Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1139345: sponzorování pořadu

Příloha 1000196501.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        ZÁVAZNÁ OBJEDNÁVKA PRO SPONZOROVÁNÍ POŘADŮ A PROGRAMŮ
                                V TELEVIZNÍM VYSÍLÁNÍ ČESKÉ TELEVIZE
                                                       (SMLOUVA)

Dodavatel („Česká televize“):                    Zadavatel:

Česká televize                                   Czech Figure Skating, s.r.o.

IČ:         000 27 383                           IČ: 043 34 434

DIČ:        CZ 000 27 383                        DIČ: CZ 043 34 434

Sídlo:      Kavčí Hory, 140 70 Praha 4           Sídlo:  Václavské náměstí 838/9, 110 00 Praha 1
                                                         - Nové Město

zřízena na základě zákona č. 483/1991            vedená u Městského soudu v Praze, oddíl C,
Sb., o České televizi                            vložka 246058

nezapisuje se do obchodního rejstříku

bankovní spojení:  Česká spořitelna,             bankovní spojení:   FIO Banka, a.s.
číslo účtu:        as.                           číslo účtu:
                                                 zastoupena:         2000854558/2010
                   1540252/0800                                      Věrou Tauchmanovou,
                                                                     jednatelkou a Taťánou
zastoupena         vedoucím obchodu                                  Zoubkovou, jednatelkou

Klient (v případě, že Zadavatelem je agentura):

Pořad: Pořady a přenosy na ČT sport
Odměna bez DPH: 1.250.000 Kč bez DPH

Odména je splatná bez ohledu na to, jestli Zadavatel využije sponzorské plnění.

V případě prodlení s úhradou Odměny je Česká televize jednak oprávněna účtovat k dlužné částce
úrok z prodlení ve výši 0,03% dlužné částky za každý započatý den prodlení až do zaplaceni, jednak
je Česká televize oprávněna odstoupit od Smlouvy a/nebo požadovat smluvni pokutu ve výši Odměny,
přičemž nárok na náhradu škody tímto není dotčen.

Odména je splatná na základě faktury - daňového dokladu. Faktura je splatná ve Ihútě třiceti (30) dnú
ode dne vystavení.

Nedílnou součástí této Objednávky (Smlouvy) jsou Všeobecné smluvní podmínky pro sponzorování
pořadů a programů v televizním vysílání České televize. Zadavatel tímto potvrzuje, že se seznámil
s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami pro sponzorování pořadů a programů v televizním
vysílání České televize, souhlasí s nimi a zavazuje se je dodržovat.

Zadavatel tímto potvrzuje, že jsou mu známy všechny výrazy (jakož i jejich význam) užité ve
Všeobecných smluvních podmínkách pro sponzorováni pořadů a programů v televizním vysíláni
České televize a všechna ustanovení Všeobecných smluvních podmínek pro sponzorování pořadů a
programů v televizním vysílání České televize (a to zejména čl. 4; čl. 5; čl. 6, čl. 7; čl. 8; čl. 9; čl. 10, čl.
11) bylo možné rozumné očekávat.

                 V  dne

                 Czech Fiqure Skatinq. s.r.o.

vedoucí obchodu
Všeobecné smluvní podmínky pro sponzorování pořadů a programů v televizním vysílání České
televize

1. Působnost
Tyto Všeobecné podmínky pro sponzorování pořadů a programů v televizním vysílání České televize
upravují základní pravidla pro sponzorování pořadů a programu vysílaných v programech České televize.

2. Základní pojmy a podmínky

Soulad s právními předpisy a ostatními předpisy.
Sponzorské vzkazy dodané k televiznímu vysílání v programech České televize musí být v souladu s těmito
Všeobecnými podmínkami pro sponzorování pořadů a programů v televizním vysílání České televize (dále
jen „Všeobecné podmínky“), v souladu s právními předpisy zejména zák. č. 231/2001 Sb., o provozování
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, zák. č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve
znění pozdějších předpisů a v souladu s Kodexem České televize.
Nestanoví-li zák. č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších
předpisů, jinak, postupuje se při sponzorování pořadů České televize podle zák. č. 40/1995 Sb., o regulaci
reklamy, ve znění pozdějších předpisů.

Česká televize
Česká televize je právnická osoba zřízená zákonem č. 483/1991 Sb., která je provozovatelem televizního
vysílání ze zákona.

Česká televize má právo vysílat programy svobodně a nezávisle. Obsah televizních pořadů a programů, které
jsou sponzorovány a chronologické uspořádání pořadů a dalších částí vysílání ve skladbě programu nesmějí
být ovlivněny způsobem, kterým by mohla být dotčena redakční odpovědnost a nezávislost České televize.
Česká televize nepřipustí, aby Zadavatel nebo klient mohli ovlivnit obsah pořadů a programovou skladbu.
Redakční odpovědnost a nezávislost se za dotčené nepovažují, pokud Česká televize z vlastního rozhodnutí
akceptuje návrh Zadavatele na sponzorování pořadu nebo programu učiněným v souladu s právními předpisy
a Kodexem České televize.

Zadavatel
Zadavatelem sponzorování se rozumí právnická nebo fyzická osoba, která objednala u České televize
sponzorování pořadu nebo sponzorování programu, jejichž televizní vysílání provozuje Česká televize.

Zpracovatel sponzorského vzkazu
Zpracovatelem sponzorského vzkazu se rozumí právnická nebo fyzická osoba, která pro sebe nebo pro jinou
právnickou osobu zpracovala sponzorský vzkaz.

Objednávka
Objednávkou se rozumí návrh Zadavatele na uzavření smlouvy, učiněný na vzorovém formuláři objednávky
České televize. Česká televize není povinna objednávku akceptovat. Návrh (storyboard) i hotový sponzorský
vzkaz podléhá konečnému schválení Českou televizí.

Sponzor

                                                                                                                                    1
Sponzorem pořadu nebo programu může být právnická nebo fyzická osoba, která neprovozuje rozhlasové a
televizní vysílání, neposkytuje audiovizuální mediální služby na vyžádání a ani není výrobcem
audiovizuálních děl.

Při volbě sponzora Česká televize přihlíží k jeho vhodnosti vzhledem k obsahu a případnému zaměření
sponzorovaného pořadu či programu.
Sponzor nesmí ovlivňovat obsah ani časové zařazení pořadu a dalších částí vysílání ve skladbě programu.
Pořady a program nesmějí sponzorovat osoby, jejichž hlavním předmětem činnosti je výroba nebo prodej
cigaret nebo jiných tabákových výrobků a výroba a pronájem výrobků nebo poskytování služeb, které
nesmějí být podle zákona předmětem reklamy.
Při sponzorování pořadů a programu osobami, jejichž předmět činnosti zahrnuje výrobu nebo distribuci
léčivých přípravků nebo léčebné postupy, nelze propagovat léčivé přípravky nebo léčebné postupy vázané
v České republice na lékařský předpis.
Pořady pro děti a mládež nesmějí sponzorovat osoby, jejichž předmět činnosti zahrnuje výrobu nebo prodej
alkoholických nápojů.

Definice sponzorování:
Sponzorováním je jakýkoli příspěvek poskytnutý k přímému nebo nepřímému financování programu nebo
pořadu s cílem propagovat jméno nebo název sponzora, jeho ochrannou známku, výrobky, služby, činnosti
nebo obraz sponzora na veřejnosti.

Způsoby sponzorování:
1) sponzorování pořadů
2) sponzorování programu

Pořad
Pořadem se pro účely sponzorování v televizním vysílání rozumí pohyblivá obrazová sekvence se zvukem
nebo bez zvuku, která svým obsahem, formou a funkcí tvoří uzavřený celek vysílání a představuje
samostatnou položku programu.
Sponzorovat nelze zpravodajské a politicko-publicistické pořady.

Program
Programem se rozumí program ČT1, ČT2, ČT24, ČT sport, ČT:D, ČT Art, jejichž vysílání provozuje Česká
televize.
Sponzorovat nelze program ČT24.

Oznámení o sponzorování.
Každý pořad nebo program, který je zčásti nebo zcela sponzorován, musí být zřetelně označen, že je
sponzorován.

Označení sponzorovaného pořadu nebo programu může mít formu klasického sponzorského vzkazu, zvukové
nebo obrazové zmínky nebo injektáže. Vždy musí být patrno, že jde o prezentaci v zájmu sponzora, tedy
osoby odlišné od České televize. Zřetelnou součástí (tedy přiměřeně čitelnou a srozumitelnou) musí být vždy
sdělení, že se jedná o sponzorování (např. sponzorem pořadu je...., nebo sponzorem programu je....);
uvedené sdělení může mít formu obrazovou nebo/i zvukovou. Injektáží se rozumí vklíčování obrazového

                                                                                                                                    2
záznamu sponzorského vzkazu formou loga nebo ochranné známky sponzora do vysílání pořadu; injektáž
nelze využít samostatně bez oznámení o sponzorování.

Sponzorský vzkaz je druhem obchodního sdělení odlišným od dalších obchodních sdělení jako je reklama,
teleshopping nebo umístění produktu.

Oznámení o sponzorování pořadů je třeba uvést vždy na začátku pořadu a dále i v průběhu nebo na konci
pořadu. tj. v rámci pořadu vždy v počtu 2 sponzorských vzkazů (nelze umístit pouze jeden sponzorský
vzkaz).

Zařazení oznámení o sponzorování programu do vysílání je omezeno pouze zákazem vysílání v upoutávkách
na pořad (ovšem nikoli umístěním oznámení o sponzorování před a po upoutávkách na pořad) a zákazem
vysílání v průběhu pořadu a bezprostředně před začátkem nebo po ukončení pořadu; mezi oznámením o
sponzorování programu (sponzorským vzkazem sponzora programu) a pořadem musí být povinně umístěn
předěl (znělka, jingl) v délce minimálně 2 sek.

Levá horní část obrazovky je vyhrazena pro identifikaci provozovatele vysílání (logotyp).

Stopáž sponzorských vzkazů
1) Klasický sponzorský vzkaz může trvat maximálně 15 sekund
2) Injektáž může trvat maximálně 5 sekund.

Omezení týkající se obsahu sponzorovaných pořadů a programu:
Sponzorované pořady a sponzorovaný program nesmějí přímo nabádat k nákupu nebo pronájmu zboží nebo
služeb, zejména zvláštním zmiňováním zboží nebo služeb za účelem propagace.

Obsah sponzorského vzkazu
Povinný obsah sponzorského vzkazu sponzora pořadu

     1) sdělení, že pořad je sponzorován
     2) jméno nebo název, obrazový symbol (logo), ochranná známka sponzora, výrobek, služba nebo jiný

         výkon.
Povinný obsah sponzorského vzkazu sponzora programu

     1) sdělení, že program je sponzorován
     2) jméno nebo název sponzora
     3) hlavní předmět činnosti sponzora (např. Vodafone Czech Republic a.s., provozovatel mobilních

          služeb).

Ostatní požadavky na obsah sponzorského vzkazu
     1) Propagace sponzora nesmí mít charakter reklamy. Základním účelem sponzorování je vytvoření
          dobrého jména, dobré pověsti (goodwill) sponzora. Sponzorský vzkaz tedy může obsahovat
         propagaci sponzora, jeho výrobku a služby, a to i prostřednictvím odkazu na jeho výrobky, služby a
         jejich charakteristický znak, a rovněž prostřednictvím sloganu, tedy slovního spojení
          charakterizujícího sponzora, jeho výrobek nebo službu, který může, ale nemusí být ochrannou
          známkou sponzora.
     2) Sponzorský vzkaz musí obsahovat údaje primárně informativního charakteru, nikoli údaje nabídkové,
         výzvu a nabádání k nákupu či spotřebě, zmínky o kvalitě, ceně, srovnávání s jinými obdobnými
         výrobky nebo službami, přednostech, výhodách používání, způsobu distribuce, možnosti koupě,
          informace o mimořádných nabídkách a konkrétních akčních nabídkách apod. Ve sponzorském

                                                                                                                                    3
         vzkazu tedy nesmí být obsažen přímý přesvědčovací proces, který by zvukově nebo obrazově vedl
          diváka primárně k uvědomění si kvalit výrobku tak, aby divák shledal jako žádoucí si výrobek
         koupit. Sponzorský vzkaz ve svém komplexním vyznění nesmí nabádat k nákupu či spotřebě,
         ústředním motivem nesmí být taková propagace výrobku či služby, jejímž cílem by bylo přesvědčit
          diváka ke koupi či spotřebě, primárním účelem musí být informování diváka o existenci sponzora,
         jeho výrobku či služby.

     3) Ve sponzorském vzkazu se může objevit pouze takové kontaktní spojení, které odkazuje k
         podrobnějším informacím o sponzorovi, avšak neuvádí místa prodeje či prodejních akcí. Takovým
         kontaktním spojením může být teletextová stránka či adresa webových stránek sponzora. Sponzorský
         vzkaz nesmí obsahovat adresu prodejního místa sponzora či jeho telefonní číslo. Odkaz na webové či
         teletextové stránky však nesmí obsahovat hodnocení nebo výzvu k nákupu produktu či výkonu.
          Příklad nepřípustného použití: Tento pořad sponzoruje jogurt AB. www.nejlepsijogurty.cz.

     4) Sponzorský vzkaz nesmí obsahovat informace o ceně ani o srovnání užitných vlastností značky,
         produktu či výkonu s konkurencí, hodnocení předností značky, produktu či výkonu, výhod spojených
          s jejich používání či koupí.

     5) Sponzorský vzkaz nesmí obsahovat hodnotící kritérium sponzora, jeho výrobku nebo služby, ve
          formě superlativů nebo komparativů.

     6) Ve sponzorském vzkazu se nesmí rovněž uvádět datum jednorázových prodejních akcí.
         Datum může být uvedeno pouze u akcí, které mají širší než jen komerční účel. Příklad
         možného použití: „Tento pořad sponzoruje Strojírenský veletrh Brno, 18. - 22. 9. 2012.“

     7) Sponzorský vzkaz nesmí obsahovat zvukové či obrazové ukázky ze sponzorovaného pořadu. Může
         však vyjadřovat spojení s konkrétním pořadem, který je sponzorován, a to v textové i obrazové části.
         Oznámení o sponzorování však nesmí být formulováno tak, aby z něj divák mohl dovodit, že pořad
         (program) byl vyroben sponzorem. Příklad nepřípustného použití: „Tento pořad připravil...“, „Tento
         přenos z a jistil.“

      8) V případě sponzorování výrobců a distributorů volně prodejných léků a potravinových doplňků musí
         sponzorský vzkaz obsahovat viditelné označení „volně prodejný lék“, „doplněk stravy“, „potravinový
         doplněk“, „potravina pro zvláštní výživu“ nebo jiné přesné označení humánního léčivého přípravku
         (dané složením výrobku). Na obrazovce se může objevit obal (výrobek, etiketa) v prodejní podobě (tj.
         se všemi detaily), všechny informace z obalu či etikety přitom musí zůstat uvedeny pouze jako
         součást obalu (to se týká i účinných látek). Obal či etiketa však nesmí obsahovat reklamní sdělení
         (např. zvláštní balení 30% navíc zdarma apod.).

Specifické požadavky pro některé formy sponzorování

Uvedení sponzora programu před či po upoutávce
Sponzor programu nesmí být uveden v rámci upoutávky na pořad, ale pouze před upoutávkou, nebo po
upoutávce, přičemž vždy musí být takový sponzorský vzkaz zřetelně oddělen od upoutávky jinglem.
V případě kumulovaného sponzorského vzkazu může být uvedeno společné označení „Sponzoři programu“,
avšak u každého sponzora musí být uveden obchodní název společnosti a její hlavní obchodní činnost.

Uvedení sponzora pořadu v upoutávce na pořad
Nelze sponzorovat upoutávky na pořad, avšak součástí takové upoutávky může být stručná informativní
zmínka o tom, že pořad sponzoruje konkrétní sponzor (jehož sponzorský vzkaz je umístěn u pořadu, který
sponzoruje a k němuž se vztahuje upoutávka); tato informace však nesmí obsahovat žádné propagační prvky.

                                                                                                                                    4
Kampaň
Kampaní se rozumí umístění sponzorských vzkazů o stejné stopáži sponzorského vzkazu pro stejný předmět
sponzorského vzkazu za peněžní plnění (tj. sponzorský příspěvek) za období minimálně 1 měsíc na
programech České televize.

Ceník
1) Ceny dle ceníku neobsahují platnou základní sazbu DPH.
2) Cena jednotlivého sponzorského vzkazu může být zvýšena o přirážky či snížena o slevu.
3) Základem pro výpočet ceny za vysílání sponzorského vzkazu je stopáž sponzorského vzkazu obsažená

   v platném ceníku, není-li uvedeno jinak.
4) Česká televize si vyhrazuje právo na změny ceníku.

GRP
GRP (Gross Rating Point) neboli kumulovaná sledovanost se rozumí 1% z počtu lidí v cílové skupině Dospělí
15+ (D 15+). Cílovou skupinou D 15+ se rozumí lidé ve věku nad 15 let žijící na území České republiky.
Jedná se o ukazatel vyjadřující počet zhlédnutí sponzorského vzkazu, přičemž uvádí počet kontaktů na 1% z
cílové skupiny, výpočet vychází ze součtu ratingů všech sponzorských vzkazů dané kampaně. Jednotlivci
mohou být započítáni vícekrát, proto může být hodnota vyšší než 100%. Ratingem se rozumí počet lidí v
cílové skupině D15+, kteří v daném čase sledovali daný sponzorský vzkaz.

3. Postup při uzavírání smlouvy o sponzorování

3.1. Ke sponzorování pořadu a/nebo programu v televizním vysílání České televize dochází na základě
smlouvy pro sponzorování pořadů a programů v televizní vysílání České televize (dále jen „Smlouva“)
uzavřené mezi Českou televizí a Zadavatelem, kterou se za podmínek v ní sjednaných Česká televize
zavazuje poskytnout Zadavateli plnění v podobě sponzorování pořadu a/nebo programu v televizním vysílání
České televize a Zadavatel se zavazuje zaplatit za to České televizi odměnu (dále též jen „Odměna“),
nestanoví-li Smlouva jinak.

3.2. Smlouva se uzavírá písemně (smluvní strany výslovně akceptují jako podpis smluvní strany i jeho
naskenovaný obraz). Při uzavírání Smlouvy se využije formulář objednávky, který Zadavatel řádně vyplní,
podepíše a doručí České televizi. Smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy je objednávka Zadavatele podepsána
i Českou televizí. Smlouvu lze měnit či rušit jen písemně.

3.3. Je-li Zadavatelem agentura, je Česká televize oprávněna požadovat jako podmínku pro uzavření Smlouvy
dodání písemného výhradního pověření klientem s uvedením výrobků nebo služeb, na které se vztahuje.

3.4. Součástí Smlouvy jsou v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů („občanský zákoník“) tyto Všeobecné podmínky. Odchylná ujednání
ve Smlouvě mají přednost před zněním těchto Všeobecných podmínek.

3.5. Součástí návrhu Smlouvy - Objednávky je přesná specifikace pořadu, který má být sponzorován, a to za
předpokladu sponzorování pořadu, dále přesné jméno a příjmení fyzické osoby nebo názvu právnické osoby,
která je sponzorem, a dále též, pokud si to Česká televize vyžádá, obrazový symbol (logo) či ochranná
známka sponzora nebo jeho služby, výrobků nebo jiných výkonů či jiného předmětu, který má být v rámci
sponzorování propagován, dále předmět činnosti sponzora a v případě sponzorování programu uvedení
hlavního předmětu činnosti sponzora.

3.6. Zadavatel je oprávněn zrušit již závazně potvrzené vysílání sponzorského vzkazu, a to pouze na základě
písemného vyrozumění, které musí být České televizi doručeno nejpozději 6 týdnů před prvním dnem

                                                                                                                                    5
vysílání sponzorského vzkazu stanoveným uzavřenou Smlouvou. Po uplynutí lhůty stanovené větou první je
Zadavatel povinen zaplatit odstupné ve výši 100% z Odměny dle Smlouvy ve smyslu ustanovení § 1992
občanského zákoníku.

3.7. Smlouva a právní vztah jí založený se řídí občanským zákoníkem.

4. Zvláštní ustanovení týkající se podmínek pro přijímání objednávek realizovaných v režimu garancí
GRP (kumulované sledovanosti), a související cenové podmínky

4.1. Smlouva musí obsahovat, kromě náležitostí stanovených v čl. 3, požadovaný počet GRP (Gross Rating
Point) pro každou stopáž, cenu kampaně (Odměnu), specifikaci stopáže a časování kampaně.

4.2. Zadavatel naplánuje umístění sponzorských vzkazů v součinnosti s odpovědným oddělením České
televize do libovolných disponibilních časů. Česká televize si vyhrazuje právo odmítnout garanci GRP v
případě umístění sponzorských vzkazů u pořadů, které jsou určeny pro specifickou cílovou skupinu (např.
sportovní pořady, dětské pořady apod.) nebo které se prodávají za speciální cenu.

4.3. V průběhu kampaně má Česká televize právo přidávat, ubírat či měnit plánované nasazení sponzorských
vzkazů ve spolupráci se Zadavatelem tak, aby kampaň dosáhla požadovaného množství GRPs. Zadavatel má
právo při plánování kampaně po dohodě s Českou televizí označit 20% sponzorských vzkazů jako klíčové a
tyto sponzorské vzkazy nebudou v průběhu kampaně odebrány ani přesunuty k jiným pořadům.

4.4. V případě, že Zadavatel trvá na garanci množství GRPs, které je o více jak 5% nižší než množství GRPs
odhadované Českou televizí, je Zadavatel v případě přeplnění kampaně povinen uhradit skutečně dodané
množství GRPs.

4.5. Minimální trvání garantované kampaně je jeden měsíc a požadované celkové množství GRPs bude
dodáno v průběhu předmětného měsíce trvání kampaně. V případě požadavku Zadavatele na trvání kampaně
po kratší dobu má Česká televize právo odmítnout garanci GRPs.

4.6. Za předpokladu nesplnění kampaní se sjednaným počtem GRPs (tj. pokud celkové skutečně dodané
množství GRPs je nižší než sjednané ve Smlouvě) budou účtovány reálně (skutečně) dodané GRPs, přičemž
v takovém případě dojde automaticky ke změně Smlouvy ve vztahu k Odměně. V takovém případě počet
reálně dodaných GRPs (jakož i výše Odměny) vyplývá z vystavené faktury.

5. Dodání materiálů
5.1. Zadavatel se zavazuje na své náklady dodat materiál pro vysílání nejpozději do 3 pracovních dnů před
prvním plánovaným vysíláním na místo určené Českou televizí. Materiálem pro vysílání se rozumí: nosič se
záznamem sponzorského vzkazu, rozpis vysílání sponzorského vzkazu, včetně tzv. AKA kódů v případě
sponzorských vzkazů v režimu garantovaného sponzorování a hudební sestava spotu. Hudební sestava musí
obsahovat minimálně název užité hudební skladby, jména všech autorů (včetně textaře), označení výrobce
(nakladatele), přesnou stopáž hudby použité ve spotu, způsob užití, jména a příjmení výkonných umělců,
originální číslo nosiče a v případě užití obchodních snímků též název snímku, název výrobce, jména a
příjmení výkonných umělců, originální číslo nosiče, rok výroby a užitou stopáž obchodního snímku.

5.2. Není-li ve Smlouvě sjednáno jinak, Zadavatel se zavazuje vyrobit sponzorský vzkaz na vlastní náklady
v kvalitě odpovídající Technickým podmínkám pro televizní vysílání sponzorských vzkazů v České televizi,
přičemž sponzorský vzkaz musí být v souladu s těmito Všeobecnými podmínkami, v souladu s právními
předpisy, zejména zák. č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění
pozdějších předpisů, zák. č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů a v souladu
s Kodexem České televize.

5.3. Zadavatel se zavazuje zajistit, že ke sponzorskému vzkazu byla získána veškerá potřebná práva a že
veškeré nároky všech

                                                                                                                                    6
a) nositelů práv autorských či práv souvisejících s právem autorským, jejichž díla, umělecké výkony či
záznamy jsou použity a zařazeny do sponzorského vzkazu, a to zejména autorů, výkonných umělců, výrobců
zvukových a zvukově obrazových záznamů;
b) nositelů ostatních práv duševního vlastnictví (např. ochranných známek, užitných a průmyslových
vzorů);
c) nositelů práv osobnostních;
d) nositelů práv na ochranu proti nekalé soutěži a nositelů ostatních práv,
e) jakož i všech dalších fyzických a právnických osob zúčastněných na výrobě sponzorského vzkazu
budou vypořádány s výjimkou odměn za televizní vysílání hudebních děl autorů zastupovaných ve výkonu
jejich majetkových autorských práv kolektivním správcem OSA - Ochranný svaz autorský pro práva k dílům
hudebním, o.s. a odměn za televizní vysílání zvukových záznamů vydaných k obchodním účelům ve smyslu
§ 72 odst. 2 zák. č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně
některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Zadavatel se zavazuje na vyžádání České
televizi prokázat vypořádání nároků ve shora uvedeném rozsahu. V případě, že Zadavatel poruší své závazky
uvedené v tomto odstavci nebo se některé jeho prohlášení ukáže jako nepravdivé, bude povinen nahradit
České televizi veškerou škodu tím vzniklou.

5.4. Jestliže Zadavatel nedodá sponzorský vzkaz, který bude v souladu s právními předpisy, těmito
Všeobecnými podmínkami a Technickými podmínkami pro televizní vysílání sponzorských vzkazů v České
televizi nebo by podle uvážení České televize mohlo dojít k porušení právních předpisů, etických kodexů
nebo k postihu ze strany třetích osob anebo k ohrožení oprávněných zájmů České televize, má Česká televize
právo od Smlouvy odstoupit. V případě, že Zadavatel nepředá České televizi řádně a včas kompletní materiál
pro vysílání, je Česká televize oprávněna nezařadit sponzorský vzkaz do vysílání.

5.5. Pokud Zadavatel nesplní povinnosti uvedené v odst. 5.1., 5.2., 5.3., 5.4. tohoto článku je Zadavatel
povinen zaplatit České televizi smluvní pokutu ve výši sjednané Odměny a Česká televize je současně
oprávněna odstoupit od Smlouvy. Tímto ujednáním není dotčen nárok České televize na náhradu škody
v plné výši.

5.6. Sponzorský vzkaz může propagovat Zadavatele, případně jeho klienta uvedeného ve Smlouvě, či jejich
výrobky či služby. Osobu neuvedenou ve Smlouvě či její výrobky či služby sponzorský vzkaz propagovat
nesmí.

6. Odvysílání sponzorského vzkazu
6.1. Není-li ve Smlouvě stanoveno jinak, odvysílá Česká televize sponzorský vzkaz s obsahem a v provedení
dodaném Zadavatelem. Sponzorský vzkaz, který bude zařazen do vysílání, podléhá vždy konečnému
schválení České televize.
6.2. Česká televize je oprávněna sponzorský vzkaz označit vhodným způsobem.
6.3. Zadavatel prohlašuje a garantuje, že vůči České televizi nebudou uplatněny žádné oprávněné nároky
nositelů autorských práv, práv výkonných umělců a práv výrobců či oprávněné nároky jiných třetích osob v
souvislosti s užitím jejich předmětů ochrany nebo osobnostních atributů při odvysílání sponzorského vzkazu
způsobem a v rozsahu podle Smlouvy. Budou - li takové nároky vůči České televizi uplatněny, zavazuje se
Zadavatel, že tyto nároky uspokojí a nahradí České televizi veškeré skutečně vzniklé náklady spojené s tím,
že tyto oprávněné nároky byly uplatněny.

7. Odstoupení od Smlouvy

7.1. Česká televize si vyhrazuje právo odstoupit od Smlouvy s účinky ex nunc, a to z následujících důvodů:

a) v případech stanovených těmito Všeobecnými podmínkami (čl. 5 odst. 5.4.; 5.5.; čl. 10 odst. 10.8.; 10.13.)
b) pokud není možné zajistit vysílání sponzorování pořadu a/nebo programu v televizním vysílání České
televize z důvodu programových změn,

                                                                                                                                    7
c) pokud je Zadavatel v prodlení s úhradou Odměny a/nebo jiného splatného závazku vůči České televizi,

7.2. Zadavatel i Česká televize jsou dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem,
a to vždy s účinky ex nunc.

7.3. Účinky odstoupení od Smlouvy nastávají doručením druhé straně; po této době nelze účinky odstoupení
od Smlouvy odvolat nebo měnit bez souhlasu druhé strany.

8. Odpovědnost za vady

8.1. Odvysílá-li Česká televize sponzorování pořadu a/nebo programu s vadami, zejména s nesprávným
obsahem, nefunkční, v nesprávném technickém provedení či nesprávným způsobem, je Zadavatel oprávněn
požadovat:
a) odstranění vady (je-li to možné)
b) a/nebo požadovat náhradní vysílání sponzorování pořadu a/nebo programu bez vady v rozsahu
odpovídajícím povaze vady a rozsahu, v jakém se u vysílání sponzorování pořadu a/nebo programu vyskytlo,
c) nebo přiměřenou slevu z Odměny (respektive z alikvotní části Odměny odpovídající ceně za vysílání
sponzorského vzkazu), přičemž přiměřená sleva by odpovídala povaze a rozsahu vady.

8.2. Nárok z odpovědnosti za vady České televize za vady podle odstavce 8.1. je Zadavatel povinen uplatnit
u České televize písemně do pěti (5) dnů poté, co mohla být vada poprvé zjištěna, nejpozději do pěti (5) dnů
od ukončení vysílání sponzorování pořadu a/nebo programu, jinak nárok zaniká. Vedle uplatňovaného nároku
je Zadavatel povinen přesně specifikovat vadu, která nárok odůvodňuje. Uplatněný nárok nemůže Zadavatel
měnit bez souhlasu České televize.

8.3. Nároky Zadavatele z odpovědnosti České televize za vady podle odstavce 8.2. nevzniknou, bylo-li
vysílání sponzorování pořadu a/nebo programu s vadami způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost.
Za takové okolnosti se považují zejména občanské nepokoje, vojenské operace, krizové stavy, zásahy soudů
či orgány veřejné správy, výpadky dodávek elektrické energie, technické závady u třetích osob nebo
technické závady způsobené třetími osobami, stávky či výluky, nebo další události mimo vliv České televize.

9. Přirážky

9.1. Za vyžádanou pozici sponzorského vzkazu nebo za exkluzivní umístění sponzorského vzkazu se účtuje
přirážka 30 % z ceníkové ceny.

9.2. Za nedominantní prezentaci výrobku nebo služby ve sponzorském vzkazu se účtuje přirážka 15%
za každý z nich.

10. Platební a cenové podmínky

10.1. Za umístění sponzorského vzkazu je Zadavatel povinen zaplatit České televizi Odměnu sjednanou ve
Smlouvě.

10.2. Není-li ve Smlouvě stanoveno výslovně jinak, bude k veškerým částkám uvedeným ve Smlouvě
připočtena DPH podle platných právních předpisů.

10.3. Odměna dle Smlouvy je účtována v souladu s platným ceníkem v době uzavření Smlouvy. Odměna dle
čl. 4 odst. 4.1. těchto Všeobecných podmínek je stanovena na základě individuálního posouzení kampaně
Českou televizí.

                                                                                                                                    8
10.4. Sponzorské vzkazy jsou vysílány v souladu s programovým schématem. Potvrzené termíny a časy
vysílání budou dodržovány v maximálně možné míře. Česká televize si však vyhrazuje právo z důvodů
programových, technických nebo za okolností vylučujících odpovědnost odvysílat sponzorský vzkaz podle
možnosti v jiném čase, na jiném programu, případně ve spojení s jiným pořadem. Zadavatel platí v tomto
případě pouze cenu za vysílání, které bylo skutečně realizováno, ne však vyšší než kontrahovanou. Jakékoliv
požadavky na kompenzaci vysílání sponzorského vzkazu se v tomto případě výslovně vylučují.

10.5. Odměna dle Smlouvy je splatná na základě faktury - daňového dokladu. Faktura- daňový doklad je
vystavována po skončení zdaňovacího období (kalendářního měsíce), nestanoví-li Smlouva jinak, s tím, že
Česká televize si ponechává právo fakturovat v průběhu měsíce v případě, že je vysílání sponzorského
vzkazu ukončeno do 15. dne v měsíci.

10.6. Faktura je splatná ve lhůtě třiceti (30) dnů ode dne vystavení. Datem zaplacení se rozumí připsání
Odměny na bankovní účet České televize uvedený na faktuře.

10.7. Česká televize je oprávněna před vysíláním sponzorského vzkazu požadovat zaplacení zálohy až do
plné výše sjednané Odměny za vysílání sponzorského vzkazu včetně případné DPH.

10.8. V případě prodlení s úhradou Odměny je Česká televize oprávněna účtovat k dlužné částce úrok
z prodlení ve výši 0,03% dlužné částky za každý započatý den prodlení. Dále v případě, že Zadavatel je
v prodlení s úhradou Odměny, je Česká televize oprávněna odstoupit od Smlouvy a Zadavatel je povinen
zaplatit smluvní pokutu ve výši Odměny. Případný nárok na náhradu škody České televize není tímto
ujednáním dotčen.

10.9. Česká televize si vyhrazuje právo nezahájit objednané a potvrzené vysílání sponzorského vzkazu a/nebo
přerušit vysílání sponzorského vzkazu již zahájeného v případě, že Zadavatel je v prodlení s úhradou splatné
Odměny dle Smlouvy a/nebo splatných finančních závazků vůči České televizi. Tímto není dotčen nárok
České televize na náhradu škody (zejména náhradu ušlého zisku) v plné výši.

10.10. Přímé platby ze zahraničí jsou hrazeny v Euro nebo USD ve výši odpovídající fakturované částce v
přepočtu dle oficiálního devizového kurzu vyhlašovaného ČNB v den fakturace. Bankovní poplatky
vyplývající z převodu kontrahovaných částek ze zahraničí jsou hrazeny výlučně Zadavatelem. Za platbu nelze
považovat vystavení šeku či směnky bez příslušného převedení na účet České televize.

10.11. Vznikne-li České televizi v souladu se Smlouvou nebo Všeobecnými podmínkami nárok na smluvní
pokutu, vystaví Česká televize Zadavateli na příslušnou částku fakturu se splatností 30 dnů.

10.12. Česká televize má nárok na úhradu nákladů spojených s vymáháním pohledávky za neuhrazené
faktury ze strany Zadavatele dle Smlouvy.

10.13. Pokud dojde ke změně ceníkové ceny v době od uzavření Smlouvy do doby vysílání sponzorského
vzkazu a Zadavatel výslovně neakceptuje změnu této ceny, je Česká televize, pokud nesouhlasí s vysíláním
za původní cenu, oprávněna odstoupit od Smlouvy.

11. Odpovědnost za škodu

11.1. Pokud v důsledku plnění podle Smlouvy vznikne České televizi nebo jinému subjektu škoda, Zadavatel
se ji zavazuje v plné výši uhradit, a to i za předpokladu, že byla způsobena okolnostmi vylučujícími
odpovědnost dle ustanovení § 2913 odst. 2 občanského zákoníku. Zadavatel uhradí rovněž veškeré nároky a
výdaje, pokud se na Českou televizi v souvislosti s plněním podle Smlouvy obrátí třetí osoba z důvodu
porušení práv.

                                                                                                                                    9
11.2. Výše škody, kterou je Česká televize v rámci své odpovědnosti za škodu způsobenou porušením některé
z povinností vyplývajících pro Českou televizi z uzavření Smlouvy povinna Zadavateli nahradit, je omezena
výší Odměny sjednané ve Smlouvě.

12. Další ustanovení

12.1. Tyto Všeobecné podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy uzavírané mezi Zadavatelem a Českou
televizí.

12.2. Po odsouhlasení kódování spotů (sponzorských vzkazů) pro účely elektronického měření
sledovanosti TV stanic musí být veškerý materiál pro vysílání řádně označen. V případě porušení tohoto
ustanovení si Česká televize vyhrazuje právo nechat takový materiál označit, a to na náklad Zadavatele
v plném rozsahu.

12.3. Česká televize a Zadavatel se dohodli, že obsah Smlouvy se považuje za důvěrný, stejně jako veškeré
informace, které vejdou ve známost smluvních stran v souvislosti s jednáním o uzavření Smlouvy, při jejím
plnění a v souvislosti s ním, a žádná ze smluvních stran není bez předchozího písemného souhlasu druhé
smluvní strany oprávněna dané informace sdělovat třetím osobám, a to ani po ukončení plnění Smlouvy či
ukončení Smlouvy, s výjimkou informací: (i) s nimiž se smluvní strana seznámila nezávisle na druhé smluvní
straně; (ii) které Česká televize sama sděluje třetím osobám v souvislosti s přípravou, výrobou, distribucí
a/nebo propagací svého programového obsahu, k němuž se vztahuje tato smlouva, a/nebo v souvislosti se
svou propagací (s výjimkou informací označených Zadavatelem jako jeho obchodní tajemství); (iii) které
smluvní strana poskytne nebo uveřejní na základě právního předpisu nebo vykonatelného rozhodnutí soudu či
správního orgánu; a (iv) které smluvní strana poskytne svým odborným poradcům a/nebo jiným
spolupracovníkům vázaným zákonnou a/nebo smluvní povinností mlčenlivosti. Pro případ, že Smlouva
podléhá nebo by v budoucnu podléhala (např. v důsledku přijetí dodatku) povinnosti uveřejnění dle zákona č.
340/2015 Sb., o registru smluv (dále jen „zákon o registru smluv“), smluvní strany ve vzájemné shodě
označily v jejích stejnopisech žlutou barvou (nebo v jiném zřejmém označení, tj. ve škále šedé, pokud by
smlouva byla při kontraktaci výjimečně skenována ve škále šedi), informace, které budou znečitelněny
v souladu se zákonem o registru smluv. Takto bylo označeno zejména, nikoli však výlučně, obchodní
tajemství, jehož utajení smluvní strany odpovídajícím způsobem zajišťují. Na informace, které ve Smlouvě
nejsou označeny žlutou barvou (nebo v jiném zřejmém označení, tj. ve škále šedé), se povinnost mlčenlivosti
dle tohoto odstavce nevztahuje. Tuto smlouvu je oprávněna postupem podle zákona o registru smluv
uveřejnit pouze Česká televize, a to v době do 80 dnů od jejího uzavření. Nedojde-li v této době k uveřejnění
této smlouvy ze strany České televize, pak je k jejímu uveřejnění postupem podle zákona o registru smluv
oprávněna kterákoli smluvní strana. Za každé porušení kterékoli povinnosti dle tohoto odstavce je dotčená
smluvní strana oprávněna požadovat od porušující smluvní strany zaplacení smluvní pokuty ve výši 100.000
Kč.

12.4. Zadavatel není jakkoli oprávněn zasahovat do vysílacího plánu (programu) České televize či redakční
odpovědnosti a nezávislosti České televize.
Pokud Zadavatel poruší povinnost uvedenou v tomto ustanovení, je Zadavatel povinen zaplatit České televizi
smluvní pokutu ve výši sjednané Odměny dle Smlouvy. Tímto není dotčen nárok České televize na náhradu
škody v plné výši.

12.5. V případě, že se kterékoli ustanovení Smlouvy stane neplatným, zdánlivým nebo nevymahatelným,
bude v celém rozsahu odděleno od ostatních ustanovení a nebude mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost
ostatních ustanovení Smlouvy anebo ustanovení těchto Všeobecných podmínek. Smluvní strany se zavazují
nahradit neplatné, zdánlivé či nevymahatelné ustanovení ustanovením novým, které bude platné a
vymahatelné a jehož předmět bude z ekonomického hlediska co nejvíce odpovídat předmětu původního
ustanovení. Smlouva může být měněna pouze písemně.

12.6. Dle § 1765 občanského zákoníku na sebe Zadavatel převzal nebezpečí změny okolností. Před
uzavřením smlouvy strany zvážily plně hospodářskou, ekonomickou i faktickou situaci a jsou si plně vědomy
okolností Smlouvy.

                                                                                                                                  10
12.7. Smluvní strany výslovně vylučují aplikaci ustanovení § 2050 občanského zákoníku a dále výslovně
prohlašují, že mezi nimi není jakákoli zavedená praxe stran a/nebo obchodní zvyklosti, jejichž aplikaci
výslovně vylučují. Smluvní strany souhlasí, že písemnosti dle Smlouvy, respektive dle těchto Všeobecných
podmínek mohou být v naskenované podobě zasílány smluvními stranami prostřednictvím e-mailové pošty.

12.8. Veškeré vztahy, které nejsou upraveny Všeobecnými podmínkami, se řídí občanským zákoníkem a
ostatními platnými právními předpisy České republiky, s vyloučením kolizních norem mezinárodního práva
soukromého. V případě mezinárodního prvku ve vztahu založeném Smlouvou smluvní strany sjednávají pro
všechny spory vzniklé v souvislosti se Smlouvou jurisdikci soudů České republiky. Smluvní strany dále
sjednávají, že v případě vztahů vyplývajících z podnikatelské činnosti smluvních stran je místně příslušným
soudem v případě sporu obecný soud České televize.

Tyto Všeobecné podmínky nabývají účinnosti dne 1.7.2016.

Přílohy

         1. Technické podmínky pro televizní vysílání sponzorských vzkazů v České televizi

                                                                                            11
Technické podmínky pro televizní vysílání sponzorských vzkazů v České televizi

Vydání technických podmínek pro vysílání sponzorských vzkazů v České televizi se uskutečňuje pro zajištění
optimální technické kvality televizního vysílání, jež musí v souladu s platnými normami splňovat následující
technické údaje:

1. Záznam na formátu Digital Betacam nebo XDCam s využitím kodeku MPEG-2/IMX 50 nebo 30 Mbit/s
(I-frame only, 422P@ML) pro SD a MPEG-2 50 Mbit/s (Long GOP, 422P@HL) pro FULL HD. (Oba
formáty jsou kompatibilní se zařízeními řady Sony XDCAM.)
2. Formát se předpokládá FULL HD (1920 x 1080i 25) nebo SD (720 x 576i 25), zvuky v kódování 24 bit /
48 kHz.
3. Reprodukovaný videosignál bude ve všech případech kontrolován v soustavě PAL (v případě HD
downkovertovaný) a musí vyhovovat mezinárodním doporučením ITU-R BT.601 pro obrazovou složku a
EBU R128 pro zvukovou složku.
4. Audiosignál je vždy nekomprimovaný u verze mono musí být shodný v obou stopách CH1 a
CH2.Modulace v CH1 a CH2 nesmějí být ve vzájemné protifázi. Zvuková modulace ve stereofonní verzi s
dodržením zásady CH1 = L, CH2 = P.
5. Charakteristika zvukové složky označení sponzora:

         a) hladina hlasitosti označení sponzora je normována na cílovou hladinu -23 LUFS, s maximální
         odchylkou +/- 1 LU a
         b) maximální povolená skutečná špičková hladina hlasitosti označení sponzora je - 3 dBTP ( dB
         skutečné špičky) při měření měřícím zařízením odpovídajícím Doporučení Mezinárodní
         telekomunikační unie ITU-R BS.1770-2 „Algoritmy pro měření hlasitosti zvukových programů a
         skutečné špičkové úrovně zvuku“, březen 2011 a Technickému dokumentu Evropské vysílací unie
         EBU Tech Doc 3341 „Měření hlasitosti: měření v „režimu EBU“ na doplnění normalizace hlasitosti
         v souladu s EBU-R 128“ Ženeva, srpen 2011.
6. Levý horní roh musí zůstat volný pro IDENT programu, kterým musí být ze zákona opatřeny veškeré
sponzorské vzkazy.
Akceptovatelný formát obrazu je v HD FULL HD, v případě SD 16:9 Anamorfic.

Obraz formátu SD 16:9 anamorphic:  Obraz formátu Full HD
16:9:

Injektáž
Velikost injektáže: Velikost předané injektáže z důvodu zachování kvality v rozlišení SD 720x576 pixelů
Anamorphic, nebo Full HD 1920x1080 (pokud se sponzorovaný pořad v HD vysílá) s tím, že ve vysílání
bude upravena na velikost 1/16 obrazovky ve formátu 16:9 při deklaraci poměru stran zadaného objektu
Zadavatelem.
Logo musí být doplněno nápisem „SPONZOR PORADU“ v dostatečné velikosti.
Způsob předání: CD, DVD, přenosný harddisk ( flash-disk), je možný přenos prostřednictvím e-mailu. Po
předchozí dohodě možno uložit nekomprimované ve formátu „targa sequnce“, nebo „tiff“s alpha kanálem v
signálovém tvaru RGBK ( t.j s klíčem ) na ftp server.
Doba trvání jedné injektáže - 5 sec, není-li dohodnuto jinak.

1. Statická grafika
     • Velikost grafiky musí být Full HD 1920x1080 bodů

                                                                                                                                  12
• Přípustné formáty jsou z důvodů celistvosti pokrytí plochy jednolitou barvou pouze
    nekomprimované bitmapové formáty TARGA (*.tga) nebo TIFF (*.tif)) a Windows Bitmap (BMP). v
    signálovém tvaru RGBK (tj. s klíčem).

• Alphakanál je vyžadován u grafiky v 32-bitové hloubce (24 bitů barvy + 8 bitů alphakanál). Barevné
    rozlišení - True Color

2. Dynamická grafika (animace)
     • Velikost animované grafiky musí být Full HD 1920x1080 bodů s přihlédnutím k odlišnému
         stranovému poměru bodů na TV obrazovce.
     • Přípustné formáty animované grafiky jsou opět pouze nekomprimované. Grafiku je možné dodat
         jako jediný soubor videosekvence nebo jako sekvenci za sebou jdoucích očíslovaných statických
         snímků.
         Formáty videosekvencí: TARGA (*.tga) nebo TIFF (*.tif) v signálovém tvaru RGBK (tj. s klíčem).
     • Alphakanál je vyžadován u grafiky v 32-bitové hloubce (24 bitů barvy + 8 bitů alphakanál). Barevné
         rozlišení - True Color
     • Snímková frekvence musí být 25 snímků / sekundu

Tabulka hodnot barevných pruhů PAL 100/0/75/0

     Pruhová    Lum inace                                         C hrom inace

     barva      úroveň rozkm it                                   úhel ve stupních

                (mV)       (mV)                                   řádek n řádek n+1
                      700
W    bílá                        0                                *                 *

YL   žlutá      465        470                                    167.0         193.0

CY   azurová    368        664                                    283.5         76.5

G    zelená     308        620                                    240.5         119.5

MG   purpurová  217        620                                    60.5          299.5

R    červená    157        664                                    103.5         256.5

B    m odrá     60         470                                    347.0         13.0

SIB  burst      0          300                                    135.0         225.0

Úplný signál PAL - barevné pruhy 100/0/75/0

                                                            700m

                                                                                       13
Úplný signál PAL - barevné pruhy 100/0/100/10 - mezní signály

133%  934mV MEZNÍ HODNOTA BOZ SIGNÁLU 100%

Technické údaje vycházejí ze zprávy CCIR č.624

Technické podmínky pro televizní vysílání sponzorských vzkazů v České televizi jsou účinné ode dne 1. 7.
2016.

                                                               14