Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
ev Úřad vlády České republiky Úřad vlády České republiky SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ PORADENSKÝCH SLUŽEB uzavřená podle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) Číslo smlouvy objednatele: 24/008-0 Česká republika – Úřad vlády České republiky kterou zastupuje: Mgr. Adam Volt, ředitel Odboru Kabinetu ministra pro evropské záležitosti se sídlem: nábř. E. Beneše 128/4, 118 01 Praha 1 - Malá Strana IČO: 00006599 DIČ: CZ00006599 bankovní spojení: ČNB Praha, účet č.: 4320001/0710 (dále jen „objednatel“) a Climate Consulting s.r.o. kterou zastupuje a který bude výhradním poskytovatelem služeb: RNDr. Martin Bursík, jednatel adresa sídla: Sněmovní 174/7, 118 00 Praha 1 - Malá Strana IČO: 09940081 DIČ: není plátcem DPH bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxx kontaktní údaje: xxxxxxxxxxxxx na straně druhé (dále jen „poskytovatel“) uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 1746 odst. 2 občanského zákoníku tuto smlouvu o poskytování služeb (dále jen „smlouva“) Plnění této smlouvy je veřejnou zakázkou malého rozsahu dle § 27 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“). Článek I. Předmět Smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je závazek poskytovatele zajišťovat pro ministra pro evropské záležitosti a objednatele (dále také jen „objednatel“) za podmínek stanovených touto smlouvou komplexní poradenské a konzultační služby v oblasti životního prostředí (a to především v problematice Evropské unie) – formou zpracování odborných vyjádření či stanovisek, konzultací, analýz, účasti na jednáních a dalších činností vyplývajících ze zadání objednatele a pro jeho potřeby (dále „poradenské služby“). 2. Předmětem smlouvy je dále závazek objednatele řádně a včas provedené poradenské služby převzít a zaplatit za ně poskytovateli sjednanou odměnu. Článek II. Doba a místo plnění 1. Smlouva se uzavírá na dobu určitou od nabytí účinnosti této smlouvy dle čl. VIII odst. 1 této smlouvy do 31. 12. 2024. 2. Místem plnění je sídlo objednatele nebo i jiné místo dle požadavku objednatele. Článek III. Odměna a platební podmínky 1. Objednatel se zavazuje za poskytnutí poradenských služeb zaplatit poskytovateli odměnu, přičemž výše odměny za poskytování poradenských služeb činí 300 Kč za 1 hodinu, maximální rozsah poskytnutých služeb činí 80 hodin měsíčně, tj. maximálně 24 000 Kč měsíčně po celou dobu platnosti této smlouvy. 2. Odměny za poskytnutí poradenských služeb dle odst. 1 tohoto článku smlouvy zahrnují veškeré náklady poskytovatele nutné nebo související s řádným plněním předmětu této smlouvy. 3. Odměny uvedené v odst. 1 tohoto článku smlouvy jsou nepřekročitelné. V případě, že se poskytovatel stane v průběhu plnění smlouvy plátcem DPH, je povinen tuto skutečnost bezodkladně písemně oznámit objednateli, o této skutečnosti není nutné uzavírat dodatek k této smlouvě. Objednatel je pak povinen na faktuře uvést odměnu dle odst. 1 tohoto článku smlouvy s DPH ve výši dle platných právních předpisů. 4. Poskytovatel se zavazuje fakturovat objednateli cenu za poskytnuté poradenské služby za období jednoho kalendářního měsíce zpětně, a to vždy do desátého dne v měsíci následujícím po měsíci, ve kterém byly objednateli tyto služby poskytovány. 5. Faktura poskytovatele musí obsahovat náležitosti obchodní listiny dle § 435 občanského zákoníku a daňového dokladu dle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH“). Na faktuře musí být uvedeno evidenční číslo této smlouvy uvedené v záhlaví této smlouvy a datum podpisu smlouvy. Součástí faktury bude doklad o poskytnutí poradenských služeb poskytovatelem (výkaz odpracovaných hodin) podepsaný kontaktní osobou objednatele a poskytovatelem. 6. V případě, že úhrada některé z části celkové smluvní ceny má být provedena zcela nebo zčásti bezhotovostním převodem na účet vedený poskytovatelem platebních služeb mimo tuzemsko ve smyslu § 109 odst. 2 písm. b) ZDPH, nebo číslo bankovního účtu poskytovatele uvedené v této smlouvě nebo na daňovém dokladu vystaveném poskytovatelem nebude uveřejněno způsobem umožňujícím dálkový přístup ve smyslu § 109 odst. 2 písm. c) ZDPH a nebo stane-li se poskytovatel nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a ZDPH, je objednatel oprávněn uhradit poskytovateli pouze tu část peněžitého závazku vyplývajícího z daňového dokladu, jež odpovídá výši základu daně, a zbylou část pak ve smyslu § 109a ZDPH uhradit přímo správci daně s tím, že se má za to, že úhrada daňového dokladu (faktury) bez DPH je provedena ve správné výši. 7. V případě, že faktura nebude mít stanovené náležitosti nebo bude obsahovat chybné údaje, je objednatel oprávněn tuto fakturu ve lhůtě její splatnosti vrátit poskytovateli, aniž by se tím objednatel dostal do prodlení s úhradou faktury. Nová lhůta splatnosti počíná běžet dnem obdržení opravené nebo nově vystavené faktury. Důvod případného vrácení faktury musí být objednatelem jednoznačně vymezen. 8. Poskytovatel je oprávněn fakturu včetně všech jejích příloh vystavit v elektronické formě dle § 26 ZDPH, a to ve formátu ISDOC nebo ISDOCX verze 5.2 nebo vyšší. Elektronickou fakturu je možné zaslat datovou schránkou (identifikace: trfaa33) nebo elektronickou poštou na adresu posta@vlada.cz. 9. Objednatel uhradí fakturu bezhotovostně převodem na účet poskytovatele do 21 dnů ode dne obdržení faktury. Zaplacením se rozumí odepsání finanční částky z účtu objednatele ve prospěch účtu poskytovatele. 10. Smluvní strany se dále dohodly, že poskytovateli náleží nad rámec odměny dle odstavce 1 tohoto článku smlouvy právo na proplacení jízdních výdajů v ekonomické třídě a výdajů za ubytování při zahraničních pracovních cestách konaných ve prospěch objednatele dle limitů stanovených objednatelem. Článek IV. Objednávání poradenských služeb 1. Poskytovatel je povinen poskytovat poradenské služby pouze na základě předchozí objednávky poradenských služeb, která bude poskytovateli zaslána ze strany objednatele; za řádné zaslání objednávky objednatelem se rozumí i její doručení na e-mailovou adresu sdělenou objednateli poskytovatelem, jakož i telefonická objednávka (formou hovoru či SMS) učiněná na mobilní telefon poskytovatele. 2. Jménem objednatele je oprávněn objednávat poradenské služby ředitel Odboru Kabinetu ministra pro evropské záležitosti a jím určená osoba. 3. Smluvní strany sjednávají, že spolupráce dle této smlouvy je ze strany objednatele nevýhradní, tj. objednatel je oprávněn kdykoli spolupracovat s jakoukoli třetí osobou poskytující poradenské služby. Článek V. Povinnosti poskytovatele a součinnost objednatele 1. Objednatel je povinen vytvořit řádné podmínky pro činnost poskytovatele a poskytnout mu odpovídající součinnost a veškeré relevantní informace. 2. Poskytovatel je povinen poskytovat poradenské služby dle této smlouvy výhradně prostřednictvím jednatele RNDr. Martina Bursíka. Poskytování poradenských služeb dle této smlouvy prostřednictvím jiné osoby je možné pouze s předchozím písemným souhlasem objednatele. Porušení této povinnosti je považováno za porušení smlouvy podstatným způsobem. 3. Poskytovatel se zavazuje při poskytování poradenských služeb postupovat s odbornou péčí, podle svých nejlepších znalostí a schopností, přičemž je povinen sledovat a chránit zájmy objednatele a postupovat v souladu s jeho pokyny. V případě nevhodných pokynů objednatele je poskytovatel povinen na nevhodnost těchto pokynů objednatele upozornit, v opačném případě nese poskytovatel odpovědnost za škody, které v důsledku nevhodných pokynů objednateli nebo třetím osobám vznikly. 4. Poskytovatel se zavazuje dodržovat povinnosti vyplývající z ustanovení Rozhodnutí vedoucího Úřadu vlády ČR č. 13/2016, kterým se vydává Etický kodex Úřadu vlády České republiky, ve znění pozdějších změn. Článek VI. Ochrana informací 1. Smluvní strany jsou si vědomy toho, že v rámci plnění závazků z této smlouvy: a) si mohou vzájemně vědomě nebo opomenutím poskytnout informace, které budou považovány za důvěrné (dále jen „důvěrné informace“), b) mohou jejich zaměstnanci či osoby v obdobném postavení získat vědomou činností druhé smluvní strany nebo i jejím opomenutím přístup k důvěrným informacím druhé smluvní strany. 2. Smluvní strany se zavazují, že žádná z nich nezpřístupní třetí osobě důvěrné informace (bez ohledu na formu jejich zachycení), které získaly během jednání vedoucích k uzavření této smlouvy nebo během plnění závazků z této smlouvy. Tím není dotčeno oprávnění smluvních stran sdělovat tyto údaje svým advokátům, daňovým poradcům, auditorům nebo jiným osobám vázaným na základě zvláštního právního předpisu povinností mlčenlivosti. Tyto osoby musí být na důvěrnost údajů upozorněny. 3. Za třetí osoby dle odst. 2 tohoto článku se nepovažují: a) zaměstnanci smluvních stran a osoby v obdobném postavení, b) orgány smluvních stran a jejich členové, c) ve vztahu k důvěrným informacím objednatele poddodavatelé poskytovatele, d) ve vztahu k důvěrným informacím poskytovatele externí poskytovatelé objednatele, a to i potenciální, za předpokladu, že se podílejí na plnění této smlouvy nebo plnění spojeném s plněním dle této smlouvy, důvěrné informace jsou jim zpřístupněny výhradně za tímto účelem a zpřístupnění důvěrných informací je v rozsahu nezbytně nutném pro naplnění jeho účelu a za stejných podmínek, jaké jsou stanoveny smluvním stranám v této smlouvě. 4. Smluvní strany se zavazují v plném rozsahu zachovávat povinnost mlčenlivosti a povinnost chránit důvěrné informace vyplývající z této smlouvy a z příslušných právních předpisů, zejména povinnosti vyplývající z Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „obecné nařízení“). 5. Smluvní strany se zavazují poučit veškeré osoby, které se na jejich straně budou podílet na plnění této smlouvy, o výše uvedených povinnostech mlčenlivosti a ochrany informací a dále se zavazují vhodným způsobem zajistit dodržování těchto povinností všemi osobami podílejícími se na plnění této smlouvy. 6. Budou-li informace poskytnuté objednatelem, poskytovatelem nebo třetími stranami, které jsou nezbytné pro plnění dle této smlouvy, obsahovat data podléhající režimu zvláštní ochrany dle obecného nařízení, zavazují se smluvní strany plnit všechny povinnosti, které obecné nařízení vyžaduje, a obstarat předepsané souhlasy subjektů osobních údajů předaných ke zpracování. 7. Veškeré důvěrné informace zůstávají výhradním vlastnictvím předávající strany a příjímací strana vyvine pro zachování jejich důvěrnosti a pro jejich ochranu stejné úsilí, jako by se jednalo o její vlastní důvěrné informace. S výjimkou rozsahu, který je nezbytný pro plnění této smlouvy, se smluvní strany zavazují neduplikovat žádným způsobem důvěrné informace druhé strany, nepředávat je třetí straně ani svým vlastním zaměstnancům a zástupcům s výjimkou těch, kteří s nimi potřebují být seznámeni, aby mohli plnit tuto smlouvu. Obě smluvní strany se zároveň zavazují nepoužít důvěrné informace druhé smluvní strany jinak než za účelem plnění této smlouvy. 8. Nedohodnou-li se smluvní strany výslovně písemnou formou jinak, považují se za důvěrné implicitně všechny informace, které jsou anebo by mohly být součástí obchodního tajemství, tj. například, ale nejenom, popisy nebo části popisů technologických procesů a vzorců, technických vzorců a technického know-how, informace o provozních metodách, procedurách a provozních postupech, obchodní nebo marketingové plány, koncepce a strategie nebo jejich části, nabídky, kontakty, smlouvy, dohody nebo jiná ujednání s třetími stranami, informace o výsledcích hospodaření, o vztazích s obchodními partnery, o pracovních otázkách a všechny další informace, jejichž zveřejnění přijímající stranou by předávající straně mohlo způsobit škodu. 9. Pokud jsou důvěrné informace poskytovány v písemné podobě anebo ve formě textových souborů na elektronických nosičích dat (médiích), je předávající strana povinna upozornit přijímající stranu na důvěrnost takového materiálu jejím vyznačením alespoň na titulní stránce nebo přední straně média. Absence takového upozornění však nezpůsobuje zánik povinnosti ochrany takto poskytnutých informací. 10. Bez ohledu na výše uvedená ustanovení se za důvěrné nepovažují informace, které: a) se staly veřejně známými, aniž by jejich zveřejněním došlo k porušení závazků přijímající smluvní strany či právních předpisů, b) měla přijímající strana prokazatelně legálně k dispozici před uzavřením této smlouvy, pokud takové informace nebyly předmětem jiné, dříve mezi smluvními stranami uzavřené smlouvy o ochraně informací, c) jsou výsledkem postupu, při kterém k nim přijímající strana dospěje nezávisle a to je schopna doložit svými záznamy nebo informacemi, včetně důvěrných, třetí strany, d) po podpisu této smlouvy poskytne přijímající straně třetí osoba, jež není omezena v takovém nakládání s informacemi, e) mají být zpřístupněny na základě zákona či jiného právního předpisu včetně práva EU nebo závazného rozhodnutí oprávněného orgánu veřejné moci, f) jsou obsažené v této smlouvě a jsou zveřejněné dle § 219 zákona č. 314/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“), nebo dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o registru smluv“). 11. Každá smluvní strana se zavazuje přijmout technická a organizační vnitřní opatření nezbytná k ochraně důvěrných informací. Poskytovatel je povinen poučit své zaměstnance a členy svých orgánů o povinnosti zachovávat mlčenlivost podle této smlouvy a je povinen zachování mlčenlivosti z jejich strany řádně kontrolovat. Zaměstnanci poskytovatele nesmí důvěrné skutečnosti, které se dozvěděli v souvislosti s touto smlouvou, sdělovat ani jiným zaměstnancům poskytovatele nebo členům orgánů poskytovatele, není-li to nezbytné k plnění jejich pracovních úkolů nebo z hlediska funkčního zařazení. 12. Poskytovatel je povinen zavázat povinností mlčenlivosti a ochrany důvěrných informací dle tohoto článku rovněž všechny poddodavatele, kteří se budou podílet na plnění předmětu veřejné zakázky dle této smlouvy. 13. Za porušení povinnosti mlčenlivosti osobami, které se budou podílet na plnění předmětu smlouvy, odpovídá poskytovatel, jako by povinnost porušil sám. 14. Ukončení účinnosti této smlouvy z jakéhokoliv důvodu se nedotkne ustanovení tohoto článku a jeho účinnost přetrvá i po ukončení účinnosti této smlouvy. Článek VII. Ukončení smlouvy, odstoupení od smlouvy 1. Smluvní vztah vzniklý na základě této smlouvy lze ukončit těmito způsoby: a) odstoupením od smlouvy: i. za podmínek uvedených v občanském zákoníku v případě porušení smlouvy druhou smluvní stranou podstatným způsobem, ii. v případech, které si smluvní strany ujednaly dále v tomto článku smlouvy. b) dohodou smluvních stran, c) výpovědí. 2. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě: a) že poradenské služby nebudou poskytovatelem poskytovány v souladu s touto smlouvou po dobu delší než 15 dnů, b) že uplatní u poskytovatele své požadavky nebo připomínky v průběhu plnění předmětu smlouvy a poskytovatel je bez vážného důvodu neakceptuje nebo podle nich nepostupuje. Objednatel je oprávněn odstoupit z výše uvedených důvodů i jen pro dosud nesplněnou část předmětu plnění. V takovém případě mu náleží všechna práva k již předaným částem plnění. 3. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě prodlení objednatele se zaplacením ceny delšího než 15 dnů. 4. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doručení písemného projevu vůle odstoupit od této smlouvy druhé smluvní straně. 5. Poskytovatel není oprávněn odstoupit od smlouvy z důvodů uvedených § 2382 občanského zákoníku. 6. Odstoupením od smlouvy není dotčen případný nárok na náhradu škody. 7. Smluvní strany jsou dále oprávněny vypovědět smlouvu bez udání důvodu s výpovědní lhůtou 1 měsíc. Výpovědní lhůta počíná běžet k prvnímu dni prvního kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně. Článek VIII. Společná a závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu druhé ze smluvních stran a účinnosti dnem uveřejnění v Registru smluv. 2. Vztahy mezi smluvními stranami se řídí českým právním řádem. Práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z této smlouvy a jí výslovně neupravené se řídí obecně závaznými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem a autorským zákonem. 3. Změny a doplňky této smlouvy lze provést pouze formou písemných dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran na jedné listině. 4. Obě smluvní stany podpisem této smlouvy vylučují, aby nad rámec jejích výslovných ustanovení byla jakákoliv jejich práva či povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi smluvními stranami, resp. ze zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu této smlouvy. 5. Poskytovatel převzal na sebe nebezpečí změny okolností po uzavření této smlouvy, a proto mu nepřísluší domáhat se práv uvedených v § 1765 odst. 1 občanského zákoníku. 6. Jednotlivá ustanovení smlouvy jsou oddělitelná v tom smyslu, že neplatnost některého z nich nepůsobí neplatnost smlouvy jako celku. Pokud jakýkoli závazek dle smlouvy nebo kterékoli ustanovení smlouvy je nebo se stane neplatným či nevymahatelným, nebude to mít vliv na platnost a vymahatelnost ostatních závazků a ustanovení dle smlouvy a smluvní strany se zavazují takovýto neplatný nebo nevymahatelný závazek či ustanovení nahradit novým, platným a vymahatelným závazkem, nebo ustanovením, jehož předmět bude nejlépe odpovídat předmětu a ekonomickému účelu původního závazku či ustanovení. 7. Pokud by se v důsledku změny právní úpravy některé ustanovení smlouvy dostalo do rozporu s českým právním řádem (dále jen „kolidující ustanovení“) a předmětný rozpor by působil neplatnosti smlouvy jako takové, bude smlouva posuzována, jako by kolidující ustanovení nikdy neobsahovala a vztah smluvních stran se bude v této záležitosti řídit obecně závaznými právními předpisy, pokud se smluvní strany nedohodnou na znění nového ustanovení, jež by nahradilo kolidující ustanovení tak, aby vystihovalo co nejpřesněji podstatu původního ujednání a aby co nejlépe odpovídalo duchu smlouvy. 8. Tato smlouva je (v případě vyhotovení v listinné podobě) sepsána v 3 vyhotoveních, z nichž 1 obdrží poskytovatel, 2 obdrží objednatel. 9. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, že rozumí jejímu obsahu, souhlasí s ním, a dále prohlašují, že tuto smlouvu neuzavřely v tísni, ani za nápadně nevýhodných podmínek. V Praze dne 25. ledna 2024 V Praze dne 25. ledna 2024 Za poskytovatele Za objednatele Stránka 1 (celkem 7) ) Stránka 7 (celkem 7) image1.jpeg