Textová podoba smlouvy Smlouva č. 13754528: Smlouva o dílo Stavební úpravy kobek - část 3

Příloha 376_20_15 - AVE-servis, spol. s r.o..docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Ev.č.: 376/20/15 
SMLOUVA O DÍLO

veřejná zakázka „Stavební úpravy kobek“
uzavřená níže uvedeného dne dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) (dále jen „Smlouva“)

Článek I.
Smluvní strany

1. Objednatel:	
	Hlavní město Praha
	se sídlem Mariánské náměstí 2, Praha 1, PSČ: 110 01
	IČO: 00064581
	DIČ: CZ00064581
	zastoupené
	TRADE CENTRE PRAHA a.s.
	se sídlem Blanická 1008/28, Praha 2, PSČ: 120 00
	IČO: 00409316
	DIČ: CZ00409316
	zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddíle B, vložka 43
	zastoupená: Filipem Veselým, předsedou představenstva a Mgr. Janem Bouškou, místopředsedou představenstva
 
(dále jen „zmocněnec objednatele“)

	(dále jen „objednatel“)

Při podpisu Smlouvy a veškerých dodatků Smlouvy je oprávněn zastupovat objednatele výhradně statutární orgán zmocněnce objednatele. 

Při vyhotovení a podpisu zápisů do stavebního deníku, kontrolních zápisů, zjišťovacích protokolů a akceptačního protokolu zastupuje objednatele též kontaktní osoba ve věcech technických, pokud zmocněnec objednatele neoznámí zhotoviteli písemnou formou včetně zápisu do stavebního deníku jinou osobu.

Jednání zmocněnce objednatele jsou bez dalšího považována za jednání objednatele, z něhož plynou práva a povinnosti přímo objednateli.


2. Zhotovitel: 
AVE-servis, spol. s r.o.
	se sídlem 		Žižkova tř. 309/12, 370 01 České Budějovice
	IČO: 		60875585
	DIČ: 		CZ60875585
	zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Českých Budějovicích, v oddíle C, vložka 4175
	zastoupená: 			Miroslavem Doleželem, Leem Lappym – jednateli společnosti
	
	(dále jen „zhotovitel“)

Při podpisu Smlouvy a veškerých dodatků Smlouvy je oprávněn zastupovat zhotovitele výhradně statutární orgán zhotovitele. 

	Při vyhotovení a podpisu zápisů do stavebního deníku, kontrolních zápisů, zjišťovacích protokolů a akceptačního protokolu zastupuje zhotovitele též kontaktní osoba ve věcech technických, pokud zhotovitel neoznámí objednateli písemnou formou včetně zápisu do stavebního deníku jinou osobu.
	
	(objednatel a zhotovitel společně dále jen „smluvní strany“)


Článek II.
Úvodní ustanovení
1. Objednatel prohlašuje, že zmocněnec objednatele je na základě příkazní smlouvy uzavřené mezi objednatelem a zmocněncem objednatele ev. č. PRK/83/01/020393/2015 ze dne 30. 6. 2015 v platném znění oprávněn zajišťovat správu a obchodní využití náplavek a nábřežních zdí nacházejících se v Praze podél řeky Vltava, které jsou ve vlastnictví objednatele, a to včetně na nich nacházejících se kobek (dále jen „kobky“).
2. Za účelem naplnění oprávnění uvedeného v odstavci 1 tohoto článku realizuje zmocněnec objednatele jako centrální zadavatel ve smyslu § 9 odst. 1 písm. b) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“), veřejnou zakázku na stavební práce s názvem „Stavební úpravy kobek“, dílčí část číslo třetí s názvem Stavební úpravy vybraných kobek - Dvořákovo nábřeží – kobky 21 a 22 (dále jen „veřejná zakázka“), to vše za podmínek stanovených zadávací dokumentací zmocněnce objednatele uveřejněné na profilu zadavatele (dále jen „zadávací dokumentace“).
3. Za podmínek stanovených v zadávací dokumentaci zmocněnec objednatele vybral z podaných nabídek jako nejvhodnější nabídku zhotovitele, jejíž součástí je i výkaz výměr včetně položkového rozpočtu (dále jen „nabídka“).
4. Objednatel prohlašuje, že splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je oprávněn tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit své povinnosti v ní obsažené.
5. Zhotovitel prohlašuje, že splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je oprávněn tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit své povinnosti v ní obsažené.


Článek III.
Předmět a účel Smlouvy
1. Zhotovitel se zavazuje provést pro objednatele svým jménem, na vlastní zodpovědnost, ve smluveném termínu, na své náklady a nebezpečí dílo:

„Stavební úpravu kobek, dílčí část číslo třetí s názvem Stavební úpravy vybraných kobek – Dvořákovo nábřeží – kobky 21 a 22“ (dále jen „dílo“).

Zhotovení díla je objednatelem požadováno v rozsahu a kvalitě dané Smlouvou, zadávací dokumentací a dle specifikace uvedené v podkladech vymezených v odstavci 4 tohoto článku (dále jen „podklady pro zhotovení díla“), zhotovitel se zavazuje dílo takto provést.

Součástí díla jsou veškeré práce, činnosti, dodávky materiálu vedoucí ke zhotovení díla dle této Smlouvy, zejména ty, uvedené pod písmenem A) níže. Součástí díla nejsou práce a činnosti jak jsou tyto specifikovány pod písmenem B) níže. 
A) Součástí díla (plnění zhotovitele) je mimo jiné:
(i) odvoz a likvidace odpadu vyprodukovaného zhotovitelem dle obecně závazných právních předpisů;
(ii) provedení všech předepsaných, potřebných nebo smluvně sjednaných zkoušek, a to včetně zabezpečení revizí a atestů ve smyslu technických norem vztahujících se na dotčené části díla, včetně zkoušek požadovaných právními předpisy, stanovisky a rozhodnutími dotčených orgánů, projektovou dokumentací, kontaktní osobou ve věcech technických objednatele, a dále zkoušek požadovaných stavebním úřadem v souvislosti s umožněním užívat dokončenou stavbu;
(iii) vyhotovení dokumentace skutečného provedení díla (DSP) s veškerými náležitostmi dle obecně zavázaných právních předpisů; vyhotovení všech dalších dokumentací potřebných pro provedení díla;  
(iv) zajištění funkce stavbyvedoucího;
(v) zajištění prostor zařízení staveniště a vytvoření vhodných pracovních podmínek pro všechny poddodavatele včetně potřebných energií;
(vi) označení staveniště;
(vii) zajištění ochrany proti šíření prašnosti a nadměrného hluku dle obecně závazných právních předpisů;  
(viii) provedení dočasných opatření ke zvláštnímu užívání veřejného prostranství a komunikací dle obecně závazných právních předpisů;
(ix) provedení dočasného dopravního značení, dopravních omezení a jiných úprav a uzávěr dopravy;    
(x) zajištění podkladů pro kolaudační souhlas/kolaudační rozhodnutí.
B) Součástí díla (plnění zhotovitele) není:
(i)  zajištění vydání kolaudačního souhlasu/kolaudačního rozhodnutí příslušnými správními orgány (dále jen „kolaudace“);
(ii) zajištění rozhodnutí příslušných správních orgánů a dalších osob ohledně dopravních omezení, které zajistí objednatel a předá zhotoviteli tak, aby zhotovitel mohl plnit řádně své Smlouvou stanovené povinnosti.
2. Objednatel se zavazuje poskytnout náležitou součinnost při provádění díla, řádně provedené dílo převzít a zhotoviteli uhradit smluvní cenu za podmínek Smlouvou sjednaných.
3. Účelem této Smlouvy je prostřednictvím řádného provedení a dokončení díla v souladu s touto Smlouvou umožnit objednateli plnohodnotné užívání kobky specifikované v projektové dokumentaci.
4. Podklady pro zhotovení díla, na jejichž základě byla Smlouva uzavřena, jsou zejména:
(i) Stavební povolení vydané Městskou částí Praha 1, odborem výstavby, dne 29.10.2018, 
č. j.:  UMCP1 260305/2018  (dále jen „stavební povolení“);
(ii) Projekt pro realizaci stavby vypracovaný Ing. arch. MgA. Petrem Jandou, sídlem Na Švihance 1549/8, 120 00, Praha – Vinohrady, IČO: 65361814, který byl před uzavřením této Smlouvy předán zhotoviteli v elektronické podobě jako podklad pro zpracování nabídky (dále jen „projektová dokumentace“) – smluvní strany parafují dvě vyhotovení projektové dokumentace při podpisu této Smlouvy, přičemž každá ze smluvních stran obdrží po jednom z nich. Ačkoliv není projektová dokumentace fyzicky připojena k textu této Smlouvy, považuje se za její přílohu č. 1 a tudíž nedílnou součást této Smlouvy a parafované znění je pro smluvní strany závazné;
(iii) Výkaz výměr včetně položkového rozpočtu – tvoří přílohu č. 2 této Smlouvy (dále jen „položkový rozpočet“);
(iv) Zadávací dokumentace;
(v) Nabídka.

Zhotovitel prohlašuje, že výše uvedené podklady pro zhotovení díla převzal, řádně se s nimi seznámil, jsou úplné, nejsou v rozporu s touto Smlouvou ani ve vzájemném rozporu a na základě těchto podkladů pro zhotovení díla lze provést dílo podle této Smlouvy. Zhotovitel se seznámil s podklady pro územní rozhodnutí a stavební povolení, zejména závaznými vyjádřeními dotčených orgánů (DOSS) a zavazuje se provést dílo v souladu s podmínkami těchto vyjádření. V této souvislosti se smluvní strany dohodly, že se zhotovitel nemůže zprostit odpovědnosti za vady díla, které mají původ v podkladech pro zhotovení díla včetně stavební dokumentace, pokud zhotovitel neupozornil zmocněnce objednatele na nedostatky či rozpory v podkladech pro zhotovení díla, které mohou způsobit vadu díla, ačkoliv tuto skutečnost zjistit měl nebo mohl.
V případě rozporu mezi Smlouvou a podklady pro zhotovení díla má přednost Smlouva a v případě rozporu mezi jednotlivými podklady pro zhotovení díla vzájemně, jsou podklady pro zhotovení díla závazné v pořadí uvedeném v tomto odstavci. Na případný rozpor mezi jednotlivými podklady pro zhotovení díla, pokud vyjde najevo přes prohlášení uvedené v předchozím odstavci, je zhotovitel povinen zmocněnce objednatele upozornit do 3 pracovních dnů ode dne, kdy vyjde najevo, a to formou zápisu do stavebního deníku a dále k tomu e-mailem kontaktní osobě ve věcech technických objednatele.
Případné změny kteréhokoliv z podkladů pro zhotovení díla budou provedeny dodatkem ke Smlouvě podepsaným oběma smluvními stranami.
5. Objednatel je za podmínek daných ZZVZ oprávněn navrhnout zhotoviteli formou zápisu do stavebního deníku, případně jinou písemnou formou, změnu části díla, materiálu, dodávky nebo zařizovacího předmětu oproti podkladům pro zhotovení díla, případně o zúžení rozsahu díla o vybranou část díla, přičemž zhotovitel se zavazuje takový návrh bezdůvodně neodmítnout a zmocněnci objednatele podat vyjádření formou návrhu změnového listu (dále jen „změnový list“) do 5 pracovních dnů od požadavku objednatele s tím, že pokud bude mít změna vliv na cenu díla nebo termín provedení díla, uvede ve změnovém listu návrh na změnu ceny díla a termínu po předchozím projednání se zmocněncem  objednatele. Při ocenění případné vícepráce/méněpráce budou obě smluvní strany vycházet z položkového rozpočtu. Pokud se bude jednat o práce/dodávku, které v položkovém rozpočtu nebyly zahrnuty, použije zhotovitel při zpracování cenové nabídky pro nacenění víceprací cenu poníženou o 10 % od aktuálně platné Cenové soustavy ÚRS. Objednatel se zavazuje zajistit vypracování nové projektové dokumentace tam, kde je to nezbytně nutné v důsledku rozsahu nebo povahy požadovaných změn. Změnový list nemá povahu dodatku k této Smlouvě, přičemž tento slouží jen jako podklad, na jehož základě je dodatek ke Smlouvě uzavírán. V případě, že návrh na změnu nebude zhotovitelem odmítnut a současně pokud má změna vliv na předmět, cenu a/nebo termín díla, potom se smluvní strany dohodnou na změně předmětu, termínu a/nebo ceny díla dle návrhu zhotovitele, a to formou dodatku k této Smlouvě, který smluvní strany uzavřou nejpozději do 10 pracovních dnů od návrhu objednatele; takovýto dodatek musí být uzavřen v souladu se ZZVZ. V případě, že ve lhůtě dle předchozí věty nebude dodatek Smlouvy uzavřen, považuje se návrh objednatele na změnu dle tohoto odstavce za odmítnutý.  
6. Jestliže v průběhu provádění díla vyvstane nutnost způsoby, postupy, použité materiály změnit tak, aby odpovídaly obecně závazným předpisům, jejichž účinnost nastala po účinnosti této Smlouvy, uzavřou smluvní strany dodatek ke Smlouvě, na jehož základě bude změněna celková cena díla a rozsah provedených prací. 


Článek IV.
Místo a doba plnění díla
1. Zhotovení díla bude provedeno v místě dle projektové dokumentace.
2. Zhotovitel se zavazuje dílo zahájit bez zbytečného odkladu po dni účinnosti Smlouvy a řádně provedené dílo bez vad a nedodělků dokončit a objednateli předat nejpozději do 150 dnů ode dne protokolárního předání staveniště.
3. Zhotovitel je oprávněn přerušit provádění díla v případě, že zjistí při provádění díla skryté překážky znemožňující provedení díla sjednaným způsobem nebo v případě, že povětrnostní podmínky objektivně zhotoviteli neumožňují provádění díla. Každé takové přerušení provádění díla je zhotovitel povinen písemně oznámit zmocněnci objednatele do 24 hodin od přerušení provádění díla a toto zapsat do stavebního deníku. Součástí oznámení musí být zpráva o předpokládané délce přerušení, jeho příčinách a navrhovaných opatřeních. Za předpokladu, že takové přerušení má vliv na konečný termín provedení díla, má zhotovitel - po odsouhlasení kontaktní osobou ve věcech technických objednatele zápisem do stavebního deníku - právo na prodloužení termínu pro dokončení a předání díla, a to o dobu pozastavení provádění díla. Smluvní strany se dohodly, že celková doba dokončení a předání díla se prodlouží také o dobu, po kterou nemohlo být dílo prováděno v důsledku okolností vylučujících odpovědnost ve smyslu ustanovení § 2913 odst. 2 OZ; odpovědnost nevylučuje překážka, která vznikla v době, kdy již byl zhotovitel v prodlení s plněním své povinnosti, nebo vznikla v důsledku hospodářských či organizačních poměrů zhotovitele s tím, že pro takové případy prodloužení se použijí ujednání smluvních stran uvedená v předchozích větách tohoto odstavce obdobně. Obě smluvní strany se zavazují podepsat ohledně prodloužení termínu dokončení a předání díla dle tohoto odstavce dodatek k této Smlouvě, a to nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, kdy zhotovitel objednateli předloží návrh dodatku upravujícího prodloužení termínu. Nebude-li dodatek uzavřen v dohodnuté době, platí, že termín ukončení a předání díla se nemění. 
4. V případě, že tato Smlouva nestanoví zhotoviteli pro splnění nějaké povinnosti konkrétní lhůtu, je zhotovitel povinen takovou povinnost splnit bez zbytečného odkladu v závislosti na tom, ke kterému plnění podle této Smlouvy se příslušná povinnost vztahuje.


Článek V.
Cena za dílo a platební podmínky
1. Objednatel se za Smlouvou uvedených podmínek zavazuje uhradit Zhotoviteli smluvní cenu za řádné provedení díla. Celková cena díla je stanovena dohodou smluvních stran v souladu s nabídkou ve výši: 

	Celková cena bez DPH v Kč
	DPH v Kč
	Celková cena včetně DPH

	5.226.765,64

	1.097.620,78

	6.324.386.42



2. Cena díla dle odstavce 1. tohoto článku je maximální a konečná, zahrnuje veškeré náklady zhotovitele na realizaci díla dle předmětu této Smlouvy a je platná po celou dobu realizace díla. Sjednaná cena obsahuje veškeré práce a dodávky, služby, náklady, poplatky, odvody, výkony a média, kterých (jejichž vynaložení) je třeba trvale či dočasně k zahájení, provedení, dokončení a zprovoznění zhotovovaného díla včetně nákladů na zařízení staveniště, byť tyto nejsou ve Smlouvě výslovně uvedeny. Cena díla nemůže být měněna jednostranným úkonem žádné ze smluvních stran. Pokud není ve Smlouvě dohodnuto jinak, zahrnuje cena díla vše, co je nezbytné k řádnému provedení díla. K jakékoliv změně ceny díla může dojít pouze za podmínek stanovených Smlouvou, formou písemné dohody smluvních stran učiněné formou vzestupně číslovaného dodatku ke Smlouvě. Smluvní strany dále pro předejití sporům výslovně konstatují, že jsou si vědomy principu pevné ceny – tj. vyskytnou-li se v průběhu realizace díla požadavky na práce či dodávky, které sice nebyly obsaženy v podkladech pro zhotovení díla, nicméně které však zhotovitel měl a mohl dle svých odborných zkušeností předpokládat, zavazuje se zhotovitel tyto dodávky/práce na své náklady provést a má se tedy za to, že cena za tyto dodávky a služby je již zohledněna v ceně díla dle této Smlouvy. Zhotovitel podpisem této Smlouvy vyjadřuje souhlas s tím, že dílo může být za podmínek Smlouvou stanovených provedeno i v menším rozsahu, než je Smlouvou sjednáno. 
3. Objednatel neposkytne zhotoviteli zálohu na cenu díla. 
4. Cena za dílo bude hrazena objednatelem zhotoviteli až do výše celkové ceny díla stanovené dle Smlouvy, a to zpětně za uplynulý měsíc na základě daňového dokladu (faktury) vystaveného zhotovitelem (dále jen „faktura“), se splatností 20 dnů ode dne jeho prokazatelného doručení objednateli, a to elektronicky na e-mailovou adresu faktury@tcp-as.cz. Na faktuře musí být objednatel uveden následujícím způsobem: 

Hlavní město Praha, Mariánské náměstí 2, Praha 1, PSČ: 110 01, IČO: 00064581, DIČ: CZ00064581 v zastoupení TRADE CENTRE PRAHA a.s., Blanická 1008/28, Praha 2, PSČ: 120 00, IČO: 00409316, DIČ: CZ00409316.
Kontaktní adresa je: TRADE CENTRE PRAHA a.s., Blanická 1008/28, Praha 2, PSČ: 120 00.

Faktura musí obsahovat náležitosti stanovené obecně závaznými právními předpisy, označení peněžního ústavu, číslo účtu, na který má být placeno, a považuje se v případě bezhotovostní platby za uhrazenou dnem odepsání dlužné částky z účtu objednatele ve prospěch zhotovitele. Přílohou faktury bude objednatelem odsouhlasený soupis provedených prací a dodávek za uplynulý měsíc.
5. Zhotovitel předloží kontaktní osobě ve věcech technických objednatele před vystavením faktury oceněný soupis provedených prací a dodávek k odsouhlasení. Kontaktní osoba ve věcech technických objednatele provede kontrolu správnosti v soupisu uvedených prací a dodávek do 5 dnů od jeho předložení. Pokud nemá k předloženému soupisu provedených prací a dodávek výhrady, vrátí jej podepsaný neprodleně zpět zhotoviteli. V opačném případě soupis prací a dodávek s uvedením výhrad vrátí neprodleně k přepracování zhotoviteli. Ten je povinen předložit do 3 pracovních dnů opravený soupis stavebních prací a dodávek kontaktní osobě ve věcech technických objednatele; na další postup se přiměřeně použijí předchozí ujednání dle tohoto odstavce.
6. Objednatel je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti vrátit zhotoviteli bez zaplacení fakturu, která neobsahuje některou náležitost stanovenou právními předpisy nebo má jiné vady v obsahu (zejména neobsahuje-li objednatelem odsouhlasený soupis provedených prací a dodávek za uplynulý měsíc). Při vrácení faktury musí objednatel uvést důvod jejího vrácení. Zhotovitel je povinen podle povahy vady faktury ji opravit nebo ji nově vystavit. Vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti, nová lhůta splatnosti běží znovu ode dne doručení opravené nebo nově vyhotovené faktury.
7. Pokud ke dni platby nebude mít zhotovitel zveřejněný bankovní účet na webových stránkách u svého správce daně nebo zhotovitel bude vyžadovat platbu na bankovní účet vedený u poskytovatele platebních služeb se sídlem mimo Českou republiku, zhotovitel souhlasí s tím, aby objednatel převedl daň (DPH) přímo na účet jeho správce daně a tímto způsobem mu uhradil část ceny představující daň (DPH). Pokud ke dni uskutečnění zdanitelného plnění uvedeného na faktuře nebo ke dni poskytnutí úplaty bude zhotovitel zveřejněn na webových stránkách správce daně jako nespolehlivý plátce, zhotovitel souhlasí s tím, aby objednatel převedl daň (DPH) přímo na účet jeho správce daně a tímto způsobem mu uhradil část ceny představující daň (DPH).


Článek VI.
Podmínky provádění díla
1. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné a v době zahájení a poté i v době plnění díla je jeho odbornost a kvalifikace v souladu s kvalifikačními předpoklady, které zhotovitel prokazoval jako účastník ve výběrovém řízení na veřejnou zakázku.
2. Zhotovitel se zavazuje provádět veškerá plnění na základě této Smlouvy a zhotovit dílo řádně a včas, s vynaložením potřebné odborné péče, v souladu se zájmem objednatele, jeho pokyny, jakož i zákony, dalšími obecně závaznými předpisy, v souladu s příslušnými ČSN/EN a zavedenou odbornou praxí v době činnosti platnými a z nich uplatnit vše, co podle svého přesvědčení a odborného názoru pokládá za prospěšné pro objednatele. Zhotovitel bere na vědomí, že místo zhotovení díla je v záplavové oblasti, zavazuje se proto dílo zhotovit také v souladu s protipovodňovými předpisy. Pouze dílo provedené v souladu s tímto ustanovením se považuje za bezvadné.
3. Zhotovitel se zavazuje provést dílo prostřednictvím vlastních zaměstnanců nebo jím pověřených třetích osob – poddodavatelů, jejichž specifikace je uvedena v příloze č. 3 Smlouvy (dále jen „poddodavatelé“). Zhotovitel je oprávněn pověřit prováděním části díla jako další poddodavatele pouze ty třetí osoby, které objednatel před jejich využitím při plnění této Smlouvy písemně schválí; objednatel je oprávněn souhlas s návrhem zhotovitele na nahrazení či doplnění poddodavatele neudělit pouze v případě, bude-li objednatel disponovat podklady, ze kterých bude zřejmé, že nový poddodavatel by ohrožoval naplnění účelu Smlouvy nebo způsobilost zhotovitele plnit tuto Smlouvu řádně a včas; v případě změny poddodavatele, kterým zhotovitel ve výběrovém řízení na veřejnou zakázku prokázal svoji kvalifikaci, musí disponovat nový poddodavatel kvalifikací nejméně ve shodném rozsahu jako stávající poddodavatel. Poddodavatelé, kteří nebyli identifikováni v souladu se zadávací dokumentací v příloze č. 3 Smlouvy a kteří se následně zapojí do plnění veřejné zakázky, musí být identifikováni, a to před zahájením plnění veřejné zakázky tímto poddodavatelem, a to v písemné podobě. Využitím poddodavatelů není dotčena odpovědnost zhotovitele za řádné plnění Smlouvy. Za výkon poddodavatelů je odpovědný zhotovitel, jako by plnil sám. Zhotovitel se zavazuje smluvně zajistit závazkový právní vztah s poddodavatelem takovým způsobem, aby zhotovitel, případně jeho pojišťovna, nemohla činnost poddodavatele považovat za činnost samostatnou ve smyslu ustanovení § 2914 OZ. Pro změnu v osobách poddodavatelů není vyžadován dodatek ke smlouvě. Postačující je písemné odsouhlasení prostřednictvím oprávněných zástupců smluvních stran. 
4. Zhotovitel se dále zavazuje:
(i) počínat si tak, aby nezpůsobil jakýmkoli způsobem objednateli škodu nebo nepoškodil dobré jméno objednatele;
(ii) písemně upozorňovat zmocněnce objednatele včas na všechny hrozící vady svého plnění či potenciální výpadky plnění, jakož i poskytovat objednateli včas veškeré informace, které jsou pro řádné plnění Smlouvy nezbytné;
(iii) chránit vlastnická práva a práva duševního vlastnictví objednatele a třetích osob;
(iv) průběžně informovat zmocněnce objednatele o postupu a stavu provádění díla;
(v) po dobu plnění Smlouvy poskytovat objednateli konzultační činnost v rozsahu nezbytném pro zhotovení díla;
(vi) zúčastnit se projednání díla s dotčenými správními orgány.
5. Zhotovitel je povinen bez zbytečného odkladu upozornit písemně zmocněnce objednatele na nevhodnost, neúplnost, nejasnost objednatelem navrhovaných nebo požadovaných postupů, pokynů, užití materiálů a řešení. Toto ustanovení se vztahuje na všechny okolnosti, které zhotovitel, jako odborná osoba je povinna znát a vědět. Zhotovitel ručí za kvalitu díla v plném rozsahu, pokud na uvedené nevhodné postupy, řešení a užití materiálů neupozornil.
6. Zhotovitel je povinen použít pro realizaci díla jen výrobky, které mají takové vlastnosti, aby po dobu předpokládané existence díla byla při běžné údržbě zaručena požadovaná mechanická pevnost a stabilita, požární bezpečnost, hygienické požadavky, ochrana zdraví a životního prostředí, bezpečnost při užívání, ochrana proti hluku a úspora energie.
7. Objednatel má právo kdykoliv po dobu provádění díla provádět kontroly a nahlížet do všech podkladů vztahujících se k provádění díla. Kontrola se soustředí zejména na ty stavební práce, konstrukce nebo technologické části díla, které budou zakryty. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele k prověření zakrývaných prací, konstrukcí nebo technologických částí díla vždy nejméně 5 pracovních dní předem. Výzvu je zhotovitel povinen učinit při kontrolním dnu zápisem do stavebního deníku, pokud bude zápisu přítomna kontaktní osoba ve věcech technických objednatele, v ostatních případech emailem a telefonicky kontaktní osobě ve věcech technických objednatele. Kladné či záporné stanovisko se zakrytím díla je objednatel povinen vydat bez zbytečného odkladu, nejpozději do 24 hodin po prověrce zakrývaných prací, konstrukcí nebo technologických částí díla, a to formou zápisu do stavebního deníku.
8. Při kontrole zakrývaných prací je zhotovitel povinen předložit zmocněnci objednatele výsledky všech provedených zkoušek, důkazy o jakosti materiálů použitých pro zakrývané práce, certifikáty a atesty.  Jestliže by došlo zakrytím prací k znepřístupnění jiných částí díla a tedy k znemožnění jejich budoucí kontroly, je zhotovitel povinen předložit ke kontrole zakrývaných prací stejné dokumenty ohledně těchto částí díla.
9. V případě, kdy se objednatel nedostaví k prověření zakrývaných prací, konstrukcí či technologických částí díla, přestože byl řádně vyzván nebo nevydá v dohodnuté lhůtě vyjádření, je zhotovitel oprávněn předmětnou část díla zakrýt. Před zakrytím je povinen tuto část zdokumentovat fotograficky. V případě, kdy na pozdější žádost objednatele bude zhotovitel povinen zakrytou část díla odkrýt, náklady na odkrytí a znovu zakrytí nese objednatel a prodlužuje se lhůta dokončení příslušné etapy, potažmo celého díla. Smluvní strany se mohou dohodnout na fotografické dokumentaci konkrétních prací před zakrytím zápisem ve stavebním deníku.
10. V případě porušení jakékoliv povinnosti zhotovitele související se zakrytím díla, tj. povinnosti včas pozvat objednatele ke kontrole před zakrytím části díla a/nebo povinnosti fotograficky zdokumentovat zakrývané části v případech, kdy se objednatel nedostavil na kontrolu zakrývaných částí, ačkoliv byl včas ke kontrole pozván, je zhotovitel povinen nést náklady na odkrytí a znovu zakrytí části díla. 
11. Veškeré prováděné části díla budou kontrolovány ze strany objednatele, ke kontrole je zmocněna kontaktní osoba ve věcech technických objednatele nebo další osoba, výslovně určená objednatelem. Jméno a ostatní údaje ohledně této osoby bude zapsáno do stavebního deníku. Pokud se tato osoba změní, je objednatel neprodleně povinen o této skutečnosti informovat zhotovitele. Objednatel má právo přizvat ke kontrole odborníka dle vlastní úvahy.
12. Zhotovitel je povinen organizovat v průběhu realizace díla (počínaje dnem předání staveniště), a to vždy minimálně jednou týdně, kontrolní dny v místě provádění díla. Konkrétní termín kontrolního dne bude určen na základě dohody zhotovitele se zmocněncem objednatele, přičemž, pokud nebude dohodnuto pro konkrétní týden jinak, bude kontrolním dnem středa. Kontrolnímu dni je vždy přítomna kontaktní osoba ve věcech technických objednatele a kontaktní osoba ve věcech technických zhotovitele. O kontrolním dni a jeho průběhu bude vždy pořízen záznam formou zápisu z kontrolního dne. 
13. Zhotovitel vede od prvního dne od předání pracoviště až do finálního předání celého díla stavební deník jako doklad o průběhu zhotovování díla minimálně v rozsahu stanoveném zákonem č. 183/2006 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, a jeho prováděcími předpisy. Stavební deník je trvale uložen na staveništi (v místě provádění díla) u stavbyvedoucího zhotovitele na přístupném místě. Stavební deník se vyhotovuje současně ve dvou stejnopisech, jeden zůstává zhotoviteli, jeden zmocněnci objednatele. Pokud bude mít stavební deník více knih, budou jednotlivé knihy očíslované a budou na sebe vzájemně navazovat.
14. Zápisy do stavebního deníku jsou oprávněny činit pouze kontaktní osoba ve věcech technických objednatele, kontaktní osoba ve věcech technických zhotovitele a jiné osoby k tomu výslovně zmocněné statutárními zástupci zmocněnce objednatele a zhotovitele. Tyto osoby mají neomezený přístup na staveniště. 
15. Nesouhlasí-li zhotovitel se zápisem ve stavebním deníku provedeným objednatelem, je povinen do 5 dnů připojit k zápisu své vyjádření s uvedením důvodů, jinak se má za to, že s obsahem zápisu souhlasí. 
16. Zápis zapsaný ve stavebním deníku, podepsaný objednatelem a zhotovitelem, je důkazem o zapsané skutečnosti a může být podkladem pro případné smluvní úpravy. Dohody, vyjádření, podpisy zápisů ve stavebním deníku nelze považovat za změny či dodatky této Smlouvy.
17. Zhotovitel přebírá v plném rozsahu odpovědnost za vlastní řízení postupu prací, za bezpečnost a ochranu zdraví vlastních pracovníků, pracovníků poddodavatelů a ostatních osob přítomných na staveništi v celém průběhu zhotovení díla a za sledování a dodržování předpisů o bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci. Zhotovitel se zavazuje k součinnosti a poskytování potřebných informaci souvisejících s bezpečností a ochranou zdraví při práci objednateli (včetně plánu rizik stavby). V případě, že bude objednatelem zjištěno porušení bezpečnosti na staveništi, upozorní objednatel zhotovitele písemně na takovou skutečnost. V případě, že i přes upozornění objednatele bude trvat porušení bezpečnosti na staveništi ze strany zhotovitele, a objednateli bude za toto porušení zhotovitele uložena pokuta, zavazuje se zhotovitel objednateli pokutu uhradit v plné výši, a to nejpozději do dne splatnosti uložené pokuty.
18. Zhotovitel odpovídá za případné úrazy vlastních zaměstnanců, zaměstnanců objednatele pověřených výkonem technického dozoru a třetích osob, způsobené nedodržováním předpisů bezpečnosti práce a požární ochrany zhotovitelem. V případě takové události bude neprodleně sepsán protokol o úrazu, a to ve dvojím vyhotovení, z nichž jedno vyhotovení obdrží zhotovitel a jedno zmocněnec objednatele.
19. Zhotovitel plně odpovídá za případné škody, které způsobí při provádění díla na majetku objednatele nebo majetku, životě či zdraví třetích osob. Zhotovitel je povinen upozornit třetí osoby na případné nebezpečí úrazu nebo škod na majetku, které může nastat v průběhu provádění díla a zajistit takové podmínky provádění díla, aby toto nebezpečí bylo eliminováno. 
20. Zhotovitel se zavazuje mít po celou dobu trvání Smlouvy uzavřenu smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu své podnikatelské činnosti třetím osobám (např. objednateli) s minimální pojistnou částkou ve výši 5.000.000,- Kč pro případ pojistné události; zhotovitel je povinen objednateli předložit takovou smlouvu bez zbytečného odkladu poté, co o to objednatel zhotovitele požádá. Zhotovitel prohlašuje, že je ke dni uzavření této Smlouvy pojištěn v rozsahu dle předchozí věty. V případě neplatnosti či nepředvídaného zániku takové pojistné smlouvy je zhotovitel povinen uzavřít ve lhůtě 10 dnů novou pojistnou smlouvu za podmínek, které budou pro objednatele alespoň stejně výhodné, jako pojistné podmínky a plnění podle neplatné nebo zaniklé pojistné smlouvy. Veškeré náklady zhotovitele související s pojištěním zhotovitele jsou již zahrnuty v ceně díla dle této Smlouvy.
21. Objednatel se zavazuje spolupracovat v průběhu zhotovování díla se zhotovitelem v rozsahu nezbytném pro plnění předmětu díla, a to v rozsahu Smlouvou výslovně stanoveném, jinak v rozsahu, který lze po něm spravedlivě požadovat.
22. V případě, nastane-li libovolná z okolností podle Článku XII. odst. 1 této Smlouvy (právo objednatele od Smlouvy odstoupit), objednatel může dle své volby dílo zadat osobám, které si objednatel zvolí dle svého uvážení. V takovém případě objednatel oznámí zhotoviteli (předem, bude-li to prakticky proveditelné) všechna případná plnění, která hodlá zadat dle této Smlouvy a osoby, kterým hodlá každé z nich přidělit. Provedení postupu dle tohoto bodu je přípustné teprve tehdy, když zhotovitel neprovedl nápravu porušení své povinnosti po písemné výzvě objednatele obsahující přiměřenou lhůtu k nápravě; uplatněním práva podle tohoto bodu však nejsou dotčena ostatní práva objednatele podle této Smlouvy anebo podle příslušných právních předpisů.
23. Žádná smluvní strana není odpovědná za prodlení se splněním svého závazku v případě, že i druhá smluvní strana je v prodlení se splněním svého synallagmatického závazku.
24. V případě, že došlo ke společnému podání nabídky ze strany zhotovitele, nesou všechny subjekty na straně zhotovitele odpovědnost ve smyslu § 103 odst. 1 písm. f) ZZVZ společně a nerozdílně.

Článek VII.
Staveniště
1. Objednatel předá zhotoviteli staveniště nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne účinnosti této Smlouvy. Konkrétní termín předání staveniště určí objednatel po předchozím projednání se zhotovitelem. Předání a převzetí staveniště bude potvrzeno písemným protokolem. V protokolu o předání a převzetí staveniště bude obsaženo prohlášení zhotovitele, že staveniště je způsobilé k provedení díla.
2. Zhotovitel je povinen zabezpečit na vlastní náklady dopravu materiálu, veškerých stavebních hmot, dílů a výrobků a jejich přesun na staveniště.
3. Zařízení staveniště zabezpečuje zhotovitel. Objednatel umožní zhotoviteli přístup k odběru elektrického proudu a vody, náklady na spotřebované energie hradí zhotovitel.
4. Objednatel poskytne zhotoviteli místo pro uložení materiálu a nářadí na staveništi.
5. Zhotovitel je povinen na staveništi dbát o dodržování všech předpisů a pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, zachovávat čistotu a pořádek, odstraňovat na své náklady odpad a nečistoty vzniklé prováděním prací a je povinen zabezpečit staveniště proti vniknutí nepovolaných osob. Za bezpečnost uložení materiálu a nářadí na staveništi odpovídá zhotovitel.
6. Práce na staveništi budou prováděny zejména od 6:00 hod. do 20:00 hod. V případě, že kontaktní osoba ve věcech technických objednatele vyzve zhotovitele k zastavení hlučných prací, zavazuje se zhotovitel okamžitě po výzvě hlučné práce přerušit na určenou dobu. Zhotovitel se zavazuje po dobu provádění prací dle Smlouvy dodržovat nařízení vlády 
č. 148/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V případě, že hluk či vibrace přesáhnou či bude reálně existovat možnost, že přesáhnou limity stanovené právními předpisy, zavazuje se zhotovitel požádat místně a věcně příslušný orgán ochrany životního prostředí o udělení příslušné výjimky. 
7. Kontaktní osoba ve věcech technických objednatele je oprávněna kdykoliv vstupovat na staveniště (případně po předchozím upozornění zhotovitele na jiná místa, kde dochází k provádění částí díla) a kontrolovat postup prací, kvalitu prací a dodržování dalších podmínek vymezených touto Smlouvou.
8. Materiály zhotovitele či zhotovitelem dodané výrobky a zařízení, které nevyhovují předepsaným zkouškám nebo podmínkám dohodnutým ve Smlouvě, musí být zhotovitelem odstraněny ze staveniště v přiměřené lhůtě a nahrazeny sjednanými a bezvadnými materiály, výrobky či zařízením.
9. Zhotovitel dále v rámci plnění dle Smlouvy zajistí úklid veřejných prostor a komunikací a dále uvedení komunikací a veřejných prostor do stavu, ve kterém je převezme v souvislosti s plněním této Smlouvy.
10. Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště a zabezpečí, aby osoby zhotovitele a jeho poddodavatelů pohybujících se po staveništi byly vybaveny ochrannými pracovními pomůckami. Dále se zhotovitel zavazuje dodržovat veškeré hygienické předpisy a podmínky ochrany životního prostředí. Zaměstnanci objednatele, jeho zmocněnci a třetí osoby jím pozvané, se mohou pohybovat v prostoru staveniště jen v doprovodu pověřeného pracovníka zhotovitele nebo se souhlasem pověřeného pracovníka zhotovitele. Zhotovitel se zavazuje vybavit tyto osoby ochrannými pomůckami a poučit je o bezpečnosti a ochraně zdraví ve smyslu obecně závazných právních předpisů. Zhotovitel zajistí, aby jeho poddodavatelé plnili povinnosti mu tímto odstavcem uložené obdobně. V případě, že bude objednatelem zjištěno porušení bezpečnosti na staveništi, upozorní objednatel zhotovitele písemně na takovou skutečnost. V případě, že i přes upozornění objednatele bude trvat porušení bezpečnosti na staveništi ze strany zhotovitele, a objednateli bude za toto porušení zhotovitele uložena pokuta, zavazuje se zhotovitel objednateli pokutu uhradit v plné výši, a to nejpozději do dne splatnosti uložené pokuty.


Článek VIII.
Předání a převzetí díla, vlastnické právo
1. Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným ukončením a protokolárním předáním a převzetím předmětu díla objednatelem. Předání a převzetí díla proběhne za součinnosti zhotovitele a objednatele bez zbytečného odkladu poté, kdy zhotovitel dílo řádně ukončí. Dílo se považuje za řádně ukončené, bude-li provedeno v souladu s touto Smlouvou, bude bez vad a nedodělků, budou k němu ze strany zhotovitele poskytnuta další plnění dle této Smlouvy a smluvní strany podepíší akceptační protokol.
2. Zhotovitel se zavazuje bezodkladně po dokončení díla vyzvat objednatele k jeho převzetí v místě plnění (staveniště). Zhotovitel vyzve zmocněnce objednatele písemně k převzetí díla nejméně 5 pracovních dnů před dnem plánovaného převzetí díla. Objednatel se zavazuje na přejímku díla dostavit.
3. Jestliže objednatel neshledá vady díla, které by bránily jeho převzetí, převezme dílo a smluvní strany podepíší písemný protokol o předání a převzetí díla, který bude obsahovat zejména:
(i) identifikační údaje o díle;
(ii) prohlášení objednatele, že předávané dílo přejímá;
(iii) soupis listinných dokladů vydaných v průběhu zhotovení díla;
(iv) soupis změn a odchylek od dokumentace ověřené ve stavebním řízení;
(v) soupis příloh;
(vi) soupis vad a nedodělků díla a lhůtu k jejich odstranění (dále jen „akceptační protokol“).
4. Jestliže objednatel shledá vady díla či nedodělky, které brání jeho převzetí, je oprávněn odmítnout převzetí díla. V takovém případě smluvní strany sepíší zápis z přejímacího řízení, v němž objednatel identifikuje vady či nedodělky a určí zhotoviteli přiměřenou lhůtu k jejich odstranění, smluvní strany případně uvedou svá stanoviska a jejich zdůvodnění. Po odstranění vad či nedodělků, pro které odmítl objednatel dílo převzít, se přejímka opakuje.
5. Objednatel nemá právo odmítnout převzetí díla pro ojedinělé drobné vady či nedodělky, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla funkčně nebo esteticky, ani jeho užívání neomezují. V takovém případě učiní objednatel v akceptačním protokolu výhrady a zhotovitel je povinen vady či nedodělky, které jsou předmětem výhrady v akceptačním protokolu, odstranit ve lhůtě tam uvedené. V případě, že dílo bylo objednatelem převzato bez výhrad, má se za to, že bylo provedeno dnem podpisu akceptačního protokolu. V případě, že bylo dílo převzato s výhradami, má se za to, že bylo provedeno dnem podpisu protokolu o odstranění vad či nedodělků, které jsou předmětem výhrady v akceptačním protokolu. Za vadu se považuje i nedodání listinných podkladů souvisejících s prováděním nebo užíváním díla či nutných pro kolaudaci. V případě pochybností ve výkladu dle tohoto odstavce rozhoduje objednatel. 
6. Akceptační protokol podepsaný objednatelem a zhotovitelem je považován za dohodu o veškerých údajích, opatřeních a lhůtách v něm uvedených s výjimkou těch bodů, u kterých smluvní strana výslovně prohlásí, že s nimi nesouhlasí. Tím, že objednatel v akceptačním protokolu popíše vady či nedodělky nebo uvede, jak se projevují, se rozumí, že požaduje jejich bezplatné odstranění (není-li v akceptačním protokolu uvedeno jinak), a to ve lhůtě v akceptačním protokolu uvedené.
7. Při přejímacím řízení předá zhotovitel objednateli všechny nezbytné dokumenty (potvrzení o provedených zkouškách, vyjádření kompetentních správních orgánů a institucí, kopie všech zápisů do stavebního deníku, atestů, certifikátů, záručních listů a všechny výchozí revizní zprávy) vyžadované technickými normami, podmínkami a příslušnými předpisy. Zhotovitel je v rámci předání díla povinen zmocněnci objednatele předat zejména:
(i) kolaudační doklady předkládané ke kolaudaci včetně data jejich vyhotovení a jejich seznam;
(ii) prohlášení zhotovitele, že na dílo byly použity pouze ověřené výrobky a technologie;
(iii) protokol zhotovitele o zkoušce těsnosti vnitřních rozvodů kanalizace;
(iv) protokol o tlakové zkoušce vodovodní instalace včetně přípojky;
(v) zpráva o revizi elektrického zařízení;
(vi) zápis o prohlídce hydroizolace těsně před jejich zakrytím;
(vii) zápisy a osvědčení o provedených zkouškách materiálů, pokud jsou vyžadovány, a všech zkoušek předepsaných projektovou dokumentací, právními předpisy, technickými normami a touto Smlouvou;
(viii) zkušební protokoly o zkouškách prováděných zhotovitelem nebo poddodavateli;
(ix) dokumentaci skutečného provedení stavby;
(x) záruční listy;
(xi) seznam dodaných komponentů a technologií zabudovaných do díla.
8. Vlastníkem zhotovovaného díla je od počátku objednatel. Vlastnické právo k věcem, které zhotovitele opatřil ke zhotovení díla, přechází na objednatele dnem jejich zabudování do díla. Pro vyloučení všech pochybností smluvní strany ujednávají, že zhotovitel není oprávněn předmět díla svémocně prodat ve smyslu ustanovení § 2609 OZ.
9. Pro předávání díla po částech platí pro každou samostatně předávanou a přejímanou část díla ustanovení tohoto článku obdobně.


Článek IX.
Odpovědnost za vady, záruka na jakost díla, nebezpečí škody 

1. Zhotovitel odpovídá za to, že dílo bude provedeno podle podmínek této Smlouvy v souladu s obecně závaznými právními předpisy, technickými normami, a že bude bez vad. Dílo je vadné, jestliže při předání nemá a po dobu záruční doby nebude mít vlastnosti stanovené touto Smlouvou, popřípadě vlastnosti obvyklé u díla této kategorie, dále není-li kompletní a má-li právní vady nebo není-li provedeno podle této Smlouvy. Za vady díla nelze považovat běžné opotřebení díla nebo jeho jednotlivých částí. Zhotovitel neodpovídá za vady vzniklé v důsledku neodborného zásahu či neodborného užívání ze strany objednatele.
2. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost díla ve smyslu § 2619 OZ a zavazuje se, že po dobu trvání záruční doby bude dílo mít vlastnosti dohodnuté v této Smlouvě a vlastnosti stanovené právními předpisy, technickými normami, případně vlastnosti obvyklé. Zhotovitel poskytuje na dílo následující záruku:
(i) pro stavební část díla a veškeré montážní práce na dílu záruku v délce 300 měsíců ode dne podpisu akceptačního protokolu objednatelem a
(ii) pro technologickou část díla záruku v délce stanovené pro tuto část díla zhotovitelem využitými výrobci anebo dodavateli, přinejmenším však v délce 24 měsíců ode dne podpisu akceptačního protokolu objednatelem.
3. V případě pochybnosti či sporu o tom, k jaké části díla se vztahuje záruční doba, platí záruční doba delší.
4. Reklamace vad uplatní objednatel u zhotovitele písemně, přičemž v reklamaci vadu popíše a uvede požadovaný způsob vyřízení reklamace vady, pokud jej neuvede, odstraní zhotovitel vadu opravou; v případě, že požaduje odstranění vady, uvede rovněž požadovaný způsob a podmínky jejího odstranění. 
5. Zhotovitel se zavazuje vady díla (ať již reklamované při předání či v záruční době) bezplatně odstranit.
6. Pokud smluvní strany nedohodnou písemně jinou lhůtu, je zhotovitel povinen zahájit nejpozději do 2 pracovních dnů ode dne doručení písemné reklamace vady její odstraňování požadovaným způsobem. 
7. Pokud smluvní strany nedohodnou písemně jinou lhůtu pro odstranění reklamované vady, je zhotovitel povinen odstranit reklamovanou vadu do 5 pracovních dnů ode dne doručení písemné reklamace vady. 
8. V případě sporu smluvních stran ohledně lhůty k odstranění vady nebo neodstraní-li zhotovitel reklamované vady ve lhůtě sjednané v této Smlouvě, dohodnuté mezi smluvními stranami nebo stanovené objednatelem, nebo oznámí-li objednateli před jejím uplynutím, že vady či nedodělky neodstraní, má objednatel kromě výše uvedených práv rovněž právo odstranit je na své náklady anebo zadat odstranění vady třetí osobě. Objednateli v takovém případě vzniká nárok, aby mu zhotovitel zaplatil účelně vynaložené náklady na odstranění reklamované vady (tj. cenu, kterou objednatel zaplatil třetí osobě za odstranění reklamované vady), a to ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy k její úhradě bude objednatelem vyzván.
9. Objednatel je povinen zhotoviteli umožnit přístup k reklamované vadě za účelem jejího posouzení a odstranění. 
10. V případě výskytu neodstranitelných vad je objednatel oprávněn od Smlouvy odstoupit nebo uplatnit slevu ve výši určené znaleckým posudkem dohodnutého či v případě nedohody stran o osobě znalce kteréhokoliv soudního znalce určeného objednatelem.
11. Zhotovitel nese nebezpečí škody a zániku zhotovovaného díla až do jeho převzetí objednatelem. Nebezpečí škody na zhotovovaném díle přechází na objednatele po převzetí díla dle této Smlouvy objednatelem.
12. Zhotovitel nese riziko ztráty, zničení či poškození materiálů, zařízení, mechanizmů a pomocných zařízení, které vnesl nebo umístil na staveništi, a to až do okamžiku přechodu nebezpečí škody na objednatele.
13. Zhotovitel se zavazuje k úhradě veškerých škod vzniklých jeho činností v souvislosti s plněním dle této Smlouvy na životě, zdraví a majetku objednatele a třetích osob, vyjma případů, kdy nese odpovědnost dle této Smlouvy objednatel.
14. Zhotovitel je odpovědný za bezpečnost osob, které se pohybují na staveništi, a to až do okamžiku přechodu nebezpečí škody na objednatele.


Článek X.
Informace o zpracování osobních údajů
1. Objednatel informuje zhotovitele o uchovávání osobních údajů, které mu v rámci smluvního vztahu byly poskytnuty, a to všechny nebo některé uvedené níže:
(i) Jméno, příjmení;
(ii) Adresa;
(iii) E-mailová adresa;
(iv) Telefonní číslo;
(v) Bankovní účet;
(vi) Identifikační číslo zhotovitele, jedná-li se o osobní údaj;
(vii) Daňové identifikační číslo,
a to v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále jen „Nařízení“), a to za účelem poskytnutí plnění ze Smlouvy a dále za účelem evidence Smlouvy a případného budoucího uplatnění a obranu práv a povinností smluvních stran. 
2. Uchování a zpracování osobních údajů je za výše uvedeným účelem po dobu 10 let od realizace poslední části plnění dle Smlouvy, nepožaduje-li jiný právní předpis uchování smluvní dokumentace po dobu delší. 
3. Objednatel prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné a nebudou poskytnuty žádné třetí osobě. Výjimku představují zpracovatelé, kterými jsou:
(i) Poskytovatel informačního systému QI;
(ii) Poskytovatel centrálního datového úložiště;
(iii) Poskytovatel softwaru MS Office;
(iv) Poskytovatel vyúčtování spotřebovaných služeb.
(v) Případně další poskytovatelé zpracovatelských softwarů, služeb a aplikací, které však v současné době objednatel nevyužívá.
4. Zhotovitel má podle Nařízení právo:
(i) požadovat po objednateli informaci, jaké osobní údaje zpracovává;
(ii) vyžádat si u objednatele přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování;
(iii) požadovat po objednateli výmaz osobních údajů – výmaz objednatel provede, pokud tento výmaz není v rozporu s odstavcem 1 tohoto článku a oprávněnými zájmy objednatele;
(iv) na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
(v) na účinnou soudní ochranu, pokud má za to, že jeho práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování jeho osobních údajů v rozporu s tímto Nařízením;
(vi) v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů obrátit se na objednatele nebo na Úřad pro ochranu osobních údajů.


Článek XI.
Smluvní pokuty
1. Zhotovitel zaplatí objednateli za každý kalendářní den prodlení s převzetím staveniště dle této Smlouvy smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč.
2. Zhotovitel zaplatí objednateli za každý kalendářní den prodlení s dokončením a předáním díla dle této Smlouvy smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny díla.
3. Zhotovitel zaplatí objednateli za každý den prodlení s odstraněním vad a nedodělků zjištěných při přejímce díla a zapsaných v akceptačním protokolu s termínem odstranění smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý den přesahující dohodnutý termín.
4. Zhotovitel zaplatí objednateli za neodstranění reklamované vady ve sjednané lhůtě, event. ve lhůtě dle Článku IX. této Smlouvy, za každý den prodlení smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč.
5. V případě porušení povinnosti zhotovitele vyzvat objednatele k prověření zakrývaných prací, konstrukcí nebo technologických částí díla je zhotovitel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč. V případě porušení povinnosti zhotovitele fotograficky zdokumentovat část díla před zakrytím je zhotovitel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč. 
6. V případě porušení povinnosti zhotovitele účastnit se kontrolního dne (tj. pro případ neomluvené absence kontaktní osoby ve věcech technických zhotovitele) je zhotovitel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč.
7. V případě porušení povinnosti zhotovitele ukládat odpady vzniklé při plnění Smlouvy na vymezené místo je zhotovitel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každý měsíc, kdy dojde k porušení této povinnosti. V případě porušení povinnosti zhotovitele odvážet odpad ze staveniště je zhotovitel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý měsíc, v němž nebude odpad ze staveniště odvezen.
8. Bude-li zhotovitel v prodlení s vyklizením staveniště, zavazuje se za každý den prodlení uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč.
9. Nárok na zaplacení smluvní pokuty nepokrývá případné nároky objednatele na náhradu škody v celé její výši.


Článek XII.
Odstoupení od Smlouvy
1. Objednatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy v následujících případech:
(i) zjistí-li, že zhotovitel neprovádí práce v odpovídající kvalitě anebo porušil ustanovení této Smlouvy vč. jejich příloh a zhotovitel tyto nedostatky neodstraní ani v dodatečné přiměřené lhůtě stanovené objednatelem v písemném upozornění;
(ii) bude-li zhotovitel v prodlení se zahájením provádění díla o více než 10 dní;
(iii) bude-li zhotovitel v prodlení s převzetím staveniště o více než 10 dní;
(iv) bude-li zhotovitel v prodlení s prováděním díla anebo jeho části o více než 10 dní;
(v) bude-li zhotovitel v prodlení s dokončením díla anebo jeho části o více než 10 dní;
(vi) bylo-li insolvenčním soudem proti zhotoviteli zahájeno insolvenční řízení nebo bylo-li vydáno rozhodnutí o úpadku zhotovitele nebo insolvenční návrh byl zamítnut proto, že majetek zhotovitele nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení nebo byla zavedena nucená správa podle zvláštních právních předpisů;
(vii) zhotovitel ani po písemném upozornění neposkytuje objednateli součinnost požadovanou touto Smlouvou nebo relevantními právními předpisy;
(viii) stanoví-li tak obecně závazný právní předpis.
2. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy v případě prodlení objednatele s úhradou ceny díla nebo jeho části delším než 20 dnů, za podmínky, že na takové prodlení zhotovitel písemně upozornil zmocněnce objednatele a objednatel neprovedl nápravu.
3. Odstoupení od Smlouvy musí být učiněno písemně a je účinné doručením druhé smluvní straně. Pokud druhá smluvní strana nepřevezme do 3 pracovních dnů ode dne odeslání poštovní zásilku obsahující odstoupení od Smlouvy, je odstoupení účinné 4. pracovní den ode dne odeslání poštovní zásilky.
4. Odstoupení od Smlouvy je vždy s účinky EX NUNC, tedy od okamžiku zániku Smlouvy.
5. Jestliže je Smlouva ukončena dohodou či odstoupením před dokončením díla, zavazují se smluvní strany protokolárně provést inventarizaci veškerých plnění, prací a dodávek na rozpracovaném dílu k datu, kdy Smlouva byla ukončena. Závěrem této inventarizace smluvní strany odsouhlasí finanční hodnotu plnění doposud provedeného na rozpracovaném dílu. Podklad pro ocenění nepředaných částí díla je položkový rozpočet. Pokud nebude do 2 měsíců od dohody či odstoupení od Smlouvy provedeno odsouhlasení finanční hodnoty dosud provedeného plnění dle předchozích vět, pak provede závazné ocenění objednatel. Zhotoviteli v případě odstoupení od Smlouvy náleží za provedenou část díla úplata určená dle předchozí věty. Již provedené platby se považují za zálohu na tuto úplatu. Pro vyloučení pochybností smluvní strany výslovně konstatují, že pro případ odstoupení od Smlouvy neplatí ostatní platební podmínky úhrady ceny díla podle této Smlouvy a vzájemné finanční nároky budou vypořádány na základě ocenění dle tohoto odstavce. 
6. Zhotovitel je povinen staveniště vyklidit v případě odstoupení od Smlouvy či ukončení Smlouvy dohodou stran Smlouvy nejpozději do 3 dnů ode dne doručení odstoupení nebo účinnosti dohody, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Nevyklidí-li zhotovitel včas a řádně staveniště, je objednatel podle výslovného prohlášení zhotovitele oprávněn na náklady zhotovitele staveniště vyklidit, provést soupis vyklizovaných věcí a věci uskladnit na náklady zhotovitele. O tomto postupu objednatel zhotovitele neprodleně informuje.
7. Ukončení této Smlouvy nebude mít vliv na nároky objednatele na odstranění případných vad či nedodělků díla, na záruku za jakost díla udělenou podle této Smlouvy ani na nárok na jakoukoli škodu či smluvní pokutu, které vznikly před ukončením nebo i po ukončení Smlouvy v důsledku plnění zhotovitele. 

Článek XIII.
Kontaktní osoby
1. Kontaktními osobami objednatele pro účely plnění této Smlouvy jsou:

(i) ve věcech smluvních:	Filip Veselý, předseda představenstva
Mgr. Jan Bouška, místopředseda představenstva 

(ii) ve věcech technických:	, správce náplavek; tel.: ;
 e-mail: 
Technický dozor stavebníka (TDS) – bude určen objednatelem
2. Kontaktními osobami zhotovitele pro účely plnění této Smlouvy jsou:

(i) ve věcech smluvních:	Miroslav Doležel, jednatel, tel. 
Leo Lappy, jednatel, tel. 
email: 
		
(ii) ve věcech technických:	Miroslav Doležel, jednatel, tel. 
Leo Lappy, jednatel, tel. 
email: 

3. Smluvní strany se zavazují poskytovat při plnění této Smlouvy nezbytnou součinnost a pro řešení otázek souvisejících s plněním Smlouvy komunikovat prostřednictvím výše uvedených kontaktních osob. Změnu kontaktní osoby je smluvní strana povinna oznámit písemně druhé smluvní straně nejpozději 3 (tři) pracovní dny před dnem realizace změny s tím, že změna nabývá účinnosti jejím oznámením druhé smluvní straně bez nutnosti uzavření změny této Smlouvy (dodatku).


Článek XIV.
Závěrečná ujednání
1. Smlouva nabývá platnosti dnem podepsání oběma smluvními stranami, účinnosti dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv.
2. Tato Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech s platností originálu, z nichž objednatel obdrží tři vyhotovení a zhotovitel jedno vyhotovení.
3. Zhotovitel i objednatel výslovně přebírá nebezpečí změny okolností.
4. Smluvní strany se dohodly, že žádná z nich není oprávněna postoupit svá práva a povinnosti vyplývající z této Smlouvy třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany.
5. Smluvní strany mohou měnit nebo doplňovat text této Smlouvy jen formou vzestupně číslovaných písemných dodatků podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran.
6. Právní vztahy mezi smluvními stranami založené touto Smlouvou a zvlášť v ní neupravené se řídí příslušnými ustanoveními OZ a ostatními platnými obecně závaznými předpisy.
7. V případě sporů o obsah a plnění Smlouvy jsou účastníci povinni vynaložit veškeré úsilí, které lze na nich spravedlivě požadovat, aby tyto spory byly řešeny smírnou cestou. V případě soudního sporu smluvní strany sjednávají místní příslušnost soudu tak, že se řídí sídlem objednatele, tj. hl. m. Prahy.
8. Smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby tato Smlouva byla uvedena v Centrální evidenci smluv (CES) vedené hl. m. Prahou, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o smluvních stranách, předmětu Smlouvy, číselné označení této Smlouvy, datum jejího podpisu a text této Smlouvy.
9. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této Smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu § 504 OZ a udělují souhlas k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoli dalších podmínek.
10. Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění této Smlouvy v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) zajistí zmocněnec objednatele.
11. V případě, že některá ustanovení této Smlouvy jsou nebo se stanou z jakéhokoliv důvodu obsoletní, neúčinná nebo neplatná, a to i v důsledku rozhodnutí příslušných správních orgánů, nebude to mít za následek neplatnost či neúčinnost Smlouvy. Příslušné neplatné ustanovení se smluvní strany zavazují bez zbytečného odkladu nahradit takovým platným ustanovením, jehož věcný obsah bude shodný nebo co nejvíc podobný nahrazovanému ustanovení, přičemž účel a smysl této Smlouvy zůstane zachován, nebo se použije právní předpis, který nejblíže odpovídá účelu a smyslu této Smlouvy.
12. Obě smluvní strany prohlašují, že došlo k dohodě o celém obsahu této Smlouvy, jejímu znění rozumí, že tato Smlouva vyjadřuje jejich svobodnou a vážně míněnou vůli, nebyla uzavřena v tísni za nápadně nevýhodných podmínek a na důkaz souhlasu s jejím obsahem připojují níže své podpisy.
13. Nedílnou součást této Smlouvy tvoří její následující přílohy:
(i) Příloha č. 1 – Vyplněný výkaz výměr;
(ii) Příloha č. 2 – Seznam poddodavatelů a prací. 

Za objednatele	                                             Za zhotovitele


V Praze dne: ……………                                               V Českých Budějovicích dne: ……………………..


…………………………………………….	…………………………………………
               Filip Veselý                                                    	          Miroslav Doležel
    předseda představenstva		 jednatel společnosti
	


…………………………………………….	 
          Mgr. Jan Bouška  
místopředseda představenstva                                                     	
21