Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva O provozování reklamy na dopravních prostředcích MHD ı§v.č.z 30231810 0.1. z 7/1 /2018 SMLOUVA O pronajmu reklamní plochy na dopravních prostředcích MHD mezi Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a. S., se sídlem: Mrštíkova 3, 461 71 Liberec lll IČO: 47311975 Dıć: CZ47311975 zápis v OR: Ústl oddíl B, vložka 372, datum zápisu 1.4.1993 bankovní Spojení: zastoupený: na základě plné moci Ing. Lubošem Wejnarem, ředitelem společnosti dále jen „pronajímateľ a Euro-Agency s.r.o. se sídlem: Mirošovická 697, 251 64 Mnichovice IČO: 47543477 DIČ: CZ47543477 zápis v OR: V Praze oddíl C, vložka 26328, datum zápisu 31 .1.1994 bankovní spojení: zastoupená: Ing. Blankou Schöııovou, jednatelkou Společnosti dále jen „nájemce“ uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto smlouvu O pronájmu reklamní plochy na dopravních prostředcích MHD, aby upravily vzájemná práva a povinnosti vyplývající Z této smlouvy. I. PŘEDMĚT SMLOUW 1. Předmětem této smlouvy je Závazek pronajímatele umožnit nájemci za úplatu užívání reklamní plochy na autobusu ve vlastnictví pronajímatele a užívání reklamní plochy vdržadlech ve vlastnictví flrmy Handy Media, s. r. 0. uvnitř autobusu za účelem umístění reklamy za níže sjednaných podmínek na libereckých autobusových linkách 2. Níže uvedený reklamní vüz bude provozován na pravidelných autobusových linkách MHD v Liberci. 3. Specifikace předmětu smlou\/y: Provozování celovozové reklamy na autobusovém voze typu SOR BN 12 S ev. č. 335 Užívání reklamní plochy V šesti držadlech uvnitř uvedeného vozu S ev. č. 335. ıı. DOBA PRONÁJMU Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou a to od: 19.4.2018 do: 18.4.2021 (38 nıêsiøú) ııó Smlouva O provozování reklamy na dopravních prostředcích MHD 1. 2. 3. 4. ııı. NÁJEM Nájemce se zavazuje uhradit pronajímateli nájemné za dobu trvání této smlou\ıy. Nájemné za dobu trvání smlouvy pro jeden vůz ve vlastrıictví pronajímatele činí: Ceníková cena na 3 roky: 225 000,- Kč + DPH Sleva 15% Z ceny poskytovaná reklamním agenturám: 33 750,- Kč + DPH Celková cena po odečtení 15% slevy: 191 250,- Kč + DPH Nájemné Za dobu trvání smlouvy pro šest kusů držadeí ve vlastnictví firmy Handy media, s. r. O. činí: 19 710,- Kč + zákonem stanovená DPH Výše nájemného za dobu trvání smlouvy pro 1 vůz a 6 kusů držadel ve voze CELKEM činí: 210 960,- Kč + zákonem stanovená DPH Splátkový kalendář: platba Zdanitelné plnění Předmět za období Základ pro výpočet DPH A 19.04.2018 Nájem reklamní plochy duben 2018 2 458,- Kč NJ 01.05.2018 Nájem reklamní plochy květen 2018 5 860,- Kč ťa) 01.06.2018 Nájem reklamní plochy červen 2018 5 860,- Kč à 01.07.2018 Nájem reklamní plochy červenec 2018 5 860,- Kč U1 01.08.2018 Nájem reklamní plochy srpen 2018 5 860,- Kč G) 01.09.2018 Nájem reklamní plochy Září 2018 5 860,- Kč `l 01.10.2018 Nájem reklamní plochy říjen 2018 5 860,- Kč G 01.11.2018 Nájem reklamní plochy listopad 2018 5 860,- Kč 9 01.12.2018 Nájem reklamní plochy prosinec 2018 5 860,- Kč 10 01.01.2019 Nájem reklamní plochy leden 2019 5 860,- Kč 11 01.02.2019 Nájem reklamní plochy únor 12019 5 860,- Kč 12 01.03.2019 Nájem reklamní plochy březen 2019 5 860,- Kč 13 01.04.2019 Nájem reklamní plochy duben 2019 5 860,- Kč 14 01.05.2019 Nájem reklamní plochy květen 201 9 5 860,- Kč 15 01.06.2019 Nájem reklamní plochy červen 201 9 5 860,- Kč 16 01.07.2019 Nájem reklamní plochy červenec 2019 5 860,- Kč 17 01.08.2019 Nájem reklamní plochy srpen 2019 5 860,- Kč 18 01.09.2019 Nájem reklamní plochy září 2019 5 860,- Kč 19 01.10.2019 Nájem reklamní plochy říjen 17019 5 860,- Kč 20 01.11.2019 Nájem reklamni plochy listopad 2019 5 860,- Kč 21 01.12.2019 Nájem reklamní plochy prosinec 2019 5 860,- Kč 22 01.01.2020 Nájem reklamní plochy leden 2020 5 860.- Kč 23 01.02.2020 Nájem reklamní plochy únor 2020 5 860,- Kč 24 01.03.2020 Nájem reklamní plochy březen 2020 5 860,- Kč 25 01.04.2020 Nájem reklanıní plochy duben 2020 5 860.- Kč 26 01.05.2020 Nájem reklamní plochy květen 2020 5 860.- Kč 27 01.06.2020 Nájem reklamní plochy červen 2020 5 860,- Kč 28 01.07.2020 Nájem reklamní plochy čenıeneç 2020 5 860,- Kč 29 01.08.2020 Nájem reklamní plochy srpen 2020 5 860,- Kč 30 01 .092020 Nájem reklamní plochy Září 2020 5 860,- Kč 31 01.10.2020 Nájem reklamní plochy říjen 2020 5 860,- Kč 32 01.11.2020 Nájem reklamni plochy listopad 2020 5 860,- Kč 33 01.12.2020 Nájem reklamní plochy prosinec 2020 5 860,- Kč 34 01.01.2021 35 01.02.2021 Nájem reklamní plochy Nájem reklamní plochy leden 2021 únor 2021 5 860,- Kč 5 860,- Kč 36 01.03.2021 Nájem reklanıní plochy březen 2021 5 860,- Kč 37 01.04.2021 Nájem reklamní plochy duben 2021 3 402,- Kč 5. Pronajímatel vyúčtuje výši nájemného dle podmínek výše uvedeného splátkového kalendáře 6. na základě jednotlivých faktur. Splatnost faktur: 21 dní ode dne vystavení. Přičemž v pochybnostech se má za to, že faktura byla nájemci doručena do 3 dnů ode dne odeslání doporučenou poštou. Nebude-li lhůta splatnosti dodržena, zavazuje se nájemce Zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,05% Z dlužné částky za každý Započatý den prodlení. 2/6 Smlouva O provozování reklamy na dopravních prostředcích MHD 7. 1 2 3 4 1 2 3 Pro případ, že nájemce nedodrží dobu sjednaného pronájmu dle bodu Il., se strany dohodly, že pronajímatel je oprávněn uplatnit smluvní pokutu odpovídající výši 50% Zještě nevyfakturovaného nájemného dle splátkového kalendáře (tzn. nájemného od posledního fakturovaného období do období konce trvání smlouvy dle č.||.).VZniklý rozdíl vceně nájemného nájemce uhradí na základě faktury vystavené pronajímatelem, smluvní pokuta je posuzována pro každé vozidlo samostatně. ıv. NASAZENÍ PŘEDMÉTU SMLOUVY, ODSTÁVKY Pronajímatel bere na vědomí, že předmět nájmu je předmětem podnikání nájemce. Nájemce není oprávněn pronajímat dopravní prostředek třetím osobám. Pronajímatel se zavazuje vzhledem ke svým provozním podmínkám provozovat vůz uvedený v čl. I odstavec 3 této smlouvy na autobusových linkách po dobu minimálně 60% kalendářních dnů za období trvání této smlouvy, vypravenost vozidla se posuzuje za níže stanovené období zpětně. Protože se jedná O hodnotu průměrnou, strany se dohodly na následujícím: - pokud se strany nedohodnou jinak, minimálním intenıalem pro vyhodnocení je 1/2 roku zpětně (případný dobropis k vozidlu, které nesplní vypravenost, bude vystaven na konci sledovaného období) - pokud je předmět smlouvy mimo provoz v nepřetržitě době menší jak 1 měsíc, ale současně nasazeni za období 1/2 roku dosahuje alespoň 60%, nevzniká nájemci nárok na slevu či dobropis k vozidlu za neuskutečněnou dobu provozování reklamy - pokud je předmět smlouvy mimo provoz v nepřetržité době větší jak 1 měsíc, ale současně nasazení za obdobi 1/2 roku přesahuje 60% ale nedosahuje alespoň 75%, vzniká nájemci nárok na Slevu či dobropis k vozidlu za neuskutečněnou dobu provozování reklamy ve výši 50% Z alíkvotní hodnoty pronájmu reklamní plochy za dané obdobi - pokud je předmět Smlouvy mimo provoz po dobu větší než je 40 % všech kalendářních dnů ze smluvního období, vzniká nájemci nárok na slevu či dobropis k danému vozidlu za neuskutečněnou dobu provozování reklamy stanovenou za smluvní dobu provozování reklamy (viz odrážka č.1) jako procentuální rozdíl mezi skutečnou hodnotou nasazení vozidla a hodnotou 60%, vpřlpadě uplatnění této odrážky nevzniká nájemci nárok na uplatnění slev dle odrážek předchozích V případě mechanické či jiné závady na vozidle S následkem odstavení vozidla na delší dobu než 7 kalendářních dní, je pronajímatel povinen neprodleně informovat nájemce o této skutečnosti. V případě mechanické či jiné závady vozu S následkem odstavení vozidla, se strany dohodly, že budou postupovat dle ujednání odstavce č.2 nebo se vzájemně dohodnou na prodloužení smlouvy O příslušný časový úsek. Použití obou možností současně se vylučuje. v. OSTATNÍ UJEDNÁNÍ Zhotovení grafického návrhu, výrobu a vlastní instalaci fólii i odstranění fólií je vrežíí nájemce, který současně nese í veškeré náklady s tím spojené. Nájemce v plném rozsahu odpovídá za zpracování a obsahové provedení reklamy, Zejména pokud jde o grafický motiv reklamy včetně veškerých údajù v ní uvedených a za právní přípustnost této reklamy především Z hlediska jejího souladu se Zákonem č. 40/1995 Sb., O regulaci reklamy v platném znění i S dalšími obecně závaznými právními předpisy týkajícími se soutěžního práva, autorských práv, práva ochranných známek, práva na označení původu zboží, práva O patentech a chráněných vzorech, práva na ochranu osobnosti apod. Nájemce se zavazuje nahradit majetkovou újmu pronajímatele vsouvislosti sveškerými nároky jakékoli povahy uplatňovanými třetími osobami vůči pronajímateli vdůsledku pronájmu reklamní plochy na majetku pronajímatele, především pak nároky uplatňovanými v souvislosti s právem autorským a právy S ním souvisejícími, právy průmyslovými a právy na označení původu a jakýmikoli dalšími právy, jakož i veškerými dalšími náklady, které 3/6 '_-7' Smlouva o provozování reklamy na dopravních prostředcích MHD vzniknou pronajímateli vsouvislosti suplatněním nároků třetích osob ve smyslu tohoto článku. Nájemce bere na vědomí skutečnosti, že všechny venkovní folie jsou ovlivňovány počasim, které mění jejich mechanicko chemické vlastnosti. Podléhají tedy změnám vlivem klimatických podmínek i běžné údržby (například strojní mytí vozidel). Výsledkem těchto mech. a klim. vlivů je odlepení či potrhání reklamních fólií. Z tohoto důvodu pronajímatel za jejich obnovu V průběhu trvání smlouvy nezodpovídá a veškeré případné náklady na obnovu reklamy hradí nájemce sám. Poškození fólie (polepu) běžným opotřebením Í klimatickými vlivy (nikoli tedy Z viny pronajímatele), není důvodem k ukončení smlouvy ze strany nájemce. Dojde-li v budoucnu k poškození reklamy Z důvodů uvedených v bodě \/. odst.4 této smlouvy, bude pronajímatel neprodleně informoval nájemce a současně ho vyzve k opravě reklamy. Nájemceje povinen reklamu na své náklady opravit. Pronajímatel se zavazuje udržovat uvedené dopravní prostředky, na kterých je reklama umístěna, v náležité čistotě, která je pro pronajímatele dostupná. Poklesne-li venkovní teplota pod 3°C nedochází k mytí vozů. V případě poškození fólie ze Strany pronajímatele je tento povinen v nejkratší možné době obnovit polep, a to na vlastní náklady. Dojde-li v průběhu tnıání této smlouvy k dopravní nehodě, nebo kjiné škodě způsobené třetí osobou (např. vandalismus, dopr. nehoda), při které bude reklama poškozena, provede pronajímatel bezodkladně opravu reklamy, případně nájemce vyzve k dodání opravných materiálů nebo uvedení reklamy do původního stavu za úhradu. Vyřazení vozidla Z evidence majetku pronajímatele ještě před ukončením smlouvy dle čí. Il (např. Zdůvodu zničení nehodou či Zdůvodu nezpůsobilého techn. stavu vozidla) není důvodem kukončení smlouvy ze Strany nájemce a pronajímatel je povirıen nabídnout nájemci jiné vozidlo. Při řešení nákladů na výrobu a reinstalaci fólie se postupuje tak, že nájemce uhradí pronajímateli následující hodnotu spoluúčasti na nákladech při obnově fólie: - 1.-12. měsíc trvání smlou\/y 0% - 13.-18. měsíc tnıání smlouvy 10% - 19.-24. měsíc tnıání smlouvy 20% - 25.-36. měsíc trvání smlouvy 50% - po 36. měsíci bez spoluúčasti pronajímatele Nájemce bere na vědomi, že provozovatel je ve smyslu Silničního zákona, povinen označit každé své vozidlo, obchodním jménem a dalšími Zákonnými nebo provozními informacemi (číslo vozu, logo apod.). V případě, že si nájemce vyžádá během období tnıání této smlouvy přístavení vozidla, aby mohl provést změnu reklamního polepu na voze, je povinen požádat pronajímatele minimálně ve lhůtě 5 dní předem O odstávku vozu. Pro instalace v době od 23:00 do 4:00 hodin postačí lhůta 3 dny předem. V případě, že bude nájemce požadovat kratší lhůtu pro přístavení vozidla, je pronajímatel oprávněn nájemci účtovat poplatek ve výši 5.000,- Kč . Nájemce bere na vědomi, že předmětem reklamni smlouvyjsou jak plechové části vozu, tak i boční polepy skel, ty však musí být Z děrované okenní folie - nelze použít běžné fólie. Všechny reklamní plochy, které pronajímatel provozuje, jsou určeny pro výřezové či tiskové folie, učené kpolepu dopravních prostředků, k polepu oken musí být použita speciální děrovaná fólie s atestem pro polep oken u dopravních prostředků, pokud je okno označeno jako nouzový východ, musi být použita speciální okenní děrovaná fólie S atestem pro polep nouzových východù. Štítek atestu musí být viditelně umístěn na reklamním polepu. Jiné typy reklam nejsou vhodne a pronajímatel je nepřipouští. Nájemce bere na vědomi, že pokud použije jiný typ reklamy, tak pouze na vlastní zodpovědnost a veškeré budoucí náklady na opravu a výměnu reklamy si bude hradit sám. Smluvní strany se dohodly, že před započetím polepu vozidla nájemce a pronajímatel sepíší protokol o stavu laku vozidla, Zároveň nájemce pořídí fotodokumentací případného poškození laku, která bude s protokolem přiložena ke smlouvě uložené u pronajímatele. Následně po deinstalaci reklamni fólie (polepu) bude pořízena fotodokumentace zjištěného 4/6 Smlouva o provozování reklamy na dopravních prostředcích MHD poškození laku k porovnání s původním stavem. Po deinstalaci polepu se nájemce zavazuje uvést lak vozidla do původního stavu před polepem na základě fotodokumentace pořízené před polepem. Vpřípadě, že nebude lak vozidla uveden do původního stavu jako před polepem, souhlasí nájemce S tím, že pronajímatel toto zajistí na náklady nájemce. Náklady vzniklé uvedením vozu do původního stavu budou nájemci vyfakturovány a faktura nájemci zaslána na sídlo uvedené V záhlaví dodatku ke smlouvě. Nebude-li lhůta splatnosti dodržena, zavazuje se nájemce zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,02% Z dlužné částky za každý Započatý den prodlení. Pokud nájemce zjistí před 1. instalací polepu nekvalitní lak vozidla (nerovnoměrnost vrstvy laku, jeho mechanické či jiné poškození) nesmí být polep bez souhlasu pronajimatele a pořízení fotodokumentace proveden. V případě, že nájemce před instalací polepu fotodokumentaci vad laku nepořidí, zjištěné závady laku nesepíše do protokolu a dokumentaci nepředá, zavazuje se opravu poškozeného laku po odstranění polepu kompletně uhradit. ví. uKoNčENí SMLOUVY Tato nájemní smlouva skončí uplynutím doby stanovené včl. Il této smlouvy, na níž byla sjednána. Kromě zániku smlouvy uvedeného vodst. 1 tohoto článku může tato smlouva zaniknout rovněž písemnou dohodou pronajimatele a nájemce a dále na základě písemné Wpovědi podané jednou ze smluvních stran v případě existence výpovědního důvodu uvedeného v čl. VI. odst. 3 až 5 této smlou\ıy. Účinky výpovědi nastávají doručením výpovědi druhé Smluvní straně. Výpovědní lhůta je jeden měsíc a počíná běžet dnem následujícím po doručení výpovědi druhé smluvní straně. Nájemce je oprávněn jednostranně vypovědět tuto nájemní smlouvu podle odst. 2 tohoto článku vpřípadě, že pronajímatel porušuje své povinnosti uvedené včl. V. odst. 6 či vypravenost vozidla nedosahuje smluvních hodnot. Nájemce není oprávněn odstoupit od této smlouvy v případě vlastního prodlení se zahájením své reklamní kampaně. Pronajímatel je oprávněn jednostranně vypovědět tuto nájemní smlouvu podle odst. 2 tohoto článku v případě, že nájemce porušuje své povinnosti uvedené v čl.ll| této smlouvy, tj. že se dostane do prodlení s úhradou nájemného po dobu delší než 30 dní od jeho splatnosti. Nájemce má po uplynutí smluvní doby, za předpokladu řádného dodržení ustanovení Smlouvy včetně splátkového kalendáře, přednostní právo na prodloužení této smlouvy O pronájmu reklamní plochy. Toto právo musí uplatnit písemnou formou nejméně 30 dní před datem ukončení smlouvy. vıı. ZÁVĚREČNÁ usTAN0vENí Tato smlouva vstupuje v platnost dnem podpisu smlouvy smluvními partnery a její platnost zaniká dnem ukončení pronájmu. Změny smlouvy mohou být prováděny pouze na základě písemné dohody obou smluvních stran. Vztahy vyplývající z této smlouvy a smlouvou neupravené se řídí ustanovením občanského zákoníku. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon O registru smluv). Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodni, bankovní tajemství, osobní údaje, __.) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění ne-označených údajů podle předešlé věty nenese žádnou odpovědnost. 5/6 if Smlouva O provozování reklamy na dopravních prostředcích MHD 6. Smlouva nabývá účinností nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu S § 6 odst. 1 Zákona č. 340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O registru smluv (Zákon o registru smluv). 7. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této Smlou\/y poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 8. Smlouva je vyhotovena ve 3 stejnopísech, Z nichž nájemce obdrží jeden a pronajímatel obdržídva. 9. Smluvní Strany této smlouvy prohlašují a stvrzují svými podpisy, že mají plnou Způsobilost k právním úkonům a že tuto smlouvu uzavírají ze své vůle, svobodně a vážně, že ji neuzavíraji v tísni ani za jinak nápadně nevýhodných podmínek, že si ji před podpisem řádně přečetly a s jejím obsahem souhlasí. V Liberci dne: V Liberci dne: Za nájemce Za pronajímatele . ošWejnar ředitel společnosti lng. Blanka Schönová jednatelka společnosti 6/6