Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Příloha č. 4 : Pravidla pro přiřazení dokladů SJT PŘÍLOHA Č. 4 PRAVIDLA PRO PŘIŘAZENÍ DOKLADŮ SJT ČLÁNEK 1 ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1. Tato příloha v návaznosti na ustanovení čl. 10 Smlouvy stanoví pravidla pro přiřazování trasy cesty a tím následně i podílů z Částek za uskutečněnou přepravu na Provozní soubory dopravních služeb Zúčastněných dopravců, vymezené v odstavci 2 tohoto článku. 2. „Provozním souborem dopravních služeb“ se rozumí skupina úseků dopravních služeb, která je a) provozována jedním Zúčastněným dopravcem b) na vymezeném úseku Dopravní sítě SJT a c) na základě jedné smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících (je-li uzavřena). Přistupující dopravce je oprávněn sdělit Vlastníku SJT požadavek na podrobnější členění jím provozovaných dopravních služeb na Provozní soubory dopravních služeb, než které stanoví předchozí odstavec. Vlastník SJT takové žádosti vyhoví, nebrání-li tomu technické okolnosti provozu SJT. 3. Částka za uskutečněnou přepravu se stanoví pro každý Přepravní doklad SJT, který nebyl vrácen a kterému skončila doba platnosti. Pravidla pro výpočet Částky za uskutečněnou přepravu jsou stanovena v Příloze č. 5 této Smlouvy. ČLÁNEK 2 VALIDACE A OVĚŘENÍ PLATNOSTI DOKLADU SJT 1. „Validace“ Přepravního dokladu SJT je úkon a) který ověří platnost Přepravního dokladu SJT pro použití v dopravní službě a b) na jehož základě Informační systém SJT získá údaje o tom, jaký Přepravní doklad SJT využil Cestující k přepravě, v jaké dopravní službě, kdy a na jakém úseku Dopravní sítě SJT se Cestující při provedení tohoto úkonu nacházel. Údaj z Validace slouží k vymezení úseku Dopravní sítě SJT, na kterém se nacházela dopravní služba, kterou Cestující ke své přepravě v rámci časové a prostorové platnosti Přepravního dokladu SJT prokazatelně využil, výběru tarifních bodů, ve kterých Cestující mohl přestoupit z jedné dopravní služby do druhé a k výpočtu alokace kilometrických podílů uskutečněné přepravy na jednotlivé dopravní služby, pokrývající trasu Přepravního dokladu SJT, je-li vymezena nástupní stanicí a místem určení. 2. Validace Přepravního dokladu SJT se zajišťuje a) zaměstnanci, nebo pověřenými osobami Zúčastněných dopravců, nebo b) samotnými Cestujícími pomocí automatických odbavovacích systémů, souhrnu zařízení a programového vybavení, umožňujícího Cestujícím označit svou přítomnost v dopravní službě bez přítomnosti zaměstnanců nebo pověřených osob Zúčastněných dopravců. Pro přiřazení kilometrického podílu na dopravní služby a tím rozdělení Částky za uskutečněnou přepravu mezi dopravní služby mají oba způsoby Validace stejnou relevanci. 3. Úsek Dopravní sítě SJT, na jakém se v době provedení Validace Cestující nacházel, se stanoví podle jízdního řádu dopravní služby, ve které byla Validace provedena. Není-li to z jakéhokoli důvodu možné, nebo byla-li podle jízdního řádu ve stejném úseku Dopravní sítě SJT provedena Validace v jiné dopravní službě, přiřadí se k Validaci takový úsek Dopravní sítě SJT, jehož projetí je v rámci prostorové platnosti Přepravního dokladu SJT časově nejbližší. 4. Byly-li v jedné dopravní službě zaznamenány dvě nebo více Validací, je pro přiřazení Přepravního dokladu SJT pokládána za relevantní pouze jedna Validace, a to ta, která byla provedena na úseku nejbližším nástupní stanici Jízdního dokladu SJT. 5. Validace je platná po odjezdu dopravní služby z nástupní stanice nebo přestupního tarifního bodu. 6. Odchylně od předchozího odstavce je Validace platná i před odjezdem z nástupní stanice jízdního dokladu, pokud byla provedena na předcházejícím úseku Dopravní sítě SJT a v téže dopravní službě, kterou Cestující využil na základě jiné přepravní smlouvy. Stránka 1 z 5 Příloha č. 4 : Pravidla pro přiřazení dokladů SJT ČLÁNEK 3 PŘIŘAZENÍ PODLE DRUHU DOKLADŮ 1. Rozdělení Částky za uskutečněnou přepravu kilometrickým podílem na uskutečněné přepravě na jednotlivé dopravní služby se provádí podle jednotlivých druhů Přepravních dokladů SJT způsobem uvedeným v následující tabulce: Druh jízdního dokladu Mechanismus přiřazení Jízdní doklad jednosměrný jednorázově, 1/1 podílu, kilometrickým podílem stanoveným dle čl. 4-7 Jízdní doklad zpáteční této přílohy Síťový jízdní doklad analogicky jako dva Jízdní doklady jednosměrné Traťový jízdní doklad 90denní byla-li provedena Validace pouze během jízdy jedním směrem, má se za Traťový jízdní doklad 30denní to, že stejný Provozní soubor dopravních služeb využil Cestující i pro jízdu Traťový jízdní doklad 7denní směrem opačným. Zónový jízdní doklad Rezervační doklad po částech, odpovídajících podílu Částky za uskutečněnou přepravu na Doplatkový doklad jeden kalendářní den platnosti, podle čl. 8 této přílohy po částech, odpovídajících 1/6 podílu Částky za uskutečněnou přepravu za uplynulých 15 dní, kilometrickým podílem stanoveným dle čl. 9 této přílohy po částech, odpovídajících 1/3 podílu Částky za uskutečněnou přepravu za uplynulých 10 dní, kilometrickým podílem stanoveným dle čl. 9 této přílohy jednorázově, 1/1 podílu, kilometrickým poměrem stanoveným dle čl. 9 této přílohy jednorázově, 1/1 podílu, a to té části Dopravní sítě SJT, na kterou byl zakoupen, nebo integrovanému dopravnímu systému jednorázově, 1/1 dopravní službě, ke které byl vydán analogicky jako u Jízdních dokladů SJT, ke kterým byl prodán, nebo 1/1 podílu té dopravní službě, na kterou byl prokazatelně prodán ČLÁNEK 4 IDENTIFIKACE PŘESTUPNÍCH BODŮ A POUŽITÝCH DOPRAVNÍCH SLUŽEB 1. V případě prostorového souběhu dvou a více dopravních služeb, ve kterých jsou zaznamenány Validace, se pro přiřazení jako „Přestupní bod“ mezi nimi určí takový tarifní bod Dopravní sítě SJT, který je a) obsluhován všemi dotčenými souběžnými dopravními službami, ve kterých byly zaznamenány Validace a b) je nejbližším předcházejícím tarifním bodem před provedenou Validací. 2. Je-li v dopravní službě provedena Validace, přiřadí se příslušné dopravní službě kilometrický podíl na uskutečněné přepravě až do a) místa určení Cestujícího, je-li obsaženo v Přepravním dokladu SJT, a obsluhuje-li předmětná dopravní služba tento tarifní bod, b) Přestupního bodu, nelze-li použít přiřazení podle písm. a) tohoto odstavce a je-li jej možné určit, nebo c) cílové stanice příslušné dopravní služby, do které je platný Přepravní doklad SJT, nebylo-li možné stanovit přiřazení podle písm. a) ani písm. b) tohoto odstavce. 3. Při stanovování Přestupních bodů na základě provedených Validací se vychází z předpokladu, že Cestující přestupoval co nejméně, s potřebnou časovou rezervou a ke své přepravě upřednostňoval vždy rychlejší z možných dopravních služeb, na které byl předmětný Přepravní doklad SJT platný. 4. Byl-li k Jízdnímu dokladu SJT vydán Rezervační doklad a zároveň nebyla provedena Validace Přepravního dokladu SJT, přiřadí se podíl Částky za provedenou přepravu odpovídající úseku trasy, ve kterém byla provedena rezervace, dopravní službě, ke které byl Rezervační doklad vydán. 5. Byl-li k Jízdnímu dokladu SJT vydán Rezervační doklad a zároveň byla provedena Validace v jiné dopravní službě, Stránka 2 z 5 Příloha č. 4 : Pravidla pro přiřazení dokladů SJT přiřazuje se hodnota samotného Rezervačního dokladu dopravní službě, ke které byl Rezervační doklad vydán, ale Částka za uskutečněnou přepravu se přiřazuje postupem, jako kdyby Rezervační doklad vydán nebyl. ČLÁNEK 5 ÚPLNÉ A PŘÍMÉ PŘIŘAZENÍ 1. Úplné přiřazení Přepravního dokladu SJT se provede, byla-li zaznamenána Validace ve všech dopravních službách, které společně pokrývají časovou a prostorovou platnost Přepravního dokladu SJT. 2. Existuje-li přímá dopravní služba, pokrývající celou prostorovou platnost Přepravního dokladu SJT mezi nástupní stanicí a místem určení, jsou-li známy, a zároveň je u Přepravního dokladu SJT zaznamenána pouze jedna Validace, pak se nepředpokládá, že Cestující svou jízdu přerušil a přiřazení kilometrického podílu uskutečněné přepravy je provedeno v celém rozsahu časové a prostorové platnosti Přepravního dokladu SJT dopravní službě, ve které byla provedena Validace. ČLÁNEK 6 ČÁSTEČNÉ A AUTOMATICKÉ PŘIŘAZENÍ 1. Částečné přiřazení Jízdního dokladu SJT se provede, pokud byla zaznamenána alespoň jedna Validace a zbývající dopravní služby, které mohly být Cestujícím k přepravě využity, je možné v rámci časové a prostorové platnosti Jízdního dokladu SJT určit Rekonstruktorem trasy, popsaným v čl. 7 této přílohy. 2. Automatické přiřazení Jízdního dokladu SJT se provádí, pokud pro Doklad SJT nebyla zaznamenána žádná Validace po dobu jeho časové a prostorové platnosti a všechny dopravní služby, které mohly být Cestujícím k přepravě využity, je možné určit pouze Rekonstruktorem trasy, popsaným v čl. 7 této přílohy. ČLÁNEK 7 REKONSTRUKTOR TRASY 1. „Rekonstruktor trasy“ je soubor algoritmů Informačního systému SJT, jehož účelem je výběr všech relevantních kombinací dopravních služeb, které v rámci časové a prostorové platnosti Přepravního dokladu SJT mohl Cestující využít ke své přepravě. 2. Výsledek výběru kombinací dopravních služeb Rekonstruktor trasy využívá k následnému přiřazení kilometrického podílu na uskutečněné přepravě Cestujícího na použité dopravní služby. 3. Algoritmy Rekonstruktoru trasy využívají grafovou databázi Informačního systému SJT, zahrnující topologii Dopravní sítě SJT, jízdní řády dopravních služeb, časovou náročnost trasy mezi nástupní stanicí a místem určení, jsou-li známy, přestupovou náročnost v rámci jednotlivých tarifních bodů a časovou relevanci jednotlivých přestupů. 4. Rekonstruktor trasy k výpočtu trasy využívá údaje z Přepravních dokladů SJT, kterými jsou zejména nástupní stanice, místo určení, vedení trasy, tarifní vzdálenost, časová platnost Přepravního dokladu SJT a další upřesňující údaje, jako jsou vozová třída a údaje z Doplatkového dokladu a Rezervačního dokladu k Jízdnímu dokladu SJT, byly-li tyto k Jízdnímu dokladu SJT vydány. 5. Rekonstruktor trasy provede a) výčet všech možných kombinací dopravních služeb, které na základě informací z Přepravního dokladu SJT v rámci jeho časové a prostorové platnosti Cestující mohl k přepravě použít, b) výčet a ověření všech Validací evidovaných u Přepravního dokladu SJT v souladu s principy popsanými v čl. 2 této přílohy, c) zneplatnění takových Validací, jejichž existence je v rozporu s prostorovou a časovou platností Přepravního dokladu SJT podle čl. 2 této přílohy, d) vyloučení těch kombinací dopravních služeb, které v kontextu platných Validací Přepravního dokladu SJT, předpokladů a zásad vyjmenovaných v článcích 2 až 6 této přílohy Cestující nemohl prokazatelně využít, e) výběr kombinací dopravních služeb a stanovení Přestupních bodů podle zásad definovaných v čl. 4 této přílohy, f) výpočet kilometrických podílů a jejich přiřazení na jednotlivé dopravní služby, které se na základě předchozích kroků podílely na uskutečněné přepravě Cestujícího s Přepravním dokladem SJT. 6. Modelové příklady přiřazení a alokací kilometrických podílů na jednotlivé dopravní služby jsou uvedeny v Příloze č. 4a této Smlouvy. Stránka 3 z 5 Příloha č. 4 : Pravidla pro přiřazení dokladů SJT ČLÁNEK 8 ZVLÁŠTNÍ PRAVIDLA PRO PŘIŘAZENÍ SÍŤOVÝCH JÍZDNÍCH DOKLADŮ 1. Byla-li u Síťového jízdního dokladu zaznamenána právě jedna Validace v jednom kalendářním dni, je podíl celé Částky za uskutečněnou přepravu odpovídající jednomu kalendářnímu dni přiřazen té dopravní službě, ve které byla Validace provedena. 2. Bylo-li u Síťového jízdního dokladu zaznamenáno během jednoho kalendářního dne více Validací, je Částka za uskutečněnou přepravu odpovídající jednomu kalendářnímu dni rozdělena mezi dopravní služby, ve kterých byla provedena Validace, a to na základě kilometrických podílů uskutečněné přepravy jednotlivých dopravních služeb vypočtených s použitím Rekonstruktoru trasy dle čl. 7 této přílohy. 3. Nebyla-li u Síťového jízdního dokladu zaznamenána žádná Validace v kalendářním dni, Informační systém SJT akumuluje nepřiřazený podíl pro pozdější rozdělení. 4. Po skončení platnosti Síťového jízdního dokladu je akumulovaná částka přiřazena všem Zúčastněným dopravcům, kteří v době platnosti Síťového jízdního dokladu provedli alespoň jednu jeho Validaci, a to shodným poměrem, jakým byly přiřazeny podíly na uskutečněné přepravě podle odst. 2 tohoto článku. 5. Pokud Informační systém SJT nezaznamená k danému Síťovému jízdnímu dokladu ani jednu Validaci po celou dobu jeho platnosti, je Částka za uskutečněnou přepravu rozdělena mezi všechny relevantní dopravní služby, které se mohly na přepravě v rámci časové platnosti Síťového jízdního dokladu podílet podílem dopravních výkonů jednotlivých Zúčastněných dopravců realizovaných v rámci SJT ve vlakových kilometrech. ČLÁNEK 9 PŘIŘAZENÍ TRAŤOVÝCH DOKLADŮ 1. Pro Úplné přiřazení Traťového jízdního odkladu je potřebné zaznamenání dostatečného počtu Validací, a to: a) pro 7denní Traťový jízdní doklad alespoň 6 Validací, b) pro 30denní Traťový jízdní doklad alespoň 9 Validací, c) pro 90denní Traťový jízdní doklad alespoň 12 Validací. 2. V případě splnění podmínky podle odstavce 1 tohoto článku dojde následující kalendářní den po konci části časové platnosti Traťového jízdního dokladu podle čl. 3 této přílohy k přiřazení podílu Částky za uskutečněnou přepravu mezi dopravní služby, ve kterých byla provedena Validace, podle zásad a postupů stanovených v článcích 4 až 7 této přílohy. 3. Není-li splněna podmínka podle odst. 1 tohoto článku, Informační systém SJT akumuluje nepřiřazený podíl a akumulovaná částka je po skončení časové platnosti dokladu podle čl. 3 této přílohy přiřazena všem dopravním službám, na kterých byla zaznamenána alespoň jedna Validace, a to poměrem odpovídajícím bodu 2 tohoto článku. 4. Pokud Informační systém SJT nezaznamená k danému Traťovému jízdnímu dokladu ani jednu Validaci po celou dobu jeho platnosti, je Částka za uskutečněnou přepravu rozdělena mezi všechny relevantní dopravní služby, které se mohly na přepravě v rámci časové a prostorové platnosti Traťového jízdního dokladu podílet. Stránka 4 z 5 Příloha č. 4 : Pravidla pro přiřazení dokladů SJT Příloha č. 4a - Modelové příklady přiřazení Dopravní síť SJT Tarifní bod 1 1-2 2 2-3 3 3-4 4 Úsek dopravní sítě SJT 4-5 5 5-6 6 Výchozí stanice Délka úseku dopravní sítě SJT 4-5 Dopravní služby 1-5 Dopravní služba 1-5, Zúčastněný dopravce A Cílová stanice Dopravní služby 1-5 Čas odjezdu Dopravní služba 2-5/1, Zúčastněný dopravce B Dopravní služba 1-3, Zúčasněný dopravce C Dopravní služba 5-6/1, Zúčastněný dopravce C Dopravní služba 2-4, Zúčastněný dopravce D Provozní soubor 2-5 Nástupní stanice Jízdního dokladu SJT Dopravní služba 2-5/2 Úsek dopravní sítě obsažený v Jízdním dokladu Provozní soubor 5-6 Jízdní doklad SJT 1-6 Dopravní služba 5-6/2 Místo určení Jízdního dokladu SJT Alokace Přestupní bod Délka úseku dopravní obsaženého v Jízdním dokladu kilometrického podílu 1/1 (z Tarifní vzdálenosti 1-4) 1/1 Přestupní tarifní bod 1/1 1) Úplné přiřazení Validace Bod 4 je nevíce vzdálen od Validace Validace Nástupní stanice Jízdního dokladu Zúčastněným dopravcem B Zúčastněným dopravcem C Zúčastněným dopravcem A v Úseku dopravní sítě SJT 1-2, 1/1 dopravce A je První dopravce a uzavřel Přepravní smlouvu v SJT 1/1 1/1 2) Úplné přiřazení Validace Zúčastněným dopravcem B Bod 5 je nevíce vzdálen od 3) Částečné přiřazení byla provedena blíže Nástupní stanice než v případě 1) Nástupní stanice Jízdního dokladu úsek 2-3 je tedy přiřazen Provoznímu souboru 2-5 1/1 1/1 Na Úseku 5-6 není souběh Nebyla provedena žádna další Provozních souborů Validace 1/2 1/1 1/1 1/1 4) Částečné přiřazení Z Dopravní služby 1-3 je možný přestup 1/1 1/1 1/2 pouze na 2-4 a 2-5/2 1/1 5) Částečné přiřazení A, C, D: 1/5 A, D: 1/4 A: 1/3 1/2 B: 2/5 (má 2 Dopravní služby) B: 2/4 (má 2 Dopravní služby) B: 2/3 (má 2 Dopravní služby) 1/1 6) Automatické přiřazení Stránka 5 z 5