Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB Číslo smlouvy: 01IN-003228 ÍSPROFIN/ISPROFOND: 500 115 0001 Název související veřejné zakázky: Technická podpora a rozvoj IS Symbasis uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi následujícími smluvními stranami (dále jako „Smlouva"): 1. Ředitelství silnic a dálnic ČR se sídlem IČO: DIČ: právní forma: bankovní spojení: zastoupeno: kontaktní osoba ve věcech smluvních: e-mail: tel.: kontaktní osoba ve věcech technických: e-mail: tel.: (dále jen „Objednatel”) a se sídlem: IČO: DIČ: zápis v obchodním rejstříku: právní forma: bankovní spojení: zastoupen: kontaktní osoba ve věcech smluvních: e-mail: tel: kontaktní osoba ve věcech technických: e-mail: tel: (dále jen „Poskytovatel") příspěvková organizace (Objednatel a Poskytovatel společně dále jen „Smluvní strany" nebo každý samostatně jen „Smluvní strana") Stránka 1 y 26 ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1.1. Režim Smlouvy Smlouvaje uzavřena podle ust. §1746 odst, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,NOZ“), a to na základě výsledků veřejné zakázky s názvem uvedeným výše (dále jen „Veřejná zakázka44). Smlouva nebyla uzavřena na základě zadávacího řízení dle zákona Č, 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,ZZVZ“). 1.2. Objednatel prohlašuje, že: 1.2.1 je státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem dopravy ČR, jejímž základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k nemovitostem tvořícím dálnice a silnice I. třídy, zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a silnic 1. třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a silnic I. třídy; a 1.2.2 splňuje veškeré podmínky a požadavky ve Smlouvě stanovené a je oprávněn Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. 1.3. Poskytovatel prohlašuje, že: 1.3.1 splňuje veškeré podmínky a požadavky stanovené ve Smlouvě, a je oprávněn Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené; 1.3.2 ke dni uzavření Smlouvy vůči němu není vedeno řízení dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zároveň se zavazuje Objednatele o všech skutečnostech o hrozícím úpadku bezodkladně informovat; 1.3.3 se náležitě seznámil se všemi podklady, které byly součástí zadávací dokumentace, popř. výzvy pro podání nabídek, Veřejné zakázky včetně všech jejích příloh (dále jen „Zadávací dokumentace44); 1.3.4 je odborně způsobilý ke splnění všech svých závazků podle Smlouvy; 1.3.5 se detailně seznámil s rozsahem a povahou předmětu plnění, že jsou mu známy veškeré relevantní technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci předmětu plnění, a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou nezbytné pro realizaci předmětu plnění za dohodnuté maximální smluvní ceny uvedené ve Smlouvě, a to rovněž ve vazbě najím prokázanou kvalifikaci pro plnění Veřejné zakázky; a 1.3.6 jím poskytované plnění odpovídá všem požadavkům vyplývajícím z platných právních předpisů, které se na plnění vztahují. 1.4. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností o vztahu Smlouvy a Zadávací dokumentace jsou stanovena tato výkladová pravidla: 1.4.1 v případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu ustanovení Smlouvy budou tato ustanovení vykládána tak, aby v co nej širší míře zohledňovala účel Veřejné zakázky vyjádřený Zadávací dokumentací; 1.4.2 v případě chybějících ustanovení Smlouvy budou použita dostatečně konkrétní ustanovení Zadávací dokumentace; I. Stránka 2 z 26 1.4.3 v případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a Zadávací dokumentace mají přednost ustanovení Smlouvy. II. PŘEDMĚT SMLOUVY 2.1. Na základě této Smlouvy se Poskytovatel zavazuje na své náklady a nebezpečí k řádnému a včasnému poskytnutí služeb, jak jsou specifikovány v čl. 2.2 Smlouvy, Objednateli. 2.2. Poskytovatel se zavazuje na základě Smlouvy poskytnout Objednateli následující služby: poskytování zákaznické, servisní a provozní technické podpory a zajištění provozních úprav informačního systému Symbasis (dále jen „Služby44). Podrobný popis Služeb poskytovaných Poskytovatelem Objednateli na základě Smlouvy je obsažen v příloze Č. 1 Smlouvy. Podmínky dodání SW do prostředí ŘSD ČR jsou obsahem přílohy Č.5. 2.3. Poskytování Služeb musí splňovat veškeré požadavky stanovené příslušnými právními předpisy, profesními či stavovskými předpisy, technickými normami a Zadávací dokumentací. Hmotné výsledky Služeb musí být vybaveny veškerými případnými certifikáty, atesty a schváleními nutnými k jejich užívání Objednatelem a musí být prosté jakýchkoliv právních či faktických vad. 2.4. Poskytovatel je povinen předat Objednateli veškeré sjednané nebo nezbytné doklady a dokumenty vztahující se k provádění Služeb, a to zejména veškeré podané žádosti, rozhodnutí orgánů veřejné správy, spisy a jiné písemné materiály (dále jen „Dokumentace44) a samotné výstupy poskytovaných Služeb jako např. posudek, analýza nebo stanovisko (dále jako „Výstup44). Dokumentace a Výstupy musí být Objednateli předány v českém jazyce, není-li dohodnuto Smluvními stranami v konkrétním případě jinak. 2.5. Objednatel se zavazuje řádně a včas poskytnuté Služby převzít (přijmout) a uhradit Poskytovateli cenu sjednanou ve čl. IV. Smlouvy, a to za podmínek stanovených dále v této Smlouvě. 2.6. Poskytovatel je povinen na základě této Smlouvy jako nedílnou součást poskytování Služeb předat Objednateli Dokumentaci a Výstupy, které se standardně dodávají spolu s dílčí Službou poskytovanou na základě této Smlouvy, zejména pak následující Dokumentaci a Výstupy: aktuální uživatelská a komplexní dokumentace systému. 2.7. Objednatel poskytne Poskytovateli za účelem plnění předmětu Smlouvy (poskytnutí Služby) následující podklady: nejsou poskytovány (dále jako „Podklady44). III. d o b a a m ís t o p l n ě n í 3.1. Zahájení poskytování Služeb na základě Smlouvy: Poskytovatel je povinen zahájit poskytování Služeb Objednateli bezodkladně po nabytí účinnosti Smlouvy. 3.2. Doba p o s k y to v án í S1 u že b na zá k I ad ě S m 1 ou v y: Stránka 3 z 26 Poskytovatel je povinen poskytnout Služby v celém rozsahu dle Smlouvy nej později do dne 31.12.2018. (dále jen „Doba plnění”). 3.3. Doba poskytování jednotlivých částí (dílčích) Služeb: Poskytovatel je povinen poskytovat jednotlivé části Služeb v níže uvedených lhůtách: Popis dané části Služeb Lhůta Či doba pro poskytnutí dané části Služeb Zajištění zákaznické a technické podpory aplikace Symbasis v pracovních dnech v době od 8:00 do 16:00 po celou dobu účinnosti Smlouvy Analytické a koordinační činnosti Plnění ve lhůtě stanovené na základě Poskytovatelem potvrzeného požadavku Objednatele Programátorské činnosti Plnění ve lhůtě stanovené na základě Poskytovatelem potvrzeného požadavku Objednatele Implementační činnosti Plnění ve lhůtě stanovené na základě Poskytovatelem potvrzeného požadavku Objednatele 3.4. V případě, že je výsledkem poskytování Služeb na základě Smlouvy jednorázový Výstup ve smyslu či. 2.4 Smlouvy a Služby nejsou na základě Smlouvy poskytovány Objednateli kontinuálně, je Objednatel oprávněn v odůvodněných případech objektivně nastalých předem nepředvídatelných okolností na základě svého vlastního rozhodnutí jednostranně prodloužit lhůtu či termín pro poskytnutí Služeb stanovené ve ěl. 3.2 Smlouvy, resp. lhůty či termíny pro poskytnutí jednotlivých částí Služeb stanovené ve čl. 3.3 Smlouvy. Prodloužení lhůt či termínů ve smyslu tohoto ustanovení Smlouvy je účinné ode dne doručení písemného oznámení o takovém prodloužení Objednatele Poskytovateli, přičemž Smluvní sírany se rovněž výslovně dohodly, že takové prodloužení nebude mít žádný dopad na cenu za poskytování Služeb stanovenou ve čl. IV. Smlouvy. V případě, že Objednatel přistoupí jednostranně k prodloužení lhůty či termínu pro poskytnutí Služeb, neskončí doba trvání Smlouvy stanovená ve čl. XV. Smlouvy před uplynutím prodloužené lhůty Či termínu pro poskytnutí Služeb, doba trvání Smlouvy se vždy automaticky prodlouží do uplynutí prodloužené lhůty Či termínu pro poskytnutí Služeb. 3.5. Pokud není písemně stanoveno Objednatelem pro poskytnutí dílčí Služby jinak, je místem plnění Služeb na základě této Smlouvy: lokalita GŘ Objednatele, Čerčanská 12, Praha 4, lokality dalších organizačních jednotek Objednatele a dále jakékoliv místo v České republice, k němuž se vztahuje či by se mohlo vztahovat poskytování plnění dle této Smlouvy. 3.6. Poskytování Služeb je dokončeno jejich úplným a komplexním poskytnutím Objednateli, případně úplným a komplexním poskytnutím vymezené Části Služeb dle čl. 3.3 Smlouvy Objednateli. U Služeb, jejichž nedílnou součástí je předání Výstupů, je poskytování Služeb Stránka 4 z 26 3.7. 3.8. 3.9. 3.10. 3.11. 3.12. 4.1. dokončeno řádným předáním Výstupů Služeb Objednateli, o tomto předání sepíší Smluvní strany Předávací protokol. U Služeb, jejichž nedílnou součástí není předání Výstupů, je poskytnutí Služeb dokončeno jejich řádným poskytnutím Objednateli, o řádném poskytnutí Služby vystaví Objednatel Poskytovateli písemné potvrzení. Má-li být v rámci poskytování Služeb předána Dokumentace, je podmínkou dokončení poskytování Služeb také předání Dokumentace Objednateli Poskytovatelem. Není-li Smluvními stranami písemně dohodnuto jinak, je Poskytovatel povinen předat Dokumentaci a Výstupy v místě sídla Objednatele oproti vyhotovení Předávacího protokolu, a to na náklady Poskytovatele. Poskytovatel je povinen poskytnout Objednateli Dokumentace a Výstupy k jejich prohlídce za účelem ověření jejich bezvadnosti v dostatečné době před jejich předáním ve finální fyzické podobě, nejméně však s předstihem 7 (sedm) kalendářních dnů. Poskytovatel bere na vědomí, že Objednatel není povinen podepsat Předávací protokol, pokud nebude mít dostatečnou možnost ověření Výstupů Služeb, resp. jejich části, z hlediska jejich řádného a včasného provedení v souladu se Smlouvou. Objednatel je oprávněn přizvat k převzetí nebo ověření Výstupů Služeb, resp. jejich části, kteréhokoliv svého zaměstnance, zmocněnce, poradce či jakoukoli třetí osobu. Objednatel není povinen převzít Služby, resp. jejich částí, pokud trpí jakým i kol i v vadami, zejména pokud provedení, Dokumentace nebo Výstupy Služeb neodpovídají specifikaci Služeb uvedené v čl. 2.2, resp. příloze ě. 1 Smlouvy, nebo Služby nejsou provedeny řádně nebo úplně. V případě, že Objednatel odmítne z důvodů uvedených v čl. 3.9 Služby Dokumentaci nebo Výstupy Služeb nebo jejich části převzít, je Poskytovatel povinen bezodkladně odstranit vady, které byly důvodem odmítnutí převzetí Služeb Objednatelem a je povinen znovu předložit Služby k převzetí Poskytovateli. Tímto není dotčena povinnost Poskytovatele poskytnout Služby ve lhůtách či termínech stanovených v čl. 111. Smlouvy. Přesný termín předání finální Dokumentace nebo Výstupů Služeb je Poskytovatel povinen písemně navrhnout Objednateli nej později 7 (sedm) kalendářních dnů před plánovaným dnem předání. Objednatel má právo navržený termín s přihlédnutím ke svým organizačním a provozním potřebám změnit a stanovit závazný náhradní termín. Objednatel je povinen takový náhradní termín akceptovat, ledaže se Smluvní strany dohodnou písemně na jiném termínu předání Dokumentace nebo Výstupů Služeb nebo jejich části. Vlastnické právo k hmotným výsledkům poskytování Služeb, tj. k Dokumentaci a Výstupům, přechází na Objednatele okamžikem podpisu příslušného předávacího protokolu Objednatelem. IV. CENA ZA POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB Cena Služeb Objednatel se zavazuje hradit Poskytovateli za skutečně a řádně poskytnuté Služby cenu stanovenou dle přílohy č. 2 Smlouvy. V uvedené příloze č. 2 Smlouvy jsou obsaženy Stránko 5 z 26 jednotkové ceny (bez DPH a včetně DPH) za poskytnutí jednotlivých dílčích Služeb Poskytovatelem Objednateli. Cena uhrazená Objednatelem Poskytovateli za celou dobu plnění Smlouvy v součtu nepřekročí finanční limit stanovený pro zakázku malého rozsahu na služby. Poskytovatel výslovně souhlasí s tím, že pokud poskytne Objednateli Služby nad finanční limit uvedený v předchozí větě bez předchozího písemného a výslovného souhlasu Objednatele s tímto překročením, tak platí, že tyto Služby poskytl bezúplatně. 4.2. Jednotlivé jednotkové ceny uvedené v příloze č. 2 Smlouvy jsou sjednány jako maximální a nepřekročitelné s výjimkou zákonné změny sazby DPH 4.3. Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, Cena Služeb zahrnuje veškeré náklady Poskytovatele spojené s plněním Smlouvy, a to zejména veškeré náklady na dopravu, vyhotovování tisků a kopií, tlumočnické a překladatelské služby, telefonní služby, úplatu za poskytnutí licence k právům duševního vlastnictví a jakékoli další případné poplatky související s plněním této Smlouvy. 4.4. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností se stanoví, že Poskytovatel je povinen uhradit jakékoli dodatečné náklady nebo jakékoli dodatečné poplatky přímo související s plněním této Smlouvy bez toho, že by tím Poskytovateli vznikl vůči Objednateli jakýkoli dodatečný finanční nárok. V. PLATEBNÍ PODMÍNKY 5.1. Podkladem pro úhradu Ceny Služeb bude daňový doklad vystavený Poskytovatelem v souladu s tímto článkem Smlouvy splňující požadavky právních předpisů, zejména zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, ust. § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“) a ust. § 435 NOZ (dále jako „Faktura"). 5.2. Faktura vystavená Poskytovatelem musí obsahovat evidenční číslo Smlouvy, ISPROFIN/ISPROFOND a ve vztahu ke Službám, resp. části Služeb, věcně správné a dostatečně podrobné údaje, které jednoznačně identifikuji fakturované plnění a tuto Smlouvu. Přílohou každé Faktury musí být kopie Předávacího protokolu nebo jiného písemného potvrzení vystaveného Objednatelem dle čl. 3.6 Smlouvy dokládajících oprávněnost fakturované částky s výjimkou fakturace části Služby „Zajištění zákaznické a technické podpory aplikace Symbasis", která je poskytována kontinuálně. Pokud Faktura nebude obsahovat všechny požadované údaje a náležitosti nebo budou-li tyto údaje uvedeny Poskytovatelem chybně, je Objednatel oprávněn takovou Fakturu Poskytovateli ve IhůtČ splatnosti vrátit k odstranění nedostatků, aniž by se tak dostal do prodlení. Poskytovatel je povinen zaslat Objednateli novou (opravenou) Fakturu ve Ihňtě patnácti (15) kalendářních dnů ode dne doručení prvotní (chybné) Faktury Poskytovateli. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že Objednatel není v takovém případě povinen hradit Fakturu v termínu splatnosti uvedeném na prvotní (chybné) Faktuře a Poskytovateli nevzniká v souvislosti s prvotní Fakturou žádný nárok na úroky z prodlení. 5.3. Objednatel se zavazuje hradit Poskytovateli za poskytnutí služeb Cenu Služeb postupně na Stránka 6 z 26 základě Faktur vystavovaných Poskytovatelem 5.3.1. u části Služby „Zajištění zákaznické a technické podpory aplikace Symbasis“ měsíčně zpětně za Služby poskytnuté v přecházejícím kalendářním měsíci; 5.3.2. u ostatních částí Služeb dle přílohy č. 2 (tj. u částí Služeb, které nejsou poskytovány kontinuálně a u kterých není stanovena pravidelná paušální úhrada Ceny), je Poskytovatel oprávněn tyto Objednateli fakturovat až po jejich řádném dokončení a předání (prostřednictvím předávacího protokolu nebo jiného písemného potvrzení vystaveného Objednatelem dle čl. 3.6 Smlouvy), a to včetně předání všech Dokumentů a Výstupů příslušných pro danou část Služeb Objednateli. Fakturace však vždy proběhne v rámci Faktury vystavované Poskytovatelem dlečl. 5.3.1 Smlouvy, pokud nebude v konkrétním případě mezi Smluvními stranami dohodnuto jinak. Poskytovatel je povinen vést podrobný výkaz zahrnující charakteristiku každého plnění prováděného v rámci Služeb, údaj o odpracovaném času, případně jiných vykázaných měrných jednotkách, a záznam o veškerých výdajích vynaložených jménem Objednatele v souladu s plněním předmětu Smlouvy, a to vždy v rozsahu a podrobnosti dle charakteru poskytované Služby. Objednatel je oprávněn provést kdykoliv za trvání Smlouvy a následně po dobu 1 (jednoho) kalendářního roku po ukončení Smlouvy kontrolu výkazů. Poskytovatel je povinen umožnit Objednateli provedení kontroly výkazů nebo předložit Objednateli kopii výkazů ve lhůtě 7 (sedmi) kalendářních dnů ode dne oznámení takového požadavku Objednatelem. Faktura je splatná nejpozději v den stanovený Poskytovatelem na Faktuře, přičemž lhůta splatnosti Faktury stanovená Poskytovatelem nesmí být kratší 30 (třiceti) kalendářních dnů po dni doručení Faktury Objednateli. V případě vrácení Faktury Objednatelem zpět Poskytovateli postupem podle čl. 5.2 Smlouvy započne běžet nová lhůta splatnosti až okamžikem doručení nové (opravené) Faktury objednateli. Připadne-li poslední den Ihůty splatnosti Faktury na sobotu, neděli nebo státní svátek, pak je posledním dnem této Ihůty následující pracovní den. Smluvní strany se dohodly, že povinnost úhrady Faktury vystavené Poskytovatelem za poskytování Služby nebo její části je splněna okamžikem odepsání příslušné peněžní částky z účtu Objednatele ve prospěch účtu Poskytovatele uvedeného na Faktuře. Poskytovatel je ve smyslu předchozí věty povinen na Faktuře uvádět účet Poskytovatele uvedený v ustanovení Smlouvy upravujícím Smluvní strany. Platby budou probíhat v Kč (korunách českých) a rovněž veškeré cenové údaje budou uvedeny v této měně. Tento Článek smlouvy se neužije. Poskytovatel je oprávněn zaslat Objednateli Fakturu v listinné nebo elektronické formě. Faktury vystavené Poskytovatelem v listinné formě budou zaslány na následující kontaktní adresu Objednatele: ^ ■ Stráň kíi 7 z 26 PSČ: n i Faktury vystavené Poskytovatelem v elektronické formě budou zaslány na následující kontaktní adresu Objednatele: 5.11. Objednatel neposkytuje Poskytovateli žádné zálohy na plnění Smlouvy. 5.12, Poskytovatel prohlašuje, že správce daně před uzavřením Smlouvy nerozhodl, že Poskytovatel je nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zákona o DPH (dále jen „Nespolehlivý plátce14). V případě, že správce daně rozhodne o tom, že Poskytovatel je Nespolehlivým plátcem, zavazuje se Poskytovatel o tomto informovat Objednatele do tří (3) pracovních dní. Stane-li se Poskytovatel nespolehlivým plátcem, uhradí Objednatel Poskytovateli pouze základ daně, přičemž DPH bude Objednatelem uhrazena Poskytovateli až po písemném doložení Poskytovatele o jeho úhradě této DPH příslušnému správci daně. VI, PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN 6.1 Poskytovatel Služeb prohlašuje, že splňuje všechny požadavky stanovené relevantními právními předpisy, profesními a stavovskými předpisy, příslušnými technickými normami, Zadávací dokumentací a Smlouvou. 6.2 Poskytovatel se zavazuje: 6.2.1 poskytovat Služby na základě této Smlouvy v souladu s relevantními právními předpisy, příslušnými technickými normami a pravidly stanovenými profesními a stavovskými předpisy; 6.2.2 plnit Smlouvu řádně, zejména včas a bez faktických a právních vad; 6.2.3 postupovat při plnění Smlouvy s odbornou péčí, podle nej lepších znalostí a schopností, sledovat a chránit oprávněné zájmy Objednatele a postupovat v souladu s jeho pokyny a interními předpisy souvisejícími s předmětem plnění Smlouvy (či jeho dílčí části), které Objednatel Poskytovateli poskytne, nebo s pokyny jím pověřených osob; 6.2.4 bez zbytečného odkladu oznámit Objednateli veškeré skutečnosti, které mohou mít vliv na povahu nebo na podmínky plnění Smlouvy, zejména je Poskytovatel povinen bezodkladné, nejpozději však do 3 (tří) kalendářních dnů, písemně oznámit Objednateli změny své majetkové struktury, změnu své právní formy, snížení základního kapitálu, vstup do likvidace, zahájení insofvenčního řízení s Poskytovatelem a prohlášení úpadku Poskytovatele; 6.2.5 informovat bezodkladně, nejpozději však do 3 (tří) kalendářních dnů, Objednatele o jakýchkoliv zjištěných překážkách plnění Smlouvy (byť by za ně Poskytovatel neodpovídal), o vznesených požadavcích orgánů veřejné moci (státního dozoru) a o uplatněných nárocích třetích osob, které by mohly ovlivnit plnění Smlouvy Stránka 8 z 26 Poskytovatelem; 6.2.6 poskytnout Objednateli veškerou nezbytnou součinnost ke splnění předmětu Smlouvy; 6.2.7 na žádost Objednatele spolupracovat či poskytnout maximální součinnost dalším dodavatelům Objednatele; 6.2.8 byl-li vydán Objednatelem provozní řád pro místo plnění Smlouvy, seznámit se s ním, dodržovat ho a provádět svoje činnosti tak, aby nebyl v nadbytečném rozsahu omezen provoz na pracovištích Objednatele, Poskytovatel zejména zajistí, aby všechny osoby, které se na jeho straně podílí na plnění předmětu Smlouvy, a které budou přítomny v prostorách Objednatele, dodržovaly všechny bezpečnostní a provozní předpisy tak, jak s nimi byly seznámeny Objednatelem; 6.2.9 informovat Objednatele na jeho žádost o průběhu plnění předmětu Smlouvy a akceptovat jeho doplňující pokyny a připomínky k plnění předmětu Smlouvy; 6.2.10 použít veškeré Podklady a věci předané mu Objednatelem pouze pro účely Smlouvy a zabezpečit jejich řádné vrácení Objednateli, bude-li to objektivně možné vzhledem k jejich povaze a způsobu použití; 6.2.11 před dokončením poskytovaných Služeb předat Objednateli veškerou Dokumentaci a Výstupy vztahující se k provádění Služeb; 6.2.12 Poskytovatel je povinen kdykoliv předložit na žádost Objednatele bez zbytečného odkladu originály veškerých dokladů osvědčujících, že má sám, popř. prostřednictvím svého poddodavatele, všechna příslušná oprávnění nezbytná k poskytování Služeb, a to zejména oprávnění a certifikáty požadované Zadávací dokumentaci. Poskytovatel je povinen udržovat veškerá taková oprávnění a certifikáty v platnosti po celou dobu platnosti Smlouvy. V případě shledání jakéhokoliv nedostatku je Objednatel oprávněn vyzvat Poskytovatele k jeho odstranění a Poskytovatel je povinen jej bezodkladně po doručení výzvy nedostatek odstranit. Poskytovatel je povinen předložit Objednateli originály dokladů do 3 (tří) pracovních dnů ode dne doručení žádosti Objednatele. 6.3 Poskytovatel není oprávněn postoupit či jinak převést svá práva či povinnosti vyplývající z této Smlouvy či jejich část na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Objednatele. Poskytovatel není oprávněn jednostranně započítat své peněžité pohledávky vůči Objednateli proti peněžitým pohledávkám Objednatele vůči Poskytovateli. 6.4 V případě, že Poskytovatel využije při plnění Smlouvy třetích osob, zůstává vůči Objednateli plně odpovědný za řádné a včasné plnění Smlouvy tak, jako kdyby Smlouvu plnil sám. Uzavření poddodavatelské smlouvy na plnění části předmětu Smlouvy s poddodavatelem (třetí osobou) nezbavuje Poskytovatele jakýchkoliv závazků vyplývajících ze Smlouvy. 6.5 Objednatel se zavazuje: 6.5.1 poskytovat Poskytovateli úplné, pravdivé a včasné informace potřebné k řádnému a včasnému plnění Služeb dle Smlouvy; 6.5.2 zabezpečit pro pracovníky a jiné oprávněné osoby Poskytovatele přístup do určených objektů Objednatele za účelem řádného a včasného plnění Smlouvy; 6.5.3 poskytnout Poskytovateli podklady nezbytné k provedení Služeb, jestliže Poskytovatel Sí ranka 9 z 26 takovými podklady nedisponuje a není si je objektivně schopen a/nebo oprávněn opatřit sám; 6.5.4 zabezpečit účast pracovníků Objednatele Či jím určených osob na pracovních schůzkách; 6.5.5 poskytnout Poskytovateli součinnost nezbytnou k řádnému a včasnému poskytování Služeb. 6.6 Jakýkoli Podklad k provedení Služeb či jakákoli jiná věc ve vlastnictví Objednatele, která bude předána Poskytovateli za účelem jejího použití při plnění Smlouvy, zůstane ve vlastnictví Objednatele. Je-li to možné, bude věc předaná Objednatelem vhodným způsobem označena. O předání Podkladů k provedení Služeb a jiných věcí Objednatele sepíší Smluvní strany předávací protokol nebo povedou jinou vhodnou evidenci. Po poskytnutí Služeb provede Poskytovatel inventuru Podkladů a věcí ve vlastnictví Objednatele, které mu byly předány za účelem jejich použití při plnění Smlouvy. Podklady a věci, které nebyly-li při poskytování Služeb Poskytovatelem spotřebovány, předá Poskytovatel po skončení poskytování Služeb Objednateli, o předání Podkladů a věcí sepíší Smluvní strany předávací protokol. Při sjednání schůzky za účelem předání Podkladů a věcí si Smluvní strany poskytnout nezbytnou součinnost. Od okamžiku převzetí Podkladu nebo věci Poskytovatelem od Objednatele do případného vrácení Podkladu nebo věci Objednateli nese Poskytovatel nebezpečí vzniku škody, ztráty nebo zničení takové věci. 6.7 Osoby určené Poskytovatelem k provádění Služeb musí být řádně odborně způsobilé a musí být držitelem veškerých potřebných oprávnění nezbytných pro výkon Služeb a jejich kvalifikace musí odpovídat minimálním požadavkům stanoveným Objednatelem ve Smlouvě a/nebo Zadávací dokumentaci. 6.8 Je-li pro účely poskytování Služeb dle Smlouvy nezbytné udělení plné moci Poskytovateli ze strany Objednatele, je Poskytovatel povinen Objednatele s dostatečným časovým předstihem požádat o udělení takové plné moci. Objednatel posoudí žádost Poskytovatele a shledá-li, že je žádost odůvodněná, udělí požadovanou plnou moc Poskytovateli bez zbytečného odkladu. VII. VADY POSKYTOVANÝCH SLUŽEB 7.1 Poskytovatel je povinen poskytovat Služby řádně. 7.2 Objednatel je oprávněn uplatnit (reklamovat) u Poskytovatele vady poskytnutých Služeb včetně Dokumentace a Výstupů Služeb, jestliže nebyly poskytnuty v souladu se Smlouvou. Objednatel je povinen uplatnit vadu poskytnutých Služeb u Poskytovatele bez zbytečného odkladu poté, kdy Objednatel vadu zjistil (dále jen „Vytčení vady“ a „Vytčená vada“). K Vytčení vady Dokumentace a Výstupů Služeb zachycených na hmotném podkladě je Objednatel oprávněn ve lhůtě 2 (dvou) měsíců ode dne převzetí dané Dokumentace nebo Výstupu Služby, tj. ode dne podpisu příslušného Předávacího protokolu nebo jiného relevantního dokladu o převzetí Služby. Stránka 10 z. 26 7.3 Poskytovatel je povinen zahájit práce na odstranění Vytčené vady bez zbytečného odkladu po Vytčení vady Objednatelem, nejpozději však do pěti (5) kalendářních dnů ode dne Vytčení vady Objednatelem (dále jen „Vytčená vada“). Objednatel je oprávněn požadovat namísto odstranění Vytčené vady slevu z Ceny Služeb, resp. z Ceny dané části Služeb). 7.4 Jestliže je Vytčená vada vzhledem k povaze Služeb a Výstupů Služeb neodstranitelná, je Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli v rámci Vytčení vady zcela nové provedení Služeb nebo slevu z Ceny Služeb neboje oprávněn od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby učiněné v okamžiku uplatnění vady u Poskytovatele. 7.5 Jestliže má Vytčená vada charakter vady právní (zejména v případě uplatnění práv k Dokumentaci nebo Výstupům Služeb třetí osobou), je Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli odstranění Vytčené vady spočívající v zajištění nerušeného užívání Služeb, resp. Výstupů Služeb Objednatelem, a/nebo slevu z Ceny Služeb a/nebo je oprávněn od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby učiněné při uplatnění vady Služeb. 7.6 Smluvní strany se mohou na žádost Objednatele písemně dohodnout na jiném způsobu řešení Vytčení vady. 7.7 Pro vyloučení pochybností Smluvní strany uvádí, že pokud Objednatel neuplatní v rámci Vytčení vad jiné řešení Vytčené vady dle čl. 7.3 až 7.5 než je odstranění Vytčené vady, je Poskytovatel povinen vyřešit Vytknutou vadu jejím bezplatným odstraněním. 7.8 Poskytovatel je povinen postupovat při odstraňování Vytčených vad Služeb, resp. vad Dokumentace nebo Výstupů Služeb s odbornou péčí, Vytčené vady odstraňovat ve lhůtách stanovených ktomu Objednatelem s přihlédnutím k objektivní časové náročnosti odstranění dané Vytčené vady. Při odstranění vady Služeb je Poskytovatel povinen postupoval v souladu s požadavky a instrukcemi Objednatele a v souladu s jemu známými zájmy Objednatele. Poskytovatel je povinen po celou dobu odstraňování Vytčených vad informovat Objednatele o postupu jejich odstraňování, a to způsobem, formou, rozsahem a v termínech či lhůtách určených Objednatelem v rámci Vytčení vady, pokud tuto povinnost Poskytovatele v rámci Vytčení vady Objednatel stanoví. Pokud tuto povinnost Poskytovatele v rámci Vytčení vady ve smyslu předchozí věty Objednatel nestanoví, platí, že je Poskytovatel povinen Objednatele informovat pouze na základě jednotlivé písemné žádosti Objednatele, a to v termínu Či lliůtě v této žádosti uvedené a nejsou-li uvedené, pak ve lhůtč přiměřené. 7.9 V případě Vytčených vad u Dokumentace nebo Výstupů Služeb, je Poskytovatel povinen odstranit jejich vady ve lhůtč stanovené mu k tomu Objednatelem a předat je Objednateli (nezvolil-li Objednatel jiný způsob řešení Vytčené vady). Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí Dokumentace nebo Výstupů Služeb, pokud zjistí, že Vytčené vady nebyly Poskytovatelem řádně odstraněny. V případě, že Objednatel odmítne převzít Dokumentaci nebo Výstupy, u nichž nebyly odstraněny Poskytovatelem vady, má se za to, že Vytčená vada je vadou neodstranitelnou, a Objednatel má dále právo požadovat slevu z Ceny Služeb nebo zcela nové poskytnutí Služeb nebo má právo od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby učiněné při odmítnutí převzetí Dokumentace nebo Výstupů z důvodu neodstranění jejich vad. Stránka 11 z 26 VIII SANKCE A NÁHRADA ŠKODY 8.1 Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod. Smluvní strany nesou odpovědnost za škodu dle platných právních předpisů a Smlouvy. 8.2 V případě prodlení Poskytovatele s poskytnutím Služeb nebo předáním Dokumentace nebo Výstupů Služeb ve íhůtách či termínech stanovených v ČI, 3.2 nebo v čl. 3.3 Smlouvy nebo v Harmonogramu stanoveném v příloze č. 3 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli úhradu smluvní pokuty ve výši 0,1 % z Ceny Služeb, a to za každý i započatý den prodlení. V případě, že je Cena Služeb hrazena postupně ve více platbách vždy za příslušnou část poskytnutých Služeb ve smyslu čl. 5.8 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli úhradu smluvní pokuty ve výši 0,1 % z Ceny příslušné části Služeb, s jejímž plněním je Poskytovatel v prodlení. 8.3 V případě porušení povinnosti Poskytovatele předložit Objednateli pojistný certifikát (pojistnou smlouvu) dle čl. X. Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z Ceny Služeb, a to za každý i započatý den prodlení s předložením pojistného certifikátu (pojistné smlouvy) a každý jednotlivý případ. 8.4 V případě porušení povinnosti Poskytovatele odstranit Vytčené vady Služeb ve lhůtě stanovené dle čí. 7.8 nebo čl. 7.9 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1%, z Ceny Služeb za každý den prodlení s odstraněním reklamovaných vad či vady. 8.5 V případě porušení povinnosti Poskytovatele k poskytnutí součinnosti dle bodu 6.2.6 nebo bodu 6.2.7 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 10.000,- Kč za každý jednotlivý případ. 8.6 V případě porušení povinnosti Poskytovatele předložit na žádost Objednatele bez zbytečného odkladu originál jakéhokoliv dokumentu předkládaného dle bodu 6,2.12 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1% z Ceny Služeb stanovené v čl. 4.1 Smlouvy za každý den prodlení s předáním dokumentu a za každý jednotlivý případ. 8.7 Pokud je Poskytovatel v prodlení s uhrazením smluvní pokuty, je Objednatel oprávněn požadovat rovněž uhrazení úroku z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení. 8.8 Poskytovatel je oprávněn požadovat po Objednateli v případě prodlení Objednatele s úhradou Ceny Služeb úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení. 8.9 Smluvní strana informuje druhou smluvní stranu o uplatnění nároku na uhrazení smluvní pokuty či úroku z prodlení zasláním písemného oznámení o vzniku nároku na zaplacení smluvní pokuty či úroku z prodlení obsahujícího stručný popis a časové určení porušení smluvní povinnosti, které v souladu se Smlouvou založilo nárok smluvní strany na zaplacení smluvní pokuty či úroku z prodlení. Spolu s oznámením zašle smluvní strana druhé smluvní Stránka 12 z 26 straně odpovídající Fakturu na uhrazení smluvní pokuty či úroku z prodlení s platebními údaji. Faktura je splatná ve lhůtě stanovené v příslušné Faktuře, která činí nejméně 15 (patnáct) kalendářních dnů ode dne doručení Faktury druhé smluvní straně. V ostatním (náležitosti Faktury, chyby Faktury apod.) se použije cl. V Smlouvy obdobně. 8.10 Uplatněním smluvní pokuty smluvní stranou není dotčen její nárok na náhradu škody v plné výši, a současně nezaniká závazek druhé smluvní strany splnit povinnost, jejíž plnění bylo zajištěno smluvní pokutou. Uplatněním smluvní pokuty není dotčeno právo smluvní strany odstoupit od Smlouvy z důvodu prodlení druhé smluvní strany. 8.11 Povinnosti k náhradě škody, k zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení se Smluvní strana zprostí, jestliže prokáže, že jí v plnění povinností vyplývajících ze Smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na její vůli ve smyslu ust. § 2913 NOZ (dále jako „Okolnost vylučující odpovědnost44). Nastane-li Okolnost vylučující odpovědnost, je dotčená Smluvní strana povinna písemně oznámit tuto skutečnost nejpozději do 3 (tří) kalendářních dnů od vzniku takové Okolnosti vylučující odpovědnost druhé Smluvní straně. Doba plnění se v takovém případě prodlužuje o dobu trvání Okolnosti vylučující odpovědnost. Za Okolnost vylučující odpovědnost se nepovažuje překážka vzniklá z osobních (např. personální změny) nebo hospodářských (např. prodlení poddodavatelů) poměrů Smluvní strany, překážka vzniklá až v době, kdy byla dotčená Smluvní strana již v prodlení s plněním dané smluvní povinnosti, ani překážka, kterou byla Smluvní strana povinna podle Smlouvy překonat. 8.12 Poskytovatel si je vědom toho, že poskytnutí Služby na základě Smlouvy může být spolufinancováno z prostředků třetí osoby, např. ze strukturálních fondů Evropské unie (dále jako „Spoluflnancujxcx osoba44). Od okamžiku, kdy Objednatel písemně oznámí Poskytovateli, že na úhradu Ceny Služeb budou poskytnuty peněžní prostředky Spolu financující osobou spolu s označením Spolufinancuj ící osoby a příslušného programu, ze kterého jsou peněžní prostředky na úhradu Ceny Služeb poskytnuty, zavazuje se Poskytovatel při plnění Smlouvy postupovat v souladu s pravidly pro příjemce příspěvků (spolufinancování) od Spolufinancuj ící osoby včetně relevantních příruček, metodik, oznámení a písemných pokynů Spolufinancuj ící osoby, které mu Objednatel předá, výslovně sdělí či jiným vhodným způsobem vymezí. Poskytovatel se v této souvislosti zavazuje umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly dle právních předpisů ČR nebo pravidel Spolufinancuj ící osoby provedení kontroly dokladů souvisejících s plněním Smlouvy, a to po celou dobu stanovenou právními předpisy České republiky a pravidly Spolufinancuj ící osoby. V případě, že nebude v důsledku prodlení Poskytovatele s plněním Smlouvy vyplacena finanční podpora Spolufinancuj ící osobou nebo bude finanční podpora vyplácená Objednateli zkrácena nebo bude Objednateli uložena z uvedeného důvodu Spolufinancuj ící osobou sankce, bude Poskytovatel povinen uhradit Objednateli takto vzniklou škodu. IX. PRÁVA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ 9.1 Je-li výsledkem poskytnutých Služeb na základě Smlouvy Dokumentace nebo Výstup obsahující autorské dílo ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb,, o právu autorském, ve znění Stránka 13 z 26 pozdějších předpisů (dále jen postupuje se při jeho užití podle tohoto Článku Smlouvy. 9.2 Objednatel je oprávněn veškeré součásti Služeb včetně Dokumentace a Výstupů poskytovaných Služeb považované za autorské dílo nebo obsahující autorské dílo ve smyslu AZ (dále jen Autorské dílo“) užívat, jak dále stanoveno v tomto článku Smlouvy. 9.3 Objednatel je oprávněn Autorské dílo užívat dle níže uvedených licenčních podmínek (dále jen „Licence"), a to od okamžiku účinnosti poskytnutí Licence Poskytovatelem, přičemž Poskytovatel poskytuje Objednateli Licenci s účinností, která nastává okamžikem předání Dokumentace nebo Výstupu Služeb nebo jejich části, jehož je Autorské dílo součástí. Licence je udělena k užití Autorského díla Objednatelem k jakémukoliv účelu a v rozsahu, v jakém uzná za nezbytné, vhodné či přiměřené. Pro vyloučení všech pochybností to znamená, že: 9.3.1 Licence je nevýhradní a neomezená, a to zejména ke splnění celého předmětu Smlouvy (je-li Autorským dílem počítačový program, vztahuje se Licence ve stejném rozsahu na Autorské dílo ve strojovém i zdrojovém kódu, jakož i na koncepční přípravné materiály); 9.3.2 Licence je bez Časového omezení (trvá po celou dobu trvání majetkových práv autorských k příslušným Autorským dílům), územního omezení a množstevního omezení a pro všechny způsoby užití; 9.3.3 Objednatel je oprávněn výsledky činnosti dle Smlouvy (Autorská díla) užít v původní nebo jiným zpracované či jinak změněné podobě, samostatně nebo v souboru anebo ve spojení s jiným dílem či prvky; 9.3.4 Licence je bez jakéhokoliv dalšího svolení Poskytovatele udělena Objednateli s právem podlicence a je rovněž dále postupitelná jakékoliv třetí osobě; 9.3.5 Licence se vztahuje automaticky i na všechny nové verze, úpravy a překlady příslušných Autorských děl; 9.3.6 Poskytovatel společně s Licencí poskytuje Objednateli právo provádět jakékoliv modifikace, úpravy, změny Autorského díla a dle svého uvážení do něj zasahovat, zapracovávat ho do dalších Autorských děl, zařazovat ho do děl souborných či do databází apod., a to i prostřednictvím třetích osob; 9.3.7 Licenci není Objednatel povinen využít a to a ani zčásti; 9.3.8 Licenční poplatek za výše uvedená oprávnění k příslušným Autorským dílům je zahrnut v Ceně Služeb s přihlédnutím k účelu Licence a způsobu a okolnostem užití Autorských děl a k územnímu a časovému a množstevnímu rozsahu Licence. 9.4 V případě, že výsledkem poskytnutých Služeb na základě Smlouvy bude plnění (např. Dokumentace nebo Výstup) mající charakter průmyslového vlastnictví (patent, užitný vzor, průmyslový vzor atd.), zavazuje se Poskytovatel poskytnout Objednateli k takovému plnění (např. Dokumentaci nebo Výstupu) ke dni poskytnutí takové Služby (ke dni předání Dokumentace nebo Výstupu) licenci k užití průmyslového vlastnictví v potřebném rozsahu vzhledem k předmětu Smlouvy. Smluvní sírany sjednávají, že úplata za poskytnutí takové licence (licenční odměna) je již zahrnuta v Ceně Služeb. ČI. 9.3 Smlouvy se použije přiměřeně. Stránka 14 z 26 9.5 Poskytovatel uzavřením Smlouvy opravňuje Objednatele a uděluje mu veškeré nezbytné souhlasy ke všem formám užití Dokumentace a Výstupů a veškerých jiných předmětů práv duševního vlastnictví, které Objednatel potřebuje k řádnému užívání výsledků Služeb. 9.6 Udělení veškerých práv uvedených v tomto článku Smlouvy nelze ze strany Poskytovatele vypovědět a na jejich udělení nemá vliv ukončení účinnosti Smlouvy. 9.7 Poskytovatel prohlašuje, že veškeré jím poskytnuté Služby a jejich Dokumentace a Výstupy budou prosté právních vad a zavazuje se odškodnit v plné výši Objednatele v případě, že třetí osoba úspěšně uplatní vůči Objednateli autorskoprávní nebo jiný nárok plynoucí z právní vady poskytnutého plnění dle Smlouvy. 9.8 Poskytovatel je povinen uzavřít s vlastníky práv duševního vlastnictví nebo průmyslového vlastnictví vzniklých v souvislosti s poskytnutými Službami dohody zajišťující Objednateli možnost užívaní poskytnutých Služeb včetně Dokumentace a Výstupů v souladu se Smlouvou. 9.9 Poskytovatel podpisem Smlouvy výslovně prohlašuje, že odměna za veškerá oprávnění poskytnutá Objednateli dle tohoto článku Smlouvy je již zahrnuta v Ceně Služeb. X. POJIŠTĚNÍ 10.1 Poskytovatel se zavazuje mít po dobu trvání platnosti této Smlouvy sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě při výkonu podnikatelských činností, které jsou součástí plnění dle této Smlouvy, a to s pojistným plněním vyplývajícím z takového pojištění minimálně ve výši 2 000 000,- Kč (slovy: dva miliony korun českých). 10.2 Poskytovatel je povinen předložit kdykoliv po dobu trvání této Smlouvy na předchozí žádost Objednatele platnou pojistnou smlouvu, pojistku nebo potvrzení příslušné pojišťovny, příp. potvrzení pojišťovacího zprostředkovatele, prokazující existenci pojištění v rozsahu požadovaném ve čl. 4,1 Smlouvy. Poskytovatel je povinen předložil příslušný doklad prokazující pojištění ve stanoveném rozsahu nej později do 3 (tří) pracovních dnů ode dne, kdy byl o to Objednatelem požádán. 10.3 Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem třetím osobám musí rovněž zahrnovat i pojištění všech poddodavatelů Poskytovatele, případně je Poskytovatel povinen zajistit, aby obdobné pojištění v přiměřeném rozsahu sjednali i všichni jeho poddodavatelé, kteří se pro něj budou podílet na poskytování Služeb podle této Smlouvy. XI. REGISTR SMLUV 11.1 Poskytovatel poskytuje souhlas s uveřejněním Smlouvy v registru smluv zřízeným zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jako „zákon o registru smluv“). Poskytovatel bere na vědomí, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv zajistí Objednatel, Do registru smluv bude vložen elektronický obraz textového obsahu Smlouvy v Stránka 15 z 26 otevřeném a strojově čitelném formátu a rovněž metadata Smlouvy. 11.2 Poskytovatel bere na vědomí a výslovně souhlasí, že Smlouva bude uveřejněna v registru smluv bez ohledu na skutečnost, zda spadá pod některou z výjimek z povinnosti uveřejnění stanovenou v ust. § 3 odst. 2 zákona o registru smluv. 11.3 V rámci Smlouvy nebudou uveřejněny informace stanovené v ust. § 3 odst. 1 zákona o registru smluv označené Poskytovatelem před podpisem Smlouvy, 11.4 Objednatel je povinen informovat Poskytovatele o datu uveřejnění Smlouvy v registru smluv nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů ode dne uveřejnění Smlouvy. XII. KOMUNIKACE MEZI SMLUVNÍMI STRANAMI 12.1 Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškeré informace potřebné pro řádné plnění svých závazků. Smluvní strany jsou povinny informovat bezodkladně druhou Smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění Smlouvy. 12.2 Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat prostřednictvím oprávněných osob uvedených v čl. 12.4 Smlouvy nebo osob statutárních orgánů, členů statutárních orgánů nebo statutárních zástupců Smluvních stran, 12.3 Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami na základě Smlouvy bude probíhat v souladu s tímto Článkem Smlouvy. Smluvní strany jsou povinny Činit jakákoli oznámení, žádosti či jiná sdělení dle Smlouvy vůči druhé Smluvní straně v písemné formě. Za účinné způsoby doručení se považují osobní doručování, doručování doporučenou poštou, kurýrní službou, datovou schránkou či elektronickou poštou, a to na adresy Smluvních stran uvedené v čl. 12.4 Smlouvy, a to vždy k rukám oprávněných osob tam uvedených. 12.4 Pro účely této Smlouvy ustanovují Smluvní strany pro vzájemnou komunikaci a doručování písemností následující oprávněné osoby: oprávněná osoba - jméno: oprávnění osoba - funkce / pozice: telefon: oprávněná osoba - jméno: telefon: 12.5 V případě změny oprávněné osoby oznámí Smluvní strana tuto změnu písemně druhé Smluvní straně. Změna je pro druhou Smluvní stranou závazná ode dne doručení takového Stránka 16 z 26 oznámení. 12.6 Oznámení učiněná Smluvní stranou dle tohoto článku Smlouvy se považují za doručená: 12.6.1 dnem, o němž tak stanoví zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDS“), je-li oznámení zasíláno prostřednictvím datové zprávy do datové schránky ve smyslu ZDS; nebo 12.6.2 dnem odeslání e-mailu pokud bude doručení tento den druhou smluvní stranou potvrzeno (postačí automatizované potvrzení o doručení e-mailu do poštovní schránky adresáta) nebo dnem následujícím po dni odeslání e-mailu, je-li oznámení zasíláno elektronickou poštou; nebo 12.6.3 dnem fyzického předání oznámení, je-li oznámení zasíláno prostřednictvím kurýra nebo doručováno osobně; nebo 12.6.4 dnem doručení potvrzeným na doručence, je-li oznámení zasíláno doporučenou poštou (provozovatel poštovních služeb); nebo 12.6.5 v případě, že Smluvní strana odešle oznámení doporučenou poštou (provozovatelem poštovních služeb) dle ČI. XII. Smlouvy a druhá Smluvní strana z jakéhokoliv důvodu zaslané oznámení od provozovatele poštovních služeb nepřevezme, považuje se oznámení za doručené 10. (desátým) dnem po jeho odeslání Smluvní stranou. XIII. PODDODAVATELE 13.1 Seznam poddodavatelů a jiných osob, prostřednictvím kterých prokázal Poskytovatel splnění kvalifikačních předpokladů, je uveden v příloze č, 4 Smlouvy (dále společně jako ,,poddodavateIé“). 13.2 Poskytovatel se zavazuje písemně oznámit Objednateli jakoukoliv změnu poddodavatelů, a to vždy před zahájením plnění novým poddodavatelem. Tímto ustanovením nejsou dotčeny či. 13.3 a 13.4 Smlouvy. 13.3 Poskytovatel není oprávněn k využití poddodavatele v části plnění, ve které si Objednatel vyhradil v Zadávací dokumentaci její plnění prostřednictvím Objednatele bez možnosti využití poddodavatele. 13.4 V případě, že má Poskytovatel v úmyslu změnit poddodavatele, prostřednictvím kterého prokázal v zadávacím řízení splnění kvalifikačních předpokladů, je povinen tento úmysl změny předem písemně oznámit Objednateli a požádat ho v oznámení o souhlas s touto změnou. Součástí oznámení musí být doklady prokazující splnění kvalifikačních předpokladů novým poddodavatelem v rozsahu, ve kterém Poskytovatel prokázal splnění kvalifikačních předpokladů stávajícím poddodavatelem, kterého má nahradit. Před odsouhlasením změny Objednatelem není Poskytovatel oprávněn tuto změnu realizovat. Objednatel je povinen poskytnout Poskytovateli souhlas ke změně poddodavatele, ledaže existující závažné důvody, pro které představuje z pohledu Objednatele změna poddodavatele riziko pro řádné a včasné plnění Smlouvy nebo by změna poddodavatele byla v rozporu s pravidly pro zadávání veřejných zakázek stanovenými v ZZVZ nebo by Poskytovatel nedoložil splnění kvalifikačních předpokladů novým poddodavatelem Stránka 17/. 26 v požadovaném rozsahu. XIV. PŘERUŠENÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB 14.1 Objednatel je oprávněn vznést v průběhu trvání Smlouvy v případech odůvodněných organizačními, provozními nebo technickými důvody na straně Objednatele písemný požadavek na přerušení poskytování Služeb nebo části Služeb Poskytovatelem. Na základě uvedeného požadavku je Poskytovatel povinen v den stanovený Objednatelem přerušit poskytování Služeb. 14.2 Je-li Smlouva uzavřena na dobu určitou a jsou-íi na jejím základě Služby poskytovány kontinuálně, nemá přerušení poskytování Služeb vliv na dobu trvání Smlouvy. Je-li Smlouva uzavřena na dobu určitou a je-li výsledkem poskytnuté Služby jednorázový Výstup, prodlužuje se lhůta či termín stanovený pro poskytnutí Služby (odevzdání Výstupu) ve čl. 3.2 nebo čl. 3.3 Smlouvy o dobu přerušení poskytování Služeb. V případě prodloužení stanovené lhůty či termínu v důsledku přerušení poskytování Služeb dle tohoto článku Smlouvy neskončí doba trvání Smlouvy stanovená ve čl. XV. Smlouvy před uplynutím prodloužené lhůty či termínu pro poskytnutí Služeb, doba trvání Smlouvy se vždy automaticky prodlouží do uplynutí prodloužené lhůty či termínu pro poskytnutí Služeb. 14.3 Přerušení poskytování Služeb či části Služeb Poskytovatelem končí dnem či uplynutím doby uvedené v požadavku Objednatele dle čl. 14.1 Smlouvy. Není-li den ukončení přerušení či doba přerušení poskytování Služeb Či části Služeb Poskytovatelem v požadavku formulována určitě, platí, že chce-li Objednatel pokračovat v poskytování Služeb, musí vznést na Poskytovatele písemný požadavek na pokračování v poskytování Služeb dle Smlouvy, a to alespoň 5 (pět) dní před plánovaným opětovným zahájením poskytování Služeb. Poskytovatel je v takovém případě povinen pokračovat v poskytování Služeb ode dne stanoveného v žádosti Objednatele. XV. UKONČENÍ SMLOUVY Stránka 18 z 26 15.1 Doba trvání Smlouvy: Smlouvaje uzavřena na dobu určitou do dne 31.12.2018 15.2 Objednatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit v následujících případech: 15.2.1 Poskytovatel porušil Smlouvu podstatným způsobem ve smyslu ust. § 2002 NOZ; 15.2.2 Poskytovatel je po dobu delší než 30 kalendářních dnů v prodlení s řádným poskytováním Služeb ve lhůtách čí termínu stanovených ve čl. 3.2 Smlouvy nebo části Služeb ve lhůtách Či termínu stanovených ve čl. 3.3 Smlouvy a Objednatel Poskytovatele na toto prodlení a včetně možnosti uplatnění práva na odstoupení podle tohoto ustanovení Smlouvy alespoň jednou písemně upozornil; 15.2.3 Objednatel zjistí, že Poskytovatel uvedl v nabídce do zadávacího řízení na výběr dodavatele pro plnění Zakázky nepravdivé, zkreslené nebo zavádějící skutečnosti nebo nesplňoval kvalifikační předpoklady stanovené v Zadávací dokumentaci; 15.2.4 Poskytovatel nepředložil Objednateli k jeho výzvě uzavřený pojistný certifikát (pojistnou smlouvu) dle čl. X Smlouvy, a to ani v Objednatelem dodatečně stanovené lhůtě; 15.2.5 Služby nejsou plněny Poskytovatelem z důvodu překážky představující Okolnost vylučující odpovědnost po dobu alespoň 60 (šedesáti) kalendářních dnů; 15.2.6 je zahájeno a probíhá insolvěnčili řízení s Poskytovatelem; 15.2.7 vůči Poskytovateli bylo vedeno insoívenční řízení, v němž zároveň (a) bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo (b) insoívenční návrh byl zamítnut proto, že majetek Poskytovatele nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo (c) byl konkurs zrušen proto, že majetek Poskytovatele byl zcela nepostačující; 15.2.8 Poskytovatel je v likvidaci, a/nebo byla zahájena likvidace Poskytovatele; 15.2.9 Poskytovatel porušil kterýkoliv ze svých závazků uvedených v bodech 6,2.1 až 6,2,12 Smlouvy; 15.2.10 Poskytovatel porušil svůj závazek uvedený v čí. 6.3 Smlouvy; 15.2.11 Poskytovatel porušil svůj závazek zajistit poskytování Služeb řádně odborně způsobilými osobami, které jsou držiteli veškerých potřebných oprávnění nezbytných pro výkon Služeb a jejichž kvalifikace odpovídá minimálním požadavkům stanoveným Objednatelem ve Smlouvě a/nebo Zadávací dokumentaci dle čl. 6.7 Smlouvy. 15.2.12 V dalších případech výslovně stanovených touto Smlouvou. 15.3 Poskytovatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit v následujících případech: 15.3.1 Objednatel porušil Smlouvu podstatným způsobem ve smyslu ust. § 2002 NOZ; 15.3.2 Objednatel je v prodlení s úhradou Faktury za poskytnuté Služby po dobu delší než 40 (čtyřicet) kalendářních dnů od data splatnosti příslušné Faktury, přičemž Faktura nebyla Objednatelem vrácena Poskytovateli jako vadná a Poskytovatel Objednatele za dobu prodlení na tuto skutečnost alespoň jednou písemné upozornil. Stránka 19 z 26 15.3.3 Přerušení poskytování Služby (nikoliv části Služby) požadované Objednatelem v souladu s čl. XIV Smlouvy přesáhne dobu 60 (šedesáti) po sobě jdoucích kalendářních dnů. 15.3.4 V dalších případech výslovně stanovených touto Smlouvou. 15.4 Odstoupení od Smlouvy musí být učiněno písemně a musí být doručeno druhé Smluvní straně. Odstoupení od Smlouvy je účinné dnem jeho doručení v písemné formě druhé Smluvní straně. V důsledku odstoupení od Smlouvy se Smlouva neruší od samotného počátku (ex tunc) a Smluvní strany tak výslovně vylučují aplikaci ustanovení § 2004 NOZ. V důsledku odstoupení od Smlouvy se Smlouva ruší ke dni účinnosti odstoupení od Smlouvy, a to pouze ve vztahu k dosud nesplněné Části Smlouvy (ex nunc). 15.5 Odstoupení od Smlouvy některou ze Smluvních stran se nedotýká do té doby vzniklých práv, nároků ani vzniklé odpovědnosti Smluvních stran. Po odstoupení od Smlouvy zůstávají v účinnosti ustanovení Smlouvy upravující náhradu škody, smluvní pokuty, volbu rozhodného práva, volbu příslušného soudu a uveřejňování Smlouvy v registru smluv. 15.6 Smlouva může být také ukončena písemnou dohodou Smluvních stran. 15.7 Výpověď Smlouvy: Objednatel je oprávněn Smlouvu vypovědět písemnou výpovědí doručenou druhé Smluvní straně, výpovědní doba činí dva (2) měsíce a počíná běžel od prvního dne měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé Smluvní straně. Poskytovatel není oprávněn Smlouvu vypovědět. XVI ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 16.1 Smlouva nabývá platnosti dnem jejího uzavření. 16.2 Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv, nejdříve však dnem 1. ledna 2018. 16.3 Tato Smlouva se vyhotovuje ve 4 (Čtyřech) stejnopisech, z nichž obě Smluvní strany obdrží po 2 (dvou) stejnopisech. 16.4 Smlouva představuje úplnou dohodu Smluvních stran o předmětu Smlouvy a všech náležitostech, které Smluvní strany měly a chtěly ve Smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost. 16.5 Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou Smluvních stran ve formě vzestupně číslovaných dodatků Smlouvy, podepsaných oprávněnými zástupci obou Smluvních stran. Stránka 20 z 26 16.6 Smluvní strany se podpisem Smlouvy dohodly, že vylučují aplikaci ustanovení § 557 a § 1805 NOZ. 16.7 Smluvní strany prohlašují, že si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu podpisu Smlouvy věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření a plnění Smlouvy. Kromě ujištění, které si Smluvní strany poskytly ve Smlouvě, nebude mít žádná ze Smluvních stran žádná další práva a povinnosti v souvislosti s jakým i kol i v skutečnostmi, které vyjdou najevo a o kterých neposkytla druhá Smluvní strana informace při jednání o Smlouvě, Výjimkou budou případy, kdy daná Smluvní strana úmyslně uvedla druhou Smluvní stranu ve skutkový omyl ohledně předmětu Smlouvy a případy taxativně stanovené Smlouvou. 16.8 Poskytovatel na sebe v souladu s ustanovením § 1765 odst. 2 NOZ přebírá nebezpečí změny okolností. Tímto však nejsou nikterak dotčena práva Smluvních stran upravená ve Smlouvě. 16.9 Práva vyplývající ze Smlouvy či jejího porušení se promlčují ve lhůtě 3 let ode dne, kdy mohlo být právo uplatněno poprvé. 16.10 Jednacím jazykem mezi Objednatelem a Poskytovatelem bude pro veškerá plnění vyplývající ze Smlouvy výhradně jazyk český, a to včetně veškeré Dokumentace a Výstupů vztahující se k předmětu Smlouvy, 16.11 Je-li nebo stane-li se jakékoli ustanovení Smlouvy neplatným, nezákonným nebo nevynutitelným, netýká se tato neplatnost, nezákonnost a nevynutitelnost zbývajících ustanovení Smlouvy. Smluvní strany se tímto zavazují na základě jednání nahradit do 5 (pěti) pracovních dnů po doručení výzvy druhé Smluvní strany jakékoli takové neplatné, nezákonné nebo nevynutitelné ustanovení novým ustanovením, které je platné, zákonné a vynutitelné a má stejný nebo alespoň podobný obchodní a právní význam. Nové ustanovení Smlouvy bude přijato ve formě dodatku ke Smlouvě. 16.12 Smlouva se řídí českým právním řádem, zejména pak NOZ a souvisejícími právními předpisy. Smluvní strany se zavazují řešit veškeré případné spory ze Smlouvy primárně jednáním s cílem dosáhnout smírného řešení sporu. Pokud smíru nebude dosaženo během 30 (třiceti) kalendářních dnů ode dne oznámení jedné ze Smluvních stran o vzniku sporu a obsahujícího výzvu k zahájení jednání s cílem smírného řešení sporu, bude spor řešen u věcně a místně příslušného soudu v České republice. 16.13 Žádné ustanovení Smlouvy nesmí být vykládáno tak, aby omezovalo oprávnění Objednatele uvedená v Zadávací dokumentaci. 16.14 Poskytovatel souhlasí s uveřejněním Smlouvy na webových stránkách Objednatele a na profilu Objednatele, pokud Objednatel k takovým uveřejněním přistoupí. V rámci Smlouvy nebudou uveřejněny informace stanovené v ust. § 3 odst. 1 zákona o registru smluv Stránka 21 z 26 označené Poskytovatelem před podpisem Smlouvy. 16.15 Nedílnou součást této Smlouvy tvoří přílohy: Příloha č. 1 Příloha č. 2 Příloha č. 3 Příloha č. 4 Příloha č. 5 Podrobný popis Služeb; Oceněný Soupis služeb obsahující jednotkové ceny; Harmonogram poskytování Služeb; Nepoužije se Seznam poddodavatelů; Pravidla pro SW a jeho dodání do prostředí ŘSD ČR Stránka 22 /, 26 NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU S OBSAHEM TÉTO SMLOUVY K NÍ SMLUVNÍ STRANY PŘIPOJILY SVÉ PODPISY: Podpis: Jméno: Funkce Datum: Podpis: Příloha č. 1 Podrobný popis Služeb Popis činností: Zhotovitel bude zajišťovat v pracovních dnech v době od 8:00 do 16:00 činnosti spojené se zákaznickou a technickou podporou aplikace Symbasis. Zákaznická podpora systému Předmětem zákaznické podpory je zajištění kvalifikované odpovědi na otázky spojené s provozováním systému a asistence v situacích, ve kterých si uživatel nedokáže poradit. Zákaznickou podporu zajistí Zhotovitel služby za pomocí následujících mechanismů: • Asistence uživatelům na případy evidované v interním helpdeskovém systému Objednatele • Asistence uživatelům na případy zachycené na dedikovaném telefonním čísle • Asistence uživatelům na případy zachycené pomocí dedikované emailové adresy Standardní reakce je „tzv. next bussiness day“ od zachycení požadavku. Technická podpora systému V rámci technické podpory Zhotovitel služby zajistí funkcionalitu systému Symbasis a všech přidružených webových a systémových služeb na IT infrastruktuře Objednatele. V případě migrace nebo upgradů infrastruktury řešení poskytne Zhotovitel součinnost pro zajištění kontinuity fungování systému a všech jeho komponent. V případě výpadku systému z důvodu Zhotovitele zajistí tento nápravu do 8 hodin od nahlášení krizového stavu. Zhotovitel služby bude v rámci poskytnuté služby zajišťovat následující činnosti: • Úpravu dynamických nelineárních procesních modelů stávajících typu řízení na základě možností, aktuálně poskytovaných systémem Symbasis. Stávajícími typy řízení objednavatel označuje: o Objednávka do 50 tis. Kč o Zakázka malého rozsahu o Poptávkové Řízení o Poptávkové Řízení - výjimka generálního ředitele o Zjednodušené podlimitní řízení o Otevřené řízení o Otevřené řízení - zakázka dělená na části o Jednací řízení bez uveřejnění o Užší řízení * Úpravu dynamických schvalovacích procesů a schvalovacích výjimek pro všechny typy řízení pro následující schvalovací procesy: o Schvalování předběžného oznámení o Schvalování záměru zadat zakázku o Schvalování rušení zakázky o Schvalování elektronického podepsání o Schvalování podpisu smlouvy o Schvalování vyloučení uchazeče o S ch v al o vání rozho dn u ti o výběru n ej v ý hod n ěj š í n a b ídky o Schvalování posouzení kvalifikace v užším řízení • Úpravy dokumentů pro zajištění automatizace systémem Symbasis o Rozšíření dokumentů o slučovací pole o Zajištění korektního zatřídění do struktury dokumentace o Nastavení verze vzorů dokumentace o Zajištění nahrání takto upravených vzorů do datového skladu Symbasis * Správa uživatelských oprávnění o Nastavení a změny uživatelských rolí o Založení nových uživatelů o Zneplatnění uživatelů o Změny oprávnění o Zajištění měsíčního reportu nadstandardních oprávnění včetně změn, při kterých došlo k povýšení oprávnění uživatelů systému • Svázáni procesních kroků se vzory dokumentů o Nastavení, které vzory dokumentů se nabízejí v procesních krocích Symbasis o Nastavení podmínek, za kterých se vzory dokumentů mají nabízet o Nastavení alternativních vzorů na základě konkrétních parametrů zakázky Provozní úpravy systému nad rámec technické podpory Zhotovitel nad rámec výše uvedených činností zajistí provozní úpravy systému na základě dílčích objednávek objednatele. Každá z objednávek bude kalkulována zvlášť dle následující nákladové struktury: • Analytické a koordinační činnosti - Zhotovitel zajistí analýzu požadavků a koordinaci s pracovníky Objednatele. Součástí analýzy bude minimálně procesní analýza, dále analýza datového modelu a následných změn datového skladu, regresivní analýza dopadu změn na stávající řešení včetně datových vazeb a analýza uživatelského rozhraní. • Programátorské činnosti - Zhotovitel zajistí naprogramování požadovaných změn dle provedené analýzy. Implementační činnosti - Zhotovitel zajistí otestování nových funkcí, nasazení na serverech Objednatele, aktualizaci uživatelské příručky, komplexní dokumentace systému a informovanost klíčových uživatelů o nasazení změn. Příloha c. 2 Oceněný Soupis služeb obsahující jednotkové ceny Tabulka č. 1: Jednotkové ceny ~ Ceník Číslo položky Položka Počet měrných jednotek Cena za M J. Položky v Kč bez DPH DPH v Kč .......... ........... ..... Cena za M J. Položky v Kč včetně DPH Č I Zajištění zákaznické a technické podpory aplikace Symbasis m ěs. 12 69 800,- 175 896,- 1 013 496,- Č.2 Analytické a koordinační činnosti č lo vě ko h o d in a 340 900,- 64 260,- 370 260,- Č 3 Programátorské činnosti č io vě ko h o d in a 924 750,- 145 530,- 838 530,- Č.4 Im plem entační činnosti č lo vě ko h o d in a 320 500,- 33 600,- 193 600,- Počet měrných jednotek uvedených v tabulce č. 1 u položek č. 2, č. 3 a č. 4 je orientační a čerpání množství jednotek je vzájemně zaměnitelné v rámci stanoveného finančního objemu. Celková uhrazená cena za poskytnuté Služby nepřekročí částku 2 000 000,- Kč Příloha č. 4 Seznam poddodavatelů a) Poskytovatel nevyužije při plnění předmětu Smlouvy žádných poddodavatelů. Příloha č. 5 Pravidla pro SW a jeho dodání do prostředí ŘSD ČR 1) Datový - ER model DB: a) Pro vlastní informační systém bude dodavatel povinen udržovat aktuální a platné blokové schéma popisu způsobu fungování a ER (entity-relationship; relační) model databází a to všech souvisejících s IS a v plném rozsahu. b) Dodavatel bude objednateli k informačnímu systému dodávat kompletní datový model. c) Za bezpečné uložení datového modelu u objednatele budou odpovídat kontaktní osoby objednatele. Dodavatel bude datový model předávat výhradně kontaktním osobám objednatele. Předání datového modelu vždy kontaktní osoba objednatele dodavateli potvrdí. d) Datový model bude předáván elektronicky a to ve zdrojovém formátu, ve kterém je tvořen dodavatelem, umožňujícím jeho další zpracování objednatelem, a dále ve formátu BMP nebo JPEG nebo jiném kontaktními osobami odsouhlaseném formátu. e) Datový model bude objednatelem využíván zejména pro interní potřebu pro realizaci potřebných integrací na další aplikace a informační systémy. V případě vlastních úprav prováděných objednatelem není dodavatel povinen k odstraňování takovým způsobem vzniklých vad a nekonzistentností. f) Datový model bude aktualizován dodavatelem a předán objednateli jednou ročně a dále vždy po podstatné úpravě informačního systému. O tom, zda se jedná o podstatnou úpravu, rozhoduje objednatel. g) Objednatel si však může vyžádat od dodavatele aktualizovaný datový model nejvýše 2* ročně. V případě žádosti bude dodavatelem poskytnut aktualizovaný datový model do 14 dnů od podání žádosti objednatelem. 2) Plny procesní model řešení (a.rafika a text) aktualizovaný vždy k předání dokumentace nebo při uvolnění nové verze k testu: a) Součástí dokumentace informačního systému bude i procesní mapa procesů řešených v rámci informačního systému, která vznikne v rámci cílového konceptu před implementací informačního systému do prostředí objednatele. b) Procesní mapa bude vytvořena dodavatelem ve spolupráci s odbornými pracovníky objednatele, kteří odsouhlasí nasazení informačního systému se zpracovaným modelem řešení procesů obsažených v procesní mapě. c) Procesní mapu bude dodavatel udržovat v přesném odpovídajícím rozsahu k řešení informačního systému tak, aby umožnila objednateli přesně sledovat řešené procesy a způsoby jejich řešení a v rámci nasazeného informačního systému i samostatně dodavateli navrhovat změny, které vzejdou z praktického používání informačního systému nebo i z jiných důvodů. d) Procesní mapa bude předávána dodavatelem objednateli ve vhodném a snadno seznatelném (interpretovatelném) formátu, který umožní i netechnickým pra cavnikům objednatele z oblasti, na kterou je informační systém cílen, v lakovém formátu procesy v informačním systému číst a interpretovat. e) Procesní mapa bude zpracována formou EPC diagramu (Evenl-drivcn Process Chain) -- Popis dostupný na URL: https://cs.wikipedia.orR/wiki/Event-driven Process Chain. í) Součástí procesního modelu bude i odpovídající dokumentační vazba na datový model a jeho části a dále na zdrojové kódy. Tedy z procesního modelu bude možné dohledal a přejít do datového modelu na konkrétní datovou položku, se kterou se v rámci procesního modelu pracuje, nebo se z ní vychází, a dále bude možné z procesního modelu přejít (dokumentační vazbou) i do odpovídající části zdrojového kódu, ve kterém je daný proces řešen. Odkazy musejí být funkční v každé revizi předávané dokumentace. 3) Zdrojové kódy ve formě umožňující další zpracování, včetně dalších postupu: a) Součástí dodávky musí být dále i zdrojové kódy dodaného informačního systému a jeho komponent, včetně popisů a postupu, které umožní samostatně bez součinnosti dodavatele zkompilovat a sestavit informační systém do produkčního stavu, včetně všech jeho komponent. b) Zdrojové kódy informačního systému budou pravidelně aktualizovány a prokazatelně předávány objednateli vždy nejméně 1* ročně a dále vždy po podstatné úpravě informačního systému. O tom, zda se jedná o podstatnou úpravu, rozhoduje objednatel. Objednatel si však může vyžádat od dodavatele aktualizované zdrojové kódy nejvýše 2x ročně. V případě žádosti budou dodavatelem poskytnuty aktualizované zdrojové kódy do 14 dnů od podání žádosti objednatelem. c) Zdrojové kódy budou předávány elektronicky ve své původní podobě (ve zdrojovém formátu), ve které umožňují přímou úpravu a ze které je bude možné dále přímo zpracovávat. d) Zdrojové kódy nesmějí být tvořeny a záměrně upravovány ze strany jejich zhotovitele tak, aby znesnadňovaly nebo i potenciálně znemožnili práci s nimi objednateli nebo jím určeným dalším osobám. Za takové znesnadňování nebude považováno jejich tvoření a strukturování v souladu s obecnými principy tvorby software, jeho popisu a dokumentace. Za takové znesnadňování bude považováno účelové nerespektování strukturované tvorby zdrojových kódů, užívání matoucích a nesmyslných názvů a proměnných a nerespektování dodržování vedení dokumentace zdrojového kódu a zdrojového kódu jako takového umožňující jeho plný audit. e) Zdrojové kódy budou předávány s oddělením částí kódu, které by mohly ohrozit bezpečnosti infrastruktury a dalších provozovaných informačních systémů objednatele. Jedná se zejména o konkrétní nastavení rozhraní a další citlivé informace v oblasti bezpečnosti. Konkretizace této části zdi-ojových kódů bude ve spolupráci dodavatele s objednatelem provedena v průběhu zpracování před implementační analýzy. 4) Využití obecně dostupného API a překladačů: a) Licence obecně dostupného API a překladačů pro zadavatele musejí být součástí dodávky IS. 5) Testovací scénáře: V rámci akceptacní procedury proběhne testování informačního systému dle dodavatelem dodaných objednatelem schválených testovacích scénářů. Testovací scénář obsahuje vždy: 1) unikátní ID testu; 2) název testu; 3) účel; 4) předpokládaný Čas; 5) podmínky; 6) kroky, které se mají provést; 7) očekávaný výsledek testu; 8) výsledek testu; 9) poznámky k danému testu.