Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
1 č. j.: NPÚ – 430/4/2018 Příkazní smlouva č: 3021H1180001 Příkazce: Národní památkový ústav státní příspěvková organizace IČO: 75032333 DIČ: CZ75032333 Se sídlem: Valdštejnské nám. 3/162, 11800 Praha 1 – Malá Strana zastoupený: Mgr. Petrem Pavelcem, Ph.D., ředitelem Územní památkové správy v Českých Budějovicích, s územní působností pro Jihočeský kraj, Plzeňský kraj a Kraj Vysočina Doručovací adresa: Národní památkový ústav, územní památková správa v Českých Budějovicích nám. Přemysla Otakara II. 34 370 21 České Budějovice dále jen jako „příkazce“ Osoby oprávněné k jednání ve věcech smluvních: Mgr. Petr Pavelec, Ph.D., ředitel Osoby oprávněné k jednání ve věcech technických: Ing. Veronika Zelinková, investiční referentka a Příkazník: Ing. Lubomír Klajsner se sídlem: XXXXXXXXX, XXXXXXXXX XXXXXXXXX zastoupený: Ing. Lubomír Klajsner IČO: 11630426 DIČ: XXXXXXXXX telef. spojení: XXXXXXXXX bankovní spojení: XXXXXXXXX, č. účtu: XXXXXXXXX dále jen jako „příkazník“ či „koordinátor BOZP“ Osoby oprávněné k jednání ve věcech smluvních: Ing. Lubomír Klajsner Osoby oprávněné k jednání ve věcech technických: Ing. Lubomír Klajsner uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku podle ustanovení § 2430 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a podle zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), tuto PŘÍKAZNÍ SMLOUVU 2 na výkon činnosti koordinátora BOZP při přípravě a realizaci stavby „NKP Klášter Kladruby – Život v řádu“ Článek I. Prohlášení smluvních stran 1. Příkazcem je státní příspěvková organizace, která pro výkon svojí činnosti je povinna ustanovit odborně způsobilou osobu dle § 10 zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 306/1999 Sb.“) 2. Příkazník prohlašuje, že je plně způsobilý vykonávat pro příkazce činnosti v rámci funkce odborně způsobilé osoby k zajišťování činností koordinátora BOZP (dále jen „koordinátor BOZP“). Příkazník prohlašuje, že splňuje všeobecné i zvláštní podmínky pro poskytování služeb v oblasti BOZP podle zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, v platném znění. Článek II. Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je závazek příkazníka obstarat záležitost příkazce spočívající v zabezpečení výkonu činnosti koordinátora BOZP v souladu se zákonem č. 309/2006 Sb. Činnost koordinátora BOZP bude vykonávat při realizaci projektu podpořeného z Integrovaného regio- nálního operačního programu (IROP), specifického cíle 3.1, reg. č. projektu CZ.06.3.33/0.0/0.0/ 15_015/0000326. Příkazník se zavazuje vykonávat činnost koordinátora BOZP v rozsahu specifi- kovaném v čl. III. této smlouvy. Příkazník zajistí činnosti dle této smlouvy po dobu přípravy stav- by a po dobu vlastní realizace stavby. 2. Příkazce se touto smlouvou zavazuje zaplatit příkazníkovi za zabezpečení výkonu koordinátora BOZP odměnu ve výši sjednané touto smlouvou a způsobem v této smlouvě uvedeným. Článek III. Povinnosti příkazníka 1. V přípravné fázi stavby zajišťuje koordinátor BOZP především tyto činnosti: - v dostatečném časovém předstihu před zadáním díla zhotoviteli stavby předá zadavateli stavby: - přehled právních předpisů vztahujících se ke stavbě, - informace o rizicích, která mohou při realizaci vzniknout, - bez zbytečného odkladu předá zhotoviteli stavby, popřípadě jiné osobě veškeré další informace o bezpečnostních a zdravotních rizicích, které jsou mu známy a které se dotýkají jejich činnosti, 3 - poskytuje odborné konzultace, dává podněty a doporučuje ekonomicky přiměřená technická řešení nebo organizační opatření, která jsou z hlediska zajištění bezpečného a zdraví neohrožujícího pracovního prostředí a podmínek výkonu práce vhodná pro plánování jednotlivých prací, zejména těch, které se uskutečňují současně nebo v návaznosti, určuje a kontroluje technologické nebo pracovní postupy navržené projektantem, - poskytuje odborné konzultace a doporučení týkající se požadavků na zajištění bezpečné a zdraví neohrožující práce, - nezbytná opatření budou navržena /doporučena hospodárně v takovém rozsahu, který nad- měrně nezatíží rozpočet akce, - vypracování plánu BOZP v návaznosti na tvorbu plánů projektanta vypracuje Plán BOZP v jeho písemné a grafické podobě a průběžně ho aktualizuje. Součástí Plánu BOZP je i přehled platných právních předpisů týkajících se stavby, - odhaduje délky času potřebného pro provedení plánovaných prací nebo činností se zřetelem na specifická opatření, pracovní nebo technologické postupy a procesy a potřebnou organizaci prací v průběhu realizace stavby, - vypracování přehledu pracovních rizik, která se vzhledem k vykonávaným pracovním činnos- tem na staveništi mohou vyskytnout a mohou představovat pro osoby zvýšené ohrožení živo- ta nebo poškození zdraví, - informování projektanta stavby a zhotovitele o všech známých bezpečnostních a zdravotních rizicích, která vyplývají z charakteru stavby a pracovních činností se stavbou souvisejících, - spolupráci při výběru zhotovitele stavby (odborné posouzení stavu a úrovně BOZP a PO zho- tovitele, jejich technologických pracovních postupů atd.) - zpracovává Plán BOZP a zabezpečuje, aby plán BOZP obsahoval, přiměřeně povaze a rozsahu stavby a místním a provozním podmínkám staveniště, údaje, informace a postupy zpracované v podrobnostech nezbytných pro zajištění bezpečné a zdraví neohrožující práce, a aby byl odsouhlasen a podepsán všemi zhotoviteli, pokud jsou v době zpracování plánu známi. 2. Při realizační fázi koordinátor BOZP zajišťuje zejména tyto činnosti: - ohlášení zahájení stavby (stavebních prací) na staveništi ve stanoveném termínu příslušnému oblastnímu inspektorátu práce - aktualizace plánu BOZP v souvislosti s příchodem nových dodavatelů, se změnami organizace výstavby, použitím nových technologií, použití technologií a pracovních postupů, harmonogramu stavebních prací, - koordinace spolupráce zhotovitelů nebo osob jimi pověřených při přijímání opatření k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci se zřetelem na povahu stavby a na všeobecné zásady prevence rizik a činností prováděné na staveništi současně případně v těsné návaznosti, s cílem chránit zdraví osob, zabraňovat pracovním úrazům a předcházet vzniku nemocí z povolání, - vyjadřuje se k jednotlivým technologickým, pracovním postupům jednotlivých zhotovitelů z hlediska naplnění požadavků na zajištění BOZP při provádění daných prací, - dává podněty a na vyžádání zhotovitele doporučuje technická řešení nebo opatření k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro stanovení pracovních nebo technologických postupů a plánování bezpečného provádění prací, které se s ohledem na věcné a časové vazby při realizaci stavby uskuteční současně nebo na sebe budou bezprostředně navazovat, 4 - spolupracuje při stanovení času potřebného k bezpečnému provádění jednotlivých prací, - sleduje provádění prací na staveništi a kontroluje, zda jsou dodržovány požadavky na bezpečnost a ochranu zdraví, - upozorňuje zhotovitele na nedostatky v uplatňování požadavků na bezpečnost a ochranu zdraví při práci zjištěné na pracovišti převzatém zhotovitelem stavby a vyžaduje bez zbytečného odkladu zjednání nápravy, oznamuje zadavateli stavby případy podle předchozího bodu, nebyla-li přijata opatření ke zjednání nápravy, - provádí záznamy o zjištěných nedostatcích v oblasti BOZP na staveništi, na něž prokazatelně upozornil zhotovitele, a dále zapisuje údaje o tom, zda a jakým způsobem byly tyto nedostatky odstraněny, - kontroluje zabezpečení obvodu staveniště, včetně vstupu a vjezdu na staveniště s cílem zamezit vstup nepovolaným fyzickým osobám, - bez zbytečného prodlení informuje zhotovitele stavby o bezpečnostních a zdravotních rizicích, která vnikla na staveništi během postupu prací, - dává podněty a doporučuje technická řešení nebo opatření k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro stanovení pracovních a technologických postupů, - zúčastňuje se kontrolních prohlídky stavby, k níž bude přizván stavebním úřadem, - navrhuje termíny kontrolních dnů k dodržení plánu BOZP za účasti zhotovitelů a organizuje jejich konání, - sleduje, zda zhotovitelé dodržují plán BOZP a projednává s nimi opatření a termíny k nápravě zjištěných nedostatků, - účastní se porad vedení stavby, pokud si to vyžádá stavbyvedoucí, a provádí nenahlášenou kontrolu staveniště min. 2x do měsíce, zda jsou plněny požadavky BOZP, - navrhovat opatření ke zjednání nápravy zjištěných pochybení, využití třetích osob není přípustné - neprodleně informovat příkazce o všech skutečnostech, které při plnění příkazu zjistil, a které by mohly ovlivnit pokyny příkazce, - postupovat s odbornou péčí a nestranně, - plnit všechny povinnosti uložené mu zákonem č. 309/2006 Sb., a prováděcím právním předpisem, kterým je nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, - příkazník odpovídá příkazci za škodu způsobenou neodborným nebo nedbalým výkonem funkce osoby odborně způsobilé, - vykonávat funkci osoby odborně způsobilé poctivě, pečlivě s řádnou odbornou péčí a v souladu s platnou právní úpravou, - příkazník je povinen mít uzavřenou pojistnou smlouvu na odpovědnost za škodu s pojistným plněním nejméně 500 000,- Kč, a to po celou dobu trvání smluvního vztahu. Příkazník je povinen kdykoliv v průběhu provádění činnosti koordinátora BOZP na vyzvání příkazce předložit kopii pojistné smlouvy, a to vždy nejpozději do tří pracovních dnů ode dne, ve kterém výzvu obdržel. 3. Příkazník je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace a doku- mentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povi- nen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci pro- jektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. 5 Článek IV. Povinnosti příkazce 1. Umožnit prostudování stávající dokumentace BOZP zaměstnancům příkazníka, a seznámit příkazníka s platnými vnitřními předpisy příkazce v oblasti BOZP a PO. 2. Určit zaměstnance příkazce pro styk s příkazníkem a vybavit jej potřebnými pravomocemi, 3. V případě potřeby umožnit ve vhodném prostoru provedení administrativních prací, které nesnesou odkladu nebo je výhodnější provedení těchto prací na místě z důvodu dostupnosti potřebných informací, 4. Dokumentaci zpracovanou příkazníkem, vydávat jako vnitřní předpisy. 5. Zajistit průběžnou informaci o nových nástupech týkajících se NKP Klášter Kladruby a na vyžádání předložit k nahlédnutí aktuální výpis zaměstnanců, kteří se budou v areálu a na předmětné stavbě pohybovat. 6. Informovat příkazníka o všech zamýšlených nebo připravovaných akcích, které souvisí s BOZP při provádění stavby - výstavba, změna užívání, změna majetkových vztahů, změna nebo zavádění nové technologie, změny činnosti, změny vnějších nebo vnitřních komunikačních systémů, svařování v nebezpečných prostorech, otevírání nových staveb atd., 7. Pověřit příkazníka pravomocí požadovat odstranění závad BOZP od vedoucích pracovníků Příkazníka, nebo od členů projektového týmu, kterým toto přísluší, případně od pracovníků dodavatele a technického dozoru stavebníka. 8. Včas předložit k nahlédnutí či prostudování písemnosti nebo jiné dokumenty týkající se BOZP, kterými je nutno se zabývat, 9. Vystavit příkazníkovi k jednání s třetími osobami, včetně orgánů veřejné správy příslušnou plnou moc. 10. Poskytnout příkazníkovi při plnění činností dle této smlouvy součinnost. V. Odměna příkazníka a způsob její úhrady 1. Smluvní strany se dohodly, že příkazníkovi náleží za činnosti provedené podle této smlouvy odměna v celkové výši 164 000,- Kč bez DPH + 34 400,- Kč DPH = 198 440,- Kč s DPH (slovy: stodevadesátosmtisícčtyřistačtyřicet korun českých) 2. Obě smluvní strany, které smlouvu uzavírají, se na smluvní výši odměny příkazníkovi dohodly a prohlašují, že s cenou souhlasí. 6 3. Smluvní strany se dohodly, že odměna bude vyplácena postupně, a to v pravidelných měsíčních splátkách. Výše měsíční splátky bude vypočtena z celkové výše odměny podle předpokládaného počtu měsíců, po které bude příkazník činnost koordinátora BOZP vykonávat. Před zahájením činnosti koordinátora BOZP si smluvní strany stanoví výši měsíční odměny. 4. Součástí odměny jsou veškeré náklady spojené s činností příkazníka podle této smlouvy. 5. Příkazník prohlašuje, že ke dni podpisu této smlouvy není nespolehlivým plátcem DPH dle §106 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. Příkazník se zavazuje uvádět pro účely bezhotovostní platby pouze účet, který je správcem daně zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že se příkazník stane nespolehlivým plátcem DPH, je povinen tuto skutečnost oznámit neprodleně příkazci, nejpozději však do 3 dnů, ode dne kdy skutečnost nastala. V případě porušení oznamovací povinnosti je příkazník povinen uhradit příkazci smluvní pokutu ve výši 50.000 Kč. Uhrazení pokuty se nikterak nedotýká nároku na náhradu škody způsobené porušením této povinnosti. Příkazník souhlasí s tím, aby příkazce provedl zajišťovací úhradu DPH přímo na účet příslušného finančního úřadu, jestliže příkazník bude ke dni uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců DPH. 6. Odměna je splatná na základě daňového dokladu – faktury vystavené příkazníkem se splatností 30 dnů ode dne doručení daňového dokladu příkazci. Daňový doklad musí obsahovat všechny náležitosti účetního a daňového dokladu dle příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, dále musí splňovat smlouvou stanovené náležitosti, jinak je příkazce oprávněn jej do data splatnosti vrátit s tím, že příkazník je poté povinen vystavit nový daňový doklad s nově určeným datem splatnosti, tak aby byla zachována určená doba splatnosti. Úhrada dlužné částky je provedena okamžikem odepsání úhrady fakturované částky z účtu příkazce ve prospěch účtu příkazníka. 7. Každý originální účetní doklad bude obsahovat informaci, že se jedná o projekt IROP, a to v podobě věty v přesném znění: „Tento projekt je spolufinancován z prostředků Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj. Projekt je evidován pod registračním číslem CZ.06.3.33/0.0/0.0/15_015/0000326 a názvem „NKP Klášter Kladruby – Život v řádu.“ Jako odběratel bude na faktuře uveden: Národní památkový ústav Valdštejnské nám. 162/3 118 01 Praha 1 – Malá Strana IČO: 750 32 333, DIČ: CZ75032333 a doručovací (fakturační adresa): Národní památkový ústav Územní památková správa v Českých Budějovicích nám. Přemysla Otakara II. 34 370 21 České Budějovice 7 8. Nebude-li platba provedena ve lhůtě splatnosti, může příkazník uplatnit smluvní pokutu 0,5 % z dlužné částky, za každý započatý den po datu splatnosti. VI. Doba plnění a ukončení smlouvy 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to ode dne nabytí účinnosti smlouvy do 31. 12. 2020 2. Příkazce předpokládá, že příkazník zahájí činnost dle této smlouvy dne 15. 1. 2018 3. Tuto smlouvu mohou smluvní strany vypovědět, a to bez udání důvodu nebo z jakéhokoli důvodu. Výpověď musí mít písemnou formu a musí být doručena druhé smluvní straně. Výpovědní doba se stanoví dohodou smluvních stran v délce jednoho měsíce a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně, které je určena doručena. Neprodleně po doručení výpovědi je příkazník povinen zařídit vše, co nesnese odkladu a sdělit příkazci veškerá opatření, která je třeba učinit k zabránění vzniku škod na straně příkazce. Smluvní strany vylučují použití ustanovení § 2436, § 2440 odst. 1 a § 2443 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. VII. Povinnost mlčenlivosti 1. Příkazník je povinen zachovávat mlčenlivost o všech informacích a skutečnostech, o nichž se v souvislosti s činností dozvěděl a které nelze sdělovat dalším osobám, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak. V případě porušení povinnosti mlčenlivosti je příkazník povinen nahradit příkazci škodu, která mu vznikla v důsledku takového porušení. Článek VIII. Odpovědnost za vady 1. V případě porušení povinností sjednaných touto smlouvou či vyplývajících z příslušných zákonných předpisů příkazníkem či v případě zjištěných nedostatků ve výkonu činností dle této smlouvy je příkazník povinen na písemnou výzvu příkazce na své náklady zajistit provedení nápravných opatření, popř. nahradit škodu. Článek IX. Závěrečná ustanovení 1. Doplnění a změny této smlouvy lze provádět pouze písemnými dodatky, vzestupně číslovanými dodatky, podepsanými oběma stranami. 2. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí českým právním řádem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 8 3. Příkazník se zavazuje spolupůsobit jako osoba povinná v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontro- le), ve znění pozdějších předpisů. 4. Příkazník, resp. osoba odpovědná za realizaci předmětu plnění, je povinen být kvalifikovaný pro výkon činnosti dle této smlouvy (plnění veřejné zakázky) po celou dobu plnění této smlouvy, a to v rozsahu, v jakém prokázal svoji kvalifikaci v rámci veřejné zakázky, na jejímž základě byla uzavřena tato smlouva. Doklady o kvalifikaci je příkazník povinen na požádání příkazci doložit ve lhůtě 10 pracovních dnů ode dne žádosti příkazce. Nepředloží-li příkazník doklad o kvalifikaci ve stanovené lhůtě, má příkazce vůči příkazníkovi právo na smluvní poku- tu ve výši 30 000,- Kč za každý nepředložený doklad a příkazce je též oprávněn od této smlouvy odstoupit. 5. Smluvní strany jsou povinny uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací smlouvy včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2030. 6. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech vyhotoveních o 8 stranách v jazyce českém, z nichž po dvou vyhotoveních si ponechá příkazce, jeden výtisk příkazník. 7. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv, přičemž uveřejnit tuto smlouvu v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., se zavazuje příkazce. 8. Smluvní strany prohlašují, že se se zněním této smlouvy před jejím podpisem seznámily a souhlasí s jejím obsahem, že smlouva je určitá, srozumitelná a vyjadřuje jejich pravou, svobodnou a vážnou vůli. V Plzni dne 9. 1. 2018 V Českých Budějovicích dne 8. 1. 2018 Za příkazníka:………………………. Ing. Lubomír Klajsner Za příkazce:………………………. Mgr. Petr Pavelec, Ph.D. ředitel 9 Plná moc k Příkazní smlouvě číslo č.: 3021H1180001 Příkazce: jméno: Národní památkový ústav, státní příspěvková organizace Valdštejnské nám. 3, PSČ 118 01 Praha 1 – Malá Strana, IČO: 75032333 DIČ: CZ75032333 Se sídlem: Valdštejnské nám. 3/162, 11800 Praha 1 – Malá Strana Zastoupený: Mgr. Petrem Pavelcem, Ph.D., ředitelem Územní památkové správy v Českých Budějovicích, s územní působností pro Jihočeský kraj, Plzeňský kraj a Kraj Vysočina uděluje tuto plnou moc Příkazníkovi Ing. Lubomíru Klajsnerovi se sídlem: XXXXXXXXX, XXXXXXXXX XXXXXXXXX IČO: 11630426 DIČ: XXXXXXXXX telef. spojení: XXXXXXXXX bankovní spojení: XXXXXXXXX č. účtu: XXXXXXXXX Příkazce uděluje Příkazníkovi tuto plnou moc na základě Příkazní smlouvy č.: 3021H1180001, aby jménem Příkazce činil úkony nezbytné k zajištění výkonu činnosti koordinátora BOZP při přípravě a realizaci stavby „Klášter Kladruby – Život v řádu,“ v souladu se zákonem č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), a dalšími prováděcími předpisy, jak vyplývá z Příkazní smlouvy uzavřené mezi Příkazcem a Příkazníkem dne 9. 1. 2018 V Českých Budějovicích dne 8. 1. 2018 V Plzni dne 9. 1. 2018 Zmocnění přijímám ……………………………………… ……………………………………… Příkazce Příkazník Mgr. Petr Pavelec, Ph.D. Ing. Lubomír Klajsner ředitel