Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
"STATUT*"* , __ “oS m^Ux* ,M0'"'VÍ'y Msura^Xí^ nW" 3 P01 67 BRNO -0Ú1- Servisní smlouva (dále jen ,£mlouva“) __ uzavřená v souladu s § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších _^= předpisů (dále jen „0Z“) za přiměřeného použití ustanovení § 2586 anásl. téhož zákona N------ O iO Článek 1 Smluvní strany Objednatel: Statutární město Brno Ing. Petrem Vokřálem, primátorem města Bma Dominikánské náměstí 1,602 00 Brno 44992785 CZ44992785 Česká spořitelna, a.s. Zastoupené: Se sídlem: IC: DIČ: Bankovní spojení: Číslo účtu: Ve věcech technických je oprávněn jednal: Ve věcech smluvních je oprávněn jednal: Číslo smlouvy: Ing. Jaromír Emmer, vedoucí OM1 MMB Ing. Jaromír Emmer, vedoucí OM1 MMB Poskytovatel: ICZ a.s. Ing. Jiřím Votrubou, na základě plné moci Na hřebenech 11 1718/10, Nusle, 140 00Praha4 25145444 CZ 699000372 Zastoupená: Se sídlem: IC: DIC: Společnost zapsaná v OR ve 0 Bankovní spojení: Číslo účtu: Ve věcech technických je oprávněn jednat: Ve věcech smluvních je oprávněn jednat: Číslo smlouvy: Mgr. Jan Veleba, vedoucí projektu Ing. Jiří Votruba, na základě plné moci SML 027/2018 Pro účely Smlouvy se uvedené smluvní strany označují jako Objednatel a Poskytovatel. I Článek 2 Účel a předmět Smlouvy Účelem Smlouvy je využiti zdrojů, know-how a organizačních schopností Poskytovatele k racionalizaci, zefektivnění provozu a poskytování maintenance a servisních služeb produktu c-spis LITE provozovaného v rámci TC Statutárního města Brno pro 66 škol a školských zařízení zřizovaných statutárním městem Brnem (dále jen Servisní služby“ nebo ,JSIuiby"). Předmětem Smlouvy jc závazek Poskytovatele poskytovat Objednateli Servisní služby a maintenance v souladu se všemi relevantními závaznými právními předpisy, jakož i se sjednanými podmínkami, a současně závazek Objednatele zaplatit Poskytovateli cenu stanovenou v čl. 4 Smlouvy za jejich řádné poskytnutí. Poskytovatel se zavazuje realizovat předmět plnění Smlouvy v rozsahu a za podmínek uvedených ve Smlouvě Poskytováním maintenance a servisních služeb se rozumí veškerá činnost Poskytovatele dle Smlouvy směřující k provádění činností v rozsahu dle Přílohy č. 1 Rozsah služeb a Přílohy č. 3 Katalog IT služeb pro Magistrál města Brna, a to i v případě, že výsledek činnosti Poskytovatele má charakter díla ve smyslu §2587 OZ, nebo autorského díla ve smyslu §2 dle zák. č. 121/2000 Sb„ zákon o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů (dále jen 2.1. 2.2. 2.3. Článek 3 Termín, způsob čerpání Služeb a místo plnění Poskytovatel se zavazuje poskytovat Služby způsobem a v termínech uvedených v přílohách Smlouvy. Dodaná kapacita Služeb bude Objednateli fakturována ročně dle Článku 5 smlouvy. Místem předání plnění je sídlo Objednatele nebo jiná budova, v níž sídlí Magistrát města Brna. Služby, které lze řešit vzdáleně, budou po dohodě s Objednatelem poskytnuty v sídle Poskytovatele. 3.1. 3.2. 3.3. 3.4. Článek 4 Cena Cena za poskytování Služeb dle Smlouvy je stanovena na základě dohody smluvních stran.4.1. Cena za poskytování služeb dle článku 2 a článku 3 Smlouvy za dobu trvání této smlouvy činí: 4.2. 150 260 Kč 31 555 Kč 181 815 Kč Cena bez DPH: DPH (21%); Cena včetně DPH: Cena dle odst. 4.2. Smlouvy je sjednána jako cena nejvýše přípustná a závazná po celou dobu plnění Smlouvy a zahrnuje veškeré náklady nutné nebo Poskytovatelem vynaložené pro řádné splnění předmětu Smlouvy. 4.3. 2 V případě jiné sazby DPH bude Poskytovatel Objednateli účtovat sazbu DPH ve výši odpovídající platným a účinným právním předpisům ke dni zdanitelného plnění. Cena za plnění bez DPH tímto není dotčena. Poskytovatel odpovídá za to, že sazba DPH je stanovena v souladu s platnými právními předpisy. 4.4. Článek 5 Platební podmínky 5.1. Plnění Poskytovatele představuje ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (zákon o dani z přidané hodnoty v platném znění), samostatné zdanitelné plnění a považuje se za uskutečněné dnem převzetí dle čl. 7 Smlouvy. 5.2. Cena plnění dle odst. 4.2 Smlouvy bude Objednatelem hrazena na základě faktury Poskytovatele, kterou Poskytovatel vystaví vždy k 1. 6. příslušného roku poskytování služeb. 5.3. Faktura musí obsahovat všechny náležitosti řádného účetního a daňového dokladu . ve smyslu příslušných zákonných ustanovení, zejména zákona o dani z přidané hodnoty v platném znění a § 435 OZ. V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, je Objednatel oprávněn zaslat ji ve lhůtě splatností zpět Poskytovateli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného doručení náležitě doplněného či opraveného dokladu. 5.4. Splatnost faktury (daňového dokladu) je stanovena na 30 dnů ode dne jejího doručení Objednateli. 5.5. Povinnost zaplatit sjednanou cenu plnění je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu Objednatele ve prospěch účtu Poskytovatele. Všechny částky poukazované v Kč vzájemně smluvními stranami na základě Smlouvy musí být prosté jakýchkoliv bankovních poplatků nebo jiných nákladů spojených s převodem na jejich účty. 5.6. Platba bude poukázána na bankovní účet Poskytovatele uvedený ve faktuře. Uvedený bankovní účet musí být zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup. V případě, že účet tímto způsobem zveřejněn nebude, je Objednatel oprávněn uhradit Poskytovateli cenu na úrovni bez DPH, DPH Objednatel poukáže správci daně. Článek 6 Součinnost, práva a povinnosti smluvních stran 6.1. Objednatel se zavazuje Poskytovateli poskytovat součinnost vyplývající ze Smlouvy, a to pouze v nezbytně nutném rozsahu a nikoliv nad rámec součinnosti jinak obvyklé při poskytování obdobného druhu plnění. Konkrétní rozsah je uveden v příloze 2 - Součinnost Objednatel je oprávněn zajistil poskytnutí součinnosti třetími osobami. Poskytovatel je povinen postupovat při plnění předmětu Smlouvy s odbornou péčí, podle nejlepších znalostí a schopností a sledovat a chránit oprávněné zájmy Objednatele. Poskytovatel je povinen v průběhu poskytování servisních služeb neprodleně upozornit Objednatele na nevhodnost jeho pokynů nebo předané dokumentace. Toto upozornění musí mít písemnou formu. V takovém případě je Objednatel povinen se k tomuto upozornění bez zbytečného odkladu písemně vyjádřit a je povinen učinit veškerá opatření, aby Poskytovatel mohl pokračovat v poskytování servisních služeb řádně. 6.2. 6.3. 6.4. 3 Článek 7 Předání a převzetí Servisních služeb bude probíhat jednou ročně vždy ke dni vystavení faktury Objednateli. 7.1. Článek 8 / Změnové řízení Každá smluvní strana může kdykoli během doby trvání Smlouvy požádat o jakoukoli změnu v rozsahu, lypech nebo parametrech Služeb. Žádná smluvní strana však není povinna navrhovanou změnu přijmout. Poskytovatel se však zavazuje přijmout za přiměřených podmínek změny požadované Objednatelem v případě, že se jedná o změny související se změnou legislativy. Poskytovatel pro zachování kontinuity poskytovaných Servisních služeb vede řádnou a úplnou dokumentaci všech provedených změn poskytovaných Služeb. Tuto dokumentaci je Poskytovatel povinen na základě žádosti kdykoliv zpřístupnil Objednateli. Změnové řízení se zahajuje písemnou žádostí na změnové řízení podanou osobou oprávněnou jednat ve věcech smluvních nebo technických a doručenou druhé smluvní sírane. V oznámení musí býl definován alespoň rámcově rozsah požadované úpravy Servisních služeb. Poskytovatel zpracuje v součinnosti s Objednatelem podklady na změnové řízení. Smluvní strany se dohodnou o změně, způsobu jejího řešení a o jejích důsledcích do Smlouvy. Pokud má změna dopad do Smlouvy, musí být provedena formou písemného dodatku ke Smlouvě nebo uzavřením nové Smlouvy. Poskytovatel bude realizovat změny či doplňky poskytovaného plnění pouze v lom případě, že bude v rámci změnového řízení dosaženo dohody v otázkách změn terminů a ceny, jakož i dohody o případných dalších podmínkách. Nevyjádří-li se Objednatel ke změnám navrhovaným v rámci změnového řízení bezodkladně, nejdéle však do deseti (10) pracovních dnů, platí, že s navrhovanou změnou nesouhlasí a Poskytovatel bude pokračovat v poskytování plnění podle původně sjednaných podmínek. Za změnu se podle této Smlouvy nepovažuje upřesnění poskytovaných servisních služeb jako výsledek kontinuálního zlepšování servisních služeb podle Přílohy č. 2 této Smlouvy 8.1. 8.2. 8.3. 8.4. 8.5. 8.6. 8.7. 8.8. 8.9. i Článek 9 Odpovědnost za škodu, odpovědnost za vady, sankční ujednání Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod. Smluvní strany nesou odpovědnost za škodu dle platných právních předpisů a Smlouvy. Poskytovatel odpovídá za škodu rovněž v případě, že část plnění poskytuje prostřednictvím subdodavatele. Žádná ze smluvních stran není odpovědná za škodu vzniklou porušením povinnosti ze Smlouvy, prokáže-li, že mu ve splnění takové povinnosti dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v dobč, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smluvené povinnosti povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí. Smluvní strany se zavazují upozornit druhou smluvní stranu bez zbytečného odkladu na vzniklé překážky 9.1. 9.2. 4 bránící řádnému plnění Smlouvy a dále se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k jejich odvrácení a překonání. Škoda sc hradí v penězích, nebo, je-li to možné nebo účelné, uvedením do předešlého stavu podle volby poškozené strany v konkrétním případě. Poskytovatel je odpovědný za to, že poskytnuté Servisní služby jsou v souladu se Smlouvou, a že po celou dobu jejich poskytování budou mít dohodnuté vlastnosti, úroveň a charakteristiky. Poskytovatel je povinen plnit Servisní služby v nejvyšší dostupné kvalitě a odpovídá za to, že případné vady plnění poskytnutého dle Smlouvy řádně odstraní, případně nahradí plněním bezvadným, v souladu se Smlouvou. V případě prodlení Objednatele s plněním peněžitého závazku uhradí Objednatel na výzvu Poskytovatele úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné fakturační částky za každý i započatý den prodlení po době splatnosti daňového dokladu. V případě, že Poskytovatel nedodrží dohodnuté parametry poskytovaných Služeb, poskytne Objednateli za každc jednotlivé nesplnění parametru slevu ve výši 5 % z částky, kterou by jinak měl při dodrženi dohodnutých parametrů poskytovaných Servisních služeb za příslušný kalendářní rok nárok. Slevy z ceny je Poskytovatel povinen zohlednit při fakturaci, ncstane-li sc tak, je Objednatel oprávněn slevu z ceny uplatnit písemnou výzvou obdobně jako v případě smluvní pokuty. Ustanovením o smluvní pokutě není jakkoliv dotčeno či omezeno právo na náhradu škody, oprávněná smluvní strana jc oprávněna uplatnit nárok pokuty v plné výši. O náhradě škody dále platí obecná ustanovení OZ. Jakákoliv ustanovení týkající se dotčení či omezení výše či druhu škody jsou neúčinná. 9.3. 9.4. 9.5. 9.6. 9.7. na 9.8. náhradu škody vedle smluvnína 9.9. Článek 10 Vlastnické právo, nebezpečí škody na věci, práva duševního vlastnictví 10.1. Vlastnické právo ke všem hmotným součástem plnění předmětu Smlouvy předaným Poskytovatelem Objednateli v souvislosti s plněním předmětu Smlouvy přechází Objednatele dnem jejich předání Objednateli. 10.2. Nebezpečí škody na všech hmotných součástech plnění předmětu Smlouvy předaných Poskytovatelem Objednateli v souvislosti s plněním předmětu Smlouvy přechází Objednatele dnem jejich předání Objednateli. 10.3. Pokud je výsledkem činnosti Poskytovatele podle Smlouvy plnění, které naplňuje znaky díla ve smyslu AZ, poskytuje Poskytovatel Objednateli a Objednatel od Poskytovatele získává veškerá práva související s ochranou duševního vlastnictví vztahující se k takovému dílu, a to v rozsahu nezbytném pro řádné užívání takového díla Objednatelem po celou dobu trvání příslušných autorských práv. Objednatel zejména nabývá od Poskytovatele dnem poskytnutí autorského díla Objednateli (nejpozději však ke dni podpisu protokolu o předání a převzetí Servisních služeb dle Smlouvy, jichž je takové autorské dílo součástí) veškerá užívací práva, a to formou následujícího licenčního ujednání. 10.4. Poskytovatel poskytuje licenci jako: a) licenci k veškerým známým způsobům užiti autorského díla jako celku, a to alespoň v rozsahu nezbytném pro řádné užívání Servisních služeb Objednatelem; b) nevýhradní licenci klem částem autorského díla, u nichž je Poskytovatel sám autorem či vykonavatelem autorských práv k dílu zaměstnaneckému; na na 5 c) licenci neomezenou územním či množstevním rozsahem a rovněž tak neomezenou způsobem nebo rozsahem užití; d) licenci na dobu určitou, a lo po celou dobu trvání majetkových práv autorských k dílu; e) licenci neodvolatelnou; f) licenci, kterou není Objednatel povinen využít, a to ani zčásti; g) licence je udělena s právem udělení sublicence či postoupení licence jakékoliv Objednatelem ovládané společnosti; h) licenci, která umožňuje Objednateli užívání autorského díla všemi známými způsoby užití pro vnitřní potřebu bez omezení. 10.5. Poskytovatel rovněž uděluje Objednateli oprávnění dílo dle odst. 10.3 Smlouvy bez omezení zveřejnit, upravovat, zpracovávat, překládat, či měnit jeho název, a že je též oprávněn takové dílo spojit s dílem jiným a zařadit jej do díla souborného. Oprávnění dle tohoto odstavce Smlouvy se rovněž vztahuje na třetí osobu, kterou Objednatel určí k realizaci oprávnění zde uvedených, a to pro Objednatelovu interní potřebu. 10.6. Objednatel a Poskytovatel se výslovně dohodli, že odměna za veškerá oprávnění poskytnutá Objednateli dle tohoto článku Smlouvy je již zahrnuta v ceně dle čl. 4 Smlouvy, zejména odměna za poskytnutí licence a za udělení oprávnění ve smyslu předchozích odstavců. 10.7. Objednatel je oprávněn pořizovat pro vlastní potřebu rozmnoženiny veškeré dokumentace předané Poskytovatelem v listinné i elektronické podobč a používat text veškerých dokumentací předaných Poskytovatelem pro přípravu dalších technických dokumentací a uživatelských příruček. 10.8. Poskytovatel je povinen zajistit, aby výsledkem jeho plnění nebo jakékoliv jeho části nebyla porušena práva třetích osob. Pro případ, že užíváním předmětu plnění nebo jeho dílčí části nebo prostou existencí předmětu plnění nebo jeho dílčí části budou v důsledku porušení povinností Poskytovatele dotčena práva třetích osob, nese Poskytovatel vedle odpovědnosti za takovéto vady plnění i odpovědnost za veškeré škody, které tím Objednateli vzniknou. 10.9. Poskytovatel je povinen zajistit pro Objednatele licence k autorským dílům svým i třetích osob. Náklady na tyto licence jsou součástí ceny Servisních služeb dle Smlouvy. 10.10. Povinnost týkající se licence a jejího rozsahu dle tohoto článku Smlouvy platí pro Poskytovatele i v případě zhotovení části autorského díla dle 10.3 Smlouvy subdodavatelem. Poskytovatel podpisem Smlouvy prohlašuje, že vlastní veškerá oprávnění k autorskému dílu dle předchozího odstavce Smlouvy, zejména, že získal veškerá oprávnění autorů či třetích osob k takovému dílu aje oprávněn je poskytnout Objednateli. 10.11. Vpřípadč, kdy u dodávaných softwarových (programových) produktů, které mají povahu autorského díla třetích osob, není ani při vynaložení veškerého úsilí Poskytovatele možné udělení podliccncc Poskytovatelem Objednateli, jc Poskytovatel povinen zajistit pro Objednatele právo užívat takovéto produkty v potřebném a ve Smlouvě předpokládaném rozsahu jiným způsobem (např. dodat Objednateli takové produkty s povahou autorského díla třetích osob, jejichž licenční podmínky umožní takovéto dodávané produkty užívat Objednatelem bez dalších finančních nároků Poskytovatele vůči Objednateli), a to po dobu trvání majetkových práv autorských, popř. postoupit jemu udělenou licenci k takovým produktům na Objednatele, vždy však musí být právo Objednatele k užití takových produktů zajištěno nejméně v rozsahu, který je obvyklý pro daný typ produktu, a 6 v rozsahu, který je především nezbytný pro naplnění účelu Smlouvy, resp. účelu obvyklého. 10.12. Poskytovatel je povinen poskytnout Objednateli licenci nebo podlicenci bez právních vad. Licence nebo podlicence poskytnutá Objednateli Poskytovatelem má právní vady zejména tehdy, pokud vyjde najevo, žc Poskytovatel nebyl oprávněn poskytnout licenci či podlicenci ve výše uvedeném rozsahu, případně pokud poskytnutá licence či podlicence bude úspěšně zpochybněna jakoukoliv třetí osobou nebo v případě, že ve smyslu ust. § 2360 odst. 2 OZ v rozporu se Smlouvou ani nevznikla. 10.13. Poskytovatel je povinen Objednateli uhradit jakékoli majetkové škody a nemajetkové újmy, vzniklé v důsledku toho, že Objednatel nemohl předmět plnění Smlouvy užívat řádně a nerušeně dle Smlouvy. Jestliže Poskytovatel poruší jakoukoliv povinnost stanovenou v tomto článku Smlouvy nebo se ukáže jakékoliv jeho prohlášení uvedené v tomto článku Smlouvy jako nepravdivé, neúplné nebo zavádějící, jedná sc o podstatné porušení Smlouvy. Současně má Objednatel v takovém případě oprávnění požadovat po Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 100.000,- Kč (slovy: sto tisíc korun . českých) za každý jednotlivý případ takového porušení Smlouvy. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno ani omezeno právo Objednatele na náhradu škody, kterou lze vymáhat vedle smluvní pokuty v plné výši. Článek 11 Další a závěrečná ustanovení 11.1. Poskytovatel se zavazuje plnění předmětu Smlouvy provést sám, nebo s využitím subdodavatelů. Poskytovatel je povinen písemně informovat Objednatele o všech svých subdodavatelích (včetně jejich identifikačních a kontaktních údajů a o tom, které služby pro něj v rámci předmětu plnění každý ze subdodavatelů poskytuje) a o jejich změně, a to nejpozději do 7 (slovy: sedmi) dnů ode dne, kdy Poskytovatel vstoupil se subdodavatelem ve smluvní vztah či ode dne, kdy nastala změna. 11.2. Poskytovatel je oprávněn (sub)dodavatele nahradit pouze ze závažných objektivních důvodů a to při splnění těchto podmínek: -nový (sub)dodavatel disponuje minimálně stejnou kvalifikací, kterou prokázal nahrazovaný (sub)dodavatel za Poskytovatele; -Objednatel s nahrazením (sub)dodavatele vysloví předchozí souhlas v písemné formě. 11.3. Zadání provedení části plnění dle Smlouvy subdodavateli Poskytovatele nezbavuje Poskytovatele jeho výlučné odpovědnosti za řádné provedení takového plnění vůči Objednateli. Poskytovatel odpovídá Objednateli za plnění předmětu Smlouvy, které svěřil subdodavateli, ve stejném rozsahu, jako by jej poskytoval sám. 11.4. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti uveřejněním prostřednictvím registru smluv ve smyslu zák. č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,ZoRS“). Podle ZoRS bude tato smlouva Objednatelem zveřejněna v registru smluv. 11.5. Smluvní strany se dohodly, že počet škol a školských zařízení uvedený v čl. 2 odst. 2.1 této Smlouvy a odstavec 3 (SLA parametry služeb) Přílohy č. 1 (Rozsah služeb) Smlouvy, včetně tabulky jsou obchodním tajemstvím Poskytovatele ve smyslu ust. § 504 zákona č. 7 89/2012 Sb., občanského zákoníku a před uveřejněním v registru smluv budou tyto části Objednatelem znečitelněny. 11.6. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, do 15. f 2. 2018. 11.7. Smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o předmětu Smlouvy a všech náležitostech, které smluvní strany měly a chtěly ve Smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost Smlouvy. Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze písemnými dodatky odsouhlasenými oběma smluvními stranami. 11.8. Smluvní strany se podpisem Smlouvy dohodly, že vylučují aplikaci ustanovení § 557 OZ. 11.9. Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení Smlouvy byla jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi smluvními stranami či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu plnění Smlouvy, ledaže je ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak. Vedle shora uvedeného si smluvní strany potvrzují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených obchodních zvyklostí či praxe. 11.10. Pro vyloučení pochybností Poskytovatel výslovně potvrzuje, že je podnikatelem, uzavírá Smlouvu při svém podnikání, a na Smlouvu se tudíž neuplatní ustanovení § 1793 OZ. 11.11. Dodavatel na sebe v souladu s ustanovením § 1765 odst. 2 OZ přebírá nebezpečí změny okolností. Tímto však nejsou nikterak dotčena práva smluvních stran upravená ve Smlouvě. 11.12. Poskytovatel sc zavazuje bez předchozího výslovného písemného souhlasu Objednatele nepostoupit ani nepřevést jakákoliv práva či povinnosti vyplývající ze Smlouvy, ani Smlouvu jako celek, na třetí osobu či osoby. 11.13. Je-li nebo stane-li se jakékoli ustanovení Smlouvy neplatným, nezákonným nebo nevynutitelným, netýká sc tato neplatnost a nevynutitelnost zbývajících ustanovení Smlouvy. Smluvní strany se tímto zavazují nahradit do 5 (pěti) pracovních dnů po doručení výzvy druhé smluvní strany jakékoli takové neplatné, nezákonné nebo nevynutitelné ustanovení ustanovením, které je platné, zákonné a vynutitelné a má stejný nebo alespoň podobný obchodní a právní význam. 11.14. Objednatel je oprávněn od Smlouvy písemně odstoupit z důvodu jejího podstatného porušení Poskytovatelem. 11.15. Možnost odstoupení smluvních stran od Smlouvy se dále řídí příslušnými ustanoveními OZ. Odstoupení od Smlouvy je platné dnem doručení oznámení o odstoupení druhé smluvní straně. 11.16. Objednatel je oprávněn tuto Smlouvu ukončit písemnou výpovědí i bez uvedení důvodů. V takovém případě činí výpovědní lhůta 1 měsíc a běží od prvého dne měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně. 11.17. Poskytovatel jc oprávněn vstupovat do objektů Objednatele v souvislosti s plněním Smlouvy jen s předchozím souhlasem Objednatele nebo v přítomnosti oprávněné osoby Objednatele. 11.18. Záležitosti v této Smlouvě výslovně neupravené se řídi příslušnými ustanoveními AZ a příslušnými právními předpisy souvisejícími. Veškeré případné spory ze Smlouvy budou v prvé řadě řešeny smírem (tento postup se nevztahuje na vymáhání finančních pohledávek vzniklých z porušení povinnosti zaplatit pohledávku). Pokud smíru nebude dosaženo během 30 (slovy: třiceti) dnů, všechny spory ze Smlouvy a v souvislosti s ní budou řešeny věcně a místně příslušným soudem v České republice. 11.19. Objednatel i Poskytovatel se zavazují vzájemně informovat o všech organizačních změnách (název, sídlo, tel., fax., apod.). 11.20. Poskytovatel i Objednatel jsou povinni zachovat mlčenlivost o všech skutečnostech, údajích a informacích, týkajících se druhé strany, které mají povahu jejich obchodního 8 tajemství v rozsahu a za podmínek §504 OZ, a o kterých se dozví v souvislosti s plněním Smlouvy. Poskytovatel i Objednatel se zavazují, že tyto skutečnosti nesdělí ani jiným způsobem neposkytnou žádné třetí osobě a zajistí jejich přiměřenou ochranu a utajení. 11.21. Poskytovatel je dle zákona č. 101/2000Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění povinen zachovávat mlčenlivost o osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění by ohrozilo zabezpečení osobních údajů v informačním systému Objednatele. Povinnost mlčenlivosti trvá i po ukončení účinnosti Smlouvy. Poskytovatel odpovidá Objednateli v plné míře za škodu, kterou mu způsobí porušením tohoto ustanovení. 11.22. Statutární město Brno je při nakládání s veřejnými prostředky povinno dodržovat ustanovení zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů. 11.23. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech vyhotoveních, z nichž dvě vyhotovení obdrží Objednatel a dvě vyhotovení obdrží Poskytovatel. 11.24. Příloha č. 3 Smlouvy má přednost před Přílohou č. 1 Smlouvy. 11.25. Smluvní strany shodně prohlašují, že se seznámily s obsahem Smlouvy, který je dostatečně určitý a srozumitelný a že se Smlouvou souhlasí v plném rozsahu. Smluvní strany uzavírají - Smlouvu na základě vážné a svobodné vůle prosté omylu a na důkaz toho připojují své vlastnoruční podpisy. 11.26. Nedílnou součástí Smlouvy jsou následující přílohy: Příloha č. 1 - Rozsah Služeb Příloha č. 2 - Součinnost Příloha č. 3 - Katalog IT služeb pro Magistrát města Brna A.V Brně dne 'i-2oiKV Praze dne.1 _; c-1 Za Objednatele: Za Poskytovatele: za vedoucí OM1 MMB Ing. Jaromír Emmer za ICZ a.s. Ing. Jiří Votruba na základě plné moci STATUT‘ M A r: I «■ Oouor rr>i;;rsKé infoj ~ ~ 3 é?NO ■' TNA . "íj.iky Malir.ovskeho rum 3 eq1 cr brno •001- lil! ICZ as Na litebenm;h I11718/10 140 nn Hifiha 4 IČO:SÍ.145444 9 Příloha č.l- Rozsah Služeb Služby budou poskytovány od 1. Dne účinnosti smlouvy. 1. Definice pojmů Systém - souhrnný název pro soubor všech hardwarových a softwarových prostředků, nad kterými jsou poskytovány servisní služby. Service Desk - kontaktní místo pro pracovníky Objednatele (uživatele). Service Desk představuje automatizovaný systém procedur a politik, které jsou využivány Objednatelem i Poskytovatelem k řízení servisních služeb. /. úroveň podpory znamená, že osoba(y) Objednatele obsluhující Service Desk, se pokusí vyřešit všechny požadavky. Požadavky, které nejsou vyřešeny prostřednictvím 1. úrovně, jsou předány k řešení na 2. úroveň. 2. úroveň podpoty řeší požadavky nevyřešené na 1. úrovni. Jedná se o pracovní tým odborníků Poskytovatele, jejichž znalosti pokrývají nabízené služby bezpečnosti, dostupnosti a správy Systému. 3. úroveň podpoty řeší požadavky, které nebyly vyřešeny na 2. úrovni. 3. úroveň může být poskytována skupinou 2. úrovně v součinnosti s výrobci SW a HW. Požadavek - znamená jakýkoliv požadavek řešený prostřednictvím Service Desku (např. Incident, Problém, Požadavek na změnu / úpravu. Požadavek na informaci / konzultaci, apod.). SLA (Service Level Agreement) se rozumí závazné parametry poskytovaných služeb. Katalog služeb je dokument obsahující na každou poskytovanou servisní službu zpracovaný katalogový list jednoznačné vymezující tuto službu. Katalogové listy jsou listy obsahující zejména název služby, popis služby, metriku pro vyhodnocování kvality poskytnuté služby (SLA parametru), sjednanou hodnotu SLA parametru a sankci při nedodržení sjednané hodnoty SLA parametru (pokud je upravena odlišně od odst. 9.3. Smlouvy). Věcný garant je odborně (věcně) příslušný pracovník OM1 MMB (Odboru městské informatiky Magistrátu města Brna). Člověkoden (cld, MD) - čas odpovídající práci jedné osoby po dobu jednoho pracovního dne. Priorita znamená stanovení urgcncc řešení požadavku podle následující tabulky: __________________ Popis - • • Závada, při níž Systém není použitelný vc svých základních funkcích. Není možné pokračovat vc standardním způsobu práce, neexistuje dostupný náhradní způsob. Závada, kdy jc Systém ve svých funkcích degradován tak, že tento slav omezuje běžný provoz, tuto situaci je však možné řešit nebo zmírnit dostupným náhradním způsobem. Závada, která svým charakterem neovlivňuje významným způsobem běžný provoz Systému a nepoškozuje data. Omezuje některé uživatelské funkce systému, které jsou ale dosažitelné jinými uživatelskými funkcemi. Požadavek bez vlivu na funkčnost systému, např. kosmetické změny, žádost o informace atd. Návrhy, připomínky nebo náměty na zlepšení či další rozvoj. Tato priorita nepodléhá SLA. Dostupnost ]c schopnost provádět dohodnutou funkci, když jc požadována. Dostupnost jc zpravidla vypočítávána jako procentní podíl z dohodnuté provozní doby bez plánovaných odstávek. Požadavky různé priority mají různou dostupnost. Priorita Dopad Kritický1 2 Vysoký Střední3 4 Nízký Bez bezprostředního vlivu 5 10 2. Služby Poskytovatel bude zabezpečovat pro Objednatele následující servisní služby: 1. Incident Management Zajištění co nejrychlejšího obnovení dodávky služby a minimalizaci důsledků výpadků služeb na činnost Objednatele podle sjednaných SLA parametrů. 2. Problém Management Zjišťování původních příčin incidentů. Problém Management iniciuje zajištění oprav příčin chyb v Systému a provádí i proaktivní prevenci problémů. 3. Change Management Efektivní a rychlé vyřízení změn za účelem minimalizace vzniku incidentů z důvodu změny použitím standardizované metody Poskytovatele. 4. Release Management Distribuce a nasazení změny do Systému Objednatele. 5. Configuralion Management Budování a aktualizace logického modelu Systému pomocí identifikace, řízení, správy a verifikace všech konfiguračních položek, které jsou implementovány. Configuration Management vede Poskytovatel v Service Dcsk. Zahrnuje rovněž správu duševního vlastnictví (licence) třetích osob vztahujících sc k provozu Systému, ke kterým má Objednatel právo užití. 6. Capacity Management Upozorňování Objednatele na nutnost doplnění Systému nebo na nutnost jeho aktualizace tak, aby byly uspokojeny požadavky Objednatele z pohledu dostatečné kapacity Systému. 7.1T Service Contimiily Management and Availability Management Obnovení poskytování definované úrovně služeb při výpadku Systému včetně obnovy dat uživatelských aplikací ze zálohy. Pravidelné měřeni a monitorování Systému z hlediska bezpečnosti a dostupnosti služeb, porovnáváním těchto hodnot s SLA požadavky Objednatele na jejich dostupnost a následně iniciování kroků vedoucích k dosažení žádoucího stavu. H. Service Desk V rámci Service Dcsk Poskytovatel poskytuje následující služby: • řešení a dokumentaci požadavků předaných na 2. úroveň s případným postoupením požadavku na 3. úroveň, poskytování informací o stavu řešení požadavku, • budování a aktualizaci konfigurační databáze prvků Systému pokrytých servisními službami • poskytování pravidelných reportů. 9. Information Security Management Správa a administrace bezpečnosti Systému. Správa bezpečnostní dokumentace v souladu s aktuální národní/EU legislativou a uznávanými normami na oblast informační bezpečnosti (normy řady ISO 27000). 3. SLA parametry služeb Servisní služby poskytuje Poskytovatel na základě Katalogu služeb s Katalogovými listy specifikujícími pro každou jednu poskytovanou službu její název, úplný procesní popis, SLA parametry a sankce při jejich nedodržení (pokud jsou v Katalogu služeb upraveny odlišně od odst. 9.8. Smlouvy). 11 Parametry a metriky Služeb - SLA parametry - Response Time • v . .*•. i. Response Time (maximální doba1) ; Hodnota Měrná jednotná on-line on*site2 ' ‘ fe . i. ř ^Servisní kalendář tížadavek • * K • v*—. Servisní požadavek 1 Kritický Servisní požadavek 2 Vysoký Servisní požadavek 3 Střední 1950 ČlověkohodinaPo - Pá 8-17 4BH NBD 1950 ČlověkohodinaPo-Pá 8-17 8BH NBD ČlověkohodinaPo-Pá 8-17 NBD 2BD 1950 Servisní požadavek 4 Nízký 1950 ČlověkohodinaPo-Pá 8-17 2BD 3BD Servisní požadavek 5 Bez bezprostředního vlivu 1950 ČlověkohodinaPo-Pá 8-17 3BD 4BD Hot-Line Po-Pá 8-17 NBD N/A 1950 Požadavek i následující pracovní den. 2 Minimální pracnost v rámci řešení každého on-sitc požadavku je 8 človčkohodin, pokud není oběma stranami u konkrétního Požadavku předem dojednáno jinak. BII = pracovní hodiny; BD = pracovní dny; NBD 12 Příloha č. 2 - Součinnost Součinnost Objednatele: a) vyvine veškerou potřebnou součinnost pro poskytování Služeb a bude spolupracovat s Poskytovatelem na detailním a podrobném popisu problému tak, aby bylo možné určit jeho příčinu; b) zajistí zpřístupnění IS e-spis formou vzdáleného připojení Poskytovateli; c) bude v požadavcích poskytovat Poskytovateli všechny informace potřebné pro správné a včasné provedení požadavku (zejména přesný popis problému) v rámci možnosti pracovníků Objednatele; d) bude poskytovat Poskytovateli potřebný přístup k místu užívání 1S c-spis, který Poskytovatel bude potřebovat ke splnění svých závazků, e) umožní Poskytovateli přístup k CA Service Desku včetně možnosti generování příslušného Výkazu o poskytnutých službách; 0 na potřebnou dobu zajistí Poskytovateli spolupráci správců a dalších případných pracovníků Objednatele podle povahy požadavku; g) na potřebnou dobu zajistí Poskytovateli přístup k licencovaným počítačovým programům, které jsou nezbytné pro řádné plnění Služeb; h) při provádění technické podpory na místě pověření pracovníci Objednatele zajistí přítomnost oprávněné osoby v místě podpory, a to minimálně při zahájení a ukončení činnosti; i) bude pravidelně zálohovat data a konfiguraci IS e-spis; pokud Poskytovatel doporučí při řešení složitého problému zálohu dat, je Objednatel povinen zabezpečit si předem odpovídající zálohu nezbytných dat a zabránit tak jejich poškození (resp. zničení); j) zajistí správu základní technologické infrastruktury včetně hardware, základního software a databáze. r 13 Příloha č. 3 - Katalog IT služeb pro Magistrát města Brna A. Podpora A.1 Rychlá linka (Hotline) Rychlá linka představuje přímou podporu ze strany předem určeného místa s kvalifikovaným pracovníkem poskytovatele služeb. Hotline poskytuje rychlou technickou podporu a slouží ke krátkému operativnímu hlášení incidentu či poradenství. A.2 Management incidentů (Incident Management) Zajištění co ncjrychlcjšího obnovení dodávky definované úrovně služeb podle sjednaných SLA parametrů a minimalizaci důsledků výpadků služeb na činnost objednatele. Provádí se s podporou Service Desk systému. A.3 Management problémů (Problém Management) Zjišťování původních příčin incidentů. Problém Management iniciuje zajištění oprav příčin chyb v systému, tj. předmětné základně pro poskytování služeb (ICT infrastruktura). Provádí se s podporou Service Desk systému. A.4 Konfigurační management (Configuration Management) Budování a aktualizace logického modelu systému (předmětné základny služeb / ICT infrastruktury) pomocí identifikace, řízeni, správy a verifikace všech konfiguračních položek, které jsou implementovány. Zahrnuje rovněž správu duševního vlastnictví (licence) třetích osob vztahujících se k provozu systému, ke kterým má objednatel právo užiti. Provádí se s podporou Service Desk. B. Administrace B.1 Management změn a nových konfigurací (Change Management) Efektivní a rychlé vyřízení změn a nových konfiguraci systému nebo jeho prvků za účelem minimalizace vzniku incidentů z důvodu změn. Služba zahrnuje rovněž testování změn a nových konfigurací. B.2 Uvolňování změn (Release Management) Distribuce a nasazení změny do systému (předmětné základny / ICT infrastruktury) objednatele. B.3 Zálohování konfigurace Zálohování konfigurace systému a všech jeho prvků. B.4 Vedení provozně-technické dokumentace Průběžná aktualizace provozní a technické dokumentace, vč. uživatelských a systémových příruček. Průběžná aktualizace metodických příruček a další dokumentace nezbytné k užívání součástí předmětné základny pro poskytování služeb, vč. pravidel a podmínek zálohování, přístupů k datovým centrům, apod. B.5 Údržba zařízení (oprava, výměna) Oprava zařízení systému v případě jejich nefunkčnosti. Oprava může být provedena i výměnou prvku systému (zařízení) za prvek stejných nebo lepších vlastnosti, než stávajících. B.6 Software maintenance Maintenancc software zařízení (firmware), která jsou součástí předmětné základny pro poskytování servisních služeb (ICT infrastruktury) nebo jsou využívána pro poskytování služeb (např. monitorovací software). Maintenance představuje průběžné a bezodkladné poskytování programových korekcí software (Service Pack, Update/Upgrade, Patch) a softwarové dokumentace v souladu s tím, jak nové verze programového vybavení s vylepšenými funkcemi dává k dispozici výrobce programového vybavení. Aktualizace programového vybavení musí zajistit jeho kompatibilitu s ostatními SW a HW komponentami systému. I4 B.7 Management přístupu (Access Management) Řízení přístupu uživatelů k aktivům resp. prvkům předmětné základny (ICT infrastruktury) v souladu s bezpečnostní politikou a požadavky vlastníků aktiv. B.8 Monitoring vytížení a dostupnosti (Event Management) Pravidelné měření a monitorování systému a jeho prvků, zejména z hlediska zatížení a dostupnosti ICT infrastruktury, s porovnáváním těchto hodnot s SLA požadavky objednatele. Signalizace dosažení konkrétní přednastavené prahové hodnoty (zatíž.ení CPU, RAM, transakční odezva, počet současně přihlášených uživatelů atd.) za účelem předcházení vzniku incidentů (Incident Management) a zlepšení kapacitního plánování (Capacity Management). V případě zjištění nesouladu následné iniciování kroků vedoucích k dosažení žádoucího stavu. C. Profylaxe C.1 Preventivní kontroly a prohlídky Soubor činností spojených s předcházením (prevencí) nefunkčnosti systému a jeho prvků formou preventivních kontrol a prohlídek prvků systému prováděných fyzicky lokálně nebo v případě vhodnosti i diagnostikovaných vzdáleně. Typickou činností profylaxe je revize elektrických zařízení nebo klimatizace, čistění aktivních prvků, výměna baterií. C.2 Ověřování funkčnosti havarijních plánů (Disaster Recovery Reviews) Příprava na neočekávané incidenty tak, aby nežádoucí dopady byly co nejmenší a aby zvládání mimořádných situací probíhalo předem definovaným způsobem a optimálně. Přezkoumání spouštěcích mechanizmů určujících, kdy a kým má být havarijní plán aktivován a funkčnosti havarijních procedur v měnících se podmínkách systému (zejména změny v technologiích a konfiguracích prvků systému). D. Poradenství D.1 Konzultace a poskytování know-how ke změnám Konzultace ke změnám systému a jeho prvků včetně poskytování specifického know-how k systému potřebného pro rozhodování o rozvoji systému a řízení systému na straně poskytovatele. D.2 Management výkonnosti (Performance management) Průběžná identifikace úzkých hrdel systému z hlediska jeho výkonnosti a poskytování doporučení pro zlepšení výkonnosti systému jako celku z krátkodobého a dlouhodobého hlediska. E. Dodávka služeb E.1 Management úrovně a katalogu služeb (Service Level Management, Service Cataloque Management) Udržování katalogu služeb a jejich charakteristik vě. SLA parametrů služeb. Zahrnuje rovněž přezkoumávání požadavků na služby vě. kapacitních (SLR - Service Level Requirement), měření a přezkoumávání vhodnosti dosahovaných SLA parametrů vůči těmto požadavkům a pravidelné revize služeb se zákazníky spojená se zlepšováním služeb (která jsou současně nákladově optimální). E.2 Management kapacit služeb (Capacity Management) Plánování kapacit služeb a rovněž kapacitních charakteristik předmětné základny (ICT infrastruktury). Zahrnuje přezkoumávání kapacitních a výkonových požadavků objednatele na aktuální a budoucí stav ve smyslu shody požadavků sc zavedenou a architektonicky možnou kapacitou a výkonností služeb a s dimenzováním základny těchto služeb (ICT infrastruktury). Nastavení monitoringu pi vku systému (ICT komponent) vě. prahových hodnot, jež budou následně v provozu sledovány a monitorovány (Event Management). 15 E.3 Výkaznictví služeb (Service Reporting) Zahrnuje pravidelné reportování formou: (I.) SLA výkazů o dosahované úrovni služeb (plnění SLA), (II.) Kapacitních výkazů o spotřebovaných kapacitních jednotkách služeb a (III.) Finančních výkazů o alokaci nákladů na jednotlivé služby. / 1 t i 16 PLNA MOC/ / lCZa.s., IC: 25145444. sc sídlem Na hřebenech II 1718/10. Nusle. 140 00 Praha 4, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze. sp. zn. B 484 (dále jen ,.Zmoeniten tímto uděluje plnou moc aby za Zmocmtelc činil veškerá právní jednání a jiné úkony v obchodních vztazích (včetně vztahu týkajících se veřejných zakázek ve smyslu ustanovení zákona č. 134/2016 Sb., zákon o zadavani veřejných zakazek. ve zněni pozdějších předpisů), v nichž cena předmětu plnění vyjádřená peněžní částkou nepřesáhne částku 13.000.000,-Kč (slovy třináct miliónu korun ceskyeh) s tím. ze pujde-íi o opakující se plnění, jc základem pro výpočet tohoto limitu součet ceny všech opakujících sc plnění bez DPH. Tato plna moc nezahrnuje oprávnění Zmocněnce nakupovat a zcizovat cenné papíry, obchodní podíly, uzavírat smlouvy o prodeji části nebo celého podniku, zprostředkovatelské smlouvy, smlouvy o sdruženi, smlouvy příkazní či mandátní, smlouvy nájemní, podnájemní či leasingové, přijímat a poskytovat úvěry, sjednávat odstupné, podepisovat směnky, zcizovat nemovitosti a zatěžovat je právními závazky. Zmocněnec dále není na základě této plné moci oprávněn uzavíratjakákoli narovnáni a zavazovat Z.mocnitelcjakýmikoli ručitelskými závazky. Tato plna moc nahrazuje jakoukoli plnou moc dříve udělenou Zmocněnci Zmocnitelem ohledné výše uvedeného předmětu plné Tato plná moc se uděluje na dobu neurčitou. moci. V Praze dne / /2016, r Ing. Bohuslav Cempírek předseda představenstva ICZ a.s. Zmocnění přijímám v plném rozsahu. / PROHLÁŠENÍ O PRAVOSTI PODPIS!; - C \ ■&/