Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2198998: Smlouva o kurzu

Příloha 0015_Smlouva o kurzu.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o kurzu č. CpM/0015
                                                 Smluvní strany

Účastník kurzu

Jméno, příjmení: Filip Tomaštík

rodné číslo:

trvalý pobyt:                     Šternberk

kontaktní adresa:                            Šternberk

telefon a e-mail:

bankovní spojení:

(dále jen „účastník kurzu“)

a

Poskytovatel praktické části kurzu

Název/obchodní firma: Ing. Libor Kolařík

se sídlem:                             Rapotice

IČO: 01878492

zastoupený (oprávněná osoba jednající za poskytovatele praktické části kurzu): Ing. Libor Kolařík

zapsán v živnostenském rejstříku

bankovní spojení:

ID datové schránky: XXX

(dále jen „poskytovatel“)

a

Fond dalšího vzdělávání

se sídlem:                   Na Maninách 876/7, 170 00 Praha 7 – Holešovice

IČO:                         00405698

zastoupený:                  Ing. Jitkou Pohankovou

bankovní spojení:Komerční banka, a.s., č. účtu: 33531641/0100

ID datové schránky:          hxu5e9c

(dále jen „FDV“)

(účastník kurzu, poskytovatel a FDV společně též jako „smluvní strany“ a/nebo jednotlivě jako „smluvní strana“)
uzavírají dle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
„občanský zákoník“) tuto smlouvu o kurzu č. 0015 (dále jen „smlouva“):

                                                                      Článek I.

                                                               Předmět smlouvy

1. Předmětem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při zajišťování a realizaci vzdělávacího
kurzu (dále též „kurz“) v rámci projektu „Cesta k uplatnění na trhu práce“, registrační číslo
CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_123/0002762 (dále též „projekt“) na typové pozici „Účetní“.

2. Smluvní strany se zavazují v rámci kurzu jednat v souladu s obecně závaznými právními předpisy, touto
smlouvou a dále aktuálním zněním dokumentů, které s realizací projektu souvisí, a to konkrétně:

       Všeobecné podmínky využívání databáze SEP, dostupné na webu www.cestapromlade.cz;
       Manuál realizace vzdělávacího kurzu;
       Jak si vypsat kartu kurzu (tento dokument je závazný pouze pro poskytovatele);
       Jak se přihlásit ke kartě kurzu (tento dokument je závazný pouze pro účastníka kurzu);

které jsou volně přístupné smluvním stranám jakožto uživatelům databáze SEP na webu www.cestapromlade.cz
(dále souhrnně také jen „projektové dokumenty“), a které obsahují detailní úpravu projektových pravidel. Projektové
dokumenty, resp. pravidla v nich obsažená, jsou nedílnou součástí této smlouvy. Smluvní strany podpisem této
smlouvy prohlašují, že jsou s projektovými dokumenty seznámeny a je jim jejich obsah znám.

Smluvní strany sjednávají, že projektové dokumenty mohou být ze strany FDV jednostranně měněny a doplňovány.
Změna projektových dokumentů je účinná ke dni zveřejnění jejich nového znění na webu www.cestapromlade.cz.
FDV tuto změnu oznámí smluvním stranám zasláním hromadného e-mailu (e-mail bude zaslán všem uživatelům
databáze SEP). Smluvní strany mají povinnost seznámit se s aktuálním zněním projektových dokumentů a
následně se jimi řídit a v případě, že se změnou (myšleno pouze s podstatnou změnou podmínek, tj. nikoli drobné
změny v textu, aktualizace kontaktních nebo jiných údajů apod., které práva a povinnosti smluvních stran podstatně
nemění) nesouhlasí, zakládá se smluvním stranám právo tuto smlouvu do pěti pracovních dnů od vyrozumění
o změně vypovědět s okamžitou platností.

3. Vzdělávací kurz se skládá z praktické části kurzu, kurzu měkkých kompetencí a poradenství.

4. Praktická část kurzu bude realizována v časovém rozsahu (počtu hodin) dle příslušného harmonogramu kurzu
(viz příloha č. 1 – Harmonogram kurzu; dále také jen „harmonogram“), který je pro smluvní strany závazný.
Poskytovatel po dohodě s účastníkem kurzu stanoví v harmonogramu tříhodinový interval, ve kterém poskytovatel
garantuje přítomnost účastníka kurzu v uvedeném místě realizace praktické části kurzu (dále jen „garantovaný
interval“).

5. Změnu docházky oproti harmonogramu bude možno uskutečnit až po schválení ze strany FDV.

6. Praktická část kurzu bude realizována v souladu s následujícím rámcem činností:

a) Účtování běžných účetních operací finančního účetnictví.

b) Kontrola náležitostí účetních dokladů po formální stránce a jejich evidence, archivace a skartace.

c) Provádění měsíčních kontrol ve finančním účetnictví.

d) Spolupráce při provádění fyzických průběžných a ročních (zákonných) inventarizací majetku a zásob, provedení
dokladové inventarizace za svěřené účty.

e) Pod vedením a kontrolou účtování uzávěrkových operací.

f) Zpracovávání účetních dokladů pro automatizované zpracovávání.

7. V průběhu realizace praktické části kurzu může v rámci celého území České republiky1 účastník kurzu
doprovázet mentora na výjezdech mimo místo realizace praktické části kurzu (dále jen „výjezdy“). Výjezd musí být
předem nahlášen poskytovatelem zodpovědnému konzultantovi FDV a podléhá jeho schválení. Výdaje spojené s
výjezdem nejsou hrazeny ze strany FDV, ale dle dohody mezi poskytovatelem a účastníkem kurzu.

1 Praktickou část kurzu nelze vykonávat mimo území ČR.

                                                             2
8. Náklady související s realizací praktické části kurzu č. 0015 jsou ve výši 28 560,00 Kč. Výše nákladů dle
předchozí věty je uvedena včetně DPH, a tudíž jde již o částku konečnou a nepřekročitelnou. Náklady hradí
poskytovateli účastník kurzu na základě poskytovatelem vydané faktury. Účastník kurzu podpisem této smlouvy
výslovně souhlasí a pověřuje k této úhradě FDV, který v případě, kdy jsou splněny podmínky dané touto smlouvou,
provede převod finančních prostředků přímo na účet poskytovatele, který je uveden v kontaktních údajích
poskytovatele v rámci vymezení smluvních stran této smlouvy.

9. Smluvní strany se dohodly, že komunikaci pro účely plnění této smlouvy budou zajišťovat tyto osoby:
           Účastník kurzu: viz kontaktní údaje uvedené v záhlaví smlouvy
           Poskytovatel: Mentor

FDV:  Zodpovědný konzultant

      Příslušný vedoucí pracovník

                                                                     Článek II.

                                                  Práva a povinnosti účastníka kurzu

1. Účastník kurzu je povinen jednat v rámci kurzu v souladu s obecně závaznými právními předpisy a zavazuje se
realizovat kurz v souladu s relevantními právními předpisy, touto smlouvou a projektovými dokumenty uvedenými
v čl. I odst. 2 této smlouvy, se kterými se před podpisem smlouvy seznámil, a to řádně, s veškerou vynaloženou
péčí, podle svých nejlepších znalostí a dovedností. Dále se zavazuje spolupracovat s ostatními účastníky kurzu,
zaměstnanci poskytovatele a zaměstnanci FDV.

2. Účastník kurzu podpisem této smlouvy čestně prohlašuje, že náleží do cílové skupiny projektu ke dni podpisu
této smlouvy.

3. Účastník kurzu je povinen absolvovat praktickou část kurzu, kurz měkkých kompetencí a poradenství.

4. Účastník kurzu je povinen realizovat praktickou část kurzu dle aktuálního harmonogramu (viz příloha č. 1
smlouvy). Účastník kurzu je povinen dodržet harmonogramem stanovený rozsah hodin.

5. Při realizaci praktické části kurzu je účastník kurzu povinen řídit se pokyny mentora a dalších odpovědných osob
poskytovatele, jakož i vnitřními předpisy poskytovatele, s nimiž byl při nástupu k praktické části kurzu seznámen.

6. Účastník kurzu podpisem smlouvy prohlašuje, že je zdravotně způsobilý realizovat danou praktickou část kurzu.

7. Nebude-li účastník kurzu moci ze zdravotních či jiných objektivních důvodů absolvovat praktickou část kurzu
v rozsahu dle harmonogramu, je povinen nahlásit tuto skutečnost předem a pokud možno v dostatečném předstihu,
či v případě nepředvídatelných okolností bez odkladu, mentorovi.

8. Účastník kurzu odpovídá poskytovateli za majetkovou i nemajetkovou újmu (dále jen „újma“), kterou mu způsobil
při realizaci praktické části kurzu nebo v přímé souvislosti s ní. Pokud k újmě došlo při realizaci praktické části kurzu
nebo v přímé souvislosti s ní u jiné právnické osoby nebo fyzické osoby, odpovídá účastník kurzu této právnické
nebo fyzické osobě. Náhrada újmy, kterou účastník kurzu v průběhu praktické části kurzu způsobí, se řídí

                                                             3
příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Účastník kurzu je povinen si počínat tak, aby nedocházelo k újmě,
a hrozí-li újma, je povinen na ni upozornit mentora (či poskytovatele).

9. Po úspěšném absolvování vzdělávacího kurzu a splnění povinností dle této smlouvy obdrží účastník kurzu
Certifikát, potvrzený ze strany FDV.

10. Účastník kurzu se zavazuje uvádět informace o realizaci kurzu pravdivě a dle pokynů a termínů stanovených
v aktuálních verzích projektových dokumentů (dle čl. I odst. 2 této smlouvy), nebo v jiných termínech dle písemných
požadavků FDV.

11. Účastník kurzu se zavazuje, že nebude realizovat kurz v době, kdy se má dle školního řádu či jiného pokynu
školy účastnit školní docházky nebo praktické výuky. Kurz nemůže nahrazovat praktickou školní výuku. Účastník
kurzu sdělí poskytovateli veškeré potřebné informace o své školní docházce.

12. Účastník kurzu je povinen informovat o své účasti v projektu školu, jejíž potvrzení o studiu doložil k přihlášce
k tomuto kurzu.

13. Účastník kurzu může mít nárok na proplacení výdajů za cestovné a ubytování (dále též „výdaje účastníka
kurzu“) bezhotovostně převodem na účet účastníka kurzu (který je uveden v kontaktních údajích účastníka kurzu
v rámci vymezení smluvních stran této smlouvy) a to za podmínek blíže vymezených přílohou č. 1 Manuálu
realizace vzdělávacího kurzu. V případě, že se účastník kurzu dopustí neodstranitelného pochybení dle čl. VI odst.
2 písm. a) této smlouvy, má FDV právo tyto výdaje neproplatit.

14. Účastník kurzu podpisem smlouvy prohlašuje, že v souladu a za podmínek § 81 a násl. občanského zákoníku
souhlasí s použitím písemností osobní povahy, podobizny nebo obrazových či zvukových záznamů týkajících se
jeho osoby nebo jeho projevů osobní povahy v rámci propagace projektu „Cesta k uplatnění na trhu práce“, a to
přiměřeným způsobem v tisku, periodikách, online a dalších médiích běžně používaných k propagaci. Výše
uvedený souhlas je poskytnut do 31. 12. 2020.

15. Účastník kurzu podpisem této smlouvy souhlasí se zpracováním osobních údajů, které povinně uvedl v databázi
SEP (jméno, příjmení, rodné číslo, získané tituly, adresa trvalého pobytu, kontaktní adresa, telefonní spojení, e-
mailová adresa, dosažené vzdělání, současné studium, bankovní spojení, sken občanského průkazu) a dalších
souvisejících nepovinných položek, které jsou součástí profilu účastníka kurzu, ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb.,
o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, pro účely plnění této
smlouvy, dále pro účely realizace projektu (včetně evaluace projektu) a vytváření analýz a statistik prezentovaných
veřejnosti, a to nejdéle do konce doby, po kterou je Evropská komise oprávněna provádět kontrolu Operačního
programu Zaměstnanost2. Správcem i zpracovatelem osobních údajů je FDV, a to v rozsahu nezbytném pro
naplnění účelů dle předchozí věty. Osobní údaje mohou být zpřístupněny zaměstnancům FDV, poskytovateli,
kontrolním a auditním orgánům v rámci jejich působnosti a Ministerstvu práce a sociálních věcí ČR (dále jen „MPSV
ČR“) jakožto řídícímu orgánu Operačního programu Zaměstnanost. Osobní údaje budou zpracovávány
automatizovaně. Účastník kurzu bere podpisem této smlouvy na vědomí, že poskytnutí osobních údajů je
dobrovolné, že má právo na informace o zpracování svých osobních údajů, na přístup k nim, na opravu
poskytnutých údajů, na vysvětlení ohledně jejich zpracování a na odstranění případného rozporného zpracování.

                                                                     Článek III.

                                    Práva a povinnosti poskytovatele praktické části kurzu

1. Poskytovatel je povinen jednat v rámci kurzu v souladu s obecně závaznými právními předpisy a zavazuje se
realizovat praktickou část kurzu v souladu s relevantními právními předpisy, touto smlouvou a projektovými
dokumenty uvedenými v čl. I odst. 2 této smlouvy, se kterými se před podpisem smlouvy seznámil.

2. Poskytovatel se zavazuje k tomu, že pověří metodickým vedením praktické části kurzu, resp. účastníka kurzu,
osobu, která bude po dobu realizace praktické části kurzu vykonávat funkci mentora. Mentor je zároveň kontaktní
osobou poskytovatele v průběhu realizace praktické části kurzu.

3. Poskytovatel je povinen oznámit absenci mentora zodpovědnému konzultantovi FDV a účastníkovi kurzu. Pokud
dojde k dlouhodobé (více než 5 pracovních dní) absenci mentora, musí být realizace praktické části kurzu
přerušena až do doby, než bude mentor opětovně schopen zajišťovat metodické vedení. Pokud dojde k trvalé
personální změně mentora, podléhá změna osoby mentora schválení ze strany FDV.

2 Tj. do 31. 12. 2033.

                                                             4
4. Poskytovatel je povinen poskytovat praktickou část kurzu v souladu s přílohou č. 1 této smlouvy –
Harmonogramem kurzu a oznámit FDV změny docházky oproti harmonogramu. Zejména je důležité oznámit
předem jakoukoliv změnu docházky oproti harmonogramu, která zasahuje do garantovaného intervalu (dle
pravidel uvedených v projektových dokumentech dle čl. I odst. 2 této smlouvy), nebo pokud se jedná o
neočekávanou změnu, ihned po jejím zjištění zodpovědnému konzultantovi FDV.

5. Nebude-li účastník kurzu schopen absolvovat praktickou část kurzu v rozsahu dle harmonogramu z důvodů dle
ustanovení čl. II odst. 7 této smlouvy, umožní poskytovatel účastníkovi kurzu praktickou část kurzu dokončit bez
zbytečného odkladu po odpadnutí překážky na straně účastníka kurzu, vždy však po předchozí domluvě s FDV.

6. Poskytovatel je povinen poskytovat praktickou část kurzu v souladu s čl. I odst. 6 této smlouvy. Zejména se
zavazuje seznámit účastníka kurzu s celým rámcem činností a zajistit následující materiálně-technické
zabezpečení praktické části kurzu:

Kancelářské místo

PC sestava nebo notebook

Tiskárna

Kancelářské potřeby

Účetní software

Kancelářský software

7. Poskytovatel se zavazuje vytvořit za účelem realizace praktické části kurzu podmínky tak, aby mohl účastník
kurzu řádně plnit své úkoly bez ohrožení života, zdraví a majetku. Budou-li zjištěny závady na zařízení nebo
nedostatečné vybavení ochrannými pomůckami nebo oděvem včetně obuvi (v případě, že je to definováno v čl. III
odst. 6 této smlouvy), je poskytovatel povinen neprodleně a z vlastního podnětu učinit opatření k nápravě.

8. Poskytovatel se zavazuje uvádět informace o realizaci kurzu pravdivě a dle pokynů a termínů stanovených
v aktuálních verzích projektových dokumentů (dle čl. I odst. 2 této smlouvy), nebo v jiných termínech dle písemných
požadavků FDV.

9. Poskytovatel odpovídá účastníkovi kurzu za újmu, která mu vznikla porušením právních povinností poskytovatele
nebo úrazem při realizaci praktické části kurzu nebo v přímé souvislosti s ní. Pokud k újmě došlo v rámci realizace
praktické části kurzu u jiné právnické nebo fyzické osoby, odpovídá právnická nebo fyzická osoba, u níž byla
realizace praktické části kurzu uskutečňována.

10. Poskytovatel prohlašuje, že ke dni podpisu této smlouvy má uzavřenou pojistnou smlouvu o odpovědnosti za
škodu, způsobenou třetím osobám a zavazuje se mít uvedenou pojistnou smlouvu platnou po celou dobu trvání
této smlouvy.

11. Poskytovatel má nárok na úplnou či částečnou úhradu nákladů souvisejících s realizací praktické části kurzu
způsobem a za podmínek dle čl. I odst. 8 této smlouvy.

12. Poskytovaná podpora na výše uvedenou praktickou část kurzu má charakter podpory malého rozsahu (de
minimis) dle Nařízení Komise (EU)
č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu
de minimis publikovaného v Úředním věstníku Evropské unie pod číslem L 352/1 dne 24. prosince 2013/
Poskytovatel podpisem této smlouvy stvrzuje, že za poslední tříleté období (současné a dvě předchozí účetní
období), nečerpal podporu de minimis v hodnotě, která přesáhla výši částky
200 000 EUR za dané období.
Poskytovatel je povinen dodat FDV originál čestného prohlášení poskytovatele praktické části kurzu k podpoře
malého rozsahu (de minimis) současně s podpisem této smlouvy.

13. Poskytovatel podpisem této smlouvy prohlašuje, že nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti ve vztahu
k orgánům veřejné správy.

14. Poskytovatel podpisem této smlouvy prohlašuje, že v souladu a za podmínek § 81 a násl. občanského zákoníku,
souhlasí s použitím písemností osobní povahy, podobizny nebo obrazových či zvukových záznamů týkajících se
poskytovatele (včetně kontaktní osoby v databázi SEP, mentora a oprávněné osoby jednající za poskytovatele)
nebo projevů osobní povahy v rámci propagace projektu „Cesta k uplatnění na trhu práce“, a to přiměřeným
způsobem v tisku, periodikách, online a dalších médiích běžně používaných k propagaci. Výše uvedený souhlas je
poskytnut do 31. 12. 2020.

                                                             5
15. Poskytovatel (včetně kontaktní osoby, mentora a oprávněné osoby jednající za poskytovatele) podpisem této
smlouvy souhlasí se zpracováním osobních údajů, které povinně uvedl v databázi SEP (jméno, příjmení, IČO /
datum narození, sídlo / adresa trvalého pobytu, telefonní spojení, e-mailová adresa, bankovní spojení, dosažené
vzdělání mentora, životopis mentora, sken pracovní smlouvy mentora či sken jiné smlouvy s mentorem) a dalších
souvisejících nepovinných položek, které jsou součástí profilu poskytovatele, ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb.,
o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, pro účely plnění této
smlouvy, dále pro účely realizace projektu (včetně evaluace projektu) a vytváření analýz a statistik prezentovaných
veřejnosti, a to nejdéle do doby, po kterou je Evropská komise oprávněna provádět kontrolu Operačního programu
Zaměstnanost3. Správcem i zpracovatelem osobních údajů je FDV, a to v rozsahu nezbytném pro naplnění účelů
dle předchozí věty. Osobní údaje mohou být zpřístupněny zaměstnancům FDV, účastníkovi kurzu, kontrolním a
auditním orgánům v rámci jejich působnosti a MPSV ČR jakožto řídícímu orgánu Operačního programu
Zaměstnanost. Osobní údaje budou zpracovávány automatizovaně. Poskytovatel bere podpisem této smlouvy na
vědomí, že poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, že má právo na informace o zpracování svých osobních údajů,
na přístup k nim, na opravu poskytnutých údajů, na vysvětlení ohledně jejich zpracování a na odstranění
případného rozporného zpracování.

                                                                     Článek IV.
                                                           Práva a povinnosti FDV

1. FDV se zavazuje jednat v souladu s obecně závaznými právními předpisy, touto smlouvou a aktuálním zněním
projektových dokumentů uvedených v čl. I odst. 2 této smlouvy.

2. FDV se při řádném plnění všech podmínek daných touto smlouvou zavazuje uhradit za účastníka kurzu ve
prospěch poskytovatele náklady spojené s realizací praktické části kurzu ve výši dle čl. I odst. 8 této smlouvy a dále
se FDV při řádném plnění všech podmínek daných touto smlouvou zavazuje uhradit výdaje účastníka kurzu dle čl.
II odst. 13 této smlouvy.

3. V případě řádného plnění podmínek daných touto smlouvou, avšak při předčasném ukončení praktické části
kurzu z objektivních důvodů, tj. důvodů, které jsou nezávislé na vůli účastníka kurzu či poskytovatele a které tito
svým jednáním v příčinné souvislosti nezpůsobili, se FDV zavazuje uhradit poměrnou část nákladů souvisejících
s realizací praktické části kurzu. To neplatí v případě naplnění některého z neodstranitelných pochybení dle čl. VI
odst. 2 písm. b) této smlouvy.

4. V případě, že praktická část kurzu nebude v souladu s podmínkami této smlouvy a projektových dokumentů
posouzena jako řádně ukončená, není FDV povinen náklady související s realizací praktické části kurzu a výdaje
účastníka kurzu hradit nebo je uhradí jen v částečné výši následovně:

       v případě neodstranitelného pochybení ze strany účastníka kurzu dle čl. VI odst. 2 písm. a) této smlouvy,
            či ukončení praktické části kurzu v souladu s ustanovením čl. VII odst. 2 této smlouvy, uhradí FDV
            příslušnou poměrnou část nákladů souvisejících s realizací praktické části kurzu poskytovateli (a to na
            základě řádně doložených odchozených hodin praktické části kurzu ze strany účastníka kurzu a
            poskytovatele, případně jen poskytovatele, neposkytne-li účastník kurzu součinnost); v takovém případě
            nemá FDV povinnost proplatit výdaje účastníka kurzu dle čl. II odst. 13 této smlouvy, a to ani minulé, které
            dosud nebyly proplaceny;

       v případě neodstranitelného pochybení ze strany poskytovatele dle čl. VI odst. 2 písm. b) této smlouvy
            uhradí FDV pouze výdaje účastníka kurzu dle čl. II odst. 13 této smlouvy dle řádně doložených
            odchozených hodin praktické části kurzu; poskytovateli nebudou uhrazeny náklady související s realizací
            praktické části kurzu, a to ani poměrně.

5. FDV se zavazuje k zanesení částky nákladů souvisejících s realizací praktické části kurzu dle čl. I odst. 8 této
smlouvy do Centrálního registru podpor malého rozsahu (registr de minimis).

6. FDV je oprávněn v případě dopuštění se neodstranitelného pochybení ze strany poskytovatele či účastníka kurzu
dle čl. VI odst. 2 této smlouvy vyloučit poskytovatele či účastníka kurzu z tohoto projektu, případně také z dalších
projektů, které FDV realizuje či bude realizovat. Současně je FDV oprávněn deaktivovat účet poskytovatele či
účastníka kurzu v databázi SEP.

3 Tj. do 31. 12. 2033.

                                                             6
                                                                  Článek V.

                                             Kontrola realizace vzdělávacího kurzu

1. FDV kontroluje a průběžně ověřuje, zda je kurz realizován a vykonáván v souladu s ustanoveními této
smlouvy a aktuálním zněním projektových dokumentů. Kontrola řádného průběhu kurzu (dále jen „kontrola“) je
realizována dle Manuálu realizace vzdělávacího kurzu (kapitola Kontroly).
2. Účastník kurzu a poskytovatel jsou povinni poskytnout při kontrole součinnost. V případě provádění kontroly
na místě se jedná zejména o zpřístupnění místa realizace kurzu zástupcům FDV pověřeným kontrolou,
prokázání se identifikačním dokladem s fotografií, umožnění oddělených pohovorů s účastníkem kurzu a
mentorem a umožnění nahlédnout do dokumentace související s realizací kurzu.
3. Zástupci FDV pověření kontrolou mohou kontaktovat mentora a účastníka kurzu telefonicky na čísla uvedená
v této smlouvě. Z telefonických hovorů mohou být ze strany FDV pořizovány záznamy, což berou smluvní
strany podpisem této smlouvy na vědomí a souhlasí s tím. Kontrola na místě probíhá formou oddělených
pohovorů s mentorem a účastníkem kurzu. Z pohovorů mohou být vyhotoveny písemné záznamy z pohovoru,
které jsou následně účastník kurzu, mentor a pověření zástupci FDV povinni vlastnoručně podepsat.
4. V případě zjištění neodstranitelných pochybení účastníka kurzu či poskytovatele dle čl. VI. odst. 2 této
smlouvy při kontrole může být ze strany FDV dočasně přerušena docházka účastníka kurzu na praktickou část
kurzu a celá administrace kurzu (včetně zamezení přístupu ke kurzu měkkých kompetencí, poradenství a
proplácení výdajů účastníka kurzu). Současně v případě zjištění neodstranitelného pochybení ze strany
poskytovatele, které svojí povahou mohou ovlivnit jiné plánované či realizované kurzy u poskytovatele, může
být ze strany FDV i u těchto kurzů přerušena administrace či docházka na praktickou část kurzu a následně
mohou být tyto kurzy předčasně ukončeny odstoupením od již uzavřených smluv či ukončením plánované
realizace. Stejně tak může být kurz realizovaný na základě této smlouvy předčasně ze strany FDV ukončen
odstoupením od této smlouvy v případě zjištění neodstranitelného pochybení poskytovatele u jiného kurzu,
kvůli kterému může vzniknout pochybnost o řádném splnění tohoto kurzu.
5. Dočasné přerušení docházky účastníka kurzu na praktickou část kurzu a administrace kurzu je vždy
oznámeno smluvním stranám písemně (e-mailem) a trvá až do řádného vypořádání kontroly v souladu
s projektovými dokumenty dle čl. I odst. 2 této smlouvy.
6. Výstupy z kontroly dle tohoto článku jsou poskytovateli i účastníkovi kurzu zasílány písemně. Poskytovatel i
účastník kurzu jsou povinni se s výstupy kontroly seznámit. Za předpokladu, že si adresát dané výstupy
z kontroly nevyzvedne ve lhůtě stanovené subjektem tento dokument doručujícím, dohodly se smluvní strany
na uplatnění ustanovení § 570 odst. 1 občanského zákoníku.

                                                                  Článek VI.

                               Vymezení odstranitelných a neodstranitelných pochybení

1. Odstranitelná pochybení jsou taková pochybení, která lze odstranit a neohrozí řádné ukončení kurzu.
a) Odstranitelným pochybením ze strany účastníka kurzu je např.:

       nedodržení termínů pro předkládání dokumentace vztahující se ke kurzu.
b) Odstranitelným pochybením ze strany poskytovatele je např.:

       nedodržení termínů pro předkládání dokumentace vztahující se k praktické části kurzu.

2. Neodstranitelná pochybení jsou taková pochybení, kdy poskytovatel nebo účastník kurzu podstatně porušili
podmínky této smlouvy či projektových dokumentů dle čl. I odst. 2 této smlouvy a ohrozí řádné ukončení kurzu.
a) Účastník kurzu se dopustí neodstranitelného pochybení zejména, když dojde k následujícím případům:

       neoznámení změny v docházce oproti harmonogramu mentorovi;

       účast účastníka kurzu, který je žákem nebo studentem, na praktické části kurzu v době, kdy se má
            dle školního řádu či jiného pokynu školy účastnit školní docházky nebo praktické výuky;

       účast účastníka kurzu na praktické části kurzu u poskytovatele, kde probíhá jeho praktická výuka
            v rámci školní docházky;

       účastník kurzu bude v rámci realizace praktické části kurzu opakovaně postupovat v rozporu
            s oprávněnými pokyny mentora;

                                                        7
       po dobu realizace kurzu se dvakrát či vícekrát vyskytla stejná odstranitelná pochybení ze strany
            účastníka kurzu, na které byl písemně upozorněn ze strany FDV;

       nepřijetí nápravných opatření stanovených ze strany FDV ve stanovené lhůtě;

       neposkytnutí řádné součinnosti při kontrolách;

       uvedení nepravdivé informace nebo neoznámení změny informací, zejména:
                   o oprávněnosti spadat do cílové skupiny projektu (dle aktuálního znění projektových
                        dokumentů dle čl. I odst. 2 této smlouvy), např. adresa trvalého pobytu, OSVČ apod.,
                   o realizaci kurzu (např. nepravdivé vyplnění deníku),
                   o oprávněnosti být účastníkem kurzu u konkrétního poskytovatele (např. zaměstnanecký
                        vztah účastníka kurzu a poskytovatele, vztah mezi mentorem a účastníkem kurzu, který by
                        splňoval prvky vztahu osoby blízké dle § 22 občanského zákoníku),
                   o svém zdravotním stavu,
                   o nemoci v průběhu realizace kurzu (nezaslání vyžádaného potvrzení od lékaře
                        zodpovědnému konzultantovi FDV).

b) Poskytovatel se dopustí neodstranitelného pochybení zejména, když dojde k následujícím případům:

      absence účastníka kurzu v místě realizace praktické části kurzu v době, kterou poskytovatel stanovil
           v harmonogramu jako garantovaný interval, zjištěná kontrolou na místě;

      neposkytování praktické části kurzu v souladu s čl. I odst. 6 této smlouvy (nedodržování rámce
           činností) a nezajištění materiálně technických požadavků dle čl. III odst. 6 této smlouvy;

      uvedení nepravdivé informace nebo neoznámení změny informací, zejména:
                  o osobě mentora (kvalifikace, pracovní pozice, doba trvání zaměstnaneckého poměru u
                        poskytovatele, výše úvazku apod.),
                  o čerpání podpory de minimis,
                  o realizaci praktické části kurzu (např. nepravdivé vyplnění deníku),
                  o oprávněnosti zapojit se do projektu (dle aktuálního znění projektových dokumentů dle čl. I
                        odst. 2 této smlouvy),
                  o oprávněnosti poskytovat praktickou část kurzu konkrétnímu účastníkovi kurzu (např.
                        zaměstnanecký vztah účastníka kurzu a poskytovatele, vztah mezi mentorem a účastníkem
                        kurzu, který by splňoval prvky vztahu osoby blízké dle § 22 občanského zákoníku);

      po dobu realizace praktické části kurzu se dvakrát či vícekrát vyskytla stejná odstranitelná pochybení
           ze strany poskytovatele, na které byl písemně upozorněn ze strany FDV;

      neposkytnutí řádné součinnosti při kontrolách;

      nepřijetí nápravných opatření stanovených ze strany FDV ve stanovené lhůtě;

      nezajištění podmínek pro řádnou a bezpečnou realizaci praktické části kurzu;

      poskytovatel umožní účastníkovi kurzu vykonávat kurz (byť jen částečně) v době, kdy se má dle
           studijního řádu či jiného pokynu školy účastnit školní docházky nebo praktické výuky;

      poskytovatel umožní účastníkovi kurzu vykonávat praktickou část kurzu v místě realizace praktické
           části kurzu, kde probíhá jeho praktická výuka v rámci školní docházky.

3. Dopustí-li se poskytovatel nebo účastník kurzu neodstranitelného pochybení dle čl. VI odst. 2 této smlouvy
a neuhradí-li FDV z tohoto důvodu poskytovateli náklady související s realizací praktické části kurzu či
účastníkovi kurzu výdaje účastníka kurzu, nemá poskytovatel právo požadovat úhradu těchto nákladů po
účastníkovi kurzu a účastník kurzu nemá právo požadovat úhradu těchto výdajů po poskytovateli.

                                                                    Článek VII.
                                                              Ukončení smlouvy

1. Tuto smlouvu lze ukončit na základě vzájemné písemné dohody všech smluvních stran.
2. Tato smlouva může být ukončena z objektivních důvodů nebo při podstatné změně objektivních okolností,
které svou povahou neumožňují řádné dokončení kurzu v celém jeho rozsahu, tj. v případě, kdy jedna či více

                                                        8
smluvních stran nejsou při řádném plnění podmínek z objektivních důvodů, tj. z důvodů, které jsou nezávislé
na jejich vůli a které svým jednáním v příčinné souvislosti nezpůsobily, schopny dokončit kurz v požadovaném
rozsahu a dostát tak závazkům z této smlouvy plynoucích, či důvodů dalších stanovených v projektových
dokumentech dle čl. I odst. 2 této smlouvy. Smluvní strany, případně jejich zákonní zástupci, se v případě, kdy
výše zmíněné okolnosti prokazatelně nastanou, zavazují bez zbytečného odkladu vyjádřit vzájemnou dohodu,
popř. učinit jiné zákonem předvídané kroky, kterými bude tato smlouva ukončena, a to tak, aby byla v co
nejvyšší možné míře šetřena práva všech smluvních stran.

3. FDV je oprávněn od této smlouvy odstoupit v případech stanovených obecně závaznými právními předpisy
a dále pak v případech, kdy:

            se poskytovatel nebo účastník kurzu dopustí neodstranitelného pochybení dle čl. VI odst. 2 této
                 smlouvy;

            nebude schválena částka ze státního rozpočtu následujícího roku, která je potřebná k úhradě
                 nákladů na praktickou část kurzu a výdajů účastníka kurzu podle této smlouvy v následujícím
                 roce;

            bude ze strany Evropské unie rozhodnuto o ukončení či pozastavení čerpání prostředků
                 Evropské unie či jejích fondů.

4. V případě odstoupení od této smlouvy je odstupující strana tuto skutečnost povinna neprodleně písemně
oznámit a odůvodnit tuto skutečnost všem ostatním smluvním stranám. Odstoupení od této smlouvy je účinné
k datu, kdy písemné oznámení o odstoupení obdržely všechny smluvní strany.

5. Smluvní strany si určily, že účinky odstoupení jsou pro potřeby této smlouvy vždy považovány za účinky
odstoupení ex nunc, tj. do budoucna. Smluvní strany se dále dohodly, že případné odstoupení se netýká
nároku FDV z odpovědnosti za újmu způsobenou porušením povinností poskytovatele nebo účastníka kurzu
a dále těch nároků, které z povahy věci a dle platných právních předpisů nezanikají spolu se zánikem této
smlouvy, tedy např. souhlas se zpracováním osobních údajů, s případnou úhradou části nákladů souvisejících
s realizací praktické části kurzu přímo na účet poskytovatele apod.

6. Smluvní strany se dohodly, že účinnost smlouvy zaniká:

a) uplynutím doby, na niž je sjednána doba realizace kurzu (viz příloha č. 1 – Harmonogram kurzu) a řádným
splněním povinností poskytovatele dle čl. III této smlouvy a účastníka kurzu dle čl. II této smlouvy;

b) nebo řádným splněním povinností poskytovatele dle čl. III této smlouvy a účastníka kurzu dle čl. II této
smlouvy při absolvování celkové hodinové dotace stanovené v harmonogramu, pokud je celková hodinová
dotace splněna před uplynutím účinnosti stanovené pod písmenem a) tohoto odstavce.

Kurz nemůže být nikdy ukončen způsoby dle tohoto odstavce před řádným vypořádáním provedené kontroly
v souladu s Manuálem realizace vzdělávacího kurzu. V případě, že není kontrola řádně vypořádána,
prodlužuje se účinnost této smlouvy až do doby vypořádání kontroly.

                                                                 Článek VIII.

                                                         Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu všemi smluvními stranami (rozhodné je
datum podpisu FDV, neboť FDV podepisuje smlouvu jako poslední).

2. Smlouva se uzavírá na dobu určitou, tj. na dobu trvání kurzu v souladu s přílohou č. 1 této smlouvy.

3. Změny této smlouvy lze provádět pouze se souhlasem všech smluvních stran, a to písemně ve formě
vzestupně číslovaných dodatků podepsaných oprávněnými osobami všech stran smlouvy. Údaje nemající vliv
na řádnou realizaci a ukončení kurzu, jakož i následné proplacení nákladů souvisejících s realizací praktické
části kurzu a výdajů účastníka kurzu, mohou být aktualizovány (měněny) písemným oznámením zbývajícím
smluvním stranám, jako jsou např. změna identifikačních údajů smluvních stran, jméno zodpovědného
konzultanta FDV, změna e-mailu apod. V pochybnostech může kterákoliv smluvní strana trvat na vyhotovení
písemného dodatku u takto oznámené změny údajů.

4. Smluvní strany berou podpisem této smlouvy na vědomí a souhlasí s tím, že FDV může zveřejnit tuto
smlouvu v souladu se svými zákonnými povinnostmi, především dle zák. č. 106/1999 Sb. nebo č. 340/2015
Sb., jakož i dle svého rozhodnutí.

5. Smluvní strany sjednávají, že jakýkoliv závazek úhrady dle této smlouvy se stává ze strany FDV splatný do
40 dnů od vystavení oprávněně vystavené faktury za předpokladu, že v této době obdržel FDV příslušné
finanční prostředky ze strany poskytovatele dotace (tj. MPSV ČR). V případě, že ve lhůtě splatnosti příslušné
faktury FDV neobdrží příslušné finanční prostředky od poskytovatele dotace (MPSV ČR) na úhradu finančního
závazku FDV dle této smlouvy, dohodly se smluvní strany, že splatnost faktury dle předchozí věty (40 dnů) se

                                                        9
nepoužije a daný finanční závazek dle této smlouvy je splatný do 14 dnů od obdržení příslušných finančních
prostředků ze strany poskytovatele dotace (MPSV ČR) na úhradu finančního závazku dle této smlouvy.

6. Práva a povinnosti smluvních stran, které nejsou výslovně upraveny touto smlouvou, se řídí příslušnými
ustanoveními občanského zákoníku.

7. Smluvní strany potvrzují autentičnost této smlouvy svými podpisy. Tato smlouva je vyhotovena ve třech
vyhotoveních, z nichž každá strana obdrží po jednom vyhotovení. Podpis na této smlouvě slouží zároveň jako
podpisový vzor pro ostatní podepsané dokumenty. V případě, že podpis na dokumentech souvisejících s touto
smlouvou nebude tomuto podpisu odpovídat, je FDV oprávněn požadovat osobní setkání s osobou, která daný
podpis měla učinit.

8. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu včetně její přílohy před jejím podpisem přečetly, že byla
podepsána po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoli
v tísni ani za nijak nápadně nevýhodných podmínek pro kteroukoliv z nich.

Příloha:

1. Harmonogram kurzu

……………………………………                                   ………………………………

podpis účastníka kurzu / zákonného zástupce      podpis (a razítko) poskytovatele

V Praze dne …………………………

………………………………………….
           podpis a razítko FDV

                                             10
                                                                                                                                                 Příloha č. 1

                                                                                Harmonogram kurzu

                                             Harmonogram kurzu vyplňte v souladu s kapitolou č. 3 Manuálu realizace vzdělávacího kurzu.

Vyplní poskytovatel praktické části kurzu:   Vyplní konzultant FDV:  Účetní
Poskytovatel praktické části kurzu           Šablona kurzu           0015

Název poskytovatele:     Ing. Libor Kolařík  Číslo kurzu:
Mentor                   Filip Tomaštík      Konzultant
Jméno, příjmení, titul:                      Jméno, příjmení:
Účastník kurzu
Jméno, příjmení, titul:

Místo realizace praktické části kurzu        Termín kurzu (kurz může být zahájen pouze 1. nebo 15. den v kalendářním měsíci, datum ukončení kurzu je stanoveno jako
Místo A: Vodařská 17, 619 00 Brno            14. den po posledním dni docházky na praktickou část kurzu)
Místo B:
Místo                                        Zahájení kurzu:         01.12.2016
C:                                           Ukončení kurzu:         03.02.2017

V jakém časovém intervalu garantuje poskytovatel přítomnost účastníka kurzu v místě realizace praktické části kurzu? (3 hodiny souvislé docházky, např. 8-11, 12:30-15:30 apod.)
Do níže vyznačeného pole uveďte prosím tříhodinový garantovaný interval jen v případě, že bude stejný pro každý den naplánované docházky na praktickou část kurzu. V případě, že potřebujete naplánovat garantovaný interval i jen pro
jeden den jiný, uveďte ho ke každému dni zvlášť do řádku "garantovaný interval".

                                                                                                                                         13-16h
12/2016       1       2       3       4       5       6       7       8       9       10      11      12      13      14      15      16      17      18      19      20      21      22      23  24  25  26  27  28  29  30  31  Celkem

                                                                                                                                                                                                                                  naplánovaných

              čt      pá      so      ne      po      út      st      čt      pá      so      ne      po      út      st      čt      pá      so      ne      po      út      st      čt      pá  so  ne  po  út  st  čt  pá  so  hodin v měsíci

plánované

hodiny        8       8                       8       8       8       8       8                       8       8       8       8       8                       8       8       8       8

místo A,B,C

(případně X)  A           A                   A       A       A       A       A                       A       A       A       A       A                       A       A       A       A

garantovaný           13-16h

interval      13-16h                          13-16h  13-16h  13-16h  13-16h  13-16h                  13-16h  13-16h  13-16h  13-16h  13-16h                  13-16h  13-16h  13-16h  13-16h                                      128,00

01/2017       1       2       3       4       5       6       7       8       9       10      11      12      13      14      15      16      17      18      19      20      21      22      23  24  25  26  27  28  29  30  31  Celkem

              ne      po      út      st      čt      pá      so      ne      po      út      st      čt      pá      so      ne      po      út      st      čt      pá      so      ne      po  út  st  čt  pá  so  ne  po  út  naplánovaných

plánované                                                                                                                                                                                                                         hodin v měsíci

hodiny                        8       8       8       8                       8       8       8       8       8                       8       8       8       8       8

místo A,B,C                   A       A       A       A                       A       A       A       A       A                       A       A       A       A       A
(případně X)
                              13-16h  13-16h  13-16h  13-16h                  13-16h  13-16h  13-16h  13-16h  13-16h                  13-16h  13-16h  13-16h  13-16h  13-16h                                                      112,00
garantovaný
interval
02/2017       1   2   3   4   5   6   7   8   9   10     11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27      28                        Celkem
                                                                                                                                                      naplánovaných
              st  čt  pá  so  ne  po  út  st  čt  pá     so  ne  po  út  st  čt  pá  so  ne  po  út  st  čt  pá  so  ne  po      út                   hodin v měsíci

plánované                                                                                                                                                     0,00
hodiny

místo A,B,C
(případně X)

garantovaný
interval

                                                                                                             součet naplánovaných hodin docházky:     240,00

Mentor:

· souhlasí s metodickým a odborným vedením praktické části kurzu (resp. účastníka kurzu) v souladu s tímto harmonogramem, Smlouvou a šablonou kurzu;
· bere na vědomí, že bude v průběhu realizace kurzu zajišťovat na straně poskytovatele komunikaci s Fondem dalšího vzdělávání.

                                  Datum a místo podpisu                                                          Podpis mentora