Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO I. Smluvní strany Objednatel : Město Pelhřimov Masarykovo náměstí 1 393 01 PELHŘIMOV IČ : 00248801 Zastoupené: ing. Františkem Kučerou – starostou města Ladislavem Medem – místostarostou Profil zadavatele: http://www.e-zakazky.cz/Profil-Zadavatele/73671d4c-f892-430d-8118-f1964c96a819 Zhotovitel: KP servis Most s.r.o. Hradní 147, 435 02 Most -Souš zástupce pro věci smluvní: Pavel Krajovský, jednatel společnosti zástupce pro věci technické: Pavel Krajovský, jednatel společnosti IČ: 28692811 DIČ: CZ28692811 zápis v obchodním rejstříku: u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 27138 II. Předmět díla Zhotovitel se zavazuje provést pro objednatele kompletní předmět (dodávku) díla: „Zhotovení UT v bytovém domě čp. 813“. Předmětem zakázky je nahrazení stávajícího elektrického akumulačního vytápění za teplovodní vytápění pomocí otopných těles. Navrhované rozvody a otopná tělesa jsou dimenzována pro centrální zásobování teplem. Teplota přívodu cca 70°C. V objektu je proveden stávající páteřní rozvod vytápění ze kterého jsou provedeny stávající stoupací potrubí pro napojení jednotlivých bytů. V rámci projektu vytápění bude řešena regulace (vyvážení) jednotlivých přípojek do bytů. Součástí zakázky je i likvidace stávajících akumulačních kamen a veškeré zednické a úklidové práce. Vše dle projektové dokumentace. Mimo vlastní provedení stavebních prací je součástí dodávky stavby dále zejména: veškeré práce a dodávky související s bezpečnostními opatřeními na ochranu lidí a majetku ostraha stavby a staveniště, zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí zajištění atestů a dokladů o požadovaných vlastnostech výrobků a revizí uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu (chodníky, zeleň, příkopy, propustky, apod.) odvoz a uložení vybouraných materiálů na skládku, včetně poplatku za uskladnění a za případně nutné výlohy náklady na zajištění a poučení všech zúčastněných pracovníků o zásadách a opatřeních k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci dle příslušných 1 zákonných bezpečnostních předpisů a technologických pravidel zpracovaných pro jednotlivé technologie výstavby. Jde zejména o tyto práce a technologie: práce se stroji a strojními zařízeními práce s elektrickým zařízením veškeré práce bude zhotovitel provádět v souladu s nařízením vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích v platném znění. Při pracích je nutné dodržovat nařízení vlády č.362/2005 Sb., o bližších požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na pracovištích s nebezpečím pádu z výšky nebo do hloubky. veškeré práce bude zhotovitel provádět v souladu se zákonem č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti, nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci) v platném znění. Zhotovitel je povinen důkladně se seznámit s kompletní dokumentací s celou stavbou. Pokud se v dokumentaci vyskytnou obchodní názvy některých výrobků nebo dodávek, případně jiná označení mající vztah ke konkrétnímu dodavateli, jedná se o vymezení předpokládaného standardu a zhotovitel je oprávněn navrhnout jiné, technicky a kvalitativně srovnatelné řešení, které bude odsouhlaseno objednatelem. 2. Rozsah a kvalita předmětu díla je dána: a) příslušnými normami a předpisy platnými v době provádění díla, c) touto smlouvou, výkazem výměr, PD a zadávacími podmínkami d) nabídkou uchazeče 3. Zhotovitel je povinen v rámci předmětu díla provést veškeré práce, dodávky, služby a výkony, kterých je třeba trvale nebo dočasně k zahájení, dokončení a předání předmětu díla, včetně provedení všech předepsaných zkoušek a revizí, dále pak zpracování dokumentace skutečného stavu provedení díla. Zhotovitel si zajistí zábor veřejného prostranství na vlastní náklady, pokud by byl potřeba. Veškeré vybourané hmoty zhotovitel bude průběžně odvážet na skládku na své náklady. Při provádění vlastních prací musí být dodržována veškerá bezpečnostní opatření. 4. Zhotovitel zabezpečí provádění díla tak, aby v souvislosti s prováděním díla nedošlo ke zranění osob a škodám na majetku osob a subjektů užívajících objekty a pozemky dotčené stavbou, k poškození stávajících staveb, jejich součástí, zařízení a přilehlých pozemků. Případné škody vzniklé v souvislosti s prováděním předmětu díla uhradí na svůj náklad zhotovitel. 5. Dojde-li při realizaci předmětu díla k jakýmkoli změnám, doplňkům nebo rozšířením předmětu díla na základě požadavků objednatele, je objednatel povinen předat zhotoviteli soupis těchto změn, který zhotovitel ocení podle jednotkových cen použitých pro návrh ceny díla a o těchto dohodnutých změnách uzavřou obě strany dodatek ke smlouvě, ve kterém dohodnou i případnou úpravu termínu předání díla a cenu díla. Po podpisu obou smluvních stran má zhotovitel povinnost tyto změny realizovat a má právo na jejich úhradu. 2 6. Objednatel si vyhrazuje právo omezit rozsah předmětu díla. Zhotovitel je povinen na toto ujednání přistoupit a akceptovat též poměrné snížení ceny díla. 7. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla a jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné. Zhotovitel upozorní na případné rozdíly před zajištěním materiálů a dodávek potřebných pro dodávku předmětu díla. Pokud toto neučiní, nepotřebný materiál a nepotřebné dodávky v případě změn dle čl. 2.5 této smlouvy uhradí zhotovitel na svůj náklad. 8. Objednatel se zavazuje včas a řádně provedené dílo v souladu s touto smlouvou převzít a zaplatit za něj cenu uvedenou v bodě 4.1. této smlouvy. III. Termín plnění 1. Místem zhotovení díla je č.p. 813 v Pelhřimově, Nádražní ulice. 2. Práce budou zahájeny po podpisu SOD oběma stranami. 3. Objednatel předá zhotoviteli staveniště prosté překážek se základními směrovými a výškovými údaji nejpozději 1 den před zahájením stavebních prací. O předání staveniště bude sepsán protokol, který bude podepsán oběma smluvními stranami. 4. Předmět díla bude dokončen, tedy dílo provedeno, do: 15.10.2016. Za nesplnění provedení díla v termínu stanoveném v bodě 3.4. smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % ze smluvní ceny předmětu díla včetně DPH za každý i započatý den prodlení. 5. Provedením díla se mj. rozumí úplné dokončení stavby, její vyklizení, vyklizení staveniště, uvedení dotčených ploch a pozemků do původního stavu, provedení úklidu mokrou cestou, předání požadovaných dokladů dle této smlouvy a podepsání zápisu o předání a převzetí díla. 6. Termíny pro zahájení a dokončení prací mohou být prodlouženy, jestliže překážky v práci zavinil objednatel, jestliže přerušení prací bylo zaviněno vyšší mocí nebo jinými okolnostmi nezaviněnými zhotovitelem. 7. Veškerá potřebná povolení k užívání veřejných ploch, případně rozkopávkám, překopům či protlakům veřejných komunikací zajišťuje zhotovitel na svou odpovědnost a nese veškeré případné poplatky. 8. Zhotovitel provede veškerá bezpečnostní, hygienická, ochranná a jiná opatření na staveništi předepsaná platnými právními předpisy. Zabezpečí i veřejná prostranství dotčená pracemi. 3 IV. Cena za dílo 1. Cena předmětu díla je sjednaná, jako cena maximální, s možností změny pouze u případů stanovených v této smlouvě a jsou v ní zahrnuty veškeré práce, dodávky, služby a výkony ve smyslu této smlouvy. Cena bez DPH : 1 590 374,- Kč DPH ( 15 % ): 238 556,- Kč Cena celkem s DPH : 1 828 930,- Kč 2. Zhotovitel zaručuje úplnost rozpočtu. Zhotovitel přebírá nebezpečí změny okolností. 3. Obě smluvní strany se dohodly, že sjednaná cena může být změněna pouze za následujících podmínek: - dojde-li ke změnám dle ustanovení čl. 2.5, 2.6 - snížení ceny díla o cenu prací, které byly obsaženy v projektové dokumentaci, ale nebudou objednatelem požadovány (tzv. méněpráce) Všechny tyto změny budou sepsány zhotovitelem a po projednání a odsouhlasení ceny objednatelem bude uzavřen „Dodatek ke smlouvě o dílo“. 4. Smluvní strany si dohodly následující postup pro ocenění změny ceny díla: Zhotovitel ocení veškeré činnosti dle jednotkových cen použitých v nabídkovém položkovém rozpočtu, který je přílohou č. 1 této smlouvy Tam, kde nelze použít popsaný způsob ocenění, bude ocenění stanoveno dohodou smluvních stran, nejvýše však v úrovni cen z katalogu URS, a.s. Praha, a to v cenové úrovni platné v době podání nabídky mínus 20 %. Zhotovitel na základě objednatelem odsouhlaseného ocenění činností vyhotoví písemný návrh dodatku k této smlouvě Objednatel návrh dodatku odsouhlasí nebo vznese připomínky do 15 pracovních dnů od doručení návrhu Pokud zhotovitel nedodrží tento postup, má se za to, že práce a dodávky jím realizované, byly předmětem díla a že byly v jeho ceně zahrnuty 5. Veškerá manipulace se stavebním materiálem, popřípadě s vybouranými hmotami nebo vytěženou zeminou je obsahem nabídkové ceny a je zahrnuta v ceně díla. Pokud objednatel výslovně písemně nestanoví, kam má být vytěžená zemina nebo vybourané hmoty odvezena, pak je povinností zhotovitele zajistit místo pro jejich uložení v souladu s příslušnými právními předpisy a odvoz a uložení na zhotovitelem zajištěné místo je součástí nabídkové ceny bez ohledu na to, jaká vzdálenost vodorovného přesunu těchto hmot je obsažena v položkovém rozpočtu zhotovitele. 6. V ceně za provedení díla jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění svého závazku dle této smlouvy nebo v souvislosti s tím vynaloží a to nejen náklady, které jsou uvedeny ve výchozích dokumentech předaných objednatelem nebo z nich vyplývají, ale i náklady, které zde uvedeny sice nejsou ani z nich zjevně nevyplývají, ale jejichž vynaložení musí zhotovitel z titulu své odbornosti předpokládat a to i na základě zkušeností s prováděním podobných staveb. 4 V. Financování 1. Objednatel neposkytuje zhotoviteli zálohu. 2. Zhotovitel si do stanovené ceny zahrnul všechny požadavky zadávací dokumentace, veškeré předpokládané zvýšení ceny v závislosti na čase plnění, předpokládaný vývoj cen vstupních nákladů a veškeré ztížené podmínky, které lze při realizaci díla očekávat. 3. Provedené práce budou fakturovány měsíčně. Výše faktur bude odpovídat skutečně provedeným, objednatelem objednaným pracím, které budou odsouhlaseny zástupcem pro věci technické objednatele na zjišťovacím protokolu, který vystaví zhotovitel. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlasení množství nebo druhu provedených prací, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze práce, u kterých nedošlo k rozporu. Pokud bude objednatelem převzato dílo vykazující vady nebo nedodělky nebránící užívání díla, zhotovitel vystaví a objednatel uhradí faktury do výše 90 % sjednané smluvní ceny. Zbývající část, tj. minimálně 10 % ze sjednané smluvní ceny, uhradí objednatel zhotoviteli na základě konečné faktury, kterou je zhotovitel povinen vystavit po odstranění poslední vady nebo posledního nedodělku. V případě, že předmět díla bude předán a převzat bez vad a nedodělků, uhradí objednatel zhotoviteli sjednanou smluvní cenu na základě konečné faktury, kterou je zhotovitel povinen vystavit. Zhotovitel předá objednateli 3 výtisky faktur (s právní silou originálu) s rozpisem provedených a fakturovaných prací v členění po položkách a objektech dle výkazu výměr. Každý list takto předané faktury bude podepsán zástupcem zhotovitele. 4. Lhůta splatnosti faktur se vzájemnou dohodou sjednává na 21 dnů po jejich doručení objednateli, přičemž dnem doručení se rozumí den zapsání faktury do poštovní evidence objednatele. 5. Konečná faktura musí mimo jiné náležitosti obsahovat: - výslovný název „konečná faktura“ v textu faktury, - celkovou sjednanou cenu s uvedením příslušné sazby DPH, - soupis všech uhrazených nebo vystavených faktur s uvedením příslušné sazby DPH, - částku zbývající k úhradě konečné faktury s uvedením příslušné sazby DPH, - údaj „daň odvede zákazník“. 6. V případě, že objednateli vznikne nárok na smluvní pokutu dle této smlouvy, bude pokuta vyúčtována vždy po 30 dnech prodlení. Bude-li prodlení trvat kratší dobu, bude pokuta účtována podle skutečné délky prodlení. 7. Smluvní strany se dohodly, že vyúčtovaná smluvní pokuta může být vzájemně započtena vůči ceně díla, kterou je objednatel povinen uhradit. 8. Zhotovitel je povinen uvádět na faktuře den uskutečnění zdanitelného plnění k 1. dni následujícího měsíce. 9. Objednatel (město Pelhřimov) vystupuje k předmětu smlouvy jako osoba povinná k dani, předmět plnění podléhá režimu přenesení daňové povinnosti podle § 92e zákona 5 č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Plnění uvedené na daňovém dokladu vystaveném zhotovitelem, bude ve výši základu daně bez připočtené DPH. Objednatel je povinen daň v příslušné výši přiznat a uhradit. Výše uvedené ustanovení se týká poskytnutí stavebních a montážních prací zařazených podle Klasifikace produkce (CZ-CPA) pod číselným kód CZ-CPA 41 až 43. VI. Stavební deník 1. Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí, stavební deník dle platných právních předpisů, do kterého je povinen zapisovat všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy. Zejména je povinen zapisovat údaje o časovém postupu prací, jejich jakosti, dohodnuté změny prováděných prací od zadávací dokumentace apod. Stavební deník musí mít pracovníci provádějící práce trvale na staveništi! Povinnost vést stavební deník končí odstraněním vad a nedodělků. 2. Zápisy do stavebního deníku zapisuje a podepisuje pověřený zástupce zhotovitele vždy ten den, kdy byly práce provedeny nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zájmu. Kromě pověřeného zástupce zhotovitele může do stavebního deníku provádět potřebné záznamy pouze objednatel, případně jím pověřený zástupce nebo koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví na staveništi jmenovaný objednatelem. 3. Nesouhlasí-li pověřený zástupce zhotovitele se zápisem, který učinil objednatel nebo jím pověřený zástupce do stavebního deníku, musí k tomuto zápisu připojit svoje stanovisko nejpozději do pěti pracovních dnů, jinak se má za to, že se zápisem souhlasí. 4. Oprávněné zápisy do stavebního deníku vyviňují TDI z odpovědnosti dle OZ (zejména §2630) VII. Převzetí předmětu díla 1. Převzetí předmětu díla bude prováděno v rozsahu a způsobem stanoveným touto smlouvou. Zhotovitel je povinen zajistit pro účely přejímky předložení veškerých atestů, zpráv o zkouškách a revizích stanovených právními předpisy. Dále je zhotovitel povinen předložit: - veškeré doklady a případná zaměření požadované stavebním úřadem a dotčenými orgány státní správy, jejichž seznam si zhotovitel zajistí na příslušných úřadech, - seznam strojů a zařízení, které jsou součástí díla, jejich pasporty a návody k obsluze v českém jazyce a záruční listy, pokud byly k těmto strojům a zařízením vystaveny, - doklady prokazující technické parametry a jakost použitých materiálů, které musí být v souladu s požadavky ve výkazu výměr. - Seznam subdodavatelů, kteří se podíleli na zhotovení díla pro zhotovitele. Bez těchto dokladů nelze považovat dílo za dokončené a schopné předání. Součástí převzetí předmětu díla je předání kompletního stavebního deníku podle platných právních předpisů. Zhotovitel doloží k předávacímu protokolu veškeré nutné revize - bez závad. 2. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele nejméně 5 pracovních dnů předem k převzetí kompletně dokončeného předmětu díla. 6 3. Objednatel převezme předmět díla, bude-li provedení objemu i jakost dodávky v souladu s touto smlouvou a předá-li mu zhotovitel veškeré doklady podle podmínek této smlouvy a nebude-li vykazovat předmět díla žádné vady a nedodělky. Objednatel není povinen převzít dílo vykazující vady nebo nedodělky bránící řádnému užívání díla. 4. Dnem podpisu převzetí odstranění poslední vady, nedodělku nebo přejímacího protokolu bez vad a nedodělků přechází nebezpečí škody k předmětu díla na objednatele a začíná běžet záruční doba. Do té doby nese zhotovitel veškerou zodpovědnost za škodu na realizovaném díle, materiálu, zařízení a jiných věcech určených k realizaci díla zajišťované zhotovitelem, za škody vzniklé na již zabudovaných materiálech a provedených pracích jakož i za škody způsobené v důsledku svého zavinění třetím osobám. V případě zjištění kolaudačních vad dotčenými orgány státní správy je zhotovitel povinen tyto vady odstranit na svůj náklad v termínu stanoveném stavebním úřadem. 5. Vadou se pro účely této smlouvy rozumí odchylka v kvalitě, rozsahu nebo parametrech díla, stanovených projektovou dokumentací, touto smlouvou a obecně závaznými předpisy. Nedodělkem se rozumí nedokončená práce oproti zadávací dokumentaci. 6. K předání a převzetí díla jsou pověřeni pracovníci objednatele a zhotovitele oprávněni jednat v technických věcech dle této smlouvy. 7. Objednatel bude přejímat a zhotovitel předávat dokončené dílo v místě jeho provádění. VIII. Ostatní podmínky smlouvy 1. Výkonem technického dozoru objednatele byl pověřena Helena Šetková, která je oprávněna kontrolovat provádění díla v rozsahu: - kontrolovat, zda práce jsou prováděny v souladu se smluvními podmínkami, příslušnými normami a obecnými právními předpisy, - upozorňovat zápisem do stavebního deníku na zjištěné nedostatky, - dát pracovníkům zhotovitele příkaz k zastavení prací v případě, že zástupce zhotovitele není dosažitelný a je-li ohrožena bezpečnost prováděné stavby, život, nebo hrozí-li jiné vážné škody, - kontrolovat zakrývané konstrukce, přejímat dokončené práce a uzavřít dohodu o opatřeních a termínech k odstranění zjištěných vad. Kontrolní dny: Za účelem kontroly průběhu provádění díla budou na staveništi probíhat kontrolní dny, a to počínaje dnem zahájení stavebních prací 1x týdně, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. 2. Zhotovitel je povinen zabezpečit po vyzvání účast pověřených pracovníků při kontrole prováděných prací, kterou provádí technický dozor, a činit neprodleně opatření k odstranění zjištěných vad. Výkon tohoto dozoru nezbavuje zhotovitele odpovědnosti za řádné a včasné plnění smlouvy. 3. Zhotovitel je povinen prokazatelně vyzvat objednatele ke kontrole a prověření prací, které budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými, a to nejméně pět pracovních dnů před jejich zakrytím. Neučiní-li tak, je povinen na žádost objednatele odkrýt práce, které byly zakryty nebo které se staly nepřístupnými na svůj náklad. 7 4. Pokud se objednatel přes výzvu zhotovitele ke kontrole nedostaví, je zhotovitel oprávněn předmětné práce zakrýt. Bude-li v tomto případě objednatel dodatečně požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady objednatele. Způsobí-li tento postup zhotoviteli škodu nebo zpoždění průběhu prací, má nárok na úhradu škod od objednatele a prodloužení smluvního času plnění. Při zjištění vad v části rozkrytého díla nárok na úhradu nelze ze strany zhotovitele uplatnit. 5. Provozní, sociální, případně i výrobní zařízení staveniště si zabezpečuje zhotovitel. Náklady na zřízení, provozování a údržbu zařízení staveniště jsou součástí smluvní ceny. Zhotovitel odpovídá za dodržování předpisů o bezpečnosti práce a provozu technických zařízení na staveništi. Stejně odpovídá i za dodržování předpisů v oblasti požární ochrany a právních předpisů na úseku ochrany životního prostředí. 6. Zhotovitel se zavazuje dodržet při provádění díla veškeré podmínky a připomínky vyplývající ze stavebního řízení. Pokud nesplněním těchto podmínek vznikne objednateli nebo třetím osobám škoda, hradí ji zhotovitel v plném rozsahu. 7. Veškeré odborné práce musí vykonávat pracovníci zhotovitele nebo jeho subdodavatelů mající příslušnou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci pracovníků je zhotovitel povinen na požádání objednatele doložit. 8. V případě změny subdodavatele, prostřednictvím kterého zhotovitel prokazoval v zadávacím řízení kvalifikaci, je zhotovitel povinen písemně informovat o této změně objednatele, a to bez zbytečného odkladu. Současně je zhotovitel povinen předat objednateli doklady prokazující splnění kvalifikace novým subdodavatelem, jakož i smlouvu uzavřenou se subdodavatelem, z níž vyplývá závazek subdodavatele k poskytnutí plnění určeného k plnění veřejné zakázky dodavatelem, a to alespoň v rozsahu, v jakém subdodavatel prokázal splnění kvalifikace za dodavatele (viz § 51 odst. 4 zákona o veřejných zakázkách). 9. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jiným subjektům z titulu opomenutí, nedbalosti nebo nesplněním podmínek vyplývajících ze zákona, ČSN nebo vyplývajících z této smlouvy, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. Veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel. 10. Zhotovitel bude plně respektovat provoz objednavatele a práce provádět tak, aby tento provoz neomezoval nebo omezoval v minimální možné míře, avšak vždy po předchozí domluvě. 11. Realizační dokumentace stavby (dále jen „RDS“) bude provedena v rozsahu a náležitostech odpovídající normě. Podkladem pro vypracování tohoto stupně projektové dokumentace je projektová dokumentace pro provedení stavby, kterou objednatel předal dodavateli jako podklad pro vypracování nabídky. RDS bude předána objednateli ve 3 vyhotoveních v tištěné podobě a 1x v elektronické podobě (na CD). Při vypracování projektové dokumentace RDS musí zhotovitel respektovat parametry vymezené předchozím stupněm projektové dokumentace. Zejména musí zhotovitel dbát na to, aby při vypracování RDS nedošlo k nárůstu ceny v důsledku projektových změn. Za tímto účelem je zhotovitel povinen pravidelně předkládat objednateli výsledky projektových 8 prací k odsouhlasení a v dostatečném předstihu jej informovat o všech okolnostech, které by mohly mít vliv na cenu stavby. 12. Koordinátor BOZP: charakter stavby nevyžaduje. IX. Záruky 1. Zhotovitel odpovídá za vady předmětu díla. 2. Vzájemnou dohodou se stanoví záruční doba na předmět díla v délce 60 měsíců. 3. Záruka zhotovitele za vady začíná běžet dnem předání a převzetí díla. 4. Zhotovitel je povinen nejpozději do dvou pracovních dnů po obdržení reklamace písemně oznámit termín nástupu k odstranění vady a lhůtu, ve které bude vada odstraněna, a to bez ohledu na to zda reklamaci uznává či neuznává. Zhotovitel nastoupí na objednatelem reklamované vady nejpozději do pěti kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto nástupu provede zhotovitel záznam, který bude potvrzen osobami zastupujícími smluvní strany ve věcech technických. Pokud tak neučiní, je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu 1.000,-- Kč za každý den, o který nastoupí později. Náklady na odstranění těchto reklamovaných vad, a to až do doby, kdy bude rozhodnuto o jejich oprávněnosti nese zhotovitel. 5. Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamované vady ani do 14 dnů po obdržení reklamace objednatele, nebo pokud nedojde k jiné dohodě o termínu odstranění vad je objednatel oprávněn podle vlastního uvážení pověřit jejich provedením jinou organizaci, nebo jejím prostřednictvím zakoupit, vyměnit vadnou či neúplně funkční část předmětu díla. Takto vzniklé náklady nebo pokuty je zhotovitel povinen zaplatit objednateli do 21- ti dnů od doručení faktury. 6. Prokáže-li se ve sporných případech, že objednatel reklamoval neoprávněně tzn., že jím reklamovaná vada nevznikla vinou zhotovitele a že se na ni nevztahuje záruční lhůta, resp., že vadu způsobil nevhodným užíváním díla objednatel, je objednatel povinen uhradit zhotoviteli veškeré jemu v souvislosti s odstraněním vady vzniklé náklady a vrátit zhotoviteli s tímto související uhrazené smluvní pokuty. 7. V případě uplatnění vad v rámci záruční doby, které svojí povahou podstatně sníží nebo úplně znemožní užívání části nebo celého díla (havárie), nastoupí zhotovitel k odstranění vady neprodleně, nejpozději do 48 hodin od uplatnění. Pokud tak neučiní, je povinen uhradit objednateli do 21-ti dnů od doručení faktury smluvní pokutu 1.000,-- Kč za každý den, o který nastoupí později. Pokud hrozí nebezpečí dalších škod, je objednatel oprávněn na náklady zhotovitele zajistit nezbytná opatření. 8. Za prodlení zhotovitele s odstraněním reklamovaných vad v dohodnutých lhůtách, je zhotovitel povinen objednateli uhradit do 21-ti dnů od doručení faktury smluvní pokutu ve výši 1.000,-- Kč za každý započatý den prodlení. 9 9. O odstranění reklamované vady bude vyhotoven protokol, který bude obsahovat termín nástupu, popis vady a termín předání a převzetí vady. Protokol jsou oprávněny podepsat osoby zastupující smluvní strany ve věcech technických. Osoba odpovědná za záruční práce ze strany zhotovitele je zástupce zhotovitele oprávněný jednat ve věcech smluvních. 10. Záruční doby na reklamované části dodávky se prodlužují o dobu počínající datem uplatnění reklamace a končí dnem odstranění vady. Jestliže se v průběhu záruční doby některá část předmětu smlouvy ukáže jako vadná, nebo nedosáhne plánovaných parametrů či funkcí, bude zhotovitelem opravena nebo vyměněna a objednatelem znovu převzata, přičemž dnem této přejímky začne běžet nová záruční doba. Pokud dojde k reklamaci v době nepříznivých klimatických podmínek je povinen zhotovitel reklamovanou vadu alespoň provizorně opravit a závadu sledovat až do definitivní opravy v příznivých klimatických podmínkách. O dobu od uplatnění reklamace až do odstranění vady a následného převzetí objednatelem se prodlužuje záruční doba. 11. Veškeré škody způsobené vadou dokončeného předmětu díla uhradí na svůj náklad zhotovitel objednateli do deseti pracovních dnů od doručení faktury. X. Závěrečné ustanovení 1. Smlouvu lze změnit jen písemnou formou - dodatkem, který dohodnou obě smluvní strany svými zástupci oprávněnými k zastupování stran. 2. Nastanou-li u některé ze stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy je povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně a vyvolat jednání zástupců oprávněných k podpisu smlouvy. Tato smlouva je platná a účinná dnem podpisu oprávněných osob smluvních stran. Obě strany prohlašují, že došlo k dohodě o celém rozsahu této smlouvy. 3. Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva nebyla sjednána v tísni ani za jinak jednostranně nevýhodných podmínek. 4. Smluvní strany stvrzují, že plnění z této smlouvy je plněním ve vztahu k veřejnoprávní korporaci a veřejným prostředkům, a tudíž že skutečnosti a údaje uvedené ve smlouvě nejsou obchodním tajemstvím. 5. Smluvní strany podpisem této smlouvy dávají souhlas ke zveřejnění osobních údajů ve smlouvě obsažených pro účely uveřejnění smlouvy a metadat smlouvy v registru smluv zřízeném podle zákona č. 340/2015 Sb. o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 6. Smlouva nabývá účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv 7. Ve všech případech, které neřeší ujednání obsažené v této smlouvě, platí příslušná ustanovení Občanského zákoníku. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech. Tři stejnopisy jsou určeny pro objednatele a jeden pro zhotovitele. 10 V ……………....………. dne ………………….. …………………………………. ………………………………. Ing. František Kučera – starosta města …………………………………… Ladislav Med – místostarosta města 11