Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Číslo smlouvy SVT : PŘÍLOHA Č. 1 SMLOUVY O IDOL ZÁVAZNÝ NÁVRH PŘÍKAZNÍ SMLOUVY S PROVOZOVATELEM ZÚČTOVACÍHO/CLEARINGOVÉHO CENTRA ČSAD SVT Praha, s.r.o PŘÍKAZNÍ SMLOUVA o nabíjení a akceptování elektronických peněženek na čipových kartách, vzájemném využívání kupónů na čipových kartách a o poskytování služeb clearingového centra v rámci Integrovaného dopravního systému Libereckého kraje Níže uvedené smluvní strany se svobodně a vážně, určitě a srozumitelně dohodly na základě ust. § 2430 a násl. z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, na tomto znění smlouvy (dále jen Smlouva): 1. Smluvní strany Příkazce: se sídlem: zastoupený: IČ: DIČ: bankovní spojení: číslo účtu: zástupce při plnění Smlouvy: telefon: email: Společnost zapsána do OR vedeného u rejstříkového soudu v Příkazník: ČSAD SVT Praha, s.r.o. se sídlem: Křižíkova 4 - 6, 186 50 Praha 8 - Karlín zastoupený: jednatelem Ing. Davidem Švingrem IČ: 45805202 DIČ: CZ 45805202, plátce DPH bankovní spojení: ČSOB a.s., pobočka Praha 1 číslo účtu: 576658913/0300 zástupce při plnění Smlouvy: Ing. Jiří Mareš telefon: 224 894 480 email: mares@svt.cz Společnost zapsána do OR vedeného u rejstříkového soudu v Praze, oddíl C, č. vložky 11856 Smlouva příkazní a o poskytování služeb clearingového centra strana -2/9- ČSAD SVT Praha, s.r.o 2. Definice pojmů Elektronická peněženka je elektronický peněžní prostředek používaný jako platební prostředek, který uchovává peněžní hodnotu na čipové kartě v elektronické podobě a je přijímán Subjekty k úhradě za přepravu osob. Kupón je časová jízdenka uložená v elektronické podobě na čipové kartě a je přijímána Subjekty k prokázání nároku držitele na přepravu a její evidenci. Transakcí se rozumí elektronický záznam o dobití elektronické peněženky nebo elektronický záznam o zaplacení přepravy prostřednictvím elektronické peněženky. Transakcí se rovněž rozumí elektronický záznam o vytvoření kuponu nebo o prodloužení jeho platnosti nebo elektronický záznam o provedené přepravě hrazené kupónem. Popis XML zpráv, které jsou používány pro zasílání transakcí do clearingového systému je specifikován v dokumentu CARD – interface, který je pro Příkazce dostupný po přihlášení na adrese https://cards.svt.cz/voucherClearing/. Nabíjení je provedení transakce uložení elektronických peněz na elektronickou peněženku, proti přijetí peněžních prostředků. Prodloužení kupónu je provedení transakce uložení údajů o prodloužení platnosti časové jízdenky na čipovou kartu proti přijetí peněžních prostředků. Vydavatel elektronické peněženky je účastník clearingu, který vydává elektronickou peněženku, případně i kupóny, které ostatní účastníci clearingu používají. Držitel je cestující mající bezkontaktní čipovou kartu s elektronickou peněženkou, případně i s kupónem. Subjekt je účastník clearingu, který o nabíjí elektronické peněženky v souladu s oprávněními v Tabulce křížových akceptací na žádost jejich Držitelů a/nebo o prodlužuje kupóny v souladu s oprávněními v Tabulce křížových akceptací na žádost jejich Držitelů a/nebo o přijímá elektronické peněženky k placení jízdného v souladu s oprávněními v Tabulce křížových akceptací a/nebo o přijímá kupóny k prokázání nároku držitele na přepravu v souladu s oprávněními v Tabulce křížových akceptací a/nebo o je Vydavatelem elektronických peněženek. Tabulka křížových akceptací obsahuje pro každý Subjekt informace, kterým jiným Subjektům povoluje o nabíjení svých elektronických peněženek o akceptování svých elektronických peněženek o prodlužování jím vydaných kupónů o akceptování jím vydaných kupónů přitom každá taková informace k tomu, aby byla platná, musí být potvrzena vždy i Subjektem, kterému je povolení udělováno. Tabulka má dvě části a je pro Příkazce dostupná po přihlášení na adresách http://cards.svt.cz/acceptance/ourCards, resp. http://cards.svt.cz/acceptance/otherCards. Clearingový systém je systém, který Subjektům a jejich zákazníkům usnadňuje vzájemné využívání elektronických peněženek a kupónů k nákupu přepravních služeb tím, že sbírá informace o uskutečněných Transakcích a zjišťuje vzájemné závazky Subjektů vyplývajících z těchto Transakcí. Clearingové centrum/Zúčtovací centrum je soubor činností a technických prostředků, který zajišťuje vzájemné vypořádání závazků mezi Subjekty vyplývající z používání elektronických peněženek a kupónů při poskytování dopravních služeb. Smlouva příkazní a o poskytování služeb clearingového centra strana -3/9- ČSAD SVT Praha, s.r.o Závěrka je souhrnné měsíční zpracování všech včas Transakcí za uplynulý měsíc, které byly předány Příkazníkovi. Souhrnný doklad je doklad obsahující měsíční bilanci, jež vzniká započtením všech vystavených dokladů Příkazce jiným Subjektům a všech vystavených dokladů Příkazci od jiných Subjektů. Výraz Vystavení dokladu v této smlouvě znamená uložení elektronické formy dokladu na serveru aplikace v souladu se Všeobecnými podmínkami clearingového systému. Všeobecné podmínky clearingového systému vydává Příkazník, tvoří nedílnou součást této Smlouvy a jejich aktuální znění je zveřejněno na adrese http://cards.svt.cz/help. O změně Všeobecných podmínek bude informován emailem zástupce Příkazce pro plnění Smlouvy 30 dní předem. Referenční příručka clearingového systému obsahuje postupy závazné při plnění předmětu této smlouvy pro obě smluvní strany. Vydává ji Příkazník a její aktuální znění je zveřejněno na adrese http://cards.svt.cz/help. O její změně bude informován emailem zástupce Příkazce pro plnění Smlouvy 30 dní předem 3. Prohlášení Příkazce 1. Příkazce souhlasí s tím, aby si Příkazník ustanovil zástupce, kterým svěří nabíjení elektronických peněženek a prodlužování kupónů vydaných Příkazcem. Podmínkou souhlasu je povolení Příkazce k nabíjení resp. prodlužování pro tyto zástupce zaznamenané v Tabulce křížových aplikací. 2. Příkazce přijímá funkci zástupce, kterou mu Příkazník svěřuje nabíjení elektronických peněženek a prodlužování kupónů vydaných jinými Subjekty včetně plné moci ke všem příslušným právním úkonům. Podmínkou je povolení Vydavatelů těchto elektronických peněženek k nabíjení resp. prodlužování kupónů pro Příkazce zaznamenané v Tabulce křížových aplikací. 4. Předmět smlouvy 1. Předmětem smlouvy je stanovení podmínek, za kterých a) budou Příkazník a jím ustanovení zástupci pro Příkazce provádět nabíjení jím vydaných elektronických peněženek a prodlužování jím vydaných kupónů a odvádět mu prostřednictvím Příkazníka tržby z těchto činností. Příkazce přitom zplnomocňuje Příkazníka k vystavování dokladů jménem Příkazce za dobití jím vydaných elektronických peněženek a prodloužení jím vydaných kupónů jinými Subjekty. Příkazce se zavazuje, že všechny doklady vystavené jeho jménem přijme; b) budou jiné Subjekty akceptovat k placení jízdného resp. k prokazování nároku na přepravu ve svých dopravních prostředcích (resp. v dopravních prostředcích jimi provozovaných) elektronické peněženky resp. kupóny vydané Příkazcem a získávat od Příkazce prostřednictvím Příkazníka úhradu dopravních výkonů uhrazených těmito elektronickými peněženkami nebo kupóny; c) bude Příkazce jako zástupce Příkazníka pro Subjekty, které jsou Vydavateli elektronických peněženek, provádět nabíjení jimi vydaných elektronických peněženek a prodlužování kupónů a odvádět jim prostřednictvím Příkazníka tržby z těchto činností; d) bude Příkazce akceptovat k placení jízdného resp. k prokazování nároku na přepravu ve svých dopravních prostředcích (příp. v dopravních prostředcích jím provozovaných) elektronické peněženky resp. kupóny vydané jinými Subjekty, které jsou Vydavateli elektronických peněženek, a získávat od nich prostřednictvím Příkazníka úhradu dopravních výkonů těmito elektronickými peněženkami nebo kupóny uhrazených. Příkazce zplnomocňuje Příkazníka k vystavování dokladů jménem Příkazce za plnění týkající se dopravních výkonů uskutečněných Příkazcem a hrazených elektronickými peněženkami a kupóny vydanými jinými Subjekty. Příkazce se zavazuje, že všechny doklady vystavené jeho jménem přijme. 2. Příkazník bude pro Příkazce zajišťovat služby Clearingového centra. Smlouva příkazní a o poskytování služeb clearingového centra strana -4/9- ČSAD SVT Praha, s.r.o 3. Příkazce uděluje Příkazníkovi a jím ustanoveným zástupcům plnou moc ke všem právním úkonům, které budou Příkazník a jím ustanovení zástupci jménem Příkazce vykonávat na základě této Smlouvy a Příkazník tuto plnou moc od Příkazce přijímá. 5. Práva a povinnosti při nabíjení elektronických peněženek 1. Práva a povinnosti při nabíjení elektronických peněženek vydaných Příkazcem a) Příkazce souhlasí s tím, aby Příkazník a každý jím ustanovený zástupce, který má příslušné oprávnění v Tabulce křížových akceptací, nabíjel elektronické peněženky vydané Příkazcem. b) Příkazce souhlasí s tím, aby mu Subjekt tržby z nabíjení jeho elektronických peněženek dle písm. a) tohoto odstavce odváděl měsíčně prostřednictvím Příkazníka v souladu s touto Smlouvou. Toto ustanovení neplatí v případě, že dojde k vyloučení Příkazce nebo Subjektu z Clearingového systému podle článku 13. této smlouvy. V takovém případě budou tyto tržby odváděny Příkazci přímo a to do deseti dnů od data vystavení podkladů pro fakturaci 2. Práva a povinnosti při nabíjení elektronických peněženek vydaných jinými Subjekty a) Příkazce má právo a zároveň se zavazuje pro jiný Subjekt jeho jménem a na jeho účet nabíjet elektronické peněženky vydané tímto Subjektem v případě, že má příslušné oprávnění v Tabulce křížových akceptací a že byl pro tuto činnost Příkazníkem ustanoven jeho zástupcem. b) Příkazce na žádost Držiteli elektronické peněženky nabije elektronickou peněženku vydanou jiným Subjektem až po zaplacení plné hodnoty nabití. Případné převzetí bezhotovostní platby je výhradně rizikem Příkazce. Všechny peníze přijaté Příkazcem za nabíjení pro jiný Subjekt jsou a zůstanou majetkem jiného Subjektu. Proti nárokům jiného Subjektu na poukázání obnosu získaného od Držitelů nesmí Příkazce uplatnit žádné zadržovací právo, neboť by šlo o způsob neslučitelný s výkonem zadržovacího práva. c) Příkazce je povinen finanční prostředky z nabíjení elektronických peněženek vydaných jiným Subjektem odvádět měsíčně Subjektu, který elektronickou peněženkou vydal, prostřednictvím Příkazníka v souladu s touto Smlouvou. V případě, že dojde k vyloučení Subjektu nebo Příkazce z Clearingového systému podle odst. 2 článku 13. této Smlouvy, je povinen tyto tržby odvádět měsíčně Subjektu, který elektronickou peněženku vydal, přímo a to do deseti dnů od data vystavení podkladů pro fakturaci. 3. Postup při zadávání a potvrzování příslušných oprávnění v Tabulce křížových akceptací je obsažen v Referenční příručce clearingového systému. 4. Ostatní práva a povinnosti Příkazce jsou obsaženy ve Všeobecných podmínkách clearingového systému. 6. Práva a povinnosti při prodlužování kupónů Veškerá ustanovení uvedená v článku 5. platí obdobně i pro prodlužování kupónů. 7. Práva a povinnosti při uznávání elektronických peněženek 1. Práva a povinnosti při uznávání elektronických peněženek vydaných Příkazcem a) Příkazce souhlasí s tím, že jiný Subjekt, který má příslušné označení v Tabulce křížových akceptací, bude ve svých autobusech akceptovat elektronické peněženky vydané Příkazcem k placení jízdného, tedy přijímat z nich úhradu ceny za přepravu Držitelů těchto elektronických peněženek. b) Příkazce je povinen zaplatit jinému Subjektu přepravní výkony, za které tento Subjekt přijal úhradu z elektronických peněženek vydaných Příkazcem. Úhradu takových přepravních výkonů tomuto Subjektu bude Příkazce provádět měsíčně prostřednictvím Příkazníka v souladu s touto Smlouvou. V případě, že dojde k vyloučení Subjektu nebo Příkazce z Clearingového systému podle odst. 2 Smlouva příkazní a o poskytování služeb clearingového centra strana -5/9- ČSAD SVT Praha, s.r.o článku 13. této Smlouvy, je Příkazce povinen hradit tyto dopravní výkony měsíčně tomuto Subjektu přímo a to nejpozději do deseti pracovních dnů od data vystavení podkladů pro vzájemnou fakturaci. 2. Práva a povinnosti Příkazce při uznávání elektronických peněženek vydaných jiným Subjektem a) Příkazce bude ve svých autobusech akceptovat elektronické peněženky vydané každým Subjektem, který má příslušné označení v Tabulce křížových akceptací, k placení jízdného, tedy přijímat z nich úhradu cen za dopravu Držitelů těchto elektronických peněženek. Držitel elektronické peněženky bude odbaven za jízdné placené elektronickou peněženkou dle platného tarifu Příkazce. Ceny jízdného při použití elektronické peněženky jsou pro všechny Držitele elektronických peněženek jednotné - nelze upřednostňovat či znevýhodňovat elektronické peněženky některého Subjektu. b) Dopravní výkony, za které Příkazce přijal úhradu z elektronických peněženek vydaných jiným Subjektem, mu bude jiný Subjekt platit měsíčně prostřednictvím Příkazníka v souladu s touto Smlouvou. V případě, že dojde k vyloučení jiného Subjektu nebo Příkazce z Clearingového systému podle odst. 2 článku 13. této Smlouvy, bude jiný Subjekt platit tyto dopravní výkony Příkazci měsíčně přímo a to do deseti dnů od data vystavení podkladů pro fakturaci. 3. Postup při zadávání a potvrzování příslušných oprávnění v Tabulce křížových akceptací je obsažen v Referenční příručce clearingového systému. 4. Ostatní práva a povinnosti Příkazce jsou obsaženy ve Všeobecných podmínkách clearingového systému. 8. Práva a povinnosti při uznávání kupónů 1. Veškerá ustanovení uvedená v článku 7. platí obdobně i pro akceptování kupónů. 2. Výše úhrady přepravních výkonů, poskytnutých Subjektem na základě uznávání kupónů vydaných jiným Subjektem, je stanovována tak, že pro každou transakci o použití kupónu se stanoví váha, která je načítána ke každé jízdence k danému Subjektu. Podle objemu vah se rozdělí cena jízdenky mezi jednotlivé Subjekty, u kterých byla použita. Konkrétní postup při výpočtu úhrady je pro Příkazce dostupný po přihlášení na adrese http://cards.svt.cz/voucherClearing. 9. Reklamace při dobíjení a akceptaci elektronických peněženek 1. Reklamace funkčnosti elektronické peněženky uplatňuje Držitel elektronické peněženky výhradně u jejího Vydavatele. Příkazce ani Příkazník nejsou povinni zprostředkovávat reklamace funkčnosti elektronických peněženek. 2. Reklamce jednotlivých Transakcí může Držitel elektronické peněženky vyřídit přímo na místě provedení Transakce u příslušného pracovníka Subjektu, který Transakci provedl. Pokud reklamace Transakce není vyřízena na místě u příslušného pracovníka Subjektu, který Transakci provedl, musí Držitel elektronické peněženky reklamaci uplatnit u Vydavatele elektronické peněženky. Vydavatel elektronické peněženky při řešení reklamace vždy spolupracuje se Subjektem, který transakci provedl. Subjekt, který Transakci provedl, se musí k reklamaci vyjádřit do deseti dnů od jejího oznámení Subjektu, který transakci provedl, nebo do čtrnácti dnů od provedení reklamované Transakce, přičemž platí pozdější z těchto termínů. Reklamaci s Držitelem elektronické peněženky vyřídí Vydavatel elektronické peněženky. Pokud respektuje stanovisko Subjektu, který transakci provedl, provedou tyto Subjekty vzájemné finanční vypořádání reklamací mimo finanční zpracování clearingu podle dohody, nejpozději k 30. 6. a 31. 12. běžného roku. Smlouva příkazní a o poskytování služeb clearingového centra strana -6/9- ČSAD SVT Praha, s.r.o 10. Reklamace při prodlužování a akceptaci kupónů Veškerá ustanovení uvedená v článku 9. platí obdobně i pro prodlužování a akceptování kupónů. 11. Práva a povinnosti při zajišťování služeb Clearingového centra 1. Práva a povinnosti Příkazníka a) Příkazník bude jednou měsíčně zpracovávat Závěrku, a to desátý kalendářní den v měsíci, příp. nejbližší následující pracovní den; bude provádět jednou měsíčně v rámci Závěrky vzájemné vyúčtování Transakcí mezi všemi Subjekty; vystaví jednou měsíčně v rámci Závěrky Souhrnný doklad, který umístí na serveru aplikace v souladu se Všeobecnými podmínkami clearingového systému; zajistí jednou měsíčně v rámci Závěrky vzájemné započtení všech dokladů vydaných v systému tak, aby výsledný tok peněz byl vždy mezi Příkazníkem a Příkazcem; bude poskytovat Příkazci průběžně další informace potřebné pro provoz systému. b) Příkazník bude dle zmocnění Příkazce vystavovat daňové a jiné doklady na ostatní Subjekty, které rovněž umístí na serveru aplikace v souladu se Všeobecnými podmínkami clearingového systému. c) V případě kladné bilance Souhrnného dokladu je Příkazník povinen zaslat Příkazci uvedenou částku do deseti pracovních dnů od data vystavení Souhrnného dokladu. d) Příkazník bude průběžně udržovat a distribuovat všem Subjektům: seznam aktivních Subjektů; seznam povolených používaných zařízení a dobíjecích pracovišť u každého Subjektu, seznam čipových karet, příp. elektronických peněženek a kupónů, zakázaných kterýmkoliv Subjektem (ztracené nebo neoprávněně použité čipové karty, příp. elektronické peněženky a kupóny), tabulku křížových akceptací. e) Příkazník má právo v odůvodněných případech (např. při odůvodněném podezření na neoprávněnou manipulaci s daty) provést kontrolu odbavovacího systému u Příkazce. Příkazník odpovídá za nezneužití poskytnutých dat a bezpečnost clearingového systému proti neoprávněnému zásahu a manipulacím externích subjektů. f) V případě, že Příkazce prokazatelně poruší povinnosti a závazné postupy stanovené ve Všeobecných podmínkách clearingového systému nebo v Referenční příručce clearingového systému a dodá do Clearingového centra chybná data o provedených Transakcích nebo nedodá data o provedených Transakcích ve lhůtách uvedených na adrese http://cards.svt.cz/dataPassTerms, v důsledku čehož Příkazník prokazatelně nemůže splnit povinnosti při zajišťování služeb Clearingového centra vůči ostatním Subjektům, zejména pak nemůže provést vzájemné vyúčtování Transakcí mezi všemi Subjekty, má Příkazník právo provést nezbytné opravy v datech Příkazce a takové vícepráce fakturovat Příkazci. Příkazník je povinen e-mailem informovat Příkazce o takové situaci bezprostředně po jejím vzniku. g) Ostatní práva a povinnosti Příkazníka jsou obsaženy ve Všeobecných podmínkách clearingového systému. 2. Práva a povinnosti Příkazce a) Příkazce je povinen bezdůvodně nebránit vzájemnému nabíjení elektronických peněženek a prodlužování kupónů ani akceptování elektronických peněženek a kupónů jinými Subjekty podle příslušných oprávnění uvedených v Tabulce křížových akceptací. Smlouva příkazní a o poskytování služeb clearingového centra strana -7/9- ČSAD SVT Praha, s.r.o b) Příkazce je povinen přebírat dokumenty umístěné na serveru aplikace v souladu se Všeobecnými podmínkami clearingového systému tak, aby mohl včas plnit ustanovení písm. c) odst. 2. článku 11. c) V případě záporné bilance Souhrnného dokladu je Příkazce povinen zaslat Příkazníkovi uvedenou částku do deseti pracovních dnů od data vystavení Souhrnného dokladu. d) Příkazce je povinen v odůvodněných případech umožnit Příkazníkovi kontrolu svého odbavovacího systému podle písm. e) odst. 1. článku 11., např. přístup do příslušných databází, prověrku odbavovacích zařízení apod. e) Ostatní práva a povinnosti Příkazce jsou obsaženy ve Všeobecných podmínkách clearingového systému. 12. Cena služeb a způsob úhrady 1. Za služby poskytnuté Příkazníkem neplatí Příkazce žádnou cenu. 2. Smluvní strany se dohodly, že vícepráce dle písm. f) odst. 1. článku 11. se stanovují na základě ceny práce odborného pracovníka Příkazníka, odpovídají ceně na trhu obvyklé a činí 1 500 Kč / hodina (slovy tisíc pět set korun českých) bez DPH, přičemž DPH bude stanovena a účtována dle platných právních předpisů. Faktura bude mít splatnost čtrnáct dní a bude mít všechny náležitosti daňového dokladu, její přílohou bude popis porušení výše uvedené povinnosti a kalkulace provedených nezbytných opravných prací. Příkazce je povinen tuto částku uhradit v době splatnosti bankovním převodem na účet Příkazníka. 13. Vyloučení Subjektu z Clearingového systému 1. Důvodem vyloučení Subjektu z Clearingového systému je zejména: a) neplnění finančních závazků vyplývajících z účasti v Clearingovém systému vůči jiným Subjektům a/nebo Příkazníkovi v předepsaných lhůtách splatnosti o více než 10 kalendářních dnů nebo opakovaně; b) bezdůvodné bránění vzájemnému akceptování nebo nabíjení elektronických peněženek se stávajícími nebo novými Subjekty; c) úmyslné nebo opakované porušování Všeobecných podmínek clearingového systému, zejména úmyslný zásah do transakčních dat a/nebo jejich nedodání v předepsaných lhůtách. 2. Postup vyloučení Subjektu z Clearingového systému je následující: a) Příkazník informuje všechny Subjekty o vyloučení Subjektu a důvodu vyloučení s tím, že počínaje příštím měsícem nebude za vylučovaný Subjekt vyrovnávat jeho finanční závazky, ale pouze zpracovávat jeho transakce a předávat jiným Subjektům podklady pro vzájemnou fakturaci saldem s vylučovaným Subjektem; b) Pokud do tří měsíců nejsou odstraněny důvody k vyloučení, je Příkazník oprávněn ukončit zpracování Transakcí vylučovaného Subjektu úplně, tedy Transakcí na všech odbavovacích a dobíjecích zařízeních vylučovaného Subjektu a Transakcí provedených s využitím elektronických peněženek vydaných vylučovaným Subjektem. 14. Závěrečná ustanovení 1. Trvání smlouvy Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu. Tato Smlouva nabývá účinnosti dnem nabytí účinnosti Smlouvy o IDOL mezi Příkazcem a KORID LK, spol. s r.o., IČO: 272 67 351, se sídlem: U Jezu 642/2a, Liberec 2, PSČ 461 80 jako Koordinátorem IDOL, jejíž je tato Smlouva přílohou, nejdříve však dnem podpisu této Smlouvy. Smlouva příkazní a o poskytování služeb clearingového centra strana -8/9- ČSAD SVT Praha, s.r.o Tato Smlouva je uzavřena na dobu určitou a pozbývá platnosti a účinnosti dnem zániku účinnosti Smlouvy o IDOL uzavřené mezi Příkazcem a KORID LK, spol. s r.o.. Obě strany jsou oprávněny tuto Smlouvu vypovědět s tříměsíční výpovědní dobou s tím, že Příkazník se zavazuje vyúčtovat Příkazci nutně nebo účelně vynaložené náklady do 30 dnů od účinnosti výpovědi a Příkazce je povinen řádně doloženou částku Příkazníkovi zaplatit do 30 dnů od obdržení vyúčtování. Příkazce může s okamžitou platností odstoupit od této Smlouvy v případě, že Příkazník opakovaně zpozdí vlastní vinou odvod plateb Příkazci dle písm. c) odst. 1. článku 11. o více než 15 dnů. Příkazník může s okamžitou platností odstoupit od této Smlouvy v případě, že Příkazce opakovaně zpozdí vlastní vinou odvod plateb Příkazníkovi dle písm. c) odst. 2. článku 11. nebo úhradu faktury dle odst. 2. článku 12. o více než 15 dnů. V případě vypovězení této smlouvy budou smluvní strany postupovat obdobně, jak je popsáno v článku 13. 2. Smluvní pokuty V případě nedodržení termínu splatnosti částek na Souhrnném dokladu dle písm. c) odst. 1. článku 11. nebo písm. c) odst. 2. článku 11. nebo na faktuře za služby dle odst. 2. článku 12. náleží příjemci platby smluvní pokuta ve výši 0,05% z dlužné částky denně. 3. Ostatní ujednání Smlouvu lze měnit pouze písemnými dodatky podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Smlouva se zpracovává ve dvou vyhotoveních, z toho jedno vyhotovení obdrží Příkazce a jedno Příkazník. ………., dne: …………………….. Praha 8 - Karlín, dne: …………………….. Za Příkazce: Za Příkazníka: ČSAD SVT Praha, s.r.o. Ing. David Švingr jednatel Smlouva příkazní a o poskytování služeb clearingového centra strana -9/9-