Textová podoba smlouvy Smlouva č. 20757391: Zpracování účetnictví

Příloha REGISTR Smlouva MŠ Neklež Giblová vč.dodatků.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Mandátní smlouva

Smlouva o poskytování služeb 
uzavřená dle § 1746 odst. 2 a násl. občanského zákoníku, níže uvedeného dne, měsíce a roku, mezi:

Bc. Marcelou Giblovou, IČ: 704 32 732, sídlem Brno, Školní 448/9, PSČ 644 00, zapsanou v živnostenském rejstříku  (dále jen „poskytovatel“)

a

Mateřskou školou, Brno, Neklež 1a, příspěvkovou organizací, IČ: 494 66 747, se sídlem Brno, Neklež 1a, PSČ 628 00, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod spisovou značkou Pr 76,  zastoupenou ředitelkou Jitkou Kubecovou (dále jen „klient“)


I.
Předmět smlouvy

Předmětem této smlouvy je závazek poskytovatele poskytovat klientovi za úplatu a dle jeho potřeby a požadavků účetní služby a tomu odpovídající závazek klienta zaplatit poskytovateli za takto poskytnuté služby sjednanou odměnu. 

Poskytováním účetních služeb (dále též „služby“) se pro účely této smlouvy rozumí zejména :
· zpracování předaných účetních dokladů a vedení účetnictví pro klienta v souladu s požadavky a v rozsahu stanoveném obecně závaznými právními předpisy, 
· zpracování statistického výkazu V I1-01, zpracování daňového přiznání k dani z příjmů PO,
· spolupráce a poskytování součinnosti dotčeným subjektům (např. FÚ, zřizovatel, MMB apod.),
· zastupování klienta vůči třetím osobám zejména vůči orgánům státní správy a samosprávy,  
· provádění dalších souvisejících činností požadovaných klientem.


II.
Práva a povinnosti poskytovatele

Poskytovatel je při plnění předmětu smlouvy povinen:
1. provádět činnosti v rámci plnění předmětu smlouvy, postupovat s náležitou odbornou péčí a podle účelu a smyslu jednotlivých ustanovení této smlouvy,
1. vykonávat činnost dle této smlouvy v souladu se zájmy a  pokyny klienta, ať již výslovnými, nebo těmi, které zná či musí znát, a to v souladu s účelem, kterého má být poskytováním služeb dosaženo a který je poskytovateli znám,
1. pravidelně a průběžně informovat klienta o průběhu poskytování služeb,
1. zastupovat klienta v jednáních vyvolaných plněním předmětu této smlouvy s právnickými a fyzickými osobami nebo správními orgány,
1. vyzvat klienta k účasti na všech důležitých jednáních a vyžádat si stanovisko ke všem důležitým návrhům řešení a k důležitým rozhodnutím,
1. vyžadovat pokyny klienta v případech, kdy nejde o věci běžné a obvyklé,
1. oznámit klientovi všechny okolnosti, které zjistil při poskytování služeb a jež mohou mít vliv na změnu pokynů klienta; nedojde-li ke změně pokynů na základě sdělení klienta, postupuje poskytovatel podle původních pokynů klienta a tak, aby bylo možno dosáhnout účelu této smlouvy, 
1. zajistit plnění předmětu této smlouvy v prostředí účetního programu ACE – ÚČTO včetně všech přináležejících modulů, ke kterému má vlastnické právo klient,
1. v případě ukončení smluvního vztahu předat klientovi účetní program ACE – ÚČTO včetně zpracovaných dat a agend za předchozí období do 1 měsíce po ukončení smluvního vztahu na CD nosiči,
1. jakožto zpracovatel osobních údajů dodržovat veškeré obecně závazné právní předpisy vztahující se k ochraně osobních údajů, 
1. zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž se dozvěděl v souvislosti s plněním předmětu této smlouvy.

Zjistí-li poskytovatel, že pokyny klienta jsou nevhodné či neúčelné při plnění předmětu této smlouvy, je povinen na toto klienta upozornit. 

Od pokynů klienta se poskytovatel může odchýlit jen, je-li to naléhavě nezbytné v zájmu klienta a poskytovatel nemůže včas obdržet jeho souhlas. Ani v těchto případech se však poskytovatel nesmí od pokynů odchýlit, jestliže je to zakázáno klientem. Poskytovatel je povinen upozornit klienta to, že jeho pokyny nebo nové pokyny odporují obecně závazným právním předpisům, a to bezodkladně poté, co danou skutečnost zjistí.

Poskytovatel je povinen předat klientovi všechny doklady a informace získané v průběhu každého kalendářního měsíce, které za klienta převzal při plnění předmětu této smlouvy. 

Poskytovatel je oprávněn použít k zařízení záležitosti i jiných osob. Bude-li tomu tak, odpovídá klientovi za řádné zařízení záležitosti v plném rozsahu poskytovatel.

Klient současně uděluje poskytovateli speciální plné moci, kterých je zapotřebí pro splnění závazku poskytovatele dle této smlouvy a to plnou moc

· k zastupování vůči FÚ  (včetně elektronické verze).

Každá se shora uvedených plných mocí byla vyhotovena ve 3 stejnopisech, z nichž 2 stejnopisy jsou určeny smluvním stranám a zbylý pro příslušný správní orgán. Poskytovatel se zavazuje, že plné moci použije pouze pro splnění předmětu této smlouvy


III.
Povinnosti klienta

Klient je povinen:
1. předat poskytovateli bez zbytečného odkladu veškeré aktuální materiály a informace, jež jsou nutné k plnění předmětu této smlouvy, pokud z jejich povahy nevyplývá, že je má obstarat poskytovatel,
1. předat poskytovateli včas veškeré podklady a informace, které v průběhu plnění této smlouvy sám získá a které by mohly plnění smlouvy ovlivnit,
1. projednat s poskytovatelem stav a další zásadní postupy a rozhodnutí při plnění činnosti dle předmětu smlouvy bez zbytečného odkladu, jakožto i další, dle poskytovatele potřebné, záležitosti související s předmětem smlouvy,
1. poskytnout spolupůsobení, spočívající zejména v poskytování rad a předávání znalostí z předchozí činnosti klienta na předmětu smlouvy, jakož i na předmětech obdobných,
1. zajistit na žádost poskytovatele osobní účast zástupců klienta, kompetentních k potřebným rozhodnutím, na jednáních poskytovatele s třetí stranou, nutných k zabezpečení plnění předmětu smlouvy,
1. umožnit zpracování účetních dokladů v prostředí účetního programu ACE – ÚČTO, který je po dobu trvání smluvního vztahu používaný poskytovatelem pouze pro potřeby klienta a je nainstalován na serveru poskytovatele,
1. bez zbytečného odkladu poskytovat poskytovateli svým jménem a na svůj účet vždy aktualizaci programu ACE – ÚČTO,
1. zaplatit poskytovateli sjednanou odměnu dle čl. IV. této smlouvy,
1. převzít od poskytovatele všechny doklady, které pro něj poskytovatel obstaral.


IV.
Odměna poskytovatele a další náklady

Smluvní strany si sjednávají za poskytování služeb dle této smlouvy smluvní odměnu 5 000 Kč,  a to za období kalendářního měsíce. Smluvní odměna neobsahuje odměnu za čas strávený přípravou a zpracováním           podkladů k dokladové inventarizaci, tato položka bude fakturovaná dle náročnosti zpracování od 2 000 Kč do 4 000 Kč. Smluvní strany se dohodly, že odměna dle této smlouvy bude účtována vždy za služby poskytnuté v období uplynulého kalendářního měsíce. 

Měsíční odměnu za poskytování služeb se klient zavazuje zaplatit poskytovateli vždy za uplynulý kalendářní měsíc, v němž byly tyto služby poskytovány a to na základě poskytovatelem vystaveného daňového dokladu a ve lhůtě splatnosti na tomto dokladu uvedené.

Daňový doklad musí obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy, jinak není  příjemce povinen na základě takto vystaveného daňového dokladu plnit, je však povinen o tom bez zbytečného  odkladu upozornit  stranu která daňový doklad vystavila. 

V případě prodlení s úhradou odměny zaplatí klient poskytovateli za každý den prodlení úrok z prodlení ve výši 0,01% z odměny za každý den prodlení. 

V.
Platnost, účinnost, trvání a ukončení smlouvy

Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Tuto smlouvu lze ukončit dohodou smluvních stran nebo výpovědí. 

Klient je oprávněn tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí adresovanou poskytovateli. Výpovědní lhůta činí 3 měsíce a počíná běžet od prvého dne měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé straně. Uplynutím výpovědní doby zanikají práva a povinnosti smluvních stran z této smlouvy (účinnost výpovědi). 

Byla-li udělena poskytovateli plná moc k jednání jménem klienta se třetími osobami, považuje se plná moc za odvolanou dnem ukončení této smlouvy, není-li ve výpovědi stanoveno, že plná moc je odvolána k datu dřívějšímu nebo s okamžitou účinností. Ustanovení obecně závazných právních předpisů o účinnosti odvolání plné moci vůči třetím osobám tímto zůstávají nedotčena.

Od účinnosti výpovědi dle této smlouvy je poskytovatel povinen nepokračovat v činnosti, na kterou se výpověď vztahuje. Je však povinen klienta upozornit na opatření potřebná k tomu, aby se zabránilo vzniku škody bezprostředně hrozící klientovi nedokončením činnosti související se zařizováním záležitosti.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poskytovatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí adresovanou klientovi. Výpovědní lhůta činí 3 měsíce a počíná běžet od prvého dne měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé straně. Uplynutím výpovědní doby zanikají práva a povinnosti smluvních stran z této smlouvy (účinnost výpovědi). 

V případě výpovědi učiněné klientem zaniká ke dni účinnosti závazek poskytovatele uskutečňovat činnost, ke které se zavázal. Jestliže by tímto přerušení činnosti vznikla klientovi škoda, je poskytovatel povinen jej upozornit, jaká opatření je třeba učinit k jejímu odvrácení. Jestliže tato opatření klient nemůže učinit ani pomocí jiných osob a požádá poskytovatele, aby je učinil sám, je poskytovatel k tomu povinen. 

Do 15 dnů ode dne účinnosti výpovědi je poskytovatel povinen předat klientovi všechny doklady, které poskytovatel ke dni účinnosti výpovědi za klienta převzal. Poskytovatel je povinen předat klientovi neprodleně všechny doklady, které obdrží po účinnosti výpovědi.


VI.
Odpovědnost poskytovatele

Poskytovatel odpovídá za řádné a kvalitní plnění předmětu smlouvy, a to v rozsahu stanoveném příslušnými právními předpisy, zejména obchodním zákoníkem a touto smlouvou.

Klient má právo reklamovat vady a nedostatky v činnosti poskytovatele, jakož i právo na bezodkladné a bezplatné odstranění těchto vad a nedostatků.

Poskytovatel odpovídá za škodu na věcech převzatých od klienta k zařízení předmětu smlouvy a na vynaložení odborné péče.	


VII .
Ustanovení závěrečná

Tato smlouva se uzavírá v písemné formě, přičemž veškeré její změny je možno učinit jen v písemné formě. 

V případě, že některá ustanovení této smlouvy jsou nebo se stanou neúčinná, zůstávají ostatní ustanovení této smlouvy účinná. Smluvní strany se zavazují nahradit neúčinná ustanovení této smlouvy ustanoveními jinými, účinnými, které svým obsahem a smyslem odpovídají nejlépe obsahu a smyslu ustanovení původního, neúčinného.

Tato smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech, přičemž každá ze smluvních stran obdrží po jednom vyhotovení.

Jednající účastníci shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím  podpisem   přečetli,  že  byla   uzavřena  po  vzájemném projednání podle jejich  pravé a  svobodné vůle,  určitě vážně a srozumitelně,  nikoliv za  nápadně nevýhodných  podmínek, což stvrzují svými podpisy.

V Brně dne 1.9.2015

                                                                    za Mateřská škola  Brno,Neklež 1a,  příspěvková organizace


      …………………………………………                                               ………………………………
                  Bc. Marcela Giblová                                                                        Jitka Kubecová
                                                                                                                              ředitelka školy                                                                         


Dodatek ke smlouvě č. 1
Smlouva o poskytování služeb uzavřená dle § 1746 odst. 2 a násled. Občanského zákoníku, dne 1.9.2015, mezi: 
  

Bc. Marcelou Giblovou, IČ: 704 32 732, sídlem Brno, Školní 448/9, PSČ 644 00, zapsanou v živnostenském rejstříku  (dále jen „poskytovatel“)

a

Mateřskou školou, Brno, Neklež 1a, příspěvkovou organizací, IČ: 494 66 747, se sídlem Brno, Neklež 1a, PSČ 628 00, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod spisovou značkou Pr 76,  zastoupenou ředitelkou Jitkou Kubecovou (dále jen „klient“)

se mění následovně:


I.
Předmět smlouvy 


S platností ke dni 29.9.2017 se ruší následující bod v definici pojmu „služby“:
· zpracování předaných účetních dokladů .


IV.
Odměna poskytovatele a další náklady

S platností ke dni 29.9.2017 se mění znění celého bodu a to následovně: Smluvní strany si sjednávají za poskytování služeb dle této smlouvy smluvní odměnu ve výši 3 000 Kč, a to za období kalendářního měsíce. 


V Brně dne 29.9.2017


                                                                    za Mateřská škola  Brno, Neklež 1a,  příspěvková organizace


      …………………………………………                                               ………………………………
                  Bc. Marcela Giblová                                                                        Jitka Kubecová
                                                                                                                              ředitelka školy                                                                         


Dodatek č. 2 ke smlouvě o poskytování služeb
uzavřený níže uvedeného dne, měsíce a roku, mezi:
  

Bc. Marcelou Giblovou, IČ: 704 32 732, sídlem Brno, Školní 448/9, PSČ 644 00, zapsanou v živnostenském rejstříku  (dále jen „poskytovatel“)

a


Mateřskou školou, Brno, Neklež 1a, příspěvkovou organizací, IČ: 494 66 747, se sídlem Brno, Neklež 1a, PSČ 628 00, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod spisovou značkou Pr 76,  zastoupenou ředitelkou Jitkou Kubecovou (dále jen „klient“)

Smluvní strany se dohodly od 1.7.2022 tedy od fakturace za měsíc červen 2022 na změně Smlouvy o poskytování služeb ze dne 1.9.2015 a dodatku č.1 ze dne 29.9.2017

Změna se týká článku  IV.

Původní znění po dodatku č. 1 se ruší:

IV.
Odměna poskytovatele a další náklady

Smluvní strany si sjednávají za poskytování služeb dle této smlouvy smluvní odměnu 2 800 Kč,  a to za období kalendářního měsíce. 

Měsíční odměnu za poskytování služeb se klient zavazuje zaplatit poskytovateli vždy za uplynulý kalendářní měsíc, v němž byly tyto služby poskytovány a to na základě poskytovatelem vystaveného daňového dokladu a ve lhůtě splatnosti na tomto dokladu uvedené.

Daňový doklad musí obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy, jinak není  příjemce povinen na základě takto vystaveného daňového dokladu plnit, je však povinen o tom bez zbytečného  odkladu upozornit  stranu která daňový doklad vystavila. 

V případě prodlení s úhradou odměny zaplatí klient poskytovateli za každý den prodlení úrok z prodlení ve výši 0,01% z odměny za každý den prodlení. 


Nové znění po dodatku č.2:

IV.
Odměna poskytovatele a další náklady

Smluvní strany si sjednávají za poskytování služeb dle této smlouvy smluvní odměnu 3 700 Kč,  a to za období kalendářního měsíce. Smluvní strany se dohodly, že odměna dle této smlouvy bude účtována vždy za služby poskytnuté v období uplynulého kalendářního měsíce. 

Smluvní odměna neobsahuje odměnu za čas strávený zpracováním:
- návrhu rozpočtu, střednědobého výhledu a jiných obdobných tabulek pro klienta dle požadavků zřizovatele, 
- příprava podkladů pro veřejnosprávní kontrolu či audit,
- zpracování jiných dalších požadavků, které nejsou přímo definovány v článku I.
Výše uvedené položky budou fakturovány samostatně mimo smluvní odměnu a to částkou 300 Kč za hodinu času. 
V případě účasti klienta v nových projektech ze státního rozpočtu, ESF, státních fondů a jiných obdobných si poskytovatel vyhrazuje možnost mimořádného navýšení fakturace po dobu zpracování projektu.
Měsíční odměnu za poskytování služeb se klient zavazuje zaplatit poskytovateli vždy za uplynulý kalendářní měsíc, v němž byly tyto služby poskytovány a to na základě poskytovatelem vystaveného daňového dokladu a ve lhůtě splatnosti na tomto dokladu uvedené.

Daňový doklad musí obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy, jinak není  příjemce povinen na základě takto vystaveného daňového dokladu plnit, je však povinen o tom bez zbytečného  odkladu upozornit  stranu která daňový doklad vystavila. 

V případě prodlení s úhradou odměny zaplatí klient poskytovateli za každý den prodlení úrok z prodlení ve výši 0,01% z odměny za každý den prodlení. 


V Brně dne 15. 6. 2022

                                                                    za Mateřská škola  Brno, Neklež 1a,  příspěvková organizace


      …………………………………………                                               ………………………………
                  Bc. Marcela Giblová                                                                        Jitka Kubecová
                                                                                                                              ředitelka školy