Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3965112: SOD V 00207 - dodávka městského monitorovacího systému - nové

Příloha SOD.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO
č. objednatele ……………………

č. zhotovitele …………….
uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, v platném znění,

kterou níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany:

1. Smluvní strany

1.1. Objednatel: Město Ivančice

Sídlo: Palackého náměstí 196/6, 664 91 Ivančice

IČ: 00281859

DIČ: CZ00281859

Bankovní spojení: 125911/0100

zastoupený

Ve věcech smluvních je Milan Buček, starosta

oprávněn jednat:

Ve věcech technických je Ing. Roman Sládek, místostarosta

oprávněn jednat:

1.2. Zhotovitel: itself s.r.o.

Sídlo: Pálavské náměstí 4343/11, 628 00 Brno

IČ: 18826016

DIČ: CZ18826016

Bankovní spojení:

zastoupený: Jan Dašovský, jednatel

2. Předmět smlouvy:

2.1. Předmět a rozsah plnění:

Zhotovitel se zavazuje provést práce a dodávky spojené s realizací veřejné zakázky „V 00207 –

dodávka městského monitorovacího systému – nové vyhlášení“ v rozsahu přílohy č. 1 této

smlouvy tak, aby bylo dílo – Městský kamerový dohlížecí systém (dále jen „MKDS“) dodáno jako

funkční celek splňující svůj účel popsaný v příloze č. 1 této smlouvy. Objednatel definoval

základní parametry díla, které musí být dodrženy. Dílčí vlastnosti neuvedené v příloze č. 1 této

smlouvy navrhuje zhotovitel tak, aby jím dodávané dílo splnilo svůj účel a bylo funkční.

2.2. Zhotovitel zhotoví dílo svým jménem a na vlastní odpovědnost. Provedením části díla může

zhotovitel pověřit třetí osobu. Za výsledek těchto činností však odpovídá objednateli stejně, jako

by je provedl sám. Případná změna subdodavatele podléhá předchozímu písemnému souhlasu

objednatele.

2.3. Podkladem k provedení díla je zadávací dokumentace veřejné zakázky č. V 00207, jejíž součástí

je technický popis předmětu plnění v čl. 4.1 zadávací dokumentace, který je přílohou č. 1 této

smlouvy. V případě potřeby provedení dalších dodatečných prací zavazují se smluvní strany

uzavřít dodatek k této smlouvě. Dodatečné práce jsou definovány jako takové, které vyvstanou

na základě požadavků objednatele, které rozšiřují počet kamerových bodů, mění jejich vlastnosti

či mění vlastnosti díla specifikované v příloze č. 1 této smlouvy. Za dodatečné práce se výslovně

nepovažují ty práce, které vyvstanou při uvádění díla do provozu v důsledku okolností, které

zhotovitel nepředvídal.



2.4. Objednatel si vyhrazuje právo nerealizovat části díla – druhou a třetí etapu. V takovém případě 
nemá zhotovitel právo na žádné další dodatečné plnění a nemůže mu z tohoto důvodu za 
žádných okolností vyplývat právo na účtování jakýchkoliv smluvních pokut, navýšení cen či 
náhrad škod. 

 
3. Termín a místo plnění: 
3.1. Termín plnění: 

Předpokládané zahájení plnění:    11/ 2017 
Ukončení každé etapy do:     150 dnů od výzvy k plnění dané etapy 
Ukončení plnění:      nejpozději do 31. 12. 2019 

3.2. Pokud zhotovitel nedodrží sjednané termíny z důvodů, které nebyly způsobeny porušením jeho 
povinností (tzn. zejména z důvodů působení vyšší moci), posunují se dotčené termíny o stejný 
počet dnů, po který takové zpoždění nezbytně trvalo. Za vyšší moc se pokládají okolnosti, které 
vznikly po uzavření této smlouvy v důsledku stranami nepředvídatelných událostí mimořádné a 
neodvratitelné povahy a mají bezprostřední vliv na plnění předmětu této smlouvy vč. 
nepříznivých klimatických či půdních podmínek. 

3.3. Místo plnění: 
Místem plnění je město Ivančice, k.ú. Ivančice, místa dle přehledové mapy. 

3.4. Zhotovitel je povinen provést dílo v souladu s platnými právními předpisy, technickými normami 
a pokyny objednatele, zejména pak je povinen respektovat stanoviska Úřadu pro ochranu 
osobních údajů. 

 
4. Smluvní podmínky: 
4.1. Zhotovitel se zavazuje k provedení bezvadného díla dle této smlouvy v požadovaném rozsahu a v 

souvislosti s tím zajistí: 
4.1.1. zajištění příslušného zvláštního užívání pro výkopové práce a vytýčení inženýrských sítí, 

pakliže toto bude s ohledem na použitou technologii potřeba 
4.1.2. nákup potřebného materiálu nutného k provedení díla dle přílohy č. 1 této smlouvy 
4.1.3. veškeré související práce pro výstavbu jednotlivých kamerových bodů a dalších 

funkčních celků dle Přílohy č. 1 této smlouvy o dílo, uvedení do funkčního stavu včetně 
kompletního zapojení a zprovoznění. 

4.1.4. uvedení prostranství do původního stavu po dokončení pokládky kabelů a instalace 
zařízení 

4.1.5. zajištění dopravních opatření pro práci ve vozovce 
4.1.6. geodetické zaměření realizovaných kabelových tras, případné venkovní výstroje a 

zařízení a předání tohoto zaměření objednateli, pakliže toto bude s ohledem na 
použitou technologii potřeba 

4.1.7. po dokončení stavby předá objednateli dokumentaci skutečného provedení v počtu 2 
paré včetně geodetického zaměření 

4.2. Objednatel se zavazuje: 
4.2.1. poskytnout zhotoviteli nutnou součinnost, jejíž potřeba vznikne v průběhu plnění 
4.2.2. objednané dílo nevykazující vady a nedodělky bránící provozu převzít a uhradit smluvní 

cenu dle podmínek této smlouvy 
 
5. Cena díla a podmínky finančního vypořádání: 



5.1. Cena díla: 
Smluvní strany dohodly za provedení díla dle této smlouvy smluvní cenu ve výši: 
Smluvní cena bez DPH 4 599 950.-  Kč 
DPH 21% 965 989.-  Kč 
Smluvní cena včetně DPH 5 565 939.-  Kč 
Uvedená cena je cena nejvýše přípustná a nepřekročitelná a bude zahrnovat veškeré náklady 
spojené s plněním předmětu veřejné zakázky po celou dobu realizace veřejné zakázky v souladu 
s podmínkami uvedenými v zadávací dokumentaci a Přílohou č. 1 této smlouvy o dílo. 
V případě změny právních předpisů upravujících výši DPH zhotovitel vyfakturuje objednateli DPH 
ve výši podle právních předpisů platných ke dni zdanitelného plnění. 

5.2. Cena díla bude rozložena dle následujících etap plnění: 
5.2.1. první etapa smluvní cena bez DPH   2 315 730.- Kč 
5.2.2. druhá etapa smluvní cena bez DPH  1 387 600.- Kč 
5.2.3. třetí etapa smluvní cena bez DPH  896 620.-  Kč. 

5.3. Podmínky finančního vypořádání: 
Uhrazení předmětu plnění bude následující: 
Zhotovitelem bude po dokončení prací na každé dílčí etapě dle příloh této smlouvy o dílo a jejich 
předání vystavena faktura na částku dle smluvní ceny uvedené v odstavci 5.2. této smlouvy. 
Nedílnou součástí faktury musí být předávací protokol a odsouhlasený soupis provedených 
prací. Bez tohoto soupisu je faktura neplatná. Objednatel uhradí fakturu nejpozději do 30 dnů po 
jejím obdržení. Každá etapa bude fakturována samostatně. 

5.4. V případě prodlení na straně zhotovitele s dokončením díla zaplatí zhotovitel objednateli 
smluvní pokutu ve výši 0,1% z celkové ceny díla včetně DPH za každý i započatý den prodlení. 
Vedle smluvní pokuty je objednatel oprávněn požadovat i náhradu případné škody. 

5.5. V případě prodlení objednatele s úhradou faktury, zaplatí objednatel zhotoviteli za každý den 
prodlení smluvní pokutu ve výši 0,05% z dlužné částky počítané včetně DPH. 

5.6. Oprávněně vystavené faktury musí mít veškeré náležitosti daňového dokladu ve smyslu zákona 
235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty a musí obsahovat zejména tyto údaje: 

5.6.1. označení zhotovitele – název subjektu, sídlo / místo podnikání, IČ, DIČ, bankovní spojení 
a údaj o zápisu do obchodního rejstříku včetně spisové značky (je - li do něj zapsán), 

5.6.2. číslo smlouvy, předmět díla (jeho část), 
5.6.3. číslo faktury, den odeslání, den splatnosti a fakturovanou částku, 
5.6.4. razítko a podpis oprávněné osoby zhotovitele, stvrzující oprávněnost a formální a 

věcnou správnost faktury. 
5.7. V případě, že faktura nebude obsahovat náležitosti uvedené v právním předpise a této smlouvě, 

je objednatel oprávněn fakturu vrátit zhotoviteli k doplnění. V takovém případě se přeruší 
plynutí lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti začne plynout od data doručení opravené faktury 
objednateli. 

5.8. Zhotovitel se zavazuje, že na jím vydaných daňových dokladech bude uvádět pouze čísla 
bankovních účtů, která jsou správcem daně zveřejněna způsobem umožňujícím dálkový přístup 
(§ 98 písm. d) zákona č.235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty). V případě, že daňový doklad 
bude obsahovat jiný než takto zveřejněný účet, bude takovýto daňový doklad považován za 
neúplný a objednatel vyzve zhotovitele k jeho doplnění. Do okamžiku doplnění si objednatel 
vyhrazuje právo neuskutečnit platbu na základě tohoto daňového dokladu. 



5.9. V případě, že kdykoli před okamžikem uskutečnění platby ze strany objednatele na základě této 
smlouvy bude o zhotoviteli správcem daně z přidané hodnoty zveřejněna způsobem 
umožňujícím dálkový přístup skutečnost, že zhotovitel je nespolehlivým plátcem (§ 106a zákona 
č.235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty), má objednatel právo od okamžiku zveřejnění ponížit 
všechny platby zhotoviteli uskutečňované na základě této smlouvy o příslušnou částku DPH. 
Smluvní strany si sjednávají, že takto zhotoviteli nevyplacené částky DPH odvede správci daně 
sám objednatel v souladu s ustanovením § 109a zákona č. 235/2004 Sb. 

5.10. Zhotovitel je povinen se pro účely uplatňování DPH řídit klasifikací CZ-CPA v souladu s ust. 
§92 e) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, a Pokynem GFŘ D 22 k jednotnému postupu při 
uplatňování některých ustanovení zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších 
předpisů k § 26 a k příloze č. 1 zákona. 

 
6. Zvláštní ujednání: 
6.1. Zhotovitel je povinen vést stavební deník. Stavební deník bude objednatel pravidelně 

kontrolovat a potvrzovat. Stavební deník slouží jako dokument při jednání zhotovitele a 
objednatele. 

6.2. Zhotovitel zodpovídá za řádné vyznačení výkopů a překážek tvořících nebezpečné místo jak pro 
pěší, tak pro silniční provoz, za dodržování podmínek stavebního povolení (dokladu povolujícího 
realizaci stavby), zvláštního užívání komunikace apod. 

6.3. Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným ukončením a předáním předmětu díla 
objednateli. 

6.4. Po provedení stavebně-montážních prací vyzve zhotovitel objednatele k jejich předání a převzetí 
v místě plnění. O průběhu a výsledku předávacího řízení, sepíší obě strany protokolární zápis, v 
jehož závěru objednatel výslovně uvede, že dílo přejímá. 

6.5. Drobné vady a nedodělky, které nebrání funkci díla, se zhotovitel zavazuje v dohodnutém 
termínu řádným způsobem odstranit a nejsou důvodem k odmítnutí převzetí díla. Soupis 
drobných vad a nedodělků s uvedením termínů odstranění těchto nedostatků bude součástí 
nebo přílohou předávacího protokolu. 

6.6. V případě, že dojde během plnění předmětu smlouvy k ukončení výroby komponentu, který byl 
použitý v technickém popisu předmětu plnění pro plnění předmětu smlouvy, případně jeho 
ekvivalentu doporučeného výrobcem, bude typ nově použitého vhodného komponentu 
dohodnut oběma stranami. O této dohodě bude proveden zápis. 

6.7. Objednatel je oprávněn započíst své splatné i nesplatné pohledávky z titulu nároků na zaplacení 
smluvních pokut či nároků na náhradu škody vůči jakékoliv splatné či nesplatné pohledávce 
zhotovitele. Zhotovitel není oprávněn jakékoliv své pohledávky vůči objednateli vzniklé z této 
smlouvy zatížit zástavním právem ani je postoupit na jiného bez předchozího písemného 
souhlasu objednatele. 

 
7. Záruční podmínky: 
7.1. Zhotovitel poskytne objednateli záruku na provedené práce a dodané komponenty v délce 36 

měsíců od předání a převzetí jednotlivých kamerových bodů a dalších funkčních celků dle Přílohy 
č. 1 této smlouvy o dílo. Smluvní strany se dohodly na I. jakosti díla. 

7.2. Záruka se nevztahuje na vady způsobené neodbornou obsluhou a údržbou, živelnou pohromou, 
nedodržováním předpisů výrobců, nedodržením provozních podmínek a jiným způsobem než 
obvyklým provozem. Zhotovitel se zavazuje odstranit po dobu záruční lhůty případné zjištěné 



závady bezplatně v objednatelem stanovené přiměřené lhůtě. Pro případ, že zhotovitel 
neodstraní závadu ve stanovené lhůtě, zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 
10.000,- Kč za každý započatý den prodlení a za každou jednotlivou vadu. 

7.3. Pokud zhotovitel ve stanovené lhůtě oprávněně reklamovanou vadu díla neodstraní, je 
objednatel oprávněn dát vadu odstranit na náklady zhotovitele, případně mu vyúčtovat škodu s 
tím spojenou. 

 
8. Ustanovení o doručování 
8.1. Veškeré písemnosti a výzvy a reklamace se doručují na adresu objednatele nebo zhotovitele 

uvedenou v této smlouvě. Pokud v průběhu plnění této smlouvy dojde ke změně adresy 
některého z účastníků nebo budou-li chtít účastníci doručovat písemnosti na jinou než výše 
uvedenou adresu, jsou tuto povinni písemně sdělit druhé smluvní straně. Neučiní-li tak a přesto 
nezajistí přebírání písemností na výše uvedené adrese, berou na vědomí právní následky s tím 
spojené. 

 
9. Další ujednání: 
9.1. Objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě: 

9.1.1. opakovaného a přes písemné upozornění trvajícího neplnění rozsahu a úrovně díla dle 
článku 2. a 4. této smlouvy 

9.1.2. opakovaného a přes písemné upozornění trvajícího neplnění oprávněných požadavků 
objednatele. 

Ze strany zhotovitele lze odstoupit v případě: 
9.1.3. opakovaného a přes písemné upozornění trvajícího neproplácení či opožděného 

proplácení faktur vystavených zhotovitelem dle článku 5. této smlouvy 
9.2. Vlastníkem díla je objednatel. Nebezpečí škody na díle nese zhotovitel. Nebezpečí škody 

přechází na objednatele dnem převzetí díla objednatelem (viz č. 6 této smlouvy). 
9.3. Zhotovitel se zavazuje, že při provádění všech prací bude dodržovat předpisy o bezpečnosti 

práce a ochraně života a zdraví tak, aby nedošlo k újmě na životě či zdraví jeho pracovníků nebo 
třetích osob. Rovněž prohlašuje, že bude dbát, aby nedocházelo ke škodám na movitém či 
nemovitém majetku objednatele a třetích osob. V případě, že k uvedeným újmám dojde v 
příčinné souvislosti s prováděním díla, odpovídá za ně v plném rozsahu zhotovitel, a to bez 
ohledu na jeho zavinění. 

9.4. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní 
tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez 
stanovení jakýchkoli dalších podmínek. 

9.5. Vztahy smluvních stran neřešené touto smlouvou se řídí ustanovením občanského zákoníku v 
platném znění. 

9.6. Veškeré změny a doplňky smlouvy mohou být provedeny pouze písemnou dohodou stran, 
označenou výslovně jako její dodatek. Ten se po podpisu oběma smluvními stranami stává 
nedílnou součástí této smlouvy. Za písemnou dohodu nebude pro tento účel považována 
výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv. Smluvní strany výslovně vylučují možnost 
změny nebo doplnění této dohody ústní dohodou stran. Žádný projev stran učiněný po uzavření 
této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této smlouvy. 

9.7. Smlouva obsahuje tyto přílohy: 
 Příloha č. 1 Technický popis předmětu plnění 



 Příloha č. 2 Rozpis ceny 
9.8. Smlouva se vyhotovuje ve 2 výtiscích. Každá smluvní strana obdrží po jednom výtisku. 
9.9. Smlouva vstupuje v platnost a účinnost dnem podpisu oběma stranami. 
 
V Ivančicích dne 23. 11. 2017    V Brně dne 29. 9.2017 
 
 
 
………………………………………………….    …………………………………………………………. 
Město Ivančice       itself s.r.o. 
Milan Buček, starosta      Jan Dašovský, jednatel 
 

Město Ivančice, schváleno radou pod č.35/R25  dne 18. 10. 2017