Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Příloha č. 2: Pravidla pro sestavování tarifu SJT PŘÍLOHA Č. 2 PRAVIDLA PRO SESTAVOVÁNÍ TARIFU SJT ČLÁNEK 1 ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1. V návaznosti na ustanovení čl. 8 odst. 3 této Smlouvy stanoví tato příloha pravidla pro sestavování tarifu SJT. 2. Vlastník SJT ve spolupráci s Ministerstvem financí České republiky se zavazuje jednou ročně vydávat dokument Tarifní podmínky SJT. Tarifní podmínky SJT obsahují: a) výši jízdného v SJT, pravidla pro jejichž určení stanoví čl. 2 této přílohy, b) výši státem stanovených slev uplatňovaných v SJT, které stanoví příslušné právní předpisy, c) způsob valorizace výše jízdného v SJT podle pravidel, stanovených v článcích 3 až 5 této přílohy d) cenu za vystavení duplikátů Přepravních dokladů SJT, které vystavení duplikátu umožňují, stanovenou podle pravidel v čl. 6 této přílohy, e) výši finančního plnění za vrácené nevyužité Jízdní doklady pro jednotlivou jízdu, jehož pravidla určení stanoví čl. 7 této přílohy, f) výši finančního plnění za vrácené nevyužité Časové jízdní doklady, jehož pravidla určení stanoví čl. 8 této přílohy, g) výši finančního plnění za vrácené částečně nevyužité Časové jízdní doklady, jehož pravidla určení stanoví čl. 9 této přílohy, h) výši finančního plnění za vrácenou poměrnou část jízdného při naplnění podmínky § 40 odst. 1 písm. b) Přepravního řádu nebo čl. 16. odst. 1 Nařízení 1371/2007, jehož pravidla určení stanoví čl. 10 této přílohy i) výši odškodnění při domáhání se práva z přepravní smlouvy podle čl. 17 odst. 1 Nařízení č. 1371/2007, jehož pravidla určení stanoví čl. 11 této přílohy. 3. Změny Tarifních podmínek SJT zveřejní Vlastník SJT způsobem umožňujícím dálkový přístup v předstihu přede dnem účinnosti takové změny, a to alespoň a) tři (3) měsíce pro změny vyvolávající potřebu dodatečného vývoje odbavovacích a prodejních systémů dopravců a b) třicet (30) dnů pro změny nastavení parametrů nevyžadující programátorské zásahy do odbavovacích a prodejních systémů dopravců. 4. Přistupující dopravce se zavazuje zapracovat obsah Tarifních podmínek SJT, který vymezuje tato příloha, do vlastního tarifu, vydaného podle § 36 Zákona o dráhách, jako jeho samostatnou část. Tato skutečnost žádnému ze Zúčastněných dopravců nebrání nabízet jiné tarifní nabídky. 5. Ceny Přepravních dokladů SJT jsou v této příloze uvedeny v českých korunách a zahrnují daň z přidané hodnoty, pokud není stanoveno jinak. ČLÁNEK 2 VÝŠE JÍZDNÉHO V SJT 1. Druhy Přepravních dokladů SJT jsou definovány v čl. 4 Přílohy č. 1. 2. Způsob stanovení výše jízdného za jednotlivé druhy Jízdních dokladů SJT je uveden v následující tabulce: Druh Jízdního dokladu SJT 2. vozová třída (ekonomická) 1. vozová třída (vyšší) Jízdní doklad jednosměrný 100 + �������������������� 1,3 . �������� Jízdní doklad zpáteční 1,3 . �������� �������� = (1,3554 ���� + 11,498) . 100 ��������365 + 5 590 Síťový jízdní doklad roční ��������180 + 3 590 Síťový jízdní doklad 180denní �������� = [2. (1,3554 ���� + 11,935)] ∙ 100−���� ∙ 100+�������������������� ��������90 + 2 690 Síťový jízdní doklad 90denní 100 100 ��������30 + 1 190 Síťový jízdní doklad 30denní ��������7 + 390 Síťový jízdní doklad 7denní ��������365 = 22 500 . 100+�������������������� 1,2 . ��������90 Traťový jízdní doklad 90denní 100 1,2 . ��������30 Traťový jízdní doklad 30denní ��������180 = 14 500 . 100+�������������������� 100 ��������90 = 11 000 . 100+�������������������� 100 ��������30 = 4 500 . 100+�������������������� 100 ��������7 = 1 500 . 100+�������������������� 100 ��������90 = 74 . �������� ��������30 = 28 . �������� Stránka 1 z 6 Příloha č. 2: Pravidla pro sestavování tarifu SJT Druh Jízdního dokladu SJT 2. vozová třída (ekonomická) 1. vozová třída (vyšší) Traťový jízdní doklad 7denní ��������7 = 8 . �������� 1,2 . ��������7 --- --- Zónový jízdní doklad kde x je tarifní vzdálenost mezi nástupní stanicí a místem určení uvedená v celých km, β je 5% sleva na zpáteční jízdné, PRISC je valorizační hodnota pro inflaci vymezená v čl. 3 odst. 2 této přílohy. 3. Výše jízdného za Jízdní doklady SJT se zaokrouhluje aritmeticky na celé Kč, pokud není stanoveno jinak. 4. Vstupním údajem Pj pro výpočet ceny Traťového jízdního dokladu je hodnota Jízdního dokladu jednosměrného již po aritmetickém zaokrouhlení na celé Kč. 5. Vstupním údajem pro výpočet valorizace je cena jízdního dokladu předcházejícího roku před zaokrouhlením. 6. Výše jízdného za Rezervační doklady se řídí tarifem Přistupujícího dopravce. 7. Výše jízdného za Doplatkové doklady se stanoví jako rozdíl ceny po změně vstupních parametrů (x, β a PRISC) uvedených v odstavci 2 tohoto článku a cenou před touto změnou. 8. Rozhodne-li o tom Vlastník SJT ve spolupráci s Ministerstvem financí, může dojít ke standardní změně výše jízdného v SJT. Podmínky těchto standardních změn vymezuje čl. 4 této přílohy. 9. Podmínky pro jiné změny jízdného v SJT vymezuje čl. 5 této přílohy. V případě státem stanovených slev z jízdného a bezplatné přepravy, stanovených podle čl. 6 Přílohy č. 1, se určí výše jízdného v aktuálních Tarifních podmínkách SJT a řídí pravidly vymezenými příslušnými právními předpisy, zejména aktuálním cenovým výměrem Ministerstva financí. Stanoví-li to pravidla pro poskytování takových slev, může se odchylně od ustanovení odst. 3 užívat jiného způsobu zaokrouhlování cen takových zlevněných jízdních dokladů (například vždy směrem dolů). ČLÁNEK 3 VALORIZACE JÍZDNÉHO V SJT 1. Pravidla pro valorizaci jízdného z důvodu inflace pro jednotlivé druhy Jízdních dokladů SJT jsou zapracována do vztahů uvedených v čl. 2 odst. 2 této přílohy. Tato úprava jízdného bude realizována vždy na období platnosti jízdního řádu a vydána v rámci Tarifních podmínek SJT. 2. Výchozím obdobím pro inflační valorizaci jízdného je cenová úroveň pro období platnosti jízdního řádu 2017/2018. První valorizace bude tedy provedena pro období platnosti jízdního řádu 2018/2019 použitím meziroční míry inflace vyjádřené kumulativním přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen vyhlášeným Českým statistickým úřadem (dále jen „PRISC“) za prosinec 2017 nebo v případě, že k vyhlášení této hodnoty nedojde, jinou obdobnou sazbou odpovídající změně cenové hladiny v České republice. 3. Příklad výpočtu ceny jízdného podle jednotlivých druhů Jízdních dokladů SJT v cenové hladině pro období platnosti jízdního řádu 2017/2018 a s modelací její valorizace pro období tří (3) následujících roků s teoretickou kumulativní hodnotou PRISC je uvedena v Příloze č. 2a. ČLÁNEK 4 STANDARDNÍ ZPŮSOB ZMĚNY PRAVIDEL PRO URČENÍ VÝŠE JÍZDNÉHO V SJT 1. Vlastník SJT v součinnosti s Ministerstvem financí je s ohledem na sledování českého dopravního trhu oprávněn před kterýmkoli obdobím platnosti jízdního řádu jednostranně přistoupit k úpravě výše jízdného SJT oproti pravidlům uvedeným v předcházejících článcích této přílohy, a to standardním způsobem, který vymezuje tento článek. 2. V případě, že se Vlastník SJT v součinnosti s Ministerstvem financí rozhodne pro úpravu výše jízdného podle odstavce 1 tohoto článku, učiní tak nejvýše jedenkrát ročně po provedení inflační valorizace podle čl. 3 této přílohy, nejdříve však v druhém (2.) roce trvání této Smlouvy, a to podle vztahu SJT´ = Q * SJT, kde SJT´ je výše jízdného určitého druhu jízdního dokladu po změně tarifu podle tohoto článku, Q je koeficient změny výše jízdného stanovený Vlastníkem SJT v součinnosti s Ministerstvem financí, přičemž tento koeficient v případě využití postupu podle tohoto článku nesmí být nižší než 0,95 a nesmí být vyšší než 1,05 a SJT je výše jízdného dotčeného druhu Jízdního dokladu SJT před změnou výše jízdného. 3. Úprava výše jízdného může být provedena pro jeden nebo více druhů Jízdních dokladů SJT a promítne se analogicky i do ceny Doplatkových dokladů. Stránka 2 z 6 Příloha č. 2: Pravidla pro sestavování tarifu SJT 4. Úpravy jízdného nemají vliv na cenu Rezervačních dokladů, které se řídí tarifem Přistupujícího dopravce. 5. Úpravu výše jízdného podle tohoto článku se Vlastník SJT zavazuje zveřejnit v rámci vydání Tarifních podmínek SJT. 6. V případě provedené změny výše jízdného podle odst. 2 tohoto článku má Přistupující dopravce a) jako prodejce Přepravního dokladu SJT nárok na kompenzaci rozdílu výše Prodejní sazby z prodeje Přepravního dokladu SJT, vymezené Přílohou č. 5, po a před provedenou změnou a b) jako poskytovatel přepravních služeb nárok na kompenzaci rozdílu výše Částek za uskutečněnou přepravu na základě Jízdního dokladu SJT, vymezených Přílohou č. 5, po a před provedenou změnou. Kompenzace se stanoví podle vztahu: K = (1-Q) * VPS + (1-Q) * VDJD kde K je kompenzace rozdílů výše jízdného SJT stanovených Vlastníkem SJT podle tohoto článku, Q je koeficient podle odst. 2 tohoto článku, VPS je výnos z Prodejní sazby u druhu Jízdního dokladu SJT před provedenou změnou a VDJD je výnos z Částky za uskutečněnou přepravu u druhu Jízdního dokladu SJT před provedenou změnou. Dojde-li k provedení více změn podle odst. 2 tohoto článku, stanoví se výše rozdílu jako součet rozdílů těchto dílčích změn pro jednotlivé druhy Jízdních dokladů SJT. Bude-li souhrn vypočtených rozdílů záporný, bude výše kompenzace nulová. 7. Požadovanou výši kompenzace vypočte a doloží Přistupující dopravce na základě Vyúčtování SJT, a to v rozlišení a) po Provozních souborech dopravních služeb a b) podle struktury výnosů z Prodejní sazby (položka „VPS“) a výnosů z Částky za uskutečněnou přepravu (položka „VDJD“) za jednotlivé druhy dotčených Přepravních dokladů SJT za uplynulé (roční) období. Vlastní úhrada kompenzace těchto výpadků jízdného v rámci SJT bude řešena na základě zvláštních smluv mezi Vlastníkem SJT a Přistupujícím dopravcem mimo SJT a vyplácí se do ukončení účinnosti smluv o veřejných službách, které byly uzavřeny přímo nebo jejichž dokumentace nabídkového řízení byla zveřejněna před vydáním změny tarifu. 8. Souhrn všech změn výše jízdného provedených podle tohoto článku v období pěti (5) po sobě jdoucích let nesmí poklesnout pod hodnotu 95 % výše jízdného ve srovnání se situací, jako kdyby žádné změny výše jízdného podle tohoto článku nebyly provedeny, a docházelo tedy k čistým valorizacím jízdného v SJT podle vztahů uvedených v čl. 2 odst. 2 této přílohy. Pro změny výše tarifu, které toto toleranční pole překračují, se použije ustanovení čl. 5 této přílohy. ČLÁNEK 5 JINÝ ZPŮSOB ZMĚNY PRAVIDEL PRO URČENÍ VÝŠE JÍZDNÉHO V SJT Provedou-li orgány České republiky na základě zmocnění stanoveným právními předpisy jiné změny jízdného za Jízdní doklady SJT než vymezené v předchozích odstavcích tohoto článku, představuje takové opatření obecné pravidlo ve smyslu čl. 3 odst. 2 nařízení EP a Rady č. 1370/2007 o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů Nařízení č. 1370/2007, který tato Smlouva neobsahuje. Takové opatření může mít i podobu mimořádného vydání tarifu v termínech jiných než podle čl. 1 odst. 3 této přílohy. Dopady takového opatření se promítnou do SJT pouze v rozsahu stanoveném právními předpisy a ekonomické důsledky budou řešeny v souladu s čl. 3 předmětného Nařízení č. 1370/2007 orgánem, který uvedenou změnu stanovil. ČLÁNEK 6 VYSTAVENÍ DUPLIKÁTU ČASOVÉHO JÍZDNÍHO DOKLADU Požaduje-li Cestující vydání duplikátu Časového jízdního dokladu podle čl. 7 odst. 13 12 Přílohy č. 1 této Smlouvy, je Přistupující dopravce oprávněn od Cestujícího požadovat úhradu nákladů poplatku ve výši 100 Kč vč. DPH. ČLÁNEK 7 VRÁCENÍ NEVYUŽITÉHO JÍZDNÍHO DOKLADU PRO JEDNOTLIVOU JÍZDU Požaduje-li fyzická osoba vrátit nevyužitý Jízdní doklad SJT pro jednotlivou jízdu, nebo Doplatkový doklad, lze tak učinit a) podle čl. 11 odst. 2 písm. a) Přílohy č. 1 této Smlouvy; v takovém případě je Přistupující dopravce povinen od vracené částky odečíst z ceny vráceného Papírového dokladu náklady poplatek ve výši Stránka 3 z 6 Příloha č. 2: Pravidla pro sestavování tarifu SJT 7 %, byl-li doklad zakoupen u Přistupujícího dopravce, nebo 14 %, byl-li doklad zakoupen u jiného Zúčastněného dopravce, v obou případech však pouze tehdy, pokud byl doklad vrácen v době do 23:59 hodin před dnem platnosti předmětného dokladu; 100%, byl-li doklad vrácen v době od 0:00 hodin prvního dne platnosti předmětného dokladu; b) podle čl. 11 odst. 2 písm. b) Přílohy č. 1 této Smlouvy; v takovém případě je Správce SJT povinen od ceny Elektronického dokladu odečíst poplatek ve výši 0%, pokud byl doklad vrácen v době do 23:59 hodin před dnem platnosti předmětného dokladu, nebo 100 %, byl-li doklad vrácen v době od 0:00 hodin prvního dne platnosti předmětného dokladu. c) podle čl. 11 odst. 2 písm. c) Přílohy č. 1 této Smlouvy; v takovém případě je Přistupující dopravce povinen od vracené částky odečíst z ceny vráceného Elektronického dokladu poplatek v % výši kterou sám stanoví, pokud tuto výši předem oznámí Správci SJT, nebo 0 % pokud výši sám nestanovil a Správci SJT neoznámil, v obou případech však pouze tehdy, pokud byl doklad vrácen v době do 23:59 hodin před dnem platnosti předmětného dokladu, nebo 100 %, byl-li doklad vrácen v době od 0:00 hodin prvního dne platnosti předmětného dokladu. ČLÁNEK 8 VRÁCENÍ NEVYUŽITÉHO ČASOVÉHO JÍZDNÍHO DOKLADU Požaduje-li vrátit fyzická osoba nevyužitý Časový jízdní doklad, lze tak učinit: a) podle čl. 11 odst. 2 písm. a) Přílohy č. 1; v takovém případě je Přistupující dopravce povinen od vracené částky odečíst z ceny vráceného Papírového dokladu náklady poplatek ve výši 1 %, byl-li doklad zakoupen u Přistupujícího dopravce, nebo 2 %, byl-li doklad zakoupen u jiného Zúčastněného dopravce, v obou případech však pouze tehdy, pokud byl doklad vrácen v době do 23:59 hodin přede dnem platnosti předmětného dokladu, nebo 100 %, byl-li doklad vrácen v době od 0:00 hodin prvního dne platnosti předmětného dokladu; b) podle čl. 11 odst. 2 písm. b) Přílohy č.1; v takovém případě je Správce SJT povinen od ceny Elektronického dokladu odečíst poplatek ve výši 0 %, pokud byl doklad vrácen v době do 23:59 hodin před dnem platnosti předmětného dokladu, nebo 100 %, byl-li doklad vrácen v době od 0:00 hodin prvního dne platnosti předmětného dokladu. c) podle čl. 11 odst. 2 písm. c) Přílohy č.1; v takovém případě je Přistupující dopravce povinen od vracené částky odečíst z ceny vráceného Elektronického dokladu poplatek v % výši kterou sám stanoví, pokud tuto výši předem oznámí Správci SJT nebo 0 % pokud výši sám nestanovil a Správci SJT neoznámil, v obou případech však pouze tehdy, pokud byl doklad vrácen v době do 23:59 hodin před dnem platnosti předmětného dokladu, nebo 100 %, byl-li doklad vrácen v době od 0:00 hodin prvního dne platnosti předmětného dokladu. ČLÁNEK 9 VRÁCENÍ ČÁSTEČNĚ NEVYUŽITÉHO ČASOVÉHO JÍZDNÍHO DOKLADU Částečně nevyužitý Časový jízdní doklad SJT lze v průběhu jeho platnosti vrátit analogickým způsobem jako podle čl. 8 této přílohy, přičemž vratka se stanoví podle vztahu V = (C – M – N ) * (1 – P/D), přičemž V je výše poskytnuté vratky v Kč, C je prodejní cena jízdního dokladu v Kč, M je odpočet nákladů výdeje poplatku vrácení jízdního dokladu, stanovený podle čl. 8 této přílohy v Kč, P je počet dní od začátku platnosti jízdního dokladu do ukončení jeho účinnosti z důvodu jeho vrácení a N je prodejní cena časového jízdního dokladu s dobou platnosti nejblíže nižší, než je hodnota P D je počet dní platnosti jízdního dokladu, přičemž u roční jízdenky se tato hodnota stanoví jako 365, u pololetní 180, u čtvrtletní 90 a u měsíční 30. Odchylně od čl. 8 se pro vratku neuplatňuje poplatek ve výši 100%. Stránka 4 z 6 Příloha č. 2: Pravidla pro sestavování tarifu SJT ČLÁNEK 10 VRÁCENÍ POMĚRNÉ ČÁSTI JÍZDNÉHO Jsou-li naplněny podmínky § 40 odst. 1 písm. b) Přepravního řádu nebo článku 16 odst. 1 Nařízení č. 1371/2007 lze v souladu s čl.13 odst. 2 Přílohy č.1 v průběhu platnosti Jízdního dokladu pro jednotlivou jízdu vrátit poměrnou část jízdného, přičemž vratka se stanoví podle vztahu V = C * (1 – (Tc – Tz)/Tc) – M, přičemž V je výše poskytnuté vratky v Kč, C je prodejní cena jízdního dokladu v Kč, Tc je celková tarifní vzdálenost v kilometrech od nástupní stanice do místa určení, Tz je zbývající tarifní vzdálenost v kilometrech od přestupní stanice, ve které došlo k přerušení jízdy, do místa určení, M je odpočet poplatku vrácení jízdního dokladu, stanovený podle čl. 7 této přílohy v Kč, přičemž se odchylně od čl. 7 neuplatňuje poplatek ve výši 100%. ČLÁNEK 11 ODŠKODNĚNÍ Z CENY ČASOVÉHO JÍZDNÍHO DOKLADU Při domáhání se práva z přepravní smlouvy podle čl. 17 odst. 1 Nařízení č. 1371/2007 se stanoví výše odškodnění u Časových jízdních dokladů jako a) 25 % z poloviny alikvotní denní části jízdního dokladu v případě zpoždění o 60 až 119 minut a b) 50 % z poloviny alikvotní denní části jízdního dokladu v případě zpoždění o 120 a více minut. Stránka 5 z 6 Příloha č. 2: Pravidla pro sestavování tarifu SJT Příloha č. 2a Praktický příklad určení výše jízdného za jednotlivé druhy dokladů SJT a simulace valorizace 2017/2018 Hodnota Jízdního dokladu SJT (vzorec uvedený v čl. 2 Hodnota Jízdního dokladu SJT (příklad výpočtu Časová Tarifní Sleva β za Nástupní Kilometrická Hodnota Hodnota Sazba DPH DPH z hodnoty Hodnota Prodejní sazba Sazba DPH DPH z Prodejní Částka za DPH z Částky za Částka za Podíl na Podíl na Přílohy č. 2)1) v této příloze) platnost vzdálenost zpáteční sazba (Kč vč. sazba Jízdního Jízdního za Jízdní Jízdního za Prodejní Prodejní sazba2) uskutečněnou Sazba DPH k uskutečněnou uskutečněnou částce za částce za jízdné (%) dokladu SJT dokladu SJT po doklad SJT sazbu (%) sazby (Kč) zaokrouhlená přepravu (Kč Částce za přepravu (Kč) přepravu3) po uskutečněnou uskutečněnou Druh jízdního dokladu x je Tarifní vzdálenost Řádek (dní) (km) Koeficient DPH) (Kč/km vč. Fixní cena (Kč PRISC5) (%) zaokrouhlení dokladu (Kč) Jízdního Prodejní (Kč bez DPH) na celé zaokrouhlení na přepravu8) přepravu β je 5% sleva za zpáteční jízdné DPH) vč. DPH) před na celé koruny (%) haléře (Kč vč. bez DPH) uskutečněnou celé haléře (Kč (Kč/km bez (Kč/den bez Jízdní doklad pro jednotlivou jízdu jednosměrný PRISC je kumulativní přírůstek meziročního indexu spotřebitelských zaokrouhlením (Kč vč. DPH) dokladu SJT sazba2) (%) zaokrouhlená zaokrouhlená přepravu (%) Jízdní doklad pro jednotlivou jízdu zpáteční4) cen v % od prosince 2017 DPH) na celé haléře vč. DPH) DPH) DPH) Časový jízdní doklad traťový, 7 denní6) (Kč vč. DPH) (Kč bez DPH) na celé haléře Časový jízdní doklad traťový, 30 denní6) Časový jízdní doklad traťový, 90 denní6) a b c d e f g h i j≐i k l = j . k : (1 + k) m=j-l n o≐m.n p q=o.p r≐o+q s≐m-o t u=s.t v≐s+u w=s:b:a x=s:a Časový jízdní doklad síťový, 7 denní Časový jízdní doklad síťový, 30 denní Pj=(1,3554 x+11,498) . (100+PRISC)/100 i1 = (f1 . b1 + e1) . (1 + h1) 1 1 100 - - 11,498 1,3554 - 0,00% 147,04 147,00 10% 13,36 133,64 7% 9,35 21% 1,96 11,31 124,29 10% 12,43 136,72 1,24 - Časový jízdní doklad síťový, 90 denní Časový jízdní doklad síťový, 180 denní Pz=[2.(1,3554 x+11,935)]·(100-β)/100·(100+PRISC)/100 i2 = 2 . (f2 . b2 + e2) · (1 - c2) · (1 + h2) 2 2 100 5% - 11,935 1,3554 - 0,00% 280,20 280,00 10% 25,45 254,55 7% 17,82 21% 3,74 21,56 236,73 10% 23,67 260,40 1,18 - Časový jízdní doklad síťový, 365 denní Pt7=8 .Pj i3 = i1 . d3 3 7 100 - 8 11,498 1,3554 - 0,00% 1 176,30 1 176,00 10% 106,91 1 069,09 1% 10,69 21% 2,24 12,93 1 058,40 10% 105,84 1 164,24 1,51 - Pt30=28 .Pj i4 = i1 . d4 4 30 100 - 28 11,498 1,3554 - 0,00% 4 117,06 4 117,00 10% 374,27 3 742,73 1% 37,43 21% 7,86 45,29 3 705,30 10% 370,53 4 075,83 1,24 - Pt90=74 .Pj i5 = i1 . d5 5 90 100 - 74 11,498 1,3554 - 0,00% 10 880,81 10 881,00 10% 989,18 9 891,82 1% 98,92 21% 20,77 119,69 9 792,90 10% 979,29 10 772,19 1,09 - 7 - - - - - 1 500 0,00% 1 500,00 1 500,00 1 363,64 1% 13,64 21% 2,86 16,50 1 350,00 10% 135,00 1 485,00 - 192,86 Ps7=1 500 . (100+PRISC)/100 i6 = g6 . (1 + h6) 6 - - - - - 4 500 0,00% 4 500,00 4 500,00 10% 136,36 4 090,91 1% 40,91 21% 8,59 49,50 4 050,00 10% 405,00 4 455,00 - 135,00 30 - - - - - 0,00% 11 000,00 11 000,00 10 000,00 1% 100,00 21% 21,00 9 900,00 10% 990,00 10 890,00 - 110,00 Ps30=4 500 . (100+PRISC)/100 i7 = g7 . (1 + h7) 7 90 - - - - - 11 000 0,00% 14 500,00 14 500,00 10% 409,09 13 181,82 1% 131,82 21% 27,68 121,00 13 050,00 10% 1 305,00 14 355,00 - 72,50 180 - - - - - 14 500 0,00% 22 500,00 22 500,00 20 454,55 1% 204,55 21% 42,96 159,50 20 250,00 10% 2 025,00 22 275,00 - 55,48 Ps90=11 000 . (100+PRISC)/100 i8 = g8 . (1 + h8) 8 365 22 500 10% 1 000,00 247,51 Ps180=14 500 . (100+PRISC)/100 i9 = g9 . (1 + h9) 9 10% 1 318,18 Ps365=22 500 . (100+PRISC)/100 i10 = g10 . (1 + h10) 10 10% 2 045,45 pozn.1) výslednou Hodnotu Jízdního dokladu SJT je nutné aritmeticky zaokrouhlit na celé koruny. pozn.2) Prodejní sazba pro Jízdní doklady pro jednotlivou jízdu pro prodané ve Výdejně Jízdních dokladů je stanovena na 7 %, pro e-shop a mobilní aplikaci na 3 % a pro Časové jízdní doklady Systému na 1 % z Hodnoty Jízdního dokladu SJT po zaokrouhlení vč. bez DPH. Výsledná hodnota je aritmeticky zaokrouhlena na celé haléře. pozn.3) Výslednou hodnotu Částky za uskutečněnou přepravu je nutné aritmeticky zaokrouhlit na celé haléře. pozn.4) pro potřeby SJT je navržen záložní vzorec Pz = (2,576 · x + 22,5) · PRISC. pozn.5) PRISC reprezentuje úhrn (od prosince 2017) meziročního míry inflace jako přírůstku průměrného ročního indexu spotřebitelských cen za prosinec, vyhlášený ČSÚ k prosinci předchozího roku. Nevyhlásili ČSÚ daný index je možné dosadit jinou obdobnou sazbu odpovádající cenové hladině ČR. Hodnota indexu PRISC je vyjádřena v procentech. pozn.6) Vstupním údajem pro výpočet ceny Traťového jízdnoho dokladu je hodnota Jízdního dokladu jednosměrného již po aritmetickém zaokrouhlení na celé koruny. pozn.7) Vstupním údajem pro výpočet valorizace ceny je tentýž údaj předchozíro roku bez vlivu zaokrouhlení. pozn.8) Podíl z hodnoty jízdního dokladu určený k přiřazení dopravním službám -> provozním souborům 2018/2019 2019/2020 2020/2021 Druh jízdního dokladu Hodnota Jízdního dokladu SJT (čl. 2 Přílohy č. 2)1) Hodnota Jízdního dokladu SJT (výpočet) Hodnota Hodnota Prodejní Ćástka za Hodnota Hodnota Ćástka za Hodnota Hodnota Prodejní Ćástka za x je Tarifní vzdálenost Jízdního Jízdního sazba uskutečněnou Jízdního Jízdního uskutečněno Jízdního Jízdního sazba uskutečněnou Jízdní doklad pro jednotlivou jízdu jednosměrný β je 5% sleva za zpáteční jízdné PRISC (%) dokladu SJT dokladu Hodnota zaokrouhlená PRISC (%) dokladu SJT dokladu Hodnota Prodejní sazba u přepravu PRISC (%) dokladu SJT dokladu Hodnota Jízdní doklad pro jednotlivou jízdu zpáteční Systému po Jízdního na celé haléře přepravu Systému po Jízdního zaokrouhlená zaokrouhlená Systému po Jízdního zaokrouhlená přepravu Časový jízdní doklad traťový, 7 denní PRISC je kumulativní přírůstek meziročního indexu spotřebitelských před zaokrouhlení dokladu (Kč (Kč vč. bez zaokrouhlená před zaokrouhlení dokladu (Kč na celé haléře před zaokrouhlení dokladu (Kč bez na celé zaokrouhlená Časový jízdní doklad traťový, 30 denní cen v % od prosince 2017 zaokrouhle- (Kč vč. DPH) bez DPH) DPH) na celé haléře zaokrouhle- (Kč vč. DPH) bez DPH) na celé zaokrouhle- (Kč vč. DPH) na celé haléře Časový jízdní doklad traťový, 90 denní ním (Kč vč. ním (Kč vč. (Kč vč. bez haléře (Kč ním (Kč vč. DPH) haléře (Kč vč. Časový jízdní doklad síťový, 7 denní (Kč vč. bez DPH) vč. bez DPH) bez DPH) (Kč vč. bez Časový jízdní doklad síťový, 30 denní DPH) DPH) DPH) DPH) DPH) Časový jízdní doklad síťový, 90 denní Časový jízdní doklad síťový, 180 denní Pj=(1,3554 x+11,498) . (100+PRISC)/100 i1 = (f1 . b1 + e1) . (1 + h1) 2,10% 150,13 150,00 136,36 9,55 126,81 3,90% 152,77 153,00 139,09 9,74 129,35 6,20% 156,15 156,00 141,82 9,93 131,89 Časový jízdní doklad síťový, 365 denní Pz=[2.(1,3554 x+11,935)]·(100-β)/100·(100+PRISC)/100 i2 = 2 . (f2 . b2 + e2) · (1 - c2) · (1 + h2) 2,10% 286,09 286,00 260,00 18,20 241,80 3,90% 291,13 291,00 264,55 18,52 246,03 6,20% 297,58 298,00 270,91 18,96 251,95 Pt7=8 .Pj i3 = i1 . d3 2,10% 1 201,01 1 201,00 1 091,82 10,92 1 080,90 3,90% 1 222,18 1 222,00 1 110,91 11,11 1 099,80 6,20% 1 249,23 1 249,00 1 135,45 11,35 1 124,10 Pt30=28 .Pj i4 = i1 . d4 2,10% 4 203,52 4 204,00 3 821,82 38,22 3 783,60 3,90% 4 277,63 4 278,00 3 889,09 38,89 3 850,20 6,20% 4 372,32 4 372,00 3 974,55 39,75 3 934,80 Pt90=74 .Pj i5 = i1 . d5 2,10% 11 109,31 11 109,00 10 099,09 100,99 9 998,10 3,90% 11 305,16 11 305,00 10 277,27 102,77 10 174,50 6,20% 11 555,42 11 555,00 10 504,55 105,05 10 399,50 Ps7=1 500 . (100+PRISC)/100 i6 = g6 . (1 + h6) 2,10% 1 531,50 1 532,00 1 392,73 13,93 1 378,80 3,90% 1 558,50 1 559,00 1 417,27 14,17 1 403,10 6,20% 1 593,00 1 593,00 1 448,18 14,48 1 433,70 Ps30=4 500 . (100+PRISC)/100 i7 = g7 . (1 + h7) 2,10% 4 594,50 4 595,00 4 177,27 41,77 4 135,50 3,90% 4 675,50 4 676,00 4 250,91 42,51 4 208,40 6,20% 4 779,00 4 779,00 4 344,55 43,45 4 301,10 Ps90=11 000 . (100+PRISC)/100 i8 = g8 . (1 + h8) 2,10% 11 231,00 11 231,00 10 210,00 102,10 10 107,90 3,90% 11 429,00 11 429,00 10 390,00 103,90 10 286,10 6,20% 11 682,00 11 682,00 10 620,00 106,20 10 513,80 Ps180=14 500 . (100+PRISC)/100 i9 = g9 . (1 + h9) 2,10% 14 804,50 14 805,00 13 459,09 134,59 13 324,50 3,90% 15 065,50 15 066,00 13 696,36 136,96 13 559,40 6,20% 15 399,00 15 399,00 13 999,09 139,99 13 859,10 Ps365=22 500 . (100+PRISC)/100 i10 = g10 . (1 + h10) 2,10% 22 972,50 22 973,00 20 884,55 208,85 20 675,70 3,90% 23 377,50 23 378,00 21 252,73 212,53 21 040,20 6,20% 23 895,00 23 895,00 21 722,73 217,23 21 505,50 Stránka 6 z 6