Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Evidenční číslo smlouvy: 22692019 Plzeňský kraj Škroupova 18, 306 13 Plzeň sídlo: Ing. Pavel Čížek, náměstek hejtmana pro k podpisu smlouvy oprávněn: oblast dopravy 70890366 IČO: CZ70890366 DIČ: Raiffeisenbank a s pobočka Plzeň bankovní spojení: číslo účtu: na straně jedné jako poskytovatel finanční dotace /dále jen „Poskytovatel"/ a ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o. Pod Hájem 97, 267 01 Králův Dvůr sídlo: Daniel Adamka, jednatel společnosti osoba oprávněná k podpisu smlouvy: Ing. František Soumar, jednatel společnosti 25620886 IČ: Komerční banka, a.s. bankovní spojení: číslo účtu: na straně druhé jako příjemce dotace /dále jen „Příjemce"/ uzavírají mezi sebou tuto VEŘEJNOPRÁVNÍ SMLOUVU o poskytnutí účelové dotace č.22692019 I. Předmětem smlouvy je poskytnutí účelové finanční dotace (dále také jen „dotace") určené na zajištění dopravní obslužnosti Plzeňského kraje prostřednictvím mezinárodní autobusové linky č. 000255 Hamry-Nýrsko-Drachselsried pro rok 2019. Poskytnutá dotace bude Příjemcem použita na úhradu prokazatelné ztráty (kompenzace) jemu vzniklé plněním závazků veřejné služby ve veřejné osobní dopravě. Projekt bude realizován v souladu s podanou žádostí Příjemce. Podkladem pro poskytnutí dotace je žádost Příjemce o poskytnutí dotace evidovaná v systému eDotace, č. j. PK-DSH/2778/19 ze dne 04.03.2019, doručená dne 12.03.2019, doplněná dne 22.03.2019, č. j. PK-DSH/3244/19. Projekt organizačně zajišťuje příjemce finanční dotace. 1 Evidenční číslo smlouvy: 22692019 II. 1. Poskytovatel se zavazuje poskytnout finanční dotaci ve výši 226 019,00 Kč (slovy: dvěstědvacetšesttisícdevatenáct korun českých) Příjemci jako účelovou dotaci pro účel uvedený v článku I. této smlouvy, a to za podmínek stanovených touto smlouvou. Dotace se poskytuje jako neinvestiční. 2. Příjemce se zavazuje tuto finanční dotaci přijmout, využít ji pouze k výše uvedenému účelu a splnit podmínky stanovené touto smlouvou. 3. Příjemce je oprávněn a současně povinen čerpat poskytnutou finanční dotaci v období od jejího převedení na účet uvedený Příjemcem do 31.12.2019. Do 31.12.2019 má být dosaženo stanoveného účelu dotace. 4. Příjemce je povinen informovat Poskytovatele, že obdržel dotaci na shodný účel uvedený v čl. I. této smlouvy od jiného subjektu. Příjemce je povinen zajistit, aby celková částka dotací na projekt Poskytovatele a jiných subjektů nepřekročila 100 % celkových nákladů na projekt. V případě porušení povinnosti dle věty prvé tohoto odstavce je Příjemce povinen vrátit dotaci v celé její výši, v případě porušení povinnosti dle věty druhé tohoto odstavce je povinen vrátit část dotace Poskytovateli, která přesahuje 100 % nákladů na projekt. 5. Finanční prostředky připadající na dotaci budou jednorázově poukázány na účet Příjemce ve lhůtě do 30 dnů od účinnosti této smlouvy. III. 1. Příjemce se zavazuje při jakékoli formě publicity projektu uvádět, že byl uskutečněn za finanční podpory Plzeňského kraje. 2. Příjemce se zavazuje, s ohledem na charakter realizace dotovaného projektu: a) viditelně umístit logo Plzeňského kraje na veškeré propagační materiály související s projektem, při akcích souvisejících s předmětem smlouvy a na webových stránkách, které odkazují na projekt b) informovat Poskytovatele o termínu slavnostního uvedení projektu do provozu (o termínu slavnostního uvedení projektu do provozu je Příjemce povinen informovat Poskytovatele prostřednictvím Oddělení mediální komunikace, Odboru kancelář hejtmana Krajského úřadu Plzeňského kraje), c) umožnit Poskytovateli při realizaci projektu účast na kontrolních dnech (o termínu konání kontrolních dnů je Příjemce povinen informovat Poskytovatele prostřednictvím Oddělení financování veřejné dopravy a silničního hospodářství, Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Plzeňského kraje), 3. Příjemce se zavazuje, že: a) použije logo Plzeňského kraje výhradně k účelu, ke kterému mu bylo poskytnuto, 2 Evidenční číslo smlouvy: 22692019 b) logo Plzeňského kraje nebude jeho užitím zneváženo a zneužito; zejména že užitím loga Plzeňského kraje nedojde ke znevážení nebo poškození dobré pověsti nebo dobrého jména Plzeňského kraje, c) neposkytne oprávnění užívat logo Plzeňského kraje třetím osobám, d) bude dodržovat Pravidla Rady Plzeňského kraje pro užívání loga Plzeňského kraje schválená Radou Plzeňského kraje usnesením č. 360/09 ze dne 6. 4. 2009, ve znění usnesení Rady Plzeňského kraje č. 3588/11 ze dne 21. 4. 2011, zveřejněná na portálu Plzeňského kraje (sekce Plzeňský kraj, symboly PK). 4. Dohled nad správným a důstojným užíváním loga v souladu s Pravidly Rady Plzeňského kraje pro užívání loga Plzeňského kraje a v souladu s veřejným pořádkem, vykonává Krajský úřad Plzeňského kraje (dále jen ,,KÚPK“). Příjemce je povinen umožnit kontrolu užívání loga. KUPK sdělí své vyjádření k umístění loga a údajů o finanční podpoře Plzeňského kraje Příjemci písemně do 3 pracovních dnů od obdržení náhledu předtiskové úpravy, jinak platí, že bylo vydáno souhlasné stanovisko. 5. Příjemce souhlasí s použitím informací o předmětu smlouvy a jeho fotodokumentace pro prezentaci prostřednictvím Plzeňského kraje. IV. Poskytnutí účelové finanční dotace a uzavření této smlouvy bylo schváleno usnesením Zastupitelstva Plzeňského kraje č. 1180/19 ze dne 10.06.2019. V. 1. Příjemce se zavazuje, že prostředky dotace budou využity výhradně k financování účelu uvedeného v článku I. této smlouvy. V případě porušení účelovosti použití prostředků dotace je Příjemce povinen vrátit dotaci ve výši neoprávněně použité částky zpět Poskytovateli. Příjemce je povinen dotaci využít hospodárně, efektivně a účelně. V případě porušení povinnosti hospodárného, efektivního a účelného použití prostředků uloží Poskytovatel odvod Příjemci ve výši 30-60 % dotace. 2. Pokud je Příjemce povinen vést účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., 0 účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, je povinen vést je řádně. Pokud je Příjemce povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, je povinen ji vést řádně. Příjemce se zavazuje vést evidenci čerpání poskytnuté dotace odděleně od ostatního účetnictví, popř. daňové evidence. Dotace budou v účetnictví, popř. daňové evidenci, analyticky odlišeny. Příjemce je vždy povinen doložit evidenci čerpání dotace doklady splňujícími charakter účetních dokladů podle zákona o účetnictví, 1 když účetnictví nevede. V případě porušení ustanovení tohoto odstavce uloží Poskytovatel Příjemci odvod ve výši 5-10 % dotace. 3 Evidenční číslo smlouvy: 22692019 3. Příjemce je povinen předložit Poskytovateli finanční vypořádání použití dotace ve lhůtě do 28.02.2020. Vypořádání se předloží formou prohlášení Příjemce o tom, že poskytnutá dotace byla v plné výši použita na úhradu prokazatelné ztráty (kompenzace) vzniklé dopravcům plněním závazků veřejné služby ve veřejné osobní dopravě na území Plzeňského kraje na základě smluv dopravců s Příjemcem. V případě, že vypořádání dotace nebude ani v dodatečné lhůtě stanovené Poskytovatelem poskytnuto řádně, je Příjemce povinen dotaci v plné výši, popřípadě v části nedoložené vypořádáním, vrátit ve lhůtě určené v písemné výzvě Poskytovatele. V případě pozdního finančního vypořádání Poskytovatel uloží Příjemci odvod ve výši 5-10 % dotace. 4. Majetek pořízený, zhodnocený nebo opravený za použití dotace nesmí být bez písemného souhlasu Poskytovatele po dobu 10 let od poskytnutí dotace převeden na třetí osobu, pronajat, propachtován ani jinak dán k dispozici třetí osobě. V případě porušení této povinnosti KÚPK uloží Příjemci odvod ve výši 30-50 % dotace. 5. Prostředky dotace nebudou Příjemcem poskytnuty jiným fyzickým nebo právnickým osobám, pokud nepůjde o úhradu bezprostředně spojenou s realizací účelu dotace. Pokud by byly prostředky poskytnuty v rozporu s účelem dotace uvedeným v čl. I. této smlouvy, je Příjemce povinen dotaci vrátit ve výši neoprávněně použité částky. 6. Z poskytnuté dotace nelze hradit pojistné, pokuty, penále, náhradu škody, soudní poplatky, smluvní pokuty, úroky z prodlení nebo poplatky z prodlení, správní poplatky, daně a odvody, splátky úvěrů a půjček, dary; pokud je Příjemce ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, plátcem a může uplatnit nárok na odpočet daně, nelze z dotace hradit část nákladů odpovídajících výši uplatněného nároku na odpočet daně. V případě pochybnosti, zda lze náklad z prostředků dotace hradit či nikoliv, rozhoduje o uznatelnosti nákladu výhradně Poskytovatel. 7. V případě, že nedojde ani částečně k uskutečnění účelu, na který byla poskytnuta finanční dotace, do data, do kterého je Příjemce oprávněn čerpat dotaci dle čl. II. odst. 3 této smlouvy, je Příjemce povinen vrátit dotaci v plné výši Poskytovateli. V případě, že finanční prostředky nebudou do této doby vyčerpány v plné výši, je Příjemce povinen vrátit Poskytovateli nevyčerpaný zůstatek dotace ve lhůtě pro finanční vypořádání. 8. Příjemce je dále povinen dotaci vrátit, pokud bude zjištěno, že údaje, na jejichž základě byla dotace poskytnuta, byly neúplné nebo nepravdivé. Pokud by se jednalo o nedovolenou veřejnou podporu, je Příjemce povinen dotaci v plné výši vrátit včetně úroku podle pravidel o veřejné podpoře. Příjemce je povinen dotaci vrátit, pokud v souvislosti s projektem spáchá trestný čin, přestupek nebo správní delikt, nebo jeho jednání odporuje veřejnému pořádku. 9. V případě vzniku důvodů pro vrácení finančních prostředků nebo zaplacení odvodu, poukáže je Příjemce bez výzvy neprodleně na účet Poskytovatele uvedený v záhlaví této smlouvy. 10. Příjemce je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 10 dnů ode dne, kdy se dozví o změnách, písemně oznámit Poskytovateli veškeré změny nebo skutečnosti, které by měly vliv na realizaci účelu dotace, včetně změn údajů o 4 Evidenční číslo smlouvy: 22692019 Příjemci (změna IČO, bankovního čísla účtu atd.). Příjemce je povinen v případě přeměny nebo zrušení právnické osoby s likvidací oznámit tyto skutečnosti Poskytovateli, podat finanční vypořádání dotace k rozhodnému dni nebo dni vstupu do likvidace a vrátit část dotace, která nebyla vyčerpána před rozhodným dnem nebo dnem vstupu do likvidace. V případě pozdního oznámení změn nebo jejich neoznámení uloží Poskytovatel Příjemci odvod ve výši 5-10 % dotace. 11. V případě porušení rozpočtové kázně a zároveň nevrácení poskytnuté dotace Příjemcem Poskytovateli postupuje Poskytovatel způsobem uvedeným v § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení se zák. č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, tedy vydáním platebního výměru za účelem uložení odvodu a penále do rozpočtu Poskytovatele. 12. Příjemce souhlasí se zveřejněním této smlouvy podle § 10d zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, a podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), popřípadě obdobně podle příslušných ustanovení uvedených zákonů i tam, kde zákon povinnost zveřejnit smlouvu neukládá. 13. Poskytovatel se zavazuje zveřejnit tuto smlouvu v registru smluv ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), nejpozději do 30 dnů od jejího uzavření. 14. Poskytovatel je oprávněn materiály získané v souvislosti s projektem (např. fotodokumentaci akce) včetně materiálů poskytnutých Příjemcem použít pro své potřeby (zejména k propagaci). 15. Poskytnutím dotace se nezakládá nárok na poskytnutí další dotace v případě, že dotovaná akce bude pokračovat v dalších letech. 16. Poskytovatel je oprávněn provádět kontrolu užití dotace dle příslušných ustanovení zák. č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů. 17. Dotace je poskytována v režimu podpor de minimis podle Nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18.12.2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis, které bylo zveřejněno v Úředním věstníku Evropské unie L 352, s. 1, dne 24.12.2013. VI. 1. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran, účinnosti nabývá smlouva nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv. 2. Smlouva se vyhotovuje ve třech stejnopisech, z nichž Příjemce dotace obdrží jedno a Poskytovatel dvě vyhotovení. 3. Změny a doplňky k této smlouvě lze provést pouze po vzájemném odsouhlasení smluvních stran, a to písemně, s číselně označenými dodatky, podepsanými oběma smluvními stranami. 5 Evidenční číslo smlouvy: 22692019 4. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána podle jejich pravé a svobodné vůle prosté omylu a donucení, nikoli v tísni, že smlouva není zdánlivým právním jednáním, že obě smluvní strany souhlasí s celým jejím obsahem. 5. Pokud některé ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným nebo nevynutitelným, ostatní ustanovení této smlouvy zůstávají platná a vynutitelná. Toto neplatné nebo nevynutitelné ustanovení bude bez zbytečných odkladů nahrazeno novým platným a vynutitelným ustanovením, které svým obsahem a smyslem nejlépe odpovídá obsahu a smyslu původního ustanovení. 6. Přílohou této smlouvy je kopie čestného prohlášení žadatele o podporu v režimu de minimis. dne .. 2 7 ;06; ?01!).... V Plzni dne ...2.3 :07: 2019 Za Příjemce: ing. Pavel Čížek náměstek hejtmana Daniel Adamka pro oblast dopravy jednatel společnosti č.j.:........................................... Počet listů :............... Počet výtisků :...........-3....... Číslo výtisku :.............2 Za správnost: Radní Xm-.. ňv.d... (/.C&k. Vedoucí odboru .../%/?. Právník.... Míj.'.y?.wnih....Mh&ko)/í. Kompetence na 2ákladě :.. ..... •IŠMÍt.....ze Ite, ZW... 6 Ortům :........ Čestné prohlášení žadatele o podporu v režimu de minimis Obchodní jméno / Jméno ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o. žadatele Pod Hájem 97, 267 01 Králův Dvůr Sídlo / Adresa žadatele 25620886 IČ / Datum narození 1. Žadatel prohlašuje, že jako účetní období používá E] kalendářní rok □ hospodářský rok (začátek............................., konec.............................). V případě, že během předchozích dvou účetních období došlo k přechodu z kalendářního roku na rok hospodářský anebo opačně, uveďte tuto skutečnost vypsáním účetních období, která byla použita (např. 1. 4. 2012 - 31. 3. 2013; 1. 4. 2013 - 31. 12. 2013): 2. Podniky1 propojené s žadatelem o podporu______________________________________ Žadatel o podporu se považuje za propojený2 s jinými podniky, pokud i tyto subjekty mezi sebou mají některý z následujících vztahů: a) jeden subjekt vlastní více než 50 % hlasovacích práv, která náležejí akcionářům nebo společníkům, v jiném subjektu; b) jeden subjekt má právo jmenovat nebo odvolat více než 50 % členů správního, řídícího nebo dozorčího orgánu jiného subjektu; c) jeden subjekt má právo uplatňovat více než 50% vliv v jiném subjektu podle smlouvy uzavřené s daným subjektem nebo dle ustanovení v zakladatelské smlouvě nebo ve stanovách tohoto subjektu; d) jeden subjekt, který je akcionářem nebo společníkem jiného subjektu, ovládá sám, v souladu s dohodou uzavřenou s jinými akcionáři nebo společníky daného subjektu, více než 50 % hlasovacích práv, náležejících akcionářům nebo společníkům, v daném subjektu Subjekty, které mají s žadatelem o podporu jakýkoli vztah uvedený pod písm. a) až d) prostřednictvím jednoho nebo více dalších subjektů, se také považují za podnik propojený s žadatelem o podporu. Žadatel prohlašuje, že □ není ve výše uvedeném smyslu propojen s jiným podnikem. □ j£ ve výše uvedeném smyslu propojen s následujícími podniky: Obchodní jméno podniku/Jméno a Sídlo/Adresa ÍČ/Datum narození příjmení Křižíkova 148/34 27368815 ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s. 1 Podle pravidel veřejné podpory lze za podnik považovat jakýkoliv subjekt, který provádí hospodářskou činnost, tedy nabízí na trhu zboží nebo služby, a to bez ohledu na právní formu tohoto subjektu. 7 Bližši informace o propojeném podniku naleznete v METODICKÉ PŘÍRUČCE k aplikaci pojmu „jeden podnik" z pohledu pravidel podpory de minimis. 1 3. Žadatel prohlašuje, že podnik (žadatel) v současném a 2 předcházejících účetních obdobích □ nevznikl spojením podniků či nabytím podniku. □ vznikl spojením (fúzí splynutím3) níže uvedených podniků: O nabytím (fúzí sloučením4) převzal jmění níže uvedeného/ých podniku/ů: Obchodní jméno podniku Sídlo IČ PROBO BUS a.s. Pod Hájem 97, 26701 Králův Dvůr 28170954 4. Žadatel prohlašuje, že podnik (žadatel) v současném a 2 předcházejících účetních obdobích □ nevznikl rozdělením (rozštěpením nebo odštěpením5) podniku. □ vznikl rozdělením níže uvedeného podniku: Obchodní jméno podniku Sídlo IČ a převzal jeho činnosti, na něž byla dříve poskytnutá podpora de minimis použita6. Podniku (žadateli) byly přiděleny následující (dříve poskytnuté) podpory: Datum poskytnutí Poskytovatel Částka v Kč 5. Žadatel níže svým podpisem > potvrzuje, že výše uvedené údaje jsou přesné a pravdivé a jsou poskytovány dobrovolně; > se zavazuje k tomu, že v případě změny předmětných údajů v průběhu administrativního procesu poskytnutí podpory de minimis bude neprodleně informovat poskytovatele dané podpory o změnách, které u něj nastaly; > souhlasí se zpracováním svých osobních údajů obsažených v tomto prohlášeni ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění p. p., za účelem evidence podpor malého rozsahu v souladu se zákonem č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, ve znění p. p. Tento souhlas uděluji správci7 3 Viz § 62 zákona č. 125/2008 Sb., o přeměnách obchodních společností a družstev, ve znění pozdějších předpisů. 4 Viz § 61 zákona č. 125/2008 Sb. 5 Viz § 243 zákona č. 125/2008 Sb. 6 Pokud by na základě převzatých činností nebylo možné dříve poskytnuté podpory de minimis rozdělit, rozdělí se podpora poměrným způsobem na základě účetní hodnoty vlastního kapitálu nových podniků k datu účinku rozděleni (viz čl. 3 odst. 9 nařízení č. 1407/2013, č. 1408/2013 a č. 717/2014). 7 Správcem je koordinační orgán ve smyslu zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, ve zněni p. p. 2 a zpracovateli8, kterým je Krajský úřad Plzeňského kraje odbor dopravy, pro všechny údaje obsažené v tomto prohlášení, a to po celou dobu 10 let ode dne udělení souhlasu. Zároveň si je žadatel vědom svých práv podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Datum a místo podpisu 01.03.2019 v Králově Dvoře Jméno a podpis osoby Ing. František Soumar, Razítko (pokud je oprávněné zastupovat jednatel žadatele součástí podpisu žadatele) 8 Zpracovatelem je poskytovatel podpory dc minimis. 3