Textová podoba smlouvy Smlouva č. 193509: Smlouva o dílo_Zhotovení UT v bytovém domě čp. 813

Příloha Smlouva o dilo_UT_813_registr.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

I. Smluvní strany

Objednatel :                  Město Pelhřimov

                              Masarykovo náměstí 1

                              393 01 PELHŘIMOV

IČ :                          00248801

Zastoupené:                   ing. Františkem Kučerou – starostou města

                              Ladislavem Medem – místostarostou

Profil zadavatele:

http://www.e-zakazky.cz/Profil-Zadavatele/73671d4c-f892-430d-8118-f1964c96a819

Zhotovitel:                   KP servis Most s.r.o.
                              Hradní 147, 435 02 Most -Souš
zástupce pro věci smluvní:    Pavel Krajovský, jednatel společnosti
zástupce pro věci technické:  Pavel Krajovský, jednatel společnosti
IČ:                           28692811
DIČ:                          CZ28692811
zápis v obchodním rejstříku:  u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C,
                              vložka 27138

                                              II. Předmět díla

Zhotovitel se zavazuje provést pro objednatele kompletní předmět (dodávku) díla:

                      „Zhotovení UT v bytovém domě čp. 813“.

Předmětem zakázky je nahrazení stávajícího elektrického akumulačního vytápění za
teplovodní vytápění pomocí otopných těles. Navrhované rozvody a otopná tělesa jsou
dimenzována pro centrální zásobování teplem. Teplota přívodu cca 70°C. V objektu je
proveden stávající páteřní rozvod vytápění ze kterého jsou provedeny stávající stoupací
potrubí pro napojení jednotlivých bytů. V rámci projektu vytápění bude řešena regulace
(vyvážení) jednotlivých přípojek do bytů. Součástí zakázky je i likvidace stávajících
akumulačních kamen a veškeré zednické a úklidové práce. Vše dle projektové dokumentace.

            Mimo vlastní provedení stavebních prací je součástí dodávky stavby dále zejména:
            veškeré práce a dodávky související s bezpečnostními opatřeními na ochranu lidí a

                majetku
            ostraha stavby a staveniště, zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního

                prostředí
            zajištění atestů a dokladů o požadovaných vlastnostech výrobků a revizí
            uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu (chodníky, zeleň,
            příkopy, propustky, apod.)
            odvoz a uložení vybouraných materiálů na skládku, včetně poplatku za uskladnění a za

                případně nutné výlohy
             náklady na zajištění a poučení všech zúčastněných pracovníků o zásadách
            a opatřeních k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci dle příslušných

1
            zákonných bezpečnostních předpisů a technologických pravidel zpracovaných
            pro jednotlivé technologie výstavby.
  Jde zejména o tyto práce a technologie:
        práce se stroji a strojními zařízeními
        práce s elektrickým zařízením
        veškeré práce bude zhotovitel provádět v souladu s nařízením vlády č. 591/2006
            Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci
            na staveništích v platném znění. Při pracích je nutné dodržovat nařízení vlády
            č.362/2005 Sb., o bližších požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci
            na pracovištích s nebezpečím pádu z výšky nebo do hloubky.
        veškeré práce bude zhotovitel provádět v souladu se zákonem č. 309/2006 Sb.,
            kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
            v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti,
            nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších
            podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci) v platném znění.

Zhotovitel je povinen důkladně se seznámit s kompletní dokumentací s celou stavbou.
Pokud se v dokumentaci vyskytnou obchodní názvy některých výrobků nebo dodávek,
případně jiná označení mající vztah ke konkrétnímu dodavateli, jedná se o vymezení
předpokládaného standardu a zhotovitel je oprávněn navrhnout jiné, technicky a kvalitativně
srovnatelné řešení, které bude odsouhlaseno objednatelem.

2. Rozsah a kvalita předmětu díla je dána:
      a) příslušnými normami a předpisy platnými v době provádění díla,
      c) touto smlouvou, výkazem výměr, PD a zadávacími podmínkami
      d) nabídkou uchazeče

3. Zhotovitel je povinen v rámci předmětu díla provést veškeré práce, dodávky, služby a
      výkony, kterých je třeba trvale nebo dočasně k zahájení, dokončení a předání předmětu
      díla, včetně provedení všech předepsaných zkoušek a revizí, dále pak zpracování
      dokumentace skutečného stavu provedení díla. Zhotovitel si zajistí zábor veřejného
      prostranství na vlastní náklady, pokud by byl potřeba. Veškeré vybourané hmoty
      zhotovitel bude průběžně odvážet na skládku na své náklady. Při provádění vlastních
      prací musí být dodržována veškerá bezpečnostní opatření.

4. Zhotovitel zabezpečí provádění díla tak, aby v souvislosti s prováděním díla nedošlo ke
      zranění osob a škodám na majetku osob a subjektů užívajících objekty a pozemky
      dotčené stavbou, k poškození stávajících staveb, jejich součástí, zařízení a přilehlých
      pozemků. Případné škody vzniklé v souvislosti s prováděním předmětu díla uhradí na
      svůj náklad zhotovitel.

5. Dojde-li při realizaci předmětu díla k jakýmkoli změnám, doplňkům nebo rozšířením
      předmětu díla na základě požadavků objednatele, je objednatel povinen předat
      zhotoviteli soupis těchto změn, který zhotovitel ocení podle jednotkových cen použitých
      pro návrh ceny díla a o těchto dohodnutých změnách uzavřou obě strany dodatek ke
      smlouvě, ve kterém dohodnou i případnou úpravu termínu předání díla a cenu díla. Po
      podpisu obou smluvních stran má zhotovitel povinnost tyto změny realizovat a má právo
      na jejich úhradu.

                                                                                                                 2
6. Objednatel si vyhrazuje právo omezit rozsah předmětu díla. Zhotovitel je povinen na toto
      ujednání přistoupit a akceptovat též poměrné snížení ceny díla.

7. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla a jsou
      mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že
      disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla
      nezbytné. Zhotovitel upozorní na případné rozdíly před zajištěním materiálů a dodávek
      potřebných pro dodávku předmětu díla. Pokud toto neučiní, nepotřebný materiál a
      nepotřebné dodávky v případě změn dle čl. 2.5 této smlouvy uhradí zhotovitel na svůj
      náklad.

8. Objednatel se zavazuje včas a řádně provedené dílo v souladu s touto smlouvou převzít
      a zaplatit za něj cenu uvedenou v bodě 4.1. této smlouvy.

                                             III. Termín plnění

 1. Místem zhotovení díla je č.p. 813 v Pelhřimově, Nádražní ulice.

 2. Práce budou zahájeny po podpisu SOD oběma stranami.

 3. Objednatel předá zhotoviteli staveniště prosté překážek se základními směrovými a
       výškovými údaji nejpozději 1 den před zahájením stavebních prací. O předání
       staveniště bude sepsán protokol, který bude podepsán oběma smluvními stranami.

4. Předmět díla bude dokončen, tedy dílo provedeno, do: 15.10.2016.
      Za nesplnění provedení díla v termínu stanoveném v bodě 3.4. smlouvy je zhotovitel
      povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % ze smluvní ceny předmětu
      díla včetně DPH za každý i započatý den prodlení.

 5. Provedením díla se mj. rozumí úplné dokončení stavby, její vyklizení, vyklizení
       staveniště, uvedení dotčených ploch a pozemků do původního stavu, provedení úklidu
       mokrou cestou, předání požadovaných dokladů dle této smlouvy a podepsání zápisu o
       předání a převzetí díla.

 6. Termíny pro zahájení a dokončení prací mohou být prodlouženy, jestliže překážky
       v práci zavinil objednatel, jestliže přerušení prací bylo zaviněno vyšší mocí nebo jinými
       okolnostmi nezaviněnými zhotovitelem.

 7. Veškerá potřebná povolení k užívání veřejných ploch, případně rozkopávkám,
       překopům či protlakům veřejných komunikací zajišťuje zhotovitel na svou odpovědnost
       a nese veškeré případné poplatky.

 8. Zhotovitel provede veškerá bezpečnostní, hygienická, ochranná a jiná opatření na
       staveništi předepsaná platnými právními předpisy. Zabezpečí i veřejná prostranství
       dotčená pracemi.

3
                     IV. Cena za dílo

1. Cena předmětu díla je sjednaná, jako cena maximální, s možností změny pouze u
      případů stanovených v této smlouvě a jsou v ní zahrnuty veškeré práce, dodávky,
      služby a výkony ve smyslu této smlouvy.

Cena bez DPH :       1 590 374,- Kč
DPH ( 15 % ):          238 556,- Kč
Cena celkem s DPH :
                     1 828 930,- Kč

2. Zhotovitel zaručuje úplnost rozpočtu. Zhotovitel přebírá nebezpečí změny okolností.

3. Obě smluvní strany se dohodly, že sjednaná cena může být změněna pouze za
      následujících podmínek:

    - dojde-li ke změnám dle ustanovení čl. 2.5, 2.6
    - snížení ceny díla o cenu prací, které byly obsaženy v projektové dokumentaci, ale

         nebudou objednatelem požadovány (tzv. méněpráce)

Všechny tyto změny budou sepsány zhotovitelem a po projednání a odsouhlasení ceny
objednatelem bude uzavřen „Dodatek ke smlouvě o dílo“.

4. Smluvní strany si dohodly následující postup pro ocenění změny ceny díla:
           Zhotovitel ocení veškeré činnosti dle jednotkových cen použitých v nabídkovém
              položkovém rozpočtu, který je přílohou č. 1 této smlouvy
           Tam, kde nelze použít popsaný způsob ocenění, bude ocenění stanoveno
              dohodou smluvních stran, nejvýše však v úrovni cen z katalogu URS, a.s. Praha,
              a to v cenové úrovni platné v době podání nabídky mínus 20 %.
           Zhotovitel na základě objednatelem odsouhlaseného ocenění činností vyhotoví
              písemný návrh dodatku k této smlouvě
           Objednatel návrh dodatku odsouhlasí nebo vznese připomínky do 15 pracovních
              dnů od doručení návrhu
           Pokud zhotovitel nedodrží tento postup, má se za to, že práce a dodávky jím
              realizované, byly předmětem díla a že byly v jeho ceně zahrnuty

5. Veškerá manipulace se stavebním materiálem, popřípadě s vybouranými hmotami nebo
      vytěženou zeminou je obsahem nabídkové ceny a je zahrnuta v ceně díla. Pokud
      objednatel výslovně písemně nestanoví, kam má být vytěžená zemina nebo vybourané
      hmoty odvezena, pak je povinností zhotovitele zajistit místo pro jejich uložení
      v souladu s příslušnými právními předpisy a odvoz a uložení na zhotovitelem zajištěné
      místo je součástí nabídkové ceny bez ohledu na to, jaká vzdálenost vodorovného
      přesunu těchto hmot je obsažena v položkovém rozpočtu zhotovitele.

6. V ceně za provedení díla jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění
      svého závazku dle této smlouvy nebo v souvislosti s tím vynaloží a to nejen náklady,
      které jsou uvedeny ve výchozích dokumentech předaných objednatelem nebo z nich
      vyplývají, ale i náklady, které zde uvedeny sice nejsou ani z nich zjevně nevyplývají,
      ale jejichž vynaložení musí zhotovitel z titulu své odbornosti předpokládat a to i na
      základě zkušeností s prováděním podobných staveb.

                                                                                        4
                                               V. Financování

 1. Objednatel neposkytuje zhotoviteli zálohu.

 2. Zhotovitel si do stanovené ceny zahrnul všechny požadavky zadávací dokumentace,
       veškeré předpokládané zvýšení ceny v závislosti na čase plnění, předpokládaný vývoj
       cen vstupních nákladů a veškeré ztížené podmínky, které lze při realizaci díla očekávat.

 3. Provedené práce budou fakturovány měsíčně. Výše faktur bude odpovídat skutečně
       provedeným, objednatelem objednaným pracím, které budou odsouhlaseny zástupcem
       pro věci technické objednatele na zjišťovacím protokolu, který vystaví zhotovitel.
       Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlasení množství nebo druhu
       provedených prací, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze práce, u kterých nedošlo
       k rozporu. Pokud bude objednatelem převzato dílo vykazující vady nebo nedodělky
       nebránící užívání díla, zhotovitel vystaví a objednatel uhradí faktury do výše 90 %
       sjednané smluvní ceny. Zbývající část, tj. minimálně 10 % ze sjednané smluvní ceny,
       uhradí objednatel zhotoviteli na základě konečné faktury, kterou je zhotovitel povinen
       vystavit po odstranění poslední vady nebo posledního nedodělku.

      V případě, že předmět díla bude předán a převzat bez vad a nedodělků, uhradí objednatel
      zhotoviteli sjednanou smluvní cenu na základě konečné faktury, kterou je zhotovitel
      povinen vystavit.

      Zhotovitel předá objednateli 3 výtisky faktur (s právní silou originálu) s rozpisem
      provedených a fakturovaných prací v členění po položkách a objektech dle výkazu
      výměr. Každý list takto předané faktury bude podepsán zástupcem zhotovitele.

 4. Lhůta splatnosti faktur se vzájemnou dohodou sjednává na 21 dnů po jejich doručení
       objednateli, přičemž dnem doručení se rozumí den zapsání faktury do poštovní
       evidence objednatele.

 5. Konečná faktura musí mimo jiné náležitosti obsahovat:
      - výslovný název „konečná faktura“ v textu faktury,
      - celkovou sjednanou cenu s uvedením příslušné sazby DPH,
      - soupis všech uhrazených nebo vystavených faktur s uvedením příslušné sazby DPH,
      - částku zbývající k úhradě konečné faktury s uvedením příslušné sazby DPH,
      - údaj „daň odvede zákazník“.

 6. V případě, že objednateli vznikne nárok na smluvní pokutu dle této smlouvy, bude
       pokuta vyúčtována vždy po 30 dnech prodlení. Bude-li prodlení trvat kratší dobu, bude
       pokuta účtována podle skutečné délky prodlení.

 7. Smluvní strany se dohodly, že vyúčtovaná smluvní pokuta může být vzájemně
       započtena vůči ceně díla, kterou je objednatel povinen uhradit.

 8. Zhotovitel je povinen uvádět na faktuře den uskutečnění zdanitelného plnění k 1. dni
       následujícího měsíce.

 9. Objednatel (město Pelhřimov) vystupuje k předmětu smlouvy jako osoba povinná
       k dani, předmět plnění podléhá režimu přenesení daňové povinnosti podle § 92e zákona

5
       č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Plnění
       uvedené na daňovém dokladu vystaveném zhotovitelem, bude ve výši základu daně bez
       připočtené DPH. Objednatel je povinen daň v příslušné výši přiznat a uhradit. Výše
       uvedené ustanovení se týká poskytnutí stavebních a montážních prací zařazených podle
       Klasifikace produkce (CZ-CPA) pod číselným kód CZ-CPA 41 až 43.

                                            VI. Stavební deník

1. Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí, stavební
      deník dle platných právních předpisů, do kterého je povinen zapisovat všechny
      skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy. Zejména je povinen zapisovat údaje
      o časovém postupu prací, jejich jakosti, dohodnuté změny prováděných prací od
      zadávací dokumentace apod. Stavební deník musí mít pracovníci provádějící práce trvale
      na staveništi! Povinnost vést stavební deník končí odstraněním vad a nedodělků.

2. Zápisy do stavebního deníku zapisuje a podepisuje pověřený zástupce zhotovitele vždy
      ten den, kdy byly práce provedeny nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem
      zájmu. Kromě pověřeného zástupce zhotovitele může do stavebního deníku provádět
      potřebné záznamy pouze objednatel, případně jím pověřený zástupce nebo koordinátor
      bezpečnosti a ochrany zdraví na staveništi jmenovaný objednatelem.

3. Nesouhlasí-li pověřený zástupce zhotovitele se zápisem, který učinil objednatel nebo jím
      pověřený zástupce do stavebního deníku, musí k tomuto zápisu připojit svoje stanovisko
      nejpozději do pěti pracovních dnů, jinak se má za to, že se zápisem souhlasí.

4. Oprávněné zápisy do stavebního deníku vyviňují TDI z odpovědnosti dle OZ (zejména
      §2630)

                                       VII. Převzetí předmětu díla

1. Převzetí předmětu díla bude prováděno v rozsahu a způsobem stanoveným touto
      smlouvou. Zhotovitel je povinen zajistit pro účely přejímky předložení veškerých atestů,
      zpráv o zkouškách a revizích stanovených právními předpisy. Dále je zhotovitel povinen
      předložit:
      - veškeré doklady a případná zaměření požadované stavebním úřadem a dotčenými
         orgány státní správy, jejichž seznam si zhotovitel zajistí na příslušných úřadech,
      - seznam strojů a zařízení, které jsou součástí díla, jejich pasporty a návody k obsluze
         v českém jazyce a záruční listy, pokud byly k těmto strojům a zařízením vystaveny,
      - doklady prokazující technické parametry a jakost použitých materiálů, které musí být
         v souladu s požadavky ve výkazu výměr.
      - Seznam subdodavatelů, kteří se podíleli na zhotovení díla pro zhotovitele.

      Bez těchto dokladů nelze považovat dílo za dokončené a schopné předání.

      Součástí převzetí předmětu díla je předání kompletního stavebního deníku podle
      platných právních předpisů. Zhotovitel doloží k předávacímu protokolu veškeré nutné
      revize - bez závad.

2. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele nejméně 5 pracovních dnů předem k převzetí
      kompletně dokončeného předmětu díla.

                                                                                                                 6
3. Objednatel převezme předmět díla, bude-li provedení objemu i jakost dodávky v souladu
      s touto smlouvou a předá-li mu zhotovitel veškeré doklady podle podmínek této smlouvy
      a nebude-li vykazovat předmět díla žádné vady a nedodělky. Objednatel není povinen
      převzít dílo vykazující vady nebo nedodělky bránící řádnému užívání díla.

4. Dnem podpisu převzetí odstranění poslední vady, nedodělku nebo přejímacího protokolu
      bez vad a nedodělků přechází nebezpečí škody k předmětu díla na objednatele a začíná
      běžet záruční doba. Do té doby nese zhotovitel veškerou zodpovědnost za škodu na
      realizovaném díle, materiálu, zařízení a jiných věcech určených k realizaci díla
      zajišťované zhotovitelem, za škody vzniklé na již zabudovaných materiálech a
      provedených pracích jakož i za škody způsobené v důsledku svého zavinění třetím
      osobám. V případě zjištění kolaudačních vad dotčenými orgány státní správy je
      zhotovitel povinen tyto vady odstranit na svůj náklad v termínu stanoveném stavebním
      úřadem.

5. Vadou se pro účely této smlouvy rozumí odchylka v kvalitě, rozsahu nebo parametrech
      díla, stanovených projektovou dokumentací, touto smlouvou a obecně závaznými
      předpisy. Nedodělkem se rozumí nedokončená práce oproti zadávací dokumentaci.

6. K předání a převzetí díla jsou pověřeni pracovníci objednatele a zhotovitele oprávněni
      jednat v technických věcech dle této smlouvy.

7. Objednatel bude přejímat a zhotovitel předávat dokončené dílo v místě jeho provádění.

                                    VIII. Ostatní podmínky smlouvy

 1. Výkonem technického dozoru objednatele byl pověřena Helena Šetková, která je
      oprávněna kontrolovat provádění díla v rozsahu:
      - kontrolovat, zda práce jsou prováděny v souladu se smluvními podmínkami,
         příslušnými normami a obecnými právními předpisy,
      - upozorňovat zápisem do stavebního deníku na zjištěné nedostatky,
      - dát pracovníkům zhotovitele příkaz k zastavení prací v případě, že zástupce zhotovitele
         není dosažitelný a je-li ohrožena bezpečnost prováděné stavby, život, nebo hrozí-li
         jiné vážné škody,
      - kontrolovat zakrývané konstrukce, přejímat dokončené práce a uzavřít dohodu o
         opatřeních a termínech k odstranění zjištěných vad.
      Kontrolní dny: Za účelem kontroly průběhu provádění díla budou na staveništi probíhat
      kontrolní dny, a to počínaje dnem zahájení stavebních prací 1x týdně, nedohodnou-li se
      smluvní strany jinak.

 2. Zhotovitel je povinen zabezpečit po vyzvání účast pověřených pracovníků při kontrole
      prováděných prací, kterou provádí technický dozor, a činit neprodleně opatření
      k odstranění zjištěných vad. Výkon tohoto dozoru nezbavuje zhotovitele odpovědnosti za
      řádné a včasné plnění smlouvy.

 3. Zhotovitel je povinen prokazatelně vyzvat objednatele ke kontrole a prověření prací,
      které budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými, a to nejméně pět pracovních dnů před
      jejich zakrytím. Neučiní-li tak, je povinen na žádost objednatele odkrýt práce, které byly
      zakryty nebo které se staly nepřístupnými na svůj náklad.

7
4. Pokud se objednatel přes výzvu zhotovitele ke kontrole nedostaví, je zhotovitel oprávněn
    předmětné práce zakrýt. Bude-li v tomto případě objednatel dodatečně požadovat jejich
    odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady objednatele. Způsobí-li
    tento postup zhotoviteli škodu nebo zpoždění průběhu prací, má nárok na úhradu škod od
    objednatele a prodloužení smluvního času plnění. Při zjištění vad v části rozkrytého díla
    nárok na úhradu nelze ze strany zhotovitele uplatnit.

5. Provozní, sociální, případně i výrobní zařízení staveniště si zabezpečuje zhotovitel.
    Náklady na zřízení, provozování a údržbu zařízení staveniště jsou součástí smluvní ceny.
    Zhotovitel odpovídá za dodržování předpisů o bezpečnosti práce a provozu technických
    zařízení na staveništi. Stejně odpovídá i za dodržování předpisů v oblasti požární
    ochrany a právních předpisů na úseku ochrany životního prostředí.

6. Zhotovitel se zavazuje dodržet při provádění díla veškeré podmínky a připomínky
    vyplývající ze stavebního řízení. Pokud nesplněním těchto podmínek vznikne objednateli
    nebo třetím osobám škoda, hradí ji zhotovitel v plném rozsahu.

7. Veškeré odborné práce musí vykonávat pracovníci zhotovitele nebo jeho subdodavatelů
    mající příslušnou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci pracovníků je zhotovitel povinen na
    požádání objednatele doložit.

8. V případě změny subdodavatele, prostřednictvím kterého zhotovitel prokazoval v
    zadávacím řízení kvalifikaci, je zhotovitel povinen písemně informovat o této změně
    objednatele, a to bez zbytečného odkladu. Současně je zhotovitel povinen předat
    objednateli doklady prokazující splnění kvalifikace novým subdodavatelem, jakož i
    smlouvu uzavřenou se subdodavatelem, z níž vyplývá závazek subdodavatele
    k poskytnutí plnění určeného k plnění veřejné zakázky dodavatelem, a to alespoň
    v rozsahu, v jakém subdodavatel prokázal splnění kvalifikace za dodavatele (viz § 51
    odst. 4 zákona o veřejných zakázkách).

9. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jiným subjektům
    z titulu opomenutí, nedbalosti nebo nesplněním podmínek vyplývajících ze zákona, ČSN
    nebo vyplývajících z této smlouvy, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto
    škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. Veškeré náklady s tím spojené
    nese zhotovitel.

10. Zhotovitel bude plně respektovat provoz objednavatele a práce provádět tak, aby tento
    provoz neomezoval nebo omezoval v minimální možné míře, avšak vždy po předchozí
    domluvě.

11. Realizační dokumentace stavby (dále jen „RDS“) bude provedena v rozsahu a
    náležitostech odpovídající normě. Podkladem pro vypracování tohoto stupně projektové
    dokumentace je projektová dokumentace pro provedení stavby, kterou objednatel předal
    dodavateli jako podklad pro vypracování nabídky. RDS bude předána objednateli
    ve 3 vyhotoveních v tištěné podobě a 1x v elektronické podobě (na CD). Při vypracování
    projektové dokumentace RDS musí zhotovitel respektovat parametry vymezené
    předchozím stupněm projektové dokumentace. Zejména musí zhotovitel dbát na to, aby
    při vypracování RDS nedošlo k nárůstu ceny v důsledku projektových změn. Za tímto
    účelem je zhotovitel povinen pravidelně předkládat objednateli výsledky projektových

                                                                                                               8
      prací k odsouhlasení a v dostatečném předstihu jej informovat o všech okolnostech, které
      by mohly mít vliv na cenu stavby.

 12. Koordinátor BOZP: charakter stavby nevyžaduje.

                                                 IX. Záruky

1. Zhotovitel odpovídá za vady předmětu díla.

2. Vzájemnou dohodou se stanoví záruční doba na předmět díla v délce 60 měsíců.

3. Záruka zhotovitele za vady začíná běžet dnem předání a převzetí díla.

4. Zhotovitel je povinen nejpozději do dvou pracovních dnů po obdržení reklamace
      písemně oznámit termín nástupu k odstranění vady a lhůtu, ve které bude vada
      odstraněna, a to bez ohledu na to zda reklamaci uznává či neuznává. Zhotovitel nastoupí
      na objednatelem reklamované vady nejpozději do pěti kalendářních dnů ode dne
      uplatnění reklamace. O tomto nástupu provede zhotovitel záznam, který bude potvrzen
      osobami zastupujícími smluvní strany ve věcech technických. Pokud tak neučiní, je
      povinen uhradit objednateli smluvní pokutu 1.000,-- Kč za každý den, o který nastoupí
      později. Náklady na odstranění těchto reklamovaných vad, a to až do doby, kdy bude
      rozhodnuto o jejich oprávněnosti nese zhotovitel.

5. Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamované vady ani do 14 dnů po obdržení
      reklamace objednatele, nebo pokud nedojde k jiné dohodě o termínu odstranění vad je
      objednatel oprávněn podle vlastního uvážení pověřit jejich provedením jinou organizaci,
      nebo jejím prostřednictvím zakoupit, vyměnit vadnou či neúplně funkční část předmětu
      díla. Takto vzniklé náklady nebo pokuty je zhotovitel povinen zaplatit objednateli do 21-
      ti dnů od doručení faktury.

6. Prokáže-li se ve sporných případech, že objednatel reklamoval neoprávněně tzn., že jím
      reklamovaná vada nevznikla vinou zhotovitele a že se na ni nevztahuje záruční lhůta,
      resp., že vadu způsobil nevhodným užíváním díla objednatel, je objednatel povinen
      uhradit zhotoviteli veškeré jemu v souvislosti s odstraněním vady vzniklé náklady a
      vrátit zhotoviteli s tímto související uhrazené smluvní pokuty.

7. V případě uplatnění vad v rámci záruční doby, které svojí povahou podstatně sníží nebo
      úplně znemožní užívání části nebo celého díla (havárie), nastoupí zhotovitel k odstranění
      vady neprodleně, nejpozději do 48 hodin od uplatnění. Pokud tak neučiní, je povinen
      uhradit objednateli do 21-ti dnů od doručení faktury smluvní pokutu 1.000,-- Kč za
      každý den, o který nastoupí později. Pokud hrozí nebezpečí dalších škod, je objednatel
      oprávněn na náklady zhotovitele zajistit nezbytná opatření.

8. Za prodlení zhotovitele s odstraněním reklamovaných vad v dohodnutých lhůtách, je
      zhotovitel povinen objednateli uhradit do 21-ti dnů od doručení faktury smluvní pokutu
      ve výši 1.000,-- Kč za každý započatý den prodlení.

9
9. O odstranění reklamované vady bude vyhotoven protokol, který bude obsahovat termín
      nástupu, popis vady a termín předání a převzetí vady. Protokol jsou oprávněny podepsat
      osoby zastupující smluvní strany ve věcech technických.
      Osoba odpovědná za záruční práce ze strany zhotovitele je zástupce zhotovitele
      oprávněný jednat ve věcech smluvních.

10. Záruční doby na reklamované části dodávky se prodlužují o dobu počínající datem
      uplatnění reklamace a končí dnem odstranění vady. Jestliže se v průběhu záruční doby
      některá část předmětu smlouvy ukáže jako vadná, nebo nedosáhne plánovaných
      parametrů či funkcí, bude zhotovitelem opravena nebo vyměněna a objednatelem znovu
      převzata, přičemž dnem této přejímky začne běžet nová záruční doba. Pokud dojde
      k reklamaci v době nepříznivých klimatických podmínek je povinen zhotovitel
      reklamovanou vadu alespoň provizorně opravit a závadu sledovat až do definitivní
      opravy v příznivých klimatických podmínkách. O dobu od uplatnění reklamace až do
      odstranění vady a následného převzetí objednatelem se prodlužuje záruční doba.

11. Veškeré škody způsobené vadou dokončeného předmětu díla uhradí na svůj náklad
      zhotovitel objednateli do deseti pracovních dnů od doručení faktury.

                                         X. Závěrečné ustanovení

1. Smlouvu lze změnit jen písemnou formou - dodatkem, který dohodnou obě smluvní
      strany svými zástupci oprávněnými k zastupování stran.

2. Nastanou-li u některé ze stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy je
      povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně a vyvolat jednání
      zástupců oprávněných k podpisu smlouvy.
      Tato smlouva je platná a účinná dnem podpisu oprávněných osob smluvních stran.
      Obě strany prohlašují, že došlo k dohodě o celém rozsahu této smlouvy.

3. Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva nebyla sjednána v tísni ani za jinak
      jednostranně nevýhodných podmínek.

4. Smluvní strany stvrzují, že plnění z této smlouvy je plněním ve vztahu k veřejnoprávní
      korporaci a veřejným prostředkům, a tudíž že skutečnosti a údaje uvedené ve smlouvě
      nejsou obchodním tajemstvím.

5. Smluvní strany podpisem této smlouvy dávají souhlas ke zveřejnění osobních údajů ve
      smlouvě obsažených pro účely uveřejnění smlouvy a metadat smlouvy v registru smluv
      zřízeném podle zákona č. 340/2015 Sb. o zvláštních podmínkách účinnosti některých
      smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

6. Smlouva nabývá účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv

7. Ve všech případech, které neřeší ujednání obsažené v této smlouvě, platí příslušná
      ustanovení Občanského zákoníku.
      Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech. Tři stejnopisy jsou určeny pro
      objednatele a jeden pro zhotovitele.

                                                                                                               10
V ……………....………. dne …………………..

………………………………….                          ……………………………….
Ing. František Kučera – starosta města

……………………………………
Ladislav Med – místostarosta města

11