Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
D O D A T E K Č. 2 KE S M L O U V Ě O P O S K Y T O V Á N Í S L U Ž E B Smluvní strany: Ředitelství silnic a dálnic ČR, státní příspěvková organizace se sídlem: Praha 4, Nusle, Na Pankráci 546/56, PSČ 145 05 IČO: 65993390, DIČ: CZ65993390 bankovní spojení: ........................ .........číslo účtu: ............ ....................... zastoupená: .................. ............... ............................... osoba oprávněná k podpisu smlouvy: ....... ....................... .......................... číslo smlouvy objednatele: ......... .......... (dále jen „Objednatel") a IBR Consulting, s.r.o. se sídlem: Sokolovská 352/215, Praha 9 - Vysočany PSČ: 190 00 IČO: 25023446, DIČ: CZ25023446 společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 253748 bankovní spojení: ........................ a.s. č. účtu: ............................ zastoupená: ........................................................ (dále jen „Poskytovatel") (Objednatel a Poskytovatel dále také jen jako „Smluvní strany") dnešního dne uzavřely na základě ustanovení čl. 16., odst. 16.3 smlouvy o poskytování služeb ze dne 12. 7. 2018 (dále jen „Smlouva") tento Dodatek č. 2 (dále jen „Dodatek"). Smluvní strany, vědomy si svých závazků ve Smlouvě obsažených a s úmyslem být touto Smlouvou vázány, dohodly se na následujícím znění Dodatku: 1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1.1 Smluvní strany uzavřely spolu dne 12. 7. 2018 na základě zadávacího řízení, dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, veřejné zakázky s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" (dále jen „Veřejná zakázka") Smlouvu, účinnou dnem 18. 7. 2018. Strana 1 (celkem 22) 2. ZMĚNY SMLOUVY 2.1 V příloze č. 2 Smlouvy, v poznámce č. 4, se odstraňuje administrativní chyba, kdy hodnota „7%" (sedm procent) se nahrazuje hodnotou „47%" (čtyřicet sedm procent). 2.2 V příloze č. 7 Smlouvy, se výtah Záznamu zjednání schůze vlády České republiky, konané 24. 7. 2017 (dále jen „Záznam"), doplňuje o obrazovou část obsahující zobrazení materiálu předloženého Ministerstvem dopravy, Čj."15/2017-330-ORG/3, pro informaci členů vlády, k bodu 31., části „Pro informaci:", Záznamu. 3. PLATNOST A ÚČINNOST DODATKU 3.1 Dodatek nabývá platnosti dnem podpisu oběma Smluvními stranami a účinnosti dnem jeho zveřejnění v registru smluv. 4. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 4.1 Tento Dodatek představuje úplnou dohodu Smluvních stran o předmětu tohoto Dodatku Smlouvy a nahrazuje veškerá předešlá ujednání smluvních stran ústní i písemná. 4.2 Tento Dodatek je vyhotoven a Smluvními stranami podepsán ve dvou (2) vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom (1) vyhotovení. 4.3 Nedílnou součást tohoto Dodatku tvoří následující opravené přílohy Smlouvy: Příloha č. 2 - Ceník - nabídka poskytovatele; Příloha č. 7 - Záznam zjednání schůze vlády České republiky, konané 24. 7. 2017, čj. 2254/17, část pro informaci, bod č. 31. 4.4 Smluvní strany prohlašují, že si tento Dodatek řádně přečetly, že byl uzavřen podle jejich pravé a svobodné vůle, že s jejím obsahem souhlasí a na důkaz toho ji stvrzují svými podpisy. Objednatel Poskytovatel v 01. OB. 2018 V dne__.__._____ S tr a n a 2 (c e lk e m 22) Příloha č. 2 Ceník - nabídka poskytovatele Položka Celková cena bez DPH DPH celkem Celková cena včetně 545 244,00 Kč DPH Podpora rozpočtového 2 596 400,00 Kč 45 437,00 Kč systému ASPE 216 366,67 Kč 2 016,00 Kč 3 141 644,00 Kč ročně 9 600,00 Kč 1 134,00 Kč 261 803,67 Kč Podpora rozpočtového 2 016,00 Kč systému ASPE 11 616,00 Kč měsíčně1 6 534,00 Kč 11 616,00 Kč Rozvoj a zákaznické úpravy (1 MD2) Školení (1 MH)3 5 400,00 Kč Exit plán (MD)4 9 600,00 Kč 1Cena za Podporu rozpočtového systému ASPE měsíčně odpovídá 1/12 ceny za Podporu rozpočtového systému ASPE ročně dle předchozí položky cenové tabulky. 2 V rámci Rozvoje a zákaznických úprav je nejmenší účtovatelná jednotka 1/8 MD (1 MD - člověkoden odpovídá 8 hodinám). 3 V rámci školení je nejmenší účtovatelná jednotka 1 MH (1 MH - člověkohodina odpovídá 60 minutám). Skolení je účtováno za čas školení provedené jedním školitelem bez ohledu na počet školených osob. 4 Cena za Exit bude účtována na bázi MD, avšak nepřesáhne celkově částku odpovídající 47% za Podporu rozpočtového systému ASPE za jeden kalendářní rok. Nejmenší účtovatelná jednotka je 1/8 MD (1 MD - člověkoden odpovídá 8 hodinám). Strana 3 (celkem 22) Příloha č. 7 Záznam z jednání schůze vlády České republiky, konané 24. 7. 2017, čj. 2254/17, část pro informaci, bod č. 31 Strana 4 (celkem 22) VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY Čj. 2253/17 ZÁZNAM Z JEDNÁNÍ SCHŮZE VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY konané 24. července 2017 (2 7 .schůze) Schůzi řídil předseda vlády. 1. Ústní informace členů vlády o aktuální evropské problematice Vláda vzala na vědomí informace ministrů financí, zahraničních věcí a spravedlnosti o aktuální evropské problematice. 59 Poskytnutí peněžního daru v souvislosti s aktivitami České republiky v boji proti nelegální migraci a militantnímu islamismu čj. D586/2017 Vláda projednala materiál předložený ministrem obrany a přijala usnesení č. 569/D. Z 12 přítomných členů vlády hlasovalo pro 12. Pro informaci: 1. Zpráva o výkonu dohledu nad finančním trhem v roce 2016 (předložil guvernér České národní banky) čj. 747/17 ★* Strana 5 (celkem 22) 31. Informace pro vládu České republiky o nadlimitní veřejné zakázce s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávané v jednacím řízení bez uveřejnění podle § 63 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (předložil ministr dopravy) čj. 756/17 46. Informace o výstavbě nového ústředí Organizace Severoatlantické smlouvy v Bruselu za období leden 2016 - květen 2017 (předložil ministr zahraničních věcí) čj. V317/2017 ......... .................................. ................. ....... Zapsala:.................................... Strana 6 (celkem 22) Ministerstvo dopravy Vláda České republiky Čj.: 15/2017-330-ORG/3 V Praze dne Výtisk č.: PRO INFORMACI ČLENŮ VLÁDY Věc: Informace pro vládu České republiky o nadlimitní veřejné zakázce s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávané v jednacím řízení bez uveřejnění podle § 63 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Důvod předložení: Obsah: Materiál je předkládán dle bodu 1/1ac I. Předkládací zpráva usnesení vlády ze dne 22. března II. Informace pro vládu ČR 2017 č. 208 o uloženi povinností lil. Souhlasné stanovisko OHA eGovernmentu MV v souvislosti se zadáváním veřejných IV. Zpráva o projednání Radou vlády pro informační zakázek v jednacím řízení bez uveřejnění, na základě spolupráce společnost zadavatelů a na základě výjimek. V. Návrh tiskové zprávy Předkládá: Strana 7 (celkem 22) I. Předkládací zpráva V souladu s usnesením vlády č. 208 ze dne 22. března 2017, které ukládá členům vlády v bodě 1/1ac informovat vládu, o nadlimitních veřejných zakázkách, zadávaných v jednacím řízení bez uveřejněni podle části čtvrté hlavy V zákona, s výjimkou § 63 odst. 5 zákona, nebo podle § 1 6 2 nebo § 198 zákona č. 134/2016 Sb., o zadáváni veřejných zakázek, předkládá ministr dopravy Informaci pro členy vlády o nadlimitní veřejné zakázce s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávané v jednacím řízení bez uveřejnění podřízenou organizací MDČR „Ředitelství silnic a dálnic ČR" (dále jen „zadavatel"). Smyslem veřejné zakázky je poskytnutí softwarové údržby, technické podpory, rozvoje a zákaznických úprav rozpočtového systému pro přípravu a realizaci stavebních projektů ASPE. Rozpočtový informační systém ASPE provozuje zadavatel pro svoji stavební činnost v oblasti dopravních staveb. Systém ASPE umožňuje supervizi staveb ze všech potřebných pohledů, poskytuje jednotnou základnu pro komunikaci mezi projektantem, investorem a dodavatelem stavby. Stejný software provozuje taktéž většina dodavatelů Zadavatele. Aplikační řešení je integrováno a poskytuje zásadní informace do datového skladu MIP Státního fondu dopravní infrastruktury. Zadavatel požaduje, aby se plnění vztahovalo minimálně k produktům a službám: ASPE, MIP (Manažerský Informační Portál) a správa CDS (Centrálního Datového Skladu) a LDS (Lokálních Datových skladů). Pro zadavatele má využití programového řešení ASPE zásadní význam pro přípravu a realizace výstavby silnic 1. třídy a dálnic včetně převedení výsledné stavby do majetku organizace. Programové řešeni zajišťuje kompletní servis všech činností spojených s podáním nabídek v zadávacích řízeních, s řízením projektů staveb, jejich realizace, provádění kontroly výměr, financování stavby a rozpady financování ve vztahu k harmonogramům staveb, provádění změn během výstavby, kontrolu prostavěnosti a fakturace, položkové rozpočty, apod. ASPE je od r. 2003 zavedeno do SGŘ č. 54/2003 jako standardizovaný nástroj aplikačního řešení zadavatele. V letech 2013 - 2015 bylo takto sledováno v systému více jak 110 staveb v celkové hodnotě 182 mld. Kč s tím, že realizace silničních a dálničních novostaveb trvá zpravidla 2 až 5 let (průměr 60 mld. Kč ročně). K tomuto objemu je současně nutno připočítat ročně i kolem 100 dalších akcí realizovaných na opravách silnic a dálnic v hodnotě cca 3 mld. Kč. IS ASPE je v podmínkách ČR národním standardem stejně jako např. MS Office, AutoCad, apod. Zadavatel zvolil pro realizaci veřejné zakázky zadávací řízení formou jednacího řízení bez uveřejnění, a to na základě ustanovení § 63 odst. 3 písm. b) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Za účelem poskytování plnění, které je předmětem této veřejné zakázky, bude uzavřena smlouva, jejímž obsahem bude zejména stanovení základních podmínek, za kterých budou dodavatelem poskytovány služby softwarové údržby, technické podpory, rozvoje a zákaznických úprav. Smlouva bude uzavřena 4 roky. Zadavatel předložil smluvní ujednání exit strategie (plánu), který bude součástí a přílohou uzavírané smlouvy na maintenance a provoz IS ASPE. Jedná se o smluvní ukotveni povinnosti dodavatele vyvinout požadovanou součinnost zadavateli, novému poskytovateli nebo jinému subjektu. Celková předpokládaná cena zakázky nepřekročí 15,3 mil. Kč bez DPH (18,513 mil. Kč včetně DPH). Cenová úroveň je předpokládána zhruba ve shodných relacích s poslední platnou smlouvou na poskytnuti softwarové údržby, technické podpory, rozvoje a zákaznických úprav rozpočtového systému pro přípravu a realizaci stavebních projektů ASPE a v souladu s cenami dle zpracovaného znaleckého posudku č. 24601916 (preference stability a efektivností). Předkládané řešení nemá jinou reálnou alternativu (technické know- Strana 8 (celkem 22) how), což vyplývá též ze znaleckého posudku. Na trhu neexistují srovnatelná jiná aplikační řešení, které by zajistila požadovanou funkcionalitu. Pořízení nového IS pro zajištění obdobné činnosti odhaduje soudní znalec na 55 mil. Kč bez DPH s roční maintenance ve výši 18% ASPE a 25% ceny MIS (podpoře odpovídá cca 10,228 mil. Kč bez DPH). Ekonomická rovina případného přechodu na jiný systém, pokud by takový systém existoval, je tak s ohledem na uvedené zcela nevýhodná z pohledu nakládání s veřejnými prostředky. Záměr zadavatele byl projednán odborem Hlavního architekta eGovemmentu Ministerstva vnitra a vydáno stanovisko dne 18. října 2016 č. j. MV-136703-2/OHA-2016. Stanovisko odboru Hlavního architekta eGovemmentu Ministerstva vnitra vyžádané v souladu s usnesením vlády ze dne 2. listopadu 2015 č. 889, je přilohou této informace. Předkládaný materiál byl projednán Pracovní skupinou Rady vlády pro Informační společnost pro jednací řízení bez uveřejnění a schválen předsednictvem Rady vlády pro informační společnost, zpráva o projednání ze dne 22. 3. 2017, č. j. MV-158586-4/EG-2016. Strana 9 (celkem 22) Informace k připravované veřejné zakázce P ředkladatel m ateriálu Ministr dopravy Zadavatel veřejné zakázky Ředitelství silnic a dálnic ČR, státní Název veřejné zakázky příspěvková organizace Praha 4, Na Pankráci 56, PSČ: 140 00, zastoupena ................... ............. .................... .............. (dále též „Zadavatel") Z ajištění provozu a rozvoje rozpočtového systém u ASPE Předpokládaná hodnota bez DPH Celkem 15.300.000 Kč bez DPH za 4 roky. Konkrétní odhad rozpadu: » Podpora a SW údržba ASPE ve výši 10.360.00 Kč tj. ročně 2.596.000 Kč. ® Rozvoj a zákaznické úpravy ve výši 3.840.000 Kč (odpovídá 400 MD). ® Školení, exit plán 1.100.000 Kč. Identifikace dodavatele IBR Consulting, s.r.o. IČ: 25023446 Předkladatel uvede označeni dodavatele, je se sídlem Sokolovská 352/215, li znám. 190 00 Praha 9 - Vysočany (dále též „dodavatel") Navrhovaný způsob zadání Zadavatel zvolil pro realizaci veřejné zakázky zadávací řízení formou jednacího Odkaz na ustanoveni ZZVZ, dle kterého má řízení bez uveřejnění, a to na základě zadavatel v úmyslu postupovat. ustanovení § 63 odst. 3 písm. b) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Předmět veřejné zakázky Předmětem veřejné zakázky je poskytnutí softwarové údržby, technické podpory, Předkladatel musi předmět veřejné zakázky rozvoje a zákaznických úprav rozpočtového vymezit dostatečně určitě a musi uvést systému pro přípravu a realizaci stavebních všechny relevantní informace, na základě projektů ASPE. kterých si členové vlády vytvoři komplexní představu, čeho se má předkládaná veřejná Rozpočtový informační systém ASPE zakázka týkat. provozuje Zadavatel pro svoji stavební činnost v oblasti dopravních staveb, umožňující supervizi staveb ze všech potřebných pohledů, který poskytuje jednotnou základnou pro komunikaci mezi projektantem, investorem a dodavatelem stavby a stejný software provozují všichni stavební dodavatelé Zadavatele. Zadavatel požaduje, aby se plnění vztahovalo minimálně k produktům a službám: ASPE, MIP (Manažerský Informační Portál) a správa CDS (Centrálního Datového Skladu) a LDS 1/9 Strana 10 (celkem 22) (Lokálních Datových skladů) (dále jen „ASPE"). Způsob stanovení předpokládané Za účelem poskytování plnění, které je hodnoty předmětem této veřejné zakázky, bude uzavřena smlouva, jejímž obsahem bude Předkladatel uvede postup při stanovení zejména stanovení základních podmínek, předpokládané hodnoty (např. způsob za kterých budou dodavatelem poskytovány výpočtu, odkaz na znalecký posudek, služby softwarové údržby, technické průzkum trhu). podpory, rozvoje a příp. zákaznických úprav. Předpokládaná hodnota byla stanovena na základě součtu předpokládaných hodnot jednotlivých služeb, potažmo plnění, které mají být Zadavatelem pořízeny během období účinnosti smlouvy, a zkušeností Zadavatele z realizace obdobných VZ v minulosti a nastaveni minulého plnění v oblasti podpory ASPE. Délka trvá n í připravovaného sm luvního Smlouva bude uzavřena na dobu určitou vztahu (4 roky). Časové vymezení trváni veřejné zakázky. Důvody k uzavření smlouvy na 4 roky: a) Na trhu se v současné době nevyskytuje srovnatelné a použitelné programové řešení (alternativa), což Zadavatel dokládá znaleckým posudkem č. 24601916 od znalce Ing. Michaela Trezziho, CSc. Takové srovnatelné programové řešení ovšem může v budoucnosti vzniknout. Odpovídající programové řešení pak bude možné soutěžit v otevřeném řízení s přihlédnutím k aktuální situaci na trhu aplikačních řešení. b) Zadavatel vytváří průběžně tlak na stávajícího dodavatele, aby zajištění podpory realizoval rovněž prostřednictvím partnerské sítě. Po vytvoření partnerské sítě může Zadavatel soutěžit zajištění podpory a úpravy programového řešení v otevřeném řízení. c) V případě vysoutěžení nového programového řešení je třeba, aby Zadavatel měl dostatek času pro překrytí obou informačních systémů. d) Příprava výběrového řízení vyžaduje detailně popsat kompletní stávající a požadovanou funkcionalitu (technickou specifikaci) pro případné poptávané budoucí programové řešení. Termín uzavření smlouvy Podpora IS ASPE vypršela k 30. 9. 2016, proto je třeba uzavřít novou smlouvu co nejdříve. Jednání o doporučeni RVIS 2/9 Strana 11 (celkem 22) Termín, do kterého je třeba uzavřít na realizaci zakázky formou JŘBU probíhala smlouvu, aby nedošlo k ohroženi naplnění od března 2016 do 22.3.2017, kdy bylo potřeby. doporučení uděleno. Celkem proběhlo s RVIS pět jednání, vždy se žádostí o doplňování dalších požadavků a informací. Pro potřeby RVIS byl předložen akční plán, kde se předpokládá podle situace na trhu příprava a realizace otevřeného řízení na r. 2019 s následnou implementaci, souběžným provozem a migrací dat v případě vysoutěžení nového IS. S kutečnosti prokazující oprávněnost Zadavatel užívá produkty a služby použití navrhovaného postupu společnosti IBR Consulting, s.r.o., IČ: Předkladatel musí uvést všechny relevantní 25023446, které jsou nezbytné pro jeho skutečnosti, z nichž vyplývá oprávněnost řádnou činnost. K zajištění řádného navrhovaného postupu a naplnění fungováni a využití licencí k těmto produktům veškerých podmínek plynoucí pro zvolený a službám ASPE je nezbytné, aby byla postup dle ZZVZ. Má-li předkladatel poskytována jejich softwarová údržba, k dispozici znalecké posudky potvrzující technická podpora, rozvoj produktu a plnění správnost jeho postupu, měl by tuto požadavků na zákaznické úpravy ze strany inřormaci v odůvodnění uvést. Předkladatel oprávněné osoby. je také povinen uvést identifikační údaje Společnost IBR Consulting, s.r.o. je dodavatele, s nímž hodlá uzavřít smlouvu, stávajícím poskytovatelem licence přip. okruh oslovovaných dodavatelů, není-li k předmětnému programovému vybavení vybraný dodavatel znám. a poskytovatelem podpory a zároveň je jediným možným držitelem práv na poskytování podpory a rozvoje systému. Použití JŘBU je tedy je tedy z technických a autorskoprávních důvodů jedinou možnou variantou zajištění provozu a rozvoje systému ASPE. Zadavatel si nechal zpracovat znalecký posudek č. 24601916 znalce ........ ............. ....................... ze kterého mj. vyplývá, a) dodavatel je držitelem unikátního technického know-how nezbytného pro realizaci jakýchkoliv úprav interních procesů a zdrojového kódu systému ASPE, b) vzhledem k unikátnímu technickému know-how a nezbytnosti kompatibility verze systému ASPE využívaného Zadavatelem s verzemi téhož systému využívaného dodavateli Zadavatele nelze provádět jakékoliv úpravy systému ASPE zasahující interní procesy, zdrojové kódy a metodiku zpracování jiným subjektem, než držitelem výše popsaného technického know-how a zároveň subjektem, schopným propagovat provedené změny do systémů dodavatelů Zadavatele. 3/9 Strana 12 (celkem 22) Tímto subjektem je pouze výše uvedený dodavatel. c) Systém ASPE má unikátní vlastnosti, které nejsou na trhu schopni poskytnout jiní dodavatelé. Systém, který by byl schopen plně nahradit systém ASPE, na současném trhu neexistuje. d) Pořízení nového IS pro zajištění obdobné činnosti odhaduje soudní znalec na 55 mil. Kč bez DPH s roční maintenance ve výši 18% ASPE a 25% ceny MIS (podpoře odpovídá cca 10.228 mil. Kč bez DPH). Ekonomická rovina případného přechodu na jiný systém je tak s ohledem na uvedené zcela nevýhodná z pohledu nakládání s veřejnými prostředky. Výhody pořízení zakázky v rámci JŘBU: Zadavateli vyvstává objektivní potřeba zajištění podpory a rozvoje k programovému vybavení; předmět plnění veřejné zakázky přesně odpovídá potřebám Zadavatele, které potřebuje uspokojit, a to právě s ohledem na nutné zajištěni provozu a potřebný rozvoj; pořízení jiného předmětu plnění by neuspokojilo potřeby Zadavatele a navíc by postrádalo efektivitu z hlediska nakládání s veřejnými prostředky; dle znalosti Zadavatele není v současné dobé na trhu jiný systém, který by komplexně naplnil požadavky Zadavatele a umožnil tak plynulé zpracování dotčené agendy (např. v letech 2 0 1 3 -2 0 1 5 bylo sledováno více než 110 staveb v objemu 182 mld. Kč s realizací 2-5 let a ročně cca 100 zakázek na opravy silnic a dálnic o objemu 60 mld. ročně). Taktéž znalec konstatoval, že obdobný systém není na trhu dostupný; Zadavatel vynaložil již za pořízení a provoz IS významné finanční prostředky (cca 14.763.000 Kč za uplynulých 5 let); pořízení nového IS pro zajištěni obdobné činnosti odhaduje soudní znalec v přiloženém znaleckém posudku na 55 mil. Kč bez DPH s roční maintenance ve výši 18% ASPE a 25% ceny MIS (odpovídá cca 10,228 mil. Kč bez DPH). Nyní je roční maintenance podstatně 4/9 Strana 13 (celkem 22) nižší. Ze znaleckého posudku rovněž vyplývá, že nahrazení stávajícího IS ASPE v případě vysoutěžení nového IS v otevřeném řízení je ekonomicky nevýhodné; vzhledem k tomu, že IS ASPE poskytuje pouze společnost IBR Consulting, s.r.o. a neexistuje zatím žádná distribuční skupina (s ohledem na požadovaný rozsah plnění), není možné projekt soutěžit v rámci otevřeného zadávacího řízení, neboť by se jednalo o fingované otevřené řízení; pořízení vlastního systému a jeho vývoj je s ohledem na předpokládané náklady zcela neekonomické. S ohledem na složitost problematiky by navíc pro získání nového systému Zadavatel nezbytně musel nejen investovat do vývoje nového systému, ale s ohledem na složitost tohoto procesu jej ještě pravděpodobně po určitou dobu jeho vývoje udržovat současný stav; vzhledem k již vynaloženým nákladům a předpokládaným nákladům na vývoj nového systému by v případě migrace na jiný systém byly zmařeny již vynaložené investice do systému ASPE. Zadavatel v současné době využívá integraci a jednotný formát ASPE pro předáváni dat s dodavateli stavebních prací pro ŘSD ČR a s SFDI, a to po celou dobu životního cyklu liniové stavby (projektu). V případě nahrazení tohoto IS jiným by výdaje byly navýšeny ještě o náklady na pořízení a údržbu těchto integračních vazeb. Další náklady by tak vznikly v rámci úprav souvisejících IS využívaných Zadavatelem. Zadavatel neshledává žádné zaznamenání hodné nevýhody pořízení předmětu zakázky formou JŘBU. Zdůvodnění potřeby realizace Zadavateli vyvstává objektivní potřeba zajištění podpory a rozvoje k programovému Předkladatel uvede informace dostatečně vybavení. Předmět veřejné zakázky pak přesně odpovídá potřebám Zadavatele, zdůvodňující nezbytnost realizace které potřebuje uspokojit, a to právě s ohledem na nutné zajištění provozu předkládané veřejné zakázky. a potřebný rozvoj. Pořízení jiného předmětu plnění by neuspokojilo potřeby Zadavatele a navíc by postrádalo jakoukoliv efektivitu 5/9 Strana 14 (celkem 22) z hlediska vynakládání veřejných prostředků. Zvažované alternativy naplnění potřeby či Zadavatel užívá produkty a služby cíle společnosti IBR Consulting, s.r.o., které jsou Předkladatel uvede popis možných nezbytné pro jeho řádnou činnost. K zajištění alternativních řešení, včetně ekonomických řádného fungování a využiti licencí k těmto aspektů jednotlivých variant. Z uvedených produktům a službám ASPE je nezbytné, aby inform aci musí vyplývat, z jakého důvodu je byla poskytována jejich softwarová údržba, navrhovaný postup nejvhodnějši (ve technická podpora, rozvoj produktu a plnění srovnání s alternativními variantami) a dále požadavků na zákaznické úpravy ze strany něj musí vyplývat, proč nelze uskutečnit oprávněné osoby. alespoň omezenou soutěž dodavatelů. Společnost IBR Consulting, s.r.o. je stávajícím poskytovatelem licence k předmětnému programovému vybavení a poskytovatelem podpory a zároveň jediným držitelem práv na poskytování podpory a rozvoje systému. Použití JŘBU je tedy z technických a autorskoprávních důvodů jedinou možnou variantou zajištění provozu a rozvoje systému ASPE. Vývoj sm luvního vztahu s dodavatelem Dodavatelem licence a služeb podpory Jestliže předkladatel hodlá uzavřít smlouvu ASPE byly historicky společnosti: se stávajícím dodavatelem (zejm. podle § 63 odst. 3 písm. b) a c) ZZVZ), uvede stručný - Valbek, spol. s r.o., období 2003-2014, popis vývoje dosavadního smluvního vztahu, včetně souhrnné částky doposud - IBR Consulting, s.r.o., období 2015-2016. realizovaných výdajů. IBR Consulting, s.r.o. vznikla rozdělením původní společnosti Valbek, spol. s r.o. a převzala celoplošně supervizi programového řešení ASPE v rámci ČR. ŘSD má poskytnuty licence k ASPE na dobu neurčitou (právo užívání programu) a v rámci JŘBU řeší pouze poskytování podpory k zajištění provozu, nezbytného rozvoje aplikace, školení, apod. Od r. 2003 do současnosti byly celkové výdaje vynaložené v souvislosti s provozováním ASPE ve výši 46,3 mil. Kč. V uvedené částce jsou souhrnně zohledněny veškeré dodávky obou dodavatelů např. rozšíření licencí, maintenance licence a provozu aplikace, aplikační rozvoj dle požadavků ŘSD, školeni uživatelů, apod. IS ASPE se používá od r. 1997 s přechodem na multilicenci od r. 2003, celkový odhad výdajů od r. 1997 do současnosti je 60 mil. Kč. Informace o výdajích spojených s předmětem veřejné zakázky za uplynulých 5 let strukturovaně: a) 8.253.000 Kč na provoz a údržbu systému ASPE, 6/9 Strana 15 (celkem 22) b) 6.510.000 Kč rozvoj a zakázkové úpravy systému. Další informace Exit strategie při zajištění provozu ASPE Předkladatel uvede případně další relevantní Zadavatel požaduje na stávajícím dodavateli informace. IS ASPE společnost IBR Consulting, s.r.o., aby pro možnost administrace, správy a vývoje ASPE využívala partnerské organizace, a aby pro případné další zajištění provozu a vývoje IS mohlo být použito otevřené řízení. Zadavatel předložil smluvní ujednání exit plánu, který bude součástí a přílohou uzavírané smlouvy na maintenance a provoz IS ASPE. Jedná se o smluvní ukotvení povinnosti dodavatele vyvinout požadovanou součinnost Zadavateli, novému poskytovateli nebo jinému subjektu. Exit plán vymezuje následující požadavky: Dodavatel je povinen předat Zadavateli technickou dokumentaci k ICT produktu (funkční popis). Dodavatel při každé změně IS předá Zadavateli technickou dokumentaci k této změně nebo aktualizovanou kompletní technickou dokumentaci (funkční popis) obsahující provedení změn v souvislosti se změnou IS. Dodavatel bude zavázán k předání zdrojových kódů k programovému vybavení a všem změnám formou samostatné úschovy. Zadavatel je oprávněn s těmito zdrojovými kódy nakládat za účelem zajištění provozu a dalšího vývoje programového vybavení za předpokladu, že dodavatel ztratil schopnost programové vybavení nadále provozovat, udržovat a rozvíjet. Smlouva přesně vymezí oprávnění a způsob nakládání se zdrojovými kódy Zadavatelem. Dodavatel bude zavázán k předání kompletní datové základny aplikace v předepsaných strukturách dat s kvalitními a vyčerpávajícími popisy datových struktur (migrační dokumentace a exporty). Dodavatel ve spolupráci se Zadavatelem provede exit analýzu a zpracuje detailní popis exit plánu ve smyslu smluvních ujednání. 7/9 Strana 16 (celkem 22) Pokud se jedná o podmínky zpřístupnění zdrojových kódů, rámec ujednáni je následující: Dodavatel na základě samostatné úschovní smlouvy, uzavřené mezi dodavatelem, Zadavatelem a třetí osobou (stranami zvoleným schovatelem -n a p ř. notářem nebo advokátem) složí do úschovy schovatele zdrojové kódy předmětného programového vybaveni (včetně zdrojových kódů jeho následných změn a úprav). Podmínky nakládání s uschovanými zdrojovými kódy budou sjednány tak, že ve vztahu mezi Zadavatelem a schovatelem bude platit, že schovatel bude oprávněn a povinen tyto kódy vydat Zadavateli kdykoliv o to Zadavatel schovatele písemně požádá (aniž by schovatel zkoumal oprávněnost takového požadavku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .... ................ e vztahu mezi Zadavatelem a dodavatelem bude platit, že: a) Zadavatel je oprávněn schovatele požádat o vydání zdrojových kódů v případě, že dodavatel podstatným (předem smluvně definovaným) způsobem porušuje své smluvní povinnosti a tento stav neodstranil ani přes písemnou výzvu Zadavatele v předem stanovené náhradní lhůtě; b) Zadavatel požádá dodavatele o zahájení procesu a služeb exitu; c) poruší - li Zadavatel tuto povinnost, (tj. vyžádá - li si kódy v rozporu s tímto pravidlem) bude povinen zaplatit dodavateli smluvní pokutu; d) pokud Zadavatel obdrží kódy z úschovy oprávněně, bude nadále oprávněn s nimi nakládat (užít je) pouze způsobem odpovídajícím účelu uzavřené smlouvy s dodavatelem; e) pokud Zadavatel obdrží kódy z úschovy neoprávněně, nebude oprávněn je užít; f) poruší - li Zadavatel tyto povinnosti (tj. bude - li s oprávněně či neoprávněně získanými kódy nakládat jinak než dohodnuto), bude povinen zaplatit dodavateli smluvní pokutu. Zadavatel tak bude ochráněn proti situaci, kdy by sice formálně měl sjednány podmínky pro poskytnutí zdrojových kódů IS ASPE, ale v případě sporu by neměl reálnou možnost je skutečně získat. 8/9 Strana 17 (celkem 22) Předpokládá se, že náklady na zajištění úschovy ponese současný dodavatel (předjednáno). Stanovisko hlavního architekta eGovernmentu ze dne 18. října 2016 čj. MV-136703-2/OHA-2016 ŘSD není povinno řídit se Základními zásadami. Tento závěr OHA shledává v implementaci čl. 2 písm. b) Základních zásad, podle něhož jsou zpracovateli projektu a tedy povinnými subjekty jen ministerstva, ústřední správní úřady, jiné organizační složky státu, Kancelář Poslanecké sněmovny a Kancelář Senátu. ŘSD je státní příspěvkovou organizací a tedy nespadá pod žádnou ze zmíněných definic zpracovatelů projektu. Pokud se týká věcné problematiky tak na základě poskytnutých informací se jeví, že výše uvedený projekt lze považovat za výdaje související s informačními a komunikačními technologiemi ve smyslu čl. 2 písm. c) Základních zásad, nicméně s ohledem na výše uvedený závěr je podrobnější zkoumání této okolnosti bezpředmětné. Stanovisko odboru Hlavního architekta eGovernmentu Ministerstva vnitra vyžádané v souladu s usnesením vlády ze dne 2. listopadu 2015 č. 889, je přílohou této informace. Zpráva o projednání RVIS ze dne 22. března 2017 čj. MV-158586-4/EG-2016 Pracovní skupina RVIS pro JŘBU posoudila záměr Zadavatele realizovat nadlimitní veřejnou zakázku formou JŘBU a souhlasí s úmyslem předkladatele žádosti realizovat veřejnou zakázku s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE". 9/9 Strana 18 (celkem 22) MINISTERSTVO VNITRA IKUIIMil ČESKÉ REPUBLIKY MVCRX036EOHP prvotní identifikátor odbor Hlavního architekta eGovernmentu Praha 18. řijna 2016 náměstí Hrdinů 1634/3 Praha 4 140 21 Č. j. MV-136703-2/OHA-2016 ....... ........... ............. .......................... Ředitelství silnic a dálnic ČR Čerčanská 12 140 00 Praha 4 Vyjádřeni k povinnosti vyžádat si stanovisko OHA K č .j.: 24012/2016-17000 Vážený pane řediteli, v reakci na Vaší žádost ze dne 5, října 2016, č. j. 24012/2016-17000, v níž se obracíte na odbor Hlavního architekta eGovernmentu (dále jen OHA) s dotazy, zda je Ředitelství silnic a dálnic ČR (dále jen ŘSD) povinno řídit se Základními zásadami postupu při čerpání finančních prostředků na výdaje související s informačními a komunikačními technologiemi (příloha č. 2 usnesení Vlády č. 889, ze dne 2. listopadu 2015), resp. zda lze výdaje na Vámi popsaný projekt považovat za výdaje související s informačními a komunikačními technologiemi ve smyslu čl. 2 pism. c) Základních zásad, sdělujeme že: ŘSD není povinno říd it se Základním i zásadami. Tento závěr OHA shledává v implementaci čl. 2 pism. b) Základních zásad, podle něhož jsou zpracovateli projektu a tedy povinnými subjekty jen ministerstva, ústřední správní úřady, jiné organizační složky státu, Kancelář Poslanecké sněmovny a Kancelář Senátu. ŘSD je státní příspěvkovou organizaci a tedy nespadá pod žádnou ze zmíněných definic zpracovatelů projektu. Pokud se týká věcné problematiky tak z Vámi poskytnutých informací se jeví, že výše uvedený projekt lze považovat za výdaje související s informačními a komunikačními technologiemi ve smyslu čl. 2 pism. c) Základních zásad, nicméně s ohledem na výše uvedený závěr je podrobnější zkoumání této okolnosti již bezpředmětné. ......................... .........l 1 Strana 19 (celkem 22) MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Vyřizuje:.......... ........................ tel. č.: ............................. e-mail: .....................................z 2 ...................... ........... . . ............. .. Strana 20 (celkem 22) ................. .......... ........... . ............. ........... .......... . . .. . . ..................................... ................... ......... ....... Rada vlády pro informační společnost Č.j.: M V-158586-4/EG-2016 V Praze dne 22. března 2017 na základě doporučení Pracovní skupiny Rady vlády při informační společnost pro je d n a cí řízení bez uveřejnění ze dne 2. března 2017 rozhodla Rada vlády pro inform ační společnost o vydáni této: Zprávy o projednání k žádosti Ředitelství silnic a dálnic ČR Pracovní skupina Rady vlády pro inform ační společnost pro jednací řízení bez uveřejnění (dále jen „Pracovní skupina") po prostudování předložených materiálů a projednání s předkladatelem konstatuje, že posoudila záměr zadavatele realizovat nadlim itní veřejnou zakázku formou jednacího řízení bez uveřejnění, doporučila zadavateli postup, aby nedocházelo k nadužívání jednacího řízení bez uveřejnění, a proto předsednictvo Rady vlády pro informační společnost s o u h la s í s úmyslem předkladatele žádosti realizovat veřejnou zakázku s názvem „Z a jiště n í provozu a rozvoje rozpočtového systém u ASPE“ . ......................... .......... . ............... .......... ................................ ................ podepsáno elektronicky ... . ............................ ................. ................ ....................... ............... ........ ................ .............. .......... .................. ............ .......... . . . . .. ........ . . Strana 21 (celkem 22) v. Návrh TISKOVÁ ZPRÁVA k informaci pro vládu České republiky o zadávání nadlimitní veřejné zakázky s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" v jednacím řízení bez uveřejnění. Vláda ČR vzala na vědomí informaci ministra dopravy, že bude realizována veřejná zakázka „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávaná v jednacím řízení bez uveřejnění. Zakázku zadává podřízená organizace Ministerstva dopravy „Ředitelství silnic a dálnic ČR". Předmětem veřejné zakázky je poskytnutí softwarové údržby, technické podpory, rozvoje a příp. zákaznických úprav rozpočtového systému pro přípravu a realizaci stavebních projektů ASPE. Rozpočtový informační systém ASPE provozuje zadavatel pro svoji stavební činnost v oblasti dopravních staveb. Systém ASPE umožňuje supervizi staveb ze všech potřebných pohledů, poskytuje jednotnou základnu pro komunikaci mezi projektantem, investorem a dodavatelem stavby. Stejný software provozuje taktéž většina dodavatelů ŘSD ČR. Plnění se vztahuje minimálně k produktům a službám ASPE, MIP (Manažerský Inform ační Portál) a správa CDS (Centrálního Datového Skladu) a LDS (Lokálních datových skladů). Za účelem poskytování plnění, které je předmětem této veřejné zakázky, bude uzavřena smlouva, jejím ž obsahem bude zejména stanovení základních podmínek, za kterých budou dodavatelem poskytovány služby softwarové údržby, technické podpory, rozvoje a zákaznických úprav. Smlouva bude uzavřena 4 roky. Smlouva bude uzavřena dle ust. § 63 odst. 3 písm . b) zákona č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. S m louva s vybraným uchazečem bude uzavřena na dobu 4 let. M axim ální hodnota veřejné zakázky nepřesáhne 15,3 mil. Kč bez DPH. Strana 22 (celkem 22)