Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o dílo na zhotovení projektu stavby MHMPP04U9N2B Smlouva o dílo č. DIL/01/01/002160/2022 na „Odborné posouzení k možnosti modernizace energetických systémů v budově Škodova paláce II“ (dále jen „Smlouva“), uzavřená ve smyslu ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) I. Smluvní strany Objednatel: Hlavní město Praha se sídlem: Mariánské nám. 2, 110 01 Praha 1 IČO: 00064581 DIČ: CZ00064581 ID DS: 48ia97h bankovní spojení: PPF Banka, a.s., č. účtu: 27-5157998/6000 zastoupený: Ing. Lukášem Stránským, pověřeným řízením odboru služeb MHMP (dále jen „objednatel“) a Zhotovitel: SEVEn, The Energy Efficiency Center, z.ú. se sídlem: Americká 579/17, 120 00 Praha 2 IČO: 05399416 DIČ: CZ05399416 ID DS: 9f5g4n8 bankovní spojení: Komerční banka, a.s.., číslo účtu: 19-2233050227/0100 zastoupený: **** ředitelem (dále jen "zhotovitel") (dále společně jen „smluvní strany“ nebo jednotlivě „smluvní strana“) II. Předmět Smlouvy 1. Zhotovitel se zavazuje, že vypracuje (zhotoví) v rozsahu a za podmínek ujednaných ve Smlouvě, v souladu s vyhodnocením zadávacího řízení veřejné zakázky „Odborné posouzení k možnosti modernizace energetických systémů v budově Škodova paláce II“ č. zakázky na profilu zadavatele ID: SLU/MZ/0065/22, zadané dle § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“) a rozhodnutím objednatele o přidělení veřejné zakázky na dílo (tj. v souladu se zadáním veřejné zakázky a nabídkou vybraného účastníka) v rozsahu stanoveném v zadávací dokumentaci veřejné zakázky pro objednatele, a objednateli odevzdá dokumentaci – odborné posouzení k možnosti modernizace energetických systémů, vztahující se k objektu na adrese Hlavní město Praha, Jungmannova 35/29, 110 00 Praha 1 – Nové Město (dále jen „dílo“). 2. Objednatel se zavazuje, že dokončené dílo převezme, zaplatí za jeho zhotovení dohodnutou cenu a poskytne zhotoviteli sjednanou součinnost. 3. Dílo bude provedeno v souladu se zadávací dokumentací veřejné zakázky, nabídkou zhotovitele a právními a technickými požadavky a podmínkami, platnými v době podpisu Smlouvy. 4. Zhotovitel zhotoví dílo na svůj náklad, svým jménem a na vlastní odpovědnost. Provedením části díla může zhotovitel pověřit třetí osobu jen se souhlasem objednatele. Za výsledek těchto činností však odpovídá objednateli stejně, jako by je provedl sám. III. Rozsah, obsah a místo plnění předmětu plnění 1. Zhotovitel zhotoví dílo dle čl. II. odst. 1 Smlouvy, jehož součástí bude vypracování koncepčního návrhu optimální obnovy a provedení následujících systémů technického zařízení objektu: · ústřední vytápění (s cílem nahrazení plynové kotelny více environmentálně příznivým zdrojem při zachování uživatelského komfortu); · centrální příprava teplé vody; · chlazení (s cílem navrhnout obnovu dílčích instalací chlazení tak, aby všechny místnosti byly v budoucnu chlazením vybaveny); · vzduchotechnika (s cílem obnovit VZT jednotky pro potřeby dnes větraných místností) a · osvětlení (na chodbách i v kancelářích) 2. Dílo bude obsahovat odhad investičních nákladů na realizaci navrženého řešení po jednotlivých celcích. 2. Dílo bude předáno v digitální podobě. 3. Součástí předmětu díla jsou dále všechny činnosti výše neuvedené, které vyplývají z charakteru díla a z účelu Smlouvy. 4. Místem plnění je Hlavní město Praha, Jungmannova 35/29, 110 00 Praha 1 – Nové Město. IV. Dodací podmínky 1. Práce na zhotovení díla budou započaty po obdržení rozhodnutí objednatele o přidělení veřejné zakázky zhotoviteli, po podpisu Smlouvy oběma smluvními stranami a nejdéle do5-ti dnů ode dne závazného pokynu objednatele k započetí prací nastanuvšího po podpisu Smlouvy. 2. Termín splnění díla, tj., předání řádně zhotoveného díla dle čl. III. Smlouvy, stanovují smluvní strany do 15. 12. 2022 dnů ode dne podpisu Smlouvy oběma smluvními stranami. 3. Datum převzetí provedeného díla musí potvrdit odpovědná osoba objednatele. 4. Lhůta pro provedení díla dle Smlouvy se prodlužuje v případě, že okolnosti bránící řádnému výkonu prací lze označit za vyšší moc. 5. Termín splnění se prodlužuje o dobu, po kterou nemůže zhotovitel pokračovat v provádění díla v důsledku nesplnění povinností objednatele, stanovených Smlouvou objednatelem. 6. Podmínky realizace díla: - Návrhové provedení optimální projektu z hlediska rozhodných parametrů bude průběžně konzultováno se zadavatelem. - Při provádění prací je vždy nezbytná koordinace prací v prostoru objektu se zástupcem objednatele. - Vstup do ostatních prostor mimo vymezené pracoviště v objektu objednatele je zakázán. - Objednatel požaduje důsledné dodržování požárních a bezpečnostních předpisů při realizaci předmětu Smlouvy. V. Cena plnění, platební podmínky 1. Cena za zhotovení předmětu Smlouvy v rozsahu a obsahu dle čl. II. a III. Smlouvy je stanovena dohodou na základě přijaté nabídky dle čl. II. odst. 1. Smlouvy, jako cena nejvýše přípustná a činí: Základní cena bez DPH 457.000,- Kč Základ pro výpočet DPH 457.000,- Kč DPH 21 % 95.970,- Kč Cena celkem včetně DPH 552.970,- Kč Cena za dílo bude zahrnovat veškeré náklady spojené s plněním zhotovitele podle Smlouvy. Cena je ujednána pevnou částkou ve smyslu ust. § 2620 OZ. Zhotovitel výslovně prohlašuje, že do ceny zahrnul též rizika a náklady spojené se změnou (růstem) cen materiálů, výrobků, služeb, práce a dalších nákladů zhotovitele na plnění této smlouvy, a že si je vědom skutečnosti, že navýšení stávajících jednotkových cen není v režimu ZZVZ obecně přípustné a takový požadavek zhotovitele může vést k odstoupení objednatele od této smlouvy dle § 223 odst. 1 ZZVZ. Smluvní strany sjednávají, že zhotovitel nemá právo na zálohové platby. 2. Smluvní strany se dohodly na tom, že úhrada ceny díla bude provedena po dokončení a předání díla v české měně, na základě příslušného daňového dokladu (dále jen „faktura“), vystaveného vybraným zájemcem ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“). DPH bude účtována v zákonem stanovené výši, platné v den uskutečnění zdanitelného plnění. Splatnost faktury bude 21 dnů od doručení objednateli. 3. Faktura bude doručena do DS objednatele, nebo ve dvou vyhotoveních na adresu: Hlavní město Praha, odbor služeb Magistrátu hlavního města Prahy, Mariánské nám. 2, 110 01 Praha 1. Doložena bude zjišťovacím protokolem a soupisem provedených prací. 4. Datem úhrady se rozumí den odpisu platby z účtu objednatele. 5. Oprávněně vystavená faktura, musí mít veškeré náležitosti daňového dokladu ve smyslu zákona o DPH, a dále musí obsahovat tyto údaje: - údaje zhotovitele, obchodní jméno, sídlo, IČO, DIČ, bankovní spojení, zápis v obchodním rejstříku (spisovou značku); - číslo Smlouvy; - název veřejné zakázky; - předmět díla; - číslo faktury; - fakturovanou částku; · datum uskutečnění zdanitelného plnění; · razítko a podpis oprávněné osoby, stvrzující formální a věcnou správnost faktury. 6. V případě, že faktura nebude vystavena oprávněně či nebude obsahovat náležitosti uvedené ve Smlouvě, je objednatel oprávněn ji vrátit zhotoviteli k doplnění. V takovém případě se začne počítat nová lhůta splatnosti dnem doručení opravené či oprávněně vystavené faktury. 7. Veškeré dodatečné práce nezbytné pro dokončení díla, musí být písemně dohodnuty osobami, oprávněnými jednat ve věcech Smlouvy, a v souladu se ZZVZ. Práce, které nejsou předmětem Smlouvy, provedené zhotovitelem bez písemného souhlasu objednatele, nebudou zhotoviteli uhrazeny a zhotovitel se zavazuje na výzvu objednatele takové části díla odstranit. VI. Součinnost objednatele 1. Objednatel se zavazuje, že po dobu zpracování díla poskytne zhotoviteli potřebnou součinnost. Objednatel má zajištěna příslušná práva k dotčeným pozemkům a objektům. VII. Prohlášení, práva a povinnosti smluvních stran 1. Zhotovitel se zavazuje písemně upozornit objednatele na nevhodnost, případně nepřípustnost podkladových materiálů, pokynů, věcí, které mu byly předány objednatelem, a/nebo objednatelem požadovaných změn, ať již z hlediska důsledků pro jakost a provedení díla, či rozpočtu, s podklady pro uzavření Smlouvy, ustanoveními nebo rozhodnutími orgánů veřejné správy či obecně závaznými právními předpisy, ČSN, ČN, EN či jinými normami. V případě, že objednatel bude, i přes upozornění zhotovitele, trvat na užití podkladových materiálů, pokynů a věcí, které byly zhotoviteli předány objednatelem, je zhotovitel oprávněn odmítnout jejich plnění pouze tehdy, pokud by se jejich splněním mohl vystavit správnímu či trestnímu postihu. 3. Zhotovitel není oprávněn jednat s třetími osobami jménem objednatele pouze na základě Smlouvy. Pro příslušná jednání udělí objednatel zhotoviteli příslušnou plnou moc. 4. Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli do 21 dní poté, kdy k tomu bude objednatelem písemně vyzván, veškeré pokuty či další sankce, které byly objednateli vyměřeny pravomocným rozhodnutím orgánu veřejné správy v souvislosti s porušením povinností zhotovitele stanovených Smlouvou či obecně závaznými právními předpisy, při provádění díla. Úhrada bude provedena na účet objednatele uvedený v písemné výzvě. VIII. Záruka za jakost a odpovědnost za vady 1. Zhotovitel zodpovídá za to, že dílo je zhotovené v souladu s podmínkami Smlouvy a že po celou dobu záruční doby bude dílo mít vlastnosti dohodnuté ve Smlouvě a vlastnosti stanovené právními předpisy, technickými normami, případně vlastnosti obvyklé. 2. Záruční doba počíná běžet protokolárním převzetím díla objednatelem. Objednatel je povinen vady díla, písemně reklamovat u zhotovitele, a to bez zbytečného odkladu poté, co se o nich dozvěděl. 3. Zhotovitel se zavazuje případné vady díla, odstranit bez zbytečného odkladu po uplatnění oprávněné reklamace objednatelem, učiněné písemnou formou. 4. Právo na odstranění vady díla, zjištěné po předání díla, objednatel u zhotovitele uplatní v záruční době písemnou formou. Zhotovitel bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě do tří pracovních dní od doručení reklamace, projedná s objednatelem reklamovanou vadu a způsob jejího odstranění. Neodstraní-li zhotovitel vady díla jím zaviněné v přiměřené lhůtě, tj. nejpozději do sedmi kalendářních dní od jejich reklamace objednatelem, může objednatel požadovat přiměřenou slevu z ceny díla, tím není dotčen nárok na odstranění reklamované vady. Nárok objednatele uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu tím nezaniká. 5. Práva a povinnosti zhotovitelem poskytnuté záruky na předané části díla nezanikají ani odstoupením kterékoli ze smluvních stran od Smlouvy. 6. O reklamačním řízení budou objednatelem pořizovány písemné zápisy ve dvou vyhotoveních, z nichž jeden stejnopis obdrží každá ze smluvních stran. 7. Zhotovitel neodpovídá za vady díla, jestliže tyto vady byly způsobeny předáním nevhodných nebo neúplných podkladů a pokynů v případě, že zhotovitel na ně objednatele upozornil a objednatel na jejich použití nebo provedení písemně trval. 8. Zhotovitel odpovídá za správnost, úplnost dokumentace. Zhotovitel je povinen přizvat ke zpracování dílčích částí díla další oprávněné projektanty s příslušnou specializací, není-li způsobilý některou část díla zpracovat sám. IX. Smluvní pokuty a úrok z prodlení 1. Obě smluvní strany sjednávají smluvní pokuty za porušení závazků vyplývajících ze Smlouvy takto: · v případě prodlení zhotovitele s předáním díla dle čl. IV. odst. 2. Smlouvy je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05 % (slovy: pět desetin procenta) z ceny díla, včetně DPH, za každý, byť i započatý den prodlení; · v případě, že zhotovitel neodstraní vady v dohodnutém termínu dle čl. VIII. Smlouvy, je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,00 Kč (slovy: jeden tisíc korun českých) za každý, byť i započatý den prodlení, nedohodne-li se s objednatelem jinak; · v případě, že zhotovitel poruší své povinnosti, vyplývající ze závěrů dohod obou smluvních stran, uzavřených v souvislosti se zajištěním předmětu plnění díla dle Smlouvy, je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1 % (slovy: jedno procento) z ceny díla, včetně DPH, a to za každý jednotlivý případ a · v případě neúplného nebo vadného zpracování díla, které z tohoto důvodu nebude odpovídat požadavkům ZZVZ, nebo podmínkám uvedeným v čl. II. a III. Smlouvy, nebo způsobí zvýšení smluvní ceny na realizaci předmětné modernizace o více než 1 % oproti původní smluvní ceně bez DPH, stanovené na základě zadávacího řízení na zhotovitele předmětné modernizace, je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10 % (slovy: deset procent) z ceny díla, včetně DPH. 2. Smluvní pokuta je splatná do třiceti dní od data, kdy byla povinné straně doručena písemná výzva k jejímu zaplacení ze strany oprávněné strany, a to na účet oprávněné strany uvedený v písemné výzvě. Ustanovením o smluvní pokutě, není dotčeno právo oprávněné strany na náhradu škody v plné výši. 3. Smluvní strany se dohodly na úroku z prodlení v případě prodlení kterékoli smluvní strany s úhradou jakéhokoli peněžitého závazku dle Smlouvy v zákonné výši z neuhrazené části peněžitého závazku, včetně DPH, denně, za každý, byť i započatý den prodlení s úhradou. Smluvní strany si ujednávají, že uplatněním nároku na úhradu úroku z prodlení, není dotčeno právo na náhradu škody v plné výši. X. Odstoupení od Smlouvy 1. Smluvní strany se dohodly, že mohou od Smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví zákon, jinak v případě podstatného porušení Smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení druhé smluvní straně. Odstoupením od Smlouvy se Smlouva ruší. Odstoupení od Smlouvy se nedotýká nároků na smluvní pokuty, úrok z prodlení či náhrady škody/ušlého zisku, na které do okamžiku odstoupení od Smlouvy vznikl objednateli nárok. 2. Smluvní strany Smlouvy se dohodly, že podstatným porušením Smlouvy se rozumí zejména: · jestliže se zhotovitel dostane do prodlení s dodávkou díla, které bude delší než 15 kalendářních dní; · jestliže zhotovitel provádí dílo v rozporu se Smlouvou; · jestliže bude na zhotovitele podán návrh na prohlášení konkurzu nebo návrh na vyrovnání ve smyslu ustanovení zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, nebo zhotovitel vstoupil do likvidace, · zhotovitel uzavřel Smlouvu o prodeji podniku či jeho části, na základě které, převedl svůj podnik či tu jeho část, jejíž součástí jsou i práva a závazky z právního vztahu dle Smlouvy na třetí osobu. XI. Závěrečná ujednán 1. Smlouvou neupravené vztahy se řídí obecně platnými právními předpisy, platnými na území České republiky. 2. Měnit nebo doplňovat text Smlouvy je možné pouze formou písemných, oběma smluvními stranami odsouhlasených a podepsaných dodatků ke Smlouvě. 3. Smlouvu lze ukončit dohodou smluvních stran. Při ukončení Smlouvy jsou smluvní strany povinny vzájemně vypořádat své závazky, zejména si vrátit věci, předané k provedení díla, vyklidit prostory, poskytnuté k provedení díla a místo provedení díla a uhradit veškeré splatné peněžité závazky podle Smlouvy; zánikem Smlouvy rovněž nezanikají práva, na již vzniklé (splatné) majetkové pokuty a plnění podle Smlouvy. 4. Jednotlivá ustanovení Smlouvy jsou oddělitelná v tom smyslu, že neplatnost některého z nich nepůsobí neplatnost Smlouvy jako celku. Pokud by se v důsledku změny právní úpravy některé ustanovení Smlouvy dostalo do rozporu s českým právním řádem (dále jen "kolizní ustanovení") a předmětný rozpor by působil neplatnosti Smlouvy jako takové, bude Smlouva posuzována, tak, jako by kolizní ustanovení nikdy neobsahovala a vztah smluvních stran se bude v této záležitosti řídit obecně závaznými právními předpisy, pokud se smluvní strany nedohodnou na znění nového ustanovení, jež by nahradilo kolizní ustanovení. 5. Smlouva je vyhotovena v pěti stejnopisech s platností originálu, z nichž čtyři obdrží objednatel a jedno vyhotovení zhotovitel. Předchozí věta neplatí, bude-li Smlouva uzavřena v elektronické podobě s připojením platných elektronických podpisů oprávněných zástupců smluvních stran. 6. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle článku XI. odst. 8. Smlouvy. Smluvní strany jsou ode dne podpisu Smlouvy jejím obsahem vázány. 7. Smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby byla Smlouva uvedena v Centrální evidenci smluv (CES) vedené objednatelem, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o smluvních stranách, číselné označení Smlouvy, datum jejího podpisu a text Smlouvy. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené ve Smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu § 504 OZ a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoli dalších podmínek. 8. Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, zajistí objednatel. 9. Smluvní strany prohlašují, že si Smlouvu před jejím podpisem přečetly, jejímu obsahu porozuměly, že byla uzavřena po vzájemném projednání, že jim nejsou známy žádné důvody, pro které by nemohla být tato řádně plněna, nebo které by způsobovaly její neplatnost a že se nepříčí dobrým mravům a neodporuje zákonu. Na důkaz toho připojují vlastnoruční podpisy. V Praze dne 08. 09. 2022 V Praze dne 08. 09. 2022 Za objednatele: Za zhotovitele: _______________________ ________________________ Hlavní město Praha SEVEn, The Energy Efficiency Center, z.ú. Ing. Lukáš Stránský **** pověřený řízením odboru služeb MHMP ředitel společnosti 1 7