Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1794250: servisní smlouva - prohlídky, servis, odstraňování poruch na zdrojích

Příloha Double_Energy_UPS_servisni.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Servisní smlouva

uzavřená podle § 1746 odst. 2) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění

                                           Článek 1
                                       Smluvní strany

Objednatel:                Fakultní nemocnice Hradec Králové
se sídlem:                 Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové
zastoupená:                prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c., ředitelem
IČ:                        00179906
DIČ:                       CZ00179906
bankovní spojení:          Česká národní banka
číslo účtu:                24639511/0710
(dále jen „objednatel“)

Poskytovatel:              DOUBLE ENERGY s.r.o.

se sídlem:                 Pivovarská 30, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm

zastoupená:                Ing. Janem Macurou, jednatelem

IČ:                        04236386

DIČ:                       CZ04236386

bankovní spojení:          ČSOB Rožnov pod Radhoštěm

číslo účtu:                271041525/0300

(dále jen „poskytovatel“)

                                                          Článek 2
                                           Předmět smlouvy a místo plnění

Předmětem smlouvy je řádné, včasné a kvalitní provádění pravidelných ročních profylaktických
prohlídek, servisní pohotovost a odstraňování poruch na zdrojích UPS (dále jen UPS) v objektech
FN Hradec Králové. Přehled a bližší specifikace UPS je uvedena v Příloze č. 1 této smlouvy.

Poskytovatel se zavazuje podle této smlouvy provádět pro objednatele servis v rozsahu dle této
smlouvy, za podmínek stanovených v zadávací dokumentaci objednatele a v nabídce poskytovatele
ze dne 29. 3. 2017.

Předmět smlouvy obsahuje zejména tyto služby:

    a) Poruchový servis, tj. opravy zahrnující odstranění všech vad a odchylek od technických
         parametrů, které jsou pro zařízení stanoveny právními předpisy, výrobcem zařízení nebo jsou
         obvyklé. Dále poskytovatel zabezpečuje nepřetržitou pohotovost na poruchový servis.

    b) Pravidelná roční profylaktická prohlídka, zahrnující pro každou UPS prohlídku, údržbu a
         kapacitní zkoušku. Cyklická profylaktická údržba je prováděna tak, aby daná UPS splňovala
                                                                                                                         1
         veškeré provozní náležitosti předepsané ČSN EN a výrobci, a to v termínech dle interních
         předpisů objednatele. Jedná se o činnosti:

            · vizuální kontrola (kabeláž, svorky, ventilátory, baterie),
            · ověření funkcí UPS - normální provoz, provoz z baterií, kontrola komunikace (je-li

                 zavedena), manuální obtok (je-li možný),
            · kontrola funkčnosti při zátěži,
            · měření napětí, proudu a frekvence na výstupu UPS,
            · kontrola funkčnosti nabíjení,
            · odstranění prachu,
            · kontrola funkčnosti ventilátorů a stykačů (jsou-li použity),
            · kontrola svorek a konektorů,
            · vybití baterií při jmenovité zátěži (na úroveň nezbytně nutnou),
            · měření napětí jednotlivých baterií,
            · konzervace bateriových kontaktů,
            · výpočet skutečné kapacity baterií .
    c) Opravy závad UPS na výzvu objednatele dle podmínek stanovených v čl. 3.
    d) Preventivní výměnu dosud fungujících dílů s cílem předejít poruše, a to po předchozím
         projednání a písemném schválení objednatelem.
    e) Odebrání a ekologická likvidace vadných UPS, použitých, vadných a vyměněných baterií i
         ostatního odpadu, který vznikne v souvislosti s činností poskytovatele.
    f) Revizní prohlídky UPS, včetně protokolu o prohlídce ke každé UPS jednotlivě.
    g) Výměna baterií, kdy na základě profylaktické prohlídky a po písemném odsouhlasení
         objednatelem budou vyměněny baterie s nevyhovujícími parametry.

Objednatel se zavazuje platit poskytovateli za bezvadné provádění servisních prací v souladu
s požadavky uvedenými v této smlouvě sjednanou smluvní cenu.

                                                          Článek 3
                                                       Doba plnění
Poskytovatel se zavazuje zahájit poskytování služeb dle této smlouvy od prvního kalendářního dne
následujícího měsíce po podpisu a nabytí účinnosti této smlouvy.

Servis bude na základě této smlouvy zajišťován poskytovatelem průběžně po dobu 24 měsíců od
doby nabytí platnosti a účinnosti této smlouvy.
Poskytovatel se zavazuje nastoupit na opravu UPS následovně (skupiny jsou uvedeny v příloze č. 1):

        a) v případě skupiny A do 10 hodin
        b) v případě skupiny B do 18 hodin
        c) v případě skupiny C do 24 hodin
od telefonického nahlášení poruchy poskytovateli, uvedenému v článku č. 10, který bude mít
nepřetržitou pohotovost na tel. čísle 777 700 442. Poruchy budou hlášeny objednatelem uvedeným
v článku č. 10.

                                                                                                                         2
Poskytovatel se zavazuje provést opravu UPS v co nejkratším možném čase, nejdéle však 24 hodin
od nástupu na opravu. V opačném případě se zavazuje během jmenovaných 24 hodin bezplatně
zapůjčit UPS se stejnými nebo lepšími parametry, a to na celou dobu opravy porouchané UPS.
Dále se poskytovatel zavazuje provádět 1krát ročně pravidelné profylaktické prohlídky vždy v
termínu do 30. 6. každého roku, dle pokynů objednatele s ohledem na možnosti provozu
zdravotnických zařízení, a to i v odpoledních hodinách.
Změna lhůt pro plnění dle této smlouvy může být provedena pouze písemně a po dohodě obou
smluvních stran.

                                            Článek 4
                            Cena díla a platební podmínky

Cena za provedené dílo je stanovena jako cena bez DPH, k níž bude připočtena DPH ve výši
stanovené platnými a účinnými právními předpisy k okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění.
Cena dle této smlouvy bez DPH je stanovena jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná po dobu 24
měsíců od data platnosti a účinnosti smlouvy.

Smluvní cena za provádění díla dle této smlouvy činí 76 200 Kč bez DPH za 1 rok.

Smluvní cena za provádění díla dle této smlouvy činí 152 400 Kč bez DPH za celý předmět
smlouvy, tj. za 24 měsíců.

a) V ceně jsou zahrnuty:
 Náklady na provedení pravidelných ročních profylaktických prohlídek, tzn. práce a materiál,
 potřebný pro kontrolu v plném rozsahu dle čl. 2 této smlouvy, dále na pohotovost poruchového
 servisu a dopravu.

b) V ceně nejsou zahrnuty:
Náklady na práce a materiál potřebný k opravám poruch, které budou prováděny na výzvu
objednatele a budou účtovány v hodinové sazbě  bez DPH. Úhrada oprav poruch a výměny
baterií, které nejsou vymezeny touto smlouvou, bude prováděna na základě poskytovatelem
vystavené faktury, jejíž přílohou bude objednatelem potvrzený zápis o provedených pracích
(pracovní výkaz). K objednání opravy UPS a výměny baterií je nutný písemný souhlas oprávněné
osoby objednatele (čl. 10 této smlouvy).

Jestliže poskytovatel provede práce a jiná plnění nad rámec stanovený touto smlouvou, jdou takto
vykonané práce plně k tíži poskytovatele a ze strany objednatele budou takto vykázané práce
považovány za neoprávněné. Výjimkou jsou pouze práce bezprostředně nutné k tomu, aby nedošlo
ke vzniku škody na prováděném dílu, a to po předchozím odsouhlasení objednatelem. Poskytovatel
však musí prokázat, že hrozící škoda nevznikla v důsledku vadného provádění díla, ale pouze
v důsledku skutečností a událostí, které nemohl při vynaložení veškeré odbornosti předpokládat.

Úhrada ceny za poskytované služby dle čl. 4 bude prováděna formou dílčích faktur vždy za období
kalendářního čtvrtletí na základě poskytovatelem vystavené faktury.

                                                                                                                         3
Vystavená faktura bude obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani
z přidané hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými daňovými a účetními předpisy, včetně § 435
odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Na faktuře musí být mimo
jiné uveden odkaz na tuto servisní smlouvu, číslo zakázky, prohlášení poskytovatele, že ke dni
vystavení faktury není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, soupis příloh,
razítko a podpis osoby oprávněné k vystavení daňového dokladu.
Splatnost vystavených faktur je 30 dní ode dne jejich prokazatelného doručení objednateli. Platební
povinnost objednatele se považuje za splněnou dnem, kdy je příslušná částka odepsána z účtu
objednatele ve prospěch účtu poskytovatele
V případě, že faktura nebude obsahovat veškeré předepsané náležitosti či bude-li trpět jinými
vadami, je objednatel oprávněn fakturu vrátit v průběhu lhůty splatnosti způsobem, který prokazuje,
že do tohoto data poskytovatel vrácenou fakturu od objednatele převzal. V takovém případě je
poskytovatel povinen vystavit fakturu novou. Nová lhůta splatnosti, co do počtu dní nikoli kratší než
lhůta původní, počne běžet ode dne doručení opravené či nově vystavené faktury objednateli.
Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení
uvedeného v záhlaví této smlouvy. Poskytovatel prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního účtu
splňuje požadavky dle § 109 zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a jedná
se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce daně z přidané hodnoty.
Poskytovatel prohlašuje, že ke dni uzavření smlouvy není veden v registru nespolehlivých plátců
daně z přidané hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých by s ním
správce daně mohl zahájit řízení o prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle § 106a zák. č.
235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění.
Objednatel, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že poskytovatel je v okamžiku
uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty,
uhradit částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za poskytovatele.
Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za poskytovatele
bude považováno v tomto rozsahu za splnění závazku objednatele uhradit sjednanou cenu
poskytovateli.

                                                       Článek 5
                                      Práva a povinnosti smluvních stran
Poskytovatel prohlašuje, že prováděný servis bude bez jakýchkoli faktických či právních vad a bude
prováděn v souladu s pokyny výrobce. Zavazuje se, že předmět servisu bude mít vlastnosti stanovené
zadáním objednatele, obsahem nabídky poskytovatele, touto smlouvou, pokyny výrobce
a technickými normami, vztahujícími se na prováděné servisní práce, a to po celou dobu platnosti
servisní smlouvy.
Objednatel je oprávněn dílo v průběhu jeho provádění kontrolovat sám nebo prostřednictvím
pověřených osob. Těmto osobám přísluší kdykoli právo vstupu do prostor, kde je dílo realizováno,

                                                                                                                         4
s možností prověřit, zda práce na díle jsou prováděny v souladu se zadáním, smlouvou a technickými
normami.
Poskytovatel odpovídá v průběhu provádění díla za pořádek a čistotu prostoru realizace díla a je
povinen na své náklady odstranit odpady a nečistoty vzniklé prováděním díla.
Poskytovatel je povinen zabezpečit:

    - provedení realizace díla tak, aby odpovídala platným požárním předpisům,
    - okamžitý odvoz veškerého demontovaného materiálu,
    - projednávání časového harmonogramu o průběhu prací s objednatelem,
    - respektování požadavků zdravotnických provozů, aby činnost v objektech objednatele byla co

         nejméně omezena,
    - dodání veškerých atestů na výrobky, prohlášení o shodě apod., potřebných pro převzetí díla,
    - uvedení okolí a prostředí v okolí realizace díla, narušeného prováděnými pracemi, do

         původního stavu,
    - označení všech zaměstnanců a pracovníků poskytovatele, pracujících na realizaci díla,

         platnou identifikační vizitkou.
Vyskytnou-li se události, které jedné nebo oběma smluvním stranám částečně nebo úplně znemožní
plnění jejich povinností podle smlouvy, jsou smluvní strany povinny se o tom písemně bez
zbytečného prodlení informovat a společně podniknout kroky k jejich překonání. Informaci o tom, že
tato skutečnost odpadla, si rovněž smluvní strany předají písemně. Nesplnění této povinnosti zakládá
nárok na náhradu škody pro stranu, která se porušení smlouvy v tomto bodě nedopustila.

                                                       Článek 6
                                                     Splnění díla
Za případnou škodu vzniklou při realizaci díla odpovídá poskytovatel, pokud neprokáže, že škodu
nezavinil.
Převzetí díla, resp. jeho dílčích plnění ve výše uvedených lhůtách je ukončeno prokazatelným
předáním opraveného díla a v případě ročních prohlídek předáním zápisu pověřenému pracovníkovi
technického odboru.
Závazek poskytovatele provést dílo bude splněn písemným předáním řádně a včas provedeného díla
objednateli a podpisem zápisu o předání a převzetí díla pověřenými zástupci smluvních stran.
Bude-li dílo vykazovat při předání vady či nedodělky, budou tyto v zápisu o předání specifikovány a
bude zde uvedena lhůta k jejich odstranění.
V případě dle předchozího odstavce se dílo považuje za dokončené okamžikem podpisu zápisu o
předání a převzetí díla po odstranění vad a nedodělků pověřenými zástupci smluvních stran.

                                                                                                                         5
                                                       Článek 7
                                                   Smluvní sankce

Poskytovatel se zavazuje, že v případě, že nedodrží jakoukoliv lhůtu stanovenou v čl. 3 této
smlouvy, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 6.000,-Kč za každých 24 hodin prodlení.
Nebude-li poskytovateli umožněno poskytovat služby v stanovených termínech z důvodů
zaviněných prokazatelně na straně objednatele, není objednatel oprávněn účtovat smluvní pokutu dle
této smlouvy ani požadovat náhradu škody.
V případě, že objednatel bude v prodlení se zaplacením faktury poskytovateli, zaplatí poskytovateli
úrok z prodlení ve výši 0,025 % z dlužné částky za každý den prodlení.
Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody vzniklé porušením
smluvní povinnosti, které se smluvní pokuta týká.

                                                       Článek 8
                                                    Záruka za dílo

Poskytovatel se zavazuje, že dílo bude mít vlastnosti stanovené zadáním objednatele, obsahem
nabídky poskytovatele, touto smlouvou a technickými normami vztahujícími se na dílo, a to po dobu
poskytnuté záruky od jeho předání objednateli.
Poskytovatel poskytuje na provedené servisní práce záruku 24 kalendářních měsíců, na použité
náhradní díly záruku 24 kalendářních měsíců.
Objednatel má vůči poskytovateli tato práva z odpovědnosti za vady díla:

    a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad,
    b) právo na zaplacení nákladů na odstranění vad v případě, kdy si objednatel vady či nedodělky

         opraví nebo odstraní sám nebo použije k jejich odstranění třetí osoby,
    c) právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny, odpovídající rozsahu reklamovaných vad či

         nedodělků,
    d) právo na odstranění skrytých vad kdykoliv v průběhu záruční doby na dílo,
    e) právo na odstoupení od smlouvy v případě, kdy vady či nedodělky jsou takového charakteru,

         že podstatně ztěžují či dokonce brání v užívání díla.
Objednatel je povinen uplatnit reklamaci ve lhůtě 3 pracovních dnů od protokolárního předání díla v
případě zjevných vad a kdykoli v průběhu záruční doby v případě vad skrytých, a to písemně,
prostřednictvím elektronické pošty na kontaktní email poskytovatele.
V případě, že v rámci záruční doby nebude objednatel oprávněn na vlastní náklady zajistit běžné
servisní úkony prostřednictvím třetího subjektu, je poskytovatel povinen v rámci záruky zajistit
provádění i běžných servisních úkonů. Takto prováděné servisní úkony jsou v tomto případě
součástí záručních podmínek a jsou poskytovány po celou dobu záruky zcela zdarma. V případě, že
výkon běžných servisních úkonů je objednatel oprávněn provádět prostřednictvím třetího subjektu,
nemá řádný výkon takto stanovených běžných servisních úkonů vliv na plnění záručních podmínek
ze strany poskytovatele. Poskytovatel je v tomto případě povinen v rámci plnění předmětu díla
proškolit objednatele s podmínkami a způsobem provádění běžných servisních úkonů.

                                                                                                                         6
                                                       Článek 9
                                           Ukončení smluvního vztahu
Tato smlouva může být ukončena písemnou dohodou smluvních stran.
Objednatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí i bez uvedení důvodu
doručenou druhé smluvní straně. Výpovědní lhůta činí 3 měsíce a počíná běžet prvním dnem
kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena poskytovateli.
Objednatel může dále od smlouvy odstoupit zejména v případě, že poskytovatel je v prodlení
s dokončením díla po dobu delší než 2 kalendářní měsíce, dále provádí-li dílo v rozporu se zadáním
popř. předmětem smlouvy nebo v kvalitě nesplňující obecné technické požadavky, a to i přes
písemné upozornění objednatele, anebo když vady či nedodělky jsou takového charakteru, že
podstatně ztěžují či dokonce brání v užívání díla.
Jestliže je smlouva ukončena dohodou či odstoupením před dokončením díla, smluvní strany
protokolárně provedou inventarizaci veškerých plnění, prací a dodávek provedených k datu, kdy
smlouva byla ukončena. Závěrem této inventarizace smluvní strany odsouhlasí finanční hodnotu
doposud provedeného plnění.
Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemně, jinak je neplatné. Odstoupení od smlouvy
musí být doručeno druhé smluvní straně. Smluvní strany se dohodly, že odstoupení od smlouvy je
účinné po uplynutí tří dnů ode dne doručení písemného oznámení o něm druhé straně.

                                                      Článek 10
                                                Závěrečná ujednání

Tato smlouva je uzavřena na dobu určitou v délce trvání 24 měsíců, nabývá platnosti a účinnosti
dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran, ale nejdříve dne 1. 6. 2017 a
nahrazuje všechny předchozí dohody písemné či ústní.

Za objednatele jsou oprávněni jednat:
         a)
                 tel.:
                 mob.:
                 e-mail:
         b) ve věcech technických:
                 tel.:
                 mob.:
                 e-mail:

                                                                                                                         7
Za poskytovatele jsou oprávněni jednat:
         a) ve věcech technických a smluvních:

                 mob.:
                 e-mail:
         b) ve věcech technických:

                 mob.:
                 e-mail:
Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech s platností originálu, z nichž každá smluvní
strana obdrží po dvou.

Tuto smlouvu lze doplňovat či měnit pouze formou písemných vzestupně číslovaných dodatků,
podepsaných oběma smluvními stranami.

Právní vztahy, vzešlé z této smlouvy a v této smlouvě výslovně neupravené, se řídí zákonem
č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění. V případě, že mezi smluvními stranami
dojde v souvislosti s touto smlouvou ke sporu, zavazují se smluvní strany k jeho vyřešení smírnou
cestou. Pokud tím nedojde k vyřešení sporu, bude spor řešen u věcně a místně příslušného soudu v
České republice.
Smluvní strany souhlasí s uveřejněním smlouvy v registru smluv podle platných právních předpisů.
Mimo případy subdodávek dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, se
pro účely této smlouvy vylučuje postoupení smlouvy dle § 1895 zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, v platném znění, tj. poskytovatel není oprávněn postoupit svá práva a povinnosti z této
smlouvy nebo její části třetí osobě.

Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, jejímu textu rozumí a souhlasí s ním. Smluvní
strany rovněž prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou, pravou a úplnou vůli
prostou omylů a že tato smlouva není uzavírána v tísni či za jinak jednostranně nevýhodných
podmínek. Na důkaz shora uvedeného připojují smluvní strany své podpisy.

Příloha č. 1 – Seznam UPS                      Za poskytovatele:
Za objednatele:                                V Hradci Králové dne 6. 4. 2017
V Hradci Králové dne 19. 4. 2017

………………………………………..                              …………..…………………………..

Fakultní nemocnice Hradec Králové              DOUBLE ENERGY s.r.o.
prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c.  Ing. Jan Macura
ředitel FN HK                                  jednatel

                                                                                                 8