Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO č. 01/INV/2017 uzav ená podle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném zn ní, na akci „Vytvo ení spisovny v obj. č. 10 – Pavilon interních oborů Fakultní nemocnice Hradec Králové FN HK“ uzavřená mezi: Článek I. SMLUVNÍMI STRANAMI objednatelem: Fakultní nemocnicí Hradec Králové Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové bankovní spojení: Česká národní banka číslo účtu: 24639511/0710 IČO: 00179906 DIČ: CZ00179906 statutární zástupce : prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c. zástupce ve věcech smluvních a technických : Ing.František Novák, vedoucí inv. odboru Ing.Pavel Homolka, ved. odd. přípr. inv. technický dozor investora (TDI) : Ing.Jiří Bobr, ved. odd. realizace investic na straně jedné (dále jen "objednatel") zhotovitelem : ERAMONT s.r.o. Balbínova 1091, 500 03 Hradec Králové tel.: 495 514 219 Fax: 495 512 441 bankovní spojení: ČSOB Hradec Králové číslo účtu: 187 934 267/0300 IČO: 260 01 381 DIČ: CZ26001381 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném KS v HK, oddíl C, vložka 19340 statutární zástupce: Pavel Struhař odpovědný stavbyvedoucí : Pavel Struhař na straně druhé (dále jen “zhotovitel”) 1/6 akce „Vytvoření spisovny v obj. č. 10 – Pavilon interních oborů Fakultní nemocnice Hradec Králové FN HK“ Článek II. P EDM T SMLOUVY Zhotovitel se zavazuje řádně, včas a v kvalitě níže specifikované realizovat stavební práce vyplývající z projektové dokumentace akce „Vytvo ení spisovny v obj. č. 10 – Pavilon interních oborů Fakultní nemocnice Hradec Králové FN HK“ (dále jen „dílo“) zpracované projekční firmou Atelier H1 & Atelier Hájek s.r.o., Jižní 870/2, , 500 03 Hradec Králové, pod. zak. č. 36-H-2016 a cenové nabídky zhotovitele ze dne 20. 12. 2016. Článek III. ČAS PLN NÍ Čas plnění Zhotovitel se zavazuje provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí v následující lhůtě: zahájení : 20. 1. 2017 dokončení: nejpozději do 24. 2. 2017 tj 36 kalendářních dní Termín dokončení je maximální. Právo na úpravu konečného termínu dokončení má zhotovitel pouze v případě: - zásahu vyšší moci - kdy dojde k přerušení nebo zastavení prací z důvodů na straně objednatele. 1. Cena za provedené dílo činí celkem: Článek IV. CENA DÍLA Cena díla 367.046,69 Kč bez DPH Cena za provedené dílo je stanovena jako cena bez DPH, k níž bude připočtena DPH ve výši stanovené platnými a účinnými právními předpisy k okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění. V případě, že se na dodávku díla nebo jeho část vztahuje ustanovení režimu přenesené daňové povinnosti dle ustanovení § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, bude cena za toto dílo nebo jeho část uvedena na daňovém dokladu samostatnou položkou. Smluvenou cenou za dílo nebo jeho část je pak vždy cena bez DPH. Daňové doklady zhotovitele budou členěny dle daňové klasifikace stavebních děl dle vyhlášky č. 321/2003 Sb. /CZ-CC/ a dle standardní klasifikace produkce /SKP/ (opatření ČSÚ č. j. 1174/93-3010). 2. Cena za provedené dílo je stanovena jako nejvýše přípustná k datu dokončení díla. Tato cena obsahuje i rezervu, a to ve výši 5 % z celkové ceny díla (bez započtení výše rezervy samotné). V případě, že při samotné realizaci předmětu smlouvy vznikne požadavek objednatele na dodatečné dodávky, služby či stavební práce, vyhrazuje si objednatel právo na poskytnutí takovýchto dalších dodávek, služeb či stavebních prací od zhotovitele, a to až do výše vytvořené rezervy (5 %), tzn., vzniknou-li v rámci provádění díla nároky na dodatečné dodávky, služby či stavební práce, budou tyto realizovány a oceněny zhotovitelem a následně hrazeny z rezervy. O nečerpanou rezervu se sníží náklady a fakturace. 3. Cena za provedené dílo je stanovena při vynaložení všech odborných a technických znalostí zhotovitele, a dále zahrnuje veškeré náklady a činnosti potřebné k provedení, vyzkoušení a předání díla zhotovitelem, tj. především náklady na materiály, pracovní síly, stroje, dopravu technického zařízení, včetně zřízení, provozování a likvidace ZS i pro potřeby všech subdodavatelů, režii a zisk zhotovitele, náklady na zabezpečení BOZ a PO na staveništi, veškeré poplatky za nezávadné uložení sutě a odpadů ze stavby, za spotřebu energií, za pronájmy, odstraňování znečištění provozem stavby, sankce, pokuty, penále, pojištění, včetně všech potřebných průzkumů, revizí a zkoušek. Cena za provedené dílo dále zahrnuje náklady na značení BOZP a PO (únikové cesty apod.) dle platných předpisů a realizaci všech prostupů jako požárních dle ČSN 730810. Cena za dílo zahrnuje i veškeré potřebné prachotěsné příčky. 4. Veškeré méněpráce, nutné vícepráce a změny nad rámec sjednaného díla vyplývající z dodatečných písemných požadavků objednatele budou oceněny v souladu s položkovými rozpočty, jež jsou součástí nabídky zhotovitele. Bude-li se jednat o položky zde neuvedené, budou tyto zpracovány dle platných cenových předpisů a to ve formě položkového rozpočtu dle metodiky URS a v cenách URS. V případě, že 2/6 akce „Vytvoření spisovny v obj. č. 10 – Pavilon interních oborů Fakultní nemocnice Hradec Králové FN HK“ nebude možno použít jednotkových cen, bude stanovena cena dohodou. Na tyto méněpráce, vícepráce a změny bude následně vystaven změnový list. Odsouhlasení změnového listu projedná zhotovitel s pracovníkem, který pro objednatele zajišťuje inženýrskou činnost. Vícepráce provedené bez dodržení výše uvedeného postupu či souhlasu objednatele, jdou plně k tíži zhotovitele. 5. Zhotovitel prohlašuje, že za cenu výše uvedenou provede dílo v plném rozsahu uvedeném dle čl. II. této smlouvy a nabídky týkající se příslušné veřejné zakázky. Prohlašuje, že se důkladně seznámil se všemi zadávacími podmínkami a se všemi okolnostmi a že dílo takto navržené je technicky realizovatelné za cenu uvedenou v odstavci 1 tohoto článku. Vícepráce vyvolané jakoukoliv okolností, kdy by byla určitá část díla z technických důvodů neproveditelná dle zadávací dokumentace a ustanovení těchto podmínek, jdou plně k tíži zhotovitele. 6. Zhotovitel odpovídá za to, že dílo bude realizováno dle projektových dokumentací /dále jen PD/ a příslušných výkazů výměr /dále jen VV/ zpracovaných projekční firmou Atelier H1 & Atelier Hájek s.r.o., Jižní 870/2, , 500 03 Hradec Králové, pod. zak. č. 36-H-2016, zadávací dokumentace a nabídky zhotovitele ze dne 20. 12. 2016. Článek V. P EVZETÍ DÍLA 1. Dílo je v průběhu realizace výlučným vlastnictvím objednatele. Nebezpečí škody na díle nese během realizace výlučně zhotovitel, ledaže prokáže zavinění ze strany objednatele. 2. Dílo vymezené čl. II této smlouvy bude splněno protokolárním předáním díla objednateli a to bez vad a nedodělků bránících užívání. K přejímacímu řízení přizve zhotovitel své rozhodující subdodavatele. 3. Objednatel přejímá předmět díla jako celek. O přejímce vystaví zhotovitel přejímací protokol, obsahující seznam všech potřebných dokumentů a údajů dle běžných zvyklostí a specifikovaných touto smlouvou. 4. Součástí předávaného díla je i zhotovitelem orazítkovaná a podepsaná dokumentace jeho skutečného provedení v jednom vyhotovení, veškeré povinné doklady k výrobkům a zařízením, atesty a protokoly o zkouškách díla a provozní dokumentace (revizní zprávy, tlakové zkoušky, apod.), a doklady o likvidaci veškerých odpadů. 5. Jestliže objednatel odmítne dílo nebo jeho část převzít, sepíší obě strany zápis, v němž uvedou svá stanoviska a jejich odůvodnění, a dohodnou další postup. 6. Po odstranění příčin, pro které odmítl objednatel dílo nebo jeho část převzít, opakuje se přejímací řízení v nezbytném rozsahu. V takovém případě je možné sepsat k původnímu zápisu dodatek, ve kterém objednatel prohlásí, že dílo nebo jeho část přejímá a protokol o předání a převzetí je uzavřen podepsáním dodatku k původnímu zápisu. Záruk za dílo Článek VI. ZÁRUKA ZA DÍLO 1. Zhotovitel prohlašuje, že dílo bude mít vlastnosti stanovené: - projektovou dokumentací, vč. jejich změn a doplňků - zadávacími podmínkami a touto smlouvou o dílo - technickými normami a předpisy, které se na provedení díla vztahují, a bude mít vlastnosti a jakost odpovídající účelu této smlouvy. 2. Zhotovitel zajistí řádné provedení stavebních, montážních a bouracích prací, a použití bezvadných materiálů, výrobků a zařízení schválených pro provozování v ČR. Na takto provedené práce podle této smlouvy poskytne záruku v délce 36 měsíců ode dne řádného převzetí díla objednatelem, tj. bez vad a nedod lků. 3. V případě uplatňování jiné záruční lhůty, např. u některých prvků technického vybavení, kde je záruka stanovena konkrétními výrobci jednotlivých zařízení, předloží zhotovitel nejpozději při předání a převzetí díla seznam těchto materiálů a souborů odběrateli s vyznačením délky záruční lhůty, resp. s vyznačením 3/6 akce „Vytvoření spisovny v obj. č. 10 – Pavilon interních oborů Fakultní nemocnice Hradec Králové FN HK“ konečného termínu, ke kterému záruka končí. V opačném případě se má za to, že platí na celý rozsah předávaného díla záruční lhůta uvedená dle odst. 2. tohoto článku. 4. Zhotovitel se zavazuje na základě písemné reklamace objednatele bezplatně odstranit případné vady díla v záruční době, a to ve lhůtě do 48-mi hodin od nahlášení. Dle volby objednatele budou vady buď odstraněny opravou, výměnou nebo bude poskytnuta přiměřená sleva. V případě, že by o výši této slevy nebyla uzavřena dohoda, bude výše slevy určena schváleným soudním znalcem. Havarijní události je zhotovitel povinen v záruční lhůtě odstranit do 24 hodin od nahlášení, nebude-li dohodnuta jiná lhůta. 5.Neodborná nebo chybná obsluha, jako i opravy provedené objednatelem nebo třetí osobou (s výjimkou osob provádějících záruční servis) zbavují zhotovitele záruční povinnosti. V tomto případě odstraní zhotovitel závady buď novou dodávkou nebo opravou dle rozhodnutí objednatele, a to za předem dohodnutou úhradu. 6. Jestliže zhotovitel neodstraní vady ve lhůtách uvedených v odst. 4. tohoto článku, je objednatel oprávněn provést tyto práce sám nebo jejich provedením pověřit jinou osobu nebo jejím prostřednictvím zakoupit nebo vyměnit vadnou či neúplně funkční část díla. Takto vzniklé náklady je zhotovitel povinen uhradit objednateli do 14 dnů ode dne doručení daňového dokladu. Tímto se zhotovitel nezbavuje odpovědnosti za dílo jako celek ani jeho jednotlivých částí. Článek VII. PLATEBNÍ PODMÍNKY 1. Datem uskutečnění zdanitelného plnění (DUZP) se považuje den uvedený ve smlouvě v článku č.VI anebo den převzetí díla nebo jeho dílčí části anebo nejpozději poslední den kalendářního měsíce. Faktura - daňový doklad musí být vystaven a dodán objednateli do třech kalendářních dnů po uskutečnění DUZP. Faktura bude doložena odsouhlaseným položkovým soupisem provedených prací objednatelem. Neprovedené práce nebo odsouhlasené záměny materiálů budou provedeny formou odpočtů, event. přípočtů na základě vypracovaných a odsouhlasených změnových listů. Daňový doklad zhotovitele bude členěn dle daňové klasifikace stavebních děl dle vyhlášky č. 321/2003 Sb. /CZ-CC/ a dle standardní klasifikace produkce /SKP/ opatření ČSÚ č. j. 1174/93-3010/. Na předmětné stavební práce se dle § 92e, zákona o dani z přidané hodnoty, v platném znění, použije systém přenesení daňové povinnosti - viz stavební práce vymezené v CZ-CPA 41 až 43. Splatnost vystavené faktury bude do 30 dnů ode dne jejího prokazatelného doručení na adresu objednatele. Zhotovitel je oprávněn vystavit fakturu až do výše 90 % celkové ceny díla. Smluvní strany se dohodly, že zbývajících 10 % celkové ceny díla uhradí objednatel na základě samostatné faktury vystavené až po konečném protokolárním odstranění všech vad díla a nedodělků na díle. Splatnost této faktury bude do 30 dnů. 2. Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení uvedeného v záhlaví této smlouvy. Zhotovitel prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního účtu splňuje požadavky dle § 109 zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a jedná se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce daně z přidané hodnoty. 3. Zhotovitel prohlašuje, že ke dni uzavření smlouvy není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých by s ním správce daně mohl zahájit řízení o prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle § 106a zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. 4. Objednatel, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že zhotovitel je v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za zhotovitele. Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za zhotovitele bude považováno v tomto rozsahu za splnění závazku objednatele uhradit sjednanou cenu zhotoviteli. 5. Zhotovitel uvede na každém příslušném daňovém dokladu – faktuře, kromě veškerých náležitosti daňového a účetního dokladu dle platných právních předpisů, také prohlášení, že ke dni vystavení faktury není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty. 4/6 akce „Vytvoření spisovny v obj. č. 10 – Pavilon interních oborů Fakultní nemocnice Hradec Králové FN HK“ Článek VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY Odstoupení od smlouvy Od smlouvy lze odstoupit, pokud dojde k podstatnému porušení smluvních povinností smluvních stran. Podstatným porušením smluvních podmínek se pro účely této smlouvy považuje případ, kdy zhotovitel : - je v prodlení se zhotovením díla delším než 4 dny, - provádí předmět díla i přes písemné upozornění objednatele v rozporu se schválenou projektovou dokumentací, - provádí předmět díla i přes písemné upozornění objednatele v kvalitě nesplňující obecné technické požadavky na výstavbu nebo dohodnuté standardní vybavení. Článek IX. SANKCE 1. Smluvní strany se dohodly, že: 1.1. Zhotovitel zaplatí objednateli smluvní pokutu : § za prodlení s nedodržením lhůty pro dokončení předmětu díla, jež je specifikována v čl. II. této smlouvy, a to částku ve výši 2.000,- Kč, a to za každý i započatý den prodlení. Zaplacením této smluvní pokuty není dotčena odpovědnost zhotovitele za eventuální další škodu vzniklou v této souvislosti objednateli. § Za neodstranění vady v záruční době ve lhůtě stanovené dle čl. VI této smlouvy, či jinak dohodnuté lhůtě, a to ve výši 500,- Kč, a to za každou jednotlivou reklamovanou vadu a každý i započatý den prodlení. 1.2. Objednatel zaplatí zhotoviteli úrok z prodlení: § za prodlení se zaplacením faktury ve výši 0,025% z dlužné částky, a to za každý i započatý den prodlení 1.3. Za porušení zákazu kouření mimo vyhrazená místa kterýmkoli pracovníkem zhotovitele nebo jeho subdodavatele bude za každý takový jednotlivý případ uhrazena smluvní pokuta zhotovitelem objednateli ve výši 5000,- Kč a to ihned na výzvu objednatele. 2. Právo smluvních stran na náhradu škody způsobené prodlením není výše uvedenými sankčními podmínkami dotčeno. 3. Smluvní strany prohlašují, že s ohledem na předmět díla a způsob jeho financování, souhlasí s výší smluvních pokut a považují je za přiměřené. Článek X. ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ Zvláštní ujednání 1.Dnem předání staveniště zhotoviteli nese zhotovitel nebezpečí škody na předmětu díla, jako i na objektech souvisejících, které vznikly jeho činností. 2. Práva a povinnosti smluvních stran, které nejsou výslovně upraveny touto smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními obchodního zákoníku v platném znění. 3.Vztahy a spory vzniklé z této smlouvy se řídí obecně platnými českými právními předpisy. Strany se zavazují řešit případné spory vzniklé z této smlouvy vždy nejprve vzájemným jednáním. Pokud jedna ze stran sdělí druhé straně, že pokládá pokus o dohodu za nemožný, bude spor rozhodnut věcně a místně příslušným českým soudem. 4. Obsah této smlouvy lze měnit pouze formou písemného a číslovaného dodatku k této smlouvě. K návrhu dodatku se smluvní strany zavazují vyjádřit do 5 dnů po jeho doručení. Po tuto dobu je strana, která návrh podala, svým návrhem vázána. Změny a dodatky této smlouvy platí pouze tehdy, jestliže jsou podepsány statutárními zástupci obou smluvních stran. 5. V případě okolností vyšší moci, které přechodně znemožní jednomu ze smluvních partnerů realizaci smluvních podmínek, prodlužuje se lhůta pro splnění těchto povinností o dobu trvání okolností vyšší moci. 5/6 akce „Vytvoření spisovny v obj. č. 10 – Pavilon interních oborů Fakultní nemocnice Hradec Králové FN HK“ Jako vyšší moc jsou označeny okolnosti a události vzniklé po uzavření smlouvy, a to mimořádné, nepředpokládané a nezávislé na vůli smluvních partnerů a opravňují ke změně smluvních podmínek. Za tyto okolnosti se považují exploze, zemětřesení, povodeň, požár. Každý smluvní partner, kterému není možno vzhledem k okolnostem vyšší moci plnit svoje smluvní podmínky, musí co nejdříve o tom uvědomit písemně druhého partnera. Tuto informaci je třeba potvrdit doporučeným dopisem úředně ověřeným. 6. Zhotovitel potvrzuje, že se se staveništěm a předmětem díla na místě seznámil, veškerou předanou dokumentaci vztahující se k předmětu smlouvy řádně prostudoval a pochopil, a je tudíž ve všem dokonale poučen a spraven. 7. Dnem předání staveniště zhotovitel nese odpovědnost za škody způsobené kontaminací půdy, odpadních vod a vodních toků ropnými produkty. 8. Smluvní strany se zavazují účinně spolupracovat při zajištění ochrany a bezpečnosti práce a požární ochrany, a to i v případech souběhu prací a činností zhotovitele a přímých dodavatelů objednatele. 9. Stavební práce budou realizovány ve Fakultní nemocnici Hradec Králové, v Pavilonu interních oborů, 1.PP – technickém podlaží. Přesto je nutné prostor stavby v maximální míře oddělit od okolního provozu, aby se prach ze stavby nešířil do okolních prostorů. 10. Na komunikacích dotčených stavbou musí být prováděn pravidelný úklid. Článek XI. ZÁV REČNÁ USTANOVENÍ dnem jejího podpisu o stranami. stran. 1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2. Tato smlouva je vyhotovena ve 4 exemplářích, z nichž každá strana obdrží po dvou výtiscích. 3. Smluvní strany jsou povinny zajistit, aby v případě jejich rozdělení, sloučení nebo jakékoliv jiné změně nebo převodu práv na dceřinné a jiné společnosti byl právní nástupce zavázán stejně jako smluvní strana této smlouvy, a aby v takovém případě nedošlo ke zkrácení práv druhé smluvní strany. 4. Zhotovitel bere na vědomí, že veškeré informace, skutečnosti a veškerá dokumentace týkající se díla je předmětem obchodního tajemství objednatele a tento je považuje za důvěrné. Výjimku tvoří informace vyžádané třetími osobami, jejichž oprávnění vyplývá z příslušných právních předpisů. 5. Smluvní strany potvrzují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, porozuměly jejímu obsahu, uzavírají ji svobodně a za vzájemně výhodných podmínek. Na důkaz toho připojují své níže uvedené podpisy. V Hradci Králové dne: 11. 1. 2017 V Hradci Králové dne: 12. 1. 2017 Za objednatele: Za zhotovitele : 6/6 akce „Vytvoření spisovny v obj. č. 10 – Pavilon interních oborů Fakultní nemocnice Hradec Králové FN HK“