Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11184972: Dodávky úklidových služeb

Příloha LDN Rybitvi_uklid_Priloha 9 ZD-smlouva_fin ke zveřejnění.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Léčebna dlouhodobě nemocných Rybitví

                          příspěvková organizace zřízená Pardubickým krajem

                          SMLOUVA O PROVÁDĚNÍ ÚKLIDOVÝCH SLUŽEB

kterou uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku tyto smluvní strany:

č. smlouvy Poskytovatele: ______________         č. smlouvy Objednatele: _______________

Smluvní strany

1. Objednatel: Léčebna dlouhodobě nemocných Rybitví

                       Činžovních domů 139-140, 533 54 Rybitví

IČO:                   00190560

Zastoupena:

                       Osoby oprávněné jednat ve věcech technických, k podpisu protokolu o předání a

                       převzetí:

Bankovní spojení: Komerční banka Pardubice,

                       č. účtu 32731561/0100

                       zapsána v OR u Krajského soudu v Hradci Králové odd. Pr, vložka 710

dále jen „Objednatel“

2. Poskytovatel:         SKY & FACILITY s.r.o.

                         Pelhřimovská 301/8, Michle, 140 00 Praha 4

zapsán v obchodním rejstříku, vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 172399

IČO:                     24764116

DIČ:                     CZ24764116

Zastoupen:               SKY & Limited SE, IČ: 04685181, jež při výkonu funkce jednatele zastupuje

Osoby oprávněné jednat ve věcech technických, k podpisu protokolu o předání a převzetí:

Bankovní spojení:        Česká spořitelna, a.s.
č. účtu:                 4156102319/0800
dále jen „Poskytovatel“

Smlouva o provádění úklidových služeb                                   Stránka 1 z 15
Vzhledem k tomu, že smluvní strany dospěly k úplnému a vzájemnému konsensu v níže uvedených
skutečnostech, rozhodly se uzavřít v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb.,
Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů tuto smlouvu (dále jen „smlouva“). Všude tam, kde
je v zadávací dokumentaci či nabídce uveden „účastník" či „dodavatel", je tím myšlen „Poskytovatel"
dle této smlouvy. Všude tam, kde je v zadávací dokumentaci či nabídce uveden „zadavatel", je tím
myšlen „Objednatel" dle této smlouvy.

                                                               Článek I.
                                                        Úvodní ustanovení

1. Objednatel provedl v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen
     „ZVZ") zadávací řízení na veřejnou zakázku „Zajištění úklidových prací pro LDN Rybitví“
     zadávanou jako nadlimitní veřejnou zakázku na služby, za účelem uzavření této smlouvy. Nabídka
     Poskytovatele byla vybrána jako nejvhodnější.

2. Účelem této smlouvy je zajištění řádného a včasného poskytování úklidových a čistících prací, a
     zajištění mimořádného úklidu dle požadavků objednatele (dále také jen „úklidové služby“ nebo
     „služby“) v souladu s vyhláškou č. 306/2012 Sb., kterou se upravují podmínky předcházení vzniku a
     šíření infekčních onemocnění a hygienické požadavky na provoz zdravotnických zařízení a ústavů
     sociální péče, v prostorách Léčebny dlouhodobě nemocných v Rybitví (dále také jen „LDN Rybitví“).

                                                               Článek II.
                                                         Předmět smlouvy

1. Touto smlouvou se Poskytovatel zavazuje k řádnému a včasnému poskytování úklidových služeb
     sjednaných touto smlouvou, které jsou dále specifikovány v přílohách této smlouvy. Objednatel se
     zavazuje k převzetí řádně a včas poskytnutých služeb a zaplacení sjednané ceny za jejich
     provedení podle podmínek sjednaných v této smlouvě.

2. Předmět této smlouvy zahrnuje:
 2.1 provádění pravidelných úklidových a čistících prací dle standardu S1 až S5 v rozsahu a
          četnostech dle příloh č. 1 této smlouvy,
 2.2 zajištění mimořádného úklidu dle požadavků objednatele v ceně dle ceníku Poskytovatele
          (příloha č. 3 smlouvy).

3. Mimořádný úklid
     Na základě požadavku objednatele na mimořádný úklid je Poskytovatel povinen zajistit provádění
     úklidu:

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 2 z 15
 3.1 v případě mimořádného úklidu po haváriích nejpozději první (1.) pracovní den po dni doručení
          objednávky kontaktní osobě Poskytovatele (dále také jen „manažer zakázky“).

 3.2 v případě mimořádného úklidu po plánovaných činnostech (např. malování, stavební úpravy,
          apod.) v termínu stanoveném ve výzvě (objednávce).

4. Hygienický servis
 4.1 Poskytovatel je povinen zajišťovat doplňování hygienického servisu v souladu se specifikací
          stanovenou Objednatelem.
 4.2 Hygienické materiály, náplně, dezinfekční prostředky a odpadové sáčky apod., budou poskytnuty
          na vyžádání Poskytovatele v potřebném množství zaměstnancem Objednatele

         příp. jiným určeným zaměstnancem Objednatele.
         Způsob a podmínky výdeje budou upřesněny písemným zápisem sepsaným a podepsaným
         zástupci ve věcech technických smluvních stran bezprostředně po uzavření této smlouvy a
         průběžně dle potřeby obdobnou formou aktualizovány. Pořízení dezinfekčních prostředků dle
         dezinfekčního plánu LDN Rybitví zajistí Objednatel.
 4.3 Poskytovatel bude používat k realizaci předmětu plnění dle této smlouvy vlastní úklidové a čisticí
          prostředky, mechanizaci a dle vlastního uvážení stroje.
 4.4 Poskytovatel realizuje předmět smlouvy postupně ve sjednaném rozsahu a sjednaném místě
          plnění.

                                                               Článek III.
                                             Podmínky pro poskytování služeb
    1. Smluvní strany prohlašují, že svoje závazky budou plnit řádně a včas.
         Poskytovatel poskytne úklidové služby s potřebnou odbornou péčí v ujednaném čase a obstará
         vše, co je k jejich poskytnutí potřeba.
         Poskytovatel poskytne úklidové služby v souladu s touto smlouvou, příslušnými právními předpisy
         a technickými či jinými normami, které se na poskytování úklidových služeb přímo či nepřímo
         vztahují.
   2. Poskytovatel se zavazuje postupovat při realizaci sjednaného plnění hospodárně, chránit zájmy
         objednatele, které mu jsou nebo by měly být známy.
   3. Četnost provádění pravidelného úklidu je stanovena v příloze č. 1 Standardy S1-S5 této smlouvy.
         Čas provádění je dále upřesněn následně, nebude-li dohodnuto pro některé prostory jinak.

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 3 z 15
3.1. Práce prováděné denně budou provedeny každý den mezi 06.00 a 14.30 hodin (ranní
       směna). Časové rozmezí pro provedení úklidových a čistících prací, které mají být
       prováděny dvakrát denně, je obsaženo ve standardech S1 – S5..

3.2. V době od 06.00 do 14.30 hodin budou přítomni na místě plnění zaměstnanci Poskytovatele
       v min. počtu čtyř (4) osob a v době od 14.00 do 18.00 hodin (denní směna) budou přítomni
       na místě plnění zaměstnanci Poskytovatele v min. počtu jedné (1) osoby. Tento
       zaměstnanec bude zajišťovat odpolední úklid hlavních přístupových komunikací (chodeb) a
       bude po dobu své přítomnosti připraven na pokyn zástupce objednatele čistit veškerá
       znečištěná místa, která mu zástupce objednatele průběžně určí (především z důvodu
       operativního odstraňování znečištění vlivem provozu budovy).

3.3. Práce prováděné dvakrát (2 x) týdně budou provedeny poprvé v pondělí, podruhé ve
       čtvrtek. Tyto práce budou prováděny v termínech a časech uvedených dle přílohy č. 1 S1 –
       S5.

3.4. Práce prováděné jednou (1 x) týdně budou provedeny nejpozději ve čtvrtek. Tyto práce
       budou prováděny v termínech a časech po dohodě se zástupci Objednatele tak, aby nebyl
       narušen provoz užívání prostor dotčených úklidem.

3.5. Konkrétní časy provádění služeb, u nichž je v příloze č. 1 této smlouvy stanovena frekvence
       méně často než jednou (1 x) za měsíc, je povinen určit objednatel, a to nejpozději patnáct
       (15) dnů před takto stanoveným termínem provedení služby.

3.6. Při nakládání s komunálním odpadem a tříděným odpadem se Poskytovatel řídí vnitřními
       předpisy Objednatele uvedenými v příloze č. 5 (směrnice – Nakládání s odpady).
       Odpovědným pracovníkem Objednatele (kontaktní osobou) na kterou se Poskytovatel může
       obrátit v oblasti nakládání s odpady je vedoucí provozně-technického úseku (dále jen PTÚ)
       LDN Rybitví, který je i kontaktní osobou v oblasti BOZP a PO. Seznámení provede
       manažerka kvality LDN Rybitví Mgr. Eva Stránská.

3.7. V rámci plnění dle této smlouvy zaměstnanci Poskytovatele nebudou manipulovat
       infekčním odpadem.

3.8. Poskytovatel je povinen pracovat řádně, pečlivě, zejména s ohledem na bezpečnost a
       zdraví osob v prostorách objednatele a respektovat soukromí a důstojnost pacientů, klientů
       ale i zaměstnanců objednatele. Poskytovatel a pracovníci Poskytovatele mají přísně
       zakázáno jakýmkoliv způsobem nahlížet do osobních dat a zdravotní dokumentace
       pacientů, klientů a zaměstnanců objednatele.

3.9. Poskytovatel při výkonu díla zavazuje řídit se vnitřními předpisy Objednatele, se kterými ho
       objednatel před podpisem této smlouvy seznámil v rámci koordinace BOZP.

3.10. Poskytovatel se při své činnosti pro objednatele výslovně zavazuje dodržovat požadavky
       Akreditačních standardů pro zdravotnická zařízení stanovených Českou společností pro
       akreditaci ve zdravotnictví s.r.o., podle kterých je objednatel akreditován.

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 4 z 15
             Seznámení Poskytovatele s akreditačními standardy provede Objednatel v rámci koordinaci
             BOZP před zahájením plnění dle této smlouvy.
     3.11 Poskytovatel je povinen proškolit své zaměstnance o nedotknutelnosti věcí objednatele.
             Poskytovatel odpovídá za to, že jakékoliv věci objednatele nebudou odcizeny nebo
             zneužity.
     3.12 Zaměstnanci Poskytovatele provádějící dílo dle této smlouvy musí být na náklady
             Poskytovatele vybaveni odpovídajícími ochrannými pomůckami, oděvem a obuví, krémy na
             ruce v potřebném množství s ohledem na hygienické předpisy a normy, a jednotným
             pracovním oděvem vhodným pro dané prostředí, označeným zřetelným logem
             Poskytovatele a jmenovkami pracovníků.
     3.13 Poskytovatel je povinen dodržovat veškeré právní předpisy související s používáním
             čistících, dezinfekčních, mycích a technických prostředků včetně jejich nezávadnosti a
             odpovídá Objednateli v případě porušení takovýchto právních předpisů.
     3.14 Poskytovatel je povinen předávat objednateli aktuální seznam používaných nebezpečných
             látek, se kterými při plnění předmětu díla dle této smlouvy nakládá. Seznam předává
             vedoucímu provozně-technického oddělení LDN Rybitví v písemné formě s uvedením druhů
             nebezpečných látek, s kopií bezpečnostních listů těchto látek a s uvedením přibližného
             skladovaného množství v prostorách objednatele.
     3.15 Poskytovatel je povinen zajistit, aby plněním předmětu smlouvy nepřiměřeně nenarušoval
             provoz a výkon odborných činností objednatele, a to zejména hlukem, zápachem,
             vibracemi, odpadem a chybnou organizací práce. Při plnění předmětu smlouvy bude
             Poskytovatel provádění prací koordinovat s provozem objednatele.
     3.16 Zaměstnanci Poskytovatele jsou povinni zaznamenávat každý úklid do formulářů
             Objednatele stvrzený podpisem konkrétního pracovníka, který úklid provedl.

4. Omezení rozsahu a četnosti úklidu
     V době platnosti smlouvy mohou vzniknout v prostorách Objednatele akutní rozsáhlejší stavební
     úpravy, a proto může být provádění úklidových prací v jejich rozsahu a četnosti omezeno nebo
     změněno. Rozsah omezení nebo změn sdělí objednatel Poskytovateli nejpozději třicet (30) dnů
     před stanoveným termínem provedení služby

 5. Identifikace zaměstnanců Poskytovatele
     5.1. Poskytovatel je povinen své zaměstnance vybavit potřebnými ochrannými pracovními
             pomůckami a identifikačním průkazem Poskytovatele, který budou zaměstnanci
             Poskytovatele povinni nosit na viditelné části oděvu v jeho horní části a budou jednoznačně
             odlišeni od zaměstnanců Objednatele. Poskytovatel bere na vědomí, že bez tohoto
             průkazu nebudou jeho zaměstnanci vpuštěni do prostor Objednatele.

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 5 z 15
     5.2. Průkaz dle bodu 5.1 tohoto článku smlouvy bude opatřen fotografií zaměstnance a jeho
             identifikačními údaji (jméno a příjmení). Poskytovatel je povinen vzor tohoto průkazu
             předložit objednateli do pěti (5) pracovních dnů od podpisu smlouvy.

6. Zaměstnanci Poskytovatele
     6.1. Objednatel požaduje, aby sjednané služby byly prováděny nejméně třemi (3) osobami s
             osmihodinovou (8) pracovní dobou a jednou (1) osobou s dvanáctihodinovou (12) pracovní
             dobou, tj. celková pracovní doba činí nejméně třicet šest (36) hodin denně.
     6.2. Objednatel umožní Poskytovateli realizovat požadované služby rovněž vyšším počtem osob
             s kratší pracovní dobou, resp. menším počtem osob s delší pracovní dobou, pokud součin
             počtu osob a pracovních úvazků bude vždy činit alespoň třicet šest (36) hodin denně v
             souladu s bodem 6.1 tohoto článku smlouvy.
     6.3. V souladu s ust. § 39 odst. 1 zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, v platném
             znění, je osoba invalidní, jestliže z důvodu dlouhodobě nepříznivého zdravotního stavu
             nastal pokles její pracovní schopnosti nejméně o 35 %. V případě, že bude Poskytovatel
             realizovat služby dle této smlouvy osobami se zdravotním postižením, je povinen zohlednit
             rozsah a druh postižení těchto osob při plnění této smlouvy, zejména při rozdělení
             úklidových prací a úseků (prostor, jež jsou předmětem úklidu).
     6.4. Objednatel požaduje, aby prostory jednotlivých oddělení (A, B, C+D) a administrativní část
             LDN Rybitví (1.NP budovy A + 3.NP budovy B) tvořily jeden úklidový celek a úklidové služby
             v těchto prostorách byly poskytovány stejným zaměstnancem (stejnými zaměstnanci)
             Poskytovatele, který bude seznámen se specifiky provozu jednotlivých prostor.
     6.5. Objednatel požaduje, aby v rámci pracovní skupiny Poskytovatele zajišťující úklid v
             prostorách LDN Rybitví byl pro zabezpečení koordinace zaměstnanců Poskytovatele a pro
             přímou komunikaci s kontaktní osobou objednatele určen jeden (1) zaměstnanec (dále také
             jen „team leader“).
     6.6. Objednatel vyžaduje, aby Poskytovatel zabezpečil min. 1x týdně (v pracovních dnech) v
             době od 8.30 do 9.30 hodin přítomnost manažera zakázky v prostorách Objednatele, který
             bude s kontaktní osobou Objednatele řešit možné připomínky, rekapitulaci provedených a
             neprovedených úklidových služeb oproti standardům S1 – S5, a bude dohlížet na řádné
             provádění úklidových služeb ve sjednaném rozsahu a kvalitě. Mimo uvedené dny zhotovitel
             zabezpečí možnost telefonické konzultace s manažerem zakázky.
     6.7. Poskytovatel nejpozději pět (5) pracovních dnů před zahájením realizace této smlouvy
             osobně předloží kontaktní osobě Objednatele seznam konkrétních zaměstnanců, kteří se
             budou podílet na provádění úklidových služeb, vč. rozdělení jednotlivých prostor
             Objednatele mezi tyto zaměstnance. Pouze zaměstnanci, kteří budou takto oznámeni
             Objednateli, jsou oprávněni ke vstupu do prostor LDN Rybitví a k provádění úklidových

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 6 z 15
                 služeb. Poskytovatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že jiní než takto písemně oznámení
                 zaměstnanci Poskytovatele nebudou do prostor objednatele vpuštěni.
         6.8. Poskytovatel nejpozději pět (5) pracovních dnů před zahájením realizace této smlouvy
                 osobně předloží kontaktní osobě Objednatele jména a telefonický kontakt na manažera
                 zakázky a jeho zástupce.
         6.9. V případě nepřítomnosti některého ze zaměstnanců je Poskytovatel povinen zajistit za
                 tohoto zaměstnance neprodleně náhradu, a sdělit objednateli e-mailem identifikační údaje
                 této osoby. Poskytovatel bere na vědomí, že pokud tak neučiní, nebude tato osoba
                 vpuštěna do prostor Objednatele.
         6.10. V případě, že dojde k výměně zaměstnance Poskytovatel uvedeného v seznamu
                 předloženém Objednateli, je Poskytovatel povinen tuto změnu, vč. identifikačních údajů
                 nového zaměstnance, sdělit e-mailem Objednateli nejpozději jeden (1) pracovní den přede
                 dnem nástupu nového zaměstnance. Poskytovatel současně zašle objednateli nový,
                 aktualizovaný seznam zaměstnanců pověřených realizací sjednaných služeb a zajistí
                 zaškolení zaměstnanců z předpisů BOZP a PO Objednatele.
         6.11. Pokud zaměstnanci Poskytovatele naleznou během úklidu ztracené věci, jsou povinni je
                 předat kontaktní osobě Objednatele, příp. staniční sestře na oddělení.
         6.12. Pokud zaměstnanci Poskytovatele zjistí během úklidu jakékoli závady, nedostatky a škody
                 na zařízení, elektrických a vodovodních instalacích nebo na majetku Objednatele, jsou
                 povinni toto ihned oznámit kontaktní osobě Objednatele, příp. pracovníkům recepce LDN.

7. Klíče od prostor Objednatele
         7.1. Každý ze zaměstnanců Poskytovatele je povinen vyzvednout si vždy před zahájením
                 poskytování úklidových služeb sjednaných touto smlouvou klíče od jemu svěřených prostor
                 na recepci LDN. Po skončení pracovní doby je povinen každý ze zaměstnanců vydané klíče
                 opět na recepci LDN (u personálu oddělení) odevzdat.
         7.2. Příslušní zaměstnanci objednatele vedou evidenci vydaných klíčů, vč. časových údajů o
                 jejich vyzvednutí a vrácení zpět.
         7.3. Klíče budou vydány vždy jen osobě, která bude objednateli řádně nahlášena jako
                 zaměstnanec Poskytovatele určený k poskytování sjednaných služeb dle bodu 6.7, 6.8, 6.9
                 a 6.10 tohoto článku smlouvy a prokáže se identifikačním průkazem zaměstnavatele v
                 souladu s bodem 5.2 tohoto článku smlouvy. Svazky klíčů je objednatel povinen řádně
                 označit tak, aby nedošlo při výdeji k jejich záměně.
         7.4. V případě ztráty klíče ponese Poskytovatel skutečné náklady nutné na výměnu zámkových
                 vložek a výrobu nových klíčů.

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 7 z 15
8. Docházka zaměstnanců Poskytovatele
    Poskytovatel je povinen vést docházku svých zaměstnanců a na požádání je povinen ji předložit ke
    kontrole Objednateli.

9. Kontrola prováděná vedoucími zaměstnanci
         9.1. Objednatel vyžaduje namátkové provádění kontroly postupů a kvality prováděných prací
                 vedoucími zaměstnanci Poskytovatele, a to nejméně dvakrát (2) týdně v deseti (10)
                 namátkově vybraných místnostech.
         9.2. O těchto kontrolách vede Poskytovatel evidenci, vč. zjištěných nedostatků a provedených
                 nápravných opatření. Doklad o provedených kontrolách postupů a kvality úklidu je povinen
                 Poskytovatel na požádání předložit objednateli k nahlédnutí.
         9.3. Poskytovatel je povinen kontrolu dle tohoto bodu smlouvy zajistit také pokud dojde k
                 upozornění ze strany Objednatele, že služby nejsou poskytovány ve sjednaném rozsahu a
                 kvalitě.
         9.4. Zástupce Objednatele je oprávněn být těmto kontrolám přítomen.

10. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci a požární ochrana (dále jen „BOZP a PO“)
         10.1. Poskytovatel se zavazuje dodržovat obecně závazné právní předpisy týkající se užívání
                 nebytových prostor, zejména předpisy BOZP a PO, včetně interních předpisů objednatele,
                 jejichž znalost Poskytovatel potvrzuje po podepsání této smlouvy podpisem „Zápisu o
                 koordinaci BOZP“.
         10.2. Pověřená osoba Objednatele poskytne Poskytovateli před zahájením plnění této smlouvy
                 základní vstupní instruktáž BOZP a PO v místě plnění. K tomuto je povinen zástupce
                 Poskytovatele telefonicky kontaktovat vedoucího provozně - technického úseku
                 Objednatele.
         10.3. Poskytovatel se zavazuje, že dále proškolí všechny své zaměstnance, kteří budou
                 realizovat úklidové služby pro Objednatele v oblasti BOZP a PO a jejich znalosti bude
                 pravidelně kontrolovat a obnovovat.

                                                               Článek IV.
                                                             Doba plnění

    1. Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.
    2. Poskytovatel se zavazuje evidovat provedené služby za příslušný kalendářní měsíc průběžně po

         dobu trvání této smlouvy. Poskytovatel je povinen evidenci na požádání předložit Objednateli.
    3. Předává se řádně provedené plnění, tj. plnění provedené v místě plnění, ve sjednaném rozsahu a

         bez vad a nedodělků. Nebude-li plnění prosto vad či nedodělků vyzve Objednatel zástupce

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 8 z 15
     Poskytovatele ke sjednání nápravy. Objednatel zašle zjištěné vady či nedodělky elektronicky na
     kontaktní e-mailovou adresu Poskytovatele a zároveň stanoví lhůtu pro jejich odstranění. Předání
     plnění s vadami či nedodělky není splněním Poskytovatelova závazku, pokud objednatel do knihy
     závad neuvede, že plnění se zjištěnými vadami a nedodělky přebírá.

                                                           Článek V.
                                  Cena služeb, fakturace a platební podmínky

1. Cena za provedení služeb bude stanovena na základě skutečně provedených činností za
     uplynulý měsíc, oceněných dle jednotkových cen uvedených v přílohách č. 2 a 3 této smlouvy.

2. Cena bude hrazena měsíčně na základě faktur vystavených Poskytovatelem.
3. Jednotkové ceny jsou ceny nejvýše přípustné a navýšit je lze pouze na základě předchozí

     dohody obou stran vždy s účinností od 1. března každého následujícího roku od podpisu této
     smlouvy z důvodů inflace za předpokladu, že inflace bude větší než 2,5 %, a to vždy o tolik
     procent, kolik procent činila inflace v předcházejícím kalendářním roce. Inflací se pro účely této
     smlouvy rozumí meziroční inflace měřená přírůstkem průměrného ročního indexu
     spotřebitelských cen zboží a služeb, kterou udává každým kalendářním rokem Český statistický
     úřad za rok předcházející, vyjádřená v procentech. Takové navýšení jednotkových cen je možné
     provést nejdříve k 1. 3. 2021. Smluvní strany mohou pro plnění jednotlivých činností
     realizovaných na základě této smlouvy sjednat i ceny nižší.
4. Daň z přidané hodnoty bude účtována vždy ve výši určené podle právních předpisů platných ke
     dni uskutečnění zdanitelného plnění.
5. Ceny uvedené v tomto článku smlouvy obsahují veškeré náklady Poskytovatele nutné pro řádné
     plnění závazků Poskytovatele z této smlouvy (zejména zajištění úklidových a čisticích prostředků,
     mechanizace a dle vlastního uvážení úklidových strojů atd.).
6. Lhůta splatnosti daňových dokladů – faktur je 14 kalendářních dnů ode dne prokazatelného
     doručení daňového dokladu – faktury Objednateli. Faktury budou doručeny Objednateli nejpozději
     do 5. dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, k němuž se vyúčtování vztahuje.
7. Faktury musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani
     z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
8. Objednatel po doručení faktury tuto zkontroluje s ohledem na náležitosti faktury dle předchozího
     odstavce, správnost rozsahu fakturovaných služeb a jednotkových cen uvedených v Přílohách č.
     2 a 3 této smlouvy. Nebude-li faktura obsahovat tyto náležitosti, je Objednatel oprávněn fakturu
     vrátit k opravě. Poskytovatel je povinen na adresu objednatele do 5 kalendářních dnů předložit
     faktury nové či opravené.
9. Adresou pro doručování faktur je Léčebna dlouhodobě nemocných Rybitví, Činžovních domů
     139-140, 533 54 Rybitví.

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 9 z 15
10. Platby budou probíhat bezhotovostně výhradně v CZK a rovněž veškeré cenové údaje budou
     v této měně.

                                                           Článek VI.
                                                         Místo plnění
1. Místem plnění předmětu smlouvy:
     Léčebna dlouhodobě nemocných Rybitví, Činžovních domů 139-140, 533 54 Rybitví

                                                              Článek VII.
                                                   Povinnosti Poskytovatele

   1. Poskytovatel je povinen:
       a) provádět úklidové, mycí a čistící práce vlastními čisticími prostředky - na udržování speciálních
           povrchů používat výhradně prostředky doporučené jejich výrobcem

       b) poskytovat úklidové, mycí a čistící práce v dohodnutém času, rozsahu a kvalitě,
       c) dodržovat bezpečnostní, hygienické a ekologické normy a předpisy při používání čistících,

           mycích a technických prostředků a dalších materiálů používaných při poskytování sjednaných
           prací a služeb,

       d) kontrolovat průběh a kvalitu úklidových a dalších objednaných prací - na budovách LDN Rybitví
           zavést pro potřebu Objednatele a vlastních kontrolních orgánů „Knihu úklidu",

       e) provádět potřebná opatření k odstranění nedostatků, které příp. vzniknou při provádění
           úklidových prací,

       f) bezplatně a bezodkladně, nejpozději však do 2 hodin od nahlášení v pracovní dny od 8.00 hod.
           do 16.00 hod., odstranit Objednatelem oprávněně reklamované nedostatky v provedených
           úklidových pracích a službách,

       g) dodržovat vnitřní pokyny a směrnice Objednatele stanovující provozně-technické a
           bezpečnostní podmínky pracovníků v prostorech a zařízeních, které jsou předmětem plnění této
           Smlouvy za předpokladu, že Objednatel s těmito vnitřními pokyny a směrnicemi pracovníky
           Poskytovatele v plném rozsahu seznámí - o poučení bude proveden zápis,

       h) umožnit odpovědnému pracovníkovi Objednatele provádění kontroly kvality úklidových prací, po
           provedení objednaných speciálních prací pořídit zápis o předání a převzetí mezi
           Poskytovatelem a Objednatelem jako podklad pro fakturaci,

2. Poskytovatel bude v průběhu realizace s Objednatelem úzce spolupracovat. Základem komunikace

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 10 z 15
     bude e-mail, a to tak, že Poskytovatel bude k dispozici Objednateli na e-mailu každý pracovní den
     od 8.00 do 15.00 hodin a na příchozí e-maily od Objednatele odpoví nejpozději do 2 hodin od jejich
     přijetí. Ve stejnou dobu bude k dispozici zástupce Poskytovatele též telefonicky na mobilním
     telefonu pro případné řešení operativních záležitostí.

3. Poskytovatel je povinen chránit a prosazovat práva a oprávněné zájmy Objednatele a řídit se jeho
     pokyny. Pokyny Objednatele však nejsou závazné, jsou-li v rozporu se zákonem. Poskytovatel se
     zavazuje oznámit Objednateli všechny okolnosti, které zjistil při poskytování služeb a které mohou
     mít vliv na změnu pokynů Objednatele.

4. Poskytovatel bude dostávat pokyny na jednotlivé úkony služby od oprávněných osob Objednatele,
     jejichž identifikační a kontaktní údaje mu budou sděleny při zadání požadavku na poskytnutí služby.
     Tyto oprávněné osoby jsou oprávněny zadávat, konkretizovat a upřesňovat požadovaná zadání na
     poskytnutí služeb. Dojde-li k rozporu mezi pokyny jednotlivých oprávněných osob, je Poskytovatel
     povinen vyžádat si v příslušné věci pokyn od nadřízené osoby těchto oprávněných osob a podle
     tohoto pokynu postupovat.

5. Zjistí-li Poskytovatel, že pokyny Objednatele jsou nevhodné či neúčelné nebo v rozporu se zákonem
     a jinými právními předpisy, je povinen Objednatele bezodkladně na tuto skutečnost upozornit.
     Bude-li Objednatel přes toto upozornění na splnění svých pokynů trvat, má Poskytovatel právo:
     • požádat o písemné potvrzení pokynu,

     • přerušit poskytování služeb za předpokladu, že pokyny jsou v rozporu se Smlouvou, nebo platnými
       právními předpisy.

6. Poskytovatel se zavazuje poskytnout požadované služby dle požadavků Objednatele a dle
     specifikace jednotlivých činností uvedených v této smlouvě.

7. Z důvodu bezpečnosti objektů Objednatele se Poskytovatel zavazuje, že úklidové a čistící práce
     budou prováděny výhradně osobami uvedenými v příloze č. 4 této Smlouvy, a to po celou dobu
     trvání Smlouvy. Změna uvedených osob je možná pouze na základě písemného odsouhlasení
     Objednatelem. Při takové změně nemusí být uzavírán dodatek ke Smlouvě.

                                                          Článek VIII.
                                                   Důvěrnost informací

1. Poskytovatel se zavazuje během plnění předmětu Smlouvy i po uplynutí doby, na kterou je
   Smlouva uzavřena, zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se při plnění
   předmětu Smlouvy dozví, a nakládat s nimi jako s důvěrnými (s výjimkou informací, které již byly
   veřejně publikovány).

2. Poskytovatel se zavazuje, že pokud v souvislosti s realizací této Smlouvy při plnění svých

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 11 z 15
   povinností přijdou jeho pověření zaměstnanci do styku s osobními údaji ve smyslu zákona
   č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, učiní veškerá opatření,
   aby nedošlo k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k těmto údajům, jejich zničení či ztrátě,
   neoprávněným přenosům, k jejich neoprávněnému zpracování, jakož aby i jinak neporušil tento
   zákon. Poskytovatel nese plnou odpovědnost za případné porušení zákona z jeho strany.

                                                           Článek IX.
                                              Odpovědnost Poskytovatele

1. Poskytovatel odpovídá Objednateli za škodu, kterou mu způsobí výkonem činnosti v souvislosti s
   plněním předmětu této Smlouvy, a to i tehdy, byla-li by škoda způsobena jím zvolenou třetí
   osobou.

2. Poskytovatel by se této odpovědnosti zprostil jen tehdy, pokud by prokázal, že škodě nemohlo být
   zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které bylo možno na něm spravedlivě požadovat.

3. Poskytovatel se zavazuje, že bude mít po celou dobu účinnosti této Smlouvy sjednánu pojistnou
   smlouvu, která se vztahuje na plnění předmětu této Smlouvy o poskytování služeb a jejímž
   předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem třetí osobě s limitem
   pojistného plnění na jednu škodní událost minimálně 3.000.000,- Kč. Poskytovatel je povinen
   předložit kopii pojistné smlouvy na vyžádání Objednateli

                                                           Článek X.
                                                 Povinnosti Objednatele

1. Objednatel se zavazuje spolupůsobit ke splnění závazku Poskytovatele tím, že:
        předá potřebné informace k zajištění činností dle článku II. této Smlouvy,
        zajistí pracovníkům Poskytovatele volný přístup k místům předmětu plnění Smlouvy,
        zajistí bezplatně Poskytovateli vhodné prostory pro úschovu oděvů pracovníků, úklidové
               techniky, pracovních pomůcek a čisticích prostředků,
        zajistí pravidelné vydávání a přípravu předepsaných dezinfekčních prostředků pro
               provádění pravidelných úklidů pro Poskytovatele.
        umožní pověřeným pracovníkům Poskytovatele přístup na pracoviště za účelem řízení a
               kontroly provádění úklidových prací.
        zajistí bezplatně osvětlení a vytápění pracoviště v době provádění úklidových prací,
               použití elektrického proudu pro činnost úklidové techniky, dále zdroje teplé vody nebo
               možnosti jejího ohřevu,
        umožní umístění nebo vyzvednutí klíčů od uklízených prostor na jednom místě,
        zajistí opravy poškozených odpadů, přívodu vody, osvětlovacích těles, oken a dalšího

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 12 z 15
                   vybavení uklízených prostor,
            určí odpovědného pracovníka, který bude dohodnutým způsobem společně se

                   zástupcem Poskytovatele provádět kontrolu kvality úklidových prací a dohodne
                   odstranění případných nedostatků.
   2. Objednatel je povinen Poskytovateli poskytnout a zajistit nezbytnou spolupráci.
   3. Objednatel se zavazuje zajistit průběžnou dostupnost kontaktních pracovníků pro potřeby
         konzultací s pověřenými pracovníky Poskytovatele.

                                                              Článek XI.
                                                          Smluvní pokuty

1. Poskytovatel se zavazuje uhradit Objednateli smluvní pokutu v případě následujících porušení
    Smlouvy:
                   nedodržení jakéhokoli termínu plnění (prodlení) ve výši 5.000,- Kč za každý i započatý
                       den prodlení;
                   nedodržení jakéhokoli bodu / požadavku z daného typu úklidových prací (standardu
                       S1-S5) ve výši 5,0 Kč za každé porušení a každou místnost, které nebude v daném
                       termínu odstraněno;
                   nedodržení kvality (neprovedení úklidu dle standardů S1-S5) plnění ve výši 10.000,- Kč
                       za každé zjištěné porušení povinnosti řádného plnění předmětu Smlouvy, které
                       nebude v daném termínu odstraněno;
                   nedodržení povinnosti mít uzavřenu pojistnou smlouvu dle čl. IX odst. 3 ve výši 2 000
                       Kč za každý započatý den, kdy Poskytovatel pojistnou smlouvu nebude mít uzavřenu;
                   za porušení povinnosti mlčenlivosti specifikované v této Smlouvě je Poskytovatel
                       povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč, a to za každý
                       jednotlivý případ porušení povinnosti.

2. Smluvní pokuty lze uložit i opakovaně za každý jednotlivý případ.
3. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká právo Objednatele na náhradu škody. Výše smluvních pokut

    se do výše náhrady škody nezapočítává.
4. Smluvní pokuty / náhradu škody je Objednatel oprávněn započíst proti pohledávce Poskytovatele.

                                                              Článek XII.
                                                      Závěrečná ustanovení

   1. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podepsání všemi smluvními stranami, přičemž rozhoduje
        pozdější datum podpisu. Smlouva nabývá účinnosti uveřejněním v registru smluv v souladu se

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 13 z 15
    zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
    těchto smluv a o registru smluv (dále jen „zákon o registru smluv“). Smlouvu v registru smluv
    uveřejní Objednatel.
2. Plnění předmětu smlouvy počíná dnem 1. 12. 2019. Nabyla-li smlouva účinnosti po 1. 12. 2019,
    počíná plnění předmětu smlouvy prvním dnem následujícím po dni nabytí účinnosti smlouvy.
3. Tato smlouva může být před uplynutím doby, na kterou je sjednána, ukončena jedním z
    následujících způsobů:

   a) písemnou dohodou smluvních stran, jejíž součástí je i vypořádání vzájemných závazků a
        pohledávek ke dni stanovenému v takové dohodě;

   b) písemným odstoupením některé ze smluvních stran v zejména v následujících případech:

        (i) druhá smluvní strana neplní řádně povinnosti dle této smlouvy, byla na tuto skutečnost
             písemně upozorněna a nesjednala nápravu ani v dodatečně poskytnuté přiměřené lhůtě.

        (ii) na majetek druhé smluvní strany byl prohlášen konkurs, schváleno vyrovnání nebo byla
             zahájena jakákoliv jiná forma insolvenčního řízení nebo druhá smluvní strana vstoupila do
             likvidace či ztratila oprávnění k podnikatelské činnosti, nezbytné pro plnění této smlouvy,
             podle platných předpisů, případně byly zahájeny úkony, které nasvědčují zahájení jakékoliv
             formy insolvenčního řízení či likvidace. O této skutečnosti je taková smluvní strana povinna
             neprodleně podat druhé smluvní straně informaci.

   c) písemnou výpovědí bez udání důvodu s výpovědní lhůtou 6 měsíců, která počíná běžet dnem
        doručení výpovědi druhé straně. V případě nepřevzetí písemné výpovědi smlouvy uložené po
        marném pokusu o doručení na poště a zaslané na správnou posledně druhé straně sdělenou
        adresu se za den jejího doručení považuje 16. den od jejího uložení na poště, i když poté byla
        zásilka vrácena odesílateli.

4. Odstoupení od smlouvy musí být písemné a nabývá účinnosti dnem doručení druhé smluvní
    straně. Odstoupení od smlouvy se nedotýká nároku na zaplacení smluvní pokuty, úroků z
    prodlení, popř. nároku na náhradu škody. Odstoupením od smlouvy nebo zánikem práv a
    povinností z této smlouvy vyplývajících z jakéhokoliv jiného důvodu nevzniká smluvním stranám
    povinnost vrátit uhrazené smluvní pokuty či úroky z prodlení, na něž smluvním stranám vznikl
    nárok v době účinnosti této smlouvy.

5. V případě zániku této smlouvy z jakéhokoli důvodu jsou smluvní strany povinny vypořádat si
    vzájemné nároky z této smlouvy do 30 kalendářních dnů od zániku smlouvy. Smluvní strany jsou
    povinny postupovat tak, aby nedošlo ke vzniku škody, tj. jsou povinny učinit všechny nezbytné
    úkony a opatření ke splnění sjednaného plnění, nedohodnou-li se jinak.

6. Veškeré technické a obchodní informace druhé smluvní strany se považují za důvěrné ve smyslu
    § 504 občanského zákoníku a smluvní strany jsou povinny zachovávat mlčenlivost o technických

Smlouva o provádění úklidových služeb  Stránka 14 z 15
    a obchodních informacích, o kterých se dozvěděly v souvislosti s plněním dle této smlouvy.
    Smluvní strany jsou také povinny zachovávat mlčenlivost dle Nařízení Evropského parlamentu a
    Rady (EU) 2016/679 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), o osobních údajích. Povinnost
    mlčenlivosti trvá i po ukončení smlouvy. Poskytovatel odpovídá Objednateli v plné míře za škodu,
    kterou mu způsobí porušením tohoto ustanovení.
7. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva včetně případných budoucích dodatků bude
    v souladu se zákonem o registru smluv uveřejněna v registru smluv. Poskytovatel prohlašuje, že
    tato smlouva neobsahuje jeho obchodní tajemství, osobní údaje, které by nebylo možno uveřejnit,
    utajované informace ve smyslu ustanovení zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných
    informací, ani jiné informace či skutečnosti, které by nebylo možno uveřejnit.
8. Poskytovatel souhlasí s poskytováním údajů v této smlouvě obsažených, nebo i celé smlouvy,
    případně dalších údajů týkajících se závazku touto smlouvou založeného v souladu se zákonem
    č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
9. Ve věcech výslovně neupravených touto smlouvou se práva a povinnosti smluvních stran řídí
    zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
10. Smluvní strany podpisem této smlouvy stvrzují, že její obsah a obsah příloh podrobně znají, je jim
    srozumitelný a souhlasí s ním.
11. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, každého s platností originálu, z nichž každá
    strana obdrží jednu. Změny a doplňky této smlouvy lze provést jen písemně.

Nedílnou součást této smlouvy tvoří následující přílohy:
   Příloha č. 1 – Rozpis úklidových prací – standardy S1-S5
   Příloha č. 2 – Ceník pravidelného úklidu
   Příloha č. 3 – Ceník mimořádného úklidu
   Příloha č. 4 – Seznam osob provádějících úklidové a čistící práce
   Příloha č. 5 – Směrnice – Nakládání s odpady

V Rybitví dne:                                    Za Poskytovatele:
Za Objednatele:

……….............................................  ………….........................................

Smlouva o provádění úklidových služeb             Stránka 15 z 15