Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Číslo smlouvy Objednatele: 2019/01464/OI/DSM Číslo smlouvy Zhotovitele: 841/NCUM/031/2019 Smlouva o dílo na realizaci stavby „Silnice II/366 Prostějov - přeložka silnice'1 uzavřená dle ustanoveni § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění I. SMLUVNÍ STRANY 1. Objednatel: Olomoucký kraj Se sídlem: Jeremenkova 1191/40a, 779 11 Olomouc-Hodolany IČO: 60609460 DIČ: CZ60609460 Zastoupený: Mgr. Jiřím Zemánkem, 1. náměstkem hejtmana Olomouckého kraje na základě pověření hejtmana ze dne 8.11.2016 Osoby oprávněné jednat ve věcech - technických: Bankovní spojení: (dále jen „Objednatel") 2. Zhotovitel: STRABAG a.s. Se sídlem: Praha 5, Na Bělidle 198/21, PSČ 15000 Zápis v OR: B 7634 vedená u Městského soudu v Praze IČO: 60838744 DIČ: CZ60838744 a EUROVIA CS, a.s. Se sídlem: Národní 138/10, Nové Město, 110 00 Praha 1 Zápis v OR: B 1561 vedená u Městského soudu v Praze IČO: 45274924 DIČ: CZ45274924 jako Společnost II/366 -STRABAG - EUROVIA Strana 1 z Zastoupený: Ing. Jan Hýzl, prokurista Ing. Tomáš Hoza, prokurista Ing. Michal Friedlaender, na základě plné moci Osoby oprávněné jednat ve věcech - technických: Bankovní spojení: (dále jen „ZhotoviteT) uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku, tuto smlouvu o dílo: PREAMBULE Tato smlouva je uzavřena na základě výsledku zadávacího řízení konaného podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, v jehož rámci byla nabídka Zhotovitele vybrána jako nabídka nejvhodnější. II. PŘEDMĚT SMLOUVY 1. Na základě této smlouvy se Zhotovitel zavazuje provést v rozsahu a za podmínek dohodnutých v této smlouvě pro Objednatele dílo pod názvem: „Silnice II/366 Prostějov - přeložka silnice" (dále jen „dílo") a Objednatel se zavazuje řádně provedené dílo převzít a zaplatit Zhotoviteli cenu za jeho provedení. 2. Dílo bude provedeno v souladu se zadávacími podmínkami Objednatele ev.č. zakázky Z2018-038823 a nabídkou Zhotovitele ze dne 18.3.2019. 3. Dílo bude provedeno v rozsahu a způsobem dle projektové dokumentace zpracované společností DOPRAVOPROJEKT Ostrava, a.s., IČO: 42767377, se sídlem Masarykovo náměstí 5/5, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, v 08/2018 - stupeň PD - DPS. 4. Zhotovitel prohlašuje, že se s projektovou dokumentací před podpisem této seznámil. Stránka 2 z 5. Místem plnění je silnice II. třídy č. 366 v Olomouckém kraji na trase mezi Prostějovem a Kostelcem na Hané, v k.ú. Smržice a Držovice. 6. Předmětem plnění dle této smlouvy jsou stavební úpravy a výstavba silnice II//366 o délce 3,140 km v úseku od stávající křižovatky sil. II/366 se sil. II/449 ve směru na Smržice po napojení na okružní křižovatku na ul. Olomoucká. Začátek přeložky je v blízkosti stávající křižovatky sil. II/366 se sil. II/449. Stávající styková křižovatka bude nahrazena okružní tříramennou křižovatkou, která umožní propojení stávající silnice II/366 od Kostelce na Hané a od města Prostějov s přeložkou silnice II/366. V budoucnu zde bude možné dodatečně napojit čtvrté rameno z plánovaného jihozápadního obchvatu města Prostějov. Trasa přeložky sil. II/366 překonává mimoúrovňově stávající sil. II/366, následně trať ČD číslo 271 Prostějov - Kostelec na Hané, pokračuje východním směrem, kde se napojuje na stávající komunikaci na ul. za Olomouckou, která se napojuje na stávající okružní křižovatku na ul. Olomoucká. Napojení silnice II/449 je řešenou její přeložkou a realizací nové stykové křižovatky přeložky silnice II/366 s přeložkou silnice II/449. Součástí díla je i přemostění stávající cyklostezky z Prostějova do Smržic, demolice RD a přemístění vrátnice společnosti Očenášek- Mikulka, spol. s r.o., zrušení stávajícího železničního přejezdu, přeložky oplocení a přeložky dotčených inženýrských sítí. Pro etapizaci výstavby byla stavba rozdělena do osmi etap výstavby a během výstavby bude nutno vyznačit 3 objízdné trasy. Stavba ie členěna na následující stavební objekty: SO 001 Příprava území SO 002 SO 003 Demolice SO 101 Odstranění stávající studny SO 102 Přeložka II/366 do staničení 0,202 27 SO 103 Přeložka II/366 od staničení 0,250 27 SO 104 Okružní křižovatka SO 105 Osa II/366 Kostelec SO 106 Osa Prostějov SO 107 Silnice II/449 SO 110 Osa cyklistická stezka SO 201 Zpevněné plochy SO 202 Most na silnici II/366 přes trať ČD SO 301 Cyklistická lávka přes silnici II/366 Přeložka vodovodního řádu okružní SO 302 křižovatka Přeložka vodovodního řádu - cyklistická SO 303 stezka SO 401* Kanalizační řád ulice Za Olomouckou SO 402* Přeložka vysokého napětí II/449 Odstranění stávající přípojky NN k RD Stránka 3 z 9 SO 403* Přeložka nízkého napětí SO 404* Přeložka MTS - optický kabel SO 405* Přeložka MTS - metalický kabel SO 406* Přeložka MTS - cyklistická stezka SO 407* Odstranění stávající přípojky SD vedení k RD SO 408 Veřejné osvětlení okružní křižovatky SO 409 Veřejné osvětlení ulice Za Olomouckou SO 409.1 Veřejné osvětlení vjezdové brány SO 651 Odstranění žel. přejezdu trať 271 - silnice 449 SO 651.1 Zrušení zabezpečovacího zařízení SO 701 Přeložky oplocení SO 801 Rekultivace II/366 SO 802 Rekultivace II/449 SO 803 Vegetační úpravy - sadové úpravy * projektovou dokumentaci i realizaci objektu si zajišťuje jejich vlastník nebo správce (Zhotovitel stavby nenaceňuje tyto SO, ale zajišťuje v rámci realizace koordinaci s vlastníkem či správcem přeložky či výstavbu příslušné inženýrské sítě) Pro ostatní právní vztahy vyplývající z ČI. II. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek ke smlouvám o dílo (zhotovení stavby) uzavíraným Olomouckým krajem ze dne 16. 4. 2018 (dále jen „Obchodní podmínky''). Na právní vztahy vyplývající z této smlouvy se nevztahuje bod 3.1.5.19 Obchodních podmínek. III. DOBA PROVÁDĚNÍ DÍLA 1. Termín zahájení prací: do 30 dnů ode dne nabytí účinnosti smlouvy 2. Termín dokončení stavebních prací: nejpozději do 32 měsíců ode dne zahájení prací 3. Termín dokončení opravy objízdných tras: nejpozději do 45 dnů od zprovoznění obchvatu komunikace II/366 4. Do doby pro provádění díla se započítává i doba, kdy není možné provádění stavebních prací z důvodu nepříznivých klimatických podmínek v zimním obdob! (předpoklad kalendářní měsíce prosinec - březen). Pro ostatní právní vztahy vyplývající z ČI. III. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek, vyjma bodu 4.2.6 Obchodních podmínek. IV. CENA DÍLA 1. Smluvní strany sjednávají cenu za provedení díla dle této smlouvy ve výši: Stránka 4 z 9 Cena díla bez DPH 293 538 058,76 Kč 21 % DPH .............. ..61 642 992.34 Kč Cena díla včetně DPH 355 181 051,10 Kč Cena díla včetně DPH slovy: tři sta padesát pět milionů sto osmdesát jedna tisíc padesát jedna korun českých deset haléřů 2. Zhotovitel prohlašuje, že se předem seznámil se všemi okolnostmi a podmínkami, které by mohly mít jakýkoliv vliv na stanovení ceny díla. Cena dle článku IV. odst. 1. této smlouvy je cena nejvýše přípustná, obsahující veškeré náklady a zisk Zhotovitele nezbytné k řádnému a včasnému provedení díla, která může být zvýšena jen za podmínek uvedených v Obchodních podmínkách. Pro ostatní právní vztahy vyplývající z ČI. IV. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. V. PLATEBNÍ PODMÍNKY, SPLATNOSTI FAKTUR 1. Odchylně od znění obchodních podmínek, které tvoří přílohu č. 1 této smlouvy ujednávají smluvní strany znění jejich čl. 6.2.2. a 6.3.1 takto: 6.2.2. Zhotovitel předloží Objednateli vždy nejpozději do 2. pracovního dne následujícího kalendářního měsíce soupis skutečně provedených prací oceněný v souladu se způsobem sjednaným ve smlouvě. Objednatel je povinen se k tomuto soupisu vyjádřit nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne jeho obdržení a po odsouhlasení Objednatelem vystaví Zhotovitel fakturu nejpozději do 7. pracovního dne příslušného kalendářního měsíce. Povinnou přílohou faktury musí být odsouhlasený soupis skutečně provedených prací včetně elektronického výstupu z rozpočtového softwaru ve formátu a struktuře shodné s formátem a strukturou smluvního rozpočtu. Po dobu prodlení Zhotovitele s předložením soupisu doplněného elektronickým výstupem není Objednatel v prodlení s úhradou faktury. 6.3.1. Objednatel je povinen uhradit fakturu Zhotovitele Ihútě 60 kalendářních dnů ode dne doručení faktury Objednateli. V případě vad uhradí Objednatel zbývajících 10% ceny díla do 60 dnů po jejich odstranění, viz bod 6.2.6. 2. Zhotovitel je povinen každou fakturu označit názvem a registračním číslem projektu. Název projektu: II/366 Prostějov - přeložka silnice, registrační číslo projektu: CZ.06.1.42/0.0/0.0/16_030/0009769. Pro ostatní právní vztahy vyplývající z Čl. V. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. Stránka 5 z 9 VI. PODDODAVATELÉ 1. Zhotovitel je oprávněn pověřit prováděním částí díla třetí osobu (poddodavatele) v souladu s Přílohou č. 3 této smlouvy. Pro ostatní právní vztahy vyplývající z ČI. VI. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. VII. POJIŠTĚNÍ DÍLA 1. V návaznosti na bod 17.1.1 Obchodních podmínek Zhotovitel prohlašuje, že má na celou dobu provádění díla uzavřenou pojistnou smlouvu č. SV 72713381.0- 222-0630 se společností ERGO Versicherung AG a č. 2100714 se společností HDI Versichrung AG na pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou vlastní činností, včetně možných škod způsobených pracovníky Zhotovitele. Smluvní strany sjednaly, že výše pojistného plnění uvedená v pojistné smlouvě uzavřené mezi Zhotovitelem, jakožto pojistníkem a pojistitelem, je sjednána minimálně ve výši, která je rovna celkové ceně díla včetně DPH uvedené v čl. IV. odst. 1 této smlouvy. Pro ostatní právní vztahy vyplývající z Čl. VII. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. Vlil. ZÁRUKA ZA JAKOST DÍLA 1. Smluvní strany odchylně od bodu 15. 2. 1. Obchodních podmínek sjednávají záruční dobu na stavební práce v délce 72 měsíců ode dne předání a převzetí díla Zhotovitelem Objednateli. Pro ostatní právní vztahy vyplývající z Čl. Vlil. této smlouvy platí příslušná ustanovení Obchodních podmínek. IX. BANKOVNÍ ZÁRUKA 1. Zhotovitel je povinen předat Objednateli záruční listinu vystavenou bankou - bankovní záruku - za řádné provedení díla a za řádné plnění záručních podmínek, která bude vystavena: a) na částku ve výši 5 % ze sjednané ceny díla bez DPH, b) ve prospěch Objednatele za účelem zajištění splnění smluvních povinností Zhotovitele dle této smlouvy, zejména jakosti díla a termínů plnění, c) a která bude platná po celou dobu plnění předmětu této smlouvy, a to až do okamžiku dokončení díla dle bodu 4.2.7. Obchodních podmínek. Stránka 6 z 9 2. Z bankovní záruky poskytnuté Zhotovitelem musí vyplývat právo Objednatele čerpat finanční prostředky pro případ, že během provádění díla poruší Zhotovitel své povinnosti vyplývající z této smlouvy nebo v případě, kdy Objednateli vznikne nárok na smluvní pokutu. Pokud tomu tak není, neodpovídá bankovní záruka podmínkám této smlouvy. 3. Bankovní záruku podle předchozího odstavce předloží Zhotovitel Objednateli v originále listinu nejpozději do 5 pracovních dnů po zahájení prací. 4. V případě prodlení s předložením záruční listiny vystavené bankou - bankovní záruky v termínu dle předchozího odstavce, je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z částky dle odst. 1. písm. a) tohoto článku smlouvy za každý den prodlení, celkem za celou dobu trvání prodlení pak maximálně do výše hodnoty bankovní záruky dle odst. 1. písm. a) tohoto článku smlouvy. Objednatel má právo na zaplacení smluvní pokuty vedle náhrady škody, která by porušením povinnosti Objednateli případně vznikla. Současně je Objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit pro podstatné porušení povinnosti Zhotovitele. 5. Originál záruční listiny vystavené bankou - bankovní záruky bude Objednatalem Zhotoviteli vrácen nejpozději do 30 dnů po předání a převzetí díla (v případě vad a nedodělků při předání a převzetí díla do 30 dnů po jejich odstranění). 6. V případě, že Zhotovitel do 7 pracovních dnů po zahájení prací složí na bankovní účet Objednatele, č. ú. 27-4230030297/0100 vedený u Komerční banky a. s. pod variabilním symbolem svého identifikačního čísla s Pozn.: Silnice II/366 Prostějov, peněžní částku ve výši 5% ze sjednané ceny díla bez DPH, není povinen dle odst. 1 tohoto článku smlouvy předávat Objednateli bankovní záruku. 7. Peněžní částka zajišťuje nárok Objednatele na úhradu smluvní pokuty nebo náhrady škody, který Objednateli vznikl v důsledku nesplnění smluvních povinností Zhotovitelem dle této smlouvy. 8. Objednatel je povinen peněžní částku uvedenou v odst. 6 tohoto článku smlouvy Zhotoviteli vrátit za stejných podmínek, jak je sjednáno pro vracení bankovní záruky uvedené v odst. 5 tohoto článku smlouvy. X. JINÁ UJEDNÁNÍ 1. Technický dozor u tohoto díla nesmí provádět Zhotovitel ani osoba s ním jakkoliv propojená. V případě porušení této povinnosti je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,01 % z celkové ceny díla bez DPH uvedené v čl. IV. odst. 1. této smlouvy. Porušení smluvní povinnosti uvedené v předchozí větě zakládá Objednateli oprávnění odstoupit od této smlouvy. 2. Podmínky této smlouvy se řídí Obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí této smlouvy. V případě rozdílného zněni této smlouvy a uvedených Stránka 7 z 9 Obchodních podmínek mají přednost ustanovení této smlouvy. 3. Zhotovitel je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací díla včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2028. 4. Zhotovitel je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací díla zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci díla a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. 5. Zhotovitel se zavazuje k součinnosti s koordinátorem bezpečnosti a ochrany zdraví při práci po celou dobu realizace díla, pokud bude koordiátor Objednatelem určen. 6. Změna osob v seznamu techniků (členů realizačního týmu) podílejících se na plnění díla podléhá prokázání jejich kvalifikace Objednateli dle požadavků uvedených v kvalifikační dokumentaci veřejné zakázky. XI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího uzavření. Smluvní strany sjednávají pozdější nabytí účinnosti smlouvy. Účinnost této smlouvy nastává dnem vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace Ministerstvem pro místní rozvoj ČR na projekt z Integrovaného operačního programu, pod názvem projektu: „II/366 Prostějov - přeložka silnice", registrační číslo projektu: CZ.06.1.42/0.0/0.0/16__030/0009769. 2. V případě, že rozhodnutí o poskytnutí dotace podle odst. 1 tohoto článku smlouvy nebude vydáno nejpozději do 31. 12. 2019, právní jednání touto smlouvou založené účinnosti nenabude. Smluvní strany ve smyslu ustanovení § 1981 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, sjednaly, že smlouva pozbývá platnosti dnem následujícím po dni uvedeném shora v celém rozsahu platnosti. 3. Smluvní strany pro splnění povinnosti uvedené v § 6 z. č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, sjednaly, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí Objednatel. Smluvní strany shodně prohlašují, že obsah této smlouvy není obchodním tajemstvím ve smyslu ustanovení § 504 občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů a souhlasí s případným zveřejněním jejího textu v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.Případné změny a doplňky této smlouvy je možné činit pouze písemně na základě oboustranně podepsaných a číslovaných dodatků při dodržení příslušných ustanovení z. č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů. 4. Smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech s platností originálu, z nichž každá Stránka 8 z 9 smluvní strana obdrží 2 vyhotovení. 5. Přílohy smlouvy: Příloha 6.1: Obchodní podmínky ke smlouvám o dílo (Zhotovení stavby) uzavíraným Olomouckým krajem ze dne 16. 4. 2018 Příloha č.2: Čestné prohlášení příjemce (Objednatele) k uplatnění přenesení daňové povinnosti na DPH ve stavebnictví - § 92e zákona o DPH Příloha č.3: Seznam poddodavatelů včetmě jimi realizovaných částí díla Příloha 6.4: Položkový rozpočet Příloha 6.5: Harmonogram stavebních prací vč. finančního plnění Příloha 6.6: Plná moc Ing. Michal Friedlaender 6. Uzavření této smlouvy bylo schváleno usnesením Rady Olomouckého kraje 6. UR/63/59/2019 ze dne 15.4.2019 V Olomouci dne: - 8 -07- 2019 V Praze dne: - 8 -07- 2019 1. náměstek hejtmana ing. Tomáš Hoz Ing. Mich^ťFriedla na základě plné moci Stránka 9 z 9