dokumentaci na akci: Dodávka a montáž vnitřních automatických dveří v budově Mě

Vnitřní automatické dveře

Položka                           Množství/rozměr Cena za množství/rozměr  DPH         Cena včetně DPH
                                                              bez DPH

Demontáž, odpojení a              soubor     10 420 2 188,20                           12 608,20
ekologická likvidace stávajících  soubor     10 420 2 188,20                           12 608,20
automatických dveří
Demontáž a ekologická
likvidace stávajícího
proskleného portálu

Demontáž dřevěného obložení,      soubor     21 500                             4 515  26 015,00
demontáž minerálního stropu z
obou stran dveří, následná
zpětná montáž po montáži
dveří a proskleného portálu

Dodávka a montáž                  soubor     67 080 14 086,80                          81 166,80
automatických dveří vč.
zapojení a zprovoznění, vč.
zprovoznění ovládání přes MP

Dodávka a montáž proskleného      soubor     73 580 15451,80                           89 031,80
portálu

Doprava                           Km         7 500                         1 575          9 075
VRN                                                                                         0,00
Cena celkem                       soubor              0                       0,00
                                             190 500                       40 005      230 505
                                  XXX     |

V Praze dne 11.05.2022