Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO °' Dsznısnızss „ZŠ Liberec, Husova -instalace a přepojení nového elektroměrového rozvaděče na objektu ZS Husova v Liberci“ uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění I. Smluvní strany Ohjęđnnıøız STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC Zastoupené: Nám. Dr. E. Beneše l, 460 59 Liberec 1 ve věcech smluvních: lng. Jaroslavem Zámečníkem, primátorem města ve věcech technických: Ing. Jiřím Němečkem, náměstek primátora IČ; referentem oddělení Objektů a zařízení DIČz bankovní spojení: 00262978 (dále jen „objednatel“) CZ00262978 8 Zhotovitel: Pavel Neumann - ELVY s.r.o. se sídlem: Hradecká 249, 460 01 Liberec XXXIII zastoupené: panem Pavlem Neumannem, jednatelem společnosti IČ; 22801413 DIČ; CZ22801413 bankovní spojení: zapsaný v obchodním rejstříku vedeném KS v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 32434 (dále jen ,,zhotovitel“) II. Předmět, účel a místo plnění 1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek Smluvených níže. 2) Předmětem plnění této smlouvy je instalace a přepojení nového elektroměrového rozvaděče na objektu ZŠ Husova v Liberci. Stavební práce spočívají v montáži nových vnitřních rozvodů pod omítku, v dodávce nové přípojkové skříně a nového elektroměrového rozvaděče. Stávající rozvaděč bude přezbrojen a bude v něm provedeno dočasné propojení nových kabelů od RE na stávající kabely školy, včetně všech dalších činností, které jsou Stímto spojeny dle přílohy č. 1 smlouvy. 3) Účelem smlouvy je nutnost přemístění elektroměru do nového rozvaděče dle nové platné normy. 4) Místo plnění: ZŠ Husova 142/44, 460 01 Liberec 1. ČR 5) \ˇ/eškeré použité materiály a zařízení musí být nove, schváleny pro použití v a splňovat normy CSN. Během realizace díla bude klást zhotovitel důraz na maximální kvalitu provedených prací. III. Termín plnění 1) Zahájení díla: do tří dnů od protokolámího předání místa plnění zhotoviteli 1 2) Dokončení a předání díla: do šesti týdnů od protokolárního předání místa plnění zhotoviteli, stanovený termín je maximální, nepřekročitelný, bez vad a nedodělků na díle. 3) Zhotovitel se zavazuje převzít místo plnění do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do tří (3) dnů od převzetí místa plnění zahájit plnění této Smlouvy. IV. Pracoviště, stavební deník 1) Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že je obeznámen S místem a okolní situací místa plnění. Jedná se O veřejný prostor. Náklady na zřízení pracoviště, jeho provoz, údržbu a likvidaci po dokončení díla jsou součástí ceny díla. 2) Dodávku energií a přístup na pracoviště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech energií po dobu provádění díla, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé či vyměřené v souvislosti S pracovištěm, jeho existencí a vlivem na okolí. 3) Zhotovitel umožní přístup na pracoviště osobě vykonávající autorský anebo technický dozor a koordinátorovi BOZP (je-li určen), zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat na pracoviště dle právních předpisů. 4) Zhotovitel je oprávněn umístit na pracoviště zařízení O velikosti přiměřené pracovišti a povaze díla. 5) Při provádění díla nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo kohrožení nebo ke škodě na životním prostředí a pokud dojde činností kzásahu do životního prostředí imisemi, hlukem, Znečištěním atd. je zlıotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které V souvislosti S činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly. 6) Zhotovitel je povinen vést O provádění díla počínaje dnem převzetí pracoviště řádný, úplný a průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět v něm záznamy v rozsahu a O obsahu, jak vyplývá Z platných právních předpisů. V 7) případě zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před zakrytím, je zhotovitel povinen závadný stav neprodleně odstranit a přizvat technický dozor k opakované kontrole. V. Cena za dílo 1) Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele ze dne 6. 9. 2019 jako maximální pro realizaci předpokládaného objemu prací a množství dodaného materiálu, uvedených V čl. II odst. 2 této smlouvy. Konečná cena bude stanovena na základě skutečné spotřeby materiálů a rozsahu realizovaných prací. 2) Účastníky dohodnutá cena díla činí maximálně: Celková cena díla bez DPH: 178 342,70 Kč 37 451,96 Kč DPH 21 % 215 794,66 Kč Celková cena díla s DPH: 3) Celková cena za dílo uvedená výše včetně DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený V čl. ll. smlouvy a jako cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i V případě prodloužení lhůty plnění z důvodu na straně objednatele. Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné křádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. 4) Objednatel je oprávněn odečíst Z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací zhotovítelem a nedodanćho materiálu ve výši položek uvedených v nabídkověm rozpočtu zhotovitele, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. Z VI. Platební podmínky I) Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena po provedení díla na základě zhotovitelem vystavené celkové faktury S 30-ti denní splatností od data jejího prokazatelného předání objednateli. 2) Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací a dodávek, oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně provedených prací a dodávek pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit přílohu a součást příslušného daňového dokladu. 3) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 V Sb., O dani Z přidané hodnoty, v platném Znění. případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 4) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodně pro určení výše ceny plnění. 5) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele na úhradu víeenákladů oproti sjednané celkové ceně. VII. Smluvní pokuty 1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve Výši 500,- Kč za každý Započatý den prodlení s termínem dokončení a předání celého díla bez omezení její celkové výše. 2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výší 500,- Kč za každou vadu a Započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků vyplývajících Z předávacího protokolu. 3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou vadu a Započatý den V případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad v záruce. 4) Zhotovitel uhradí objednateli Smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou vadu a Započatý den V případě prodlení S dohodnutým termínem na odstranění vad v záruce. V 5) případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ. V 6) případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto článku uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení neodstraní do 3 dnů poté, co byl na porušení písemně upozoměn. V 7) případě opoždění objednatele S úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat % smluvní pokutu max. ve výši 0,05 Z nezaplacené částky za každý den prodlení. Objednatel nérıi vprodlení splněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel vprodlení splněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy. 3) Zaplacenim smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit nebo použít materiál v odpovídající kvalitě. 9) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody. 10) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazene' smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní Strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně. VIII. Odpovědnost za škodv a pojištění 1) Zhotovitel na sebe přejimá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace. 2) Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenn pojistnou Smlouvu platnou po celou dobu realizace díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv příčiny na prováděné stavbě. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od této 3 smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou Smlouvu S tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny Z ceny díla. 3) Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku IX. Záruky 1) Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě. 2) Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související Srealizací díla vsouladu spříslušnými právními předpisy a normami a v souladu S kvalitativními i kvantitativními požadavky objednatele uvedenými v poptávce objednatele, se kterou se zhotovitel před podpisem této Smlouvy důkladně seznámil. 3) Zhotovitel poskytuje Objednateli smluvní záruku v délce 24 měsíců, ode dne protokolámího předání díla objednateli bez vad a nedodělků. 4) Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla, je nástup k odstranění těchto vad nejpozději do 7 dnů ode dne předání a převzetí díla a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude S ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. 5) Pro odstraňování vad v záruce, je nástup k odstranění záruční vady nejpozději do 7 dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. Z předávacího protokolu, dopisem, faxem, elektronickou poštou) a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů od jejich oznámení, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. X. Předání a převzetí díla 1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná v místě plnění díla, a to na základě oboustranně podepsaného předávacího protokolu. 2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ilmed po jejich ukončení. 3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu. 4) Současně budou předány veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména revize, certifikáty, atesty, zápisy O provedených zkouškách. XI. Poddodavatelé V 1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla Spolupráce poddodavatelů. každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla nebo porušení či škody, jako by toto prováděl Sám. 2) Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními, odbomou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení poddodávky, budou provádět předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou ani část činnosti zadávat dalším poddodavatelům. 3) Zhotovitel v příslušné Smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem o provedení poddodávky zaváže poddodavatele kpovinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit doklady a poskytnout infomace o způsobu provádění poddodávky (použitých materiálech, technologiích). V případě pochybností objednatele o odbornosti či kvalitě prováděných prací poddodavatele, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele k zastavení takových činností a žádat změnu poddodavatele. XII. Ostatní ui ednání 1) Pokud není ve Smlouvě uvedeno jinak, řídí se Smluvní Strany příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí S celýrn jejím zněním a na důkaz toho Smlouvu vlastnoručně podepisují. -n 3) Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, Z nichž každá Strana obdrží po jednom vyhotovení. 4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 5) Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků. 6) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva. 7) Uzavření této smlouvy bylo schváleno na 17. schůzi Rady města Liberec konané dne l. 10. 2019 usnesením č. 925/2019. XIII. Doložlíz 1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna V registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účimıosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O registru smluv (zákon O registru smluv). 2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit ůdaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, __.) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas S jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1 Zákona č. 340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O registru smluv (Zákon o registru smluv). 4) Smluvní Strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případně škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. Příloha: 1. cenová nabídka s rozpísem plnění V Liberci dne ...................... ._ V Liberci dne Za zhotovitele: Za objednatele: ave Neuman , g.'_1 J- ı›řıNvemecvek 5 jednatel 'městek primátora 5 ROZPOČET Stavba: ZŠ Husova, Liberec z.č. Přepojení elektroměrovëho rozvaděče JKSOZ EČO: Objekt: Zpracoval: Část: D.1.4.E Silnoproudá elektrotechnika Datum: Objednatel: Statutární město Liberec Zhotovitel: 06/2019 P.Č, Kód položky Popis MJ Množství Cena Cena Cena oelkem celkem montáže 1 2 3 4 jednotková 8 5 7 96 290.00 6 2 000.00 9 560.00 1 Rozvaděče 6 000.00 78 430.00 Napojení PPS do 3x195+90 ks 1.00 7 560.00 4 500,00 8 300.00 Rozvaděč RE dle PD. 2x nepřímé měření, 1× přímé měření, 66 198.70 25.00 IP43/20. pod omítku do venkovního prostředí kS 1,00 72 430.00 100,00 2 314.40 50 337.00 Úprava rozvaděče RP1.1. demontáž vybavení, nové svorky (2 25.00 531.00 kabely 3x150+70. 1 kabel 4x10mm2). výměna krycí masky k$ 1,00 3 800.00 150.00 12 270.00 2 Kabely, kabelové trasy 100.00 746.30 CYKY 4x10 m 2 2,00 80.20 100.00 45.00 1 018,60 2 148.00 CYKY 3×150+70 ITI 270.00 14 780,00 5.00 81,20 0,00 CY35 m 6 480,00 1 5,00 668.00 1 500.00 1 800,00 Ocelový lakovaný žlab plný s víkem 200x60mm. vč. kotvení na 2 500.00 1 500.00 1.00 646,30 1 500.00 2 500,00 strop, barva bílá bm 1 000.00 1 500.00 2,00 974.00 1 000.00 Koleno 9OSt S víkem pro ocelový lakovaný žlab plný 200x60mm, barva bila Koleno 9OSt S víkem pro ocelový lakovaný žlab plný 200x60mm barva bílá veký radius atyp ks 3 Ostatní Pomocné montážní a Zednické práce vč. prostupù a prùrazü hod 2 4.00 0.00 1,00 1 800,00 Spojovací, podružný a instalační materiál soub 1.00 1.00 0.00 Doprava soub 1.00 0.00 1.00 0.00 Revize ks 0.00 Odvoz a likvidace odpadu soub Projekt skutečného provedeni ks Celkem 178 342.70