Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11454300: Pasivní sledovací systémy - DPET

Příloha 185110126(2).pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KUPNÍ SMLOUVA

                                          č. 185110126

                            „Pasivní sledovací systém DPET“
                                   SMLUVNÍ STRANY:

            v

1. Česká republika - Ministerstvo obrany

se sídlem:                  Tychonova 1, 160 01 Praha 6

zaměstnanec pověřený jednáním: Mgr. Bc. Filip ŘÍHA, náměstek ministra obrany pro řízení

                            Sekce vyzbroj ování a akvizic MO,

se sídlem kanceláří:        nám. Svobody 471/4, 160 01 Praha 6
                            60162694
    v

IC:

DIČ:                        CZ60162694

bankovní spojení:           ČNB, pobočka Praha, Na Příkopě 28, 110 03 Praha 1

                            č.ú.: 404881/0710

kontaktní osoba ve věcech smluvních:

                            Ing. Vlastimil VÁLEK,

                            ministerský rada oddělení pořizování vojenského materiálu
                            OVPozSaKIS SVA MO

                            e-mail:

                            tel.:                  fax:

kontaktní osoba ve věcech organizačních:
                                                Ing. Martin HRANÍČEK,

                            ministerský rada oddělení projektů a programů OVPozSaKIS

                            SVA MO

                            e-mail:

                            tel.:                  fax:

kontaktní osoba ve věcech technických:

                            pplk. Ing. Petr ŠNAJDÁREK,

                            vedoucí starší důstojník - specialista odboru vojskového
                            průzkumu a elektronického boje OVPzEB MO

                            e-mail:

                            tel.:                  fax:

adresa pro doručování korespondence:

                            Sekce vyzbroj ování a akvizic MO

                                                nám. Svobody 471/4
                                                 160 01 Praha 6

(dále jen „kupující“) na straně jedné

                                                a

2. ERA a.s.

zapsán v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka 1141

se sídlem: Průmyslová 462, 530 03 Pardubice

osoba oprávněná k jednání:  Ing. Viktor Sotona, MBA

                            Generální ředitel a místopředseda představenstva

IČ:                         60916427                                   Sekce vyzbrojování a akvizic MO

DIČ:                        CZ60916427                                 Odbor vyzbrojování pozemních sil

                                             1                         právník: JUDr. Ing. Dalibor NOVÝ, Ph.D.

                                                                       dat     -
bankovní spojení:              ČESKÁ SPOŘITELNA, a.s., Olbrachtova 1929/62,
číslo účtu:                    140 00 Praha 4
                               6930532/0800

samostatný účet pro potřeby zálohové platby:

bankovní spojení:              ČESKÁ SPOŘITELNA, a.s., Olbrachtova 1929/62,

číslo samostatného účtu:       8374322/0800

vyřizuje ve věcech smluvních:  Ing. Jakub Thomas, MBA,

                               tel.:                  fax:

                               e-mail:

                               mobil:

vyřizuje ve věcech technických: Ing. Jaroslav Hlouš,

                               tel.:                  fax:

                                                e-mail:
adresa pro doručování korespondence:

                                                Průmyslová 462, Pardubice 530 09

(dále jen „prodávající“) na straně druhé

Uzavírají dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „občanský zákoník“) tuto kupní smlouvu (dále jen „smlouva“).

                                                       ČLÁNEK I
                                                  ÚČEL SMLOUVY

Účelem smlouvy je pořízením dvou kompletů Pasivních sledovacích systémů s plnou integrací
do systému JISR (Joint, Intelligence, Surveillance, Reconnaissance) zabezpečit plnění úkolů
elektronického sledování ESM (Electronic Support Measures) jako součásti vedení elektronického
boje k přímé bojové podpoře a ochraně jednotek AČR, NATO, EU BG na vlastním území
a v mezinárodních operacích v místě plnění úkolů.

                                                       ČLÁNEK II
                                               PŘEDMĚT SMLOUVY

1. Prodávající se touto smlouvou zavazuje k:

       - dodání dvou vysoce mobilních kompletů Pasivního sledovacího systému pod názvem
            „Deployable Passive ESM Tracker“ dle kódu NATO (dále jen „DPET“) v zástavbě
            na podvozkové platformě T-815 řady 7 (8x8), podle přílohy č. 1 smlouvy, kterou
            je „Specifikace pořizovaného kompletu Pasivního sledovacího systému a další požadavky
            na dodání“ a podle Technických podmínek DPET AČR (dále jen „zboží“),

          - provedení školení dle čl. VIII odst. 4 této smlouvy (dále jen „školení“),

          - to vše v souladu s nabídkou prodávajícího ze dne 26. 6. 2019 (verze 1.2) a dopisem ze dne
               29.9.2019 upravující finální cenu a platnost nabídky, kterou kupující akceptoval v plném
               rozsahu.

2. Prodávající se zavazuje dodat zboží dle jednotlivých etap dle čl. IV odst. 2 této smlouvy, kdy
       každým jednotlivým plněním se rozumí dodání jednoho kompletu DPET.

3. Kupující se zavazuje od prodávajícího bezvadné zboží převzít a zaplatit prodávajícímu
       sjednanou kupní cenu dle čl. III. této smlouvy.
                                                      ČLÁNEK III
                                                          CENA

1. Kupní cena (dále jen „cena“) za plnění dle této smlouvy byla stanovena v souladu
       s ustanoveními zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů.

                       Celková cena bez DPH činí: 1 246 218 435,00 Kč
                       z toho DPH (sazba 21 %) činí: 261 705 871,35 Kč
                    Celková cena včetně DPH činí: 1 507 924 306,35 Kč
(slovy: jednamiliardapětsetsedmmilionůdevětsetdvacetčtyřitisíctřistašestkorunčeských

                                               třicetpěthaléřů).

2. K celkové ceně bez DPH bude připočteno DPH ve výši dle právních předpisů platných
       a účinných ke dni zdanitelného plnění.

3. Rozklad ceny je uveden v příloze č. 2 této smlouvy. V příloze č. 3 této smlouvy je uveden
       Platební kalendář.

4. Celková cena dle odst. 1 tohoto článku smlouvy je konečná a jsou v ní zahrnuty veškeré náklady
       prodávajícího spojené s plněním dle této smlouvy.

         ČLÁNEK IV
MÍSTO A DOBA PLNĚNÍ

1. Místem plnění je Vojenský útvar VÚ 3068 Tábor, Kyjevská ulice, kasárna Prokopa Holého,
       PSČ 390 02.

2. Prodávající je povinen plnit závazky dle čl. II odst. 1 této smlouvy v následujících etapách:

         1. etapa - plnění do 32 měsíců od podpisu smlouvy;

         2. etapa - plnění od 32 do 40 měsíců od podpisu smlouvy.

3. Dodržení výše uvedených termínů plnění jednotlivých etap je podmíněno řádným poskytnutím
       součinnosti kupujícího a prodávajícího stanovené v příloze č. 4 smlouvy. V případě prodlení
       kupujícího s poskytnutím stanovené součinností se adekvátně prodlužují dotčené termíny
       plnění.

              ČLÁNEK V
PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ ZBOŽÍ

1. Prodávající je povinen předat zboží kupujícímu, resp. jím pověřenému zástupci veliteli

Vojenského zařízení 5512 Štěpánov (tel.:     fax:        mob.:

nebojím pověřené osobě (dále jen „zástupce kupujícího“) v místě plnění. O předpokládaném

termínu předání zboží vyrozumí prodávající zástupce kupujícího e-mailem:

hranicekm@army.cz nejpozději 10 (deset) kalendářních dnů před předáním zboží.

2. Prodávající je povinen dodat zboží nové a nepoužité, které bude odpovídat platným technickým
       normám a předpisům výrobce, zkompletované z nových a nepoužitých, plně funkčních
       součástek, dílů, podskupin a skupin. Tyto skutečnosti prodávající doloží formou prohlášení
       výrobce jak při dodání zboží, tak při případných opravách dokladem od výrobce.

3. O předání a převzetí zboží - každého jednotlivého kompletu DPET - je prodávající povinen
       vyhotovit ve třech výtiscích předávací protokol a dodací lisfcva&chžrbude uvedeno množství
       a cena i výrobní číslo dodaného zboží. Předávací protokol £ dodací list podepíše prodávající

                                          3        práv                        i .'VY,
                                                   datu

                                                   podp
       a za kupujícího podepíše, po splnění všech podmínek stanovených touto smlouvou, zástupce
       kupujícího, který na něm současně doplní identifikátor dodávky IDED. Prodávající je povinen
       předávací protokol a dodací list označit číslem této smlouvy uvedeným kupujícím v jejím
       záhlaví. Jeden výtisk předávacího protokolu a dodacího listu obdrží zástupce kupujícího a dva
       výtisky obdrží prodávající s tím, že jeden z těchto výtisků je prodávající povinen přiložit
       k faktuře - daňovému dokladu.

4. Zboží se považuje za dodané okamžikem převzetí zboží zástupcem kupujícího a podpisem
       předávacího protokolu a dodacího listu oběma stranami při dodržení podmínek této smlouvy.

5. Zástupce kupujícího nepřevezme zboží, které vykazuje vady nebo je neúplné ve smyslu
       ustanovení odst. 2 tohoto článku smlouvy, a/nebo nejsou doloženy a předány veškeré
       dokumenty vztahující se ke zboží v řádné podobě, zejména průvodní, provozní dokumentace
       uvedená na str. 39 přílohy č. 1 písm. J této smlouvy v souladu s ČOS 051632, 3. vydání,
       a Osvědčení o jakosti a kompletnosti v českém jazyce, vojskové zkoušky. V případě, že budou
       splněny podmínky pro nepřevzetí zboží, zástupce kupujícího převzetí odmítne písemně spolu
       s uvedením důvodů.

6. Prodávající se zavazuje před dodáním zboží poskytnout kupujícímu součinnost pro provedení
       vojskových zkoušek zboží dle čl. VIII této smlouvy.

                                                      ČLÁNEK VI
                                 FAKTURAČNÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

1. Smluvní strany se dohodly, že kupující poskytne prodávajícímu na realizaci dodávek zboží
       zálohovou platbu ve výši 750 000 000,00Kč (slovy „sedmsetpadesátmilionů korun českých“)
       podle podmínek stanovených touto smlouvou. Poskytnutá zálohová platba bude vyúčtována pro
       potřebu této smlouvy řádným dodáním prvního a druhého kusu zboží, který má být podle čl. IV
       odst. 2 smlouvy dodáno v 1. etapě do 32 měsíců a v 2. etapě od 32 do 40 měsíců od podpisu
       této smlouvy. Doplatek kupní ceny zboží 1. etapy a 2. etapy podle přílohy č. 3 této smlouvy a
       školení kupující uhradí až po dodání zboží a poskytnutí školení podle přílohy č. 2 této smlouvy
       a po splnění podmínek této smlouvy.

2. Zálohová fakturace

 2.1 Prodávající vystaví první zálohovou fakturu v celkové výši 227 670 000,00 Kč, kterou zašle
         (doručí) do 30 dní po podpisu této smlouvy ve dvou výtiscích (originál + kopie) na adresu pro
         doručování korespondence kupujícího. Druhou zálohovou fakturu v celkové výši
         227 660 000,00 Kč prodávající zašle (doručí) do 28. 2. 2020 ve dvou výtiscích (originál +
         kopie) na adresu pro doručování korespondence kupujícího. Třetí zálohovou fakturu v celkové
         výši 294 670 000,00 Kč prodávající zašle (doručí) do 31. 3. 2021 ve dvou výtiscích (originál
         + kopie) na adresu pro doručování korespondence kupujícího (první druhá a třetí zálohová
         faktura dále společně jen „zálohová faktura“).

 2.2 Zálohová faktura bude obsahovat zejména označení „zálohová faktura“, uvedení čísla této
         smlouvy, číslo samostatného účtu prodávajícího podle odst. 2.6 tohoto článku smlouvy,
         na který má být zaslána zálohová platba, důvod fakturace, fakturovanou částku a identifikační
         údaje prodávajícího a kupujícího, přičemž identifikační údaje kupujícího musí být
         v následující podobě:

         Česká republika - Ministerstvo obrany
         Tychonova 1
         160 00 Praha 6
         IČO: 60162694, DIČ: CZ60162694
         v zastoupení:
         Sekce vyzbrojování a akvizic MO

                                                                 4
         nám. Svobody 471/4
          160 01 Praha 6

         V případě uvedení nesprávných údajů na zálohové faktuře, je kupující oprávněn vrátit vadnou
         zálohovou fakturu prodávajícímu k opravě a prodávající je povinen neprodleně doručit
         kupujícímu bezvadnou zálohovou fakturu.

  2.3 Kupující se zavazuje zálohovou fakturu uhradit nejpozději do 30 dnů ode dne jejího doručení,
         pokud není uvedeno jinak, přičemž za datum úhrady se považuje odepsání finančních
         prostředků ve fakturované výši z účtu prodávajícího.

  2.4 Po připsání zálohové platby na samostatný účet prodávajícího, je prodávající povinen vystavit
         daňový doklad (potvrzení o přijetí zálohové platby) a tento neprodleně zaslat (doručit) ve 2
         výtiscích (originál + kopie) na adresu pro doručování korespondence kupujícího. Daňový
         doklad musí splňovat veškeré požadavky stanovené českými právními předpisy, zejména
         náležitosti daňového dokladu stanovené v § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
         hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a obchodní listiny stanovené v § 435 ObčZ. Kromě
         těchto náležitostí bude daňový doklad obsahovat údaje obdobné zálohové faktuře a cenové
         údaje budou odpovídat příloze č. 3 této smlouvy.

  2.5 Kupující je oprávněn vrátit prodávajícímu daňový doklad, pokud neodpovídá ustanovení této
         smlouvy a prodávající je povinen neprodleně zaslat kupujícímu nový bezvadný daňový
         doklad.

  2.6 Prodávající je povinen pro potřebu zálohové platby zřídil samostatný účet, na kterém bude
         uložena pouze zálohová platba poskytnutá kupujícím podle této smlouvy, a ze kterého bude
         poskytována úhrada nákladů podle odst. 2.7 tohoto článku smlouvy. Číslo tohoto
         samostatného účtu musí být shodné s číslem účtu podle čl. Smluvní strany odst. 2 této
         smlouvy.

 2.7 Prodávající je oprávněn použít poskytnutou zálohovou platbu výhradně k nákupu materiálu
         a komponent, které budou přímo využity k realizaci dodávek zboží podle této smlouvy,
         k úhradě výkonů prodávajícího a jeho subdodavatelů při realizaci nákupu zboží. Na základě
         žádosti kupujícího je prodávající povinen až do doby úplného vyúčtování zálohové platby
         jednoznačně prokázat způsob a účelnost použití celého objemu poskytnuté zálohové platby.

 2.8 V případě porušení ustanovení odst. 2.6 a 2.7 tohoto článku smlouvy, je prodávající povinen
         do 30 dnů ode dne obdržení žádosti kupujícího, vrátit kupujícímu doposud nevyúčtovanou
         zálohovou platbu, přičemž kupní cena zboží se nemění.

 2.9 V případě prodlení prodávající s dodáním zboží, které má být podle čl. IV odst. 2 smlouvy
         dodáno v 1. etapě-plnění a 2. etapě - plnění, delším jak 60 dnů, je kupující oprávněn požádat
         prodávajícího o vrácení nevyúčtované zálohové platby a prodávající je povinen na základě
         žádosti kupujícího nevyúčtovanou zálohovou platbu do 30 dnů ode dne obdržení žádosti
         kupujícího vrátit. Dohodnutá kupní cena zboží se nemění.

 2.10 V případě odstoupení od smlouvy kupujícím podle čl. XIV odst. 1 písm. c) až e) smlouvy
         nebo prodávajícím podle čl. XIV odst. 3 smlouvy je prodávající povinen vrátit kupujícímu do
         30 dnů ode dne odstoupení od smlouvy podle čl. XIV odst. 6 smlouvy nevyúčtovanou část
         poskytnuté zálohové platby kupujícím.

3. Fakturace po dodání zboží/poskytnutí školení

 3.1 Smluvní strany se dohodly, že kupující je povinen zaplatit prodávajícímu dohodnutou cenu
         (doplatek ceny) po řádném dodání zboží a poskytnutí školení v souladu s platebním,
         kalendářem dle přílohy č. 3 smlouvy. Prodávající je oprávněn výStávít daňový doklád (dále
         jen „faktura“) na základě podepsaného dodacího listu nebo zápisu o poskytnutí-školení. pokud
                                                                                                        g. Dalibor NOVÝ, Ph.D.
         není smlouvou stanoveno jinak. Prodávající bude vystavovat faktury pro dodávku zboží
         a školení zvlášť.

  3.2 Faktury musí splňovat veškeré požadavky stanovené českými právními předpisy, zejména
         náležitosti daňového dokladu stanovené v § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
         hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a obchodní listiny stanovené v § 435 ObčZ. Kromě
         těchto náležitostí bude faktura obsahovat číslo smlouvy, uvedení čísla účtu prodávajícího,
         které musí být totožné s číslem účtu uvedeným v bankovním spojení v záhlaví této smlouvy
         na straně prodávajícího, cenu bez DPH, procentní sazbu a výši DPH a cenu včetně DPH.
         Faktura bude vyhotovena ve 2 výtiscích (originál + kopie).

  3.3 Přílohou originálu faktury za dodávku zboží budou následující dokumenty: Předávací
         protokol potvrzený zástupcem kupujícího, dodací list s uvedeným identifikátorem dodávky
         IDED, „Osvědčení o jakosti a kompletnosti“, „Stanovisko Úřadu pro obrannou standardizaci,
         katalogizaci a státní ověřování jakosti k naplnění katalogizační doložky“ vystavené Úřadem
         pro obrannou standardizaci, katalogizaci a státní ověřování jakosti (dále je „Úřad“). Přílohou
         originálu faktury za provedení školení budou přiloženy potvrzené prezenční listiny
         z provedeného školení v oblasti provozu zařízení DPET, dle čl. VIII odst. 4 této smlouvy.

         U originálu faktury budou tyto přílohy v originálu, u kopie faktury budou tyto přílohy rovněž
         v kopii.

  3.4 Splatnost faktury - daňového dokladuje 21 (dvacet jedna) kalendářních dnů ode dne jejího
         doručení kupujícímu. V případě, že prodávající dodá zboží po termínu určeném v článku IV.
         odstavec 2, vystaví prodávající fakturu tak, aby datum splatnosti bylo nejdříve 15. ledna roku
         následujícího po roce, v němž mělo být zboží dodáno. Faktura - daňový doklad je považována
         za uhrazenou dnem odeslání příslušné částky z účtu kupujícího a jejím směrováním na účet
         prodávajícího.

  3.5 Kupující je oprávněn do lhůty splatnosti vrátit prodávajícímu fakturu, která neodpovídá
         požadavkům aktuální právní úpravy dle českého práva v době jejího vystavení nebo
         požadavkům dle smlouvy, nebo fakturu, která obsahuje nesprávné cenové údaje. Prodávající
         neprodleně doručí kupujícímu novou fakturu. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet
         lhůta splatnosti, kupující není v prodlení s placením a nová lhůta splatnosti běží znovu ode
         dne doručení nové faktury. Faktura se považuje za vrácenou ve lhůtě splatnosti, je-li v této
         lhůtě odeslána kupujícím; není nutné, aby byla v téže lhůtě doručena prodávajícímu.

  3.6 Na faktuře musí být uvedeny identifikační údaje kupujícího podle odst. 2.2. tohoto článku
         smlouvy a faktura musí být doručena na adresu kupujícího pro doručování korespondence,
         uvedenou v záhlaví smlouvy.

4. Všechny částky poukazované mezi kupujícím a prodávajícím na základě smlouvy musí být
       prosté jakýchkoliv bankovních poplatků nebo jiných nákladů spojených s převodem na jejich
       účty.

5. Budou-li u prodávajícího shledány důvody k naplnění institutu ručení příjemce zdanitelného
       plnění podle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších
       předpisů, bude kupující při zasílání úplaty vždy postupovat zvláštním způsobem zajištění daně
       podle § 109a tohoto zákona.

                                     ČLÁNEK VII
KATALOGIZACE MAJETKU A STÁTNÍ OVĚŘOVÁNÍ JAKOSTI

1. Prodávající bere na vědomí, že zboží uvedené v příloze č. 2 této smlouvy a označené v sloupci
       TPP „1“, bude předmětem katalogizace dle zákona č. 309/2000 Sb., o obranné standardizaci,
       katalogizaci a státním ověřování jakosti výrobků a služefeůrčenýčKk zajištění obrany státu
       a o změně živnostenského zákona, ve znění pozdgjgícjif ^ř^dgisů/a (dále jen „zákon

6  právník:

   datum:

   nn Hni«;
       č. 309/2000 Sb.”). K tomu se prodávající zavazuje, že na všechny položky uvedené v příloze 2
       této smlouvy a označené v sloupci TPP číslem 1, dodá Úřadu v termínech specifikovaných
       v textové části katalogizační doložky bezchybný a úplný soubor povinných údajů
       ke katalogizaci (dále jen „SPÚK“). Dále na všechny položky majetku charakteru položky
       zásobování vyrobené v ČR nebo v zemích mimo NATO a Tier 2, stanovené kupujícím, dodá
       prodávající také návrh katalogizačních dat výrobku (dále jen „NKDV“), zpracovaný
       katalogizační agenturou.

2. Předání SPÚK a NKDV je součástí plnění povinností prodávajícího podle této smlouvy a tento
       nemá nárok na samostatnou úhradu nákladů spojených s vypracováním katalogizačních dat.
       „Katalogizační doložka“ je přílohou č. 5 této smlouvy. Vzhledem ke skutečnosti, že v rámci
       pořízení zboží budou na tomto zboží provedeny vojskové zkoušky, prodávající splní požadavek
       na katalogizaci majetku ve dvou etapách: první část návrhu katalogizačních dat prodávající dodá
       na stanovené položky dodávaného materiálu pro přidělení KČM před zahájením vojskových
       zkoušek. Druhou část návrhu katalogizačních dat spojenou se zbožím pro zajištění provozu,
       oprav a údržby prodávající dodá po provedení vojskových zkoušek, avšak před fyzickým
       dodáním zboží podle podmínek stanovených v Katalogizační doložce. Prodávající zpřístupní
       nebo zabezpečí zpřístupnění kupujícímu technické dokumentace k ověření a případnému
       doplnění katalogizačních dat na předmět plnění.

3. Smluvní strany se dohodly, že na zboží bude uplatněno státní ověřování jakosti ve smyslu
       zákona č. 309/2000 Sb., v rozsahu a za podmínek, uvedených v příloze č. 6 této smlouvy
       „Požadavky k provedení státního ověřování jakosti“. Státní ověřování jakosti (dále jen „SOJ“)
       bude provedeno v rozsahu konečná kontrola, až po ukončení vojskových zkoušek dle čl. VIII
       této smlouvy s vyhovujícím hodnocením a schválení dokumentace výrobku. Do té doby bude
       zástupce Úřadu provádět dozorovou činnost na základě dohody o vytvoření předpokladů
       k provádění státního ověřování jakosti, pokud bude mezi kupujícím a Úřadem uzavřena.

4. Prodávající je povinen oznámit nejméně 5 pracovních dnů předem připravenost ke konečné
       kontrole zástupci Úřadu písemně na e-mail:

5. Provádění státního ověřování jakosti nezbavuje prodávajícího odpovědnosti za vady
       a za případnou škodu vzniklou kupujícímu. Pokud prodávající zmaří provedení SOJ nesplněním
       svých závazků stanovených touto smlouvou, a ani v opakovaném řízení nebude vydáno
       rozhodnutí o provedení SOJ, má kupující právo odstoupit od smlouvy, požadovat
       na prodávajícím smluvní pokutu dle čl. XIII. odst. 3 smlouvy a prodávající nemá nárok
       na úhradu nákladů vzniklých v souvislosti s plněním předmětu smlouvy. Zmaření provedení
       SOJ je podstatným porušením smlouvy ze strany prodávajícího.

      ČLÁNEK VIII
VOJSKOVÉ ZKOUŠKY

1. Prodávající se zavazuje kupujícímu poskytnout zboží v rozsahu jednoho kompletu DPET

k provedení vojskových zkoušek (dále jen „VZ“) včetně veškeré potřebné dokumentace.

Deklaraci připravenosti k provedení VZ oznámí prodávající kupujícímu ve lhůtě 60 dnů před

možným provedením VZ písemně na e-mail:                      , požadovanou dokumentaci

prodávající předá kupujícímu nej později v den zahájení VZ.

2. Prodávající se zavazuje zboží v rozsahu jednoho kompletu DPET pro provedení VZ
       k provedení VZ, přepravit do a z místa konání VZ, které bude určeno na základě Nařízení NGŠ
       AČR k provedení VZ (Vojenský výcvikový prostor na území ČR).

3. Potřebná doba na provedení zkoušek je v maximální déh$e-edp z143ti kalendářních dní.
       Po provedení VZ a repasi zboží se prodávající zavazuje dppr^iyit. toto. zboží do místa dodání
       dle čl. IV odst. 1 této smlouvy.

7                                        datu

                                         podp
4. Prodávající se zavazuje před provedením VZ zabezpečit školení 15 osob kupujícího účastnících
       se VZ před prováděním VZ, dle tohoto článku smlouvy, v trvání minimálně jednoho týdne
       u prodávajícího, v oblasti provozu zařízení DPET v rozsahu obsluhy a údržby stanovené
       výrobcem, kteří budou provádět přejímku zboží s příslušenstvím dle této smlouvy a dalších
       účastníků VZ, včetně členů komise a seznámit tyto se zkoušeným zbožím z hlediska konstrukce,
       technologie, použití, údržby, bezpečnosti práce, protipožární ochrany, hygieny apod.
       Připravenost k provedení školení oznámí prodávající kupujícímu s předstihem nejméně 30-ti
       (třiceti) kalendářních dnů před předpokládaným provedení školení e-mail:
                                    VZ se zúčastní zástupce Úřadu, jako nestálý člen komise pro provádění
       VZ, zástupci uživatele na základě zpracovaného Nařízení NGŠ AČR k provedení VZ. Návrh
       nařízení NGŠ AČR k provedení VZ zpracuje kupující na základě oznámení návrhu
       předpokládaného termínu zahájení VZ do 30-ti (třiceti) kalendářních dnů po oznámení
       předpokládaného termínu provedení VZ. Nařízení NGŠ kupující prodávajícímu poskytne
       nejpozději do 30 kalendářních dnů před zahájením VZ.

5. Předmětem VZ bude zejména ověření, zda zboží splňuje technické parametry, požadavky
       a kritéria, uvedené v příloze č. 1.

6. Zboží k provedení VZ bude prodávajícím protokolárně předáno pověřenému zástupci
       kupujícího uvedenému v Nařízení NGŠ AČR v úplném a funkčním stavu včetně kompletní

       průvodní technické a provozní dokumentace v českém a anglickém jazyce v místě konání VZ
       dle odst. 2 tohoto článku smlouvy. Zboží bude předáno k provedení VZ včetně návrhu
       Technických podmínek (dále jen „TP“) v českém jazyce. TP budou zpracovány dle ČOS
       051625, 3. vydání. TP budou využity k zavedení zboží do užívání. Schválenou verzi TP předloží
       prodávající kupujícímu po vyhovujících VZ. Dále je prodávající povinen současně s
       poskytnutím zboží k provedení VZ předat kupujícímu zprávy o výsledcích všech doposud
       provedených zkoušek (včetně závěrů zkoušek provedených zkušebnami/laboratořemi) jako
       doklad, že dodávané zboží svým konstrukčním, výrobním a technologickým provedením
       splňuje technické parametry, požadavky a kritéria, uvedené touto smlouvou.

7. Po dobu od protokolárního převzetí zboží pověřeným zástupcem kupujícího k provedení VZ do
       doby jeho protokolárního předání zpět prodávajícímu, nese odpovědnost za škody na tomto
       zboží kupující. V případě vzniku škody při provádění VZ v souladu se schválenými postupy
       (programem VZ) jde škoda vzniklá v souvislosti s prováděním VZ na tomto zboží a škoda tímto
       zbožím způsobená k tíži prodávajícího.

8. Kupující zabezpečí na své náklady provedení VZ, vyhodnocení VZ a vyhotovení závěrečné
       zprávy.

9. Zboží může být dodáno kupujícímu po provedených VZ s vyhovujícím hodnocením,
       po úplném odstranění všech zjištěných neshod, závad a připomínek. Vyhovující výsledek VZ
       je podmínkou pro převzetí zboží kupujícím. Kupující je oprávněn zboží v případě
       nevyhovujících výsledků VZ nepřevzít. Nevyhovující výsledek VZ se považuje za podstatné
       porušení smlouvy ze strany prodávajícího a kupující má právo odstoupit od smlouvy
       a požadovat na prodávajícím smluvní pokutu dle čl. XIII. odst. 3 smlouvy. V takovém případě
       prodávající není oprávněn uplatňovat nárok na úhradu nákladů, které v souvislosti s plněním
       smlouvy vynaložil. V případě, že na návrh zkušební komise budou provedeny opakované VZ,
       vzniká kupujícímu právo odstoupit od smlouvy a požadovat na prodávajícím smluvní pokutu
       až v případě nevyhovujícího výsledku opakovaných VZ.

10. Pokud budou výsledky VZ hodnoceny kupujícím jako nevyhovující, resp. nesplňující technické
       parametry, požadavky a kritéria uvedené v tomto článku smlouvy, nebo parametry uvedené
       v příloze č. 1 této smlouvy, mohou být na návrh zkušební konjtise provedeny opakované VZ.
       Opakované VZ lze povolit pouze ve výjimečných případechcac^o' úplnémvodstranění závad.
                                                                                       Odbor výzbrojevám

                                                                                       právník: JULY. im-.
       V případě opakovaných VZ je prodávající povinen uhradit kupujícímu náklady vzniklé tímto
       opakováním na straně kupujícího.

11. V případě, kdy budou během VZ zjištěny vady zboží, je prodávající tyto povinen neprodleně na
       vlastní náklady odstranit. Případné změny a doplnění TP budou kupujícímu předloženy
       ke konečnému schválení neprodleně po provedených VZ s vyhovujícím výsledkem.

                        ČLÁNEK IX
VLASTNICKÉ PRÁVO A NEBEZPEČÍ ŠKODY

1. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží okamžikem převzetí zboží, potvrzením předávacího
       protokolu a dodacího listu dle čl. V odst. 4 této smlouvy.

2. Jsou-li předmětem plnění takové výsledky činnosti, které jsou chráněny právem
       z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví, zajistí prodávající kupujícímu bezúplatné,
       časově a územně neomezené nevýhradní právo užít tyto výsledky, a to pro účely řádného
       užívání zboží. Kupující není oprávněn jakkoliv měnit, upravovat či dekompilovat jakýkoliv
       SW, který je součástí dodávky zboží nad rámec povolené uživatelské konfigurace.

3. Prodávající odpovídá za případné porušení práv průmyslového nebo jiného duševního
       vlastnictví třetích osob při výrobě zboží. Prodávající je povinen předat zboží bez právních vad.

4. Nebezpečí škody na zboží přechází z prodávajícího na kupujícího okamžikem převzetí zboží
       určeným zástupcem kupujícího a potvrzením předávacího protokolu a dodacího listu dle čl. V
       odst. 4 této smlouvy.

                                                       ČLÁNEK X
                                 ZÁRUČNÍ A REKLAMAČNÍ PODMÍNKY

1. Záruční doba počíná běžet okamžikem protokolárního převzetí zboží určeným zástupcem
       kupujícího dle čl. V odst. 4 této smlouvy. Délka záruční doby je 24 (dvacet čtyři) měsíců.
       V případě uplatnění reklamace se běh záruční doby pozastavuje po dobu trvání reklamačního
       řízení. Záruka ani odpovědnost prodávajícího se nevztahuje na vady, které vzniknou
       nedodržením podmínek provozu, údržby a obsluhy zboží podle dodané dokumentace.

2. Reklamací se rozumí uplatnění nároků z vad zboží podáním písemné zprávy prodávajícímu
       o vadách zboží, zjištěných v souladu s ustanoveními smlouvy, formou reklamačního protokolu.
       Reklamace je uplatněna dnem odeslání reklamačního protokolu datovou zprávou do datové
       schránky: qiedxkr, a tento den se považuje za den zahájení reklamačního řízení. Reklamace
       se považuje za včasně uplatněnou, pokud je v průběhu záruční doby reklamační protokol
       odeslán prodávajícímu. Nároky z vad zboží vůči prodávajícímu uplatňuje formou reklamace
       kupující prostřednictvím zástupce kupujícího.

3. Prodávající se zavazuje nej později do 5 (pěti) pracovních dnů od doručení reklamačního
       protokolu se vyjádřit k reklamaci. Nevyjádři-li se v této lhůtě, má se za to, že reklamaci uznává
       v plném rozsahu.

4. Prodávající se zavazuje odstranit vady nej později do 30 (třiceti) kalendářních dnů od doručení
       reklamačního protokolu prodávajícímu, pokud se smluvní strany v odůvodněných případech
       nedohodnou jinak, zejména s ohledem na dodací lhůty při řešení reklamací u nakupovaných
       dílů.

5. V případě, že nebude možné provést záruční opravu zboží v místě nasazení mimo území ČR,

bude zboží dopraveno kupujícím na jeho náklady do Centra zabezpečení zahraničních operací

a mimořádných stavů (CZZOMS) Pardubice v nejbližším mQŽném termínu. Prodávající

se zavazuje převzít zboží v CZZOMS Pardubice do 7 (sedmi) kalendamíchdňů od doručení

výzvy k převzetí a odstranit vady na zboží či příslušenství nejpozději do 30 (třiceti)

9  právník: JUD

   dat

   pod
       kalendářních dnů od převzetí zboží, pokud se smluvní strany v odůvodněných případech
       nedohodnou jinak, zejména s ohledem na dodací lhůty při řešení reklamací u nakupovaných
       dílů.

6. V případě, že vady nebudou odstraněny, prodávající se zavazuje reklamované zboží vyměnit
       za nové, stejného nebo mladšího data výroby, než reklamované zboží.

7. O uplatněných reklamacích informuje prodávající neprodleně zástupce Úřadu. Kupující předá
       kopii reklamačních protokolů, týkajících se uplatněných a uznaných reklamací, Úřadu na adresu
       Úř OSK SOJ, nám. Svobody 471, Praha 6, PSČ 160 01.

                     ČLÁNEK XI
OCHRANA UTAJOVANÝCH INFORMACÍ

1. Prodávající je povinen zabezpečit ochranu utajovaných informací ve smyslu zákona
       č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění
       pozdějších předpisů (dále jen „zákon 412/2005 Sb.“).

2. Prodávající je povinen do 5 pracovních dnů oznámit bezpečnostnímu řediteli MO (dále jen „BŘ
       MO“) všechny změny v zákonných podmínkách uvedených v § 17 zákona č. 412/2005 Sb.,
       které by mohly vést k ohrožení jeho ekonomické stability prostřednictvím datové schránky:
       qiedxkr

3. Prodávající je povinen neprodleně písemně oznámit BR MO prostřednictvím datové schránky
       uvedené v odst. 2 tohoto článku nezpůsobilost ve vztahu k utahovaným informacím podle § 19
       zákona č. 412/2005 Sb., zejména odnětí osvědčení podnikatele, a vrátit utajované informace
       nebo utajovaný vojenský materiál rezortu Ministerstva obrany.

4. Prodávající je povinen současně se splněním příslušných zákonných povinností neprodleně
       písemně oznámit BŘ MO jakékoliv neoprávněné nakládání s utajovanými informacemi nebo

       ztrátu utajovaných informací rezortu Ministerstva obrany.

5. Prodávající je povinen umožnit odborným orgánům kupujícího, resp. Agentuře bezpečnosti
       informací MO, na základě písemného pověření BŘ MO provést audit ohledně nakládání
       s utajovanými informacemi resortu MO v rámci své osoby a svých subdodavatelů.

6. Prodávající je povinen do 5 pracovních dnů doručit kupujícímu veškeré změny skutečností
       uvedených v Informačním dotazníku podnikatele.

7. Prodávající je povinen vést samostatný seznam poskytnutých utajovaných dokumentů nebo
       technických zařízení nebo seznam utajovaných dokumentů a technických zařízení, které
       u podnikatele vznikly (název dokumentu, čj. apod.).

8. Prodávající je povinen vést samostatný seznam utajovaných dokumentů nebo technických
       zařízení poskytnutých jeho subdodavatelům nebo seznam utajovaných dokumentů
       a technických zařízení, které u subdodavatelů vznikly (název dokumentu, čj. apod.).

9. Prodávající má podle § 20 odst. 1 písm. a) zákona č. 412/2005 Sb. přístup k utajovaným
       informacím, které u něho vznikají nebojsou mu poskytnuty, přičemž tyto utajované informace
       jsou specifikovány v souladu se seznamem utajovaných informací stanoveným nařízením vlády
       č. 522/2005 Sb., ve znění nařízení vlády č. 322/2018 Sb. nařízení vlády, kterým se mění nařízení
       vlády č. 522/2005 Sb., kterým se stanoví seznam utajovaných informací, ve znění pozdějších
       předpisů a tvoří přílohu č. 7 této smlouvy.

10. Prodávající je povinen v rámci smluvních vztahů se svými poddodavateli, pro tyto stanovit
       zákaz poskytování utajovaných informací dalším subjektům.

    Sekce vyzfcroiovár.í *

    Odbor vyzbrcfc-w:,--;'

10  práv

    datu

    podp
11. Úkoly v oblasti ochrany utajovaných informací a poskytování utajovaných informací

ve vztahu k prodávajícímu bude plnit kpt. Ing. Jiří Mrákota, VÚ 3068 Opava, tel.:

mobil:  e-mail:

12. Úkoly v oblasti ochrany utajovaných informací a poskytování utajovaných informací

ve vztahu ke kupujícímu bude plnit Ing. Juraj Turský, MBA, ERA a.s., tel.:

mobil:  e-mail:

                                        ČLÁNEK XII
        JAKOST ZBOŽÍ, VADY ZBOŽÍ A NÁROKY Z VAD ZBOŽÍ

Vady zboží a nároky z vad zboží budou posuzovány podle § 2099 až § 2112 občanského zákoníku.
Prodávající poskytuje záruku na jakost zboží podle § 2113 a násl. občanského zákoníku.

                     ČLÁNEK XIII
                 SMLUVNÍ SANKCE

1. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení s řádným plněním závazků v termínu
       jednotlivých etap dle čl. IV odst. 2 této smlouvy, je prodávající povinen uhradit kupujícímu
       smluvní pokutu ve výši 0,3 % z ceny nedodaného zboží (dílčího plnění) bez DPH dle čl. III
       odst. 1 této smlouvy, za každý započatý den prodlení.

2. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení kupujícího s úhradou faktury zaplatí kupující
       prodávajícímu úrok z prodlení v zákonné výši z fakturované částky.

3. V případech uvedených v čl. VII odst. 5 (zmaření SOJ) nebo čl. VIII odst. 9 (nevyhovující
       výsledek VZ) této smlouvy zaplatí prodávající kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,3 %
       z celkové ceny zboží bez DPH, a to za každý z výše uvedených případů.

4. V případě prodlení prodávajícího s odstraněním podstatné vady ve lhůtě dle čl. X odst. 4 a 5
       této smlouvy zaplatí prodávající kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,3 % z ceny
       reklamovaného zboží bez DPH za každý započatý den prodlení až do odstranění vady. Pro účely
       této smlouvy se za podstatnou vadu považuje taková vada, která způsobuje, že: (i) systém DPET
       je zcela nefunkční, (ii) systém DPET neposkytuje výstupní data, nebo (iii) jsou výstupní data
       nepoužitelná, a tyto nedostatky nelze obejít ani v manuálním režimu systému.

5. Smluvní pokuty jsou splatné do 30 (třiceti) kalendářních dnů ode dne doručení výzvy k jejich
       zaplacení povinné straně.

6. Smluvní pokutu hradí povinná strana bez ohledu na to, zda a v jaké výši vznikla druhé straně
       v této souvislosti škoda, která je vymahatelná samostatně vedle smluvní pokuty v plné výši.

7. Smluvní strany se dohodly, že celková maximální výše smluvních pokut dle této smlouvy
       je omezena částkou ve výši 5% z celkové kupní ceny zboží.

                    ČLÁNEK XIV
                 ZÁNIK ZÁVAZKU

1. Smluvní strany se dohodly, že závazek ze smluvního vztahu zaniká v těchto případech:

a) splněním všech závazků řádně a včas;

b) písemnou dohodou smluvních stran, spojenou se vzájemným vyrovnáním účelně

vynaložených a řádně doložených nákladů a vzájemným vypořádáním již poskytnutých

plnění včetně úroků a peněžitých závazků;  jexce vyzcrojcvo" i

                                           Odber vyz b ro:cv.+ :

                 11
c) jednostranným odstoupením od smlouvy nebo od nesplněného zbytku plnění kupujícím
        pro její podstatné porušení prodávajícím;

d) odstoupením od smlouvy ze strany kupujícího, pokud příslušný soud pravomocně
        rozhodne o tom, že prodávající je v úpadku ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku
        a jeho řešení (insolvenění zákon), ve znění pozdějších předpisů;

e) písemnou výpovědí kupujícího i bez udání důvodu s 3-měsíční výpovědní lhůtou,
        přičemž výpovědní lhůta začne běžet dnem následujícím po dni doručení této výpovědi
        prodávajícímu.

Smluvní strany se dohodly, že podstatným porušením smlouvy ze strany prodávajícího
ve smyslu § 2002 odst. 1 občanského zákoníku se rozumí zejména:

a) nesplní-li prodávající své závazky dle čl. II odst. 1 této smlouvy v místě a době plnění
        dle čl. IV této smlouvy řádně a/nebo včas;

b) zmaření provedení katalogizace nebo SOJ dle čl. VII této smlouvy;

c) zmaření provedení vojskových zkoušek dle čl. VIII této smlouvy nebo jejich nevyhovující
        výsledek;

d) prodlení s odstraněním podstatných vad zboží v záruce dle ust. čl X této smlouvy, nebo

e) porušení povinností prodávajícího dle čl. XI této smlouvy.

V případě podstatného porušení smlouvy jednou smluvní stranou jí druhá smluvní strana zašle
písemné oznámení o podstatném porušení smlouvy s výzvou k nápravě porušené povinnosti.
V této výzvě současně druhá smluvní strana stanoví přiměřenou lhůtu k nápravě, přičemž lhůta
je přiměřená, pokud činí alespoň 30 (slovy: třicet) kalendářních dní. Právo na odstoupení
od smlouvy vzniká druhé smluvní straně marným uplynutím lhůty k nápravě porušené
povinnosti.

V případě jednostranného odstoupení od smlouvy dle odst. 1 písm. c) a d) výše nemá smluvní
strana, která smlouvu podstatně porušila, právo na náhradu účelně a prokazatelně vynaložených
nákladů.

V případě výpovědi smlouvy bez uvedení důvodu ze strany kupujícího dle odst. 1 písm. e) výše
má prodávající nárok na úhradu veškerých prokazatelných nákladů, které mu vznikly
v souvislosti s plněním předmětu smlouvy až do jejího ukončení.

Ukončením této smlouvy z jakéhokoliv důvodu nejsou dotčena ustanovení o odpovědnosti
za škodu, nároky na uplatnění smluvních pokut, o ochraně informací a ostatních práv
a povinností založených touto smlouvou, která mají podle zákona, této smlouvy či dle své
povahy trvat i po jejím ukončení.

Zánikem účinnosti této smlouvy z jakéhokoliv důvodu není dotčeno vzájemné plnění, které
bylo řádně poskytnuto a bylo již přijato nebo přijato být mělo a mohlo před účinností
odstoupení, jakož i nároky na úhradu ceny za takové plnění.

                                              ČLÁNEK XV
                                   ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Právní vztahy neupravené touto smlouvou se řídí občanským zákoníkem a předpisy
souvisejícími.

Prodávající je povinen kupujícímu písemně oznámit změny subdodavatelů hlavních komponent
systému DPET, a to vždy do 10 dnů od provedení příslušné změny.

                                                                              Sekce vyzbrciován •
                                                                              Odbor vyzbrcpva* •
3. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem
       zveřejnění v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb. Je vyhotovena v elektronické podobě
       o 13 stranách a 7 přílohách o 60 stranách.

4. Smlouva může být měněna nebo doplňována pouze písemnými, oboustranně dohodnutými,
       vzestupně číslovanými dodatky, jejichž obsah bude oběma smluvními stranami schválen
       a podepsán.

5. Tato Smlouva nahrazuje veškeré předchozí dohody nebo ujednání mezi smluvními stranami
       (písemné či ústní) týkající se předmětu této smlouvy. Tato smlouva představuje úplnou dohodu
       smluvních stran o jejím předmětu.

6. Nedílnou součástí smlouvy ke dni jejího podpisu jsou tyto přílohy:

Příloha č. 1 - Takticko - technické požadavky, provozní a užitkové vlastnosti zboží - 44 stran.

Příloha č. 2 - Specifikace pořizovaného zboží, harmonogram dodávek a cena             - 8 stran.

Příloha č. 3 - Platební kalendář                                                      -  1strana

Příloha č. 4 - Součinnost kupujícího a prodávajícího                                  -           3strany.

Příloha č. 5 - Katalogizační doložka                                                  -           1strana.

Příloha č. 6 - Požadavky k provedení státního ověřování jakosti                       -           2strany.

Příloha č. 7 - Seznam poskytnutých utajovaných info                                               strana.

         za kupujícího                                   za prodávajícího
    Mgr. Bc. Filip ŘÍHA
náměstek pro řízení sekce                      Ing. Viktor Sotona, MBA

                                      generální ředitel a místopředseda představenstva
                                                              ERA a.s.

                                                                    ERA a.s. 39

                                                                           Průmyslová 462
                                                                          530 03 Pardubice
                                                    tel.: 467 004 253 • fax: 467 004 555
                                                    IČ:60916427• DIČ:CZ60916427

                                                      -v.Kce vyzbrojování a akvizic MO

                                                      -- .. '^ .O ri Evt i
                                                      Vv               vVZnrf AU-'nť

                                                                                                         hO
                                      13