Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4216132: Technická podpora a rozvoj IS Symbasis

Příloha Smlouva_Symbasis_cbA.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

Číslo smlouvy: 01IN-003228 
ÍSPROFIN/ISPROFOND: 500 115 0001 

Název související veřejné zakázky: Technická podpora a rozvoj IS Symbasis
uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi následujícími smluvními stranami (dále jako

„Smlouva"):

1. Ředitelství silnic a dálnic ČR
se sídlem 
IČO:
DIČ:
právní forma: 
bankovní spojení: 
zastoupeno:
kontaktní osoba ve věcech smluvních:
e-mail:
tel.:
kontaktní osoba ve věcech technických:
e-mail:
tel.:
(dále jen „Objednatel”)
a

se sídlem:
IČO:
DIČ:
zápis v obchodním rejstříku: 
právní forma: 
bankovní spojení: 
zastoupen:
kontaktní osoba ve věcech smluvních:
e-mail:
tel:
kontaktní osoba ve věcech technických:
e-mail:
tel:
(dále jen „Poskytovatel")

příspěvková organizace

(Objednatel a Poskytovatel společně dále jen „Smluvní strany" nebo každý samostatně jen 
„Smluvní strana")

Stránka 1 y 26



ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Režim Smlouvy
Smlouvaje uzavřena podle ust. §1746 odst, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve 
znění pozdějších předpisů (dále jen ,,NOZ“), a to na základě výsledků veřejné zakázky 
s názvem uvedeným výše (dále jen „Veřejná zakázka44). Smlouva nebyla uzavřena na 
základě zadávacího řízení dle zákona Č, 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve 
znění pozdějších předpisů (dále jen ,,ZZVZ“).

1.2. Objednatel prohlašuje, že:
1.2.1 je státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem dopravy ČR, jejímž 

základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k nemovitostem 
tvořícím dálnice a silnice I. třídy, zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a silnic 1. 
třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a silnic I. třídy; a

1.2.2 splňuje veškeré podmínky a požadavky ve Smlouvě stanovené a je oprávněn Smlouvu 
uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené.

1.3. Poskytovatel prohlašuje, že:
1.3.1 splňuje veškeré podmínky a požadavky stanovené ve Smlouvě, a je oprávněn Smlouvu 

uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené;
1.3.2 ke dni uzavření Smlouvy vůči němu není vedeno řízení dle zákona č. 182/2006 Sb., 

o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, a 
zároveň se zavazuje Objednatele o všech skutečnostech o hrozícím úpadku bezodkladně 
informovat;

1.3.3 se náležitě seznámil se všemi podklady, které byly součástí zadávací dokumentace, 
popř. výzvy pro podání nabídek, Veřejné zakázky včetně všech jejích příloh (dále jen 
„Zadávací dokumentace44);

1.3.4 je odborně způsobilý ke splnění všech svých závazků podle Smlouvy;
1.3.5 se detailně seznámil s rozsahem a povahou předmětu plnění, že jsou mu známy veškeré 

relevantní technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci předmětu plnění, 
a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou nezbytné pro 
realizaci předmětu plnění za dohodnuté maximální smluvní ceny uvedené ve Smlouvě, 
a to rovněž ve vazbě najím prokázanou kvalifikaci pro plnění Veřejné zakázky; a

1.3.6 jím poskytované plnění odpovídá všem požadavkům vyplývajícím z platných právních 
předpisů, které se na plnění vztahují.

1.4. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností o vztahu Smlouvy a Zadávací dokumentace jsou 
stanovena tato výkladová pravidla:

1.4.1 v případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu ustanovení Smlouvy budou tato 
ustanovení vykládána tak, aby v co nej širší míře zohledňovala účel Veřejné zakázky 
vyjádřený Zadávací dokumentací;

1.4.2 v případě chybějících ustanovení Smlouvy budou použita dostatečně konkrétní 
ustanovení Zadávací dokumentace;

I.

Stránka 2 z 26



1.4.3 v případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a Zadávací dokumentace mají přednost 
ustanovení Smlouvy.

II.
PŘEDMĚT SMLOUVY

2.1. Na základě této Smlouvy se Poskytovatel zavazuje na své náklady a nebezpečí k řádnému a 
včasnému poskytnutí služeb, jak jsou specifikovány v čl. 2.2 Smlouvy, Objednateli.

2.2. Poskytovatel se zavazuje na základě Smlouvy poskytnout Objednateli následující služby: 
poskytování zákaznické, servisní a provozní technické podpory a zajištění provozních úprav 
informačního systému Symbasis (dále jen „Služby44). Podrobný popis Služeb 
poskytovaných Poskytovatelem Objednateli na základě Smlouvy je obsažen v příloze Č. 1 
Smlouvy. Podmínky dodání SW do prostředí ŘSD ČR jsou obsahem přílohy Č.5.

2.3. Poskytování Služeb musí splňovat veškeré požadavky stanovené příslušnými právními 
předpisy, profesními či stavovskými předpisy, technickými normami a Zadávací 
dokumentací. Hmotné výsledky Služeb musí být vybaveny veškerými případnými 
certifikáty, atesty a schváleními nutnými k jejich užívání Objednatelem a musí být prosté 
jakýchkoliv právních či faktických vad.

2.4. Poskytovatel je povinen předat Objednateli veškeré sjednané nebo nezbytné doklady a 
dokumenty vztahující se k provádění Služeb, a to zejména veškeré podané žádosti, 
rozhodnutí orgánů veřejné správy, spisy a jiné písemné materiály (dále jen 
„Dokumentace44) a samotné výstupy poskytovaných Služeb jako např. posudek, analýza 
nebo stanovisko (dále jako „Výstup44). Dokumentace a Výstupy musí být Objednateli 
předány v českém jazyce, není-li dohodnuto Smluvními stranami v konkrétním případě 
jinak.

2.5. Objednatel se zavazuje řádně a včas poskytnuté Služby převzít (přijmout) a uhradit 
Poskytovateli cenu sjednanou ve čl. IV. Smlouvy, a to za podmínek stanovených dále v této 
Smlouvě.

2.6. Poskytovatel je povinen na základě této Smlouvy jako nedílnou součást poskytování Služeb 
předat Objednateli Dokumentaci a Výstupy, které se standardně dodávají spolu s dílčí 
Službou poskytovanou na základě této Smlouvy, zejména pak následující Dokumentaci a 
Výstupy: aktuální uživatelská a komplexní dokumentace systému.

2.7. Objednatel poskytne Poskytovateli za účelem plnění předmětu Smlouvy (poskytnutí Služby) 
následující podklady: nejsou poskytovány (dále jako „Podklady44).

III.
d o b a  a m ís t o  p l n ě n í

3.1. Zahájení poskytování Služeb na základě Smlouvy:

Poskytovatel je povinen zahájit poskytování Služeb Objednateli bezodkladně po nabytí 
účinnosti Smlouvy.

3.2. Doba p o s k y to v án í S1 u že b na zá k I ad ě S m 1 ou v y:

Stránka 3 z 26



Poskytovatel je povinen poskytnout Služby v celém rozsahu dle Smlouvy nej později do dne 
31.12.2018. (dále jen „Doba plnění”).

3.3. Doba poskytování jednotlivých částí (dílčích) Služeb:

Poskytovatel je povinen poskytovat jednotlivé části Služeb v níže uvedených lhůtách:

Popis dané části Služeb Lhůta Či doba pro poskytnutí dané části Služeb

Zajištění zákaznické a technické 
podpory aplikace Symbasis

v pracovních dnech v době od 8:00 do 16:00 po 
celou dobu účinnosti Smlouvy

Analytické a koordinační činnosti
Plnění ve lhůtě stanovené na základě 

Poskytovatelem potvrzeného požadavku 
Objednatele

Programátorské činnosti
Plnění ve lhůtě stanovené na základě 

Poskytovatelem potvrzeného požadavku 
Objednatele

Implementační činnosti
Plnění ve lhůtě stanovené na základě 

Poskytovatelem potvrzeného požadavku 
Objednatele

3.4. V případě, že je výsledkem poskytování Služeb na základě Smlouvy jednorázový Výstup ve 
smyslu či. 2.4 Smlouvy a Služby nejsou na základě Smlouvy poskytovány Objednateli 
kontinuálně, je Objednatel oprávněn v odůvodněných případech objektivně nastalých 
předem nepředvídatelných okolností na základě svého vlastního rozhodnutí jednostranně 
prodloužit lhůtu či termín pro poskytnutí Služeb stanovené ve ěl. 3.2 Smlouvy, resp. lhůty či 
termíny pro poskytnutí jednotlivých částí Služeb stanovené ve čl. 3.3 Smlouvy. Prodloužení 
lhůt či termínů ve smyslu tohoto ustanovení Smlouvy je účinné ode dne doručení písemného 
oznámení o takovém prodloužení Objednatele Poskytovateli, přičemž Smluvní sírany se 
rovněž výslovně dohodly, že takové prodloužení nebude mít žádný dopad na cenu za 
poskytování Služeb stanovenou ve čl. IV. Smlouvy. V případě, že Objednatel přistoupí 
jednostranně k prodloužení lhůty či termínu pro poskytnutí Služeb, neskončí doba trvání 
Smlouvy stanovená ve čl. XV. Smlouvy před uplynutím prodloužené lhůty Či termínu pro 
poskytnutí Služeb, doba trvání Smlouvy se vždy automaticky prodlouží do uplynutí 
prodloužené lhůty Či termínu pro poskytnutí Služeb.

3.5. Pokud není písemně stanoveno Objednatelem pro poskytnutí dílčí Služby jinak, je místem 
plnění Služeb na základě této Smlouvy: lokalita GŘ Objednatele, Čerčanská 12, Praha 4, 
lokality dalších organizačních jednotek Objednatele a dále jakékoliv místo v České 
republice, k němuž se vztahuje či by se mohlo vztahovat poskytování plnění dle této 
Smlouvy.

3.6. Poskytování Služeb je dokončeno jejich úplným a komplexním poskytnutím Objednateli, 
případně úplným a komplexním poskytnutím vymezené Části Služeb dle čl. 3.3 Smlouvy 
Objednateli. U Služeb, jejichž nedílnou součástí je předání Výstupů, je poskytování Služeb

Stránka 4 z 26



3.7.

3.8.

3.9.

3.10.

3.11.

3.12.

4.1.

dokončeno řádným předáním Výstupů Služeb Objednateli, o tomto předání sepíší Smluvní 
strany Předávací protokol. U Služeb, jejichž nedílnou součástí není předání Výstupů, je 
poskytnutí Služeb dokončeno jejich řádným poskytnutím Objednateli, o řádném poskytnutí 
Služby vystaví Objednatel Poskytovateli písemné potvrzení. Má-li být v rámci poskytování 
Služeb předána Dokumentace, je podmínkou dokončení poskytování Služeb také předání 
Dokumentace Objednateli Poskytovatelem.

Není-li Smluvními stranami písemně dohodnuto jinak, je Poskytovatel povinen předat 
Dokumentaci a Výstupy v místě sídla Objednatele oproti vyhotovení Předávacího protokolu, 
a to na náklady Poskytovatele.

Poskytovatel je povinen poskytnout Objednateli Dokumentace a Výstupy k jejich prohlídce 
za účelem ověření jejich bezvadnosti v dostatečné době před jejich předáním ve finální 
fyzické podobě, nejméně však s předstihem 7 (sedm) kalendářních dnů. Poskytovatel bere 
na vědomí, že Objednatel není povinen podepsat Předávací protokol, pokud nebude mít 
dostatečnou možnost ověření Výstupů Služeb, resp. jejich části, z hlediska jejich řádného a 
včasného provedení v souladu se Smlouvou. Objednatel je oprávněn přizvat k převzetí nebo 
ověření Výstupů Služeb, resp. jejich části, kteréhokoliv svého zaměstnance, zmocněnce, 
poradce či jakoukoli třetí osobu.

Objednatel není povinen převzít Služby, resp. jejich částí, pokud trpí jakým i kol i v vadami, 
zejména pokud provedení, Dokumentace nebo Výstupy Služeb neodpovídají specifikaci 
Služeb uvedené v čl. 2.2, resp. příloze ě. 1 Smlouvy, nebo Služby nejsou provedeny řádně 
nebo úplně.

V případě, že Objednatel odmítne z důvodů uvedených v čl. 3.9 Služby Dokumentaci nebo 
Výstupy Služeb nebo jejich části převzít, je Poskytovatel povinen bezodkladně odstranit 
vady, které byly důvodem odmítnutí převzetí Služeb Objednatelem a je povinen znovu 
předložit Služby k převzetí Poskytovateli. Tímto není dotčena povinnost Poskytovatele 
poskytnout Služby ve lhůtách či termínech stanovených v čl. 111. Smlouvy.

Přesný termín předání finální Dokumentace nebo Výstupů Služeb je Poskytovatel povinen 
písemně navrhnout Objednateli nej později 7 (sedm) kalendářních dnů před plánovaným 
dnem předání. Objednatel má právo navržený termín s přihlédnutím ke svým organizačním 
a provozním potřebám změnit a stanovit závazný náhradní termín. Objednatel je povinen 
takový náhradní termín akceptovat, ledaže se Smluvní strany dohodnou písemně na jiném 
termínu předání Dokumentace nebo Výstupů Služeb nebo jejich části.

Vlastnické právo k hmotným výsledkům poskytování Služeb, tj. k Dokumentaci a 
Výstupům, přechází na Objednatele okamžikem podpisu příslušného předávacího protokolu 
Objednatelem.

IV.
CENA ZA POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

Cena Služeb

Objednatel se zavazuje hradit Poskytovateli za skutečně a řádně poskytnuté Služby cenu 
stanovenou dle přílohy č. 2 Smlouvy. V uvedené příloze č. 2 Smlouvy jsou obsaženy

Stránko 5 z 26



jednotkové ceny (bez DPH a včetně DPH) za poskytnutí jednotlivých dílčích Služeb 
Poskytovatelem Objednateli. Cena uhrazená Objednatelem Poskytovateli za celou dobu 
plnění Smlouvy v součtu nepřekročí finanční limit stanovený pro zakázku malého rozsahu 
na služby. Poskytovatel výslovně souhlasí s tím, že pokud poskytne Objednateli Služby nad 
finanční limit uvedený v předchozí větě bez předchozího písemného a výslovného souhlasu 
Objednatele s tímto překročením, tak platí, že tyto Služby poskytl bezúplatně.

4.2. Jednotlivé jednotkové ceny uvedené v příloze č. 2 Smlouvy jsou sjednány jako maximální a 
nepřekročitelné s výjimkou zákonné změny sazby DPH

4.3. Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, Cena Služeb zahrnuje veškeré náklady Poskytovatele 
spojené s plněním Smlouvy, a to zejména veškeré náklady na dopravu, vyhotovování tisků a 
kopií, tlumočnické a překladatelské služby, telefonní služby, úplatu za poskytnutí licence k 
právům duševního vlastnictví a jakékoli další případné poplatky související s plněním této 
Smlouvy.

4.4. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností se stanoví, že Poskytovatel je povinen uhradit 
jakékoli dodatečné náklady nebo jakékoli dodatečné poplatky přímo související s plněním 
této Smlouvy bez toho, že by tím Poskytovateli vznikl vůči Objednateli jakýkoli dodatečný 
finanční nárok.

V.
PLATEBNÍ PODMÍNKY

5.1. Podkladem pro úhradu Ceny Služeb bude daňový doklad vystavený Poskytovatelem 
v souladu s tímto článkem Smlouvy splňující požadavky právních předpisů, zejména zákona 
č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, ust. § 29 zákona č. 235/2004 
Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“) a ust. 
§ 435 NOZ (dále jako „Faktura").

5.2. Faktura vystavená Poskytovatelem musí obsahovat evidenční číslo Smlouvy, 
ISPROFIN/ISPROFOND a ve vztahu ke Službám, resp. části Služeb, věcně správné a 
dostatečně podrobné údaje, které jednoznačně identifikuji fakturované plnění a tuto 
Smlouvu. Přílohou každé Faktury musí být kopie Předávacího protokolu nebo jiného 
písemného potvrzení vystaveného Objednatelem dle čl. 3.6 Smlouvy dokládajících 
oprávněnost fakturované částky s výjimkou fakturace části Služby „Zajištění zákaznické a 
technické podpory aplikace Symbasis", která je poskytována kontinuálně. Pokud Faktura 
nebude obsahovat všechny požadované údaje a náležitosti nebo budou-li tyto údaje uvedeny 
Poskytovatelem chybně, je Objednatel oprávněn takovou Fakturu Poskytovateli ve IhůtČ 
splatnosti vrátit k odstranění nedostatků, aniž by se tak dostal do prodlení. Poskytovatel je 
povinen zaslat Objednateli novou (opravenou) Fakturu ve Ihňtě patnácti (15) kalendářních 
dnů ode dne doručení prvotní (chybné) Faktury Poskytovateli. Pro vyloučení pochybností se 
stanoví, že Objednatel není v takovém případě povinen hradit Fakturu v termínu splatnosti 
uvedeném na prvotní (chybné) Faktuře a Poskytovateli nevzniká v souvislosti s prvotní 
Fakturou žádný nárok na úroky z prodlení.

5.3. Objednatel se zavazuje hradit Poskytovateli za poskytnutí služeb Cenu Služeb postupně na

Stránka 6 z 26



základě Faktur vystavovaných Poskytovatelem
5.3.1. u části Služby „Zajištění zákaznické a technické podpory aplikace Symbasis“ 

měsíčně zpětně za Služby poskytnuté v přecházejícím kalendářním měsíci;
5.3.2. u ostatních částí Služeb dle přílohy č. 2 (tj. u částí Služeb, které nejsou poskytovány 

kontinuálně a u kterých není stanovena pravidelná paušální úhrada Ceny), je 
Poskytovatel oprávněn tyto Objednateli fakturovat až po jejich řádném dokončení a 
předání (prostřednictvím předávacího protokolu nebo jiného písemného potvrzení 
vystaveného Objednatelem dle čl. 3.6 Smlouvy), a to včetně předání všech 
Dokumentů a Výstupů příslušných pro danou část Služeb Objednateli. Fakturace 
však vždy proběhne v rámci Faktury vystavované Poskytovatelem dlečl. 5.3.1 
Smlouvy, pokud nebude v konkrétním případě mezi Smluvními stranami dohodnuto 
jinak.

Poskytovatel je povinen vést podrobný výkaz zahrnující charakteristiku každého plnění 
prováděného v rámci Služeb, údaj o odpracovaném času, případně jiných vykázaných 
měrných jednotkách, a záznam o veškerých výdajích vynaložených jménem Objednatele v 
souladu s plněním předmětu Smlouvy, a to vždy v rozsahu a podrobnosti dle charakteru 
poskytované Služby. Objednatel je oprávněn provést kdykoliv za trvání Smlouvy a následně 
po dobu 1 (jednoho) kalendářního roku po ukončení Smlouvy kontrolu výkazů. 
Poskytovatel je povinen umožnit Objednateli provedení kontroly výkazů nebo předložit 
Objednateli kopii výkazů ve lhůtě 7 (sedmi) kalendářních dnů ode dne oznámení takového 
požadavku Objednatelem.

Faktura je splatná nejpozději v den stanovený Poskytovatelem na Faktuře, přičemž lhůta 
splatnosti Faktury stanovená Poskytovatelem nesmí být kratší 30 (třiceti) kalendářních dnů 
po dni doručení Faktury Objednateli. V případě vrácení Faktury Objednatelem zpět 
Poskytovateli postupem podle čl. 5.2 Smlouvy započne běžet nová lhůta splatnosti až 
okamžikem doručení nové (opravené) Faktury objednateli. Připadne-li poslední den Ihůty 
splatnosti Faktury na sobotu, neděli nebo státní svátek, pak je posledním dnem této Ihůty 
následující pracovní den.

Smluvní strany se dohodly, že povinnost úhrady Faktury vystavené Poskytovatelem za 
poskytování Služby nebo její části je splněna okamžikem odepsání příslušné peněžní částky 
z účtu Objednatele ve prospěch účtu Poskytovatele uvedeného na Faktuře. Poskytovatel je 
ve smyslu předchozí věty povinen na Faktuře uvádět účet Poskytovatele uvedený v 
ustanovení Smlouvy upravujícím Smluvní strany.

Platby budou probíhat v Kč (korunách českých) a rovněž veškeré cenové údaje budou 
uvedeny v této měně.

Tento Článek smlouvy se neužije.

Poskytovatel je oprávněn zaslat Objednateli Fakturu v listinné nebo elektronické formě.

Faktury vystavené Poskytovatelem v listinné formě budou zaslány na následující kontaktní 
adresu Objednatele:

^ ■

Stráň kíi 7 z 26



PSČ: n i

Faktury vystavené Poskytovatelem v elektronické formě budou zaslány na následující 
kontaktní adresu Objednatele:

5.11. Objednatel neposkytuje Poskytovateli žádné zálohy na plnění Smlouvy.

5.12, Poskytovatel prohlašuje, že správce daně před uzavřením Smlouvy nerozhodl, že 
Poskytovatel je nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zákona o DPH (dále jen 
„Nespolehlivý plátce14). V případě, že správce daně rozhodne o tom, že Poskytovatel je 
Nespolehlivým plátcem, zavazuje se Poskytovatel o tomto informovat Objednatele do tří (3) 
pracovních dní. Stane-li se Poskytovatel nespolehlivým plátcem, uhradí Objednatel 
Poskytovateli pouze základ daně, přičemž DPH bude Objednatelem uhrazena Poskytovateli 
až po písemném doložení Poskytovatele o jeho úhradě této DPH příslušnému správci daně.

VI,
PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

6.1 Poskytovatel Služeb prohlašuje, že splňuje všechny požadavky stanovené relevantními 
právními předpisy, profesními a stavovskými předpisy, příslušnými technickými normami, 
Zadávací dokumentací a Smlouvou.

6.2 Poskytovatel se zavazuje:
6.2.1 poskytovat Služby na základě této Smlouvy v souladu s relevantními právními 

předpisy, příslušnými technickými normami a pravidly stanovenými profesními a 
stavovskými předpisy;

6.2.2 plnit Smlouvu řádně, zejména včas a bez faktických a právních vad;
6.2.3 postupovat při plnění Smlouvy s odbornou péčí, podle nej lepších znalostí a schopností, 

sledovat a chránit oprávněné zájmy Objednatele a postupovat v souladu s jeho pokyny a 
interními předpisy souvisejícími s předmětem plnění Smlouvy (či jeho dílčí části), které 
Objednatel Poskytovateli poskytne, nebo s pokyny jím pověřených osob;

6.2.4 bez zbytečného odkladu oznámit Objednateli veškeré skutečnosti, které mohou mít vliv 
na povahu nebo na podmínky plnění Smlouvy, zejména je Poskytovatel povinen 
bezodkladné, nejpozději však do 3 (tří) kalendářních dnů, písemně oznámit Objednateli 
změny své majetkové struktury, změnu své právní formy, snížení základního kapitálu, 
vstup do likvidace, zahájení insofvenčního řízení s Poskytovatelem a prohlášení úpadku 
Poskytovatele;

6.2.5 informovat bezodkladně, nejpozději však do 3 (tří) kalendářních dnů, Objednatele o 
jakýchkoliv zjištěných překážkách plnění Smlouvy (byť by za ně Poskytovatel 
neodpovídal), o vznesených požadavcích orgánů veřejné moci (státního dozoru) a o 
uplatněných nárocích třetích osob, které by mohly ovlivnit plnění Smlouvy

Stránka 8 z 26



Poskytovatelem;
6.2.6 poskytnout Objednateli veškerou nezbytnou součinnost ke splnění předmětu Smlouvy;
6.2.7 na žádost Objednatele spolupracovat či poskytnout maximální součinnost dalším 

dodavatelům Objednatele;
6.2.8 byl-li vydán Objednatelem provozní řád pro místo plnění Smlouvy, seznámit se s ním, 

dodržovat ho a provádět svoje činnosti tak, aby nebyl v nadbytečném rozsahu omezen 
provoz na pracovištích Objednatele, Poskytovatel zejména zajistí, aby všechny osoby, 
které se na jeho straně podílí na plnění předmětu Smlouvy, a které budou přítomny 
v prostorách Objednatele, dodržovaly všechny bezpečnostní a provozní předpisy tak, 
jak s nimi byly seznámeny Objednatelem;

6.2.9 informovat Objednatele na jeho žádost o průběhu plnění předmětu Smlouvy a 
akceptovat jeho doplňující pokyny a připomínky k plnění předmětu Smlouvy;

6.2.10 použít veškeré Podklady a věci předané mu Objednatelem pouze pro účely Smlouvy a 
zabezpečit jejich řádné vrácení Objednateli, bude-li to objektivně možné vzhledem 
k jejich povaze a způsobu použití;

6.2.11 před dokončením poskytovaných Služeb předat Objednateli veškerou Dokumentaci a 
Výstupy vztahující se k provádění Služeb;

6.2.12 Poskytovatel je povinen kdykoliv předložit na žádost Objednatele bez zbytečného 
odkladu originály veškerých dokladů osvědčujících, že má sám, popř. prostřednictvím 
svého poddodavatele, všechna příslušná oprávnění nezbytná k poskytování Služeb, a to 
zejména oprávnění a certifikáty požadované Zadávací dokumentaci. Poskytovatel je 
povinen udržovat veškerá taková oprávnění a certifikáty v platnosti po celou dobu 
platnosti Smlouvy. V případě shledání jakéhokoliv nedostatku je Objednatel oprávněn 
vyzvat Poskytovatele k jeho odstranění a Poskytovatel je povinen jej bezodkladně po 
doručení výzvy nedostatek odstranit. Poskytovatel je povinen předložit Objednateli 
originály dokladů do 3 (tří) pracovních dnů ode dne doručení žádosti Objednatele.

6.3 Poskytovatel není oprávněn postoupit či jinak převést svá práva či povinnosti vyplývající z 
této Smlouvy či jejich část na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Objednatele. 
Poskytovatel není oprávněn jednostranně započítat své peněžité pohledávky vůči 
Objednateli proti peněžitým pohledávkám Objednatele vůči Poskytovateli.

6.4 V případě, že Poskytovatel využije při plnění Smlouvy třetích osob, zůstává vůči 
Objednateli plně odpovědný za řádné a včasné plnění Smlouvy tak, jako kdyby Smlouvu 
plnil sám. Uzavření poddodavatelské smlouvy na plnění části předmětu Smlouvy 
s poddodavatelem (třetí osobou) nezbavuje Poskytovatele jakýchkoliv závazků 
vyplývajících ze Smlouvy.

6.5 Objednatel se zavazuje:
6.5.1 poskytovat Poskytovateli úplné, pravdivé a včasné informace potřebné k řádnému a 

včasnému plnění Služeb dle Smlouvy;
6.5.2 zabezpečit pro pracovníky a jiné oprávněné osoby Poskytovatele přístup do určených 

objektů Objednatele za účelem řádného a včasného plnění Smlouvy;
6.5.3 poskytnout Poskytovateli podklady nezbytné k provedení Služeb, jestliže Poskytovatel

Sí ranka 9 z 26



takovými podklady nedisponuje a není si je objektivně schopen a/nebo oprávněn opatřit 
sám;

6.5.4 zabezpečit účast pracovníků Objednatele Či jím určených osob na pracovních 
schůzkách;

6.5.5 poskytnout Poskytovateli součinnost nezbytnou k řádnému a včasnému poskytování 
Služeb.

6.6 Jakýkoli Podklad k provedení Služeb či jakákoli jiná věc ve vlastnictví Objednatele, která 
bude předána Poskytovateli za účelem jejího použití při plnění Smlouvy, zůstane ve 
vlastnictví Objednatele. Je-li to možné, bude věc předaná Objednatelem vhodným způsobem 
označena. O předání Podkladů k provedení Služeb a jiných věcí Objednatele sepíší Smluvní 
strany předávací protokol nebo povedou jinou vhodnou evidenci. Po poskytnutí Služeb 
provede Poskytovatel inventuru Podkladů a věcí ve vlastnictví Objednatele, které mu byly 
předány za účelem jejich použití při plnění Smlouvy. Podklady a věci, které nebyly-li při 
poskytování Služeb Poskytovatelem spotřebovány, předá Poskytovatel po skončení 
poskytování Služeb Objednateli, o předání Podkladů a věcí sepíší Smluvní strany předávací 
protokol. Při sjednání schůzky za účelem předání Podkladů a věcí si Smluvní strany 
poskytnout nezbytnou součinnost. Od okamžiku převzetí Podkladu nebo věci 
Poskytovatelem od Objednatele do případného vrácení Podkladu nebo věci Objednateli nese 
Poskytovatel nebezpečí vzniku škody, ztráty nebo zničení takové věci.

6.7 Osoby určené Poskytovatelem k provádění Služeb musí být řádně odborně způsobilé a musí 
být držitelem veškerých potřebných oprávnění nezbytných pro výkon Služeb a jejich 
kvalifikace musí odpovídat minimálním požadavkům stanoveným Objednatelem ve 
Smlouvě a/nebo Zadávací dokumentaci.

6.8 Je-li pro účely poskytování Služeb dle Smlouvy nezbytné udělení plné moci Poskytovateli 
ze strany Objednatele, je Poskytovatel povinen Objednatele s dostatečným časovým 
předstihem požádat o udělení takové plné moci. Objednatel posoudí žádost Poskytovatele a 
shledá-li, že je žádost odůvodněná, udělí požadovanou plnou moc Poskytovateli bez 
zbytečného odkladu.

VII.
VADY POSKYTOVANÝCH SLUŽEB

7.1 Poskytovatel je povinen poskytovat Služby řádně.

7.2 Objednatel je oprávněn uplatnit (reklamovat) u Poskytovatele vady poskytnutých Služeb 
včetně Dokumentace a Výstupů Služeb, jestliže nebyly poskytnuty v souladu se Smlouvou. 
Objednatel je povinen uplatnit vadu poskytnutých Služeb u Poskytovatele bez zbytečného 
odkladu poté, kdy Objednatel vadu zjistil (dále jen „Vytčení vady“ a „Vytčená vada“). K 
Vytčení vady Dokumentace a Výstupů Služeb zachycených na hmotném podkladě je 
Objednatel oprávněn ve lhůtě 2 (dvou) měsíců ode dne převzetí dané Dokumentace nebo 
Výstupu Služby, tj. ode dne podpisu příslušného Předávacího protokolu nebo jiného 
relevantního dokladu o převzetí Služby.

Stránka 10 z. 26



7.3 Poskytovatel je povinen zahájit práce na odstranění Vytčené vady bez zbytečného odkladu 
po Vytčení vady Objednatelem, nejpozději však do pěti (5) kalendářních dnů ode dne 
Vytčení vady Objednatelem (dále jen „Vytčená vada“). Objednatel je oprávněn požadovat 
namísto odstranění Vytčené vady slevu z Ceny Služeb, resp. z Ceny dané části Služeb).

7.4 Jestliže je Vytčená vada vzhledem k povaze Služeb a Výstupů Služeb neodstranitelná, je 
Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli v rámci Vytčení vady zcela nové 
provedení Služeb nebo slevu z Ceny Služeb neboje oprávněn od Smlouvy odstoupit, a to 
dle své volby učiněné v okamžiku uplatnění vady u Poskytovatele.

7.5 Jestliže má Vytčená vada charakter vady právní (zejména v případě uplatnění práv 
k Dokumentaci nebo Výstupům Služeb třetí osobou), je Objednatel oprávněn požadovat po 
Poskytovateli odstranění Vytčené vady spočívající v zajištění nerušeného užívání Služeb, 
resp. Výstupů Služeb Objednatelem, a/nebo slevu z Ceny Služeb a/nebo je oprávněn od 
Smlouvy odstoupit, a to dle své volby učiněné při uplatnění vady Služeb.

7.6 Smluvní strany se mohou na žádost Objednatele písemně dohodnout na jiném způsobu 
řešení Vytčení vady.

7.7 Pro vyloučení pochybností Smluvní strany uvádí, že pokud Objednatel neuplatní v rámci 
Vytčení vad jiné řešení Vytčené vady dle čl. 7.3 až 7.5 než je odstranění Vytčené vady, je 
Poskytovatel povinen vyřešit Vytknutou vadu jejím bezplatným odstraněním.

7.8 Poskytovatel je povinen postupovat při odstraňování Vytčených vad Služeb, resp. vad 
Dokumentace nebo Výstupů Služeb s odbornou péčí, Vytčené vady odstraňovat ve lhůtách 
stanovených ktomu Objednatelem s přihlédnutím k objektivní časové náročnosti odstranění 
dané Vytčené vady. Při odstranění vady Služeb je Poskytovatel povinen postupoval v 
souladu s požadavky a instrukcemi Objednatele a v souladu s jemu známými zájmy 
Objednatele. Poskytovatel je povinen po celou dobu odstraňování Vytčených vad 
informovat Objednatele o postupu jejich odstraňování, a to způsobem, formou, rozsahem a 
v termínech či lhůtách určených Objednatelem v rámci Vytčení vady, pokud tuto povinnost 
Poskytovatele v rámci Vytčení vady Objednatel stanoví. Pokud tuto povinnost Poskytovatele 
v rámci Vytčení vady ve smyslu předchozí věty Objednatel nestanoví, platí, že je 
Poskytovatel povinen Objednatele informovat pouze na základě jednotlivé písemné žádosti 
Objednatele, a to v termínu Či lliůtě v této žádosti uvedené a nejsou-li uvedené, pak ve lhůtč 
přiměřené.

7.9 V případě Vytčených vad u Dokumentace nebo Výstupů Služeb, je Poskytovatel povinen 
odstranit jejich vady ve lhůtč stanovené mu k tomu Objednatelem a předat je Objednateli 
(nezvolil-li Objednatel jiný způsob řešení Vytčené vady). Objednatel je oprávněn odmítnout 
převzetí Dokumentace nebo Výstupů Služeb, pokud zjistí, že Vytčené vady nebyly 
Poskytovatelem řádně odstraněny. V případě, že Objednatel odmítne převzít Dokumentaci 
nebo Výstupy, u nichž nebyly odstraněny Poskytovatelem vady, má se za to, že Vytčená 
vada je vadou neodstranitelnou, a Objednatel má dále právo požadovat slevu z Ceny Služeb 
nebo zcela nové poskytnutí Služeb nebo má právo od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby 
učiněné při odmítnutí převzetí Dokumentace nebo Výstupů z důvodu neodstranění jejich 
vad.

Stránka 11 z 26



VIII
SANKCE A NÁHRADA ŠKODY

8.1 Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám 
a k minimalizaci vzniklých škod. Smluvní strany nesou odpovědnost za škodu dle platných 
právních předpisů a Smlouvy.

8.2 V případě prodlení Poskytovatele s poskytnutím Služeb nebo předáním Dokumentace nebo 
Výstupů Služeb ve íhůtách či termínech stanovených v ČI, 3.2 nebo v čl. 3.3 Smlouvy nebo v 
Harmonogramu stanoveném v příloze č. 3 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat po 
Poskytovateli úhradu smluvní pokuty ve výši 0,1 % z Ceny Služeb, a to za každý i započatý 
den prodlení. V případě, že je Cena Služeb hrazena postupně ve více platbách vždy za 
příslušnou část poskytnutých Služeb ve smyslu čl. 5.8 Smlouvy, je Objednatel oprávněn 
požadovat po Poskytovateli úhradu smluvní pokuty ve výši 0,1 % z Ceny příslušné části 
Služeb, s jejímž plněním je Poskytovatel v prodlení.

8.3 V případě porušení povinnosti Poskytovatele předložit Objednateli pojistný certifikát 
(pojistnou smlouvu) dle čl. X. Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli 
uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z Ceny Služeb, a to za každý i započatý den prodlení 
s předložením pojistného certifikátu (pojistné smlouvy) a každý jednotlivý případ.

8.4 V případě porušení povinnosti Poskytovatele odstranit Vytčené vady Služeb ve lhůtě 
stanovené dle čí. 7.8 nebo čl. 7.9 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na 
Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1%, z Ceny Služeb za každý den prodlení 
s odstraněním reklamovaných vad či vady.

8.5 V případě porušení povinnosti Poskytovatele k poskytnutí součinnosti dle bodu 6.2.6 nebo 
bodu 6.2.7 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli uhrazení smluvní 
pokuty ve výši 10.000,- Kč za každý jednotlivý případ.

8.6 V případě porušení povinnosti Poskytovatele předložit na žádost Objednatele bez
zbytečného odkladu originál jakéhokoliv dokumentu předkládaného dle bodu 6,2.12 
Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat na Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve 
výši 0,1% z Ceny Služeb stanovené v čl. 4.1 Smlouvy za každý den prodlení s předáním 
dokumentu a za každý jednotlivý případ.

8.7 Pokud je Poskytovatel v prodlení s uhrazením smluvní pokuty, je Objednatel oprávněn
požadovat rovněž uhrazení úroku z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády
č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení.

8.8 Poskytovatel je oprávněn požadovat po Objednateli v případě prodlení Objednatele 
s úhradou Ceny Služeb úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., 
kterým se určuje výše úroků z prodlení.

8.9 Smluvní strana informuje druhou smluvní stranu o uplatnění nároku na uhrazení smluvní 
pokuty či úroku z prodlení zasláním písemného oznámení o vzniku nároku na zaplacení 
smluvní pokuty či úroku z prodlení obsahujícího stručný popis a časové určení porušení 
smluvní povinnosti, které v souladu se Smlouvou založilo nárok smluvní strany na zaplacení 
smluvní pokuty či úroku z prodlení. Spolu s oznámením zašle smluvní strana druhé smluvní

Stránka 12 z 26



straně odpovídající Fakturu na uhrazení smluvní pokuty či úroku z prodlení s platebními 
údaji. Faktura je splatná ve lhůtě stanovené v příslušné Faktuře, která činí nejméně 15 
(patnáct) kalendářních dnů ode dne doručení Faktury druhé smluvní straně. V ostatním 
(náležitosti Faktury, chyby Faktury apod.) se použije cl. V Smlouvy obdobně.

8.10 Uplatněním smluvní pokuty smluvní stranou není dotčen její nárok na náhradu škody v plné 
výši, a současně nezaniká závazek druhé smluvní strany splnit povinnost, jejíž plnění bylo 
zajištěno smluvní pokutou. Uplatněním smluvní pokuty není dotčeno právo smluvní strany 
odstoupit od Smlouvy z důvodu prodlení druhé smluvní strany.

8.11 Povinnosti k náhradě škody, k zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení se Smluvní 
strana zprostí, jestliže prokáže, že jí v plnění povinností vyplývajících ze Smlouvy dočasně 
nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá 
nezávisle na její vůli ve smyslu ust. § 2913 NOZ (dále jako „Okolnost vylučující 
odpovědnost44). Nastane-li Okolnost vylučující odpovědnost, je dotčená Smluvní strana 
povinna písemně oznámit tuto skutečnost nejpozději do 3 (tří) kalendářních dnů od vzniku 
takové Okolnosti vylučující odpovědnost druhé Smluvní straně. Doba plnění se v takovém 
případě prodlužuje o dobu trvání Okolnosti vylučující odpovědnost. Za Okolnost vylučující 
odpovědnost se nepovažuje překážka vzniklá z osobních (např. personální změny) nebo 
hospodářských (např. prodlení poddodavatelů) poměrů Smluvní strany, překážka vzniklá až 
v době, kdy byla dotčená Smluvní strana již v prodlení s plněním dané smluvní povinnosti, 
ani překážka, kterou byla Smluvní strana povinna podle Smlouvy překonat.

8.12 Poskytovatel si je vědom toho, že poskytnutí Služby na základě Smlouvy může být 
spolufinancováno z prostředků třetí osoby, např. ze strukturálních fondů Evropské unie (dále 
jako „Spoluflnancujxcx osoba44). Od okamžiku, kdy Objednatel písemně oznámí 
Poskytovateli, že na úhradu Ceny Služeb budou poskytnuty peněžní prostředky 
Spolu financující osobou spolu s označením Spolufinancuj ící osoby a příslušného programu, 
ze kterého jsou peněžní prostředky na úhradu Ceny Služeb poskytnuty, zavazuje se 
Poskytovatel při plnění Smlouvy postupovat v souladu s pravidly pro příjemce příspěvků 
(spolufinancování) od Spolufinancuj ící osoby včetně relevantních příruček, metodik, 
oznámení a písemných pokynů Spolufinancuj ící osoby, které mu Objednatel předá, výslovně 
sdělí či jiným vhodným způsobem vymezí. Poskytovatel se v této souvislosti zavazuje 
umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly dle právních předpisů ČR nebo pravidel 
Spolufinancuj ící osoby provedení kontroly dokladů souvisejících s plněním Smlouvy, a to 
po celou dobu stanovenou právními předpisy České republiky a pravidly Spolufinancuj ící 
osoby. V případě, že nebude v důsledku prodlení Poskytovatele s plněním Smlouvy 
vyplacena finanční podpora Spolufinancuj ící osobou nebo bude finanční podpora vyplácená 
Objednateli zkrácena nebo bude Objednateli uložena z uvedeného důvodu Spolufinancuj ící 
osobou sankce, bude Poskytovatel povinen uhradit Objednateli takto vzniklou škodu.

IX.

PRÁVA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ

9.1 Je-li výsledkem poskytnutých Služeb na základě Smlouvy Dokumentace nebo Výstup 
obsahující autorské dílo ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb,, o právu autorském, ve znění

Stránka 13 z 26



pozdějších předpisů (dále jen postupuje se při jeho užití podle tohoto Článku
Smlouvy.

9.2 Objednatel je oprávněn veškeré součásti Služeb včetně Dokumentace a Výstupů 
poskytovaných Služeb považované za autorské dílo nebo obsahující autorské dílo ve smyslu 
AZ (dále jen Autorské dílo“) užívat, jak dále stanoveno v tomto článku Smlouvy.

9.3 Objednatel je oprávněn Autorské dílo užívat dle níže uvedených licenčních podmínek (dále 
jen „Licence"), a to od okamžiku účinnosti poskytnutí Licence Poskytovatelem, přičemž 
Poskytovatel poskytuje Objednateli Licenci s účinností, která nastává okamžikem předání 
Dokumentace nebo Výstupu Služeb nebo jejich části, jehož je Autorské dílo součástí. 
Licence je udělena k užití Autorského díla Objednatelem k jakémukoliv účelu a v rozsahu, 
v jakém uzná za nezbytné, vhodné či přiměřené. Pro vyloučení všech pochybností to 
znamená, že:

9.3.1 Licence je nevýhradní a neomezená, a to zejména ke splnění celého předmětu Smlouvy 
(je-li Autorským dílem počítačový program, vztahuje se Licence ve stejném rozsahu na 
Autorské dílo ve strojovém i zdrojovém kódu, jakož i na koncepční přípravné materiály);

9.3.2 Licence je bez Časového omezení (trvá po celou dobu trvání majetkových práv 
autorských k příslušným Autorským dílům), územního omezení a množstevního omezení 
a pro všechny způsoby užití;

9.3.3 Objednatel je oprávněn výsledky činnosti dle Smlouvy (Autorská díla) užít v původní 
nebo jiným zpracované či jinak změněné podobě, samostatně nebo v souboru anebo ve 
spojení s jiným dílem či prvky;

9.3.4 Licence je bez jakéhokoliv dalšího svolení Poskytovatele udělena Objednateli s právem 
podlicence a je rovněž dále postupitelná jakékoliv třetí osobě;

9.3.5 Licence se vztahuje automaticky i na všechny nové verze, úpravy a překlady příslušných 
Autorských děl;

9.3.6 Poskytovatel společně s Licencí poskytuje Objednateli právo provádět jakékoliv 
modifikace, úpravy, změny Autorského díla a dle svého uvážení do něj zasahovat, 
zapracovávat ho do dalších Autorských děl, zařazovat ho do děl souborných či do 
databází apod., a to i prostřednictvím třetích osob;

9.3.7 Licenci není Objednatel povinen využít a to a ani zčásti;
9.3.8 Licenční poplatek za výše uvedená oprávnění k příslušným Autorským dílům je zahrnut v 

Ceně Služeb s přihlédnutím k účelu Licence a způsobu a okolnostem užití Autorských děl 
a k územnímu a časovému a množstevnímu rozsahu Licence.

9.4 V případě, že výsledkem poskytnutých Služeb na základě Smlouvy bude plnění (např. 
Dokumentace nebo Výstup) mající charakter průmyslového vlastnictví (patent, užitný vzor, 
průmyslový vzor atd.), zavazuje se Poskytovatel poskytnout Objednateli k takovému plnění 
(např. Dokumentaci nebo Výstupu) ke dni poskytnutí takové Služby (ke dni předání 
Dokumentace nebo Výstupu) licenci k užití průmyslového vlastnictví v potřebném rozsahu 
vzhledem k předmětu Smlouvy. Smluvní sírany sjednávají, že úplata za poskytnutí takové 
licence (licenční odměna) je již zahrnuta v Ceně Služeb. ČI. 9.3 Smlouvy se použije 
přiměřeně.

Stránka 14 z 26



9.5 Poskytovatel uzavřením Smlouvy opravňuje Objednatele a uděluje mu veškeré nezbytné 
souhlasy ke všem formám užití Dokumentace a Výstupů a veškerých jiných předmětů práv 
duševního vlastnictví, které Objednatel potřebuje k řádnému užívání výsledků Služeb.

9.6 Udělení veškerých práv uvedených v tomto článku Smlouvy nelze ze strany Poskytovatele 
vypovědět a na jejich udělení nemá vliv ukončení účinnosti Smlouvy.

9.7 Poskytovatel prohlašuje, že veškeré jím poskytnuté Služby a jejich Dokumentace a Výstupy 
budou prosté právních vad a zavazuje se odškodnit v plné výši Objednatele v případě, že 
třetí osoba úspěšně uplatní vůči Objednateli autorskoprávní nebo jiný nárok plynoucí z 
právní vady poskytnutého plnění dle Smlouvy.

9.8 Poskytovatel je povinen uzavřít s vlastníky práv duševního vlastnictví nebo průmyslového 
vlastnictví vzniklých v souvislosti s poskytnutými Službami dohody zajišťující Objednateli 
možnost užívaní poskytnutých Služeb včetně Dokumentace a Výstupů v souladu se 
Smlouvou.

9.9 Poskytovatel podpisem Smlouvy výslovně prohlašuje, že odměna za veškerá oprávnění 
poskytnutá Objednateli dle tohoto článku Smlouvy je již zahrnuta v Ceně Služeb.

X.
POJIŠTĚNÍ

10.1 Poskytovatel se zavazuje mít po dobu trvání platnosti této Smlouvy sjednáno pojištění 
odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě při výkonu podnikatelských činností, které 
jsou součástí plnění dle této Smlouvy, a to s pojistným plněním vyplývajícím z takového 
pojištění minimálně ve výši 2 000 000,- Kč (slovy: dva miliony korun českých).

10.2 Poskytovatel je povinen předložit kdykoliv po dobu trvání této Smlouvy na předchozí žádost 
Objednatele platnou pojistnou smlouvu, pojistku nebo potvrzení příslušné pojišťovny, příp. 
potvrzení pojišťovacího zprostředkovatele, prokazující existenci pojištění v rozsahu 
požadovaném ve čl. 4,1 Smlouvy. Poskytovatel je povinen předložil příslušný doklad 
prokazující pojištění ve stanoveném rozsahu nej později do 3 (tří) pracovních dnů ode dne, 
kdy byl o to Objednatelem požádán.

10.3 Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem třetím osobám musí rovněž 
zahrnovat i pojištění všech poddodavatelů Poskytovatele, případně je Poskytovatel povinen 
zajistit, aby obdobné pojištění v přiměřeném rozsahu sjednali i všichni jeho poddodavatelé, 
kteří se pro něj budou podílet na poskytování Služeb podle této Smlouvy.

XI.
REGISTR SMLUV

11.1 Poskytovatel poskytuje souhlas s uveřejněním Smlouvy v registru smluv zřízeným zákonem 
č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto 
smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jako „zákon o registru 
smluv“). Poskytovatel bere na vědomí, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv zajistí 
Objednatel, Do registru smluv bude vložen elektronický obraz textového obsahu Smlouvy v

Stránka 15 z 26



otevřeném a strojově čitelném formátu a rovněž metadata Smlouvy.

11.2 Poskytovatel bere na vědomí a výslovně souhlasí, že Smlouva bude uveřejněna v registru 
smluv bez ohledu na skutečnost, zda spadá pod některou z výjimek z povinnosti uveřejnění 
stanovenou v ust. § 3 odst. 2 zákona o registru smluv.

11.3 V rámci Smlouvy nebudou uveřejněny informace stanovené v ust. § 3 odst. 1 zákona o 
registru smluv označené Poskytovatelem před podpisem Smlouvy,

11.4 Objednatel je povinen informovat Poskytovatele o datu uveřejnění Smlouvy v registru smluv 
nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů ode dne uveřejnění Smlouvy.

XII.
KOMUNIKACE MEZI SMLUVNÍMI STRANAMI

12.1 Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškeré informace 
potřebné pro řádné plnění svých závazků. Smluvní strany jsou povinny informovat 
bezodkladně druhou Smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které jsou nebo mohou být 
důležité pro řádné plnění Smlouvy.

12.2 Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat prostřednictvím oprávněných 
osob uvedených v čl. 12.4 Smlouvy nebo osob statutárních orgánů, členů statutárních orgánů 
nebo statutárních zástupců Smluvních stran,

12.3 Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami na základě Smlouvy bude probíhat v souladu 
s tímto Článkem Smlouvy. Smluvní strany jsou povinny Činit jakákoli oznámení, žádosti či 
jiná sdělení dle Smlouvy vůči druhé Smluvní straně v písemné formě. Za účinné způsoby 
doručení se považují osobní doručování, doručování doporučenou poštou, kurýrní službou, 
datovou schránkou či elektronickou poštou, a to na adresy Smluvních stran uvedené v čl.
12.4 Smlouvy, a to vždy k rukám oprávněných osob tam uvedených.

12.4 Pro účely této Smlouvy ustanovují Smluvní strany pro vzájemnou komunikaci a doručování 
písemností následující oprávněné osoby:

oprávněná osoba -  jméno: 
oprávnění osoba -  funkce / pozice:

telefon:

oprávněná osoba -  jméno: 

telefon:

12.5 V případě změny oprávněné osoby oznámí Smluvní strana tuto změnu písemně druhé 
Smluvní straně. Změna je pro druhou Smluvní stranou závazná ode dne doručení takového

Stránka 16 z 26



oznámení.

12.6 Oznámení učiněná Smluvní stranou dle tohoto článku Smlouvy se považují za doručená:
12.6.1 dnem, o němž tak stanoví zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a 

autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDS“), je-li 
oznámení zasíláno prostřednictvím datové zprávy do datové schránky ve smyslu ZDS; 
nebo

12.6.2 dnem odeslání e-mailu pokud bude doručení tento den druhou smluvní stranou potvrzeno 
(postačí automatizované potvrzení o doručení e-mailu do poštovní schránky adresáta) 
nebo dnem následujícím po dni odeslání e-mailu, je-li oznámení zasíláno elektronickou 
poštou; nebo

12.6.3 dnem fyzického předání oznámení, je-li oznámení zasíláno prostřednictvím kurýra nebo 
doručováno osobně; nebo

12.6.4 dnem doručení potvrzeným na doručence, je-li oznámení zasíláno doporučenou poštou 
(provozovatel poštovních služeb); nebo

12.6.5 v případě, že Smluvní strana odešle oznámení doporučenou poštou (provozovatelem 
poštovních služeb) dle ČI. XII. Smlouvy a druhá Smluvní strana z jakéhokoliv důvodu 
zaslané oznámení od provozovatele poštovních služeb nepřevezme, považuje se 
oznámení za doručené 10. (desátým) dnem po jeho odeslání Smluvní stranou.

XIII.
PODDODAVATELE

13.1 Seznam poddodavatelů a jiných osob, prostřednictvím kterých prokázal Poskytovatel 
splnění kvalifikačních předpokladů, je uveden v příloze č, 4 Smlouvy (dále společně jako 
,,poddodavateIé“).

13.2 Poskytovatel se zavazuje písemně oznámit Objednateli jakoukoliv změnu poddodavatelů, a 
to vždy před zahájením plnění novým poddodavatelem. Tímto ustanovením nejsou dotčeny 
či. 13.3 a 13.4 Smlouvy.

13.3 Poskytovatel není oprávněn k využití poddodavatele v části plnění, ve které si Objednatel 
vyhradil v Zadávací dokumentaci její plnění prostřednictvím Objednatele bez možnosti 
využití poddodavatele.

13.4 V případě, že má Poskytovatel v úmyslu změnit poddodavatele, prostřednictvím kterého 
prokázal v zadávacím řízení splnění kvalifikačních předpokladů, je povinen tento úmysl 
změny předem písemně oznámit Objednateli a požádat ho v oznámení o souhlas s touto 
změnou. Součástí oznámení musí být doklady prokazující splnění kvalifikačních 
předpokladů novým poddodavatelem v rozsahu, ve kterém Poskytovatel prokázal splnění 
kvalifikačních předpokladů stávajícím poddodavatelem, kterého má nahradit. Před 
odsouhlasením změny Objednatelem není Poskytovatel oprávněn tuto změnu realizovat. 
Objednatel je povinen poskytnout Poskytovateli souhlas ke změně poddodavatele, ledaže 
existující závažné důvody, pro které představuje z pohledu Objednatele změna 
poddodavatele riziko pro řádné a včasné plnění Smlouvy nebo by změna poddodavatele byla 
v rozporu s pravidly pro zadávání veřejných zakázek stanovenými v ZZVZ nebo by 
Poskytovatel nedoložil splnění kvalifikačních předpokladů novým poddodavatelem

Stránka 17/. 26



v požadovaném rozsahu.

XIV.
PŘERUŠENÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

14.1 Objednatel je oprávněn vznést v průběhu trvání Smlouvy v případech odůvodněných 
organizačními, provozními nebo technickými důvody na straně Objednatele písemný 
požadavek na přerušení poskytování Služeb nebo části Služeb Poskytovatelem. Na základě 
uvedeného požadavku je Poskytovatel povinen v den stanovený Objednatelem přerušit 
poskytování Služeb.

14.2 Je-li Smlouva uzavřena na dobu určitou a jsou-íi na jejím základě Služby poskytovány 
kontinuálně, nemá přerušení poskytování Služeb vliv na dobu trvání Smlouvy. Je-li Smlouva 
uzavřena na dobu určitou a je-li výsledkem poskytnuté Služby jednorázový Výstup, 
prodlužuje se lhůta či termín stanovený pro poskytnutí Služby (odevzdání Výstupu) ve čl.
3.2 nebo čl. 3.3 Smlouvy o dobu přerušení poskytování Služeb. V případě prodloužení 
stanovené lhůty či termínu v důsledku přerušení poskytování Služeb dle tohoto článku 
Smlouvy neskončí doba trvání Smlouvy stanovená ve čl. XV. Smlouvy před uplynutím 
prodloužené lhůty či termínu pro poskytnutí Služeb, doba trvání Smlouvy se vždy 
automaticky prodlouží do uplynutí prodloužené lhůty či termínu pro poskytnutí Služeb.

14.3 Přerušení poskytování Služeb či části Služeb Poskytovatelem končí dnem či uplynutím doby 
uvedené v požadavku Objednatele dle čl. 14.1 Smlouvy. Není-li den ukončení přerušení či 
doba přerušení poskytování Služeb Či části Služeb Poskytovatelem v požadavku 
formulována určitě, platí, že chce-li Objednatel pokračovat v poskytování Služeb, musí 
vznést na Poskytovatele písemný požadavek na pokračování v poskytování Služeb dle 
Smlouvy, a to alespoň 5 (pět) dní před plánovaným opětovným zahájením poskytování 
Služeb. Poskytovatel je v takovém případě povinen pokračovat v poskytování Služeb ode 
dne stanoveného v žádosti Objednatele.

XV.
UKONČENÍ SMLOUVY

Stránka 18 z 26



15.1 Doba trvání Smlouvy:

Smlouvaje uzavřena na dobu určitou do dne 31.12.2018

15.2 Objednatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit v následujících případech:
15.2.1 Poskytovatel porušil Smlouvu podstatným způsobem ve smyslu ust. § 2002 NOZ;

15.2.2 Poskytovatel je po dobu delší než 30 kalendářních dnů v prodlení s řádným 
poskytováním Služeb ve lhůtách čí termínu stanovených ve čl. 3.2 Smlouvy nebo části 
Služeb ve lhůtách Či termínu stanovených ve čl. 3.3 Smlouvy a Objednatel Poskytovatele 
na toto prodlení a včetně možnosti uplatnění práva na odstoupení podle tohoto 
ustanovení Smlouvy alespoň jednou písemně upozornil;

15.2.3 Objednatel zjistí, že Poskytovatel uvedl v nabídce do zadávacího řízení na výběr 
dodavatele pro plnění Zakázky nepravdivé, zkreslené nebo zavádějící skutečnosti nebo 
nesplňoval kvalifikační předpoklady stanovené v Zadávací dokumentaci;

15.2.4 Poskytovatel nepředložil Objednateli k jeho výzvě uzavřený pojistný certifikát (pojistnou 
smlouvu) dle čl. X Smlouvy, a to ani v Objednatelem dodatečně stanovené lhůtě;

15.2.5 Služby nejsou plněny Poskytovatelem z důvodu překážky představující Okolnost 
vylučující odpovědnost po dobu alespoň 60 (šedesáti) kalendářních dnů;

15.2.6 je zahájeno a probíhá insolvěnčili řízení s Poskytovatelem;
15.2.7 vůči Poskytovateli bylo vedeno insoívenční řízení, v němž zároveň (a) bylo vydáno 

rozhodnutí o úpadku nebo (b) insoívenční návrh byl zamítnut proto, že majetek 
Poskytovatele nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo (c) byl konkurs 
zrušen proto, že majetek Poskytovatele byl zcela nepostačující;

15.2.8 Poskytovatel je v likvidaci, a/nebo byla zahájena likvidace Poskytovatele;
15.2.9 Poskytovatel porušil kterýkoliv ze svých závazků uvedených v bodech 6,2.1 až 6,2,12 

Smlouvy;
15.2.10 Poskytovatel porušil svůj závazek uvedený v čí. 6.3 Smlouvy;

15.2.11 Poskytovatel porušil svůj závazek zajistit poskytování Služeb řádně odborně způsobilými 
osobami, které jsou držiteli veškerých potřebných oprávnění nezbytných pro výkon 
Služeb a jejichž kvalifikace odpovídá minimálním požadavkům stanoveným 
Objednatelem ve Smlouvě a/nebo Zadávací dokumentaci dle čl. 6.7 Smlouvy.

15.2.12 V dalších případech výslovně stanovených touto Smlouvou.

15.3 Poskytovatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit v následujících případech:
15.3.1 Objednatel porušil Smlouvu podstatným způsobem ve smyslu ust. § 2002 NOZ;
15.3.2 Objednatel je v prodlení s úhradou Faktury za poskytnuté Služby po dobu delší než 40 

(čtyřicet) kalendářních dnů od data splatnosti příslušné Faktury, přičemž Faktura nebyla 
Objednatelem vrácena Poskytovateli jako vadná a Poskytovatel Objednatele za dobu 
prodlení na tuto skutečnost alespoň jednou písemné upozornil.

Stránka 19 z 26



15.3.3 Přerušení poskytování Služby (nikoliv části Služby) požadované Objednatelem v souladu 
s čl. XIV Smlouvy přesáhne dobu 60 (šedesáti) po sobě jdoucích kalendářních dnů.

15.3.4 V dalších případech výslovně stanovených touto Smlouvou.

15.4 Odstoupení od Smlouvy musí být učiněno písemně a musí být doručeno druhé Smluvní 
straně. Odstoupení od Smlouvy je účinné dnem jeho doručení v písemné formě druhé 
Smluvní straně. V důsledku odstoupení od Smlouvy se Smlouva neruší od samotného 
počátku (ex tunc) a Smluvní strany tak výslovně vylučují aplikaci ustanovení § 2004 NOZ. 
V důsledku odstoupení od Smlouvy se Smlouva ruší ke dni účinnosti odstoupení od 
Smlouvy, a to pouze ve vztahu k dosud nesplněné Části Smlouvy (ex nunc).

15.5 Odstoupení od Smlouvy některou ze Smluvních stran se nedotýká do té doby vzniklých 
práv, nároků ani vzniklé odpovědnosti Smluvních stran. Po odstoupení od Smlouvy 
zůstávají v účinnosti ustanovení Smlouvy upravující náhradu škody, smluvní pokuty, volbu 
rozhodného práva, volbu příslušného soudu a uveřejňování Smlouvy v registru smluv.

15.6 Smlouva může být také ukončena písemnou dohodou Smluvních stran.
15.7 Výpověď Smlouvy:

Objednatel je oprávněn Smlouvu vypovědět písemnou výpovědí doručenou druhé Smluvní 
straně, výpovědní doba činí dva (2) měsíce a počíná běžel od prvního dne měsíce 
následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé Smluvní straně. Poskytovatel 
není oprávněn Smlouvu vypovědět.

XVI
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

16.1 Smlouva nabývá platnosti dnem jejího uzavření.

16.2 Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv, nejdříve však dnem 1. 
ledna 2018.

16.3 Tato Smlouva se vyhotovuje ve 4 (Čtyřech) stejnopisech, z nichž obě Smluvní strany obdrží 
po 2 (dvou) stejnopisech.

16.4 Smlouva představuje úplnou dohodu Smluvních stran o předmětu Smlouvy a všech 
náležitostech, které Smluvní strany měly a chtěly ve Smlouvě ujednat, a které považují za 
důležité pro závaznost.

16.5 Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou Smluvních stran ve formě vzestupně 
číslovaných dodatků Smlouvy, podepsaných oprávněnými zástupci obou Smluvních stran.

Stránka 20 z 26



16.6 Smluvní strany se podpisem Smlouvy dohodly, že vylučují aplikaci ustanovení § 557 a § 
1805 NOZ.

16.7 Smluvní strany prohlašují, že si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu 
podpisu Smlouvy věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření a 
plnění Smlouvy. Kromě ujištění, které si Smluvní strany poskytly ve Smlouvě, nebude mít 
žádná ze Smluvních stran žádná další práva a povinnosti v souvislosti s jakým i kol i v 
skutečnostmi, které vyjdou najevo a o kterých neposkytla druhá Smluvní strana informace 
při jednání o Smlouvě, Výjimkou budou případy, kdy daná Smluvní strana úmyslně uvedla 
druhou Smluvní stranu ve skutkový omyl ohledně předmětu Smlouvy a případy taxativně 
stanovené Smlouvou.

16.8 Poskytovatel na sebe v souladu s ustanovením § 1765 odst. 2 NOZ přebírá nebezpečí změny 
okolností. Tímto však nejsou nikterak dotčena práva Smluvních stran upravená ve Smlouvě.

16.9 Práva vyplývající ze Smlouvy či jejího porušení se promlčují ve lhůtě 3 let ode dne, kdy 
mohlo být právo uplatněno poprvé.

16.10 Jednacím jazykem mezi Objednatelem a Poskytovatelem bude pro veškerá plnění 
vyplývající ze Smlouvy výhradně jazyk český, a to včetně veškeré Dokumentace a Výstupů 
vztahující se k předmětu Smlouvy,

16.11 Je-li nebo stane-li se jakékoli ustanovení Smlouvy neplatným, nezákonným 
nebo nevynutitelným, netýká se tato neplatnost, nezákonnost a nevynutitelnost zbývajících 
ustanovení Smlouvy. Smluvní strany se tímto zavazují na základě jednání nahradit do 5 
(pěti) pracovních dnů po doručení výzvy druhé Smluvní strany jakékoli takové neplatné, 
nezákonné nebo nevynutitelné ustanovení novým ustanovením, které je platné, zákonné a 
vynutitelné a má stejný nebo alespoň podobný obchodní a právní význam. Nové ustanovení 
Smlouvy bude přijato ve formě dodatku ke Smlouvě.

16.12 Smlouva se řídí českým právním řádem, zejména pak NOZ a souvisejícími právními 
předpisy. Smluvní strany se zavazují řešit veškeré případné spory ze Smlouvy primárně 
jednáním s cílem dosáhnout smírného řešení sporu. Pokud smíru nebude dosaženo během 30 
(třiceti) kalendářních dnů ode dne oznámení jedné ze Smluvních stran o vzniku sporu a 
obsahujícího výzvu k zahájení jednání s cílem smírného řešení sporu, bude spor řešen u 
věcně a místně příslušného soudu v České republice.

16.13 Žádné ustanovení Smlouvy nesmí být vykládáno tak, aby omezovalo oprávnění Objednatele 
uvedená v Zadávací dokumentaci.

16.14 Poskytovatel souhlasí s uveřejněním Smlouvy na webových stránkách Objednatele a na 
profilu Objednatele, pokud Objednatel k takovým uveřejněním přistoupí. V rámci Smlouvy 
nebudou uveřejněny informace stanovené v ust. § 3 odst. 1 zákona o registru smluv

Stránka 21 z 26



označené Poskytovatelem před podpisem Smlouvy.

16.15 Nedílnou součást této Smlouvy tvoří přílohy:
Příloha č. 1 
Příloha č. 2 
Příloha č. 3 
Příloha č. 4 
Příloha č. 5

Podrobný popis Služeb;
Oceněný Soupis služeb obsahující jednotkové ceny; 
Harmonogram poskytování Služeb; Nepoužije se 
Seznam poddodavatelů;
Pravidla pro SW a jeho dodání do prostředí ŘSD ČR

Stránka 22 /, 26



NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU S OBSAHEM TÉTO SMLOUVY K NÍ SMLUVNÍ STRANY 
PŘIPOJILY SVÉ PODPISY:

Podpis:

Jméno:

Funkce

Datum:

Podpis:



Příloha č. 1

Podrobný popis Služeb

Popis činností:
Zhotovitel bude zajišťovat v pracovních dnech v době od 8:00 do 16:00 činnosti spojené se 
zákaznickou a technickou podporou aplikace Symbasis.
Zákaznická podpora systému
Předmětem zákaznické podpory je zajištění kvalifikované odpovědi na otázky spojené 
s provozováním systému a asistence v situacích, ve kterých si uživatel nedokáže poradit. 
Zákaznickou podporu zajistí Zhotovitel služby za pomocí následujících mechanismů:

• Asistence uživatelům na případy evidované v interním helpdeskovém systému Objednatele
• Asistence uživatelům na případy zachycené na dedikovaném telefonním čísle
• Asistence uživatelům na případy zachycené pomocí dedikované emailové adresy

Standardní reakce je „tzv. next bussiness day“ od zachycení požadavku.
Technická podpora systému
V rámci technické podpory Zhotovitel služby zajistí funkcionalitu systému Symbasis a všech 
přidružených webových a systémových služeb na IT infrastruktuře Objednatele. V případě migrace 
nebo upgradů infrastruktury řešení poskytne Zhotovitel součinnost pro zajištění kontinuity 
fungování systému a všech jeho komponent. V případě výpadku systému z důvodu Zhotovitele 
zajistí tento nápravu do 8 hodin od nahlášení krizového stavu.
Zhotovitel služby bude v rámci poskytnuté služby zajišťovat následující činnosti:

• Úpravu dynamických nelineárních procesních modelů stávajících typu řízení na základě 
možností, aktuálně poskytovaných systémem Symbasis. Stávajícími typy řízení 
objednavatel označuje:

o Objednávka do 50 tis. Kč
o Zakázka malého rozsahu 
o Poptávkové Řízení
o Poptávkové Řízení -  výjimka generálního ředitele
o Zjednodušené podlimitní řízení 
o Otevřené řízení
o Otevřené řízení -  zakázka dělená na části 
o Jednací řízení bez uveřejnění 
o Užší řízení

* Úpravu dynamických schvalovacích procesů a schvalovacích výjimek pro všechny typy 
řízení pro následující schvalovací procesy:

o Schvalování předběžného oznámení 
o Schvalování záměru zadat zakázku 
o Schvalování rušení zakázky 
o Schvalování elektronického podepsání 
o Schvalování podpisu smlouvy 
o Schvalování vyloučení uchazeče 
o S ch v al o vání rozho dn u ti o výběru n ej v ý hod n ěj š í n a b ídky 
o Schvalování posouzení kvalifikace v užším řízení

• Úpravy dokumentů pro zajištění automatizace systémem Symbasis



o Rozšíření dokumentů o slučovací pole 
o Zajištění korektního zatřídění do struktury dokumentace 
o Nastavení verze vzorů dokumentace
o Zajištění nahrání takto upravených vzorů do datového skladu Symbasis

* Správa uživatelských oprávnění
o Nastavení a změny uživatelských rolí 
o Založení nových uživatelů 
o Zneplatnění uživatelů 
o Změny oprávnění
o Zajištění měsíčního reportu nadstandardních oprávnění včetně změn, při kterých 

došlo k povýšení oprávnění uživatelů systému

• Svázáni procesních kroků se vzory dokumentů
o Nastavení, které vzory dokumentů se nabízejí v procesních krocích Symbasis 
o Nastavení podmínek, za kterých se vzory dokumentů mají nabízet 
o Nastavení alternativních vzorů na základě konkrétních parametrů zakázky

Provozní úpravy systému nad rámec technické podpory
Zhotovitel nad rámec výše uvedených činností zajistí provozní úpravy systému na základě dílčích 
objednávek objednatele. Každá z objednávek bude kalkulována zvlášť dle následující nákladové 
struktury:

• Analytické a koordinační činnosti -  Zhotovitel zajistí analýzu požadavků a koordinaci s 
pracovníky Objednatele. Součástí analýzy bude minimálně procesní analýza, dále analýza 
datového modelu a následných změn datového skladu, regresivní analýza dopadu změn na 
stávající řešení včetně datových vazeb a analýza uživatelského rozhraní.

• Programátorské činnosti -  Zhotovitel zajistí naprogramování požadovaných změn dle 
provedené analýzy.

Implementační činnosti -  Zhotovitel zajistí otestování nových funkcí, nasazení na serverech 
Objednatele, aktualizaci uživatelské příručky, komplexní dokumentace systému a 
informovanost klíčových uživatelů o nasazení změn.



Příloha c. 2

Oceněný Soupis služeb obsahující jednotkové ceny

Tabulka č. 1: Jednotkové ceny ~ Ceník
Číslo

položky Položka

Počet

měrných

jednotek

Cena za M J. 

Položky v Kč 

bez DPH

DPH v Kč

.......... ........... .....
Cena za M J.

Položky v Kč 

včetně DPH

Č I Zajištění zákaznické a 
technické podpory 
aplikace Symbasis

m ěs. 12 69 800,- 175 896,- 1 013 496,-

Č.2 Analytické a 
koordinační činnosti č lo vě ko h o d in a 340 900,- 64 260,- 370 260,-

Č 3 Programátorské
činnosti č io vě ko h o d in a 924 750,- 145 530,- 838 530,-

Č.4 Im plem entační činnosti č lo vě ko h o d in a 320 500,- 33 600,- 193 600,-

Počet měrných jednotek uvedených v tabulce č. 1 u položek č. 2, č. 3 a č. 4 je orientační a čerpání 
množství jednotek je vzájemně zaměnitelné v rámci stanoveného finančního objemu. Celková 
uhrazená cena za poskytnuté Služby nepřekročí částku 2 000 000,- Kč



Příloha č. 4

Seznam poddodavatelů

a) Poskytovatel nevyužije při plnění předmětu Smlouvy žádných poddodavatelů.



Příloha č. 5

Pravidla pro SW a jeho dodání do prostředí ŘSD ČR

1) Datový - ER model DB:
a) Pro vlastní informační systém bude dodavatel povinen udržovat aktuální a platné blokové 

schéma popisu způsobu fungování a ER (entity-relationship; relační) model databází a to všech 
souvisejících s IS a v plném rozsahu.

b) Dodavatel bude objednateli k informačnímu systému dodávat kompletní datový model.
c) Za bezpečné uložení datového modelu u objednatele budou odpovídat kontaktní osoby 

objednatele. Dodavatel bude datový model předávat výhradně kontaktním osobám objednatele. 
Předání datového modelu vždy kontaktní osoba objednatele dodavateli potvrdí.

d) Datový model bude předáván elektronicky a to ve zdrojovém formátu, ve kterém je tvořen 
dodavatelem, umožňujícím jeho další zpracování objednatelem, a dále ve formátu BMP nebo 
JPEG nebo jiném kontaktními osobami odsouhlaseném formátu.

e) Datový model bude objednatelem využíván zejména pro interní potřebu pro realizaci potřebných 
integrací na další aplikace a informační systémy. V případě vlastních úprav prováděných 
objednatelem není dodavatel povinen k odstraňování takovým způsobem vzniklých vad a 
nekonzistentností.

f) Datový model bude aktualizován dodavatelem a předán objednateli jednou ročně a dále vždy po 
podstatné úpravě informačního systému. O tom, zda se jedná o podstatnou úpravu, rozhoduje 
objednatel.

g) Objednatel si však může vyžádat od dodavatele aktualizovaný datový model nejvýše 2* ročně. V 
případě žádosti bude dodavatelem poskytnut aktualizovaný datový model do 14 dnů od podání 
žádosti objednatelem.

2) Plny procesní model řešení (a.rafika a text) aktualizovaný vždy k předání dokumentace nebo při
uvolnění nové verze k testu:
a) Součástí dokumentace informačního systému bude i procesní mapa procesů řešených v rámci 

informačního systému, která vznikne v rámci cílového konceptu před implementací 
informačního systému do prostředí objednatele.

b) Procesní mapa bude vytvořena dodavatelem ve spolupráci s odbornými pracovníky objednatele, 
kteří odsouhlasí nasazení informačního systému se zpracovaným modelem řešení procesů 
obsažených v procesní mapě.

c) Procesní mapu bude dodavatel udržovat v přesném odpovídajícím rozsahu k řešení informačního 
systému tak, aby umožnila objednateli přesně sledovat řešené procesy a způsoby jejich řešení a v 
rámci nasazeného informačního systému i samostatně dodavateli navrhovat změny, které 
vzejdou z praktického používání informačního systému nebo i z jiných důvodů.

d) Procesní mapa bude předávána dodavatelem objednateli ve vhodném a 
snadno seznatelném (interpretovatelném) formátu, který umožní i netechnickým pra cavnikům 
objednatele z oblasti, na kterou je informační systém cílen, v lakovém formátu procesy v 
informačním systému číst a interpretovat.

e) Procesní mapa bude zpracována formou EPC diagramu (Evenl-drivcn Process Chain) -- Popis 
dostupný na URL: https://cs.wikipedia.orR/wiki/Event-driven Process Chain.

í) Součástí procesního modelu bude i odpovídající dokumentační vazba na datový model a jeho 
části a dále na zdrojové kódy. Tedy z procesního modelu bude možné dohledal a přejít do 
datového modelu na konkrétní datovou položku, se kterou se v rámci procesního modelu 
pracuje, nebo se z ní vychází, a dále bude možné z procesního modelu přejít (dokumentační 
vazbou) i do odpovídající části zdrojového kódu, ve kterém je daný proces řešen. Odkazy musejí 
být funkční v každé revizi předávané dokumentace.



3) Zdrojové kódy ve formě umožňující další zpracování, včetně dalších postupu:
a) Součástí dodávky musí být dále i zdrojové kódy dodaného informačního systému a jeho 

komponent, včetně popisů a postupu, které umožní samostatně bez součinnosti dodavatele 
zkompilovat a sestavit informační systém do produkčního stavu, včetně všech jeho komponent.

b) Zdrojové kódy informačního systému budou pravidelně aktualizovány a prokazatelně předávány 
objednateli vždy nejméně 1* ročně a dále vždy po podstatné úpravě informačního systému. O 
tom, zda se jedná o podstatnou úpravu, rozhoduje objednatel. Objednatel si však může vyžádat 
od dodavatele aktualizované zdrojové kódy nejvýše 2x ročně. V případě žádosti budou 
dodavatelem poskytnuty aktualizované zdrojové kódy do 14 dnů od podání žádosti 
objednatelem.

c) Zdrojové kódy budou předávány elektronicky ve své původní podobě (ve zdrojovém formátu), 
ve které umožňují přímou úpravu a ze které je bude možné dále přímo zpracovávat.

d) Zdrojové kódy nesmějí být tvořeny a záměrně upravovány ze strany jejich zhotovitele tak, aby 
znesnadňovaly nebo i potenciálně znemožnili práci s nimi objednateli nebo jím určeným dalším 
osobám. Za takové znesnadňování nebude považováno jejich tvoření a strukturování v souladu s 
obecnými principy tvorby software, jeho popisu a dokumentace. Za takové znesnadňování bude 
považováno účelové nerespektování strukturované tvorby zdrojových kódů, užívání matoucích a 
nesmyslných názvů a proměnných a nerespektování dodržování vedení dokumentace zdrojového 
kódu a zdrojového kódu jako takového umožňující jeho plný audit.

e) Zdrojové kódy budou předávány s oddělením částí kódu, které by mohly ohrozit bezpečnosti 
infrastruktury a dalších provozovaných informačních systémů objednatele. Jedná se zejména o 
konkrétní nastavení rozhraní a další citlivé informace v oblasti bezpečnosti. Konkretizace této 
části zdi-ojových kódů bude ve spolupráci dodavatele s objednatelem provedena v průběhu 
zpracování před implementační analýzy.

4) Využití obecně dostupného API a překladačů:
a) Licence obecně dostupného API a překladačů pro zadavatele musejí být součástí dodávky IS.

5) Testovací scénáře:

V rámci akceptacní procedury proběhne testování informačního systému dle dodavatelem 
dodaných objednatelem schválených testovacích scénářů.
Testovací scénář obsahuje vždy:

1) unikátní ID testu;
2) název testu;
3) účel;
4) předpokládaný Čas;
5) podmínky;
6) kroky, které se mají provést;
7) očekávaný výsledek testu;
8) výsledek testu;
9) poznámky k danému testu.