Textová podoba smlouvy Smlouva č. 11611344: Smlouva se zpracovatelem norem

Příloha JÍRŮ.PDF

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        E N NAN

A3B 25

SMLOUVA
na řešení normalizačních úkolů
č. 2020/0281/S5Z

Smluvní strany:

Česká agentura pro standardizací, státní příspěvková organizaCce c eveeenieenornenoroninonikerenánorinan nn novvánennerenennné
Biskupský dvůr 1148/5, 110 00 Praha 1....00 ooo eeorreeeoeenerenéeerekeeneenotonanee rr t rr sá nn oronenananneenaeoneannaaeen r aoer o rr á n eoer r trtnennnntnné
Č O6578705 c e k e ooo e veae ooo ozeien tel. číslo: 221802 252 ........ rr e ooo
DIČ:není plátcem DPH.....ereerernoineýtois e ke a áaokninsn e-mail: agenturaďapgentura-CaS.CZ. v vererenrecrenéen

bankovní spojení: ČNB, centrální pobočka Praha, č. účtu: 837011/0710

zastoupený: Mgr. Zdeňkem Veselým, generálním ředitelem

(dále jen „objednatel“)

 

a

Ing. Miroslav JÍTŮ... 0 e siosesnareve nanane nnn aananeenneneenrevo e voennoeantenene ARE č e kiš á eá kh k e r a k káiokoévé

Myslivní 734/64, 623 00 Brno 23......... ooo eeeenerakkanáronnonneneenoiena e dee krenanneaneeoeokaeannenantenornahentoaoonorentenoneanenne nn rnennannnnch
IČ: 08840032 ...... ooo eoorarennnenenenenenanan nnn e ss novonánanáe teloělslen = | " ez
DlČt : činoereenene eez E E k d e aa aa „oaeennoráráe k o e ěe oo
bankovní spojení:

(dále jen „zhotovitel“)

uzavírají níže uvedeného roku, měsíce a dne tuto smlouvu:

či. !
Předmět smlouvy

1.1 Na základě této smlouvy se zhotovitel zavazuje zpracovávat pro objednatele úkoly plánu technické normalizace
(dále jen „plán TN“").

Tyto úkoly zahrnují zpracování dokumentů evropských a mezinárodních technických komisí a subkomisí (dále
jen „Mezinárodní spolupráce") uvedených v příloze „Seznam zabezpečovaných TC/SC" této smlouvy, tvorbu
českých technických norem uvedených v přílohách „Plánovací list“ této smlouvy, které obsahují specifikaci
úkolu, a tvorbu dalších typů dokumentů specifikovaných v Pokynech pro sestavování plánu TN na příslušný
kalendářní rok (dále jen „ČSN“). Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli za řádně zpracované úkoly plánu TN
sjednanou cenu.

1.2 Úkoly plánu TN jsou řešeny v souladu s metodickými pokyny MPN 1 až MPN 4, dále Vnitřními předpisy
CEN/CENELEC, Směrnicemi !SO/IEC, Pokyny pro sestavování plánu TN na příslušný kalendářní rok a
dokumentem „Distribuce plánovacího listu — přílohy k prováděcí smlouvě“ (dále jen „metodické pokyny“).

1.3. Zhotovitel postupuje při přípravě a realizaci zahraničních pracovních cest na zasedání pracovních orgánů TC/SC
uvedených v příloze „Seznam zabezpečovaných TC/SC*" této smlouvy v souladu s metodickými pokyny MPN 2
až MPN 4, dále Vnitřními předpisy CEN/CENELEC, Směrnicemi ISO/IEC a zejména Pokyny pro sestavování plánu
TN na příslušný kalendářní rok.

 

 

 

dol

z

31

dd

3.3

3.4

3.5

3.6

4.1

4.2

43

44

ČH
Termíny plnění smlouvy

Zhotovitel se zavazuje zpracovávat a předávat objednateli řešení předmětu smlouvy, resp. etap řešení úkolů
podle čl. !, v objednatelem stanovených terminech a v rozsahu a způsobem podle čl. IV a V této smlouvy.

Řešení úkolů tvorby ČSN je zhotovitel povinen řádně zpracovat a odevzdat objednateli v podobě návrhu ČSN.
Splnění předmětu smlouvy objednatel potvrdí zasláním potvrzení o přijetí návrhu ČSN do schvalovacího řízení.

č.
Cena a platební podmínky

Cena za zpracování a odevzdání předmětu smlouvy podle čl. | a ceny jednotlivých etap zpracování úkolů tvorby
ČSN jsou sjednány na základě dohody mezi objednatelem a zhotovitelem a jsou stanoveny v Plánovacích
listech, které tvoří přílohu této smlouvy, Cenou se rozumí cena bez DPH.

V případě, že při realizaci předmětu smlouvy dojde k objektivní a prokazatelné změné, která je důvodná pro
změnu sjednané ceny, bude po dohodě smluvních stran cena upravena.

Splněné etapy úkolů tvorby ČSN je zhotovitel povinen fakturovat (vyúčtovat) v příslušném kalendářním roce po
jejich řádném ukončení a zaslání objednateli, a to vždy na základě faktury se Ihůtou splatnosti do 30 dnů ode
dne jejího doručení objednateli. Nejzazší lhůta pro převzetí faktury podatelnou Agentury je 15. 12. příslušného
kalendářního roku.

Cena za prostudování návrhů a formulaci stanovisek k dokumentům v rámci mezinárodní spolupráce, které
nejsou předmětem bodu 3.1, se stanovuje na základě „Přehledu mezinárodní spolupráce“ (popis a šablona
formuláře je součástí Pokynů pro sestavování plánu TN) za čtvrtletí. Cenou se rozumí cena bez DPH.

Náklady na prostudování návrhů a formulaci stanovisek k dokumentům uvedeným v „Přehledu mezinárodní
spolupráce“ (viz 3.4) za čtvrtletí je zhotovitel povinen fakturovat (vyúčtovat) vždy do 25. dne následujícího
měsíce po skončení čtvrtletí.

Na základě žádosti zhotovitele o poskytnutí příspěvku na úhradu nákladů spojených s účastí na zasedání
pracovních orgánů sdělí objednatel zhotoviteli maximální výši neinvestičních prostředků, které lze čerpat pro
TC/SC uvedené v příloze „Seznam zabezpečovaných TC/SC“ této smlouvy. Příspěvek na účast na zasedáních
TC/SC se na základě schválené žádosti zhotovitele objednatelem poskytuje pro jednu osobu a jeho výše je
stanovena v Pokynech pro sestavování plánu TN na příslušný kalendářní rok.

či. v
Práva a povinnosti zhotovitele
Zhotovitel je povinen postupovat při řešení úkalu podle:
4.1.1. zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů,

4.1.2. platných metodických pokynů, popřípadě podle dalších upřesnění a požadavků objednatele doručených
v průběhu zpracování návrhu ČSN, pokud nemění předmět a rozsah smlouvy,

4.13. odborných doporučení technických normalizačních komisí (TNK) sdělených zhotoviteli.

Zhotovitel předává objednateli projednaná stanoviska k dokumentům evropských a mezinárodních
normalizačních organizací a průběžně informuje objednatele o své činnosti.

Zhotovitel se zavazuje oznámit objednateli české názvy návrhů evropských norem v etapě veřejného
připomínkování v CEN, CENELEC (ENO) a v ETSI (DAP). :

Zhotovitel sleduje aktuálnost všech dokumentů, se kterými pracuje a se kterými souvisí řešení předmětu
smlouvy.

 

4.5

4.6

a.7

S1

5.2

5.3

5.4

5.5

5.6

Zhotovitel při řešení návrhu ČSN:

4.5.1. projedná návrh ČSN se všemi přihlášenými účastníky, objednatelem a s TNK, pokud je v dané oblasti
- zřízena, a dalšími účastníky, které určí objednatel,

4.5.2. zasílá objednateli výsledky řešení úkolů dosažené v jednotlivých etapách ve stanovených termínech,

4.5.3 má po splnění a odevzdání předmětu smlouvy, resp. etapy úkolů tvorby ČSN, v požadovaném termínu
a kvalitě nárok na zaplacení sjednané ceny v dohodnuté výši a termínu,

4.5.4 je povinen odstranit vady a nedostatky podle požadavku objednatele na vlastní náklady,
4.5.5 : provádí autorskou korekturu ČSN,

4.5.6 má nárok na úhradu nákladů za ukončené etapy řešeného úkolu v případě jeho jednostranného
ukončení nebo přerušení ze strany objednatele, pokud se nejedná o nekvalitní zpracování.

Zhotovitel zasílá čtvrtietně objednateli vyplněný formulář „Přehled mezinárodní spolupráce“, ve kterém
navrhne dokumenty, které prostuduje a zformuluje k nim stanoviska. Neuvádí dokumenty, které již byly
zařazeny do plánu TN vetapách mezinárodní spolupráce a jejichž hrazení je uvedeno ve schválených
plánovacích listech. Pokyny pro vyplnění příslušného přehledu a mechanismus jeho odsouhlasení je uveden v
Pokynech pro sestavování plánu TN na příslušný kalendářní rok. Princip fakturace se řídí ustanoveními danými
v čl. Il! bodu 3. 5. této smlouvy.

Pokud tomu nebrání závažné důvody, používá zhotovitel pro oběh schválených Plánovacích listů mezi ním a
objednatelem elektronickou poštu, včetně potvrzení elektronickým podpisem. Zhotovitel za tímto účelem
pověří konkrétní osobu výkonem funkce kontaktní osoby. Zřízení elektroníckého podpisu pro výše uvedené
účely může provést zdarma objednatel. Návod pro uskutečnění oběhu a jeho technické podmínky, stejně jako
postup pro zřízení elektronického podpisu objednatelem jsou obsaženy v dokumentu „Distribuce plánovacího
listu — přílohy k prováděcí smlouvě“".

či.vV
Práva a povinnosti objednatele

Objednatel se zavazuje bezplatně poskytovat zhotoviteli pracovní dokumenty, které se týkají TC/SC uvedené
(uvedených) v příloze „Seznam zabezpečovaných TC/SC" této smlouvy.

Objednatel se zavazuje, že návrh ČSN zpracovaný v požadované kvalitě a formě převezme a zaplatí za jeho
zpracování dohodnutou cenu.

Objednatel je na žádost zhotovitele povinen poskytovat potřebnou spolupráci a metodickou podporu
ke zpracovávanému návrhu ČSN.

Objednatel je povinen do 4 týdnů od doručení návrhu ČSN odeslat zhotoviteli potvrzení o jeho přijetí do
schvalovacího řízení, nebo mu ho vrátit na dopracování, pokud neodpovídá požadavkům zadání a podmínkám
smlouvy, a to i po případném zaslání potvrzení o přijetí návrhu ČSN do schvalovacího řízení. V tomto případě
určí objednatel zhotoviteli termín na vrácení opraveného konečného řešení návrhu ČSN. Zhotovitel zjištěné
vady či jiné nedostatky odstraní na vlastní náklady.

Objednatel je oprávněn jednostranně ukončit nebo pozastavit řešení jakéhokoli úkolu tvorby ČSN, popř.
stanovit jeho změnu. V případě částečného zpracování úkolu přijatého do schvalovacího řízení je objednatel
rovněž oprávněn takový úkol přiměřeně ocenit.

Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí návrhu ČSN, pokud nebude zpracován podle podmínek této
smlouvy.

5.6.1. V případě odstranitelných vad či jiných nedostatků může objednatěl snížiť dohodnutou cenu o částku
vynaloženou na jejich odstranění, jestliže zpracování návrhu ČSN neodpovídá podmínkám smlouvy a
zhotovitel neprovede požadované změny a opravy v přiměřené lhůtě stanovené objednatelem.

5,6.2 Vpřípadě neodstranitelných vad či jiných nedostatků je objednatel oprávněn nevyplatit zhotoviteli
dohodnutou cenu.

 

 

ČIVI
Splnění předmětu smlouvy

6.1. Zhotovitel je povinen odeslat objednateli průvodním dopisem ve stanoveném termínu:

6.2

6.3

dd

72

73

6.11. na dohodnutém elektronickém médiu text návrhu ČSN nebo jiného závěrečného výstupu z jednotlivé
etapy, Text návrhu ČSN musí být zpracován v platné šabloně a musí být identický s písemným návrhem
ČSN. U návrhu ČSN musí být přiložena anotace v souladu s metodickými pokyny;

6.1.2 na dohodnutém elektronickém médiu návrhy změn jiných technických norem, pokud vyplývají z řešení
úkolu;

6.1.3 vjednom vyhotovení:
6.1.3.1. písemný návrh ČSN nebo jiného závěrečného výstupu etapy;
6.1.3.2 — písemný návrh změn, popř. návrh zrušení platných norem;

6.1.3.3 | závěrečnou zprávu podepsanou vlastnoručně nebo elektronickým podpisem včetně data
podpisu, která obsahuje:

1) zdůvodnění navrženého řešení,

2) u úkolů tvorby původních ČSN přehled mezinárodních, popř. významných zahraničních
technických norem (podle výběru dodavatele) řešících stejnou problematiku včetně
vzájemného porovnání a zdůvodnění odchylek,

3) seznam přiložených návrhů změn nebo zrušení ČSN nebo návrh opatření na jejich úpravu,
pokud by se dostaly do rozporu s předloženým řešením,

4) seznam účastníků, se kterými byl návrh ČSN nebo jiného závěrečného výstupu etapy
projednán, včetně jejich stanovisek a informace o jejich vypořádání,

5) odborné stanovisko zhotovitele i stanoviska dotčených účastníků, pokud zůstaly některé
připomínky účastníků nevypořádané z důvodu rozporu; pokud je ČSN odevzdávána bez
rozporu, také informaci o této skutečnosti.

Zhotovitel odpovídá za věcně a terminologicky správné a včasné zpracování návrhu ČSN, ať již tento návrh
přejímá překladem mezinárodní, evropskou nebo zahraniční normu, nebo se jedná o tvorbu původní ČSN.

Všechny dokumenty, podklady, částečná řešení, jakož i konečné výsledky řešení předmětu smlouvy jsou
vlastnictvím objednatele, chráněným autorským či jiným právem a zákonem č. 22/1997 Sb., o technických
požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů.

ČL Vi
Závěrečná ustanovení

Přílohami této smlouvy se stanou „Seznam zabezpečovaných TC/SC“ a „Plánovací listy“. Přílohy jsou v průběhu
řešení předmětu smlouvy doplňovány a měněny podle potřeby smluvních stran. Každé doplnění nebo změná
musí být písemně odsouhlaseny oběma smluvními stranami.

Tuto smlouvu lze změnit pouze písemným, oboustranně podepsaným dodatkem. Smluvní strany jsou povinny
přistoupit na změny nebo zrušení závazků vyplývajících z této smlouvy v případě, že po uzavření této smlouvy
nastaly nové skutečnosti, pro které nelze spravedlivě trvat na splnění těchto závazků. Strany jsou povinny se
vzájemně informovat o všech skutečnostech významných pro plnění této smlouvy.

Tato smlouva a právní vztahy z ní vyplývající se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem
č. 22/1997 5b., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů. Pokud zhotovitel poruší
závazek vyplývající z této smlouvy nebo se ukáže, že prohlášení zhotovitele podle čl. VI této smlouvy
neodpovídá skutečnosti, a pokud objednateli v této souvislosti vznikne škoda nebo újma, zhotovitel se zavazuje,
že tuto škodu nebo újmu objednateli v plné výši uhradí, a to do 30 dnů od doručení výzvy k zaplacení. Za škodu


7.4.

1.5

7.6

h

7.8

nebo újmu vzniklou podle tohoto ustanovení se považuje i škoda nebo újma, která objednateli vznikla na
základě jakéhokoli rozhodnutí orgánu veřejné moci.

Smluvní strany souhlasí s tím, že tato smlouva bude Agenturou zveřejněna v plném znění v registru smluv
v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňovaní těchto
smiuv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.,

Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv podle zákona č.
340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
(zákon o registru smluv).

Tato smlouva může být vypovězena kteroukoli ze smluvních stran písemnou výpovědí s tříměsíční výpovědní
Ihůtou. Výpovědní Ihůta počíná běžet prvým dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi
druhé smluvní straně a končí uplynutím posledního dne příslušného kalendářního měsíce.

Zhotovitel souhlasí s tím, že objednatel bude uchovávat jeho poštovní a e-mailovou adresu a údaje o kontaktní
osobě a v případě potřeby je zveřejňovat ve svém Věstníku nebo na svých webových stránkách. Tento souhlas
platí až do jeho písemného odvolání.

Tato smlouva je vyhotovena ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno obdrží zhotovitel a jedno objednatel.

V Praze dne

Objednatel l Zhotovitel

(razitko a podpis pověřeného zástupce) (razítko a podpis statutárního zástupce)