Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO uzavřená podle § 2586 a násl. ustanovení zákona nového občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. o poskytování poradenských služeb – odborné konzultace a dozor implementace pořizovaného informačního systému (dále jen „smlouva“) v rámci realizace projektu „Zajištění dostupnosti a bezpečnosti ICT a rozšíření stávajících IS“, reg. č. CZ.06.3.05/0.0/0.0/16_044/0002112 Objednatel: Název: Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje Sídlo: třída Václava Klementa 147, 293 01, Mladá Boleslav Zastoupený: JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva IČ: 272 56 456 DIČ: CZ27256456 Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 35-3525450227/0100 Kontaktní osoba: Mgr. Petr Bajtalon, vedoucí odboru IT Telefon: 731 542 897 E-mail: petr.bajtalon@onmb.cz (dále jen „Objednatel“) a Zhotovitel: Název: PortaSys, s.r.o. Sídlo: Za Cukrárnou 534, 463 11, Liberec – Vratislavice nad Nisou Zastoupený: Ing. Michal Vereščák, jednatel IČ: 04952073 DIČ: CZ04952073 Bankovní spojení: Raiffeisen Bank a.s. Číslo účtu: 53898002/5500 Kontaktní osoba: Ing. Michal Vereščák Telefon: 608 975 695 E-mail: verescak@portasys.cz (dále jen „Zhotovitel“) (dále společně rovněž jako „smluvní strany“) 1 Úvodní ustanovení 1. Tato smlouva je uzavírána v rámci realizace projektu „Zajištění dostupnosti a bezpečnosti ICT a rozšíření stávajících IS“, reg. č. CZ.06.3.05/0.0/0.0/16_044/0002112, který Objednatel realizuje za podpory Integrovaného regionálního operačního programu (dále jen „IROP“), (dále jen „Projekt“). 2. Účelem této smlouvy je zajištění projektového dohledu nad dodavateli při implementaci pořizovaného informačního systému a souvisejících odborných konzultací v rámci Projektu dle platné metodiky PRINCE2. 3. Definice pojmů: 3.1 Dodavatel IS – dodavatel/é, který vzejde z veřejných zakázek „Zajištění dostupnosti a bezpečnosti ICT a rozšíření stávajících IS – část A - Hardware“ a „Zajištění dostupnosti a bezpečnosti ICT a rozšíření stávajících IS – část B“. 3.2 Implementace - instalace a zprovoznění informačního systému v prostředí Objednatele dle zadávací dokumentace veřejné zakázky a souvisejících smlouvách (Kupní smlouva, Smlouva o poskytnutí užívacích práv), (dále jen „Smlouvy“). Článek 1 Předmět smlouvy 1. Zhotovitel se tímto zavazuje zajistit pro Objednatele dozor implementace pořizovaného IS a plnění navazujícího na implementaci a poskytovat Objednateli související odborné konzultace. Dozor implementace a odborné konzultace budou označovány společně nebo jednotlivě také jako „služby“. 2. Služby dozoru implementace pořizovaného informačního systému zahrnují zejména: Kontrolu souladu implementace a plnění navazujícího na implementaci s Kupní smlouvou a zadávacími podmínkami. Kontrolu souladu implementace a plnění navazujícího na implementaci se Smlouvou o poskytování užívacích práv a zadávacími podmínkami. Kontrolu souladu implementace a plnění navazujícího na implementaci s obecně závaznými předpisy. 2.1 Zhotovitel je povinen v rámci dozoru implementace kontrolovat věcné a termínové plnění veškerých činností a podmínek dokumentů uvedených v odst. 2 a obecně závazných předpisů a včasnou eskalací předejít možnosti jejich neplnění. Každé porušení těchto podmínek, ujednání a předpisů je Zhotovitel povinen neprodleně oznámit Objednateli včetně návrhu opatření a kroků vedoucích k nápravě. 2.2 Zhotovitel je dále povinen poskytnout Objednateli veškerou potřebnou součinnost při akceptaci implementace a plnění navazujícího na implementaci, tj. zejména: Posoudit a předložit Objednateli stanovisko k návrhu akceptačního protokolu a zprávy o průběhu a výsledcích příslušné části plnění Dodavatele IS, k výstupům příslušné části plnění předloženým Objednateli Dodavatelem IS, tj. včetně dokumentace IS. Zpracovat návrh výhrad proti akceptačnímu protokolu s označením vad a nedodělků a termínem pro jejich odstranění. 2 2.3 Zhotovitel zajistí provedení kontroly provádění plnění dle uzavřených Smluv s Dodavateli IS. V případě zjištěných nedostatků bude Objednateli navrhovat přijetí potřebných opatření a zpracuje pro Objednatele návrhy související korespondence a dokumentace, včetně návrhu na uplatnění sankcí. 2.4 Zhotovitel je povinen neprodleně informovat Objednatele o všech závažných okolnostech vyskytujících se při realizaci implementace a plněních navazujících na implementaci. 2.5 Zhotovitel je povinen kontrolovat, zda Dodavatel IS provádí veškeré akceptační testy sjednané ve Smlouvách a účastnit se těchto testů. 2.6 Zhotovitel je povinen kontrolovat odstranění vad a nedodělků implementace a plnění navazujícího na implementaci. 3. Služby odborné konzultace zahrnují zejména: Ve věci přípravy implementace posoudit plán implementace předložený Objednateli Dodavatelem IS. Ve věci dodávky HW dohlížet na plnění parametrů dodávaného HW dle Smlouvy s Dodavatelem IS a zadávacích podmínek veřejné zakázky. Konzultace ke způsobu technického řešení v případě nutnosti změn na projektu. Konzultace k identifikace rizik projektu, konzultace k návrhu řešení k jejich minimalizaci. Konzultace technik ověření skutečnosti naplnění akceptačních kritérií pro jednotlivé části projektu. Odborné konzultace během implementace k samotnému řešení modernizovaného nebo nově pořízeného IS, v průběhu projektu např. návrhy úprav systému na míru Objednateli, zařazení do infrastruktury Objednatele, provedení a naplnění požadavků na architekturu, funkčnost, způsobu realizace integračních vazeb interních a externích, provedení migrace dat atd. Článek 2 Povinnosti smluvních stran 1. Zhotovitel se zavazuje uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací Projektu včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2028. Pokud je v českých právních předpisech stanovena lhůta delší, je Zhotovitel povinen uchovávat výše uvedenou dokumentaci do konce lhůty stanovené v českých právních předpisech. 2. Zhotovitel se zavazuje minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací Projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, Auditního orgánu, Platebního a certifikačního orgánu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci Projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. 3. Zhotovitel se zavazuje při realizaci smlouvy postupovat v souladu s podmínkami implementace IROP. 4. Zhotovitel je osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly dle § 2 e) 3 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel se zavazuje poskytnout kontrolnímu orgánu doklady v rozsahu nezbytném k ověření příslušné operace. 5. Místem plnění je sídlo Objednatele a dále pak smluvní strany připouštějí formu plnění ze strany Zhotovitele prostřednictvím nástrojů elektronické komunikace. 6. Objednatel prohlašuje, že si je vědom toho, že řádné a včasné poskytování výše definovaných služeb závisí i na jeho včasné a úplné součinnosti poskytované Zhotoviteli. Za tím účelem se Objednatel zavazuje poskytnout Zhotoviteli při poskytování výše definovaných služeb veškerou potřebnou součinnost, relevantní podklady a zajistit pro Zhotovitele odpovídající podmínky nutné pro poskytování služeb. 7. Zhotovitel je povinen postupovat a jednat profesionálně, s potřebnou odbornou péčí. Zhotovitel postupuje samostatně, důležité kroky však předem projedná s Objednatelem. Udělí-li Objednatel Zhotoviteli pokyn, je Objednatel povinen pokyn respektovat. Od pokynu Objednatele se může Zhotovitel odchýlit, jen když je to naléhavě nezbytné v zájmu Objednatele a nemůže-li včas obdržet jeho souhlas. Článek 3 Termíny plnění 1. Zhotovitel se zavazuje poskytovat výše definované služby: Od účinnosti této smlouvy. Do potvrzení akceptačního protokolu Objednatelem (předpoklad červenec 2019). 2. Zhotovitel bude služby poskytovat v termínech a lhůtách, které stanoví Objednatel přiměřeně dle předmětu služby a dle souvisejících lhůt uvedených ve Smlouvách. V případě, kdy Objednatel termíny a lhůty nestanoví, bude Zhotovitel poskytovat služby v takových termínech a lhůtách, aby měl Objednatel možnost řádně a včas plnit své povinnosti a uplatňovat svá práva ze Smluv. Článek 4 Cena a platební podmínky 1. Smluvní strany se dohodly na odměně za výkon dozoru implementace a poskytování odborných konzultací v celkové výši 250 000,- Kč bez DPH. K této částce bude připočtena DPH v zákonné sazbě. 2. Odměna sjednaná v odst. 1, čl. 4 zahrnuje veškeré náklady Zhotovitele spojené s předmětem této smlouvy. 3. Objednatel zaplatí Zhotoviteli odměnu po podpisu akceptačního protokolu oprávněným zástupcem Objednatele. Datum uskutečnění zdanitelného plnění pro DPH je den podpisu akceptačního protokolu oprávněným zástupcem Objednatele. 4. Odměna bude Zhotoviteli uhrazena na základě faktury – daňového dokladu vystaveného Zhotovitelem a doručeného Objednateli do patnácti dnů od data uskutečnění zdanitelného plnění pro DPH. Odměna bude zaplacena na bankovní účet Zhotovitele uvedený na faktuře. 4 5. Faktura musí obsahovat číslo účtu Zhotovitele a všechny údaje uvedené v ustanovení § 28 odstavci 2 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění a následujícím § 29 odstavci 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. 6. Faktura je splatná ve lhůtě patnácti kalendářních dnů od vystavení faktury. 7. Zhotovitel je povinen označit fakturu registračním číslem projektu. 8. Objednatel nebude Zhotoviteli poskytovat zálohy. Článek 5 Sankce 1. V případě nedodržení termínů plnění dle této smlouvy je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1% z nabídkové ceny, včetně DPH, za každý započatý den prodlení. 2. V případě prodlení se zaplacením faktury je objednatel povinen uhradit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,1 % z fakturované ceny za každý započatý den prodlení. Článek 6 Odstoupení od smlouvy 1. Kromě možností vyplývajících ze zákona je Objednatel oprávněn odstoupit od této smlouvy v následujících případech: V případě, že Zhotovitel poskytuje výše definované poradenské služby v rozporu s touto smlouvou i přes písemné upozornění Objednatele. V případě rozhodnutí soudu o úpadku Zhotovitele, nebo o zamítnutí insolvenčního návrhu pro nedostatek majetku, vstupu Zhotovitele do likvidace nebo pokud Zhotoviteli hrozí úpadek. 2. Vedle možností vyplývajících ze zákona je Zhotovitel oprávněn odstoupit od této smlouvy v případě, že Objednatel neposkytne ani po předchozí marné výzvě součinnost Zhotoviteli dle odst. 6, čl. 2 této smlouvy. 3. Před uplynutím doby, na kterou byla tato smlouva sjednána, může být tato smlouva ukončena písemnou dohodou smluvních stran. 4. Smluvní strana může od této smlouvy odstoupit s okamžitou účinností v případě podstatného porušení povinnosti stanovené touto smlouvou druhou smluvní stranou. Za podstatné porušení smluvní povinnosti Zhotovitele se považuje zejména prodlení s plněním o více jak 30 dní. 5. Odstoupením tato smlouva zaniká ke dni účinnosti odstoupení, nikoliv od počátku. 5 Článek 7 Závěrečná ustanovení 1. Vzájemná práva smluvních stran a ostatní záležitosti, která nejsou touto smlouvou výslovně upraveny, se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanovením zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 2. Tuto smlouvu lze doplňovat či měnit pouze písemnými, vzestupně číslovanými dodatky a zástupci obou smluvních stran podepsanými dodatky. 3. Pokud kterékoli ustanovení této smlouvy nebo jeho část je nebo se stane neplatným či nevynutitelným rozhodnutím soudu či jiného příslušného orgánu, nebude mít tato neplatnost či nevynutitelnost vliv na platnost či vynutitelnost ostatních ustanovení této smlouvy nebo jejích částí, pokud nevyplývá přímo z obsahu této smlouvy, že toto ustanovení nebo jeho část nelze oddělit od dalšího obsahu. 4. V případě shora uvedeném se obě smluvní strany zavazují neúčinné a neplatné ustanovení nahradit novým ustanovením, které je svým účelem a hospodářským významem co nejbližší ustanovení této smlouvy, jež má být nahrazeno. 5. Tato smlouva vstupuje v platnost dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 6. Tato smlouva pak nabývá účinnosti teprve v okamžiku, kdy Objednatel uzavře Smlouvy s Dodavateli IS dle odst. 3 Úvodních ustanovení na základě výsledku zadávacího řízení v rámci Projektu, přičemž o této skutečnosti se Objednatel zavazuje Zhotovitele neprodleně informovat písemným oznámením, a to ve lhůtě do 5 pracovních dnů ode dne skončení zadávacího řízení formou rozhodnutí o výběru Dodavatelů IS. 7. Zhotovitel souhlasí s uveřejněním této smlouvy prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. (zákon o registru smluv) ve znění pozdějších předpisů v celém rozsahu. Uveřejnění této smlouvy v registru smluv provede Objednatel. 8. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží jeden. 9. Po přečtení této smlouvy smluvní strany prohlašují, že tuto smlouvu uzavřely na základě své pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně a na důkaz toho připojují své podpisy. V Mladé Boleslavi dne 26.6.2019 V Liberci dne ……………………….. …………………………………. ……………………………………… Za Objednatele Za Zhotovitele 6
Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO uzavřená podle § 2586 a násl. ustanovení zákona nového občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. o poskytování poradenských služeb – odborné konzultace a dozor implementace pořizovaného informačního systému (dále jen „smlouva“) v rámci realizace projektu „Zajištění dostupnosti a bezpečnosti ICT a rozšíření stávajících IS“, reg. č. CZ.06.3.05/0.0/0.0/16_044/0002112 Objednatel: Název: Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje Sídlo: třída Václava Klementa 147, 293 01, Mladá Boleslav Zastoupený: JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva IČ: 272 56 456 DIČ: CZ27256456 Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 35-3525450227/0100 Kontaktní osoba: Mgr. Petr Bajtalon, vedoucí odboru IT Telefon: 731 542 897 E-mail: petr.bajtalon@onmb.cz (dále jen „Objednatel“) a Zhotovitel: Název: PortaSys, s.r.o. Sídlo: Za Cukrárnou 534, 463 11, Liberec – Vratislavice nad Nisou Zastoupený: Ing. Michal Vereščák, jednatel IČ: 04952073 DIČ: CZ04952073 Bankovní spojení: Raiffeisen Bank a.s. Číslo účtu: 53898002/5500 Kontaktní osoba: Ing. Michal Vereščák Telefon: 608 975 695 E-mail: verescak@portasys.cz (dále jen „Zhotovitel“) (dále společně rovněž jako „smluvní strany“) 1 Úvodní ustanovení 1. Tato smlouva je uzavírána v rámci realizace projektu „Zajištění dostupnosti a bezpečnosti ICT a rozšíření stávajících IS“, reg. č. CZ.06.3.05/0.0/0.0/16_044/0002112, který Objednatel realizuje za podpory Integrovaného regionálního operačního programu (dále jen „IROP“), (dále jen „Projekt“). 2. Účelem této smlouvy je zajištění projektového dohledu nad dodavateli při implementaci pořizovaného informačního systému a souvisejících odborných konzultací v rámci Projektu dle platné metodiky PRINCE2. 3. Definice pojmů: 3.1 Dodavatel IS – dodavatel/é, který vzejde z veřejných zakázek „Zajištění dostupnosti a bezpečnosti ICT a rozšíření stávajících IS – část A - Hardware“ a „Zajištění dostupnosti a bezpečnosti ICT a rozšíření stávajících IS – část B“. 3.2 Implementace - instalace a zprovoznění informačního systému v prostředí Objednatele dle zadávací dokumentace veřejné zakázky a souvisejících smlouvách (Kupní smlouva, Smlouva o poskytnutí užívacích práv), (dále jen „Smlouvy“). Článek 1 Předmět smlouvy 1. Zhotovitel se tímto zavazuje zajistit pro Objednatele dozor implementace pořizovaného IS a plnění navazujícího na implementaci a poskytovat Objednateli související odborné konzultace. Dozor implementace a odborné konzultace budou označovány společně nebo jednotlivě také jako „služby“. 2. Služby dozoru implementace pořizovaného informačního systému zahrnují zejména: Kontrolu souladu implementace a plnění navazujícího na implementaci s Kupní smlouvou a zadávacími podmínkami. Kontrolu souladu implementace a plnění navazujícího na implementaci se Smlouvou o poskytování užívacích práv a zadávacími podmínkami. Kontrolu souladu implementace a plnění navazujícího na implementaci s obecně závaznými předpisy. 2.1 Zhotovitel je povinen v rámci dozoru implementace kontrolovat věcné a termínové plnění veškerých činností a podmínek dokumentů uvedených v odst. 2 a obecně závazných předpisů a včasnou eskalací předejít možnosti jejich neplnění. Každé porušení těchto podmínek, ujednání a předpisů je Zhotovitel povinen neprodleně oznámit Objednateli včetně návrhu opatření a kroků vedoucích k nápravě. 2.2 Zhotovitel je dále povinen poskytnout Objednateli veškerou potřebnou součinnost při akceptaci implementace a plnění navazujícího na implementaci, tj. zejména: Posoudit a předložit Objednateli stanovisko k návrhu akceptačního protokolu a zprávy o průběhu a výsledcích příslušné části plnění Dodavatele IS, k výstupům příslušné části plnění předloženým Objednateli Dodavatelem IS, tj. včetně dokumentace IS. Zpracovat návrh výhrad proti akceptačnímu protokolu s označením vad a nedodělků a termínem pro jejich odstranění. 2 2.3 Zhotovitel zajistí provedení kontroly provádění plnění dle uzavřených Smluv s Dodavateli IS. V případě zjištěných nedostatků bude Objednateli navrhovat přijetí potřebných opatření a zpracuje pro Objednatele návrhy související korespondence a dokumentace, včetně návrhu na uplatnění sankcí. 2.4 Zhotovitel je povinen neprodleně informovat Objednatele o všech závažných okolnostech vyskytujících se při realizaci implementace a plněních navazujících na implementaci. 2.5 Zhotovitel je povinen kontrolovat, zda Dodavatel IS provádí veškeré akceptační testy sjednané ve Smlouvách a účastnit se těchto testů. 2.6 Zhotovitel je povinen kontrolovat odstranění vad a nedodělků implementace a plnění navazujícího na implementaci. 3. Služby odborné konzultace zahrnují zejména: Ve věci přípravy implementace posoudit plán implementace předložený Objednateli Dodavatelem IS. Ve věci dodávky HW dohlížet na plnění parametrů dodávaného HW dle Smlouvy s Dodavatelem IS a zadávacích podmínek veřejné zakázky. Konzultace ke způsobu technického řešení v případě nutnosti změn na projektu. Konzultace k identifikace rizik projektu, konzultace k návrhu řešení k jejich minimalizaci. Konzultace technik ověření skutečnosti naplnění akceptačních kritérií pro jednotlivé části projektu. Odborné konzultace během implementace k samotnému řešení modernizovaného nebo nově pořízeného IS, v průběhu projektu např. návrhy úprav systému na míru Objednateli, zařazení do infrastruktury Objednatele, provedení a naplnění požadavků na architekturu, funkčnost, způsobu realizace integračních vazeb interních a externích, provedení migrace dat atd. Článek 2 Povinnosti smluvních stran 1. Zhotovitel se zavazuje uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací Projektu včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2028. Pokud je v českých právních předpisech stanovena lhůta delší, je Zhotovitel povinen uchovávat výše uvedenou dokumentaci do konce lhůty stanovené v českých právních předpisech. 2. Zhotovitel se zavazuje minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací Projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, Auditního orgánu, Platebního a certifikačního orgánu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci Projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. 3. Zhotovitel se zavazuje při realizaci smlouvy postupovat v souladu s podmínkami implementace IROP. 4. Zhotovitel je osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly dle § 2 e) 3 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel se zavazuje poskytnout kontrolnímu orgánu doklady v rozsahu nezbytném k ověření příslušné operace. 5. Místem plnění je sídlo Objednatele a dále pak smluvní strany připouštějí formu plnění ze strany Zhotovitele prostřednictvím nástrojů elektronické komunikace. 6. Objednatel prohlašuje, že si je vědom toho, že řádné a včasné poskytování výše definovaných služeb závisí i na jeho včasné a úplné součinnosti poskytované Zhotoviteli. Za tím účelem se Objednatel zavazuje poskytnout Zhotoviteli při poskytování výše definovaných služeb veškerou potřebnou součinnost, relevantní podklady a zajistit pro Zhotovitele odpovídající podmínky nutné pro poskytování služeb. 7. Zhotovitel je povinen postupovat a jednat profesionálně, s potřebnou odbornou péčí. Zhotovitel postupuje samostatně, důležité kroky však předem projedná s Objednatelem. Udělí-li Objednatel Zhotoviteli pokyn, je Objednatel povinen pokyn respektovat. Od pokynu Objednatele se může Zhotovitel odchýlit, jen když je to naléhavě nezbytné v zájmu Objednatele a nemůže-li včas obdržet jeho souhlas. Článek 3 Termíny plnění 1. Zhotovitel se zavazuje poskytovat výše definované služby: Od účinnosti této smlouvy. Do potvrzení akceptačního protokolu Objednatelem (předpoklad červenec 2019). 2. Zhotovitel bude služby poskytovat v termínech a lhůtách, které stanoví Objednatel přiměřeně dle předmětu služby a dle souvisejících lhůt uvedených ve Smlouvách. V případě, kdy Objednatel termíny a lhůty nestanoví, bude Zhotovitel poskytovat služby v takových termínech a lhůtách, aby měl Objednatel možnost řádně a včas plnit své povinnosti a uplatňovat svá práva ze Smluv. Článek 4 Cena a platební podmínky 1. Smluvní strany se dohodly na odměně za výkon dozoru implementace a poskytování odborných konzultací v celkové výši 250 000,- Kč bez DPH. K této částce bude připočtena DPH v zákonné sazbě. 2. Odměna sjednaná v odst. 1, čl. 4 zahrnuje veškeré náklady Zhotovitele spojené s předmětem této smlouvy. 3. Objednatel zaplatí Zhotoviteli odměnu po podpisu akceptačního protokolu oprávněným zástupcem Objednatele. Datum uskutečnění zdanitelného plnění pro DPH je den podpisu akceptačního protokolu oprávněným zástupcem Objednatele. 4. Odměna bude Zhotoviteli uhrazena na základě faktury – daňového dokladu vystaveného Zhotovitelem a doručeného Objednateli do patnácti dnů od data uskutečnění zdanitelného plnění pro DPH. Odměna bude zaplacena na bankovní účet Zhotovitele uvedený na faktuře. 4 5. Faktura musí obsahovat číslo účtu Zhotovitele a všechny údaje uvedené v ustanovení § 28 odstavci 2 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění a následujícím § 29 odstavci 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. 6. Faktura je splatná ve lhůtě patnácti kalendářních dnů od vystavení faktury. 7. Zhotovitel je povinen označit fakturu registračním číslem projektu. 8. Objednatel nebude Zhotoviteli poskytovat zálohy. Článek 5 Sankce 1. V případě nedodržení termínů plnění dle této smlouvy je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1% z nabídkové ceny, včetně DPH, za každý započatý den prodlení. 2. V případě prodlení se zaplacením faktury je objednatel povinen uhradit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,1 % z fakturované ceny za každý započatý den prodlení. Článek 6 Odstoupení od smlouvy 1. Kromě možností vyplývajících ze zákona je Objednatel oprávněn odstoupit od této smlouvy v následujících případech: V případě, že Zhotovitel poskytuje výše definované poradenské služby v rozporu s touto smlouvou i přes písemné upozornění Objednatele. V případě rozhodnutí soudu o úpadku Zhotovitele, nebo o zamítnutí insolvenčního návrhu pro nedostatek majetku, vstupu Zhotovitele do likvidace nebo pokud Zhotoviteli hrozí úpadek. 2. Vedle možností vyplývajících ze zákona je Zhotovitel oprávněn odstoupit od této smlouvy v případě, že Objednatel neposkytne ani po předchozí marné výzvě součinnost Zhotoviteli dle odst. 6, čl. 2 této smlouvy. 3. Před uplynutím doby, na kterou byla tato smlouva sjednána, může být tato smlouva ukončena písemnou dohodou smluvních stran. 4. Smluvní strana může od této smlouvy odstoupit s okamžitou účinností v případě podstatného porušení povinnosti stanovené touto smlouvou druhou smluvní stranou. Za podstatné porušení smluvní povinnosti Zhotovitele se považuje zejména prodlení s plněním o více jak 30 dní. 5. Odstoupením tato smlouva zaniká ke dni účinnosti odstoupení, nikoliv od počátku. 5 Článek 7 Závěrečná ustanovení 1. Vzájemná práva smluvních stran a ostatní záležitosti, která nejsou touto smlouvou výslovně upraveny, se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanovením zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 2. Tuto smlouvu lze doplňovat či měnit pouze písemnými, vzestupně číslovanými dodatky a zástupci obou smluvních stran podepsanými dodatky. 3. Pokud kterékoli ustanovení této smlouvy nebo jeho část je nebo se stane neplatným či nevynutitelným rozhodnutím soudu či jiného příslušného orgánu, nebude mít tato neplatnost či nevynutitelnost vliv na platnost či vynutitelnost ostatních ustanovení této smlouvy nebo jejích částí, pokud nevyplývá přímo z obsahu této smlouvy, že toto ustanovení nebo jeho část nelze oddělit od dalšího obsahu. 4. V případě shora uvedeném se obě smluvní strany zavazují neúčinné a neplatné ustanovení nahradit novým ustanovením, které je svým účelem a hospodářským významem co nejbližší ustanovení této smlouvy, jež má být nahrazeno. 5. Tato smlouva vstupuje v platnost dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 6. Tato smlouva pak nabývá účinnosti teprve v okamžiku, kdy Objednatel uzavře Smlouvy s Dodavateli IS dle odst. 3 Úvodních ustanovení na základě výsledku zadávacího řízení v rámci Projektu, přičemž o této skutečnosti se Objednatel zavazuje Zhotovitele neprodleně informovat písemným oznámením, a to ve lhůtě do 5 pracovních dnů ode dne skončení zadávacího řízení formou rozhodnutí o výběru Dodavatelů IS. 7. Zhotovitel souhlasí s uveřejněním této smlouvy prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. (zákon o registru smluv) ve znění pozdějších předpisů v celém rozsahu. Uveřejnění této smlouvy v registru smluv provede Objednatel. 8. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží jeden. 9. Po přečtení této smlouvy smluvní strany prohlašují, že tuto smlouvu uzavřely na základě své pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně a na důkaz toho připojují své podpisy. V Mladé Boleslavi dne 26.6.2019 V Liberci dne ……………………….. …………………………………. ……………………………………… Za Objednatele Za Zhotovitele 6