Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
KUPNÍ SMLOUVA č. 185110126 „Pasivní sledovací systém DPET“ SMLUVNÍ STRANY: v 1. Česká republika - Ministerstvo obrany se sídlem: Tychonova 1, 160 01 Praha 6 zaměstnanec pověřený jednáním: Mgr. Bc. Filip ŘÍHA, náměstek ministra obrany pro řízení Sekce vyzbroj ování a akvizic MO, se sídlem kanceláří: nám. Svobody 471/4, 160 01 Praha 6 60162694 v IC: DIČ: CZ60162694 bankovní spojení: ČNB, pobočka Praha, Na Příkopě 28, 110 03 Praha 1 č.ú.: 404881/0710 kontaktní osoba ve věcech smluvních: Ing. Vlastimil VÁLEK, ministerský rada oddělení pořizování vojenského materiálu OVPozSaKIS SVA MO e-mail: tel.: fax: kontaktní osoba ve věcech organizačních: Ing. Martin HRANÍČEK, ministerský rada oddělení projektů a programů OVPozSaKIS SVA MO e-mail: tel.: fax: kontaktní osoba ve věcech technických: pplk. Ing. Petr ŠNAJDÁREK, vedoucí starší důstojník - specialista odboru vojskového průzkumu a elektronického boje OVPzEB MO e-mail: tel.: fax: adresa pro doručování korespondence: Sekce vyzbroj ování a akvizic MO nám. Svobody 471/4 160 01 Praha 6 (dále jen „kupující“) na straně jedné a 2. ERA a.s. zapsán v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka 1141 se sídlem: Průmyslová 462, 530 03 Pardubice osoba oprávněná k jednání: Ing. Viktor Sotona, MBA Generální ředitel a místopředseda představenstva IČ: 60916427 Sekce vyzbrojování a akvizic MO DIČ: CZ60916427 Odbor vyzbrojování pozemních sil 1 právník: JUDr. Ing. Dalibor NOVÝ, Ph.D. dat - bankovní spojení: ČESKÁ SPOŘITELNA, a.s., Olbrachtova 1929/62, číslo účtu: 140 00 Praha 4 6930532/0800 samostatný účet pro potřeby zálohové platby: bankovní spojení: ČESKÁ SPOŘITELNA, a.s., Olbrachtova 1929/62, číslo samostatného účtu: 8374322/0800 vyřizuje ve věcech smluvních: Ing. Jakub Thomas, MBA, tel.: fax: e-mail: mobil: vyřizuje ve věcech technických: Ing. Jaroslav Hlouš, tel.: fax: e-mail: adresa pro doručování korespondence: Průmyslová 462, Pardubice 530 09 (dále jen „prodávající“) na straně druhé Uzavírají dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) tuto kupní smlouvu (dále jen „smlouva“). ČLÁNEK I ÚČEL SMLOUVY Účelem smlouvy je pořízením dvou kompletů Pasivních sledovacích systémů s plnou integrací do systému JISR (Joint, Intelligence, Surveillance, Reconnaissance) zabezpečit plnění úkolů elektronického sledování ESM (Electronic Support Measures) jako součásti vedení elektronického boje k přímé bojové podpoře a ochraně jednotek AČR, NATO, EU BG na vlastním území a v mezinárodních operacích v místě plnění úkolů. ČLÁNEK II PŘEDMĚT SMLOUVY 1. Prodávající se touto smlouvou zavazuje k: - dodání dvou vysoce mobilních kompletů Pasivního sledovacího systému pod názvem „Deployable Passive ESM Tracker“ dle kódu NATO (dále jen „DPET“) v zástavbě na podvozkové platformě T-815 řady 7 (8x8), podle přílohy č. 1 smlouvy, kterou je „Specifikace pořizovaného kompletu Pasivního sledovacího systému a další požadavky na dodání“ a podle Technických podmínek DPET AČR (dále jen „zboží“), - provedení školení dle čl. VIII odst. 4 této smlouvy (dále jen „školení“), - to vše v souladu s nabídkou prodávajícího ze dne 26. 6. 2019 (verze 1.2) a dopisem ze dne 29.9.2019 upravující finální cenu a platnost nabídky, kterou kupující akceptoval v plném rozsahu. 2. Prodávající se zavazuje dodat zboží dle jednotlivých etap dle čl. IV odst. 2 této smlouvy, kdy každým jednotlivým plněním se rozumí dodání jednoho kompletu DPET. 3. Kupující se zavazuje od prodávajícího bezvadné zboží převzít a zaplatit prodávajícímu sjednanou kupní cenu dle čl. III. této smlouvy. ČLÁNEK III CENA 1. Kupní cena (dále jen „cena“) za plnění dle této smlouvy byla stanovena v souladu s ustanoveními zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů. Celková cena bez DPH činí: 1 246 218 435,00 Kč z toho DPH (sazba 21 %) činí: 261 705 871,35 Kč Celková cena včetně DPH činí: 1 507 924 306,35 Kč (slovy: jednamiliardapětsetsedmmilionůdevětsetdvacetčtyřitisíctřistašestkorunčeských třicetpěthaléřů). 2. K celkové ceně bez DPH bude připočteno DPH ve výši dle právních předpisů platných a účinných ke dni zdanitelného plnění. 3. Rozklad ceny je uveden v příloze č. 2 této smlouvy. V příloze č. 3 této smlouvy je uveden Platební kalendář. 4. Celková cena dle odst. 1 tohoto článku smlouvy je konečná a jsou v ní zahrnuty veškeré náklady prodávajícího spojené s plněním dle této smlouvy. ČLÁNEK IV MÍSTO A DOBA PLNĚNÍ 1. Místem plnění je Vojenský útvar VÚ 3068 Tábor, Kyjevská ulice, kasárna Prokopa Holého, PSČ 390 02. 2. Prodávající je povinen plnit závazky dle čl. II odst. 1 této smlouvy v následujících etapách: 1. etapa - plnění do 32 měsíců od podpisu smlouvy; 2. etapa - plnění od 32 do 40 měsíců od podpisu smlouvy. 3. Dodržení výše uvedených termínů plnění jednotlivých etap je podmíněno řádným poskytnutím součinnosti kupujícího a prodávajícího stanovené v příloze č. 4 smlouvy. V případě prodlení kupujícího s poskytnutím stanovené součinností se adekvátně prodlužují dotčené termíny plnění. ČLÁNEK V PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ ZBOŽÍ 1. Prodávající je povinen předat zboží kupujícímu, resp. jím pověřenému zástupci veliteli Vojenského zařízení 5512 Štěpánov (tel.: fax: mob.: nebojím pověřené osobě (dále jen „zástupce kupujícího“) v místě plnění. O předpokládaném termínu předání zboží vyrozumí prodávající zástupce kupujícího e-mailem: hranicekm@army.cz nejpozději 10 (deset) kalendářních dnů před předáním zboží. 2. Prodávající je povinen dodat zboží nové a nepoužité, které bude odpovídat platným technickým normám a předpisům výrobce, zkompletované z nových a nepoužitých, plně funkčních součástek, dílů, podskupin a skupin. Tyto skutečnosti prodávající doloží formou prohlášení výrobce jak při dodání zboží, tak při případných opravách dokladem od výrobce. 3. O předání a převzetí zboží - každého jednotlivého kompletu DPET - je prodávající povinen vyhotovit ve třech výtiscích předávací protokol a dodací lisfcva&chžrbude uvedeno množství a cena i výrobní číslo dodaného zboží. Předávací protokol £ dodací list podepíše prodávající 3 práv i .'VY, datu podp a za kupujícího podepíše, po splnění všech podmínek stanovených touto smlouvou, zástupce kupujícího, který na něm současně doplní identifikátor dodávky IDED. Prodávající je povinen předávací protokol a dodací list označit číslem této smlouvy uvedeným kupujícím v jejím záhlaví. Jeden výtisk předávacího protokolu a dodacího listu obdrží zástupce kupujícího a dva výtisky obdrží prodávající s tím, že jeden z těchto výtisků je prodávající povinen přiložit k faktuře - daňovému dokladu. 4. Zboží se považuje za dodané okamžikem převzetí zboží zástupcem kupujícího a podpisem předávacího protokolu a dodacího listu oběma stranami při dodržení podmínek této smlouvy. 5. Zástupce kupujícího nepřevezme zboží, které vykazuje vady nebo je neúplné ve smyslu ustanovení odst. 2 tohoto článku smlouvy, a/nebo nejsou doloženy a předány veškeré dokumenty vztahující se ke zboží v řádné podobě, zejména průvodní, provozní dokumentace uvedená na str. 39 přílohy č. 1 písm. J této smlouvy v souladu s ČOS 051632, 3. vydání, a Osvědčení o jakosti a kompletnosti v českém jazyce, vojskové zkoušky. V případě, že budou splněny podmínky pro nepřevzetí zboží, zástupce kupujícího převzetí odmítne písemně spolu s uvedením důvodů. 6. Prodávající se zavazuje před dodáním zboží poskytnout kupujícímu součinnost pro provedení vojskových zkoušek zboží dle čl. VIII této smlouvy. ČLÁNEK VI FAKTURAČNÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY 1. Smluvní strany se dohodly, že kupující poskytne prodávajícímu na realizaci dodávek zboží zálohovou platbu ve výši 750 000 000,00Kč (slovy „sedmsetpadesátmilionů korun českých“) podle podmínek stanovených touto smlouvou. Poskytnutá zálohová platba bude vyúčtována pro potřebu této smlouvy řádným dodáním prvního a druhého kusu zboží, který má být podle čl. IV odst. 2 smlouvy dodáno v 1. etapě do 32 měsíců a v 2. etapě od 32 do 40 měsíců od podpisu této smlouvy. Doplatek kupní ceny zboží 1. etapy a 2. etapy podle přílohy č. 3 této smlouvy a školení kupující uhradí až po dodání zboží a poskytnutí školení podle přílohy č. 2 této smlouvy a po splnění podmínek této smlouvy. 2. Zálohová fakturace 2.1 Prodávající vystaví první zálohovou fakturu v celkové výši 227 670 000,00 Kč, kterou zašle (doručí) do 30 dní po podpisu této smlouvy ve dvou výtiscích (originál + kopie) na adresu pro doručování korespondence kupujícího. Druhou zálohovou fakturu v celkové výši 227 660 000,00 Kč prodávající zašle (doručí) do 28. 2. 2020 ve dvou výtiscích (originál + kopie) na adresu pro doručování korespondence kupujícího. Třetí zálohovou fakturu v celkové výši 294 670 000,00 Kč prodávající zašle (doručí) do 31. 3. 2021 ve dvou výtiscích (originál + kopie) na adresu pro doručování korespondence kupujícího (první druhá a třetí zálohová faktura dále společně jen „zálohová faktura“). 2.2 Zálohová faktura bude obsahovat zejména označení „zálohová faktura“, uvedení čísla této smlouvy, číslo samostatného účtu prodávajícího podle odst. 2.6 tohoto článku smlouvy, na který má být zaslána zálohová platba, důvod fakturace, fakturovanou částku a identifikační údaje prodávajícího a kupujícího, přičemž identifikační údaje kupujícího musí být v následující podobě: Česká republika - Ministerstvo obrany Tychonova 1 160 00 Praha 6 IČO: 60162694, DIČ: CZ60162694 v zastoupení: Sekce vyzbrojování a akvizic MO 4 nám. Svobody 471/4 160 01 Praha 6 V případě uvedení nesprávných údajů na zálohové faktuře, je kupující oprávněn vrátit vadnou zálohovou fakturu prodávajícímu k opravě a prodávající je povinen neprodleně doručit kupujícímu bezvadnou zálohovou fakturu. 2.3 Kupující se zavazuje zálohovou fakturu uhradit nejpozději do 30 dnů ode dne jejího doručení, pokud není uvedeno jinak, přičemž za datum úhrady se považuje odepsání finančních prostředků ve fakturované výši z účtu prodávajícího. 2.4 Po připsání zálohové platby na samostatný účet prodávajícího, je prodávající povinen vystavit daňový doklad (potvrzení o přijetí zálohové platby) a tento neprodleně zaslat (doručit) ve 2 výtiscích (originál + kopie) na adresu pro doručování korespondence kupujícího. Daňový doklad musí splňovat veškeré požadavky stanovené českými právními předpisy, zejména náležitosti daňového dokladu stanovené v § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a obchodní listiny stanovené v § 435 ObčZ. Kromě těchto náležitostí bude daňový doklad obsahovat údaje obdobné zálohové faktuře a cenové údaje budou odpovídat příloze č. 3 této smlouvy. 2.5 Kupující je oprávněn vrátit prodávajícímu daňový doklad, pokud neodpovídá ustanovení této smlouvy a prodávající je povinen neprodleně zaslat kupujícímu nový bezvadný daňový doklad. 2.6 Prodávající je povinen pro potřebu zálohové platby zřídil samostatný účet, na kterém bude uložena pouze zálohová platba poskytnutá kupujícím podle této smlouvy, a ze kterého bude poskytována úhrada nákladů podle odst. 2.7 tohoto článku smlouvy. Číslo tohoto samostatného účtu musí být shodné s číslem účtu podle čl. Smluvní strany odst. 2 této smlouvy. 2.7 Prodávající je oprávněn použít poskytnutou zálohovou platbu výhradně k nákupu materiálu a komponent, které budou přímo využity k realizaci dodávek zboží podle této smlouvy, k úhradě výkonů prodávajícího a jeho subdodavatelů při realizaci nákupu zboží. Na základě žádosti kupujícího je prodávající povinen až do doby úplného vyúčtování zálohové platby jednoznačně prokázat způsob a účelnost použití celého objemu poskytnuté zálohové platby. 2.8 V případě porušení ustanovení odst. 2.6 a 2.7 tohoto článku smlouvy, je prodávající povinen do 30 dnů ode dne obdržení žádosti kupujícího, vrátit kupujícímu doposud nevyúčtovanou zálohovou platbu, přičemž kupní cena zboží se nemění. 2.9 V případě prodlení prodávající s dodáním zboží, které má být podle čl. IV odst. 2 smlouvy dodáno v 1. etapě-plnění a 2. etapě - plnění, delším jak 60 dnů, je kupující oprávněn požádat prodávajícího o vrácení nevyúčtované zálohové platby a prodávající je povinen na základě žádosti kupujícího nevyúčtovanou zálohovou platbu do 30 dnů ode dne obdržení žádosti kupujícího vrátit. Dohodnutá kupní cena zboží se nemění. 2.10 V případě odstoupení od smlouvy kupujícím podle čl. XIV odst. 1 písm. c) až e) smlouvy nebo prodávajícím podle čl. XIV odst. 3 smlouvy je prodávající povinen vrátit kupujícímu do 30 dnů ode dne odstoupení od smlouvy podle čl. XIV odst. 6 smlouvy nevyúčtovanou část poskytnuté zálohové platby kupujícím. 3. Fakturace po dodání zboží/poskytnutí školení 3.1 Smluvní strany se dohodly, že kupující je povinen zaplatit prodávajícímu dohodnutou cenu (doplatek ceny) po řádném dodání zboží a poskytnutí školení v souladu s platebním, kalendářem dle přílohy č. 3 smlouvy. Prodávající je oprávněn výStávít daňový doklád (dále jen „faktura“) na základě podepsaného dodacího listu nebo zápisu o poskytnutí-školení. pokud g. Dalibor NOVÝ, Ph.D. není smlouvou stanoveno jinak. Prodávající bude vystavovat faktury pro dodávku zboží a školení zvlášť. 3.2 Faktury musí splňovat veškeré požadavky stanovené českými právními předpisy, zejména náležitosti daňového dokladu stanovené v § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a obchodní listiny stanovené v § 435 ObčZ. Kromě těchto náležitostí bude faktura obsahovat číslo smlouvy, uvedení čísla účtu prodávajícího, které musí být totožné s číslem účtu uvedeným v bankovním spojení v záhlaví této smlouvy na straně prodávajícího, cenu bez DPH, procentní sazbu a výši DPH a cenu včetně DPH. Faktura bude vyhotovena ve 2 výtiscích (originál + kopie). 3.3 Přílohou originálu faktury za dodávku zboží budou následující dokumenty: Předávací protokol potvrzený zástupcem kupujícího, dodací list s uvedeným identifikátorem dodávky IDED, „Osvědčení o jakosti a kompletnosti“, „Stanovisko Úřadu pro obrannou standardizaci, katalogizaci a státní ověřování jakosti k naplnění katalogizační doložky“ vystavené Úřadem pro obrannou standardizaci, katalogizaci a státní ověřování jakosti (dále je „Úřad“). Přílohou originálu faktury za provedení školení budou přiloženy potvrzené prezenční listiny z provedeného školení v oblasti provozu zařízení DPET, dle čl. VIII odst. 4 této smlouvy. U originálu faktury budou tyto přílohy v originálu, u kopie faktury budou tyto přílohy rovněž v kopii. 3.4 Splatnost faktury - daňového dokladuje 21 (dvacet jedna) kalendářních dnů ode dne jejího doručení kupujícímu. V případě, že prodávající dodá zboží po termínu určeném v článku IV. odstavec 2, vystaví prodávající fakturu tak, aby datum splatnosti bylo nejdříve 15. ledna roku následujícího po roce, v němž mělo být zboží dodáno. Faktura - daňový doklad je považována za uhrazenou dnem odeslání příslušné částky z účtu kupujícího a jejím směrováním na účet prodávajícího. 3.5 Kupující je oprávněn do lhůty splatnosti vrátit prodávajícímu fakturu, která neodpovídá požadavkům aktuální právní úpravy dle českého práva v době jejího vystavení nebo požadavkům dle smlouvy, nebo fakturu, která obsahuje nesprávné cenové údaje. Prodávající neprodleně doručí kupujícímu novou fakturu. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet lhůta splatnosti, kupující není v prodlení s placením a nová lhůta splatnosti běží znovu ode dne doručení nové faktury. Faktura se považuje za vrácenou ve lhůtě splatnosti, je-li v této lhůtě odeslána kupujícím; není nutné, aby byla v téže lhůtě doručena prodávajícímu. 3.6 Na faktuře musí být uvedeny identifikační údaje kupujícího podle odst. 2.2. tohoto článku smlouvy a faktura musí být doručena na adresu kupujícího pro doručování korespondence, uvedenou v záhlaví smlouvy. 4. Všechny částky poukazované mezi kupujícím a prodávajícím na základě smlouvy musí být prosté jakýchkoliv bankovních poplatků nebo jiných nákladů spojených s převodem na jejich účty. 5. Budou-li u prodávajícího shledány důvody k naplnění institutu ručení příjemce zdanitelného plnění podle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, bude kupující při zasílání úplaty vždy postupovat zvláštním způsobem zajištění daně podle § 109a tohoto zákona. ČLÁNEK VII KATALOGIZACE MAJETKU A STÁTNÍ OVĚŘOVÁNÍ JAKOSTI 1. Prodávající bere na vědomí, že zboží uvedené v příloze č. 2 této smlouvy a označené v sloupci TPP „1“, bude předmětem katalogizace dle zákona č. 309/2000 Sb., o obranné standardizaci, katalogizaci a státním ověřování jakosti výrobků a služefeůrčenýčKk zajištění obrany státu a o změně živnostenského zákona, ve znění pozdgjgícjif ^ř^dgisů/a (dále jen „zákon 6 právník: datum: nn Hni«; č. 309/2000 Sb.”). K tomu se prodávající zavazuje, že na všechny položky uvedené v příloze 2 této smlouvy a označené v sloupci TPP číslem 1, dodá Úřadu v termínech specifikovaných v textové části katalogizační doložky bezchybný a úplný soubor povinných údajů ke katalogizaci (dále jen „SPÚK“). Dále na všechny položky majetku charakteru položky zásobování vyrobené v ČR nebo v zemích mimo NATO a Tier 2, stanovené kupujícím, dodá prodávající také návrh katalogizačních dat výrobku (dále jen „NKDV“), zpracovaný katalogizační agenturou. 2. Předání SPÚK a NKDV je součástí plnění povinností prodávajícího podle této smlouvy a tento nemá nárok na samostatnou úhradu nákladů spojených s vypracováním katalogizačních dat. „Katalogizační doložka“ je přílohou č. 5 této smlouvy. Vzhledem ke skutečnosti, že v rámci pořízení zboží budou na tomto zboží provedeny vojskové zkoušky, prodávající splní požadavek na katalogizaci majetku ve dvou etapách: první část návrhu katalogizačních dat prodávající dodá na stanovené položky dodávaného materiálu pro přidělení KČM před zahájením vojskových zkoušek. Druhou část návrhu katalogizačních dat spojenou se zbožím pro zajištění provozu, oprav a údržby prodávající dodá po provedení vojskových zkoušek, avšak před fyzickým dodáním zboží podle podmínek stanovených v Katalogizační doložce. Prodávající zpřístupní nebo zabezpečí zpřístupnění kupujícímu technické dokumentace k ověření a případnému doplnění katalogizačních dat na předmět plnění. 3. Smluvní strany se dohodly, že na zboží bude uplatněno státní ověřování jakosti ve smyslu zákona č. 309/2000 Sb., v rozsahu a za podmínek, uvedených v příloze č. 6 této smlouvy „Požadavky k provedení státního ověřování jakosti“. Státní ověřování jakosti (dále jen „SOJ“) bude provedeno v rozsahu konečná kontrola, až po ukončení vojskových zkoušek dle čl. VIII této smlouvy s vyhovujícím hodnocením a schválení dokumentace výrobku. Do té doby bude zástupce Úřadu provádět dozorovou činnost na základě dohody o vytvoření předpokladů k provádění státního ověřování jakosti, pokud bude mezi kupujícím a Úřadem uzavřena. 4. Prodávající je povinen oznámit nejméně 5 pracovních dnů předem připravenost ke konečné kontrole zástupci Úřadu písemně na e-mail: 5. Provádění státního ověřování jakosti nezbavuje prodávajícího odpovědnosti za vady a za případnou škodu vzniklou kupujícímu. Pokud prodávající zmaří provedení SOJ nesplněním svých závazků stanovených touto smlouvou, a ani v opakovaném řízení nebude vydáno rozhodnutí o provedení SOJ, má kupující právo odstoupit od smlouvy, požadovat na prodávajícím smluvní pokutu dle čl. XIII. odst. 3 smlouvy a prodávající nemá nárok na úhradu nákladů vzniklých v souvislosti s plněním předmětu smlouvy. Zmaření provedení SOJ je podstatným porušením smlouvy ze strany prodávajícího. ČLÁNEK VIII VOJSKOVÉ ZKOUŠKY 1. Prodávající se zavazuje kupujícímu poskytnout zboží v rozsahu jednoho kompletu DPET k provedení vojskových zkoušek (dále jen „VZ“) včetně veškeré potřebné dokumentace. Deklaraci připravenosti k provedení VZ oznámí prodávající kupujícímu ve lhůtě 60 dnů před možným provedením VZ písemně na e-mail: , požadovanou dokumentaci prodávající předá kupujícímu nej později v den zahájení VZ. 2. Prodávající se zavazuje zboží v rozsahu jednoho kompletu DPET pro provedení VZ k provedení VZ, přepravit do a z místa konání VZ, které bude určeno na základě Nařízení NGŠ AČR k provedení VZ (Vojenský výcvikový prostor na území ČR). 3. Potřebná doba na provedení zkoušek je v maximální déh$e-edp z143ti kalendářních dní. Po provedení VZ a repasi zboží se prodávající zavazuje dppr^iyit. toto. zboží do místa dodání dle čl. IV odst. 1 této smlouvy. 7 datu podp 4. Prodávající se zavazuje před provedením VZ zabezpečit školení 15 osob kupujícího účastnících se VZ před prováděním VZ, dle tohoto článku smlouvy, v trvání minimálně jednoho týdne u prodávajícího, v oblasti provozu zařízení DPET v rozsahu obsluhy a údržby stanovené výrobcem, kteří budou provádět přejímku zboží s příslušenstvím dle této smlouvy a dalších účastníků VZ, včetně členů komise a seznámit tyto se zkoušeným zbožím z hlediska konstrukce, technologie, použití, údržby, bezpečnosti práce, protipožární ochrany, hygieny apod. Připravenost k provedení školení oznámí prodávající kupujícímu s předstihem nejméně 30-ti (třiceti) kalendářních dnů před předpokládaným provedení školení e-mail: VZ se zúčastní zástupce Úřadu, jako nestálý člen komise pro provádění VZ, zástupci uživatele na základě zpracovaného Nařízení NGŠ AČR k provedení VZ. Návrh nařízení NGŠ AČR k provedení VZ zpracuje kupující na základě oznámení návrhu předpokládaného termínu zahájení VZ do 30-ti (třiceti) kalendářních dnů po oznámení předpokládaného termínu provedení VZ. Nařízení NGŠ kupující prodávajícímu poskytne nejpozději do 30 kalendářních dnů před zahájením VZ. 5. Předmětem VZ bude zejména ověření, zda zboží splňuje technické parametry, požadavky a kritéria, uvedené v příloze č. 1. 6. Zboží k provedení VZ bude prodávajícím protokolárně předáno pověřenému zástupci kupujícího uvedenému v Nařízení NGŠ AČR v úplném a funkčním stavu včetně kompletní průvodní technické a provozní dokumentace v českém a anglickém jazyce v místě konání VZ dle odst. 2 tohoto článku smlouvy. Zboží bude předáno k provedení VZ včetně návrhu Technických podmínek (dále jen „TP“) v českém jazyce. TP budou zpracovány dle ČOS 051625, 3. vydání. TP budou využity k zavedení zboží do užívání. Schválenou verzi TP předloží prodávající kupujícímu po vyhovujících VZ. Dále je prodávající povinen současně s poskytnutím zboží k provedení VZ předat kupujícímu zprávy o výsledcích všech doposud provedených zkoušek (včetně závěrů zkoušek provedených zkušebnami/laboratořemi) jako doklad, že dodávané zboží svým konstrukčním, výrobním a technologickým provedením splňuje technické parametry, požadavky a kritéria, uvedené touto smlouvou. 7. Po dobu od protokolárního převzetí zboží pověřeným zástupcem kupujícího k provedení VZ do doby jeho protokolárního předání zpět prodávajícímu, nese odpovědnost za škody na tomto zboží kupující. V případě vzniku škody při provádění VZ v souladu se schválenými postupy (programem VZ) jde škoda vzniklá v souvislosti s prováděním VZ na tomto zboží a škoda tímto zbožím způsobená k tíži prodávajícího. 8. Kupující zabezpečí na své náklady provedení VZ, vyhodnocení VZ a vyhotovení závěrečné zprávy. 9. Zboží může být dodáno kupujícímu po provedených VZ s vyhovujícím hodnocením, po úplném odstranění všech zjištěných neshod, závad a připomínek. Vyhovující výsledek VZ je podmínkou pro převzetí zboží kupujícím. Kupující je oprávněn zboží v případě nevyhovujících výsledků VZ nepřevzít. Nevyhovující výsledek VZ se považuje za podstatné porušení smlouvy ze strany prodávajícího a kupující má právo odstoupit od smlouvy a požadovat na prodávajícím smluvní pokutu dle čl. XIII. odst. 3 smlouvy. V takovém případě prodávající není oprávněn uplatňovat nárok na úhradu nákladů, které v souvislosti s plněním smlouvy vynaložil. V případě, že na návrh zkušební komise budou provedeny opakované VZ, vzniká kupujícímu právo odstoupit od smlouvy a požadovat na prodávajícím smluvní pokutu až v případě nevyhovujícího výsledku opakovaných VZ. 10. Pokud budou výsledky VZ hodnoceny kupujícím jako nevyhovující, resp. nesplňující technické parametry, požadavky a kritéria uvedené v tomto článku smlouvy, nebo parametry uvedené v příloze č. 1 této smlouvy, mohou být na návrh zkušební konjtise provedeny opakované VZ. Opakované VZ lze povolit pouze ve výjimečných případechcac^o' úplnémvodstranění závad. Odbor výzbrojevám právník: JULY. im-. V případě opakovaných VZ je prodávající povinen uhradit kupujícímu náklady vzniklé tímto opakováním na straně kupujícího. 11. V případě, kdy budou během VZ zjištěny vady zboží, je prodávající tyto povinen neprodleně na vlastní náklady odstranit. Případné změny a doplnění TP budou kupujícímu předloženy ke konečnému schválení neprodleně po provedených VZ s vyhovujícím výsledkem. ČLÁNEK IX VLASTNICKÉ PRÁVO A NEBEZPEČÍ ŠKODY 1. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží okamžikem převzetí zboží, potvrzením předávacího protokolu a dodacího listu dle čl. V odst. 4 této smlouvy. 2. Jsou-li předmětem plnění takové výsledky činnosti, které jsou chráněny právem z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví, zajistí prodávající kupujícímu bezúplatné, časově a územně neomezené nevýhradní právo užít tyto výsledky, a to pro účely řádného užívání zboží. Kupující není oprávněn jakkoliv měnit, upravovat či dekompilovat jakýkoliv SW, který je součástí dodávky zboží nad rámec povolené uživatelské konfigurace. 3. Prodávající odpovídá za případné porušení práv průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví třetích osob při výrobě zboží. Prodávající je povinen předat zboží bez právních vad. 4. Nebezpečí škody na zboží přechází z prodávajícího na kupujícího okamžikem převzetí zboží určeným zástupcem kupujícího a potvrzením předávacího protokolu a dodacího listu dle čl. V odst. 4 této smlouvy. ČLÁNEK X ZÁRUČNÍ A REKLAMAČNÍ PODMÍNKY 1. Záruční doba počíná běžet okamžikem protokolárního převzetí zboží určeným zástupcem kupujícího dle čl. V odst. 4 této smlouvy. Délka záruční doby je 24 (dvacet čtyři) měsíců. V případě uplatnění reklamace se běh záruční doby pozastavuje po dobu trvání reklamačního řízení. Záruka ani odpovědnost prodávajícího se nevztahuje na vady, které vzniknou nedodržením podmínek provozu, údržby a obsluhy zboží podle dodané dokumentace. 2. Reklamací se rozumí uplatnění nároků z vad zboží podáním písemné zprávy prodávajícímu o vadách zboží, zjištěných v souladu s ustanoveními smlouvy, formou reklamačního protokolu. Reklamace je uplatněna dnem odeslání reklamačního protokolu datovou zprávou do datové schránky: qiedxkr, a tento den se považuje za den zahájení reklamačního řízení. Reklamace se považuje za včasně uplatněnou, pokud je v průběhu záruční doby reklamační protokol odeslán prodávajícímu. Nároky z vad zboží vůči prodávajícímu uplatňuje formou reklamace kupující prostřednictvím zástupce kupujícího. 3. Prodávající se zavazuje nej později do 5 (pěti) pracovních dnů od doručení reklamačního protokolu se vyjádřit k reklamaci. Nevyjádři-li se v této lhůtě, má se za to, že reklamaci uznává v plném rozsahu. 4. Prodávající se zavazuje odstranit vady nej později do 30 (třiceti) kalendářních dnů od doručení reklamačního protokolu prodávajícímu, pokud se smluvní strany v odůvodněných případech nedohodnou jinak, zejména s ohledem na dodací lhůty při řešení reklamací u nakupovaných dílů. 5. V případě, že nebude možné provést záruční opravu zboží v místě nasazení mimo území ČR, bude zboží dopraveno kupujícím na jeho náklady do Centra zabezpečení zahraničních operací a mimořádných stavů (CZZOMS) Pardubice v nejbližším mQŽném termínu. Prodávající se zavazuje převzít zboží v CZZOMS Pardubice do 7 (sedmi) kalendamíchdňů od doručení výzvy k převzetí a odstranit vady na zboží či příslušenství nejpozději do 30 (třiceti) 9 právník: JUD dat pod kalendářních dnů od převzetí zboží, pokud se smluvní strany v odůvodněných případech nedohodnou jinak, zejména s ohledem na dodací lhůty při řešení reklamací u nakupovaných dílů. 6. V případě, že vady nebudou odstraněny, prodávající se zavazuje reklamované zboží vyměnit za nové, stejného nebo mladšího data výroby, než reklamované zboží. 7. O uplatněných reklamacích informuje prodávající neprodleně zástupce Úřadu. Kupující předá kopii reklamačních protokolů, týkajících se uplatněných a uznaných reklamací, Úřadu na adresu Úř OSK SOJ, nám. Svobody 471, Praha 6, PSČ 160 01. ČLÁNEK XI OCHRANA UTAJOVANÝCH INFORMACÍ 1. Prodávající je povinen zabezpečit ochranu utajovaných informací ve smyslu zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon 412/2005 Sb.“). 2. Prodávající je povinen do 5 pracovních dnů oznámit bezpečnostnímu řediteli MO (dále jen „BŘ MO“) všechny změny v zákonných podmínkách uvedených v § 17 zákona č. 412/2005 Sb., které by mohly vést k ohrožení jeho ekonomické stability prostřednictvím datové schránky: qiedxkr 3. Prodávající je povinen neprodleně písemně oznámit BR MO prostřednictvím datové schránky uvedené v odst. 2 tohoto článku nezpůsobilost ve vztahu k utahovaným informacím podle § 19 zákona č. 412/2005 Sb., zejména odnětí osvědčení podnikatele, a vrátit utajované informace nebo utajovaný vojenský materiál rezortu Ministerstva obrany. 4. Prodávající je povinen současně se splněním příslušných zákonných povinností neprodleně písemně oznámit BŘ MO jakékoliv neoprávněné nakládání s utajovanými informacemi nebo ztrátu utajovaných informací rezortu Ministerstva obrany. 5. Prodávající je povinen umožnit odborným orgánům kupujícího, resp. Agentuře bezpečnosti informací MO, na základě písemného pověření BŘ MO provést audit ohledně nakládání s utajovanými informacemi resortu MO v rámci své osoby a svých subdodavatelů. 6. Prodávající je povinen do 5 pracovních dnů doručit kupujícímu veškeré změny skutečností uvedených v Informačním dotazníku podnikatele. 7. Prodávající je povinen vést samostatný seznam poskytnutých utajovaných dokumentů nebo technických zařízení nebo seznam utajovaných dokumentů a technických zařízení, které u podnikatele vznikly (název dokumentu, čj. apod.). 8. Prodávající je povinen vést samostatný seznam utajovaných dokumentů nebo technických zařízení poskytnutých jeho subdodavatelům nebo seznam utajovaných dokumentů a technických zařízení, které u subdodavatelů vznikly (název dokumentu, čj. apod.). 9. Prodávající má podle § 20 odst. 1 písm. a) zákona č. 412/2005 Sb. přístup k utajovaným informacím, které u něho vznikají nebojsou mu poskytnuty, přičemž tyto utajované informace jsou specifikovány v souladu se seznamem utajovaných informací stanoveným nařízením vlády č. 522/2005 Sb., ve znění nařízení vlády č. 322/2018 Sb. nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 522/2005 Sb., kterým se stanoví seznam utajovaných informací, ve znění pozdějších předpisů a tvoří přílohu č. 7 této smlouvy. 10. Prodávající je povinen v rámci smluvních vztahů se svými poddodavateli, pro tyto stanovit zákaz poskytování utajovaných informací dalším subjektům. Sekce vyzfcroiovár.í * Odbor vyzbrcfc-w:,--;' 10 práv datu podp 11. Úkoly v oblasti ochrany utajovaných informací a poskytování utajovaných informací ve vztahu k prodávajícímu bude plnit kpt. Ing. Jiří Mrákota, VÚ 3068 Opava, tel.: mobil: e-mail: 12. Úkoly v oblasti ochrany utajovaných informací a poskytování utajovaných informací ve vztahu ke kupujícímu bude plnit Ing. Juraj Turský, MBA, ERA a.s., tel.: mobil: e-mail: ČLÁNEK XII JAKOST ZBOŽÍ, VADY ZBOŽÍ A NÁROKY Z VAD ZBOŽÍ Vady zboží a nároky z vad zboží budou posuzovány podle § 2099 až § 2112 občanského zákoníku. Prodávající poskytuje záruku na jakost zboží podle § 2113 a násl. občanského zákoníku. ČLÁNEK XIII SMLUVNÍ SANKCE 1. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení s řádným plněním závazků v termínu jednotlivých etap dle čl. IV odst. 2 této smlouvy, je prodávající povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,3 % z ceny nedodaného zboží (dílčího plnění) bez DPH dle čl. III odst. 1 této smlouvy, za každý započatý den prodlení. 2. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení kupujícího s úhradou faktury zaplatí kupující prodávajícímu úrok z prodlení v zákonné výši z fakturované částky. 3. V případech uvedených v čl. VII odst. 5 (zmaření SOJ) nebo čl. VIII odst. 9 (nevyhovující výsledek VZ) této smlouvy zaplatí prodávající kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,3 % z celkové ceny zboží bez DPH, a to za každý z výše uvedených případů. 4. V případě prodlení prodávajícího s odstraněním podstatné vady ve lhůtě dle čl. X odst. 4 a 5 této smlouvy zaplatí prodávající kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,3 % z ceny reklamovaného zboží bez DPH za každý započatý den prodlení až do odstranění vady. Pro účely této smlouvy se za podstatnou vadu považuje taková vada, která způsobuje, že: (i) systém DPET je zcela nefunkční, (ii) systém DPET neposkytuje výstupní data, nebo (iii) jsou výstupní data nepoužitelná, a tyto nedostatky nelze obejít ani v manuálním režimu systému. 5. Smluvní pokuty jsou splatné do 30 (třiceti) kalendářních dnů ode dne doručení výzvy k jejich zaplacení povinné straně. 6. Smluvní pokutu hradí povinná strana bez ohledu na to, zda a v jaké výši vznikla druhé straně v této souvislosti škoda, která je vymahatelná samostatně vedle smluvní pokuty v plné výši. 7. Smluvní strany se dohodly, že celková maximální výše smluvních pokut dle této smlouvy je omezena částkou ve výši 5% z celkové kupní ceny zboží. ČLÁNEK XIV ZÁNIK ZÁVAZKU 1. Smluvní strany se dohodly, že závazek ze smluvního vztahu zaniká v těchto případech: a) splněním všech závazků řádně a včas; b) písemnou dohodou smluvních stran, spojenou se vzájemným vyrovnáním účelně vynaložených a řádně doložených nákladů a vzájemným vypořádáním již poskytnutých plnění včetně úroků a peněžitých závazků; jexce vyzcrojcvo" i Odber vyz b ro:cv.+ : 11 c) jednostranným odstoupením od smlouvy nebo od nesplněného zbytku plnění kupujícím pro její podstatné porušení prodávajícím; d) odstoupením od smlouvy ze strany kupujícího, pokud příslušný soud pravomocně rozhodne o tom, že prodávající je v úpadku ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a jeho řešení (insolvenění zákon), ve znění pozdějších předpisů; e) písemnou výpovědí kupujícího i bez udání důvodu s 3-měsíční výpovědní lhůtou, přičemž výpovědní lhůta začne běžet dnem následujícím po dni doručení této výpovědi prodávajícímu. Smluvní strany se dohodly, že podstatným porušením smlouvy ze strany prodávajícího ve smyslu § 2002 odst. 1 občanského zákoníku se rozumí zejména: a) nesplní-li prodávající své závazky dle čl. II odst. 1 této smlouvy v místě a době plnění dle čl. IV této smlouvy řádně a/nebo včas; b) zmaření provedení katalogizace nebo SOJ dle čl. VII této smlouvy; c) zmaření provedení vojskových zkoušek dle čl. VIII této smlouvy nebo jejich nevyhovující výsledek; d) prodlení s odstraněním podstatných vad zboží v záruce dle ust. čl X této smlouvy, nebo e) porušení povinností prodávajícího dle čl. XI této smlouvy. V případě podstatného porušení smlouvy jednou smluvní stranou jí druhá smluvní strana zašle písemné oznámení o podstatném porušení smlouvy s výzvou k nápravě porušené povinnosti. V této výzvě současně druhá smluvní strana stanoví přiměřenou lhůtu k nápravě, přičemž lhůta je přiměřená, pokud činí alespoň 30 (slovy: třicet) kalendářních dní. Právo na odstoupení od smlouvy vzniká druhé smluvní straně marným uplynutím lhůty k nápravě porušené povinnosti. V případě jednostranného odstoupení od smlouvy dle odst. 1 písm. c) a d) výše nemá smluvní strana, která smlouvu podstatně porušila, právo na náhradu účelně a prokazatelně vynaložených nákladů. V případě výpovědi smlouvy bez uvedení důvodu ze strany kupujícího dle odst. 1 písm. e) výše má prodávající nárok na úhradu veškerých prokazatelných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s plněním předmětu smlouvy až do jejího ukončení. Ukončením této smlouvy z jakéhokoliv důvodu nejsou dotčena ustanovení o odpovědnosti za škodu, nároky na uplatnění smluvních pokut, o ochraně informací a ostatních práv a povinností založených touto smlouvou, která mají podle zákona, této smlouvy či dle své povahy trvat i po jejím ukončení. Zánikem účinnosti této smlouvy z jakéhokoliv důvodu není dotčeno vzájemné plnění, které bylo řádně poskytnuto a bylo již přijato nebo přijato být mělo a mohlo před účinností odstoupení, jakož i nároky na úhradu ceny za takové plnění. ČLÁNEK XV ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ Právní vztahy neupravené touto smlouvou se řídí občanským zákoníkem a předpisy souvisejícími. Prodávající je povinen kupujícímu písemně oznámit změny subdodavatelů hlavních komponent systému DPET, a to vždy do 10 dnů od provedení příslušné změny. Sekce vyzbrciován • Odbor vyzbrcpva* • 3. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb. Je vyhotovena v elektronické podobě o 13 stranách a 7 přílohách o 60 stranách. 4. Smlouva může být měněna nebo doplňována pouze písemnými, oboustranně dohodnutými, vzestupně číslovanými dodatky, jejichž obsah bude oběma smluvními stranami schválen a podepsán. 5. Tato Smlouva nahrazuje veškeré předchozí dohody nebo ujednání mezi smluvními stranami (písemné či ústní) týkající se předmětu této smlouvy. Tato smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o jejím předmětu. 6. Nedílnou součástí smlouvy ke dni jejího podpisu jsou tyto přílohy: Příloha č. 1 - Takticko - technické požadavky, provozní a užitkové vlastnosti zboží - 44 stran. Příloha č. 2 - Specifikace pořizovaného zboží, harmonogram dodávek a cena - 8 stran. Příloha č. 3 - Platební kalendář - 1strana Příloha č. 4 - Součinnost kupujícího a prodávajícího - 3strany. Příloha č. 5 - Katalogizační doložka - 1strana. Příloha č. 6 - Požadavky k provedení státního ověřování jakosti - 2strany. Příloha č. 7 - Seznam poskytnutých utajovaných info strana. za kupujícího za prodávajícího Mgr. Bc. Filip ŘÍHA náměstek pro řízení sekce Ing. Viktor Sotona, MBA generální ředitel a místopředseda představenstva ERA a.s. ERA a.s. 39 Průmyslová 462 530 03 Pardubice tel.: 467 004 253 • fax: 467 004 555 IČ:60916427• DIČ:CZ60916427 -v.Kce vyzbrojování a akvizic MO -- .. '^ .O ri Evt i Vv vVZnrf AU-'nť hO 13