Textová podoba smlouvy Smlouva č. 13423812: Dodatek č. 1 k dohodě o vyhrazení společensky účelného pracovního

Příloha ULA-JZ-28-2020.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

   o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku,
     spolufinancovaného ze státního rozpočtu a Evropského sociálního fondu
                                             č. ULA-JZ-28/2020

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:    Mgr. et Mgr. Radim Gabriel, ředitel krajské pobočky ÚP ČR v Ústí nad Labem

sídlo:                Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                  72496991

adresa pro doručování: Úřad práce ČR, Oddělení projektů EU, Mírové náměstí 3097/37, 400 01 Ústí nad

                      Labem

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:      Magnus Konstantin Richard Eue
zastupující osoba:    Magnus Konstantin Richard Eue
sídlo:                Masarykova č. p. 3127/28, Ústí nad Labem-centrum, 400 01 Ústí nad Labem 1
IČO:                  07565097

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                             Článek I

                                              Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle § 113 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 26 vyhlášky č. 518/2004 Sb., kterou se
provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, za účelem vyhrazení
společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku na jeho vyhrazení (dále jen „příspěvek“)
z regionálního projektu č. CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_010/0000039 - Flexibilně do práce v Ústeckém kraji,
financovaného z Operačního programu Zaměstnanost, realizovaného v souladu s § 120 odst. 4 zákona o
zaměstnanosti, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této dohodě.

                                             Článek II

                    Závazky zaměstnavatele a podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel přijme na vyhrazené pracovní místo do pracovního poměru uchazeče o zaměstnání (dále
     jen „zaměstnanec“):

   Příjmení a jméno:  xxxxxxxxxxxxxxxx
   Datum narození:    xxxxxxxxxxxxxxxx

2. Zaměstnavatel uzavře se zaměstnancem pracovní smlouvu.

   2.1. Pracovní smlouva zaměstnance bude obsahovat:

        Druh práce:             manipulant s legem

        Místo výkonu práce: Krušnohorská č. p. 2821/5, Severní Terasa, 400 11 Ústí nad Labem 11

        Den nástupu do práce: 1. 4. 2020

MPSV – OSÚ                                   -1-
     2.2. Pracovní poměr se zaměstnancem bude sjednán na dobu neurčitou, s týdenní pracovní dobou
            30 hod.

     2.3. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda
            nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2. této dohody do data sjednaného v bodu 2.1. tohoto článku
            jako den nástupu do práce, Úřad práce bez zbytečného prodlení vyzve zaměstnavatele k uzavření
            dodatku k dohodě, ve kterém bude sjednán den nástupu zaměstnance do práce, který nesmí
            předcházet dni nabytí účinnosti této dohody.

3. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 31. 3. 2021, zaměstnavatel písemně
     oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení
     výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr
     zaměstnance skončen.

4. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
     práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu,
     rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
     strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.

5. Zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky na mzdu nebo plat ve výkazu
     „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za jednotlivé měsíce nejpozději do konce
     kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední
     den kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští
     pracovní den. V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ nebude ve
     stanovené lhůtě doložen, příspěvek za příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut.

6. V případě, že zaměstnavatel nedodrží ujednání sjednaná pod body 1. a 2. tohoto článku, příspěvek
     nebude poskytnut.

                                                          Článek III

                                       Výše a termín poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši 80 % z vynaložených prostředků
     na mzdy nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní
     politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
     z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 12 188 Kč měsíčně. Součet poskytnutých
     měsíčních příspěvků nepřekročí částku 146 256 Kč, z toho 85 % je hrazeno z prostředků ESF a 15 % je
     hrazeno ze státního rozpočtu ČR.

2. Příspěvek bude poskytován na dobu od 1. 4. 2020 do 31. 3. 2021. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje
     povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2.
     této dohody do 1. 4. 2020, příspěvek bude poskytován ode dne nástupu zaměstnance do práce,
     sjednaného dle Článku II bodu 2.1. Skončí-li pracovní poměr zaměstnance v průběhu této doby,
     příspěvek bude poskytován do dne skončení jeho pracovního poměru.

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí
     pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední
     pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně
     pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v daném
     měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno. Připadne-li svátek, za který náleží náhrada platu či mzdy,
     na první, resp. poslední obvyklý pracovní den v měsíci, a tento den nebude sjednán jako den nástupu
     zaměstnance do práce nebo nebude dnem skončení pracovního poměru zaměstnance, příspěvek bude
     krácen podle věty první tohoto bodu.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně, převodem na účet č. xxxxxxxxxxxxx. Příspěvek je splatný
     do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování mzdových
     nákladů – SÚPM vyhrazené“ na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly,
     že první příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy uzavřené mezi
     zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.

                                                                  -2-
5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování
     mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ se smluvní strany dohodly, že Úřad práce neprodleně písemně
     vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až
     po vyjasnění pochybností mezi smluvními stranami, nejpozději však do data ukončení realizace projektu,
     ze kterého mají být výdaje proplaceny.

                                                          Článek IV

                                      Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu. Úřad práce
     provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně
     č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších
     předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance a částky
     pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné
     zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je
     zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR
     a EU, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku.
     Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce
     a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr,
     případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
     zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků
     zjištěných při kontrole.

                                                           Článek V

                                                 Archivace dokumentů

     Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
     příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení
     posledního měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce,
     v němž byl vyplacen poslední měsíční příspěvek.

                                                          Článek VI

                                                    Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu
     byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě
     kontrolního zjištění z kontroly provedené Úřadem práce doručena písemná výzva k vrácení příspěvku.
     Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně v důsledku
     nedodržení ujednání uvedeného v Článku II bod 4. této dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda uvedená
     ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ (dále jen „výkaz“) nebude zúčtována
     zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před poskytnutím
     příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele nebo částka pojistného na sociální
     zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní pojištění,
     které zaměstnavatel za sebe a za zaměstnance odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená
     v tomto výkazu, nebude odvedena před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet
     zaměstnavatele. Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

                                                                  -3-
3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl poskytnut
     v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty za umožnění výkonu
     nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení příspěvku bude
     zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy
     zaměstnavateli byla doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

                                                          Článek VII

                                             Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení ujednání v Článku II pod bodem 4. této dohody je porušením rozpočtové kázně podle zákona
     č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně
     podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých
     souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

2. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle Článku VI této dohody je porušením
     rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
     a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude
     postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                         Článek VIII

                                           Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky
     sjednané v Článku II pod bodem 1., 2. a 4. této dohody nebo pokud opakovaně neúplně nebo nepravdivě
     uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době
     uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by
     s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto důvodu
     spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle Článku III této dohody, který by
     zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                          Článek IX

                                                       Další ujednání

1. Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

2. Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti dnem
     uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá
     účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami nebo dnem, který si smluvní strany v dohodě
     sjednají.

                                                                  -4-
3. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny
     s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

4. Dohoda je sepsána ve třech vyhotoveních, z nichž dvě vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno vyhotovení
     zaměstnavatel.

5. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí práva
     a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.

6. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající
     se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření
     případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti, pokud není v dohodě ujednáno jinak.

7. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci
     v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet zaměstnance,
     nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb.
     Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí platby
     k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady
     prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele.

8. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku.

9. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat zaúčtování
     účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše dokladovat dle
     relevantních předpisů ČR a EU při následných kontrolách a auditech.

10. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádání jakékoliv doplňující informace
     související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

11. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců
     o zapojení Evropského sociálního fondu do poskytování příspěvku dle této dohody.

12. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.

V Ústí nad Labem dne 27. 3. 2020

..................................................................            ..................................................................
      Magnus Konstantin Richard Eue                                                    Mgr. et Mgr. Radim Gabriel

               za zaměstnavatele                                         ředitel krajské pobočky ÚP ČR v Ústí nad Labem
                                                                                             za Úřad práce ČR

Za Úřad práce vyřizuje:
Telefon:

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“

                                                                    -5-