Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11352188: Rámcová smlouva o financování projektu GSM-R Ústí nad Labem - Chomutov

Příloha soubor_100003348_18390.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Rámcová smlouva o financování projektu

       název: GSM-R Ústí nad Labem - Chomutov

       evidenční číslo: 500 372 0030

            v rámci Operačního programu Doprava, z rozpočtu Státního fondu
                                      dopravní infrastruktury

                                                   Článek 1
                                               Smluvní strany

Státní fond dopravní infrastruktury
se sídlem Sokolovská 278, 190 00 Praha 9
IČO: 70856508
zastoupený ředitelem
Ing. Zbyňkem Hořelicou
(dále jen „poskytovatel“)

a

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
se sídlem: Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1 – Nové Město,
IČO: 70994234
zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl A, vložka 48384
zastoupena na základě pověření č. 2116 ze dne 23. 9. 2016 náměstkem generálního ředitele
Ing. Mojmírem Nejezchlebem
(dále jen „příjemce“)

uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 3 odst. 2 zákona č. 104/2000 Sb., o
Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č.
104/2000 Sb.“) a podle ustanovení § 1746 odstavce 2) zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a na základě Dohody o delegování některých
pravomocí a činností Řídícího orgánu Operačního programu Doprava na Zprostředkující
subjekt Operačního programu Doprava, uzavřené 19. května 2015 mezi Ministerstvem

                                                             1
dopravy jako Řídícím orgánem OPD (dále jen „Řídící orgán“) a poskytovatelem jako
Zprostředkujícím subjektem OPD, ve znění Dodatku č.1 ze dne 10. května 2017 a Dodatku
č.2 ze dne 27. června 2017 (dále jen „Dohoda o delegování“) a na základě Schvalovacího
protokolu ze dne 19. listopadu 2019 vydaného Řídícím orgánem
tuto Rámcovou smlouvu o financování projektu
v rámci Operačního programu Doprava z rozpočtu
Státního fondu dopravní infrastruktury (dále jen
„Smlouva“):

                                                   Článek 2
                                                Účel Smlouvy

Účelem této Smlouvy je:
   - vytvořit podmínky k zajištění včasných a plynulých plateb administrovaných
        prostřednictvím poskytovatele pro projekt v sektoru dopravy schválený Řídícím
        orgánem ke spolufinancování z Operačního programu Doprava (dále jen „OPD“)
        v rozsahu výdajů, které mají být kryty prostředky z fondů Evropské unie i v rozsahu
        národního financování a zajistit plnění podmínek, za kterých jsou příspěvky z OPD
        pro spolufinancovaný projekt poskytnuty;
   - zajistit provedení ust. § 2 a § 3 zákona č. 104/2000 Sb.;
   - právně a věcně vymezit mezi smluvními stranami podmínky pro výkon kontroly
         poskytovatele vůči příjemci při realizaci financování dle této Smlouvy;
   - realizovat schválený rozpočet poskytovatele ve vztahu k projektu v sektoru dopravy
         schválenému Řídícím orgánem ke spolufinancování v rámci OPD.

                                                   Článek 3
                                             Předmět Smlouvy

Smlouva v souladu se zákonem č. 104/2000 Sb. a Dohodou o delegování upravuje práva
a povinnosti mezi poskytovatelem finančních prostředků a jejich příjemcem:

   - při poskytování finančních prostředků k účelu vymezenému touto Smlouvou
         v návaznosti na Schvalovací protokol vydaný Řídícím orgánem dne 19. listopadu
         2019, č.j 96/2019-430-PPR/3, který tvoří Přílohu č. 1 této Smlouvy a je její nedílnou
         součástí (dále jen „Schvalovací protokol“);

   - při čerpání finančních prostředků;
   - při kontrolní činnosti poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými

         finančními prostředky.

Smlouva dále upravuje práva a povinnosti příjemce ve vztahu k Řídícímu orgánu a případně
i k dalším subjektům v souvislosti se správou a řízením prostředků OPD a prostředků
poskytovatele určených k financování národního podílů projektu schváleného ke
spolufinancování v rámci OPD, které příjemce obdrží na základě této Smlouvy.

                                                             2
                                        Článek 4
                 Účel a výše poskytnutí finančních prostředků

                 A. Specifikace účelu:

A.1. Poskytovatel poskytuje na základě této Smlouvy finanční prostředky výlučně na
      financování dále uvedeného projektu:

název projektu: GSM-R Ústí nad Labem - Chomutov

evidenční číslo projektu v MS2014+: CZ.04.1.41/0.0/0.0/15_001/0000448

prioritní osa:   1

specifický cíl:  1.1,

který byl schválen k financování v rámci OPD v souladu s žádostí o podporu z fondů
Evropské unie v rámci OPD (dále jen „žádost o podporu“) a s případnými doplňujícími
podmínkami uvedenými ve Schvalovacím protokolu a v jeho příloze (dále jen
„Projekt“).

A.2. Finanční prostředky jsou poskytovány příjemci na Projekt na základě této Smlouvy
      v návaznosti na Schvalovací protokol, v souladu s rozpočtem poskytovatele schváleným
      vždy pro příslušný rok realizace Projektu.

                 B. Specifikace výše poskytovaných prostředků:

B.1. Poskytovatel poskytne na základě této Smlouvy příjemci k financování Projektu
      specifikovaného v odst. A.1. po celou dobu jeho realizace (tj. od data zahájení realizace
      Projektu uvedeného ve Schvalovacím protokolu do ukončení financování Projektu) ze
      svého rozpočtu finanční prostředky v rozsahu potřebném pro financování Projektu
      maximálně do výše:

                                                  631 980 406 Kč
      (slovy: šestsettřicetjednamilionůdevětsetosmdesáttisícčtyřistašestkorunčeských)
      v členění uvedeném v odst. B.2.

B.2. Financování Projektu bude poskytovatelem realizováno v členění:

     a) finanční prostředky poskytované z rozpočtu poskytovatele na předfinancování
         výdajů Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské
         unie:

      - podíl na financování (míra podpory) 85,00 % ve vztahu k celkovým způsobilým
         výdajům Projektu;

- celkem výše finančních prostředků poskytovaných pro výdaje Projektu, které mají být
     kryty příspěvkem z fondů Evropské unie, činí maximálně 442 670 179,10 Kč (slovy:
     čtyřistačtyřicetdvamilionůšestsetsedmdesáttisícjednostosedmdesátdevětkorun-
     českýchdesethaléřů);

     b) finanční prostředky poskytované z rozpočtu poskytovatele k národnímu
        financování Projektu:

                    3
- podíl na financování1 15,00 % ve vztahu k celkovým způsobilým výdajům Projektu;

- celkem výše finančních prostředků poskytovaných na financování národního podílu u

Projektu z rozpočtu poskytovatele činí minimálně2  , Kč (slovy:

sedmdesátosmmilionůjednostoosmnácttisícdvěstěšedesátšestkorunčeských-

devadesáthaléřů);

c) finanční prostředky poskytované poskytovatelem k úhradě nezpůsobilých výdajů
   Projektu:

- v předpokládané celkové výši 111 191 960 Kč (slovy: jednostojedenáctmilionů-
  jednostodevadesátjednatisícdevětsetšedesátkorunčeských).

B.3. Pro účely financování Projektu dle této Smlouvy se výdaje Projektu člení na:

    - způsobilé výdaje, tj. výdaje přímo a výhradně spojené s realizací Projektu, které jsou
      vynaložené na stanovený účel a v rámci období stanoveného Schvalovacím protokolem,
      jsou v souladu s právními předpisy České republiky a s příslušnými předpisy Evropské
      unie, příslušným metodickým pokynem Národního koordinačního orgánu (Metodický
      pokyn pro způsobilost výdajů a jejich vykazování v programovém období 2014–2020)
      a dalšími pravidly stanovenými v metodických pokynech Řídícího orgánu, zejména
      s platnými Pravidly pro žadatele a příjemce zveřejňovanými na www.opd.cz (dále jen
      „Pravidla pro žadatele a příjemce“) a specifikovanými ve Výzvě k předkládání žádostí o
      podporu a v souvisejících dokumentech (dále jen „Výzva“);

    - nezpůsobilé výdaje, tj. výdaje Projektu, které nemohou být spolufinancovány
      z příspěvku z Evropských fondů ve specifikaci uvedené v Pravidlech pro žadatele
      a příjemce, ve Výzvě a ve finančním rozpočtu Projektu, který tvoří přílohu žádosti o
      podporu.

B.4. Poskytování finančních prostředků z rozpočtu poskytovatele pro financování Projektu
      upravené touto Smlouvou je v jednotlivých letech jeho realizace prováděno na základě
      Smlouvy o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu poskytovatele uzavřené mezi
      poskytovatelem a příjemcem v souladu s rozpočtem poskytovatele schváleným pro
      příslušný rok realizace Projektu (dále jen „Základní smlouva“). V Základní smlouvě je
      obsažena specifikace výše finančních prostředků poskytovaných v daném roce pro
      financování Projektu v návaznosti na schválený rozpočet poskytovatele pro daný
      rozpočtový rok nebo v návaznosti na interní rozpočtové opatření (změnové řízení)
      poskytovatele provedené s ohledem na případné změny v Projektu nebo s ohledem na
      aktuální finanční potřeby Projektu ve vazbě na vlastní provádění Projektu ve vztahu
      k uzavřeným smlouvám se zhotoviteli Projektu. V Základní smlouvě budou upraveny
      i případné další podmínky financování Projektu, jejichž úprava bude aktuální a nezbytná
      pro financování Projektu.

1 Pokud výdaje Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské unie, nebudou
   proplaceny z prostředků Evropské unie v plné výši, bude Projekt dofinancován v potřebném rozsahu
   z národních zdrojů.

2 V případě snížení celkových způsobilých výdajů Projektu bude výše finančních prostředků na financování
   národního podílu upravena v návaznosti na výši procentuálního podílu národního financování na snížených
   způsobilých výdajích Projektu.

                                                             4
                                                   Článek 5
                                   Harmonogram realizace Projektu

Financování Projektu dle této Smlouvy bude zajišťováno po celou dobu realizace Projektu,
přičemž se dobou realizace Projektu rozumí doba od data zahájení Projektu do konečného
data způsobilosti výdajů realizovaného Projektu, stanoveného v souladu s úpravou uvedenou
v Pravidlech pro žadatele a příjemce a ve Výzvě. Tato data jsou stanovena ve Schvalovacím
protokolu.

Realizace Projektu bude probíhat na základě harmonogramu uvedeného v příloze
Schvalovacího protokolu. Data v harmonogramu odpovídají údajům ze schválené žádosti o
podporu. Data harmonogramu mohou být aktualizována bez vydání změnové specifikace
pouze v MS2014+ na základě žádosti o změnu předloženou příjemcem Řídícímu orgánu
prostřednictvím IS KP14+.

                                                   Článek 6
                                            Prohlášení příjemce

Příjemce prohlašuje, že si zřídil a má u České národní banky (ČNB) otevřen:

účet č. xxxxxxxx/xxxx vedený v Kč pro finanční prostředky určené k financování
způsobilých výdajů Projektu a že veškeré způsobilé výdaje související s realizací Projektu
financované z finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy bude výlučně hradit
prostřednictvím tohoto účtu3, pokud v Základní smlouvě nebude dohodnuto jinak.

                                                   Článek 7
                                   Uvolňování finančních prostředků

1. Finanční prostředky určené na financování Projektu v souladu s touto Smlouvou převádí
     poskytovatel ze svého účtu výhradně na účet příjemce specifikovaný v článku 6 této
     Smlouvy na základě žádosti o platbu předloženou příjemcem v souladu s platným
     Metodickým pokynem finančních toků programů spolufinancovaných z Evropských
     strukturálních fondů, Fondu soudržnosti a Evropského námořního a rybářského fondu na
     programové období 2014–2020 (dále jen „MPFT“) a v souladu s platnými Pravidly pro
     žadatele a příjemce a Pravidly pro financování z rozpočtu Státního fondu dopravní
     infrastruktury zveřejněnými na www.sfdi.cz. Žádost o platbu musí být opatřena
     elektronickým podpisem osoby oprávněné za příjemce ve věci žádosti o platbu jednat.
     Společně s každou žádostí o platbu (s výjimkou pouze zálohových ex-ante žádostí o
     platbu) předkládá příjemce průběžnou zprávu o realizaci Projektu prostřednictvím
     IS KP2014+, jejíž schválení Řídícím orgánem je podmínkou pro provedení platby.
     Poslední žádost o platbu společně se Závěrečnou zprávou o realizaci za celé období
     realizace Projektu je příjemce povinen předložit poskytovateli prostřednictvím IS
     KP2014+ nejpozději 3 kalendářních dnů před konečným datem způsobilosti
     výdajů, pokud v případě potřeby nebude s příjemcem dohodnuto jinak.

2. Poskytovatel vždy provede kontrolu věcné a finanční správnosti žádosti o platbu a
     kontrolu oprávněnosti fakturace. Veškeré faktury a účetní doklady, na základě
     kterých se platba bude realizovat, musí být dodavatelem označeny názvem Projektu

3 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výdaje související s realizací Projektu, které příjemce vydal před
   uzavřením této Smlouvy, a které budou příjemcem zpětně vyúčtovány v rámci ex-ante žádostí o platbu,
   nemusely být uhrazeny z účtu uvedeného v tomto článku Smlouvy.

                                                             5
     a jeho číslem uvedeným v MS2014+. V odůvodněných případech je příjemci umožněno,
     aby doklady označil názvem a číslem Projektu sám před jejich uplatněním v žádosti o
     platbu. Celková doba administrace žádosti o platbu od data jejího obdržení
     poskytovatelem do data jejího schválení nepřekročí 40 pracovních dnů. V případě
     zjištění, že žádost o platbu má vady nebo je neúplná, poskytovatel ji prostřednictvím IS
     KP 2014+ vrátí příjemci a příjemce jí po opravě předloží poskytovateli znovu. Po
     odstranění nedostatků a předložení opravené žádostí o platbu poskytovateli
     prostřednictvím IS KP2014+ běží lhůta pro administraci žádosti o platbu od data
     předložení opravené žádosti o platbu od začátku s tím, že celková doba schvalování
     žádosti o platbu nesmí přesáhnout 90 dnů od data jejího předložení poskytovateli. Na
     základě provedených kontrol případně po provedení úprav dle čl. 10 této Smlouvy
     v návaznosti na kontrolní zjištění, schválí poskytovatel žádost o platbu a v návaznosti na
     to uvolní finanční prostředky na účet příjemce uvedený v článku 6. Uvolnění finančních
     prostředků na účet příjemce při dodržení výše uvedeného postupu bude uskutečněno
     nejpozději do 10 pracovních dnů od data schválení žádosti o platbu.

3. Poskytovatel uvolňuje finanční prostředky formou zúčtovatelných záloh, které lze použít
     pouze k úhradě výdajů Projektu v rozsahu, jak jsou uvedeny v článku 4 části B) této
     Smlouvy a v souladu s finančním plánem Projektu. Celkový objem záloh vyplacený
     příjemci v daném okamžiku nesmí překročit objem finančních prostředků dosud
     vyúčtovaných příjemcem a schválených poskytovatelem o více než 50% způsobilých
     výdajů Projektu4. Úprava týkající se výše poskytovaných záloh a jejich zúčtování budou
     v jednotlivých letech financování realizace Projektu specifikovány v Základní smlouvě.

4. Poskytovatel si vyhrazuje právo v mimořádných případech platby požadované příjemcem
     pozastavit nebo upravit jejich výši. O pozastavení plateb nebo úpravě jejich výše
     a důvodech jejich pozastavení nebo úpravy jejich výše poskytovatel písemně informuje
     příjemce a Řídící orgán, který v případě potřeby rozhodne o délce pozastavení plateb
     a/nebo jejich obnovení či úpravě jejich výše.

                                                   Článek 8
                              Podmínky čerpání finančních prostředků

A) Práva a povinnosti příjemce:

A.1. Příjemce se zavazuje nakládat s poskytnutými finančními prostředky s péčí řádného
      hospodáře, tj. zejména efektivně a hospodárně v souladu s účelem, ke kterému byly
      poskytnuty.

A.2. Příjemce je povinen provádět úhradu veškerých způsobilých výdajů Projektu
      financovaného podle této Smlouvy prostřednictvím účtu uvedeného v článku 6 této
      Smlouvy5. Zálohově poskytované finanční prostředky nemůže příjemce v rámci svého
      hospodaření použít k jiným účelům, než ke kterým jsou určeny, a příjemce je povinen
      provést taková opatření, aby tyto finanční prostředky nemohly být dotčeny výkonem
      práv třetích osob.

4 V praxi lze např. poskytnout první zálohu ve výši 50% způsobilých výdajů Projektu a další zálohy poté
   maximálně do výše vyúčtovaných prostředků. Pokud není první záloha poskytnuta do výše 50% způsobilých
   výdajů Projektu, je možné zbývající část doplatit v rámci samostatné zálohové platby nebo navýšením některé
   z dalších záloh nad rámec částky schváleného vyúčtování.

5 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výdaje související s realizací Projektu, které příjemce vydal před
   uzavřením této Smlouvy a které budou příjemcem zpětně vyúčtovány v rámci ex-ante žádostí o platbu,
   nemusely být uhrazeny z účtu uvedeného v tomto článku Smlouvy.

                                                             6
A.3. Příjemce se zavazuje čerpat z účtu uvedeného v článku 6 této Smlouvy z převedených
      finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy pouze takovou výši finančních
      prostředků, která souhlasí s výší vyfakturovaných nezbytně nutných nákladů, které byly
      účelně vynaložené při realizaci Projektu.

A.4. Příjemce nesmí hradit z poskytnutých finančních prostředků poplatky za vedení
      bankovního účtu a poplatky za provedené bankovní služby. Příjemce tímto souhlasí, aby
      ČNB poskytovala průběžně poskytovateli informace o stavu finančních toků a o
      zůstatku na účtu uvedeném v článku 6 této Smlouvy. Příjemce je povinen peněžité
      plnění úrok nahrazující, pokud je dle zákonné úpravy poskytováno, připsané na účtu
      uvedeném v článku 6 z finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy převést
      na účet poskytovatele č. xxxxxxxx/xxxx v souvislosti s ročním zúčtováním.

A.5. Příjemce je povinen vést o čerpání a užití finančních prostředků poskytnutých dle této
      Smlouvy průkaznou samostatnou analytickou účetní evidenci podle kap. 3.5. MPFT
      s vazbou k financovanému Projektu tak, aby bylo zřejmé čerpání a užití finančních
      prostředků v souladu s touto Smlouvou a s účelem, ke kterému jsou poskytovány a aby
      bylo možné vykázat zaúčtování účetních případů souvisejících s financováním Projektu
      ve vztahu ke všem zdrojům podílejících se na financování Projektu. Příjemce musí být
      schopen průkazně dokladovat dle relevantních nařízení Evropské unie při následných
      kontrolách a auditech všechny účetní operace související s financováním Projektu
      z prostředků fondů Evropské unie a zajistit jednoznačné přiřazení všech účetních
      položek k Projektu. Při vedení účetní evidence je příjemce povinen postupovat
      v souladu s platnými předpisy České republiky zejména podle zákona č. 563/1991 Sb.,
      o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.

A.6. Příjemce je povinen uchovávat účetní evidenci k Projektu vedenou dle odst. A.5.
      a veškeré podklady, které souvisí s výdaji a audity Projektu, jako i další dokumentaci
      související s realizací Projektu po dobu minimálně tří let od 1. ledna roku následujícího
      po roce, kdy došlo k uzavření OPD 2014–2020, tj. min do 31. 12. 2028, pokud
      v předpisech České republiky není stanovena pro konkrétní dokumenty lhůta pro
      archivaci delší. Výslovně se sjednává, že příjemce je povinen uchovávat veškeré
      originální dokumenty související s realizací zadávacích řízení na veřejné zakázky
      k realizaci Projektu nejméně 10 let od finančního ukončení Projektu za předpokladu, že
      lhůta archivace stanovena podle předchozí věty není lhůtou delší. V souladu s Pravidly
      pro žadatele a příjemce bude Řídící orgán informovat příjemce po dokončení Projektu o
      datu, kdy začíná běžet lhůta pro archivaci dokumentů.

A.7. Příjemce je povinen zajistit realizaci Projektu tak, aby byly naplněny ukazatele
      a indikátory Projektu, k jejichž splnění se příjemce zavázal jejich uvedením
      a vyčíslením v žádosti o podporu (zejm. indikátory výstupu).

A.8. Příjemce je povinen při zadávání veřejných zakázek na realizaci Projektu, u nichž je
      finanční plnění zcela nebo zčásti hrazeno z finančních prostředků poskytovaných dle
      této Smlouvy, postupovat podle platné právní úpravy pro zadávání veřejných zakázek.
      Při zadávání těchto veřejných zakázek je příjemce povinen dodržovat předpisy
      upravující regulérnost veřejné podpory, ochranu životního prostředí, rovnost žen a mužů
      apod. Při zadávání veřejných zakázek na realizaci Projektu je příjemce dále povinen
      vždy zajistit transparentnost, přiměřenost, nediskriminaci a rovné zacházení.

      Při zadávání veřejných zakázek nespadajících pod působnost zákona č. 137/2006 Sb.,
      o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), u zakázek se
      zahájením zadávacího řízení do 30. září 2016, nebo nespadajících pod působnost zákona
      č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen

                                                             7
      „ZZVZ“), u zakázek se zahájením zadávacího řízení po 1. říjnu 2016, je povinen se při
      zadávání zakázek řídit Pravidly pro žadatele a příjemce, vč. Metodického pokynu pro
      oblast zadávání zakázek pro programové období 2014–2020, vydaného Ministerstvem
      pro místní rozvoj (dále jen „MP“).

A.9. Příjemce se zavazuje, že se v souvislosti s financováním realizace Projektu podrobí
       kontrolám ze strany Evropského účetního dvora, Evropské komise, Nejvyššího
       kontrolního úřadu, Auditního orgánu, finančních orgánů, Platebního a certifikačního
       orgánu, Řídícího orgánu a poskytovatele a dalších kontrolních orgánů dle předpisů
       České republiky a předpisů Evropské unie6. V souvislosti s těmito kontrolami je
       příjemce povinen poskytnout veškerou dokumentaci vztahující se k Projektu a umožnit
       v souvislosti s výkonem této kontrolní činnosti pořizování kopií a výpisů dokladů ze
       své účetní evidence a rovněž při výkonu kontroly i účinně spolupracovat. Příjemce se
       zavazuje informovat poskytovatele o kontrolách a auditech provedených v souvislosti
       s financovaným Projektem a zavazuje se na žádost poskytovatele poskytnout veškeré
       informace o výsledcích a kontrolní protokoly z těchto kontrol a auditů.

A.10. Příjemce je povinen zasílat v průběhu realizace Projektu monitorovací zprávy –
       průběžné zprávy o realizaci Projektu předkládané s každou žádostí o platbu a informace
       o pokroku Projektu (pouze ve specifických případech na vyžádání Řídícího orgánu),
       zpracované v elektronické formě v IS KP2014+ v rozsahu a časových intervalech
       stanovených v Metodickém pokynu pro monitorování implementace ESI fondů
       v programovém období 2014 - 2020 a Metodickém pokynu procesů řízení a
       monitorování ESI fondů v MS2014+ zveřejněných na www.opd.cz. S poslední žádostí
       o platbu je příjemce povinen předložit Závěrečnou zprávu o realizaci za celé období
       realizace Projektu.

A.11. Příjemce je povinen informovat veřejnost a další subjekty o příspěvku poskytnutém
       Evropskou unií způsoby uvedenými v Pravidlech pro žadatele a příjemce, vč. platného
       Metodického pokynu pro publicitu a komunikaci ESI fondů v programovém období
       2014 - 2020 zveřejněného na www.opd.cz a v souladu s tím je příjemce povinen uvádět
       na těchto materiálech i logo poskytovatele pro projekty spolufinancované z OPD, které
       je ke stažení k uvedenému účelu na www.sfdi.cz, a k jeho užití dává poskytovatel tímto
       souhlas.

A.12. Příjemce je povinen u Projektu postupovat v souladu s všeobecnými standardy
       Evropské unie, a dále v souladu s dalšími podmínkami stanovenými ve schváleném
       OPD a ve „Výzvě“. Příjemce je dále povinen při realizaci Projektu a při čerpání
       finančních prostředků pro Projekt poskytnutých na základě této Smlouvy dodržovat
       zejména platná Pravidla pro žadatele a příjemce a další aktuálně platné metodiky a
       pokyny vydané Řídícím orgánem pro příjemce prostředků z fondů Evropské unie
       zveřejněné na www.opd.cz a platná Pravidla pro financování z rozpočtu Státního fondu
       dopravní infrastruktury vydaná poskytovatelem a zveřejněná na www.sfdi.cz.

A.13. Příjemce souhlasí s tím, že identifikační údaje o něm, jako o příjemci finančních
       prostředků poskytovatele, jsou uloženy v centrální evidenci vedené u poskytovatele.
       Příjemce rovněž souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, IČO, účelu a výše jemu
       poskytnutých finančních prostředků dle této Smlouvy.

A.14. Příjemce se zavazuje provést za každý kalendářní rok, ve kterém byly poskytnuty
       finanční prostředky pro Projekt, zúčtování poskytnutých finančních prostředků

6 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výkonem některého kontrolního oprávnění může být jedním
   z oprávněných subjektů pověřen i třetí subjekt (např. supervizor).

                                                             8
       čerpaných na základě této Smlouvy. Toto zúčtování je příjemce povinen předložit
       poskytovateli v termínu stanoveném v metodickém pokynu poskytovatele. Rozsah a
       forma zúčtování bude stanovena metodickým pokynem k zúčtování, vydaným
       poskytovatelem pro každý kalendářní rok, který bude příjemci zaslán.

A.15. V případě, že bude z jakéhokoli důvodu předčasně ukončena realizace Projektu
       financovaného z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy před jeho
       dokončením, tj. před dosažením stanovených cílů, odstoupením příjemce od
       schváleného Projektu, je příjemce povinen neprodleně, nejpozději do 15 kalendářních
       dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení příjemce od schváleného Projektu, o této
       skutečnosti poskytovatele písemně informovat a předložit mu zprávu o dosažených
       výsledcích realizace Projektu, důvodech jeho ukončení a vrátit poskytovateli finanční
       prostředky, které již byly na Projekt uvolněny podle této Smlouvy.

A.16. Příjemce se zavazuje, že nejméně po dobu 5 let počínaje od data, kdy Projekt nabyl
       centrální stav „Projekt finančně ukončen ze strany Řídícího orgánu“ (tj. okamžik
       schválení poslední žádosti o platbu/vyúčtování), nepřevede majetek nabytý
       z poskytnutých finančních prostředků do vlastnictví třetích osob, ani jej jinak nezcizí
       ani nepředá do úplatného užívání třetím osobám s výjimkou vyvolaných investic, nebo
       převodů vyplývajících ze zákonných ustanovení, nebo že o takovém nakládání s tímto
       majetkem rozhodne Řídící orgán. I v těchto případech je příjemce povinen zavázat
       nabyvatele tohoto majetku k zajištění jeho udržitelnosti ve stejném rozsahu, jak pro
       příjemce vyplývá z tohoto ustanovení. Příjemce po uvedenou dobu nezastaví tento
       majetek, ani jej nezatíží právy třetích osob vyjma případů, kde toto zatížení vyplývá
       z platné právní úpravy. Současně je příjemce povinen zajistit řádnou péči o tento
       majetek, aby majetek mohl být trvale bezplatně užíván k účelu, ke kterému je určen,
       s výjimkou těch případů, kde možnost úplatného užívání tohoto majetku je upravena
       příslušným zákonem. Příjemce může tento majetek pronajmout během výše uvedené
       doby udržitelnosti Projektu pouze s předchozím písemným souhlasem Řídícího orgánu.
       Po výše uvedenou dobu udržitelnosti Projektu je příjemce povinen předkládat za každý
       uplynulý rok, vždy do 30 dnů po uplynutí každého roku, průběžnou zprávu o
       udržitelnosti Projektu a po uplynutí této doby je příjemce povinen předložit Závěrečnou
       zprávu o udržitelnosti Projektu. Závěrečnou zprávu o udržitelnosti projektu předkládá
       příjemce do 30 dnů po ukončení doby udržitelnosti Projektu v elektronické formě
       zpracované v IS KP2014+.

A.17. V souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 1303/2013 a s Pravidly pro
       žadatele a příjemce může být příjemci poskytovatelem uložena povinnost (na základě
       výzvy Řídícího orgánu) vrátit část, případně i všechny prostředky poskytnuté na
       základě čl. 4 odst. B.2 písm. a) této Smlouvy v případě, že vytvoří příjmy , které nebyly
       zohledněny v žádosti o podporu, resp. při vydání Schvalovacího protokolu.

B) Práva a povinnosti poskytovatele:

B.1. Poskytovatel je povinen převádět poskytované finanční prostředky dle této Smlouvy
      výlučně na účet příjemce uvedený v článku 6 v souladu s účelovým určením
      poskytovaných finančních prostředků a v termínu stanoveném touto Smlouvou, pokud
      není v Základní smlouvě dohodnuto jinak.

B.2. Poskytovatel je při poskytování finančních prostředků dle této Smlouvy vázán platnými
      právními předpisy, Schvalovacím protokolem, podmínkami stanovenými ve schváleném

                                                             9
      OPD, ve Výzvě, v platné MPFT a v pravidlech a v pokynech stanovených Řídícím
      orgánem.

B.3. Poskytovatel je oprávněn v odůvodněných případech, o kterých písemně informuje
      příjemce, pozastavit uvolňování finančních prostředků a neposkytnout další finanční
      prostředky, pokud příjemce závažným způsobem poruší ustanovení této Smlouvy, např.
      použije poskytnuté finanční prostředky k jinému účelu, než byly podle této Smlouvy
      poskytnuty. V případě zjištění porušení Smlouvy nebo podmínek, za kterých byl
      schválen příspěvek pro Projekt z fondů Evropské unie, je poskytovatel povinen na tuto
      skutečnost příjemce upozornit a stanovit mu lhůtu ke zjednání nápravy v případech, kde
      je zjednání nápravy možné a kde je porušení povinností postiženo dle článku 10 této
      Smlouvy nižším odvodem za porušení rozpočtové kázně, či finanční opravou (dále také
      společně jen „sankce“), než kolik činí celková výše poskytovaných finančních
      prostředků a současně o tom písemně informuje Řídící orgán a příslušný finanční úřad.
      Při porušení povinností stanovených právním předpisem, nebo pokud příjemce
      nedodržel účel, pro který mu byly finanční prostředky poskytnuty, nebo porušil jinou
      podmínku, za které mu byly finanční prostředky poskytnuty a u které nebylo možné
      zjednat nápravu, vyzve poskytovatel písemně příjemce, aby ve lhůtě, kterou mu
      stanoví, vrátil finanční prostředky, kterých se porušení povinností týká, a současně
      o tom informuje Řídící orgán a příslušný finanční úřad. O zjednání nápravy nebo
      o vrácení finančních prostředků tam, kde zjednání nápravy není možné, poskytovatel
      neprodleně písemně informuje Řídící orgán a příslušný finanční úřad. Pokud
      ve stanovené lhůtě nebude náprava zjednána nebo nebudou vráceny finanční prostředky
      v případě, kde je vrácení finančních prostředků požadováno, je poskytovatel oprávněn
      pozastavit příjemci čerpání finančních prostředků a neposkytnout další finanční
      prostředky a současně má poskytovatel právo od této Smlouvy odstoupit. V případě
      poskytnutých finančních prostředků, které byly příjemcem prokazatelně neoprávněně
      vyplacené nebo zadržené platí postupy uvedené v článku 10. Následky porušení
      povinností vyplývajících z této Smlouvy.

B.4. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy také v případě, že se prokáže, že
      údaje sdělené mu příjemcem a dokladující dodržení podmínek stanovených
      poskytovatelem ve Smlouvě jsou zkreslené, nepravdivé nebo i přes předchozí
      upozornění poskytovatele neúplné.

B.5. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy také v případě, že Řídící orgán
      rozhodne o zrušení Schvalovacího protokolu, pokud se prokáže, že údaje sdělené
      příjemcem Řídícímu orgánu, které vedly k vystavení Schvalovacího protokolu, byly
      zkreslené, nepravdivé, neúplné či zavádějící.

B.6. Poskytovatel je povinen informovat příjemce o změnách metodik a pokynů, na které je
      ve Smlouvě odkazováno, pokud tak neučiní Řídící orgán.

                                                   Článek 9
                            Kontrola nakládání s finančními prostředky

9.1. Příjemce se poskytovateli zavazuje k účinné spolupráci při výkonu kontroly
      hospodárného, účelného a efektivního nakládání s poskytnutými finančními prostředky,
      kontroly dodržování právních předpisů a příslušných metodických postupů, kontroly
      zajištění ochrany poskytnutých finančních prostředků proti rizikům, nesrovnalostem
      nebo jiným nedostatkům tak, aby kontrolním pracovníkům poskytovatele bylo
      umožněno provedení kontroly v souladu s § 3 odst. 5 zákona č. 104/2000 Sb. Provedení

                                                            10
      kontroly se bude řídit zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), a zákonem
      č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů
      (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, MPFT a Manuálem
      pracovních postupů poskytovatele.

9.2. Při zjištění podezření na nesrovnalost (ve smyslu příslušných právních předpisů EU) při
      čerpání finančních prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy, neprodleně
      informuje poskytovatel o této skutečnosti Řídící orgán, který s ohledem na charakter
      zjištěných nesrovnalostí rozhodne o dalším postupu. Současně je poskytovatel oprávněn
      při zjištění nesrovnalostí ve vztahu k finančním prostředkům poskytnutým na
      financování Projektu žádat vrácení poskytnutých finančních prostředků, pozastavit
      jejich čerpání a činit další nezbytná opatření k zabezpečení předpokládané efektivnosti
      a souladu financovaných činností s platnými předpisy a mezinárodními závazky.

9.3 Poskytovatel (a rovněž i ostatní subjekty uvedené v čl. 8 části A) odst. A.9. této
       Smlouvy) je oprávněn v souvislosti s prováděnou kontrolou zjišťovat u příjemce
       a u osob se smluvními závazky vůči příjemci veškeré údaje nezbytné pro tuto kontrolu.
       Příjemce se zavazuje písemně deklarovat právo poskytovatele na zjišťování veškerých
       podkladů a údajů nutných pro tuto kontrolu u osob se smluvními závazky vůči příjemci
       ve smluvním vztahu mezi příjemcem a touto osobou v případech, kde smluvní vztah je
       financován či spolufinancován z finančních prostředků poskytovaných na základě této
       Smlouvy. Toto oprávnění je příjemce povinen zajistit stejným způsobem i pro ostatní
       subjekty uvedené v čl. 8 části A) odst. A.9. této Smlouvy.

                                                   Článek 10
                   Následky porušení povinností vyplývajících z této Smlouvy

10.1. V případě, že finanční prostředky poskytnuté dle této Smlouvy nebudou užity na účel,
         na který byly určeny, nebo příjemce poruší ve vztahu k poskytovaným finančním
         prostředkům povinnosti stanovené právními předpisy, nebo příjemce poruší jiné
         povinnosti vyplývající pro něj z této Smlouvy a na straně poskytovatele vznikne
         podezření na nesrovnalost při čerpání finančních prostředků příjemcem spočívající
         v podezření na porušení rozpočtové kázně, a nebude zjednána náprava nebo vrácené
         nesrovnalostí dotčené poskytnuté finanční prostředky ve smyslu čl. 8 části B)
         odst. B.3., upozorní poskytovatel na tuto skutečnost Řídící orgán, který rozhodne o
         dalším postupu.

10.2. Pokud se při podezření na nesrovnalost nebude postupovat podle čl. 8 části B) odst.
         B.3. a šetřením se dojde k závěru, že došlo k porušení rozpočtové kázně, je Příjemce
         povinen odvést veškeré prokazatelně neoprávněně vyplacené nebo zadržované
         finanční prostředky poskytnuté dle této Smlouvy, a to včetně penále ve smyslu § 44a
         zákona č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
         „zákon č. 218/2000 Sb.“), v termínu stanoveném příslušným finančním úřadem
         prostřednictvím tohoto finančního úřadu. Toto neplatí pro případy porušení
         rozpočtové kázně z důvodů uvedených v odst. 10.4. až 10.8. tohoto článku, ve kterých
         je v souladu s § 14 odst. 5 zákona č. 218/2000 Sb. stanoven odvod za porušení
         rozpočtové kázně (sankce) nižší, než je celková částka poskytovaných finančních
         prostředků na Projekt dle této Smlouvy.

10.3. Méně závažná porušení povinností vyplývajících pro příjemce z této Smlouvy ve
         smyslu § 14 odst. 5 zákona č. 218/2000 Sb., budou (pokud nebude ve lhůtě stanovené
         Řídícím orgánem či poskytovatelem zjednána náprava nebo vráceny finanční

                                                            11
        prostředky tam, kde zjednání nápravy není možné) postižena nižším odvodem za
        porušení rozpočtové kázně (sankcí), než kolik činí celková výše finančních prostředků
        poskytovaných pro Projekt. Řídící orgán v těchto případech společně s rozhodnutím
        o dalším postupu stanoví i případnou výši odvodu za porušení rozpočtové kázně
        (sankci) v rámci sazeb uvedených v odst. 10.4. až 10.8. Pokud se podle charakteru
        šetřením zjištěných porušení povinností stanoví odvod za porušení rozpočtové kázně
        (sankce) v rámci níže uvedených procentních rozpětí, bude při stanovení konkrétní
        výše přihlédnuto zejména k závažnosti porušení povinnosti a ke skutečnosti, zda se
        příjemce dopustil porušení některé z definovaných povinností opakovaně. Při
        vícenásobném porušení povinností bude odvod za porušení rozpočtové kázně (sankce)
        stanoven ve výši odpovídající horní hranici rozpětí. V případě, že identifikované
        porušení povinnosti má pouze formální charakter bez jakéhokoliv skutečného nebo
        potencionálního finančního dopadu, pak platí, že sankce je nulová a neukládá se.

10.4. Méně závažné porušení povinností stanovených touto Smlouvou je nedodržení
        ustanovení:
        - odst. A.10. a A.16, čl. 8 – povinnost zasílání zpráv o realizaci a zpráv
            o udržitelnosti – sankce 0,2 % – 3 % z celkové výše poskytovaných prostředků na
            Projekt;

        - odst. A.12., čl. 8 – povinnost dodržovat metodiky a pokyny vydané Řídícím
            orgánem pro příjemce prostředků – sankce 0,1 % – 5 % z celkové výše
            poskytovaných prostředků na Projekt;

        - odst. 9.3., čl. 9, věta druhá – sankce 0,2 % – 2 % z celkové výše poskytovaných
            prostředků na Projekt.

10.5. V případě porušení rozpočtové kázně z jiných důvodů než jsou uvedeny v odst. 10.4.
        jsou stanoveny tyto sankce:
        - převedení poskytnutých prostředků na jiný než stanovený účet, ale pouze
            v případě, kdy před stanovením sankce došlo k navrácení těchto prostředků zpět na
            účet uvedený v čl. 6 této Smlouvy; jedná se však pouze o případy, kdy dosud
            nedošlo k zařazení tohoto mylně provedeného výdaje do žádosti o platbu podané
            příjemcem (obdobně pak v případě úhrady faktur z účtu uvedeného v čl. 6 této
            Smlouvy včetně DPH, v případě, že není způsobilým výdajem, pokud dojde
            následně k přesunu těchto prostředků zpět na účet uvedený v čl. 6 této Smlouvy) –
            sankce 0,2 % – 3 % z částky, ve které byla porušena rozpočtová kázeň (tedy
            z částky, která byla převedena na jiný než stanovený účet a byla na tento účet
            navrácena),

        - použití investičních prostředků na úhradu neinvestičních výdajů a naopak – sankce
            0,2 % – 5 % z částky, ve které byla porušena rozpočtová kázeň (tedy z částky,
            která byla použita namísto investičních výdajů jako neinvestiční výdaj či naopak).

10.6.  V případě všech sankcí uvedených v odst. 10.4. a 10.5. platí, že u finančně
       objemnějších projektů bude interval pro stanovení sankce snížen podle následujících
       koeficientů (tzn., že krajní hodnoty intervalu budou vynásobeny koeficienty
       uvedenými níže):

       - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu)
           vyššími než 50 mil. Kč a nižšími než 200 mil. Kč koeficientem 0,75;

       12
       - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu)
           vyššími než 200 mil. Kč a nižšími než 1 mld. Kč koeficientem 0,5;

       - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu)
           vyššími než 1 mld. Kč koeficientem 0,25.

10.7.  Příjemce je povinen zajistit publicitu projektu v souladu s Pravidly pro žadatele
       a příjemce a Metodickým pokynem Publicita7. Sankce za porušení povinností v oblasti
       publicity je vyměřena procentem z celkové částky podpory uvedené ve Schvalovacím
       protokolu, a to ve výši 0,1 %, 0,8% nebo 1,2 % podle zjištěného druhu pochybení, jak
       je uvedeno v Metodickém pokynu pro publicitu, maximálně však 1 000 000 Kč na
       jeden projekt/operaci za všechna zjištěná pochybení v oblasti publicity. Pokud
       příjemce odstraní zjištěné nedostatky ve lhůtě stanovené poskytovatelem/jiným
       kontrolním subjektem, nebude mu uložena žádná sankce.

10.8 Při identifikaci porušení ZZVZ/ZVZ, Pravidel pro žadatele a příjemce OPD 2014 -2020
       nebo jiných závazných pravidel pro zadávání zakázek nespadajících pod působnost
       ZZVZ/ZVZ veřejných zakázek (společně/zvlášť dále v textu jen „zakázek“), které by
       mohlo mít potenciální finanční dopad, bude stanovena příslušná finanční oprava (dále
       jen „sankce“ Výše sankce připadající na porušení pravidel při zadávání zakázek se
       stanoví dle typových porušení uvedených v tabulce níže, která vycházejí z rozhodnutí
       Komise C(2019) 3452 ze dne 14. 5. 2019, kterým se stanoví pokyny ke stanovení
       finančních oprav, které mají být provedeny u výdajů financovaných Unií za nedodržení
       platných pravidel pro zadávání veřejných zakázek (dále jen „rozhodnutí Komise
       C(2019) 3452“). Rozhodnutí Komise C(2019)3452 může být využito při stanovení
       sankcí podpůrně. Výše sankce se uplatní na finanční prostředky použité nebo určené
       k úhradě výdajů Projektu v rámci zakázky, u které se porušení vyskytlo, pokud není
       v níže uvedené tabulce u konkrétní sankce stanoveno jinak. V případě porušení výše
       uvedených pravidel se výše sankce řídí následující tabulkou:

Č.           Typ porušení    Popis porušení                        Sazba sankce

1. Nedodržení požadovaného Zadavatel zadal zakázku,        100 %

       způsobu zahájení řízení aniž by zahájil             25 %, pokud byla dodržena
                                                           určitá míra uveřejnění,
       a jeho uveřejnění     výběrové/zadávací řízení      která umožnila
                                                           potenciálním dodavatelům
       nebo                  v souladu se ZZVZ/ZVZ         přístup k zadávané
                                                           zakázce.
       neoprávněné přímé zadání nebo v souladu s Pravidly
                                                           100 %, pokud zakázka
       (např. neoprávněné užití pro žadatele a příjemce    nebyla uveřejněna, ačkoliv
                                                           se na ni tato povinnost
       jednacího řízení bez  OPD 2014 - 2020.              vztahovala.

       uveřejnění).

2. Neoprávněné rozdělení     Zadavatel uměle rozdělil
      předmětu zakázky.      předmět zakázky tak, že
                             tím došlo ke snížení její
                             předpokládané hodnoty

7 Metodický pokyn pro publicitu a komunikaci Evropských strukturálních a investičních fondů v programovém
   období 2014-2020 vydaný Ministerstvem pro místní rozvoj

                                                            13
Č.  Typ porušení                Popis porušení                    Sazba sankce

                                pod finanční limity           25 %, pokud byla dodržena
                                stanovené v ZZVZ/ZVZ          určitá míra uveřejnění,
                                nebo Pravidly pro žadatele    která umožnila
                                a příjemce OPD 2014 –         potenciálním dodavatelům
                                2020, čímž nebylo             přístup k zadávané
                                zajištěno řádné uveřejnění    zakázce.
                                zakázky.

3. Chybějící či nedostatečné    Zadavatel nerozdělil          5%
      odůvodnění nerozdělení
      zakázky na části.         nadlimitní zakázku na části

4. Nedodržení minimální         dle ZZVZ/ZVZ a toto
      délky lhůty pro podání
      nabídek, předběžných      rozhodnutí v písemné
      nabídek nebo žádostí
      o účast                   zprávě zadavatele
      nebo
      neprodloužení této lhůty  neodůvodnil či toto
      v případě takové změny
      zadávacích podmínek,      odůvodnění nebylo
      jejichž povaha to
      vyžadovala.               dostatečné.

                                Zadavatel stanovil lhůtu      100 %, pokud je zkrácení
                                pro podání nabídek,           vyšší nebo rovno 85 %
                                předběžných nabídek nebo      délky minimální lhůty,
                                žádostí o účast tak, že       nebo byla lhůta rovna nebo
                                jejich délka nedosahovala     kratší než 5 dnů.
                                minimálních lhůt
                                stanovených ZZVZ/ZVZ          25 %, pokud je zkrácení
                                nebo Pravidly pro žadatele    vyšší nebo rovno 50 %
                                a příjemce OPD 2014 -         délky minimální lhůty (ale
                                2020                          nedosahuje 85 %).
                                nebo zadavatel v případě
                                takové změny zadávacích       10 %, pokud je zkrácení
                                podmínek, jejichž povaha      vyšší nebo rovno 30 %
                                to vyžadovala, přiměřeně      délky minimální lhůty (ale
                                tuto lhůtu neprodloužil.      nedosahuje 50 %)
                                                              nebo
                                                              nebyla prodloužena lhůta
                                                              pro podání nabídek,
                                                              předběžných nabídek nebo
                                                              žádostí o účast v případě
                                                              takové změny zadávacích
                                                              podmínek, jejichž povaha
                                                              to vyžadovala.

                                                              5 %, pokud je zkrácení
                                                              nižší než 30 %.

5. Nedostatečná doba pro        Jestliže zadávací             10 %, pokud po zkrácení
      opatření zadávací         dokumentace není volně,       činí délka lhůty pro
      dokumentace               přímo a úplně dostupná,       doručení nabídek méně než
      nebo                      přičemž doba, ve které si ji  nebo je rovna 50 %

                                14
Č.        Typ porušení        Popis porušení                       Sazba sankce

    jiná omezení pro získání  mohou potenciální              stanovené lhůty pro
    zadávací dokumentace.     dodavatelé opatřit, je příliš  doručení nabídek.
                              krátká, či zadavatel jinak
                              vytváří neodůvodněnou          5 %, pokud po zkrácení
                              překážku pro řádnou            činí délka lhůty pro
                              hospodářskou soutěž.           doručení nabídek méně než
                                                             nebo je rovna 80 %
                                                             stanovené lhůty pro
                                                             doručení nabídek.

                                                             25 %, pokud je doba pro
                                                             získání zadávací
                                                             dokumentace rovna nebo
                                                             nižší 5 dnům
                                                             nebo zadavatel vůbec
                                                             neumožnil bezplatný,
                                                             neomezený a přímý přístup
                                                             k zadávací dokumentaci
                                                             elektronickým způsobem.

6. Neuveřejnění prodloužení Zadavatel v průběhu              5 %, pokud došlo

    lhůty pro podání nabídek, výběrového/zadávacího k uveřejnění

    předběžných nabídek nebo řízení prodloužil lhůtu pro prodloužených lhůt jiným

    žádostí o účast           podání nabídek,                vhodným způsobem

    nebo                      předběžných nabídek nebo (původní lhůty pro podání

    neprodloužení této lhůty žádostí o účast, aniž by        nabídek/žádostí o účast

    při nedodržení stanovené tuto skutečnost uveřejnil stanoveny v souladu se

    lhůty pro poskytnutí      způsobem stanoveným            ZZVZ/ZVZ/Pravidly pro

    vysvětlení.               v ZZVZ/ZVZ nebo                žadatele a příjemce OPD

                              Pravidly pro žadatele a        2014-2020.

                              příjemce OPD 2014 –

                              2020, resp. způsobem,          10 %, pokud nedošlo

                              jakým bylo zahájeno            k uveřejnění,

                              výběrové/zadávací řízení, nebo pokud nedošlo

                              nebo ačkoliv žádost o          k prodloužení lhůty pro

                              vysvětlení byla doručena podání nabídek v důsledku

                              včas, zadavatel toto           nedodržení lhůty pro

                              vysvětlení neuveřejnil,        poskytnutí vysvětlení

                              neodeslal nebo nepředal ve zadávací dokumentace.

                              stanovené lhůtě a současně

                              neprodloužil lhůtu pro

                              podání nabídek.

7. Použití jednacího řízení   Zadavatel zadal zakázku v      25 %
      s uveřejněním nebo      jednacím řízení
      soutěžního dialogu      s uveřejněním nebo
      v rozporu se ZZVZ/ZVZ.  v soutěžním dialogu, aniž

                              15
Č.        Typ porušení          Popis porušení                  Sazba sankce

                                by byly splněny zákonné         10 %, pokud byla zajištěna
                                podmínky pro takový             transparentnost zadávacího
                                postup, nebo v průběhu          řízení vč. zdůvodnění užití
                                jednacího řízení                tohoto druhu řízení
                                s uveřejněním nebo              v zadávací dokumentaci,
                                v soutěžním dialogu             nebyl omezen počet
                                podstatně změnil zadávací       potenciálních dodavatelů,
                                podmínky.                       kteří mohli podat nabídku
                                                                nebo žádost o účast, a
                                                                současně byl zajištěn rovný
                                                                přístup ke všem
                                                                účastníkům, kteří podali
                                                                nabídku či žádost o účast.

8. Nesoulad se stanovenými      Nedodržení stanovených          10 %, pokud nedodržení
                                postupů pro elektronické        mohlo mít za následek
      postupy pro elektronické  nebo souhrnné zadávání          odrazení potenciálních
                                veřejných zakázek (tj.          dodavatelů od účasti ve
      nebo souhrnné zadávání    rámcové dohody,                 výběrovém/zadávacím
      zakázek8.                 dynamické nákupní               řízení.
                                systémy, elektronické
                                aukce, elektronické             25 %, pokud následkem
                                katalogy, centralizované        tohoto porušení bylo
                                zadávání, společné              přidělení zakázky jinému
                                zadávání a postupy              účastníkovi, než který by
                                centrálních zadavatelů).        zvítězil, pokud by se
                                                                zadavatel pochybení
                                                                nedopustil.

9. Neuvedení nebo               Zadavatel neuvedl               25 %, pokud nedošlo

    nedostatečné vymezení       v oznámení o zahájení           k uveřejnění kvalifikačních

    požadavků na kvalifikaci výběrového/zadávacího nebo hodnotících kritérií

    nebo hodnotících kritérií řízení a/nebo ve výzvě            a jejich vah v oznámení o

    a jejich vah, podmínek      k podání nabídek                zahájení

    plnění zakázky nebo         požadavky na kvalifikaci, výběrového/zadávacího

    technické specifikace       hodnotící kritéria (vč.         řízení/výzvě k podání

    nebo                        jejich vah a jasného            nabídek/v zadávací

    neuveřejnění či             způsobu hodnocení               dokumentaci, pokud je

    neposkytnutí vysvětlení nabídek), podmínky plnění uveřejněna spolu

    objasňující či doplňující zakázky nebo technické s oznámením o zahájení

    kvalifikační nebo hodnotící specifikace, případně tyto výběrového/zadávacího

    kritéria.                   požadavky nevymezil             řízení/výzvou k podání

                                dostatečně určitě               nabídek.

8 Kromě případů, kdy nesrovnalost spadá pod jiný typ porušení.

                                                            16
Č.  Typ porušení              Popis porušení                        Sazba sankce

                              nebo objasnění či doplnění   10 %, pokud podmínky
                              kvalifikačních či            plnění nebo technická
                              hodnotících kritérií nebylo  specifikace nejsou
                              sděleno všem účastníkům,     v zadávací dokumentaci
                              popř. tyto informace         uvedeny, nebo
                              nebyly uveřejněny.           hodnotící kritéria a jejich
                                                           váhy nejsou uvedeny
                                                           v oznámení o zahájení
                                                           výběrového/zadávacího
                                                           řízení/výzvě k podání
                                                           nabídky dostatečně určitě,
                                                           což mohlo mít odrazující
                                                           účinek na potenciální
                                                           dodavatele, nebo
                                                           vysvětlení objasňující či
                                                           doplňující kvalifikační
                                                           nebo hodnotící kritéria
                                                           nebyla sdělena všem
                                                           známým dodavatelům
                                                           a/nebo nebyla uveřejněna.

10. Stanovení diskriminačních Zadavatel stanovil           25 %, pokud mohlo dojít

    kritérií pro vyloučení,   diskriminační nebo jiná k odrazení potenciálních

    požadavků na kvalifikaci protiprávní kritéria pro      dodavatelů od účasti ve

    dodavatelů, kritérií      vyloučení, požadavky na výběrovém/zadávacím

    hodnocení nabídek,        kvalifikaci dodavatelů,      řízení.

    podmínek pro plnění       kritéria hodnocení nabídek,  10 %, pokud byla zajištěna
    zakázky nebo technických  podmínky pro plnění          minimální úroveň
    specifikací v rozporu se  veřejné zakázky nebo         hospodářské soutěže.
    ZZVZ/ZVZ nebo Pravidly    technické specifikace nutné

    pro žadatele a příjemce   pro účast ve

    OPD 2014 -2020, a to ve výběrovém/zadávacím

    vztahu k národním,        řízení ve vztahu k místu

    regionálním nebo lokálním realizace (např. v případě

    preferencím.              požadavku na zkušenosti,

                              zařízení, provozovnu apod.

                              v/z určitého regionu či

                              státu).

11. Stanovení diskriminačních Zadavatel stanovil           25 %, pokud stanovené

    kritérií pro vyloučení,   diskriminační nebo jiná podmínky zjevně

    požadavků na kvalifikaci protiprávní kritéria pro      neodpovídají předmětu

    dodavatelů, kritérií      vyloučení, požadavky na zakázky nebo v případech,

    hodnocení nabídek,        kvalifikaci dodavatelů,      kdy toto omezení umožnilo

    podmínek pro plnění       kritéria hodnocení nabídek, účast pouze jednoho

    zakázky nebo technických podmínky pro plnění           dodavatele a současně

    specifikací v rozporu se zakázky nebo technické účast tohoto jednoho

                                       17
Č.  Typ porušení               Popis porušení                     Sazba sankce

    ZZVZ/ZVZ nebo s            specifikace nutné pro účast  dodavatele není
    Pravidly pro žadatele a    ve výběrovém/zadávacím       odůvodnitelná specifickým
    příjemce OPD 2014 -2020    řízení (např. požadavky      technickým charakterem
    v ostatních aspektech než  bezprostředně nesouvisely    předmětu zakázky.
    je uvedeno v předchozím    s předmětem zakázky,
    bodu.                      nebo hodnotící kritéria      10 %, pokud tyto
                               nevyjadřovala vztah užitné   požadavky souvisí
                               hodnoty a ceny).             s předmětem zakázky, ale
                                                            nejsou mu přiměřené, nebo
                                                            v případech, kdy
                                                            kvalifikační kritéria byla
                                                            užita jako hodnotící
                                                            kritéria, nebo v případech
                                                            stanovení technických
                                                            podmínek prostřednictvím
                                                            přímého nebo nepřímého
                                                            odkazu na určité
                                                            dodavatele, výrobky,
                                                            patenty na vynálezy, užitné
                                                            vzory, průmyslové vzory,
                                                            ochranné známky nebo
                                                            označení původu, aniž by
                                                            byly naplněny zákonné
                                                            podmínky/podmínky
                                                            uvedené v Pravidlech pro
                                                            žadatele a příjemce OPD
                                                            2014-2020 pro využití
                                                            takového odkazu
                                                            s výjimkou případů, kdy
                                                            použití této specifikace se
                                                            týká pouze doplňkové části
                                                            zakázky a potenciální
                                                            dopad na EU rozpočet je
                                                            pouze formální.

                                                            5 %, pokud i přes užití
                                                            omezujících podmínek
                                                            byla zajištěna minimální
                                                            úroveň hospodářské
                                                            soutěže.

12. Nedostatečné či nepřesné   Zadavatel nevymezil          10 %
       vymezení předmětu       předmět zakázky
       zakázky.                v podrobnostech
                               nezbytných pro zpracování
                               nabídky, což mohlo odradit
                               potenciální dodavatele od
                               podání nabídky, předběžné

                               18
Č.  Typ porušení             Popis porušení                      Sazba sankce

                             nabídky či žádosti o účast a
                             tato skutečnost je zřejmá i
                             z průběhu vysvětlení
                             zadávací dokumentace
                             vedené v rámci
                             zadávacího/výběrového
                             řízení.

13. Neoprávněné omezení      Zadavatel omezil možnost 5 %
       poddodávek.           využití poddodavatelů při
                             realizaci veřejné zakázky
                             např. procentuálně, a to bez
                             relevantního odůvodnění
                             tohoto omezení s ohledem
                             na klíčové části zakázky.

14. Nedodržení či nesprávná Zadavatel při posouzení        25 %

    aplikace kvalifikačních  a hodnocení nabídek

    kritérií nebo technických či nedodržel stanovené

    jiných zadávacích        zadávací podmínky,

    podmínek při posouzení zejména technické

    a hodnocení nabídek či   podmínky, požadavky na

    žádostí o účast.         kvalifikaci, obchodní

                             podmínky nebo jiné

                             podmínky účasti ve

                             výběrovém/zadávacím

                             řízení nebo podmínky

                             průběhu

                             výběrového/zadávacího

                             řízení a ve svém důsledku

                             tak změnil zadávací

                             podmínky v průběhu

                             posouzení a hodnocení

                             nabídek, což mělo za

                             následek přijetí či

                             odmítnutí nabídek či

                             žádostí o účast, které

                             přijaty/odmítnuty být
                             neměly.9

15. Hodnocení nabídek        Kritéria, která zadavatel     10 %

    v rozporu se zadávacími stanovil pro hodnocení         25 %, pokud došlo
                                                           k diskriminaci účastníků na
    podmínkami               nabídek, nebyla dodržena      základě národních,

    nebo hodnocení nabídek či bylo užito dalších

    dle dodatečně stanovených hodnotících kritérií, která

9 Uvedené neplatí, pokud by zadavatel jednoznačně prokázal, že by odmítnutá nabídka v žádném případě nebyla
   vítěznou nabídkou.

                                                            19
Č.  Typ porušení            Popis porušení                      Sazba sankce

    kritérií, která nebyla  nebyla uveřejněna.           regionálních či lokálních
    uveřejněna.                                          preferencí.

16. Nedostatečná auditní stopa V dokumentaci k zakázce 25 %

    související se zadáním  není dostatečně

    veřejné zakázky.        zaznamenán a odůvodněn

                            způsob/postup hodnocení

                            nabídek/výběr nejvhodnější

                            nabídky, což vede

                            k nedostatečné

                            transparentnosti zadání

                            zakázky.

                            Odmítnutí zpřístupnění či    100 %
                            poskytnutí relevantní
                            dokumentace.

17. Jednání s účastníky během Zadavatel umožnil          25 %

    řízení včetně změny     účastníkovi změnu nabídky

    vítězné nabídky v průběhu v průběhu hodnocení

    hodnocení.              nabídek, čímž došlo

                            k výběru tohoto účastníka,

                            nebo zadavatel v rozporu

                            se ZZVZ/ZVZ nebo

                            Pravidly pro žadatele a

                            příjemce OPD 2014 -2020

                            jednal v průběhu

                            hodnocení nabídek

                            s účastníky řízení, což

                            vedlo k podstatné změně

                            zadávacích podmínek, příp.

                            samotné nabídky (netýká

                            se druhů řízení, u nichž je

                            tento postup

                            ZZVZ/ZVZ/Pravidly pro

                            žadatele a příjemce OPD

                            2014-2020 dovolen a/nebo

                            případů, kde je umožněno

                            provést předložení

                            doplnění, nebo objasnění

                            údajů).

                                      20
Č.  Typ porušení                 Popis porušení                     Sazba sankce

18. Neoprávněné předchozí V případech, kdy takovéto 25 %

    zapojení dodavatelů do       zapojení dodavatele do

    přípravy                     přípravy

    výběrového/zadávacího výběrového/zadávacího

    řízení či obdobná forma řízení má za následek

    spolupráce se zadavatelem. porušení zásad zákazu

                                 diskriminace,

                                 transparentnosti, rovného

                                 zacházení či vedlo k

                                 narušení hospodářské

                                 soutěže.

19. Změna původních              V průběhu jednacího řízení  25 %
       zadávacích podmínek       s uveřejněním došlo
       v rámci jednacího řízení  k podstatným změnám
       s uveřejněním vedoucí     původních zadávacích
       k podstatné změně         podmínek, které by měly
       zadávacích podmínek.      za následek povinnost
                                 nového uveřejnění řízení.

20. Neoprávněné vyloučení        Zadavatel vyloučil nabídku  25 %
       nabídky z důvodu          z důvodu mimořádně nízké
       mimořádně nízké           nabídkové ceny, aniž by
       nabídkové ceny.           požádal účastníka
                                 výběrového/zadávacího
                                 řízení o odpovídající
                                 zdůvodnění,
                                 nebo v případě, kdy
                                 zadavatel účastníka ke
                                 zdůvodnění mimořádně
                                 nízké nabídkové ceny
                                 vyzval, nicméně není
                                 schopen prokázat, že
                                 odpovědi účastníků
                                 odpovídajícím způsobem
                                 posoudil.

21. Střet zájmů s dopadem na     V případě, kdy při zadání   100 %
       výsledek                  veřejné zakázky dojde ke
       zadávacího/výběrového     střetu zájmů, přičemž
       řízení.                   dotčený účastník zvítězí

                                           21
Č.  Typ porušení               Popis porušení                       Sazba sankce

                               v zadávacím/výběrovém
                               řízení.10

22. Bid-rigging (zakázaná      V případě, že soud, Úřad     10 %, pokud účastníci,
                               pro ochranu hospodářské      kteří se na bid-riggingu
       spolupráce dodavatelů   soutěže či jiný kompetentní  podíleli, postupovali bez
                               úřad shledá, že při          pomoci osoby v rámci
       ve výběrovém/zadávacím  zadávání                     řídícího či kontrolního
       řízení)11.              výběrového/zadávacího        systému nebo zadavatele a
                               řízení došlo ke kartelové    jeden z nich se stal
                               dohodě či jiné formě         vybraným dodavatelem
                               zakázané spolupráce mezi
                               dodavateli.                  25 %, pokud se na bid-
                                                            riggingu nepodíleli jiní
                                                            dodavatelé než ti, kteří se
                                                            bid-riggingu účastnili

                                                            100 %, pokud se na bid-
                                                            riggingu podílela osoba
                                                            v rámci řídícího či
                                                            kontrolního systému nebo
                                                            zadavatel ve spolupráci
                                                            s dodavateli podílejícími se
                                                            na bid-riggingu a současně
                                                            jeden z nich se stal
                                                            vybraným dodavatelem.

23. Podstatná změna smlouvy. Zadavatel umožnil              25 % z ceny původní

                               podstatnou změnu závazku zakázky

                               ze smlouvy na plnění         a dále

                               zakázky nebo práv            25 % z hodnoty

                               a povinností vyplývajících dodatečných stavebních

                               ze smlouvy na plnění         prací, dodávek nebo služeb

                               zakázky v rozporu se         (tzv. vícepráce).

                               ZZVZ/ZVZ nebo

10 Střet zájmů může nastat již ve fázi přípravy projektu, pokud měla příprava projektu vliv na zadávací
   dokumentaci/zadávací řízení.

11 O bid rigging se jedná, když se dodavatelé tajně dohodnou na zvýšení cen nebo na snížení kvality dodávek
   služeb, nebo prací nabízených v rámci zadávacích řízení. Uložení opravy není odůvodněno v případě, kdy
   dodavatelé, kteří se účastnili bid riggingu, postupovali bez pomoci osoby v rámci řídícího a kontrolního
   systému nebo zadavatele a žádný z těchto dodavatelů nebyl úspěšný v zadávacím řízení

                                                            22
Č.  Typ porušení    Popis porušení             Sazba sankce

                    s Pravidly pro žadatele a  25 % z ceny původní
                    příjemce OPD 2014 -2020.   zakázky
                                               a dále
                                               100 % částky, o kterou
                                               byla případně zvýšena cena
                                               veřejné zakázky v případě,
                                               že takové zvýšení
                                               převyšuje 50 % hodnoty
                                               původní zakázky.

24. Jiné porušení.  Zadavatel se dopustil      25 %
                    jiného porušení, než jsou
                    výše definovaná, které     V závislosti na závažnosti
                    mělo nebo mohlo mít vliv   daného porušení lze snížit
                    na výběr dodavatele.       výši sankce na (2 % nebo 5
                                               % nebo 10 %)12.

        Pro případ, kdy bude identifikováno porušení pravidel pro zadávání zakázek
        neupravené v tabulce typizovaných porušení, bude stanovena sankce analogicky
        k výše uvedeným typizovaným porušením, resp. typizovaným porušením uvedeným v
        rozhodnutí Komise C(2019) 3452, a v souladu se zásadou přiměřenosti. Kategorii tzv.
        „jiného porušení“ uvedenou pod č. 24 v tabulce typizovaných porušení lze pro
        stanovení příslušné sankce užít pouze tehdy, je-li z důvodu specifičnosti skutkové
        podstaty a nepřiměřenosti sankce připadající na dané porušení vyloučena analogická
        aplikace výše uvedených typizovaných porušení, resp. typizovaných porušení
        rozhodnutí Komise C(2019)3452.
        Vyskytne-li se v jednom zadávacím/výběrovém řízení více porušení povinností či
        pravidel, sazby sankcí se nesčítají, sankce bude stanovena s ohledem na nejzávažnější
        typ porušení. V případech, kdy identifikované porušení nemohlo mít ani potenciální
        finanční dopad, nestanoví se na něj žádná sankce.

10.9 Pokud bude zjištěno kontrolou provedenou poskytovatelem, že příjemce porušil
        povinnosti stanovené ve Smlouvě nebo právními předpisy před tím, než mu byly
        finanční prostředky uvolněny, informuje poskytovatel o této skutečnosti Řídící orgán
        a současně může rozhodnout o provedení finanční opravy u poskytovaných finančních
        prostředků v rozsahu sankcí uvedených v odst. 10.4 až 10.8 tohoto článku podle toho,
        k jakému konkrétnímu porušení povinnosti ze strany příjemce došlo. Pokud Řídící
        orgán potvrdí finanční opravu, nebo upraví výši této finanční opravy v návaznosti na
        případná vlastní či jiná zjištění, poskytovatel nevyplatí příjemci touto finanční opravou
        dotčenou částku poskytovaných finančních prostředků. O provedení těchto sankčních
        opatření poskytovatel bezodkladně příjemce písemně informuje. Proti provedeným
        sankčním opatřením může příjemce podat poskytovateli námitky ve lhůtě 15 dnů od

12 Kategorii tzv. „jiného porušení“ uvedenou pod č. 24 v tabulce typizovaných porušení lze pro stanovení
   příslušné sankce užít pouze tehdy, je-li z důvodu specifičnosti skutkové podstaty a nepřiměřenosti sankce
   připadající na dané porušení vyloučena analogická aplikace výše uvedených typizovaných porušení, resp.
   typizovaných porušení rozhodnutí Komise C(2019)3452

                                                            23
       doručení písemného oznámení o sankčních opatřeních, není-li poskytovatelem
       v oznámení stanoveno jinak. Poskytovatel si vyžádá k podaným námitkám příjemce
       stanovisko Řídícího orgánu. Na základě stanoviska Řídícího orgánu k podaným
       námitkám rozhoduje o podaných námitkách příjemce a o oprávněnosti provedených
       sankčních opatření ředitel SFDI. Proti rozhodnutí o námitkách se nelze odvolat. O
       provedených sankčních opatřeních a o rozhodnutí o námitkách poskytovatel následně
       bez zbytečného odkladu písemně informuje Řídící orgán a příslušný finanční úřad.

           Článek 11
       Ostatní ujednání

11.1.  Finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy mají ve smyslu zákona
       č. 586/1992 Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisů, charakter dotace
       a o jejich výši se pro účely odpisů snižuje u Projektu vstupní cena hmotného majetku,
       k jehož pořízení byly tyto finanční prostředky použity.

             Článek 12
       Závěrečná ujednání

12.1.  Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu poslední smluvní stranou a
       účinnosti dnem jejího zveřejnění prostřednictvím registru smluv. Smlouva je uzavírána
       na celou dobu realizace a finančního vypořádání Projektu. Tím nejsou dotčena
       ustanovení Smlouvy, která svou úpravou přesahují uvedený časový rámec. Výslovně
       se sjednává, že úprava obsažená v této Rámcové smlouvě se vztahuje na financování
       výdajů Projektu vynaložených od data zahájení Projektu uvedeného ve Schvalovacím
       protokolu a v souladu se Základní smlouvou.

12.2. Smlouva má jednu přílohu.
         Příloha č. 1: Schvalovací protokol

12.3.  Veškeré změny a doplňky této Smlouvy mohou být činěny buď formou číslovaných
       písemných dodatků ke Smlouvě, nebo v jednotlivých letech financování Projektu též
       prostřednictvím Základní smlouvy uzavřené s příjemcem pro daný rok, případně jejích
       dodatků, pokud je to v ní výslovně uvedeno, a nabývají účinnosti datem zveřejnění
       dodatku nebo Základní smlouvy, případně jejich dodatků, prostřednictvím registru
       smluv.

12.4.  Změny, které jsou vyvolány realizací Projektu, které nemají vliv na závazné ukazatele
       stanovené Schvalovacím protokolem a nevyžadují vydání Změnového schvalovacího
       protokolu, ale týkají se pouze indikativních ukazatelů uvedených v rámci specifikace
       Schvalovacího protokolu (např. dojde k navýšení způsobilých výdajů pouze na úrovni
       některé z dílčích položek bez překročení celkových způsobilých výdajů uvedených ve
       Schvalovacím protokolu, nebo dojde ke změně způsobilosti výdajů v důsledku
       uplatnění finanční opravy apod.), nevyžadují provedení změny v Rámcové smlouvě na
       základě uzavření dodatku k Rámcové smlouvě. Tyto změny mohou být promítnuty
       v Základní smlouvě, příp. v jejích dodatcích, uzavírané s příjemcem pro příslušný
       rozpočtový rok v návaznosti na schválený rozpočet poskytovatele, a na základě ní se
       v návaznosti na uzavřenou Rámcovou smlouvu realizuje financování Projektu
       spolufinancovaného z OPD v příslušném roce. Smluvní strany berou na vědomí, že

                                             24
       navýšení dílčích položek způsobilých výdajů uvedené v příkladu nebude promítnuto
       do Základní smlouvy.

12.5.  V případě kolize úpravy podmínek financování obsažené v této Smlouvě s úpravou
       podmínek financování obsaženou v Základní smlouvě je ve vztahu k financování
       Projektu rozhodující úprava obsažená v této Smlouvě, pokud není v Základní smlouvě
       výslovně v konkrétním případě uvedeno, že se jedná o změnu ve vztahu k této
       Smlouvě.

12.6. Práva a povinnosti touto Smlouvou neupravené se řídí ustanoveními občanského
         zákoníku a dalšími platnými právními předpisy ČR.

12.7.  Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich svobodné,
       vážné, omylu prosté a pravé vůle a že se řádně seznámily s textem této Smlouvy
       a neshledávají v něm žádných vad. Na důkaz toho připojují své podpisy pod text této
       Smlouvy.

12.8. Obě smluvní strany se zavazují neprodleně informovat druhou stranu o všech
         závažných skutečnostech, které by zakládaly jakoukoliv změnu tohoto smluvního
         vztahu.

12.9.  Smluvní strany výslovně prohlašují, že obsah Smlouvy není předmětem utajení a že
       souhlasí se zveřejněním Smlouvy a jejích případných dodatků na www.sfdi.cz bez
       stanovení dalších podmínek. Poskytovatel zajistí zveřejnění Smlouvy a jejich dodatků
       prostřednictvím registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních
       podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
       (zákon o registru smluv).

12.10. Smluvní strany shodně konstatují, že v souvislosti s uzavřením této Smlouvy a na
         jejím základě si smluvní strany vzájemně předávají a i do budoucna budou předávat za
         účelem zajištění řádného plnění Smlouvy osobní údaje kontaktních osob, které se
         podílejí nebo budou podílet na plnění této Smlouvy, s uvedením jejich osobních údajů:
         jméno, příjmení, titul, funkce, telefonický a e-mailový kontakt, u kterých právním
         důvodem pro jejich zpracování smluvními stranami, jako správci těchto osobních
         údajů, je jejich oprávněný zájem na splnění této Smlouvy, na kterém se v mezích své
         kompetence podílejí subjekty údajů. V souvislosti s tím se každá smluvní strana
         zavazuje v rámci svých povinností, jako správce předaných osobních údajů, zajistit,
         aby subjekty těchto údajů byly při poskytnutí osobních údajů informovány dle článku
         13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016
         o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném
         pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně
         osobních údajů) o zpracování poskytnutých osobních údajů pro účel plnění této
         Smlouvy, a že toto zpracování je v souladu s úpravou dle článku 6 odst. 1 písm. f)
         uvedeného nařízení a dále, aby subjekty údajů byly informovány o svých právech
         v rozsahu, jak pro ně vyplývají z uvedeného nařízení.

       25
12.11. Smlouva je vyhotovena v sedmi stejnopisech s tím, že příjemci náleží dvě její
         vyhotovení, poskytovateli tři vyhotovení Smlouvy a Řídící orgán obdrží dva
         stejnopisy Smlouvy.

V Praze dne                          V Praze dne

……………………………………                       ……………………………………
Ing. Zbyněk Hořelica                 Ing. Mojmír Nejezchleb
ředitel                              náměstek generálního ředitele
Státní fond dopravní infrastruktury  Správa železniční dopravní cesty, s.o.

                                     26