Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4705796: Maintenance a rervis e-Spis LITE

Příloha smlouva_e_spis_lite.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        "STATUT*"* , __
“oS m^Ux* ,M0'"'VÍ'y

Msura^Xí^ nW" 3
P01 67 BRNO

-0Ú1- Servisní smlouva

(dále jen ,£mlouva“) __
uzavřená v souladu s § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších _^=

předpisů (dále jen „0Z“) za přiměřeného použití ustanovení § 2586 anásl. téhož zákona N------

O

iO

Článek 1

Smluvní strany

Objednatel:
Statutární město Brno
Ing. Petrem Vokřálem, primátorem města Bma
Dominikánské náměstí 1,602 00 Brno
44992785
CZ44992785
Česká spořitelna, a.s.

Zastoupené:
Se sídlem:
IC:
DIČ:

Bankovní spojení:

Číslo účtu:

Ve věcech technických
je oprávněn jednal:

Ve věcech smluvních
je oprávněn jednal:
Číslo smlouvy:

Ing. Jaromír Emmer, vedoucí OM1 MMB

Ing. Jaromír Emmer, vedoucí OM1 MMB

Poskytovatel:
ICZ a.s.
Ing. Jiřím Votrubou, na základě plné moci
Na hřebenech 11 1718/10, Nusle, 140 00Praha4
25145444
CZ 699000372

Zastoupená:
Se sídlem:
IC:
DIC:
Společnost zapsaná v OR ve 0
Bankovní spojení:
Číslo účtu:

Ve věcech technických je
oprávněn jednat:

Ve věcech smluvních
je oprávněn jednat:

Číslo smlouvy:

Mgr. Jan Veleba, vedoucí projektu

Ing. Jiří Votruba, na základě plné moci

SML 027/2018

Pro účely Smlouvy se uvedené smluvní strany označují jako Objednatel a Poskytovatel.

I



Článek 2

Účel a předmět Smlouvy

Účelem Smlouvy je využiti zdrojů, know-how a organizačních schopností Poskytovatele 
k racionalizaci, zefektivnění provozu a poskytování maintenance a servisních služeb 
produktu c-spis LITE provozovaného v rámci TC Statutárního města Brno pro 66 škol a 
školských zařízení zřizovaných statutárním městem Brnem (dále jen Servisní služby“ 
nebo ,JSIuiby").
Předmětem Smlouvy jc závazek Poskytovatele poskytovat Objednateli Servisní služby a 
maintenance v souladu se všemi relevantními závaznými právními předpisy, jakož i se 
sjednanými podmínkami, a současně závazek Objednatele zaplatit Poskytovateli cenu 
stanovenou v čl. 4 Smlouvy za jejich řádné poskytnutí. Poskytovatel se zavazuje realizovat 
předmět plnění Smlouvy v rozsahu a za podmínek uvedených ve Smlouvě 
Poskytováním maintenance a servisních služeb se rozumí veškerá činnost Poskytovatele 
dle Smlouvy směřující k provádění činností v rozsahu dle Přílohy č. 1 Rozsah služeb a 
Přílohy č. 3 Katalog IT služeb pro Magistrál města Brna, a to i v případě, že výsledek 
činnosti Poskytovatele má charakter díla ve smyslu §2587 OZ, nebo autorského díla ve 
smyslu §2 dle zák. č. 121/2000 Sb„ zákon o právu autorském, o právech souvisejících s 
právem autorským a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů (dále jen

2.1.

2.2.

2.3.

Článek 3

Termín, způsob čerpání Služeb a místo plnění

Poskytovatel se zavazuje poskytovat Služby způsobem a v termínech uvedených v 
přílohách Smlouvy.
Dodaná kapacita Služeb bude Objednateli fakturována ročně dle Článku 5 smlouvy.
Místem předání plnění je sídlo Objednatele nebo jiná budova, v níž sídlí Magistrát města 
Brna.

Služby, které lze řešit vzdáleně, budou po dohodě s Objednatelem poskytnuty v sídle 
Poskytovatele.

3.1.

3.2.
3.3.

3.4.

Článek 4

Cena

Cena za poskytování Služeb dle Smlouvy je stanovena na základě dohody smluvních stran.4.1.

Cena za poskytování služeb dle článku 2 a článku 3 Smlouvy za dobu trvání této smlouvy 
činí:

4.2.

150 260 Kč 
31 555 Kč 

181 815 Kč

Cena bez DPH: 
DPH (21%);
Cena včetně DPH:

Cena dle odst. 4.2. Smlouvy je sjednána jako cena nejvýše přípustná a závazná po celou 
dobu plnění Smlouvy a zahrnuje veškeré náklady nutné nebo Poskytovatelem vynaložené 
pro řádné splnění předmětu Smlouvy.

4.3.

2



V případě jiné sazby DPH bude Poskytovatel Objednateli účtovat sazbu DPH ve výši 
odpovídající platným a účinným právním předpisům ke dni zdanitelného plnění. Cena 
za plnění bez DPH tímto není dotčena. Poskytovatel odpovídá za to, že sazba DPH je 
stanovena v souladu s platnými právními předpisy.

4.4.

Článek 5

Platební podmínky

5.1. Plnění Poskytovatele představuje ve smyslu příslušných ustanovení zákona 
č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (zákon o dani 
z přidané hodnoty v platném znění), samostatné zdanitelné plnění a považuje se za 
uskutečněné dnem převzetí dle čl. 7 Smlouvy.

5.2. Cena plnění dle odst. 4.2 Smlouvy bude Objednatelem hrazena na základě faktury 
Poskytovatele, kterou Poskytovatel vystaví vždy k 1. 6. příslušného roku poskytování 
služeb.

5.3. Faktura musí obsahovat všechny náležitosti řádného účetního a daňového dokladu 
. ve smyslu příslušných zákonných ustanovení, zejména zákona o dani z přidané hodnoty

v platném znění a § 435 OZ. V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, je 
Objednatel oprávněn zaslat ji ve lhůtě splatností zpět Poskytovateli k doplnění, aniž se tak 
dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného 
doručení náležitě doplněného či opraveného dokladu.

5.4. Splatnost faktury (daňového dokladu) je stanovena na 30 dnů ode dne jejího doručení 
Objednateli.

5.5. Povinnost zaplatit sjednanou cenu plnění je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu 
Objednatele ve prospěch účtu Poskytovatele. Všechny částky poukazované v Kč vzájemně 
smluvními stranami na základě Smlouvy musí být prosté jakýchkoliv bankovních poplatků 
nebo jiných nákladů spojených s převodem na jejich účty.

5.6. Platba bude poukázána na bankovní účet Poskytovatele uvedený ve faktuře. Uvedený 
bankovní účet musí být zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup. 
V případě, že účet tímto způsobem zveřejněn nebude, je Objednatel oprávněn uhradit 
Poskytovateli cenu na úrovni bez DPH, DPH Objednatel poukáže správci daně.

Článek 6

Součinnost, práva a povinnosti smluvních stran

6.1. Objednatel se zavazuje Poskytovateli poskytovat součinnost vyplývající ze Smlouvy, a to 
pouze v nezbytně nutném rozsahu a nikoliv nad rámec součinnosti jinak obvyklé při 
poskytování obdobného druhu plnění. Konkrétní rozsah je uveden v příloze 2 - Součinnost 

Objednatel je oprávněn zajistil poskytnutí součinnosti třetími osobami.

Poskytovatel je povinen postupovat při plnění předmětu Smlouvy s odbornou péčí, podle 
nejlepších znalostí a schopností a sledovat a chránit oprávněné zájmy Objednatele. 

Poskytovatel je povinen v průběhu poskytování servisních služeb neprodleně upozornit 
Objednatele na nevhodnost jeho pokynů nebo předané dokumentace. Toto upozornění musí 
mít písemnou formu. V takovém případě je Objednatel povinen se k tomuto upozornění 
bez zbytečného odkladu písemně vyjádřit a je povinen učinit veškerá opatření, aby 
Poskytovatel mohl pokračovat v poskytování servisních služeb řádně.

6.2.

6.3.

6.4.

3



Článek 7

Předání a převzetí Servisních služeb bude probíhat jednou ročně vždy ke dni vystavení 
faktury Objednateli.

7.1.

Článek 8
/

Změnové řízení

Každá smluvní strana může kdykoli během doby trvání Smlouvy požádat o jakoukoli 
změnu v rozsahu, lypech nebo parametrech Služeb. Žádná smluvní strana však není 
povinna navrhovanou změnu přijmout. Poskytovatel se však zavazuje přijmout 
za přiměřených podmínek změny požadované Objednatelem v případě, že se jedná 
o změny související se změnou legislativy.

Poskytovatel pro zachování kontinuity poskytovaných Servisních služeb vede řádnou a 
úplnou dokumentaci všech provedených změn poskytovaných Služeb. Tuto dokumentaci je 
Poskytovatel povinen na základě žádosti kdykoliv zpřístupnil Objednateli.

Změnové řízení se zahajuje písemnou žádostí na změnové řízení podanou osobou 
oprávněnou jednat ve věcech smluvních nebo technických a doručenou druhé smluvní 
sírane. V oznámení musí býl definován alespoň rámcově rozsah požadované úpravy 
Servisních služeb.

Poskytovatel zpracuje v součinnosti s Objednatelem podklady na změnové řízení.

Smluvní strany se dohodnou o změně, způsobu jejího řešení a o jejích důsledcích 
do Smlouvy.

Pokud má změna dopad do Smlouvy, musí být provedena formou písemného dodatku 
ke Smlouvě nebo uzavřením nové Smlouvy.

Poskytovatel bude realizovat změny či doplňky poskytovaného plnění pouze v lom 
případě, že bude v rámci změnového řízení dosaženo dohody v otázkách změn terminů a 
ceny, jakož i dohody o případných dalších podmínkách.

Nevyjádří-li se Objednatel ke změnám navrhovaným v rámci změnového řízení 
bezodkladně, nejdéle však do deseti (10) pracovních dnů, platí, že s navrhovanou změnou 
nesouhlasí a Poskytovatel bude pokračovat v poskytování plnění podle původně 
sjednaných podmínek.

Za změnu se podle této Smlouvy nepovažuje upřesnění poskytovaných servisních služeb 
jako výsledek kontinuálního zlepšování servisních služeb podle Přílohy č. 2 této Smlouvy

8.1.

8.2.

8.3.

8.4.

8.5.

8.6.

8.7.

8.8.

8.9.

i

Článek 9

Odpovědnost za škodu, odpovědnost za vady, sankční ujednání

Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám 
a k minimalizaci vzniklých škod. Smluvní strany nesou odpovědnost za škodu dle platných 
právních předpisů a Smlouvy. Poskytovatel odpovídá za škodu rovněž v případě, že část 
plnění poskytuje prostřednictvím subdodavatele.

Žádná ze smluvních stran není odpovědná za škodu vzniklou porušením povinnosti 
ze Smlouvy, prokáže-li, že mu ve splnění takové povinnosti dočasně nebo trvale zabránila 
mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. 
Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v dobč, kdy byl škůdce 
s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smluvené 
povinnosti povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí. Smluvní strany se 
zavazují upozornit druhou smluvní stranu bez zbytečného odkladu na vzniklé překážky

9.1.

9.2.

4



bránící řádnému plnění Smlouvy a dále se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k jejich 
odvrácení a překonání.
Škoda sc hradí v penězích, nebo, je-li to možné nebo účelné, uvedením do předešlého 
stavu podle volby poškozené strany v konkrétním případě.
Poskytovatel je odpovědný za to, že poskytnuté Servisní služby jsou v souladu se 
Smlouvou, a že po celou dobu jejich poskytování budou mít dohodnuté vlastnosti, úroveň a 
charakteristiky.
Poskytovatel je povinen plnit Servisní služby v nejvyšší dostupné kvalitě a odpovídá za to, 
že případné vady plnění poskytnutého dle Smlouvy řádně odstraní, případně nahradí 
plněním bezvadným, v souladu se Smlouvou.
V případě prodlení Objednatele s plněním peněžitého závazku uhradí Objednatel na výzvu 
Poskytovatele úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné fakturační částky za každý 
i započatý den prodlení po době splatnosti daňového dokladu.
V případě, že Poskytovatel nedodrží dohodnuté parametry poskytovaných Služeb, 
poskytne Objednateli za každc jednotlivé nesplnění parametru slevu ve výši 5 % z částky,

kterou by jinak měl při dodrženi dohodnutých parametrů poskytovaných Servisních 
služeb za příslušný kalendářní rok nárok. Slevy z ceny je Poskytovatel povinen zohlednit 
při fakturaci, ncstane-li sc tak, je Objednatel oprávněn slevu z ceny uplatnit písemnou 
výzvou obdobně jako v případě smluvní pokuty.
Ustanovením o smluvní pokutě není jakkoliv dotčeno či omezeno právo na náhradu škody, 
oprávněná smluvní strana jc oprávněna uplatnit nárok 
pokuty v plné výši. O náhradě škody dále platí obecná ustanovení OZ.

Jakákoliv ustanovení týkající se dotčení či omezení výše či druhu škody jsou neúčinná.

9.3.

9.4.

9.5.

9.6.

9.7.

na

9.8.
náhradu škody vedle smluvnína

9.9.

Článek 10
Vlastnické právo, nebezpečí škody na věci, práva duševního vlastnictví

10.1. Vlastnické právo ke všem hmotným součástem plnění předmětu Smlouvy předaným 
Poskytovatelem Objednateli v souvislosti s plněním předmětu Smlouvy přechází 

Objednatele dnem jejich předání Objednateli.
10.2. Nebezpečí škody na všech hmotných součástech plnění předmětu Smlouvy předaných 

Poskytovatelem Objednateli v souvislosti s plněním předmětu Smlouvy přechází 

Objednatele dnem jejich předání Objednateli.
10.3. Pokud je výsledkem činnosti Poskytovatele podle Smlouvy plnění, které naplňuje znaky 

díla ve smyslu AZ, poskytuje Poskytovatel Objednateli a Objednatel od Poskytovatele 
získává veškerá práva související s ochranou duševního vlastnictví vztahující se k 

takovému dílu, a to v rozsahu nezbytném pro řádné užívání takového díla Objednatelem po 
celou dobu trvání příslušných autorských práv. Objednatel zejména nabývá od 
Poskytovatele dnem poskytnutí autorského díla Objednateli (nejpozději však ke dni 

podpisu protokolu o předání a převzetí Servisních služeb dle Smlouvy, jichž je takové 
autorské dílo součástí) veškerá užívací práva, a to formou následujícího licenčního 

ujednání.
10.4. Poskytovatel poskytuje licenci jako:

a) licenci k veškerým známým způsobům užiti autorského díla jako celku, a to alespoň 

v rozsahu nezbytném pro řádné užívání Servisních služeb Objednatelem;

b) nevýhradní licenci klem částem autorského díla, u nichž je Poskytovatel sám autorem či 

vykonavatelem autorských práv k dílu zaměstnaneckému;

na

na

5



c) licenci neomezenou územním či množstevním rozsahem a rovněž tak neomezenou 

způsobem nebo rozsahem užití;

d) licenci na dobu určitou, a lo po celou dobu trvání majetkových práv autorských k dílu;

e) licenci neodvolatelnou;

f) licenci, kterou není Objednatel povinen využít, a to ani zčásti;

g) licence je udělena s právem udělení sublicence či postoupení licence jakékoliv 

Objednatelem ovládané společnosti;

h) licenci, která umožňuje Objednateli užívání autorského díla všemi známými způsoby užití 

pro vnitřní potřebu bez omezení.
10.5. Poskytovatel rovněž uděluje Objednateli oprávnění dílo dle odst. 10.3 Smlouvy bez 

omezení zveřejnit, upravovat, zpracovávat, překládat, či měnit jeho název, a že je též 
oprávněn takové dílo spojit s dílem jiným a zařadit jej do díla souborného. Oprávnění dle 

tohoto odstavce Smlouvy se rovněž vztahuje na třetí osobu, kterou Objednatel určí 
k realizaci oprávnění zde uvedených, a to pro Objednatelovu interní potřebu.

10.6. Objednatel a Poskytovatel se výslovně dohodli, že odměna za veškerá oprávnění 
poskytnutá Objednateli dle tohoto článku Smlouvy je již zahrnuta v ceně dle čl. 4 Smlouvy, 

zejména odměna za poskytnutí licence a za udělení oprávnění ve smyslu předchozích 

odstavců.
10.7. Objednatel je oprávněn pořizovat pro vlastní potřebu rozmnoženiny veškeré dokumentace 

předané Poskytovatelem v listinné i elektronické podobč a používat text veškerých 
dokumentací předaných Poskytovatelem pro přípravu dalších technických dokumentací a 

uživatelských příruček.
10.8. Poskytovatel je povinen zajistit, aby výsledkem jeho plnění nebo jakékoliv jeho části 

nebyla porušena práva třetích osob. Pro případ, že užíváním předmětu plnění nebo jeho 

dílčí části nebo prostou existencí předmětu plnění nebo jeho dílčí části budou v důsledku 

porušení povinností Poskytovatele dotčena práva třetích osob, nese Poskytovatel vedle 
odpovědnosti za takovéto vady plnění i odpovědnost za veškeré škody, které tím 

Objednateli vzniknou.
10.9. Poskytovatel je povinen zajistit pro Objednatele licence k autorským dílům svým i třetích 

osob. Náklady na tyto licence jsou součástí ceny Servisních služeb dle Smlouvy.

10.10. Povinnost týkající se licence a jejího rozsahu dle tohoto článku Smlouvy platí pro 
Poskytovatele i v případě zhotovení části autorského díla dle 10.3 Smlouvy 

subdodavatelem. Poskytovatel podpisem Smlouvy prohlašuje, že vlastní veškerá oprávnění 

k autorskému dílu dle předchozího odstavce Smlouvy, zejména, že získal veškerá 

oprávnění autorů či třetích osob k takovému dílu aje oprávněn je poskytnout Objednateli.
10.11. Vpřípadč, kdy u dodávaných softwarových (programových) produktů, které mají povahu 

autorského díla třetích osob, není ani při vynaložení veškerého úsilí Poskytovatele možné 
udělení podliccncc Poskytovatelem Objednateli, jc Poskytovatel povinen zajistit pro 

Objednatele právo užívat takovéto produkty v potřebném a ve Smlouvě předpokládaném 
rozsahu jiným způsobem (např. dodat Objednateli takové produkty s povahou autorského 

díla třetích osob, jejichž licenční podmínky umožní takovéto dodávané produkty užívat 
Objednatelem bez dalších finančních nároků Poskytovatele vůči Objednateli), a to po dobu 
trvání majetkových práv autorských, popř. postoupit jemu udělenou licenci k takovým 

produktům na Objednatele, vždy však musí být právo Objednatele k užití takových 

produktů zajištěno nejméně v rozsahu, který je obvyklý pro daný typ produktu, a

6



v rozsahu, který je především nezbytný pro naplnění účelu Smlouvy, resp. účelu 

obvyklého.
10.12. Poskytovatel je povinen poskytnout Objednateli licenci nebo podlicenci bez právních vad. 

Licence nebo podlicence poskytnutá Objednateli Poskytovatelem má právní vady zejména 

tehdy, pokud vyjde najevo, žc Poskytovatel nebyl oprávněn poskytnout licenci či 

podlicenci ve výše uvedeném rozsahu, případně pokud poskytnutá licence či podlicence 
bude úspěšně zpochybněna jakoukoliv třetí osobou nebo v případě, že ve smyslu ust. § 

2360 odst. 2 OZ v rozporu se Smlouvou ani nevznikla.
10.13. Poskytovatel je povinen Objednateli uhradit jakékoli majetkové škody a nemajetkové 

újmy, vzniklé v důsledku toho, že Objednatel nemohl předmět plnění Smlouvy užívat 
řádně a nerušeně dle Smlouvy. Jestliže Poskytovatel poruší jakoukoliv povinnost 

stanovenou v tomto článku Smlouvy nebo se ukáže jakékoliv jeho prohlášení uvedené 
v tomto článku Smlouvy jako nepravdivé, neúplné nebo zavádějící, jedná sc o podstatné 

porušení Smlouvy. Současně má Objednatel v takovém případě oprávnění požadovat po 

Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 100.000,- Kč (slovy: sto tisíc korun
. českých) za každý jednotlivý případ takového porušení Smlouvy. Zaplacením smluvní 

pokuty není dotčeno ani omezeno právo Objednatele na náhradu škody, kterou lze vymáhat 

vedle smluvní pokuty v plné výši.

Článek 11

Další a závěrečná ustanovení

11.1. Poskytovatel se zavazuje plnění předmětu Smlouvy provést sám, nebo s využitím 
subdodavatelů. Poskytovatel je povinen písemně informovat Objednatele o všech svých 
subdodavatelích (včetně jejich identifikačních a kontaktních údajů a o tom, které služby 
pro něj v rámci předmětu plnění každý ze subdodavatelů poskytuje) a o jejich změně, a to 
nejpozději do 7 (slovy: sedmi) dnů ode dne, kdy Poskytovatel vstoupil se subdodavatelem 
ve smluvní vztah či ode dne, kdy nastala změna.

11.2. Poskytovatel je oprávněn (sub)dodavatele nahradit pouze ze závažných objektivních 
důvodů a to při splnění těchto podmínek:

-nový (sub)dodavatel disponuje minimálně stejnou kvalifikací, kterou prokázal 

nahrazovaný (sub)dodavatel za Poskytovatele;

-Objednatel s nahrazením (sub)dodavatele vysloví předchozí souhlas v písemné 

formě.
11.3. Zadání provedení části plnění dle Smlouvy subdodavateli Poskytovatele nezbavuje 

Poskytovatele jeho výlučné odpovědnosti za řádné provedení takového plnění vůči 
Objednateli. Poskytovatel odpovídá Objednateli za plnění předmětu Smlouvy, které svěřil 
subdodavateli, ve stejném rozsahu, jako by jej poskytoval sám.

11.4. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti 
uveřejněním prostřednictvím registru smluv ve smyslu zák. č. 340/2015 Sb., o zvláštních 
podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv 
(zákon o registru smluv) ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,ZoRS“). Podle ZoRS 
bude tato smlouva Objednatelem zveřejněna v registru smluv.

11.5. Smluvní strany se dohodly, že počet škol a školských zařízení uvedený v čl. 2 odst. 2.1 této 
Smlouvy a odstavec 3 (SLA parametry služeb) Přílohy č. 1 (Rozsah služeb) Smlouvy, 
včetně tabulky jsou obchodním tajemstvím Poskytovatele ve smyslu ust. § 504 zákona č.

7



89/2012 Sb., občanského zákoníku a před uveřejněním v registru smluv budou tyto části 
Objednatelem znečitelněny.

11.6. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, do 15. f 2. 2018.

11.7. Smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o předmětu Smlouvy a všech 
náležitostech, které smluvní strany měly a chtěly ve Smlouvě ujednat, a které považují za 
důležité pro závaznost Smlouvy. Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze písemnými 
dodatky odsouhlasenými oběma smluvními stranami.

11.8. Smluvní strany se podpisem Smlouvy dohodly, že vylučují aplikaci ustanovení § 557 OZ.

11.9. Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení Smlouvy byla jakákoliv 
práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi smluvními 
stranami či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu plnění 
Smlouvy, ledaže je ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak. Vedle shora uvedeného si 
smluvní strany potvrzují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených 
obchodních zvyklostí či praxe.

11.10. Pro vyloučení pochybností Poskytovatel výslovně potvrzuje, že je podnikatelem, uzavírá 
Smlouvu při svém podnikání, a na Smlouvu se tudíž neuplatní ustanovení § 1793 OZ.

11.11. Dodavatel na sebe v souladu s ustanovením § 1765 odst. 2 OZ přebírá nebezpečí změny 
okolností. Tímto však nejsou nikterak dotčena práva smluvních stran upravená ve 
Smlouvě.

11.12. Poskytovatel sc zavazuje bez předchozího výslovného písemného souhlasu Objednatele 
nepostoupit ani nepřevést jakákoliv práva či povinnosti vyplývající ze Smlouvy, ani 
Smlouvu jako celek, na třetí osobu či osoby.

11.13. Je-li nebo stane-li se jakékoli ustanovení Smlouvy neplatným, nezákonným 
nebo nevynutitelným, netýká sc tato neplatnost a nevynutitelnost zbývajících ustanovení 
Smlouvy. Smluvní strany se tímto zavazují nahradit do 5 (pěti) pracovních dnů po doručení 
výzvy druhé smluvní strany jakékoli takové neplatné, nezákonné nebo nevynutitelné 
ustanovení ustanovením, které je platné, zákonné a vynutitelné a má stejný nebo alespoň 
podobný obchodní a právní význam.

11.14. Objednatel je oprávněn od Smlouvy písemně odstoupit z důvodu jejího podstatného 
porušení Poskytovatelem.

11.15. Možnost odstoupení smluvních stran od Smlouvy se dále řídí příslušnými ustanoveními 
OZ. Odstoupení od Smlouvy je platné dnem doručení oznámení o odstoupení druhé 
smluvní straně.

11.16. Objednatel je oprávněn tuto Smlouvu ukončit písemnou výpovědí i bez uvedení důvodů. 
V takovém případě činí výpovědní lhůta 1 měsíc a běží od prvého dne měsíce 
následujícího po doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně.

11.17. Poskytovatel jc oprávněn vstupovat do objektů Objednatele v souvislosti s plněním 
Smlouvy jen s předchozím souhlasem Objednatele nebo v přítomnosti oprávněné osoby 
Objednatele.

11.18. Záležitosti v této Smlouvě výslovně neupravené se řídi příslušnými ustanoveními AZ a 
příslušnými právními předpisy souvisejícími. Veškeré případné spory ze Smlouvy budou v 
prvé řadě řešeny smírem (tento postup se nevztahuje na vymáhání finančních pohledávek 
vzniklých z porušení povinnosti zaplatit pohledávku). Pokud smíru nebude dosaženo 
během 30 (slovy: třiceti) dnů, všechny spory ze Smlouvy a v souvislosti s ní budou řešeny 
věcně a místně příslušným soudem v České republice.

11.19. Objednatel i Poskytovatel se zavazují vzájemně informovat o všech organizačních 
změnách (název, sídlo, tel., fax., apod.).

11.20. Poskytovatel i Objednatel jsou povinni zachovat mlčenlivost o všech skutečnostech, 
údajích a informacích, týkajících se druhé strany, které mají povahu jejich obchodního

8



tajemství v rozsahu a za podmínek §504 OZ, a o kterých se dozví v souvislosti s plněním
Smlouvy. Poskytovatel i Objednatel se zavazují, že tyto skutečnosti nesdělí ani jiným
způsobem neposkytnou žádné třetí osobě a zajistí jejich přiměřenou ochranu a utajení.

11.21. Poskytovatel je dle zákona č. 101/2000Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění
povinen zachovávat mlčenlivost o osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních, jejichž
zveřejnění by ohrozilo zabezpečení osobních údajů v informačním systému Objednatele.
Povinnost mlčenlivosti trvá i po ukončení účinnosti Smlouvy. Poskytovatel odpovidá
Objednateli v plné míře za škodu, kterou mu způsobí porušením tohoto ustanovení.

11.22. Statutární město Brno je při nakládání s veřejnými prostředky povinno dodržovat
ustanovení zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění
pozdějších předpisů.

11.23. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech vyhotoveních, z nichž dvě vyhotovení obdrží
Objednatel a dvě vyhotovení obdrží Poskytovatel.

11.24. Příloha č. 3 Smlouvy má přednost před Přílohou č. 1 Smlouvy.

11.25. Smluvní strany shodně prohlašují, že se seznámily s obsahem Smlouvy, který je dostatečně
určitý a srozumitelný a že se Smlouvou souhlasí v plném rozsahu. Smluvní strany uzavírají

- Smlouvu na základě vážné a svobodné vůle prosté omylu a na důkaz toho připojují své
vlastnoruční podpisy.

11.26. Nedílnou součástí Smlouvy jsou následující přílohy:

Příloha č. 1 - Rozsah Služeb

Příloha č. 2 - Součinnost

Příloha č. 3 - Katalog IT služeb pro Magistrát města Brna

A.V Brně dne 'i-2oiKV Praze dne.1 _; c-1

Za Objednatele: Za Poskytovatele:

za
vedoucí OM1 MMB
Ing. Jaromír Emmer

za ICZ a.s.
Ing. Jiří Votruba

na základě plné moci

STATUT‘

M A r: I «■

Oouor rr>i;;rsKé infoj

~ ~ 3 é?NO

■' TNA
. "íj.iky
Malir.ovskeho rum 3

eq1 cr brno
•001-

lil!
ICZ as
Na litebenm;h I11718/10
140 nn Hifiha 4
IČO:SÍ.145444

9



Příloha č.l- Rozsah Služeb

Služby budou poskytovány od 1. Dne účinnosti smlouvy.

1. Definice pojmů

Systém - souhrnný název pro soubor všech hardwarových a softwarových prostředků, nad kterými 
jsou poskytovány servisní služby.

Service Desk - kontaktní místo pro pracovníky Objednatele (uživatele). Service Desk představuje 
automatizovaný systém procedur a politik, které jsou využivány Objednatelem i Poskytovatelem 
k řízení servisních služeb.

/. úroveň podpory znamená, že osoba(y) Objednatele obsluhující Service Desk, se pokusí vyřešit 
všechny požadavky. Požadavky, které nejsou vyřešeny prostřednictvím 1. úrovně, jsou předány 
k řešení na 2. úroveň.

2. úroveň podpoty řeší požadavky nevyřešené na 1. úrovni. Jedná se o pracovní tým odborníků 
Poskytovatele, jejichž znalosti pokrývají nabízené služby bezpečnosti, dostupnosti a správy 
Systému.

3. úroveň podpoty řeší požadavky, které nebyly vyřešeny na 2. úrovni. 3. úroveň může být 
poskytována skupinou 2. úrovně v součinnosti s výrobci SW a HW.

Požadavek - znamená jakýkoliv požadavek řešený prostřednictvím Service Desku (např. Incident, 
Problém, Požadavek na změnu / úpravu. Požadavek na informaci / konzultaci, apod.).

SLA (Service Level Agreement) se rozumí závazné parametry poskytovaných služeb.

Katalog služeb je dokument obsahující na každou poskytovanou servisní službu zpracovaný 
katalogový list jednoznačné vymezující tuto službu.

Katalogové listy jsou listy obsahující zejména název služby, popis služby, metriku 
pro vyhodnocování kvality poskytnuté služby (SLA parametru), sjednanou hodnotu SLA parametru 
a sankci při nedodržení sjednané hodnoty SLA parametru (pokud je upravena odlišně od odst. 
9.3. Smlouvy).

Věcný garant je odborně (věcně) příslušný pracovník OM1 MMB (Odboru městské informatiky 
Magistrátu města Brna).

Člověkoden (cld, MD) - čas odpovídající práci jedné osoby po dobu jednoho pracovního dne. 

Priorita znamená stanovení urgcncc řešení požadavku podle následující tabulky:

__________________ Popis - • •

Závada, při níž Systém není použitelný vc svých základních 
funkcích. Není možné pokračovat vc standardním způsobu práce, 
neexistuje dostupný náhradní způsob.

Závada, kdy jc Systém ve svých funkcích degradován tak, že tento 

slav omezuje běžný provoz, tuto situaci je však možné řešit nebo 
zmírnit dostupným náhradním způsobem.

Závada, která svým charakterem neovlivňuje významným způsobem 
běžný provoz Systému a nepoškozuje data. Omezuje některé 
uživatelské funkce systému, které jsou ale dosažitelné jinými 
uživatelskými funkcemi.

Požadavek bez vlivu na funkčnost systému, např. kosmetické změny, 
žádost o informace atd.

Návrhy, připomínky nebo náměty na zlepšení či další rozvoj. Tato 
priorita nepodléhá SLA.

Dostupnost ]c schopnost provádět dohodnutou funkci, když jc požadována. Dostupnost jc zpravidla 
vypočítávána jako procentní podíl z dohodnuté provozní doby bez plánovaných odstávek. 
Požadavky různé priority mají různou dostupnost.

Priorita Dopad

Kritický1

2 Vysoký

Střední3

4 Nízký

Bez bezprostředního 
vlivu

5

10



2. Služby

Poskytovatel bude zabezpečovat pro Objednatele následující servisní služby:

1. Incident Management

Zajištění co nejrychlejšího obnovení dodávky služby a minimalizaci důsledků výpadků služeb 
na činnost Objednatele podle sjednaných SLA parametrů.

2. Problém Management
Zjišťování původních příčin incidentů. Problém Management iniciuje zajištění oprav příčin chyb 
v Systému a provádí i proaktivní prevenci problémů.

3. Change Management
Efektivní a rychlé vyřízení změn za účelem minimalizace vzniku incidentů z důvodu změny 
použitím standardizované metody Poskytovatele.

4. Release Management

Distribuce a nasazení změny do Systému Objednatele.

5. Configuralion Management

Budování a aktualizace logického modelu Systému pomocí identifikace, řízení, správy a verifikace 
všech konfiguračních položek, které jsou implementovány. Configuration Management vede 
Poskytovatel v Service Dcsk. Zahrnuje rovněž správu duševního vlastnictví (licence) třetích osob 
vztahujících sc k provozu Systému, ke kterým má Objednatel právo užití.

6. Capacity Management
Upozorňování Objednatele na nutnost doplnění Systému nebo na nutnost jeho aktualizace tak, aby 
byly uspokojeny požadavky Objednatele z pohledu dostatečné kapacity Systému.

7.1T Service Contimiily Management and Availability Management

Obnovení poskytování definované úrovně služeb při výpadku Systému včetně obnovy dat 
uživatelských aplikací ze zálohy. Pravidelné měřeni a monitorování Systému z hlediska bezpečnosti 
a dostupnosti služeb, porovnáváním těchto hodnot s SLA požadavky Objednatele na jejich 
dostupnost a následně iniciování kroků vedoucích k dosažení žádoucího stavu.

H. Service Desk

V rámci Service Dcsk Poskytovatel poskytuje následující služby:

• řešení a dokumentaci požadavků předaných na 2. úroveň s případným postoupením 
požadavku na 3. úroveň, poskytování informací o stavu řešení požadavku,

• budování a aktualizaci konfigurační databáze prvků Systému pokrytých servisními službami

• poskytování pravidelných reportů.

9. Information Security Management

Správa a administrace bezpečnosti Systému. Správa bezpečnostní dokumentace v souladu s aktuální 
národní/EU legislativou a uznávanými normami na oblast informační bezpečnosti (normy řady ISO 
27000).

3. SLA parametry služeb

Servisní služby poskytuje Poskytovatel na základě Katalogu služeb s Katalogovými listy 
specifikujícími pro každou jednu poskytovanou službu její název, úplný procesní popis, SLA 
parametry a sankce při jejich nedodržení (pokud jsou v Katalogu služeb upraveny odlišně od odst. 
9.8. Smlouvy).

11



Parametry a metriky Služeb - SLA parametry - Response Time
• v . .*•. i.
Response Time

(maximální doba1) ; Hodnota Měrná jednotná 
on-line on*site2 ' ‘ fe

. i.
ř ^Servisní

kalendář
tížadavek • * K •

v*—.

Servisní požadavek 1 

Kritický

Servisní požadavek 2 

Vysoký

Servisní požadavek 3 

Střední

1950 ČlověkohodinaPo - Pá 8-17 4BH NBD

1950 ČlověkohodinaPo-Pá 8-17 8BH NBD

ČlověkohodinaPo-Pá 8-17 NBD 2BD 1950

Servisní požadavek 4 

Nízký
1950 ČlověkohodinaPo-Pá 8-17 2BD 3BD

Servisní požadavek 5 

Bez bezprostředního vlivu
1950 ČlověkohodinaPo-Pá 8-17 3BD 4BD

Hot-Line
Po-Pá 8-17 NBD N/A 1950 Požadavek

i následující pracovní den.

2 Minimální pracnost v rámci řešení každého on-sitc požadavku je 8 človčkohodin, pokud není 
oběma stranami u konkrétního Požadavku předem dojednáno jinak.

BII = pracovní hodiny; BD = pracovní dny; NBD

12



Příloha č. 2 - Součinnost

Součinnost Objednatele:

a) vyvine veškerou potřebnou součinnost pro poskytování Služeb a bude spolupracovat s 

Poskytovatelem na detailním a podrobném popisu problému tak, aby bylo možné určit 
jeho příčinu;

b) zajistí zpřístupnění IS e-spis formou vzdáleného připojení Poskytovateli;

c) bude v požadavcích poskytovat Poskytovateli všechny informace potřebné pro správné 

a včasné provedení požadavku (zejména přesný popis problému) v rámci možnosti 
pracovníků Objednatele;

d) bude poskytovat Poskytovateli potřebný přístup k místu užívání 1S c-spis, který Poskytovatel 
bude potřebovat ke splnění svých závazků,

e) umožní Poskytovateli přístup k CA Service Desku včetně možnosti generování příslušného 
Výkazu o poskytnutých službách;

0 na potřebnou dobu zajistí Poskytovateli spolupráci správců a dalších případných 

pracovníků Objednatele podle povahy požadavku;

g) na potřebnou dobu zajistí Poskytovateli přístup k licencovaným počítačovým 

programům, které jsou nezbytné pro řádné plnění Služeb;

h) při provádění technické podpory na místě pověření pracovníci Objednatele zajistí 

přítomnost oprávněné osoby v místě podpory, a to minimálně při zahájení a ukončení 
činnosti;

i) bude pravidelně zálohovat data a konfiguraci IS e-spis;

pokud Poskytovatel doporučí při řešení složitého problému zálohu dat, je Objednatel 

povinen zabezpečit si předem odpovídající zálohu nezbytných dat a zabránit tak jejich 
poškození (resp. zničení);

j) zajistí správu základní technologické infrastruktury včetně hardware, základního 
software a databáze.

r

13



Příloha č. 3 - Katalog IT služeb pro Magistrát města Brna

A. Podpora

A.1 Rychlá linka (Hotline)
Rychlá linka představuje přímou podporu ze strany předem určeného místa s kvalifikovaným pracovníkem 
poskytovatele služeb. Hotline poskytuje rychlou technickou podporu a slouží ke krátkému operativnímu 
hlášení incidentu či poradenství.

A.2 Management incidentů (Incident Management)
Zajištění co ncjrychlcjšího obnovení dodávky definované úrovně služeb podle sjednaných SLA parametrů a 
minimalizaci důsledků výpadků služeb na činnost objednatele. Provádí se s podporou Service Desk systému.

A.3 Management problémů (Problém Management)
Zjišťování původních příčin incidentů. Problém Management iniciuje zajištění oprav příčin chyb v systému, 
tj. předmětné základně pro poskytování služeb (ICT infrastruktura). Provádí se s podporou Service Desk 
systému.

A.4 Konfigurační management (Configuration Management)
Budování a aktualizace logického modelu systému (předmětné základny služeb / ICT infrastruktury) pomocí 
identifikace, řízeni, správy a verifikace všech konfiguračních položek, které jsou implementovány. Zahrnuje 
rovněž správu duševního vlastnictví (licence) třetích osob vztahujících se k provozu systému, ke kterým má 
objednatel právo užiti. Provádí se s podporou Service Desk.

B. Administrace

B.1 Management změn a nových konfigurací (Change Management)
Efektivní a rychlé vyřízení změn a nových konfiguraci systému nebo jeho prvků za účelem minimalizace 
vzniku incidentů z důvodu změn. Služba zahrnuje rovněž testování změn a nových konfigurací.

B.2 Uvolňování změn (Release Management)
Distribuce a nasazení změny do systému (předmětné základny / ICT infrastruktury) objednatele.

B.3 Zálohování konfigurace
Zálohování konfigurace systému a všech jeho prvků.

B.4 Vedení provozně-technické dokumentace
Průběžná aktualizace provozní a technické dokumentace, vč. uživatelských a systémových příruček.
Průběžná aktualizace metodických příruček a další dokumentace nezbytné k užívání součástí předmětné 
základny pro poskytování služeb, vč. pravidel a podmínek zálohování, přístupů k datovým centrům, apod.

B.5 Údržba zařízení (oprava, výměna)
Oprava zařízení systému v případě jejich nefunkčnosti. Oprava může být provedena i výměnou prvku 
systému (zařízení) za prvek stejných nebo lepších vlastnosti, než stávajících.

B.6 Software maintenance
Maintenancc software zařízení (firmware), která jsou součástí předmětné základny pro poskytování 
servisních služeb (ICT infrastruktury) nebo jsou využívána pro poskytování služeb (např. monitorovací 
software). Maintenance představuje průběžné a bezodkladné poskytování programových korekcí software 
(Service Pack, Update/Upgrade, Patch) a softwarové dokumentace v souladu s tím, jak nové verze 
programového vybavení s vylepšenými funkcemi dává k dispozici výrobce programového vybavení. 
Aktualizace programového vybavení musí zajistit jeho kompatibilitu s ostatními SW a HW komponentami 
systému.

I4



B.7 Management přístupu (Access Management)
Řízení přístupu uživatelů k aktivům resp. prvkům předmětné základny (ICT infrastruktury) v souladu 
s bezpečnostní politikou a požadavky vlastníků aktiv.

B.8 Monitoring vytížení a dostupnosti (Event Management)
Pravidelné měření a monitorování systému a jeho prvků, zejména z hlediska zatížení a dostupnosti ICT 
infrastruktury, s porovnáváním těchto hodnot s SLA požadavky objednatele. Signalizace dosažení konkrétní 
přednastavené prahové hodnoty (zatíž.ení CPU, RAM, transakční odezva, počet současně přihlášených 
uživatelů atd.) za účelem předcházení vzniku incidentů (Incident Management) a zlepšení kapacitního 
plánování (Capacity Management). V případě zjištění nesouladu následné iniciování kroků vedoucích 
k dosažení žádoucího stavu.

C. Profylaxe

C.1 Preventivní kontroly a prohlídky
Soubor činností spojených s předcházením (prevencí) nefunkčnosti systému a jeho prvků formou 
preventivních kontrol a prohlídek prvků systému prováděných fyzicky lokálně nebo v případě vhodnosti i 
diagnostikovaných vzdáleně. Typickou činností profylaxe je revize elektrických zařízení nebo klimatizace, 
čistění aktivních prvků, výměna baterií.

C.2 Ověřování funkčnosti havarijních plánů (Disaster Recovery 
Reviews)
Příprava na neočekávané incidenty tak, aby nežádoucí dopady byly co nejmenší a aby zvládání mimořádných 
situací probíhalo předem definovaným způsobem a optimálně. Přezkoumání spouštěcích mechanizmů 
určujících, kdy a kým má být havarijní plán aktivován a funkčnosti havarijních procedur v měnících se 
podmínkách systému (zejména změny v technologiích a konfiguracích prvků systému).

D. Poradenství

D.1 Konzultace a poskytování know-how ke změnám
Konzultace ke změnám systému a jeho prvků včetně poskytování specifického know-how k systému 
potřebného pro rozhodování o rozvoji systému a řízení systému na straně poskytovatele.

D.2 Management výkonnosti (Performance management)
Průběžná identifikace úzkých hrdel systému z hlediska jeho výkonnosti a poskytování doporučení pro 
zlepšení výkonnosti systému jako celku z krátkodobého a dlouhodobého hlediska.

E. Dodávka služeb

E.1 Management úrovně a katalogu služeb (Service Level Management, 
Service Cataloque Management)
Udržování katalogu služeb a jejich charakteristik vě. SLA parametrů služeb. Zahrnuje rovněž přezkoumávání 
požadavků na služby vě. kapacitních (SLR - Service Level Requirement), měření a přezkoumávání vhodnosti 
dosahovaných SLA parametrů vůči těmto požadavkům a pravidelné revize služeb se zákazníky spojená se 
zlepšováním služeb (která jsou současně nákladově optimální).

E.2 Management kapacit služeb (Capacity Management)
Plánování kapacit služeb a rovněž kapacitních charakteristik předmětné základny (ICT infrastruktury). 
Zahrnuje přezkoumávání kapacitních a výkonových požadavků objednatele na aktuální a budoucí stav ve 
smyslu shody požadavků sc zavedenou a architektonicky možnou kapacitou a výkonností služeb a 
s dimenzováním základny těchto služeb (ICT infrastruktury). Nastavení monitoringu pi vku systému (ICT 
komponent) vě. prahových hodnot, jež budou následně v provozu sledovány a monitorovány (Event 
Management).

15



E.3 Výkaznictví služeb (Service Reporting)
Zahrnuje pravidelné reportování formou:
(I.) SLA výkazů o dosahované úrovni služeb (plnění SLA),
(II.) Kapacitních výkazů o spotřebovaných kapacitních jednotkách služeb a 
(III.) Finančních výkazů o alokaci nákladů na jednotlivé služby.

/

1

t

i

16



PLNA MOC/
/

lCZa.s., IC: 25145444. sc sídlem Na hřebenech II 1718/10. Nusle. 140 00 Praha 4, zapsaná v
obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze. sp. zn. B 484 (dále jen ,.Zmoeniten

tímto uděluje plnou moc

aby za Zmocmtelc činil veškerá právní jednání a jiné úkony v obchodních vztazích (včetně
vztahu týkajících se veřejných zakázek ve smyslu ustanovení zákona č. 134/2016 Sb., zákon o
zadavani veřejných zakazek. ve zněni pozdějších předpisů), v nichž cena předmětu plnění
vyjádřená peněžní částkou nepřesáhne částku 13.000.000,-Kč (slovy třináct miliónu korun
ceskyeh) s tím. ze pujde-íi o opakující se plnění, jc základem pro výpočet tohoto limitu součet
ceny všech opakujících sc plnění bez DPH.

Tato plna moc nezahrnuje oprávnění Zmocněnce nakupovat a zcizovat cenné papíry, obchodní
podíly, uzavírat smlouvy o prodeji části nebo celého podniku, zprostředkovatelské smlouvy,
smlouvy o sdruženi, smlouvy příkazní či mandátní, smlouvy nájemní, podnájemní či
leasingové, přijímat a poskytovat úvěry, sjednávat odstupné, podepisovat směnky, zcizovat
nemovitosti a zatěžovat je právními závazky. Zmocněnec dále není na základě této plné moci
oprávněn uzavíratjakákoli narovnáni a zavazovat Z.mocnitelcjakýmikoli ručitelskými závazky.

Tato plna moc nahrazuje jakoukoli plnou moc dříve udělenou Zmocněnci Zmocnitelem ohledné
výše uvedeného předmětu plné

Tato plná moc se uděluje na dobu neurčitou.

moci.

V Praze dne / /2016,

r

Ing. Bohuslav Cempírek
předseda představenstva

ICZ a.s.

Zmocnění přijímám v plném rozsahu.



/

PROHLÁŠENÍ O PRAVOSTI PODPIS!; - C

\

■&/