Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10105234: Kupní smlouva - osvěžovače vzduchu pro FN

Příloha s1768a.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KUPNÍ SMLOUVA

uzavřená dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, kterou
                      níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany:

1. ALTER, s.r.o.

se sídlem:        Vavákova 963, 500 03 Hradec Králové

zastoupená: Ondřejem Veselým

IČ:               47473266

DIČ:              CZ47473266

bank. spojení: Česká Spořitelna, a.s.

číslo účtu:       2650242/0800

zapsána v OR/ŽR vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 3187

jako prodávající (dále jen „prodávající“)

2. Fakultní nemocnice Hradec Králové

se sídlem:        Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové

zastoupená: prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c., ředitelem

IČ:               00179906

DIČ:              CZ 00179906

bank. spojení: Česká národní banka

číslo účtu:       24639511/0710

jako kupující (dále jen „kupující“)

                                                          I.

                                                Předmět smlouvy

1. Předmětem této smlouvy je závazek prodávajícího dodávat kupujícímu na základě pokynů
    kupujícího osvěžovače vzduchu pro Fakultní nemocnici Hradec Králové, blíže specifikované
    v příloze č.1 této smlouvy (dále jen „zboží“), dále převést vlastnické právo k tomuto zboží na
    kupujícího, a závazek kupujícího řádně dodané zboží od prodávajícího převzít a zaplatit mu
    sjednanou kupní cenu.

2. Tato smlouva se uzavírá v souladu se zadávací dokumentací kupujícího ze dne 18. 06. 2019, a
    to na základě výsledku veřejné zakázky malého rozsahu na dodávky zadané dle interní
    směrnice č. 2, o zadávání zakázek, v souladu s ustanovením § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o
    zadávání veřejných zakázek, v platném znění, s názvem „Osvěžovače vzduchu pro Fakultní
    nemocnici Hradec Králové“ pod evidenčním číslem P19V00158293 a dále v souladu s
    nabídkou prodávajícího ze dne 25.6.2019.

                                                         II.
                                                    Odvolávky

1. Zboží bude kupujícímu dodáváno postupně, a to dle potřeb kupujícího, na základě
     jednostranných právních jednání kupujícího (dále jen „odvolávky“ či jednotlivě
     „odvolávka“), jejichž prostřednictvím dá kupující prodávajícímu pokyn k částečnému plnění
     této smlouvy. Odvolávky budou předávány prodávajícímu v pracovní dny od 6,00 hodin do

                                           1
     15,00 hodin, a to písemnou formou prostřednictvím elektronické pošty, faxu, elektronického
     objednávkového systému a ve výjimečném případě i telefonicky. Každá odvolávka musí
     přesně specifikovat druh, množství a popř. balení zboží.

2. Prodávající neprodleně kupujícímu písemně potvrdí doručení odvolávky.

3. Kontaktními údaji prodávajícího pro doručování odvolávek jsou:
         email: objednavky@alter-hk.cz
         tel: +420 495 545 004

4. Kontaktními údaji kupujícího jsou:
         e-mail:
         tel:

                                                         III.
                                      Kupní cena a platební podmínky

1. Kupující se zavazuje prodávajícímu zaplatit za převzaté zboží dohodnutou kupní cenu ve
     výši podle ceníku zboží, který je Přílohou č. 1 této smlouvy. Tato kupní cena je maximální,
     nejvýše přípustná a obsahuje veškeré náklady prodávajícího (clo, dopravné, balné, pojištění
     apod.).

2. Ke kupní ceně bude připočtena DPH ve výši stanovené platnými a účinnými právními
     předpisy k okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění.

3. Úhrada kupní ceny bude kupujícím prováděna bezhotovostním převodem na bankovní účet
     prodávajícího, a to na základě daňového dokladu - faktury vystaveného prodávajícím na
     základě dodacího listu.

4. Daňový doklad - faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004
     Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými daňovými a účetními
     předpisy, včetně § 435 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění.
     Na faktuře musí být mimo jiné uveden odkaz na tuto kupní smlouvu, název veřejné zakázky
     a evidenční číslo veřejné zakázky; soupis příloh; kontaktní údaje osoby, která daňový doklad
     vystavila.

5. Nebude-li faktura obsahovat veškeré předepsané náležitosti či bude-li trpět jinými vadami, je
     kupující oprávněn takovou fakturu prodávajícímu ve lhůtě splatnosti vrátit, přičemž v tomto
     případě se kupující nedostane do prodlení s úhradou kupní ceny. Nová lhůta splatnosti, co do
     počtu dnů nikoli kratší než lhůta původní, počne běžet prokazatelným doručením opravené či
     nově vystavené faktury kupujícímu.

6. Splatnost faktury činí 30 dní ode dne jejího prokazatelného doručení kupujícímu. Platební
     povinnost kupujícího se považuje za splněnou dnem, kdy je příslušná částka odepsána
      z bankovního účtu kupujícího ve prospěch bankovního účtu prodávajícího.

7. Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení
     uvedeného v záhlaví této smlouvy. Prodávající prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního
     účtu splňuje požadavky dle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty,

                                                          2
     v platném znění, a jedná se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce daně z přidané
     hodnoty.

8. Prodávající prohlašuje, že ke dni uzavření této smlouvy není veden v registru nespolehlivých
     plátců daně z přidané hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých
     by s ním správce daně mohl zahájit řízení o prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle
     §106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění.

9. Kupující, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že prodávající je
     v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně
     z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce
     daně za prodávajícího. Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet
     správce daně za prodávajícího bude považováno v tomto rozsahu za splnění závazku
     kupujícího uhradit sjednanou cenu prodávajícímu.

                                                         IV.
                                               Dodací podmínky

1. Kupující bude u prodávajícího iniciovat prostřednictvím odvolávek dodávky zboží podle
     svých aktuálních potřeb.

2. Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu zboží dle odvolávky do místa plnění ve lhůtě
     maximálně do 5 pracovních dnů od doručení odvolávky prodávajícímu, nedohodnou-li se
     smluvní strany jinak.

3. Jednotlivé dodávky zboží budou prodávajícím realizovány výhradně v pracovní dny v době
     od 7,00 hod. do 14,00 hod.

4. Místem plnění je odbor MTZ a skladového hospodářství, budova č. 34, Sklad MTZ, Fakultní
     nemocnice Hradec Králové, Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové.

5. Vlastnické právo ke zboží a nebezpečí vzniku škody přechází z prodávajícího na kupujícího
     převzetím zboží.

6. Prodávající se dále zavazuje dodávat kupujícímu zboží v kvalitě, množství a druhovém
     složení podle odvolávek kupujícího učiněných v souladu s podmínkami této smlouvy.

7. Kvalita zboží musí splňovat kritéria stanovená v zadávací dokumentaci veřejné zakázky.

8. Kupující není povinen zboží převzít, zejména pokud prodávající nedodá zboží v množství
     nebo druhovém složení dle odvolávky, v souladu s požadavky na balení, pokud zboží nebude
     v předepsané kvalitě, a jakosti nebo bude zboží poškozené, nebo prodávající nedodá doklady
     nutné k převzetí a řádnému užívání zboží. Nepřevzetím zboží dle tohoto odstavce není
     kupující v prodlení s převzetím zboží či s úhradou kupní ceny zboží. Prodávající má
     v takovém případě povinnost dodat bez zbytečného odkladu zboží nové, v souladu
     s odvolávkou kupujícího. Nárok kupujícího na smluvní pokutu a náhradu škody v případě
     prodlení prodávajícího s dodáním zboží není tímto ustanovením dotčen.

9. Každá dodávka zboží bude vybavena dodacím listem. Prodávající je povinen vystavit a
     předat kupujícímu kromě dodacího listu v písemné podobě i dodací list v elektronické
     podobě vhodný pro zpracování v informačním systému, pokud jej kupující vyžaduje. Dodané

                                                          3
     zboží bude řádně zabaleno (odolně vůči vnějším vlivům) a každé balení bude vždy označeno
     popisem a počtem kusů.

10. Prodávající prohlašuje, že zboží odpovídá všem požadavkům stanoveným obecně závaznými
     právními předpisy, zejména zákonu č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, v
     platném znění, a normám ČSN.

11. Spolu s každou dodávkou zboží je prodávající povinen dodat kupujícímu rovněž veškerou
     dokumentaci v českém jazyce nutnou k převzetí a řádnému užívání zboží, kterou vyžadují
     příslušné obecně závazné právní předpisy a normy ČSN a EN.

12. V případě, že orgán státního dohledu nařídí stažení zboží, které prodávající dodal
     kupujícímu, z používání, je prodávající povinen toto zboží od kupujícího odebrat zpět na
     vlastní náklady a cenu tohoto zboží kupujícímu uhradit, případně po dohodě s kupujícím
     dodat zboží náhradní.

13. V případě jakékoli změny podmínek (např. vyřazení zboží ze sortimentu, momentální
     nedostatek zboží na trhu či jiné nenadálé změny), je prodávající povinen bez prodlení o
     těchto skutečnostech informovat kupujícího, a to nejpozději do 1 pracovního dne od učinění
     odvolávky.

14. Kupující neposkytuje zálohové platby.

                                                         V.
                                                 Smluvní sankce

1. Kupující si vyhrazuje právo při včasném nedodání požadované položky či odmítnutí
    odvolávky (či její části) na požadovanou položku tuto nakoupit na volném trhu od jiného
    dodavatele za cenu na volném trhu obvyklou. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu
    rozdíl mezi kupní (veřejnou zakázkou vysoutěženou) cenou zboží a cenou zboží uhrazenou za
    nákup na volném trhu. Nárok kupujícího na náhradu škody není tímto ustanovením dotčen.

2. V případě prodlení prodávajícího s dodáním zboží, či s dodáním náhradního zboží při
     reklamaci vad zboží kupujícím, je kupující oprávněn účtovat prodávajícímu smluvní pokutu
     ve výši 0,025 % z ceny nedodaného zboží za každý započatý den prodlení.

3. V případě prodlení kupujícího se zaplacením faktury je prodávající oprávněn účtovat
     kupujícímu úrok z prodlení ve výši 0,025 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení.
     Při prodlení kupujícího s úhradou faktury nebude kupujícímu ze strany prodávajícího
     pozastaveno další plnění a prodlení nebude považováno za podstatné porušení smlouvy.

4. Smluvní pokuta bude vyúčtována samostatným dokladem (fakturou), splatnost smluvní
     pokuty činí 30 dní ode dne jeho doručení povinné smluvní straně.

                                                         VI.
                                         Odpovědnost za vady zboží

1. Prodávající poskytuje záruku za jakost dodaného zboží v délce 24 měsíců.

2. Zjistí-li kupující po převzetí zboží, že je obal zboží porušen nebo že množství dodaného
     zboží neodpovídá dodacímu listu, nahlásí tuto vadu prodávajícímu, a to podle možností co
     nejdříve po převzetí zboží.

                                                          4
3. Skryté vady je kupující oprávněn reklamovat u prodávajícího bez zbytečného odkladu po
     jejich zjištění.

4. Kupující má vůči prodávajícímu tato práva z odpovědnosti za řádně reklamované vady
     zboží:
        a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad zboží,
        b) právo na výměnu vadné dodávky zboží,
        c) právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny zboží odpovídající rozsahu
             reklamovaných vad zboží.

5. Prodávající je povinen řádně reklamované vady zboží bezplatně odstranit, vyměnit vadnou
     dodávku zboží či poskytnout kupujícímu přiměřenou slevu z ceny zboží odpovídající rozsahu
     reklamovaných vad zboží dle požadavku kupujícího, a to nejpozději do 14 dnů od uplatnění
     reklamace kupujícím, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.

                                                        VII.
                                             Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na 4 roky, nebo do vyčerpání objemu
     finančních prostředků určených na nákup zboží dle této smlouvy v celkové výši odvolávek
     600 000,-- Kč bez DPH, a to podle toho, která z těchto skutečností nastane dříve.

2. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních
     stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv.

3. Kupující je oprávněn tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí i bez uvedení důvodu
    doručenou druhé smluvní straně. Výpovědní doba činí 1 měsíc a počíná běžet prvním dnem
    kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní
    straně. Prodávající je oprávněn tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí i bez uvedení
    důvodu doručenou druhé smluvní straně. Výpovědní doba činí 2 měsíce a počíná běžet
    prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena
    druhé smluvní straně.

4. Kupující je oprávněn od této smlouvy jednostranně a s okamžitou účinností odstoupit
     v případě výskytu tří či více případů podstatného porušení této smlouvy (tzn. v případě
     výskytu tří či více různých, tří či více shodných či dvou shodných a jednoho odlišného
     případu podstatného porušení této smlouvy), kterými se zejména rozumí:
        a) nikoli včasná realizace dodávky zboží nebo nedodání kompletní dodávky zboží,
        b) reklamace více než 5 % objemu dodaného zboží z důvodu jeho nekvality v rámci
             jedné dodávky zboží,
        c) nevyřízení řádně uplatněné reklamace zboží ve lhůtě a způsobem dle podmínek této
             smlouvy.

5. Smluvní strany souhlasí se zveřejněním této smlouvy, případných dodatků uzavřených k této
     smlouvě, dalších smluv na tuto smlouvu navazujících, jakož i se zveřejněním dalších aspektů
     tohoto smluvního vztahu.

                                                          5
6. Prodávající není oprávněn postoupit pohledávku plynoucí z této smlouvy třetí osobě bez
     písemného souhlasu kupujícího.

7. V případě, že mezi smluvními stranami dojde v souvislosti s touto smlouvou ke sporu,
     zavazují se smluvní strany k jeho řešení smírnou cestou. Pokud tím nedojde k vyřešení
     sporu, bude spor řešen u věcně a místně příslušného soudu v České republice.

8. Smlouva a všechny vztahy s ní související se řídí českým právem, zejména zákonem
     č.89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění.

9. Veškeré změny smlouvy lze provést pouze písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými
     zástupci obou smluvních stran.

10. Smluvní strany souhlasí s uveřejněním smlouvy v registru smluv podle platných právních
     předpisů.

11. Tato smlouva se vyhotovuje ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží po
     jednom vyhotovení.

12. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, s jejím zněním souhlasí a na důkaz toho
     připojují jejich oprávnění zástupci své vlastnoruční podpisy.

Příloha č. 1 – Ceník a specifikace zboží

Za prodávajícího:                 Za kupujícího:
V Hradci Králové dne 2.7.2019     V Hradci Králové dne 9.9.2019……..……………

……………………………………                    ………………………………………….
ALTER, s.r.o.                     Fakultní nemocnice Hradec Králové
Ondřej Veselý                     prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c.
Jednatel                          ředitel

                               6