Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6415127: Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE

Příloha ASPE Dodatek č. 2 anonym.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        D O D A T E K Č. 2 KE S M L O U V Ě O P O S K Y T O V Á N Í S L U Ž E B

                                            Smluvní strany:
             Ředitelství silnic a dálnic ČR, státní příspěvková organizace
               se sídlem: Praha 4, Nusle, Na Pankráci 546/56, PSČ 145 05

                                IČO: 65993390, DIČ: CZ65993390
     bankovní spojení: ...........​.............​ .........číslo účtu: ............​ .......................

                 zastoupená: ......​............​ ...............​ .................​..............
    osoba oprávněná k podpisu smlouvy: .......​ ............​...........​ .........​.................

                           číslo smlouvy objednatele: .........​ ..........
                                   (dále jen „Objednatel")

                       a

                                        IBR Consulting, s.r.o.
               se sídlem: Sokolovská 352/215, Praha 9 - Vysočany PSČ: 190 00

                                   IČO: 25023446, DIČ: CZ25023446
    společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze,

                                           oddíl C, vložka 253748
              bankovní spojení: ........................ a.s. č. účtu: ............................

                        zastoupená: ......​..................​...............​.................
                                     (dále jen „Poskytovatel")

              (Objednatel a Poskytovatel dále také jen jako „Smluvní strany")

dnešního dne uzavřely na základě ustanovení čl. 16., odst. 16.3 smlouvy o poskytování služeb ze dne
                12. 7. 2018 (dále jen „Smlouva") tento Dodatek č. 2 (dále jen „Dodatek").

Smluvní strany, vědomy si svých závazků ve Smlouvě obsažených a s úmyslem být touto Smlouvou
                             vázány, dohodly se na následujícím znění Dodatku:

1.  ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1.1 Smluvní strany uzavřely spolu dne 12. 7. 2018 na základě zadávacího řízení, dle
              zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, veřejné zakázky s názvem
             „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" (dále jen „Veřejná
             zakázka") Smlouvu, účinnou dnem 18. 7. 2018.

                       Strana 1 (celkem 22)
2.  ZMĚNY SMLOUVY

    2.1 V příloze č. 2 Smlouvy, v poznámce č. 4, se odstraňuje administrativní chyba, kdy
               hodnota „7%" (sedm procent) se nahrazuje hodnotou „47%" (čtyřicet sedm
               procent).

    2.2 V příloze č. 7 Smlouvy, se výtah Záznamu zjednání schůze vlády České republiky,
              konané 24. 7. 2017 (dále jen „Záznam"), doplňuje o obrazovou část obsahující
               zobrazení materiálu předloženého Ministerstvem dopravy, Čj."15/2017-330-ORG/3,
               pro informaci členů vlády, k bodu 31., části „Pro informaci:", Záznamu.

3.  PLATNOST A ÚČINNOST DODATKU

    3.1 Dodatek nabývá platnosti dnem podpisu oběma Smluvními stranami a účinnosti
              dnem jeho zveřejnění v registru smluv.

4.  ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    4.1 Tento Dodatek představuje úplnou dohodu Smluvních stran o předmětu tohoto
               Dodatku Smlouvy a nahrazuje veškerá předešlá ujednání smluvních stran ústní i
               písemná.

    4.2 Tento Dodatek je vyhotoven a Smluvními stranami podepsán ve dvou (2)
               vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom (1) vyhotovení.

    4.3 Nedílnou součást tohoto Dodatku tvoří následující opravené přílohy Smlouvy:
               Příloha č. 2 - Ceník - nabídka poskytovatele;

          Příloha č. 7 - Záznam zjednání schůze vlády České republiky, konané 24. 7. 2017,
                              čj. 2254/17, část pro informaci, bod č. 31.

    4.4 Smluvní strany prohlašují, že si tento Dodatek řádně přečetly, že byl uzavřen podle
              jejich pravé a svobodné vůle, že s jejím obsahem souhlasí a na důkaz toho ji stvrzují
               svými podpisy.

          Objednatel                                    Poskytovatel

       v  01. OB. 2018
    V     dne__.__._____

                          S tr a n a 2 (c e lk e m 22)
                                     Příloha č. 2

                       Ceník - nabídka poskytovatele

Položka                Celková cena bez DPH   DPH celkem    Celková cena včetně
                                             545 244,00 Kč            DPH
Podpora rozpočtového   2 596 400,00 Kč       45 437,00 Kč
     systému ASPE       216 366,67 Kč         2 016,00 Kč      3 141 644,00 Kč
           ročně
                         9 600,00 Kč          1 134,00 Kč       261 803,67 Kč
Podpora rozpočtového                          2 016,00 Kč
     systému ASPE                                                11 616,00 Kč
         měsíčně1                                                 6 534,00 Kč
                                                                 11 616,00 Kč
  Rozvoj a zákaznické
     úpravy (1 MD2)

Školení (1 MH)3        5 400,00 Kč

Exit plán (MD)4        9 600,00 Kč

1Cena za Podporu rozpočtového systému ASPE měsíčně odpovídá 1/12 ceny za Podporu rozpočtového systému
ASPE ročně dle předchozí položky cenové tabulky.
2 V rámci Rozvoje a zákaznických úprav je nejmenší účtovatelná jednotka 1/8 MD (1 MD - člověkoden
odpovídá 8 hodinám).
3 V rámci školení je nejmenší účtovatelná jednotka 1 MH (1 MH - člověkohodina odpovídá 60 minutám).
Skolení je účtováno za čas školení provedené jedním školitelem bez ohledu na počet školených osob.
4 Cena za Exit bude účtována na bázi MD, avšak nepřesáhne celkově částku odpovídající 47% za Podporu
rozpočtového systému ASPE za jeden kalendářní rok. Nejmenší účtovatelná jednotka je 1/8 MD (1 MD -
člověkoden odpovídá 8 hodinám).

                                                                              Strana 3 (celkem 22)
                                                                Příloha č. 7

Záznam z jednání schůze vlády České republiky, konané 24. 7. 2017, čj. 2254/17, část pro informaci,
                                                        bod č. 31

                                                                             Strana 4 (celkem 22)
    VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

                                                                        Čj. 2253/17

                                          ZÁZNAM

                      Z JEDNÁNÍ SCHŮZE VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY

                                              konané 24. července 2017

                                                        (2 7 .schůze)

Schůzi řídil předseda vlády.

1.  Ústní informace členů vlády o aktuální evropské problematice

    Vláda vzala na vědomí informace ministrů financí, zahraničních věcí a spravedlnosti
    o aktuální evropské problematice.

59 Poskytnutí peněžního daru v souvislosti s aktivitami České republiky v boji
          proti nelegální migraci a militantnímu islamismu
          čj. D586/2017

          Vláda projednala materiál předložený ministrem obrany a přijala
          usnesení č. 569/D.

          Z 12 přítomných členů vlády hlasovalo pro 12.

Pro informaci:

1. Zpráva o výkonu dohledu nad finančním trhem v roce 2016 (předložil guvernér
          České národní banky)
          čj. 747/17

                                                                                ★*

    Strana 5 (celkem 22)
31. Informace pro vládu České republiky o nadlimitní veřejné zakázce s názvem
          „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávané
          v jednacím řízení bez uveřejnění podle § 63 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání
          veřejných zakázek (předložil ministr dopravy)
          čj. 756/17

46. Informace o výstavbě nového ústředí Organizace Severoatlantické smlouvy
          v Bruselu za období leden 2016 - květen 2017
          (předložil ministr zahraničních věcí)
          čj. V317/2017

.........​ ..............​...............​...​..
​.................​ .......

Zapsala:.​..........​.........​................

                                                                              Strana 6 (celkem 22)
Ministerstvo dopravy    Vláda České republiky
Čj.: 15/2017-330-ORG/3
                                                         V Praze dne
                                                         Výtisk č.:

                        PRO INFORMACI ČLENŮ VLÁDY

Věc: Informace pro vládu České republiky o nadlimitní veřejné zakázce s názvem
        „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávané v jednacím
        řízení bez uveřejnění podle § 63 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných
       zakázek.

Důvod předložení:                      Obsah:
Materiál je předkládán dle bodu 1/1ac   I. Předkládací zpráva
usnesení vlády ze dne 22. března       II. Informace pro vládu ČR
2017 č. 208 o uloženi povinností       lil. Souhlasné stanovisko OHA eGovernmentu MV
v souvislosti se zadáváním veřejných   IV. Zpráva o projednání Radou vlády pro informační
zakázek v jednacím řízení bez
uveřejnění, na základě spolupráce            společnost
zadavatelů a na základě výjimek.       V. Návrh tiskové zprávy

Předkládá:

                        Strana 7 (celkem 22)
                                                                                                                I.

                                                      Předkládací zpráva

  V souladu s usnesením vlády č. 208 ze dne 22. března 2017, které ukládá členům vlády
  v bodě 1/1ac informovat vládu, o nadlimitních veřejných zakázkách, zadávaných v jednacím
  řízení bez uveřejněni podle části čtvrté hlavy V zákona, s výjimkou § 63 odst. 5 zákona, nebo
  podle § 1 6 2 nebo § 198 zákona č. 134/2016 Sb., o zadáváni veřejných zakázek, předkládá
  ministr dopravy Informaci pro členy vlády o nadlimitní veřejné zakázce s názvem „Zajištění
  provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávané v jednacím řízení bez uveřejnění
  podřízenou organizací MDČR „Ředitelství silnic a dálnic ČR" (dále jen „zadavatel").

  Smyslem veřejné zakázky je poskytnutí softwarové údržby, technické podpory, rozvoje
 a zákaznických úprav rozpočtového systému pro přípravu a realizaci stavebních projektů
 ASPE. Rozpočtový informační systém ASPE provozuje zadavatel pro svoji stavební činnost
 v oblasti dopravních staveb. Systém ASPE umožňuje supervizi staveb ze všech potřebných
 pohledů, poskytuje jednotnou základnu pro komunikaci mezi projektantem, investorem
 a dodavatelem stavby. Stejný software provozuje taktéž většina dodavatelů Zadavatele.
 Aplikační řešení je integrováno a poskytuje zásadní informace do datového skladu MIP
 Státního fondu dopravní infrastruktury.

 Zadavatel požaduje, aby se plnění vztahovalo minimálně k produktům a službám: ASPE,
 MIP (Manažerský Informační Portál) a správa CDS (Centrálního Datového Skladu) a LDS
 (Lokálních Datových skladů).

 Pro zadavatele má využití programového řešení ASPE zásadní význam pro přípravu
 a realizace výstavby silnic 1. třídy a dálnic včetně převedení výsledné stavby do majetku
 organizace. Programové řešeni zajišťuje kompletní servis všech činností spojených
 s podáním nabídek v zadávacích řízeních, s řízením projektů staveb, jejich realizace,
 provádění kontroly výměr, financování stavby a rozpady financování ve vztahu
 k harmonogramům staveb, provádění změn během výstavby, kontrolu prostavěnosti
 a fakturace, položkové rozpočty, apod. ASPE je od r. 2003 zavedeno do SGŘ č. 54/2003
jako standardizovaný nástroj aplikačního řešení zadavatele. V letech 2013 - 2015 bylo takto
sledováno v systému více jak 110 staveb v celkové hodnotě 182 mld. Kč s tím, že realizace
silničních a dálničních novostaveb trvá zpravidla 2 až 5 let (průměr 60 mld. Kč ročně).
K tomuto objemu je současně nutno připočítat ročně i kolem 100 dalších akcí realizovaných
na opravách silnic a dálnic v hodnotě cca 3 mld. Kč. IS ASPE je v podmínkách ČR národním
standardem stejně jako např. MS Office, AutoCad, apod.

Zadavatel zvolil pro realizaci veřejné zakázky zadávací řízení formou jednacího řízení
bez uveřejnění, a to na základě ustanovení § 63 odst. 3 písm. b) zákona č. 134/2016 Sb.,
o zadávání veřejných zakázek.

Za účelem poskytování plnění, které je předmětem této veřejné zakázky, bude uzavřena
smlouva, jejímž obsahem bude zejména stanovení základních podmínek, za kterých budou
dodavatelem poskytovány služby softwarové údržby, technické podpory, rozvoje
a zákaznických úprav. Smlouva bude uzavřena 4 roky. Zadavatel předložil smluvní ujednání
exit strategie (plánu), který bude součástí a přílohou uzavírané smlouvy na maintenance
a provoz IS ASPE. Jedná se o smluvní ukotveni povinnosti dodavatele vyvinout
požadovanou součinnost zadavateli, novému poskytovateli nebo jinému subjektu.
Celková předpokládaná cena zakázky nepřekročí 15,3 mil. Kč bez DPH (18,513 mil. Kč
včetně DPH). Cenová úroveň je předpokládána zhruba ve shodných relacích s poslední
platnou smlouvou na poskytnuti softwarové údržby, technické podpory, rozvoje
a zákaznických úprav rozpočtového systému pro přípravu a realizaci stavebních projektů
ASPE a v souladu s cenami dle zpracovaného znaleckého posudku č. 24601916 (preference
stability a efektivností). Předkládané řešení nemá jinou reálnou alternativu (technické know-

                                                            Strana 8 (celkem 22)
how), což vyplývá též ze znaleckého posudku. Na trhu neexistují srovnatelná jiná aplikační
řešení, které by zajistila požadovanou funkcionalitu. Pořízení nového IS pro zajištění
obdobné činnosti odhaduje soudní znalec na 55 mil. Kč bez DPH s roční maintenance
ve výši 18% ASPE a 25% ceny MIS (podpoře odpovídá cca 10,228 mil. Kč bez DPH).
Ekonomická rovina případného přechodu na jiný systém, pokud by takový systém existoval,
je tak s ohledem na uvedené zcela nevýhodná z pohledu nakládání s veřejnými prostředky.
Záměr zadavatele byl projednán odborem Hlavního architekta eGovemmentu Ministerstva
vnitra a vydáno stanovisko dne 18. října 2016 č. j. MV-136703-2/OHA-2016. Stanovisko
odboru Hlavního architekta eGovemmentu Ministerstva vnitra vyžádané v souladu
s usnesením vlády ze dne 2. listopadu 2015 č. 889, je přilohou této informace.
Předkládaný materiál byl projednán Pracovní skupinou Rady vlády pro Informační společnost
pro jednací řízení bez uveřejnění a schválen předsednictvem Rady vlády pro informační
společnost, zpráva o projednání ze dne 22. 3. 2017, č. j. MV-158586-4/EG-2016.

                                                         Strana 9 (celkem 22)
                Informace k připravované veřejné zakázce

P ředkladatel m ateriálu                      Ministr dopravy
Zadavatel veřejné zakázky
                                              Ředitelství silnic a dálnic ČR, státní
Název veřejné zakázky                         příspěvková organizace
                                              Praha 4, Na Pankráci 56, PSČ: 140 00,
                                              zastoupena .......​............​ .............
                                              ....................​ ..............
                                              (dále též „Zadavatel")
                                              Z ajištění provozu a rozvoje
                                              rozpočtového systém u ASPE

Předpokládaná hodnota bez DPH                 Celkem 15.300.000 Kč bez DPH za 4 roky.
                                              Konkrétní odhad rozpadu:

                                              » Podpora a SW údržba ASPE ve výši

                                              10.360.00 Kč tj. ročně 2.596.000 Kč.

                                              ® Rozvoj a zákaznické úpravy ve výši

                                              3.840.000 Kč (odpovídá 400 MD).

                                              ® Školení, exit plán 1.100.000 Kč.

Identifikace dodavatele                       IBR Consulting, s.r.o.
                                              IČ: 25023446
Předkladatel uvede označeni dodavatele, je ­  se sídlem Sokolovská 352/215,
li znám.                                      190 00 Praha 9 - Vysočany

                                              (dále též „dodavatel")

Navrhovaný způsob zadání                      Zadavatel zvolil pro realizaci veřejné
                                              zakázky zadávací řízení formou jednacího
Odkaz na ustanoveni ZZVZ, dle kterého má      řízení bez uveřejnění, a to na základě
zadavatel v úmyslu postupovat.                ustanovení § 63 odst. 3 písm. b) zákona

                                              č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných

                                              zakázek.

Předmět veřejné zakázky                       Předmětem veřejné zakázky je poskytnutí
                                              softwarové údržby, technické podpory,
Předkladatel musi předmět veřejné zakázky     rozvoje a zákaznických úprav rozpočtového
vymezit dostatečně určitě a musi uvést        systému pro přípravu a realizaci stavebních
všechny relevantní informace, na základě      projektů ASPE.
kterých si členové vlády vytvoři komplexní

představu, čeho se má předkládaná veřejná Rozpočtový informační systém ASPE

zakázka týkat.                                provozuje Zadavatel pro svoji stavební

                                              činnost v oblasti dopravních staveb,

                                              umožňující supervizi staveb ze všech

                                              potřebných pohledů, který poskytuje

                                              jednotnou základnou pro komunikaci mezi

                                              projektantem, investorem a dodavatelem

                                              stavby a stejný software provozují všichni

                                              stavební dodavatelé Zadavatele.

                                              Zadavatel požaduje, aby se plnění
                                              vztahovalo minimálně k produktům
                                              a službám: ASPE, MIP (Manažerský
                                              Informační Portál) a správa CDS
                                              (Centrálního Datového Skladu) a LDS

                                                                                    1/9

                               Strana 10 (celkem 22)
                                         (Lokálních Datových skladů) (dále jen
                                         „ASPE").

Způsob   stanovení       předpokládané   Za účelem poskytování plnění, které je
hodnoty                                  předmětem této veřejné zakázky, bude
                                         uzavřena smlouva, jejímž obsahem bude
Předkladatel uvede postup při stanovení  zejména stanovení základních podmínek,
předpokládané hodnoty (např. způsob      za kterých budou dodavatelem poskytovány
výpočtu, odkaz na znalecký posudek,      služby softwarové údržby, technické
průzkum trhu).                           podpory, rozvoje a příp. zákaznických úprav.
                                         Předpokládaná hodnota byla stanovena
                                         na základě součtu předpokládaných hodnot
                                         jednotlivých služeb, potažmo plnění, které
                                         mají být Zadavatelem pořízeny během
                                         období účinnosti smlouvy, a zkušeností
                                         Zadavatele z realizace obdobných VZ
                                         v minulosti a nastaveni minulého plnění
                                         v oblasti podpory ASPE.

Délka trvá n í připravovaného sm luvního Smlouva bude uzavřena na dobu určitou

vztahu                                   (4 roky).

Časové vymezení trváni veřejné zakázky. Důvody k uzavření smlouvy na 4 roky:

                                         a) Na trhu se v současné době nevyskytuje

                                         srovnatelné a použitelné programové

                                         řešení (alternativa), což Zadavatel

                                         dokládá       znaleckým       posudkem

                                         č. 24601916 od znalce Ing. Michaela

                                         Trezziho, CSc. Takové srovnatelné

                                         programové řešení ovšem může

                                         v budoucnosti vzniknout. Odpovídající

                                         programové řešení pak bude možné

                                         soutěžit         v otevřeném         řízení

                                         s přihlédnutím k aktuální situaci na trhu

                                         aplikačních řešení.

                                         b) Zadavatel vytváří průběžně tlak

                                         na stávajícího dodavatele, aby zajištění

                                         podpory          realizoval      rovněž

                                         prostřednictvím      partnerské      sítě.

                                         Po vytvoření partnerské sítě může

                                         Zadavatel soutěžit zajištění podpory

                                         a úpravy      programového       řešení

                                         v otevřeném řízení.

                                         c) V případě     vysoutěžení     nového

                                         programového řešení je třeba, aby

                                         Zadavatel měl dostatek času pro překrytí

                                         obou informačních systémů.

                                         d) Příprava výběrového řízení vyžaduje
                                              detailně popsat kompletní stávající
                                              a požadovanou funkcionalitu (technickou
                                              specifikaci) pro případné poptávané
                                              budoucí programové řešení.

Termín uzavření smlouvy                  Podpora IS ASPE vypršela k 30. 9. 2016,
                                         proto je třeba uzavřít novou smlouvu co
                                         nejdříve. Jednání o doporučeni RVIS

                                                                              2/9

                         Strana 11 (celkem 22)
Termín, do kterého je třeba uzavřít         na realizaci zakázky formou JŘBU probíhala
smlouvu, aby nedošlo k ohroženi naplnění    od března 2016 do 22.3.2017, kdy bylo
potřeby.                                    doporučení uděleno. Celkem proběhlo
                                            s RVIS pět jednání, vždy se žádostí
                                            o doplňování dalších požadavků a informací.

                                            Pro potřeby RVIS byl předložen akční plán,
                                            kde se předpokládá podle situace na trhu
                                            příprava a realizace otevřeného řízení
                                            na r. 2019 s následnou implementaci,
                                            souběžným provozem a migrací dat
                                            v případě vysoutěžení nového IS.

S kutečnosti prokazující oprávněnost Zadavatel užívá produkty a služby

použití navrhovaného postupu                společnosti IBR Consulting, s.r.o., IČ:

Předkladatel musí uvést všechny relevantní  25023446, které jsou nezbytné pro jeho
skutečnosti, z nichž vyplývá oprávněnost    řádnou činnost. K zajištění řádného
navrhovaného postupu a naplnění             fungováni a využití licencí k těmto produktům
veškerých podmínek plynoucí pro zvolený     a službám ASPE je nezbytné, aby byla
postup dle ZZVZ. Má-li předkladatel         poskytována jejich softwarová údržba,
k dispozici znalecké posudky potvrzující    technická podpora, rozvoj produktu a plnění
správnost jeho postupu, měl by tuto         požadavků na zákaznické úpravy ze strany
inřormaci v odůvodnění uvést. Předkladatel  oprávněné osoby.

je také povinen uvést identifikační údaje Společnost IBR Consulting, s.r.o. je

dodavatele, s nímž hodlá uzavřít smlouvu, stávajícím    poskytovatelem  licence

přip. okruh oslovovaných dodavatelů, není-li k předmětnému programovému vybavení

vybraný dodavatel znám.                     a poskytovatelem podpory a zároveň je

                                            jediným možným držitelem práv

                                            na poskytování podpory a rozvoje systému.

                                            Použití JŘBU je tedy je tedy z technických
                                            a autorskoprávních důvodů jedinou možnou
                                            variantou zajištění provozu a rozvoje
                                            systému ASPE.

                                            Zadavatel si nechal zpracovat znalecký
                                            posudek č. 24601916 znalce ........​ .............
                                            ​...............​........ ze kterého mj. vyplývá,

                                            a) dodavatel je držitelem unikátního
                                                 technického know-how nezbytného
                                                 pro realizaci jakýchkoliv úprav interních
                                                 procesů a zdrojového kódu systému
                                                ASPE,

                                            b) vzhledem k unikátnímu technickému

                                            know-how a nezbytnosti kompatibility

                                            verze systému ASPE využívaného

                                            Zadavatelem s verzemi téhož systému

                                            využívaného dodavateli Zadavatele

                                            nelze provádět jakékoliv úpravy systému

                                            ASPE zasahující interní procesy,

                                            zdrojové kódy a metodiku zpracování

                                            jiným subjektem, než držitelem výše

                                            popsaného technického know-how

                                            a zároveň subjektem, schopným

                                            propagovat  provedené       změny

                                            do systémů dodavatelů Zadavatele.

                                                                        3/9

                              Strana 12 (celkem 22)
      Tímto subjektem je pouze výše uvedený
      dodavatel.

c) Systém ASPE má unikátní vlastnosti,
      které nejsou na trhu schopni poskytnout
     jiní dodavatelé. Systém, který by byl
      schopen plně nahradit systém ASPE,
      na současném trhu neexistuje.

d) Pořízení nového IS pro zajištění obdobné
     činnosti odhaduje soudní znalec na 55
     mil. Kč bez DPH s roční maintenance
     ve výši 18% ASPE a 25% ceny MIS
     (podpoře odpovídá cca 10.228 mil. Kč
     bez DPH). Ekonomická rovina
     případného přechodu na jiný systém je
     tak s ohledem na uvedené zcela
     nevýhodná z pohledu nakládání
     s veřejnými prostředky.

Výhody pořízení zakázky v rámci JŘBU:
     Zadavateli vyvstává objektivní potřeba
     zajištění podpory a rozvoje
     k programovému vybavení;
     předmět plnění veřejné zakázky přesně
     odpovídá potřebám Zadavatele, které
     potřebuje uspokojit, a to právě s ohledem
     na nutné zajištěni provozu a potřebný
     rozvoj;
     pořízení jiného předmětu plnění by
     neuspokojilo potřeby Zadavatele a navíc
    by postrádalo efektivitu z hlediska
    nakládání s veřejnými prostředky;

dle znalosti Zadavatele není v současné

dobé na trhu jiný systém, který by

komplexně              naplnil  požadavky

Zadavatele a umožnil tak plynulé

zpracování dotčené agendy (např.

v letech 2 0 1 3 -2 0 1 5 bylo sledováno více

než 110 staveb v objemu 182 mld. Kč

s realizací 2-5 let a ročně cca 100

zakázek na opravy silnic a dálnic

o objemu 60 mld. ročně). Taktéž znalec

konstatoval, že obdobný systém není

na trhu dostupný;

Zadavatel vynaložil již za pořízení
a provoz IS významné finanční
prostředky (cca 14.763.000 Kč
za uplynulých 5 let);

pořízení nového IS pro zajištěni obdobné
činnosti odhaduje soudní znalec
v přiloženém znaleckém posudku na 55
mil. Kč bez DPH s roční maintenance
ve výši 18% ASPE a 25% ceny MIS
(odpovídá cca 10,228 mil. Kč bez DPH).
Nyní je roční maintenance podstatně

                                4/9

Strana 13 (celkem 22)
                                         nižší. Ze znaleckého posudku rovněž
                                         vyplývá, že nahrazení stávajícího IS
                                         ASPE v případě vysoutěžení nového IS
                                         v otevřeném řízení je ekonomicky
                                         nevýhodné;

                                         vzhledem k tomu, že IS ASPE poskytuje
                                         pouze společnost IBR Consulting, s.r.o.
                                         a neexistuje zatím žádná distribuční
                                         skupina (s ohledem na požadovaný
                                         rozsah plnění), není možné projekt
                                         soutěžit v rámci otevřeného zadávacího
                                         řízení, neboť by se jednalo o fingované
                                         otevřené řízení;

                                         pořízení vlastního systému a jeho vývoj
                                         je s ohledem na předpokládané náklady
                                         zcela neekonomické. S ohledem
                                         na složitost problematiky by navíc
                                         pro získání nového systému Zadavatel
                                         nezbytně musel nejen investovat
                                         do vývoje nového systému, ale
                                         s ohledem na složitost tohoto procesu jej
                                         ještě pravděpodobně po určitou dobu
                                         jeho vývoje udržovat současný stav;

                                               vzhledem k již vynaloženým nákladům
                                               a předpokládaným nákladům na vývoj
                                               nového systému by v případě migrace
                                               na jiný systém byly zmařeny již
                                              vynaložené investice do systému ASPE.

                                         Zadavatel v současné době využívá
                                         integraci a jednotný formát ASPE
                                         pro předáváni dat s dodavateli stavebních
                                         prací pro ŘSD ČR a s SFDI, a to po celou
                                         dobu životního cyklu liniové stavby
                                         (projektu). V případě nahrazení tohoto IS
                                         jiným by výdaje byly navýšeny ještě
                                         o náklady na pořízení a údržbu těchto
                                         integračních vazeb. Další náklady by tak
                                         vznikly v rámci úprav souvisejících IS
                                         využívaných Zadavatelem.

                                         Zadavatel neshledává žádné zaznamenání
                                         hodné nevýhody pořízení předmětu zakázky
                                         formou JŘBU.

Zdůvodnění potřeby realizace             Zadavateli vyvstává objektivní potřeba
                                         zajištění podpory a rozvoje k programovému
Předkladatel uvede informace dostatečně  vybavení. Předmět veřejné zakázky pak
                                         přesně odpovídá potřebám Zadavatele,
zdůvodňující  nezbytnost      realizace  které potřebuje uspokojit, a to právě
                                         s ohledem na nutné zajištění provozu
předkládané veřejné zakázky.             a potřebný rozvoj. Pořízení jiného předmětu
                                         plnění by neuspokojilo potřeby Zadavatele
                                         a navíc by postrádalo jakoukoliv efektivitu

                                                     5/9

                              Strana 14 (celkem 22)
                                              z hlediska   vynakládání           veřejných
                                              prostředků.

Zvažované alternativy naplnění potřeby či Zadavatel užívá produkty a služby

cíle                                          společnosti IBR Consulting, s.r.o., které jsou

Předkladatel uvede popis možných              nezbytné pro jeho řádnou činnost. K zajištění
alternativních řešení, včetně ekonomických    řádného fungování a využiti licencí k těmto
aspektů jednotlivých variant. Z uvedených     produktům a službám ASPE je nezbytné, aby
inform aci musí vyplývat, z jakého důvodu je  byla poskytována jejich softwarová údržba,
navrhovaný postup nejvhodnějši (ve            technická podpora, rozvoj produktu a plnění
srovnání s alternativními variantami) a dále  požadavků na zákaznické úpravy ze strany
něj musí vyplývat, proč nelze uskutečnit      oprávněné osoby.

alespoň omezenou soutěž dodavatelů.           Společnost IBR Consulting, s.r.o. je

                                              stávajícím   poskytovatelem        licence

                                              k předmětnému programovému vybavení

                                              a poskytovatelem podpory a zároveň

                                              jediným držitelem práv na poskytování

                                              podpory a rozvoje systému.

                                              Použití JŘBU je tedy z technických
                                              a autorskoprávních důvodů jedinou možnou
                                              variantou zajištění provozu a rozvoje
                                              systému ASPE.

Vývoj sm luvního vztahu s dodavatelem         Dodavatelem licence a služeb podpory

Jestliže předkladatel hodlá uzavřít smlouvu   ASPE byly historicky společnosti:
se stávajícím dodavatelem (zejm. podle § 63
odst. 3 písm. b) a c) ZZVZ), uvede stručný    - Valbek, spol. s r.o., období 2003-2014,
popis vývoje dosavadního smluvního vztahu,
včetně souhrnné částky doposud                - IBR Consulting, s.r.o., období 2015-2016.
realizovaných výdajů.
                                              IBR Consulting, s.r.o. vznikla rozdělením

                                              původní společnosti Valbek, spol. s r.o.

                                              a převzala   celoplošně            supervizi

                                              programového řešení ASPE v rámci ČR.

                                              ŘSD má poskytnuty licence k ASPE na dobu

                                              neurčitou (právo užívání programu) a v rámci

                                              JŘBU řeší pouze poskytování podpory

                                              k zajištění provozu, nezbytného rozvoje

                                              aplikace, školení, apod.

                                              Od r. 2003 do současnosti byly celkové

                                              výdaje       vynaložené      v souvislosti

                                              s provozováním ASPE ve výši 46,3 mil. Kč.

                                              V uvedené částce jsou souhrnně zohledněny

                                              veškeré dodávky obou dodavatelů např.

                                              rozšíření licencí, maintenance licence

                                              a provozu aplikace, aplikační rozvoj

                                              dle požadavků ŘSD, školeni uživatelů, apod.

                                              IS ASPE se používá od r. 1997 s přechodem
                                              na multilicenci od r. 2003, celkový odhad
                                              výdajů od r. 1997 do současnosti je 60 mil.
                                              Kč.

                                              Informace o výdajích spojených
                                              s předmětem veřejné zakázky za uplynulých
                                              5 let strukturovaně:
                                              a) 8.253.000 Kč na provoz a údržbu

                                                   systému ASPE,

                                                                                         6/9

      Strana 15 (celkem 22)
                                              b) 6.510.000 Kč rozvoj a zakázkové úpravy
                                                   systému.

Další informace                               Exit strategie při zajištění provozu ASPE

Předkladatel uvede případně další relevantní  Zadavatel požaduje na stávajícím dodavateli
informace.                                    IS ASPE společnost IBR Consulting, s.r.o.,
                                              aby pro možnost administrace, správy
                                              a vývoje ASPE využívala partnerské
                                              organizace, a aby pro případné další
                                              zajištění provozu a vývoje IS mohlo být
                                              použito otevřené řízení.

                                              Zadavatel předložil smluvní ujednání exit

                                              plánu, který bude součástí a přílohou

                                              uzavírané smlouvy na maintenance a provoz

                                              IS ASPE. Jedná se o smluvní ukotvení

                                              povinnosti  dodavatele       vyvinout

                                              požadovanou součinnost Zadavateli,

                                              novému poskytovateli nebo jinému subjektu.

                                              Exit plán vymezuje následující požadavky:

                                              Dodavatel je povinen předat Zadavateli
                                              technickou dokumentaci k ICT produktu
                                              (funkční popis).

                                              Dodavatel při každé změně IS předá
                                              Zadavateli technickou dokumentaci
                                              k této změně nebo aktualizovanou
                                              kompletní technickou dokumentaci
                                              (funkční popis) obsahující provedení
                                              změn v souvislosti se změnou IS.

                                              Dodavatel bude zavázán k předání
                                              zdrojových kódů k programovému
                                              vybavení a všem změnám formou
                                              samostatné úschovy. Zadavatel je
                                              oprávněn s těmito zdrojovými kódy
                                              nakládat za účelem zajištění provozu
                                              a dalšího vývoje programového vybavení
                                              za předpokladu, že dodavatel ztratil
                                              schopnost programové vybavení nadále
                                              provozovat, udržovat a rozvíjet. Smlouva
                                              přesně vymezí oprávnění a způsob
                                              nakládání se zdrojovými kódy
                                              Zadavatelem.

                                              Dodavatel bude zavázán k předání

                                              kompletní datové základny aplikace

                                              v předepsaných  strukturách  dat

                                              s kvalitními a vyčerpávajícími popisy

                                              datových        struktur  (migrační

                                              dokumentace a exporty).

                                              Dodavatel ve spolupráci se Zadavatelem
                                              provede exit analýzu a zpracuje detailní
                                              popis exit plánu ve smyslu smluvních
                                              ujednání.

                                                                           7/9

                 Strana 16 (celkem 22)
                Pokud se jedná o podmínky zpřístupnění
               zdrojových kódů, rámec ujednáni je
               následující:
               Dodavatel na základě samostatné úschovní
               smlouvy, uzavřené mezi dodavatelem,
               Zadavatelem a třetí osobou (stranami
               zvoleným schovatelem -n a p ř. notářem nebo
               advokátem) složí do úschovy schovatele
               zdrojové kódy předmětného programového
               vybaveni (včetně zdrojových kódů jeho
               následných změn a úprav). Podmínky
               nakládání s uschovanými zdrojovými kódy
               budou sjednány tak, že ve vztahu mezi
               Zadavatelem a schovatelem bude platit, že
               schovatel bude oprávněn a povinen tyto
               kódy vydat Zadavateli kdykoliv o to
               Zadavatel schovatele písemně požádá (aniž
               by schovatel zkoumal oprávněnost takového
               požadavku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ​. . ​. . . . . .​ . . . . . . .
              ​....​ ................​ e vztahu mezi Zadavatelem
              a dodavatelem bude platit, že:
              a) Zadavatel je oprávněn schovatele

                    požádat o vydání zdrojových kódů
                    v případě, že dodavatel podstatným
                    (předem smluvně definovaným)
                   způsobem porušuje své smluvní
                    povinnosti a tento stav neodstranil ani
                   přes písemnou výzvu Zadavatele
                   v předem stanovené náhradní lhůtě;
              b) Zadavatel požádá dodavatele o zahájení
                   procesu a služeb exitu;
              c) poruší - li Zadavatel tuto povinnost, (tj.
                   vyžádá - li si kódy v rozporu s tímto
                   pravidlem) bude povinen zaplatit
                   dodavateli smluvní pokutu;
              d) pokud Zadavatel obdrží kódy z úschovy
                   oprávněně, bude nadále oprávněn s nimi
                   nakládat (užít je) pouze způsobem
                   odpovídajícím účelu uzavřené smlouvy
                   s dodavatelem;
              e) pokud Zadavatel obdrží kódy z úschovy
                   neoprávněně, nebude oprávněn je užít;
             f) poruší - li Zadavatel tyto povinnosti (tj.
                   bude - li s oprávněně či neoprávněně
                   získanými kódy nakládat jinak než
                   dohodnuto), bude povinen zaplatit
                   dodavateli smluvní pokutu.
             Zadavatel tak bude ochráněn proti situaci,
             kdy by sice formálně měl sjednány podmínky
             pro poskytnutí zdrojových kódů IS ASPE, ale
             v případě sporu by neměl reálnou možnost je
             skutečně získat.

                                                                         8/9

Strana 17 (celkem 22)
Předpokládá se, že náklady na zajištění
úschovy ponese současný dodavatel
(předjednáno).

Stanovisko      hlavního  architekta

eGovernmentu ze dne 18. října 2016 čj.

MV-136703-2/OHA-2016

ŘSD není povinno řídit se Základními

zásadami. Tento závěr OHA shledává

v implementaci čl. 2 písm. b) Základních

zásad, podle něhož jsou zpracovateli

projektu a tedy povinnými subjekty jen

ministerstva, ústřední správní úřady, jiné

organizační složky státu, Kancelář

Poslanecké sněmovny a Kancelář Senátu.

ŘSD je státní příspěvkovou organizací a tedy

nespadá pod žádnou ze zmíněných definic

zpracovatelů projektu. Pokud se týká věcné

problematiky tak na základě poskytnutých

informací se jeví, že výše uvedený projekt lze

považovat za výdaje související

s informačními  a         komunikačními

technologiemi ve smyslu čl. 2 písm. c)

Základních zásad, nicméně s ohledem

na výše uvedený závěr je podrobnější

zkoumání této okolnosti bezpředmětné.

Stanovisko odboru Hlavního architekta
eGovernmentu Ministerstva vnitra vyžádané
v souladu s usnesením vlády ze dne
2. listopadu 2015 č. 889, je přílohou této
informace.

Zpráva o projednání RVIS ze dne
22. března 2017 čj. MV-158586-4/EG-2016

Pracovní skupina RVIS pro JŘBU posoudila
záměr Zadavatele realizovat nadlimitní
veřejnou zakázku formou JŘBU a souhlasí
s úmyslem předkladatele žádosti realizovat
veřejnou zakázku s názvem „Zajištění
provozu a rozvoje rozpočtového systému
ASPE".

                                                                          9/9
Strana 18 (celkem 22)
MINISTERSTVO VNITRA                                   IKUIIMil
ČESKÉ REPUBLIKY
                                                  MVCRX036EOHP
                                                  prvotní identifikátor

odbor Hlavního architekta eGovernmentu            Praha 18. řijna 2016
náměstí Hrdinů 1634/3
Praha 4
140 21

Č. j. MV-136703-2/OHA-2016

.......​ ...........
.............​ .........​.................
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Čerčanská 12
140 00 Praha 4

Vyjádřeni k povinnosti vyžádat si stanovisko OHA
K č .j.: 24012/2016-17000

 Vážený pane řediteli,

 v reakci na Vaší žádost ze dne 5, října 2016, č. j. 24012/2016-17000, v níž se obracíte na
odbor Hlavního architekta eGovernmentu (dále jen OHA) s dotazy, zda je Ředitelství silnic a
dálnic ČR (dále jen ŘSD) povinno řídit se Základními zásadami postupu při čerpání
finančních prostředků na výdaje související s informačními a komunikačními technologiemi
(příloha č. 2 usnesení Vlády č. 889, ze dne 2. listopadu 2015), resp. zda lze výdaje na Vámi
popsaný projekt považovat za výdaje související s informačními a komunikačními
technologiemi ve smyslu čl. 2 pism. c) Základních zásad, sdělujeme že:

                                ŘSD není povinno říd it se Základním i zásadami.

          Tento závěr OHA shledává v implementaci čl. 2 pism. b) Základních zásad, podle
něhož jsou zpracovateli projektu a tedy povinnými subjekty jen ministerstva, ústřední správní
úřady, jiné organizační složky státu, Kancelář Poslanecké sněmovny a Kancelář Senátu.
ŘSD je státní příspěvkovou organizaci a tedy nespadá pod žádnou ze zmíněných definic
zpracovatelů projektu.

          Pokud se týká věcné problematiky tak z Vámi poskytnutých informací se jeví, že výše
uvedený projekt lze považovat za výdaje související s informačními a komunikačními
technologiemi ve smyslu čl. 2 pism. c) Základních zásad, nicméně s ohledem na výše
uvedený závěr je podrobnější zkoumání této okolnosti již bezpředmětné.

                                                              .......​.......​...........
                                                                     ​.........l

                                            1

                     Strana 19 (celkem 22)
                      MINISTERSTVO VNITRA
                      ČESKÉ REPUBLIKY

Vyřizuje:.​.........​ ............​............
tel. č.: .........​.......​.......​......
e-mail: .....................................z

                                                              2         ......................​ ...........​ . .​ ............. ..

                                                 Strana 20 (celkem 22)  .................​ ..........​ ...........
                                                                          .​ .............​ ....​.......​ ..........
                                                                          ​. . .. . . ..​..................​................​.
                                                                          ​...................​ .........​ .......
Rada vlády pro informační společnost

Č.j.: M V-158586-4/EG-2016

                                                   V Praze dne 22. března 2017

 na základě doporučení Pracovní skupiny Rady vlády při informační společnost
 pro je d n a cí řízení bez uveřejnění ze dne 2. března 2017 rozhodla Rada vlády
 pro inform ační společnost o vydáni této:

                                                  Zprávy o projednání

k žádosti Ředitelství silnic a dálnic ČR
Pracovní skupina Rady vlády pro inform ační společnost pro jednací řízení
bez uveřejnění (dále jen „Pracovní skupina") po prostudování předložených materiálů
a projednání s předkladatelem konstatuje, že posoudila záměr zadavatele realizovat
nadlim itní veřejnou zakázku formou jednacího řízení bez uveřejnění, doporučila
zadavateli postup, aby nedocházelo k nadužívání jednacího řízení bez uveřejnění,
a proto předsednictvo Rady vlády pro informační společnost

                                                           s o u h la s í

s úmyslem předkladatele žádosti realizovat veřejnou zakázku s názvem „Z a jiště n í
provozu a rozvoje rozpočtového systém u ASPE“ .

                                      ..........​...............​ .......... .
                                                 ​...............

                            ..........​ ........​......​..................​ ................
                                         podepsáno elektronicky

                                                   ... . ................​............​ .​................

                                                   ................​ .........​..............
                                                     ...............​ ........​ ................​ ..............
                                                     ​..........​ ..................​ ...........​.
                                                     ​.......... . . . . ..​ ........ . .

                            Strana 21 (celkem 22)
                                                                                               v.

                                                            Návrh
                                                    TISKOVÁ ZPRÁVA

 k informaci pro vládu České republiky o zadávání nadlimitní veřejné zakázky s názvem
 „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" v jednacím řízení
 bez uveřejnění.
 Vláda ČR vzala na vědomí informaci ministra dopravy, že bude realizována veřejná
 zakázka „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávaná
 v jednacím řízení bez uveřejnění. Zakázku zadává podřízená organizace Ministerstva
 dopravy „Ředitelství silnic a dálnic ČR".
 Předmětem veřejné zakázky je poskytnutí softwarové údržby, technické podpory,
 rozvoje a příp. zákaznických úprav rozpočtového systému pro přípravu a realizaci
 stavebních projektů ASPE. Rozpočtový informační systém ASPE provozuje zadavatel
 pro svoji stavební činnost v oblasti dopravních staveb. Systém ASPE umožňuje
 supervizi staveb ze všech potřebných pohledů, poskytuje jednotnou základnu
 pro komunikaci mezi projektantem, investorem a dodavatelem stavby. Stejný software
provozuje taktéž většina dodavatelů ŘSD ČR.
Plnění se vztahuje minimálně k produktům a službám ASPE, MIP (Manažerský
Inform ační Portál) a správa CDS (Centrálního Datového Skladu) a LDS (Lokálních
datových skladů).
Za účelem poskytování plnění, které je předmětem této veřejné zakázky, bude
uzavřena smlouva, jejím ž obsahem bude zejména stanovení základních podmínek,
za kterých budou dodavatelem poskytovány služby softwarové údržby, technické
podpory, rozvoje a zákaznických úprav. Smlouva bude uzavřena 4 roky. Smlouva bude
uzavřena dle ust. § 63 odst. 3 písm . b) zákona č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách,
ve znění pozdějších předpisů.
S m louva s vybraným uchazečem bude uzavřena na dobu 4 let. M axim ální hodnota
veřejné zakázky nepřesáhne 15,3 mil. Kč bez DPH.

                                                           Strana 22 (celkem 22)